Wat versta je onder best veel geluid?
Verwijderd
Lawaai van de ventilator. Soms de hele tijd, en anders om de 2 minuten even, terwijl de laptop toch geen speciale inspanning hoeft te doen dan.kibber schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:06:
Wat versta je onder best veel geluid?
We hebben hier op het werk allemaal laptops van Dell, die hoor je niet.
Ik hoor hem alleen bij het aanzetten en dat is nog geen 5 seconden. Daarnaast is hij zo goed als stil totdat ik ga gamen dan hoor ik wel dat hij wat meer geluid produceert maar niets wat als storend kan worden gezien.
De hardeschijf hoor ik wat vaker als ik aan het unrarren ben etc etc maar dat is normaal.
De hardeschijf hoor ik wat vaker als ik aan het unrarren ben etc etc maar dat is normaal.
[ Voor 22% gewijzigd door Lukin op 13-12-2006 14:37 ]
CLB schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:18:
Dat de scharniertjes van het scherm niet altijd even goed zijn en mensen ze dus gaan vastlijmen![]()
Pfff het is duidelijk dat CLB een Dell Zepto heeft ipv een AhtecVerwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:10:
Dat meen je niet
Zoals gemeld waren ze bij mij vergeten 1 klepje over het scharnier goed vast te klikken, maar dat was na 1 handeling (indrukken tot je klik hoort dus) alweer verholpen.
Verder heeft 1 iemand het idd lopen lijmen, maar hoe dat kan snap ik ook niet helemaal.
Als je daarnaast het HEL80 topic checked, dan zal je zien dat het niet een of ander common probleem is hoor
Zo'n test zegt lang niet alles, aangezien hier voornamelijk de videokaart wordt getest. Daardoor is deze laptop ook maar iets sneller, doordat het enige verschil in videokaart is dat de Ahtec 256MB dedicated RAM heeft ipv 128MB van de AsusBakove schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:07:
jawel, lees maar ergens eerder in dit topic..
wat zegt een 3dmark/pcmark score nou eigenlijk precies over een laptop?
Ik had hogere scores verwacht van deze laptop dan dat er uiteindelijk gehaald is..
als ik de specs vergelijk met bijv een asus A6T, dan had ik verwacht dat deze laptop toch wel hogere scores zou halen, maar t ligt toch wel bij elkaar in de buurt... of zeggen die scores niet zoveel over de werkelijke prestaties als ik denk?
Dat zal ik dan ff in de gaten houdenkibber schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:23:
[...]
In het volgende nummer van de PCM schijnt deze laptop nader bekeken te worden.
Mss moet je ook eens een kijkje nemen in het Compal Hel80 topic.Heeft iemand nog foto's of gebruikerservaringen?
Hij is redelijk hoorbaar de ventilator, maar dan ook alleen als hij aanspringt. Dit schijn je wel softwarematig bij te kunnen regelen met een of ander proggie. Daarnaast vind ik deze laptop niet merkbaar harder blazen dan andere ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:28:
[...]
Lawaai van de ventilator. Soms de hele tijd, en anders om de 2 minuten even, terwijl de laptop toch geen speciale inspanning hoeft te doen dan.
We hebben hier op het werk allemaal laptops van Dell, die hoor je niet.
De TFT die erop geschroef is idd de (lagere resolutie) WXGA+ variant: 1280*800 met glans. Ik vind het erg helder en scherp, hoewel de verticale kijkhoek wat aan de lage kant is (net als bij de meeste laptops). Natuurlijk is de WSXGA variant nog mooier, alleen levert Ahtec deze niet.kibber schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:25:
Is dit trouwens dat WXGA+ scherm waar iedereen het over heeft?
Deze schijnt namelijk een mooiere beeld kwaliteit te leveren, heeft iemand hier meer informatie over?
Of wat vinden jullie van het scherm?
Heb jij ook dat je alleen maar een percentage ziet, en niet zoals bij veel andere laptops dat hij ook de tijdsduur aangeeft?Lukin schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:13:
Ik heb de laptop 2 weken geleden eens op de batterij laten lopen terwijl ik het een en andere bij een familie lid aan het reparen was en ik heb 2.5 uur film kunnen kijken en volgens m'n batterij meter had ik nog 20-30% over.
Heb nog steeds niksNeok_ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:24:
Pfff het is duidelijk dat CLB een Dell Zepto heeft ipv een Ahtec
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb lopen lijmen
omdat na drie keer hard aandrukken dat scharniertje steeds weer los klikte, daardoor raakte ik wat geïrriteerd ,dus wat lijm erop, hard aandrukken en aanhouden voor een paar seconden en nu klikt hij niet meer los.
En inderdaad, hij geeft bij mij ook alleen maar een percentage aan bij de batterij meter.
En inderdaad, hij geeft bij mij ook alleen maar een percentage aan bij de batterij meter.
[ Voor 25% gewijzigd door Lukin op 13-12-2006 16:55 ]
offtopic:
Echt WTF
Sinds halverwege augustus was ik aan het kijken voor een laptop, en liep jij ook de hele tijd mee te blehren in dezelfde topics dat je ook een laptop ging kopen
En met dat complete Znote topic van jou d8 ik dat jij zo gek was geweest om veels te veel geld voor veels te weinig specs neer te leggen voor dat Znote Gamers model ofzo.. maar hoezo heb je dan nog steeds geen lappie?
Echt WTF

Sinds halverwege augustus was ik aan het kijken voor een laptop, en liep jij ook de hele tijd mee te blehren in dezelfde topics dat je ook een laptop ging kopen
En met dat complete Znote topic van jou d8 ik dat jij zo gek was geweest om veels te veel geld voor veels te weinig specs neer te leggen voor dat Znote Gamers model ofzo.. maar hoezo heb je dan nog steeds geen lappie?
Verwijderd
Het is eigenlijk steeds verschillend: gisteren bijvoorbeeld viel het weer allemaal best wel weer mee.Lukin schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:35:
Ik hoor hem alleen bij het aanzetten en dat is nog geen 5 seconden. Daarnaast is hij zo goed als stil totdat ik ga gamen dan hoor ik wel dat hij wat meer geluid produceert maar niets wat als storend kan worden gezien.
Maar mijn zoon is er best wel tevreden over, en die gebruikt hem voor zijn opleiding, en neemt hem dus steeds mee.
Haha kloptNeok_ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:07:
[...]
offtopic:
Echt WTF![]()

Ondertussen is m'n tv kapot gegaan wat weer 'n kostenpost was van 350,-
Ook heb ik een Zune uit Amerika laten importeren (300 euro) en er is opeens in me
opgekomen op te gaan wintersporten (800 euro) dus die laptop wordt 'm voorlopig nog niet

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hmmm je weet zeker dat ze dat mooiere scherm niet leveren?
Dat is wel jammer opzich.
Ik heb ze er al over gemailt, maar ik heb nog geen reactie.
heb je echt last van die verticale kijkhoek als je aan het werk bent?
Als je films kijkt schijn je er toch wel een beetje last van te hebben, maar dat went natuurlijk
Als je films kijkt schijn je er toch wel een beetje last van te hebben, maar dat went natuurlijk
Geen last van kijkhoek als je er gewoon voor of naast zit, alleen is je staat en je kijkt echt van boven naar beneden op je scherm merk je het gewoon.kibber schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:17:
Hmmm je weet zeker dat ze dat mooiere scherm niet leveren?
Verder moet je ze gewoon ff bellen als je vragen hebt
wow ik wou net de nieuwe zepto gamer bestellen, die is in de aanbieding.
maar na het lezen van de startpost kreeg ik toch even kriebels!
hele topic gelezen, maar kan nog geen oordeel geven..
onafgewerkte laptops?
tegenvallende prestaties?
ik ben er nog niet helemaal uit
maar na het lezen van de startpost kreeg ik toch even kriebels!
hele topic gelezen, maar kan nog geen oordeel geven..
onafgewerkte laptops?
tegenvallende prestaties?
ik ben er nog niet helemaal uit
Na de bios update nieuwste versie geeftie bij mij ook netjes de tijd aan en hoeveel watt bij gebruikt in Notebook hardware control en hoeveel battery wear je hebtLukin schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:52:
Ben me dvd brander wel zat, koop je nieuwe dvds kan hij ze op 1 speed fikken, knal je er nieuwe firmware op brandtie ze op 2 speed jeeeej
Oude dvds fiktie wel op 8 speed maar lead-in duurt 1 min en volle dvd duurt 12/15 minuten terwijl op oude trage pc met oude dvd fikker op 8 speed strak 9 minuten doet
[ Voor 29% gewijzigd door BigB op 16-12-2006 00:10 ]
Jammer dat de nederlandse site zo onoverzichtelijk is ... Kun je hem btw ook vanuit België bestellen?
En is ie al binnen?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:28:
Ik heb hem net vanuit België besteld....
ik krijg hem binnen enkele dagen....
Verwijderd
@kokorico
jawel, hij is al binnen. heb hem via de telefoon besteld, en heb hem nu twee weken. het is een prima toestel. zowel vanbinnen als vanbuiten.
en ik moet toegeven dat de sevice prima is...niets op aan te merken..
l.
jawel, hij is al binnen. heb hem via de telefoon besteld, en heb hem nu twee weken. het is een prima toestel. zowel vanbinnen als vanbuiten.
en ik moet toegeven dat de sevice prima is...niets op aan te merken..
l.
Kost de verzending je dan nog wat extra's?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:28:
Ik heb hem net vanuit België besteld....
ik krijg hem binnen enkele dagen....
Verwijderd
Iedereen bedankt voor de reacties in dit topic en specifiek de TS.
Was al een tijdje op zoek naar een voor mij geschikte laptop maar kwam telkens in de knel met mogelijkheden, specs en prijs. Ik ben blij dat ik net op tijd dit topic heb gevonden.
Ahtec bied hier een laptop met zeer degelijke specs en ook nog eens de mogelijkheid deze naar wens aan te passen (in mijn geval een 100GB 7200RPM erin en OEM versie van Windows Vista Home Premium NL) en dat voor een zeer mooie prijs. Gezien de reacties hier en de reviews van vergelijkbare systemen zit het met de degelijkheid van de laptop ook wel goed.
Heb de laptop deze ochtend besteld en bericht gekregen dat de laptop 5 tot 6 dagen na de ontvangst van de vooruitbetaling zal worden verstuurd. Zoals eerder in dit topic vermeld, de website is wat crappy maar aan de telefoon of via de mail wordt je prima geholpen.
Nog geen ervaring met de laptop zelf maar wat mij betreft is dit zeker een aanrader!
Was al een tijdje op zoek naar een voor mij geschikte laptop maar kwam telkens in de knel met mogelijkheden, specs en prijs. Ik ben blij dat ik net op tijd dit topic heb gevonden.
Ahtec bied hier een laptop met zeer degelijke specs en ook nog eens de mogelijkheid deze naar wens aan te passen (in mijn geval een 100GB 7200RPM erin en OEM versie van Windows Vista Home Premium NL) en dat voor een zeer mooie prijs. Gezien de reacties hier en de reviews van vergelijkbare systemen zit het met de degelijkheid van de laptop ook wel goed.
Heb de laptop deze ochtend besteld en bericht gekregen dat de laptop 5 tot 6 dagen na de ontvangst van de vooruitbetaling zal worden verstuurd. Zoals eerder in dit topic vermeld, de website is wat crappy maar aan de telefoon of via de mail wordt je prima geholpen.
Nog geen ervaring met de laptop zelf maar wat mij betreft is dit zeker een aanrader!
Verwijderd
de toestel is binnen, maar dat heb ik al gezegd, ik heb daar 25 € extra kosten betaald voor transport. op niet echt veel. de service is prima... heb hem nu een drietal weken en toestel werkt prima...
L.
L.
Verwijderd
Heeft iemand al Windows Vista Premium of Ultimate geinstalleerd op deze laptop, en zo ja, werkt het dan goed?
Jah ik draai al sinds december al Windows Vista Ultimate, en heb voor alles drivers kunnen vinden via de Compal website.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:50:
Heeft iemand al Windows Vista Premium of Ultimate geinstalleerd op deze laptop, en zo ja, werkt het dan goed?
Draait prima, en 2GB blijkt voor mij ruim voldoende te zijn. (max 75% bezet met Ultimate, achtergrond services, i'net/word en een game als UT2k4 tegelijk)
Verwijderd
Iemand ervaring met een installatie van Vista Home Premium 64 bits versie op deze Laptop?
Staat in de post boven je
Verwijderd
Maar is dit een 64 bits versie?
En bij mij heeft de bios een versie 1.05, moet deze ook soms naar de inmiddels 1.19B versie zoals op de site van Compal, om Windows Vista Premium 64 bits te kunnen draaien?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 20:04 ]