[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 21

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 6.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:00:
[...]

Volgens Samsung maakt de 971p gebruik van 16,7, maar dan weet ik niet of hierbij gebruikt wordt van dithering?

Het is wel jammer dat er nog geen echte goede reviews over de 971p op i-net te vinden zijn. Het is volgens mij wel de beste allround beeldscherm momenteel.
De 970P en de 971P zijn beide 6 bits + dithering(de VP930 trouwens ook, en waarschijnlijk de 101920 ook wel).
Als je echt 8 bit wilt hebben, dan zal je naar Eizo ofzo moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Wat vinden jullie van de nieuwe monitor bij de Lidl:
http://www.lidl.nl/nl/hom...20061030.p.19_LCD_Monitor

Is dit een beetje redelijk voor 199 euro? Responsietijd van 5 ms is lekker, maar zijn de
Contrast: 700:1
Helderheid: 300 cd/m2
goed genoeg voor hedendaags gebruik, dus films en spellen of moet je toch hoger zitten? En kan je de backlight leakage nog ergens van te voren zien of alleen bij testen?

[ Voor 15% gewijzigd door RommelD op 25-10-2006 10:49 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RommelD schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:47:

Is dit een beetje redelijk voor 199 euro? Responsietijd van 5 ms is lekker, maar zijn de
goed genoeg voor hedendaags gebruik, dus films en spellen of moet je toch hoger zitten? En kan je de backlight leakage nog ergens van te voren zien of alleen bij testen?
Deze tft heeft geen DVI en LIDL hanteert sinds een jaar of 2 de regel dat je sommige hardware (waaronder monitoren) niet mag omruilen (vanwege dode pixels ofzo). Je kan alleen maar garantie claimen en je geld terug of een andere monitor kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RommelD schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:47:

voor dat geld kun je beter bij MM, Mycom of Paradigit gaan shoppen. Daar hebben ze voor dat geld ook 19 inch schermen.

Mijn 940BW (Widescreen Samsung) kostte 2 maanden terug 249e bij MM. Dan heb je 14 dagen niet goed geld terug garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Mmm, ben er een tijdje uitgeweest. Maar de schermen van Aldi en Lidl zijn dus niet zo heel erg lekker.

Misschien dan toch voor een andere shoppen. Mijn 19 inch CRT begint nu echt te overleiden.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Foutje, verkeerde topic :p.

[ Voor 95% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-10-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Kurgan schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:49:
Kijk, daar heb ik wat aan. Afgaande op die foto's is de VP930 toch wel de betere. Hij heeft weliswaar een lagere helderheid en contrast ratio, maar dat is niet zo bezwaarlijk. Meestal zet je zo'n TFT toch niet op maximale helderheid (want dat is au aan de oogjes) en 1000:1 is nog altijd zéér respectabel. Bedankt voor de link!
Even een kanttekening, van alle schermen die zo'n beetje in die categorie (xVA, 4-8ms, 300 tot 450 euro) heeft de VP930 veruit de meeste backlight bleeding. Ik vond 't zelf zo erg dat hij niet bruikbaar was voor gamen noch fotobewerking. Donkere games (Doom3 bijvoorbeeld) hebben gewoon vier helderblauwe vlekken in de hoeken en bij fotobewerking heb je dus ook gewoon geen goed zicht op de kleuren in de hoeken (met name de rechteronderhoek) omdat daar gewoon een blauwe waas overheen hangt.

Verder is de monitor niet snel.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

vandaag heb ik dan eindelijk m'n 940BW binnen en heb meteen een leken vraag:

waarom staat er bij Beeld Eigenschappen ==> Instellingen geen 1440 x 900 optie?

Het lijkt ook wel alsof de resterende resoluties allemaal een beetje wazige text geeft etc.

Is er een manier om dit ding toch in de 1440 x 900 te gooien?

Mijn specs

Intel 3.0 Ghz
Nvidia 7800 GS (AGP)
1024 MB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Empariz,

Heb je de drivers geinstalleerd.

Tot horens en de groetjes,
loW

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

probeer het via de nvidia driver zou ik zeggen ;)

@ low
Dat is ook wel handig idd. Installeer de drivers van je nieuwe aanwinst..

[ Voor 46% gewijzigd door psychoclown op 26-10-2006 15:20 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
Dag mensen,

Ik ben ook op zoek, en wel naar voornamenlijk een gaming monitor. I-net en film is 30% van t gebruik.

Nu ben ik naar de mediamarkt geweest om te vergelijken, heb mijn ronde(s) hier gedaan en ben nog even bij vobis en paradigit geweest. Mijn conclusies:
Het zou dan een samsung of LG moeten worden, waarbij samsung de betere responstijd heeft (2ms!) en LG er goed uitzag (het beeld) in de winkel en goede prijzen heeft.

Nu bleek de samsung [940BF) mét DVI een stukkie duurder te zijn dan deze totaal onbekende, ter plekke opgezochte 4ms monitor van LG: de L1952HQ-SF (let op de toevoegingen) met ook nog een 1600:1 contr.rat.

Geen reviews te vinden, maar trekt me enorm aan gezien de prijs (tussen 250 en 280 euro).
Is LG algemeen een goede game-monitor en weet iemand iets over DIT type?

Mijn dank bij voorbaat!

[ Voor 0% gewijzigd door Majari op 26-10-2006 15:48 . Reden: 4ms respons blijkt gtg te zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drivers voor een monitor.... nooit aan gedacht :o

*kijkt in doos*

Wel verdoemd!

Snel even installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Majari schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:34:
Dag mensen,

Ik ben ook op zoek, en wel naar voornamenlijk een gaming monitor. I-net en film is 30% van t gebruik.

Nu ben ik naar de mediamarkt geweest om te vergelijken, heb mijn ronde(s) hier gedaan en ben nog even bij vobis en paradigit geweest. Mijn conclusies:
Het zou dan een samsung of LG moeten worden, waarbij samsung de betere responstijd heeft (2ms!) en LG er goed uitzag (het beeld) in de winkel en goede prijzen heeft.

Nu bleek de samsung [940BF) mét DVI een stukkie duurder te zijn dan deze totaal onbekende, ter plekke opgezochte 4ms monitor van LG: de L1952HQ-SF (let op de toevoegingen) met ook nog een 1600:1 contr.rat.

Geen reviews te vinden, maar trekt me enorm aan gezien de prijs (tussen 250 en 280 euro).
Is LG algemeen een goede game-monitor en weet iemand iets over DIT type?

Mijn dank bij voorbaat!
Qua snelheid zal het nauwelijks iets schelen, aangezien de 2ms GtG alleen op de allersnelste kleurovergang behald wordt, en de 4msGtG een soort van gemiddelde is.
Hier kan je trouwens een vergelijking vinden tussen een LG 4ms GtG(waarschijnlijk hetzelfde paneel als de monitor die je hebt gezien), en een Samsung 4ms GtG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nare man schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:32:
[...]

Even een kanttekening, van alle schermen die zo'n beetje in die categorie (xVA, 4-8ms, 300 tot 450 euro) heeft de VP930 veruit de meeste backlight bleeding. Ik vond 't zelf zo erg dat hij niet bruikbaar was voor gamen noch fotobewerking. Donkere games (Doom3 bijvoorbeeld) hebben gewoon vier helderblauwe vlekken in de hoeken en bij fotobewerking heb je dus ook gewoon geen goed zicht op de kleuren in de hoeken (met name de rechteronderhoek) omdat daar gewoon een blauwe waas overheen hangt.

Verder is de monitor niet snel.
Je bent zelf toch wel perfect?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele dagen geleden heb ik Samsung opgebeld om te melden dat mijn 970P toch wel heel depressief was geworden. Het scherm zakt spontaan naar zijn laagste stand.

Maandag komen ze hem halen voor reparatie :)

Wel enige zorg aangezien ze me niet konden vertellen hoelang ik hem kwijt ging zijn :? Ook op de vraag als ze nu betere "voeten" gebruikten kon de mevrouw niet antwoorden.

Heeft er iemand ervaring met de naservice van Samsung ? Hoelang zou ik mijn schermpje kwijt zijn ? Daar ik geen reservescherm heb zal mijn PC dus een beetje rust gegund worden. Mijn vrouw content en ik nu al afkickverschijnselen 8)7

groeten

C

Ps ; ik hou jullie op de hoogte van het verloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je kan hier volgen hoe ver ze ongeveer zijn met het repareren... Maar dan moet je wel eerst een andere pc/monitor vinden om het te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:52:
Enkele dagen geleden heb ik Samsung opgebeld om te melden dat mijn 970P toch wel heel depressief was geworden. Het scherm zakt spontaan naar zijn laagste stand.

Maandag komen ze hem halen voor reparatie :)

Wel enige zorg aangezien ze me niet konden vertellen hoelang ik hem kwijt ging zijn :? Ook op de vraag als ze nu betere "voeten" gebruikten kon de mevrouw niet antwoorden.

Heeft er iemand ervaring met de naservice van Samsung ? Hoelang zou ik mijn schermpje kwijt zijn ? Daar ik geen reservescherm heb zal mijn PC dus een beetje rust gegund worden. Mijn vrouw content en ik nu al afkickverschijnselen 8)7

groeten

C

Ps ; ik hou jullie op de hoogte van het verloop
offtopic:
Ik heb van de week met samsung gebeld dat mijn 730BF vol zat met dode pixels , stuk of 10 -15 totaal hier en daar klusters van 5-6. anyhoe, vandaag werd mijn monitor geswapt met een nieuwe... TOP service! :)

nu weer ontopic, heb de Samsung 971p en het is echt een super moois scherm! kleuren zijn erg vet, veel beter dan mijn 730BF. Ik zie eindelijk onderscheid in bruin / lichtbruin op de tweaker flora :D

Foto's springen van het beeld, games zien er ook prachtig uit, helaas zoals yokozuna ook al opmerkte wordt het beeld een beetje "vaag" in bewegende momenten. Ik hoop dit nog te kunnen beperken met instellingen.

korte review, en foto's volgen als ik het scherm uitgebreid getst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Mooi dat je er tevreden mee bent Blowfish :) (971P is aan Blowfish verkocht)

Voor mij wordt het waarschijnlijk weer wachten op de volgende generatie panelen, en dan bedoel ik niet die vage 2000:1 dynamisch contrast TN panels, maar OLED's e.d.

Check dit trouwens
100 Hz in games

Here, we had the exact opposite situation. [...] What was amusing was that some people in the office say that they weren´t affected by LCD afterglow…. until they tried the 100 Hz. Samsung is right not to talk about response time anymore as this is no longer relevant in games. [...]
The improvements are so nice that none of the 2ms monitors are able to compete with this TV. The end result is very nice and even soothing for the eyes. [...]
Now back to games. Whether it’s with the computer or game console, 100 Hz brings a considerable improvement. It is so good that for the first time it looks very much like CRT rendering.
http://www.behardware.com...the-end-of-afterglow.html

Over de nieuwe 100Hz LCD TV, ze zijn er enorm enthousiast over. In het artikel staat dat deze techniek voor de PC markt geintroduceerd wordt in 2007. Dus daar ben ik wel bereid op te wachten.

[ Voor 100% gewijzigd door Yokozuna op 28-10-2006 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 04:34:
Mooi dat je er tevreden mee bent Blowfish :) (971P is aan Blowfish verkocht)

Voor mij wordt het waarschijnlijk weer wachten op de volgende generatie panelen, en dan bedoel ik niet die vage 2000:1 dynamisch contrast TN panels, maar OLED's e.d.
Dus je bedoelt niet de volgende generatie panelen, maar gewoon de volgende techniek?
Oled ( en SED) zijn wel veelbelovend, nu alleen nog hopen dat ze het niet al te veel meer uit gaan stellen...
Check dit trouwens

[...]

http://www.behardware.com...the-end-of-afterglow.html

Over de nieuwe 100Hz LCD TV, ze zijn er enorm enthousiast over. In het artikel staat dat deze techniek voor de PC markt geintroduceerd wordt in 2007. Dus daar ben ik wel bereid op te wachten.
Tja...
Eigenlijk is een hogere verversingsfrequentie een logische stap naa overdrive.
Overdrive kan, op zijn best, een kleurovergang zo versnellen dat ie klaar is als het volgende frame eraan komt(16ms bij 60Hz monitoren, de 8ms GtG komt alleen doordat altijd de 10%->90% tijd aangehouden wordt, en de 6msGtG van Samsung wordt alleen bereikt met overshoot), en anders krijg je overshoot.

Het is trouwens wel jammer dat de meeste monitoren niet op 75Hz werken kunnen(volgens dat artikel), want als ze dat wel zouden kunnen dan heb je een mooi middel om te versnellen naar 13ms, en om overshoot te verminderen...

Maar ik vraag me af of het ook mogelijk is om echte 120Hz monitoren te maken(in plaats van 60Hz x 2), want dat systeem van Samsung in de 100Hz lcdtv blijkt ook wel nadelen te kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:56
Hier dan een scherm dat ik eigenlijk weinig tegenkom op dit forum (tov. samsung e.d.),

de LG L1919S (5:4, D-SUB).

Met 8ms, 1400:1 contrast en een relatief grote inkijkhoek op papier een goed scherm. Ik kwam hem tegen voor 219 euro en dankzij de 14 dagen niet goed geld terug hoefde er geen pixelgarantie bij.

Het vorige scherm:
Dit is een Hansol 720P uit eind 2003. Oftewel een 17" CRT bak. Deze heeft veel last van reflectie omdat het om een bol scherm gaat. En omdat ik het scherm ook als TV wil gaan gebruiken toch maar een wat groter scherm aangeschaft. Getest met een Radeon 9800SE. Ook had ik een beetje zat van die dichte gordijnen en de spiegel waar ik tegenaan zat te kijken als ik die niet dicht deed.

Bijzonderheden:
Gelukkig (nog) geen defecten. Pixels waren allemaal in orde. En anders heb ik nog 11 dagen om hem terug te brengen. Het viel meteen op dat dit scherm een stuk scherper was dan mijn oude bakje, terwijl ik bijna dezelfde resolutie gebruikte (1024*960). Plus dit scherm verbruikt volgens de boekjes max 33W. Automatische beeldafstelling werkt allemaal prima. Alleen jammer dat er geen DVI aan zit, anders had ik dit scherm meteen aan DVI uit kunnen haken. Gelukkig had ik nog een verloopstukje.

Contrast & helderheid:
Toen ik dit scherm aanzette werd ik weggeblazen door felheid (was in de avond in een vrij donkere kamer). Meteen maar Gamma op -50% en brightness op 10 gezet (contrast op 70), en dat zag er een stuk beter uit. Het scherm heeft een contrast ratio van 1400:1. Wit is goed wit. In het donker (zonder en met lampen aan) zie je nog wel dat zwart een beetje blauwig is, maar ik heb standaard een zwarte achtergrond en stoor me er niet aan. Met zonlicht in de kamer zie ik het verschil tussen aan en uit niet meer, en is zwart dus echt goed zwart.

Kleurweergave:
Ik ben nogal gewend aan die ouwe CRT die ik altijd redelijk donker had staan. Het zal wel aan de ouderdom en de afstellingen hebben gelegen, maar de TFT was in kleuren de betere. Kleuren komen veel beter naar voren dan andere schermen (voornamelijk op laptops, en mijn ouwe bakbeest uiteraard) waarmee ik gewerkt heb. Na wat drastische aanpassingen van de felheid even een paar foto`s getest, en het ziet er prima uit, zelfs zonder aanpassingen in het menu.

Ghosting:
Ik speel regelmatig CS:Source. Mijn pc heeft daar wel moeite mee en dus speel ik maar met 1024*768. Scherp is het niet helemaal, maar afgezien van licht overlopende randjes heb ik er geen last van. Ghosting heb ik geen last van, als ik stop met draaien staat mn beeld direct stil, en tijdens het draaien is alles goed te volgen zonder veel overlopende waas enzo. Soms bij randjes een heel klein beetje, maar dat merk je amper. Dik tevreden dus.
Met NFS underground 2 op 1280*1024 ziet het er ook gewoon netjes uit, geen nadrukkelijke waas oid.

Uniformiteit van het scherm:
Hier was ik zeer tevreden over. Bij wit is alles altijd goed effen. Bij zwart (in een donkere kamer) zie je goed dat het gehele scherm zo goed als effen is. Aan de bovenkant zit ongeveer 10mm waar het langzaam iets lichter wordt, aan de onderkant is het ongeveer hetzelfde en aan de zijkanten ongeveer 5mm. Storend is het niet echt, je ziet het eigenlijk alleen als je breedbeeldfilms of donkere dingen kijkt met weinig verlichting erbij.

Kijkhoek
Gewoon goed. Je ziet geen of amper verkleuring van welke hoek dan ook. Je kan eerder de plaatjes niet zien omdat je een te scherpe hoek maakt dan door verkleuring etc. Wel wordt het beeld snel donkerder als je buiten een kijkhoek van ongeveer 110-120 graden kijkt.

Bouwkwaliteit
De voet is stevig en opgebouwd uit 2 onderdelen, schuif, klik, stevig. De knopjes voelen stevig aan. Het geheel ziet er gewoon netjes uit en zwabbert niet.

Afstelmogenlijkheden schermpositie:
Behalve dat het scherm verticaal licht te kantelen is niet veel. Pivot, draaien en hoogte verstelling zul je zelf iets voor moeten bedenken. Hier heb ik geen last van want hier staat hij gewoon op een goede hoogte etc.

Vormgeving:
Ik vind het scherm er gewoon top uitzien. Overal een rand van dezelfde dikte, knopjes netjes weggewerkt met tekentjes aan de voorkant. Het aan-uitknopje zit 2cm boven het speakertje dat ernaast staat dus het past precies. Het aanuit-ledje is helemaal niet fel, en is anders ook gewoon uit te zetten in de instellingen. Het is gewoon netjes. Er zitten geen (overbodige) speakers op.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
+ Kleuren/contrast
+ Ghosting
+ Afwerking
- Geen DVI
- Geen pivot/zwenk ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
@ Yokozuna (& eigenlijk ook Blowfish dus)

Deze reviewer van de 971P (Neoseeker Review) had geen enkel probleem wat betreft ghosting etc in FarCry. Beetje vreemd dattie daar bij jou dan wel zo veel last van heeft. Maar ja, het is wel een reviewer, dus misschien dat hij de boel wat rooskleuriger ziet......

[ Voor 20% gewijzigd door Martin-S op 30-10-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op verzoek van de TS, PromoX, dicht. Zodat n-i-x een mooi nieuw deel kan maken.
Ben benieuwd :)

[Edit]
En we gaan verder in: [19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 22:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.