[Ervaringen] Asus F3 serie notebooks Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.614 views sinds 30-01-2008

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Of je leert fatsoenlijk een mailtje opstellen met fatsoenlijk getypt Nederlands ;)

Maar gewoon even Asus bellen dus. Gaat sneller dan weken mailen met 4Launch :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Die e-mail van je is van een tenenkrommend verdrietig niveau :D Dat ze uberhaubt nog antwoord geven, chapeaux! Ik had dat ding even gniffelend doorgelezen en weg gedaan,
een brief begin je niet met hoi |:(

• baquelappe
.

[ Voor 241% gewijzigd door baquelappe op 28-09-2006 22:55 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:26
zo te zien ligt de mycom site eruit gedeeltelijk, volgens mij hebben ze na mijn bestelling hem van de site gehaald ivm verkeerde informatie.

BIij de F3JA-AP030HZ krijg je de 9 cell accu.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Als ik deze posts lees [met de limit functie erbij _/-\o_ ], dan is dit een hele interessante laptop voor relatief weinig geld.

Alleen de laatste posts gaan met name over degene met de T7200 processor erin [Uber Geil waar ik nu behoorlijke interesse in heb]. Hier lees ik echter nog niets over de TS. Zou deze kunnen worden toegevoegd aan het lijstje [Overigens een zeer mooie TS!]

Maakt het topic nog interessanter.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:48:
Die e-mail van je is van een tenenkrommend verdrietig niveau :D Dat ze uberhaubt nog antwoord geven, chapeaux! Ik had dat ding even gniffelend doorgelezen en weg gedaan,
een brief begin je niet met hoi |:(
is niet eens een brief,
is gewoon gedeelte voor standaard info aanvraag en dat hoeft niet zo professioneel,
ten 2e daar gaat het niet om, gaat gewoon puur om de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 06:28:
[...]

is niet eens een brief,
is gewoon gedeelte voor standaard info aanvraag en dat hoeft niet zo professioneel,
ten 2e daar gaat het niet om, gaat gewoon puur om de info.
Ik ga er vanuit dat je er niets aan kan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

baquelappe schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:18:
[...]

Ik ga er vanuit dat je er niets aan kan doen 8)7
Achja komt ie wel achter als ie gaat solliciteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Haha, dat Midas nog antwoord heeft gegeven, die lag waarschijnlijk op de grond van het lachen :)
Midas die bij 4Launch werkt (baas oid.) is de broer van een maat van mij, zo ken ik hem ;)

Vanwege een kapotte pc hier thuis en brak internet heb ik nog niet veel gedaan afgelopen dagen, maar in het weekend ben ik van plan aan de review te beginnen.

Van de spellen die op de vorige pagina gevraagd werden heb ik alleen WarcraftIII, en die draait dan ook werkelijk fantastisch :)
Zolang je de kaart bij het spelen in High-performance laat (aan de oplader hangen dus, geen accumodus) draait het spel super!
Enigste minpuntje is dat WarcraftIII geen 1200x800 in de opties laat zien, maar met Regedit kun je de ScreenWidth en ScreenHeight aanpassen zodat het wel kan :D
De beeldkwaliteit na deze aanpassing (en alle andere dingen op max) is subliem! 8)

Ik laat binnenkort meer van me horen, ook zal de F3Ja beter in de startpost komen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok me allerlaatste post over https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2929

Voordat ik morgen echt naar dynaite ga om er 1 te halen. Zijn er nog nadelen aan de laptop? Ja op de prijs na van 1600. Maar verder nog dingen dat ik moet weten voordat ik daadwerkelijk 1 ga halen?

Het is me eerste laptop dus zou graag dat het een goede aankoop wordt. Vandaar al die vragen. En natuurlijk is 1599 een heel som geld.

Heeft iemand trouwens benchmark scores van de laptop?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
DarthPlastic schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:48:
Haha, dat Midas nog antwoord heeft gegeven, die lag waarschijnlijk op de grond van het lachen :)
Midas die bij 4Launch werkt (baas oid.) is de broer van een maat van mij, zo ken ik hem ;)

Vanwege een kapotte pc hier thuis en brak internet heb ik nog niet veel gedaan afgelopen dagen, maar in het weekend ben ik van plan aan de review te beginnen.

Van de spellen die op de vorige pagina gevraagd werden heb ik alleen WarcraftIII, en die draait dan ook werkelijk fantastisch :)
Zolang je de kaart bij het spelen in High-performance laat (aan de oplader hangen dus, geen accumodus) draait het spel super!
Enigste minpuntje is dat WarcraftIII geen 1200x800 in de opties laat zien, maar met Regedit kun je de ScreenWidth en ScreenHeight aanpassen zodat het wel kan :D
De beeldkwaliteit na deze aanpassing (en alle andere dingen op max) is subliem! 8)

Ik laat binnenkort meer van me horen, ook zal de F3Ja beter in de startpost komen.
Hij loopt bij mij ook uitstekend op Accu op de Game modus ;) Idd gewoon op 1280x800 ;) En dan gewoon alles op max :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb besloten om die asus f3ja te gaan halen bij dynabyte :)
lijkt me een voortreffelijke prijs voor het geen je koopt :)

k probeer hem volgende week te gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Iemand die toevallig windows xp opnieuw heeft geinstalleerd op deze laptop?
Wil dat nu gaan doen maar om een of andere reden boot de laptop niet vanaf cd tijdens het opstarten. Heb het geprobeerd met een windows xp cd en de recovery cd maar wil dus niet echt lukke.

In windows zegt hij als ik de windows xp cd erin doe dat hij niet opnieuw kan installeren omdat er al een nieuwere xp versie op staat oid?? En de recovery cd kan ik niet openen in windows..

Iemand hier eerder problemen mee gehad?

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Boot volgorde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Weet iemand van jullie of drivers auto matisch AA en/of AF aanzet tijdens gamen met stroom op een X1600.

Als ik CoD2 speel lijkt het of AA en/of AF aanstaat in-game staat het gewoon uit. Het zorgt namelijk voor frames van 25FPS.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Rob1106 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:34:
Iemand die toevallig windows xp opnieuw heeft geinstalleerd op deze laptop?
Wil dat nu gaan doen maar om een of andere reden boot de laptop niet vanaf cd tijdens het opstarten. Heb het geprobeerd met een windows xp cd en de recovery cd maar wil dus niet echt lukke.

In windows zegt hij als ik de windows xp cd erin doe dat hij niet opnieuw kan installeren omdat er al een nieuwere xp versie op staat oid?? En de recovery cd kan ik niet openen in windows..

Iemand hier eerder problemen mee gehad?
Als je de laptop aanzet, en het asus logotje in beeld hebt moet je op F2 drukken geloof ik (ik weet het niet zeker omdat ik op F2, F10, F12 en Del afwisselend gedrukt heb) dan kom je in de bios en dan kun je de cdrom als eerste opstartapparaat instellen. Na het installeren van Windows wel gewoon weer de volgorde terugzetten he? ;)
Cyrus The Virus schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:22:
Weet iemand van jullie of drivers auto matisch AA en/of AF aanzet tijdens gamen met stroom op een X1600.

Als ik CoD2 speel lijkt het of AA en/of AF aanstaat in-game staat het gewoon uit. Het zorgt namelijk voor frames van 25FPS.
Probeer eens de Omega drivers? Deze vind ik zelf veel prettiger werken dan e originele drivers, wellicht dat het dan ook wat beter loopt?

[ Voor 20% gewijzigd door F-Tim op 02-10-2006 19:10 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:07:
Als je de laptop aanzet, en het asus logotje in beeld hebt moet je op F2 drukken geloof ik (ik weet het niet zeker omdat ik op F2, F10, F12 en Del afwisselend gedrukt heb) dan kom je in de bios en dan kun je de cdrom als eerste opstartapparaat instellen. Na het installeren van Windows wel gewoon weer de volgorde terugzetten he? ;)
Terugzetten hoeft in principe niet hoor. Zodra er geen bootable medium aanwezig is in het cd/dvd station boot windows gewoon vanaf het volgende bootstation (de harde schijf) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
F-Tim schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:07:
[...]

Dacht idd al zoiets, maar kon ook al niet vinden hoe ik in het BIOS kwam.. thx, ga het gelijk ff proberen

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Rob1106 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:44:
[...]

Dacht idd al zoiets, maar kon ook al niet vinden hoe ik in het BIOS kwam.. thx, ga het gelijk ff proberen
Yep gewoon F2 Krijg je bijna de zelfe bios als een standaard asus mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Hallo,

ik zit er over te denken om bij laptops4u de f3f te bestellen.

deze komt met dezelfde specificatie er 200 euro goedkoper uit.

er is alleen 1 verschil en dat is de grafishe kaart.

bij de f3f zit een mobile intel int. gma 950 en in de duurdere een ATI Mobility Radeon X1600 256/512MB HyperMemory.

Ben zelf niet echt een gamer, maar wil zo af en toe nog wel eens een spelletje spelen als bv emergancy.

wat raden jullie mij aan.

Hier onder de samenstelling en de voorkeur gaat dus naar de f3f uit.
F3F-AP026H
- Processor Intel Core 2 Duo T7200 (2.0Ghz;667Mhz FSB;4MB L2)
- Harde schijf 100GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Besturingssysteem MS Windows XP Prof NL/UK/FR
- Pixelgarantie Geen Pixelgarantie
- Garantie 2 jaar pick up & return garantie (Alleen in Ned.)
- Verzekeringsgarantie Geen laptopverzekeringsgarantie
- Software Geen extra software
- Voeding Geen extra ac adapter
- Caradapter Geen caradapter
F3Ja-AP049H
- Processor Intel Core 2 Duo T7200 (2.0Ghz;667Mhz FSB;4MB L2)
- Harde schijf 100GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Besturingssysteem MS Windows XP Prof NL/UK/FR
- Pixelgarantie Geen Pixelgarantie
- Garantie 2 jaar pick up & return garantie (Alleen in Ned.)
- Verzekeringsgarantie Geen laptopverzekeringsgarantie
- Software Geen extra software
- Voeding Geen extra ac adapter
- Caradapter Geen caradapter
€ 1.629,00€ 1.836,00
F3F infoF3ja Info

[ Voor 26% gewijzigd door erwink op 03-10-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb afgelopen zondag de asus f3ja-ap030hz gekocht echt een mooi laptoppie.

mijn volgende vraag is:

de verkoper vertelde me dat ik een herstelCD moest maken als ik de laptop opstarten want die zitten er bij asus niet bij.

nou meneer had t dus fout er zitten 3 home cd's in waaronder 1 nl.
nu is een recovery cd maken niet nodig dus ofwel?
want hij zei ook dat de drivers op de D drive zouden staan maar die is helemaal leeg.

wel is er een verborgen recovery partitie aangemaakt. deze moet ik dus aanspreken als het mis zou gaan?

Ps: en horen jullie je processor fan ook continue draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:20:
[...]

Terugzetten hoeft in principe niet hoor. Zodra er geen bootable medium aanwezig is in het cd/dvd station boot windows gewoon vanaf het volgende bootstation (de harde schijf) :P
Hmmm ik heb het in m'n desktop wel eens gehad dat hij 5/10 seconden een dvd ging scannen als ik een lege DVDR erin had tijdens booten van het systeem. Ik heb het niet gecontroleerd op de laptop, maar heb het meer als tijdswinst overweging weer uitgezet.

Bovendien gaat de dvd drive niet opspinnen als je de laptop aanzet :) Dan issie ook wat rustiger.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTkiddin
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 02:10
ernieek schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:26:
Hallo,

ik zit er over te denken om bij laptops4u de f3f te bestellen.

deze komt met dezelfde specificatie er 200 euro goedkoper uit.

er is alleen 1 verschil en dat is de grafishe kaart.

bij de f3f zit een mobile intel int. gma 950 en in de duurdere een ATI Mobility Radeon X1600 256/512MB HyperMemory.

Ben zelf niet echt een gamer, maar wil zo af en toe nog wel eens een spelletje spelen als bv emergancy.

wat raden jullie mij aan.

Hier onder de samenstelling en de voorkeur gaat dus naar de f3f uit.
[...]
Leuk dat je intresse hebt voor de F3, maar ik denk dat (zoals jij het nu aangeeft) het iets te prijzig is, vooral die specificaties. Als je kijkt naar de F3Ja-AP030HZ bij Dynabyte is bijna precies hetzelfde als de F3Ja-AP049H, alleen 160 GB S-ATA 5400 rpm en XP-Home is anders, en dat voor maar voor 1599,-.

Het is gemakkelijker even zegt wat je ermee wilt doen, en vooral bij games, welke vooral. (De nieuwste of toch wat oudere games)

[ Voor 38% gewijzigd door DTkiddin op 03-10-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:52:
heb afgelopen zondag de asus f3ja-ap030hz gekocht echt een mooi laptoppie.

mijn volgende vraag is:

de verkoper vertelde me dat ik een herstelCD moest maken als ik de laptop opstarten want die zitten er bij asus niet bij.

nou meneer had t dus fout er zitten 3 home cd's in waaronder 1 nl.
nu is een recovery cd maken niet nodig dus ofwel?
want hij zei ook dat de drivers op de D drive zouden staan maar die is helemaal leeg.

wel is er een verborgen recovery partitie aangemaakt. deze moet ik dus aanspreken als het mis zou gaan?

Ps: en horen jullie je processor fan ook continue draaien?
Hij heeft dat met die herstel cd waarschijnlijk door de war gehaald met een ander merk... want bij ASUS is het al een tijdje standaard dat die cd's erbij zitten...

over die processor fan... afhankelijk van welke stand je Power4Gear zet (daarmee kan je dus de snelheid van je laptop aanpassen, en de warmteontwikkeling ook) op Quiet Office, de stilste stand, draait die op halve snelheid kwa mhz, en dan hoor je de fan bijna niet, alleen wanneer je in een hele stille omgeving zit...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
@DTkiddin

Het verschil in de dynabyte en de F3f is dat de harddisk sneller is(helaas wat kleiner) en XP Pro legaal, aangezien ik dit nu ook heb en verschillendfuntcies gebruik die home niet heeft.

Voor 30 euro heb ik dan dus een legale XP(120,-) en snellere HD.

De spellen die ik er mee wil spelen zijn bv
http://www.emergency4.com/ maar ook 3
Emergency 4

voor de rest is het vooral office, internet, en wat programmeren in delphi en visual studio (c#, asp, asp.net, php.

als ik bij laptops4u de dynabte variant op pim kom ik op 1.886,- uit.

en als ik eerlijk ben een harddisk is altijd nog om te wisselen voor een nieuwere grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:04
Wij hebben vandaag 2 x de Dynabyte versie bij de mycom gekocht voor 1449 euro.

Exact hetzelfde, er staan wat typfouten in het mycom krantje. Morgen kunnen we ze ophalen want er zat maar 1 gb mem in en ze gingen er 1gb bij prikken.

Maar een zeer mooie prijs.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ernieek schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:06:
@DTkiddin

Het verschil in de dynabyte en de F3f is dat de harddisk sneller is(helaas wat kleiner) en XP Pro legaal, aangezien ik dit nu ook heb en verschillendfuntcies gebruik die home niet heeft.

Voor 30 euro heb ik dan dus een legale XP(120,-) en snellere HD.

De spellen die ik er mee wil spelen zijn bv
http://www.emergency4.com/ maar ook 3
Emergency 4

voor de rest is het vooral office, internet, en wat programmeren in delphi en visual studio (c#, asp, asp.net, php.

als ik bij laptops4u de dynabte variant op pim kom ik op 1.886,- uit.

en als ik eerlijk ben een harddisk is altijd nog om te wisselen voor een nieuwere grotere.
De schijf is niet sneller in de AP030HZ zit 5400RPM en in die andere ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:05:
[...]

Hmmm ik heb het in m'n desktop wel eens gehad dat hij 5/10 seconden een dvd ging scannen als ik een lege DVDR erin had tijdens booten van het systeem. Ik heb het niet gecontroleerd op de laptop, maar heb het meer als tijdswinst overweging weer uitgezet.

Bovendien gaat de dvd drive niet opspinnen als je de laptop aanzet :) Dan issie ook wat rustiger.
Ja, of je zorgt gewoon dat er geen dvd in de drive zit ;)
Speedener schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:49:

Exact hetzelfde, er staan wat typfouten in het mycom krantje. Morgen kunnen we ze ophalen want er zat maar 1 gb mem in en ze gingen er 1gb bij prikken.

Heb je misschien een link naar hun site? (en niet mycom.nl natuurlijk) want in de online folder kan ik de Asus F3Ja-AP030HZ niet terugvinden hoor. :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:21
Speedener schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:49:

T7200, ATI Mobility Radeon X1600 256MB, 2GB en 160 GB HD voor 1449?

En dan 151 goedkoper dan de prijs bij Dynabite (1600)?

Dat is zeker een mooie prijs zeg!

En kreeg je er ook een laptoptas en muis bij?

[ Voor 63% gewijzigd door Ehv_BramBo op 03-10-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ehv_BramBo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:04:
[...]

T7200, ATI Mobility Radeon X1600 256MB, 2GB en 160 GB HD voor 1449?

En dan 151 goedkoper dan de prijs bij Dynabite (1600)?

Dat is zeker een mooie prijs zeg!

En kreeg je er ook een laptoptas en muis bij?
Nou ik heb mijn laptop nu 1 week vorige week gekocht, voor 1599 bij de MYCOM, ze hebben hem van de site gehaald wegens verkeerde info.

Er zit geen muis of tas bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
@Cyrus The Virus

Hoi,

ik heb in de f3f en in de f3ja een 7200 toeren schijf gezet ipv de standaard 5400rpm.

ik lever wel wat opslag in voor snelheid.

De vraag is dus alleen de video kaart deze is anders van de f3ja al van de f3f. Verders is alles identiek.

Is de video kaart voldond voor een dvd af te spelen en enkele games zoas emergancy 3 , 4 en 112 Reddings Helicopter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
Dus Speedener heeft bij mycom exact dezelfde latop gekocht als Cyrus The Virus (die hem ook bij mycom gekocht heeft), maar dan 150 euro goedkoper? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit zo is, dan ga ik deze week maar eens een laptop halen bij Mycom. :9~
Ps: Bij welke vestiging was het overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Ceintuurbaan Amsterdam

Stond alleen in krantje dat het een 4200rpm hdd was. Maar na navraag en opzoeken bleek het gewoon de 5400rpm versie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de F3JA30 voor 1599 bij dynabite aangeschaft. Alles werkt naar wensen. Vond wel vaag dat de partities als Fat32 was ingedeeld. Verder was er erg veel onnodige onzin dat standaard met de installatie meekwam. Maar ik ben erg tevreden over me laptop.

Enige wat me beetje tegenvalt is de kijkhoek van de scherm. Die valt een beetje tegen, of er is een instelling dat ik nog niet gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
Speedener schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:21:
Ceintuurbaan Amsterdam

Stond alleen in krantje dat het een 4200rpm hdd was. Maar na navraag en opzoeken bleek het gewoon de 5400rpm versie te zijn.
Dus om het verhaal even samen te vatten:

In een mycom krantje stond een F3JA met de volgende specificaties: T7200, ATI Mobility Radeon X1600 256MB, 2GB en 160 GB HD 4200 rpm voor 1449. Deze informatie bleek echter onjuist te zijn, er zat namelijk een 5400 rpm 160 GB HD in (uiteraard positief), maar ook slechts 1 GB geheugen. Na een 2e bezoek aan de winkel heb je echter de toezegging gekregen dat je er kosteloos 1 GB bij krijgt.

Relaxed!!!

Ging het om een locale of regionale folder?

En even voor de duidelijkheid: er zit dus een T7200 CPU (2 ghz, 4 MB) in de laptop?

[ Voor 7% gewijzigd door Ehv_BramBo op 03-10-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Exact wat Ehv_BramBo allemaal zegt.

Het was gewoon de prijslijst die bij de MyCom binnen lag. Geen idee wat voor folder dat is.. er stond echt op prijslijst

Overigens staat op de prijslijst 1499 en in het systeem 1449

[ Voor 81% gewijzigd door Speedener op 04-10-2006 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]F-Tim schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:07:
[...]

[...]
gewoon de DEL knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:46:
[quote]F-Tim schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:07:
[...]

[...]
gewoon de DEL knop
De volgorde hoeft niet terug gezet te worden, je kunt zelfs de windows cd oid erin laten zitten, echter je moet dan niet op een toets drukken wanneer hij de gegevens laadt. Hij gaat dan gewoon door naar 2nd boot device en dat zal zijn HDD-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Speedener schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 07:46:

Het was gewoon de prijslijst die bij de MyCom binnen lag. Geen idee wat voor folder dat is.. er stond echt op prijslijst

Hoeveel GB geheugen heb jij volgens windows in laptop zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:48:
[...]De volgorde hoeft niet terug gezet te worden, je kunt zelfs de windows cd oid erin laten zitten, echter je moet dan niet op een toets drukken wanneer hij de gegevens laadt. Hij gaat dan gewoon door naar 2nd boot device en dat zal zijn HDD-0
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:20:
[...]Terugzetten hoeft in principe niet hoor. Zodra er geen bootable medium aanwezig is in het cd/dvd station boot windows gewoon vanaf het volgende bootstation (de harde schijf) :P
.... :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedener schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 07:46:

@Speedener, Heb jij die 1 GB intern geheugen er kosteloos bijgekregen omdat jij twee laptops heb gekocht of heb je hun erop gewezen dat er standaard 2 GB intern geheugen in hoort.

Ik heb hun namelijk gemaild, en kreeg als antwoord de specificaties van deze laptop waarin stond dat deze met 1 GB intern geheugen is uitgerust. (Nog niet gevraagd over die 2 GB intern geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:28
De mensen die onlangs een laptop hebben aangeschaft, hebben die ook een Vista coupon erbij gekregen of is daar nog geen sprake van? Nieuwsberichten spreken van een verspreiding van deze coupons vanaf oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:12:
De mensen die onlangs een laptop hebben aangeschaft, hebben die ook een Vista coupon erbij gekregen of is daar nog geen sprake van? Nieuwsberichten spreken van een verspreiding van deze coupons vanaf oktober.
heb de mijne afgelopen zondag gekocht en niets gehad dus dat zal nog wel komen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:09:
[...]

@Speedener, Heb jij die 1 GB intern geheugen er kosteloos bijgekregen omdat jij twee laptops heb gekocht of heb je hun erop gewezen dat er standaard 2 GB intern geheugen in hoort.

Ik heb hun namelijk gemaild, en kreeg als antwoord de specificaties van deze laptop waarin stond dat deze met 1 GB intern geheugen is uitgerust. (Nog niet gevraagd over die 2 GB intern geheugen)
Ik zie op de bon staan dat er idd 1GB in hoort. Maar wij hebben kosteloos 1 GB erbij geplaatst gekregen omdat in het krantje 2 GB stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Iemand een idee of die Recovery Partitie nog nut heeft? of dat ik die kan verwijderen?
Werken die Recovery cd's dan nog gewoon?

En is de cd-key een oem-licentie? want dan kan ik de cd van windows gebruiken die ik van mn gewone pc heb...

Heb de F3Ja van Dynabyte...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:04:
Iemand een idee of die Recovery Partitie nog nut heeft? of dat ik die kan verwijderen?
Werken die Recovery cd's dan nog gewoon?

Heb de F3Ja van Dynabyte...
De recovery partitie is verborgen. Ik zou het gewoon laten staan, het was maar 2GB ofzo. En nee als je de recovery partitie verwijderd dan werken de recovery cd's niet meer.

Trouwens een vraagje.
Bij me laptop zie ik via Notebook Hardware

CPU Clock speed: 1995Mhz
CPU Load: < random getal ^^ >
CPU Voltage: .....
CPU Speed: Dynamic Switching.

Maar dat CPU Clock speed 1995Mhz. Zou de laptop zichzelf niet moeten terug clocken ( Speedstep) Of zoiets? Bij mij staat ie gewoon altijd op zowat max. Nog nooit onder de 1990MHZ zien gaan, zelfs niet als ik op accu werk.

En je heb ook de Asus F3JA van Dynabite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb je hem wel op Dynamic Switching ingesteld? en in Windows Energiebeheer op Draabaar/Laptop?... anders gaat die niks switchen nee... daarvoor gebruik ik Power4Gear, is wel handige tool... stuk overzichtelijker dan NHC... en met 1 druk op de knop switch je van profiel :).

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stond eerst op Power 4 Gear, toen op Draagbaar/Laptop gezet. Maar ik het blijft nog steeds boven de 1990Mhz draaien. Zelfs toen ik via accu werkte

Edit:
Maar na wat googlen heb ik het al gevonden. Notebook Hardware control is nog niet ontworpen voor Core 2 Duo. Maar met kleine patch fix je het en lees ie de Mhz correct af. Na patchen kwam ik op 1ghz uit. Dus het klopt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
Zo ... voor het eerst online vanaf mijn zojuist bezorgde F3JA.
(T5600, 2GB, 120GB, ATI X1600 besteld bij PC Megastore)

Mijn eerste indruk is erg positief! Ik heb nog geen tijd gehad om veel zaken te testen, maar hij oogt in ieder geval erg degelijk en stevig, wordt tot nu toe niet echt warm en loopt erg soepel.

Er staat alleen wel aardig wat troep in de systemtray, maar daar was ik door de eerder geplaatste reacties hier al op voorbereid. Wellicht dat ik nog een clean install doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehv_BramBo schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:52:
Zo ... voor het eerst online vanaf mijn zojuist bezorgde F3JA.
(T5600, 2GB, 120GB, ATI X1600 besteld bij PC Megastore)
Hoe lang was de levertijd, en heb je er inderdaad zoals op de Site staat vermeld een muis en tas bijgekregen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
De levertijd was vrij lang, 2 weken (10 werkdagen), maar dat werd door PC Megastore wel netjes gemeld nadat ik de bestelling gedaan had en stond ook al op de website bij de productindicatie aangegeven.

De prijs was daar echter het beste, dus wilde ik best even wachten.

En ja, ik heb er een laptoptas en muis bijgekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:22:
[...]

De recovery partitie is verborgen. Ik zou het gewoon laten staan, het was maar 2GB ofzo. En nee als je de recovery partitie verwijderd dan werken de recovery cd's niet meer.
Waarvoor wordt die partitie dan gebruikt :?.. vind ik een beetje vaag.. want je hebt 2 cd's waar alle data op staat.. het is een gewone windows install, als je niet de driver cd erin doet tijdens installatie...

En wat dus als die harde schijf kapot gaat? of je later een keertje gaat upgraden?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Welke recovery cd's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Gebruikt iemanmd hier toevallig Windows Vista met zijn F3 Laptop. Ik krijg je onboard sound namelijk niet ana de praat! Hij herkent wel iets, maar dat is volgens mij van de spdif en niet van de 'boxjes'

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook geen recovery cds gehad bij dynabyte alleen 3 windows xp home cds (3 talen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

FLeSH schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 07:33:
Gebruikt iemanmd hier toevallig Windows Vista met zijn F3 Laptop. Ik krijg je onboard sound namelijk niet ana de praat! Hij herkent wel iets, maar dat is volgens mij van de spdif en niet van de 'boxjes'
Het is al gelukt! FF de realtek vista beta drivers installeren en alles werkt

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi maar weg dit bericht. Sorry.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Uhm.. die Windows cd's zijn de recovery discs :P
er zit namelijk geen standaard versie van windows op, maar een aangepaste door ASUS...
het is wel een OEM licentie, dus je kan hem als je een andere xp home OEM licentie hebt, ook zonder voor ingestelde dingen installeren...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:25:
[...]

heb ook geen recovery cds gehad bij dynabyte alleen 3 windows xp home cds (3 talen)
Zal morgen de doos nog eens tevoorschijn halen. Misschien door mn haast de CD's niet gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:25:
[...]

In je accesoirebox zitten idd 3 XP-verpakkingen, maar als je goed kijkt zie je dat het geen originele 'normale' cd's zijn, maar cd's met een Asus-logo erop.
Het is idd een beetje verwarrend omdat hij wel in een XP-OEM verpakking zit, maar het schijfje is dus anders.

Mocht dat niet zo zijn en er toch Microsoft-schijfjes inzitten dan ben ik benieuwd of ik er ook ergens aan kan komen (los te koop zonder licentie?), onderop de laptop zit namelijk een XPH-licentiestickertje :)

Klein oproepje misschien, iets merkwaardigs, check de cdkey van je voorgeïnstalleerde Windows eens, die is (bij mij iig) verschillend van de key onderop de laptop zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
DarthPlastic schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:06:

Klein oproepje misschien, iets merkwaardigs, check de cdkey van je voorgeïnstalleerde Windows eens, die is (bij mij iig) verschillend van de key onderop de laptop zelf...
Gebeurt wel vaker, ook bij standaard PC's van bijv. Dell waar Windows op is geinstalleerd met een fabbrieks image. De fabrikant test met een soort vlk, daarna moet jij bij eerste herinstallatie je eigen key gebruiken... Niks vreemd aan dus.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DarthPlastic schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:06:
[...]

In je accesoirebox zitten idd 3 XP-verpakkingen, maar als je goed kijkt zie je dat het geen originele 'normale' cd's zijn, maar cd's met een Asus-logo erop.
Het is idd een beetje verwarrend omdat hij wel in een XP-OEM verpakking zit, maar het schijfje is dus anders.
Ik zie ze net ook idd. Staat wel gewoon "Recovery CD" op. Alle 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHendrikx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 22:44
Hallo allemaal,

Ook ik ben op zoek naar een all-round laptop (Office, SPSS, SAS, Data, foto/videobewerking en wat gamen bijv. FlightSim).
Ik zit zelf naar een T7200, 2GB 667MHz, 100 of groter SATA HD 5400 of 7200 rpm, ATI X1600 of Nvidia Geforce Go 7600 configuratie te kijken.

De Asus F3Ja-AP030HZ valt hieronder en ik ben zeer benieuwd naar de gebruikers ervaringen van de mensen die hem al hebben?
Verder vroeg ik me af of er nou veel verschil zit in 5400 vs 7200 rpm? En of mensen een objectief oordeel kunnen geven over het verschil tussen de 7600 en de X1600?

Een andere laptop die mij namelijk opviel is de AHTEC Signal XEL 80 (in Computer Totaal November advertentie):
T7200, 2GB DDR2 667MHz, 120 GB 5400 of 80 7200 rpm (100GB 7200 +48), GeForce Go 7600 (zonder windows, maar met standaard 9-cells batterij, bluetooth, webcam, vingerafdruk scanner, TPM chip en laptoptas) voor: 1299 Incl BTW en evt verzending (2jr garantie, waarvan 1jr collect&return)
Zie ook op deze site: Ahtec Xel80

Wat vinden jullie? Wat zijn de voor/nadelen, wat is de beste keus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
Ik heb vandaag de f3ja bij dynabyte besteld.

ik zat ook te twijffelen tussen de 7200 rpm schijfje, maar die kan je altijd nog vervangen en nu zit er een grote 160gb in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernieek schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:45:
Ik heb vandaag de f3ja bij dynabyte besteld.

ik zat ook te twijffelen tussen de 7200 rpm schijfje, maar die kan je altijd nog vervangen en nu zit er een grote 160gb in.
heb zelf ook deze laptop werkt echt lekker, maar is er iemand op dit forum die een beschrijving heeft hoe ik bijvoorbeeld bij het geheugen kan en de harde schijf kan vervangen door andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:59:
[...]

heb zelf ook deze laptop werkt echt lekker, maar is er iemand op dit forum die een beschrijving heeft hoe ik bijvoorbeeld bij het geheugen kan en de harde schijf kan vervangen door andere?
Op pag2 dacht ik stond een review van DTKiddin, als je de bodemplaat loshebt kun je er zo geheugen bijprikken.
HDD zit (als je de laptop ondersteboven houdt) rechtsonder bij de palmsteun, je kan hem er zo uitschuiven.
Let op dat je hierdoor officieel je garantie kwijtraakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JosHendrikx schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:20:
Hallo allemaal,

Ook ik ben op zoek naar een all-round laptop (Office, SPSS, SAS, Data, foto/videobewerking en wat gamen bijv. FlightSim).
Ik zit zelf naar een T7200, 2GB 667MHz, 100 of groter SATA HD 5400 of 7200 rpm, ATI X1600 of Nvidia Geforce Go 7600 configuratie te kijken.

De Asus F3Ja-AP030HZ valt hieronder en ik ben zeer benieuwd naar de gebruikers ervaringen van de mensen die hem al hebben?
Verder vroeg ik me af of er nou veel verschil zit in 5400 vs 7200 rpm? En of mensen een objectief oordeel kunnen geven over het verschil tussen de 7600 en de X1600?

Een andere laptop die mij namelijk opviel is de AHTEC Signal XEL 80 (in Computer Totaal November advertentie):
T7200, 2GB DDR2 667MHz, 120 GB 5400 of 80 7200 rpm (100GB 7200 +48), GeForce Go 7600 (zonder windows, maar met standaard 9-cells batterij, bluetooth, webcam, vingerafdruk scanner, TPM chip en laptoptas) voor: 1299 Incl BTW en evt verzending (2jr garantie, waarvan 1jr collect&return)
Zie ook op deze site: Ahtec Xel80

Wat vinden jullie? Wat zijn de voor/nadelen, wat is de beste keus???
Die athec klinkt zeker als een goeie deal. Persoonlijk had ik eigenlijk liever de 7600. Maar de X1600 voldoet ook en is eigenlijk even goed als de 7600. Als je niet zoveel om design geef zou ik die ahtec nemen. Vind de asus persoonlijk mooier. Maar qua spec en prijs lijkt de athec me veel voordeliger.

Heb zelf de F3Ja-AP030HZ. En ik ben er erg tevreden mee. Kan rustig 3+ uurtjes office draaien op de accu. En qua snelheid. Ik had als ik me goed herriner 3875 ofzo op 3Dmark 2005 en op Super PI test haalde de F3ja 1min en 1 of 2 seconden. Dus dat is dik in order.

Btw de accu steekt wel beetje uit maar dat is opzich niet zo erg. Je ziet het toch niet als je ervoor zit. Verder wordt de laptop ook niet echt warm. Je voelt wel beetje de warmte van de video kaart als je zit te gamen. Maar het is niet echt storend. (Lekker in de winter :P)

Dus erg positiev over de F3Ja-AP030HZ.
Succes met jouw keuze ;)

Als je nog wat wil weten van de F3Ja-AP030HZ vraag het maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHendrikx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 22:44
Die athec klinkt zeker als een goeie deal. Persoonlijk had ik eigenlijk liever de 7600. Maar de X1600 voldoet ook en is eigenlijk even goed als de 7600. Als je niet zoveel om design geef zou ik die ahtec nemen. Vind de asus persoonlijk mooier. Maar qua spec en prijs lijkt de athec me veel voordeliger.

Heb zelf de F3Ja-AP030HZ. En ik ben er erg tevreden mee. Kan rustig 3+ uurtjes office draaien op de accu. En qua snelheid. Ik had als ik me goed herriner 3875 ofzo op 3Dmark 2005 en op Super PI test haalde de F3ja 1min en 1 of 2 seconden. Dus dat is dik in order.

Btw de accu steekt wel beetje uit maar dat is opzich niet zo erg. Je ziet het toch niet als je ervoor zit. Verder wordt de laptop ook niet echt warm. Je voelt wel beetje de warmte van de video kaart als je zit te gamen. Maar het is niet echt storend. (Lekker in de winter :P)

Dus erg positiev over de F3Ja-AP030HZ.
Succes met jouw keuze ;)

Als je nog wat wil weten van de F3Ja-AP030HZ vraag het maar :P
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben eens aan t pluizen geweest in mn windows verkenner
hier kom ik op t lokale C station heel veel textfiles en sqm files en een duh bestand tegen. deze stonden eral op toen ik de notebook kreeg maar kan nergens op internet vinden waar ze voor dienen.
kan ik deze files verwijderen?

ook de map ssaver, support en valuedd staan hier op het C station
heb deze mappen al op cd gezet omdat deze denk ik drivers bevatten.

maar kan ik dit zooitje verwijderen of zijn ze van belang voor funcitioneren van OS op deze Asus laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik heb sinds kort een erg vreemd probleem met mn Headphone output, wanneer ik er een kabeltje inplug stuurt die het signaal gewoon door naar mn headphones, maar het geluid blijft nog altijd uit de speakers komen... niet bepaald handig... want waarom doe ik de koptelefoon op denk je, juist stilte om me heen...

Drivers verwijderen en eropnieuw opgooien maakt niks uit... Is mn onboard sound kapot? op watvoor manier dan ook :?, en zit hier dan gewoon garantie op? Hoe zit dat met garantie nemen ze hem mee, of kan je ermee terug naar de winkel als er wat mankeert...?

Anders ga ik maar een keertje een externe geluidskaart kopen, zoiezo vind ik de kwaliteit redelijk ruk voor wat er naar mn headphones gaat.. maar toch vind ik het vaag.. de software van Realtek geeft ook gewoon aan, 'A jack has been plugged in'... Dus de hardware vind wel dat die signaal doorstuurt :?...

Iemand misschien een oplossing hiervoor?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
BiG-GuY schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:12:
Ik heb sinds kort een erg vreemd probleem met mn Headphone output, wanneer ik er een kabeltje inplug stuurt die het signaal gewoon door naar mn headphones, maar het geluid blijft nog altijd uit de speakers komen... niet bepaald handig... want waarom doe ik de koptelefoon op denk je, juist stilte om me heen...

Drivers verwijderen en eropnieuw opgooien maakt niks uit... Is mn onboard sound kapot? op watvoor manier dan ook :?, en zit hier dan gewoon garantie op? Hoe zit dat met garantie nemen ze hem mee, of kan je ermee terug naar de winkel als er wat mankeert...?

Anders ga ik maar een keertje een externe geluidskaart kopen, zoiezo vind ik de kwaliteit redelijk ruk voor wat er naar mn headphones gaat.. maar toch vind ik het vaag.. de software van Realtek geeft ook gewoon aan, 'A jack has been plugged in'... Dus de hardware vind wel dat die signaal doorstuurt :?...

Iemand misschien een oplossing hiervoor?
Met mediaplayer-mode zou je het kunnen uitzoeken, hoewel ik niet weet of die functie ook in de F3 zit.
Ik kan mijn laptop iig in showmodus opstarten door hem aan te zetten met het mediaplay-knopje (in het rijtje knoppen op je laptop zit hij aan de linkerkant) ipv de powerknop, dan zou je zonder Windows muziek kunnen spelen.
Lijkt me overigens een hardwaredefect, dus buiten Windows zal hij het nog steeds doen.
Probeer t iig met een andere plug, misschien is het een brakke hoofdtelefoon, anders is het (bijna zeker) een soldeerfoutje of kortsluiting bij de audio-aansluiting.
(Die aansluitingen hebben een veertje binnenin wat een contact verbreekt zodra je er een plug insteekt, dat contact is waarschijnlijk blijven hangen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik ben er net achter gekomen dat het ook buiten windows is :(, iig dat POST geluid, als je die aan hebt staan, dan wordt die dus ook naar beide gestuurd... kan iemand voor me uittesten die ook een F3 laptop heeft, of die bij hem dan alleen door koptelefoon gaat?

edit:

Hoe kan zoiets opeens gebeuren? Want ga er gewoon mee om, af-en-toe koptelefoon erin, voor de rest af-en-toe jack-to-jack kabel voor naar mn surroundsetje... voor de rest niet aan de poort gezeten...
en valt zoiets overigens zelf te fiksen, zonder dat je je laptop open maakt? met een haakje ofzo :P?

Ik heb iig al de M-Audio Sonica Theater besteld, heb in mn desktop de M-Audio Revolution 7.1 en die klinkt 10x beter dan de HD onboard chip... dus mag er ook wel vanuit gaan dat het met deze ook een flinke stap vooruit is...

Want heb even mijn verzekerings documenten bekeken (heb bij Dynabyte gekocht met extra service) en zo'n mankement wordt wel gewoon gemaakt, ik moet het dan zelf betalen en het wordt daarna teruggestort door die instantie... maar het duurt wel 14 dagen voor repareren van mn laptop.. Kan niet zo lang zonder, gebruik hem dagelijks voor mn opleiding HBO Informatica...
En die externe geluidskaart is toch veel beter kwa geluid... (enige nadeel aan dat externe kastje is een cpu load die kan oplopen tot 10% bij EAX/A3D aan, maar tijdens gewoon mp3 luisteren enzo zal het niet veel meer zijn dan nu het geval is.. die HD Audio chipset trekt ook al makkelijk 2-3% cpu weg... dus dat boeit niet zo) is alleen vervelend om weer een kastje extra mee te moeten meenemen.. maar valt opzich mee hoe groot het ding is... als je er een plaatje van ziet, dan kan je wel een schatting maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.nl/images/sthbk.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 10-10-2006 23:43 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
Op hoeveel mhz draait de videokaart bij de mensen met een x1600?

Bij mij geeft "ATI Catalyst control center" aan dat de kernklok op 446 MHz en de geheugenklok op 351 MHz zijn werk doet (in mijn F3JA), maar ik dacht dat de kaart sneller zou moeten zijn.

Op onderstaande pagina lees ik dat de kaart op 470 MHz loopt
http://www.notebookreview...=Graphics+Card+Guide+2006
ATI Mobility Radeon X1600

Shader Model 3
12 Pipelines
128-bit Memory Bus
Clocks: 470MHz Core, 470MHz Memory (940MHz DDR Effective)

[ Voor 20% gewijzigd door Ehv_BramBo op 11-10-2006 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehv_BramBo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 02:04:
Op hoeveel mhz draait de videokaart bij de mensen met een x1600?

Bij mij geeft "ATI Catalyst control center" aan dat de kernklok op 446 MHz en de geheugenklok op 351 MHz zijn werk doet (in mijn F3JA), maar ik dacht dat de kaart sneller zou moeten zijn.

Op onderstaande pagina lees ik dat de kaart op 470 MHz loopt
http://www.notebookreview...=Graphics+Card+Guide+2006

[...]
Klopt mijn loopt ook op 446 en 351. Ik heb de asus F3Ja-AP030HZ van Dynabite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
Zou de kaart undergeclockt zijn, of kloppen de specificaties op die website niet?

Ik ben al met google aan de slag gegaan, maar kan niet veel informatie vinden. Ook op de website van ATI heb ik niet kunnen vinden wat de eigenlijke kloksnelheid zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik weet misschien hoe ik de kaart half heb gesloopt...
Kan NHC (Notebook Hardware Control) indien je een verkeerd ACPI profiel aan je eigen laptop koppelt.. iets hardwarematigs aanpassen?
en Everest Corporate Edition geeft aan dat ik opeens een Realtek ALC861 chip heb, en de driver zelf geeft ALC660... welke hoort in de F3Ja te zitten?

edit:

Ik zit net te kijken op de Realtek site.. en kan daar nergens iets vinden over een ALC660 :?.. Hoe kan de driver dat dan aangeven :?

In Linux doet het geluid trouwes helemaal vaag... Daar krijg ik alleen geluid uit mn speakers als ik de koptelefoon inplug, maar het wordt dan niet naar beide gestuurd...

[ Voor 32% gewijzigd door BiG-GuY op 12-10-2006 16:11 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Ik heb de laptop nog een weekje, en ben erg tevreden.

Ik zit alleen met een probleempje. Ik wil mijn externe DVI scherm als primary monitor instellen, in extended mode. Maar dat kan niet :o. Ik heb de drivers al geupdate naar nieuwste versie. Maar het vinkje blijft grijs. Iemand een idee hoe dit wel kan onder XP? Onder Windows Vista werkt het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01
klap je laptop eens dicht meestal neemt hij dan je externe als primary.
Probeer anders eens ultramon kan je mooi profielen mee maken en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na recoveren van me asus een klein probleempje. 1 van me usb device kan niet geïnstalleerd worden. Als ik Windows driver laat zoeken dan pak ie de bluetooth drivers. Maar tijdens installatie krijg ik error dat het niet gelukt is om het te installeren

http://img213.imageshack.us/img213/7990/mmmke7.jpg

Ik heb ook al op driver cd laten zoeken. Maar hij pakt zelfde driver als bij Windows en krijg ook zelfde fout erna. Iemand enig idee of dat ook echt de bluethooth is en waar ik de juiste driver kan vinden?

Ik heb trouwens de Asus f3ja van dynabite. Die met T7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

En als je nou is op Toch Doorgaan klikt?... die melding geeft gewoon aan dat de drivers niet door Microsoft getest zijn...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:24:
Ik heb na recoveren van me asus een klein probleempje. 1 van me usb device kan niet geïnstalleerd worden. Als ik Windows driver laat zoeken dan pak ie de bluetooth drivers. Maar tijdens installatie krijg ik error dat het niet gelukt is om het te installeren

http://img213.imageshack.us/img213/7990/mmmke7.jpg

Ik heb ook al op driver cd laten zoeken. Maar hij pakt zelfde driver als bij Windows en krijg ook zelfde fout erna. Iemand enig idee of dat ook echt de bluethooth is en waar ik de juiste driver kan vinden?

Ik heb trouwens de Asus f3ja van dynabite. Die met T7200
Kijk eens op de cd zelf... daar staat nog een mapje met andere bluetooth drivers en een eigen setup. Deze kan Hardware Installatie wellicht niet automatisch vinden, maar als je deze setup start werkt je bluetooth in ieder geval wel. Ik geloof Toshiba Bluetooth drivers maar ik kan het mis hebben want ik heb de cd ergens weggeborgen. Ik had er zelf ook problemen mee na reinstall. Maar na het installen van de drivers die niet automatisch gevonden werden werkt wel alles gewoon. (Zelfs bij toch doorgaan werkt het bij mij niet, want dan kreeg ik halverwege een fout tijdens de installatie van de drivers, het moest echt met de losse setup file!) Ik heb overigens de F3Ja van de Dynabyte met de T2400, maar dat zal geen verschil maken met wat betreft de bluetooth....

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:26:
En als je nou is op Toch Doorgaan klikt?... die melding geeft gewoon aan dat de drivers niet door Microsoft getest zijn...
Al gedaan :P Het geeft aan dat installatie niet voltooid is.

Maar ik heb van asus site zelf die drivers gedownload..
Super snelheid de asus site... NOT.. maar heb de 24mb driver na 30min eindelijk binnen. En het werkt. :D

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien waar ik die funky Asus screensaver (die webcam beelden gebruikt en mixt) kan downloaden? Heb vandaag een Asus F3 (T7200) gekocht, met ingebouwde webcam, maar van die screensaver is niks te bespeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 01:28:
Weet iemand misschien waar ik die funky Asus screensaver (die webcam beelden gebruikt en mixt) kan downloaden? Heb vandaag een Asus F3 (T7200) gekocht, met ingebouwde webcam, maar van die screensaver is niks te bespeuren?
Ik had op me desktop link naar SSAVER ofzo. Stond op me C schijf. Als goed is was dat de asus screensaver. Heb het zelf nooit gebruikt dus weet niet of dat het is wat je bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Asus al met een oplossing is gekomen tegen de dithering die op het scherm bevindt? Gisteren namelijk wezen kijken bij Dynabite, vondt de dithering toch wel redelijk zichtbaar. De dithering is eigenlijk het enige wat mij weerhoudt om deze aan te schaffen. Verder is het namelijk een super laptop voor de prijs waarvoor hij wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

De dithering zou in de ATI drivers zitten en niet in het scherm zelf.. aangezien mensen met zelfde type laptop maar dan met Nvidia GPU, het probleem niet hebben...
Waarom zou ik overigens niet weten :?...

Ikzelf vind het opzich niet zo storend.. je merkt het alleen als je er erg op let... en ik ben best wel kritisch.. vind mn Acer AL2051W natuurlijk wel een stuk mooier, maar dat mag ook wel voor die prijs van het scherm :P, en dat scherm heeft een MVA panel, ik ga ervan uit dat laptops (bijna) altijd TN gebruiken...
en alsnog blijft de rest van de kwaliteit van het scherm een stuk beter dan ik bij andere merken heb gezien: Acer, Fujitsu-Siemens en HP/Compaq... alleen Toshiba vond ik mooier (maar dat was dan ook een veel duurder model met 17" scherm) want die had van zichzelf al een warmer beeld, wat volgens mij op 6500K uitkwam.. die in de ASUS (en bijna alle andere merken dus) zijn 9300K, en via software is dat bij te stellen.. de ASUS Splendid utility werkt perfect :).

[ Voor 54% gewijzigd door BiG-GuY op 15-10-2006 15:30 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dithering heb ik voor zover ik weet ook niet. Helaas wel n nVidia kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het dithering probleem komt ook alleen bij Ati kaarten voor. En de mr x1600 in het bijzonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:29:
[...]

Ik had op me desktop link naar SSAVER ofzo. Stond op me C schijf. Als goed is was dat de asus screensaver. Heb het zelf nooit gebruikt dus weet niet of dat het is wat je bedoeld
thanks, maar dat was niet hetgeen ik zocht. Heb al op asus site gekeken + grondig gegoogled, maar alhoewel de screensaver zelf wel vaak ter sprake kwam, is het ding zelf nergens te vinden! Jammer, had wel iets patserig :-)

Dithering, ja.. heb ik ook gemerkt. Maar als je recht op het scherm kijkt zie je er niks meer van. Heb midden op mijn scherm wel twee vlekjes (te wazig om dode pixels te zijn?), die ik er niet af krijg. Beetje irritant in het begin, maar nu ben ik er over.. het is toch zo'n geweldig apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik vandaag even wat verdiept in de dithering probleem. Google geeft het volgende, als ik de definitie van dithering opvraag:

Een methode om een afbeelding op te bouwen uit beeldpuntjes. Wordt gebruikt om een genuanceerd beeld na te maken met (eigenlijk té) weinig kleuren. Je kunt met 256 kleuren een vloeiend beeld opbouwen als je maar zorgt voor menging van kleuren die dicht in de buurt komen van de juiste kleur. Geeft een tweede keus-kwaliteit, met wat korrelige indruk en harde kleuren. Eigenlijk wordt drukwerk altijd geditherd, omdat kleurenfoto's worden opgebouwd met slechts vier kleuren. Zie CMYK.

Betekend dit dus, als je de resolutie verhoogt van standaard 24 bit naar 32 bit de dithering minder wordt of weg is? Verder kwam ik op de website van NotebookReview.com een ander probleem tegen die ook door de x1600 wordt veroorzaakt. Ze noemde het volgens mij Grainess, alleen komt deze vooral voor bij de Asus S96 en W3. Mijn vraag is of deze probleem gewoon hetzelfde is als dithering? Dit omdat hiervoor wel een oplossing voor is gevonden.

(Wil gewoon zeker zijn dat deze probleem wordt opgelost, voordat ik deze laptop ga aanschaffen. Ik wordt namelijk gek van mijn desktop pc, die hele tijd gaat vastzitten wanneer ik even teveel vensters open heb staan.) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
Ik vind het scherm van de F3JA echt super en krijg van vrienden/ kenissen./ collega's ook alleen positieve reacties.

Wanneer je er niet recht op kijkt wordt de kwaliteit wel al snel minder, maar dat vind ik nou niet echt boeiend. Ik zit toch altijd recht voor mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Toch heeft dat een voordeel. Als je prive documenten hebt kan niet iedereen zomaar even van de zijkant meekijken! Dus zo'n hoek zou voor mij geen probleem zijn, integendeel dus zelfs!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar 'elk voordeel heb zn nadeel' :9 Wanneer je bijvoorbeeld een filmpje wilt bekijken met meerdere personen wordt het nogal dringen als iedereen recht voor het scherm moet zitten om goed beeld te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:43:
Ja maar 'elk voordeel heb zn nadeel' :9 Wanneer je bijvoorbeeld een filmpje wilt bekijken met meerdere personen wordt het nogal dringen als iedereen recht voor het scherm moet zitten om goed beeld te hebben :)
Maar dit 'probleem' komt bij elke laptop voor.
Voorzover ik weet tenminste...

Zoiezo willen ze er een MVA/PVA paneel in kunnen doen, dan wordt die meteen een stuk dikker.. heb ik tenminste wel gezien bij desktop tft's... degene met TN panelen zijn minder dik dan degene met PVA/MVA...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:43:
Kijk regelmatig met 4 personen film op mn laptop. Bij sommige laptops heb je meteen zwarte / vage vlekken als je vanaf de zijkant kijkt maar bij deze is dat vrijwel niet. Top scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
Heey,

ik heb vanmiddag de laptop gehaald binnen een week binnen bij dynabyte.

ik ben zeer tevreden. ik heb er gelijk windows xp pro opgezet en alles werkt perfect alle drivers ;)

ik ben happy met de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

TommyGun schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:05:
[...]

Kijk regelmatig met 4 personen film op mn laptop. Bij sommige laptops heb je meteen zwarte / vage vlekken als je vanaf de zijkant kijkt maar bij deze is dat vrijwel niet. Top scherm.
Owja, dat is ook zo ja... de kijkhoek is groter dan bij een gemiddelde laptop... meesten worden gewoon zwart wanneer je in te grote kijkhoek kijkt.. bij deze kan je van alle kanten nog wel iets zien...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Ik heb de standaard bijgeleverde Windows XP home draaien. En ik draai op dit moment dualscreen B-).

Wat me opvalt is dat om de 5 a 10 minuten het lijkt alsof er heel snel een venster voorlangs springt , scherm knippert even zowel tft als laptop-lcd. Ik kan alleen niet vinden wat het is (iig geen spyware, adaware en spybot vinden niets). hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
Ik heb laatst de laptop op een monitor aangesloten en toen deed dit probleem zich niet voor.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.