@mabit
De vraag die mij stelt is natuurlijk heel persoon gebonden, maar er zijn een aantal punten waar je als eerst mee rekening moet houden. De Asus F3 serie is feitelijk een verbeterde versie van de A6 reeks die bekend stond om zijn hitte productie. (Zie begin van deze topic voor meer info)
Wat je ook moet beseffen is dat er op de F3 altijd wel een fan constant blijft draaien, echter draait deze op een constant toerental en vindt ik persoonlijk het niet hinderlijk. In een stille kamer en met een afstand van 1 m moet je heel geconcentreerd zijn wil je deze fan horen. Deze mening komt wel van een persoon die niet slecht horend is en nauwelijks de mp3 speler gebruikt.
De boven beschreven situatie was in accu stand. Powergear in quiet office mode.
De volgende beschreven situatie is de acculader gewoon aansloten en Powergear op super performance
De fan slaat aan en blijft constant draaien op een constant toerental, geluidsproductie is harder dan in accu stand maar persoonlijk vindt ik het niet zo hinderlijk. Op 1 m van de laptop hoor je de fan draaien, echter is het heel zachtjes. Op 2 m moet je heel geconcentreerd luisteren wil je weer de fan horen. Echter merk wel dat in deze stand alles heel snel wordt ingeladen. Openen van Words doet hij binnen 2 sec. Internet site ophalen doet hij binnen 3 sec.
En dan even laatste punt nog, ik heb gisteren de hele dag van 12 uur s'middag tot 9 uur s'avond gewerkt. Laptop ingesteld als desktop, dus acculader aangesloten en Power gear in Quiet office mode gezet. De hele en aan de einde van de avond heb nog steeds niet gemerkt dat deze laptop lauw werdt. Ik heb het dan over de bovenkant van het toetsenbord en de ruimte naast de touchpad.
Concluderend uit deze test:
De hardheid van de geproduceerde geluid door de fan is oa afhankelijk van het menselijk gehoor. Mijn persoonlijke mening is dat het reuze meevalt en stoort mij totaal niet.
De fan draait niet voor niets. Het koel vermogen is zonder meer uitstekend tot perfect te noemen.
De beta bios lost overigens alleen de dithering op.
Wat betreft je probleem met Win Pro, ik schat je budget in rond de 1100 euro gezien je beschrijven hierboven.
Mijn advies is dat je even naar de Asus F3Ja moet gaan kijken, type AP018HZ. Deze is te verkrijgen bij 4Launch (let wel op dat verzendkosten ongeveer 22 euro bedraagt excl pixelgarantie van 49 euro)
Specificatie van F3Ja AP018HZ:
Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Intel Duo Core T2400 (1.83Ghz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945PM
Geheugen: 2GB DDR2 SODIMM (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1600 256MB VRAM
Harddisk: 160GB SATA
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
1x DVI
7 in 1 Card Reader
Webcam 1.3 Megapixel
Bluetooth
Microsoft Windows XP Professional
Inclusief draagtas en muis
Afmetingen: 365x269,5x28-40,5mm
Gewicht: 2,95kg
Prijs: 968 euro excl verzendkosten en een pixelgarantie.
Om even terug te komen op Laptops4U, deze zijn inderdaad wat duurder. Ik heb overigens mij laptop wel bij hun besteld en reden was de goede service die zij konden bieden. Mijn vragen werden allemaal snel en duidelijk beantwoord en probeerde ook echt snel de laptop af te leveren, plus dat de pixelgarantie 8dagen telt.
Ik denk dat je vraag zo wel is beantwoord
[
Voor 1% gewijzigd door
PCMedic op 31-12-2006 11:51
. Reden: Er blijkt maar één fan in de laptop te zitten ]