BugBoy schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:24:
Om het nog lastiger te maken zou je ook nog de EF 70-300 IS USM mee kunnen nemen. Minder lichtsterk, optisch prima, 3-stops IS en goedkoper :-) Wel is de AF en bouw significant minder dan van de 70-200.
Het bereik van 50-150 zou ik te beperkt vinden en dure lenzen heb ik liever niet APS-C only. Ook dat is ook allemaal weer persoonlijk. Probeer eens wat uit in de winkel (of huur eens een lens), want alleen jij kunt de juiste beslissing maken.
Ja, die had ik nog niet eens overwogen, maar dat is ook nog wel een optie. Alleen zou mijn voorkeur toch wel uitgaan naar een echte lage aparture lens. Dan heb je ook de scherptediepte ervan en voor bewegende objecten is het ook wel fijn.
JumpStart schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:34:
Dus als je plannen hebt om in de directe toekomst een, al dan niet 2
e hands, een van die camera's te kopen, dan kan je beter bij FF compatible objectieven blijven. Als je echter met een "dat wil ik ooit" idee rondloopt moet je eigenlijk gewoon
nu een geschikt objectief kopen en tegen de tijd dat je aan een FF camera gaat gewoon je crop-glas weer doorverkopen.
Nou mijn body zou wel eens de geest kunnen gaan geven omdat ie al error 99's heeft gegeven (nu weer weg). Maar ik ga de komende jaren geen €2000+ aan een body besteden. Misschien over een aantal jaar, als ik begin te verdienen maar dan koop ik er wel meteen een mooie EF lens bij

.
Naast bovenstaand commentaar is er eventueel nog de overweging te maken 'ga ik in de nabije toekomst er een 2e/3e hands semipro film SLR bijkopen?'.
Nee, daar zijn geen plannen voor.
lateef schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:32:
persoonlijk zou ik kiezen voor een 50-150/2.8 ipv een 70-200/4. op een aps-c camera vind ik dat bereik veel prettiger en die stop extra is natuurlijk ook mooi meegenomen. maar dat komt omdat ik voornamelijk mensen fotografeer en 50-150 daarvoor een prettiger bereik is op een aps-c camera. maar ik weet niet wat jij met de lens van plan bent.
bij dit advies heb ik de optische kwaliteit trouwens buiten beschouwing gelaten, want over de sigma is bij mij nog te weinig bekend.wat ik wel weet is dat ik verre van een fan ben van sigma. ik heb van hen niet een al te hoge pet op. het is jammer dat canon niet eens komt met een serieuze ef-s telelens. een 50-150/2.8 ef-s zou een hele mooie aanvulling op de 17-55 ef-s zijn...
Portreten schieten doe ik meest, maar fotograferen in het theater ook met enige regelmaat (alhoewel ik tegenwoordig niet zoveel tijd meer heb). Ik heb iig gemerkt dat ik een telezoom lens mis. Heb een tijdje de lens van mijn pa (Canon EF-S 55-200mm) geleend en dat vond ik een aardig bereik. 200mm vanuit de hand schieten ging nog redelijk goed. Maar ik weet niet of ik dat 150-200mm stuk nou echt zou missen. Het punt is een beetje dat f4 zo'n kleine verbetering is tov f5.6.
Dit talent is bijv op 200mm geschoten.
Ik zou ook de Sigma en dan met extender kopen, maar wordt wel erg duur bij elkaar. En dat van die front focus verontrust me ook. Ik koop het liefst gewoon bij een webshop ivm de prijs. Maar ik vind het wel stom om een lens van zo'n €600,- te kopen waarvan de autofocus in een groot deel van het bereik niet goed werkt. Ook al ben ik niet zo'n AF man, soms heb je het gewoon nodig en dan moet het ook wel werken.
Ik denk dat ik de lens van mijn pa nog eens leen en kijk of ik die 200mm nou echt gebruik.