[Ervaringen] Asus F3 serie notebooks Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehv_BramBo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:07:
Ik heb geen sporen van de stickers op mijn laptop F3ja zitten, maar ik had ze al verwijderd voor ik het apparaat de 1e keer liet opstarten :P Wellicht dat dit uitmaakt.
Mmm denk niet dat het daar aan ligt. Toen ik de stickers verwijderd had was het ook nog gewoon schoon en geen strepen van stickers. Maar na tijdje gebruiken werden ze steeds duidelijker. Denk dat me zweet poten z'n tol eist van de behuizing. Alhoewel wel beetje raar is dat het alleen de plek waar me hand opleg de sticker strepen duidelijker worden en andere plekken niet.

Voor de rest prima laptop ^^ Ik hoop maar dat het 3-4 jaartjes meekan met beetje normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:45:
Bij aankoop zat er in doos een Kabeltje voor de TV out. Met als uiteinde maar 1 gaatje. Weet iemand ook waar die kabel voor dient?
Dat kabeltje heb je nodig als je tv geen s-video aankan (zo'n zwarte kabel) en dus via composiet (tulp stekker) moet worden aangesloten... composiet is wel stuk mindere kwaliteit... En bewaar hem goed, want elk apperaat heeft zn eigen pin-layout daarvoor.. zo zal eentje van je videokaart er vaak niet op werken...

Als je een tv hebt die gewoon s-video aankan, dan heb je dat kabeltje niet nodig...

En ik heb de stickers er ook afgehaald... ongeveer na een week in bezit... en daarna met dat speciale poetsdoekje voor het scherm (dat ik erbij kreeg) en mn nagels alle sporen weggeveegd :)... geen krasjes of wat dan ook, en ik zie er nu niks meer van... Heb alleen de ATI, Intel en Windows logo's erop gelaten, die vond ik niet al te storend...

[ Voor 21% gewijzigd door BiG-GuY op 30-10-2006 21:20 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

Ik heb sinds een maand de asus f3JA AP030HZ T7200
Ben nu al 2 dagen aant klooien om de bluetooth aan de gang te krijgen op mijn sonyericsson w800i,
hij herkent de laptop, en de laptop ziet mijn mobiel, maar het toevoegen lukt niet,
Nou ben ik een total noob, maar zou iemand het willen proberen om mij eens uit te leggen wat ik mogelijkerwijs zou kunnen proberen??
Er zit een bluetooth wizard op maar die blijft dus steken bij apparaat toevoegen.
Bij beide werkt de bluetooth, staan aan, worden herkent, en heb ook een pincode bij beide kunnen invullen, daarna komt het toevoegen en daar gaat het dus fout....

groetjes Annemiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net van Salland te horen dat de Asus F3JA-AP030HZ niet meer leverbaar is. De 049 heeft helaas een mindere processor en ik wil toch een T7200. Weet één van jullie een vergelijkbare laptop voor hetzelfde geld (ongeveer 1450).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:49:
hoi

Ik heb sinds een maand de asus f3JA AP030HZ T7200
Ben nu al 2 dagen aant klooien om de bluetooth aan de gang te krijgen op mijn sonyericsson w800i,
hij herkent de laptop, en de laptop ziet mijn mobiel, maar het toevoegen lukt niet,
Nou ben ik een total noob, maar zou iemand het willen proberen om mij eens uit te leggen wat ik mogelijkerwijs zou kunnen proberen??
Er zit een bluetooth wizard op maar die blijft dus steken bij apparaat toevoegen.
Bij beide werkt de bluetooth, staan aan, worden herkent, en heb ook een pincode bij beide kunnen invullen, daarna komt het toevoegen en daar gaat het dus fout....

groetjes Annemiek
Wat wil je precies gaan doen, bestandsoverdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
dsibma schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:23:
[...]
Als het goed is krijg ik er inderdaad Windows Professional bij, daar staat de P namelijk voor, maar op de site van de shop stond Home dus dat is nog even afwachten. Hij staat in de webshop voor € 994,-.
Dan denk ik dat je inderdaad Home erbij krijgt en niet Pro, dat is namelijk bij ongeveer elke webshop zo. Er is geen verschil meer tussen de AP012H en AP012P. Wel jammer, want met XP Pro krijg je van Asus een (op wat administratie- en verzendkosten na) gratis upgrade naar Vista Business. Heb je XP Home, dan moet je gaan bijbetalen voor Home Basic of Home Premium: Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met die bluetooth wil ik wat foto's van mijn mobiel halen en wat muziek erop enzo, Dat kan prima met de kabel die erbij zit, maar daarvoor heb ik geen laptop met bluetooth, toch?
Dus wil graag dat het werkt.
Heb net het sony ericsson spul eraf gegooid, misschien dat dat er wat mee te maken heeft, maar ook nu kan ie hem niet toevoegen. Het ligt aan de laptop instelling, want met een andere telefoon werkt het ook niet, zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit een cd met drivers bij de laptop, als ik deze opstart, en drivers bluetooth kies, kan ik alleen verwijderen kiezen, en niet herstellen of opnieuw installeren, is dat altijd zo?
En hebben anderen ook problemen met die toshiba bluetooth stack om je gsm toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
@ Geert1972

Ik heb hem bij http://www.informatique.nl besteld de Asus F3Ja-AP030HZ Duo T7200,2GB,160GB,X1600 welliswaar voor 1569,- euro.
Maar de garantie is daar 24 maanden ipv de 12 die ik op andere site`s vond.
En koop bijna altijd mijn spullen bij informatique, de service is er erg goed.

Greeetzz ... M!zuno .... ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

KhaZ

Alfa Romeo

Heb nu een Asus M6800Ne (1.7Ghz Dothan, 512MB ram, 9700 Pro), en zit heel erg te twijfelen om over te stappen of niet.. De specs, zoals T7200, 2GB ram, X1600 etc, heerlijk. Het enige waar ik nog steeds heel erg over twijfel is de resolutie van het beeldscherm. Mijn vraag is daarom: vinden jullie het vaak "te klein" in de zin van: te weinig ruimte? Ben nu namelijk 1400x1050 gewend, en 1280x800 lijkt me eerlijk gezegd écht te weinig.

De €1600 (informatique) heb ik er voor over, alleen ben erg bang dat ik er spijt van krijg omdat het scherm niet goed genoeg is.., en dan is €1600 toch een hoop "over de balk gegooid" geld.

Dus nogmaals: hoe ervaren jullie dit?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:24:
Heb nu een Asus M6800Ne (1.7Ghz Dothan, 512MB ram, 9700 Pro), en zit heel erg te twijfelen om over te stappen of niet.. De specs, zoals T7200, 2GB ram, X1600 etc, heerlijk. Het enige waar ik nog steeds heel erg over twijfel is de resolutie van het beeldscherm. Mijn vraag is daarom: vinden jullie het vaak "te klein" in de zin van: te weinig ruimte? Ben nu namelijk 1400x1050 gewend, en 1280x800 lijkt me eerlijk gezegd écht te weinig.

De €1600 (informatique) heb ik er voor over, alleen ben erg bang dat ik er spijt van krijg omdat het scherm niet goed genoeg is.., en dan is €1600 toch een hoop "over de balk gegooid" geld.

Ik was 1024x768 gewend.. Dus voor mij was dat een hele vooruitgang naar 1200x800. Maar als jij 1400x1050 gewend ben kan dat in begin mischien lastig zijn. Persoonlijke lijkt 1400 me zelfs te groot. Maar ja het is maar wat je gewend ben. En 1200x800 went vast wel.

En M!zuno dacht dat de garantie door Asus geregeld was. Dus lijkt me gewoon standaard 2 jaar toch? Kan me niet voorstellen dat asus voor de zelfde laptop 1 jarige en 2 jarige garantie service heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:51:
Ja met die bluetooth wil ik wat foto's van mijn mobiel halen en wat muziek erop enzo, Dat kan prima met de kabel die erbij zit, maar daarvoor heb ik geen laptop met bluetooth, toch?
Dus wil graag dat het werkt.
Heb net het sony ericsson spul eraf gegooid, misschien dat dat er wat mee te maken heeft, maar ook nu kan ie hem niet toevoegen. Het ligt aan de laptop instelling, want met een andere telefoon werkt het ook niet, zelfde probleem.
Ik heb (nog) geen Asus F3, dus ik weet niet exact hoe het daar werkt, maar op mijn desktop met Bluetooth klik ik op 'Bluetooth information exchanger' en dat opent een venster waar mijn telefoon (W810i) al tussen staat. Vervolgens klik ik dubbel op het icoontje van de W810i, en de pc gaat verbinden. Ik toets op beide apparaten de pincode in, en krijg dan toegang tot de memory stick en het telefoongeheugen. Dat zou ongeveer op deze manier bij jou hetzelfde moeten zijn. Maar het gaat dus na de pincode fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
Ja dat lijkt mij inderdaad ook raar. 24 maanden vanuit asus zou dan overal hetzelfde moeten zijn.
Maar mijn keuze voor informatique was ook omdat ik daar naar tevredenheid koop.

Over die resolutie.
Ik heb even gekeken maar volgens mij is de grootst mogelijke resolutie op een 15,4 inch laptop 1280x800. En de keuze waarom ik juist voor een 15,4 gekozen heb is, omdat ik heb voornamelijk op school moet gaan gebruiken. En ik zie aan mede studenten dat een 17,0 Ich gewoon echt slepen is.
En ze zijn gemiddeld een kilo zwaarder.

Greeetzzz .... Mizuno .... ;D

Ohw en iets anders, ik zag heel toevallig vandaag het model bij dynabyte in de vitrine staan.
Maar klopt het dat hij ietsje anders is dan de T5500 en de T2400`s???
Bedoel uiterlijk en dan met name carbon lijkende mousepad en die carbonrand achterop het beeldscherm?
Heb hem zelf nog niet binnen maar ben beniewd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

KhaZ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:24:

15,4" is ook leverbaar in 1440x900 maar niet bij deze ASUS...

En verder. Ik weet niet wat je er zoal mee doet? Maar ik vind zelf 1280x800 een goede resolutie op dit schermformaat... vergelijkbaar met 17" TFT op 1280x1024 en 1680x1050 op 20" WS TFT... Ik vind 1280x800 eigelijk goed... vergeleken met mn 20" WS is het natuurlijk veel minder kwa ruimte... maar ik vind dat dan ook erg veel ruimte :P soms beetje te veel :D... maarja ik vind zelf 1400x1050 op 15" gewoon te klein, alsin te veel inspanning voor mn ogen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
op de F3 staat 24 maanden pickup and return garantie van asus zelf, ongeacht waar je de laptop koopt.

als je problemen heb met een laptop, dan bel je naar asus holland
vervolgens krijg je een e-mail met een RMA aanvraagformulier, even invullen en opsturen.
vervolgens belt TNT de volgende dag op dat er morgen een koerier langskomt die het apparaat op haalt.
zelf wel even zorgen voor een goede doos en het RMA nummer op de doos zetten.
gemiddeld na 2 weken komt de koerier weer langs om je gerepareerde laptop terug te brengen.

binnen het bedrijf waar ik werk hebben we alleen maar asus laptops, vanwege deze geweldige garantie, echt nog nooit gezeik gehad, heb er al enkele tientallen zo op laten halen.
zelfs laptops die gevallen waren, en waarbij iets kleins was. hebben ze kosteloos gerepareerd.
oke, dan zijn het geen schermen die gekraakt zijn, maar wel de dekselvergrendelingen die afgebroken enzo.

hulde aan Asus hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:37:
[...]

15,4" is ook leverbaar in 1440x900 maar niet bij deze ASUS...

En verder. Ik weet niet wat je er zoal mee doet? Maar ik vind zelf 1280x800 een goede resolutie op dit schermformaat... vergelijkbaar met 17" TFT op 1280x1024 en 1680x1050 op 20" WS TFT... Ik vind 1280x800 eigelijk goed... vergeleken met mn 20" WS is het natuurlijk veel minder kwa ruimte... maar ik vind dat dan ook erg veel ruimte :P soms beetje te veel :D... maarja ik vind zelf 1400x1050 op 15" gewoon te klein, alsin te veel inspanning voor mn ogen...
Er zijn ook 15,4 inch laptops met een beeldschermresolutie van 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:32:
[...]

Er zijn ook 15,4 inch laptops met een beeldschermresolutie van 1680x1050.
Daar krijg je dan ook een gratis verrekijker bij B) .

Ben benieuwd, vandaag komt m'n Dynabyte F3ja T7200 binnen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Waarom leveren ze bij de M6 serie bv wél verschillende beeldschermen.. en bij de F3 serie niet? Jammer..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
Ik ben blij met mijn resolutie van 1280x800 :)

Verder de mijne T7200 komt donderdag hier bij mij aan de deur :*)
Kan niet wachten!

Greeetzzz ... M!zuno ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
De laatste tijd ben ik wezen kijken of er een oplossing bestaat tegen de dithering van de x1600.

Nou kwam vandaag uit op deze forum:
Link: http://www.notebookforums.com/thread173555-15.html
Men heeft het hierover een beta bios versie van Asus, waarbij de grainess van de F8ja opgelost zal zijn.

Nou vroeg ik mij af of de dithering ook opgelost is, zoja dan bestel ik deze week nog deze laptop. Ik durf het bijna niet te vragen, maar wie wilt erop wagen om deze bios uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

PCMedic schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:34:
De laatste tijd ben ik wezen kijken of er een oplossing bestaat tegen de dithering van de x1600.

Nou kwam vandaag uit op deze forum:
Link: http://www.notebookforums.com/thread173555-15.html
Men heeft het hierover een beta bios versie van Asus, waarbij de grainess van de F8ja opgelost zal zijn.

Nou vroeg ik mij af of de dithering ook opgelost is, zoja dan bestel ik deze week nog deze laptop. Ik durf het bijna niet te vragen, maar wie wilt erop wagen om deze bios uit te proberen?
Heb het gewaagd de beta te testen :P

En het beeld is nu stuk mooier, niet alleen de dithering is weg... rest van het beeld lijkt ook mooier, kleuren komen beter overeen enzo... erg mooi :P
Blijft natuurlijk wel op eigen risico..

Ik heb dat .rom bestandje op mn usb stick gedaan, en dan mn laptop in de bios geladen,
F2
Manafacturer Default
save&exit
F2
Start Easy Flash
Kies Drive A: en kies het bestand
start flash
complete
success

En dan weer bios in:
Manafacturer Default
save&exit
F2
pas aan wat je anders wilt
save&exit

en eenmaal in windows ziet het er meteen een stuk beter uit _/-\o_ _/-\o_

Wat is trouwens verschil tussen Manafacturer default? en Factory Default :?... het verschil dat ik erin zie, is dat bij de eerste de kop rood/groen isin de bios, en bij de 2e is dat blauw :?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft jammer dat de F3Ja alleen met een 1280x800 resolutie leverbaar is. Als er een versie zou zijn met een 1440x900 of 1680x1050 resolutie zou ik hem meteen halen. Nu ben ik toch noodgedwongen om de Asus V1J of de A7J te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 21:28
BiG-GuY schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:34:
[...]

En het beeld is nu stuk mooier, niet alleen de dithering is weg... rest van het beeld lijkt ook mooier, kleuren komen beter overeen enzo... erg mooi :P

Ik heb dat .rom bestandje op mn usb stick gedaan, en dan mn laptop in de bios geladen,
F2
Manafacturer Default
save&exit
F2
Start Easy Flash
start flash
complete
success

En dan weer bios in:
Manafacturer Default
save&exit
F2
save&exit

Wat is trouwens verschil tussen Manafacturer default? en Factory Default :?... het verschil dat ik erin zie, is dat bij de eerste de kop rood/groen isin de bios, en bij de 2e is dat blauw :?
Ik heb de bios ook gewaagd te proberen, maar ik zie eerlijk gezegd geen verschil. De Dithering bestaat nog steeds. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:00
En ik heb mn F3JC gister opgehaald! Als eerste de schijven geformatteerd en Windows XP Pro er opgezet. Dat verschil was al erg groot want de bult software die wordt meegeleverd vond ik een beetje overdreven. Installeren van de drivers ging erg gemakkelijk aangezien alles op één ceedeetje staat. Er is één PCI Device waarvan ik geen driver kan vinden, ik heb dus ook geen idee wat het is, maar dat komt later nog wel eens.

Ik schrijf later nog wel eens een review, maar wat me tot nu toe opgevallen is, is het volgende;

Voordelen

- Mooie stevige en goed afgewerkte behuizing, alles komt erg degelijk over.
- Erg mooi scherm, ik moet nog even met de instellingen bezig, maar dat komt wel goed.
- De accuduur, ik heb m gister helemaal opgeladen en werk nu op de accu, hij zit op 92% en heeft volgende de indicator nog meer dan 4 uren over!

Nadelen

- Als het donker is kan het lichtje van de webcam erg irritant in je ogen schijnen...
- De line-out uitgang voor audio zit aan de voorkant. Ik sluit mn laptop aan op mn versterker en nu zit ik dus steeds met een kabel aan de voorkant.
- Voorgeinstalleerde sofware. Op zich niet heel erg irritant, maar als ik ergens allergisch voor ben is het een lading icoontjes in mn systeemvak.

Verder ben ik erg tevreden, prima laptop, lekker snel, en op het moment is de prijs ook erg voordelig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik heb dit topic eens doorzocht, en ook al is de vraag reeds gesteld (F-Tim in "[Ervaringen] Asus F3 serie notebooks"), het antwoord is nog niet te vinden:

Hoe zijn de Fn-toetsen Play / Stop / Next / Previous op de pijltoetsen beschikbaar te maken voor andere programma's naast (Asus)PowerDVD? Deze moeten toch ook te gebruiken zijn voor bijv. Winamps global hotkeys?

Verder nog een vraag: wat doet/is C:\WINDOWS\ABLKSR\ABLKSR.exe?

[ Voor 7% gewijzigd door guillaume op 03-11-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
dsibma schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:22:
En ik heb mn F3JC gister opgehaald! Als eerste de schijven geformatteerd en Windows XP Pro er opgezet.
Dus toch geen XP Pro meegeleverd? Ik heb zojuist ook dezelfde laptop als jou besteld, ik hoop hem morgen of vlak na het weekend af te kunnen halen (4Launch).
Gisteren ben ik bezig geweest met een nieuwe laptop voor een kennis te installeren vanaf de eerste boot, eentje uit de A6 serie met een Celeron M420 en 4200 rpm schijf. Het installeren duurde behoorlijk lang, ik had het idee dat het niet allemaal zo snel doorliep. Telkens kwam er SLEEP 60 of iets dergelijks in de CMD-prompt te staan. Net alsof de laptop dan even op pauze ging.
De hoeveelheid icoontjes van die laptop met de standaardinstallatie viel me overigens best mee, de meeste waren van software die eenvoudig via het Configuratiescherm is te verwijderen.
Ik ben erg benieuwd naar de F3Jc, die kan alleen nog maar mooier en sneller zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Msniekers schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:59:
[...]

Dus toch geen XP Pro meegeleverd? Ik heb zojuist ook dezelfde laptop als jou besteld, ik hoop hem morgen of vlak na het weekend af te kunnen halen (4Launch).
Gisteren ben ik bezig geweest met een nieuwe laptop voor een kennis te installeren vanaf de eerste boot, eentje uit de A6 serie met een Celeron M420 en 4200 rpm schijf. Het installeren duurde behoorlijk lang, ik had het idee dat het niet allemaal zo snel doorliep. Telkens kwam er SLEEP 60 of iets dergelijks in de CMD-prompt te staan. Net alsof de laptop dan even op pauze ging.
De hoeveelheid icoontjes van die laptop met de standaardinstallatie viel me overigens best mee, de meeste waren van software die eenvoudig via het Configuratiescherm is te verwijderen.
Ik ben erg benieuwd naar de F3Jc, die kan alleen nog maar mooier en sneller zijn :)
Er werd inderdaad XP Home meegeleverd. Wel een beetje jammer, gelukkig had ik Pro nog wel liggen. En nu er een cleane install opstaat loopt ie toch een stuk vlotter. Ben er tot nu toe erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

vincent84 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 07:58:
[...]

Ik heb de bios ook gewaagd te proberen, maar ik zie eerlijk gezegd geen verschil. De Dithering bestaat nog steeds. :(
Het is alleen voor de F3Ja he? heb jij die ook?... ik maak er wel even foto van...

Foto1
Foto2
Foto3

Hopelijk is het duidelijk met deze foto's dat er geen dithering meer is...
Ik kon mn camera niet helemaal goed krijgen... Canon Digital IXUS 30, had hem op Macro modus gezet en zonder flits... en dan krijg je dat rare effect over het beeld :?... maar je kan iig zien dat er geen dithering meer is...

[ Voor 44% gewijzigd door BiG-GuY op 03-11-2006 14:33 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik zag dat in Eindhoven zowel Zercom als 4Launch de F3jc-AP046H hebben voor vrijwel dezelfde prijs. Vrijwel dagelijks gaan er m.i. wat Euro's af. Ik zal komende week moeten beslissen welke winkel ik neem. Beide geven ze goede service. Zal wel dobbelsteen worden, maar in ieder geval lijkt mij de F3 de juiste keuze voor een toekomstzekere laptop.

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
BiG-GuY schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:19:
[...]

Het is alleen voor de F3Ja he? heb jij die ook?... ik maak er wel even foto van...

Foto1
Foto2
Foto3

Hopelijk is het duidelijk met deze foto's dat er geen dithering meer is...
Ik kon mn camera niet helemaal goed krijgen... Canon Digital IXUS 30, had hem op Macro modus gezet en zonder flits... en dan krijg je dat rare effect over het beeld :?... maar je kan iig zien dat er geen dithering meer is...
Okee, bij nader inzien is de dithering toch weg denk ik. Die foto die jij hebt gemaakt van de browser, daar zat inderdaad voorheen dithering, dat is nu weg.
Vind alleen dat foto's nog niet echt mooi worden weergegeven. Vooral wat donkere gedeeltes van een foto.
Ik zag ook op dat andere forum dat het scherm waarschijnlijk niet beter is. Dus zal dr maar mee moeten leven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
BiG-GuY schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:34:
[...]

F2
Manafacturer Default
save&exit
F2
Start Easy Flash
start flash
complete
success

En dan weer bios in:
Manafacturer Default
save&exit
F2
save&exit

Zijn er nog meer tweakers die deze bios hebben uitgeprobeerd? waarbij de dithering verdwenen is.

Verder had ik nog de vraag of iemand nog een webshop weet waar ik de F3ja met een T7200 onder de 1500 euro kan bestellen? Bij Salland is deze namelijk uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTkiddin
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 02:10
Ik heb ook de Bios Update uitgetest en het werkt ook hier goed. De dithering is helemaal weg! _/-\o_
Ik heb gewoon de stappen gevolgt die BiG-GuY heeft geschreven, en dat werkt goed. (Wel irritant om het 4 uur s'morgens te doen met dat POST geluid erbij :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ok, nou ben ik dus helemaal enthousiast. Wie ow Wie weet nog een webshop waar ik de F3ja met een T7200 CPU kan bestellen onder 1500 euro. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

DTkiddin schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:23:
Ik heb ook de Bios Update uitgetest en het werkt ook hier goed. De dithering is helemaal weg! _/-\o_
Ik heb gewoon de stappen gevolgt die BiG-GuY heeft geschreven, en dat werkt goed. (Wel irritant om het 4 uur s'morgens te doen met dat POST geluid erbij :P)
Ja ik schrok met ook de pleuris toen dat POST geluid afspeelde :P haha... deed het rond 0.30 ofzo...

Het scherm vind ik opzich ok kwa kwaliteit, zolang je dus die ASUS Splendid tool gebruikt... zonder vind ik de kleuren veelste blauwig... en niet mooi...

Maar zonder dithering is wel een stuk mooier :).. Het lijkt wel of het hele beeld smoother is... ook dat ASUS logo bij POST is nu egaal in kleuren :)... Ik merkte die dithering niet zo... maar nu het weg is, denk ik van he... was het zo aanwezig :P...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
Stomme vraag misschien maar wat is precies Dithering?

Heb gisteren me laptop binnen gekregen, helemaal blij natuurlijk.
Maar bij opstarten meteen problemen met het beeld, is nu alweer terug naar de winkel.

Greetzzz .... M!zuno .... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTkiddin
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 02:10
Foto

Dithering/Grainess zijn lichte vlekken die zichtbaar zijn op de scherm als je een andere kijkhoek hebt. Ook kan je het goed zien als je overlagen hebt van 2 of meerdere kleuren, ze zijn dan niet erg smooth, zoals BiG-GuY al zei. Je hebt er echt last van als je met foto's werkt, omdat de kleuren gewoon niet goed kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Ik heb even twee vraagjes;

Als ik de laptop loskoppel van de netstroom past ie automatisch zn snelheid aan en zijn spellen als UT 2004 niet meer te spelen. Als ik dan via de meegeleverde software Power 4 Gear de snelheid omhoog probeer te krikken omdat ik op dat moment toch geen waarde hecht aan de accuduur heeft dat amper effect en zijn spellen nog steeds niet te spelen. Koppel ik de accu weer aan de netstroom dat is alles weer goed. Waar kan dit aan liggen? Past Windows de snelheid ook nog aan ofzo?

Het tweede probleem is dat ik nergens een bluetooth functie kan vinden. Geen knopjes en geen hardware. Nou staat er nog wel één pci device in mijn apparaatbeheer waarvoor ik geen drivers op de bijgeleverde cd-rom kon vinden. Zou dit mijn bluetooth apparaat zijn? Waarom staan er dan geen drivers op mijn cd-rom?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dsibma schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:00:
Ik heb even twee vraagjes;

Als ik de laptop loskoppel van de netstroom past ie automatisch zn snelheid aan en zijn spellen als UT 2004 niet meer te spelen. Als ik dan via de meegeleverde software Power 4 Gear de snelheid omhoog probeer te krikken omdat ik op dat moment toch geen waarde hecht aan de accuduur heeft dat amper effect en zijn spellen nog steeds niet te spelen. Koppel ik de accu weer aan de netstroom dat is alles weer goed. Waar kan dit aan liggen? Past Windows de snelheid ook nog aan ofzo?

Het tweede probleem is dat ik nergens een bluetooth functie kan vinden. Geen knopjes en geen hardware. Nou staat er nog wel één pci device in mijn apparaatbeheer waarvoor ik geen drivers op de bijgeleverde cd-rom kon vinden. Zou dit mijn bluetooth apparaat zijn? Waarom staan er dan geen drivers op mijn cd-rom?

Alvast bedankt :)
Je moet in de ATI Catalyst Control Center, de optie PowerPlay uitzetten, of zorgen dat die op accu ook op max performance staat... want hij staat standaard op max battery, en dan klokt die terug naar 150 mhz core/mem ofzo... dus ja dan draait het sloom...

Je moet met de tool van ASUS woor wireless, Wireless Console, op het icoontje klikken en dan kan je kien voor BT/W-LAN of allebei... als die aanstaat.. moet je gewoon die cd in je laptop stoppen, en dan opnieuw naar drivers laten zoeken... als die het dan nog niet pakt is het dus een ander apperaat wat ontbreekt :?.. bij mij zit voor alles in de laptop zelf, de driver op de cd...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een maand de f3JA AP030HZ T7200. En tijdens werken in Photoshop kwam ik erachter dat ik een dode pixel had. Of ik vermoed dat het een dooie pixel is. Heb gedeelte rustig schoongemaakt met meegeleverde Asus doek. Maar het blijft zwart. Zit uitgerekend midden op scherm. Het is niet een heel groot probleem. Maar het verbaas me dat het me niet eerder is opgevallen. En tijdens aankoop had ik nog wel zo goed gekeken of er een dode pixel aanwezig was. Ik hoorde van verkoper voordat ik kocht dat dode pixels gewoon fabriek fouten zijn en ze niet zo ineens ontstaan als je eerst niks zag. Dus dat betekend dan dat de dooie pixel al heletijd aanwezig was?

Ik heb me f3JA AP030HZ T7200 bij de Dynabite gehaald. Nu is me vraag wat de policy is bij asus/dynabite over dode pixels. Ik zie momenteel maar 1 dode pixel. Misschien zijn het er wel meer. Maar ik zie er momenteel maar 1.

Nu is me vraag wat voor opties ik heb met me laptop. Moet ik Asus mailen? Of moet ik naar Dynabite gaan? Ik heb geen verzekeringen of dergelijke gekocht toen ik laptop aanschafte.
En heeft iemand enig idee wat asus verzekering doet bij 1 dode pixel? Komen ze het repareren of vervangen of dergelijke of wordt ik in de kou gelaten :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:21
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:04:
Ik heb nu ongeveer een maand de f3JA AP030HZ T7200. En tijdens werken in Photoshop kwam ik erachter dat ik een dode pixel had. Of ik vermoed dat het een dooie pixel is. Heb gedeelte rustig schoongemaakt met meegeleverde Asus doek. Maar het blijft zwart. Zit uitgerekend midden op scherm. Het is niet een heel groot probleem. Maar het verbaas me dat het me niet eerder is opgevallen. En tijdens aankoop had ik nog wel zo goed gekeken of er een dode pixel aanwezig was. Ik hoorde van verkoper voordat ik kocht dat dode pixels gewoon fabriek fouten zijn en ze niet zo ineens ontstaan als je eerst niks zag. Dus dat betekend dan dat de dooie pixel al heletijd aanwezig was?

Ik heb me f3JA AP030HZ T7200 bij de Dynabite gehaald. Nu is me vraag wat de policy is bij asus/dynabite over dode pixels. Ik zie momenteel maar 1 dode pixel. Misschien zijn het er wel meer. Maar ik zie er momenteel maar 1.

Nu is me vraag wat voor opties ik heb met me laptop. Moet ik Asus mailen? Of moet ik naar Dynabite gaan? Ik heb geen verzekeringen of dergelijke gekocht toen ik laptop aanschafte.
En heeft iemand enig idee wat asus verzekering doet bij 1 dode pixel? Komen ze het repareren of vervangen of dergelijke of wordt ik in de kou gelaten :'( ?
1 dode pixel valt bij Asus, op het scherm van de asus F3 serie, helaas NIET onder de garantie. Wellicht dat Dynabite iets voor je kan doen, maar ik verwacht van niet.

Het verhaal dat een dode pixel niet later kan ontstaan is overigens onzin, al komt dit niet vaak voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Ehv_BramBo op 04-11-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Laatst online: 14-09 12:03
Bij mij is het anders ook later voorgekomen ;) Horizontaal ongeveer op 60% van links, verticaal precies in het midden. En eerder is me die ook niet opgevallen, heb zelfs nog met volledig witte/blauwe/gele/rode/groene/zwarte vlakken gecontroleerd of ik geen dode pixels had.

Ik moet zeggen, als ik erop let is die storend, let ik er niet op, dan kijk ik er gewoon zo langs. Helaas pindakaas zullen we maar zeggen he? ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een pixel programma heb ik nog ff gecheckt. Ik kwam nog 3 andere tegen alleen die waren op andere manier defect. Die 3 nieuwe vallen stuk minder op . Ze zitten allemaal ongeveer midden op me scherm. De eerste die ik vond valt stuk meer op. Zoals F-Tim zei hoe meer je erop let hoe meer het op valt. Maar als je er niet op let kijkt je er zo overheen.

Maar hoe zit het met de pixelgarantie van Asus? En nee heb eigenlijk geen vertrouwen in dan dynabite uberhaupt wat er aan zal doen. Ik constateer nu ongeveer 4 defecte pixels.

Maar hoe zit het precies met dode pixels? Hoe ontstaan ze eigenlijk? Ik had bij aankoop echt heel goed opgelet op defecte pixels. Vond er echt geen. Dus het lijkt me dat de 4 nieuwe die ik vond in de maand gebruik zijn ontstaan. Hopelijk is de manier van pixels afsterfen niet linair. Anders heb ik toch echt een probleem na een jaar :D

Ow trouwens dit is niet relevant aan the pixels. Maar in me asus zit dus 2GB werkgeheugen. Ik heb nog nooit de 2GB echt zien gebruikt worden. Maar wat ik me dus afvraag is waarom gebruikt ie de wisselbestanden ipv gewoon de werkgeheugen soms? Het is toch veel trager dan de gewone werkgeheugen. En als ik dat wil voorkomen kan ik gewoon toch wisselbestanden uitschakelen? Dan zal die sowiezo de Werkgeheugen moeten gebruiken lijkt me. Dat is stuk sneller dan wissebestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
BiG-GuY schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:59:
[...]

Je moet in de ATI Catalyst Control Center, de optie PowerPlay uitzetten, of zorgen dat die op accu ook op max performance staat... want hij staat standaard op max battery, en dan klokt die terug naar 150 mhz core/mem ofzo... dus ja dan draait het sloom...

Je moet met de tool van ASUS woor wireless, Wireless Console, op het icoontje klikken en dan kan je kien voor BT/W-LAN of allebei... als die aanstaat.. moet je gewoon die cd in je laptop stoppen, en dan opnieuw naar drivers laten zoeken... als die het dan nog niet pakt is het dus een ander apperaat wat ontbreekt :?.. bij mij zit voor alles in de laptop zelf, de driver op de cd...
Ik heb een F3JC, dus een geforce kaart, maar er stond inderdaad in de instellingen van nVidia dat de core en het geheugen teruggeklokt werden als er op de accu gewerkt moest worden. Ik heb het gewoon laten staat maar weet nu in ieder geval waar het aan lag.

Die tool van Asus heb ik niet aangezien ik direct geformatteerd heb en XP Professional er op gegooid heb. Ik ben het hele rijtje op de Asus driver-CD afgegaan maar ben nergens bluetooth tegengekomen. Zal zo eens op de website van Asus kijken of het daar ook te downloaden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Nog iets vaags; als ik mijn netwerkkaart uitschakel omdat ik toch draadloos bezig ben en daarna mijn laptop opnieuw opstart is mijn netwerkkaart nergens meer te vinden! Hij staat dus niet meer in het rijtje bij netwerkverbindingen. Weet dus nu ook even niet hoe ik m terug kan halen, heb de drivers al opnieuw geinstalleerd maar ook dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
dsibma schreef op zondag 05 november 2006 @ 03:49:
Nog iets vaags; als ik mijn netwerkkaart uitschakel omdat ik toch draadloos bezig ben en daarna mijn laptop opnieuw opstart is mijn netwerkkaart nergens meer te vinden! Hij staat dus niet meer in het rijtje bij netwerkverbindingen. Weet dus nu ook even niet hoe ik m terug kan halen, heb de drivers al opnieuw geinstalleerd maar ook dat werkt niet.
Een paar pagina's terug in dit topic wordt uitleg geven over hoe je de netwerk kaart weer kan activeren. Ik meen iets van wlan uitschakelen en opnieuw opstarten met een netwerkkabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik heb sinds gisteren een F3JC-AP012H, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Stevige en mooie behuizing, mooi scherm zonder defecte pixels, en lekker snel.
Maar één ding valt me behoorlijk tegen en had ik anders verwacht: de fan. Deze sloeg de eerste paar minuten af en toe aan, maar draait nu ongeveer constant. Niet dat deze veel lawaai maakt, maar ik had toch minder geluid verwacht, zeker op Quiet Office stand.. Draait de fan bij jullie ook ongeveer de hele tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Msniekers schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:43:
Ik heb sinds gisteren een F3JC-AP012H, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Stevige en mooie behuizing, mooi scherm zonder defecte pixels, en lekker snel.
Maar één ding valt me behoorlijk tegen en had ik anders verwacht: de fan. Deze sloeg de eerste paar minuten af en toe aan, maar draait nu ongeveer constant. Niet dat deze veel lawaai maakt, maar ik had toch minder geluid verwacht, zeker op Quiet Office stand.. Draait de fan bij jullie ook ongeveer de hele tijd?
Ik heb een F3JA, en zit nu te werken op de accu op quiet office stand en bij mij draait de fan ook constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:21
Zo ... ik heb op mijn F3JA ook met succes de BIOS (die eerder in dit topic genoemd wordt) erop gezet. Werkt perfect! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
vincent84 schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:25:
[...]

Ik heb een F3JA, en zit nu te werken op de accu op quiet office stand en bij mij draait de fan ook constant.
Hier ook idd, maar ik merk dat hij dit adhv de cpu-usage doet, niet vanaf de temperatuur. Ook is hij eigenlijk veel te koud om koeling nodig te hebben, als hij stiller zou zijn had hij best warmer gemogen ;)

Een paar posts hierboven las ik dat wéér iemand zn netwerkkaart uitgeschakeld had, ik vraag me echt af waar dit voor nodig is :?
Als ik wireless wil werken haal ik gewoon de netwerkkabel eruit, zodat hij overschakelt naar wireless, maar je kan ook gewoon je wireless boven je wired zetten in het voorkeurslijstje, zodat hij automatisch wireless gebruikt als het mogelijk is.
Edit: Controlpanel, netwerkverbindingen, menu Geavanceerd, kijk eens bij Geavanceerde Instellingen :)

Netwerkadapter uitschakelen is echt onzin naar mijn mening, tenzij iemand er een uitleg voor heeft ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DarthPlastic op 05-11-2006 23:57 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
DarthPlastic schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:56:
[...]Netwerkadapter uitschakelen is echt onzin naar mijn mening, tenzij iemand er een uitleg voor heeft ;)
Ik heb een fobie voor overbodige icoontjes in mijn systeemvak, helemaal als er een kruisje doorheen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

En netwerkkaart uit spaart resources ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 18:02
KhaZ schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:34:
Is ook echt in verhouding t.o.v. de specs van de laptop :/

Ik heb overigens een vrij kapotte linkermuisknop @ m'n touchpad. Ben ik straks verdomme mn laptop weer een tijd kwijt :( . Hoe snel is Asus in dit soort dingen?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
@hierboven: +1 inzichtvol idd wat die netwerkkaart betreft ;)

KhaZ schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:34:
Een gig erbij ook :>

Ik ben het idd wel eens met dat een standaard Asus-installatie veel te veel geheugen vreet, ik heb er hier dagelijks last van. Maar er staan bijna permanent 12 IE's open (met GoT, nieuws, Gmail, roosters Fontys e.d.) naast Outlook en vaak nog wat Worddocumenten :)
Om MSN en de Asus-rotzooi nog niet te noemen
* DarthPlastic geheugentekort heeft ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DarthPlastic op 06-11-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
vincent84 schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:25:
[...]

Het lijkt me vrij overbodig dat de fan draait op Quiet Office stand. Ik heb thuis namelijk ook een A6 laptop van een kennis, met een Celeron M420 en Xpress 200 graphics, en daarbij draait de fan bijna nooit op diezelfde stand. Terwijl de F3 juist een koelere behuizing zou hebben dan de A6.
Ik vind de fan van de F3 in ieder geval best hoorbaar draaien, hij is niet zo stil als ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Msniekers schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:42:
[...]

Het lijkt me vrij overbodig dat de fan draait op Quiet Office stand. Ik heb thuis namelijk ook een A6 laptop van een kennis, met een Celeron M420 en Xpress 200 graphics, en daarbij draait de fan bijna nooit op diezelfde stand. Terwijl de F3 juist een koelere behuizing zou hebben dan de A6.
Ik vind de fan van de F3 in ieder geval best hoorbaar draaien, hij is niet zo stil als ik had verwacht.
Ja dat lijkt mij ook, want hij wordt bijna niet warm. Maar je krijgt hem niet uit, misschien in de toekomst met een bios upgrade oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
DarthPlastic schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:56:
[...]

Hier ook idd, maar ik merk dat hij dit adhv de cpu-usage doet, niet vanaf de temperatuur. Ook is hij eigenlijk veel te koud om koeling nodig te hebben, als hij stiller zou zijn had hij best warmer gemogen ;)
Volgens mij doet ie het niet aan de hand van cpu-usage hoor, want ik typ nu op mijn desktop met de laptop langs me, en ik hoor de fan aanslaan terwijl ik niks doe.
Ik heb trouwens het idee dat er 2 fans inzitten; eentje die constant, maar héél erg zachtjes draait (zou ook de harddisk kunnen zijn), en eentje die aanslaat als de temp een beetje oploopt, en die volop draait als je gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Ik ben van plan om binnenkort een herinstallatie van windows op mijn laptop te doen (heb de laatste tijd last van blauwe schermen met spontane herstarts tot gevolg, en nog steeds problemen met de koptelefoon aansluiting).
Kan ik het beste de recovery cd's gebruiken of een win xp home cd?
Ik wil eigenlijk niet al die rotzooi weer geïnstalleerd hebben, die er af fabriek op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
vincent84 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:09:
Ik ben van plan om binnenkort een herinstallatie van windows op mijn laptop te doen (heb de laatste tijd last van blauwe schermen met spontane herstarts tot gevolg, en nog steeds problemen met de koptelefoon aansluiting).
Kan ik het beste de recovery cd's gebruiken of een win xp home cd?
Ik wil eigenlijk niet al die rotzooi weer geïnstalleerd hebben, die er af fabriek op staat.
Ik zou gewoon een cleane install doen en handmatig alle drivers en software installeren. Alles staat op één CD dus je kunt gewoon het rijtje af gaan. Persoonlijk vind ik het een fijn idee om precies te weten wat ik wel en niet installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik heb een vreemd geluid wat volgens mij van de harddisk afkomt. Ik vraag me af of dit normaal is. Ik hoor het normale zoek/werk geluid van de harddisk, maar af en toe hoor ik een soort bliepje waarna het lijkt alsof de schijf wat sneller gaat draaien. Vervolgens gaat ie weer langzamer draaien en hoor ik weer het zoekgeluid. Het bliepje klinkt een beetje alsof er water in een verwarming stroomt, maar ik hoor het maar eventjes, beetje lastig uit te leggen. Iemand een idee of dit normaal is?
Als iemand even zou willen checken of ie dit geluidje ook heeft, dat zou ik wel fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Msniekers schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 07:59:
Ik heb een vreemd geluid wat volgens mij van de harddisk afkomt. Ik vraag me af of dit normaal is. Ik hoor het normale zoek/werk geluid van de harddisk, maar af en toe hoor ik een soort bliepje waarna het lijkt alsof de schijf wat sneller gaat draaien. Vervolgens gaat ie weer langzamer draaien en hoor ik weer het zoekgeluid. Het bliepje klinkt een beetje alsof er water in een verwarming stroomt, maar ik hoor het maar eventjes, beetje lastig uit te leggen. Iemand een idee of dit normaal is?
Als iemand even zou willen checken of ie dit geluidje ook heeft, dat zou ik wel fijn vinden.
Hm, dit heb ik bij mij nog nooit gehoord, ik zal er eens op letten.
Er komen heel soms idd wel vreemde geluidjes of tikken uit, maar dit is maar een enkele keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Het is wat lastig te omschrijven hoe het klinkt dus ik hoop dat je het begrijpt. Ik hoor het tijdens opstarten niet, en de eerste minuten in Windows ook nog niet. Pas na 5 min ongeveer begint het.
Ik hoor de harddisk zachtjes draaien (althans ik denk dat dat geluid de harddisk is) en schrijven/lezen. Tot nu toe alles normaal. Vervolgens hoor ik dat geluidje, en het lijkt alsof de schijf dan wat sneller gaat draaien. Daarna gaat ie weer langzamer, en begint weer normaal te schrijven/lezen.
Ook is dat 'bliepje' één van de laatste geluiden die ik hoor voordat de laptop uitschakelt bij afsluiten.
Waarschijnlijk is het niks ernstigs, maar ik ben vrij kritisch wat bijgeluiden betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik op de f3ja - ap030hz ook 64 bits vista draaien ondanks dat de processor x86 is ipv x64?of moet ik dan vista 32 bits hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:12:
kan ik op de f3ja - ap030hz ook 64 bits vista draaien ondanks dat de processor x86 is ipv x64?of moet ik dan vista 32 bits hebben?
Als je er een Meron in he zitten is dat geen probleem. Als het die van dynabite is van 1599 dan zit er een meron in de T7200.

En trouwens die rare geluid soms van cdrom drivc hoor ik ook. Maar dat is alleen als ik bijv ineen keer deze computer open dan checkt ie de cd-rom denk ik. Verder hoor ik soms een raar piep achtig geluid van rond me linker shift komen. Hou ik de shift ingedrukt hoor ik de piep duidelijker.. en dan komt er stome plaktoets onzin ofzo, geen idee of dat gerelateerd is. Maar het lijkt niks ernstigs

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:40:
[...]

Als je er een Meron in he zitten is dat geen probleem. Als het die van dynabite is van 1599 dan zit er een meron in de T7200.

En trouwens die rare geluid soms van cdrom drivc hoor ik ook. Maar dat is alleen als ik bijv ineen keer deze computer open dan checkt ie de cd-rom denk ik. Verder hoor ik soms een raar piep achtig geluid van rond me linker shift komen. Hou ik de shift ingedrukt hoor ik de piep duidelijker.. en dan komt er stome plaktoets onzin ofzo, geen idee of dat gerelateerd is. Maar het lijkt niks ernstigs
ik kan dus 64 bits draaien.

dat geluid van de cdrom heb ik ook. dan checkt of hij een cd in de drive heb zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:40:
[...]

En trouwens die rare geluid soms van cdrom drivc hoor ik ook. Maar dat is alleen als ik bijv ineen keer deze computer open dan checkt ie de cd-rom denk ik.
Ik bedoel niet het geluid van de cd-rom, maar van de harddisk.

Ik ben er nu achter dat ie dit geluid maakt als er even geen schijfactitiveit is. Lijkt alsof ie dan naar een andere 'mode' toe gaat, want na het bliepje klinkt het idle-geluid van de schijf iets anders.
Zodra er weer schrijf/lees-activiteit is (meestal heel snel erna), komt ie weer uit deze stand. Zolang ik de laptop niet belast, blijft dit dus afwisselen, omdat sommige processen om de paar sec schijfactiviteit vragen. Vrij irritant dus, en ik vraag me af of iedereen dit heeft? Ik heb een 100 Gb Hitachi-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Msniekers schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:42:
[...]

Ik bedoel niet het geluid van de cd-rom, maar van de harddisk.

Ik ben er nu achter dat ie dit geluid maakt als er even geen schijfactitiveit is. Lijkt alsof ie dan naar een andere 'mode' toe gaat, want na het bliepje klinkt het idle-geluid van de schijf iets anders.
Zodra er weer schrijf/lees-activiteit is (meestal heel snel erna), komt ie weer uit deze stand. Zolang ik de laptop niet belast, blijft dit dus afwisselen, omdat sommige processen om de paar sec schijfactiviteit vragen. Vrij irritant dus, en ik vraag me af of iedereen dit heeft? Ik heb een 100 Gb Hitachi-schijf.
Die van mij heeft het ook, F3JA met de 160gb schijf. Het is een soort "pling" geluidje, vrij zacht. I

[ Voor 3% gewijzigd door vincent84 op 08-11-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Dan ben ik opgelucht dat het niet aan mijn schijf ligt in ieder geval. Ik neem aan dat in de F3JA ook een Hitachi zit? Het is best een zacht geluid inderdaad, maar toch vind ik het storend omdat het zo vaak voorkomt.
Ik heb op de Hitachi site gezocht en volgens mij had ik gelijk dat de schijf op dat moment omschakelt naar een energiezuinige 'Idle'-mode. Hitachi noemt dit ABLE : enhanced Adaptive Battery Life Extender.
Ik ben nog steeds wel benieuwd of andere mensen dit geluid ook horen bij hun F3.

Ander vraagje: Als ik een clean install wil doen met een XP Pro schijf die ik nog heb liggen, en ik formatteer de C partitie, blijft mijn recovery partitie dan wel intact? Met andere woorden, kan ik later, mocht ik dat willen, weer terug naar de oorspronkelijke setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Je geeft bijna zelf het antwoord. Een partitie verwijder je niet met een simpele format C:\ ;)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Dat dacht ik al :) Wilde het alleen even zeker weten, ben niet zo bekend met laptops als met desktops. Maar op dit punt zit er dus weinig verschil in.

Ik word trouwens behoorlijk gek van dat vage bliepje van de harddisk. Is er niemand anders die dit ook zo storend vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
En jaaaaa hoor, we hebben de eerste RMA te pakken :/ :| (behalve die andere laptop hier met dat rare koptelefoonprobleem)

Mijn laptop heeft iets met t scherm niet goed zitten, de kleuren veranderen steeds als ik het scherm beweeg. Tijdens het typen van dit stukje ziet alles er weer even normaal uit, maar bij de minste beweging wordt alles wat zwart is rood, en komen er allemaal rode strepen door het scherm :/

Asus gebeld, kan binnen 40 uur worden opgehaald, maarja, dan ben ik hem 10 dagen kwijt, en ik heb hem vrij hard nodig voor m'n studie :/

Ik weet ff niet wat ik ermee ga doen, hoe eerder RMA hoe eerder terug, maar het is nog wel werkbaar...

Foto's: (heb even een testplaatje gemaakt: http://img297.imageshack....schermdefectlaptopgq1.png)
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/3360/dsc00131dl7.th.jpg
grote versie
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/7062/dsc00132ud3.th.jpg
grote versie (waar de muis staat hoort het zwart te zijn)\

Bagger man :/

edit: Het wordt erger, hij is bijna permanent aan het flippen nu :X toch maar RMA binnenkort...

[ Voor 28% gewijzigd door DarthPlastic op 10-11-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Klote voor je, nu maar hopen dat je hem snel terug hebt.

Ik had mijn exemplaar bijna DOA gemeld vanwege dat vage geluid van mijn harddisk. Ik heb toch maar eerst contact gezocht met Hitachi, en het bleek dat Asus om een of andere reden de harddisk op 'Low Power Idle'-mode had ingesteld, waardoor de schijf telkens in een energiezuinige stand ging als er even geen read/write commands waren. Dat veroorzaakte dat 'bliep'-geluid. Ik ben hier achter gekomen door vanaf een Hitachi tool te booten, en daar kon ik hem ook instellen op Active Idle-mode. Nu hoor ik dat vage geluidje niet meer. Misschien een tip voor andere F3-bezitters :)

Hoe warm word jullie harddisk trouwens tijdens normaal gebruik?
Mijn toetsenbord en een gedeelte rechts van de tochpad wordt ook redelijk warm als de laptop een paar uur aanstaat, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
  • Laatst online: 07-09-2024
Is het geheugen van deze asus 667 mhz?
Heb deze specs nog niet precies gevonden.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen is 667, Bij aankoop had ik die lui in Dynabite nog de notebook laten openschroefen omdat ze het niet wisten.

De warmte rechts bij touchpad heb ik ook ja. Lijkt me dus volkomen normaal. Vraag me trouwens nog steeds af wat er precies zit dat zoveel warmte produceer.

Ik zit zelf nog steeds te twijfelen met me asus. De 4 dode pixels zitten vrij dicht bij elkaar. Vraag me af of ik asus voor zal contacten. Ze hebben iets met als er 5 dode pixels op scherm zitten dan valt dat onder garantie ofzoiets. Vraag me af wat ik moet doen nu.

Btw weet iemand of er ook ergens die stickers van asus te krijgen zijn :D ? Of iets dergelijks om de linkerkant van de touchpad op te sieren? Me afdruk van waar ik me hand altijd heb wordt steeds duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
Over die dooie pixels, ik vond dit stukje tekst net op internet.

De Pixel Police volgens ISO 13406 normering klasse II. De normering ISO 13406-2 welke gehanteerd en acceptabel geacht wordt houdt in: maximaal twee heldere of donker (hoofd) pixels of 5 defecte subpixels.

Dus: met 2 dooie pixels kan je terug, of met 5 subpixels.

Dit is ook een intressant stukje:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/doc/monitor_lcd.htm

Deze op de samsung site, maar is ook de ISO 13406-2:
http://www.samsung.com/nl...tors/widescreen/205bw.asp
Staat een file naast het product.

Greetzzz ... M!zuno ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:15:
Vraag me trouwens nog steeds af wat er precies zit dat zoveel warmte produceer.
De videokaart, bijna zeker, omdat dit dicht bij de video-aansluitingen zit, de rest van ded behuizing al vol zit met andere componenten, en omdat het scherm soms goed/verkeerd wisselt (zie hierboven) als ik er tegenaan duw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M!zuno schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:00:
Over die dooie pixels, ik vond dit stukje tekst net op internet.

De Pixel Police volgens ISO 13406 normering klasse II. De normering ISO 13406-2 welke gehanteerd en acceptabel geacht wordt houdt in: maximaal twee heldere of donker (hoofd) pixels of 5 defecte subpixels.

Dus: met 2 dooie pixels kan je terug, of met 5 subpixels.

Dit is ook een intressant stukje:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/doc/monitor_lcd.htm

Deze op de samsung site, maar is ook de ISO 13406-2:
http://www.samsung.com/nl...tors/widescreen/205bw.asp
Staat een file naast het product.

Greetzzz ... M!zuno ... :)
Ah ty voor info. Nu is eigenlijk me vraag wat voor soort dooie pixels ik heb.

1 is gewoon zwart op rood achtergrond. En ziet er blauw achtig uit op een wit achtergrond.
De andere drie zijn gewoon heletijd grijs T.T

Mischien toch maar ff contact opnemen met asus. Alhoewel zo jammer is :/ kan me laptop echt niet missen.

Edit: Ik heb dit x ff goed de scherm schoongemaakt. En zowat koppijn gekregen van het staren naar een witte scherm ;(

Ik tel dus totaal 5 pixels die heletijd grijs blijfen. En 1 dat gewoon lijkt alsof er een gat in scherm zit >.< dus gewoon zwart op rood achtergrond en blauw achtig op wit achtergrond en het lijkt wel alsof blauwachtig ligt erdoorheen scheint.

Anyway na me tentamens zal ik maar ff contact opnemen met asus.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

don spike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:42:
Ik heb een probleem met mijn Asus F3JA,
Ik krijg géén muziek/geluid meer uit mijn boxen. Maar als ik er een koptelefoon of boxen op aansluit, komt daar wel muziek/geluid uit komt.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, of dezelfde problemen heeft?

Alvast bedankt.

Ik heb trouwens de Core 2 Duo T7200, 2GB werkgeheugen, 160 GB hardeschijf, ATI X1600 versie van de F3JA serie als jullie dit willen weten.
Dit komt van pagina 16, maar ik heb nog geen antwoord voorbij zien komen. Ik heb exact dezelfde laptop met ook exact hetzelfde probleem. De RealTek (:r) software gaf aan dat er een kabel in geplugd zat. Ook als ik de kabel er uit haalde. Ik heb de RealTek software geuninstalled en vervolgens werd ik overspoeld met Blue Screen of Deaths. Ik heb alles in veilige modus met de hand kunnen verwijderen en de RealTek software opnieuw gedownload met gemiddeld 2 KB/s (lekkere service). Op dit moment werkt het geluid weer, maar nog steeds niet door de laptopspeakers!

De software geeft wel correct aan of er een kabel in zit nu. Er komt alleen echt geen geluid uit me laptop speakers. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb F3JA T7200, 2GB werkgeheugen, 160 GB, ATI X1600
Weet iemand wat voor pre-install rotzooi van de laptop kan worden verwijderd?Ik heb nog een ander probleem: Mijn Hcontrol start telkens op met een fout; Ik probeerde het opnieuw te installeren, maar ik kan de update niet op de asus service website niet vinden( ipv Hcontrol is er een AMD CPU hotfix!) : Iemand een suggestie?

Thanks in advance,
k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:41:
Weet iemand wat voor pre-install rotzooi van de laptop kan worden verwijderd?Ik heb nog een ander probleem: Mijn Hcontrol start telkens op met een fout; Ik probeerde het opnieuw te installeren, maar ik kan de update niet op de asus service website niet vinden( ipv Hcontrol is er een AMD CPU hotfix!) : Iemand een suggestie?

Thanks in advance,
k.
Je kan een clean install van win xp doen, had ik zelf een paar posts terug gevraagd. En ik heb zelf ook dat hcontrol probleem gehad, uiteindelijk verholpen met systeem herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:12:
[...]

Dit komt van pagina 16, maar ik heb nog geen antwoord voorbij zien komen. Ik heb exact dezelfde laptop met ook exact hetzelfde probleem. De RealTek (:r) software gaf aan dat er een kabel in geplugd zat. Ook als ik de kabel er uit haalde. Ik heb de RealTek software geuninstalled en vervolgens werd ik overspoeld met Blue Screen of Deaths. Ik heb alles in veilige modus met de hand kunnen verwijderen en de RealTek software opnieuw gedownload met gemiddeld 2 KB/s (lekkere service). Op dit moment werkt het geluid weer, maar nog steeds niet door de laptopspeakers!

De software geeft wel correct aan of er een kabel in zit nu. Er komt alleen echt geen geluid uit me laptop speakers. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Volgens mij is dit gewoon hetzelfde probleem als big-guy en ik hebben maar dan omgekeerd. Bij ons blijven altijd de speakers in de laptop het doen, ook als er een koptelefoon is aangesloten. Volgens mij is dit echt een software/driver probleem, want hij geeft inderdaad aan dat er een kabel aangsloten zit, dus hij weet dat er een koptelefoon wordt ingeplugd. Ik heb daar al contact over gezocht met asus, en die raadde een herinstal van windows aan. Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar big-guy wel en bij hem heeft het niets geholpen, heel vaag allemaal iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

vincent84 schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:31:
[...]

Volgens mij is dit gewoon hetzelfde probleem als big-guy en ik hebben maar dan omgekeerd. Bij ons blijven altijd de speakers in de laptop het doen, ook als er een koptelefoon is aangesloten. Volgens mij is dit echt een software/driver probleem, want hij geeft inderdaad aan dat er een kabel aangsloten zit, dus hij weet dat er een koptelefoon wordt ingeplugd. Ik heb daar al contact over gezocht met asus, en die raadde een herinstal van windows aan. Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar big-guy wel en bij hem heeft het niets geholpen, heel vaag allemaal iig.
Als ik trouwes in Linux (Fedora Core 5) werk dan krijg ik pas geluid uit mn speakers als ik er een koptelefoon inplug... maar dan komt er niks uit de koptelefoon :?... die stuurt het dus blijkbaar anders aan :?...

Heb nog geen echte oplossing voor mn probleem, maar heb dus een externe geluidskaart gekocht: M-Audio Sonica Theater, en die gebruik ik dan dus voor mn koptelefoon... voordeel ook van deze kaart is dat het geluid vele malen beter is, en dat die zelfs 7.1 geluid aankan :)...

Ik denk overigens dat het eerder iets hardwarematigs is... het is ook niet al te handig dat die poort van de koptelefoon aan de voorkant zit... grote kans dat een keer mn koptelefoon er inzat toen er wat druk op de poort was... maar voor-de-rest klikt die wel gewoon vast :? het is niet dat die er los inhangt...

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 12-11-2006 19:03 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:41:

Thanks in advance,
k.
Ik had Hitman pro ff geprobeerd. Vond wat troep en liet het hem verwijderen. Daarna werkte me Hcontrol niet meer goed en elke keer een foutmelding na opstarten. Heb toen maar recoverd aangezien opnieuw instaleren niet hielp en ik had systeemherstel uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent84 schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:31:
[...]

Ah die had ik gemist. Ik heb zelf Windows XP prof (EN) geinstalleerd. Heb geen zin om met Home NL te gaan werken. Wachten op Vista maar :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Ik heb net even een review van mn F3JC gepost, hij is hier te vinden.

/edit, dit is makkelijker:

Asus F3JC-AP012H (Core Duo T2300E; 1GB; 100GB; 15.4"TFT; WXP Home) survey door dsibma

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrestatiesAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifBeeldkwaliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en robuustheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifErgonomieAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Warmte- en geluidsproductieAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifMobiliteit en accuduurAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt onder besturingssystemen:
  • Windows XP en Windows Vista
Ervaring met één exemplaar, sinds november 2006
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Inleiding

Ik heb deze laptop twee weken geleden in gebruik genomen als vervanger van mijn oude socket-A Sempron systeem. Ik ben net met een nieuwe opleiding begonnen en het leek me handig om je gehele pc mee te kunnen nemen naar presentaties ipv dat gezeik met cd-roms en usb-sticks. Ook had ik genoeg van de prestaties van mijn socket-A systeem en wilde ik gewoon iets snellers. Ik had bijna een Asus uit de A6-serie gekocht met een dualcore Turion, maar net voordat ik tot de koop over wilde gaan kwam ik de F3 serie tegen en heb ondanks het gebrek aan 64-bits processor toch maar voor deze nieuwere serie gekozen.

Prestaties

Om te beginnen even een opsomming van de specificaties;

- Intel Core Duo T2300E 1,6 ghz
- 1 x 1 GB DDR2, 667 mhz (max 2 GB)
- nVidia Geforce Go 7300 128 MB VRAM
- 100 GB hardeschijf 5400 RPM ATA100?

Overige hardware; DVD-brander, Wireless LAN, Firewire, 4 x USB 2.0, Cardreader, VGA, S-Video en DVI-poort, 1.3 Megapixel Webcam, Microfoon en als het goed is ook Bluetooth.

Over het algemeen werkt het laptop heerlijk snel, de dualcore Intel kan mijn werkzaamheden prima aan en ook het geheugen is bijna niet vol te krijgen. De videokaart is prima voor een potje UT04 via het schoolnetwerk (niet al teveel eyecandy natuurlijk) en zal Vista ook prima kunnen draaien als je er de juiste drivers en software voor vindt. Wat mij wel enorm tegenviel was de hardeschijf. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat dit voor mij de grote bottleneck is. Het is vooral het laden van de programma's dat voor ergernissen zorgt, Winamp 5 opstarten met een playlist van 10.000 nummers duurt zeker 10 seconden en ook het laden van programma's als Photoshop en Firefox duurt onnodig lang. Als alles eenmaal geladen is draait het natuurlijk wel soepel, maar een snellere hardeschijf als upgrade is toch echt wel aan te raden.

Een ander minpunt is de geluidskaart en de plaatsing van de bijbehorende uitgang. Ik stap over van een Audigy 2 naar deze onboard kaart en moet zeggen dat het geluid me vies tegenviel. Ik heb geen last van ruis of gekraak, maar de klank van het geluid is gewoon bar slecht, de meegeleverde softwarematige equalizer kan hier weinig aan verbeteren, mijn eerste upgrade zal dus ook een externe geluidskaart worden. Een ander nadeel is de audio-uitgang, deze zit aan de voorkant van de laptop. Als ik achter mijn bureau werk sluit ik de laptop altijd aan op mijn versterker en zit ik dus met mijn buik tegen de kabel aan (bierbuikje). Als ik de laptop op schoot heb zit ik met hetzelfde probleem en kan ik dus eigenlijk niet met koptelefoon of headset werken.

Over de rest van de aansluitingen ben ik ook niet echt te spreken, vooral de rechter zijkant is een beetje onlogisch, daar zitten namelijk twee usb-poorten, een pcmcia-slot rechtsvoor, een dvi-uitgang en een vga-poort. Dat betekent dat als ik een pcmcia-geluidskaart in het slot steek de kabel in de weg van mijn externe muis zit, wat ook het geval is als ik een externe monitor aansluit.

Hardware waar ik wel erg over te spreken ben is de onboard camera die een prima beeld geeft en ook nog eens lekker vlot is. Het wireless kaartje heeft een prima ontvangst. Het beeldscherm heeft mooie kleuren en geeft een scherp beeld. Ik ben prima te verstaan via de ingebouwde microfoon en de toetsen typen prima. De accu gaat met normale werkzaamheden (Word, Firefox, Winamp en som een filmpje) ongeveer 3 uren mee, wat ik ruim voldoende vind. De warmteproductie blijft ruim binnen de perken en ook het lawaai van de ventilator is te verwaarlozen.

Opmerkingen

De meegeleverde software is ronduit bagger en vertraagt de laptop behoorlijk. Ik heb dan ook direct geformatteerd en nieuwe partities aangemaakt. Het installeren van XP Pro ging prima en ook de drivers waren geen probleem. Het enige minpunt is dat ik mijn bluetooth-functie nergens terug kan vinden, ik heb de drivers van de Asus-website geinstalleerd maar die installatie stopt als mij verteld wordt dat ik het bluetooth apparaataan moet sluiten. Ik zie wel een ledje met een bluetooth icoon erboven, maar nergens een schakelaar...

Een ander punt is de onboard netwerkkaart. Als ik deze uitschakel in het rijtje van netwerkverbindingen en daarna opnieuw opstart is deze spoorloos verdwenen. Hij staat niet meer in de hardwarelijst en ook het opnieuw installeren van de drivers heeft geen nut. Ik kan 'm dus nergens meer vinden. Ik heb inmiddels XP opnieuw geinstalleerd, hij staat nu weer gewoon tussen mn verbindingen, maar ik bedenk me wel een tweede keer voordat ik 'm weer uitschakel.

Conclusie

Een hele nette laptop voor deze prijs, prima prestaties, een degelijke behuizing en twee jaar garantie (een jaar op de accu). Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee, het is dan ook zeker een aanrader.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Snelheid van de hardeschijf
- Plaatsing van de aansluitingen
- Onboard geluidskaart
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Nette prestaties
- Degelijk gebouwd
- Prima prijs/kwaliteit verhouding
- Twee jaar garantie

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3483/2209.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3483/2210.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3483/2211.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3483/2212.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

[ Voor 99% gewijzigd door dsibma op 12-11-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:49:
[...]

Ah die had ik gemist. Ik heb zelf Windows XP prof (EN) geinstalleerd. Heb geen zin om met Home NL te gaan werken. Wachten op Vista maar :S.
Ik draai nu trouwens WinXP Pro (ENG)... het probleem kwam toen ik nog WinXP Home draaide... dus herinstall helpt niet :?.. ik denk zelf dat het iets hardwarematigs is...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de survey van de F3Jc. dus niet de F3ja die ik zelf heb

Op mijn zit er een schakelaar bij de bluetooth ledje en batterij ledje. De schakelaar is voor de Wireless internet en voor bluetooth. Me bluetooth werkt overigens prima. Heb al wat foto's van me D500 naar laptop verstuurd zonder enige poblemen.

Had vandaag contact opgenomen met asus over me dode pixel probleem. De vent aan de lijn was erg terughoudend om me een reperatie formulier te sturen. En wou me eigenlijk niet eens helpen en zei zon lulverhaal van 8 pixels en dan pas garantie. Ik wees hem toen dus even op de garantie voorwaarden van 5 pixels defecte pixels. En ik tel er zelfs meer dan 5 bij mij die heletijd grijs blijfen.

Ik heb nu dus 6 van die pixels die echt geen moer doen en heletijd grijs blijfen. en 1 Pixel die zwart is op rood achtegrond. En op wit achtergrond blauw achtig uitziet.

Bij garantie boekje staat dus.

Heldere dots garantie vanaf 5 defecte dots
Donkere dots garantie vanaf 5 defecte dots
Totale dots garantie vanaf 8 defecte dots
drie defecte dots binnen 15MM van elkaar.
Twee paar naast elkaar liggende dots: garantie vanaf 4 defecte dots
Lijn door het scherm: directe garantie
De inspectiecondities zijn: Kijkafstand is 35 cm recht voor het tft-scherm
Kamertemperatuur is 25C
Verlichting is tussen 300 en 500 Lux

Dus het lijkt me toch dat het wel onder garantie valt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Laatst online: 14-09 12:03
Je moet op Fn + F2 drukken, dan krijg je in windows een menutje waar je uit kunt kiezen... Wifi + BT, Wifi only, BT only, beide uit.... je kunt dat menu ook krijgen door het aparte blauwe icoontje bij de klok dat aangeeft welke setting je geselecteerd hebt ;) Afhankelijk daarvan reageert de frontschakelaar ook op het aan/uitzetten van Wifi + BT (Hij zet of de hele hardware uit, of hij zet hem aan, en windows pakt het laatst geselecteerde profiel)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik volg jullie topic al een tijdje.. de asus F3 is echt een mooie serie, maar na 2 defecte laptops (de ASUS F3Jc-AP012H) voor een klant (webcam defect, DOA), toch maar voor een A6 gekozen met vergelijkbare specs...

Nu heb ik die moment zelf een Toshiba M70-147, en ben er erg tevreden mee, maarrr ik kon hem verkopen voor een goed bedrag dus tijd voor een nieuwe :).

Ik zit te twijfelen om toch weer een ASUS F3Jc-AP012H te nemen voor mezelf met 1gig extra intern... maar na 2 doa's achter elkaar, toch maar weer een Toshiba!?? En dan wel de Toshiba A100-409..

De prijs verschillen circa 100euro ex btw van elkaar (asus met 1gig extra dus).. dus daar kijk ik dan (bijna) niet naar.

de grote verschillen vind ik toch wel de hardeschijf, videokaart, processor en niet te vergeten MCE (niet dat die zo spectaculair is maar je kan dan wel gratis upgraden naar Vista)...

Wat raden jullie mij aan... of welk ander type raden jullie mij aan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
F-Tim schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:44:
Je moet op Fn + F2 drukken, dan krijg je in windows een menutje waar je uit kunt kiezen... Wifi + BT, Wifi only, BT only, beide uit.... je kunt dat menu ook krijgen door het aparte blauwe icoontje bij de klok dat aangeeft welke setting je geselecteerd hebt ;) Afhankelijk daarvan reageert de frontschakelaar ook op het aan/uitzetten van Wifi + BT (Hij zet of de hele hardware uit, of hij zet hem aan, en windows pakt het laatst geselecteerde profiel)
Aha, de functie schakelt nu inderdaad tegelijk in en uit met de wifi adapter, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:01:
Beste mensen,

Ik volg jullie topic al een tijdje.. de asus F3 is echt een mooie serie, maar na 2 defecte laptops (de ASUS F3Jc-AP012H) voor een klant (webcam defect, DOA), toch maar voor een A6 gekozen met vergelijkbare specs...

Nu heb ik die moment zelf een Toshiba M70-147, en ben er erg tevreden mee, maarrr ik kon hem verkopen voor een goed bedrag dus tijd voor een nieuwe :).

Ik zit te twijfelen om toch weer een ASUS F3Jc-AP012H te nemen voor mezelf met 1gig extra intern... maar na 2 doa's achter elkaar, toch maar weer een Toshiba!?? En dan wel de Toshiba A100-409..

De prijs verschillen circa 100euro ex btw van elkaar (asus met 1gig extra dus).. dus daar kijk ik dan (bijna) niet naar.

de grote verschillen vind ik toch wel de hardeschijf, videokaart, processor en niet te vergeten MCE (niet dat die zo spectaculair is maar je kan dan wel gratis upgraden naar Vista)...

Wat raden jullie mij aan... of welk ander type raden jullie mij aan
Ikzelf volg het hele verhaal ook al enige tijd, en waar er in beginsel veel positieve berichten te vinden zijn over met name de performance, het feit dat ie koeler blijft dan de A6 serie, en nog wat andere pluspunten, beginnen er toch steeds meer mensen ook negatieve ervaringen te posten, met name veel audio gerelateerd.

Ik ben zelf er ook nog niet uit, maar ben momenteel ook aan het kijken naar de A7JC-R034M. Deze heeft op een groot aantal gebieden dezelfde configuratie als de F3JA-AP049H waar ikzelf in geinteresseerd was (zelfde T5600 Processor, geheugen, harddisk, webcam, wifi, bluetooth etc,) maar als grootste verschil 17inch (1440x900) in plaats van 15,4, TV Tuner, XP Mediacentre Edition, 5 x USB i.p.v. 4, en wat ik uit een review heb gelezen relatief goed geluid uit de speakers. Uiteraard ook een stuk groter, ongeveer 1 kilo zwaarder, en mindere batterij performance (niet geheel onlogisch). De A7JC is grofweg ongeveer 75,- duurder dan de genoemde F3JA.

Als ie voor jou veel mee moet onderweg en je dus belang hecht aan draagbaarheid en batterij performance is de A7 in ieder geval niets voor jou lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook de F3Jp, zeer interessant omdat die standaard een 1440x900 beeldscherm heeft en dan heeft de F3Jp toch mijn voorkeur boven een A7J (17 inch). Weet iemand of de F3Jp al in Nederland verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Die zou toch niet komen?

Edit: Laptops4u heeft 'm, maar dit scherm is gewoon 1280x800?

http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap041m-1188.html

[ Voor 71% gewijzigd door KhaZ op 14-11-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:36:
Die zou toch niet komen?

Edit: Laptops4u heeft 'm, maar dit scherm is gewoon 1280x800?

http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap041m-1188.html
Dat is dan balen, volgens een test op een Duitse website zou het scherm een resolutie van 1440x900 hebben. Nou ja, dan blijf ik toch bij de A7, ik vind 1280x800 echt te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Ik heb net een schone installatie uitgevoerd op me laptop (men wat is ie nu snel 8) ). Alleen krijg ik de volgende apparaten niet geïnstalleerd:
-PCI Device
-SM-buscontroller
Het/De PCI Device is als het goed is de geluidskaart, want als ik die wil installeren geeft ie aan dat ik eerst de windows bus drivers moet installeren. Nou vroeg ik me af of meer mensen hier last van gehad hadden tijdens hun herinstallatie. Ik kan op de site van Asus in iedergeval hiervoor geen drivers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
vincent84 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:32:
Ik heb net een schone installatie uitgevoerd op me laptop (men wat is ie nu snel 8) ). Alleen krijg ik de volgende apparaten niet geïnstalleerd:
-PCI Device
-SM-buscontroller
Het/De PCI Device is als het goed is de geluidskaart, want als ik die wil installeren geeft ie aan dat ik eerst de windows bus drivers moet installeren. Nou vroeg ik me af of meer mensen hier last van gehad hadden tijdens hun herinstallatie. Ik kan op de site van Asus in iedergeval hiervoor geen drivers vinden.
Waarschijnlijk moet je voor die SM-buscontroller de drivers voor de chipset even installeren, die staan wel op de meegeleverde CD-ROM. Ik blijf na een cleane install ook zitten met één PCI Device waar ik geen drivers voor kan vinden, heb eerlijk gezegd ook geen idee wat voor hardware het kan zijn want ik mis niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Je moet ook de update voor High Definition Audio installeren he?...

Ik heb van die driver cd van ASUS eigelijk zo-goed-als alles geinstalleerd, behalve Norton Internet Security, want dat is troep...
En dan werkt alles perfect...

behalve mijn geluidskaart, maar dat is geen driverprobleem...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
BiG-GuY schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:02:
Je moet ook de update voor High Definition Audio installeren he?...

Ik heb van die driver cd van ASUS eigelijk zo-goed-als alles geinstalleerd, behalve Norton Internet Security, want dat is troep...
En dan werkt alles perfect...

behalve mijn geluidskaart, maar dat is geen driverprobleem...
Ja ik kwam er net pas achter dat ik een driver cd had, ik had al alles vanaf de asus site gedownload met 12 kb/sec :( . Lekker slim.
Maar bij mij werkt het koptelefoon/speakers uitschakel gebeuren inderdaad nog steeds niet. Ik denk dat ik hem dan toch maar binnenkort laat ophalen door Asus want ik vind het mateloos irritant en iets wat niet echt hoort voor een laptop van 1600 euro lijkt mij.
Had je toch gelijk dat het een driver probleem was.

Ohja, ik hou helemaal niks over aan niet geïnstalleerde (Pci) apparaten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
vincent84 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:23:
[...]
Ja ik kwam er net pas achter dat ik een driver cd had, ik had al alles vanaf de asus site gedownload met 12 kb/sec :( . Lekker slim.
Afbeeldingslocatie: http://forum.scholieren.com/images/smilies/biggrin.gif Afbeeldingslocatie: http://forum.scholieren.com/images/smilies/thumbdown.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Wat is het voordeel van een cleane install boven de 'originele' installatie, als je toch alle drivers weer installeert? De programma's die er standaard opstaan kun je namelijk ook gewoon verwijderen lijkt me zo.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.