[Ervaringen] Asus F3 serie notebooks Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.624 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 21:28
Msniekers schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:52:
Wat is het voordeel van een cleane install boven de 'originele' installatie, als je toch alle drivers weer installeert? De programma's die er standaard opstaan kun je namelijk ook gewoon verwijderen lijkt me zo.
Dan blijft er toch altijd een hoop rommel achter in het register enzo. Mijn laptop is echt merkbaar een stuk sneller. Opstarten is ook veel sneller geworden. Heb nu alleen het hoog nodige geïnstalleerd (drivers) en die tools van Asus voor wifi enzo heb ik gewoon weg gelaten, dat doe ik nu via windows.

P.S. zou jij misschien een link kunnen geven naar die Hitachi tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:08
Hoor jij ook dat geluid dan, wat ik bedoelde? Hier kun je de tool vinden.
Edit: ik lees nu inderdaad op een andere pagina dat jij dat geluid ook hoort. Als het vaker binnen een minuut voorkomt, staat je harddisk verkeerd ingesteld, namelijk op 'Low Power Idle'. Even veranderen dus, en je bent van dat irritante geluid af :)

Heb je gewoon de meegeleverde XP-cd gebruikt voor de schone installatie? Ik heb geen ervaring met laptops en heb niet echt een idee hoe dat werkt met de recovery-partitie, maar het lijkt me niet dat de inhoud van die partitie ook op een meegeleverde cd staat toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Msniekers op 15-11-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

KhaZ

Alfa Romeo

Msniekers schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:01:
Edit: ik lees nu inderdaad op een andere pagina dat jij dat geluid ook hoort. Als het vaker binnen een minuut voorkomt, staat je harddisk verkeerd ingesteld, namelijk op 'Low Power Idle'. Even veranderen dus, en je bent van dat irritante geluid af :)

Heb je gewoon de meegeleverde XP-cd gebruikt voor de schone installatie? Ik heb geen ervaring met laptops en heb niet echt een idee hoe dat werkt met de recovery-partitie, maar het lijkt me niet dat de inhoud van die partitie ook op een meegeleverde cd staat toch?
Welke van al die tools is het?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Msniekers schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:01:

Ik had zelf een XP OEM cd liggen deze heb ik gebruikt, wel met de cd key die onderop mijn laptop zat zodat ik in iedergeval een legale versie had. Daarna heb ik alle drivers geïnstalleerd vanaf de driver cd (nadat ik erachter gekomen was dat ik een driver cd had). Als je volgens mij de recovery cd gebruikt die bij de laptop zit krijg je alles weer net zo alsdat je de laptop voor het eerst opstarte, dus weer met al die rommel erop. Maar hoe dat precies zit weet ik niet want er staat ook nog een verborgen recovery partitie van 2gb op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die 2GB op je laptop wordt dus gebruikt wanneer je die 2cd's gebruikt die er standaard bij zitten voor windows..

Ik heb zelf een legale XP Pro op mn laptop draaien... en heb gewoon die recovery partitie verwijderd, want die originele home editie met al die troep gebruik ik toch niet... de cd key is toch een OEMkey mocht ik later nog Home erop willen zetten...
Let OP: Die recovery cd's werken dus niet meer als je die partitie weghaalt...

Ik heb al de drivers/hotfixes/updates geintalleerd van die cd, en de tools die ik handig vond: wcourier (WLAN & BT) en Power4Gear (Power/fan-management) en OTKOSD Driver+tool (oid, zorgt voor de OSD van al je speciale knoppen en FN knoppen :P, zoals helderheid/volume/W-Lan/BT etc)

Bij mij werkt die ook merkbaar sneller..
denk dat Norton Internet Security het meeste vertraagt.. ookal is die gedeïnstalleerd...

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 15-11-2006 22:27 ]

Gallery V&A

• Msniekers
KhaZ schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:09:
[...]

Welke van al die tools is het?
Even goed lezen: de Feature Tool.

Dan ga ik waarschijnlijk ook eens een schone install doen. Ik heb alleen geen Home liggen, maar XP Pro. Dat mag natuurlijk weer niet met de licentie die bij de laptop zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Msniekers op 16-11-2006 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:39:
[...]
Ah ty voor info. Nu is eigenlijk me vraag wat voor soort dooie pixels ik heb.

*Knip*
De scherm? Blijfen? Ligt? Succes met je tentamens :P

Heb er zelf trouwens niet echt de behoefte aan om er een schone XP installatie op te gooien. Werkt goed zo. Norton gaat er nu wel af nu die bijna verlopen is, en dan maar McAfee erop ofzo. Keuze zat @ the web :P

@ DarthPlastic; hoe is 't met je RMA?

Heb zelf wel iets vaags. Na een (paar) uur ofzo gaat het scherm op zwart en krijg ik hem niet meer werkend via; het bewegen van de muis, het in en uitpluggen van de AC power of een usb apparaat en ook niet met wat toetsen indrukken of het touchpad aaien. Krijg pas weer beeld als ik het scherm dicht klap en weer open doe. Dat dan weer wel :P

Bekend iets? (Jaja, energie besparing enzo staat allemaal op "Nooit". Behalve dan screensaver en beeldscherm op standby. Maar die beide staan dan ook op 10 / 15 minuten oid en voorheen ging het scherm altijd van standby weer naar operationeel)

[ Voor 38% gewijzigd door TommyGun op 17-11-2006 16:32 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
TommyGun schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:29:
[...]

@ DarthPlastic; hoe is 't met je RMA?
Kut. :P
Zou 'm 10 dagen kwijt zijn, heb m nog niet RMA gestuurd, omdat ik eerst een volledige backup wil maken (ben net met n servertje bezig dus komt prima uit :)), en omdat ik hem deze week nodig heb gehad. Volgende weken zal dit minder zijn waardoor ik hem wel 10 dagen kan missen.

Heb van Asus iig wat documentjes gehad die ik ingevuld terug moet mailen, dan wordt de laptop binnen 40 uur opgehaald (in originele doos, dus let op dat je die bewaart!)
Heb zelf wel iets vaags. Na een (paar) uur ofzo gaat het scherm op zwart en krijg ik hem niet meer werkend via; het bewegen van de muis, het in en uitpluggen van de AC power of een usb apparaat en ook niet met wat toetsen indrukken of het touchpad aaien. Krijg pas weer beeld als ik het scherm dicht klap en weer open doe. Dat dan weer wel :P

Bekend iets? (Jaja, energie besparing enzo staat allemaal op "Nooit". Behalve dan screensaver en beeldscherm op standby. Maar die beide staan dan ook op 10 / 15 minuten oid en voorheen ging het scherm altijd van standby weer naar operationeel)
Had ik idd eerst ook, ook Fn-F7 werkte niet meer. Standby was idd de enige oplossing.
Iets met n lage accuspanning misschien oid...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik volg dit topic al een poosje, en wilde graag de F3 serie kopen. Maar nu ik steeds meer mensen zie met vage problemen twijfel ik een beetje..... Ben benieuwd hoe ASUS die RMA verzoeken gaat oplossen.

PS: goede tip om de doos te bewaren. Normaliter gooi ik de dozen na een week al weg... :9

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Black Piet schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:44:
Ik volg dit topic al een poosje, en wilde graag de F3 serie kopen. Maar nu ik steeds meer mensen zie met vage problemen twijfel ik een beetje..... Ben benieuwd hoe ASUS die RMA verzoeken gaat oplossen.
Klopt, ik volg deze topic ook al een gedurende tijd. De problemen die nu veel voorkomen zijn volgens mij eerder software problemen dan hardware problemen.
Verder is de dithering van het scherm ook opgelost. Kijk hiervoor een aantal pagina's terug van deze topic, waar ik de oplossing heb geplaatst.

Ik zelf twijfel nog of ik een F3jp moet gaan halen of een F3ja. De F3jp heeft namelijk een ATi X1700 met 512 MB dedicated geheugen, maar echter weer een slechtere CPU en minder intern geheugen wat weer een beetje gecompenseert wordt door de betere videokaart.

Zie link F3Jp: http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap026m-1202.html
Zie link F3Ja: http://www.laptops4u.nl/info/f3ja-ap049h-1114.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DarthPlastic schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:58:
[...]

Heb van Asus iig wat documentjes gehad die ik ingevuld terug moet mailen, dan wordt de laptop binnen 40 uur opgehaald (in originele doos, dus let op dat je die bewaart!)
Bewaar ik altijd, van alles :P
Had ik idd eerst ook, ook Fn-F7 werkte niet meer. Standby was idd de enige oplossing.
Iets met n lage accuspanning misschien oid...
Mwah heb dit gewoon aan AC spanning. Fn-F7 niet getest. Fn-F1 deed het wel. Zag Windows scherm en floep slaapstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Ik heb al een tijd een raar probleem met mij laptop. Af en toe (ongeveer 1 a 2 keer per week) loopt hij gewoon helemaal vast.
Op dat moment reageert hij nergens op, vervolgens krijg ik een blauw scherm. Hierna gaat hij vanzelf opstarten. Dit lukt dus niet, na het Asus logo gaat hij niet verder met opstarten. Als je hem dan uit zet met de schakelaar en vervolgens weer aan start hij wel weer gewoon op. Als Windows dan opgestart is dan staat er dat het systeem hersteld is van een ernstige fout.
Ik heb geen trent kunnen ontdekken wanneer de laptop vast loopt, het is echt willekeurig. Het enigste wat wel altijd het geval is, is dat het lampje van de HD constant gaat branden.
Na een reboot heb ik een soort van fouten rapport kunnen opslaan waar dit instaat:

Server=watson.microsoft.com
UI LCID=1043
Flags=1696080
Brand=WINDOWS
TitleName=Microsoft Windows
DigPidRegPath=HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId
ErrorText=Er is logboekvermelding van deze fout gemaakt.
HeaderText=Het systeem is hersteld van een ernstige fout.
Stage2URL=
Stage2URL=/dw/bluetwo.asp?BCCode=77&BCP1=C000009C&BCP2=C000009C&BCP3=00000000&BCP4=00E0A000&OSVer=5_1_2600&SP=2_0&Product=768_1
DataFiles=C:\DOCUME~1\Vincent\LOCALS~1\Temp\WER9116.dir00\Mini111806-01.dmp|C:\DOCUME~1\Vincent\LOCALS~1\Temp\WER9116.dir00\sysdata.xml
ErrorSubPath=blue
DirectoryDelete=C:\DOCUME~1\Vincent\LOCALS~1\Temp\WER9116.dir00

Tevens heb ik een foto van het blauwe scherm kunnen maken, die is hier te vinden.

Als ik mijn HD na zo een vastloper laat scannen op virussen en fouten wordt er niets gevonden.

Ik zou niets kunnen bedenken wat het zou kunnen veroorzaken, heb onlangs Windows Home compleet opnieuw geïnstalleerd en draai op deze laptop dezelfde software als op mijn oude pc.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb je al een keer in de eventmanager gekeken van Windows.... Staat heel veel info in die je misschien weer verder kan helpen...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Black Piet schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:53:
Heb je al een keer in de eventmanager gekeken van Windows.... Staat heel veel info in die je misschien weer verder kan helpen...
Oke, zit dat in windows zelf? Of moet ik dat downloaden? Heb er zelf nog nooit van gehoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg vista aan te schaffen voor de F3Ja: volgens de windows vista advisor kan deze laptop alleen de home basic version aan, terwijl de laptop toch alleen eisen van de premium versie heeft (T7200 2.0ghz, 2048mb,160gb, ati x1600 and dvd-drive)
Is het verstandig om de home premium version hale?/heeft iemand al ervaringen met de RC1 op de F3ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week vista geinstalleerd op mijn F3Ja, maar heb nu het probleem dat er geen geluid uit mijn speakers komt.. Als ik oordopjes inplug hoor ik wel geluid. :? In windows XP werkt alles goed, dus het ligt blijkbaar aan de software, ik heb de nieuwste realtek drivers geinstalleerd.
Wel heb ik bij device manager een Unknown Device staan, aangesloten op de Intel(R) 82801GBM (ICH7-M) LPC Interface Controller - 27B9.
Zou het hier iets te maken mee kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:42:
Ik heb afgelopen week vista geinstalleerd op mijn F3Ja, maar heb nu het probleem dat er geen geluid uit mijn speakers komt.. Als ik oordopjes inplug hoor ik wel geluid. :? In windows XP werkt alles goed, dus het ligt blijkbaar aan de software, ik heb de nieuwste realtek drivers geinstalleerd.
Wel heb ik bij device manager een Unknown Device staan, aangesloten op de Intel(R) 82801GBM (ICH7-M) LPC Interface Controller - 27B9.
Zou het hier iets te maken mee kunnen hebben?
Via de vista advisor blijkt dat veel van de software(inc. geluid) niet direct compatible is met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Laatst online: 14-09 12:03
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:15:
Ik overweeg vista aan te schaffen voor de F3Ja: volgens de windows vista advisor kan deze laptop alleen de home basic version aan, terwijl de laptop toch alleen eisen van de premium versie heeft (T7200 2.0ghz, 2048mb,160gb, ati x1600 and dvd-drive)
Is het verstandig om de home premium version hale?/heeft iemand al ervaringen met de RC1 op de F3ja?
Ik heb hier de F3Ja met T2400 processor, voor de rest is hij idem aan die van jou, en ik kreeg hier het advies om Vista Business te installeren, het enige waar die een probleem mee had waren de HD Audio Drivers.... dus het lijkt me gewoon een kwestie van wachten tot alle drivers uit zijn, en dan kun je naar mijn mening probleemloos overstappen. Let wel, ik heb een cleane XP Pro install, met de Omegadrivers, dus wellicht dat dat de advisor iets positiever beinvloedt, maar hardwarematig kan de asus het dus ook gewoon aan. Aangezien Business en Home Premium vergelijkbaar zijn.... kun je die dus gewoon probleemloos aanschaffen ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24
k heb het hele topic zo'n beetje doorgespit, evenals alle recente "welke laptop is geschikt voor mij" topics en denk dat ik ga kiezen voor een Asus laptop. Nu vroeg ik me alleen af of ik voor de A6Jc ga, of voor de F3Jc.

Ik neigde eerst vooral naar de A6, dankzij de goede ervaring in het ervaring-topic van deze serie, maar toen kwam ik dit topic tegen. Zelf snap ik eigenlijk niet waarom beide laptops even duur zijn, terwijl de F3Jc als opvolger wordt betiteld... Krijg een beetje het gevoel dat ik iet mis. VOlgens mij si eht enige verschil dat ik kan ontdekken de DVD drive, maar ik neem aan dat De F3Jc ook een DVD brander standaard heeft zitten? (kan momenteel niet op www.asus.* komen :$) Daarnaast hebben beide latops een 7300 Go met 128 MB shared en 128 MB vast toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan om de F3jc aan te schaffan,ik denk dat er buiten de betere behuizing en DVD-drive geen verschillen zijn.Weet iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ok mensen, Ik ga binnenkort een Asus F3 serie laptop aanschaffen bij laptops4U. Echter heb ik nog een vraag, hebben jullie bij aankoop van de laptop ook pixelgarantie genomen?

Deze kan ik namelijk nemen, maar kost wel 49 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PCMedic schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:16:
Ok mensen, Ik ga binnenkort een Asus F3 serie laptop aanschaffen bij laptops4U. Echter heb ik nog een vraag, hebben jullie bij aankoop van de laptop ook pixelgarantie genomen?

Better safe than sorry. Die paar Euro kunnen er dan wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:00
PCMedic schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:16:

Ik denk dat het wel verstandig is, bij de webshop waar ik de laptop besteld heb was deze optie niet aanwezig dus heb ik het risico maar genomen. Ik heb geen dode pixels, maar inderdaad, better safe than sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf begin september de Asus F3JC-AP012H. Prima notebook, alleen de hd vind ik een beetje traag. Ook al is het een Sata 5400rpm, voor een notebook toch aardig dacht ik zo. Binnenkort ook maar even clean install doen, zonder recovery. Wat ik zo lees schijnt dat nogal wat uit te maken.

Wat betreft het probleem met geen geluid uit de speakers, wel geluid via line-out, dit probleem heb ik ook gehad. Met geen mogelijkheid meer terug te krijgen, ook niet na recovery. Notebook is opgestuurd en (na 4 weken :() terug met een nieuw moederbord. Probleem was opgelost.

ik heb verder nog een vraag. Als ik op het geheel linkse knopje (in de rij boven toestenbord, zelfde rij als powerknop etc) druk, terwijl de notebook uitgeschakeld is, springt deze aan en start de notebook op. Dit doet hij dan wel met een asus logo (biosscherm) in allerlei kleuren, maar verder is alles normaal. (De eerste keer dat dit gebeurde deed het geluid het niet meer uit de speakers, maar dit kan toeval zijn, daar ga ik wel van uit.)
In windows start hij hier mediaplayer/powerdvd mee op. Ik lees verder niets over deze functie in boekjes etc. als notebook uit staat. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:39:
Ik heb vanaf begin september de Asus F3JC-AP012H. Prima notebook, alleen de hd vind ik een beetje traag. Ook al is het een Sata 5400rpm, voor een notebook toch aardig dacht ik zo. Binnenkort ook maar even clean install doen, zonder recovery. Wat ik zo lees schijnt dat nogal wat uit te maken.

Wat betreft het probleem met geen geluid uit de speakers, wel geluid via line-out, dit probleem heb ik ook gehad. Met geen mogelijkheid meer terug te krijgen, ook niet na recovery. Notebook is opgestuurd en (na 4 weken :() terug met een nieuw moederbord. Probleem was opgelost.

ik heb verder nog een vraag. Als ik op het geheel linkse knopje (in de rij boven toestenbord, zelfde rij als powerknop etc) druk, terwijl de notebook uitgeschakeld is, springt deze aan en start de notebook op. Dit doet hij dan wel met een asus logo (biosscherm) in allerlei kleuren, maar verder is alles normaal. (De eerste keer dat dit gebeurde deed het geluid het niet meer uit de speakers, maar dit kan toeval zijn, daar ga ik wel van uit.)
In windows start hij hier mediaplayer/powerdvd mee op. Ik lees verder niets over deze functie in boekjes etc. als notebook uit staat. Iemand ideeen?
Ik heb het net ffies getest en inderdaad start hij dan op met een gekleurd Asus logo, en gaat zodra windows opgestart is meteen naar Media Player. Grappig.

P.s. Iemand al enig idee wat betreft mijn blauwe schermen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent84 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:37:
[...]

Ik heb het net ffies getest en inderdaad start hij dan op met een gekleurd Asus logo, en gaat zodra windows opgestart is meteen naar Media Player. Grappig.

P.s. Iemand al enig idee wat betreft mijn blauwe schermen probleem?
tja wel grappig, maar laat ze zoiets even vermelden in documentatie...
Wat je blauwe schermen (hardware/drivers) probleem, windows(recovery) al een keer opnieuw opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:39:
[...]

tja wel grappig, maar laat ze zoiets even vermelden in documentatie...
Wat je blauwe schermen (hardware/drivers) probleem, windows(recovery) al een keer opnieuw opgezet?
Jep, heb een schone windows xp home geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02
Ik heb vandaag een RMA aangevraagd voor mijn stukke touchpad knop. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik heb vertrouwen in Asus :)

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Oke, ik heb besloten de F3Jc te gaan halen, waarschijnlijk bij 4launch. Alleen nu heb ik nog drie kleine vraagjes:

bij de omschrijving van 4launch staat als optische drive een 8x DVD-/+RW Dual Layer ipv een Super Multi-drive die bv. bij laptops4u staat. Zit hier een verschil in en is dit erg?

ook bij de omschrijving staat bij 4launch LAN 100Mbit, hoort dit niet 1000Mbit te zijn? Of is de F3JC er ook met 100MBit?

Als laatste vraag ik me af of de F3Jc standaard geleverd wordt met de 9-cell accu, dit staat ook niet bij de omschrijving van 4launch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Wat het verschil is tussen die twee drives weet ik niet, volgens mij is alleen de benaming iets anders. Super Multi.. verder dan cd-rw en dvd-rw branden zal toch niet kunnen lijkt me :)
4Launch heeft inderdaad 100Mbit als specificatie staan, dit staat ook op de Asus site, maar het is toch echt 1000Mbit. Ik weet niet zeker of de F3Jc áltijd een 9-cell accu heeft, maar die van 4Launch heeft dit wel, heb hem namelijk ook daar vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Msniekers schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:40:
Wat het verschil is tussen die twee drives weet ik niet, volgens mij is alleen de benaming iets anders. Super Multi.. verder dan cd-rw en dvd-rw branden zal toch niet kunnen lijkt me :)
4Launch heeft inderdaad 100Mbit als specificatie staan, dit staat ook op de Asus site, maar het is toch echt 1000Mbit. Ik weet niet zeker of de F3Jc áltijd een 9-cell accu heeft, maar die van 4Launch heeft dit wel, heb hem namelijk ook daar vandaan.
Heeft ie ook een webcam, bij 4lanch dat kan ook nog wel eens verschillen.
Wil deze laptop ook kopen, maar bij laptops4u zit er geen webcam in, vandaar mijn vraag zit ie er bij 4launch wel in??? :| :|

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met de Sata 5400rpm die in de F3Jc zit? Ik vind em zelf nogal traagjes. Ook na windows er opnieuw op te hebben gezet. Hiervoor had ik een ata 4200rpm, verschil merk ik helaas nauwelijks. CPU en geheugen kunnen alles zat aan, het wachten is op de schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
MiskentTalent schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:55:
[...]

Heeft ie ook een webcam, bij 4lanch dat kan ook nog wel eens verschillen.
Wil deze laptop ook kopen, maar bij laptops4u zit er geen webcam in, vandaar mijn vraag zit ie er bij 4launch wel in??? :| :|
Volgens mij zit deze er standaard in. Ik heb net zelf eentje besteld bij 4launch, heb vantevoren nog voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar ze, met de vragen die ik hierboven ook heb gesteld. ik had binnen een uur antwoord, dus dat is ook een mogelijkheid om navraag te doen als je op het punt staat eentje te bestellen!

• MiskentTalent
B-Force schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:27:
[...]

Volgens mij zit deze er standaard in. Ik heb net zelf eentje besteld bij 4launch, heb vantevoren nog voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar ze, met de vragen die ik hierboven ook heb gesteld. ik had binnen een uur antwoord, dus dat is ook een mogelijkheid om navraag te doen als je op het punt staat eentje te bestellen!
Dus er zit een 9 cells accu bij, die vraag was ik weer vergeten in de mail naar hun toe.
En hoe is de service van 4Launch, heb je ook pixel garantie afgesloten, daar zit ik nu een beetje mee.
Vandaar deze vraag even aan jou.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Msniekers
Ja er zit een 9 cell accu bij, als ik je vraag ook mag beantwoorden. En over die pixelgarantie.. Ik heb het niet gedaan, en heb het risico genomen. Gelukkig had ik geen enkele dode pixel bij de eerste keer opstarten, echter na een weekje had ik er opeens wel één. Dus als je een pixelgarantie neemt, die geldig is voor een aantal dagen, garandeert dat nog steeds geen pixelvrij scherm!

• Msniekers
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:04:
Wat zijn de ervaringen met de Sata 5400rpm die in de F3Jc zit? Ik vind em zelf nogal traagjes. Ook na windows er opnieuw op te hebben gezet. Hiervoor had ik een ata 4200rpm, verschil merk ik helaas nauwelijks. CPU en geheugen kunnen alles zat aan, het wachten is op de schijf...
Voor de meeste taken die ik op de laptop uitvoer, heb ik genoeg aan deze schijf en vind ik hem snel genoeg. Maar als ik grote bestanden ga kopieren, merk ik natuurlijk wel dat ie trager is dan mijn 7200 rpm desktop-schijf. Het stoort me echter niet verder, ik vind de stilte belangrijker :)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Msniekers schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:54:
[...]

Voor de meeste taken die ik op de laptop uitvoer, heb ik genoeg aan deze schijf en vind ik hem snel genoeg. Maar als ik grote bestanden ga kopieren, merk ik natuurlijk wel dat ie trager is dan mijn 7200 rpm desktop-schijf. Het stoort me echter niet verder, ik vind de stilte belangrijker :)
Inderdaad, ik wist niet eens dat het geen 7200rpm schijf was :P

• B-Force
MiskentTalent schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:38:
[...]

Dus er zit een 9 cells accu bij, die vraag was ik weer vergeten in de mail naar hun toe.
En hoe is de service van 4Launch, heb je ook pixel garantie afgesloten, daar zit ik nu een beetje mee.
Vandaar deze vraag even aan jou.
Er zit idd een 9-cells accu bij vertelden ze mij. Voor wat betreft de service van 4Launch: tot nu toe gaat alles heel makkelijk en houden ze je goed op de hoogte via de mail. Daarnaast heb ik gekeken tussen de shop-surveys op Tnet en daar stonden bijna alleen maar goede indrukken bij...

Ik heb zelf wel een pixel-garantie afgesloten. Dit omdat ik het extra bedrag het wel waard vond. Ik wil niet zitten met een laptop van bijna duizend euro, waar dan 4 pixels niet van werken. Ik weet uit ervaring dat ik me er erg aan stoor.
Ook heb ik het gevoel dat als ik zelf een bedrijf was met pixelgarantie in de lijst, dat ik de beste laptops aan deze mensen meegeef en de laptops waar wel dode pixels in zitten weggeef aan de mensen die deze garantie er niet bij nemen. Ik weet niet wat hun afspraken zijn met de leverancier, maar ik neem aan dat deze afspraken niet veel soepeler zijn dan die met consument, voor wat betreft dode pixels en teruggave.
Het is slechts een onderbuikgevoel wat ik heb, wil niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gebeurt, maar dit was voor mij wel de reden uiteindelijk te kiezen voor de garantie er bij.

• MiskentTalent
Ja ik heb hem vandaag ook bestelt met pixelgarantie bij 4lanch om dezelfde reden als jij opgeeft.
4Launch is wat goedkoper dan andere internetwinkels, en zo kon ik mooi voor ongeveer het zelfde geld die pixelgarantie er bij doen. :) _/-\o_ :*) :P

• Msniekers
Je krijgt toch een dichtgesealde doos als je een laptop koopt, dus hoe kunnen ze jou dan een 'slechte' geven als je geen pixelgarantie neemt? Ik weet niet wat ze wel doen met de laptops die gecontroleerd en afgekeurd zijn voor mensen die garantie erbij nemen, maar ze kunnen die onmogelijk doorsluizen naar mensen zonder garantie. Tenzij iemand zo naief is om een open doos te accepteren, maar dan ben je gewoon niet zo slim :)

• MiskentTalent
Msniekers schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:37:
Je krijgt toch een dichtgesealde doos als je een laptop koopt, dus hoe kunnen ze jou dan een 'slechte' geven als je geen pixelgarantie neemt? Ik weet niet wat ze wel doen met de laptops die gecontroleerd en afgekeurd zijn voor mensen die garantie erbij nemen, maar ze kunnen die onmogelijk doorsluizen naar mensen zonder garantie. Tenzij iemand zo naief is om een open doos te accepteren, maar dan ben je gewoon niet zo slim :)
Ja wat je zegt is ook weer waar, maar hoe werkt dan iegenlijk zo,n pixelgarantie.
Hoe kunnen ze dan zien als er geen kapotte pixels inzitten in het scherm, of moet je hem zelf weer retouneren als er een kapotte pixel in zit.
Heb nog geen ervaring met dit soort dingen. |:( |:(

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Msniekers schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:37:
Je krijgt toch een dichtgesealde doos als je een laptop koopt, dus hoe kunnen ze jou dan een 'slechte' geven als je geen pixelgarantie neemt?
Asus tape en sealing materiaal hebben ze bij elk magazijn van een computer winkel wel me dunkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Ik heb vorige week 2 laptops F3JC-AP096M binnen gekregen bij Zercom vandaan, zonder pixelgarantie. Beide Laptops zijn perefect en geen enkele dode pixel :*)
Ik kan me ook niet voorstellen dat een firma gaat sjoemelen met dit soort zaken, want dan gooien ze hun naam te grabbel en zijn binnen no time uit de running.

Mijn ervaring met Zercom is zeer positief, had laptops 2 dagen na bestelling binnen !!! _/-\o_

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02
Heeft iemand gevonden waar je een extra adapter voor een leuk prijsje kan kopen voor de F3J?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Whieuw, ik heb em binnen!

Aangesloten en binnen twee mnuten online! Hij ziet er goed uit, voelt stevig aan, alleen al die meuk die is geinstalleerd :( Vanavond maar even een clean install doen denk ik!
Iedereen bedankt voor de tips en antwoorden, ben er erg blij mee. Vnaf nu discussieer ik mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Kan iemand mij vertellen of ik, als ik een clean install wil doen met de bijgeleverde XP Home cd's, alle programma's die er ook op staan als je de laptop voor het eerst opstart ook meteen mee geinstalleerd worden? Bv. de software voor WLAN, HD audio manager, en alle ASUS dingen? Of staan die enkel op de "echte" ASUS driver cd?

En hoe zit het precies met de partities C en D? Kan ik die met Partition Magic gewoon aanpassen? Of heeft dit nog gevolgen voor de recovery etc en garantie? Ik begreep dat de echte recovery partitie verborgen is, deze ben ik niet van plan aan te passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
B-Force schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:41:
Kan iemand mij vertellen of ik, als ik een clean install wil doen met de bijgeleverde XP Home cd's, alle programma's die er ook op staan als je de laptop voor het eerst opstart ook meteen mee geinstalleerd worden? Bv. de software voor WLAN, HD audio manager, en alle ASUS dingen? Of staan die enkel op de "echte" ASUS driver cd?

En hoe zit het precies met de partities C en D? Kan ik die met Partition Magic gewoon aanpassen? Of heeft dit nog gevolgen voor de recovery etc en garantie? Ik begreep dat de echte recovery partitie verborgen is, deze ben ik niet van plan aan te passen..
Die van mij heb ik nog niet, maar dat wat jij vraagt zou ik nu ook wel alvast willen weten als ik hem maandag krijg.
Ik kwak toch alles er af als ik nieuw spul krijg, want ik wil het zelf dan instaleren want al die meuk er op, is ook veel onodig spul bij wat er voor mij niet op hoeft.
Alleen die verborgen partitie hoe zit dat?? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MiskentTalent schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:08:
[...]
Alleen die verborgen partitie hoe zit dat?? :? :?
Zoek voor de grap eens in dit topic met de Quick Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Ik las in dit topic wel al dat iemand anders ook last had van verkleuringen op de plaatsen waar je polsen liggen op de laptop. Nu is dat bij mijn laptop ook langzaam het geval aant worden, en afhankelijk van het licht kun je het zien. Nu is mijn vraag of iemand hier ook een oplossing voor weet?

Zelf zat ik al te denken aan de case van de laptop te spuiten, cq. het donkergrijze stuk om je toetsenbord/touchpad. Maar ik vermoed dat ik daarmee de garantie kwijt ben aangezien de laptop daarvoor open moet. Maar misschien weet iemand iets van een bepaald soort sticker waarmee je de plekken kunt verbergen zonder de garantie te vermeubelen. Een idee hiervoor was bv carbon folie, ben me alleen nog aant bedenken hoe dit uit gaat zien.

Maar als iemand anders nog ideeën heeft, dan hoor ik ze graag!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op zondag 26 november 2006 @ 03:04:
Ik las in dit topic wel al dat iemand anders ook last had van verkleuringen op de plaatsen waar je polsen liggen op de laptop. Nu is dat bij mijn laptop ook langzaam het geval aant worden, en afhankelijk van het licht kun je het zien. Nu is mijn vraag of iemand hier ook een oplossing voor weet?

Zelf zat ik al te denken aan de case van de laptop te spuiten, cq. het donkergrijze stuk om je toetsenbord/touchpad. Maar ik vermoed dat ik daarmee de garantie kwijt ben aangezien de laptop daarvoor open moet. Maar misschien weet iemand iets van een bepaald soort sticker waarmee je de plekken kunt verbergen zonder de garantie te vermeubelen. Een idee hiervoor was bv carbon folie, ben me alleen nog aant bedenken hoe dit uit gaat zien.

Maar als iemand anders nog ideeën heeft, dan hoor ik ze graag!
Ik heb idd ook last van de donkere vlekken op de plaatsen waar de polsen normaliter rusten, terwijl de laptop nog maar een maand oud is! Ik ben naar dynabite wezen informeren en zij dachten aan corrosie van het oppervlak door handen met een lage pH. Bovendien verweze ze me door naar de asus helpdesk; Ik heb inmiddels een mailtje + duidelijke fotos verzonden en ik wacht op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:01

Shiro

Serenity

Mijn is er al voor opgestuurd. Eerst dacht ik dat alleen mijn zweet zo krachtig was dat het de behuizing aantast, maar ik zie dat het niet het geval is. Gebeurde ook na ongeveer maandje gebruik.

Mijn is opgestuurd vanwege grote aantal dode pixels. Zelfde voor een vriend van me, we hebben zelfde laptop. En hij telt er maar liefst 11 defecte pixels. Heb ook maar gevraagd hoe duur het is voor het vervangen van de behuizing. Bleek onder de 100euro te zijn. Ik had eerst maar sticker overheen geplakt, alleen vond dat toch echt zo lelijk dus vandaar. Ben me laptop nu al anderhalf week kwijt.

Ik ben erg tevreden over laptop, alleen vind de bouwkwaliteit nu toch wat te wensen overlaten. De dode pixels vind ik helemaal onacceptable imo mischien fout in serie ofzo. Maar ja ik moet maar eerst even zien hoe de garantie wordt afgehandeld.

Persoonlijk zie ik asus niet zo snel jouw laptop ff nieuwe behuizing geven vanwege de verkleuring. Maar ja. Mocht het wel zo zijn hoor ik het graag, misschien kan ik wat van me reparatie kosten voor vervangen afschaafen, aangezien me eigen fout is dat behuizing beetje NOG lelijker is geworden dan ie al was door iets te aggresieve schoonmaak middel.

[ Voor 17% gewijzigd door Shiro op 26-11-2006 11:27 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Shiro schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:23:
Mijn is er al voor opgestuurd. Eerst dacht ik dat alleen mijn zweet zo krachtig was dat het de behuizing aantast, maar ik zie dat het niet het geval is. Gebeurde ook na ongeveer maandje gebruik.

Mijn is opgestuurd vanwege grote aantal dode pixels. Zelfde voor een vriend van me, we hebben zelfde laptop. En hij telt er maar liefst 11 defecte pixels. Heb ook maar gevraagd hoe duur het is voor het vervangen van de behuizing. Bleek onder de 100euro te zijn. Ik had eerst maar sticker overheen geplakt, alleen vond dat toch echt zo lelijk dus vandaar. Ben me laptop nu al anderhalf week kwijt.

Ik ben erg tevreden over laptop, alleen vind de bouwkwaliteit nu toch wat te wensen overlaten. De dode pixels vind ik helemaal onacceptable imo mischien fout in serie ofzo. Maar ja ik moet maar eerst even zien hoe de garantie wordt afgehandeld.

Persoonlijk zie ik asus niet zo snel jouw laptop ff nieuwe behuizing geven vanwege de verkleuring. Maar ja. Mocht het wel zo zijn hoor ik het graag, misschien kan ik wat van me reparatie kosten voor vervangen afschaafen, aangezien me eigen fout is dat behuizing beetje NOG lelijker is geworden dan ie al was door iets te aggresieve schoonmaak middel.
Nou heb hem vrijdag net besteld,
Zouden alle F3JC series dat hebben met het vervagen van de bovenstelaag van de laptop,
of hebben jullie een ander type.
Dan beloofd dat niet veel goeds voor de zweterigehanden probleem van de laptop dus :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Even een vraag tussendoor, want ik kom er niet meer uit wat ik wil.

Ik ben nu aan de eind van mijn zoektocht naar een perfecte laptop. Echter moet ik nu een keus maken, wordt het de Asus F3Ja of de Asus F3Jp.

Mijn vraag even aan jullie is, wat jullie het meest waard vinden voor het geld.

Prijs 1477 euro incl pixelgarantie en verzendkosten
Asus F3Ja specificaties:

Intel Core 2 Duo T5600 (1.83GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
120GB S-ATA harddisk 5400RPM
2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive/ 4-in-1 cardreader
ATI Mobility Radeon X1600 256/512Mb VGA/ Interne Webcam
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
Windows XP Home NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth 2.0
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis
Link: www.4launch.nl

Prijs: 1540.50 euro incl pixelgarantie en verzendkosten

Intel Core 2 Duo T5600 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive/ 7-in-1 cardreader
ATI Mobility Radeon X1700 512/1024Mb VGA/ Interne Webcam
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
Windows XP MediaCenter NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth 2.0
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis
Link: http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap026m-1202.html

Voordelen van de F3Ja: grotere HD, meer intern geheugen.
Nadeel van de F3Ja: upgrade naar Windows Vista Home (geen Premium versie, dus geen Aero interface), onbekend of er een 9 cell accu wordt bijgeleverd, 1dag pixelgarantie

Voordelen van de F3Jp: Windows Vista Home Premium versie, betere videokaart 512/1024MB, 8 dagen pixelgarantie
Nadelen van de F3Jp: minder intern geheugen, minder grote HD

Verder kwam ik het volgende nog tegen, over de upgrade mogelijkheden naar Windows Vista.
Link: http://event.asus.com/vistaupgrade/index_nl.htm

Daarin staat dat je met een Windows Xp Home, alsnog kan upgraden naar Windows Vista Home Premium versie, alleen staat er weer niet bij hoeveel het gaat kosten.

Wie o Wie kan mij hiermee helpen.

Graag jullie reacties.
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
MiskentTalent schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:40:
[...]
Zouden alle F3JC series dat hebben met het vervagen van de bovenstelaag van de laptop,
Dan beloofd dat niet veel goeds voor de zweterigehanden probleem van de laptop dus :'( :'(
Maak je er maar niet druk over, de probleem is namelijk persoons afhankelijk. Wie zegt dat je zweet PH waarde hetzelfde is als de persoon die het probleem al heeft. (Eventueel sluit je toch gewoon een USB toetsenbord/muis aan, is het probleem ook opgelost)

Off topic: Dat kunstof word aangetast door zweet, komt wel vaker voor dan alleen bij laptops, gisteren zag ik bijv een fragment over kunstof bril glazen (Kassa). Hier waren dus ook klachten dat de kunstof aangetast werd door oa zweet. De oplossing is gewoon een kwestie van periodiek schoonmaken van de plekken waar zweet kan komen, met een vochtig doekje bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

MiskentTalent schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:40:
[...]

Ik ga ervan uit dat alle F3 de zelfde behuizing heeft. Ik heb zelf de Asus F3Ja. Maar zoals medic zei misschien heb jij niet zulke zweet handen als ik. En heb je er helemaal geen last van.
PCMedic schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:05:
[...]

Maak je er maar niet druk over, de probleem is namelijk persoons afhankelijk. Wie zegt dat je zweet PH waarde hetzelfde is als de persoon die het probleem al heeft. (Eventueel sluit je toch gewoon een USB toetsenbord/muis aan, is het probleem ook opgelost)

Off topic: Dat kunstof word aangetast door zweet, komt wel vaker voor dan alleen bij laptops, gisteren zag ik bijv een fragment over kunstof bril glazen (Kassa). Hier waren dus ook klachten dat de kunstof aangetast werd door oa zweet. De oplossing is gewoon een kwestie van periodiek schoonmaken van de plekken waar zweet kan komen, met een vochtig doekje bijv.
Zou toch denken dat de behuizing wel een beetje daar tegen bestemd is. Al helemaal bij een laptop van 1600 Euro. Maar ja het mocht weer eens niet zo wezen helaas. En ja ik laat dus nu nieuwe op zetten, en betaal er ook gewoon voor. Aangezien ik niet echt denk dat het onder garantie valt. voortaan gewoon doekje op plek waar ik me nate klauw leg, en HEEL voorzichtig met dat ding.

Alhoewel de defecte pixels toch echt niet goed valt te praten bij mijn laptop en die van me vriend. Zelfde laptop tegelijkertijd aangeschaf.

En over welke laptop ERG moelijke keuze. Ik heb sinds me aanschaf niet meer echt naar laptops en prijzen gekeken. Maar ik zal persoonlijk voor de X1700 kiezen en zelf ff 1GB bij prikken. Ik weet niet op hoeveel je uitkom. Maar geheugen is te upgraden, maar videokaartjen meestal niet.
Weet ook niet hoeveel de X1700 beter is dan de X1600 maar 512 dedicated ram :D klinkt er goed. Kan je wel tijdje tegen aan lijkt me. Maar zal voor zekerheid ff benchmark resultaten opzoeken van X1600 en X1700 en vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 26-11-2006 14:20 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik heb laatst de ASUS F3Ja AP030HZ gekocht voor m'n studie en hij bevalt me uitermate goed. Hij is niet al te zwaar, dus goed draagbaar, alhoewel het niet veel zwaarder had moeten zijn. Je krijgt er van ASUS overigens een mooie en ook goeie laptoptas bij, eigenlijk ziet het er heel chique uit allemaal.

De prestaties van de laptop zijn best bijzonder te noemen vind ik. Deze week was ik een keer in de gelegenheid om de processor te testen en dat zit dus wel snor: ik was met Quickpar 10% PAR2 recovery files (van 49x14,3MB bestanden) aan het aanmaken. Op 1 core behaalde hij een snelheid van 855MB/s en was het hele gedoe in 7 minuten en 20 seconden klaar. Ben benieuwd wat voor prestaties die tool kan leveren als het geschreven wordt voor dual core omgevingen.

De niet nader te noemen nieuwe operating system van een niet nader te noemen groot software bedrijf gaf de laptop een subscore van 4,2 (van de 6) en de bottleneck lag daar bij de grafische kaart. De processor deed overigens een 4,9 en kwam daarmee het hoogst uit de bus. Daarnaast vind ik de ondersteuning nog slecht te noemen: wanneer ik het systeem met deze OS opstart valt hij eerst in sleep mode en zijn lang niet alle drivers goed geïnstalleerd. Dit alles als 64bit operating system.

Bij de laptop krijg je dus een tas, pre-installed xp home, recovery disks, een lcd cleaning cloth en een asus laptopmuisje.

Even de specs nog trouwens:
Intel Core 2 Duo T7200, 2.00Ghz, 4MB L2 Cache
2GB (2x1GB) DDR2 667Mhz
Ati Mobility Radeon X1600, 256MB VRAM
160GB SATA 5400rpm

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Mijn "touchpad aan/uit" sneltoets werkt niet meer :S ik heb de externe muis aangesloten, maar krijg de touchpad niet meer uit via de sneltoets, wel gewoon via het synaptics icoon onderin :S

de overige sneltoetsen werken wel, zal deze sneltoets gewoon kapot zijn dan? of zijn er andere redenen dat hij niet werkt?

edit:
Ik weet al waar het aan ligt: als je beszig bent iets te kopieren (bv over een netwerk) werkt deze sneltoets op een of andere manier niet :S

[ Voor 20% gewijzigd door B-Force op 26-11-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Marf0rz schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:33:
Bij de laptop krijg je dus een tas, pre-installed xp home, recovery disks, een lcd cleaning cloth en een asus laptopmuisje.
Damn, kreeg bij mijn asus F3JA-AP030HZ helemaal geen laptop tas of een asus muis. Was in begin oktober gekocht. 1599 Euro bij Dynabite. :(

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
Kan hier mijn ervaring ook even kwijt.

Ben net 2 weken in het bezit van een F3Ja AP030HZ.
Vind het echt een super ding. Draait lekker.
Bij dynabyte gekocht, kreeg bij deze een inderdaad nette tas en losse muis.
Als het goed is hoord die tas erbij, wat moet er anders in die aparte ruimte zitten in de buiten doos?

Greeetzzz .... M!zuno ... ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Heb mijn asus F3JC binnen met de meron 5500, maar inderdaad, de blower blijft constant draaien ook op Quiet Office stand.
Hebben jullie dit ook??
Had hier voor een HP alleen met shared videokaart, en deze met een videokaart apart zou dat het hem wezen dat je het blowertje van de videokaart hoort. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Weet je zeker dat het de fan is en niet het geluid van je harde schijf (het rond draaien van de platters). Kijk even met asus NB probe naar de fanspeed en de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Is het al iemand gelukt de upgrade naar Vista te bestellen via de website van moduslink?
Ik heb er geen "Redemption Form" bijgekregen helaas, dus ik kom nu neit verder, aangezien 4Launch geen distributeur is volgens hen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
MiskentTalent schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:25:
Heb mijn asus F3JC binnen met de meron 5500, maar inderdaad, de blower blijft constant draaien ook op Quiet Office stand.
Hebben jullie dit ook??
Had hier voor een HP alleen met shared videokaart, en deze met een videokaart apart zou dat het hem wezen dat je het blowertje van de videokaart hoort. :? :?
Bij mij draaid de fan om de haverklap (ook op Quit Office stand, vindt dat iegenlijk niet zo leuk, had hiervoor een hptje en die was zeer lang stil hoor) is dit normaal bij jullie? de temp van de cpu is niet hoger dan 38 graden vindt het wel een beetje vreemd niet leuk, dat is het enigste wat ik op deze laptop heb aan te merken, en hiervoor kan je hem niet terug sturen? :? :? vindt het zeer iritant aan het worden, heb de F3JC T5500 1GB 120GB Nvidia Go7300 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:26:
Is het al iemand gelukt de upgrade naar Vista te bestellen via de website van moduslink?
Ik heb er geen "Redemption Form" bijgekregen helaas, dus ik kom nu neit verder, aangezien 4Launch geen distributeur is volgens hen :S
Ben nog niet verder dan 2 antwoorden op mijn verzoek-om-informatie mailtjes naar Asus:

- Kijk op de site
- Bel het nummer.

Aldus de 'support' van Asus. 8)

Indien iemand erin slaagt om de upgrade te krijgen, graag hier even een post met de stappen die genomen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
BiG-GuY schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:53:
Nog een technisch vraagje over de laptop.. Kan het kloppen dat de accu automatisch wordt uitgeschakeld, zodat die geen stroom meer krijgt als je continue op het stroom zit, of blijft het aan te raden om de accu los te koppelen indien je lang op stroom werkt? Dat vertelde de verkoper namelijk aan mij... maar het lampje van de accu gaat uit, na paar minuten dat die op 100% staat...

En nog een vraagje,
Kan je de koeling helemaal uitzetten? Want wanneer die op de quiet office stand staat, maakt die nog steeds geluid, maar dat merk je alleen als het compleet stil is om je heen... maar er komt dan geen warme lucht uit.. dus naar mijn idee zou die dan ook helemaal uit kunnen? Iemand een idee met watvoor software ik hem helemaal uit kan zetten? Als het al mogelijk is? En wat is de maximale temp dat de laptop onderdelen aankunnen?..
Inderdaad ik heb die Laptop nu ook, en bij mij draaid de fan ook continu ook op Quit Office mode met powergaer4, en de temp is maar 36 graden en toch draaid ie.
Heb je dat nog steeds? of heb je er iets aan laten doen.
Zou dat graag van je willen weten :/ :/ anders stuur ik hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
shameete schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:24:
heb zelf de F3Jc AP046H met T5500 proc.

vollop tevreden, ik heb alleen 1 probleem.
en dat is dat ik max 2 knoppen op het toetsenbord tegelijkertijd kan gebruiken.
dus bijv. in flatout2 gas blijven geven en sturen gaat goed, maar nitro erbij zijn teveel knoppen.
heb dit na m'n 286 niet meer meegemaakt eigenlijk :X
heb al de laatste bios erop gezet (versie 300)

iemand een oplossing hiervoor? misschien is een ext. keyboard een oplossing, maar heb natuurlijk niet voor niks een laptop
Heb jij ook vaak last van de CPU Fan dat ie telkens aanslaat bij ongeveer 37 t/m 40 graden, heb namelijk dezelfde laptop als jij :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Msniekers schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:43:
Ik heb sinds gisteren een F3JC-AP012H, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Stevige en mooie behuizing, mooi scherm zonder defecte pixels, en lekker snel.
Maar één ding valt me behoorlijk tegen en had ik anders verwacht: de fan. Deze sloeg de eerste paar minuten af en toe aan, maar draait nu ongeveer constant. Niet dat deze veel lawaai maakt, maar ik had toch minder geluid verwacht, zeker op Quiet Office stand.. Draait de fan bij jullie ook ongeveer de hele tijd?
Ja bij mij ook dus, en dat vindt ik nie zo prettig nee.
Ik heb er 1 met een gf go 7300 en bij slaat ie ook om de haverklap aan.
Heb je asus al eens gebeld dat ze mischien met een nieuwe update komen enz....
Want ik vindt het zeker iritant dat Fan geluid, had hiervoor een Hp met een celeronnetje en die sloeg haast nooit aan.
Ben bang als het zo doorgaat met het fannetje dat ie na 1 jaar zeer veel lawaai maakt, dat kun je op je vingers wel nagaan, dan is ie niet meer zo stil natuurlijk.
En dan wil je een nieuwe koeler in je laptop doen, en dan krijgen we het verhaal van ja meneer die is nergens te krijgen.
Dus blijf je met een lawaai bak zitten, nee de laptop van asus ziet er zeer mooi uit maar dit vindt ik een groot nadeel.
Ze hebben deze F3 serie op de markt gebracht vanwege het hitteprobleem in de A6 Serie, maar dit kan iedere laptop producent natuurlijk laat de Fan maar door draaien.
Zeer slecht punt dus!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Mijn F3JA-AP030HZ is gekocht in begin oktober. En kwam blijkbaar zonder tas en muis... De doos was echt gesealed met de asus tape.

Maar over de Fan dat constant draait. Die van mij draait waarschijnlijk wel. Maar het is niet echt zo opvallend, het stoort me ook niet eens zozeer ik hoor het echt nauwelijks. Op quiet office hoor je haast niks. En als je naar High performance ga hoor je meestal de fan wat harder gaan. Maar ik vind het nog absoluut niet storend. En het is niet eens altijd zo dat de fan harder ga dan. Soms gaat ie gewoon door alsof er niks gebeurt is.

Maar ik zal nog ff goed opletten naar fan geluid als ik me laptop terug heb. Nog steeds weg voor RMA. Belde na anderhalf week om de status te checken. Kreeg te horen dat het nog steeds niet gerepareerd is. Hadden ze mijn laptop ook wel 2 weken later mogen mee nemen ipv 2 weken in hun magazijn of dergelijke laten rotten en dan pas repareren. Zou toch denken dat er een efficiënter manier van repareren was dan dit.

[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 29-11-2006 13:59 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Crosspost vanuit het Asus A6-topic wat betreft de Vista upgrade:
Rafe schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:11:
[...]

Overigens, leuk dat express upgrade programma, maar hoe wordt je geacht als Asus klant daar aan mee te doen? De Engelse Express upgrade site stuurt je door naar het Asus Vista upgrade program die je vervolgens naar de website van ModusLink brengt. En daar kan je geen Asus selecteren als computer fabrikant 8)7. Ik heb net even gebeld naar het nummer van ModusLink dat op de Asus-pagina wordt gegeven en daar wist een mevrouw me te vertellen dat Asus de 30e (morgen dus) ook tussen het lijstje zal staan :).
Natuurlijk moet je je laptop wel tussen 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 hebben gekocht met een legale versie van XP ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Rafe op 29-11-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Mijn laptop is nu ook RMA (staat iig ingepakt), want hij wilde laatst niet eens meer aan :/

Over die fan: Asus werkt aan een nieuwe BIOS waarin de temp-grenzen hoger liggen, op dit moment is er al een betabios (die ene die ook de dithering oplost), die zou ook wat aan de fan moeten doen.

Overigens was hun doelstelling idd om het ding koeler te houden, dat zie je ook aan alle heatpipes als je hem opent, maar het grootste voordeel is dan nog dat de onderkant (de hele behuizing eigenlijk) totaal niet warm wordt, bij een HP (die stiller is) is de onderkant vaak wel veel warmer.

Ook ligt het aan de AC- of accumodus, op AC draait de fan altijd, op accu gaat hij regelmatig uit (in Quiet Office)

Overigens bevestig ik ook dat de HDD in SATA-uitvoering is, ook al zegt Windows dat het een IDE-schijfje is met UDMA100. Heb m gister namelijk open gehad om de data eraf te halen, en de schijf had normale SATA-aansluitingen. Openmaken is ook zeer gemakkelijk, aanrader dus voor wie bij de schijf wil komen.

Ik laat wel weer wat horen als hij terug is, hopelijk zijn alle problemen dan opgelost.
Zal binnenkort (als ik eindelijk wat tijd heb) de startpost eens updaten.

Verwijderd

Rafe schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:13:
Crosspost vanuit het Asus A6-topic wat betreft de Vista upgrade:

[...]

Natuurlijk moet je je laptop wel tussen 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 hebben gekocht met een legale versie van XP ;).
Nog steeds geen ASUS op de update site.

• MiskentTalent
DarthPlastic schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:34:
Mijn laptop is nu ook RMA (staat iig ingepakt), want hij wilde laatst niet eens meer aan :/

Over die fan: Asus werkt aan een nieuwe BIOS waarin de temp-grenzen hoger liggen, op dit moment is er al een betabios (die ene die ook de dithering oplost), die zou ook wat aan de fan moeten doen.

Overigens was hun doelstelling idd om het ding koeler te houden, dat zie je ook aan alle heatpipes als je hem opent, maar het grootste voordeel is dan nog dat de onderkant (de hele behuizing eigenlijk) totaal niet warm wordt, bij een HP (die stiller is) is de onderkant vaak wel veel warmer.

Ook ligt het aan de AC- of accumodus, op AC draait de fan altijd, op accu gaat hij regelmatig uit (in Quiet Office)

Overigens bevestig ik ook dat de HDD in SATA-uitvoering is, ook al zegt Windows dat het een IDE-schijfje is met UDMA100. Heb m gister namelijk open gehad om de data eraf te halen, en de schijf had normale SATA-aansluitingen. Openmaken is ook zeer gemakkelijk, aanrader dus voor wie bij de schijf wil komen.

Ik laat wel weer wat horen als hij terug is, hopelijk zijn alle problemen dan opgelost.
Zal binnenkort (als ik eindelijk wat tijd heb) de startpost eens updaten.
Heb vanmorgen met Asus nederland gesproken over het Fan probleem, en die man zij dat hij dat niet doen mocht, en dat hij verder nog geen klachten daar over heeft gehad.
Die van mij doet prezies het zelfde als die van jou, als ie op AC staat draaid ie iegenlijk altijd en op de Accu gaat ie wel weer naar beneden zo nu en dan (Cpu 37 Graden - Gpu 32 Graden - Hd 28 Graden) dan begint ie ongeveer aan te slaan.
Heb hem maandag net binnen gekregen, kan ik hem binnen 7 dagen omruilen bij 4Launch, tenminste dat zij die medewerker???
Graag jullie bevindingen :/ :/

• Shiro

Shiro

Serenity

Zucht, voorgang van me reparatie. Me laptop is nu op de werkvloer. Het zal tot volgende week vrijdag duren voordat ik het heb. Nou ik weet niet waarom ze 1 week nodig hebben om het te repareren. Maar ik vind het toch echt schandalig lang. 1 week om te repareren en op te sturen... Ik zou toch denken dat repareren maximaal 1 dag duurt en de volgende dag ze het wegsturen ofzo, snap echt niet wat voor procedures er allemaal aan te pas komen. Maar 1 week vind ik echt schandalig lang. Dus een totale reparatie tijd van 3 weken, welniet meer.

SR+ MiC

• dsibma
welk programma gebruiken jullie om de temperaturen uit te lezen? gewoon zoiets als speedfan?

• MiskentTalent
dsibma schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:18:
welk programma gebruiken jullie om de temperaturen uit te lezen? gewoon zoiets als speedfan?
Hoe reageert de blower bij jou als ie op de voeding is aangesloten, die van mij draait vrij constant hoor bij 38/39 graden slaat ie alweer aan.
De temp lees ik uit met Everest.

Verwijderd

Ik heb de ASUS F3JP-AP041M bij laptops4u.nl besteld. Zeer waarschijnlijk kunnen ze hem morgen opsturen:)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:46:
[...]

Nog steeds geen ASUS op de update site.
Viel me ook al op. Wel staat Toshiba er nu bij, alleen er zitten wel prijsverschillen tussen zie ik al :/

XP Home naar Vista Home Basic kost 36 euro bij Lenovo, €54,28 bij Toshiba. Zelfde geldt voor Vista Home Premium, respectievelijk €60 en €79,15. Best apart te noemen, niet alleen gezien het feit dat de geselecteerde fabrikant verschil maakt, maar ook omdat deze PDF voor Home Premium een prijs van $79 noemt, de ModusLink site beweerd dat zij de dollar -> euro conversie doen, en €1,00 op 't moment zo'n $1,30 waard is en 79 dollar dus rond de 60 euro uit zou moeten komen.

Zal morgen weer een belletje plegen denk ik :Y).

• dsibma
MiskentTalent schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:38:
[...]

Hoe reageert de blower bij jou als ie op de voeding is aangesloten, die van mij draait vrij constant hoor bij 38/39 graden slaat ie alweer aan.
De temp lees ik uit met Everest.
Hij draait vrijwel altijd, persoonlijk vind ik het niet heel storend omdat ik eigenlijk altijd wel een muziekje op heb staan. Het is vast wel op te lossen met een bios-update, ik heb namelijk het gevoel dat ie absoluut niet warm wordt en de fan dus ook wel iets later aan mag slaan.

Verwijderd

Iemand een driver gevonden voor de 1.3 megapixel webcam voor vista?
mijn specifcaties F3ja, T7200,2gb,atix1600,Vista Ultimate.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik heb sinds vandaag ook Vista Ultimate (x86) draaien op mn Laptop.
F3Ja, T2400, 2GB, ATI X1600

En meeste dingen werden vanzelf goed geinstalleerd :)... alleen Vista heeft wat handigs, maar in dit geval minder handige functie.. elke applicatie heeft nu zn eigen volumecontrol, en die kan je via het icoontje rechstonder aanpassen... maar zo herkent hij HCONTROL als een apart geluid programma.. waardoor je dus leuk dat balkje in beeld ziet en er voor de rest geen nuttig volume wordt aangepast...

Als iemand oplossing weet daarvoor?...

En de Webcam driver werd bij mij standaard geinstalleerd met Windows Update... Maar hij geeft geen beeld in MSN of VirtualDub :S...

En ik krijg BT niet aan de praat... Want Wireless Console kan niet geinstalleerd worden, omdat die niet kan werken met de ATK100 Utility drivers van Vista (die werden ook via Windows Update binnengehaald)...

En nog iets...
Dat probleem met mn geluid is nu weer vaag :?...
Heb de officiele BETA Vista drivers voor realtek HD chippie geinstalleerd...
En nu krijg ik geen geluid uit de speakers.. alleen uit de koptelefoon wanneer ik die inplug...

Maar in XP kreeg ik dus altijd door de speakers, en wanneer ik inplugde, door allebei..

Erg vaag :?... had liever de XP manier.. want nu kan ik mn speakers niet gebruiken.. voor headphones heb ik toch externe kaart...

Gallery V&A

• MiskentTalent
dsibma schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:43:
[...]

Hij draait vrijwel altijd, persoonlijk vind ik het niet heel storend omdat ik eigenlijk altijd wel een muziekje op heb staan. Het is vast wel op te lossen met een bios-update, ik heb namelijk het gevoel dat ie absoluut niet warm wordt en de fan dus ook wel iets later aan mag slaan.
Er is wel een mooi progje, dat heet TAT van intel zelf kan je goed je duo core mee testen op 100% load van je proccessors.
Die van mij wordt dan 75 graden en de blower draaid voluit natuurlijk.
Ja ik hoop dat ze wel met een bios update komen, want hij is en blijft ongeveer 40 graden als je aan het internetten bent op de Office stand van powergear4, en toch draaid de fan (dat hoeft volgens mij niet, die drempel kunnen ze wel wat hoger maken vindt ik) doet hp ook, die vorige van me werdt zo,n 55 graden en dan sloeg de fan aan, en koelde ie de boel, en dan ongeveer om de 3 minuten sloeg ie weer aan enz... alleen die werdt wel veel heter 8)7 8)7
Hoor nog graag je bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Dat TAT kende ik nog niet, precies wat ik zocht _/-\o_

De fans slaan inderdaad aan bij 40 graden, ik heb de 100% load nog niet kunnen testen, dat zal ik binnenkort even doen. Maar is er niet een manier of zelf in te kunnen stellen wanneer de fans aanslaan? Daar heb je toch niet speciaal een nieuwe BIOS voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de F3JA-AP030HZ (specs: T7200, 2gb, atix1600) week in bezit, gekocht bij Dynabyte inq. tas en muis.
Ben heel erg tevreden over deze laptop, goede prestaties etc heb alleen 1 probleem wat zich voordeed na het updaten van windows xp:

Nadat ik de geinstalleerde windows xp home geupdate had kreeg ik bij het openen van Catalyst de foutmelding dat er fout was opgetreden in de CLI command manager.
Daarna geprobeerd op Ati de drivers van de videokaart te updaten, maar na het downloaden van het software controle pakket van ati krijg ik de foutmelding dat er geen nieuwe (update) software geinstalleerd kan worden |:( .

Zijn er meer mensen die deze foutmelding krijgen bij het openen van Catalyst en/of het updaten van het stuurprogramma van de videokaart?
En hoe kan ik dit probleem verhelpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:02:
Ik heb de F3JA-AP030HZ (specs: T7200, 2gb, atix1600) week in bezit, gekocht bij Dynabyte inq. tas en muis.
Ben heel erg tevreden over deze laptop, goede prestaties etc heb alleen 1 probleem wat zich voordeed na het updaten van windows xp:

Nadat ik de geinstalleerde windows xp home geupdate had kreeg ik bij het openen van Catalyst de foutmelding dat er fout was opgetreden in de CLI command manager.
Daarna geprobeerd op Ati de drivers van de videokaart te updaten, maar na het downloaden van het software controle pakket van ati krijg ik de foutmelding dat er geen nieuwe (update) software geinstalleerd kan worden |:( .

Zijn er meer mensen die deze foutmelding krijgen bij het openen van Catalyst en/of het updaten van het stuurprogramma van de videokaart?
En hoe kan ik dit probleem verhelpen??
Wellicht door de Omegadrivers te installen? Die vind ik bovendien zelf een HEEL stuk prettiger werken dan de originele Catalyst drivers. Je zult alleen wellicht eerst moeten uninstallen, en dan de omegadrivers erop zetten, aangezien omegadrivers meestal iets oudere drivers zijn. Maar wel performance optimized.... En tja, ik moet de eerste bug nog tegenkomen die met videokaart drivers te maken heeft, dus geef me dan maar de wat oudere drivers die wel wat sneller werken :)

Als je persé bij de Catalyst drivers wilt blijven... dan beschouw deze post maar als nooit getypt.

Edit: Ik heb sinds vandaag Carbon folie over de stukken waar de verf vervaagd geplakt. En ik moet zeggen dat dit een stuk prettiger uitziet dan vervaagde verf. Toegegeven, origineel is het een stuk mooier, maar dan heb ik liever dit met carbon folie dan de verkleuringen. Indien iemand wat pics wilt, zal ik ze wel maken ;) Zo niet... dan niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door F-Tim op 01-12-2006 19:29 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:38:
Ik heb de ASUS F3JP-AP041M bij laptops4u.nl besteld. Zeer waarschijnlijk kunnen ze hem morgen opsturen:)
Heb jij de laptop al ontvangen? en met welke specificaties heb jij het besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:32:
[...]

Heb jij de laptop al ontvangen? en met welke specificaties heb jij het besteld?
Zoals ik al zei morgen word hij verzonden. Vandaag is hij dus verzonden en volgende week krijg ik hem. Ik heb de ASUS F3JP-AP041M zoals hij daar staat en dat houd in:
t7200
2gb
160gb 5400rpm
windows mce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah ik heb vandaag mijn laptop gehaald bij de mycom om precies te zijn de f3ja ( t2400, 2gb, x1600) en hij draait als een trein!!! mensen bedankt allemaal want jullie hebben mijn keuze steeds makkelijker kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

[b][message=27042307,noline]Edit: Ik heb sinds vandaag Carbon folie over de stukken waar de verf vervaagd geplakt. En ik moet zeggen dat dit een stuk prettiger uitziet dan vervaagde verf. Toegegeven, origineel is het een stuk mooier, maar dan heb ik liever dit met carbon folie dan de verkleuringen. Indien iemand wat pics wilt, zal ik ze wel maken ;) Zo niet... dan niet ;)
Ja graag wat pics, ik wil wel de resultaat zien.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of de Asus F3 nog uitkomt in Europa met het hoge resolutiescherm van 1680x1050 ? Ik zou deze graag in de winkels zien verschijnen...

Grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heeft iemand al de nieuwste BIOS getest van ASUS?...

Versie 207 is uit... ik weet niet precies wat die vernieuwd, dit staat er als Changelog:
BIOS 207
Implement "Battery P-state" function to prevent battery overheating.
Ik had mn laptop geflashd ermee, en toen ik weer in Windows Vista was, detecteerde hij opeens mn bluetooth device, en werd die vanzelf geinstalleerd :P (terwijl die hiervoor niet aangaf dat er iets ontbrak qua hardware....)

Maar de Graininess was terug :(, maar wel stuk minder aanwezig dan in XP...

Heb gelezen op het forum, waar ze die beta bios hadden... dat ze in de nieuwe bios releases dus niet de nieuwe VGA bios in hadden gestopt (bij ASUS zit er in de BIOS update, ook meteen de Videokaart BIOS update)

Dus maar weer de oude beta bios erop gezet 206 (dat is dus niet dezelfde als de 206 die op de asus site staat :?)

En tot mijn verbazing werkt mn BT nog steeds :P (Dus kon ook toeval zijn, dat het gebeurde nadat ik die bios had geupdate... maar misschien had die hem ook wel getriggered :?)

Als ASUS nou even met een officiele update komt die de graininess oplost en de FAN later laat aanslaan (bij mij draait die altijd...) dan ben ik helemaal blij :P

Overigens blijft mn geluidskaart probleem... is daar niet ook BIOS van ofzo :?..
Heeft iemand zijn laptop met die bug al opgestuurd en gerepareerd retour gehad?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Voor alle mensen die hun notebook hebben gekocht na 26 oktober goed nieuws: Asus is verschenen op de website van moduslink als reseller! Je kunt vanaf nu dus je Vista bestellen.

Van Home naar Premium kost EUR 73.77
Van Home naar Basic kost EUR 50.47

Inclusief tax komt de eerste neer op 93.33... VInd ik toch vrij prijzig :( Maar even goed over denken of ik echt wel Vista wil hebben....

[ Voor 20% gewijzigd door B-Force op 04-12-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie toch echt ASUS niet in het rijtje voorkomen....

:'( :'( :'( :'( :'(

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook nog niets. Kan iemand even een link posten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Wtif :S Ik kan hem ook niet meer vinden nu :S Gisteren stond hij er zeker bij, onder ASUSTek Computer nogwat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welke geluidschip zit er eigenlijk in de F3-serie? Realtek ALC660? ADI SoundMax AD1988A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Dreamvoid schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:59:
Welke geluidschip zit er eigenlijk in de F3-serie? Realtek ALC660? ADI SoundMax AD1988A?
Realtek... (als je had gezocht in dit topic had je waarschijnlijk genoeg kunnen vinden over dat het met Realtek drivers geinstalleerd was...)

[ Voor 23% gewijzigd door BiG-GuY op 06-12-2006 08:13 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Bah, dat RMA service van Asus valt echt vies tegen. Ik ben me laptop al sinds 16-11 kwijt. Belde vorige week donderdag en kreeg te horen dat ie eindelijk op de werkvloer staat. Bel vandaag bijna een hele week later en krijg te horen dat die nu bij de engineer staat en hij aan het onderzoeken is wat de oorzaak ervan is.

Dat is allemaal geweldig en wel dat ze dat willen onderzoeken, maar moet dat nou in mijn tijd? Mol het scherm eraf en ga het maar onderzoeken in hun eigen tijd.

En om het nog erger te maken hoor ik dus ook dat ze na het onderzoeken pas de onderdeel bestellen en dan pas gaan vervangen. Ik vind dit toch echt schandalig. Ik denk dat ik me laptop nog wel een anderhalf week kwijt ben. Reperatie duur van 5 weken... Schandalig als ze met hun mooie praatjes een duratie aangeven van 2 weken. Ik heb echt geen goed woordt meer over voor Asus. :(

Voor de gene die z'n laptop wil opsturen zal ik nog maar een tijdje mee wachten. Ze hebben het erg druk zeggen ze nu.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Shiro schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:50:
Bah, dat RMA service van Asus valt echt vies tegen. Ik ben me laptop al sinds 16-11 kwijt. Belde vorige week donderdag en kreeg te horen dat ie eindelijk op de werkvloer staat. Bel vandaag bijna een hele week later en krijg te horen dat die nu bij de engineer staat en hij aan het onderzoeken is wat de oorzaak ervan is.

Dat is allemaal geweldig en wel dat ze dat willen onderzoeken, maar moet dat nou in mijn tijd? Mol het scherm eraf en ga het maar onderzoeken in hun eigen tijd.

En om het nog erger te maken hoor ik dus ook dat ze na het onderzoeken pas de onderdeel bestellen en dan pas gaan vervangen. Ik vind dit toch echt schandalig. Ik denk dat ik me laptop nog wel een anderhalf week kwijt ben. Reperatie duur van 5 weken... Schandalig als ze met hun mooie praatjes een duratie aangeven van 2 weken. Ik heb echt geen goed woordt meer over voor Asus. :(

Voor de gene die z'n laptop wil opsturen zal ik nog maar een tijdje mee wachten. Ze hebben het erg druk zeggen ze nu.
Fijn is dat :/
Heb hem ook ingestuurd (rond 26-11 dacht ik), nog niets gehoord iig, maar dacht dat het wel snel zou verlopen.
Ben echt benieuwd hoe het dan zal lopen, want heb m echt dringend nodig.

Wat was er bij jou dan ook alweer mis? Ik n raar scherm en mogelijk defect mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Mijn was niet zoveel mis mee. Had veel dode pixels. En doordat er drie naast elkaar zaten begonnen ze me iets te veel te ergeren. En dacht dat ik gelijk een nieuwe deel van behuizing kon laten opzetten tegen betaling. Aangezien die zweet hand probleem en aantasting van behuizing. Ik dacht dat het maar 10 dagen zou duren, maar als ik wist dat het 5 weken wordt...

Als ze me kap niet vervangen hebben wordt ik helemaal gek. Ik had op apart papier bij geschreven dat ik graag zal laten vervangen tegen kosten. Maar toen ik laats belde zei die dat niet wordt gedaan tenzij op RMA staat. Toen heb ik hem maar ff gewezen op een gesprek van een collega die zei dat het ook goed is als je gewoon papier bij zet. Maar de Asus tech support praat in ieder geval erg dubbelzinnig. Ieder medewerker zegt wat anders.

Ik snap überhaupt niet waarom ze onderzoek naar probleem gaan doen in mijn tijd. Ze kunnen toch vrolijk de scherm eraf mollen en dan er een nieuwe opzetten en dan als ze tijd hebben zelf ff met bulldozer over de scherm gaan of wat hun hartje begeert.

Maar ik verwacht dat jouw garantie termijn niet veel prettiger zal worden dan die van mij. Ik heb me laptop ook nogal dringend nodig. Maar ja daar geven die mensen bij Asus weinig gehoor aan. Vind sowieso de Asus Tech support erg kill reageren op je problemen. Geven echt een houding van dat het ze niks uitmaakt. Totaal geen gevoel van medeleven. Dat had ik toch wel anders geleerd bij me paar ITIL lessen.

Trouwens iemand anders probleem met een rare gepiep/gekrijs als je de Linker shift knop indruk? Ik had dat zo af en toe. Dus wou even weten wat het precies was. Had dat ook maar bij papier gemeld. Het was niet storend ofzo. En gebeurde af en toe. Maar het was een erg eigenaardig geluidje. Soort van elektriciteit gesisser ofzo.

Ja ik rant er flink op los. Had me laptop maar anderhalf maand. En ben hem nu alweer bijna een maand kwijt. Wordt echt helemaal chagrijnig als ik er aan denk. :( Speciaal me laptop aangeschaft voor school nogwel. En dan dit :(

Trouwens Asus tech support zegt ook dat als je laptop gerepareerd is dat je helemaal geen bericht krijg. De TNT zal gewoon op een random tijd bij je deur staan met je laptop... Dacht dat ze eerst een mailtje sturen wanneer je TNT kan verwachten ofzo...

[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 06-12-2006 13:27 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
BiG-GuY schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:35:

En nog iets...
Dat probleem met mn geluid is nu weer vaag :?...
Heb de officiele BETA Vista drivers voor realtek HD chippie geinstalleerd...
En nu krijg ik geen geluid uit de speakers.. alleen uit de koptelefoon wanneer ik die inplug...

Maar in XP kreeg ik dus altijd door de speakers, en wanneer ik inplugde, door allebei..

Erg vaag :?... had liever de XP manier.. want nu kan ik mn speakers niet gebruiken.. voor headphones heb ik toch externe kaart...
Zou het dan misschien toch geen hardware probleem zijn?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.