[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 21

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 6.998 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:04:
Screenshot?

[afbeelding]

Denk toch dat jouw probleem zit in je hardware.

Zet jij anders ook eens een screenshot neer.
ziet er idd goed uit,

ik zal eens een screenshot maken vanavond

Verwijderd

Die screenshot van mij is ook van een DVD-5.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:17:
[...]

screenshot?

heb ik dan misschien verkeerde drivers?
Hier ook 2 plaatjes van een film in mijn review.
Wat voor CPU heb je in je beestje?

No Shame, only Fame!

Verwijderd

Waar is "hier" ?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

Topicstarter
S2801 in "\[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 21"

Ik heb ook toegevoegd aan de SP nu...had 'm over het hoofd gezien...

And I'm the only one and I walk alone.

• Marcusso
O sorry, vergeten de link erin te zetten. :X , maar PromoX heeft het al opgelost. :>

@ PromoX: is het misschien mogelijk om in de TS een apart kopje voor de Samsung 940BW te maken? Dit omdat er toch best wat interesse is in deze TFT. (misschien ook een idee om een apart hoofdstuk te maken voor Breedbeeld TFT's?)

[ Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 20-09-2006 23:18 ]

No Shame, only Fame!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

Topicstarter
S2801 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:09:
@ PromoX: is het misschien mogelijk om in de TS een apart kopje voor de Samsung 940BW te maken?
Eigenlijk wil ik niet teveel aan de TS wijzigen, omdat ie voor mijn gevoel toch het meeste van n-i-x is (die gaat het volgende deel hopelijk ook weer doen). Maar als hij het ook een goed idee vind wil ik 'm wel updaten en dan zou ik de 940BF er misschien ook wel apart inzetten, ook omdat daar al veel reviews van zijn.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Ik heb nu gladiator bekeken op mijn scherm en dat ziet er al een stuk beter uit.
Ik heb even geen screenshot kunnen maken, dat lukte me even niet. (hoe maak je een fullscreen screenshot op 1440x900, prnstscrn werkt niet bij mij! en de functie capture bij nero showtime levert kleinere screenshots op)
Het lag dus waarschijnlijk aan de bron DVD.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 01:28 ]

Verwijderd

"printscreen"?

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:34
Werkt niet op videobeelden. Met PowerDVD ofzo kan je normaal wel kiezen voor screenshots te nemen op origineel formaat of huidig formaat, ben wel niet zeker (met BS Player gaat dit wel in ieder geval).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Verwijderd

Largamelion schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:10:
[...]
Werkt niet op videobeelden. Met PowerDVD ofzo kan je normaal wel kiezen voor screenshots te nemen op origineel formaat of huidig formaat, ben wel niet zeker (met BS Player gaat dit wel in ieder geval).
ah ok, met Showtime van NERO kon je niet kiezen op welk formaat. Ik zal het met BS Player eens proberen.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

hoe zit het nu juist met breedbeeldfilms? Ik wil me graag een breedbeeld 19" kopen, maar ik lees dat voor het afspelen van breedbeeld dvd's je nog altijd zwarte banden hebt. Is er iets waar ik op kan letten zodat ik deze dvd's correct fullscreen kan afspelen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

Ook op een breedbeeld televisie heb je wel eens zwarte balken met films. Dat is totaal afhankelijk van de verhoudingen in het bronmateriaal. Een film opgenomen in Anamorphic is volledig breedbeeld zonder balken. En zo is er volgens mij nog een verhouding die geen balken heeft.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ik wilde net een Samsung 970 bestellen, maar met het uitkomen van de opvolgers Samsung 971 en Samsung 931C, wordt het echt een van die twee. Nu alleen uitzoeken welke van de twee het beste geschikt is, geld is niet belangrijk. Veegvrij beeld wel voor spellen en scollende internet pagina's.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:49
De 931C zal sneller zijn, maar de 971P zal een betere allrounder zijn(mooier beeld, grotere kijkheok, hoger echt contrast).
De 971P kan je echt als opvolger van de 970P zien, terwijl de 931C dichter bij monitoren zoals de 930BF/940BF/960BF.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens de Samsung-site heeft de 971P Maximum Color: 16.7M... Betekent dat weer 16,2M met dithering of niet?

[ Voor 1% gewijzigd door AlvaK op 21-09-2006 23:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik heb al een week lang elke dag gegoogled naar reviews van de 971p and de 931c maar nog niets kunnen vinden. Iemand al meer succes gehad? Ik ben van plan de 971p te kopen maar ik wacht liever eerst een review af. Ze zijn ook nog nauwelijks leverbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 22-09-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Hou er rekening mee dat een review ook niet zaligmakend is. ik heb er eens een gekocht vanwege de 3 goede reviews. Toen ik hem voor mn neus had maar weer snel teruggebracht, tjonge wat veegde dat ding, waren de reviewers soms blind, ik vond het in ieder geval onwerkbaar :X

Dus altijd ook zelf checken, alhoewel veel got reviews wel wat zeggen, maar dat zal wel even duren voordat er 10 gebruiers reviews op Got staan ben ik bang. schat zeker een maandje of 3.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe monitor. Kom echter een paar problemen tegen.

Waar gebruik ik hem voor:
- office toepassingen;
- websites;
- fotosoepen (belangrijkste);

Nu denk ik erover om een Eizo Flexscan S1921SH te halen. Ik heb eerder in winkels al wat rond gekeken. Daar viel mij het merk samsung een beetje op maargoed het stond tussen philips en acer dus dat wil wel wat zeggen...

Iemand wat ervaringen de Eizo of misschien nog aanbevelingen?!?

Mijn echte vraag was eigenlijk waar verkopen ze die dingen in een winkel zodat ik eens wat kan gaan vergelijken (in d ebuurt van Eindhoven). Online weet ik het wel maar wil hem wel eerst even gezien hebben.

Volgens de leverancierslijst van Eizo doet mediamarkt er ook in, klopt dat?

• AlvaK
  • Niet online
Je zou eens bij JMW computers in Sint-Oedenrode kunnen proberen.
Ik vind het persoonlijk een ruk-winkel, maargoed, je hoeft er natuurlijk niet te kopen... Gewoon ff kijken moet kunnen. :D

Verwijderd

AlvaK schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:44:
Je zou eens bij JMW computers in Sint-Oedenrode kunnen proberen.
Ik vind het persoonlijk een ruk-winkel, maargoed, je hoeft er natuurlijk niet te kopen... Gewoon ff kijken moet kunnen. :D
Heb ik al geïnformeerd maar niks op voorraad daar...

Verwijderd

Iemand ervaring met de LG1919s-sf? http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=14693

Erg goedkoop (210 euro) en de specs zijn ook redelijk goed. Voor games zou het denk ik wat sneller mogen maar van een groot verschil tussen 5 en 8 ms is er geen sprake volgens mij... te snel is weer niet goed voor films.. :s

Ik zit te twijfelen tussen de LG en Samsung 930 BF en de LIyama h481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn nu precies de verschillen tussen de 931c en de 971p ?? Zoals welke type scherm gebruiken ze, en wat zijn doorslag gevende feiten of juist voor die ene of die andere te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Gisteren een Samsung 940BF gekocht na lezen van diverse reviews (waarvan de meeste hier) en de voor/nadelen van het model. Hierbij mijn persoonlijke review tot nu toe.

Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was jarenlang een Merkloze 19'' beeldbuis, welke vertekening van randen gaf op meer dan 70hertz refreshrate. Wel lekker felle kleuren dus op zich geen slecht ding. Helaas was hij aan vervanging nodig omdat hij spontaan geluid begon te maken en trilde/omscherp was geworden en nog enkele klachten.

Tijdelijk een Neovo F-419 als vervanger gehad, welke nu in dual opstelling naast de samsung 940BF staat.

Bijzonderheden
Ik wilde de monitor aanvankelijk bij MyCom kopen omdat ik hier op Tweakers mensen met goede ervaring had gezien. Toen ik bij MyCom vroeg hoe het zat met pixelgarantie (van hun/fabrikant) moest en er twee extra verkopers bij worden gehaald en was de reactie 'Ja uhhh we geven garantie op maximaal 2 pixels'. (subpixel/pixel maakte de verkoper geen verschil in). Maar ze konden mij geen zekerheid hierover geven. De indruk was daardoor ook dat ze 'maar wat zeiden' ipv wisten waar ze het over hadden.Ikzelf heb dan gelijk de houding zovan 'jaja, op het moment dat het erop aankomt blijkt het 2 pixels te zijn ipv subpixels.

Uiteindelijk de monitor bij Computerland gekocht, deze zat 500 meter verder en boden mij voor 20 euro meer (waardoor ik netto 10 euro duurder uit was) een 100% dode (sub) pixelvrij garantie). leek mij geen slechte deal, zeker niet toen op de bon werd genoteerd dat na omruilen de garantie opnieuw van toepassing zou zijn.

Wat mij wel opvalt bij het kijken naar de monitor is dat in de eerste blik het lijkt alsof ik de pixels kan zien maar na twee keer knipperen het scherm egaal lijkt te zijn. misschien is dit omdat ik nog nooit echt een haarscherp scherm heb gehad (CRT --> (blijkbaar) onscherpe TFT (VGA aangesloten) --> Samsung 940BF op digitale aansluiting)

Kleurweergave
Zo direct naast de (ongeveer 1,5 jaar oude) Neovo f-419 valt mij op dat de Samsung veel feller is en scherper. Even zitten spelen met de instellingen van de F-419 maar die krijg ik niet scherper. Kleurweergave is op dit moment dus lekker fris en fel. Even kort zitten kijken naar de natuur (foto van vriendin) en die ziet er goed gezond uit, lekkere kleuren dus.

Ghosting
Nog niet kunnen ontdekken, misschien is dat omdat het een (aldus de specificaties) 2ms scherm is

Contrast & helderheid
Zoals kort bij kleurweergave al verteld, hij is lekker fel. Maar toch ook weer zwart. Wel lekker dus.

Uniformiteit van het scherm
Ik heb zitten testen op dode pixels dmv rood/groen/blauw/zwart/wit scherm volledig en wat mij opviel is dat bij zwarte weergave er aan de bovenzijde enigzins licht doorkomt, maar dit is niet echt storend.

Kijkhoek
Bijzonder goed, op het moment dat ik hem zou moeten bijdraaien omdat ik toch niet goed meer zie wat er op het scherm staat heeft dit meer te maken met de hoek dan met de verandering van kleurweergave e.d.

Bouwkwaliteit
Voelt stevig aan, knopjes zijn klein maar fijn, voelen niet slap aan. Powerlichtje is zacht blauw en absoluut niet storend.

Vormgeving
Simpel, grijs randje en ronde zwarte voet met een grijze ring erop. Lekker dun randje, goed voor dualmonitor setup (IMHO). Jammer dat de monitorvoet niet in hoogte verstelbaar is, hij mag bij mij namelijk 5/10cm hoger staan.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
+ 2ms response tijd
+ Lekker fel beeld
+ Simpel design, smalle rand

- Niet in hoogte verstelbaar

Als ik in de loop van tijd nog meer punten tegenkom zal ik ze hier vermelden.

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:46
Zo, ik heb gister na lang overwegen tussen widescreen, of toch gewoon 4:3 deze monitor bestelt:

http://www.samsung.com/uk.../gaming/ls19medsbqedc.asp

't is de samsung syncmaster 931 BF geworden, zat even te twijfelen tussen de 940bf (die eigenlijk wat goedkoper is, ong 30 euro) en de 931 BF, heb toen de mogelijkheid om contrast ratio op 2000:1 (dynamisch) te zetten zwaar mee laten wegen in de beslissing. Ook is het weer een nieuwer scherm, dacht nog zelfs van september dit jaar. Verder is de responsetijd 2ms net zoals de 940bf.
Heb m bestelt bij Euromaxi (met pixelgarantie a 25 euro) en verwacht m deze week, ik zal laten weten wat ik ervan vind... Goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nieuw hybride scherm gekocht waarmee ik mijn tv-kaart kan buitensmijten. Ben er zeer tevreden van en heb er een survey over gemaakt:

Samsung SM940MV 19" breedbeeld

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung 940BW breedbeeld tft. Nu heb ik een probleem:

Telkens als ik met mediaplayer een filmpje afspeel wordt de magiccolor functie automatisch uitgeschakeld. Waardoor alle letters op het beeld heel erg flets worden. Pas als ik daarna de magicolor weer op 'intelligent' zet is het weer normaal. Hoe hou ik deze functie AAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Geen idee...
Maar mischien kan je de kleuren met de videokaart corrigeren, zoda ze wel gecorrigeerd blijven bij films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Naar aanleiding van een artikel in de Power Unlimited ben ik ook eens gaan zoeken naar de 931C. Dit scherm wordt gebruikt op de World Cyber Games, vanwege snelle responstijd en hoog contrast van 2000:1. Verder stond er in het artikel dat de gamers er erg over te spreken zijn.(ook review gelezen van gamer, die daaraan meedeed, hij kreeg dit scherm gratis mee zodat ie mocht oefenen voor de WCG) :P.
Ik heb op de site van Samsung gekeken en bij Find Online Retailers gezocht. Er kwamen allemaal Amerikaanse site die dit scherm verkochten. De gemiddelde prijs bedroeg bij het 300 dollar en bij sommige zelf 270 dollar, wat uitgerekend ongeveer 200 euro is. Is het dan handing om 1tje in Amerika te bestellen, want dat scheelt aardig met de 350 euro in Nederland.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
ehmm, zoals je misschien hierboven kon lezen, heb ik net een 931BF bestelt, deze is ook net nieuw, en wordt bijvoorbeeld in engeland als 931F verkocht. Op de internationale (.com) site staan zowel de 931C en de 931BF, het verschil in specificaties heb ik even bekeken... ze hebben allebei de mogelijkhied tot een dynamisch contrast van 2000:1, de 931C heeft een brightness (helderheid) van 250 cd/m2 terwijl de 931BF een brightness heeft van 300 cd/m2. Ze hebben overigens allebei een responsetijd van 2ms uiteraard. Het enige denk ik echte verschil zit m in de special features, de 931C heeft namelijk: Super CCFL backlight (97% color gamut) en PrintViewer, wat bij de 931BF niet staat.
Dus rara wat zijn de verschillen:

Syncmaster 931C: komt met Super CCFL backlight (97% color gamut) en PrintViewer (dacht dat de 931 BF 87% kleurengama gebruikte, maar weet ik niet zeker)

Syncmaster 931BF (in NL al verkrijgbaar): heeft een betere helderheid van 300 cd/m2 tov van 250 cd/m2 van de 931C

voor de rest dezelfde schermen, lijkt me misschien wat voorbarig om de 931C in amerika te gaan bestellen...
groet

[ Voor 6% gewijzigd door johan12 op 26-09-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het verschil is dat de 931C een ander soort achtergrondverlichting gebruikt, waardoor die een groter kleurengamma weer kan geven(diepere kleuren).
Maar de huidige monioren volgen allemaal ongeveer het sRGB, dus de 931C zou pas een vooruitgang zijn als je van een ander RGB gebruikmaakt dan sRGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is die 971P dan? Is die ook nog te gebruiken voor gamen? Of is die veel minder geschikt als de 931c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ja wat heet geschikt voor gamen... De 971P is door samsung in ieder geval niet bedoelt als de game monitor, dat zijn meer de 931C/BF 940/930. De 971P is bedoelt als erg gebruiksvriendelijke LCD, met de magic rotation arm waarmee je m flexibel op de goede hoogte krijgt, nieuw is de PVA technologie die zorgt voor een zeer goede kijkhoek (niet echt belangrijk voor gamen) verders heeft ie 6ms response, 1500:1 contrast en een helderheid van 250 cd/m2. Ik zou voor gamen eerder naar een 931/940 kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Is de "Samsung 920N" geschikt om af en toe een spel mee te spelen?
M.a.w. kan hij een GeForce 7600GT volgen?
Waarom kost die monitor eigenlijk zo weinig?

[ Voor 10% gewijzigd door Conroe op 26-09-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Wat is het verschil tussen de 940BF en 931BF?
Lees hier in 1 post dat het verschil in contrast ratio zit, maar die is volgens mij het zelfde

Welke is beter en welke is nieuwer?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Tussen die 2 heb ik dus zitten dubben, maar de keuze is gemakkelijk, de 931BF is nieuwer, van deze maand nog of zoiets. En je hebt t inderdaad goed gelezen ze hebben dezelfde specs alleen het contrast ratio van de 931BF kan dynamisch op 2000:1 gezet worden. bijde 940 is dit niet mogelijk, die heeft standaard 700:1

Probeer anders even op die link te klikken die ik gaf, hij werkt echt! daar moet je dan even op specs klikken van de monitor en voila, je antwoord over de contrast ratio

[ Voor 21% gewijzigd door johan12 op 26-09-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DaMightyWackO schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:23:
Wat is het verschil tussen de 940BF en 931BF?
Lees hier in 1 post dat het verschil in contrast ratio zit, maar die is volgens mij het zelfde

Welke is beter en welke is nieuwer?
Waarschijnlijk heeft de 931BF een hoog dynamisch contrast, maar is he normale contrast gelijk.
In de sartpost kan je lezen wat he dynamische contrast inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:40:
Hoe is die 971P dan? Is die ook nog te gebruiken voor gamen? Of is die veel minder geschikt als de 931c?
Als je alleen wilt gamen, dan moet je kijken naar monitoren zoals de 930BF, 931BF, 940BF, omdat die het allersnelste zijn.

De 971P is nog steeds best snel, maar minder snel dan de echte game-monitoren.
De sterke punten van de 971P zijn de grote kijkhoek, het hoge contrast, en de goede kleurenweergave.
r00t schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:01:
Is de "Samsung 920N" geschikt om af en toe een spel mee te spelen?
Als je af en toe een spel speelt zal het niet zo'n probleem zijn.
Waarom kost die monitor eigenlijk zo weinig?
Omdat de monitor niet het snelste van het snelste is(zoals de BF-monitoren), en ook geen grote kijkhoek en hoog contrast heeft(zoals de P-monitoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 15:15
Na veel lees werk in dit topic en het 20" topic heb ik vandaag de knoop doorgehakt. Ik heb de Samsung 940BF gehaald bij euromaxi. Ben er erg tevreden mee. Tot nu toe alleen in windows gebruikt. Het ziet er allemaal strakker en beter uit dan mijn vorige tft, de iiyama prolite E430.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:06
Alle mensen die voornamelijk games spelen en het liefst zo min mogelijk ghosting willen, dit is uw TFT. Voor films is ie mischien iets minder, want er is overshoot aanwezig.
staat in de startpost bij de Samsung 930. Wat is ''overshoot''? Hoe moet ik me dat voorstellen? Zijn er betere alternatieven van het merk Samsung van 19'' waarbij zowel films als games het goed doen zonder ghosting of andere bijverschijnselen?

Verwijderd

Zo he tis eindelijk zover! Ik heb eindelijk geld om deze lompe klote crt weg te doen en een tft te kopen.
-Ik wil voor een 19 inch gaan om te gamen, 3dmax/photoshop gefishe shit dus!!, internetten/word en films kijken. In die volgorde van belang eigenlijk, maar ik wil niet een tft waarop je wel kan gamen en slecht films kijken ofzo, ik snap niet hoe dit kan, maar zoiets las ik dus hier?
-Ik twijfel tussen een normale of een breedbeeld, maar neig toch naar de normale omdat je dat toch gewend ben met games.
-Ik heb een budget rond de 200 euro en kan maximaal 40euro afwijken.

En hoe zou ik mn kabel tv kunnen kijken op dit scherm? Niet echt nodig.. en dunno of tft dat wel goed aankan. Anders koop ik gewoon een vga kabel dan kan ik igg xbox erop aansluite ;). Als ik dit zou wille kan je dan beter dvi of vga hebbe?

Welk scherm raden jullie me aan en welke winkel kan je gewoon ruilen als hij dode pixels heeft? Ik heb dus echt geen zin om na datik zon duur ding gekocht te hebben met een scherm vol dodepixels te zitten, zelfs 1 is me teveel :X. Zag laatst bij mycom een demo pc en die had echt een lelijke blauwe pixel midde in het beeld, hij was enorm :|.

oh en ik vraag me dus ook af wat overshot en andere namen voro nadelen bij filmskijken opt ft nou zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 18:30 ]

• n-i-x
Wat overshoot is staat in de startpost uitgelegd.

Als je de monitor koopt bij Paradigit, Mediamarkt, of Mycom Dan kan je de monitor na een week nog gewoon terugbengen.

Over welke monitor voor dat budget:
Voor dat geld kan je een TN monitor kopen, en die hebben als nadeel dat ze een kleine vertikale kijkhoek hebben.
Ik denk dat je het beste bij een winkel langs kan gaan(één van die drie met niet goed -> geld terug garantie van een week), zodat je zelf kan beoordelen of je het goed genoeg vindt.

Verwijderd

als ik deze 2 schermen vergelijk bijvoorbeeld http://www.mycom.nl/Produ...WTSF_TFT_Wide/123991.aspx en http://www.mycom.nl/Produ..._L1952HSF_TFT/124062.aspx
dan heeft die widescreen een veel lagere ms, komt dit omdat het breedbeeld is of is ie gewoon beter, terwijl hij goedkoper is? :S

Dit scherm vind ik ook wel flex opzich http://www.mycom.nl/Produ...90C6FS_19_TFT/103149.aspx zijn ms is wel hoger dan die LG widescreen... welke raden jullie me aan van deze 3, en zijn ze goed voor gamen,photoshop design en films?

• n-i-x
Die breedbeeld gebruikt een iets nieuwer paneel dat iets sneller is, maar echt groot zal dat verschil niet zijn omdat het alleen de zwart-wit-zwart tijden zijn.

Alledrie de monitoren zijn wel geschikt voor games, maar of je de beeldkwaliteit goed genoeg vindt kan je het beste zelf een keer gaan bekijken.

Verwijderd

maja in winkel staan ze meestal niet allemaal en ooknog vet onhandig boven elkaar dat je niks kan zien haha :> mare die ruil actie is wel mooi... als ikd ode pixels heb hehe, computerland moet je volgensmij 25 euro dode pixel garantie betalen ofzo?
mare die refresh tijd met kleur is die vna die 5ms dan ook gewoon gelijk aan die 8ms screens?

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 13:02
Heeft er iemand ervaring met de Samsung 971p? Ik kan op google niet zoveel vinden van reviews oid.

Ik ben aan het overwegen deze te kopen om te gebruiken in games, bij fotobewerking, internetten en andere algemene dingen.

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:10:
maja in winkel staan ze meestal niet allemaal en ooknog vet onhandig boven elkaar dat je niks kan zien haha :> mare die ruil actie is wel mooi... als ikd ode pixels heb hehe, computerland moet je volgensmij 25 euro dode pixel garantie betalen ofzo?
mare die refresh tijd met kleur is die vna die 5ms dan ook gewoon gelijk aan die 8ms screens?
Er kan wel een verschil in zitten(elk paneel is anders), maar het is zelfs mogelijk dat de 8ms voor de normale kleurovergangen sneller is dan de 5ms.

Maar over het algemeen zit er weinig verschil tussen de verschillende TN monitoren zonder overdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
masser120 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:11:
Heeft er iemand ervaring met de Samsung 971p? Ik kan op google niet zoveel vinden van reviews oid. Ik ben aan het overwegen deze te kopen om te gebruiken in games, bij fotobewerking, internetten en andere algemene dingen.
M'n geduld in de hoop voor reviews is opgeraakt. Heb THG and Behardware al 2x gemailed over de 971p, geen reactie. Ik heb zojuist the Samsung 971P besteld bij 4launch. Hij was binnen enkele werkdagen leverbaar dus met geluk heb ik heb volgende week binnen.

Ik ben niet snel tevreden. Zal wel een reviewtje schrijven met wat foto's wanneer hij binnen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 29-09-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Yokozuna schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:59:
[...]

M'n geduld in de hoop voor reviews is opgeraakt. Heb THG and Behardware al 2x gemailed over de 971p, geen reactie. Ik heb zojuist the Samsung 971P besteld bij 4launch. Hij was binnen enkele werkdagen leverbaar dus met geluk heb ik heb volgende week binnen.

Ik ben niet snel tevreden. Zal wel een reviewtje schrijven met wat foto's wanneer hij binnen is.
Ik heb hier een best uitgebreide review over de 971P, 1ste hit op google bij zoeken op '971P review' O-)

No Shame, only Fame!

• ErikRo
Yokozuna schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:59:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je review, nog een speciale reden waarom je geen 931C hebt genomen?

• n-i-x
Ik neem aan dat ie geen 931C gekozen heeft omdat die een TN paneel heeft, terwijl ie al ruim een jaar op zoek is naar een ultieme allround monitor(snel, maar ook hoog contrast, grote kijkhoek, goede kleuren enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:16:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je review, nog een speciale reden waarom je geen 931C hebt genomen?
Om zijn heerlijke wendbaarheid, grotere kijkhoek .. het is gewoon een pareltje. Ik ben ook erg benieuwd naar je kleine review, dit schermpje staat bij mij ook op het lijstje. Mij lijkt het aan de wand bevestigen van dit scherm een leuk idee; ruimt lekker op zonder het verlies van functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Aangezien ik geen 17'' inch sectie kan vinden stel ik m'n vraag hier maar; aangezien mijn budget niet zo erg groot is en ik graag een lekker schermpje wil voor games leek dit mij wel een mooi scherpmje Samsung Syncmaster 710N (8ms).

Heeft iemand ervaring met dit schermpje? Ik gebruik het schermpje puur voor fps shooters als cs 1.6 en source.

En bovendien kan ik het voor 180 euro krijgen bij Vi-computer.

[ Voor 8% gewijzigd door PcManiaxx op 02-10-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:26
PcManiaxx schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:15:
Aangezien ik geen 17'' inch sectie kan vinden stel ik m'n vraag hier maar; aangezien mijn budget niet zo erg groot is en ik graag een lekker schermpje wil voor games leek dit mij wel een mooi scherpmje Samsung Syncmaster 710N (8ms).

Heeft iemand ervaring met dit schermpje? Ik gebruik het schermpje puur voor fps shooters als cs 1.6 en source.

En bovendien kan ik het voor 180 euro krijgen bij Vi-computer.
Voor 17" TFT's: [17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 5

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n-i-x schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:38:
Ik neem aan dat ie geen 931C gekozen heeft omdat die een TN paneel heeft, terwijl ie al ruim een jaar op zoek is naar een ultieme allround monitor(snel, maar ook hoog contrast, grote kijkhoek, goede kleuren enzo).
Precies. Monitor gaat waarschijnlijk 3-6 jaar mee, dus hij met me zoveel mogelijk tevreden stellen. Hij moet zo lang meegaan, dat als ik een nieuwe koop, het een betaalbare OLED of andere nieuwe techniek kan zijn.

Dit topic heet trouwens niet voor niets "De Ultieme TFT" :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 02-10-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie topic :O

Ik heb een vraag. welke is verstandiger te kopen van de volgende 3 wide screens:

link - Iiyama ProLite E1900WS - 19", 5ms, 700:1, 219,-
link - LG L194WT - 19", 5ms, 2000:1 (!!!), 229,-
link - Samsung SyncMaster 205BW - 20", 6ms, 700:1, 329,-

gebruik: gamen, films, office-werk

aanvulling: die laatste is ruim 100 euro duurder, maar wel hogere resolutie. maar weer een stuk lagere contrast ratio. die 2e van LG is goedkoop en een hele hoge contrast ratio ... maar heeft (evenals de Iiyama) een vreemde resolutie van 1400 x 900 ... is deze resolutie storend?

zou ik voor de LG of de Samsung moeten gaan? of toch maar de Iiyama die geen DVI heeft? :S

(ja het is 20" die laatste, maar de rest is 19" dus dit topic is beste om in te posten :P )

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Yokozuna schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:22:
[...]

Precies. Monitor gaat waarschijnlijk 3-6 jaar mee, dus hij met me zoveel mogelijk tevreden stellen. Hij moet zo lang meegaan, dat als ik een nieuwe koop, het een betaalbare OLED of andere nieuwe techniek kan zijn.

Dit topic heet trouwens niet voor niets "De Ultieme TFT" :)
Nee hij heet 19 inch de ultieme tft, als iedereen zijn 14, 15, 17 inch vragen hierin gaat stellen wordt het snel een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag geen edit knop, dus dan maar zo

is het eigenlijk wel handig om een breedbeeld scherm te hebben? hoe gaat dat met spellen en films. (dvd, .avi ... etcetera) ... uitgerekt altijd? of zwarte randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Ik heb de HP w19 en draai op een resolutie van 1440x900 (native).

Ik moet zeggen dat de breedbeeld films die ik tot nu toe gezien heb ik dit scherm wel goed tot hun recht komen. Het letterboxgebeuren is hier veel minder aanwezig dan op een 'normaal' scherm.

CS1.6 kan ik gewoon breedbeeld spelen, als er al vervorming is is deze verwaarloosbaar. Maar ik ben nu ook even Specnaz Project Wolf aan het spelen, en die ondersteunt alleen 1280x1024 en dat soort resoluties. En daar ziet het er wel gek uit, uitgerekt dus.

Voor de rest vind ik het wel fijn, kan ik 2 tabs naast elkaar open hebben. Ook vind ik het heel fijn voor het gebruik met Sonar, past een stuk meer op een scherm dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier achter een philips 17inch crtje... en het is onderhand wel is tijd voor een upgrade nu is mijn oog gevallen op een aantal monitors zoals de Iiyama E1900WS(215,-) en een aantal samsung modellen, nu is echter mijn vraag of ik een goede 19" monitor kan kopen voor max 250 euro, of geld hier: Goedkoop is duurkoop?

Waar moet ik behalve de responsetijd op letten, en heeft breedbeeld echt zin als het gaat om PCgaming etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Voor gamen is de responsetijd het belangrijkste(vooral de GtG-tijd), en het contrast kan handig zijn als je ook donkere games speelt.
Voor alle vragen over breedbeeld: [Discussie] Breedbeeld of niet?
Als je daar wat rondleest kan je zien dat iedereen daar een andere mening over kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hij is binnen, de Samsung 971P.

Ben nog niet onder de indruk, maar het standaard calibratieprogramma zuigt enorm. Ik kan nieteens simpel het contrast+de helderheid instellen dus ik kan oordelen over niets momenteel.

Is er een beter programma voor windows om contrast/helderheid e.d. aan te passen? Natural Color Pro zegt dat ik contrast+helderheid via the OSD in moet stellen maar dat kan juist niet bij de 971p (duh ). Erg frustrerend. Op de standaard helderheid is het zwart niet mooi, maar deze helderheid is veel te hoog, ik krijg bijna koppijn terwijl ik dit type.

De base voelt erg stabiel aan trouwens, dat wel. (zag er fragiel uit in de pics)
Over ghosting: Mja, gewoon standaard. Weinig ghosting, alleen wat duidelijke overshoot bij bepaalde kleurovergangen (World of Warcraft), vooral rood op een lichter oppervlak. Lijkt nu een stuk minder, hij moet nog even flink opwarmen en ingewerkt worden.

Dus als iemand een fatsoenlijk programma heeft, zeer gewaardeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Over de overshoot: heb je al geprobeerd op 75Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Aye maakt nauwelijks uit, het is vooral een rode overshoot op de een of andere manier. Ik vind het er erg "vies" uit zien in games, donkere stukken zien er "vies" uit. Resolutie gewoon native, 75hz.

Ik moet nu eerst iets vinden waarmee ik deze asociaal hoge helderheid + contrast mee kan aanpassen, even rondzoeken.

En nog iets: Ook bij dit scherm weer is het beeld bovenin iets lichter and onderin iets donkerder, het loopt over. Net zoals bij m'n oude Viewsonic met TN paneel. Teleurstellend. TFT technologie heeft nog steeds een lange weg te gaan naar mijn mening.

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 04-10-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Yokozuna schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:17:
Aye maakt nauwelijks uit, het is vooral een rode overshoot op de een of andere manier. Ik vind het er erg "vies" uit zien in games, donkere stukken zien er "vies" uit. Resolutie gewoon native, 75hz.

(...)

En nog iets: Ook bij dit scherm weer is het beeld bovenin iets lichter and onderin iets donkerder, het loopt over. Net zoals bij m'n oude Viewsonic met TN paneel. Teleurstellend. TFT technologie heeft nog steeds een lange weg te gaan naar mijn mening.
Hear, hear. Daarom kom ik wel weer 'ns kijken als TFT een serieus alternatief is voor professionele 21" CRT, zoals bijvoorbeeld over een jaar of vijf. :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke hier m'n review van de Samsung 971P

Het vorige scherm
Ik had eerst een oude IIyama VisionMasterPro 410 17" CRT en daarvoor een Viewsonic TFT met 12ms TN paneel.

Bijzonderheden
Scherm bij 4launch gehaald, ik had een foutje gemaakt in m'n adresgegevens, had ze gemailed erover. Binnen een paar uur had ik een mailtje terug dat m'n adresgegeven gefixed waren met verwijzing naar de status van m'n bestelling. Goede service naar mijn mening.

Bijzonderheden van het scherm? Ingebouwde USB hub, slechts 1 aanknop met een dikke blauwe led erin aan de zijkant, ik laat het altijd aanstaan. Zie hier: http://xataka.com/archivos/images/samsungsyncmaster971p.jpg Verder kan het scherm in pivotmode en zit er wat pivotsoftware bij. Geen enkele dode pixel trouwens.

Kleurweergave
De kleurweergave is natuurgetrouwer dan die van m'n oude CRT, die al zo oud was dat hij moeite had met het weergeven van diep zwart. De kleuren verkleurden ook aan de randen van het scherm. Er zit een handmatige-calibratie programma bij dat redelijk goed werkt (Natural Color Pro) alleen het gaat er vanuit dat je helderheid via je OSD in kan stellen, wat bij de 971P dus niet gaat en MagicTune was niet meegeleverd. Ik ga er nu naar op zoek. Na de 971P een nacht te hebben laten rusten ben ik erg tevreden over de kleurweergave, out-of-the-box, want ik heb het calibratieprogramma gedeinstalleerd. Heb nog wat foto's bekeken van de GoT foto topics, het ziet er allemaal zeer sprekend uit. Ben zeer tevreden over de kleurweergave out-of-the-box. Je merk ook direct wanneer foto's slecht zijn genomen, wat ik ok m'n CRT bij sommige foto's gewoon niet zag.

Ghosting
Ghosting is iets minder dan bij m'n oude Viewsonic 12ms TN, maar je merk nog wel duidelijk dat het een TFT met ghosting is. Ik heb wat potjes UT2004 en wat World of Warcraft gedaan in allerlei verschillende kleursettings. Ik merk vooral bij de warmere kleuren (bruin, rood etc). 75Hz en 60Hz refreshrate ingesteld, nauwelijks verschil. Ik vloog bijvoorbeeld in World of Warcraft door een bos en de groene randen van de bladeren kregen een rode nagloei, ik denk dat dit overshoot is, want normale nagloei zou groen moeten zijn bij groene bomen. Ik denk dat dit bijna het beste is dat TFT's momenteel te bieden hebben en dat ik er maar content mee moet zijn totdat OLED's en andere technieken uitkomen. Ik ben nogal een mierenneuker wat dat betreft, maar mensen die al geen ghosting meer zien op sommige schermen snap ik absoluut niet. Niet dat de ghosting m'n spel beinvloedt. Potjes instagib in UT2004, waar het toch vooral om pure aim en reactievermogen gaat, gingen net zo goed als op m'n oude CRT en ik had absoluut niet het gevoel dat ik vertraging opliep door m'n TFT. Het is dus absoluut geen ghostingloos scherm, maar het speelt prima, ook de snelste shooters, geen problemen.

Contrast & helderheid
Momenteel heb ik gewoon de standaard out-of-the-box instellingen gebruikt, die best aardig zijn. Contrast en helderheid lijken allebei op ongeveer 50 te staan voor m'n gevoel. Ik zou het contrast iets hebben opgekrikt en de helderheid iets verlaagd. Ik zal Magictune eens opzoeken (stond niet op de bijgeleverde CD, erg debiel). Nu bij daglicht lijkt het zwart zeer diep, nauwelijks verschil tussen bij de TFT aan en uit. Bij een verduisterde kamer merk je wel dat het zwart niet zo diep is als bij de uit stand. Ik kan wel zeggen dat het zwart dieper is dan bij m'n oude CRT, en dieper dan bij m'n oude TN paneel. Hopelijk wordt het nog beter met MagicTune.

Er is wat backlight leakage. Aan de rechtkant is het zwart een heel klein tikje lichter. Tevens is het wit bovenin lichter dan onderin. Ditzelfde had ik bij m'n oude TN paneel. Toen werd er gezegd dat dit een eigenschap van TN panelen was. Nou, deze allround TFT heeft het ook. Begrijp met niet verkeerd, je merkt het pas als je er op let, maar voor mij is dat een teken dat TFT technologie nog lang niet volwassen is.

Kijkhoek
Prima. Het contrast verlaagd wat vanaf de zijkant en je krijgt ook een gele gloed over het scherm. Verder valt text nog prima af te lezen vanaf een grote kijkhoek en de kleuren vervormen niet (behalve de lichte gele gloed).

Bouwkwaliteit
Prima. Ik dacht dat de voet erg fragiel was met zo'n vreemde constructie als bij de 971P, maar alles voelt erg stevig aan. Ik had de monitor zelf nog wat hoger in willen stellen, wat niet mogelijk is met dit design. Ik krijg de bovenkant van het scherm niet op ooghoogte, ik ben 1.88m. Klein nadeel wat ik bij de Viewsonic contructies niet had. Verder niet een heel groot punt, ik kijk een paar graden lager nu, maar het is niet arbo-proof (90% van de TFT's zijn niet arbo-proof). Pivotmode voelt ook stabiel aan. Prima verder.

Vormgeving
Geweldig. Geen toeters en bellen aan de bevel, alleen het samsung logo. De aan/uit knop is ook erg catchy. Ik dacht last te hebben van de grote LED die erin zit, maar hij maakt het echt een design bureau and de knop stoort niet omdat de LED gericht is naar de zijkant. Het experimenteel design en de Apple achtige achterkant maken het een zeer mooi scherm. Ik heb geen fotocamera hier, maar hier zijn wat pics:
http://www.zdnet.de/i/news/200603/2006072502.jpg
http://www.pconline.com.c...lay/0609/pic/IMG_0016.jpg
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/0310/cebit02_20.jpg
http://www.hwupgrade.it/a...adri/1454/samsung_lcd.jpg

Voordelen:
- Prachtig design
- Sprekende kleuren. Foto's komen "los".
- Acceptabele ghosting.

Nadelen:
- Wit lichter bovenin dan onderin. Bovenin is het wit ook koeler en onderin warmer.
- Backlight leakage aan de rechterkant.

Algemene mening? Gemengde gevoelens.
De ultieme TFT? Nee. Ik kan alleen maar concluderen dat we een verouderde techniek blijven verbeteren en dat de ultieme TFT niet zal komen voordat een compleet nieuwe techniek geintroduceerd zal worden. (hoewel de nieuwe S-IPS schermen het blijkbaar enorm goed doen, maar hier zijn nog geen 17- of 19" versies van voor zover ik weet).

[ Voor 113% gewijzigd door Yokozuna op 04-10-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook op zoek naar een nieuwe TFT, weet in ieder geval al dat ik een 19" wil.
Wat ik ermee doe is met name internet, film/foto bekijken (niet editen o.i.d.), office en bovendien vrij vaak flightsimulator. Andere games doe ik ook wel regelmatig (battlefield bijvoorbeeld), maar echt full time gamen wil ik het niet noemen ;) Zoals je merkt zoek ik een allround monitor.
Deze twee van Samsung heb ik nu eigenlijk in het vizier:

940BF
970p of eventueel 971p

Nu weet ik wel dat voor mijn toepassingen de 940bf zou voldoen, maar ik ben wel bereid om meer te betalen voor kwaliteit, in de vorm van kleurweergave/contrast en dergelijken. Mijn voorkeur ligt momenteel dus bij de 970p, maar deze heeft dus wel 6-bit kleuren met dithering. Verder lees ik ook in de reviews dat de 970p sterk is in contrast/kleuren, en bovendien weinig backlight leacking heeft.
En heeft de 940bf dan wel 8-bit kleuren? En hoe zit het met overshoot als je deze schermen vergelijkt? Ook valt mij op dat de standaard onder de 970p vrij gammel lijkt, het is gewoon een scharniertje. Terwijl onder de 940bf een stevige voet zit (lijkt zo tenminste)
Wie kan mij nog wat "insights" verschaffen in dit dilemma? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:06:
Er is wat backlight leakage. Aan de rechtkant is het zwart een heel klein tikje lichter. Tevens is het wit bovenin lichter dan onderin. Ditzelfde had ik bij m'n oude TN paneel. Toen werd er gezegd dat dit een eigenschap van TN panelen was. Nou, deze allround TFT heeft het ook. Begrijp met niet verkeerd, je merkt het pas als je er op let, maar voor mij is dat een teken dat TFT technologie nog lang niet volwassen is.
Blijkbaar hebben ze iets te weinig aandacht aan de achtergrondverlichting besteed.
Slordig van ze, vooral als je bedenkt dat er wel monitoren zijn(helaas wel de duurdere) waarbij de uniformiteit volgens de metingen helemaal in orde is.
Oled en Sed zouden dit mischien kunnen verbeteren, maar dat zal nog een tijdje duren... mischien brengt de led-backlight verbetering?
(hoewel de nieuwe S-IPS schermen het blijkbaar enorm goed doen, maar hier zijn nog geen 17- of 19" versies van voor zover ik weet).
Ze zien er tot nu toe wel goed uit, maar als ik dan metingen van de uniformiteit, overshoot, en het werkelijke(niet dynamische) contrast + kleurweergave donkere kleuren bekijk dan begin ik me af te vragen of die echt zo perfect zijn, of dat de techniek gewoon wat extra gepresen wordt omdat het zo'n verbetering tegenover oude IPS schermen is...

[ Voor 36% gewijzigd door n-i-x op 04-10-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
mischien brengt de led-backlight verbetering?
Mogelijk, maar die panelen zijn erg duur om te ontwikkelen.

En ik ben achteraf gezien niet erg tevreden over de ghosting bij deze 971P. Een vriend van me die ook WoW speelt heeft nog een oude 10ms IIYama met 450:1 contrast TN paneel, waar je duidelijk minder ghosting op ziet. Deze 971P geeft veel rode overshoot en je merkt duidelijk, als je bijvoorbeeld een gedetailleerde texture op de grond ziet, en je gaat lopen, wordt die echt uitgesmeerd en verlies je veel detail. Daar gaat je Anisotropic Filtering, je ziet er toch geen zak van als je beweegt. Je kunt het net zo goed uitzetten.

Heb nu het contrast and helderheid aangepast met magic tune trouwens, maar het zwart wordt er nauwelijks donkerder van, de backlight lijkt even hard te blijven branden. Software matige aanpassing for the loose.

Ik ben niet tevreden en heb (alweer) spijt van m'n aankoop. Kan nu wel een game TFT'tje kopen maar ik weer nu al dat ik me dan weer ga storen aan het grijs-zwart met soms blauwe waas erover, alhoewel ik er wel even aan heb zitten denken.

TFT's, stoere marketingpraats, 2ms TN panels, 1500:1 contrast ratio met 6ms gtg, maar er valt nauwelijks vooruitgang te zien ten opzichte van de 8ms TN panelen en ten opzichte van de AUO 800:1 P-MVA panels. Ik vind het teleurstellend.

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 05-10-2006 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 14:02
Beste mensen,

Ik zit op dit moment erg te twijfelen tussen de SyncMaster 940BF en de Hyundai L90D+. Wat is de beste keuze volgens jullie? Wat ik zoek in een monitor is zeer mooie kleurweergave en een kraakhelder beeld. Voor films gebruik ik de monitor niet, hier gebruik ik mijn TV-out voor. Ook voor gaming gebruik ik de monitor veel, maar hier zijn beide monitor, volgens mij, even sterk. Een juiste/goed kijkhoek vind ik ook niet belangrijk omdat ik altijd op 1 manier voor mijn monitor zit. Kan iemand mij overtuigen welke monitor ik beter kan kiezen..?

Bedankt alvast.

[ Voor 9% gewijzigd door RFAMLK op 05-10-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Treurig om te lezen dat hij tegenvalt. Ik zat er zelf ook aan te denken maar misschien dat ik toch maar voor de 931c ga als ik het zo lees.

Overigens heb ik op het werk 5 of 6 jaar oude 19inch Eizo's, waren toen heel duur. Maar die dingen hebben een superscherpmbeeld en geen ghosting te bekennen. Toegangstijd zou 45ms zijn, dus je ziet cijfers zeggen helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Jammer vn dat kleurverloop, de bleeding en de ghosting. Ik heb al een tijd dit en andere topics niet meer doorlopen, maar had die 970P dat nou ook zo? Kan me daar die dingen niet zo van herinneren. Die voet, en dat heb ik zelf in 2 MediaMarkten gezien, was niet zo best van de 970P. Ik neig zelf ook naar een 970P/971P. Ik wil gewoon een mooi beeld en niet zo'n TN-beeld dat van licht naar donker loopt als je er anders naar kijkt, maar als ik jouw verhaal zo lees is wit dus ook niet overal even wit. Eizo S1910 leek me ook wel wat, maar als ik me goed herinner had die ook weer ghosting ofzo, ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De Eizo S1910 heeft minder sterke overdrive, dat zorgt dus voor meer normale ghosting, maar minder overdrive ghosting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:55

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 116% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:37 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Ik verwacht vandaag mijn Samsung SyncMaster 940BF binnen te krijgen :)

De reden waarom ik voor dit scherm gekozen heb is zijn snelle reactie tijd, zijn mooite uiterlijk en goede kwaliteit van het scherm zelf. Heb het scherm in de winkel eerst bekeken en was verkocht ;)

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een game speelt, kan je dan met de Samsung SyncMaster 940BW simpel instellen dat er 2 zwarte balken aan de zijkant komen?
met online fps (cs. 1.6. lijkt me het niet prettig toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke hier m'n review van de Samsung 971P

...

[/small]
Yokozuna zou je ons willen vertellen of het scherm films van dvd kwaliteit naar jouw oordeel wel of niet helder en scherp weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie bij de Samsung SyncMaster 940BW omschrijving van pczaak.nl
Afmetingen (BxDxH) 43.9 cm x 20 cm x 32.7 cm
ik zou graag het afstanden willen weten incl. rand of als dit hierbij al staat de afstand excl. weet iemand die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:02:
als je een game speelt, kan je dan met de Samsung SyncMaster 940BW simpel instellen dat er 2 zwarte balken aan de zijkant komen?
met online fps (cs. 1.6. lijkt me het niet prettig toch?
Je kan gewoon je breedbeeldresolutie gebruiken in counterstrike1.6.
Widescreen kiezen, en dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat betreft de vraag van De 971P and DVD films etc.: "Helder" hangt natuurlijk af van de brightness die je instelt. "Scherp": gewoon standaard voor een 1280x1024 native resolutie monitor. Opscalen naar beeldvullend gebeurd niet via de TFT. DVD's toont hij prima. Ook in donkere gekleurde gedeeltes zie ik niet veel twinking of verkeerd getoonde kleuren, van de ghosting merk je niets bij films en het zwart is mooi zwart. Ik heb weinig te klagen hierover.

Wat me vooral blijft tegenvallen is toch de ghosting. Ik had veel beter verwacht. Het komt naar mijn zeker niet in de buurt van moderne 8-4-2ms TN paneeltjes en vooral de rode overshoot is erg sterk aanwezig (vies). Hoewel er prima op valt te gamen zou ik hardcore gamers toch aanraden gewoon een goedkoop trendy TFT met 2-4ms TN paneeltje te kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 07-10-2006 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Klein vraagje: Heb je wel eens met een overdrive TN mogen spelen dan?
Overdrive TN's zouden inderdaad sneller moeten zijn dan de 971P, maar hoeveel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu een tijdje een keuze te maken maar ik kom er niet uit.
Wat is een betere keuze om te gamen (en soms een film te kijken, maar dus niet het primaire doeleind): de Samsung 931C of de BF (Iets beter dan de 940/930?) of de Asus PG191?
Bij de 940BF ben ik bang voor backlight leakage,toch een veelvoorkomende klacht bij dat scherm.
De 931c is meer voor gamers, en de BF meer allround, als ik het goed begrijp. Die asus is specifiek voor gamers, maar de reviewers zijn niet zo enthousiast, dus die valt eigenlijk af tenzij iemand met een positieve ervaring komt :P
Nou heb ik ook op tomshardware.com gelezen dat de viewsonic vx922 een goede monitor is om te gamen, maar dat de viewsonic vp930 een midden weg bewandelt tussen game- en office/fotosoep monitor..
En dan is er ook nog de LG L1970HR, die vrij snel lijkt.
(http://www.prad.de/en/mon...l1970hr.html#introduction)
Ik wil geen breedbeeld maar een gewoon scherm, hij moet een DVI aansluiting hebben (mijn ATI AX850XT heeft een DVI-I aansluiting), en liefst ook makkelijk aan te passen, helderheid etc.
M.a.w. als ik ongeveer 350-400€ zou willen uitgeven, wat is dan op dit moment, of binnen afzienbare tijd, de beste keuze? (hoeft niet een van de genoemde monitoren te zijn, en mag ook goedkoper :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
mijn philips 190s is overleden.

19 inch 12ms 500:1contrast.

nu had ik een ilyama gekocht e511s-b2

1600x1200 8ms 900:1 contrast.

maar dit ding heeft met cs:s een dikke vetraging soort van lagg.

ga deze dus terug sturen en een andere aanschaven.

is dit scherm snel??

http://www.alternate.nl/h...=V3LI46&showTechData=true

is dat ook echt 2ms of iets anders??

welk typ panel is nu beter voor games pva of tn??

of weet iemand een ander mooi snel 19/20 inch tft scherm

[ Voor 6% gewijzigd door jorisw86 op 07-10-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Overdrive TN's zijn tegenwoordig het snelste.
Die kan je herkennen aan een reactietijd van 2 tot 4 ms GtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
n-i-x schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:17:
Overdrive TN's zijn tegenwoordig het snelste.
Die kan je herkennen aan een reactietijd van 2 tot 4 ms GtG
valt deze daar dan onder? Iiyama Prolite E1900S-B2 2MS

is een tn panel

[ Voor 3% gewijzigd door jorisw86 op 07-10-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:12
Ik zit als gamer nog altijd met een philips vissenkom scherm. Ben nooit eerder overgestapt vanwege het lage contrast en ghosting, maar ben nu aan het kijken naar een nieuw LCD. Heb laatst bij de mycom een aantal van die nieuwe lg's zien staan met 2000:1 contrast en was igg dik tevreden met de beeldkwaliteit.

Er is alleen een ding wat ik niet snap: Warom zijn er geen 19" schermen met een reso > 1280?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een scherm met de volgende specs:
19" (20" of 21" eventueel ook goed als het niet te duur wordt)
1400:1050 (hoger eventueel ook goed als het niet te duur wordt)
2 tot 4 ms response tijd
Hoog contrast
GEEN breedbeeld

En je raad het al: dit heb ik niet kunnen vinden. Ben al enkele weken aan het kijken.
Weet er iemand hier toevallig een scherm wat aan mijn eissen voldoet?
Buget is +/- 300 euro (wat hoger kan wel. maar leiver niet)

[ Voor 7% gewijzigd door martijnve op 07-10-2006 23:46 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jorisw86 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:34:
[...]
valt deze daar dan onder? Iiyama Prolite E1900S-B2 2MS

is een tn panel
ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 14:02
Beste mensen,

Ik zit op dit moment erg te twijfelen tussen de SyncMaster 940BF en de Hyundai L90D+. Wat is de beste keuze volgens jullie? Wat ik zoek in een monitor is zeer mooie kleurweergave en een kraakhelder beeld. Voor films gebruik ik de monitor niet, hier gebruik ik mijn TV-out voor. Ook voor gaming gebruik ik de monitor veel, maar hier zijn beide monitor, volgens mij, even sterk. Een juiste/goed kijkhoek vind ik ook niet belangrijk omdat ik altijd op 1 manier voor mijn monitor zit. Kan iemand mij overtuigen welke monitor ik beter kan kiezen..?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang in het 19" topic te hebben rondgehangen, (jaar a twee jaar geleden) en daarna vooral het 20"+ topic gevolgd te hebben, en nog steeds geen lcd te hebben gekocht :p :z ... Ga ik denk ik gewoon terug gaan voor een 19".

20" en zo is allemaal wel mooi, maar het blijft vrij duur, prijzen die ik niet zo gemakkelijk ophoest. Feit blijft gewoon dat de 19" tft's veel budgetvriendelijker zijn. En daarom kan ik waarschijnlijk gewoon binnen afzienbare tijd een schermpje halen. Door de duurdere 20" komt het er nooit van, want daar wil je zeker geen miskoop doen en moet je toch langer sparen... En ik wil nu wel eens een plat schermpje ipv de viskom die ik tot nu had :)

En ach ja, op zich zijn ze wel groot genoeg.

Andere redenen dat ik me afgewend heb van 19" lcd's is de bizarre beeldverhouding. 5:4 is bijna vierkant, en daar kijk ik niet graag naar. En je verliest veel beeldoppervlak bij het kijken naar breedbeeld materiaal, wat ik toch regelmatig doe. Maar gezien de breedbeeld 19" schermen nu ook beter beschikbaar zijn kijk ik uit naar zo een schermpje. Ben ik meteen van die 5:4 af.

-Qua resolutie ga ik er niet op achteruit: nu 1024*768 => 1450*900. In elke richting iets meer.
-Qua schermoppervlak ga ik er niet op achteruit: 19" breedbeeld is iets hoger (cm) en ongeveer 7 cm breder dan 17" crt beeldbuis
-geen overdreven resolutie voor mid end videokaarten. Dus ik zou native nog redelijk kunnen gamen. Ook geen slecht punt imo. Spaart mij weer wat geld uit op de videokaarten, en minder snel upgraden
-PRIJS!!
-dotpitch iets groter dan de 20" breedbeeld (0.256 vs 0.285): voor mij is dat beter wat betreft leesbaarheid en gebruiksgemak/ergonomie (mijn scherm staat redelijk diep op mijn bureau).

Allemaal voordelen dus ik denk dat het volgend scherm wordt: samsung 940BW (breedbeeld dus)
Ik kan die hier niet ver vandaan (kilometer of zo) ophalen voor 255 euro. Ga ik gewoon doen denk ik, dan is m'n 'lcd probleem' ook opgelost. (en ik ga liever in fysieke winkels)

Als iemand kritiek heeft op dit scherm, dan is het nu het moment om dit kenbaar te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Het vorige scherm
Één of andere witte 17" CRT koelkast van Philips. Deze voldeed prima, maar er zaten een paar kleine krasjes op het scherm, het beeld was maar 15" en het ding nam zoveel ruimte in.

Bijzonderheden
Besteld bij iComputers. Opzich geen problemen, behalve dat ik naar mijn mening niet helemaal goed ingelicht werd over de status van de bestelling (zij en hun leverancier hadden hem niet meer) en de garantieafhandeling van de wandmontage die ik erbij besteld had. Misschien ben ik erg veeleisend, maar al met al is het zeer netjes opgelost (ook na de nodige mails van mijn kant) en zonder mijn aandringen zouden ze nog een goede beoordeling gehad hebben.

Bijzonderheden van het scherm?
Het is een VA scherm, zowel VGA als DVI aansluitingen, ingebouwde speakertjes (1 watt ofzo, gebruik ze niet).

Kleurweergave
Top! Vergeleken met mijn oude Philips presteert hij zeker zo goed.

Ghosting
Niets van gemerkt. Nou let ik daar niet zoveel op en ik betwijfel of ik met mijn integrated graphics überhaupt iets van ghosting kan merken :P

Contrast & helderheid
Euh, top! Zeker voor deze prijs presteert het dingetje lekker. Standaard staat hij goed, ik heb hem alleen een tikkeltje helderder gezet, vond ik wat prettiger. Mocht je echt koppijn willen, dan kan je hem nog een eind verder doorduwen.

Behalve een klein beetje backlight leaking in de hoeken geen commentaar. Alleen tijdens films kijken in het donker heb ik het een beetje gemerkt. 100% zwart is altijd mooier, maar ik heb me er niet aan geërgerd.

Kijkhoek
Super! Het beeld wordt ietsje grijzer naarmate je naar de zijkanten beweegt, maar alles is nog bijna zo goed te zien als dat je er recht voor zit. Dit geldt ook voor de verticale kijkhoek.

Bouwkwaliteit
Een zeer degelijk dingetje. Een gewichtige monitor, zal ik maar zeggen. De arm kan ik bijna alle denkbare standen gewurmd worden en het gaat allemaal soepel, maar degelijk. Je hebt absoluut niet het gevoel dat hij omvalt als je iets te hard uitademt.

Vormgeving
Hij kan zich niet meter met een Samsung, maar hij komt in de buurt. Mooie dunne randen overal, behalve aan de onderkant, waar nog ongeveer 2cm extra bij aangeplakt is voor de speakers. Ik erger me er niet aan, want het is verder een mooie egale zilvergrijze rand. De menuknopjes zitten er ook in verwerkt en er staat in het midden het logo van Belinea op.

Voordelen:
- VA scherm
- Een voet die praktisch alle kanten op kan bewegen; hij kan omhoog en omlaag, pivotteren en zowel horizontaal als verticaal kantelen. Verticaal is begrensd (nogal wiedes) en horizontaal lijkt hij oneindig door te kunnen, *uitprobeert*, nee, hij kan horizontaal ongeveer 270 graden kantelen. In principe genoeg en anders draai je de voet gewoon eventjes ;)

Nadelen:
- De speakers. Ik had de monitor liever zonder gezien, maar als je geen zin hebt om een kapitaal neer te tellen, dan moet je toch concessies doen. Dit is voor mij geen belangrijk punt, maar een ander kan zich eraan ergeren.
- Geen DVI kabel meegeleverd. Ik heb alleen nog een VGA aansluiting, dus ook hier voor mij geen probleem, maar mocht je de monitor via DVI willen aansluiten, dan moet je zelf even een kabeltje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb nu mijn SamSung SyncMaster 940BF bijna twee maanden in gebruik en ik ben er echt heel tevreden mee.Eigenlijk was en is het enige nadeel dat het niet in hoogte te verstellen is maar ik heb hem aan een Neo-Flexvoet gehangen die ik al had voor mijn vorige SamSung 710v 17 inch TFT.Dit scherm heeft vrijwel geen backlightlekkage en dat was bij het vorige wel een nadeel.De knoppen zitten rechtsvoor en zijn goed te bedienen. Het blauwe ledje in de in/uitknop staat leuk en is niet hinderlijk.Met zijn 2 MS is het scherm best wel snel en ik kan geen ghosting zien in de door mij gespeelde spellen. Duidelijk een goede koop en als voordeel zie ik dat bij de zaak waar ik hem kocht ( Mycom ) ik het scherm thuis mocht bekijken en dat bij een pixelfout het scherm kosteloos geruild kon worden. Gelukkig was dat niet nodig. Ik zou zeker voor dit scherm gaan .

[ Voor 4% gewijzigd door joopata op 09-10-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Heb mijn 931BF binnen. Mooi ding met mooi beeld. Kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer te vereden mee ben.

Het enige is dat je bij totaal een zwart scherm aan de bovenkant de backlight ziet schijnen. Maar veel en hinderlijk is het totaal niet. (Ik lette er op alleen omdat ik het hier gelezen had).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Belde net met euromaxi, volgens hun gaat de 940BF er eerdags uit voor het volgende model.
Iemand daar al iets over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08 21:28

Wiepa

Notoriously ...

Ik niet, en ik heb hem zaterdag bij mediamarkt in zwolle gekocht, en ze hadden nog 3 stapels dozen van 10 per rij. Dus anders moet je ff een treintje naar zwolle pakken ;)

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik geloof ook niet in de zin van het wachten op het nieuwe model. Dan komt het nieuwe model en binnen drie maanden komt er weer een nieuw model.Daar kan je met de snelheid waarmee de modellen elkaar opvolgen toch niet op wachten.Op dit moment is de 940BF een zeer goede keus , zeker gezien de steeds maar lagere prijs.

Joopata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Sir_Floppy schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:32:
Belde net met euromaxi, volgens hun gaat de 940BF er eerdags uit voor het volgende model.
Iemand daar al iets over gehoord?
De 931BF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:07:
Heel verhaal :O

Allemaal voordelen dus ik denk dat het volgend scherm wordt: samsung 940BW (breedbeeld dus)
Ik kan die hier niet ver vandaan (kilometer of zo) ophalen voor 255 euro. Ga ik gewoon doen denk ik, dan is m'n 'lcd probleem' ook opgelost. (en ik ga liever in fysieke winkels)

Als iemand kritiek heeft op dit scherm, dan is het nu het moment om dit kenbaar te maken :)
Ga je geen spijt van krijgen, ik heb hem ook, mooi schermpje voor die prijs. Ben er nog steeds zeer blij mee.

Voor mijn review (met foto's) zie de TS.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:16:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen, ik heb hem ook, mooi schermpje voor die prijs. Ben er nog steeds zeer blij mee.

Voor mijn review (met foto's) zie de TS.
Nu zie ik het ook :)

Er stond geen prentje van de 940BW in de openingspost, vandaar dat ik erover heen gelezen had.

Bedankt voor de review. Ik denk dat ik het idd hierbij zal houden. Het scherm ziet er mooi uit, is heel redelijk geprijsd. (220 euro vind ik nog kunnen voor een scherm :) , voor dat geld kan het nauwelijks een slechte koop zijn.

En zowieso wil ik gewoon die crt weg vanop m'n bureau. Either way, plat scherm is in alle gevallen al een grote vooruitgang.

Kijkhoeken zijn ook meer dan redelijk (alleen langs onder niet, zoals bij elke TN, maar goed, wie bekijkt z'n scherm nu langs onder:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
martijnve schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:44:
Ik zit als gamer nog altijd met een philips vissenkom scherm. Ben nooit eerder overgestapt vanwege het lage contrast en ghosting, maar ben nu aan het kijken naar een nieuw LCD. Heb laatst bij de mycom een aantal van die nieuwe lg's zien staan met 2000:1 contrast en was igg dik tevreden met de beeldkwaliteit.
Als je een gamer bent die specifiek nooit op TFT is overgestapt vanwege de nadelen ervan op het gebied van ghosting en snelheid, dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat je ook met de huidige snelste TFTs (2 ms GtG) niet tevreden zult zijn. Ik heb zelf een Viewsonic VP930 gehad (8ms PVA) en die was voor 'serieus' UT2k4 zwaar onvoldoende. Kortgeleden heb ik nog eens bij een vriend UT2k4 gespeeld op Viewsonic VX922 (2 ms TN, staat bekend als de snelste TFT van het moment) en ook dat is gewoon niet snel genoeg om écht lekker te kunnen spelen.

Wil je echt serieus gamen dan zit er dus niets anders op dan toch gewoon bij TFT blijven, waarbij ik opmerk dat je echt niet per se een vissenkom hoeft te gebruiken. Viewsonic heeft bijv. de E96Sf+B, een 19" scherm met PerfectFlat-buis en hoog contrast voor ~170 euro. Daarvan komt het schermoppervlak overeen met een 17" TFT. Misschien de moeite van het overwegen waard als je je spelletjes serieus neemt :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:12
nare man schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:56:
[...]

Als je een gamer bent die specifiek nooit op TFT is overgestapt vanwege de nadelen ervan op het gebied van ghosting en snelheid, dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat je ook met de huidige snelste TFTs (2 ms GtG) niet tevreden zult zijn. ... Misschien de moeite van het overwegen waard als je je spelletjes serieus neemt :P
:'-(
Dacht toch echt dat een overstap nu wel veilig was.
Nouwja nog maar een jaartje of wat wachten.
Bedankt iig, bespaart me weer een 300 euro teleurstelling.

[ Voor 33% gewijzigd door martijnve op 10-10-2006 15:26 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.