Ahtec Xel80

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

radem205 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:20: [...] Die Ahtec is gewoon de Compal HEL80 waar je eerder interesse in had :s
Je hebt weer eens gelijk! 8)7

Ik word gek:
-Zepto
-Compal
-Ahtec

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:29:
[...]

Je hebt weer eens gelijk! 8)7

Ik word gek:
-Zepto
-Compal
-Ahtec
Nog gekker:
-Zepto
-Compal
-Ahtec
-BTO
-Case Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop staat nog niet bij Pricewatch.
Misschien krijg ik hem ook deze week binnen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is snel, ik werd net gebeld van huis dat de laptop binnen is. En nu moet ik juist vandaag tot 16.30 uur werken, ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:46:
Dat is snel, ik werd net gebeld van huis dat de laptop binnen is. En nu moet ik juist vandaag tot 16.30 uur werken, ik ben erg benieuwd.
We want pictures \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb me laptop ook binnen, ik zal vanavond of morgen een foto-review posten.
Anyhow ziet ie er echt thunderlauw uit en zo voelt ie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Whoow dat is echt fucking snel zeg! We are waiting on pics... _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik heb de Compal HEL80 ook binnen (uiterlijk hetzelfde als de ahntec).

Er zit zelfs een slot-in dvd speler in (dat is wel relaxt).

[ Voor 31% gewijzigd door radem205 op 12-10-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neok_ schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:50:
Ik heb me laptop ook binnen, ik zal vanavond of morgen een foto-review posten.
Anyhow ziet ie er echt thunderlauw uit en zo voelt ie ook :)
Kan je morgen (eigenlijk vandaag zaterdag dus) een review hier plaatsen want ben zeer geinteresseerd in deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Oftewel een prachtige C2D processor......
Ben ik de enige die dit mist? Ik zie een Core Duo cpu staan in de ad, maar volgens mij betreft dit geen Core 2 Duo, maar een Core 1 Duo (Core Duo dus), en dit is niet de ''killer'' cpu.

edit: Badge sticker en de PDF zeggen wel duidelijk Core 2 Duo. Zal dan wel zo wezen :9~ Mooie laptop :9

[ Voor 17% gewijzigd door mrFoce op 14-10-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online

Ahtec Xel80 Review -- Neok

Sinds donderdag ben ik trots eigenaar van een Ahtex Xel80 laptop, maar zoiets wordt je niet zomaar dus we beginnen bij donderdag :P :

Pics zijn gemaakt met SE W810i phone, dus ze zijn niet als te mooi (wel clickable). Als je op zoek bent naar goede gedetailleerde photos van alle kanten van de laptop, dan verwijs ik je door naar de reviews vermeld in de startpost :)

Maandag (telefonisch) besteld, betaald per mijnpostbank.nl en donderdag dus zeer snel en goed verpakt binnen:
[pic]

De doos open gescheurd troffen we een mooie tweede doos aan, waardoor het nogmaals duidelijk wordt dat Ahtec een Spaans merk is. Overigens is de laptop geproduceerd in China en in elkaar gezet in Nederland (waar alles op voorraad was, vandaar de snelle levering).
[pic]

Ook deze doos geopend, dit keer wel op humane wijze, troffen we daar een laptoptas met de laptop erin aan, en nog een doos met daarin de batterij, 2 driver cd's, adapter en een schouderband. Tevens zat er heel aardig een (NL) boekje in met daarin alles over branden/rippen (overigens is er geen brandsoftware zoals Nero oid meegeleverd).
[pic]
De laptop is deels van licht grijs en zwart plastic, en deels van geborsteld aluminium (of iets dat erop lijkt). Dit geeft de laptop een chique uitstraling, en doordat alles mooi in elkaar past en in elkaar overloopt geeft het een hele robuuste uitstraling. (dit is natuurlijk heel persoonlijk allemaal).
Wat de (veel besproken) nadelen van de laptop zijn is dat het toetsenbord aan de rechterkant een beetje meeveert, dit zou echter te fixen zijn door een stukje dubbelzijdige tape. Daarnaast natuurlijk de verwisselde Fn en Ctrl toets, iets wat bij wel meer laptops wordt gedaan. Een minder besproken euvel waarvan ik last heb, is dat de clipjes over de scharnieren van de LCD niet echt stevig zitten. Bij levering zat er 1 al niet helemaal goed geklikt, en gister moest ik 1 opnieuw goed dicht klikken. Dit zal ik nog ff in de gaten houden en anders ff kijken ofdat ik niet een beetje lijm erbij kan stoppen oid.
Verder zat er bij levering over alle metalen platen een mooi laagje beschermend plastic, wat ik eerst niet doorhad en ik het alu er daardoor toch een beetje raar uit vond zien 8)7
Zoals te zien op de pics heb ik ook een mooie koperen rand rondom het toetsenbord lopen, desondanks is het geen VBI (Verified By Intel) - Compal laptop.

Genoeg geblaat, pics >:)
[pic]
[pic]
[pic]

Nadat ik de laptop compleet had geinstalleerd, (er staat nog niets op, aangezien Windows -standaard- niet meegeleverd word) gingen we maar es kijken wat voor vleesch er in de kuip zat met het welbekende CPU-Z:
[pic]
En toen gingen we nog ff gamebenchen met 3dMark05 en 3dMark06:
[pic]
[pic]

Weet niet hoe goed/normaal/slecht dit is voor een laptop met (herhaling jah :z)
Intel Core 2 Duo T7200
2* 1GB 677mhz ram
80GB 7200 rpm
nVidia Go 7600 256mb

Vervolgens voor het testen van de CPU-power nog ff een 1M SuperPi testje gedaan, eerst na een normale Windows boot:
[pic]

maar dat viel echt zwaar tegen als ik het vergeleek met andere tests, dus toen ff in 'gecheat' in veilige modus:
[pic]

Ik weet niet hoe normaal dit is, maar mij leek dit wel een erg extreem verschil :/

Anyhow zijn we door de plaatjes heen, en dan nu ook tot de conclusie gekomen:
Alhoewel je vinger niet altijd goed word herkend is de fingerprint wel een hele leuke toy, ingebouwde BT in combo met mn telefoon is erg handig, de webcam is van zeer goede kwaliteit (ivm Logitech Quickcam Zoom -- ook niet de slechtste), en ik vind het design zelf ook zeer geslaagd. TPM kan ik pas gebruiken met Windows Vista, en de 9-cell steekt ietsje uit maar zit zeer stevig en hindert niet. DVD+-brander en wifi zijn eigenlijk standaard tegenwoordig, minder standaard is de 'oude' vga-aansluiting ipv dvi. Aardig is de meegeleverde laptop tas.

Een hele mooie laptop, met een paar kleine foutjes, maar wel enorm brute specs voor (relatief) slechts 1300 euro. Ik vind het echt een aanrader!

[ Voor 230% gewijzigd door Neok_ op 03-03-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:46
Mooi ding gefeliciteerd ermee hoop dat je er lang plezier van hebt.
Die Geforce 7600 moet minimaal 3600 uit te persen zijn in 3Dmark2005.
Misschien een nieuwere/andere driver gebruiken.

[ Voor 100% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-10-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHendrikx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 22:44
Hoi Neok
Bedankt voor je review! Ik wil hem zelf waarschijnlijk volgende week bestellen en dit helpt wel weer met de keuze. Had nog wel twee vraagjes:

Het klopt dus dat er geen DVI uitgang op zit?
Ik had Ahtec om specs gemaild en kreeg de volgende lijst met uitgangen:
Ports
3 x USB 2.0
1 x IEEE 1394 Firewire (400Mps) 4 pins
1 x TV out type S-Video
1 x out DVI external monitor
1 x Jack earphone SPDIF
1 x Jack microphone
1 x Jack RJ-11 modem
1 x Jack RJ-45 network 10/100/1000Mbps
1 x Webcam integrated 1.3M Pixel
1 x Kensington lock

Maar ik twijfelde al over de DVI, want zag hem nergens op de foto's...
Wel een -puntje...

Verder was ik benieuwd naar het (ventilator)geluid; is ie een beetje stil of niet?
Alvast bedankt voor de info!

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De score van 3Dmark vallen me wel flink tegen:O. Weet iemand het e-mailadres van Ahtec want ik zie hem niet, veel paginas werken namelijk niet op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas 2 dode pixels onderin het scherm, zou deze laptop geruild kunnen worden voor een nieuwe?
En het schuifje van de camera staat bij mij steeds naar rechts, moet dat niet dicht (naar links) zijn, als je de camera niet gebruikt, dat zou toch automatisch gaan?
Verders ziet hij er heel erg mooi uit.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHendrikx
  • Laatst online: 07-09 22:44
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:53:
De score van 3Dmark vallen me wel flink tegen:O. Weet iemand het e-mailadres van Ahtec want ik zie hem niet, veel paginas werken namelijk niet op hun website.
Het algemene adres is: info@ahtec.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Waar kan ik in Productsurvey een review zetten over de Compal HEL80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

radem205 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:44:
Waar kan ik in Productsurvey een review zetten over de Compal HEL80?
http://www.notebookreview...newsID=3060&review=Compal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar slaat jou reactie op? Daar vraagt hij toch helemaal niet om!

Ik weet zelf niet hoe je product survey kan neerzetten als het product er niet bij staat srry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:35:
[...]

waar slaat jou reactie op? Daar vraagt hij toch helemaal niet om!

Ik weet zelf niet hoe je product survey kan neerzetten als het product er niet bij staat srry.
Sorry verkeerd gelezen.

Maar kan iemand mij vertellen of dat schuifje van de camera handmatig of dat het vanzelf sluit als je geen gebruik maakt van de camera?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:47:
[...]

Sorry verkeerd gelezen.

Maar kan iemand mij vertellen of dat schuifje van de camera handmatig of dat het vanzelf sluit als je geen gebruik maakt van de camera?
Moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen geluk met deze laptop. Nadat ik 2 dode pixels heb, heb ik ook een aantal blauwe schermen gehad. Foutmelding verzonden naar Microsoft, en die kwam met een antwoord dat de bios ge-update moet worden. Is dat nu al mogelijk?
Er is een orginele Windows XP Pro incl. SP2 geinstalleerd.

Bovendien vindt ik de ventilator best wel lawaai maken, vergeleken met een Dell en een Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mailtje gestuurd waar ik o.a. in vroeg naar benchmark resultaten dit kreeg ik terug:

De score van deze test hangt heel erg van de configuratie van uw systeem en daarom hebben wij ook geen scores die vast staan. Ik kan een indicatie geven van de scores, met PC mark 2005 van 3870 tot bijna 4400 en 3D mark 2006 van 1871 tot 1880. Dit zijn machines met een T7200, 2GB 667 en een 5400rpm of 7200 rpm harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Wow wat een complete laptop voor deze prijs..
Ik ben al een maandje op zoek naar een soortgelijke laptop, heb al gekeken naar verschillende Toshiba's en Dell's maar daar ontbrak steeds iets of werd alles bij elkaar toch te duur.

Nu lees ik dat Fulton er een beetje pech mee heeft en ook Neok_ er wat probleempjes had. Denken jullie dat dat gewoon pech is of zijn ze gewoon een beetje slordig bij Ahtec?

Dan nog wat vragen over de laptop zelf:
Hoe bevalt die (nu na een +/- twee weken)?
Zit er een DVI uitgang op?
Werkt de TV-in een beetje goed?

En tot slot, waar moet ik zijn om die laptop te kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hem ook vorige week besteld, alleen dan met 80 GB 7200 rpm en XPP. Ik heb vandaag net de bezorging met een half uur gemist dus nu komen ze vrijdag pas weer langs.

Zodra ik hem in m'n handen heb zal ik wel kijken of er ook wat mis is, ik hoop het niet.

De informatie kan je vinden op www.ahtec.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb net de bestelling gemaakt. Morgen nog even de details telefonisch doorspreken (zoals afgesproken), en dan betalen. Ze claimen een korte levertijd en uit jullie ervaringen begrijp ik dat ze die ook waarmaken. Laat maar komen die laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook héél lang getwijfeld om deze te kopen, maar blijkbaar kon ik hem alleen krijgen met WXGA 'glossy' scherm (1280 X 800) ik heb liever mat WSXGA + scherm en dat kon blijkbaar niet veranderd worden of zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Tot nu toe heb ik weinig vertrouwen in Ahtec, het zal allemaal best dat het een bekend merk is in Spanje, maar kijk eens naar hun website.
Als je een systeem wil samenstellen kom je op een spaanstalige pagina, knoppen die niet werken e.d.
Dit is al een geruime tijd zo, en daardoor twijfel ik een beetje aan het geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Heb hem vandaag ontvangen. Het enige wat niet goed zat was een scharnier van het beeldscherm. Het was niets ernstig maar met een beetje lijm zit het nu goed vast. De meegeleverde drivers van de videokaart waren niet up-to-date dus heb de nieuwste gedownload.

Ik heb geen dode pixels en alles werkt goed tot nu toe.

Edit: De standaard klokfrequentie van de 7600 is 350/355, dit levert 3000-3100 op in 3dmark05. Ik heb hem veilig ge-OC'd naar 410/386 via coolbits dit leverde een score op van 3546. De warmte die op het moment gegenereerd wordt is minimaal, de laptop wordt er niet luider van.

[ Voor 32% gewijzigd door Lukin op 27-10-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

even met wat lijm een net nieuwe laptop gelijmd...

Vind ik niet echt kunnen voor zo'n duur product... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukin schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:56:
Heb hem vandaag ontvangen. Het enige wat niet goed zat was een scharnier van het beeldscherm. Het was niets ernstig maar met een beetje lijm zit het nu goed vast. De meegeleverde drivers van de videokaart waren niet up-to-date dus heb de nieuwste gedownload.

Edit: De standaard klokfrequentie van de 7600 is 350/355, dit levert 3000-3100 op in 3dmark05. Ik heb hem veilig ge-OC'd naar 410/386 via coolbits dit leverde een score op van 3546. De warmte die op het moment gegenereerd wordt is minimaal, de laptop wordt er niet luider van.
En het toetsenbord aan de rechter kant onder in, beweegt dit ook zo?

En bij mij is hij nu heel erg langzaam, maar dit komt misschien door de nieuwe Diskeeper 7.0??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

kibber schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:51:
Tot nu toe heb ik weinig vertrouwen in Ahtec, het zal allemaal best dat het een bekend merk is in Spanje, maar kijk eens naar hun website.
Als je een systeem wil samenstellen kom je op een spaanstalige pagina, knoppen die niet werken e.d.
bel ze eens. Ik kreeg werd keurig te woord gestaan en kreeg uitgebreid uitleg over het bedrijf. Dat heeft mij over de streep getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:36:
[...]

En bij mij is hij nu heel erg langzaam, maar dit komt misschien door de nieuwe Diskeeper 7.0??
Er zit bij mij geen beweging in het toetsenbord en ik heb geen Diskeeper 7.0 erop staan dus geen idee of je laptop daarom langzaam word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Het lijkt me sterk dat dat een hardware gerelateerd probleem is. kijk je progs eens na of overweeg een systeemherstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geven ze nu al vista coupons bij hun windows?:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Whoops heb mn topic een tijdje lang niet nagekeken :P
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:52:
[...]

Mooi ding gefeliciteerd ermee hoop dat je er lang plezier van hebt.
Die Geforce 7600 moet minimaal 3600 uit te persen zijn in 3Dmark2005.
Misschien een nieuwere/andere driver gebruiken.
Er werd idd niet de nieuwste driver meegeleverd voor de graka (maar wat wil je dan met elke week een update daarvoor).
Verder blijken de scores toch wel te kloppen met wat Ahtec zelf opgeeft (zie post van iemand hierboven) en met wat bv Zepto op hun website hebben staan.
JosHendrikx schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:02:
Hoi Neok
Bedankt voor je review! Ik wil hem zelf waarschijnlijk volgende week bestellen en dit helpt wel weer met de keuze. Had nog wel twee vraagjes:

Het klopt dus dat er geen DVI uitgang op zit?
Geen DVI idd (heb ik geen last van, 2x VGA tft's)
Ik had Ahtec om specs gemaild en kreeg de volgende lijst met uitgangen:
Ports
3 x USB 2.0 V
1 x IEEE 1394 Firewire (400Mps) 4 pins V
1 x TV out type S-Video V
1 x out DVI external monitor X - niet bij dus
1 x Jack earphone SPDIF ? - als zoiets in de svideo-out zit geïntegreerd net zoals bij een Dell 6400
1 x Jack microphone V
1 x Jack RJ-11 modem V
1 x Jack RJ-45 network 10/100/1000Mbps V
1 x Webcam integrated 1.3M Pixel V
1 x Kensington lock V
Verder was ik benieuwd naar het (ventilator)geluid; is ie een beetje stil of niet?
Alvast bedankt voor de info!
Jos
Mja gaat wel, als je in een stille kamer zit dan hoor je hem elke minuut ofzo ff aanslaan. No problemo voor mij verder. Daarnaast heb ik hem de eerste dag om de zoveel tijd een enorm hoog pieptoontje horen uitslaan, maar daarna nooit meer gehoord.
fabulaus schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:46:
Nu lees ik dat Fulton er een beetje pech mee heeft en ook Neok_ er wat probleempjes had. Denken jullie dat dat gewoon pech is of zijn ze gewoon een beetje slordig bij Ahtec?
Ik heb nooit echte problemen gehad hoor, alleen tobo dat een beetje indrukt aan de rechterzijde (dat is bij alle Compal HEL80 modellen zo) en scharnierafschermplaatje wat ik er ff goed op moest drukken.
[quote]

Dan nog wat vragen over de laptop zelf:
Hoe bevalt die (nu na een +/- twee weken)?[/quote]
Ik heb hem nu al een tijdje en ben er zeer tevreden over.
Hij ziet er nog puik uit, het allu krast niet, ik heb mn fingerprint mooi ingesteld, de webcam is ook in donkere kamers goed bruikbaar, en de klepjes van de scharnieren van de lcd blijken goed vast te zitten na eenmalig goed geklikt te hebben. Vind de batterijduur naar mijn gevoel beetje tegenvallen voor een 9-cell, maar dat ga ik binnekort ff testen.
Ik vind het echt een aanrader.
Zit er een DVI uitgang op?
Nee dus (iig niet bij mij)
Werkt de TV-in een beetje goed?
Nog niet getest, ga uit van wel, wat kan er nou mis mee zijn.
En tot slot, waar moet ik zijn om die laptop te kunnen bestellen?
Ik zou zeggen, bel met Ahtec want als je nu nog twijfeld worden die twijfels allemaal weg genomen. (werd destijds zeer vriendelijk te woord gestaan).
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:27:
Ik heb ook héél lang getwijfeld om deze te kopen, maar blijkbaar kon ik hem alleen krijgen met WXGA 'glossy' scherm (1280 X 800) ik heb liever mat WSXGA + scherm en dat kon blijkbaar niet veranderd worden of zo ...
Klopt, ik heb ook nog gevraagd ofdat een highres scherm mogelijk was, maar dat was niet het geval. Daarnaast dacht ik dat alle highres schermen op een Compal HEL80 model glossy waren hoor?
kibber schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:51:
Website is idd erg crappy, en dat is dan ook totaal niet representatief voor wat ze leveren. Zoals iemand anders al zei, je moet ze gewoon dat neemt alle twijfels weg :)
Ook maar es ff testen, maar wat voor games speel je dat het verschil ervan merkt?
CLB schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:33:
even met wat lijm een net nieuwe laptop gelijmd...

Vind ik niet echt kunnen voor zo'n duur product... |:(
Lijm vind ik idd heel goedkoop klinken, als hij het ook over de LCD-scharnier-bescherm-kapjes had: ik kon ze gewoon goed vastklikken. Het nadeel van lijm is dat het (1) of snel los gaat (2) of je plastic eigenlijk aantast. Mss toch maar es bellen?
[...]

Zoals ik al eerder zei, daar hebben eigenlijk alle Compal Hel80 modellen last van. (dus ook de Ahtec Xel80)
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:01:
geven ze nu al vista coupons bij hun windows?:O
Standaard leveren ze geen Windows, maar neem aan dat je nu wel een Vista coupon krijgt als je Windows meebesteld. (bellen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Op dit moment alleen nog een beetje WoW en Supreme Commander Beta het scheelde bij mij maar 5-8 fps hoogstens, maar zolang de graka niet warmer of luider wordt dan zie ik niet waarom je hem niet zou OC'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:03

Heeft iedereen dit soort resultaten in 3dmark05? Dit is voor zo'n systeem toch veel te langzaam. Ik wilde dit systeem aanschaffen als vervanger voor mijn Fujitsu-Siemens m3438g. Maar die scoort niet overgeklokt 3757 punten. Dus ik kijk nog wel even verder voor een andere vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neok_ schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:56:

[...]

Klopt, ik heb ook nog gevraagd ofdat een highres scherm mogelijk was, maar dat was niet het geval. Daarnaast dacht ik dat alle highres schermen op een Compal HEL80 model glossy waren hoor?
Nope, net het omgekeerde. Highres screens zijn bijna altijd mat. Heb mij nu een Compal HEL80 besteld (morgen afhalen) met een WSXGA+ scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Martijn1899 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:33:
[...]

Heeft iedereen dit soort resultaten in 3dmark05? Dit is voor zo'n systeem toch veel te langzaam. Ik wilde dit systeem aanschaffen als vervanger voor mijn Fujitsu-Siemens m3438g. Maar die scoort niet overgeklokt 3757 punten. Dus ik kijk nog wel even verder voor een andere vervanger.
Zepto Znote 6214W scoort dit:
3D Mark 2001: 18200
3D Mark 2003: 8219
3D Mark 2005: 3558
3D Mark 2006: 2200 (1200x768)

Dus ik denk dat de score van deze Ahtec meer dan goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
CLB schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:42:
[...]

Zepto Znote 6214W scoort dit:
3D Mark 2001: 18200
3D Mark 2003: 8219
3D Mark 2005: 3558
3D Mark 2006: 2200 (1200x768)

Dus ik denk dat de score van deze Ahtec meer dan goed is
Mijn Fujitsu-Siemens heeft een geforce 6800 en een centrino 2.0 Ghz (dus single core) aan boord, daarnaast ook 2gb ddr2. Maar ik vind het raar dat die van mij 200 punten meer heeft dan een systeem met een core 2 duo en een geforce 7600.

Nogmaals die van mij is niet overgeklokt. Dan lijkt mij iets niet te kloppen aan de configuratie van de andere machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Martijn1899 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:14:
[...]

Mijn Fujitsu-Siemens heeft een geforce 6800 en een centrino 2.0 Ghz (dus single core) aan boord, daarnaast ook 2gb ddr2. Maar ik vind het raar dat die van mij 200 punten meer heeft dan een systeem met een core 2 duo en een geforce 7600.

Nogmaals die van mij is niet overgeklokt. Dan lijkt mij iets niet te kloppen aan de configuratie van de andere machines.
Dit lijkt bij alle Hel80 machines zo te zijn: zepto geeft ook 3dmark06 score van rond de 1800 op, en Ahtec geeft zelf ook zoiets op.
Maar was de 6800 niet gewoon sneller dan een 7600 (even vergeten dat de 7600 door meeste Hel80 leveranciers lichtelijk wordt teruggeklokt), en daarnaast is een benchmark programma nog altijd wat anders dan een echte game.

//edit:
En jawel, de 6800 is gewoon beter als je kijkt naar dit overzicht. Geen gekke dingen of vage benchscores, maar gewoon meer brute kracht ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Neok_ op 29-10-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online

@Lukin
lol edit & post tegelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Neok_ schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:17:
[...]

Dit lijkt bij alle Hel80 machines zo te zijn: zepto geeft ook 3dmark06 score van rond de 1800 op, en Ahtec geeft zelf ook zoiets op.
Maar was de 6800 niet gewoon sneller dan een 7600 (even vergeten dat de 7600 door meeste Hel80 leveranciers lichtelijk wordt teruggeklokt), en daarnaast is een benchmark programma nog altijd wat anders dan een echte game.

//edit:
En jawel, de 6800 is gewoon beter als je kijkt naar dit overzicht. Geen gekke dingen of vage benchscores, maar gewoon meer brute kracht ;)
Ok, dat verklaart een hoop. Ik had me gebaseerd op dit overzicht. Hieruit blijkt dat de 7600 sneller is, maar dat is dus blijkbaar anders. Nou ja, nog geen reden dus om een andere laptop te kopen. :>

Is voor games de core 2 duo ook niet veel sneller dan de good old centrino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
De C2D is wel sneller dit mede vanwege het feit dat het een 64bit chip is. Hoeveel prestatie je hiermee wint in games weet ik zo uit m'n hoofd niet.

Maar een betere graka levert altijd meer op dan een betere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben nu een nieuw model XEL 80 staat er. Weet iemand wat dit inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:33:
Ze hebben nu een nieuw model XEL 80 staat er. Weet iemand wat dit inhoud?
Net ff gekeken, de specs lijken hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://www.ahtec.net/marketing/nov06/banner_petxel802_nl.gif
Ahtec Signal XEL80 (New), 15.4 TFT WXGA Widescreen Extrabrite, 256MB nVidia GeForce Go 7600 PCI Express, Intel Core 2 Duo T7200 2.0Ghz 4MB, 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024MB), 120GB 5400rpm SATA, DVD±R/RW Dual DL, Wireless 3945ABG 54Mbps, Lan 1Gbit, Bluetooth, Webcam, TPM, Laptop tas Gratis

[ Voor 32% gewijzigd door Neok_ op 05-11-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup daarom, ik zie geen verschil. Misschien ziet hij er anders uit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:37:
Yup daarom, ik zie geen verschil. Misschien ziet hij er anders uit nu?
Hij ziet er identiek uit als de mijne. (alleen zijn de leds bij mij niet blauw maar wit)

[ Voor 9% gewijzigd door Neok_ op 05-11-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hebben jullie ook allemaal een Sony dvd brander inzitten? Zo ja welke +/- R media gebruiken jullie en werkt dat een beetje snel? Mijn Platinums 8 speed doen er gemiddeld 14/16 minuten over met een lead-in van zeker 1:40 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb nu sinds een paar dagen de xel80 in huis. Bij ontvangst bleek er een enorme barst in mijn scherm te zitten. Bij nadere inspectie van de transportbox bleek deze op een hoek een deuk te hebben; de vervoerder had hem laten stuiteren! Direct Ahtec gebeld. Omdat er haast bij was ben ik de laptop zelf om gaan ruilen in Barendrecht. Het Ahtec kantoor blijkt een kleine, nette unit op een industrieterrein te zijn. grappig: de voertaal in het bedrijf lijkt Spaans te zijn! Desondanks spreekt men keurig NL. Ben netjes ontvangen, en terwijl ik aan de senseo koffie zat, werd mijn nieuwe laptop inelkaar gezet. Twintig minuutjes later was ik weer op weg naar huis, met nieuwe laptop.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Ziet er netjes uit, presteert naar behoren. Ik verbaas me over de ophef over het 'verende toetsenbord'. Als ik op de linkerzijde goed druk veert het idd in, maar dan moet ik er wel kracht op zetten. Mijn oude Toshiba Tecra veert vele malen meer dan dit. Voor mij is het absoluut niet storend.

Afsluitend: ik ben erg tevreden. Zie voorlopig geen enkele reden om geen Ahtec te kopen, als je in de markt bent voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:20:
Heb nu sinds een paar dagen de xel80 in huis. Bij ontvangst bleek er een enorme barst in mijn scherm te zitten. Bij nadere inspectie van de transportbox bleek deze op een hoek een deuk te hebben; de vervoerder had hem laten stuiteren! Direct Ahtec gebeld. Omdat er haast bij was ben ik de laptop zelf om gaan ruilen in Barendrecht. Het Ahtec kantoor blijkt een kleine, nette unit op een industrieterrein te zijn. grappig: de voertaal in het bedrijf lijkt Spaans te zijn! Desondanks spreekt men keurig NL. Ben netjes ontvangen, en terwijl ik aan de senseo koffie zat, werd mijn nieuwe laptop inelkaar gezet. Twintig minuutjes later was ik weer op weg naar huis, met nieuwe laptop.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Ziet er netjes uit, presteert naar behoren. Ik verbaas me over de ophef over het 'verende toetsenbord'. Als ik op de linkerzijde goed druk veert het idd in, maar dan moet ik er wel kracht op zetten. Mijn oude Toshiba Tecra veert vele malen meer dan dit. Voor mij is het absoluut niet storend.

Afsluitend: ik ben erg tevreden. Zie voorlopig geen enkele reden om geen Ahtec te kopen, als je in de markt bent voor een laptop.
Maar het is juist aan de rechterkant, en vooral in de buurt van de pijltjes toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

:) dat bedoel ik ook, maar ik was in spiegelbeeld aan het denken!

m.a.w. typo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen de mensen die de laptop een paar weken hebben nog wat info geven over de degelijkheid van dit toestel?
Hoe zit het met de kwaliteit van de behuizing, van het scherm?

En hoe presteert de laptop in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ik heb hem nu een x aantal weken en hij bevalt me kwa kwaliteit nog steeds goed, niets stuk gegaan of wat dan ook :)

Scherm kwaliteit is gewoon goed net zoals de behuizing.

In games doet hij het gewoon goed, ondanks de wat lage kloksnelheid van de graka, maar die kan je wat OC'n mocht je er nog meer willen uitpersen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lukin op 29-11-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:08:
Kunnen de mensen die de laptop een paar weken hebben nog wat info geven over de degelijkheid van dit toestel?
Hoe zit het met de kwaliteit van de behuizing, van het scherm?
Zoals ik al eerder opmerkte: dat is gewoon dik in orde.
Ik heb wel het idee dat de verticale kijkhoek net ietsje lager is dan bij andere laptops, maar verder niet storend ofzo. (is verder wel mooi helder, en geen last van leklicht).
Behuizing is dus mooi, maar het aluminium moet wel eens per week ff worden schoongemaakt door een vochtig doekje erover te halen. (maar dat doe je met plezier bij zo'n mooie laptop :9).
En hoe presteert de laptop in games?
Momenteel speel ik GTA:SA en daar staat alles op full en dat draait mooi vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hoe bevalt het geluid uit de analoge line out? Gewoon mooi vol geluid?? geen ruis of vervorming ofzo?

Is er nog iemand die kan bevesigen dat de line-out ook gebruikt kan worden als SPDIF uitgang? (iemand die dat ook daadwerkelijk heeft gedaan)

Ik was best enthousiast geworden over deze laptop, maar ik begin nu weer een beetje te twijfelen door die toetsenbord en lijm-verhalen.. Wat ik ook jammer vind, is dat er geen DVI aanwezig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Ik vind het ook jammer dat er geen DVI op zit. Ik ga denk ik een 24" scherm er op aansluiten en wellicht in de toekomst een 37" LCD tv .. op welke manier zou ik dat het beste kunnen doen? En wat is dan de maximale resolutie die je kan berijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
BigB schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:57:
Hebben jullie ook allemaal een Sony dvd brander inzitten? Zo ja welke +/- R media gebruiken jullie en werkt dat een beetje snel? Mijn Platinums 8 speed doen er gemiddeld 14/16 minuten over met een lead-in van zeker 1:40 minuut
Ik heb er ook een Sony in zitten bleek gister, en dvd's van Verbatim brand ie perfect en full (16x) speed. Cd's heb ik momenteel van Fujifilm maar deze wil ie slechts 32x ipv 52x branden. Lead-in / lead-out gaat prima :)
Bakove schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:02:
Hoe bevalt het geluid uit de analoge line out? Gewoon mooi vol geluid?? geen ruis of vervorming ofzo?

Is er nog iemand die kan bevesigen dat de line-out ook gebruikt kan worden als SPDIF uitgang? (iemand die dat ook daadwerkelijk heeft gedaan)

Ik was best enthousiast geworden over deze laptop, maar ik begin nu weer een beetje te twijfelen door die toetsenbord en lijm-verhalen.. Wat ik ook jammer vind, is dat er geen DVI aanwezig is..
Analoge uit is goed, voor zover ik heb het kunnen testen met semi-goede Sony koptelefoon.
SPDIF nog niet getest.
En over dvi: jammer, maar ik zie nou niet het grote voordeel ervan: er is echt amper kwaliteitsverschil tussen dvi en vga, en elke monitor heeft wel vga (wat je van dvi niet kan zeggen).
fabulaus schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:52:
Ik vind het ook jammer dat er geen DVI op zit. Ik ga denk ik een 24" scherm er op aansluiten en wellicht in de toekomst een 37" LCD tv .. op welke manier zou ik dat het beste kunnen doen? En wat is dan de maximale resolutie die je kan berijken?
Gewoon via een vga>dvi convertertje, en dan dus een dvi>dvi kabel anar je LCD tv.
Max resolutie:'
Advanced Display Functionality
Dual integrated 400MHz RAMDACs for display resolutions up to and including 2048x1536 at 85Hz
Volgens nVidia zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Neok_ op 04-12-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakove schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:02:

Wat bedoel je met lijm-verhalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat de scharniertjes van het scherm niet altijd even goed zijn en mensen ze dus gaan vastlijmen :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat meen je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
jawel, lees maar ergens eerder in dit topic..

wat zegt een 3dmark/pcmark score nou eigenlijk precies over een laptop?

Ik had hogere scores verwacht van deze laptop dan dat er uiteindelijk gehaald is..

als ik de specs vergelijk met bijv een asus A6T, dan had ik verwacht dat deze laptop toch wel hogere scores zou halen, maar t ligt toch wel bij elkaar in de buurt... of zeggen die scores niet zoveel over de werkelijke prestaties als ik denk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter een betrouwbaar snel systeem dan een minderbetrouwbaar sneller systeem. HEL80 versus A6T qua prestatie vergelijkbaar. Is er iemand die al ervaring heeft met garanties van deze Types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik heb zojuist een XEL80 besteld met ingebouwde TV tuner (woon in Zuid-Limburg, dus zou duitse en belgische zenders moeten kunnen ontvangen).

De keus was tussen een Acer 5684WLMI en deze, zonder Windows, maar met tas :)
De Ahtec kost dan 20 Euro meer, maar heeft wel duidelijk beter specs.
Ik heb gekozen voor de 120 GB 5400 rpm harddisk, aangezien ik er niet van overtuigd ben dat een 7200 rpm zo'n groot verschil zal opleveren. Ik heb zelfs ergens gelezen dat Windows met een 5400 rpm HD sneller opstart.

Als het goed is krijg ik hem volgende week woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Ik ben benieuwd!
Post je een review als hij binnen is?
Weet iemand hoelang de accu mee gaat eigenlijk?
Ik zit er nog steeds hard over te denken deze laptop ook te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb zelf de grotere accu (9 cells?). Zat laatst HL2 te spelen zonder op de adapter over te gaan, zonder het te weten overigens. Heb zeker meer dan een uur+ zitten gamen voor de accu begon tegen te stribbelen. Valt mij absoluut niet tegen. Als ik gewoon aan het typen ben of surfen oid, ben ik het allang beu tegen de tijd dat de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Edmin schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:29:
Heb zelf de grotere accu (9 cells?). Zat laatst HL2 te spelen zonder op de adapter over te gaan, zonder het te weten overigens. Heb zeker meer dan een uur+ zitten gamen voor de accu begon tegen te stribbelen. Valt mij absoluut niet tegen. Als ik gewoon aan het typen ben of surfen oid, ben ik het allang beu tegen de tijd dat de accu leeg is.
Netjes!
Ik had ze al gemailt, en de accu schijnt het bij normaal gebruik 240 minuten (!!!) vol te houden.
In het volgende nummer van de PCM schijnt deze laptop nader bekeken te worden.
Heeft iemand nog foto's of gebruikerservaringen?
Ik zit er over te denken deze laptop eind deze maand of eind januari te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ik heb de laptop 2 weken geleden eens op de batterij laten lopen terwijl ik het een en andere bij een familie lid aan het reparen was en ik heb 2.5 uur film kunnen kijken en volgens m'n batterij meter had ik nog 20-30% over.

Het enige min punt vind ik en het is al eerder in de topic aangegeven, is de plaatsing van de netwerkaansluiting. Deze zit aan de zijkant, had hem veel liever aan de achterkant gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door Lukin op 12-12-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Is dit trouwens dat WXGA+ scherm waar iedereen het over heeft?
Deze schijnt namelijk een mooiere beeld kwaliteit te leveren, heeft iemand hier meer informatie over?
Of wat vinden jullie van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij maakt best wel veel geluid, die ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Wat versta je onder best veel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kibber schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:06:
Wat versta je onder best veel geluid?
Lawaai van de ventilator. Soms de hele tijd, en anders om de 2 minuten even, terwijl de laptop toch geen speciale inspanning hoeft te doen dan.
We hebben hier op het werk allemaal laptops van Dell, die hoor je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ik hoor hem alleen bij het aanzetten en dat is nog geen 5 seconden. Daarnaast is hij zo goed als stil totdat ik ga gamen dan hoor ik wel dat hij wat meer geluid produceert maar niets wat als storend kan worden gezien.

De hardeschijf hoor ik wat vaker als ik aan het unrarren ben etc etc maar dat is normaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Lukin op 13-12-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
CLB schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:18:
Dat de scharniertjes van het scherm niet altijd even goed zijn en mensen ze dus gaan vastlijmen :) 8)7
Pfff het is duidelijk dat CLB een Dell Zepto heeft ipv een Ahtec :P
Zoals gemeld waren ze bij mij vergeten 1 klepje over het scharnier goed vast te klikken, maar dat was na 1 handeling (indrukken tot je klik hoort dus) alweer verholpen.
Verder heeft 1 iemand het idd lopen lijmen, maar hoe dat kan snap ik ook niet helemaal.
Als je daarnaast het HEL80 topic checked, dan zal je zien dat het niet een of ander common probleem is hoor ;)
Bakove schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:07:
jawel, lees maar ergens eerder in dit topic..

wat zegt een 3dmark/pcmark score nou eigenlijk precies over een laptop?

Ik had hogere scores verwacht van deze laptop dan dat er uiteindelijk gehaald is..

als ik de specs vergelijk met bijv een asus A6T, dan had ik verwacht dat deze laptop toch wel hogere scores zou halen, maar t ligt toch wel bij elkaar in de buurt... of zeggen die scores niet zoveel over de werkelijke prestaties als ik denk? :?
Zo'n test zegt lang niet alles, aangezien hier voornamelijk de videokaart wordt getest. Daardoor is deze laptop ook maar iets sneller, doordat het enige verschil in videokaart is dat de Ahtec 256MB dedicated RAM heeft ipv 128MB van de Asus
kibber schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:23:
[...]
In het volgende nummer van de PCM schijnt deze laptop nader bekeken te worden.
Dat zal ik dan ff in de gaten houden :)
Heeft iemand nog foto's of gebruikerservaringen?
Mss moet je ook eens een kijkje nemen in het Compal Hel80 topic.
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:28:
[...]

Lawaai van de ventilator. Soms de hele tijd, en anders om de 2 minuten even, terwijl de laptop toch geen speciale inspanning hoeft te doen dan.
We hebben hier op het werk allemaal laptops van Dell, die hoor je niet.
Hij is redelijk hoorbaar de ventilator, maar dan ook alleen als hij aanspringt. Dit schijn je wel softwarematig bij te kunnen regelen met een of ander proggie. Daarnaast vind ik deze laptop niet merkbaar harder blazen dan andere ofzo.
kibber schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:25:
Is dit trouwens dat WXGA+ scherm waar iedereen het over heeft?
Deze schijnt namelijk een mooiere beeld kwaliteit te leveren, heeft iemand hier meer informatie over?
Of wat vinden jullie van het scherm?
De TFT die erop geschroef is idd de (lagere resolutie) WXGA+ variant: 1280*800 met glans. Ik vind het erg helder en scherp, hoewel de verticale kijkhoek wat aan de lage kant is (net als bij de meeste laptops). Natuurlijk is de WSXGA variant nog mooier, alleen levert Ahtec deze niet.
Lukin schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:13:
Ik heb de laptop 2 weken geleden eens op de batterij laten lopen terwijl ik het een en andere bij een familie lid aan het reparen was en ik heb 2.5 uur film kunnen kijken en volgens m'n batterij meter had ik nog 20-30% over.
Heb jij ook dat je alleen maar een percentage ziet, en niet zoals bij veel andere laptops dat hij ook de tijdsduur aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Neok_ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:24:
Pfff het is duidelijk dat CLB een Dell Zepto heeft ipv een Ahtec :P
Heb nog steeds niks >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ik heb lopen lijmen :p omdat na drie keer hard aandrukken dat scharniertje steeds weer los klikte, daardoor raakte ik wat geïrriteerd ,dus wat lijm erop, hard aandrukken en aanhouden voor een paar seconden en nu klikt hij niet meer los.

En inderdaad, hij geeft bij mij ook alleen maar een percentage aan bij de batterij meter.

[ Voor 25% gewijzigd door Lukin op 13-12-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
offtopic:
Echt WTF :X
Sinds halverwege augustus was ik aan het kijken voor een laptop, en liep jij ook de hele tijd mee te blehren in dezelfde topics dat je ook een laptop ging kopen :P
En met dat complete Znote topic van jou d8 ik dat jij zo gek was geweest om veels te veel geld voor veels te weinig specs neer te leggen voor dat Znote Gamers model ofzo.. maar hoezo heb je dan nog steeds geen lappie?

Verwijderd

Lukin schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:35:
Ik hoor hem alleen bij het aanzetten en dat is nog geen 5 seconden. Daarnaast is hij zo goed als stil totdat ik ga gamen dan hoor ik wel dat hij wat meer geluid produceert maar niets wat als storend kan worden gezien.

De hardeschijf hoor ik wat vaker als ik aan het unrarren ben etc etc maar dat is normaal.
Het is eigenlijk steeds verschillend: gisteren bijvoorbeeld viel het weer allemaal best wel weer mee.

Maar mijn zoon is er best wel tevreden over, en die gebruikt hem voor zijn opleiding, en neemt hem dus steeds mee.

Verwijderd

Sorry deze kan weg.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 08:15 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Neok_ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:07:
[...]

offtopic:
Echt WTF :X
Sinds halverwege augustus was ik aan het kijken voor een laptop, en liep jij ook de hele tijd mee te blehren in dezelfde topics dat je ook een laptop ging kopen :P
En met dat complete Znote topic van jou d8 ik dat jij zo gek was geweest om veels te veel geld voor veels te weinig specs neer te leggen voor dat Znote Gamers model ofzo.. maar hoezo heb je dan nog steeds geen lappie?
Haha klopt O-)
Ondertussen is m'n tv kapot gegaan wat weer 'n kostenpost was van 350,-
Ook heb ik een Zune uit Amerika laten importeren (300 euro) en er is opeens in me
opgekomen op te gaan wintersporten (800 euro) dus die laptop wordt 'm voorlopig nog niet :X

• kibber
Hmmm je weet zeker dat ze dat mooiere scherm niet leveren?
Dat is wel jammer opzich.
Ik heb ze er al over gemailt, maar ik heb nog geen reactie.
heb je echt last van die verticale kijkhoek als je aan het werk bent?
Als je films kijkt schijn je er toch wel een beetje last van te hebben, maar dat went natuurlijk

• Neok_
  • Niet online
kibber schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:17:
Hmmm je weet zeker dat ze dat mooiere scherm niet leveren?
Dat is wel jammer opzich.
Ik heb ze er al over gemailt, maar ik heb nog geen reactie.
heb je echt last van die verticale kijkhoek als je aan het werk bent?
Als je films kijkt schijn je er toch wel een beetje last van te hebben, maar dat went natuurlijk
Geen last van kijkhoek als je er gewoon voor of naast zit, alleen is je staat en je kijkt echt van boven naar beneden op je scherm merk je het gewoon.
Verder moet je ze gewoon ff bellen als je vragen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij computerpirates is de Hel80 wsxga+ te krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
wow ik wou net de nieuwe zepto gamer bestellen, die is in de aanbieding.
maar na het lezen van de startpost kreeg ik toch even kriebels!
hele topic gelezen, maar kan nog geen oordeel geven..
onafgewerkte laptops? :S
tegenvallende prestaties?

ik ben er nog niet helemaal uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lukin schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:52:

En inderdaad, hij geeft bij mij ook alleen maar een percentage aan bij de batterij meter.
Na de bios update nieuwste versie geeftie bij mij ook netjes de tijd aan en hoeveel watt bij gebruikt in Notebook hardware control en hoeveel battery wear je hebt

Ben me dvd brander wel zat, koop je nieuwe dvds kan hij ze op 1 speed fikken, knal je er nieuwe firmware op brandtie ze op 2 speed jeeeej
Oude dvds fiktie wel op 8 speed maar lead-in duurt 1 min en volle dvd duurt 12/15 minuten terwijl op oude trage pc met oude dvd fikker op 8 speed strak 9 minuten doet :(

[ Voor 29% gewijzigd door BigB op 16-12-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Jammer dat de nederlandse site zo onoverzichtelijk is ... Kun je hem btw ook vanuit België bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net vanuit België besteld....
ik krijg hem binnen enkele dagen....

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:28:

;)
En is ie al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kokorico

jawel, hij is al binnen. heb hem via de telefoon besteld, en heb hem nu twee weken. het is een prima toestel. zowel vanbinnen als vanbuiten.
en ik moet toegeven dat de sevice prima is...niets op aan te merken..

l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:28:

;)
Kost de verzending je dan nog wat extra's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de reacties in dit topic en specifiek de TS.

Was al een tijdje op zoek naar een voor mij geschikte laptop maar kwam telkens in de knel met mogelijkheden, specs en prijs. Ik ben blij dat ik net op tijd dit topic heb gevonden.

Ahtec bied hier een laptop met zeer degelijke specs en ook nog eens de mogelijkheid deze naar wens aan te passen (in mijn geval een 100GB 7200RPM erin en OEM versie van Windows Vista Home Premium NL) en dat voor een zeer mooie prijs. Gezien de reacties hier en de reviews van vergelijkbare systemen zit het met de degelijkheid van de laptop ook wel goed.

Heb de laptop deze ochtend besteld en bericht gekregen dat de laptop 5 tot 6 dagen na de ontvangst van de vooruitbetaling zal worden verstuurd. Zoals eerder in dit topic vermeld, de website is wat crappy maar aan de telefoon of via de mail wordt je prima geholpen.

Nog geen ervaring met de laptop zelf maar wat mij betreft is dit zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de toestel is binnen, maar dat heb ik al gezegd, ik heb daar 25 € extra kosten betaald voor transport. op niet echt veel. de service is prima... heb hem nu een drietal weken en toestel werkt prima...

L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al Windows Vista Premium of Ultimate geinstalleerd op deze laptop, en zo ja, werkt het dan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:50:
Heeft iemand al Windows Vista Premium of Ultimate geinstalleerd op deze laptop, en zo ja, werkt het dan goed?
Jah ik draai al sinds december al Windows Vista Ultimate, en heb voor alles drivers kunnen vinden via de Compal website.
Draait prima, en 2GB blijkt voor mij ruim voldoende te zijn. (max 75% bezet met Ultimate, achtergrond services, i'net/word en een game als UT2k4 tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een installatie van Vista Home Premium 64 bits versie op deze Laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Staat in de post boven je :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is dit een 64 bits versie?

En bij mij heeft de bios een versie 1.05, moet deze ook soms naar de inmiddels 1.19B versie zoals op de site van Compal, om Windows Vista Premium 64 bits te kunnen draaien?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kickje.
Pagina: 1 2 Laatste