Hier een mooie review van de F3Ja
Verwijderd
Weet iemand hier of het mogelijk is de restore partitie te verwijderen en zelf een indeling te maken qua partities? Met de restore cd's is het niet mogelijk opties aan te geven en zit je weer op gescheept met 2 partities en een hoop voorgeinstalleerde meuk (o.a. 90 dagen versie van Norton Internet Security).
Het liefst zou ik gewoon zelf Windows kaal installeren, maar daar heb ik de cd dus niet voor. Andere vraag is nog, is de restore partitie nodig voor het gebruik van de restore cd's of maken deze cd's alles gewoon weer opnieuw aan?
Het liefst zou ik gewoon zelf Windows kaal installeren, maar daar heb ik de cd dus niet voor. Andere vraag is nog, is de restore partitie nodig voor het gebruik van de restore cd's of maken deze cd's alles gewoon weer opnieuw aan?
Ben ik verdomme efkes blij dat ik hem nog niet besteld heb, hij is nu voorzien van Intel Core 2 Duo T5600 CPU.
Hm ik heb dus weer te vroeg besteld
Achja
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik was aan het wachten op een asus laptop met een core 2 duo CPU en een redelijke videkaart voor een betaalbare prijs en ik denk dat dit hem gaat worden
Alleen de F3Ja, de F3Jc (die van 4Launch) is gewoon dezelfde.
Heb je trouwens (als je hem al hebt) al eens Outlook geprobeerd? Bij mij wil dat euvel met die luide toon maar niet verdwijnen, Asus raadde mij een reinstall van de audiodrivers en een biosupdate aan, maar dat laatste lijkt me toch geen fijne handeling...
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Heb je alle dingen in je volumeregeling gedempt, behalve main/wave/midi-synth... Heb je al de nieuwste Realtek HD Audio drivers geprobeerd?
Ik heb net de nieuwste Realtek-drivers erop gezet (geloof idd dat het 1.46 of 1.47 was) van de Asus-site, maar tot nu toe heb ik het probleem nog.
Als ik in de Windows-mixer het primaire volume verander hoor ik de piep ook (normaal hoor je dan zo'n harder of zachter klinkend geluidje als je de regelaar hebt veranderd), altijd op 100% volume ongeacht de stand.
Het lijkt erg veel op de standaard WindowsXP-zoemer van een pc-speaker als je geen audiodrivers geïnstalleerd hebt, alleen komt deze dus uit de laptopspeakers.
Ik ga dadelijk ook nog eens proberen in DeviceManager mijn pc-speaker uit te zetten, ben benieuwd.
Ook heb ik net even een opname ervan gemaakt, eerst hoor je een preview van het Windows-deuntje, daarna verander ik het volume en krijg ik dus de dreun te horen:
Upload op MegaUpload: http://www.megaupload.com/?d=MC9G6IQ0
Wist even niets beters te verzinnen, als iemand n andere service weet upload ik m daar
edit:
Hij is er nog wel (ik hoor nog steeds geen Windows-geluiden), maar ik heb hem iig al zachter (of gemute) kunnen krijgen.
Voor iedereen die ook zo mooi geniet van deze piep en hem uit wil zetten:
Open de mixer (Volumeregeling), Opties> Eigenschappen, kies Realtek HD Audio Output en vink PC Beep aan. Nu kun je het volume daarvan verminderen of hem muten
Je kan het testen door het hoofdvolume omhoog of omlaag te slepen, de piep moet dan zachter klinken.
Eindelijk stilte..., nu nog zorgen dat Outlook weer het Outlook-deuntje laat klinken
Als ik in de Windows-mixer het primaire volume verander hoor ik de piep ook (normaal hoor je dan zo'n harder of zachter klinkend geluidje als je de regelaar hebt veranderd), altijd op 100% volume ongeacht de stand.
Het lijkt erg veel op de standaard WindowsXP-zoemer van een pc-speaker als je geen audiodrivers geïnstalleerd hebt, alleen komt deze dus uit de laptopspeakers.
Ik ga dadelijk ook nog eens proberen in DeviceManager mijn pc-speaker uit te zetten, ben benieuwd.
Ook heb ik net even een opname ervan gemaakt, eerst hoor je een preview van het Windows-deuntje, daarna verander ik het volume en krijg ik dus de dreun te horen:
Wist even niets beters te verzinnen, als iemand n andere service weet upload ik m daar
edit:
YES!!!!!11111 IK BEN VAN DIE STOMME *****-ZOEMER AF!!!!!!!111
Hij is er nog wel (ik hoor nog steeds geen Windows-geluiden), maar ik heb hem iig al zachter (of gemute) kunnen krijgen.
Open de mixer (Volumeregeling), Opties> Eigenschappen, kies Realtek HD Audio Output en vink PC Beep aan. Nu kun je het volume daarvan verminderen of hem muten
Je kan het testen door het hoofdvolume omhoog of omlaag te slepen, de piep moet dan zachter klinken.
Eindelijk stilte..., nu nog zorgen dat Outlook weer het Outlook-deuntje laat klinken
[ Voor 25% gewijzigd door DarthPlastic op 15-09-2006 14:45 ]
Die systeem piep bij het veranderen van volume is normaal volgens mij. Heb ik op mijn werkstation ook. (Alleen via 'geluiden' uit het configuratie scherm bedoel ik dan.) Met Windows geluiden uit hoor je bij alles een irritante piep / zoem ipv de Windows geluiden dus. Ik hoor het liefste geen van beide, dus ik ga vanavond eens wat klooien.
Ik ben aan het kijken voor de F3Jm of F3Jv, de m versie heeft 512MBvram en de v "maar" 256MB.
Even kijken wat de prijzen worden
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Grootte kans dat de F3Jm niet op de Nederlandse markt komt, gezien dat de Asus A8Jm ook niet uitkwam.Cyrus The Virus schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:23:
Ik ben aan het kijken voor de F3Jm of F3Jv, de m versie heeft 512MBvram en de v "maar" 256MB.
Maar het is toch een vrij nieuwe laptop of niet ?, nou dan hoop ik maar op de F3JvVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:59:
[...]
Grootte kans dat de F3Jm niet op de Nederlandse markt komt, gezien dat de Asus A8Jm ook niet uitkwam.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Dat is kl..... want die wilde ik hebben, lijkt me echt een perfect laptop op de resolutie van het scherm na.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:59:
[...]
Grootte kans dat de F3Jm niet op de Nederlandse markt komt, gezien dat de Asus A8Jm ook niet uitkwam.
Ik ben wel geinteresseerd in deze laptop.. alleen bevalt me die 1280x800 resolutie helemaal niet: ben nu gewend aan 1400x1050 (gewoon 15"). Is er iemand die deze laptop gespot heeft met een 1400x1050 scherm ipv de widescreen 15.4"? Kan 'm iig nergens met 15" vinden bij de webshops.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Het heeft toch gewoon een resolutie van 1680x1050 volgens de asus siteKhaZ schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:57:
Ik ben wel geinteresseerd in deze laptop.. alleen bevalt me die 1280x800 resolutie helemaal niet: ben nu gewend aan 1400x1050 (gewoon 15"). Is er iemand die deze laptop gespot heeft met een 1400x1050 scherm ipv de widescreen 15.4"? Kan 'm iig nergens met 15" vinden bij de webshops.
Ik zie het nu staan ja (WSXGA+), maar geen enkele webwinkel heeft deze tot nu toe leverbaar, alles wat ik zie is 1280x800.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Dat zou kunnen ik wacht toch nog ff op T7200 en dan kijken we wel weer verderm, wil hem ook eerst ff in het echt zienKhaZ schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:24:
Ik zie het nu staan ja (WSXGA+), maar geen enkele webwinkel heeft deze tot nu toe leverbaar, alles wat ik zie is 1280x800.
Verwijderd
Als ik met niet vergis gebruik je als geluidsschema "geen geluiden" toch? Bij het veranderen van het hoofdvolume hoor je dan inderdaad een piep. Dit geluid kun je veranderen door in het geluidsschema bij 'standaardgeluid' een geluid toe te wijzen. Je zou eventueel een 'stille' opname kunnen maken en deze dan voor het standaardgeluid kunnen gebruiken. Laat even weten of het gelukt isDarthPlastic schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:40:
Ik heb net de nieuwste Realtek-drivers erop gezet (geloof idd dat het 1.46 of 1.47 was) van de Asus-site, maar tot nu toe heb ik het probleem nog.
edit:YES!!!!!11111 IK BEN VAN DIE STOMME *****-ZOEMER AF!!!!!!!111
Edit: Ik had je verhaal niet helemaal goed gelezen, maar het geluid hoor je dus alleen wanneer je n mail verstuurt
Verwijderd
Ik vrees dat er alleen in het verre Oosten Asus laptops met hogere beeldschermresoluties worden geleverd. In Nederland hebben alle Asus 15,4 inch laptops standaard een resolutie van 1280x800. Persoonlijk vind ik dit veel te laag, 1440x900 of 1680x1050 is 10x beter toch?KhaZ schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:24:
Ik zag je topic over hogere resoluties toevallig Bas, ben 't helemaal met je eens!
Ook dat 16xx eigenlijk te veel is voor 15": veel meer dan 1400 moet 't niet worden, soms zit je toch te turen..
Morgen ff met laptops4u bellen over de mogelijkheden
Ook dat 16xx eigenlijk te veel is voor 15": veel meer dan 1400 moet 't niet worden, soms zit je toch te turen..
Morgen ff met laptops4u bellen over de mogelijkheden
Verwijderd
Ik heb vorige week de ASUS F3JC-AP012H aangeschaft. Na enkele progs te hebben geinstaleerd wilde ik defragmentatie uitvoeren. Ik kreeg een foutmelding dat ik chkdsk moest uitvoeren. Na dit (enkele keren) gedaan te hebben, lukte het wel. Iemand een mening hierover?
Daarna zag ik tot mijn verbazing dat beide partities (3e is recovery) van de 100GB SATA, fat32 waren ipv NTFS. Wat zou de reden hier van zijn, waarom zal het niet gewoon NTFS zijn?
Daarna zag ik tot mijn verbazing dat beide partities (3e is recovery) van de 100GB SATA, fat32 waren ipv NTFS. Wat zou de reden hier van zijn, waarom zal het niet gewoon NTFS zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 09:16 ]
Is het nu echt zo dat de intel core duo 2 5600 die in de asus F3Ja zit, dus slechts een single core is ?
bron: nieuws: 'Intel-roadmap toont negen Merom-varianten'. Lekker verwarrend als hij wel duo 2 genoemd wordt. Zal de AMD X2 TL 52 dan sneller zijn ?
bron: nieuws: 'Intel-roadmap toont negen Merom-varianten'. Lekker verwarrend als hij wel duo 2 genoemd wordt. Zal de AMD X2 TL 52 dan sneller zijn ?
Volgens de Intel site is 't gewoon een dual core.M55 schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:41:
Is het nu echt zo dat de intel core duo 2 5600 die in de asus F3Ja zit, dus slechts een single core is ?
Het verschil tussen T5x00 en T7x00 zit hem dacht ik in het wel enniet hebben van virtualisatie en mischien de FSB. Net als de T2x00 en T2x50 varianten.
Verwijderd
Het verschil tussen de T5x00 en de T7x00 zit vooral in de bandbreedte van de processor. Alle T5x00 CPU's hebben een bandbreedte van 2MB terwijl alle T7x00 een bandbreedte hebben van 4MB. Naast de bandbreedte verschillen de pin opstellingen van de CPU.
Wat betreft de virtualisatie, deze heeft de T5500 alleen niet. Alle Core 2 Duo CPU's boven de T5500 hebben de mogelijkheid voor virtualisatie.
Bron: http://processorfinder.in...cFam=2643&sSpec=&OrdCode=
By the way: heeft iemand al de Asus F3ja met de T5600 aangeschaft? Ben namelijk nogal benieuwd naar de prestaties.
Wat betreft de virtualisatie, deze heeft de T5500 alleen niet. Alle Core 2 Duo CPU's boven de T5500 hebben de mogelijkheid voor virtualisatie.
By the way: heeft iemand al de Asus F3ja met de T5600 aangeschaft? Ben namelijk nogal benieuwd naar de prestaties.
Daar ben ik ook ZEER benieuwd naar. Ik twijfel tussen de nieuwe F3JA en de A6t. Ik vraag me af of het verschil qua prestaties (en de grotere HD, de aanwezigheid van bluetooth en de wat sterkere accu, zaken waar ik niet bijzonder veel waarde aan hecht) het verschil qua prijs rechtvaardigen.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:32:
Het verschil tussen de T5x00 en de T7x00 zit vooral in de bandbreedte van de processor. Alle T5x00 CPU's hebben een bandbreedte van 2MB terwijl alle T7x00 een bandbreedte hebben van 4MB. Naast de bandbreedte verschillen de pin opstellingen van de CPU.
De F3JA heeft een snellere processor, maar de combinatie AMD Turion II + GeForce Go 7600 schijnt ook erg sterk te zijn en het verschil in prijs is toch best behoorlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Ehv_BramBo op 18-09-2006 22:19 ]
Dit is inderdaad een pain in the ass, maar dat is bij bijna alle Asus-laptopsVerwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:12:
Ik heb vorige week de ASUS F3JC-AP012H aangeschaft. Na enkele progs te hebben geinstaleerd wilde ik defragmentatie uitvoeren. Ik kreeg een foutmelding dat ik chkdsk moest uitvoeren. Na dit (enkele keren) gedaan te hebben, lukte het wel. Iemand een mening hierover?
Daarna zag ik tot mijn verbazing dat beide partities van de 100GB SATA, fat32 waren ipv NTFS. Wat zou de reden hier van zijn, waarom zal het niet gewoon NTFS zijn?
Via Windows kun je een boot-time checkdisk laten vragen, doe dit, daarna hoort defrag te werken, daarna kun je met het tooltje op je desktop alles naar NTFS laten omzetten.
Het checken heb ik door PartitionMagic laten doen, die heeft ze ook gelijk omgezet, als je de Windowstools niet zo vertrouwt of als ze gewoon niet werken kan het dus ook altijd nog zo
Let overigens op dat je de recovery-partitie wel op FAT32 laat staan, dit is nodig bij gebruik van de recovery-cd's.
Ik heb iig alles al geghost omdat ik dat hele recovery-gebeuren niet zo vertrouw, ik heb een image van de recoverypartitie (overigens gewoon leesbaar met bv PartitionMagic
Stel dat de HDD crasht (iets wat als eerste gebeurt bij een val) en de recoverycd's hebben die partitie nodig... Wat dan?
Hij is dus sneller, maar voor zover ik weet is hij ook gewoon fysiek verbeterd tov de A6t.Ehv_BramBo schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:17:
[...]
Daar ben ik ook ZEER benieuwd naar. Ik twijfel tussen de nieuwe F3JA en de A6t. Ik vraag me af of het verschil qua prestaties (en de grotere HD, de aanwezigheid van bluetooth en de wat sterkere accu, zaken waar ik niet bijzonder veel waarde aan hecht) het verschil qua prijs rechtvaardigen.
Asus wil de A6 en A8 uiteindelijk vervangen door de F3, maar omdat de A6 bekender is dan de naam F3 laten ze het nog tijdelijk zo.
De A6 kampt iig meer met warmteproblemen en designfoutjes, de warmte van mijn F3 voel je namelijk alleen maar aan de lucht (bij gamen hete lucht van achter, je voelt het overigens alleen als je je hand erbij houdt, verder niets), bij een A6 zal de behuizing van de laptop ook behoorlijk opwarmen.
Ook het gebruik op je schoot is weer mogelijk, het is zelfs zeer fijn

Het is gewoon de opvolger dus, dat is echt te merken.
[ Voor 28% gewijzigd door DarthPlastic op 18-09-2006 22:22 ]
Ik heb ondertussen ook een topic geopend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1162376DarthPlastic schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:18:
Hij is dus sneller, maar voor zover ik weet is hij ook gewoon fysiek verbeterd tov de A6t.
Asus wil de A6 en A8 uiteindelijk vervangen door de F3, maar omdat de A6 bekender is dan de naam F3 laten ze het nog tijdelijk zo.
De A6 kampt iig meer met warmteproblemen en designfoutjes, de warmte van mijn F3 voel je namelijk alleen maar aan de lucht (bij gamen hete lucht van achter, je voelt het overigens alleen als je je hand erbij houdt, verder niets), bij een A6 zal de behuizing van de laptop ook behoorlijk opwarmen.
Ook het gebruik op je schoot is weer mogelijk, het is zelfs zeer fijnterwijl Asus bij de A6 af heeft moeten raden om hem op je schoot te gebruiken ivm verbranding (serieus
)
Het is gewoon de opvolger dus, dat is echt te merken.
Maar dit is vast wat voor mij nieuwe informatie die zeer welkom is. Degelijkheid/ functionaliteit vind ik erg belangrijk, dus als de F3JA op deze punten beter scoort, maakt dit het maken van een keuze weer wat makkelijker.
Iemand die weet op hoeveel rpm de 120GB SATA schijf draait van de F3JA?? Is nergens te vinden
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
De 1680x1050 versie van de 15.4" TFT is niet leverbaar bij Laptops4u.. deze is wel leverbaar met de V1 serie.. waar nog geen topic van is
Maakt Asus elke 2 maanden een nieuwe notebook-serie?
http://www.laptops4u.nl/info/f3ja-ap049h-1114.htmlRob1106 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:27:
Iemand die weet op hoeveel rpm de 120GB SATA schijf draait van de F3JA?? Is nergens te vinden
Volgens laptops4u zou het gaan om een 5400RPM harddisk.
Ik heb sinds vorige week in mijn speurtocht naar ASUS-pdfjes het eMagazine van ASUS gevonden en de augustus en september issues van ASUS World lopen nu binnen met "snelheden" tussen de 0-40KB/s...KhaZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:32:

[ Voor 6% gewijzigd door Compunologist op 19-09-2006 16:07 ]
Het gaat dramatisch langzaam idd
Maar wel mooi zo'n overzicht.. klopt het dat de Engels, Amerikaanse en bijv. de Nederlandse versie van de site ook van elkaar verschillen?
Edit: OK dit duurt me te lang
Zou je ze willen uploaden als je ze binnen hebt?
Maar wel mooi zo'n overzicht.. klopt het dat de Engels, Amerikaanse en bijv. de Nederlandse versie van de site ook van elkaar verschillen?
Edit: OK dit duurt me te lang

[ Voor 20% gewijzigd door KhaZ op 19-09-2006 16:19 ]
Dit zijn die boekjes die ik bedoeldeCompunologist schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:03:
[...]
Ik heb sinds vorige week in mijn speurtocht naar ASUS-pdfjes het eMagazine van ASUS gevonden en de augustus en september issues van ASUS World lopen nu binnen met "snelheden" tussen de 0-40KB/s...(Voor alle duidelijkheid: vgemid ligt niet in de buurt van de 20KB/s)
Zekers.. kijk maar 's naar de verschillende uitvoeringen, sommige types staan niet op de Nederlandse versie (of ze doen te weinig aan site-onderhoud, dat kan natuurlijk ook) Heb je de Nederlandstalige prijslijst van augustus 2005KhaZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:16:
Het gaat dramatisch langzaam idd![]()

Ik zet ze bij eMule neer.Edit: OK dit duurt me te lang![]()
Grmbl.. eMule > Rapidshare?
Ik bespeur toch enig ongeduld bij KhaZ... Nou, vooruit dan.

ASUS Notebooks september 2006
en voor als je ècht tijd over hebt: de complete
ASUS World Vol. 47 - September 2006
Verwijderd
Ik heb 'm binnen! Opgehaald bij Dynabyte. Het enige nadeel vind ik de schermresolutie, de rest is echt meesterlijk!
Wat doen jullie met de bijgeleverde XP Home die vol zit met bloathware? Ik snap niet dat ik het niet zelf 'mag' installeren zonder al die onzin en zelf bepalen op welke partitie ed. Ik heb het er afgegooid, maar wil toch ook XP draaien.
Wat doen jullie met de bijgeleverde XP Home die vol zit met bloathware? Ik snap niet dat ik het niet zelf 'mag' installeren zonder al die onzin en zelf bepalen op welke partitie ed. Ik heb het er afgegooid, maar wil toch ook XP draaien.
Ik zag het inderdaad ja, heb em (F3Ja-AP049H) net besteld bij Laptops4uEhv_BramBo schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:01:
[...]
http://www.laptops4u.nl/info/f3ja-ap049h-1114.html
Volgens laptops4u zou het gaan om een 5400RPM harddisk.
Kun je niet gewoon vanaf een andere WinXP Home cd installeren en dan de key gebruiken die op de laptop is geplakt?? Ik heb dat wel eens eerder gedaan en daar waren geen problemen mee.. Of kan dat nu niet meer oid??Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:43:
Ik heb 'm binnen! Opgehaald bij Dynabyte. Het enige nadeel vind ik de schermresolutie, de rest is echt meesterlijk!
[ Voor 24% gewijzigd door Rob1106 op 20-09-2006 20:43 ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Verwijderd
@Rob1106:
Kunnen wij dan een reviewtje verwachten
Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de prestaties, accuduur, scherm(dithering), ventilator geluid, hitte productie, kwaliteit behuizing, en uiteraard foto's.
Ik hoop dat dit niet te veel is gevraagd.
Ik wacht deze maand nog met aankoop van een nieuwe laptop, eens zien of de A8js op tijd uitkomt. Maar anders wordt het waarschijnlijk een F3ja.
Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de prestaties, accuduur, scherm(dithering), ventilator geluid, hitte productie, kwaliteit behuizing, en uiteraard foto's.
Ik hoop dat dit niet te veel is gevraagd.
Verwijderd
Als ik het goed begrijp heb je deze gekocht? Die zie ik ook wel zitten, veel specs voor relatief weinig geldVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:43:
Ik heb 'm binnen! Opgehaald bij Dynabyte. ....
Verwijderd
Ik dacht dat je bij Dynabyte geen tas erbij krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:36:
[...]
Als ik het goed begrijp heb je deze gekocht? Die zie ik ook wel zitten, veel specs voor relatief weinig geldZijn er trouwens nog addertjes onder het gras (geen bluetooth support ofzo) of kan ik deze gewoon blind gaan halen?
Verwijderd
Die ga ik denk ik sowieso niet vaak gebruiken. Een hoes erom en dan in mn eastpak gaat ook prima lijkt me zo..
Krijg je er wel een muis bij?
Als ik tijd heb (tussen die gigantische SQL opdrachten van school doorVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:33:
@Rob1106:
Ik hoop dat dit niet te veel is gevraagd.Ik wacht deze maand nog met aankoop van een nieuwe laptop, eens zien of de A8js op tijd uitkomt. Maar anders wordt het waarschijnlijk een F3ja.
Verwijderd
De A8JS ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit. Ik denk dat ik ook nog maar n maandje wacht.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:33:
@Rob1106:
Ik hoop dat dit niet te veel is gevraagd.Ik wacht deze maand nog met aankoop van een nieuwe laptop, eens zien of de A8js op tijd uitkomt. Maar anders wordt het waarschijnlijk een F3ja.
Is er al bekend hoe duur die gaat worden? Een A8JS met dezelfde specs als de F3Ja-AP030HZ
(maar dan met een geforce 7700) voor 1600 euro koop ik meteen
Verwijderd
De ASUS F3JC-AP012H heb ik nu een week in bezit en ik heb een probleem. Als de notebook uitstaat en ik druk op het geheel linkse knopje met dat muzieknootje (rechtsboven aan, zelfde rij als powerknop), dan springt de notebook aan en geeft het Asus opstartscherm groen/rood weer. Daarna start de notebook gewoon op. Dit lijkt me niet normaal en ik lees deze mogelijkheid tot aanzetten van de notebook nergens in de documentatie. Daarnaast is vanaf dat moment het geluid vanuit de laptopspeakers defect. In bios staat ie gewoon aan (ook voldoende volume) en in windows ook alles. Geluid uit externe boxen heb ik wel... Iemand een idee??
Daarnaast nog een vraagje; de videokaart is een 7300 128VRAM, maar windows en nvidia software geeft 512MB weer. Dit wordt niet van het 'gewone' pcgeheugen afgehaald/geshared, hoe zit dat dan?
BVD!
Daarnaast nog een vraagje; de videokaart is een 7300 128VRAM, maar windows en nvidia software geeft 512MB weer. Dit wordt niet van het 'gewone' pcgeheugen afgehaald/geshared, hoe zit dat dan?
BVD!
Over dat geheugen.. Dat wordt er pas afgehaald wanneer het nodig is... dat is die techniek van NVidia.. net als ATI zijn eigen techniek heeft...Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:29:
De ASUS F3JC-AP012H heb ik nu een week in bezit en ik heb een probleem. Als de notebook uitstaat en ik druk op het geheel linkse knopje met dat muzieknootje (rechtsboven aan, zelfde rij als powerknop), dan springt de notebook aan en geeft het Asus opstartscherm groen/rood weer. Daarna start de notebook gewoon op. Dit lijkt me niet normaal en ik lees deze mogelijkheid tot aanzetten van de notebook nergens in de documentatie. Daarnaast is vanaf dat moment het geluid vanuit de laptopspeakers defect. In bios staat ie gewoon aan (ook voldoende volume) en in windows ook alles. Geluid uit externe boxen heb ik wel... Iemand een idee??
Daarnaast nog een vraagje; de videokaart is een 7300 128VRAM, maar hij windows en nvidia software geeft 512MB weer. Dit wordt niet van het 'gewone' pcgeheugen afgehaald/geshared, hoe zit dat dan?
BVD!
Verwijderd
Oké, thnx. Dus als ik een game aant doen ben ofzo. Nu de andere vraag nog, die is voor mij iets belangrijker. Ik heb al een mail gestuurd naar technical support van asus, tlijkt me een defect in mijn notebook...BiG-GuY schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:34:
[...]
Over dat geheugen.. Dat wordt er pas afgehaald wanneer het nodig is... dat is die techniek van NVidia.. net als ATI zijn eigen techniek heeft...
Iemand die nog kan vertellen of dit wel of niet mogelijk is?? Het lijkt mij van wel namelijk... ben zelf ook van plan om het te doen..Rob1106 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:40:
[...]
Kun je niet gewoon vanaf een andere WinXP Home cd installeren en dan de key gebruiken die op de laptop is geplakt?? Ik heb dat wel eens eerder gedaan en daar waren geen problemen mee.. Of kan dat nu niet meer oid??
XP Home OEM met juiste SP-niveau 'ergens vandaan halen', vervolgens werkt de Asus-keyRob1106 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:07:
[...]
Iemand die nog kan vertellen of dit wel of niet mogelijk is?? Het lijkt mij van wel namelijk... ben zelf ook van plan om het te doen..
---
De 'truc' met het volume wat enkele posts hierboven staat:
Lijkt me een bug oid. ik ga het nu op mijn laptop ook eens proberen.
Heb de F3Ja gezien in het echte mooie laptop wil, dit zal hem zeker worden al T7200 +Nvidia binnen budget blijft
Verwijderd
Inderdaad, ik heb die bij Dynabyte vandaan.
Ik kreeg er een secondskin, Logitech laptop (infrarood?) muisje, Norton AV en Ghost bij. Het valt me op dat de prijsverschil op internet en in de 'mainstream' winkels niet zo groot meer is en ik betaal graag wat extra zodat ik bij klachten tegen een medewerker in de buurt aan kan zeiken
.
Ik ben er erg tevreden over. ERG. Tot aan het toetsenbord aan toe. En reviewtje schrijven vind ik moeilijk, omdat ik 'r pas net mee werk en Linux draai, dus heb nog niet alles aan de praat.
De duo processoren werken trouwen 64-bit, out of the box.
Ik kreeg er een secondskin, Logitech laptop (infrarood?) muisje, Norton AV en Ghost bij. Het valt me op dat de prijsverschil op internet en in de 'mainstream' winkels niet zo groot meer is en ik betaal graag wat extra zodat ik bij klachten tegen een medewerker in de buurt aan kan zeiken
Ik ben er erg tevreden over. ERG. Tot aan het toetsenbord aan toe. En reviewtje schrijven vind ik moeilijk, omdat ik 'r pas net mee werk en Linux draai, dus heb nog niet alles aan de praat.
Ik heb afgelopen zaterdag de Asus F3Ja-AP030HZ bij Dynabite gehaald.
Specs:
Merk ASUS
Behuizing Notebook
Processor Intel® Core™ 2 Duo T7200
Geheugen 2048 MB DDR2
Harddisk 160 GB S-ATA 5400 rpm
CD/DVD speler 8x DVD Super Multi Double Layer
Geluidskaart SoundBlaster Pro compatible
Videokaart 256 MB ATI Mobility Radeon X1600 (tot 512 MB Hypermemory)
Modem 56 Kbps V.92
Luidsprekers Ingebouwde stereospeakers
Gewicht 2.75 kg
Muis Touchpad
Beeldscherm 15.4" TFT WXGA Colorshine
Aansluitingen 4x USB 2.0, S-video out, TV out, VGA, IEEE 1394
Netwerkkaart 10/100/1000 LAN; 802.11 a/b/g WiFi
Besturingssysteem Windows XP Home Edition SP2
Garantie 24 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 12 mnd op accu/batterij
Extra Info
Ingebouwde 1,3 megapixel webcam; 7-in-1 Cardreader; Bluetooth.
Ik ben super tevreden over deze laptop. Hij voelt erg stevig aan. Wordt niet echt warm, maakt m.i. niet al teveel lawaai en de bijgeleverde accu gaat > 4 uur mee (office aplicaties). De specs zijn momenteel nog een beetje overkil, maar omdat je een laptop moeilijk kunt upgraden en ik graag een Vista ready laptop wou, die 3 á 4 jaar mee zou kunnen heb ik deze gekocht.
Voordeel van in een winkel kopen is mijns inziens het direct contact, afhandelen garantie als er iets misgaat.
Ik kon hem trouwens meteen meenemen! Erg prettig, beter dan een laptop bestellen (voor het volle pond) en hem vervolgens drie weken later krijgen.
Specs:
Merk ASUS
Behuizing Notebook
Geheugen 2048 MB DDR2
Modem 56 Kbps V.92
Gewicht 2.75 kg
Muis Touchpad
Extra Info
Ik ben super tevreden over deze laptop. Hij voelt erg stevig aan. Wordt niet echt warm, maakt m.i. niet al teveel lawaai en de bijgeleverde accu gaat > 4 uur mee (office aplicaties). De specs zijn momenteel nog een beetje overkil, maar omdat je een laptop moeilijk kunt upgraden en ik graag een Vista ready laptop wou, die 3 á 4 jaar mee zou kunnen heb ik deze gekocht.
Voordeel van in een winkel kopen is mijns inziens het direct contact, afhandelen garantie als er iets misgaat.
Ik kon hem trouwens meteen meenemen! Erg prettig, beter dan een laptop bestellen (voor het volle pond) en hem vervolgens drie weken later krijgen.
Wat zeg je nou?Cyrus The Virus schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:43:
Heb de F3Ja gezien in het echte mooie laptop wil, dit zal hem zeker worden al T7200 +Nvidia binnen budget blijft
Gewoon dat een een F3J serie wil met een T7200 en Nvidia VGA kaart
http://www.laptops4u.nl/info/f3jc-ap046h-1115.htmlCyrus The Virus schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:23:
[...]
Gewoon dat een een F3J serie wil met een T7200 en Nvidia VGA kaart
Je kunt bij deze kiezen voor een T7200, er zit een GeForce Go 7300 kaart in (wordt wel 1400 euro)....
Maar wil geen 7300 wil 7600 of beter (vergeten bij te vertellenRob1106 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:07:
[...]
http://www.laptops4u.nl/info/f3jc-ap046h-1115.html
Je kunt bij deze kiezen voor een T7200, er zit een GeForce Go 7300 kaart in (wordt wel 1400 euro)....
Welke VGA is eigenlijk beter 7600 Go of X1600 of maakt dat niks uit ?
Verwijderd
Maakt in principe niet veel uit, beide VGA kaarten behoren tot de top als het om laptops gaat. Afhankelijk van de CPU, intern geheugen en HD zal alleen de ene laptop beter presteren dan de andere.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:20:
Welke VGA is eigenlijk beter 7600 Go of X1600 of maakt dat niks uit ?
Ik heb besloten om de F3Ja-AP030HZ te kopen, heb geen zin op een laptop te wachten die mss toch niet komt.Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:38:
[...]
Maakt in principe niet veel uit, beide VGA kaarten behoren tot de top als het om laptops gaat. Afhankelijk van de CPU, intern geheugen en HD zal alleen de ene laptop beter presteren dan de andere.
Is het al iemand gelukt om het muzieknoot knopje in de zilver strip boven aan een andere applicatie dan PowerDVD te hangen? Bv Winamp? En weet iemand misschien hoe je de Play / Stop / Forward / Reverse te laten werken binnen winamp? Wat ik ook probeer, ik krijg die toetsen niet geremapped naar een andere applicatie, en ik kan ook het muzieknoot knopje ook niet naar een andere applicatie laten verwijzen dan powerdvd...
Wanna play?
Verwijderd
En als je PowerDVD er af gooit, vraagt ie dan niet om een ander programma toe te wijzen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 22:17 ]
Hoe bevalt deze notebook ????? ben na namelijk ook van plan deze te gaan halen vanwege de goede specs.Bibosjakie schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:20:
Ik heb afgelopen zaterdag de Asus F3Ja-AP030HZ bij Dynabite gehaald.
Specs:
Merk ASUS
Behuizing Notebook
Geheugen 2048 MB DDR2
Modem 56 Kbps V.92
Gewicht 2.75 kg
Muis Touchpad
Extra Info
-
Mijn algemene visie had ik in het kort al beschreven.
Als je specifieke vragen hebt dan wil ik ze graag beantwoorden.
Verwijderd
Hoe bevalt de kwaliteit van het scherm, ik bedoel dan met name de dithering die kan optreden.Bibosjakie schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:38:
Valt er vanaf de zijkant ook goed naar te kijken, vanwege de mogelijke spiegeling van het scherm ????Bibosjakie schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:38:
[ Voor 23% gewijzigd door Dragons op 24-09-2006 17:59 ]
-
Uhm.. vanaf de zijkant ziet het er niet zo best uit, alles is niet zo als het hoort, bijna negatief zeg maar..., mede omdat het een TN paneel is (de spiegeling is dan nog het minst erg).. wat volgens mij standaard is bij Laptops...
de kijkhoek is ruk, en de kleuren zijn standaard nogal blauwig (9300K instelling op gewone monitor zeg maar), als je daarvan houd geen probleem, maar ik heb hem het liefst op 6500K (meer natuurgetrouwe kleuren) en heb het dan ook via software getweakt... Iemand enig id of dit ook hardwarematige kan, zoals bij Desktop TFT's? Of zou het met die rare software van ASUS kunnen? ik heb het nu gewoon aangepast via Adobe Gamma...
Maar als vergelijking met andere laptop schermen vind ik dit scherm erg mooi
. Vergeleken met HP/Compaq, Toshiba, andere ASUS, Acer. van hetzelfde formaat: 15,4" BB. De kleuren zijn net iets mooier. Die dithering zie je eigelijk zo goed als niet, alleen als je er erg op let...
Ik heb overigens de F3Ja (die van Dynabyte met de Core Duo CPU)...
de kijkhoek is ruk, en de kleuren zijn standaard nogal blauwig (9300K instelling op gewone monitor zeg maar), als je daarvan houd geen probleem, maar ik heb hem het liefst op 6500K (meer natuurgetrouwe kleuren) en heb het dan ook via software getweakt... Iemand enig id of dit ook hardwarematige kan, zoals bij Desktop TFT's? Of zou het met die rare software van ASUS kunnen? ik heb het nu gewoon aangepast via Adobe Gamma...
Maar als vergelijking met andere laptop schermen vind ik dit scherm erg mooi
[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 24-09-2006 23:12 ]
Dit had ik helaas al een beetje verwacht, een studiegenoot heeft een Sony Vaio waarvan het vanaf de zijkant genomen ook negatief eruit zag. Dit is denk ik helaas niet anders.BiG-GuY schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:04:
Uhm.. vanaf de zijkant ziet het er niet zo best uit, alles is niet zo als het hoort, bijna negatief zeg maar..., mede omdat het een TN paneel is (de spiegeling is dan nog het minst erg).. wat volgens mij standaard is bij Laptops...
Maar als vergelijking met andere laptop schermen vind ik dit scherm erg mooi. Vergeleken met HP/Compaq, Toshiba, andere ASUS, Acer. van hetzelfde formaat: 15,4" BB. De kleuren zijn net iets mooier. Die dithering zie je eigelijk zo goed als niet, alleen als je er erg op let...
Komt zeker door het type scherm dat is gebruikt ?????
Wel jammer dat er maar 2 winkels zijn die de F3Ja hebben en dat zijn Dynabyte en Mycom.
[ Voor 3% gewijzigd door Dragons op 25-09-2006 00:08 ]
-
Verwijderd
Misschien maar 2 met dat specifieke type, maar als je in de Pricewatch kijkt naar de Asus F3JA-AP049H (Core Duo T5600; 2GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) zijn er heel wat meer te vinden.Dragons_nl schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:04:
[...]
Wel jammer dat er maar 2 winkels zijn die de F3Ja hebben en dat zijn Dynabyte en Mycom.
Heb mijn laptop
de F3JA-AH030H er zit alleen maar 1 GB geheugen in maar op de site en folder van mycom staat 2 GB dus krijg 1 GB gratis ter waarde van 150 euro goede service's bij mycom.
Ga er alleen een clean install met XP Pro er op zetten, kan ik dan eventueel XP Home er weer opzetten en in orginele staat met recovery cd?
Ga er alleen een clean install met XP Pro er op zetten, kan ik dan eventueel XP Home er weer opzetten en in orginele staat met recovery cd?
[ Voor 28% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-09-2006 17:33 ]
Dat is op z'n zachts gezegd slordig van Mycom, die 2GB hoort toch echt in te zitten lijkt mij.Cyrus The Virus schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:15:
Heb mijn laptopde F3JA-AH030H er zit alleen maar 1 GB geheugen in maar op de site en folder van mycom staat 2 GB dus krijg 1 GB gratis ter waarde van 150 euro goede service's bij mycom.
Bij Dynabyte is hij ook uitgerust met 2GB, als ik jou was ging ik gewoon terug naar Mycom.
-
Lag aan asus en daan de leverancier, op die vierkante sticker staat ook 1GB, maar ik krijg van Mycom 1GB Corsiar 667 Gratis, morgen of woensdag ophalen.Dragons_nl schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:49:
[...]
Dat is op z'n zachts gezegd slordig van Mycom, die 2GB hoort toch echt in te zitten lijkt mij.
Bij Dynabyte is hij ook uitgerust met 2GB, als ik jou was ging ik gewoon terug naar Mycom.
Heb hem eerst gecontroleerd daar aan de balie en die jongen had gebeld met hoofdkantoor.
Zoek nu nog een laptop tas/sleeve had van crumpler The Gimp 15"wide gezien maar is mss te klein.\
Iemand nog tips voor ee sleev
[ Voor 10% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-09-2006 17:55 ]
Die specs van de Mycom kloppen niet echt... heeft de jouwe nu wel een echte webcam erin
? Niet zoals eerder in het topic dat die een High Quality Recoder had (ja een recoder
)...
En hopelijk kloppen die specs niet die op de site staan...:
1: Videokaart heeft maar 128MB deticated, die van Dynabyte 256MB
2: Muis niet bijgeleverd? raar, bij dynabyte wel...
3: Geen Webcam.. wat dus wel hoort..
En dat die sticker niet klopt, duid denk ik aan dat het om een ouder type gaat ofzo
...
Ik dacht dat degene met Core Duo processor alweer uitgefaseerd was... Dat je nu alleen degene met Core2Duo T7200 had...
En dat die sticker niet klopt, duid denk ik aan dat het om een ouder type gaat ofzo
Ik dacht dat degene met Core Duo processor alweer uitgefaseerd was... Dat je nu alleen degene met Core2Duo T7200 had...
[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 25-09-2006 21:43 ]
Heb geen muis heb 256MB X1600 (512MB volgens windows maar dat is dat Hypermemory) en webcam die werkt.BiG-GuY schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:37:
Die specs van de Mycom kloppen niet echt... heeft de jouwe nu wel een echte webcam erin? Niet zoals eerder in het topic dat die een High Quality Recoder had (ja een recoder
)...
En heb gewoon een T7200, enigste wat niet klopte was het geheugen, de HDD is ook 5400rpm 160GB.
Heb alleen geen tas en muis maar dat boeit me niet, heb toch al een Logitech VX Revolution besteld
[ Voor 13% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-09-2006 21:44 ]
Tijdens het opstarten, specifiek tijdens het laden van ati driver (control center) zie ik zeer kort enkele artifacts in beeld.
Dit gebeurd elke keer als ik de computer opstart.
stressed gebeurd dit niet, ook niet als ik enkele keren achter elkaar 3dmark 2005 en 2006 draai.
Is mijn grafische kaart stuk of is dit gebruikelijk tijdens het opstarten/ laden van de drivers/ ATI software.
Ik heb een Asus F3Ja-AP030HZ, en ik ben niet wezen overklokken.
stressed gebeurd dit niet, ook niet als ik enkele keren achter elkaar 3dmark 2005 en 2006 draai.
Is mijn grafische kaart stuk of is dit gebruikelijk tijdens het opstarten/ laden van de drivers/ ATI software.
Terug gaan heb ik ook gehad, heb vandaag weer een nieuwe laptop zonder problemen.Bibosjakie schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:20:
Tijdens het opstarten, specifiek tijdens het laden van ati driver (control center) zie ik zeer kort enkele artifacts in beeld.
Ik kan geen Call Of Duty 2 spelen met 5 FPS, of normale lage graphics, volgens mij zet de drivers AA en AF aan
[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-09-2006 19:13 ]
Ik ben ook geinteresseerd in een laptop van Asus, waarschijnlijk eentje van de F3-serie. Ik vraag me alleen af of het nou zo is dat als je kiest voor een versie met alleen de Intel 945 als grafische kaart, de laptop dan ook koeler blijft en minder snel de fan laat aanslaan? Of is deze fan-instelling, standaard gezien, bij alle types uit de F3 serie hetzelfde? Met andere woorden, ik vraag me af of een zwaardere grafische kaart ook zorgt voor een warmere laptop en daardoor meer geluidsproductie.
Verwijderd
hier nog eventjes over iets wat al eerder is aangekaart
RAM-geheugen F3JC + F3Jm: 1GB (1x1G) DDR2 PC5300, 2 SO-DIMM sloten, expandable to 2GB (1G erbij dus)
F3Ja: 2x bovenstaand, 2 reepjes x 1GB dus
NANYA 240 pin DDR2 UDIMM 60 ball, modeltype NT1GT64U8HB0BY-37B/3C/25C
het dik gedrukte in de TS-copy hierboven geeft aan dat je 2x 1GB hebt
bij mycom staat er dus een fout in hun omschrijving ofniet?
http://www.mycom.nl/Produ...__T7200/123086.aspx#Specs
want bij dynabyte staat 2048MB DDR2?
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2929
ook de videokaart staat anders
bij mycom staat er:
Grafische kaart ATI Mobility Radeon X1600
Shared memory NEE
en bij dynabyte:
Hypermemory is toch deels shared??
Ook staat bij mycom geen webcam en bij dynabyte wel.
modeltypes zijn t zelfde, maar wat is nu de waarheid?
en is deze laptop goed genoeg voor n spelletje GTA SA , DOOM 3 en autocad 3d? (videokaart dus)
mycom heeft het vandaag de dag nog niet veranderd is het dan echt een ander model?of zijn ze echt zo dom:s
koop m liever bij mycom heb bij dynabyte namelijk in verleden veel gezeik gehad.
RAM-geheugen F3JC + F3Jm: 1GB (1x1G) DDR2 PC5300, 2 SO-DIMM sloten, expandable to 2GB (1G erbij dus)
F3Ja: 2x bovenstaand, 2 reepjes x 1GB dus
NANYA 240 pin DDR2 UDIMM 60 ball, modeltype NT1GT64U8HB0BY-37B/3C/25C
het dik gedrukte in de TS-copy hierboven geeft aan dat je 2x 1GB hebt
bij mycom staat er dus een fout in hun omschrijving ofniet?
http://www.mycom.nl/Produ...__T7200/123086.aspx#Specs
want bij dynabyte staat 2048MB DDR2?
ook de videokaart staat anders
bij mycom staat er:
Grafische kaart ATI Mobility Radeon X1600
Shared memory NEE
en bij dynabyte:
Hypermemory is toch deels shared??
Ook staat bij mycom geen webcam en bij dynabyte wel.
modeltypes zijn t zelfde, maar wat is nu de waarheid?
en is deze laptop goed genoeg voor n spelletje GTA SA , DOOM 3 en autocad 3d? (videokaart dus)
mycom heeft het vandaag de dag nog niet veranderd is het dan echt een ander model?of zijn ze echt zo dom:s
koop m liever bij mycom heb bij dynabyte namelijk in verleden veel gezeik gehad.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 23:03 ]
Verwijderd
Bestel dat ding toch gewoon via internet, bijvoorbeeld bij laptops4u.nl kun je hem nog zelf configureren ook. Ik vind het toch erg jammer dat het scherm zo'n lage resolutie heeft, anders had ik de F3ja zeker gekocht, ik denk nu toch aan de Compal of aan de Asus V1J.
Verwijderd
hoi
heb een vraagje over de ASUS F3Ja-AP030HZ - T7200 accu.
waar kan ik in hemelsnaam een accu voor deze laptop vinden?
bij mycom op internet staan 10tallen asus batterijen maar geen met een F serie alleen de F3jc en niet de f3ja.
of past dit gewoon?
want weet ook niet welke accu standaard geleverd is bij mycom of dynabyte.
en wil extra voor onderweg
dank je
bij mycom op internet staan 10tallen asus batterijen maar geen met een F serie alleen de F3jc en niet de f3ja.
of past dit gewoon?
dank je
Aan welke compal denk je dan. Ik zoek ook een laptop in de trand van die asusF3 maar wil ook liefst hogere resolutie.Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:20:
Bestel dat ding toch gewoon via internet, bijvoorbeeld bij laptops4u.nl kun je hem nog zelf configureren ook. Ik vind het toch erg jammer dat het scherm zo'n lage resolutie heeft, anders had ik de F3ja zeker gekocht, ik denk nu toch aan de Compal of aan de Asus V1J.
Gaat die hogere resolutie beter zijn voor games te spelen of heb je gewoon een beter schermkwaliteit?
Bij 4Launch kun je een standaard F3-accu kopen.Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:55:
hoi
of past dit gewoon?
dank je
Zoals je misschien gelezen hebt is er bij de F3Jc een extra grote accu bijgeleverd, de accu die bij 4Launch te koop is is ook in deze uitvoering.
Als je een ander model F3 hebt kan het zijn dat je een normal-sized accu hebt, schrik dus niet als de bestelde accu groter is!
De F3Jc met GeForce 7300 (die ik dus heb) wordt totáál niet warm. Elke laptop produceert natuurlijk warmte, maar ik vind het bij deze laptop echt meevallen.Msniekers schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:04:
Ik ben ook geinteresseerd in een laptop van Asus, waarschijnlijk eentje van de F3-serie. Ik vraag me alleen af of het nou zo is dat als je kiest voor een versie met alleen de Intel 945 als grafische kaart, de laptop dan ook koeler blijft en minder snel de fan laat aanslaan? Of is deze fan-instelling, standaard gezien, bij alle types uit de F3 serie hetzelfde? Met andere woorden, ik vraag me af of een zwaardere grafische kaart ook zorgt voor een warmere laptop en daardoor meer geluidsproductie.
Het voordeel van de 7300 is dat hij (op accumodus iig) op een reduced mode kan draaien (instelbaar bij de nVidia properties) waardoor hij sowieso koeler is.
Een losse chip zoals deze is ook beter gekoeld lijkt mij omdat hij een eigen koeler heeft. Een onboard videokaart zit in de chipset, aangezien die zelf ook al warm wordt kan dat onderdeel misschien dus extra heet worden.
Onboard videokaarten zijn dan weer wel een stuk zuiniger, dus ook weer koeler.
--
Het lijkt alsof ik een dualcore-voeding heb, en ze de CPU in de voeding hebben gestopt, want díe wordt namelijk wel warm, behoorlijk warm, na de accu opgeladen te hebben. Maargoed, dat is een ander verhaal
Ander vraagje / kleine oproep aan de lezers van dit topic:
Ik heb nu al een paar weken een laptop uit deze serie in bezit, ik overweeg nog om hem een keer te reviewen en te benchmarken, maar soms lijkt dit me niet nodig aangezien ik veel reacties zie waaruit blijkt dat deze serie wel te vertrouwen is.
Daarom wil ik vragen: Lijkt een (uitgebreide) review jullie wat, waarom wel/niet uiteraard, en waar zou het meeste aandacht aan moeten worden besteed? (foto's/benchmarks/office-bruikbaarheid/uiterlijk/componenten oid.)
Graag jullie mening hierover, indien het blijkt dat er behoefte is aan een review zal ik hier binnenkort aan beginnen.
Overigens is iedereen welkom om reviews op te sturen / te posten, die in de startpost vermeld zullen worden
[ Voor 57% gewijzigd door DarthPlastic op 27-09-2006 20:56 ]
Verwijderd
Ander vraagje / kleine oproep aan de lezers van dit topic:
Ik heb nu al een paar weken een laptop uit deze serie in bezit, ik overweeg nog om hem een keer te reviewen en te benchmarken, maar soms lijkt dit me niet nodig aangezien ik veel reacties zie waaruit blijkt dat deze serie wel te vertrouwen is.
Daarom wil ik vragen: Lijkt een (uitgebreide) review jullie wat, waarom wel/niet uiteraard, en waar zou het meeste aandacht aan moeten worden besteed? (foto's/benchmarks/office-bruikbaarheid/uiterlijk/componenten oid.)
Graag jullie mening hierover, indien het blijkt dat er behoefte is aan een review zal ik hier binnenkort aan beginnen.
Overigens is iedereen welkom om reviews op te sturen / te posten, die in de startpost vermeld zullen worden
[/quote]
jazeker een extra review is nooit weg
jazeker een extra review is nooit weg
Ja waarom niet, heb dezelfde laptop maar andere reviews lezen is altijd leuk.
@ Reezer; je kan ook gewoon de quote knop gebruiken hoor
Dat ie op een reduced mode kan draaien is ook een mooi voordeel. Dan zal ik in ieder geval kiezen voor minimaal een 7300. Meer lijkt me eigenlijk niet nodig, omdat ik er alleen oudere games op ga draaien. Ik ga er hierbij even vanuit dat een 7300 games als Age of Mythology en Warcraft 3 zonder problemen op het hoogst kan draaien. Iemand die dit kan bevestigen en/of toevallig uitgeprobeerd heeft?DarthPlastic schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:49:
De F3Jc met GeForce 7300 (die ik dus heb) wordt totáál niet warm. Elke laptop produceert natuurlijk warmte, maar ik vind het bij deze laptop echt meevallen.
Het voordeel van de 7300 is dat hij (op accumodus iig) op een reduced mode kan draaien (instelbaar bij de nVidia properties) waardoor hij sowieso koeler is.
Een losse chip zoals deze is ook beter gekoeld lijkt mij omdat hij een eigen koeler heeft. Een onboard videokaart zit in de chipset, aangezien die zelf ook al warm wordt kan dat onderdeel misschien dus extra heet worden.
Onboard videokaarten zijn dan weer wel een stuk zuiniger, dus ook weer koeler.
--
Het lijkt alsof ik een dualcore-voeding heb, en ze de CPU in de voeding hebben gestopt, want díe wordt namelijk wel warm, behoorlijk warm, na de accu opgeladen te hebben. Maargoed, dat is een ander verhaal
Een uitgebreide review van jouw kant is natuurlijk altijd interessant om te lezen!
Verwijderd
Als eis had ik eigenlijk een T7200 en minimaal Geforce 7600 of ATI X1600 en 2GB Werkgeheugen. En ja.. eigenlijk een 7200RPM HD.. Maar na al dat gewacht... Ben het ondertussen ook echt zat geworden. (wacht dus al sinds juli ofzo..)
Ik had de asus f3ja-ap030hz in gedachte.
Maar ok.. met 1800 RPM minder kan ik vast wel leven. Maar hoe groot is de verschil nou precies tussen een 7200 en 5400 RPM ? Gewoon voor Photoshop en beetje gamen. Hoeft echt niet alles op hoogste resolutie te kunnen draaien
Dat terzake.
Over asus, post dat ik tot nu toe gelezen heb over asus f3ja-ap030hz klinken hartstikke positieve. Maar had nog wel wat vragen zelf. Ik kon nergens vinden hoeveel cell accu het is. Is het 9 of 6 cells? Als ie 4 uur met office applicaties kan draaien gok ik op 9 cells.
Verder als je de laptop aanschaf bij dynabite, ja ik heb ook liever iemand waar ik tegenaan kan zeiken mocht er wat mis zijn
De installatie, ik ga ervan uit dat er een heleboel troep erop sta dat je als gemiddelde gebruiker niet nodig heb. Als ik het formateer en windows weer opgooi zonder al dat troep dat je meegeleverd krijg, moet ik de drivers van asus site downloaden? Want ja 1 ding heb ik wel gehoord. De site van asus is ongelofelijk traag.
Ik koop een laptop dus eigenlijk voor school, en tegelijkertijd is het ook me desktop vervanger. Dus vandaar dat ik wel als eis had dat ie wel een beetje krachtig moest zijn. Ik las dus dat ie geen lawaai maakte tijdens office applicatie en ook niet erg warm wordt ofzo, hoe zit het met als je een game speel? Iets als WoW (raiden)
Verder als de reacties erg positief zijn denk ik toch dat ik deze zaterdag nog langs de dynabite ga om er 1 op te halen.
Ben erg geïnteresseerd in reviews als iemand van plan was ze te plaatsen van de asus f3ja-ap030hz.
Als iemand een betere qua kwaliteit en prestatie weet dan deze dan hoor ik het graag
(geen acer of dells
)
Ik had de asus f3ja-ap030hz in gedachte.
Maar ok.. met 1800 RPM minder kan ik vast wel leven. Maar hoe groot is de verschil nou precies tussen een 7200 en 5400 RPM ? Gewoon voor Photoshop en beetje gamen. Hoeft echt niet alles op hoogste resolutie te kunnen draaien
Dat terzake.
Over asus, post dat ik tot nu toe gelezen heb over asus f3ja-ap030hz klinken hartstikke positieve. Maar had nog wel wat vragen zelf. Ik kon nergens vinden hoeveel cell accu het is. Is het 9 of 6 cells? Als ie 4 uur met office applicaties kan draaien gok ik op 9 cells.
Verder als je de laptop aanschaf bij dynabite, ja ik heb ook liever iemand waar ik tegenaan kan zeiken mocht er wat mis zijn
Ik koop een laptop dus eigenlijk voor school, en tegelijkertijd is het ook me desktop vervanger. Dus vandaar dat ik wel als eis had dat ie wel een beetje krachtig moest zijn. Ik las dus dat ie geen lawaai maakte tijdens office applicatie en ook niet erg warm wordt ofzo, hoe zit het met als je een game speel? Iets als WoW (raiden)
Verder als de reacties erg positief zijn denk ik toch dat ik deze zaterdag nog langs de dynabite ga om er 1 op te halen.
Ben erg geïnteresseerd in reviews als iemand van plan was ze te plaatsen van de asus f3ja-ap030hz.
Als iemand een betere qua kwaliteit en prestatie weet dan deze dan hoor ik het graag
Ik heb die laptop, super dingen CoD 2 doet het goed met AA en AF aan (heb het niet aanstaan maar is iets met ati drivers
.
Het is een 9 cell accu en de schijf is dus 5400 rpm snel genoeg.
Het is een 9 cell accu en de schijf is dus 5400 rpm snel genoeg.
Verwijderd
Beetje jammer dat het een 5400 RPM is en geen 7200, anders was het de perfecte systeem voor me. Dan was me hele lijstje compleet.
Maar hoe zit het met de drivers? Krijg je die meegeleverd op CD? Ik moet er niet aan denken dat ik 10 drivers moet verzamelen op de Asus site..........
Trouwens waar heb je het gekocht?
Ik was van plan bij Dynabite te kopen. Valt er nog wat van de prijs af te lullen? Of wat accesoiressen bij te praten?
Btw krijg je nog een tas en muis bij? Ik meen het ergens gelezen te hebben hier. Maar als ik op de site kijk van Dynabite zie ik nergens iets vermeld worden.
Maar hoe zit het met de drivers? Krijg je die meegeleverd op CD? Ik moet er niet aan denken dat ik 10 drivers moet verzamelen op de Asus site..........
Trouwens waar heb je het gekocht?
Ik was van plan bij Dynabite te kopen. Valt er nog wat van de prijs af te lullen? Of wat accesoiressen bij te praten?
Btw krijg je nog een tas en muis bij? Ik meen het ergens gelezen te hebben hier. Maar als ik op de site kijk van Dynabite zie ik nergens iets vermeld worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 21:27 ]
Je krijgt de drivers op een cd erbij, ik heb zelf ook XPH er afgegooit en zelf xp pro erop gezet. alles werkt perfect.
Je krijgt er geen tas en muis bij, heb hem zelf mij mycom gekocht.
Je moet wel goed kijken of er bluetooth, webcam en 2 GB geheugen inzit asus maakt er wel een zooitje van met de F3J serie.
Je krijgt er geen tas en muis bij, heb hem zelf mij mycom gekocht.
Je moet wel goed kijken of er bluetooth, webcam en 2 GB geheugen inzit asus maakt er wel een zooitje van met de F3J serie.
Verwijderd
Ik kwam de volgende foto tegen op internet. http://www.notebookreview.com/assets/16109.jpg
Nou ligt er naast de Nero cd een boekje met ZBD, als ik het goed heb staat deze voor Zero Bright Dots. Betekend dit dus dat er op de F3 serie van Asus een ZBD garantie zit zoals bij de V1, V6, W2 series.
Kan iemand dit mij bevestigen? zoja maakt dit namelijk de laptop een stuk interresanter, aangezien je dan geen pixel garantie meer hoeft te kopen.
Nou ligt er naast de Nero cd een boekje met ZBD, als ik het goed heb staat deze voor Zero Bright Dots. Betekend dit dus dat er op de F3 serie van Asus een ZBD garantie zit zoals bij de V1, V6, W2 series.
Kan iemand dit mij bevestigen? zoja maakt dit namelijk de laptop een stuk interresanter, aangezien je dan geen pixel garantie meer hoeft te kopen.
probleempje artifacts opgelost. Betreft een driver probleem van ati. Gewoon op standaard instellen en artifacts zijn weg.
Reactie ten aanzien van eventuele defecte pixels. Als je de laptop koopt bij Dynabite dan is dat geen probleem. Verkoper zei zelfs tegen me dat ik bij thuiskomst effe moest controleren of alles in orde was (specifiek dode pixels). Zonder opgaaf van reden kun je namelijk de laptop terugbrengen en ze hadden nog een aantal nieuwe exemplaren in de winkel liggen.
Kortom bij eventule dode pixels kon ik hem direct ruilen (wel binnen enkele dagen).
Verlenging van garantie raad ik niet aan. Asus geeft standaard twee jaar garantie.
Reactie ten aanzien van eventuele defecte pixels. Als je de laptop koopt bij Dynabite dan is dat geen probleem. Verkoper zei zelfs tegen me dat ik bij thuiskomst effe moest controleren of alles in orde was (specifiek dode pixels). Zonder opgaaf van reden kun je namelijk de laptop terugbrengen en ze hadden nog een aantal nieuwe exemplaren in de winkel liggen.
Kortom bij eventule dode pixels kon ik hem direct ruilen (wel binnen enkele dagen).
Verlenging van garantie raad ik niet aan. Asus geeft standaard twee jaar garantie.
Garantie verlengen bij Dynabyte is niet alleen garantie.. maar ook een verzekering met volledige dekking "All-Risk" dus... Heb het zelf wel gedaan.. gebruik hem op school vooral, en onderweg moet ik met bus/trein/metro.. en voel me zo'n stuk veiliger met zo'n duur apperaat op mn rug
. Alles wordt gedekt over de hele wereld, dus diefstal, val/water etc. schade
en natuurlijk technische storingen, stel over 2 jaar is er al een onderdeel compleet versleten dan wordt dat ook vervangen voor je
. Moet je maar navragen over die verzekering.. ikzelf vond het het wel waard...
Ik heb overigens wel een muis erbij gehad. Maar een andere dan op de foto hierboven... de mijne is wat kleiner en kan je de kabel eromheen wikkelen...
En de ATI Mobility X1600 kan je ook in de software instellen dat die op de accu op spaarstand gaat, waardoor die dus minder warm wordt ja...
[edit]
Ik had eerder in dit topic aangegeven dat ik de kleuren te blauwig vond.. heb nu dus ASUS Splendid geinstalleerd (had het er meteen afgegooid toen ik mn laptop had geinstalleerd... niet zo slim achteraf
) en blijkt dat die het erg mooi kan aanpassen
. Ook meteen colorbooster voor slechtere kwaliteit filmpjes enzo, en ook een Soft mode, om pixels weg te filteren bij nog lagere kwaliteit filmpjes
Ik heb overigens wel een muis erbij gehad. Maar een andere dan op de foto hierboven... de mijne is wat kleiner en kan je de kabel eromheen wikkelen...
En de ATI Mobility X1600 kan je ook in de software instellen dat die op de accu op spaarstand gaat, waardoor die dus minder warm wordt ja...
[edit]
Ik had eerder in dit topic aangegeven dat ik de kleuren te blauwig vond.. heb nu dus ASUS Splendid geinstalleerd (had het er meteen afgegooid toen ik mn laptop had geinstalleerd... niet zo slim achteraf
[ Voor 34% gewijzigd door BiG-GuY op 28-09-2006 22:43 ]
Verwijderd
jah klopt maar toen was t kwaad al geschiedTommyGun schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:15:
Ja waarom niet, heb dezelfde laptop maar andere reviews lezen is altijd leuk.
Verwijderd
Heb de volgende email gestuurd naar:OBCS, 4launch en perfect systems:DarthPlastic schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:49:
[...]
Bij 4Launch kun je een standaard F3-accu kopen.
Zoals je misschien gelezen hebt is er bij de F3Jc een extra grote accu bijgeleverd, de accu die bij 4Launch te koop is is ook in deze uitvoering.
Als je een ander model F3 hebt kan het zijn dat je een normal-sized accu hebt, schrik dus niet als de bestelde accu groter is!
Hoi
ik ben van plan een ASUS F3Ja notebook aan te schaffen.
mijn vraag is welke accu zit er in (hoeveel cells) en zijn er ook grotere
accus voor de asus f3ja serie te bestellen.
ik kan op t hele internet 100de accus vinden maar nergens staat erbij dat t
om de f3ja serie gaat, allemaal A,M,L,R,H,W,G,H,S,U,Z,D en V series
(verschillende getallen achter de letter). Heb wel bijvoorbeeld een F3Jc
accu gezien maar die kan natuurlijk niet?
kan U me helpen?
dank U
als antwoord kreeg ik de volgende mailtjes:
---
Geachte heer,mevrouw,
Helaas moeten wij het antwoord schuldig blijven.
U kunt dit het beste bij Asus navragen.
0591-570290
Met vriendelijke groet,
Michel van der Linden
OBCS
Online Business & Consumer Sale
www.obcs.nl
---
Geachte heer,mevrouw,
Uit ervaring kan ik u melden dat niet alle accu's compatible zijn met de
notebooks. Dit heeft te maken met de vele modellen welke de fabrikant in
een steeds iets andere samenstelling fabriceert.
Ik adviseer u contact op te nemen met de fabrikant Asus, dan heeft u de
zekerheid dat de gewenste accu compatible is met uw notebook.
Het telefoonnummer is: +31 (0)59 1668 190
Met vriendelijke groet,
Midas Herrmann
4Launch
www.4launch.nl
----
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb het even nagevraagd, maar mij kan ook niemand exact vertellen welke
accu erin zit. Ze gaan dit verder uitzoeken bij onze leverancier. Zodra ik
meer weet, kom ik hier op terug.
Met vriendelijke groet / Best Regards,
Perfect Systems B.V.
Danny M. Nijland
----
Weet dus niet welke accu jij wil bestellen voor de F3ja ap030hz wil bestellen?
mycom heeft m trouwens niet meer op de site staan
Maar wil je me de link geven voor de accu die ik nodig heb?
dank je
Dit topic is gesloten.