Ik heb nu al vanaf augustus serieus zitten zoeken naar een laptop die aan de volgende eisen voldeed:
- 15,4" LCD
- Vista Ready
- Budget rond de 1200 euro
- Geen specifiek doel, af en toe een game, videomonteren, rarren/parren, office, internet, etc.
Dus ben ik begonnen met zoeken, en dat was lastig, heel lastig aangezien ik geen specifieke eisen had.
Bijna ben ik voor de Dell 6400 gegaan (duurder en minder snel), naar de Toshiba A100-683 ('slechts' 1 gb ram) heb ik ook nog gekeken, en Zepto heeft dit model (tevens exacte behuizing) ook maar is duurder.
Toen ik dus bijna voor de Dell 6400 wou gaan kwam ik bij mijn laatste surfronde dus nog Ahtec.nl tegen, waar eerst onderstaande config met een T2400 werd aangeboden, en toen het 1 dag later gratis een T7200 werd was ik overtuigd:
[pic]
Wat hier nog niet vermeld staat:
- 2 Jaar garantie waarvan 1 jaar collect&return.
- 120GB 5400rpm kan gratis vervangen worden door 80GB 7200rpm (mijn keuze) of 100GB 7200 (+48 euro)
- Standaard geen Windows meegeleverd.
- Prijs inclusief btw en evt. verzending.
Oftewel een prachtige C2D processor, plenty of (snel) ram, mooie videokaart (ietsje sneller nog dan een ATI X1600) en inruilbaar voor een snelle 7200rpm HD. Daarnaast natuurlijk gadgets zoals ingebouwde webcam/bluetooth/fingerprint/TPM-chip een gratis tas en standaard een 9-cells batterij
Na gebeld te hebben kwam ik achter de volgende info: het in Spanje groot geworden Ahtec is nog maar kort op de NL markt, en focuste zich tot nu toe vooral op bedrijven. Het importeert laptops direct van de Compal-fabriek dat ook voor oa Toshiba laptops produceert. De kwaliteit van de half plastic, half magnesium (oid) behuizing schijnt dit ten goede te komen. Het is de bedoeling dat over deze Compal-lappies een stickertje met eigen merk wordt geplakt (zoals ook Alternate, Zepto, BTO en Case Electronics doen), maar sommige bedrijven zoals laptops4u.nl doen dit niet waarmee ze een flinke boete riskeren aldus Ahtec
Kleine verschil met de Zepto, naast de prijs, is dat Zepto officieel Intel Certified is. Wat de meerwaarde daarvan is kan je je afvragen, en itt tot Ahtec levert Zepto standaard een 6-cells ipv 9-cells batterij. Ook heeft de Ahtec standaard bluetooth ingebouwd.
Anyhow is dit voor mijn eisen DE laptop van het moment, y'all agree?
Levertijd is een paar dagen aangezien ze momenteel alles op voorraad hebben liggen, en ben dan ook van plan hem vanmiddag te bestellen
Zie ook:
Compal HEL80 topic hier @ GoT
Compal HEL80 topic @ Notebook Review
NotebookReview.com Review van de Compal Hel80
Hardwarelabs review (Duitse website) van Zepto 2425W
PCM review van Case Elektronics HEL80
[ Voor 17% gewijzigd door Neok_ op 03-03-2008 19:03 ]