[Ervaringen] Asus F3 serie notebooks Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24
DarthPlastic schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:13:
[...]

XP Home OEM met juiste SP-niveau 'ergens vandaan halen', vervolgens werkt de Asus-key
Betekent dit dat ik via de bekende sites gewoon een XP Home edition kan downloaden en dan de ASUS Key kan gebruiken? Dit lijkt mij op zich wel legaal, aangezien je gewoon betaald hebt voor je Home edition... Alleen heb je geen officiele Home-cd, alleen die met de standaard ASUS meuk....

En als je de recovery cd gebruikt, moet je hem dan eerst formatteren? En kan je dan een clean install doen, of is het echt als recovery bedoeld? Beetje verwarrend die benamingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nogmaals, de Home Key die onderop je latop staat, is een OEM key, dus een willekeurige Home installatie die OEM is moet werken... dus ook versie zonder die troep...

Ennuh die cd's van asus zelf.. dat is dus recovery, die doet alles voor je... je hoeft alleen paar opties te kiezen en 2 maal volgende cd erin stoppen en windows zal er dan vanzelf op staan uiteindelijk...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

vincent84 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:38:
[...]

Zou het dan misschien toch geen hardware probleem zijn?
Ik zou het echt niet weten... maar voor alleen dit probleem ga ik hem iig niet opsturen... ik heb er toch 3 jaar garantie op (verzekerd erop) en zal tegen die tijd wel weer een nieuwe hebben denk ik :+ zodat ik deze dan wel kan opsturen... want kan het me echt niet veroorloven om zo lang zonder laptop te zitten op school... HBO Informatica, druk druk met programmeren... als je dat op zo'n school pc moet doen, ben je eerst half uur bezig met alles installeren... dus een week zonder laptop is al een week te lang :P...

Nja.. gelukkig kan mn externe audio kaart best hard :P, met mn grote Sennheiser headphones... maarja het is niks vergeleken met wat er uit die speakers kon komen :P dat was echt hard namelijk :P, niet denderende kwaliteit verder...

Hopen dat er iets opgelost kan worden met BIOS update? of misschien driver update van Realtek...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 21:28
BiG-GuY schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:56:
[...]

Ik zou het echt niet weten... maar voor alleen dit probleem ga ik hem iig niet opsturen... ik heb er toch 3 jaar garantie op (verzekerd erop) en zal tegen die tijd wel weer een nieuwe hebben denk ik :+ zodat ik deze dan wel kan opsturen... want kan het me echt niet veroorloven om zo lang zonder laptop te zitten op school... HBO Informatica, druk druk met programmeren... als je dat op zo'n school pc moet doen, ben je eerst half uur bezig met alles installeren... dus een week zonder laptop is al een week te lang :P...

Nja.. gelukkig kan mn externe audio kaart best hard :P, met mn grote Sennheiser headphones... maarja het is niks vergeleken met wat er uit die speakers kon komen :P dat was echt hard namelijk :P, niet denderende kwaliteit verder...

Hopen dat er iets opgelost kan worden met BIOS update? of misschien driver update van Realtek...
Ja dat probleem heb ik dus ook, ik vind het te 'klein' om hem ervoor op te sturen, en hem dan 2 maanden (wat ik hier gelezen heb) kwijt te zijn. Dus ik hoop of dat er een of andere update uitkomt die het probleem verhelpt of als er iets anders (groters) kapot mocht gaan dat ze dit ook meteen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
B-Force schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:41:
[...]

Betekent dit dat ik via de bekende sites gewoon een XP Home edition kan downloaden en dan de ASUS Key kan gebruiken? Dit lijkt mij op zich wel legaal, aangezien je gewoon betaald hebt voor je Home edition... Alleen heb je geen officiele Home-cd, alleen die met de standaard ASUS meuk....

En als je de recovery cd gebruikt, moet je hem dan eerst formatteren? En kan je dan een clean install doen, of is het echt als recovery bedoeld? Beetje verwarrend die benamingen...
Draait die fan bij jou ook om de haverklap, op de adapter zeg maar gewoon dat ie altijd draait op de adapter, maar op de accu reageert ie beter vindt ik.
Vindt het een beetje flauw..... om die fan al aan te laten slaan bij 40 graden.
Een vriend van me heeft een nieuwe HP met ongeveer dezelfde specs en die wordt wel wat heter maar hij is een mooi stuk stiller.
Ik ben uiteraart gezwigt voor de 2 jaar garantie die asus geeft, maar dat mag dan ook wel, want de fan is na 1 jaar versleten als ie zo door blijft blazen (en je raad het al die Fan 8)7 8)7 8)7 is straks nergens te krijgen)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

MiskentTalent schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:18:
[...]

Draait die fan bij jou ook om de haverklap, op de adapter zeg maar gewoon dat ie altijd draait op de adapter, maar op de accu reageert ie beter vindt ik.
Vindt het een beetje flauw..... om die fan al aan te laten slaan bij 40 graden.
Een vriend van me heeft een nieuwe HP met ongeveer dezelfde specs en die wordt wel wat heter maar hij is een mooi stuk stiller.
Ik ben uiteraart gezwigt voor de 2 jaar garantie die asus geeft, maar dat mag dan ook wel, want de fan is na 1 jaar versleten als ie zo door blijft blazen (en je raad het al die Fan 8)7 8)7 8)7 is straks nergens te krijgen)
Volgens mij draait die fan altijd bij mij :?... er zijn nog geen temp meet proggies voor vista... dus kan niet zien hoe warm die nu wordt...
En als het niet de fan is, dan is het een ander onderdeel dat een vergelijkbaar geluid maakt... wat moet dat zijn :?... heeft iemand hem ooit opengehad?
Zit er maar 1 fan in, of meerdere?

Ow en ik heb dus 3 jaar garantie/verzekering... mocht die straks stoppen met draaien en niet te vervanger zijn, moeten ze maar nieuwe laptop geven :P...

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 07-12-2006 09:43 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop maar door gehakt en een F3JP-AP041M bestelt, ben benieuwd wanneer die binnenkomt, een snellere externe HD kan later altijd nog :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
BiG-GuY schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:42:
[...]

Volgens mij draait die fan altijd bij mij :?... er zijn nog geen temp meet proggies voor vista... dus kan niet zien hoe warm die nu wordt...
En als het niet de fan is, dan is het een ander onderdeel dat een vergelijkbaar geluid maakt... wat moet dat zijn :?... heeft iemand hem ooit opengehad?
Zit er maar 1 fan in, of meerdere?

Ow en ik heb dus 3 jaar garantie/verzekering... mocht die straks stoppen met draaien en niet te vervanger zijn, moeten ze maar nieuwe laptop geven :P...
Lees hier maar eens op dit Forum van Asus zelf (http://vip.asus.com/forum...Jc&page=1&SLanguage=en-us) schijnt een groot probleem te wezen met de Fan dus daar klagen ze ook steen & been, en ik ook.
Zoiets hoort niet dat de fan al bij 40 graden aanslaat en niet weer uit gaat op de Adapter.
Als ik dit had geweten had ik geen Asus gekocht (maar helaas ben buiten de 8 dagen omruilgarantie) :( :( :(

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 23:36
Ik heb sinds kort een probleem met mijn F3JC.
Ik sluit de laptop vaak aan op m'n versterker via de line-out (analoog). Nu was ik laatst muziek aan het luisteren via de versterker en viel ineens het linker kanaal weg. Toen heb ik de kabel eruit getrokken en sindsdien heb ik geen geluid meer via de interne speakers. Ook brandde het lampje van de optische output ineens. Dit heb ik wel uit kunnen zetten via de driversoftware, maar de interne speakers werken nog steeds niet.
De drivers heb ik opnieuw geinstalleerd, maar ook dit had geen resultaat.
Iemand hier die het zelfde meegemaakt heeft, of weet wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Weer een nieuw persoon met probleem met onboard audio :?...

Bij mij brand overigens ook continue dat rode lampje van SPDIF...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Asus F3JP apo41m nu. Alles werkt top, alleen andere mensen via msn zien mijn cam erg slecht wazig en donker terwijl ik op mijn eigen scherm de cam heel goed zie. ik heb een snelle internetverbinding dus dat is het niet, maar wat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:27:
Ik heb de Asus a8jp apo41m nu. Alles werkt top, alleen andere mensen via msn zien mijn cam erg slecht wazig en donker terwijl ik op mijn eigen scherm de cam heel goed zie. ik heb een snelle internetverbinding dus dat is het niet, maar wat wel?
Heb je een Nederlandse versie van de A8JP??? :? Of heb je hem in Duitsland gehaald? En wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:42:
[...]
Heb je een Nederlandse versie van de A8JP??? :? Of heb je hem in Duitsland gehaald? En wat heb je er voor betaald?
srry ik zeg a8 maar het is een f3 komt waarschijnlijk omdat ik eerst een a8 wilde kopen in Duitsland, maar dat toch maar niet heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiskentTalent schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:09:
[...]

Lees hier maar eens op dit Forum van Asus zelf (http://vip.asus.com/forum...Jc&page=1&SLanguage=en-us) schijnt een groot probleem te wezen met de Fan dus daar klagen ze ook steen & been, en ik ook.
Zoiets hoort niet dat de fan al bij 40 graden aanslaat en niet weer uit gaat op de Adapter.
Als ik dit had geweten had ik geen Asus gekocht (maar helaas ben buiten de 8 dagen omruilgarantie) :( :( :(
Ik heb ook deze laptop, en irriteerde me hier ook mateloos aan, ik kan mededelen dat de methode genoemd op het asus forum werkt.

------------------------------------------------------------------------------------------

Okay guys, i found a solution to this one.

EDIT: You have to have the ATK0100 ACPI Utility installed. And also, uninstall Power4 Gear (lame piece of software..).

First of all, you need to download this great program: Notebook Hardware Control (Freeware) from here: http://samsung.schwippi.de/files/nhc_2.0_pre_release_04.zip

Then you'll have to download the Core Duo/Core 2 Duo patch from here: http://samsung.schwippi.de/files/nhc_Core2Duo.zip

Install the programm and the patch.

Then download the ACPI profile that some great guy built for our notebook from here:
http://nhc.justred.info/uploads/files/source/19.zip

You need to put the files that are in the zip into C:\Program Files\Notebook Hardware Control\acpi. First DELETE anything else in there (there must be 5 or 6 files).

Now open the program and go to ACPI and select Enable ACPI Control System. It must say OK-ACPI Control System Enabled. Now your noisy fan shuts up.
If you go to Show ACPI Control System Details you can control at what temperature your fan will start and stop. Be very careful with that though.

Read the help manual of the program to configure anything else.

My laptop works perfectly for one week with this program. No more noise.

WARNING: You do all the above at your own risk. I'm not responsible for any damage you do to your stuff.

-------------------------------------------------------------

Sinds ik dit heb gedaan houdt ie eindelijk zijn snater, temp van CPU blijft rond 43 graden unstressed bij normaal gebruik en rond de 52 graden bij het spelen van een spel, in dit voorbeeld Battlefield 2.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

NHC werkt jammergenoeg nog niet op Vista.. maar werkt die tweak ook constant, zonder dat je dat progje open hebt? Dat die dus niet op de achtergrond hoeft te draaien...?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook deze laptop, en irriteerde me hier ook mateloos aan, ik kan mededelen dat de methode genoemd op het asus forum werkt.

------------------------------------------------------------------------------------------

Okay guys, i found a solution to this one.

EDIT: You have to have the ATK0100 ACPI Utility installed. And also, uninstall Power4 Gear (lame piece of software..).

First of all, you need to download this great program: Notebook Hardware Control (Freeware) from here: http://samsung.schwippi.de/files/nhc_2.0_pre_release_04.zip

Then you'll have to download the Core Duo/Core 2 Duo patch from here: http://samsung.schwippi.de/files/nhc_Core2Duo.zip

Install the programm and the patch.

Then download the ACPI profile that some great guy built for our notebook from here:
http://nhc.justred.info/uploads/files/source/19.zip

You need to put the files that are in the zip into C:\Program Files\Notebook Hardware Control\acpi. First DELETE anything else in there (there must be 5 or 6 files).

Now open the program and go to ACPI and select Enable ACPI Control System. It must say OK-ACPI Control System Enabled. Now your noisy fan shuts up.
If you go to Show ACPI Control System Details you can control at what temperature your fan will start and stop. Be very careful with that though.

Read the help manual of the program to configure anything else.

My laptop works perfectly for one week with this program. No more noise.

WARNING: You do all the above at your own risk. I'm not responsible for any damage you do to your stuff.

-------------------------------------------------------------

Sinds ik dit heb gedaan houdt ie eindelijk zijn snater, temp van CPU blijft rond 43 graden unstressed bij normaal gebruik en rond de 52 graden bij het spelen van een spel, in dit voorbeeld Battlefield 2.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Ik heb het wel uitgelegt hoe het moest, maar het werkt bij mij zelf nog niet.
Heb je het progje gekocht of niet, of moet het zo ook gewoon werken, anders zal ik eens een clean install moeten doen :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
BiG-GuY schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:29:
NHC werkt jammergenoeg nog niet op Vista.. maar werkt die tweak ook constant, zonder dat je dat progje open hebt? Dat die dus niet op de achtergrond hoeft te draaien...?
Denk het niet, want dat programma bestuurt dus handmatig de fan. Als je je BIOS kan modden is het daarintegen wél mogelijk. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus komt met een nieuw neefje van de F3/F2 serie, de 14" V2:linkje op mobiletechreview.com. Naast het kleinere scherm krijg je een vingerafdruk reader, een 3MP cam, en als klapper: intern HSDPA (3G). Prijzig, lijkt me, als we m hier al krijgen - ik vind het jammer dat de F2-serie hier nergens te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiskentTalent schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:11:
[...]

Ik heb het wel uitgelegt hoe het moest, maar het werkt bij mij zelf nog niet.
Heb je het progje gekocht of niet, of moet het zo ook gewoon werken, anders zal ik eens een clean install moeten doen :? :?
Niet gekocht, gewoon die stappen gevolgd en een beetje klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:01:
[...]

Niet gekocht, gewoon die stappen gevolgd en een beetje klooien.
Bij mij reageert ie niet op de levels van de Fan, als ie heter wordt zeg maar dan gaat de fan niet harder draaien met NHC.
In het profiel staat Fan On Level 1 enz.....
Maar als ie heter wordt gaat de Fan niet mee.
Heb jij dat al geprobeert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiskentTalent schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:07:
[...]

Bij mij reageert ie niet op de levels van de Fan, als ie heter wordt zeg maar dan gaat de fan niet harder draaien met NHC.
In het profiel staat Fan On Level 1 enz.....
Maar als ie heter wordt gaat de Fan niet mee.
Heb jij dat al geprobeert???
nee klopt, het programma reageert verder nergens op , hij zet alleen de fan uit. Die profielen veranderen werkt ook niet.

Ik denk er sterk over om hem toch terug te brengen, zit nog in mijn 8 dagen terugbreng garantie bij Mycom. Batterij begint ook al los te zitten.

Beetje tegenvaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:00:
[...]

nee klopt, het programma reageert verder nergens op , hij zet alleen de fan uit. Die profielen veranderen werkt ook niet.

Ik denk er sterk over om hem toch terug te brengen, zit nog in mijn 8 dagen terugbreng garantie bij Mycom. Batterij begint ook al los te zitten.

Beetje tegenvaller
Kreeg dit terug op mijn vraag van het Fan probleem.

Geachte heer miskenttalent,

we hebben het probleem doorgegeven aan Asus R&D. Zit voorlopig niets anders op dan te wachten op een BIOS update.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

met vriendelijke groet,
ASUS Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Lijkt me raar dat ze er nu pas klachten over krijgen :? Ik heb hem al sinds oktober ofzo... Maarja.. wel goed nieuws dus :), als in die nieuwe bios nou ook de VGA bios updaten, ben ik helemaal blij :)

Ja en natuurlijk dat probleem met de geluidskaart... blijft vaag...

Kan iemand testen of tijdens die Bootsound wanneer je je koptelefoon erin plugt, of die dan wel of niet doorstuurd naar koptelefoon?

Bij mij is het alleen bij dat geluid nu geluid uit de speakers...
En tijdens booten van Windows Vista, dan hoor je een harde klik (uit de speakers) voordat die in windows is

[ Voor 49% gewijzigd door BiG-GuY op 12-12-2006 10:31 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
BiG-GuY schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:30:
Lijkt me raar dat ze er nu pas klachten over krijgen :? Ik heb hem al sinds oktober ofzo... Maarja.. wel goed nieuws dus :), als in die nieuwe bios nou ook de VGA bios updaten, ben ik helemaal blij :)

Ja en natuurlijk dat probleem met de geluidskaart... blijft vaag...

Kan iemand testen of tijdens die Bootsound wanneer je je koptelefoon erin plugt, of die dan wel of niet doorstuurd naar koptelefoon?

Bij mij is het alleen bij dat geluid nu geluid uit de speakers...
En tijdens booten van Windows Vista, dan hoor je een harde klik (uit de speakers) voordat die in windows is
Heb je de nieuwe realtec drivers al geprobeerd,
meuktracker: Realtek HD Audio 1.51

Mvg Miskenttalent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 12:26
Ik ben sinds een week of 4/5 in het bezit van een mooie ASUS F3Ja (met T7200), onder andere dankzij dit forum ;)
Ik heb gelukkig niet met de meeste problemen, die hier al genoemd zijn, te maken gehad, maar wel met de volgende dingen:

- het geluid via koptelefoon ruist behoorlijk, heb eerlijk gezegd nog niet de nieuwste driver geprobeerd van Realtek, maar via de ASUS site (die tergend langzaam is trouwens) heb ik sowieso nog geen updates gevonden.
- ASUS Live Update doet het bij mij niet meer. Op de ASUS site staat dat je een nieuwe versie zou moeten kunnen downloaden, maar ik kan m echt niet vinden, want om nou te zeggen dat die site zo overzichtelijk en duidelijk is....
- Mijn cardreader wordt niet gezien door Windows XP. Ik heb de nieuwste driver ervan (RICOH Media Card Driver v1.01.09), die dus wel op de ASUS site staat, al geprobeerd, maar niks. Ook hardware toevoegen via WinXP zelf levert niks op.

Iemand ideeën/oplossingen voor bovenstaande problemen?

Op moduslink staat trouwens eindelijk ASUS vermeld voor de upgrade naar Vista, voor diegene die het nog niet wist ;)

BVD

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Kan iemand mij vertellen hoe ik in Windows kan controleren hoeveel dedicated videogeheugen ik heb?
Het gaat om een ATi X1700.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit topic ook eens teruglezen: gisteren bij de grote zwartrooie toko in Arnhem voor 850 euri een F3F gescoord (T5200, 15,4" scherm, onboard video). Er zit Windows MCE bij, die volgens de verkopers na activatie gratis te upgraden is naar Vista Home Premium.

Moet ik nog aan speciale dingen denken als ik er Ubuntu naastzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:01

Shiro

Serenity

PCMedic schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:05:
Kan iemand mij vertellen hoe ik in Windows kan controleren hoeveel dedicated videogeheugen ik heb?
Het gaat om een ATi X1700.

BVD
Kan je controleren als je 3D mark 2005 demo installeer. Via dat programma kan je info vragen over je videokaart.

Waarschijnlijk niet het meest handige manier. Maar het werkt wel.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:57:
Ik ga dit topic ook eens teruglezen: gisteren bij de grote zwartrooie toko in Arnhem voor 850 euri een F3F gescoord (T5200, 15,4" scherm, onboard video). Er zit Windows MCE bij, die volgens de verkopers na activatie gratis te upgraden is naar Vista Home Premium.

Moet ik nog aan speciale dingen denken als ik er Ubuntu naastzet?
Jazeker, dit geldt eigenlijk voor alle meelezers in dit topic die een Asuslaptop hebben

Backup de recovery-partitie!!!!111111oneone
... ;)

De recoverycd's lijken namelijk heel aardig, maar dit is gewoon een standaard XP-image, en door vervolgens de inhoud van de recoverypartitie eroverheen te gooien heb je pas de F3 drivers etc.

Sterker nog, de recoverycd's kennen je complete systeem niet meer als je die partitie mist!
Het is maar 2GB, dus makkelijk op één dvd-tje te zetten met Ghost etc.
De partitie is niet zichtbaar, hij staat aan het begin, hidden FAT32, naam 'RECOVERY'.

Als je nu je laptop compleet wil herinstalleren, kun je dan alles wissen (of een andere HDD gebruiken), en zodra de recoverypartitie weer aanwezig is kun je met de recovery-cd's je Windows weer herstellen.

Mooi voor in de TS eigenlijk, eens kijken of ik het ergens kan plaatsen voortaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 18:02
DerManiak schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:23:
[knip]

Op moduslink staat trouwens eindelijk ASUS vermeld voor de upgrade naar Vista, voor diegene die het nog niet wist ;)
Wat irritant dat ik niet kan upgraden vanaf XP Home naar een 64 bits versie! Aarrgghh moet ik Vista daadelijk alsnog gaan kopen :'(

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Hoe stopt men hier zijn laptop in de bijgeleverde tas?

Ik stop hem zelf met de opening van de klep naar boven toe en de accu onderaan. Alleen rust de hele laptop dan wel op de accu, aangezien je tegenwoordig een 9-cells accu krijgt die uitsteekt... Als je dan steeds je laptoptas rechtop neerzet, is het dan niet slecht dat deze altijd op je laptop rust? Er zit namelijks tndaard al een beetje speling in mijn accu, hebben anderen dat ook? En wordt het naar verloop van tijd meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

B-Force schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:26:

Ik stop hem zelf met de opening van de klep naar boven toe en de accu onderaan. Alleen rust de hele laptop dan wel op de accu, aangezien je tegenwoordig een 9-cells accu krijgt die uitsteekt... Als je dan steeds je laptoptas rechtop neerzet, is het dan niet slecht dat deze altijd op je laptop rust? Er zit namelijks tndaard al een beetje speling in mijn accu, hebben anderen dat ook? En wordt het naar verloop van tijd meer?
Ik doe hem ook zo in mijn tas en heb idd ook wat speling. Volgens mij is dat normaal

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent

Draaid de fan ook constant bij 38/40 graden op de adapter, en op de Accu doet ie het net een beetje anders dan slaat ie wel even af, maar begint gauw weer. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak

Ik haal zelfs de accu eruit, om te voorkomen dat ie compleet op de accu gaat rusten. Wel idd de achterkant naar beneden, en met de onderkant naar de kant die tegen m'n zij aan komt, zodat de klep niet door zou moeten buigen (je weet het niet ;) ). Accu en oplader in het voorvak, mini-muisje erbij, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Ik stop hem juist altijd omgekeerd weg; met de accu naar boven, de laptop heeft namelijk een hellende vorm, waardoor de voorkant veel dunner is dan de achterkant.
Als je hem met de voorkant naar beneden erinschuift, gaat dit veel makkelijker :)
Ook kan ik de laptop altijd bij het pootje op de accu pakken, dan heb je hem stevig vast :)

Nou, ik heb mn laptopje weer terug :D

Hij is nu totaal 2,5week weggeweest, maar hij doet het weer perfect.
De aansluitkabel van het LCD-paneel (die door het rechterscharnier loopt) was gebroken en had (na wat onderbrekende signaallijnen) ook op gegeven moment een kortsluiting veroorzaakt, daarom ging het systeem steeds in z'n beveiliging als je hem aanzette, waardoor hij niet wou starten.

Anyway, een nieuw kabeltje heeft het probleem opgelost.

Ik heb een flinke achterstand met het bijhouden van dit topic (normaal lees ik alle posts), ik ga eens wat proberen (vooral die NotebookHardwareControl-plugin om je fan te besturen), want het klinkt allemaal geweldig. :)

Heb ook wat duidelijkheid kunnen vragen over de layout van de componenten in de laptop, misschien intressant voor de personen die zich altijd afvroegen waar de rare geluidjes vandaan komen ;)
(posities vanuit geopende stand, zoals je er nu tegenaan kijkt dus)
Linksonder zit de inschuif-HDD, rechtsonder je videokaart (zonder fan, alleen een heatpipe, maar daar kom ik later op)
Rechtsboven zit je CPU, en de spanningsregelaar e.d., hier zit tevens de fan.
De rest van de onderdelen kun je zien; het is niet moeilijk om te weten waar die dus zitten ;)

Hoe het nu met de fan zit:
Op elk component (CPU, GPU, Northbridge) zit een koperen heatsink, in het midden (bij de uitlaat) zit nog een veel groter koperen blok met de fan erop, vanuit elk component loopt een heatpipe naar deze koelunit, de heatpipes geven zelf vrij weinig warmte af, de enigste warmte die er is (die in het grote koelblok komt) wordt meteen afgekoeld.
Omdat de koelvinnen geen contact hebben met de behuizing wordt deze dus ook niet warm, en het plastic klepje op de onderkant zit ongeveer een halve centimeter 'hoger' dan de koelblokken.
Best aardig ontworpen vind ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door DarthPlastic op 15-12-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
DarthPlastic schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:41:
[...]

Jazeker, dit geldt eigenlijk voor alle meelezers in dit topic die een Asuslaptop hebben

Backup de recovery-partitie!!!!111111oneone
... ;)

De recoverycd's lijken namelijk heel aardig, maar dit is gewoon een standaard XP-image, en door vervolgens de inhoud van de recoverypartitie eroverheen te gooien heb je pas de F3 drivers etc.

Sterker nog, de recoverycd's kennen je complete systeem niet meer als je die partitie mist!
Het is maar 2GB, dus makkelijk op één dvd-tje te zetten met Ghost etc.
De partitie is niet zichtbaar, hij staat aan het begin, hidden FAT32, naam 'RECOVERY'.

Als je nu je laptop compleet wil herinstalleren, kun je dan alles wissen (of een andere HDD gebruiken), en zodra de recoverypartitie weer aanwezig is kun je met de recovery-cd's je Windows weer herstellen.

Mooi voor in de TS eigenlijk, eens kijken of ik het ergens kan plaatsen voortaan ;)
Zou je hierover wat meer uitleg kunnen geven. Ik heb kort geleden namelijk een Asus F3Jp aangeschaft, echter wil ik deze laptop ook volledig opnieuw installeren aangezien ik gek wordt van alle vreemde Asus software.
Je zegt dat ik een backup van de partitie moet maken, maar hoe kan ik dit het doen zonder Ghost. Verder kan ik deze partitie niet terug vinden op de C als op de D schijf. Zou het ook werken om gewoon de partitie te kopieeren naar een DVD toe en deze voor het herstel bijv weer terug te kopieeren op de C schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ok, ik heb ook een F3 laptop

weet niet precies wat voor een :S in de winkel stond op het kaartje dat het er eentje uit de Z serie was. Is dit nu wel of niet beter dat het een F3M serie is..? btw, ik heb er eentje met een turion tl52, 1024mb, 100gb schijf.

linux install verloopt niet soepel helaas. nu heb ik nog twee vraagjes, hoe weet ik of ik kan upgraden naar vista, en hoe krijg ik die gare stikkertjes eraf zonder de laptop te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

killu schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:40:

weet niet precies wat voor een :S in de winkel stond op het kaartje dat het er eentje uit de Z serie was. Is dit nu wel of niet beter dat het een F3M serie is..? btw, ik heb er eentje met een turion tl52, 1024mb, 100gb schijf.

linux install verloopt niet soepel helaas. nu heb ik nog twee vraagjes, hoe weet ik of ik kan upgraden naar vista, en hoe krijg ik die gare stikkertjes eraf zonder de laptop te beschadigen.
Stickertje? Boekje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
ja stickertje. zo is er een stikkertje wat zegt dat er een webcam inzit, maar windows vind er geen :S :( wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
killu schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:40:

weet niet precies wat voor een :S
Onderop de laptop op het zegel kijken naar 'MB ver. :'

Over het ghosten: Check schijfbeheer maar eens (start, rechtermuisknop op 'deze computer', kies 'beheren', ga naar Schijfbeheer), hij zit voor je C, en is een hidden FAT32.
Met een Windows-PE cd ("WinPE SuperCD" via de bekende wegen) met Ghost8 erop heb ik er een image van gemaakt en op mijn D-partitie gezet, waarna ik hem in Windows op een dvd heb gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Ik heb een vraag over speakers aansluiten. Ik heb een Logitech Z-640 5.1 Speakerset deze wil ik graag aansluiten op mn F3. Echter heeft die speakerset 3 mini-jack plugs (front, back, bass). Maar hoe ga ik die aansluiten op mn laptop?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Speedener schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:59:
Ik heb een vraag over speakers aansluiten. Ik heb een Logitech Z-640 5.1 Speakerset deze wil ik graag aansluiten op mn F3. Echter heeft die speakerset 3 mini-jack plugs (front, back, bass). Maar hoe ga ik die aansluiten op mn laptop?

Iemand een idee?
Externe geluidskaart via USB of in het ExpressCard slot, die wel geschikt is voor 5.1? Ik weet niet eens in hoeverre die er zijn voor Express, maar voor USB zijn die er zeker (bijv. Creative). Als je speakerset geen optische ingang heeft, lijkt mij dat de enige manier om volledig 5.1 geluid te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Speedener schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:59:

Iemand een idee?
Helaas niet mogelijk, de enigste optie is om de front-stekker in je audio-out te steken, maar voor 'echt' compleet geluid moet je een USB-SoundBlaster oid. kopen.
Ook kun je een receiver kopen, de speakers sluit je dan op de uitgangen aan, en via een SPDIF-kabeltje verbind je je laptop met de receiver.
Let ook op dat je géén PCMCIA-geluidskaartjes kan gebruiken, aangezien er alleen een ExpressCard-slot aanwezig is! USB2.0 is dan je enige optie, aangezien er nog nauwelijks ExpressCards te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Das wel jammer, En ik kan de mic-in ook niet instellen als rear-out ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
is het normaal dat de rechterkant van de touchpad muis een zwaardere klik maakt dan de linker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
killu schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:09:
is het normaal dat de rechterkant van de touchpad muis een zwaardere klik maakt dan de linker? 8)7
Ik had het precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Weet iemand ook wat er precies onder de Linker Shift zit? Ik hoor nog steeds soms geknetter ofzo. Soort elektrische gesizzer. En het is niet eens verholpen na me RMA waar ik ook vroeg of ze naar konden kijken.

Hoor je trouwens niet altijd, en alleen als je shif in druk. Zelfs heel zachtjes al.

[ Voor 18% gewijzigd door Shiro op 18-12-2006 14:00 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Shiro schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:58:
Weet iemand ook wat er precies onder de Linker Shift zit? Ik hoor nog steeds soms geknetter ofzo. Soort elektrische gesizzer. En het is niet eens verholpen na me RMA waar ik ook vroeg of ze naar konden kijken.

Hoor je trouwens niet altijd, en alleen als je shif in druk. Zelfs heel zachtjes al.
Daar vlakbij zit de hardeschijf :)
Laten ze eerst dat fan probleem maar eens oplossen, hij is hier verdorie maar 38 graden en dan gaat de fan al aan op de Adapter en gaat bijna niet weer uit :( :( :(

[ Voor 15% gewijzigd door MiskentTalent op 18-12-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Speedener schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:34:
[...]

Ik had het precies andersom.
en wat heb je dr mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
killu schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:00:
[...]

en wat heb je dr mee gedaan?
niks, opeens had ik het niet meer. (op de dag dat ik de RMA zou versturen was het weg :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

MiskentTalent schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:31:
[...]

Daar vlakbij zit de hardeschijf :)
Laten ze eerst dat fan probleem maar eens oplossen, hij is hier verdorie maar 38 graden en dan gaat de fan al aan op de Adapter en gaat bijna niet weer uit :( :( :(
Als je op quiet office zet dan hoor je het nauwlijks. En ik heb zowieso muziek aan, dus ik vind het niet zo zeer storend. Zelfs op high performance vind ik het nog niet eens zo storend.

Em dat geluidje komt niet van de HD. Die zit lager. Het is niet zo zeer storend, alleen beetje verontrustend.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiro op 18-12-2006 18:08 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
ik heb onder mn laptop gekeken, en ik snap niets van het stikkertje eerlijk gezegt.

er staat: F3M en een regel schuin eronder z53m-apo16m, maar ik kan op google niet egt vinden wat voor laptop het dan precies is.

Iemand een idee? of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
killu schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:25:
ik heb onder mn laptop gekeken, en ik snap niets van het stikkertje eerlijk gezegt.

er staat: F3M en een regel schuin eronder z53m-apo16m, maar ik kan op google niet egt vinden wat voor laptop het dan precies is.

Iemand een idee? of mis ik iets?
Dan heb je een Z53m-Ap016M, dat is een F3 met MediaCenter erop.

Misschien handig om in de titel Z53 te laten vermelden, dit is namelijk gewoon een F3.
In de MyCom-folder van vandaag stond ook al een Z53, met de looks en specs van de F3Jm...

Over de problemen die ik in de vorige posts las:
Gekraak van de linkershift is niets meer dan stroefheid, probeer maar eens op je laptop te typen als hij uitstaat, bij mij piepte hij toen ook ;), het ligt er gewoon aan hoe je hem indrukt.
De touchpad-kliks zijn hier ook verschillend, rechts klikt wat harder omdat deze simpelweg minder vaak gebruikt wordt :P

De fan: Ik heb laatst ook wat zitten kloten met NotebookHardwareControl om de fan stil te krijgen (voor diegenen die dit gemist hebben, zoek hier ff op NHC), hij wordt dan ook superstil, maar als je dit combineert met de "Maximum Performance" stand van NHC kan hij te heet worden.
Met Intel TAT (nog zo'n geweldig programma) kwam de CPU-temperatuur al bijna meteen boven de 60'C, en na een minuut lag deze boven de 85. Niet gezond dus!
Met NHC uit (en de fan op PokkeHerrie-modus :P) kreeg TAT de temperatuur maximaal op ongeveer 60'C.

Let dus op als je je laptop wil silencen, een beetje remming mag best (bijvoorbeeld het ophogen van de grens van 40 naar 50 graden), maar test je tweaks eerst uitgebreid met TAT, als hij deze test doorstaat is het pas veilig! (2x100% laten rekenen @ super-performance voor 5 minuten)

Maarja, de F3 is nog relatief nieuw, dus er zal binnenkort wel een gefixte bios uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ik heb sinds de aankoop van mijn F3Jp een bouncy delete knop, hebben mensen hier ook last van?
Denk erover om Asus hierover te bellen, en hopelijk dat zij dit probleem snel kunnen fixen. Heb de laptop namelijk nodig voor onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

DarthPlastic schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:11:
[...]

Over de problemen die ik in de vorige posts las:
Gekraak van de linkershift is niets meer dan stroefheid, probeer maar eens op je laptop te typen als hij uitstaat, bij mij piepte hij toen ook ;), het ligt er gewoon aan hoe je hem indrukt.
De touchpad-kliks zijn hier ook verschillend, rechts klikt wat harder omdat deze simpelweg minder vaak gebruikt wordt :P
Was het maar zo :D

Maar dat gesisser of gepiep hoor je dus de heletijd als je de knop zachtjes ingedrukt houd. En zodra je loslaat houdt het op. Dus het kan niet stroefheid zijn. Dan zal die alleen op het moment van indrukken wat kraken en piepen.

Weet niet of er verband tussen is, maar merk wel dat het vaker voorkom als ik zware applicaties draai of game doe. Het klinkt als hele vage elektrische gesisser of gepiep. Ik hoop maar dat het niks ernstigs is.

Is er trouwens een programma om de GPU temp af te lezen? Met NHC zie ik HD en CPU. Maar kon niet iets vinden als GPU temp. Overrigens vind ik het niet storend dat de fan heletijd aanstaat.

Btw me CPU kwam tot de 67 dacht ik toen ik Super Pi tot 8Mil liet berekenen :D Met gewoon normaal asus fan instellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Shiro op 18-12-2006 21:34 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Shiro schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:26:
[...]

Was het maar zo :D

Maar dat gesisser of gepiep hoor je dus de heletijd als je de knop zachtjes ingedrukt houd. En zodra je loslaat houdt het op. Dus het kan niet stroefheid zijn. Dan zal die alleen op het moment van indrukken wat kraken en piepen.

Weet niet of er verband tussen is, maar merk wel dat het vaker voorkom als ik zware applicaties draai of game doe. Het klinkt als hele vage elektrische gesisser of gepiep. Ik hoop maar dat het niks ernstigs is.
Vreemd, kijk eens of hij dit ook doet als hij uit staat?
Door intensief gebruik (lees: een paar keer flink wat hoofdletters typen ;)) is het bij mij verdwenen.
Is er trouwens een programma om de GPU temp af te lezen? Met NHC zie ik HD en CPU. Maar kon niet iets vinden als GPU temp. Overrigens vind ik het niet storend dat de fan heletijd aanstaat.

Btw me CPU kwam tot de 67 dacht ik toen ik Super Pi tot 8Mil liet berekenen :D Met gewoon normaal asus fan instellingen.
Jup, DisplayProperties > Advanced, dan kun je bij het nVidia-tabje (het laatste tabje) de temperaturen uitlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

ik heb het nog niet gehoord als die uitstaat. Maar het gebeurt sowieso niet zo vaak.

En over GPU, ik neem aan dat je ati bedoel :D
Moet je daarvoor catalyst control center geinstaleerd hebben ? Heb dat namelijk al tijdje eraf gegooid.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ik moet trouwens zeggen dat ik met mijn F3Jc op Quiet Office nergens last van heb, wat betreft de fan!
ALleen bij het opstarten staat deze vol aan, maar tijdens werken heb ik er geen last van. High Performance heb ik nog niet vaak aangehad, ook neit echt nodig gehad nog. Misschien binnekort als ik ga gamen...

ANdere mensen andere ervaring met de F3Jc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn F3Ja binnen, maar zodra ik opstart en kijk bij deze computer eigenschappen staat keurig netjes de klok snelheid op 1,83ghz. Start ik een applicatie op gaat de klok snelheid naar 987 Mhz.

Is dat iets wat hoort of normaal is bij die dual cores? Ik heb geen idee namelijk en krijg er een beetje een pijn in m'n maag van. ;)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

WasBak schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:36:
Ik heb vandaag mijn F3Ja binnen, maar zodra ik opstart en kijk bij deze computer eigenschappen staat keurig netjes de klok snelheid op 1,83ghz. Start ik een applicatie op gaat de klok snelheid naar 987 Mhz.

Is dat iets wat hoort of normaal is bij die dual cores? Ik heb geen idee namelijk en krijg er een beetje een pijn in m'n maag van. ;)

Alvast bedankt :)
Dat hoort gewoon bij laptops... als je in dat Power4Gear programma hem op extreme performance (weet niet zeker of dat extreme heet, maar iig de snelste stand) dan blijft die geforceerd op max speed :). Maar opzich is dat niet nodig, want hij gaat vanzelf op max speed draaien wanneer daarom gevraagd wordt door applicaties enzo...

Overigens als die op Quiet Office stand staat, dan blijft die geforceerd op de halve kloksnelheid draaien.. dus haal je niet de max uit je laptop... (als je alleen surft ofzo boeit het niet, maar met gamen is dat wel belangrijk, of elk andere intensieve bezigheid...)
en ik hoor iets uit mn laptop komen wat lijkt op een fan, maar het blijkbaar niet is? (ik voel dan geen windje uit dat ventilatiegat komen)
Dat geluid is er al wanneer de laptop net aan staat na een nachtje uitstaan... lijkt me dat die niet zo snel boven de 40C komt...? Welke onderdelen kunnen nog meer een vergelijkbaar geluid maken?
Pas boven de 40C voel ik ook een koud briesje :S...
maarja ik wacht wel op de bios, want ik heb geen zin om te kutten met dat NHC... Power4Gear vind ik stuk beter werken en makkelijker...

Voor temps van alle onderdelen heb je nieuwste versie van Lavalys Everest Ultimate Edition nodig :), 3.50 ondersteund hem...

Ik draai overigens weer XP want de crack van vista was onklaar gemaakt :(... dus nu maar even wachten op de versie die ik via mn school (MSDN AA) kan krijgen...

[ Voor 26% gewijzigd door BiG-GuY op 20-12-2006 08:59 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DarthPlastic schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:18:
[...]

Dit is inderdaad een pain in the ass, maar dat is bij bijna alle Asus-laptops ;)

Via Windows kun je een boot-time checkdisk laten vragen, doe dit, daarna hoort defrag te werken, daarna kun je met het tooltje op je desktop alles naar NTFS laten omzetten.
Het checken heb ik door PartitionMagic laten doen, die heeft ze ook gelijk omgezet, als je de Windowstools niet zo vertrouwt of als ze gewoon niet werken kan het dus ook altijd nog zo :)

Let overigens op dat je de recovery-partitie wel op FAT32 laat staan, dit is nodig bij gebruik van de recovery-cd's.
Ik heb iig alles al geghost omdat ik dat hele recovery-gebeuren niet zo vertrouw, ik heb een image van de recoverypartitie (overigens gewoon leesbaar met bv PartitionMagic ;)), maar ook van Windows zelf.
Stel dat de HDD crasht (iets wat als eerste gebeurt bij een val) en de recoverycd's hebben die partitie nodig... Wat dan?
[...]
Hoe kan ik dan in windows dan een backup maken van de partitie zonder dat deze een driverletter heeft, via schijfbeheer, maar kan er geen kopie van maken kan m daar alleen bekijken.

En via welk ghostprogramma kan dat goed ik heb norton geprobeerd maar die moet een lege hdd hebben want als ik de partitie kopieer dan vraagt hij of ik die schijf waar ik naar kopieer wil formateren,

maar ik wil gewoon direct op dvd branden en anders bijvoorbeeld in een specifieke map kopieren op de D schijf.

wie weet er raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
THnx, ik merk het inderdaad als ik een game opstart dat dan mn cpu gewoon naar volle snelheid gaat. :)

Op dit moment nog geen klagen over de laptop, behalve dat PES6 niet erg vlot draait, maar schijnt een X1600(?) probleem te zijn..?

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:31:Hoe kan ik dan in windows dan een backup maken van de partitie zonder dat deze een driverletter heeft, via schijfbeheer, maar kan er geen kopie van maken kan m daar alleen bekijken.

En via welk ghostprogramma kan dat goed ik heb norton geprobeerd maar die moet een lege hdd hebben want als ik de partitie kopieer dan vraagt hij of ik die schijf waar ik naar kopieer wil formateren,

maar ik wil gewoon direct op dvd branden en anders bijvoorbeeld in een specifieke map kopieren op de D schijf.

wie weet er raad
In dat geval vrees ik dat het heel moeilijk wordt...
Met Ghost8 (nog de oude versie) kon ik de image direct wegschrijven op de andere partitie.
Als je via een P2P-programma oid. zoekt naar die Windows PE SuperCD (BartPE) met Ghost32 erop, heb je iig de goede versie, en kun je hem zo imagen.
Anders moet je een ander image-programma gebruiken, of gewoon zorgen dat de partitie blijft staan zodra je hem herinstalleert.

[ Voor 32% gewijzigd door DarthPlastic op 21-12-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb een probleem met de f3ja ik krijg geen geluid meeer uit de speakers hij geeft de hele tijd aan dat er nog een koptelfoon is ingeplugd heb al nieuwe driver geprobeerd help niets.

weet iemand hoe ik dit oplos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:43:
hey ik heb een probleem met de f3ja ik krijg geen geluid meeer uit de speakers hij geeft de hele tijd aan dat er nog een koptelfoon is ingeplugd heb al nieuwe driver geprobeerd help niets.

weet iemand hoe ik dit oplos
Welcome to the club...

Software of Hardware fout :? is nog niet bekend.. maar er zijn zeker meer dan 5 mensen in dit topic die het ook hebben...

Ikzelf heb dat ik door beide geluid, dus koptelefoon en speakers... (in XP)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:02:
[...]

Welcome to the club...

Software of Hardware fout :? is nog niet bekend.. maar er zijn zeker meer dan 5 mensen in dit topic die het ook hebben...

Ikzelf heb dat ik door beide geluid, dus koptelefoon en speakers... (in XP)
1 van de 5! : Ik heb van asus nieuw moederbordje ontvangen, daarna was probleem opgelost. Maar voordat ik em opgestuurd heb, eerst ff de boel recovered; doet geluid daarna nog steeds niet (en zit er geen troebel in je line-out plugje) dan moet je maar even contact opnemen met Asus-helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Welke versie van de Bios hebben jullie draaien btw? Ik heb gisteren net geflash naar 207. Had eerst 203 draaien.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Shiro schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:02:
Welke versie van de Bios hebben jullie draaien btw? Ik heb gisteren net geflash naar 207. Had eerst 203 draaien.
Mer k je ook verschil --> is het het waard om te upgraden?

Ik heb zelf net een fresh install van Windows XP Home OEM gedaan (dus niet die recovery) en het werkt prima nu moet ik zeggen. SNapte alleen niet wat de ATK en ATK Media deed :S maar het meeste wel geinstalleerd van de driver cd, behalve alle software meuk als Norton etc.

Hij draait naar mijn gevoel nu wel sneller en beter, maar dat kan veranderen uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:59:
[...]

1 van de 5! : Ik heb van asus nieuw moederbordje ontvangen, daarna was probleem opgelost. Maar voordat ik em opgestuurd heb, eerst ff de boel recovered; doet geluid daarna nog steeds niet (en zit er geen troebel in je line-out plugje) dan moet je maar even contact opnemen met Asus-helpdesk...
Nieuw moederbord ontvangen, bedoel je dat je dat dan zelf hebt vervangen?

Wat je trouwens kan proberen (als hij ooit nog vast zit) is om met een tandenstoker oid. heel voorzichtig in de aansluiting te duwen, vaak zit er een schakelaartje wat klem zit, wat dan weer los schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

BIOS 207 is:
Implement "Battery P-state" function to prevent battery overheating.

Ik had 203. En in 206 was nog iets met processor. Alhoewel ik er niet echt een verschil in merk.

Trouwens verder heb ik af en toe deze error.

Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Had er eerst nog nooit last van gehad. Maar hoe dan ook me Laptop crash dus en ik kan er niks meer mee. Moet dus gewoon uitschakelen en weer aanzetten. Maar hoe dan ook. Zijn er nieuwe drivers voor de videokaart? Ik heb me laptop in oktober aangeschaft en gebruik dus nog het zelfde driver als van aankoop.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Shiro schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:02:
Welke laptop heb je dan? Ik heb de F3JC en BIOS versie is bij de 301 (van vorige maand) waarin die battery fix ook al zit. Zie http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=F3Jc

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 27-12-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
TommyGun schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:38:
[...]

Welke laptop heb je dan? Ik heb de F3JC en BIOS versie is bij de 301 (van vorige maand) waarin die battery fix ook al zit. Zie http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=F3Jc
Ja die laptop heb ik ook (F3JC) maar draaid de fan bij jou ook een beetje constant op de Stroomadapter, vindt het nogal storend.
Heeft iegenlijk geen zin, want hij wordt maar 39 graden idlle, maar hij blaast constant door (wel op een laag toeren, maar toch) heb jij dat ook :?
Op de Accu reageert ie wat anders maar slaat ook om de haverklap aan bij 41 graden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Laatst online: 16-09 09:50
De F3Ja (is neem ik aan de beste van de F3 versie)
ik heb vele winkels gezien maar tis nooit altijd even duidelijk over welke F3 versie het gaat

Specificaties
Intel Centrino: Core Duo T2400 (1,83 GHz) (is dit wel de snelste uitvoering?) ik dacht er 1 te hebben gezien met 2,00 GHz
160GB 5400 RPM S-ATA van Seagate
2x 1GB DDR2 PC5300 667MHz, 2 SO-DIMM sloten van Nanya
ATI Mobility Radeon X1600, 256MB (een Geforce variant ook in de schappen)?
Built-in Intel® High Definition Audio compliant audio chip
15.4" WXGA(1280x800) Colorshine
DVD +/- RW DL 8x
1.3MP Camera met ingebouwde microfoon
Bluetooth 2.0 + EDR
9 Cell 7,2Ah

heeft zeer goeie specs...

* 2,33-GHz Intel Core 2 Duo
* Resolutie van 1440 x 900
* 2 GB geheugen
* 120-GB harde schijf1
* 6x double-layer SuperDrive
* ATI Mobility Radeon X1600 grafische processor met 256 MB SDRAM

komt grotendeels overeen met de macbook pro...
Wat is er nou veel beter aan de macbookpro.... en wat is nou beter aan de asus?
tzal toch ook niet echt veel schelen (asus maakt ook vele macbooks toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

TommyGun schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:38:
[...]

Ik heb de F3JA-AP030HZ. Mijn CPU wordt idle rond de 47-51C. En op quiet office hoor je haast niks en op game/high/super performace hoor je de fan wat meer.

Maar me temp schommelt rond de 50-67 als ik game. Nog niet over de 70 zien gaan.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
P-Nut schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:05:
De F3Ja (is neem ik aan de beste van de F3 versie)
ik heb vele winkels gezien maar tis nooit altijd even duidelijk over welke F3 versie het gaat

Specificaties
Intel Centrino: Core Duo T2400 (1,83 GHz) (is dit wel de snelste uitvoering?) ik dacht er 1 te hebben gezien met 2,00 GHz
160GB 5400 RPM S-ATA van Seagate
2x 1GB DDR2 PC5300 667MHz, 2 SO-DIMM sloten van Nanya
ATI Mobility Radeon X1600, 256MB (een Geforce variant ook in de schappen)?
Built-in Intel® High Definition Audio compliant audio chip
15.4" WXGA(1280x800) Colorshine
DVD +/- RW DL 8x
1.3MP Camera met ingebouwde microfoon
Bluetooth 2.0 + EDR
9 Cell 7,2Ah

heeft zeer goeie specs...

* 2,33-GHz Intel Core 2 Duo
* Resolutie van 1440 x 900
* 2 GB geheugen
* 120-GB harde schijf1
* 6x double-layer SuperDrive
* ATI Mobility Radeon X1600 grafische processor met 256 MB SDRAM

komt grotendeels overeen met de macbook pro...
Wat is er nou veel beter aan de macbookpro.... en wat is nou beter aan de asus?
tzal toch ook niet echt veel schelen (asus maakt ook vele macbooks toch)
De F3Ja is idd een zeer goede laptop in deze prijs klasse, maar wil je de beste van de F3 reeks dan zul je toch naar de F3Jp moeten gaan kijken. Deze is uitgerust met een X1700 kaart die beter presteerd dan de X1600 maar kwa energie evenveel of minder verbruikt dankzij één of andere silicone techniek van ATi. Verder is de Asus F3Jp ook standaard uitgerust met een TPM beveiliging, echter weet ik niet of de F3Ja deze wel of niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
PCMedic schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:05:
[...]

De F3Ja is idd een zeer goede laptop in deze prijs klasse, maar wil je de beste van de F3 reeks dan zul je toch naar de F3Jp moeten gaan kijken. Deze is uitgerust met een X1700 kaart die beter presteerd dan de X1600 maar kwa energie evenveel of minder verbruikt dankzij één of andere silicone techniek van ATi. Verder is de Asus F3Jp ook standaard uitgerust met een TPM beveiliging, echter weet ik niet of de F3Ja deze wel of niet heeft.
Ja die van mij heeft ook TPM beveiliging, maar ik weet bij god niet wat dat betekent :? :?
Graag uitleg mischien :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MiskentTalent schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:25:
[...]

Ja die laptop heb ik ook (F3JC) maar draaid de fan bij jou ook een beetje constant op de Stroomadapter, vindt het nogal storend.
Heeft iegenlijk geen zin, want hij wordt maar 39 graden idlle, maar hij blaast constant door (wel op een laag toeren, maar toch) heb jij dat ook :?
Op de Accu reageert ie wat anders maar slaat ook om de haverklap aan bij 41 graden :?
Ja fan loeit bij mij ook altijd, maar ik hoor 'm niet ;) Laptopje staat aan, alleen voor een }:O op super performence, maar ik knal verder gewoon op mn werkstation die 10x zoveel herrie maakt dus.... (Gebruik laptop verder alleen om films te kijken als ik weg ben, en dan is omgevingsgeluid / filmgeluid meestal harder dan de koeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
wat raar dat die F3Jp beter is grafisch gezien en is 2.0Ghz core 2 duo (sneller dan de F3ja)
maar 40gig minder ruimte heeft.
1024 reepje minder

:-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
/edit double post sorry

[ Voor 88% gewijzigd door P-Nut op 27-12-2006 23:14 ]

• PCMedic
P-Nut schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:12:
wat raar dat die F3Jp beter is grafisch gezien en is 2.0Ghz core 2 duo (sneller dan de F3ja)
maar 40gig minder ruimte heeft.
1024 reepje minder

:-|
Zo raar is het niet dat de X1700 beter presteerd dan de X1600. De X1700 is namelijk ingedeeld tussen de X1600 en de X1800. Wat betreft de die 40 GB minder waarover je het hebt, ik heb overigens 150 GB hd en gratis een upgrade naar Win Vista Home Premium. (ok moet alleen wel 6 euro admin kosten betalen)
Die geheugen kun je altijd nog upgraden lijkt mij.

Verder ben ik tervreden met deze laptop, behalve dat er veel onnodige programma's van Asus erop staan, maar dit geldt ook voor de F3Ja.

Maar goed, moraal van mijn verhaal is: Wil je betere een videokaart, ga dan voor een F3Jp anders is de F3Ja ook een goede keuze. Even ter info, bij beide videokaarten is de dithering opgelost en is de schermkwaliteit uitstekend te noemen. Verder bevalt mij de C2D zeer goed, ik merk duidelijk een performance boost wanneer ik multiple task uitvoer. Mijn reden tot aanschaf van de P versie was omdat ik deze laptop meer dan 2 jaar wil gebruiken en nog over een paar jaar op min instelling nog games kan spelen. This een desktop vervanger voor mij.

Mijn laptop specificaties zijn:

Asus F3Jp

C2D T5600
1024 MB intern geheugen (1slot)
X1700 GPU
150 GB HD
2 Garantie/laptop tas/muis/pixelgarantie van 8dg
Windows MCE
Gratis upgrade naar Win Vista Home Premium
Prijs: 1550.50 incl verzendkosten

Ps: Er zit volgens mij maar 50 a 60 euro verschil tussen de F3Ja en de F3Jp (standaard versies)

• Shiro

Shiro

Serenity

Mmm wanneer heb jij je laptop gekocht PCmedic? Want de F3JP kan je ook krijgen met T7200 en 2GB ram. en 160GB hd. Dan ben je wel 1650.

En voor 100Euro extra is 1GB en 10GB hd en een T7200 het zeker waard imo. Zowieso alleen voor de T7200 al.

En trouwens de dithering probleem heb ik echt nog nooit last van gehad, en mijn laptop komt uit oktober.

SR+ MiC

• PCMedic
Shiro schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:41:
Mmm wanneer heb jij je laptop gekocht PCmedic? Want de F3JP kan je ook krijgen met T7200 en 2GB ram. en 160GB hd. Dan ben je wel 1650.

En voor 100Euro extra is 1GB en 10GB hd en een T7200 het zeker waard imo. Zowieso alleen voor de T7200 al.

En trouwens de dithering probleem heb ik echt nog nooit last van gehad, en mijn laptop komt uit oktober.
Ik heb deze laptop al sinds 11 a 12 decemver 2006. Echter heb ik een aangepaste versie gekregen, dus gewoon de duurste versie(F3Jp-AP041M) die vervolgens gedowngraded is naar een T5600. Blijkbaar was die van 1399 euro niet te bestellen en die is weer standaard uitgerust met een T5500 CPU.
Dus kortom heb ik gewoon de T7200 versie gekregen alleen met een reepje geheugen minder en een ander CPU. ( Dit is achteraf alleen maar een voordeel voor mij, dan weet ik in ieder geval als ik de CPU wil upgraden, dat het ook gegarandeerd werkt)

Over die dithering had ik in het begin wel wat last van, maar na een beta bios te hebben geinstalleerd (werkt overigens feilloos) is het scherm gewoon uitstekend te noemen (geen enkel spoor van artifacten ofzo). Vind de kwaliteit beter uitzien dan bij de toshiba A100 series en de Acer Aspire 5000 series. (In de ogen van een medici)

Waar ik helemaal trots op ben is wanneer ik Wlan/Bluetooth uizet +Scherm helderheid allerlaagst + powergear op het laagst Windows mij een werktijd aangeeft van meer dan 5 uur :P
Ik weet niet of deze laptop dat inderdaad haalt, maar heb ook geen zin om meer dan 5 uur te gaan wachten tot dat ie een melding geeft. (Dit komt aardig dichtbij de accutijdsduur van Apple)

Gamen heb ik nog niet geprobeerd, maar daar maak ik mij niet druk over.

• PCMedic
Ik vroeg mij trouwens af, Asus had toch zo screensaver waarbij je webcam automatisch aanstond? Waar is deze te vinden? Weten jullie er iets van, ik heb alleen de screensaver waar het merk alleen word gepromoot.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PCMedic schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:34:
Ik vroeg mij trouwens af, Asus had toch zo screensaver waarbij je webcam automatisch aanstond? Waar is deze te vinden? Weten jullie er iets van, ik heb alleen de screensaver waar het merk alleen word gepromoot.
Idd zoiets zag ik ook bij Acer, was wel grappig.

Verwijderd

Ik had deze laptop bijna gekocht, totdat ik over het fan-probleem las.

Is het daadwerkelijk storend? Ik lees reacties die zeggen van wel, maar is het echt zo erg?

@PCMedic, lost de beta-bios dit probleem op? Ik meende er wat over gelezen te hebben een paar pagina's terug...

Weet iemand trouwens waar ze nog "p" versies verkopen met XP Pro voorgeinstalleerd. De pricewatch vermeldt een JC, maar als je doorklikt naar de webwinkels zelf, zie je dat het vrijwel altijd een "H" versie is. Ik heb geen zin om 99 euro extra te betalen bij laptops4u.nl, aangezien zij al relatief duur zijn met 949 voor een AP012H...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
@mabit

De vraag die mij stelt is natuurlijk heel persoon gebonden, maar er zijn een aantal punten waar je als eerst mee rekening moet houden. De Asus F3 serie is feitelijk een verbeterde versie van de A6 reeks die bekend stond om zijn hitte productie. (Zie begin van deze topic voor meer info)
Wat je ook moet beseffen is dat er op de F3 altijd wel een fan constant blijft draaien, echter draait deze op een constant toerental en vindt ik persoonlijk het niet hinderlijk. In een stille kamer en met een afstand van 1 m moet je heel geconcentreerd zijn wil je deze fan horen. Deze mening komt wel van een persoon die niet slecht horend is en nauwelijks de mp3 speler gebruikt.

De boven beschreven situatie was in accu stand. Powergear in quiet office mode.

De volgende beschreven situatie is de acculader gewoon aansloten en Powergear op super performance

De fan slaat aan en blijft constant draaien op een constant toerental, geluidsproductie is harder dan in accu stand maar persoonlijk vindt ik het niet zo hinderlijk. Op 1 m van de laptop hoor je de fan draaien, echter is het heel zachtjes. Op 2 m moet je heel geconcentreerd luisteren wil je weer de fan horen. Echter merk wel dat in deze stand alles heel snel wordt ingeladen. Openen van Words doet hij binnen 2 sec. Internet site ophalen doet hij binnen 3 sec.

En dan even laatste punt nog, ik heb gisteren de hele dag van 12 uur s'middag tot 9 uur s'avond gewerkt. Laptop ingesteld als desktop, dus acculader aangesloten en Power gear in Quiet office mode gezet. De hele en aan de einde van de avond heb nog steeds niet gemerkt dat deze laptop lauw werdt. Ik heb het dan over de bovenkant van het toetsenbord en de ruimte naast de touchpad.

Concluderend uit deze test:

De hardheid van de geproduceerde geluid door de fan is oa afhankelijk van het menselijk gehoor. Mijn persoonlijke mening is dat het reuze meevalt en stoort mij totaal niet.
De fan draait niet voor niets. Het koel vermogen is zonder meer uitstekend tot perfect te noemen.

De beta bios lost overigens alleen de dithering op.

Wat betreft je probleem met Win Pro, ik schat je budget in rond de 1100 euro gezien je beschrijven hierboven.
Mijn advies is dat je even naar de Asus F3Ja moet gaan kijken, type AP018HZ. Deze is te verkrijgen bij 4Launch (let wel op dat verzendkosten ongeveer 22 euro bedraagt excl pixelgarantie van 49 euro)

Specificatie van F3Ja AP018HZ:

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Intel Duo Core T2400 (1.83Ghz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945PM
Geheugen: 2GB DDR2 SODIMM (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1600 256MB VRAM
Harddisk: 160GB SATA
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
1x DVI
7 in 1 Card Reader
Webcam 1.3 Megapixel
Bluetooth
Microsoft Windows XP Professional
Inclusief draagtas en muis
Afmetingen: 365x269,5x28-40,5mm
Gewicht: 2,95kg

Prijs: 968 euro excl verzendkosten en een pixelgarantie.

Om even terug te komen op Laptops4U, deze zijn inderdaad wat duurder. Ik heb overigens mij laptop wel bij hun besteld en reden was de goede service die zij konden bieden. Mijn vragen werden allemaal snel en duidelijk beantwoord en probeerde ook echt snel de laptop af te leveren, plus dat de pixelgarantie 8dagen telt.

Ik denk dat je vraag zo wel is beantwoord ;)

[ Voor 1% gewijzigd door PCMedic op 31-12-2006 11:51 . Reden: Er blijkt maar één fan in de laptop te zitten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Ik dacht dat er in de F3 maar 1 Fan zit. En dat die gewoon harder gaat draaien als je bijvoorbeeld super performance inschakel. Maar ja ik vind het sowieso niet storen.

En ja de fan coolt wel goed moet ik zeggen of Notebook hardware controle geeft onzin. Tijdens gamen zie ik dat me laptop rond de 67 graden is. Maar zodra ik stop is die ook zo weer rond de 50.

Weet iemand wat de maximale temperatuur voor een Meron is? Het blijft ook gewoon hele tijd rond de 67 graden tijdens gamen. En mja. Als je 2 uur game zit de processor dus 2 uur lang op 67graden .. Weet niet of dat slecht is...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Wist het ook niet zeker, maar dacht dat er 2 in zaten. Kan dus ook één zijn bij deze.

Maarre ik ben dus net wezen prutsen met mijn achtergrond nu wil ik dus het standaard windows blauw terugkrijgen wanneer je geen achtergrond insteld.

Wie kan mij deze waarden geven> Tint, Intensiteit, Helderheid, Rood, Groen, Blauw. Deze waarden zijn overigens terug te lezen wanneer je geen achtergrond insteld. R-muis klik> Eigenschappen>Bureaublad> Geen achtergrond> Toepassen>Vervolgens bij kleur op Overige klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Laatst online: 14-09 12:03
Gebruikt hier iemand zijn Bluetooth in combinatie met een HID apparaat?

Ik heb nl. een W810i, en ik wil deze gebruiken om mediaspeler mee te bedienen, maar elke keer als ik verbinding wil maken met de laptop dan wordt deze geweigerd. Ik heb de beveiliging van de Bluetooth al helemaal uitgeschakeld, maar zelfs dan krijg ik geen verbinding. Weet iemand toevallig hoe je HID moet enablen op de F3Ja?

Edit: Nevermind, nieuwste Bluetooth drivers installeren (waarom staan die op de Asus site niet bij de F3Ja? Heb maar die van de A6Ja gepakt aangezien die dezelfde BT chip ingebouwd heeft.) En dan kun je bij het maken van een nieuwe verbinding kiezen voor een HID verbinding. En voila het werkt als een trein! Dus voor mensen die een Asus F3Ja hebben en een Bluetooth HID device willen gebruiken, je moet versie 4 van de bluetooth software hebben!

[ Voor 35% gewijzigd door F-Tim op 29-12-2006 15:33 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Tint:139
Intensiteit:240
Helderheid:72
Rood: 0
Groen:78
Blauw:152

Maar waarom is dat zo belangrijk? Ik neem aan dat je gewoon toch wallpaper gebruikt.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Shiro schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:04:
Tint:139
Intensiteit:240
Helderheid:72
Rood: 0
Groen:78
Blauw:152

Maar waarom is dat zo belangrijk? Ik neem aan dat je gewoon toch wallpaper gebruikt.
Nou niet altijd, ik vindt het af en toe wel opgeruimd uitzien. Thema win xp classic met deze achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een weet Vista 32bit op mn F3JC draaien en het bevalt erg goed, behalve dat de atk0100 utility niet werkt, omdat het als apart programma wordt weergegeven bij de volumemixer, maar daar komen vast nog wel goede drivers voor.
Wat storender vind ik dat ik mijn scherm niet kan sluiten zonder m'n laptop af te moeten sluiten. Heb in energie al de instelling "geen actie ondernemen" gekozen, maar telkens als ik mn scherm sluit en het weer open blijft het zwart, de hdd-led geeft nog wel activiteit, maar het scherm is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Wie heeft er de gouden tip/oplossing?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
misschien een lullige tip, maar probeer eens gewoon op enter te drukken. Wanneer mijn laptop met Win MCE in slaapt valt, dan knipperd de HD lampje van mij in slowmotion als of ie aangeeft dat ie bijna in slaap valt. (doet ie overigens ook als ik hem te lang laat knipperen) Wanneer ik bijv op spatiebalk druk dan reageert ie ook niet, behalve op de enter knop. (Vindt het persoonlijk wel grappig dat knipperen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:16:
Ik heb sinds een weet Vista 32bit op mn F3JC draaien en het bevalt erg goed, behalve dat de atk0100 utility niet werkt, omdat het als apart programma wordt weergegeven bij de volumemixer, maar daar komen vast nog wel goede drivers voor.
Wat storender vind ik dat ik mijn scherm niet kan sluiten zonder m'n laptop af te moeten sluiten. Heb in energie al de instelling "geen actie ondernemen" gekozen, maar telkens als ik mn scherm sluit en het weer open blijft het zwart, de hdd-led geeft nog wel activiteit, maar het scherm is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Wie heeft er de gouden tip/oplossing?

Thanks
waar is die atk0100 en atk media eigenlijk voor? voor die knoppen bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:03:
[...]

waar is die atk0100 en atk media eigenlijk voor? voor die knoppen bovenin?
jup, en de brightness knoppen werken wel, maar het volume niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Shiro schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:49:
Ik dacht dat er in de F3 maar 1 Fan zit. En dat die gewoon harder gaat draaien als je bijvoorbeeld super performance inschakel. Maar ja ik vind het sowieso niet storen.

En ja de fan coolt wel goed moet ik zeggen of Notebook hardware controle geeft onzin. Tijdens gamen zie ik dat me laptop rond de 67 graden is. Maar zodra ik stop is die ook zo weer rond de 50.

Weet iemand wat de maximale temperatuur voor een Meron is? Het blijft ook gewoon hele tijd rond de 67 graden tijdens gamen. En mja. Als je 2 uur game zit de processor dus 2 uur lang op 67graden .. Weet niet of dat slecht is...
Volgens mij ook maar één, heb hem een keer opengehaald, en van de 'grote' fan (die bij je netwerkaansluiting) lopen heatpipes naar CPU/northbridge/videokaart e.d., dus een tweede fan zal er wel niet zijn.
Ook vind ik dat de enorme koelte van het ding de geluidsproductie wel rechtvaardigt, je hebt laptops die warmer worden, en toch meer herrie maken.

De temperatuur:
Ik heb met NotebookHardwareControl de fan eens uitgezet (of hem iig enorm vertraagd), om daarna met Intel TAT de load te testen.
In Super Performance, onder volle load (2x100%) steeg de temperatuur al snel boven de 70, en na een paar minuten lag deze al rond de 85'C, toen heb ik hem maar uitgezet.
Het was meer als een test voor NHC bedoeld, om te kijken wanneer de fan nu zou aanslaan, maar dit bleek dus helemaal niet meer te gebeuren. Sindsdien gebruik ik dat tooltje maar niet meer ;)

@iemand met W810i + Bluetooth: Heb exact dezelfde combinatie, werkt perfect :)
Je kan ook extra RemoteControl-profielen aanmaken mbv. keycodes, deze naar je telefoon zenden, om zo bijvoorbeeld PowerPoint-toetscombinaties te kunnen gebruiken :)
In de afstandbedienings-modus op je telefoon kun je een profiel versturen, deze kun je op je laptop uizippen, editten, inzippen, en weer terugsturen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9-cell batterij, pas die precies in een F3-notebook, of steekt die een eindje uit aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:35:
De 9-cell batterij, pas die precies in een F3-notebook, of steekt die een eindje uit aan de achterkant?
steekt beetje uit :P

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
DarthPlastic schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:08:
[...]

Volgens mij ook maar één, heb hem een keer opengehaald, en van de 'grote' fan (die bij je netwerkaansluiting) lopen heatpipes naar CPU/northbridge/videokaart e.d., dus een tweede fan zal er wel niet zijn.
Ook vind ik dat de enorme koelte van het ding de geluidsproductie wel rechtvaardigt, je hebt laptops die warmer worden, en toch meer herrie maken.

De temperatuur:
Ik heb met NotebookHardwareControl de fan eens uitgezet (of hem iig enorm vertraagd), om daarna met Intel TAT de load te testen.
In Super Performance, onder volle load (2x100%) steeg de temperatuur al snel boven de 70, en na een paar minuten lag deze al rond de 85'C, toen heb ik hem maar uitgezet.
Het was meer als een test voor NHC bedoeld, om te kijken wanneer de fan nu zou aanslaan, maar dit bleek dus helemaal niet meer te gebeuren. Sindsdien gebruik ik dat tooltje maar niet meer ;)

@iemand met W810i + Bluetooth: Heb exact dezelfde combinatie, werkt perfect :)
Je kan ook extra RemoteControl-profielen aanmaken mbv. keycodes, deze naar je telefoon zenden, om zo bijvoorbeeld PowerPoint-toetscombinaties te kunnen gebruiken :)
In de afstandbedienings-modus op je telefoon kun je een profiel versturen, deze kun je op je laptop uizippen, editten, inzippen, en weer terugsturen! :)
Dat probleem van hardwarecontrol, blijkt een foutje te zijn in de cor2duo patch van het progje.
Er komt volgende maand een nieuwere versie uit, het blijkt dat bepaalde Cpu's niet met de software over weg kan. :o dus even wachten nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vindt ik dan weer zo jammer he. :) Is dit bij alle typen Asus zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 20:15 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.