Toon posts:

Het grote Canonmount-objectieven-topic V4.0 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.757 views sinds 30-01-2008

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-03 01:34
Condenseerd het vocht dan ook niet in het plastic zakje?
En voor warm naar koud is er toch niks aan de hand?

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

Toff

FP ProMod
Theoretisch zet warme lucht uit en krimpt koude lucht. Als je vanuit een koude ruimte naar een warmere gaat, warmt de lucht in je objectief zich dus op en zet uit. Geen probleem dus, tot je weer naar buiten gaat en de zaak afkoelt. Dan krimpt de lucht en zuigt je objectief omgevingslucht aan, met alle troep die daarin zit. Als er al condens in je objectief zit, heb je wel een grotere kans dat een eventuele schimmel zich daarop hecht. Rond Sinterklaas is het helemaal link, met schimmels, vooral de mediterane varianten zijn dan hardnekkig aanwezig ;).

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Toff schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:41:
Theoretisch zet warme lucht uit en krimpt koude lucht. Als je vanuit een koude ruimte naar een warmere gaat, warmt de lucht in je objectief zich dus op en zet uit. Geen probleem dus, tot je weer naar buiten gaat en de zaak afkoelt. Dan krimpt de lucht en zuigt je objectief omgevingslucht aan, met alle troep die daarin zit. Als er al condens in je objectief zit, heb je wel een grotere kans dat een eventuele schimmel zich daarop hecht. Rond Sinterklaas is het helemaal link, met schimmels, vooral de mediterane varianten zijn dan hardnekkig aanwezig ;).
Je hebt wel een punt ja, gelukkig is het voorval van mij al 1,5 jaar terug en het objectief functioneert nog steeds prima.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Anoniem: 50739

guillaumemay schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:12:
Als het blijkbaar zo dicht op het voorste element zit, dan betwijfel ik nog steeds ten zeerste of het zichtbaar wordt als zulke puntjes op je foto. Heb je al vergelijkende foto's gemaakt met andere lenzen? Want die puntjes, dat is stof op je sensor, niet het stof in je lens (zeker niet als het zo ver vooraan zit). Maar goed, we proberen je alleen maar te helpen hier. Dadelijk stuur je je lens op voor een schoonmaak beurt, waar uiteraard niks mis mee is, maar dan kom je er later toch achter dat je die spikkels in je foto houdt (op f/22 dan). Dan heb je een schone lens, maar nog steeds een vuile sensor.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. De sensor is ook niet 100% schoon, ik zal iig nog even wat foto's gaan schieten en dan beslis ik of het de moeite waard is om hem op te sturen ofniet.

Ik heb inderdaad al wat andere foto's gemaakt met andere lenzen, daar zie je het merendeel van de puntjes niet.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 21:17
Topic V5.0 zal bijna geopend worden.
Zou mooi zijn als er weer een aantal lensen worden toegevoegd. Bv de 70-300 van Canon (IS/NON IS), de 55-200 van Canon, de Tamron 70-300 en 50-200. Een aantal goedkopere lensen (70-300 IS uitgezonderd) die volgens mij ook wel in de TS genoemd mogen worden.

Vergeet ik hier nog wat?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-02 22:29
Jivecar schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:23:
Topic V5.0 zal bijna geopend worden.
Zou mooi zijn als er weer een aantal lensen worden toegevoegd. Bv de 70-300 van Canon (IS/NON IS), de 55-200 van Canon, de Tamron 70-300 en 50-200. Een aantal goedkopere lensen (70-300 IS uitgezonderd) die volgens mij ook wel in de TS genoemd mogen worden.

Vergeet ik hier nog wat?
Ja, lichtsterke primes, zoals de sigma 30/1.4!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:57
De volgende objectieven horen denk ik wel in het lijstje thuis, omdat ze regelmatig voorbij komen:
  • Canon EF-S 17-55 F/2.8 IS USM
  • Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR Di-II LD Aspherical
Of de EF 70-200IS F4 in het rijtje thuishoort weet ik niet, want die komt alweer boven de 1000 euro uit. Verder zou ik bij de Sigma 50-500 even zeggen dat die beter bekent is als Bigma (dat zoekt wat makkelijker). Bij de superzooms mag de Tamron 18-200 F/3.5-6.3 Di-II eigenlijk niet ontbreken, want dat is wel de meest gebruikte superzoom. Misschien niet top, maar wel het beste dat er voor een redelijk budget te krijgen is.

Verder verwacht ik de EF-S 60 Macro wel in de lijst, want daar is neographical zo lyrisch over dat die er vast wel in komt ;)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met alle respect, maar zoals ik reeds eerder heb aangekondigd behandelt de startpost de meestgestelde vragen, niet alle. Ik heb noch de tijd noch de energie om er een alles omvattend document van te maken en dat is ook helemaal niet nodig. De mensen die een 1.4 lens overwegen doen dat over het algemeen met een reden en hebben een miezerig stukje in zo'n startpost helemaal niet nodig :) Hetzelfde geldt imo ook voor een EF-S 17-55 en een 70-200IS, lenzen van zo'n 1000 euro, daar kom je niet op zonder een concrete behoefte en een stuk achtergrondkennis. Indien men hier wel behoefte aan heeft, ik zou zeggen, vul een review in op de site in mijn signature waar ook nog eens ruimte is voor fullsize voorbeelden. Iemand die dan zoekt vindt ook concrete nuttige informatie in plaats van een miezerig stukje in een startpost zonder voorbeelden.

Ik zal eens kijken wat ik kan doen met de budget tele's en een paar macro's, maar needless to say, ik ken niet alles en ik heb van lang niet alle lenzen fullsize platen gezien. De startpost bevat deels subjectieve oordelen die ik dan niet voldoende kan onderbouwen naar mijn mening, dus ik heb tijd nodig om de nodige research te doen. Verwacht dus ook niet dat er bij de start van deel 5 meteen een x-aantal lenzen bij komt: dat zal in de loop van de tijd komen, we zitten inmiddels al over de 1000.

[Voor 20% gewijzigd door neographikal op 08-12-2006 11:50]

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

BugBoy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:19:
[...]

De volgende objectieven horen denk ik wel in het lijstje thuis, omdat ze regelmatig voorbij komen:
  • Canon EF-S 17-55 F/2.8 IS USM
  • Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR Di-II LD Aspherical
Of de EF 70-200IS F4 in het rijtje thuishoort weet ik niet, want die komt alweer boven de 1000 euro uit. Verder zou ik bij de Sigma 50-500 even zeggen dat die beter bekent is als Bigma (dat zoekt wat makkelijker). Bij de superzooms mag de Tamron 18-200 F/3.5-6.3 Di-II eigenlijk niet ontbreken, want dat is wel de meest gebruikte superzoom. Misschien niet top, maar wel het beste dat er voor een redelijk budget te krijgen is.

Verder verwacht ik de EF-S 60 Macro wel in de lijst, want daar is neographical zo lyrisch over dat die er vast wel in komt ;)
Aan de andere kant kun je de 50-500 eigenlijk ook wel een superzoom noemen, zeker op een fullframe.

Naja een supertelezoom dan :P

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ben jij ook al mod :P

Wie gooit 'm effe dicht?

Kommaarkommaarkommaar >:)

• neographikal
  • Niet online
Ik mis wat knopjes geloof ik :P Maar ik heb het nieuwe topic nodig om de topicstart aan te kunnen passen, de url moet daarvoor bekend zijn :)

Op zoek naar software/integratie-architect?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

neographikal schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:26:
Ik mis wat knopjes geloof ik :P Maar ik heb het nieuwe topic nodig om de topicstart aan te kunnen passen, de url moet daarvoor bekend zijn :)
Anders praat je zelf even door in dit topic dat eigenlijk op slot moet :p

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 07:44

YellowCube

Wait...what?

bij deze:
Het grote Canonmount-objectieven-topic V5.0

en bedankt voor het kijken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Help, wat is full frame en hoe werkt het ten opzichte van cropcams zoals een 350D, 400D, 20D, 30D?
Zie hier: dSLR Magnification

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee