Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
IWriteCode schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:13:
Nieuwe versie van de Raspberry: de Pi 3+. Weer net wat meer processing power dan de 3!

Ben benieuwd wat dat doet voor mame / raspbian.

https://www.raspberrypi.o...erry-pi-specs-benchmarks/
Ik moest meteen hetzelfde denken. Wel meer verbruik, maar booooeiend!

Ik denk dat ik er sowieso een ga kopen op termijn...

---edit---
Check het commentaar op: https://retropie.org.uk/f...aspberry-pi-3-b-released/

:/

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 14-03-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 20:20
Ik gebruik de Seimitsu LS-32-SE joysticks in mijn bartop. Maar vindt dat deze net te laat reageren. Dus vanuit de nul stand tot de klik. Dat komt de reactie tijd niet ten goede. Nou schijn je dit te kunnen oplossen door een onderdeeltje te vervangen. Een zogenaamde ‘actuator’, zie YouTube: Custom Sanwa JLF actuators om een idee te krijgen van wat ik precies bedoel.

Weet iemand of dit onderdeel hier ergens in de NL of EU te verkrijgen is? Verzendkosten bij die toko in de video zijn veelste hoog voor zo’n kleine onderdeel.

Mogelijk dat iemand een 3D geprinte versie daarvan heeft, ook dat is een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat die nieuwe pi enig verschil gaat maken. Een beetje tweaker zet de oude al op een hogere frequentie. Dat ding had meer ram moeten hebben voor echt verschil in dagelijks gebruik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WillemHteA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:39
Het heeft even geduurd maar ik ben ook weer een stukje verder:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Tjb2Ge.jpg

Plakken van de stickers heb ik gewoon 'droog' gedaan en dat gaat best goed. Klein randje van ca. 2 cm vrijgemaakt en daarna met een zachte doek langzaam verder werken terwijl je de backing lostrekt.
Je ziet, tijdens het plakken, door de sticker wel alle kleine putjes, stofjes e.d. maar van een afstandje valt dat reuze mee.

De matte sticker onder het plexiglas ziet er fraai uit, voor de zijkanten zou ik een volgende keer toch een glanzende bestellen denk ik.

Verder had ik gekozen om geen T-molding te gebruiken (geen frees beschikbaar en ook nog nooit gebruikt) maar daar heb ik toch een beetje spijt van: De randjes van de sticker zijn toch goed zichtbaar en het is best kwetsbaar op de randjes.

Wat ik nog ga doen:
- een bezel om het scherm maken
- een volume-regelaar maken (het volume verschil tussen verschillende spelen is opvallend groot)
- een aan-uit knop (ik heb nu nog twee losse stekkers)
- een reset-knopje voor de pi
- de marquee nog afwerken met twee L-profielen (hij zit nu al wel klemvast, is dus meer voor het uiterlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
WillemHteA schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:14:
- een volume-regelaar maken (het volume verschil tussen verschillende spelen is opvallend groot)
Als je een iPAC gebruikt kan je die configureren om met toetsen het volume regelen. Ik gebruik zelf de shift knop in combinatie met Joystick omhoog / omlaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
barrymossel schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:06:
Ben dus nog in de verzamel en design fase. Een tijd geleden heb ik een kistradio gemaakt in de kleur oranje:

[afbeelding]

Omdat ik de kleur wel prima vind en die kist in de woonkamer staat (waar ik de arcadekast ook wil) is mijn idee nu om de arcadekast ook deze kleur oranje te maken. En oranje = NL, dus als naam heb ik (vooralsnog) The Dutch.

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]

Ik denk eraan om de marquee the laten lasersnijden van 3mm MDF. De witte delen krijgen wit doorzichtig acrylaat erachter, zodat een RGB led strip dit kan verlichten.De rest wordt 18mm MDF met witte T-molding.

Verder komt er een Dell 2001FP 20 inch LCD in met scanline generator (Mini-SLG van Craftymech) en die komt achter 45% grijs plexiglas. Alles draait voorlopig nog op een RPi3.
Besloten om toch af te stappen van het oranje thema. Beetje té aanwezig. En ergens ook saai. Ik heb dus iemand gevraagd art-work voor me te ontwerpen. Wil ik hem mijn Sketchup files doorsturen kom ik erachter dat ik die met een herinstallatie van m'n laptop per ongeluk heb weggegooid.(En nee, geen backup...)
Dus weer opnieuw aan de slag gegaan en wat kleine wijzigingen aangebracht (onderkant korter, bovenkant/marquee hoger). Heel benieuwd waar die gozer mee komt, want ik heb hem alle vrijheid gegeven (alleen de stijl - Retro 70s - meegegeven met wat voorbeelden). Heb wel gezegd dat t-molding, knoppen en sticks wit zijn, want ik voel er weinig voor daar nieuwe van te bestellen.

Wat wel érg klote is, is dat ik er achter kwam (door de controls in Sketchup erbij te tekenen) dat mijn white X-Arcade trackball er niet in past. Het geheel zou dan zeker 10 cm breder moeten worden en dat gaat hem echt niet worden. Dus mocht iemand interesse hebben in die ongebruikte trackball, PM maar.
Ik heb overigens nog gedacht aan een verwisselbaar control panel, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat in mijn build erg lelijk wordt, aangezien het control panel tussen de zijkanten geklemd zit. Dus dan gaat het óf bij te straks beschadigen bij verwisselen óf bij te los gleuven vertonen.
Of heeft iemand een andere mooie oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Leuk, weer wat leven in het topic :). Bij mij duurt het allemaal wat langer, weinig tijd op het moment. Marquee en CP zijn inmiddels klaar. Ook is de linkerkant van het CP aangesloten (Verlichting nog niet).

Volgende stappen zijn het aansluiten van P2, de pinball buttons en de LEDs in de buttons. Verder heb ik nog een irritante brom bij het geluid, daar moet ik ook nog eens naar kijken. Ook helaas de komende week geen tijd :(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tBkTu4NidxKPG6bbwA2XkHhm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NpDNFNk609hA1DSi5kNJlLtH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LGHL9pqlm7RHxVjnxiYeS5MT/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Rowwan op 16-04-2018 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 10:27

IWriteCode

Less = more

Ziet er goed uit! Hoe bevalt de Pandora Box?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Ik wilde eigenlijk als alles klaar was deze gaan vervangen door een mame setup, maar is voorlopig niet aan de orde.

Ik mis alleen een externe service button, om de games te configureren (standaard laat hij ze alle 960 zien, is mij iets te veel), daarvoor moet ik de box nog even modden (schakelaar naar buiten brengen, zodat ik hem kan aansluiten op mijn eigen service button).

Performance van de box is tot nu toe prima, maar heb nog niet veel gespeeld: outrun, Mario, pacman, donkey kong & mortal Kombat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
@Verwijderd
Ziet er goed uit! Je bent al een heel eind, nog eventjes en je kan er lekker van genieten :).

@WillemHteA
Ik vind jou side art echt tof! Jammer van de tmolding maar zo leren we altijd iets bij.

Mijn bartop is nu een jaar geleden afgerond. Ben er nog steeds erg blij mee en staat als een huis.

Één ding wat jammer is, is de plexiglas bezel voor de monitor. Er zitten aardig wat krasjes op (gelukkig enkel zichtbaar als alles uit staat) en er zit stof tusen het plexiglas en de monitor. Ik denk dat glas ipv plexiglas een stuk kras vastiger zal zijn en misschien ook helpt tegen stof gezien plexiglas een statische lading kent.

Ik had mijn control panel met een kolomboormachine gedaan. De joysticks zijn drie lossen gaten van een bepaalde hoogte zodat de schaft de precieze hoogte heeft net zoals mijn Madcatz Fightstick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PSbviXKmHPskaWqcAy8Rqce9/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bK3YrONulU5xBl7ngh8YjPX8/full.jpg

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Hebben jullie dat trouwens ook dat jullie het bouwen leuker vonden dan spelen op het ding zelf? Ik denk dat ik mijn arcadekast misschien 3x zelf heb aangeraakt sinds ik 'm af heb :o

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 15-09 13:55
Metalfreak schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:07:
Hebben jullie dat trouwens ook dat jullie het bouwen leuker vonden dan spelen op het ding zelf? Ik denk dat ik mijn arcadekast misschien 3x zelf heb aangeraakt sinds ik 'm af heb :o
Ik niet in ieder geval, maar ik wilde dit al zo'n 8 jaar bouwen :) . Speel wel een klein select deel van de honderdduizenden spellen die er op staan, zoiezo wekelijks.

Speel het meeste Tetris the Grandmaster 2 Plus en tegen woordig ook veel Pac-Man Championship Edition DX.

Hij staat in de kamer waar mijn computer staat en heb de computer ook aangesloten aan de monitor van de cabinet. Door een USB kabel te wisselen kan ik ook games vanaf mijn computer spelen. Street Figther 5 speel ik dan ook online vanaf deze cabinet.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Metalfreak schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:07:
Ik heb (precies) vorig jaar mijn bartopbuild afgerond als cadeau voor de verjaardag van mijn zoon. Ik was benieuwd hoe lang zo'n kast leuk zou blijven, maar tot mijn opluchting wordt de kast (bijna) dagelijks gebruikt.

Laatst een weekendje weggeweest naar center parcs en toen ging de kast zelfs mee :-) Dat is dan weer het voordeel van zo'n bartop t.o.v. een fullsize cabinet.

En om je vraag te beantwoorden... het bouwen vind/vond ik ongeveer net zo leuk... kan ook niet wachten om er nog een te bouwen... maar eerst maar eens m'n fullsize cabinet in z'n voormalige staat herstellen :D

[ Voor 13% gewijzigd door IWriteCode op 16-04-2018 09:47 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier worden de kasten nog gewoon gebruikt.
Zorg er gewoon voor dat er geen duizenden games op staan, dan ben je minuten aan t scrollen om een spelletje van 60 seconden te spelen, en ja dan begint het irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Eerlijk gezegd weet ik vrij zeker dat mijn kast weinig gebruikt gaat worden. Ik vind het bouwen en hebben van zo'n kast leuker. Aan de andere kant komt mijn dochter nu wel op de leeftijd dat ze zoiets leuk begint te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillemHteA
@Tiwazz : Dank je wel (en dank aan alle andere ontwerpers, jullie hebben mij geïnspireerd :) ).
Nog even de laatste stand:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZK6sqnz.jpg
Ik heb nu:
- Aan/uit schakelaar op het front toegevoegd
- Volumeregelaar midden tussen de speakertjes toegevoegd
- Marquee met twee L-profielen afgewerkt
- Bezel van plexiglas gemaakt en voorzien van een glanzende sticker.
- Van de stickers op de zijkanten heb ik rondom een randje van ca. 3 mm afgesneden. Daarna met een zwarte watervaste stift rond gegaan zodat het witte randje van de sticker niet meer zo afsteekt.
Hierdoor ziet het er veel beter uit en het is op de randen en hoekjes niet meer zo kwetsbaar.

De achterkant moet nog dichtgemaakt worden maar voor de rest ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Ziet er goed uit WillemHteA (al zou ik zelf nooit de power button midden voorop de kast zetten). Wat heb je gebruikt als volume control? Ik merk nu al dat ik deze eigenlijk mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Rowwan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 06:54:
Ziet er goed uit WillemHteA (al zou ik zelf nooit de power button midden voorop de kast zetten). Wat heb je gebruikt als volume control? Ik merk nu al dat ik deze eigenlijk mis...
MEe eens. Power hoort boven- of acherop. Ik gebruik de volume control van de iPAC zodat ik via een shift button met de joystick het volume kan regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Klinkt goed EMDB, maar ben op dit moment eigenlijk op zoek naar iets mechanisch (Pandora box, beperkte mogelijkheden:)). Ik heb nu de amplifier ergens binnenin weggewerkt, misschien moet ik deze in z'n geheel verplaatsen, maar dan moet ik de shafts van de knoppen verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
Voor Visual Pinball emulator gebruik ik dit programmaatje om geluidsniveau te reguleren: http://mjrnet.org/pinscape/PinVol.html
Dat is ideaal, per spel volume instellen naar wens en je hoeft er nooit meer aan te zitten.
Misschien kan je de maker ervan een berichtje sturen om zijn programma aan te passen naar MAME :)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Rowwan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:45:
Klinkt goed EMDB, maar ben op dit moment eigenlijk op zoek naar iets mechanisch (Pandora box, beperkte mogelijkheden:)). Ik heb nu de amplifier ergens binnenin weggewerkt, misschien moet ik deze in z'n geheel verplaatsen, maar dan moet ik de shafts van de knoppen verlengen
Op de pandora box zit toch een volumeregelaar? Het is mijn plan de pandorabox direct op een speaker aan te sluiten (want er zit ook een versterker in). Dan moet je alleen de kast open maken als je het volume wil wijzigen... maar dat zal toch niet zo vaak gebeuren lijkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door IWriteCode op 19-04-2018 12:02 . Reden: Ik sluit de pandorabox aan op de speaker... niet de volumeregelaar :P ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Op de Pandora box zit inderdaad een volume regelaar, maar dan moet ik inderdaad de kast open maken. Voor zover ik nu ervaren heb, is het volume van verschillende games wisselend (of bij sommige in elk geval meer storend, zodat het wil aanpassen). Ik denk dat ik mijn versterkertje ga vervangen door een met remote control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rowwan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:46:
Op de Pandora box zit inderdaad een volume regelaar, maar dan moet ik inderdaad de kast open maken. Voor zover ik nu ervaren heb, is het volume van verschillende games wisselend (of bij sommige in elk geval meer storend, zodat het wil aanpassen). Ik denk dat ik mijn versterkertje ga vervangen door een met remote control
Je hebt een losse versterker bij die Pandora box? Dan kun je toch gewoon een potmeter in de line-in/out plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Ja, heb er een losse versterker bij. Zal eens googlen, ben een totale electronica noob. Heb geen idee welke potmeter ik zou kunnen gebruiken, en waar deze precies tussen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rowwan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:25:
Ja, heb er een losse versterker bij. Zal eens googlen, ben een totale electronica noob. Heb geen idee welke potmeter ik zou kunnen gebruiken, en waar deze precies tussen moet
Kijk eens hier: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 20] (en dan iets naar beneden scrollen...)

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 19-04-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Nice! Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHteA
Rowwan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 06:54:
Het is hierboven al genoemd maar het is inderdaad een stereo potmeter van, in mijn geval, 50 kOhm. Aansluiten in de verbinding tussen pi en het versterkertje zoals ook beschreven in het kistradio-topic.
Power button voorop is inderdaad niet de mooiste plek maar het is in de praktijk wel handig zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Ik hoop dat het mag in het topic, maar buiten dat ik zelf ook kasten bouw als hobby bestaat mijn dagelijkse werk uit o.a. full-color printing.
Als een interesse voor is wil ik best eens kijken en overleggen of we een speciale prijs voor Got.Tweakers mogelijk kunnen maken, dit is geen reclame of spam... slechts service, ik ga hier dan ook geen prijzen of websites adverteren.

We printen met verschillende technieken zoals eco-solvent en UV inkt op verschillende soorten stickers. Het materiaal wat ik zelf gebruik plak je altijd droog en zonder bubbels en wordt geleverd met een dikke laminaat (mat of glans). Schoonmaken met bleek is geen probleem en het is behoorlijk krasvast. Iets wat we ook kunnen is rechtstreeks op plexiglas printen. Op deze manier hoef je geen stickers te plakken ;)

Ik zal ook wat foto’s en bouwverslagen opstellen. Altijd leuk om te zien.
Stom dat ik nooit op Got dit topic heb gezien 🤭

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 11:36
@Redwood Ik ben wel geïnteresseerd als de prijzen meevallen ;)
samen met een paar vrienden hebben we een kleine arcade opgezet met kasten waar de originele
art kapot of vervaagd van is. En willen deze een keer gaan vervangen.

voor de geïnteresseerden in de (mini) arcade
spoiler: DDR-EXP Arcade
Zijn vrijwel allemaal rhythm games waar muziek de basis is voor het spel.
We hebben een ge-upgrade DDR-Extreme cab waar het scherm en de pc van vervangen zijn. Een Beatmania The Final (enige in Europa 8) ). een Mame cab met (nog) een milde selectie aan emulators en games. sinds kort hebben we ook een Jubeat staan en tot het Europees Kampioenschap ITG staat er ook een ITG2 arcade :D
DDR-EXP Arcade
De arcade is openbaar!
de DDR cab ,Jubeat en de Beatmania zijn betaald speelbaar voor 1€ en praktische elke avond open :D
Mame is gratis en de ITG 2 arcade is i.v.m. onderhoud wel gratis speelbaar maar niet altijd mogelijk vanwege het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 09:53
@Redwood Ik ben ook geïnteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Altijd leuk om te horen wat je kan betekenen :-) Standaard bartop die artwork nodig heeft hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Rowwan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:25:
https://nl.aliexpress.com...043503&SearchText=PAM8610

Ik heb uit dat rijtje 5 van dit soort bordjes gehaald. Ik gebruik ze om de speakers uit een imac 2009 aan te sturen. Moet het volume op de pc op 35% houden anders wordt het veel te luid.

Uit de bovenstaande link zijn ook exemplaren met een volumeregelaar.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Dit ding is toch gewoon een versterker met een vaste versterking? Ik heb al een versterker, wil deze alleen nog kunnen dempen middels een externe knop ergens bovenop de kast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rowwan
Kast is volledig functioneel nu. Gisteren nog de service button van de Pandora box naar de bovenkant van de kast gebracht, samen met de aan/uit schakelaar van de scanline generator (dit is wel echt vet). Daarna een eerste selectie van games gemaakt zodat ik niet meer door 80 pagina's van games hoef te bladeren: een mooi lijstje van 50 games nu nog.

Helaas heb ik de bezel sticker verprutst, dus die mag nog een keer :(. De rand rondom de monitor moet nog zwart gemaakt worden.

Snel een nieuwe sticker bestellen en nog maar eens proberen, deze keer proberen om nat te plakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Wp6k4OZO5stfTfZk4Lyo8jV/full.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Rowwan op 13-05-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Rowwan schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:22:
Kast is volledig functioneel nu. Gisteren nog de service button van de Pandora box naar de bovenkant van de kast gebracht, samen met de aan/uit schakelaar van de scanline generator (dit is wel echt vet). Daarna een eerste selectie van games gemaakt zodat ik niet meer door 80 pagina's van games hoef te bladeren: een mooi lijstje van 50 games nu nog.

Helaas heb ik de bezel sticker verprutst, dus die mag nog een keer :(. De rand rondom de monitor moet nog zwart gemaakt worden.

Snel een nieuwe sticker bestellen en nog maar eens proberen, deze keer proberen om nat te plakken.
Waarom laat je de bezel niet over de rand van de monitor vallen (tot aan de rand van het scherm)? Verder vind ik je artwork wat vreemd: Arcade classics, MAME, en dan afbeeldingen van Nintendo console games?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowwan
Het echte scherm ligt een aantal mm dieper, dan de voorkant van de monitor.. en loopt via schuin randje. Dit is het randje wat je ziet.

Side art bevat meer dan alleen Nintendo. Had niet de intentie om iets na te bouwen, gewoon iets wat ik zelf mooi vond (en uniek was) niet gehinderd door enige voorkennis of hoe zo'n ding er vroeger is zag/hoort te zien. Dit was mijn eerste bouwsel...

Iedereen mag uiteraard vinden wat hij wil :), anders zouden ze er allemaal hetzelfde uitzien

[ Voor 23% gewijzigd door Rowwan op 14-05-2018 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

Sagat

Is pappa x2!

EMDB schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:28:
[...]
Waarom laat je de bezel niet over de rand van de monitor vallen (tot aan de rand van het scherm)? Verder vind ik je artwork wat vreemd: Arcade classics, MAME, en dan afbeeldingen van Nintendo console games?
Volgens mij combineren best veel mensen een mame cab ook met allerlei emulatoren van consoles en home computers. Op zich ook niet gek natuurlijk, vooral veel oude homecomputer games waren ontwikkeld met een joystick in gedachten. Ik zou zelf echter bjvoorbeeld snes games liever niet met stick spelen. Maar dat kan je natuurlijk afvangen door een usb en/of andere extra poorten op je kast te maken om hierop andere controllers aan te sluiten. .

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Ik vind het altijd een beetje gezeik dat een kast er precies zoals vroeger "moet" uitzien. Of geen verlichte knoppen mag hebben. Of een CRT moet hebben. Blah blah want origineel. Irriteer me er ook mateloos aan op het Arcadecontrols forum.
Het is toch wat jezelf mooi of leuk vindt? Al speel ik alleen Pong op die kast, als ik een naakte chick op mijn kast plak, dan is dat toch mijn goed recht? Heb ik wel ruzie met mijn vrouw, denk ik...

Zelf ga ik vooral consoles spelen op de kast denk ik, omdat ik daar vroeger zelf meer mee speelde. Waarom dan een hele kast? Omdat dat het er gewoon tof uit ziet en bijna iedereen wel ooit op zo'n apparaat heeft gespeeld. Dus half nostalgisch.

De console games (op TV) speel ik tot nu toe met een 8bitdo bluetooth SNES controller en ik denk eraan een PRO controller (met analoge sticks en meer knoppen - vergelijkbaar met een PS2/3/4 controller geloof ik) bij te kopen, zodat ik twee players heb. Dan hoef ik ook geen extra poorten aan de buitenkant van de kast te maken, voor USB controllers (die uit China overigens echt gigantische crap zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• butcherke
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-06-2022
Heeft er iemand ooit een mdf bartop gezien waar dan hout look stickers op komen?
Ik kwam een build tegen van een cabinet in echt steigerhout en wil proberen die look te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
butcherke schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:51:
Heeft er iemand ooit een mdf bartop gezien waar dan hout look stickers op komen?
Ik kwam een build tegen van een cabinet in echt steigerhout en wil proberen die look te krijgen
Geen steigerhout look, maar wel zoiets: http://forum.arcadecontro...sg1597927.html#msg1597927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:01:
... Of een CRT moet hebben. Blah blah want origineel. ..
Bij nieuw gemaakte mame kastjes maakt het mij ook niet uit, maar als je een klassieke kast hebt van 35-40 jaar oud, dan vind ik persoonlijk een lcd erin erg lelijk. Mijn originele kasten hou ik dan ook origineel, een mame kast had ik wel een lcd. Daarnaast zijn die oude crts relatief makelijk te repareren.
butcherke schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:51:
Je kan toch gewoon houtlook vinyl krijgen? Zoiets: https://www.aliexpress.co...coration/32827816896.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:01:
[...]

Bij nieuw gemaakte mame kastjes maakt het mij ook niet uit, maar als je een klassieke kast hebt van 35-40 jaar oud, dan vind ik persoonlijk een lcd erin erg lelijk. Mijn originele kasten hou ik dan ook origineel, een mame kast had ik wel een lcd. Daarnaast zijn die oude crts relatief makelijk te repareren.
Ik snap je ook wel, maar ik vind het best irritant hoe dat smaak-puntje (want het is smaak) telkens terugkomt (met name op arcadecontrols): je moet een CRT, anders lelijk/slecht/blasfemie. In vrijwel iedere thread daar. Ook RPi v.s. PC. Oeverloze discussie. Er zijn hele volksstammen die een RPi (zeer) prima vinden en geen verschil zullen opmerken tussen origineel, PC of RPi. Maar toch is het in de ogen van de "elite" een grote zonde als een RPi wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij vind het enkel smaak, ik vind het bij een klassieke cabinet horen, die oude echte klassieke kasten horen bijna in een museum, bij een klassieke auto hang je ook geen elektro motor in :P

lcd is verder natuurlijk prima in nieuwe kasten (of als je een oude koopt/vindt zonder crt), een kast is ineens de helft lichter, en kan een stuk kleiner gemaakt worden. Op mijn eerste mame cab had ik ook moderne games (oa gta vice city :D), en die zien er op een lcd weer beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• butcherke
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-06-2022
Je kan toch gewoon houtlook vinyl krijgen? Zoiets: https://www.aliexpress.co...coration/32827816896.html
inderdaad. ik was op zoek naar fotos van een cabinet waar hetzelfde is gebruikt.
Ik ben aan het kijken op https://www.plakfoliewebshop.nl/plakfolie/plakfolie-hout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb MDF op maat laten zagen en dat is afgelopen week binnen gekomen. Maar zo hé, dat is me een partij zwaar. Multiplex zou ongeveer twee keer zo duur zijn, dat vond ik weer teveel van het goede. Zijn jullie kasten van MDF of multiplex? En wat weegt die kast dan wel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Mijn kast is van (18mm) MDF. Geen idee wat hij weegt, denk snel 60 kilo (kan ook wel 70 of meer zijn, wanneer alles is ingebouwd).

Ik heb ongeveer 2 volledige platen MDF gebruikt 244x122)
Je hebt natuurlijk ook wat gewicht nodig om stabiliteit te creëren. Lichtgewicht is handig met bouwen, maar lijkt me later alleen maar nadelig.

Heb je foto's Barry? Dat maakt topics als deze de moeite waard om nog eens extra in de gaten te houden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Rowwan op 27-05-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rowwan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:43:
Mijn kast is van (18mm) MDF. Geen idee wat hij weegt, denk snel 60 kilo (kan ook wel 70 of meer zijn, wanneer alles is ingebouwd).

Ik heb ongeveer 2 volledige platen MDF gebruikt 244x122)
Je hebt natuurlijk ook wat gewicht nodig om stabiliteit te creëren. Lichtgewicht is handig met bouwen, maar lijkt me later alleen maar nadelig.

Heb je foto's Barry? Dat maakt topics als deze de moeite waard om nog eens extra in de gaten te houden :)
Voor mijn gevoel kom ik op een stuk meer, maar misschien ben ik gewoon niet zo goed in schatten. Ik heb voor de zijkanten, kickplate en control panel 18mm MDF. Onderkant multiplex 18mm. De rest wordt van 9mm MDF gemaakt. Alles op maat laten zagen, behalve de zijkanten. Daar ga ik binnenkort aan beginnen (eerst eens printen). Foto's zijn nu dus redelijk saai ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Ik zit ook meestal rond de 70 kg (alles 18mm). Dat is niet zwaar voor een kast. De 'oude' kasten waren een stuk zwaarder.

Gewoon wieltjes eronder en het probleem is opgelost.

Multiplex is lichter dan mdf (hoewel je ook soorten hebt die zwaarder zijn), maar dat is veel lastiger bewerken en uiteindelijk spaar je maar een paar kg uit.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHteA
Ik heb de kast (maar dan gaat het dus wel over een bartop) gemaakt van MDF.
Zijkanten zijn 15 mm dik, de overige plaatjes (bovenkant, speakerpaneel, front en de onderkant) van 9 mm MDF. De achterkant moet ik nog maken maar die wordt ook 9 mm MDF.
Het controlpanel is 6 mm multiplex met 3 mm plexiglas.

De marquee is van twee plaatjes plexi van 3 mm, bezel is van 3 mm plexi.
Achter de marquee zit een plaatje 9 mm MDF voor 3 ledstrips, de monitor hangt aan een plaatje 9 mm MDF dat versterkt is met twee vuren latjes van 2x3 cm.

Ik had eerst, om de layout uit te proberen, een controlpanel van 9 mm MDF gemaakt maar dat is echt niet stevig genoeg. Het buigt best door als je daar met je handen op leunt. Breedte van mijn controlpanel is 48 cm.

Het gewicht van de complete kast (inclusief pi, monitor en voeding) is ongeveer 14 kg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarthSjaak
Redwood schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:18:
Ik hoop dat het mag in het topic, maar buiten dat ik zelf ook kasten bouw als hobby bestaat mijn dagelijkse werk uit o.a. full-color printing.
Als een interesse voor is wil ik best eens kijken en overleggen of we een speciale prijs voor Got.Tweakers mogelijk kunnen maken, dit is geen reclame of spam... slechts service, ik ga hier dan ook geen prijzen of websites adverteren.
Vandaag 2 pakjes van Redwood ontvangen. Een marquee en wat stickers. Ik heb nog geen foto's van de vinyl stickers, dus daarom eerst wat info over de marquee.

De marquee is op 3mm plexi afgedrukt. De afbeelding is in spiegelbeeld op de achterkant gedrukt, dus je kijkt als het ware door het plexi glas heen. De afbeelding is in 3 lagen gedrukt, eerst kleur, dan wit en dan weer kleur. Hierdoor blijven de kleuren mooi helder als er licht doorheen schijnt. De marquee is op maat gesneden, dus ik kan 'm zo in de kast plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/marquee1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/marquee2.jpg
Kan niet beter verpakt. Tenzij de postbode het pakje dubbelvouwt en in de bus propt, komt dit gewoon in perfecte conditie aan.

Hier een plaatje van het origineel en de marquee met led verlichting (met een diffuser) erachter. Het onderste plaatje is iets vertekend omdat ik niet recht van voren fotografeer, maar in werkelijkheid is het exact zoals het origineel.

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/marquee7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/marquee3.jpg
En hier de marquee in een normaal verlichte ruimte:

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/marquee4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Ziet er netjes uit, ben benieuwd naar de rest!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DarthSjaak
Sticker update:

Hier een foto van de sticker, gedrukt op vinyl met een mat laminaat afwerking. En het is ook nog een speciaal vinyl met een soort micro ruitjes patroon op de achterkant, waardoor er tijdens het plakken geen luchtbellen achter kunnen komen. Werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/cp1.jpg

En hier het resultaat. In 1 keer perfect geplakt.

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/cp2.jpg

Binnenkort: nog meer stickers en zijpanelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

Sagat

Is pappa x2!

DarthSjaak schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:00:
Sticker update:

Hier een foto van de sticker, gedrukt op vinyl met een mat laminaat afwerking. En het is ook nog een speciaal vinyl met een soort micro ruitjes patroon op de achterkant, waardoor er tijdens het plakken geen luchtbellen achter kunnen komen. Werkt perfect!

[afbeelding]

[afbeelding]

Weet niet of ik ontwerp zelf zou kiezen, niet mjin smaak, maar krijg wel een echte retro vibe bij je ontwerp.
Dus het pas erg goed bij een arcade kast. Helemaal als je dan voornamelijk early/mid 80ies games gaat spelen. (en als je iets nieuwers speelt kijk je toch niet naar je handen B) ).

Ik vind het er, zoals je zelf heel terecht zegt, wel perfect opgeplakt. Mooi hoor! _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit. IS het control panel goed gelamineerd? Voelt het stevig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Doet mij een beetje denken aan Star Trek LCARS maar dan andere kleuren. Wel gaaf.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:54:
ziet er goed uit. IS het control panel goed gelamineerd? Voelt het stevig aan?
Desbetreffende stickers voor DarthSjaak zijn gelamineerd met 3M 40-124 matte polymere laminaat. Wat mij betreft de beste standaard in de industrie. Behoorlijk krasvast en sterk en heel goed schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DarthSjaak schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:00:
Sticker update:

[afbeelding]

[afbeelding]

Serieus erg vette art! Zelf ontworpen, of laten doen??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DarthSjaak
barrymossel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Serieus erg vette art! Zelf ontworpen, of laten doen??
Ik zou willen dat ik zoiets kon maken. Dit artwork is speciaal voor een bedrijf gemaakt door een grafisch ontwerper.

Dit is een van de eerste schetsen:
Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/project_v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

@DarthSjaak Schitterend ontwerp! Ben erg benieuwd naar de kast in zijn totaliteit. Wat voor verlichting heb je achter de marquees en is deze afdoende voor de drie printlagen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Zo'n 3 jaar geleden heb ik mijn eerste bartop arcade gemaakt, alles zelf gedaan, ook artwork;
Afbeeldingslocatie: https://www.qbasiq.com/myfiles/1.jpg

Nu begonnen met een full size cabinet met als basis de "Project MAME" build van Koenigs.dk, link. Het moet een low budget build gaan worden. Ik ga een Raspberry Pi 2 als basis gebruiken en ik wil zoveel mogelijk besparen op bestickering. Ik denk dat ik alleen bestickering ga gebruiken voor de marquee en de control panel, net als mijn eerste kast. Heb het frame in ieder geval al gezaagd, in elkaar gezet, slede voor t-molding aangebracht, etc.

Wist niet van het bestaan af van deze topic, zal mijn voortgang er hier een beetje inzetten.
Vraagje nog; ben bezig met een digitale poker tafel. Niet helemaal arcade, maar grenst daar wel aan. Is er ook een topic/forumsectie waar ik die build kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
joostvanpoppel schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:03:
Zo'n 3 jaar geleden heb ik mijn eerste bartop arcade gemaakt, alles zelf gedaan, ook artwork;
[afbeelding]

Nu begonnen met een full size cabinet met als basis de "Project MAME" build van Koenigs.dk, link. Het moet een low budget build gaan worden. Ik ga een Raspberry Pi 2 als basis gebruiken en ik wil zoveel mogelijk besparen op bestickering. Ik denk dat ik alleen bestickering ga gebruiken voor de marquee en de control panel, net als mijn eerste kast. Heb het frame in ieder geval al gezaagd, in elkaar gezet, slede voor t-molding aangebracht, etc.

Wist niet van het bestaan af van deze topic, zal mijn voortgang er hier een beetje inzetten.
Vraagje nog; ben bezig met een digitale poker tafel. Niet helemaal arcade, maar grenst daar wel aan. Is er ook een topic/forumsectie waar ik die build kwijt kan?
Nice!

Pokertafel wellicht ergens in de casemodding sectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
DarthSjaak schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:42:
[...]

Ik zou willen dat ik zoiets kon maken. Dit artwork is speciaal voor een bedrijf gemaakt door een grafisch ontwerper.

Dit is een van de eerste schetsen:
[afbeelding]
Geweldig retro ontwerp! Die kast zou hier ook wel goed staan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Door een oud collega heb ik art laten ontwerpen. Deze heb ik zelf nog aangepast (control panel bijvoorbeeld). Ik twijfel echter nog wel over een paar kleine puntjes:
  • De boog onderaan wel of niet?
  • Witte of zwarte (of andere kleur) t-molding (wit (heb ik al liggen) is denk ik te wit voor de wit/gele achtergrond van de art)
  • Witte of zwarte (of andere kleur) controls (wit heb ik momenteel liggen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M6yXEgQWRyr3vBuSXeu5oZ1J/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Laatst online: 05-09 10:16
barrymossel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:34:
Door een oud collega heb ik art laten ontwerpen. Deze heb ik zelf nog aangepast (control panel bijvoorbeeld). Ik twijfel echter nog wel over een paar kleine puntjes:
  • Witte of zwarte (of andere kleur) t-molding (wit (heb ik al liggen) is denk ik te wit voor de wit/gele achtergrond van de art)
[afbeelding]
Zou sowieso die boog laten vallen onderaan.

Zou dan zwarte T-molding nemen

En de controls ja dat is heel persoonlijk. Vind zelf dat die wel altijd een beetje mogen opvallen/afsteken bij een ontwerp. Misschien rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Casejunky schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:24:
[...]

Zou sowieso die boog laten vallen onderaan.

Zou dan zwarte T-molding nemen

En de controls ja dat is heel persoonlijk. Vind zelf dat die wel altijd een beetje mogen opvallen/afsteken bij een ontwerp. Misschien rood?
Voor de T-molding denk ik dat ik gewoon wat test staaltjes bestel/opvraag. Geen idee of Arcadewinkel dat doet, sowieso is hun aanbod wat beperkt qua T-molding.

Controls heb ik dus al goede kwaliteit (IL) in het wit, dus het zou jammer zijn als dat niet mooi staat. Maar ach, de build is nu al way over het budget (dat ik niet echt had gesteld, maar toch). Rood vind ik niet mooi bij het oranje. Het liefste zou ik een van de andere kleuren uit de boog gebruiken, maar dan moet de kleur wel perfect overeenkomen en dat is waarschijnlijk niet te doen. Dus dan wordt het toch zwart (of wit). Sowieso heb ik ook zwarte controls (Chinese meuk) liggen, dus kan de kleur sowieso testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
barrymossel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:34:
[afbeelding]
Geen boog onderaan en witte controls. En ik neig naar witte t-molding.

Gaaf ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DarthSjaak schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:35:
[...]

Geen boog onderaan en witte controls. En ik neig naar witte t-molding.

Gaaf ontwerp!
Thanks! Wit zou wel het beste zijn, omdat ik dat dus allemaal al heb liggen. Ik zit er alleen dus een beetje mee dat (spier)wit niet echt staat bij het gebroken wit/geel van de art. Maar dat is zo "getest"...

---edit---
Art is besteld. Zonder de boog aan de onderzijde dus.

[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 02-07-2018 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 08:06
barrymossel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:14:
[...]

Voor de T-molding denk ik dat ik gewoon wat test staaltjes bestel/opvraag. Geen idee of Arcadewinkel dat doet, sowieso is hun aanbod wat beperkt qua T-molding.
...
Ja hoor, PM of mail maar even. Als je een kleur mist ben ik ook wel bereid deze op te nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DarthSjaak
Bijna klaar. Zijstickers en marquee op de kast gezet. De zijpanelen zijn beplakt met luchtbel vrij vinyl.

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hansolo1/arcade/projectv01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHteA
Echt wel mooi! 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Ziet er zeer netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

@DarthSjaak
Schitterend resultaat!!! Hoe ging het plakken van de grote vlakken met de bubblefree?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Redwood schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:57:
@DarthSjaak
Schitterend resultaat!!! Hoe ging het plakken van de grote vlakken met de bubblefree?
5 minuten werk, even op zijn plek leggen, onderste stukje vastplakken, daarna de rest afrollen en met een doekje glad strijken.

Echt eenvoudiger kan het niet. Ideaal spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Super! Goed te horen! Benieuwd naar het volgende project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is van 3m toch? Dan zal het ook wel blijven zitten.
Een paar jaar geleden dacht ik goedkope vinyl te kopen, viel het er na een paar maanden gewoon van af.

Mooie kast @DarthSjaak , ik mis alleen wel een coindoor :D BTW, zit je niet meer op http://forum.arcadecontrols.com daar kwam ik nog wel eens een kast van je tegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Oracal. Heeft een betere lijmstructuur dan de Easycomply van 3M. Voor alle andere vinylsoorten gebruiken we uitsluitend 3M.

Er is veel goedkoop materiaal wat ook prima is, echter scheelt goedkoop zo weinig met de beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DarthSjaak schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:57:
Bijna klaar. Zijstickers en marquee op de kast gezet. De zijpanelen zijn beplakt met luchtbel vrij vinyl.

[afbeelding]
Wow, die heb ik volgens mij gemist... Super cool. Maar ik ben het er wel mee eens dat voor zo'n build toch echt een coin door nodig is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
En ik ben ein-de-lijk een stapje verder: eerste side panel is gedaan en ziet er wel ok uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FmUPQYVf0zwappLGpn6DiaBE/full.png

Morgen hopelijk de andere zijkant maken, mits mijn flush trim bit past op m'n frees...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
En we zijn weer een stapje verder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Qrsw82o6Tegd3vdDk23LTAN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kPUUpDgOyjwsIaIiW8srRrG4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2rQC8hgqAvHVX41Bs2QGwNaS/full.jpg

Hij is toch best breed geworden (65cm + 2 x 18mm). Ziet er breder uit dan ik had verwacht. Aan de andere kant denk ik dat je met twee volwassenen toch redelijk dicht bij elkaar staat.

Maar ik verwacht dat het nu wel wat sneller zal gaan nu de basis staat. Volgende stap ik het control panel denk ik. Die heeft voor een niet-houtwerker als ik nog wat voeten in de aarde. Ik ben bank dat ik wat verstek moet gaan zagen om het mooi te krijgen. We gaan het zien!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DuncanYB
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Onlangs, na het lurken van deze thread, toch ook maar aan de slag gegaan. Ik heb al een bartop, voor deze wilde ik dus iets anders, het liefst een tafel model, en iets wat "makkelijker" te verplaatsen is. Na wat zoeken op het internet kwam ik een aantal varianten tegen die ik wel gaaf vond. Dus tekenen, meten, karton model en dan kijken hoe dat uitkomt. Daarna uiteraard hout kopen, nogmaals tekeken en meten, en zagen. Ik ben geen timmerman of houtbewerker, dus elke stap kost mij behoorlijk wat moeite :)

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1979/44203682294_4ae5750144.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1971/44203683614_0319ce6be9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1968/31050533358_63d2096d05.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1904/29986936327_eb0a2d9ba5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1980/29986938587_625a62503e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1917/29986940227_e65d35db6f.jpg

Gisteren alles in de primer, vandaag een lak laag er op. En dan kijken wat we voor de zijkanten gaan doen. Ik denk zelf "isometric pixel art", dat knalt goed. Voor het control panel en het speakerfrontje weet ik het nog niet. Eventueel een carbon wrap, of toch ook maar artwork? De T-Molding gaat knal groen worden in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door DuncanYB op 26-09-2018 09:49 ]

• barrymossel
DuncanYB schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:48:
Onlangs, na het lurken van deze thread, toch ook maar aan de slag gegaan. Ik heb al een bartop, voor deze wilde ik dus iets anders, het liefst een tafel model, en iets wat "makkelijker" te verplaatsen is. Na wat zoeken op het internet kwam ik een aantal varianten tegen die ik wel gaaf vond. Dus tekenen, meten, karton model en dan kijken hoe dat uitkomt. Daarna uiteraard hout kopen, nogmaals tekeken en meten, en zagen. Ik ben geen timmerman of houtbewerker, dus elke stap kost mij behoorlijk wat moeite :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisteren alles in de primer, vandaag een lak laag er op. En dan kijken wat we voor de zijkanten gaan doen. Ik denk zelf "isometric pixel art", dat knalt goed. Voor het control panel en het speakerfrontje weet ik het nog niet. Eventueel een carbon wrap, of toch ook maar artwork? De T-Molding gaat knal groen worden in ieder geval.
Lekkere vaart erin. Ziet er al goed uit! Zelf zou ik niet voor isometric pixel art (ja, ik moest het opzoeken), maar smaken verschillen! ;) Ben sowieso heel benieuwd naar het eindresultaat!

En heel herkenbaar dat de stappen allemaal veel moeite kosten in het houtbewerkingsproces... :|

• DuncanYB
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
barrymossel schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:24:
[...]

Lekkere vaart erin. Ziet er al goed uit! Zelf zou ik niet voor isometric pixel art (ja, ik moest het opzoeken), maar smaken verschillen! ;)
Dat is dus nog waar ik mee zit, het probleem is sowieso dat de traditionele artwork zich niet echt leent voor dit model, dus daar moet ik al wat mee qua zijkanten. ik wil iig geen plexi op het control panel.

Iemand enig idee hoe krasvast het PVC van pixartprinting is?

• barrymossel
DuncanYB schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:34:
[...]

Dat is dus nog waar ik mee zit, het probleem is sowieso dat de traditionele artwork zich niet echt leent voor dit model, dus daar moet ik al wat mee qua zijkanten. ik wil iig geen plexi op het control panel.

Ik zou denk ik niet echt een thema o.i.d. hanteren, maar gewoon met patronen/kleuren werken (zoiets als mijn design, maar dan een totaal andere stijl).

Mijn pvc zit er nog niet op dus ik heb geen idee hoe krasvast het is, maar met scherpe voorwerpen heb je er vast zo een kras in zitten. Maar dat zal bij al het PVC zo zijn.

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 08:06
DuncanYB schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:34:
[...]

PVC is m.i. prima daarvandaan, wel even de UV coating laag aanklikken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Weer een stapje verder met de kast. Nu komen de moeilijke dingen: gaten voor de controls op de juiste plek. Scherm op de juiste plek. Etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pz5OaxDHcol5LSYj2W5pwzcJ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:50
Heeft iemand ervaring met het 3d modellen van de arcadekast? Ik heb nu mijn schetsen en maten klaar maar wil het toch in een 3d omgeving testen en finetunen. Welk programma is beginner-vriendelijk en/of het beste in jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
doebbalapoent11 schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:05:
Heeft iemand ervaring met het 3d modellen van de arcadekast? Ik heb nu mijn schetsen en maten klaar maar wil het toch in een 3d omgeving testen en finetunen. Welk programma is beginner-vriendelijk en/of het beste in jullie ervaring?
Ik heb het gedaan in Sketchup. Kun je heel snel leren. Tip van mijn kant: modelleer eerst in de online versie van Sketchup en download uiteindelijk de 30 dagen proefversie van Sketchup Pro. Daar kan wat meer mee, zoals een texture op je model plakken en exporteren in bepaalde bestandsformaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
barrymossel schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:24:
[...]

Ik heb het gedaan in Sketchup. Kun je heel snel leren. Tip van mijn kant: modelleer eerst in de online versie van Sketchup en download uiteindelijk de 30 dagen proefversie van Sketchup Pro. Daar kan wat meer mee, zoals een texture op je model plakken en exporteren in bepaalde bestandsformaten.
Oh goede tip dankjewel! Ik kan niet wachten tot ik aan het bouwen ga! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
doebbalapoent11 schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:28:
[...]

Oh goede tip dankjewel! Ik kan niet wachten tot ik aan het bouwen ga! 8)7
Succes. Ben benieuwd naar je build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
barrymossel schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:34:
[...]

Succes. Ben benieuwd naar je build!
Ik kan in ieder geval verklappen dat ik van plan ben om een arcade cabinet te maken in de stijl van de originele gameboy advance SP (die ik vroeger zowel letterlijk, als figuurlijk, kapot heb gespeeld). Wel wordt het een full tower en geen bartop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, daar kan ik me nu helemaal niks bij voorstellen... We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik zit te kijken naar bevestiging van mijn joysticks in 12 mm multiplex. Ik dacht in principe aan draadbussen (threaded inserts), maar is daar ook een andere naam voor (kan ze zo 1-2-3 niet bij karwei o.i.d. vinden)?

Afbeeldingslocatie: https://www.groneman.nl/sitefiles/images/verbindingstechniek/kerbkonus/kkv%20draadbussen/en302l.jpg

En is dat de beste methode voor multiplex? Op zich vind ik van boven ook niet erg, maar dan liever met zwarte bouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Laatst online: 15:59
barrymossel schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:30:
Ik zit te kijken naar bevestiging van mijn joysticks in 12 mm multiplex. Ik dacht in principe aan draadbussen (threaded inserts), maar is daar ook een andere naam voor (kan ze zo 1-2-3 niet bij karwei o.i.d. vinden)?

[Afbeelding]

En is dat de beste methode voor multiplex? Op zich vind ik van boven ook niet erg, maar dan liever met zwarte bouten.
Zoeken op rampamoer, zo heb ik het ooit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zou een M4 rampamoer van 8 mm genoeg zijn voor een joystick? Anders misschien beter lange bouten van boven gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Laatst online: 15:59
barrymossel schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:10:
Zou een M4 rampamoer van 8 mm genoeg zijn voor een joystick? Anders misschien beter lange bouten van boven gebruiken...
Daar kun je denk ik wel van uit gaan, over het algemeen is het als de lengte van het draad in een gat(in dit geval de rampamoer) 1,5x de diameter van de bout is hij sterk genoeg is. De bout zal eerder breken dan het draad eruit trekken. En bij m4 zal 6mm al moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
EMDB schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:11:
[...]

Marquees worden meestal met twee hoekprofielen ingeklemt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Eric

(volledig verslag van mijn build kan je hier vinden: http://forum.arcadecontro...x.php/topic,130690.0.html)
Ik ben naar aanleiding van deze tip (maar dan op BYOAC) al een halve middag op zoek naar deze krengen. Waar heb jij ze gehaald? In principe wil ik witte (of zwarte - ik wil even kijken hoe het staat). Alles wat ik vind is net even wat anders (en minder goed bruikbaar) of heeft een ophang oogje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMDB
barrymossel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Ik ben naar aanleiding van deze tip (maar dan op BYOAC) al een halve middag op zoek naar deze krengen. Waar heb jij ze gehaald? In principe wil ik witte (of zwarte - ik wil even kijken hoe het staat). Alles wat ik vind is net even wat anders (en minder goed bruikbaar) of heeft een ophang oogje.
Als ik me niet vergis bij de MultiMate (bouwmarkt)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
Bij elke bouwmarkt. Je moet op zoek naar een grote kast waar allerlei profielen/buizen/plintjes etc. in liggen.

Aluminium hoefprofiel

https://www.praxis.nl/voordemakers/zoeken?term=hoekprofiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Helaas kan ik geen rechte hoeken gebruiken, vandaar dat de oplossing van EMDB me wel geschikt lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:34
cmiiw, maar volgens mij is dat spul ook gewoon haaks.

Repareren doe je zo.

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!