LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Verwijderd
Bij sommige andere modellen is dat wel anders
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
ik bedoel natuurlijk de resolutie.
Technisch gezien onmogelijk. Het scherm kan maar max. een resolutie van 1280 x 800 aan. Wanneer je een hogere resolutie wil draaien zul je dus een ander scherm moeten gebruiken.erwink schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:12:
Weet iemand misschien een trick om het scherm groter te krijgen dan 1280? bv 1400?
"Nieuwe laptop kopen" was opzich dus gewoon een serieus antwoord
[ Voor 9% gewijzigd door Ehv_BramBo op 18-10-2006 17:32 ]
Nope.. ik wacht nog op mn externe kaart... (levertijd issues...)... maar als ik ooit tijd ervoor heb laat ik het wel maken... heb er wel 3 jaar verzekering op enzo, dus wordt gewoon gedekt.. maar heb geen tijd om hem 2 weken kwijt te zijn... (dat is de gemiddelde afhandeltijd...) gebruik hem volop voor mn opleiding Informatica...vincent84 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:54:
Big-Guy heb jij inmiddels een oplossing voor je probleem met de audio-out gevonden? Kom er net achter dat ik hetzelfde probleem heb.
Windows staat er al opnieuw op, en maakt geen verschil... In linux is het helemaal raar.. dan krijg je alleen geluid uit de speakers als je een koptelefoon inplugt, maar de koptelefoon laat dan niks horen
Maar dit is geen hardwareprobleem (iig niet in de poort, want die herkent dat er iets in en uitgehaald wordt...) maar dus ook niet direct een software probleem
Verwijderd
Niet de harddisk, die zit bij mij linksEhv_BramBo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:47:
De harddisk volgens mij, die kan inderdaad wat warm worden. Al vind ik het nog redelijk meevallen. Je kan hem iig nog prima op schoot houden enzo zonder dat het storend wordt.
Bij sommige andere modellen is dat wel anders
Dus vraag ik me nog steeds af wat er rechts zit. De HD wordt nauwlijks warm. Maar de rechter kant kan aardig warm worden. Ik heb de Asus F3ja van Dynabite trouwens. Die met T7200 erin.
Hmm, inderdaad lekker vaag. Ik kwam er net opeens achter toen ik hem aan me stereo wou hangen. En het gekke is dat hij van het weekend nog normaal werkde, in de tussentijd heb ik geen gekke dingen gedaan (software geïnstalleerd oid). Ik heb ook al geprobeerd met systeem herstel het probleem op te lossen lukte dus ook niet.BiG-GuY schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:36:
[...]
Nope.. ik wacht nog op mn externe kaart... (levertijd issues...)... maar als ik ooit tijd ervoor heb laat ik het wel maken... heb er wel 3 jaar verzekering op enzo, dus wordt gewoon gedekt.. maar heb geen tijd om hem 2 weken kwijt te zijn... (dat is de gemiddelde afhandeltijd...) gebruik hem volop voor mn opleiding Informatica...
Windows staat er al opnieuw op, en maakt geen verschil... In linux is het helemaal raar.. dan krijg je alleen geluid uit de speakers als je een koptelefoon inplugt, maar de koptelefoon laat dan niks horen
Maar dit is geen hardwareprobleem (iig niet in de poort, want die herkent dat er iets in en uitgehaald wordt...) maar dus ook niet direct een software probleem... heeft een onboard geluidschip ergens een bios ofzo dat er iets verandert is daarin?... of de chip die de speakers uitschakeld
lekker vaag...
Binnenkort maar weer eens contact opnemen met asus denk ik...
Vaag.. misschien is het bij mij dan ook vanzelf gebeurtvincent84 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:10:
[...]
Hmm, inderdaad lekker vaag. Ik kwam er net opeens achter toen ik hem aan me stereo wou hangen. En het gekke is dat hij van het weekend nog normaal werkde, in de tussentijd heb ik geen gekke dingen gedaan (software geïnstalleerd oid). Ik heb ook al geprobeerd met systeem herstel het probleem op te lossen lukte dus ook niet.
Binnenkort maar weer eens contact opnemen met asus denk ik...
Als je contact met ASUS erover hebt gehad, laat ons dan even weten wat zij erover te zeggen hebben
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 18-10-2006 20:52 ]
Alvast bedankt!
Op de site van Asus vind ik ook nog de F3Jv, die als voordeel t.o.v. de F3Ja heeft dat er een nVidia Go 7600 256MB in zit. Mooi spul natuurlijk, maar ik kan hem nergens vinden! Hij staat op de NL site, dus ik verwacht dat hij hier wel te koop zou moeten zijn.
Van de F3JA-AP030HZ kom ik verschillenden info tegen. Soms met 1GB RAM, soms met 2GB. De enige plek waar ik hem te koop zie, is bij Dynabyte en dat is niet bepaald mijn favo winkel, want duur.
edit: de links in de pricewatch lopen uit op niets. het lijkt of dit artikel niet meer leverbaar is?
[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 19-10-2006 16:07 ]
Ik haal met PCMark05 4613 punten in de algemene, snelle testJosHendrikx schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:47:
Zouden de mensen hier met een Asus F3Ja AP030HZ eens wat benchmark resultaten (bijv 3DMark05 3DMark06 en SuperPI) kunnen posten?
Alvast bedankt!
Met 3DMark06 haal ik 1927 punten.
Verwijderd
SuperPi bij 2 miljoen: 1min en 2 sec
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 18:30 ]
Je kunt de Asus F3Jv bestellen op de volgende site. (Helaas wel een azerty toetsenbord)Edmin schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:01:
De Asus F3 serie heeft mijn aandacht getrokken, maar ik zit nog met een paar kleine issues.
Op de site van Asus vind ik ook nog de F3Jv, die als voordeel t.o.v. de F3Ja heeft dat er een nVidia Go 7600 256MB in zit. Mooi spul natuurlijk, maar ik kan hem nergens vinden! Hij staat op de NL site, dus ik verwacht dat hij hier wel te koop zou moeten zijn.
Van de F3JA-AP030HZ kom ik verschillenden info tegen. Soms met 1GB RAM, soms met 2GB. De enige plek waar ik hem te koop zie, is bij Dynabyte en dat is niet bepaald mijn favo winkel, want duur.
edit: de links in de pricewatch lopen uit op niets. het lijkt of dit artikel niet meer leverbaar is?
link: http://www.pixmania.be/be...art/asus/f3jv-as022p.html
Prijs: 1709 euro excl verzendkosten
Verwijderd
Inmiddels een mail gestuurd naar Asus:BiG-GuY schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:51:
[...]
Vaag.. misschien is het bij mij dan ook vanzelf gebeurt... het enige wat ik had gedaan tussen de tijd dat het nog gewoon werkte en dat het zo raar deed, was dus met NHC kutten... maar voor de rest
..
Als je contact met ASUS erover hebt gehad, laat ons dan even weten wat zij erover te zeggen hebben.
[Probleemomschrijving]
Goedeavond,
Sinds kort heb ik een probleem met mijn Asus laptop. Bij het aansluiten van een koptelefoon via de
daarvoor bestemde audio-uitgang worden de laptop speakers niet meer automatisch uitgeschakeld.
Ik hoor dan zowel muziek via mijn koptelefoon als via mijn laptop speakers.
Het op nieuw installeren van de drivers gaf geen verandering. Tevens heb ik een systeem herstel
uitgevoerd, dit bood ook geen uitkomst.
Misschien dat u een oplossing kan bieden voor mijn probleem.
Ik hoop snel van u te horen,
Mvg,
Vincent
Als antwoord kreeg ik:
Geachte heer,
Graag raad ik u aan om de complete windows opnieuw te installeren omdat het softwarematig als hardwarematig kan zijn. Nadat windows opnieuw geinstalleerd is en hetzelfde probleem geeft raad ik u aan om contact op te nemen met 0800-0232694 voor reparatie aan de notebook.
Met vriendelijke groet,
ASUS@TSD
Wordt toch maar opsturen voor reparatie ben ik bang. Helemaal geen zin om me laptop 2 weken kwijt te zijn
En over die poort.. ik laat het maar voor wat het is nu.. want nu heb ik het dus druk met mn opleiding ermee... En opzich kan ik het ook gewoon zo gebruiken:
Onboard: Speakers
Headphones/receiver: M-Audio
maarja.. natuurlijk hoort het niet...
Tja, een dikke 1700 eutjes voor een kleine verbetering en een azerty toetsenbord....dat wordt dus niets. De F3JA-AP030HZ lijkt me dan toch aantrekkelijker. Helaas nog steeds onduidelijkheid over het RAM geheugen. Als ik op dit model google, vind ik alleen hits op GoT, Mycom, mbyte en Dynabyte.PCMedic schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:48:
[...]
Je kunt de Asus F3Jv bestellen op de volgende site. (Helaas wel een azerty toetsenbord)
link: http://www.pixmania.be/be...art/asus/f3jv-as022p.html
Prijs: 1709 euro excl verzendkosten
Dynabyte: 1599eu, 2GB
Mycom: 1449eu, geen vermelding grootte RAM
mbyte: 1715eu, 2GB (yeah, right)
Ik denk dat ik gewoon een aantal zaken benader om te vragen of ze hem kunnen leveren in 2GB uitvoering, en zo ja: wat moet het kosten?
Verwijderd
Merk ASUS
Behuizing Notebook
Processor Intel® Core™ 2 Duo T7200
Geheugen 2048 MB DDR2
Harddisk 160 GB S-ATA 5400 rpm
CD/DVD speler 8x DVD Super Multi Double Layer
Geluidskaart SoundBlaster Pro compatible
Videokaart 256 MB ATI Mobility Radeon X1600 (tot 512 MB Hypermemory)
Modem 56 Kbps V.92
Luidsprekers Ingebouwde stereospeakers
Gewicht 2.75 kg
Muis Touchpad
Beeldscherm 15.4" TFT WXGA Colorshine
Aansluitingen 4x USB 2.0, S-video out, TV out, VGA, IEEE 1394
Netwerkkaart 10/100/1000 LAN; 802.11 a/b/g WiFi
Besturingssysteem Windows XP Home Edition SP2
Garantie 24 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 12 mnd op accu/batterij
Extra Info
Ingebouwde 1,3 megapixel webcam; 7-in-1 Cardreader; Bluetooth.
Ik kan alleen nergens (ook niet op de website van ASUS) vinden of het om een optische of coaxiale uitgang gaat.
Weet iemand wellicht hier het antwoord op mijn vraag?
Het is een optische... zie je aan het rode lichtje...(als je geen rood licht ziet komen uit je headphone out, moet je even spdif in je volumeregeling unmuten, of in de Realtek options de digitale uitvoor inschakelen...) je moet dus een optische stekker hebben die van 3,5 mm gaat naar een toslink stekker... je kan overigens ook een toslink naar toslink kabel in de poort laten leunen (niet duwen want dat kan je poort slopen en hij past er toch niet inEhv_BramBo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:18:
Ik wil mijn laptop (F3JA) op mijn receiver aansluiten voor 5.1 geluid en dat moet mogelijk zijn gezien de S/PDIF uitgang op de laptop.
Ik kan alleen nergens (ook niet op de website van ASUS) vinden of het om een optische of coaxiale uitgang gaat.
Weet iemand wellicht hier het antwoord op mijn vraag?
Bij mij lukte dat wel...
Maar heb nu dus extern kastje en die heeft coaxiale digitale output met een gewone tulp aansluiting.. en das toch handiger
[ Voor 94% gewijzigd door BiG-GuY op 20-10-2006 12:43 ]

Er zit een converter kabeltje in de doos erbij, die van s-video naar composiet gaat (dus van zwart naar geel) standaard is dus de zwarte...FreeStyler schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:44:
Zitten er op de Asus F3Ja-AP030HZ nou 2 aansluitingen voor aansluiting op een tv? Een S-Video en Tv-out aansluiting? dus zo'n gele en zwarte input?
Ik zie geen rood lampje branden, maar als jouw F3JA een optische uitgang heeft, dan moet dat bij mij ook zo zijn.BiG-GuY schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:40:
[...]
Het is een optische... zie je aan het rode lichtje...(als je geen rood licht ziet komen uit je headphone out, moet je even spdif in je volumeregeling unmuten, of in de Realtek options de digitale uitvoor inschakelen...) je moet dus een optische stekker hebben die van 3,5 mm gaat naar een toslink stekker... je kan overigens ook een toslink naar toslink kabel in de poort laten leunen (niet duwen want dat kan je poort slopen en hij past er toch niet in...) zodat die het optische rode signaal oppikt en dan dus door de kabel kan lopen naar je receiver...
Bij mij lukte dat wel...
Maar heb nu dus extern kastje en die heeft coaxiale digitale output met een gewone tulp aansluiting.. en das toch handiger.
SPDIF staat trouwens niet gedempt, maar ik kan in Realtek HD audio manager het geluid bij SPDIF niet harder of zachter zetten. Bij de overige opties (wave, SW-synthesizer, cd volume, enz) zie ik een blokje op de volume schuif dat het niveau aangeeft, bij SPDIF dus niet. Wel kan ik klikken op het micofoontje eronder om het geluid in of uit te schakelen (waardoor wel of geen rood kruisje verschijnt door het picogram). Ik weet niet of dit normaal is?
Vast wel, want dan zijn er weer nieuwere modellen.Khallouki schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:38:
Is die ASUS F3JA in 2007 goedkoper denken jullie?
Hoelang kan je met de ASUS f3ja meegaan denk je?Speedener schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:07:
[...]
Vast wel, want dan zijn er weer nieuwere modellen.
Als je bijv toch wel na een paar jaar de nieuwste game wilt spelen.
Ik ben op zoek naar een notebook van het merk Asus, type F3Ja-AP030HZ, uitgevoerd met 2GB RAM. Nu meen ik dit type enige dagen geleden nog op uw site te hebben gezien, maar ik kan het niet meer terug vinden. Kunt u dit type laptop leveren, en zo ja: tegen welke prijs?
met vriendelijke groet,
De reply kwam snel daarna, en ik quote:
Helaas is deze End of Life verklaard, deze wordt volgens mijn leverancier niet meer geleverd.
Met vriendelijke groet,
vreemd? ik dact het wel. De F3JA-AP049H verkopen ze namelijk nog wel en ik dacht dat dat de voorganger was met enige verschil de t5600 ipv de T7200?
weet iemand meer?
[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 20-10-2006 17:30 ]
De F3Ja-'s komen er genoeg, het is alleen dat er standaard betere componenten inzitten en het geen AP049H meer is.Edmin schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:27:
hmmm, vreemde berichten van het leveranciersfront. Ik stuurde vanmiddag deze mail naar 4launch:
Ik ben op zoek naar een notebook van het merk Asus, type F3Ja-AP030HZ, uitgevoerd met 2GB RAM. Nu meen ik dit type enige dagen geleden nog op uw site te hebben gezien, maar ik kan het niet meer terug vinden. Kunt u dit type laptop leveren, en zo ja: tegen welke prijs?
-knip-
weet iemand meer?
Mijn laptop (de F3Jc) stond eerst als F3Jc-AP012H (die ik heb gekocht), maar nu is deze vervangen door de F3Jc-AP046H (de 012 is nog wel op voorraad, maar wordt niet meer geproduceerd)
Je moet dus eigenlijk alleen naar het eerste stuk kijken, het tweede stuk is gewoon een soort indicatie uit welke productiebatch de laptop komt, omdat Asus voortdurend andere configuraties uitbrengt.
In principe is er dus maar één huidige F3Ja op de markt, de nieuwste dus, geen AP030HZ.
Het kan een klein beetje afwijken, maar dit is iig het globale verhaal van Asus
[ Voor 13% gewijzigd door DarthPlastic op 20-10-2006 18:15 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Verwijderd
Als je in Realtek HD Audio manager naar tabblad audio i/o gaat en dan op het config logo'tje bij Digital klikt, staat daar dan aangevinkt: '48Khz' en 'Output digitial audio source'?Ehv_BramBo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:57:
[...]
Ik zie geen rood lampje branden, maar als jouw F3JA een optische uitgang heeft, dan moet dat bij mij ook zo zijn.
SPDIF staat trouwens niet gedempt, maar ik kan in Realtek HD audio manager het geluid bij SPDIF niet harder of zachter zetten. Bij de overige opties (wave, SW-synthesizer, cd volume, enz) zie ik een blokje op de volume schuif dat het niveau aangeeft, bij SPDIF dus niet. Wel kan ik klikken op het micofoontje eronder om het geluid in of uit te schakelen (waardoor wel of geen rood kruisje verschijnt door het picogram). Ik weet niet of dit normaal is?
Als ik dat bij mij doe, brand er een rood lampje achterin mn headphone out poort... Dat is dus de optische geleider (als dat zo heet
Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze twee (dus de AP046H of AP012H). Bij 4Launch een prijsverschil van € 130,- voor volgens mij alleen een andere CPU. T5500 in plaats van T2300E. En de AP046H heeft 2x 512Mb in plaats van 1x 1Gb in de AP012H, wat ik een groot nadeel vind.DarthPlastic schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:15:
[...]
Mijn laptop (de F3Jc) stond eerst als F3Jc-AP012H (die ik heb gekocht), maar nu is deze vervangen door de F3Jc-AP046H (de 012 is nog wel op voorraad, maar wordt niet meer geproduceerd)
Zou jij even kunnen kijken of jouw AP012H Gigabit LAN heeft? Volgens Asus en 4Launch is dit niet zo, maar andere winkels geven weer aan van wel.
Staan beide aangevinkt, maar ik zie geen rood lampje branden.BiG-GuY schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:45:
[...]
Als je in Realtek HD Audio manager naar tabblad audio i/o gaat en dan op het config logo'tje bij Digital klikt, staat daar dan aangevinkt: '48Khz' en 'Output digitial audio source'?
Als ik dat bij mij doe, brand er een rood lampje achterin mn headphone out poort... Dat is dus de optische geleider (als dat zo heet) en dan werkt mn optische output...
Na een paar jaar de nieuwste games spelen? Tja, dat zal er niet in zitten, of je moet accepteren dat je de eyecandy uit zet. Als je wil gamen is een laptop natuurlijk nooit de beste oplossing. Een laptop is altijd een compromis tussen mobiliteit en prestaties. Als je dan toch een toekomstgerichte laptop wil, dan kom je uit bij modellen met bijvoorbeeld een NVidia Go 7900 en een T7200 C2D proc. En dat gaat aardig in de papieren lopen.Khallouki schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:22:
[...]
Hoelang kan je met de ASUS f3ja meegaan denk je?
Als je bijv toch wel na een paar jaar de nieuwste game wilt spelen.
Ik game zelf niet veel maar wil toch wel af en toe de nieuwste games kunnen spelen.Edmin schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:46:
[...]
Na een paar jaar de nieuwste games spelen? Tja, dat zal er niet in zitten, of je moet accepteren dat je de eyecandy uit zet. Als je wil gamen is een laptop natuurlijk nooit de beste oplossing. Een laptop is altijd een compromis tussen mobiliteit en prestaties. Als je dan toch een toekomstgerichte laptop wil, dan kom je uit bij modellen met bijvoorbeeld een NVidia Go 7900 en een T7200 C2D proc. En dat gaat aardig in de papieren lopen.
Is een X1600 kaart geen goede kaart voor de toekomst dan?
Verwijderd
Ik heb de AP012H ook, deze heeft wel degelijk Glan. Is prima laptopje. Gekocht bij PCmegastore maandje geleden. Hij is nu alleen weer 50 euro goedkoper dan toenMsniekers schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:30:
[...]
Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze twee (dus de AP046H of AP012H). Bij 4Launch een prijsverschil van € 130,- voor volgens mij alleen een andere CPU. T5500 in plaats van T2300E. En de AP046H heeft 2x 512Mb in plaats van 1x 1Gb in de AP012H, wat ik een groot nadeel vind.
Zou jij even kunnen kijken of jouw AP012H Gigabit LAN heeft? Volgens Asus en 4Launch is dit niet zo, maar andere winkels geven weer aan van wel.
Ziet verder iedereen wel een rood lampje branden in zijn of haar koptelfoon/ S/PDIF uitgang?Ehv_BramBo schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:26:
[...]
Staan beide aangevinkt, maar ik zie geen rood lampje branden.
(wanneer S/PDIF is ingeschakeld in de Realtek HD audio manager)
Ik ook niet.... maar als ik hem met een optische kabel aansluit dan werkt het welEhv_BramBo schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:50:
[...]
Ziet verder iedereen wel een rood lampje branden in zijn of haar koptelfoon/ S/PDIF uitgang?
(wanneer S/PDIF is ingeschakeld in de Realtek HD audio manager)
Edit: En bij mij worden dan wel nog gewoon de laptop speakers gedempt...
[ Voor 11% gewijzigd door F-Tim op 23-10-2006 16:17 ]
Wanna play?
(Dat bij hem zowel de koptelefoon/ SPDIF uitgang als de speakers altijd signaal krijgen, ongeacht of er een kabel met de uitgang verbonden is, en dat je daardoor ook altijd het lampje ziet branden)
Waar hebben jullie de optische kabel trouwens gekocht? Ik heb bij een electronicawinkel naar de prijs gevraagd, maar schrok een beetje van het antwoord (ruim 20 euro).
Dan moet je even naar http://www.allekabels.nl/optische_toslink_kabel.html gaan.. die hebben diezelfde kabels voor een fractie van die prijs... overigens heb je nog wel een converter van 3,5mm naar optisch toslink nodig... want een gewone toslink gaat niet in die poort passen...Ehv_BramBo schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:45:
Oke, dan neem ik aan dat het verder wel goed zit. Op zich lijkt het mij ook niet echt logisch om dat lampje altijd te laten branden, wellicht dat dit bij BiG-GuY wel het geval is omdat hij een defect m.b.t. de audio output heeft.
(Dat bij hem zowel de koptelefoon/ SPDIF uitgang als de speakers altijd signaal krijgen, ongeacht of er een kabel met de uitgang verbonden is, en dat je daardoor ook altijd het lampje ziet branden)
Waar hebben jullie de optische kabel trouwens gekocht? Ik heb bij een electronicawinkel naar de prijs gevraagd, maar schrok een beetje van het antwoord (ruim 20 euro).
Ik ben ook niet zo een gamer die alles op high wilt zetten.Edmin schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:53:
Voor de huidige games voldoen de MR x1600 en Go 7600 nog prima. Maar met het oog op de toekomst.... ik denk dat je nog een jaar of twee redelijk kan gamen, maar verwacht dan niet dat je de details op max kan zetten. Op zich is een Asus F3Ja nu een goede koop IMHO.
Als het maar vloeiend loopt.
Met de x1600 kan ik op het moment alles met highest spelen (en 1280x800) met 35+ fpsKhallouki schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:38:
[...]
Ik ben ook niet zo een gamer die alles op high wilt zetten.
Als het maar vloeiend loopt.
Ik ga er wel vanuit dat die nog een paar jaartjes de games wel kan draaien, dan misschien niet op max detail... (maar das logisch, het is een mainstream kaart, als je langer @max wilt gamen moet je kijken voor ATI x1800/x1900 of Nvidia 7900GT...)
Verwijderd
Sedert enige (lees korte) tijd ben ik in het bezit van een F3Jc-AP012H. helemaal tevreden over deze machine. Ik heb hem via een netwerkkabel aangesloten op mijn thuisnetwerk, aangezet en gaan. Alles functioneert inclusief de LAN internetverbinding.
Nu ben ik ondanks het thuisnetwerk een redelijke leek op het gebied van computers vanbdaar dat ik dit forum o9m hulp vraag met het volgende probleem waar ik vandaag tegenaan liep;
Omdat ik geen wirelessverbinding had ben ik wat gaan zoeken op het internet naar de benodigde instellingen daarvoor. Vanaf het moment dat ik die instellingen heb gemaakt kan ik geen verbinding meer krijgen via de netwerkkabel. Bij het scherm "Netwerkverbindingen" zie ik de volgende verbindingen staan:
1 x een 1394 verbinding en 1 x een draadloze lan verbinding waardoor een rood kruis staat (WIFI en wireless LAN schakelaar staat daarbij uit).
Geen normale LAN verbinding.Bij apparaatbeheer zie ik onder "Netwerkadapters"de volgende twee staan:
1 x 1394 netwerkkaart en 1 x intel(R)Pro/wireless3945ABG Network Connection.
Volgens mij mist hier de normale netwerkadapter.
Ik heb inmiddels ooknagegaan of er iets mis is met de netwerkkabel of met het router maar dat is niet het geval.
Vraag: Kan iemand mij adviseren hoe ik de laptop weer op het gewone kabelnetwerk kan krijgen?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
TommyGun schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:40:
Eventueel netwerk drivers downloaden van Asus.com
Is het duur als ik bijv. me laptop die ik binnenkort ga halen(asus fj3a), na een paar jaartjes wil upgraden van een x1600 kaart naar een x1900 kaart?BiG-GuY schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:58:
[...]
Met de x1600 kan ik op het moment alles met highest spelen (en 1280x800) met 35+ fps(alleen Oblivion trekt die niet op max detail...)...
Ik ga er wel vanuit dat die nog een paar jaartjes de games wel kan draaien, dan misschien niet op max detail... (maar das logisch, het is een mainstream kaart, als je langer @max wilt gamen moet je kijken voor ATI x1800/x1900 of Nvidia 7900GT...)
Sterker nog, onbetaalbaar en niet te doen als het uberhaupt al mogelijk is. Heb een tijd geleden een ander topic gezien met nVidia MXM en daar kwam het volgende uit:Khallouki schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:59:
[...]
Is het duur als ik bijv. me laptop die ik binnenkort ga halen(asus fj3a), na een paar jaartjes wil upgraden van een x1600 kaart naar een x1900 kaart?
Er zijn nu al 3 MXM standaarden, allemaal niet compatible in soommige gevallen. Je garantie vervalt. Je moet het zelf doen. Er moet maar ruimte voor zijn. Je laptop moet er maar voor gebouwd zijn om de eventuale extra warmte aan te kunnen. Kaartjes liggen niet in de winkel en zijn extra duur. etc. etc.
Dus gewoon onmogelijk als het al een MXM module si (of ATI's tegenhanger).
Dit probleem heb ik ook wel is gehad, wanneer ik de Realtek Lan uitzet in windows, en dan geen netwerkkabel heb ingeplugd in mn laptop, verdwijnt dat hele ding uit mn apperaatbeheer.. wat bij mij hielp is: terwijl laptop aan is:Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:35:
Beste forumleden,
Sedert enige (lees korte) tijd ben ik in het bezit van een F3Jc-AP012H. helemaal tevreden over deze machine. Ik heb hem via een netwerkkabel aangesloten op mijn thuisnetwerk, aangezet en gaan. Alles functioneert inclusief de LAN internetverbinding.
Nu ben ik ondanks het thuisnetwerk een redelijke leek op het gebied van computers vanbdaar dat ik dit forum o9m hulp vraag met het volgende probleem waar ik vandaag tegenaan liep;
Omdat ik geen wirelessverbinding had ben ik wat gaan zoeken op het internet naar de benodigde instellingen daarvoor. Vanaf het moment dat ik die instellingen heb gemaakt kan ik geen verbinding meer krijgen via de netwerkkabel. Bij het scherm "Netwerkverbindingen" zie ik de volgende verbindingen staan:
1 x een 1394 verbinding en 1 x een draadloze lan verbinding waardoor een rood kruis staat (WIFI en wireless LAN schakelaar staat daarbij uit).
Geen normale LAN verbinding.Bij apparaatbeheer zie ik onder "Netwerkadapters"de volgende twee staan:
1 x 1394 netwerkkaart en 1 x intel(R)Pro/wireless3945ABG Network Connection.
Volgens mij mist hier de normale netwerkadapter.
Ik heb inmiddels ooknagegaan of er iets mis is met de netwerkkabel of met het router maar dat is niet het geval.
Vraag: Kan iemand mij adviseren hoe ik de laptop weer op het gewone kabelnetwerk kan krijgen?
wireless uitzetten
ook disable in windows
stekker van lan erin
laptop uit
laptop aan
en dan werkt het weer bij mij
Heb je laptops met een x1900 kaart?GremliN-Online schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:43:
[...]
Sterker nog, onbetaalbaar en niet te doen als het uberhaupt al mogelijk is. Heb een tijd geleden een ander topic gezien met nVidia MXM en daar kwam het volgende uit:
Er zijn nu al 3 MXM standaarden, allemaal niet compatible in soommige gevallen. Je garantie vervalt. Je moet het zelf doen. Er moet maar ruimte voor zijn. Je laptop moet er maar voor gebouwd zijn om de eventuale extra warmte aan te kunnen. Kaartjes liggen niet in de winkel en zijn extra duur. etc. etc.
Dus gewoon onmogelijk als het al een MXM module si (of ATI's tegenhanger).
heb ze wel met x1800 gezien... volges mij bestaat de x1900 ook voor mobiles...
Verwijderd
Hier doet de link het wel hoorGremliN-Online schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:45:
[...]
Het ging uberhaupt om het idee of je die kaarten kan vervangen. BTW, welke ATI site ^^
Bij Salland hebben ze nu trouwens de F3JA-AP030HZ voor € 1447,00. Da's dezelfde als die van de Dynabyte, alleen betaal je bij de laatste 1599
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 20:27 ]
Rara?
Ik begrijp eelijk gezegd de stap naar het nieuwe model (049) niet. Wel een geheugen upgrade van 1->2GB, maar tegelijk een mindere processor?
....en bij Salland heb je WinXP PRO [volgens de site]...hoef je zelf geen minder legale XP Pro te installeren...Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:14:
[...]
Hier doet de link het wel hoor
Bij Salland hebben ze nu trouwens de F3JA-AP030HZ voor € 1447,00. Da's dezelfde als die van de Dynabyte, alleen betaal je bij de laatste 1599
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Helaas hielp niets. Ook niet het eerste advies van ASUS ( terugzetten van de bios naar de fabrieksinstellingen). Dus Windows maar opnieuw geinstaleerd. (was 2e advies van ASUS) Nu alles weer werkend. Moet wel zeggen dat de E-mail helpdesk van ASUS snel reageert. (ruim binnen 12 uur)BiG-GuY schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:05:
[...]
Dit probleem heb ik ook wel is gehad, wanneer ik de Realtek Lan uitzet in windows, en dan geen netwerkkabel heb ingeplugd in mn laptop, verdwijnt dat hele ding uit mn apperaatbeheer.. wat bij mij hielp is: terwijl laptop aan is:
wireless uitzetten
ook disable in windows
stekker van lan erin
laptop uit
laptop aan
en dan werkt het weer bij mij
In ieder geval bedankt voor het meedenken en voor de tips.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 15:03 ]
Verwijderd
Ik dacht dat de Asus veel duurder was tot ik het bij Zercom zag staan voor 1437: http://www.zercom.nl/inde....php?p=35&f=1&s=1&a=25110
Zij kunnen echter geen helder antwoord geven wat de volledige specs zijn. Weet iemand van jullie of deze versie van Asus standaard wordt uitgeleverd met Bluetooth, Wifi en 9-cells batterij? Een of deze versie (vendor code is hetzelfde) dezelfde laptop is als bin Dynabite (waar hij voor 1599 staat).
Kan iemand mijn keuze wat vergemakkelijken?
Ik heb bij latops4u de volgende laptop gezien:Msniekers schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:50:
Ik wilde even wachten met de aanschaf van een F3Jc-AP012H tot de Vista-coupons meegeleverd zouden worden, maar volgens 4Launch worden de coupons alleen geleverd bij 'normale' pc's en niet bij notebooks
F3JC-AP096M. Dit is de MediaCenter editie met de T5500 processor en..... gratis upgrade naar VISTA coupon
http://www.laptops4u.nl/info/f3jc-ap096m-1141.html
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
Verwijderd
Bij Salland hebben ze dezelfde F3JA als bij Dynabyte. De specs:Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:47:
Ik lees veel positieve berichten over de Asus F3Ja-AP030HZ. Ik zit zelf te twijfelen tussen deze en de Ahtec XEL80 (1299 exclusief XP). Ik lees over deze laatste echter negatieve berichten over het keyboard.
Ik dacht dat de Asus veel duurder was tot ik het bij Zercom zag staan voor 1437: http://www.zercom.nl/inde....php?p=35&f=1&s=1&a=25110
Zij kunnen echter geen helder antwoord geven wat de volledige specs zijn. Weet iemand van jullie of deze versie van Asus standaard wordt uitgeleverd met Bluetooth, Wifi en 9-cells batterij? Een of deze versie (vendor code is hetzelfde) dezelfde laptop is als bin Dynabite (waar hij voor 1599 staat).
Kan iemand mijn keuze wat vergemakkelijken?
Asus F3Ja-AP030HZ
Processor Intel Core 2 Duo T7200, 2,0GHz, 4MB
Chipset Intel 945PM Express
Geheugen 2048MB
Schermgrootte 15.4"
Video ATi Mobility Radeon X1600 256/512MB HyperMemory
Harde schijf 160 GB
Diskettestation 6-in-1 card reader
Infrarood Niet Bekend
Modem 56 Kbps
LAN 10/100 Mbps
Wireless lan IEEE 802.11b/g
CD / DVD DVD-Combo
USB 4 x USB 2.0
FireWire 1 x IEEE 1394
Audio Audio syteem met ingebouwde speakers
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Software Microsoft Windows XP Professional Edition
Afmetingen 365 x 269.5 x 28 mm
Bluetooth Ja
Prijs: € 1447,00
De batterij lijkt mij gewoon een standaard 6Cells, en volgens Salland zit er inderdaad bluetooth in
Ik volg nu een tijdje de berichten in deze groep, omdat ik zelf ook op het punt sta en een laptop uit deze serie aan te schaffen. En we de Asus Asus F3Ja-AP030HZ Duo T7200,2GB,160GB,15.4''.
Ik heb hem ook gezien bij mycom voor 1599,- maar uit ervaring koop ik hem daar liever niet.
Nu koop ik altijd naar tevredenheid bij Informatique.nl Ben er ook een keer geweest, gewoon netjes.
Deze hebben hem sinds vandaag ook op hun site staan.
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=664408
Ik ga hem daar halen.
Ik zal mijn ervaringen posten.
Greetzzz ... M!zuno
Verwijderd
Waarom haal je hem niet bij Salland Automatisering? Daar is dezelfde laptop 122 euro goedkoper!!M!zuno schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:15:
@ Ed_L
Ik volg nu een tijdje de berichten in deze groep, omdat ik zelf ook op het punt sta en een laptop uit deze serie aan te schaffen. En we de Asus Asus F3Ja-AP030HZ Duo T7200,2GB,160GB,15.4''.
Ik heb hem ook gezien bij mycom voor 1599,- maar uit ervaring koop ik hem daar liever niet.
Nu koop ik altijd naar tevredenheid bij Informatique.nl Ben er ook een keer geweest, gewoon netjes.
Deze hebben hem sinds vandaag ook op hun site staan.
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=664408
Ik ga hem daar halen.
Ik zal mijn ervaringen posten.
Greetzzz ... M!zuno

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 21:08 ]
Die had ik inderdaad ook al gezien, maar zover reikt mijn budget niet helaas. Dan maar geen Vista vooorlopigMaatje schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:54:
[...]
Ik heb bij latops4u de volgende laptop gezien:
F3JC-AP096M. Dit is de MediaCenter editie met de T5500 processor en..... gratis upgrade naar VISTA coupon
http://www.laptops4u.nl/info/f3jc-ap096m-1141.html
vollop tevreden, ik heb alleen 1 probleem.
en dat is dat ik max 2 knoppen op het toetsenbord tegelijkertijd kan gebruiken.
dus bijv. in flatout2 gas blijven geven en sturen gaat goed, maar nitro erbij zijn teveel knoppen.
heb dit na m'n 286 niet meer meegemaakt eigenlijk

heb al de laatste bios erop gezet (versie 300)
iemand een oplossing hiervoor? misschien is een ext. keyboard een oplossing, maar heb natuurlijk niet voor niks een laptop
Ik krijg géén muziek/geluid meer uit mijn boxen. Maar als ik er een koptelefoon of boxen op aansluit, komt daar wel muziek/geluid uit komt.
Weet iemand waar dit aan kan liggen, of dezelfde problemen heeft?
Alvast bedankt.
Ik heb trouwens de Core 2 Duo T7200, 2GB werkgeheugen, 160 GB hardeschijf, ATI X1600 versie van de F3JA serie als jullie dit willen weten.
Ik dacht F2.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:01:
hey
weet iemand hoe je in de bios komt bij de f3ja
Gamecontroller kopenshameete schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:24:
heb zelf de F3Jc AP046H met T5500 proc.
vollop tevreden, ik heb alleen 1 probleem.
en dat is dat ik max 2 knoppen op het toetsenbord tegelijkertijd kan gebruiken.
dus bijv. in flatout2 gas blijven geven en sturen gaat goed, maar nitro erbij zijn teveel knoppen.
heb dit na m'n 286 niet meer meegemaakt eigenlijk![]()
heb al de laatste bios erop gezet (versie 300)
iemand een oplossing hiervoor? misschien is een ext. keyboard een oplossing, maar heb natuurlijk niet voor niks een laptop
Moet nog testen of dat op mijn F3Ja ook zo is...
Verwijderd
neuh, geef mij de pijltjestoetsen maar, dat ben ik gewend.BiG-GuY schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:35:
[...]
Gamecontroller kopen... speelt zoiezo 10x beter met racegames.. simpelste met knuppeltjes heb je al voor 10 euro ofzo...
Moet nog testen of dat op mijn F3Ja ook zo is...
maar kijk maar even of je er ook last van heb, ik vind het mateloos irritant.
Weet iemand een winkel waar ik de asus f3ja in termijnen kan betalen zonder rente of anders over een jaar betalen.
Ik heb op mijn laptop wel eens getest met Flatout 2 en GTA SA maar geen last van gehad hoorshameete schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:35:
[...]
neuh, geef mij de pijltjestoetsen maar, dat ben ik gewend.
maar kijk maar even of je er ook last van heb, ik vind het mateloos irritant.
Nooit aan beginnenKhallouki schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:51:
Hoi allemaal!
Weet iemand een winkel waar ik de asus f3ja in termijnen kan betalen zonder rente of anders over een jaar betalen.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
@ Khallouki , gewoon lekker sparen
[ Voor 39% gewijzigd door Shanquish op 30-10-2006 10:42 ]
Bijvoorbeeld de DynabyteKhallouki schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:51:
Hoi allemaal!
Ik heb hem zelf ook op die manier... ik moest hem hebben voor mn opleiding (waarmee ik net begin) en wil er mn hele opleiding mee doen... dus ga ik niet een goedkoop prulding kopen.. maar gewoon de F3Ja in termijnen betalen
Ik weet niet wat mensen daarop tegen hebben...
Maximaal is 18 maanden in termijnen of dus complete bedrag in de 18e maand... rentevrij
[edit]
Ik heb even getest met FlatOut2 of het bij mij ook zo is... en ja het is bij mij ook zo... heb het niet eerder gemerkt omdat ik race/adventure games met controller speel...
[ Voor 21% gewijzigd door BiG-GuY op 30-10-2006 11:14 ]
Meen je niet!BiG-GuY schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:44:
[...]
Bijvoorbeeld de Dynabyte...
Ik heb hem zelf ook op die manier... ik moest hem hebben voor mn opleiding (waarmee ik net begin) en wil er mn hele opleiding mee doen... dus ga ik niet een goedkoop prulding kopen.. maar gewoon de F3Ja in termijnen betalen... en als ik zou moeten sparen ervoor ben ik wel een jaar bezig minimaal... en dat komt de opleiding niet ten goed... aangezien er niet genoeg pc's zijn voor iederen op school...
Ik weet niet wat mensen daarop tegen hebben...
Maximaal is 18 maanden in termijnen of dus complete bedrag in de 18e maand... rentevrij...
Kun je mij een link geven Alsjeblieft!:D
https://www.dynabyte.nl/?Khallouki schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:51:
[...]
Meen je niet!

Om het in termeinen/uitgesteld te kunnen betalen moet je overigens wel bij een filliaal langs.. want dat kan je niet regelen via internet... En als je zelf geen inkomen hebt en/of je bent maar arme student.. moet het op naam van je ouders, want anders wordt je geweigerd... zo heb ik het ook gedaan...Khallouki schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:51:
[...]
Meen je niet!
Het gaat overigens via PrimeLine... daar werken bijna alle electronica winkels mee: Block, BCC, MediaMarkt, Mycom, Dynabyte etc...
En je moet dus uitegesteld betalen hebben, en niet lease want dan kan het wel tot 30 maanden ofzo, maar dan betaal je wel rente..
Check hier maar
[ Voor 28% gewijzigd door BiG-GuY op 30-10-2006 11:20 ]
Ik ga uitgesteld betalen, was ook van plan om langs een filiaal te gaan.BiG-GuY schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:17:
[...]
Om het in termeinen/uitgesteld te kunnen betalen moet je overigens wel bij een filliaal langs.. want dat kan je niet regelen via internet... En als je zelf geen inkomen hebt en/of je bent maar arme student.. moet het op naam van je ouders, want anders wordt je geweigerd... zo heb ik het ook gedaan...
Het gaat overigens via PrimeLine... daar werken bijna alle electronica winkels mee: Block, BCC, MediaMarkt, Mycom, Dynabyte etc...
En je moet dus uitegesteld betalen hebben, en niet lease want dan kan het wel tot 30 maanden ofzo, maar dan betaal je wel rente..
Ik heb een inkomen, maar ben geen 18.
Hier staan de reglementen (LET OP: PDF bestand)Khallouki schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:20:
[...]
Ik ga uitgesteld betalen, was ook van plan om langs een filiaal te gaan.
Ik heb een inkomen, maar ben geen 18.
Als je nog niet 18 bent... moet je iig gehuwd zijn om het op jouw naam te hebben... anders moet het op naam van je ouders (of een andere volwassene, maar ouders lijkt mij slims)...
Is dit allemaal rentevrij?BiG-GuY schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:23:
[...]
Hier staan de reglementen (LET OP: PDF bestand)
Als je nog niet 18 bent... moet je iig gehuwd zijn om het op jouw naam te hebben... anders moet het op naam van je ouders (of een andere volwassene, maar ouders lijkt mij slims)...
Als ik naar de pdf bestand kijk moet ik rente betalen.
Zoals ik het zie betaal je alleen eenmalig administratiekosten.Khallouki schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:31:
[...]
Is dit allemaal rentevrij?
Als ik naar de pdf bestand kijk moet ik rente betalen.
Mooi zo!KhaZ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:49:
[...]
Zoals ik het zie betaal je alleen eenmalig administratiekosten.
Dan ga ik hem binnenkort halen! XD
Verwijderd
Heeft iemand bij z’n asus F3Ja-AP030HZ ook last vast die strepen die ontstaan na het afhalen van stickers? Toen ik het kocht zat er gigantische sticker links van touchpad en rechts nog een gigantische sticker, en nog wat kleine van ati and bluetooth en xp.
Ik had de grote stickers ongeveer anderhalf week na aankoop verwijderd. Geen strepen enzovoort. Maar na tijdje gebruik wordt het steeds duidelijker waar die stickers zaten. Uiteraard niks ergs aan (en niet eens super duidelijk hoor).. Het is alleen beetje irritant. En hoe ik het ook schoonmaak je blijft het zien. Misschien komt het doordat ik me hand altijd op de zelfde plek leg dat het daardoor langzaam maar zichtbaar wordt waar de sticker zat. Maar weet iemand een manier om die sticker strepen te verwijderen?
En verder nog als vraag. Bij aankoop zat er in doos een Kabeltje voor de TV out. Met als uiteinde maar 1 gaatje. Weet iemand ook waar die kabel voor dient?
LoL en beetje OT maar me spellingscontrole zag touchpad aan voor drugpand
[ Voor 8% gewijzigd door Ehv_BramBo op 30-10-2006 15:08 ]
Ik ben nu wel een beetje zenuwachtig, echt een sinterklaas gevoel

Als het goed is krijg ik er inderdaad Windows Professional bij, daar staat de P namelijk voor, maar op de site van de shop stond Home dus dat is nog even afwachten. Hij staat in de webshop voor € 994,-.Msniekers schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:12:
Wat heb jij voor de F3JC-AP012P betaald dan? Krijg je ook XP Pro erbij of toch niet?
Dit topic is gesloten.