[Ervaringen] Asus F3 serie notebooks Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.620 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 20:13:
[...]

Dat vindt ik dan weer zo jammer he. :) Is dit bij alle typen Asus zo?
Ik moet zeggen dat het mij echt niet stoort. De accu zit namelijk aan de achterkant, dus als je je scherm open hebt staan, zie je het niet eens. Daarnaast is het hooguit 2 cm wat eruitsteekt, maar dat ding zorgt er dus wel voor dat je ruim 3 uur (onder normale belasting) op je accu kunt blijven werken. Bovendien blijft de laptop zelf, door die plaatsing van de accu, verder mooi slank: aan de voorkant (dus bij je handpalmen) is ie zo'n 1,5cm hoog en aan de achterkant zo'n 2.5-3.0 cm (hij wordt geleidelijk aan dikker).
Weet verder niet of dat bij ander ASUS laptops ook zo is...

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens mij heeft alleen DELL 9 cell accu's die niet uitsteken... maar dan is die laptop overal hoger/dikker... want die zijn aan alle kanten 4cm hoog (lelijk dus).. dan vind ik het niet gek nee...
Die van ASUS zijn stuk platter :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 20:13:
[...]

Dat vindt ik dan weer zo jammer he. :) Is dit bij alle typen Asus zo?
Je kan natuurlijk eeng ewone 6-cells accu er bij kopen en deze verpatsen op marktplaats oid... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:52:
Volgens mij heeft alleen DELL 9 cell accu's die niet uitsteken... maar dan is die laptop overal hoger/dikker... want die zijn aan alle kanten 4cm hoog (lelijk dus).. dan vind ik het niet gek nee...
Die van ASUS zijn stuk platter :)
Dat lijkt me niet, Dell zal toch niet voor iedere type accu een formaat laptop bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:46

Shiro

Serenity

@miskenttalent. Bedoel je dat NHC de temperaturen niet goed aflees? Ik heb wel een patch geïnstalleerd zodat NHC de kloksnelheid goed afleest. Maar de temperaturen lijken me op zich wel te kloppen.

en mwa, 3 uur op full load denk ik niet van de 9 cell accu. Bij mij ging die maar 2 uur en 15min mee toen ik film zat te kijken. Full screen en geluid niet eens zo hard. En brightness ene hoogste, en op quiet office. Ja... maar 2:15 min.. Vond dat zelf wel erg teleurstellend. Toen ik me laptop net had ging die veel langer mee dacht ik. Of in iederg eval zon gevoel. Alhoewel ik zelden op de accu werkt dus.

Misschien moet ik even de accu caliberen. Maar hoelang duurt dat? Laats was die 2 uur bezig en toen had ik het wel gehad met wachten.... Dus op zich heb ik sinds me aankoop in oktober nog nooit de accu gecalibereerd. En die accu heb ik standaard gewoon in me laptop zitten. Alhoewel ik die nu ontladen heb en eruit gehaald heb.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2:15 op een 9cell batterij stelt inderdaad niet veel voor.... Hoelang kan je dan wel niet op een normale 6-cell? wat voor specs heb je dan wel niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

T7200, X1600 265ram, en 2GB werkgeheugen. Dus mja, wil wel wat stroom verbuirken

Maar sowieso ging die eerst wel wat langer denk ik. Ik denk dat ik echt me accu moet calibereren. Was eerst rond de 3 uur en 15min op quiet office. En tegenwoordig maar 2:45 geeft die als tijd aan. Maar denk dat ik gewoon ff accuutje moet calibereren. Anders vind ik de slijtage wel erg snel gaan. Maar bij NHC staat dat de accu nog 100% is ~~ zal wel niet zo accuraat zijn.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ik haal met de F3Jc (GeForce 7300, 1 GB RAM en T2300) 4:15 op Quiet Offiice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
B-Force schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:11:
Ik haal met de F3Jc (GeForce 7300, 1 GB RAM en T2300) 4:15 op Quiet Offiice...
Hier idd ook, alleen geeft Everest al wel een Accu Wear Level van 10% aan, dat vind ik toch iets te snel gaan :X, iemand ervaringen met het opnieuw calibraten van de accu?

Over TPM nog, wat ik nog ergens zag staan in dit topic:
TPM = beveiliging voor je laptop, maar het leuke is dat er geen wachtwoorden oid. bepalend zijn, maar een chip met een uniek ID op je moederbord. Aangezien die al je keys opslaat is het dus superveilig te noemen ;)
Mocht je laptop dan ooit gestolen worden, dan is hij compleet onbruikbaar. Vergelijkbaar met BIOS-wachtwoorden, alleen dan niet te wissen, en daarnaast een encryptie op de HDD, zodat je data onleesbaar is, maar dat de schijf zelf ook onbruikbaar is zonder dat wachtwoord.
Binnen Windows kun je met het TPM-tooltje je wachtwoorden invullen etc., die in de TPM-chip beveiligd worden opgeslagen, zodat je een soort one-password-for-all-methode krijgt die beter beveiligd is dan andere manieren :)
Ik heb het op dit moment nog niet geactiveerd hier ivm mogelijke overstap naar Vista, zodra daar alles ondersteund wordt zal ik het eens proberen ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

DarthPlastic schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Hier idd ook, alleen geeft Everest al wel een Accu Wear Level van 10% aan, dat vind ik toch iets te snel gaan :X, iemand ervaringen met het opnieuw calibraten van de accu?

TPM = beveiliging voor je laptop, maar het leuke is dat er geen wachtwoorden oid. bepalend zijn, maar een chip met een uniek ID op je moederbord. Aangezien die al je keys opslaat is het dus superveilig te noemen ;)
Mocht je laptop dan ooit gestolen worden, dan is hij compleet onbruikbaar. Vergelijkbaar met BIOS-wachtwoorden, alleen dan niet te wissen, en daarnaast een encryptie op de HDD, zodat je data onleesbaar is, maar dat de schijf zelf ook onbruikbaar is zonder dat wachtwoord.
Binnen Windows kun je met het TPM-tooltje je wachtwoorden invullen etc., die in de TPM-chip beveiligd worden opgeslagen, zodat je een soort one-password-for-all-methode krijgt die beter beveiligd is dan andere manieren :)
Ik heb het op dit moment nog niet geactiveerd hier ivm mogelijke overstap naar Vista, zodra daar alles ondersteund wordt zal ik het eens proberen ;)
Calibereren doe je in de bios. Voor de rest heb ik het nog nooit gedaan :P In ieder geval niet af gemaakt. Was na 2 uur wachten zat. En er wordt geen geschatte tijd gegeven dus...

Wat geeft NHC aan bij accu wear level? Als dat anders is dan Everest moet ik beide programma's eens proberen.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Shiro schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:20:
[...]

Calibereren doe je in de bios. Voor de rest heb ik het nog nooit gedaan :P In ieder geval niet af gemaakt. Was na 2 uur wachten zat. En er wordt geen geschatte tijd gegeven dus...

Wat geeft NHC aan bij accu wear level? Als dat anders is dan Everest moet ik beide programma's eens proberen.
Zal dadelijk nog even kijken, maar volgens mij gaf dat programma 9% aan, en is er in een maand tijd dus 1% bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
DarthPlastic schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Hoe werkt dat TPM precies dan? Ik heb eht er nu afgegooid, omdat ik het nite gebruik. Maar houdt dit dan ook in dat je bv op MSN oid nooit meer wachtwoorden hoeft in te vullen? Dat zal wel mooi zijn :D
Dat mijn data niet meer leesbaar is als de laptop gejat is, is voor mij niet van zoveel warde. Gejat is ie dan toch al. Denk niet dat een boef (:D) denkt: goh die heeft TPM die laat ik maar staan. ;) VOor bedrijfsinformatie is het natuurlijk wel handig, maar voor thuisgebruikers? (Behalve voor je private home moviez natuurlijk ;) :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Hier vind je meer info over de TPM-technologie uit deze laptop:
http://www.infineon.com/c...view.jsp&pageTypeId=17099

Mogelijkheden (geript uit de TPM help van het tooltje)
Send and receive secure e-mail from e-mail clients like Microsoft Outlook Express, Microsoft Outlook or Netscape Messenger
Set up browser (e.g. Netscape Navigator or Internet Explorer) and web server (e.g. Microsoft Internet Information Server) for Client Authentication
Sign Microsoft Word macros.
Encrypt files and folders
Secure network connections

Maarja, de techniek is nog vrij nieuw, dus er zullen binnenkort andere toepassingen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Shiro schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:18:
T7200, X1600 265ram, en 2GB werkgeheugen. Dus mja, wil wel wat stroom verbuirken

Maar sowieso ging die eerst wel wat langer denk ik. Ik denk dat ik echt me accu moet calibereren. Was eerst rond de 3 uur en 15min op quiet office. En tegenwoordig maar 2:45 geeft die als tijd aan. Maar denk dat ik gewoon ff accuutje moet calibereren. Anders vind ik de slijtage wel erg snel gaan. Maar bij NHC staat dat de accu nog 100% is ~~ zal wel niet zo accuraat zijn.
Ik heb precies dezelfde specs (voor de F3Ja dus) en als ik op de accu werk (wat ik niet zo vaak doe), dan haal ik ook wel ruim 3 uur, op Quiet Office, wireless aan (meestal ook nog flink downloadend) en progs als Matlab en Word continu aan. Misschien scheelt het dat als ik op netstroom werk, eigenlijk nooit de accu erin heb zetten, behalve om m op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroPower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo,

Ik heb interesse in de F3JC-AP046H,
maar zie op 4launch.nl staan dat de verschillen t.o.v. de van F3JC-AP012H zijn :
F3JC-AP046H F3JC-AP012H
Processor: Intel Duo Core T2300E (1.66GHz) - Mobile Intel Core Duo 2 T5500 (1.66Ghz)
Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC5300 (max 2GB) - 1GB (1x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
De hardisk va de 046h is 20 gig groter, en de 046h heeft geen webcam???

Klopt dit?
Want op een andere site, namelijk laptops4u.nl staat 1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024) geheugen en wel een webcam. icomputers.nl geeft ook 1 x 1024 aan...
Wat klopt er nu ? Zou het zo zijn dat als ik hem bij 4launch bestel ik een andere configuratie krijg als bij een andere shop of is het een fout op hun site?

Is er met de Geforce 7300 kaart ook fatsoenlijk te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
ZeroPower schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 03:40:
Hallo,

maar zie op 4launch.nl staan dat de verschillen t.o.v. de van F3JC-AP012H zijn :
F3JC-AP046H F3JC-AP012H
Processor: Intel Duo Core T2300E (1.66GHz) - Mobile Intel Core Duo 2 T5500 (1.66Ghz)
Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC5300 (max 2GB) - 1GB (1x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)

Klopt dit?
Want op een andere site, namelijk laptops4u.nl staat 1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024) geheugen en wel een webcam. icomputers.nl geeft ook 1 x 1024 aan...
Wat klopt er nu ? Zou het zo zijn dat als ik hem bij 4launch bestel ik een andere configuratie krijg als bij een andere shop of is het een fout op hun site?

Ik heb de F3JC-AP046H en ik moet zeggen een prima laptop hier de Specs.
Hardisk 120 GB - 5400 trpm - 1GB DDR2 667MHZ mijn 2e reepje komt vandaag binnen - Gf Go 7300 4vertexshader & 4Pipelines 128MB zelf geheugen het andere tot 512 haalt ie van je geheugen uit de laptop, daarom heb ik er ook een reepje bij genomen - Webcam onboard met microfoon & het beeld is prima moet ik zeggen, alleen wanneer het donker in de kamer is, wordt het een beetje minder, maar dat is met alle webcams zo, of je moet een hele dure losse nemen?
En er valt best op te gamen hoor, heb Flatout2 er op en de beelden en snelheid van het spel is prima, alleen niet op de hoogste kwalitiet natuurlijk, maar je ziet er geen ene moer van als ik antialyzing op 2x heb of uitgeschakeld (dus prima te doen) en daar komt bij als je echt wil gamen zal een laptop niet bijzonder zijn, puur omdat je altijd naar zo'n klein schermpje zit te kijken natuurlijk.
Maar het valt prima te doen met dat kaartje hoor, mijn vriendin speelt nu Rayman Rabbit of zo iets en moet je die beelden is zien, niks minder dan op mijn PC boven met een GF 7800 GS DDR3 256 pci Express 16x.

Alleen 1 opmerking, de fan vindt ik nog al wat constant door draaien |:(

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
DerManiak schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:30:
[...]

Ik heb precies dezelfde specs (voor de F3Ja dus) en als ik op de accu werk (wat ik niet zo vaak doe), dan haal ik ook wel ruim 3 uur, op Quiet Office, wireless aan (meestal ook nog flink downloadend) en progs als Matlab en Word continu aan. Misschien scheelt het dat als ik op netstroom werk, eigenlijk nooit de accu erin heb zetten, behalve om m op te laden.
Is dat beter om je Accu er uit te halen als je een hele tijd op netstroom zit.
Heb gehoord dat dat ook gevaarlijk is, als er een piekspanning komt op het net, dan is je hele laptop naar de barrbiesjes en zo fungeert de accu als buffer tussen laptop & het netstroom. ;) ;)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroPower
En hoe zal de F3JC-AP046H in de toekomst meegaan?
Zal hij lekker draaien onder Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
ZeroPower schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:16:
En hoe zal de F3JC-AP046H in de toekomst meegaan?
Zal hij lekker draaien onder Vista?
Zeker weten, als je er een reepje geheugen bij doet draaid ie er prima op hoor :*) :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroPower
Ik zie toch meer sites, Azerty.nl en progress.nl die aangeven dat er 2 x 512 mb in de F3JC-AP046H zit.
Kan iemand mij vertellen of die sites allemaal fout zijn, of dat er verschillende configuraties bestaan?

net gebeld met BestelCentrum.nl en idd 2 x 512 mb. Het wordt dus shops afgaan...
waar heb jij hem vandaan MiskentTalent ?

[ Voor 22% gewijzigd door ZeroPower op 03-01-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:43:
hey ik heb een probleem met de f3ja ik krijg geen geluid meeer uit de speakers hij geeft de hele tijd aan dat er nog een koptelfoon is ingeplugd heb al nieuwe driver geprobeerd help niets.

weet iemand hoe ik dit oplos
Heb zelf dit probleem ook. Heb de laptop nu 1 maand in mijn bezit. Alle problemen begonnen op het moment dat ik mijn koptelefoon instak. Het koptelefoonicoontje bleef wit, dat aangeeft dat de koptelefoon nog verbonden was, ondanks dat deze niet meer ingeplugd was. Heb hierna een recovery gedaan van het systeem met behulp van de bijgeleverde Asus cd's. Probleem leek verholpen. Heb momenteel realtek driver 1.54 geïnstalleerd. Echter mijn geluid hapert erg in spellen net alsof de kaart het niet kan bijhouden.

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Naast het probleem dat ik ondervind met het geluid op mijn asus F3ja laptop hoor ik af en toe, zo'n 10 a 15 sec nadat ik de laatste handeling heb verricht op de laptop, een kleine klik die vanuit de hardeschijf lijkt te komen. Het is niet het geluid dat een hardeschijf maakt alsof het zijn laatste uren zijn.

- Kan het zijn dat de hardeschijf zich in een bepaalde stand terugzet?
- Hebben meer mensen met deze laptop dit fenomeen?
- Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
ZeroPower schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:52:
Ik zie toch meer sites, Azerty.nl en progress.nl die aangeven dat er 2 x 512 mb in de F3JC-AP046H zit.
Kan iemand mij vertellen of die sites allemaal fout zijn, of dat er verschillende configuraties bestaan?

net gebeld met BestelCentrum.nl en idd 2 x 512 mb. Het wordt dus shops afgaan...
waar heb jij hem vandaan MiskentTalent ?
Ik heb hem bij 4Launch weg bij Eindhoven, prima zaak trouwens.
Heb ook pixelgarantie afgsloten, want als je zo,n mooie laptop hebt en er zitten bv 2 dooie pixels in het scherm (dat vindt ik zonde vandaar) eb gewoon even bellen hoe het zit met het geheugen.
Die configuraties die op de sites staan zijn niet altijd goed , dus even BELLEN _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 01:44:
[...]

Heb zelf dit probleem ook. Heb de laptop nu 1 maand in mijn bezit. Alle problemen begonnen op het moment dat ik mijn koptelefoon instak. Het koptelefoonicoontje bleef wit, dat aangeeft dat de koptelefoon nog verbonden was, ondanks dat deze niet meer ingeplugd was. Heb hierna een recovery gedaan van het systeem met behulp van de bijgeleverde Asus cd's. Probleem leek verholpen. Heb momenteel realtek driver 1.54 geïnstalleerd. Echter mijn geluid hapert erg in spellen net alsof de kaart het niet kan bijhouden.

Thijs
Hierboven stond ergens beschreven dat het kan helpen om met een paperclip in de aansluiting te pielen, omdat het lijkt alsof er iets vast blijft zitten. Kan het zo 1-2-3 niet vinden nu, maar staat volgens mij nog op deze pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:44:
[...]

Hierboven stond ergens beschreven dat het kan helpen om met een paperclip in de aansluiting te pielen, omdat het lijkt alsof er iets vast blijft zitten. Kan het zo 1-2-3 niet vinden nu, maar staat volgens mij nog op deze pagina...
Het gaat nu goed met het icoontje in de realtek software. Als ik een koptelefoon insteek dan gaat nu keurig het icoontje oplichten en het programma geeft ook aan dat een stekker verbonden is. Haal ik de koptelefoon er weer uit dan gaat het icoontje weer op zwart en zegt de realtek software stekker is losgekoppeld. Voor de mensen die last hiervan hebben, raad ik aan realtek HD 1.54 te downloaden en te installeren. Dit kan helpen.

Zijn er nog mensen die het geluid van mijn hardeschijf kunnen verklaren, af en toe komt een licht klikte naar voren als de harde schijf geen activiteit meer vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 21:28
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:30:
[...]

Het gaat nu goed met het icoontje in de realtek software. Als ik een koptelefoon insteek dan gaat nu keurig het icoontje oplichten en het programma geeft ook aan dat een stekker verbonden is. Haal ik de koptelefoon er weer uit dan gaat het icoontje weer op zwart en zegt de realtek software stekker is losgekoppeld. Voor de mensen die last hiervan hebben, raad ik aan realtek HD 1.54 te downloaden en te installeren. Dit kan helpen.

Zijn er nog mensen die het geluid van mijn hardeschijf kunnen verklaren, af en toe komt een licht klikte naar voren als de harde schijf geen activiteit meer vertoont.
Ja dat geluid heb ik ook (f3ja). Je HD gaat dan naar een powersafe-stand. Het is al eerder besproken in dit topic, iemand had toen ergens een boot-tooltje gedownload waarmee de powersafe-stand uitgeschakeld kan worden. Moet je ff zoeken in het topic.

Edit:
heb het meteen maar ff voor je opgezocht:

Klik en Klikerdeklik

Waar had je die realtek HD drivers gedownload, gewoon van de asus site?

[ Voor 10% gewijzigd door vincent84 op 04-01-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Tot voor kort was de F3Ja-AP018HZ nog verkrijgbaar bij 4launch, maar ik zie net dat dit niet meer het geval is. Weet iemand of hij nog te krijgen is voor ongeveer hetzelfde bedrag? Ik heb hem wel gezien bij bijvoordbeeld mycom voor 1400 euro, en dat is gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent84 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Ja dat geluid heb ik ook (f3ja). Je HD gaat dan naar een powersafe-stand. Het is al eerder besproken in dit topic, iemand had toen ergens een boot-tooltje gedownload waarmee de powersafe-stand uitgeschakeld kan worden. Moet je ff zoeken in het topic.

Edit:
heb het meteen maar ff voor je opgezocht:

Klik en Klikerdeklik

Waar had je die realtek HD drivers gedownload, gewoon van de asus site?
Bedankt voor je reactie!

Denkelijk heb ik eroverheen gelezen.

Ik zal je hieronder de link plaatsen voor de realtek HD 1.54 driver

http://www.au-ja.de/files-realtekac.phtml

http://www.renegadeddl.co...Audio%20Driver%201.54.htm

Bij mij werkt de driver goed!

Met vriendelijke groet,

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
MiskentTalent schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:27:
[...]

Is dat beter om je Accu er uit te halen als je een hele tijd op netstroom zit.
Heb gehoord dat dat ook gevaarlijk is, als er een piekspanning komt op het net, dan is je hele laptop naar de barrbiesjes en zo fungeert de accu als buffer tussen laptop & het netstroom. ;) ;)
Accu eruit is beter, dat het gevaarlijk is lijkt me onzin.

Desktop zit toch ook op netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
ZeroPower schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 03:40:
Hallo,

F3JC-AP046H F3JC-AP012H

Klopt dit?

Enkele mailtjes, heb mijne bij 4launch gehaald, weet niet wat er in zit, maar denk 2x 512.

progress.nl

Geachte klant,

enig navraag heeft uitgewezen dat dit model inderdaad 2x512 mb heeft.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben ingelicht,

met vriendelijke groet,

Remko Nijhuis

4 Launch

Beste ***,

Wij krijgen deze helaas geleverd met 2 x 512 mb vanuit onze leverancier.

Helaas kunnen wij deze dus niet bieden met 1x1024.

Als u nog vragen heeft verneem ik deze graag van u.

Met vriendelijk groet,

Rick van Wetering

Laptops4u

Hoi ***,

Ik heb hier de officiële inkoop lijst van Asus liggen en daar staat echt 1 x 1024MB op. Dus daar ga ik ook gewoon van uit.

Met vriendelijke groet,

Jan Bax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ajampaniki
PCMedic schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:10:

Specificatie van F3Ja AP018HZ:

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Intel Duo Core T2400 (1.83Ghz)
Geheugen: 2GB DDR2 SODIMM (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1600 256MB VRAM
Harddisk: 160GB SATA
(..)
Prijs: 968 euro excl verzendkosten en een pixelgarantie.
(Bij 4launch.nl)
Vorige week mailtje of 5 met hun gewisseld aangezien ik echt niet geloofde dat ze hem voor deze prijs gingen aanbieden... Antwoorden waren beetje vaag: Is een nieuw product, wij zijn de eerste die hem kunnen leveren... Komt binnen een paar weken op de markt, pre-order hem alvast maar!

Toen ik ze wees op het feit dat hij al in Augustus in NL te koop was, kreeg ik mailtje van product manager die zei dat hij het ook niet wist, maar dat de prijzen en specs iig wel klopten! Hij dacht aan een nieuw model!?!

En nu, 5 dagen later, is het hele model weer van de website verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:29:
@ajampaniki

[...]

Vorige week mailtje of 5 met hun gewisseld aangezien ik echt niet geloofde dat ze hem voor deze prijs gingen aanbieden... Antwoorden waren beetje vaag: Is een nieuw product, wij zijn de eerste die hem kunnen leveren... Komt binnen een paar weken op de markt, pre-order hem alvast maar!

Toen ik ze wees op het feit dat hij al in Augustus in NL te koop was, kreeg ik mailtje van product manager die zei dat hij het ook niet wist, maar dat de prijzen en specs iig wel klopten! Hij dacht aan een nieuw model!?!

En nu, 5 dagen later, is het hele model weer van de website verdwenen...
Dat zal dan wel komen omdat ze hem voor veel te goedkoop aanboden. Jammer dat ik hem niet gelijk gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:13:
[...]

Dat zal dan wel komen omdat ze hem voor veel te goedkoop aanboden. Jammer dat ik hem niet gelijk gekocht had.
Dat dacht ik dus ook al, maar ik heb 5 mailjtes gehad waarin zij bij hoog en bij laag beweerden dat die prijs bij die specificatie de juiste was; van 2 verschillende mensen bevestigd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort een ASUS F3Jc-AP012H aan te schaffen. Nou heb ik echter aan het begin van dit topic gelezen dat het broertje, de ASUS F3Ja, last heeft van een lichte vorm van dithering (vlekken) op het scherm waardoor de kleur correctie niet echt klopt. Als mogelijke oorzaak werd gegeven de videokaart van de ASUS F3Ja. Is het zo omdat de F3Jc gebruikt maakt van Nvidia en niet van ATI dat de F3Jc er geen last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:05:
Ik ben van plan binnenkort een ASUS F3Jc-AP012H aan te schaffen. Nou heb ik echter aan het begin van dit topic gelezen dat het broertje, de ASUS F3Ja, last heeft van een lichte vorm van dithering (vlekken) op het scherm waardoor de kleur correctie niet echt klopt. Als mogelijke oorzaak werd gegeven de videokaart van de ASUS F3Ja. Is het zo omdat de F3Jc gebruikt maakt van Nvidia en niet van ATI dat de F3Jc er geen last van heeft?
Tot zo ver heb ik nog niet gehoord of gezien dat de Asus F3Jc serie last had van dithering. Volgens mij komen die dithering ook alleen voor bij de F3Ja en de F3Jp serie. Overigens is er voor dit probleem een beta bios uit die het heeft opgelost.

Wanneer je twijfelt raad ik je aan om even naar een lokale pc winkel te gaan, die deze laptop verkoopt en daar even naar te gaan kijken. Overigens heeft de Asus F3Jc dezelfde videokaart als de A8Jc en deze is te verkrijgen bij Dynabite. Dus als je nergens een F3Jc kan bezichtigen, probeer het dan eens bij een A8 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Hm ik denk dat ik een dead pixel heb. Of 2 misschien. Zie namelijk een soort puntje in het scherm maar deze is uitgetrokken. Dus lijkt net of er 2 totaal tegen elkaar zitten (horizontaal). Al gecheckt met Dead Pixel Buddy en ik zie hem op alle kleuren.

Iemand ervaring met zo'n streepje? (Jaja, schem heb ik al ff schoongemaakt maar dat helpt niet)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft al iemand problemen met Asus Live Update gehad? De "te weinig geheugen"-melding en daarna geen draadloze verbinding meer?
Kijk dan hier eens: http://vip.asus.com/forum...Jc&page=1&SLanguage=en-us

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Hey, iemand dit ook gezien op het ASUS F3Ja forum:
Hi all!

I have a F3Ja with a Core 2 Duo T5600 processor (2x1,83GHz)
I'm currently running the memory (PC2-5300 2x1GB) in dual-channel mode.
As far as I know the memory should run at 667MHz but according to CPU-Z (a free download) it's only running at 333MHz... Also according to some benchmarking software, the practical memory speed is around the same as it was on my old laptop, which was using PC2700 memory and a P4 3,2GHz processor.

Here is some other info from CPU-Z:
- Core speed 1,83GHz (this is OK)
- Rated FSB 665MHz (also OK)
- Bus speed 166MHz (this is a big ? for me) multiplier is x11
- Memory frequency 333MHz (also a ?)

Any ideas?

p.s. I did update the bios to the version 2.07, this didn't have any affect anywhere.

Posted: 1/3/2007 11:55:00 PM

Still no cure...

Can I ask somebody a BIG favour:

Please download the CPU-Z and check your "frequency" under the "memory" window and post your result here. If you have the same value as I (333MHz), it will help me alot. If you have a frequency around 667MHz, it will help me even more!

And finaly, what is your "bus speed" under the "CPU" window?

Thanks!

Posted: 1/4/2007 2:11:00 AM
I discussed the matter with Asus tec. support and thay said this is the standard specs!
Well... What is the great idea to put a PC2-5300 memory with it's 5-5-5 latencies to a 333MHz bus? In such a case you could double the speed of the memory with a PC2700 ram with it's 2,5 latency!?!?

Has somebody tested his system with CPU-Z?

Posted: 1/9/2007 3:23:00 AM
Hey, I have also tested my notebook (a F3Ja-APA030: T7200 @ 2.0Ghz, 2x1GB PC2-5300) with CPU-Z.
Here's what I found:

Core Speed: 997.4 MHZ (but when I set Power4Gear to super performance it's 1994.6 MHz)
Multiplier: x6 (x12 on Super performance)
Bus speed: 166.2 MHz (bus speed times multiplier equals your core speed)
Related FSB: 664.9 MHz
Memory frequency: 332.5 MHz (also with latencies 5-5-5, no matter which setting in Power4Gear)
zie ook: Forum

Kortom: klopt het dat het geheugen van de F3Ja (met 2x1GB DDR2) te langzaam loopt, of is er een andere verklaring??
Onderste post is van mijzelf, ge"test" met CPU-Z...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
DerManiak schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:25:
Hey, iemand dit ook gezien op het ASUS F3Ja forum:

[...]

zie ook: Forum

Kortom: klopt het dat het geheugen on de F3Ja (met 2x1GB DDR2) te langzoom loopt, of is er een andere verklaring??
Onderste post is van mijzelf, ge"test" met CPU-Z...
Is dit niet het QDR, DDR verhaal? Oftewel dat de snelheid verdubbeld moet worden? Is het eerste war ik aan denk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:32
weet iemand hoe ik de FN knoppen en de 5 knoppen bovenin weer werkent krijg in vista 64bits waaronder powergear ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Cyrus The Virus schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:26:
weet iemand hoe ik de FN knoppen en de 5 knoppen bovenin weer werkent krijg in vista 64bits waaronder powergear ?
Ik weet dat je daar de (ASUS) ATK0100 Utility voor nodig hebt, laatste versie bij ASUS zelf is V1043.2.15.64, maar geen idee of die ook onder Vista 64bits draait...
Ik heb mijn versie (voor WinXP) iig gevonden bij (dacht ik) asustreiber.de, omdat ie n conflict had met de Intel wireless chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
B-Force schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:10:
[...]

Is dit niet het QDR, DDR verhaal? Oftewel dat de snelheid verdubbeld moet worden? Is het eerste war ik aan denk...
Geen idee wat het QDR, DDR verhaal is (zal ik morgen wel eens nazoeken hier ;) ), maar als dat zo is, dan zou dat wel verklaren waarom ik & die Fin op de ASUS site allebei 333MHz te zien krijgen, terwijl ieder PC2-5300 dimmetje, dat ik kan vinden op internet, op 667 MHz geklokt is...

EDIT: heb heel even gezocht, maar dat is dus gewoon marketing praat? Vanwege DDR2 loopt ie op 333MHz, wat in DDR termen 2x zoveel betekent, dus plakken ze er 667MHz op?
Dacht dat we de MHz truucjes nu wel gehad hadden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DerManiak op 08-01-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet gewoon omdat het dual channel geheugen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDR wordt toch altijd 2x zo hoog aangegeven als waar het intern op draait? Ik moet iig in me bios instellen op 200 MHz om DDR400 te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:42
vincent84 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Hij hoort in ieder geval niet zo ingesteld te staan. Ik heb daar toen met een manager van Hitachi over gemaild, heb hem ook het geluid laten horen, en het hoort niet zo vaak voor te komen bij normaal gebruik. Dus uit die stand halen :)

Nog iets anders:
Als ik mijn F3JC op accu heb lopen, zie ik soms heel lichtjes het scherm flikkeren. Bijna niet te zien, hebben meer mensen dit? Zodra hij op netspanning werkt, is het weg.

[ Voor 65% gewijzigd door Msniekers op 09-01-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zo ik heb de ASUS FJ3C aangeschaft. meteen een eigen windows install gedaan. maar nu kan ik nergens een driver vinden voor de webcam. of zit deze in een driver verpakt?

weten jullie waar je op de asus site de driver voor de webcam kan vinden. heb al enkele drivers geprobeerd maar zit met 2 kb te downloaden ofzo (Asus tip: regel snelle download server) weten jullie welke driver ik nodig heb.

alvast bedankt voor de hulp/moeite

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt er een driver CD bij gekregen, als het goed is kan je gewoon die gebruiken.

Sinds wanneer staat asus niet meer bij de vista upgrade program? Ik dacht toch echt dat hij er eerst wel tussen stond? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

heb die driver gevonden.. maar hij staat helemaal niet bij apparaatbeheer en als ik hem probeer te installeren zegt hij dat ie de cam niet kan vinden.

iemand ervaring met dit?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had al eerder een post geplaatst over het tikken van mijn hardeschijf. Na dit forum nagelezen te hebben blijkt het tikkende geluid voor te komen op de hitachi schijf. Ik heb zelf

asus F3ja
Core 2 duo T7200
160 gb Seagate schijf

Heeft iemand het af en toe tikkende geluid ook met de seagate schijf?

Alvast bedankt!

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
WasBak schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:19:
Je hebt er een driver CD bij gekregen, als het goed is kan je gewoon die gebruiken.

Sinds wanneer staat asus niet meer bij de vista upgrade program? Ik dacht toch echt dat hij er eerst wel tussen stond? :|
Damn, idd! Staat er niet meer tussen... Heb m nog niet besteld, want zit n beetje krap bij kas nu, maar ik mag toch hopen dat ASUS er straks wel weer tussen staat... Vind het sowieso maar raar geregeld op die site, want zo staat Fujitsu er weer 3 keer tussen :S
Anders binnenkort maar (weer) eens mailtje richting moduslink, heb ik al eerder gedaan en kreeg er nog een reactie op ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:34:
Hallo,

Ik had al eerder een post geplaatst over het tikken van mijn hardeschijf. Na dit forum nagelezen te hebben blijkt het tikkende geluid voor te komen op de hitachi schijf. Ik heb zelf

asus F3ja
Core 2 duo T7200
160 gb Seagate schijf

Heeft iemand het af en toe tikkende geluid ook met de seagate schijf?

Alvast bedankt!

Thijs
Ik moet precies dezelfde versie hebben als jij, heb namelijk ook de T7200/160GB variant, maar ik kan niet zeggen dat ik iets hoor wat niet lijkt te kloppen. Ik hoor de hdd wel meer dan in mn oude desktop, maarja, die maakte van zichzelf al meer lawaai ;)
Lijkt idd wel of ie af en toe op een standby stand gaat of zoiets, maar ik me niet heel erg storen aan het geluid...
Tip: neem het geluid op met de mic van je webcam, kunnen wij eens horen wat je bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerManiak schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:46:
[...]

Damn, idd! Staat er niet meer tussen... Heb m nog niet besteld, want zit n beetje krap bij kas nu, maar ik mag toch hopen dat ASUS er straks wel weer tussen staat... Vind het sowieso maar raar geregeld op die site, want zo staat Fujitsu er weer 3 keer tussen :S
Anders binnenkort maar (weer) eens mailtje richting moduslink, heb ik al eerder gedaan en kreeg er nog een reactie op ook ;)
Hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Mensen opgelet die overwegen een Asus F3JP te gaan kopen!

Sinds kort is er weer een nieuwe type Asus F3. Type: F3JP-AP026C

Specificaties:

Intel Core 2 Duo T7200 (2.00GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
160GB S-ATA harddisk 5400RPM
2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive/ 7-in-1 cardreader
ATI Mobility Radeon X1700 512/1024Mb VGA/ Interne Webcam
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
Windows Vista Premium NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth 2.0
Li-Ion 6 cells: 4800mAh
365 x 269.5 x 28-40.5 mm; 2.95kg
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis
Prijs: 1625 euro

Persoonlijk vind ik de F3JP-AP041M beter geconfigureerd. De F3JP-AP041M kost 1649 euro, maar je krijgt daarbij wel een 9 cell accu met Vista upgrade mogelijkheid.
Kortom krijg je dus in verhouding bij de F3JP-AP026C minder waard voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover te twijfelen om de F3Jc-AP012H te bestellen. Ben ook op dat type gekomen na eerst gezocht te hebben op de A6Jc-Q088H (budget <900).

Is dit de meest reeele oplossing uit de F3/A6 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh meteen nog een vraagje:

zit er standaard bij de F3Jc een tas met muis? Kan dit niet overal terugvinden, en scheelt toch weer eventjes een paar tientjes op een goedkoop budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:09:

zit er standaard bij de F3Jc een tas met muis? Kan dit niet overal terugvinden, en scheelt toch weer eventjes een paar tientjes op een goedkoop budget.
Voor zo ver ik weet krijg je bij Asus al jaren een tas en muis erbij.

Let op tas en muis zitten in een doos en in die doos zit weer een doos met je laptop en de rest.

Als je geen tas en muis hebt heb je dus alleen binnenste doos gehad of de buitenste doos met heel veel ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:09:

Ik had er via 4launch.nl een tas en muis bij. Daarnaast kan ik zeggen dat de laptop uitstekend voldoet! Fijne laptop, alleen voor highend gamen niet geschikt, maar een potje NFS Carbon is prima te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n F3Jc binnengehad. Lekker opgestart, ff wat geklierd, andere, schone, windows erop etc. Maar nu wil ik gaan recoveren. Dat gaat goed totdat hij bij de 100% komt en hij om een drivercd vraagt. Als ik dan de meegeleverde drivercd erin stop, krijg ik de melding dat het niet de goede versie is, en kan ik dus niet verder. Ik ben overigens van de recover-partitie afgebleven. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:16:
Vandaag m'n F3Jc binnengehad. Lekker opgestart, ff wat geklierd, andere, schone, windows erop etc. Maar nu wil ik gaan recoveren. Dat gaat goed totdat hij bij de 100% komt en hij om een drivercd vraagt. Als ik dan de meegeleverde drivercd erin stop, krijg ik de melding dat het niet de goede versie is, en kan ik dus niet verder. Ik ben overigens van de recover-partitie afgebleven. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Volgens mij heb je twee recovery discs nodig, die beide in je Windows pakketje zitten. Stop die andere er eens in en kijk wat gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb drie recovery dvd's, elk in een andere taal. Op elke disc staat disc 1/1. Daarnaast heb ik dan die driver disk waarvan hij zegt dat het niet de goede is. Ik ga nu maar proberen te recoveren van de recover partitie, misschien dat dat wél lukt :).

edit:

Dat heeft gewerkt. Wel raar dat het met de CD niet ging maar ach. Bedankt iig!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Weet iemand toevallig wat het bestandje Powerforphone doet en of ik deze mag verwijderen? Deze stond standaard tussen mijn software's. Google resultaten geven aan dat het van Asus afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook verwijderd en heb geen negatieve gevolgen ondervonden, maar waar het voor is, géén idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik was van plan de F3JC-AP012H aan te schaffen, maar deze is volgens mij nergens meer verkrijgbaar. De F3JC-AP046H is logischerwijs een prima alternatief, maar ik lees hier dat deze nogal fanatiek is met de fan. Kan iemand hierover iets meer zeggen? Mijn ervaringen zijn dat de F3JC-AP012H superstil is in de Office-powermode (met dat ranzige custom power profile programmaatje): fan gaat nooit aan.

Verder nog iets vreemds: FSB op 800MHz, volgens specificaties op azerty.nl??

[ Voor 9% gewijzigd door guillaume op 20-01-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor de niet-gamers is er nu ook een betaalbaardere Vista-F3 met integrated graphics: de F3F-AP067C. De bekende F3-features, met:
- Core 2 Duo T5500 (1.66GHz)
- Intel 945GM
- 1x1GB DDR2 PC5300
- 80GB SATA
- Bluetooth
- Microsoft Windows Vista Home Premium

Hij is stevig aan de prijs vergeleken met vergelijkbare F3F's met XP Home, bijna 150 euro duurder (maar goed, XP MCE was ook altijd al duurder dan Home). En nergens vermelding van een webcam? Raar.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 20-01-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwireless
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-12-2024
is niet meer van belang

[ Voor 95% gewijzigd door djwireless op 21-01-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Zouden jullie €19,95 over hebben om van de 2x512MB in de F3JC-AP046H 1x1024MB te maken (met behoud van garantie), met 't oog op de toekomst?

Prestatieverschillen van single channel vs. dual channel zijn te verwaarlozen?

[ Voor 22% gewijzigd door guillaume op 23-01-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de F3ja-AP030HZ gekocht – helemaal geweldig (althans dat vind ik) Alles werkt supersnel en gamen (ook via internet) is vooralsnog geen probleem. Kost wat, maar dan heb je ook wat!!!!

Het enige wat ik tegenkom is dat het beeld soms wat groenig wordt (bepaalde gebieden pixels) – dit komt volgens mij omdat ik hem dan bijvoorbeeld op quiete office heb staan. Net of de videokaart het dan niet trekt..(gebeurt vooral als ik de cam erbij aan doe) Kan iemand dit bevestigen of zijn er andere ideeen!?!?!

Andere vraag: hoe kan ik een tweede web-cam inschakelen (nu pakt hij altijd de laptop cam) ik zou dus willen switchen!?!? Wie o wie!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Guillaume..

Ik zou het wel doen. Er zitten maar 2 slots in, en voor 20,- behoud je nu de mogelijkheid om 'm later te upgraden voor enkel de kostprijs van 1 extra geheugenkaartje (naast de inbouwkosten natuurlijk). Als je dat niet doet dan zit je vast aan 1 Gb.
Anders gezegd, als je wilt upgraden later dan ben je dus 2x de prijs voor 1 Gb kwijt en blijf je zitten met 2x 512 waar je niets meer mee doet.....

Doch als je nooit gaat upgraden dan is het niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
* DarthPlastic heeft sinds vandaag Vista draaien :D

Wie van plan is te upgraden binnenkort, ZEKER DOEN :D
Ik las verhalen dat in de Beta / RC1/RC2 wat problemen icm deze laptop zijn, maar ik installeer nu de retailversie (Business N van MSDN-AA) op mijn F3Jc-AP012H, en alles werkt perfect.

Om problemen te voorkomen met de oude XP-install heb ik maar een hele nieuwe schijf erbij gekocht (Samsung 120GB 2.5" SATA), te installeren in 5 minuten.
Ook heb ik 1GB RAM erbij gekocht (DDR2 SODIMM 667Mhz/PC5300) van Corsair.
De laptop was gemakkelijk te openen (een plastic paneeltje onderop losschroeven), en herkende alles meteen.
Mijn upgrades: Samsung HM120JI / Corsair VS1GSDS667D2, voor wie niet zeker weet wat compatible is. De schijf is sneller dan de standaardschijf, en bovendien kan ik hem nu naar hartelust her-indelen als ik dat wil, zonder rekening te moeten houden met een recoverypartitie, die op de andere schijf bewaard moest blijven.

Zet voor het installeren je wireless-schakelaar even uit, dan herkent hij die nog niet, toen hij geïnstalleerd was zette ik deze schakelaar aan, en na 10 seconden rommelen had ik verbinding :D
Compatibiliteitsproblemen? Ha!

Lijstje wat er werkt en wat er nog niet werkt (na amper een uurtje prutsen)
Direct na install:
VGA/Bluetooth/WLAN/Ethernet etc
Na install van Asusdrivers (check de downloads voor de F3, selecteer Vista)
Realtek HD/Power4Gear/ATK-OSD(dat berichtenvenster linksboven in je scherm)

Meer heb ik nog niet geïnstalleerd (druk bezig :)), maar ook zaken zoals de cam en extra bluetoothspul zijn al herkend door Windows, die moet ik nog even de juiste drivers van Asus voeren.

Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Laatst online: 14-09 12:03
DarthPlastic schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:27:
* DarthPlastic heeft sinds vandaag Vista draaien :D

Om problemen te voorkomen met de oude XP-install heb ik maar een hele nieuwe schijf erbij gekocht (Samsung 120GB 2.5" SATA), te installeren in 5 minuten.
Heb je nu 2 harde schijven in je laptop zitten dan? Of heb je de standaard 160GB schijf vervangen door de 120 die je nieuw gekocht hebt? Dat is me nl. nog niet helemaal duidelijk! Voor de rest is het mooi dat alles zo goed werkt met Vista! :D

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
F-Tim schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:48:
[...]

Heb je nu 2 harde schijven in je laptop zitten dan? Of heb je de standaard 160GB schijf vervangen door de 120 die je nieuw gekocht hebt? Dat is me nl. nog niet helemaal duidelijk! Voor de rest is het mooi dat alles zo goed werkt met Vista! :D
160 :? De F3Jc heeft standaard 100GB, die is nu vervangen door 120GB.

De capaciteit was niet zo belangrijk, 100 tot 120GB vond ik prima, de nieuwe schijf heeft nu Windows Vista, terwijl ik de oude schijf (met recovery/originele XP) met rust kan laten.
Ik geef toe, het had op dezelfde schijf gekund, maar ivm garantie e.d. heb ik besloten Vista op een eigen schijf te zetten.
De 100GB-schijf bouw ik binnenkort wel in zo'n HDD-USB-behuizing oid. in, het is toch weer 100GB ;)

Iemand trouwens ervaring met nVidia drivers? De laatste keer dat ik mijn drivers geüpdate heb is dik 2 jaar geleden, en ik kom helemaal geen wijs uit de site.
Ik heb via de GoT-search een link naar Guru3d gevonden, met mobile-drivers versie 97.35 voor Vista, maar volgens Vista is de driver niet signed, en hij komt er ook niet mee door de WindowsPerformanceIndex-test (games lopen wel, maar de Vista-3D-screensavers zijn heel traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Vista Drivers moet je even van laptopvideo2go.com halen (forum) en niet vergeter de inf er in te plakken (na het uitpakken, anders vind hij de kaart niet). Je zou ook kunnen zoeken naar 100.30 (DX 10 driver), en dan daar een modded inf in zetten van laptopvideo2go.com, elke moet werken gok ik.lv2g.com moest die driver van MS afhalen, gelukkig heb ik hem al en ben zeer tevreden over game performance onder Vista op mn GF 7600 van mn A6T, heb alleen maar meer FPS gekregen met Vista x64 tov XP na mn upgrade naar 2GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Heeft iemand hier ervaring met deze laptop onder Linux (Ubuntu )?
En de belangrijkste vraag: heeft iemand al geexperimenteerd met kvm
(http://kvm.sourceforge.net )?

Ben op zoek naar een vervanger voor mijn total-loss Acer, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Kreeg vandaag een mailtje van 4launch:
Helaas is de Asus Notebook F3JC-AP046H 15.4", T5500, 120GB (zwart/grijs) voor € 935.00 (artikelnummer: 024496), http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=024496 End Of Life. Dat betekent dat geen van onze leveranciers dit product meer levert en de fabrikant dit product niet meer produceert.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
guillaume schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:20:
[...]
Denk dat het komt dat er een grote fout in deze laptop zit inverband met de Fan die constant door draaid op de Adapter, Asus heeft mij belooft dat ze aan een nieuwe Bios werkten voor deze laptop, maar ik geloof er geen reet van, er is namelijk nog helemaal geen spoor te bekennen van 1 nieuwe bios.
Vandaar dat ze deze serie laptops uit de handel hebben genomen, en ze kunnen het met een Bios niet Fixen denk ik, dus ik zit met een lawaaibak, dus voor mij nooit geen Asus laptop meer, maar ja zit er minstens 3 jaar aan vast, want zo,n duur ding ruil je niet zo maar weer om tegen een andere laptop en weer een smak geld toegeven (met 1 woord bedankt asus voor deze rammelbak) :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:46

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik ben op zoek naar een goeie high-performance laptop, geschikt voor videobewerking, motion graphics en gaming, en kwam al snel uit op de F3JP. Ik had hiervoor een A6T van een paar maanden oud, maar die is vorige week gejat :(

Een paar dingen die ik me afvroeg:

Op de site van Laptops4U zie ik de A3JP-Ap041M staan en de F3JP-Ap026C. Beide hebben bijna exact dezelfde specs, afgezien van het besturingssysteem (resp. Windows Xp Media Center en Windows Vista Premium) en de accu (resp. 9 cells en 6 cells). De prijs is exact hetzelfde (beide € 1649,-). Ik wil wel graag een lange batterijduur dus dan gaat de voorkeur uit naar de AP041M. Maar wat is de Mediacenter precies vergeleken met XP Home of Pro? En hoe zit het met upgraden naar Vista? Is dat mogelijk bij de AP041M, is het gratis en hoe gaat dat in z'n werk?

Een ander vraagje is de levertijd: ik zie overal dat de F3JP moeilijk leverbaar is, langer dan 10 werkdagen is de norm. Nu heb ik er niet zoveel haast mee, ik kan dus wel 10 dagen wachten, maar weet iemand of er leveringsproblemen zijn, of is ie misschien überhaupt niet meer leverbaar?

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Beide laptops die jij op het oog hebt hebben een max resolutie van "slechts" 1280x800. Zou je niet liever kijken naar een laptop met een resolutie van 1400x1050 of hoger? Lijkt me wel zo plezierig als je met grafische appz werkt.

(Hoor van mensen die op 1280x800 werken, met een 3d-prog, dat ze eigenlijk net ruimte tekort komen)

[ Voor 18% gewijzigd door Scipionyx op 25-01-2007 12:17 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
MiskentTalent schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:39:
[...]

Denk dat het komt dat er een grote fout in deze laptop zit inverband met de Fan die constant door draaid op de Adapter, Asus heeft mij belooft dat ze aan een nieuwe Bios werkten voor deze laptop, maar ik geloof er geen reet van, er is namelijk nog helemaal geen spoor te bekennen van 1 nieuwe bios.
Vandaar dat ze deze serie laptops uit de handel hebben genomen, en ze kunnen het met een Bios niet Fixen denk ik, dus ik zit met een lawaaibak, dus voor mij nooit geen Asus laptop meer, maar ja zit er minstens 3 jaar aan vast, want zo,n duur ding ruil je niet zo maar weer om tegen een andere laptop en weer een smak geld toegeven (met 1 woord bedankt asus voor deze rammelbak) :( :( :(
Hmm, ik had 'm bijna besteld, juist omdat de 012H zo enorm stil is. Maar dit probleem is dus onderkend door Asus en iedereen met een 046H heeft hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Scipionyx schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:16:
Beide laptops die jij op het oog hebt hebben een max resolutie van "slechts" 1280x800. Zou je niet liever kijken naar een laptop met een resolutie van 1400x1050 of hoger? Lijkt me wel zo plezierig als je met grafische appz werkt.

(Hoor van mensen die op 1280x800 werken, met een 3d-prog, dat ze eigenlijk net ruimte tekort komen)
Ik sluit er meestal een extern scherm op aan, op die manier heb ik ruimte genoeg :)
Een 17" laptop is me net te groot, ik wil namelijk wel iets wat enigszins draagbaar is. Dan neem ik wel genoegen met een iets lagere resolutie. Of zijn er ook 15.4" laptops met een hogere resolutie dan 1280x800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jep, de Zepto laptops bijv. Maar voor een hoge(re) resolutie op een 15" moet je beter zoeken.

Wat is je budget?

Overigens heb ik zojuist de Asus V1JP besteld!! *O*
Nou nog wachten -O-

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 13:51
Ik heb een probleempje met mijn laptop. Ik heb wel geluid door de koptelefoon uitgang, maar haal ik de koptelefoon eruit doen de speakers van de laptop het niet. Heb natuurlijk gekeken of mute aan staat volume hard genoeg, of er in windows niks gedempt staat. Opnieuw opgestart, maar de speakers in de laptop doen het maar niet. Het gaat om de F3F met een T5200 processor (exacte type weet ik even niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
guillaume schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:50:
[...]

Hmm, ik had 'm bijna besteld, juist omdat de 012H zo enorm stil is. Maar dit probleem is dus onderkend door Asus en iedereen met een 046H heeft hier last van??
Ik heb zelf een 012H en moet zeggen dat ik er absoluut geen problemen mee heb. Voor de rest: ergens in dit topic staat een manier om van het fan geluid af te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk ook mijn eigen F3Jc-AP012H binnen!!!!! :*) :*) :*) :*) :*)

Even een vraagje, na schone install, zie ik een paar programma's op de driver cd staan die ik niet 1-2-3 kan plaatsen. Waar dient Infineon TPM voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:46:

Even een vraagje, na schone install, zie ik een paar programma's op de driver cd staan die ik niet 1-2-3 kan plaatsen. Waar dient Infineon TPM voor?
TPM is een leuk handigheidje voor in Windows om een stevige beveiliging op je laptop te hebben.
Als je het aanzet in je BIOS, en hem op Windows installeert, kun je onder andere je hardware beveiligen (onbruikbaar maken zonder wachtwoord) of een beveiligde map maken.
Onder Vista werkt de file-beveiliging ook nog eens samen met de TPM-chip, zodat bestanden die daar versleuteld zijn alléén maar kunnen worden uitgelezen op dezelfde laptop, met dezelfde login.

Heb t overigens nooit uitgetest, misschien binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:46:

Mag ik vragen waar je 'm hebt besteld? Ik heb gehoord dat Asus een nieuwe serie gaat uitleveren vanaf 2 februari, met Vista pre-installed. Kan me moeilijk voorstellen dat deze serie dezelfde specs heeft als de 046H, in het bijzonder m.b.t. het geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:45:
[...]
Mag ik vragen waar je 'm hebt besteld? Ik heb gehoord dat Asus een nieuwe serie gaat uitleveren vanaf 2 februari, met Vista pre-installed. Kan me moeilijk voorstellen dat deze serie dezelfde specs heeft als de 046H, in het bijzonder m.b.t. het geheugen...
Ik heb via Kelkoo of Vergelijk ofzo gekeken, waar de 012H nog op voorraad was.
De 012H en de 046H verschillen eigenlijk nergens op, alleen de processor is anders. Bij de 012H is het een 32 bit core duo (T2300), en bij de 046H een core 2 duo 64 bit (T5500). De 012H gaat eruit omdat Asus vanaf nu alleen nog maar core 2 duo's op de markt wil brengen.

Vandaar dat je even naar de prijs moet kijken. De goedkoopste webshops hebben 'm al niet meer, en zodoende loop je toch al tegen de prijs van de 046H aan. Die is overal nog te bestellen.

Veel succes

p.s. de webshop waar ik 'm gehaald heb, had er nog 1 staan. Nu is die ook van de site afgehaald....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:20:
[...]
Ik had deze laptop ook besteld, maar ik kreeg een telefoontje dat hij vervangen is door een nieuwer model. Ik krijg dinsdag de nieuwe specs door gemailt, dan zal ik het hier ook ff posten. Ze hebben hem uit de handel gehaald wegens de fan hoorde ik, nu komt er een T5600 standaard in en ook wordt er standaard Vista opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Scipionyx schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:30:
Jep, de Zepto laptops bijv. Maar voor een hoge(re) resolutie op een 15" moet je beter zoeken.
Dell heeft ook (betaalbare) hi-res 15" schermen. Verder is het idd vrij zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Zou iemand nog antwoord kunnen geven op deze vragen?
Luuk-Online schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:46:
Een paar dingen die ik me afvroeg:

Op de site van Laptops4U zie ik de A3JP-Ap041M staan en de F3JP-Ap026C. Beide hebben bijna exact dezelfde specs, afgezien van het besturingssysteem (resp. Windows Xp Media Center en Windows Vista Premium) en de accu (resp. 9 cells en 6 cells). De prijs is exact hetzelfde (beide € 1649,-). Ik wil wel graag een lange batterijduur dus dan gaat de voorkeur uit naar de AP041M. Maar wat is de Mediacenter precies vergeleken met XP Home of Pro? En hoe zit het met upgraden naar Vista? Is dat mogelijk bij de AP041M, is het gratis en hoe gaat dat in z'n werk?

Een ander vraagje is de levertijd: ik zie overal dat de F3JP moeilijk leverbaar is, langer dan 10 werkdagen is de norm. Nu heb ik er niet zoveel haast mee, ik kan dus wel 10 dagen wachten, maar weet iemand of er leveringsproblemen zijn, of is ie misschien überhaupt niet meer leverbaar?
Resolutie is niet zo heel belangrijk, ik kan met 1280x800 wel uit de voeten omdat ik er meestal een extra scherm aan hang. 15" is vanwege mobiliteit (ik wil hem ook in de trein kunnen gebruiken, zonder me een breuk te tillen) het maximum. Mijn budget ligt tussen de 1600 en 1800 euro, daarom leek de F3JP mij erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
MiskentTalent schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:39:
[...]

Tsja... het kan natuurlijk stiller.. maar hij wordt wel goed gekoeld... heb zelf de ASUS F3Ja, met CoreDuoT2400, 2GB DDR2, 160GB HDD en ATI X1600 Mobile...
En opzich heb ik er niet al te veel last van.. maar ik gebruik hem voornamelijk op school.. en als ik hem thuis gebruik, is er wel ander geluid in de kamer waar ik bezig ben...

Wil nog niet zeggen dat ik het niet fijn zou vinden dat er een bios komt dat die dus bij iets van 10C later aanspringt.. en dat moet makkelijk via bios kunnen.. aangezien het mensen al gelukt is met NHC, alleen dan niet voor altijd.. maar steeds tijdelijk...

mn desktop is wel stiller.. maar dat komt dan doordat die met dikke koelblokken bijna passief gekoeld wordt ;) en heb isolatiematten in mn kast...

edit:

doh.. zie nu pas dat er nog een pagina meer bij het topic hoorde :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silencedead schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:54:
Ik heb een probleempje met mijn laptop. Ik heb wel geluid door de koptelefoon uitgang, maar haal ik de koptelefoon eruit doen de speakers van de laptop het niet. Heb natuurlijk gekeken of mute aan staat volume hard genoeg, of er in windows niks gedempt staat. Opnieuw opgestart, maar de speakers in de laptop doen het maar niet. Het gaat om de F3F met een T5200 processor (exacte type weet ik even niet)
Kijk eens op het Asus F3-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Luuk-Online schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:09:
Zou iemand nog antwoord kunnen geven op deze vragen?

[...]

Resolutie is niet zo heel belangrijk, ik kan met 1280x800 wel uit de voeten omdat ik er meestal een extra scherm aan hang. 15" is vanwege mobiliteit (ik wil hem ook in de trein kunnen gebruiken, zonder me een breuk te tillen) het maximum. Mijn budget ligt tussen de 1600 en 1800 euro, daarom leek de F3JP mij erg interessant.
Ik kan wel een geschikte antwoord geven op al je gestelde vragen.

Antwoord 1:
Windows MCE (mediacenter) is een Microsoft besturings syteem die gebasseerd is op Windows XP Home edition en Windows Xp Pro. Dit betekend dat deze versie besturingssysteem de bedieningsgemak heeft van Win XP home en de netwerk ondersteuning van Win Xp Pro.
Daarnaast beschikt Win MCE over een nieuwe Windows theme genaamd Royal in plaats van de standaard Luna. (vind het persoonlijk mooier uit zien). Voor muziek/film fanaten beschikt het ook nog eens een mediacenter waarbij het mogelijk is om met een afstandbediening films/muziek af te spelen. (afstandbediening niet bijgesloten)

Voor meer info over Win MCE, zie link: http://www.winsupersite.com/reviews/windowsxp_mce2005.asp
of
Link: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx

Antwoord 2:

Upgraden van Win MCE naar Win Vista home premium is mogelijk. (had ergens gelezen dat je mogelijk alleen maar administratiekosten moet betalen wat overigens max 10 euro is) Ik moet dit nog gaan doen, maar wacht eerst tot Vista uit is gekomen. (30 jan 07)

Antwoord 3:

Om eerlijk te zijn, weet niemand of de F3JP-AP041M nog leverbaar is of niet meer leverbaar is. Ik had destijds midden december 2006 besteld en had hem na 7 werkdagen in huis. Echter word er in diverse topics gediscuseerd dat ie niet meer leverbaar is. Dat van die lever datum had ik destijds niet zo nauw genomen (stond ook op niet leverbaar), ik had het geprobeerd en besteld onder rembours bij Laptops4U

Wat ik zou advieseren is, als je erop kan wachten, gewoon bestellen onder rembours. Mocht het te lang duren dan annuleer je toch de bestelling. Je hebt tenslotte niks te verliezen omdat je nog niet heb betaald. Of je kijkt de kat uit de boom totdat er staat dat ie op voorraad is.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. (Ik hoop echt dat er binnenkort een andere Tweaker is met een F3Jp. Het is zo eenzaam om te weten dat ik enige ben, die deze laptop bezit :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Thanks, daar heb ik wat aan! :) Wel vervelend om te horen over de onduidelijke leverbaarheid... tot nu toe spreekt deze laptop mij toch echt wel het meest aan. Wat zijn jouw ervaringen met deze laptop?

Is het trouwens zo dat nieuwe laptops die na 30 januari de fabriek uitrollen gelijk al voorzien worden van Windows Vista, of blijven ze gewoon hetzelfde besturingssysteem houden (in dit geval dus Windows MCE)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Luuk-Online schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:44:
Thanks, daar heb ik wat aan! :) Wel vervelend om te horen over de onduidelijke leverbaarheid... tot nu toe spreekt deze laptop mij toch echt wel het meest aan. Wat zijn jouw ervaringen met deze laptop?

Is het trouwens zo dat nieuwe laptops die na 30 januari de fabriek uitrollen gelijk al voorzien worden van Windows Vista, of blijven ze gewoon hetzelfde besturingssysteem houden (in dit geval dus Windows MCE)?
Mijn ervaringen met deze laptop zijn zeer positief te noemen. Om even een indruk te geven...
Wanneer ik mijn instellingen op het laagste stand zet, dus helderheid van het scherm, powergear in battery saving modus, WIFI/bluetooth uit, geeft Windows aan dat ie iets meer dan 5 uur op de 9 cell accu kan werken. Wanneer ik lichte werkzaamheden uitvoer, zoals Office, internet via Lan, dan gaat de accu ongeveer 4.5 uur mee. Dus werkzaamheden uitvoeren met de accu zit wel goed.

Catergorie gamen :P

Om eerlijk te zijn, heb ik mij hierin nog niet veel in verdiept. Laatst had ik wel lichte spel (CC.Generals, settings High) gespeeld. Hier had ik powergear op game modus gezet, en vervolgens 2 uur gespeeld, tot mijn verbazing voelde de laptop gewoon koel aan (niet eens lauw). Ik zal binnenkort proberen om wat zwaardere games te spelen en dan eens kijken of ie nog zo koel blijft. >:)

Het scherm

De Asus F3Ja en F3Jp hadden op één of ander manier last van dithering, dit had ik in het begin ook last van, echter na een bios update was dit probleem opgelost.
Mijn mening over het scherm is dat deze helder en contrast rijk is, mocht de instellingen niet aan je wensen voldoen dan is er een mogelijkheid om de kleuren aan te passen, door middel van een programma van Asus genaamd Splendid. Verder vind ik alles scherp over komen, ik ben een over stapper van 1024x728 naar 1280x800. Op mijn werk ben ik gewend aan zeer goede kwaliteits monitoren die gebruikt worden voor medische onderzoeken. (19 en 20 inch schermen)

Gadgets

Deze laptop heeft een TPM beveiliging, dit houd in wanneer deze is ingeschakeld dat alles gecodeerd word op het hardeschijf waardoor het moeilijk word voor anderen om onbevoegd data van je hardeschijf te copieéren omdat alles gecodeerd is. Verder heeft de F3 serie naar mijn mening een zeer goede webcam. Bij weinig licht inval is deze nog in staat om een redelijk beeld te weergeven. Wat ik helemaal leuk vind, is wanneer je een foto wilt maken met flits. De flits is in dit geval het scherm die spontaan wit word en zodoende functioneerd aan flits. (Hoe verzinnen ze het :+ )

Toetsenbord

Het toetsenbord is in één woord super te noemen, er zijn geen verkeerd geplaatste Fn toetsen of rare indelingen te vinden.

Het enige nadeel wat ik aan deze laptop kan vinden is dat de accu een centimeter of anderhalf uitsteekt. (ik moet ergens over klagen :+ )

Antwoord op je laatste vraag

Ik had vandaag een folder ontvangen van Dynabite, daarop stond dat zij vanaf 30 jan laptops zouden verkopen met een voorgeinstalleerde versie van Windows Vista. Ik schat dus de markt in, dat alle computers/laptops met Win Xp home/pro/mce langzaam van de markt zullen verdwijnen, waardoor Vista echt zijn intrede in de computer/laptop markt kan maken. Echter blijft de support van een aantal Windows delen bestaan tot ongeveer 2014 (dacht ergens in een newstopic te hebben gelezen)

Wanneer je nu een laptop zal aanschaffen met Win Xp dan is er een mogelijkheid om gratis of tegen een geringe bedrag up te graden naar Win Vista. Wanneer ik bijv de twee varianten F3Jp vergelijk kan ik alleen oordelen dat je voor de oude variant meer voor je geld krijgt dan bij de nieuwe. Bij de nieuwe variant word er namelijk standaard een 6 cell accu gebruikt in plaats van 9 cell. Echter hoef je bij de nieuwe variant niet meer te upgraden naar Win Vista omdat deze standaard geinstalleerd is. Bij de oude type moet je alleen upgraden, waardoor het iets meer werk is maar het resultaat hetzelfde is.

Hopelijk zijn je gestelde vragen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Nogmaals bedankt, je hebt me behoorlijk weten te overtuigen dat ik deze laptop moet hebben ;)
Nu alleen nog hopen dat ie ergens leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
@PCMedic: Hoe laat jij die cam flitsen dan?

Kut, weer (zo goed als) kapot :/
Als ik op een bepaalde plek druk/klop (ten hoogte van de Bluetooth-sticker, rechtsonder de alt) valt hij spontaan uit, en dan krijg ik m pas weer aan als ik de accu + oplader heb verwijderd...

Praktisch hetzelfde als vorige keer, ik vrees dus weer een kortsluiting.
Not happy, ik ga morgen Asus weer eens bellen, maar heeft iemand toevallig ergens een servicemanual kunnen vinden? Als dat zo is, maak ik hem deze keer eerst zelf open om er eens goed naar te kijken.

Maarja, hij wordt ook zéér intensief gebruikt, gezien dat de 'uitvalsplek' ook veel krassen en vegen op de verf heeft... :X

(Mensen die de laptop nog willen kopen: Het is wel degelijk een zeer solide laptop, maar op de manier waarop hij door mij gebruikt wordt is zelfs een HP Business Notebook oid. nog niet bestend.)

edit: Andere ervaring (dit keer positiever) zijn de Asus tools onder Vista. In XP kwamen veel tools nogal 'knullig' over, in Vista is dit dramatisch veranderd! Power4Gear is echt mooi geworden, alleen heb ik hem nog niet 'werkend' kunnen krijgen, zodat de powerprofiles ook echt geladen worden. Dit ligt echter aan Vista zelf, dus alle lof voor Power4Gear :)

[ Voor 19% gewijzigd door DarthPlastic op 29-01-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ben benieuwd naar de opvolger van de AP046H. Deze had precies wat ik zocht, een T5500, 1gig, Geforce Go 7300, 9-cell accu en voor een redelijke prijs. Nu zie je vaak dat er Vista op komt, maar dat er dan bezuinigd word op bijvoorbeeld de 7300 of de 9-cell accu.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
DarthPlastic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:06:
@PCMedic: Hoe laat jij die cam flitsen dan?
De camera flits niet bij het maken van een foto. Dit doet het scherm door een fractie van een paar seconde een wit afbeelding te tonen.

Ik gebruik hiervoor het bijgeleverde programmaatje, genaamd Life frame.
Wanneer je deze aanzet, zal de webcam worden aangesproken en komt er een venster te voorschijn.
In dit scherm bevind zich een raar 6 optionele cirkel, selecteer hieruit de functie camera.
Vervolgens krijg je in een horizontale lijn 14 instel functies voor de camera. Selecteer hier de tweede functie geteld vanaf de linker kant van het venster genaamd Flash. (icoontje is een bliksem)
Zet deze op On en je hebt de camera flits aan staan. De flits is niet gradioos maar het werkt wel :P

@Darthplastic
Misschien moet je eens overwegen om een Panasonic Toughbook aan te schaffen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door PCMedic op 30-01-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb nu ook het probleempje met de geluidsboxen wat Ferdy_O had op 21 september, maar kon er helaas geen antwoord op vinden.....

Na een keer mijn koptelefoon gebruikt te hebben, komt het geluid niet meer over de boxen terug.
Koptelefoon erin en ik heb weer geluid...
Boekje geeft weer dat de laptop automatisch de boxen uitschakelt als er een koptelefoon wordt aangesloten. Maar hoe schakel je de boxen weer in nadat je de koptelefoon eruit gehaald hebt.... :/ :/

Weet iemand hier een oplossing op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

DarthPlastic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:06:
Kut, weer (zo goed als) kapot :/
Als ik op een bepaalde plek druk/klop (ten hoogte van de Bluetooth-sticker, rechtsonder de alt) valt hij spontaan uit, en dan krijg ik m pas weer aan als ik de accu + oplader heb verwijderd...

Praktisch hetzelfde als vorige keer, ik vrees dus weer een kortsluiting.
Not happy, ik ga morgen Asus weer eens bellen, maar heeft iemand toevallig ergens een servicemanual kunnen vinden? Als dat zo is, maak ik hem deze keer eerst zelf open om er eens goed naar te kijken.

Maarja, hij wordt ook zéér intensief gebruikt, gezien dat de 'uitvalsplek' ook veel krassen en vegen op de verf heeft... :X
Rot voor je. Ik wordt wel steeds minder positiev over Asus. Met intensief gebruik bedoel je dat die gewoon lang aan staat? Of dat je gewoon niet al te zuinig ben :P ? Van mij staat ook zowat constand aan. Meestal aan het downloaden :P. En zo niet gamen. Dan wordt de processor zo 70+ graden en vid kaart ook tegen de 70-90 afhankelijk van wat voor games ik doe.

En je zeg rond de bluetooth sticker. Dat is toch rond de videokaart? Bij mij zat de sticker in ieder geval rechts onder vlakbij de pijlen van de toetsenbord. Hoop maar dat me laptop nog tijdje meegaat. Kan hem echt niet weer missen.

Maar gewoon beetje internetten en office blijft die netjes rond de 50. Als dat netjes is dan :P
En bugger.. ik zie nu al weer gebruikers vlekken waar ik me handpalm neerleg. Ben toch wel beetje teleurgesteld over de Asus behuizing. En ook beetje over de accu die niet meer dan 2uur en 45min meegaat op quiet office.

Denk in ieder geval dat ik niet nog een keer aan durf met een asus als volgende laptop. Alhoewel dat nog wel minimaal 3 jaar duurt voordat ik nieuwe koop.

SR+ MiC

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.