[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 21

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa156a
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-08 09:14
Ik heb gisteren een Eizo FlexScan S1910 opgehaald. Heb getwijfeld over de Viewsonic VP930 maar gezien de negatieve verhalen heb ik voor de Eizo gekozen. De Eizo is wel een uitlopend model waardoor hij goedkoper is aangeboden. Ik heb hem voor € 499,00 wat mij een zeer nette prijs lijkt. Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Tot nu toe heb ik geen negatieve punten kunnen ontdekken. Wel heb ik de monitor gecalibreert. Zo uit de doos zijn de kleuren wat aan de rode kant en is de brightness wel erg hoog. De monitor wordt voornamelijk gebruikt voor beeldbewerking en office.
Ik dacht een redelijke crt monitor te hebben (Samsung Syncmaster 997mb) maar dit is toch wel beter op de iets kleinere kijkhoek na.
Ik heb inmiddels ook Prey gespeeld maar heb nu nog niets kunnen ontdekken van ghosting. Blacklight bleeding is niet waarneembaar. Het lijkt zelfs alsof er wat diepte in het beeld zit. Heb ook geen dode pixels kunnen ontdekken maar mocht dat nog komen geeft Eizo hier garantie op. Al met al een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik wil binnenkort een 19" LCD scherm kopen ter vervaning van mijn 19" CRT monitor
alleen zit ik een beetje in een dilemma of ik nou wel of geen widescreen moet nemen
en dat hangt eigenlijk af van het feit in hoeverre ik kan instellen hoe spellen worden weergegeven.
kan ik bijvoorbeeld instellen dat er zwarte balken zijn (zodat hij in een normale resolutie speelt)
of is full screen niet zo uitgerekt als ik denk..?

ik kijk veel films dus in dat opzicht is een widescreen scherm erg aantrekkelijk
maar ik speel ook nog regelmatig een spelletje
ik zelf had als widescreen de Acer AL1916WAs op het oog
dit omdat ik een buget van 220 euro heb

wie zou mij nog wat tips m.b.t. het wel niet nemen van een Widescreen scherm kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:49
Verschilt per spel...
Sommige spellen worden uitgerekt, bij anderen heb je een grotere kijkhoek(zie je dus meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
alfa156a schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:09:
Blacklight bleeding is niet waarneembaar.
Kan je er een foto van nemen?

Zou je verder ook een userreview willen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik heb besloten een iiyama 1900WS-B te gaan halen vanwege de hogere contrast ratio (700:1) en de reactiesnelheid van 5/8ms vind ik ook prima, helaas geen DVI aansluiting maar de samsung die dat wel heeft is bij betrouwbare zaken (normale winkels, wil niet bij webshop bestellen i.v.m. dooie pixels.) wat te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Valt mij trouwens toch op dat Iiyama bijna "not done" is in de TFT discussies, in de crt tijd was dat HET merk zo een beetje. Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:24:
Valt mij trouwens toch op dat Iiyama bijna "not done" is in de TFT discussies, in de crt tijd was dat HET merk zo een beetje. Hoe komt dat?
dit zou ik ook wel willen weten dan, ik kies juist voor iiyama omdat het zo goed staat aangeschreven.
en als jullie die afraden wil ik ook wel weten welke van deze 4 ik beter kan nemen:
samsung 940BW (is wat duurder, dus liever niet)
Belinea 1925S1W
iiyama E1900 WS-S1
Acer AL1916WAs

ik wil eigenlijk 1 van de €219 Widescreenschermen van Alternate, aangezien ik goede ervaringen heb met die zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
De FujitsuSiemens W19-1? ;) Die is echt nice en ik heb geen negatieve ervaringen met redcoon.nl (goede afhandeling, snel genoeg geholpen, tis geen hobby zaak maar wel goed bedrijf vind ik :) )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu inmiddels al 7 a 8 maanden 2x Samsung 970P monitor staan.

Moet zeggen: Het beeld is perfect, de voet verliest op den duur zijn stevigheid. Koop je dit scherm voor zijn ergonomie dan kom je bedrogen uit. (Gelukkig had ik ze daarom niet)

Ze zijn allebei meer of minder ingezakt dus het was geen enkel incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds enkele dagen heb ik hier de BenQ FP91X. Voor € 214 bij Azerty besteld.

Scherm ziet er goed uit en bevalt uitstekend. Geen dode pixels gelukkig :)

Mocht er behoefte zijn aan een (beknopte) review en event. foto's...meld het dan maar even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 22:22
Wat vinden jullie van deze monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Je hoeft me dat allemaal niet uit te leggen nare man, ik heb deel 5 t/m 13 verzorgd :)
Waar het mij om gaat is dat het contrast op zich niets zegt. Contrast is namelijk, net zoals geluidsdruk, geen absolute schaal: contrast drukt een verhouding uit, nooit een absolute grootheid. Daarom zegt contrast op zich niets, hoe hoog het ook is.
Op zichzelf zegt contrast niets, praktijk is dat maximale helderheid ook gegeven, dus je kunt het diepste zwart gewoon uitrekenen.

Contrast 1500:1, max helderheid 250cd/m2 -> diepste zwart volgens gegevens: 250/1500=0.167cd/m2
250/1000=0.25cd/m2 = minder diep zwart volgens de gegevens.

Dat dit slecht een gegeven waarde is, en soms in de praktijk niet gehaald wordt, is een ander verhaal. Contrast is geen nutteloos gegeven en het contrast blijft tegenwoordig redelijk gelijk bij verschillende helderheid instellingen, dus Samsung impliceert dat de 971 een dieper zwart kan weergeven dan de 970. Ik geloof er zelf ook weinig van, maar volgens de gegeven is het zwart wel dieper. Samsung heeft niet de status te liegen met contrastwaarden als je kijkt naar reviews van hun oude 25ms PVA panels...

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 04-09-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ook de 770P(de eerste monitor waarvan ze zeiden dat ie 1500:1 haalde) werdt duidelijk een hoger contrast gehaald dan op de 1000:1 monitoren, dus ik vraag me af waarom je niet zou moeten geloven dat de 971P een dieper zwart heeft dan de 970P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Sjah schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:24:
IIyama loopt met de LCD's een beetje achter met nieuwe ontwikkelingen doorvoeren, dus het is niet meer het merk.
Maar dat betekent niet dat de IIyama's echt zlecht zijn, de userreviews van IIyama monitoren zijn over het algemeen wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
n-i-x schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:18:
Ook de 770P(de eerste monitor waarvan ze zeiden dat ie 1500:1 haalde) werdt duidelijk een hoger contrast gehaald dan op de 1000:1 monitoren, dus ik vraag me af waarom je niet zou moeten geloven dat de 971P een dieper zwart heeft dan de 970P...
Omdat ik als consument kritisch ben en wáár voor mijn geld wil. Als ik lees dat monitor A van merk X goed is, dan ga ik er niet automatisch van uit dat monitor B van merk X ook goed is.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:50
Gebruikerreview Samsung 940BW

Ik heb gisteren mijn stoute schoenen en ben in de trein gestapt op weg naar Rotterdam Alexander om daar een Samsung 940BW te halen, de monitor kost daar 239 euro. En dat is dan natuurlijk incl 14 dagen niet goed geld terug garantie. (oftewel pixelgarantie waarmee de monitor bij de MM goedkoper is dan bij webshop's!)

Je trekt wel veel bekijks met zo'n doos op het station, en door de NS duurde de reis tussen R'dam Alexander en Gouda Goverwelle 1 uur, ipv de normale 15min. (werkzaamheden :( )
Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/6461/afb083ql1.jpg

Altijd een van de leukste momenten: de doos openen en de geur van nieuwe electronica opsnuiven.
Er zit in de doos:
- monitor
- VGA kabel
- DVI kabel
- Netsnoer
- Garantiebewijs, cdrom etc
- Quick Start Guide

Maar ik heb vreemd genoeg geen uitgebreide gebruiksaanwijzing aangetroffen.
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4530/afb084kh8.jpg

Het vorige scherm
Ik kom van een 17" IIyama Vision Master Pro411, die draaide op 1152x864@75HZ. Ik vond het scherm een mooi beeld geven, behalve dat er 2 licht zichtbare strepen over het beeld liepen. en ook omdat het ding zoveel (schaarse) ruimte inneemt heb ik een tft genomen

Bijzonderheden
Dat het stikdruk was in de mediamarkt en ik de monitor niet kon vinden :+ .
Nee, geen bijzonderheden. gelukkig geen dode pixels, het ding doet wat het moet doen.

Kleurweergave
Erg goed naar mijn meing, de CRT had iets meer contrast maar ik vind het beeld op de TFT scherper. Ik vind het beeld ook rustiger aan mijn ogen, ik denk omdat een TFT zich niet 'refresht' maar een vast beeld heeft?

Ghosting
Niet dat ik kan zien. heb even CoD gespeeld en een film gekeken en alles ziet er scherp uit. Ik vind het beeld mooier en scherper dan op mijn LCD tv waar ik wel (als ik goed kijk) enige ghosting kan bespeuren (Samsung LE26M51B, 12ms, MVA panel).

Contrast en Helderheid
Zoals ik al zei minder dan mijn CRT, maar nog altijd goed. Heb de helderheid wel teruggeschroeft naar 35 omdat anders de ogen uit mijn hoofd branden. (s'avonds staat hij op text mode wat inhoud dat helderheid op 10 staat, anders krijg ik van die pijnlijke ogen :+ )

Uniformiteit van het scherm
Alle kleuren zijn mooi egaal, behalve zwart, maar daar ging ook ook wel van uit en het stoort me niet. Er is dus een lichte backlight lekkage, voornamelijk aan de rechterkant van het scherm, waar het display aansluit op de rand is komt er licht naar buiten.

Kijkhoek
Uiteraard word het scherm donkerder als je erom heen beweegt maar het blijft binnen het normale, je kan dus nog gewoon alles van het scherm lezen. Alleen verticaal is de kijkhoek best klein, maar ik zit toch recht voor mij scherm dus het irriteerd me niet ;)

Bouwkwaliteit
Een van de redenen dat ik voor Samsung gekozen heb is dat ik er van uit ga dat het scherm goed gebouwd is, mijn tv is zit namelijk ook strak in elkaar. En de 940BW stelt me niet teleur, mooie strakke omlijsting en geen kieren tussen aansluitende delen. Het mechanisme om de monitor te verstellen voelt ook solide aan, evenals de knopjes aan de voorzijde. Maar eigenlijk moet de bouwkwaliteit zich met de jaren gaan bewijzen.

Vormgeving
Strak, wat past bij de rest van mijn kamer. gewoon een mooie dunne (1,5cm) rand en kleine knopjes.
Gelukkig gaat het blauwe lampje uit als de monitor uit is, wat anders is bij mijn TV, die een blauwe schijnwerper heeft die zich niet laat uitzetten.

En natuurlijk breedbeeld wat ik echt meesterlijk vind, je kan makkelijk meerdere vensters open hebben, en je hebt altijd genoeg ruimte op je taakbalk. Ook met video-editing is het veel lekkerder werken op een breedbeeld scherm. Alleen zien (oude) game's er nu echt brak uit, maar dat is meer omdat mijn FX5200 niet echt hoger wil dan 1024x768, maar gamen doe ik toch nouwlijks op mijn PC, daarvoor heb ik een 360 aangeschaft.

Voor's
- Prijs
- Design
- DVI
- Geen ghosting merkbaar
- Breedbeeld

Na's
- kleurweergave op CRT beter (meer contrast)
- geen degelijke gebruiksaanwijzing (heb ik zelf niet nodig, maar toch)

Foto's

Inkijkhoek van links
Afbeeldingslocatie: http://img347.imageshack.us/img347/7597/p9040006bf0.jpg

Inkijkhoek van rechts
Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/3412/p9040005jt0.jpg

Inkijkhoek van boven
Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/4647/p9040007ks0.jpg

Bureaublad
Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/199/p9040008hl9.jpg

Zwart beeld, die rode punt is geen dode pixel, maar iets wat mijn camera erbij verzonnen heeft 8)7
Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/6455/p9040009kz9.jpg

Totaaloverzicht
Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/806/p9040011cm9.jpg

Monitor
Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/3474/p9040013zx2.jpg

Vanaf de zijkant
Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/9665/p9040014to7.jpg

Stukje uit de film: 'Fast and the Furious, Tokyo Drift' (1)
Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/1563/p9040019ic1.jpg

Stukje uit de film: 'Fast and the Furious, Tokyo Drift' (2)
Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/7851/p9040025mh9.jpg

PS.
[1] Dit is mijn eerste review, dus op/aanmerkingen zijn welkom
[2] Ik ga de monitor nog ophangen en de kabels wegwerken.
[3] Als iemand nog iets specifieks wil weten (of ergens een foto van), ask me!

[ Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 04-09-2006 20:53 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooie review. Die 940BW is precies de 940B die ik heb, maar dan breedbeeld. Zelfde voet, zelfde knopjes. Ook dezelfde slechte verticale kijkhoek. Enige irritante, wat ik ook in me eigen review niet heb vermeld, is dat 't lichtje gaat knipperen bij stand-by. Mooie prijs hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
n-i-x schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:20:
[...]

IIyama loopt met de LCD's een beetje achter met nieuwe ontwikkelingen doorvoeren, dus het is niet meer het merk.
Maar dat betekent niet dat de IIyama's echt zlecht zijn, de userreviews van IIyama monitoren zijn over het algemeen wel goed...
Ok tx, ik denk dat het ook met hun design te maken heeft, vaak oudbollig die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08 21:28

Wiepa

Notoriously ...

Ik ga de Samsung 940BW ook kopen :) Echt ultra scherm, ik was net nog aan het twijfellen maar toen zag ik die review en vond ik hem waardig genoeg om te kopen :D

Edit: Vraagje, is hij als je de standard op het laagst zet hoger dan 32cm?

[ Voor 19% gewijzigd door Wiepa op 05-09-2006 16:06 ]

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een Dell XPS M1710 gekocht. Echter wanneer ik thuis ben wil ik een 19" widescreen erop aansluiten om af en toe eenfilm te kijken en photoshop te gebruiken.

Echter nu kan ik op got weinig reviews vinden over de LG L194WT. Hij heeft een contrast van 2000:1 als ik het goed gelezen had, heeft dit veel invloed of niet? Tevens de 5ms sprak me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Xouxic schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:05:
Ik ga de Samsung 940BW ook kopen :) Echt ultra scherm, ik was net nog aan het twijfellen maar toen zag ik die review en vond ik hem waardig genoeg om te kopen :D
Je zal er geen spijt van krijgen!
Edit: Vraagje, is hij als je de standard op het laagst zet hoger dan 32cm?
Ja, met de standaard op z'n laagst is hij 34cm hoog, met de standaard op z'n hoogst is hij 41cm hoog.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

die 34 cm past volgens mij net niet, maar ik ga het proberen :D

w00t! Ik heb het gemeten :) past op 3 centimeter na nog wel :D

[ Voor 35% gewijzigd door Wiepa op 05-09-2006 21:12 ]

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik heb gister de Beliniea 1925 SW1 gekocht
ik ben voor na veel afwegeingen gegaan voor deze monitor vooral door de goede specs (helderheid is 850:1, 5ms) i.c.m. de goede prijs (219 euro bij MM den haag en ook 8 dagen niet goed geld terug garantie)

de voet klik je vast, dit moet op zo'n manier dat je haast bang bent dat je wat breekt.
en de quickstart guide helpt je ook niet echt verder.

ik heb em gelijk getest naast mijn oude Beliniea 106055 (19" crt)
ik kon die dus na het zien van de lcd niet meer lezen, zo wazig was hij geworden :D
de lcd geeft t.o.v. de crt een veel 'feller' helderder beeld wat ik eigenlijk minder prettig vind echter heb ik dit nu goed ingesteld en werkt het prima.

gelijk getest op dode pixels en ik kon er geen 1 vinden (5 verschillende kleuren gebruikt: rood, wit, zwart, geel, blauw)

in tegenstelling tot wat de mediamarkt zegt zit er geen dvi op.
(ik vraag me af of ik hier nog iets mee kan als ik ga klagen, vast niet aangezien ze ook een los model hadden staan :P )

tja wat kan ik nog meer vertellen?

ik vind het beeld dat wordt geproduceerd er prima uit zien
wat betreft spellen:
simcity 4 deed even gek doordat deze ingesteld stond op 1600x1200 toen ik em handmatig op 1440x900 had gezet werkte hij prima echter zag je duidelijk dat het beeld wat uitgerekt was
dungeon keeper 2 die op 1024x768 werkt draait prima fullscreen en ik heb het gevoel dat het uitgerekt is.
zelfs dungeon keeper 1 die waarschijnlijk op 800x600 werkt ziet er prima uit

de monitor kan zelf de 'normale' resoluties (1280x1024, 1024x768, 800x600, 640x480) vertalen naar een widescreen variant waardoor speciale instellingen in je videokaartdriver niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 12:57

yok

Ik heb hele goede ervaringen met de BenQ FP91G+. Voor weinig geld echt een top-beeldscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Super review S2801, vooral met de foto 's erbij _/-\o_ . De 940BW is namelijk het enige scherm dat ik me op dit moment zou aanschaffen.

Heb echter nog één vraagje, heb je toevallig BF2? k Zou graag weten of dit werkt op breedbeeld resoluties.

Thx

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nz1900
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-03-2020
Wat is de kijkafstand van de samsung 740bw monitor ?
Moet ie i.v.m. de extra breedte niet erg ver van je afstaan ?

nz1900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Er wordt niks uitgerekt of iets dergelijks, er komen alleen wat pixels bij in breedbeeld. Dus niks wordt vergroot.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

na de vakantie komt er hier een nieuw pctje en als het (financieel) meezit ook een nieuw scherm. ik had de SyncMaster 940BF van samsung op het oog. maar zit eigenlijk met 2 vraagjes:

1. in de manual staat dat dat ding op een geaard stopcontact aangesloten móet worden omdat er anders het scherm schade zou krijgen ofzo.... is dit echt nodig?? (hebben namelijk geen geaarde stopcontacten boven, waar de pc komt)

2. die samsung heeft zowel een dvi als vga aansluiting. kan ik op béide een pc aansluiten en dan zonder problemen switchen tussen de 2 pc's?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

Topicstarter
bartgrefte schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:13:
1. in de manual staat dat dat ding op een geaard stopcontact aangesloten móet worden omdat er anders het scherm schade zou krijgen ofzo.... is dit echt nodig?? (hebben namelijk geen geaarde stopcontacten boven, waar de pc komt)
Dit lijkt me niet echt een probleem; je zult ook niet de eerste zijn die een scherm op een niet geaard stopcontact aansluit.
2. die samsung heeft zowel een dvi als vga aansluiting. kan ik op béide een pc aansluiten en dan zonder problemen switchen tussen de 2 pc's?
Switchen tussen de aansluitingen kan met een toets(combinatie) op het scherm.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PromoX schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:24:
[...]

[...]

Das best handig, ik heb ook die mogelijkhied, en zou een servertje kunnen bouwen zonder dat ik monitor nodig heb(alleen wel een 8 m lange kabel) Wat jammer is, is dat je daarmee nog niet je kb en muis geregeld hebt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PromoX schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:24:
[...]

Dit lijkt me niet echt een probleem; je zult ook niet de eerste zijn die een scherm op een niet geaard stopcontact aansluit.

[...]

okay! thnx!

hmm, zit net de manual (pdf) beetje door te bladeren. lees daar iets over van het draaien van het scherm, dat beeld gewoon blijft "staan" zoals het hoort maar dat het scherm zelf 90graden gedraaid wordt..... zie hier niets van op samsungsite, hoort dit wel bij de BF of wordt er over een andere versie gesproken van de 940?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Sjah schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:28:
[...]

Das best handig, ik heb ook die mogelijkhied, en zou een servertje kunnen bouwen zonder dat ik monitor nodig heb(alleen wel een 8 m lange kabel) Wat jammer is, is dat je daarmee nog niet je kb en muis geregeld hebt :S
Wat je ook kunt doen is Extern Bureaublad, dan heb je helemaal geen toetsenbord en 8m lange kabel nodig, mieter je je server pc in de meterkast ofzo ook geen last van herrie, enigste wat je dan hoeft aan te sluiten is netwerk kabel en stroomkabel. Aangezien het toch een server is hoef je er toch niet zoveel grafisch geweld mee uit te halen :P (of is het iets anders dan windows want dan lukt het nml niet (A))

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmmm, dat had ik zelf ook kunnen bedenken. :P Alleen kan je dan je server niet vanuit de bios ofzo benaderen (noet je de hele meuk toch weer aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

Topicstarter
bartgrefte schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:28:
[...]
hmm, zit net de manual (pdf) beetje door te bladeren. lees daar iets over van het draaien van het scherm, dat beeld gewoon blijft "staan" zoals het hoort maar dat het scherm zelf 90graden gedraaid wordt..... zie hier niets van op samsungsite, hoort dit wel bij de BF of wordt er over een andere versie gesproken van de 940?
De 940BF heeft geen pivot voet, dus heeft die mogelijkheden niet. De handleidingen van Samsung lijken me ook vrij algemeen; niet echt geschreven voor een specifiek model.

And I'm the only one and I walk alone.

• ocn
  • Laatst online: 22:32

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn er al 19" schermen die sneller zijn dan de ViewSonic VX922? Deze ViewSonic heeft namelijk de minste inputlag in deze test (gemiddelde is rode staaf)

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/17/IMG0017677.gif

• n-i-x
Volgens subjectieve tests(niet die input lag meting) van Behardware zouden de Samsung TN panelen(zoals in die hyundai) een fractie sneller zijn dan de AUO TN panelen(zoals in de Viewsonic), en de nec zou even snel zijn als de VX922...
Die grafiek geeft het omgekeerde aan, dus mischien is de input lag niet meer de beperkende factor voor de subjectieve snelheid van de monitoren als het maximum rond de 30 ligt?

Verwijderd

Heb ik met mijn aankoop van de; LG L194WT een goede aankoop gedaan? Denk het zelf wel, graag de opinie van andere...

• Propov
  • Laatst online: 05-03-2023
Largamelion schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:52:
Super review S2801, vooral met de foto 's erbij _/-\o_ . De 940BW is namelijk het enige scherm dat ik me op dit moment zou aanschaffen.

Heb echter nog één vraagje, heb je toevallig BF2? k Zou graag weten of dit werkt op breedbeeld resoluties.

Thx
Kijk hier even: http://www.widescreengaming.net/wiki/Battlefield_2

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zijn er nou merken die standaard een dvi kabel bijleveren of verschilt dit per model?
Die kabels kosten tegen de 20 euro, en de verschillen tussen de merken zijn vaak in die orde grootte. Vaak staat het niet aangegeven, weet iemand hier meer van. Ik zoek nl. een 19" liefst met dvi voor ~230€ (geen breedbeeld).

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Sjah
Als het niet aangegeven staat, kun je een review zoeken, die geven het wel vaak aan. En anders vraag je het hier. Ik heb een Samsung 940B , die had het wel, dus neeem aan dat alle Samsungs het hebben. Maar de 940BF, die wat goedkoper is, is nog altijd meer dan jouw 230 (260 geloof ik).

• Largamelion
Thx

Het scherm wordt dus wel degelijk horizontaal uitgerokken en geeft je geen breder zicht, dit zie je als je de objecten in de zijkant van de screenshot bekijkt en vooral de radar maakt het duidelijk (ovaal)...

Dit wil ik dus net niet, liever zwarte randen dan een uitgerokken beeld, jammer dat er nog zo weinig spellen breedbeeld ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn Samsung 940BW gehaald. Review komt eraan. Één kritiekje vooraf al.

- scherm heeft wel wat last van bleeding, overigens niet storend hoor.

En een vraagje voor de andere gebruikers van de samsung 940BW:

- Is de standaard bij jullie ook zo beweeglijk? Het scherm kan ik nl. enigszins linksom kantelen in de voet. De voet zelf is wel stevig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:54:
Heb net mijn Samsung 940BW gehaald. Review komt eraan. Één kritiekje vooraf al.

- scherm heeft wel wat last van bleeding, overigens niet storend hoor.

En een vraagje voor de andere gebruikers van de samsung 940BW:

- Is de standaard bij jullie ook zo beweeglijk? Het scherm kan ik nl. enigszins linksom kantelen in de voet. De voet zelf is wel stevig.
Ik laat hem bestellen door een vriend, heeft hij vandaag gedaan. dus binnen 2 weken zal ik mijn kritiek even laten horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Graag zou ik advies willen hebben over het volgende.

Is een samsung 930BF (E268,-) momenteel nog een goede aankoop als je deze bijvoorbeeld tegen over de samsung 940BW (1440x900, E220,-) zet. Zonder dan naar de resoluties te kijken?

Ik heb namelijk een 930BF besteld, maar zit zo sterk te twijfelen om deze te wijzigen naar een 940BW of zelfs de 205BW (1680x1050, E300,-). Hoe denken jullie hierover?

Ik vraag me dan ook af in welk resolutie mijn laptop dan signaal zal geven aan het nieuwe scherm.
Kun je handmatig een resolutie uitsturen, of wordt dit automatisch na type scherm/resolutie ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
hmm zelfs op een breedbeeld monitor worden de zwarte randen boven en onder niet kleiner (alleen bij anamorphic WS dvd's)
ik heb zelfs het idee dat de randen groter zijn als bij mijn normale scherm...
dan kan ik me monitor beter terug brengen en een normale halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik zit te zoeken voor een schermpje rond de 220 euro. 19 inch.

Twijfel tussen de 940BF en de 940BW? Wat is het verschil tussen deze twee?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een nieuwe monitor te kopen. Nu heb ik de Philips Brilliance 107P4 (17" CRT), en ik wil graag een 19" lcd. De Samsung 940 BF heb ik hiervoor in gedachten. De monitor wil ik gaan gebruiken voor gamen, films, het gebruikelijke office werk en als HD output voor de Xbox 360. Tenminste, ik dacht dat de Xbox 360 via deze kabel (http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360vgahdcable/) op de 940BF aangesloten kon worden.

Klopt dit, en is het dan mogelijk om 720P op het beeldscherm te toveren?

Kan ik ook mijn Logitech Z5500 Digital op de Xbox 360 aansluiten, en hoe?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
El_Bandito schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:36:
Ik zit te zoeken voor een schermpje rond de 220 euro. 19 inch.

Twijfel tussen de 940BF en de 940BW? Wat is het verschil tussen deze twee?
BF is 4:3
BW is Breedbeeld (16:10 ofzo)

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Heb me net de 205BW van Samsung aangeschaft, het was vandaag promo dag bij Forcom en ik heb 'm kunnen kopen voor 280 euro _/-\o_ . Normale prijs was 340 waarvan 9% korting ging, maar ze hadden het verkeerd op hun prijslijst gezet en ipv 299 heb ik dus maar 279 euro betaald.

Heb 'm uitgepakt en zit er nu op te werken, ook wat foto 's genomen, geen dode pixels, zalig >:) . Zo dadelijk eens testen op games, ben benieuwd.

De 940BW stond er ook voor 215 euro maar die vond ik toch wat klein :P .

Review volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compugreen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-12-2020
Goeie avond

Hopelijk mag ik even storen en een nevenvraag stellen in dit grote topic. Ik ben er zo ene die een nieuw LCD scherm wil kopen. In volgende zie je gestructureerd mijn profiel en eisen. Zelf zocht ik al heel wat rond vooral mbt Dell en Acer, vooral Acer. Ik heb momenteel immers ook een Acer, vandaar.

Prijs:
- < 370 € , zeker < 400 €

Grootte:
- 19 inch
Resolutie:
- geen echte eisen, standaard of beter dus

Voet:
- beweerbaar: kantelen naar voor en achter, met nadruk op 'naar achter'
- rotatie is een voordeel, maar niet noodzakelijk, niet prioritair
- hoogte verstelbaar mag, maar niet noodzakelijk, niet prioritair

Gebruik: ALL-AROUND gebruik
- games, speel nu en dan (zware) games, maar ben geen die-hard gamer
- ik maak niet specifiek veel gebruik van fotobewerking

Luidsprekers: uiteraard niet noodzakelijk, mag wel, gebruik toch niet

Conclusie: ik zoek het beste scherm voor de boven aangegeven prijs, in het middenlatende welke technische specs er het belangrijkste zijn, omdat ik er van uit ga dat jullie dit beter kunnen inschatten

PS: van Acer vind ik het ambetant dat er nooit aangegeven wordt op hun site of hun schermen kantelbaar zijn of draaibaar, althans ik zie er niets over staan
PS: ik vind op het internet nooit een degelijke review die een Acer scherm met een Dell scherm vergelijkt, als jullie er één kennen, laat maar weten
PS: mijn vraag hier is geen luiheidsoplossing, maar eerder een toets van mijn mening tegenover mensen die er meer van kennen dan mij, zelf dacht ik aan de 1751(As of Cs) van Acer.

Vriendelijke groeten
Compugreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik heb nu zelf sinds bijna twee weken de Belinea 101920 en hij is een goede allrounder volgens mij. Goed genoeg om af en toe een spel te spelen (ondanks dat het een VA scherm is) en hij heeft ook goede kleuren, alhoewel het daarin niet eens een geweldige topper is. Ik heb hem voor 350 euro inclusief verzendkosten gekocht, dus hij valt ruim binnen je budget. Hij draait op 1280*1024, hij kan omhoog, draaien om de hoogteas, kantelen en roteren. Er zitten (helaas, want ze doen afbreuk aan het ontwerp) twee kleine boxjes in, maar die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
kan iemand mij veertellen wat informatique en PCL computers voor pixelgarantie hebben..?
ik moet een scherm kopen voor iemand en ik heb (in overleg met de persoon) besloten de samsung 940BF te halen..
hij isj bij informatique 279 euro en bij pcl 299..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Stuur ze een mailtje?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik hoopte eigenlijk dat iemand hie r het zou weten, zo niet zou ik idd een mailtje gaan sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:36:
Ik overweeg een nieuwe monitor te kopen. Nu heb ik de Philips Brilliance 107P4 (17" CRT), en ik wil graag een 19" lcd. De Samsung 940 BF heb ik hiervoor in gedachten. De monitor wil ik gaan gebruiken voor gamen, films, het gebruikelijke office werk en als HD output voor de Xbox 360. Tenminste, ik dacht dat de Xbox 360 via deze kabel (http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360vgahdcable/) op de 940BF aangesloten kon worden.

Klopt dit, en is het dan mogelijk om 720P op het beeldscherm te toveren?
Een 19" TFT heeft een (fysieke) aspectratio van 1,25 oftewel 5:4 (1280 x 1024). 720p HD heeft een aspectratio van 1,778 (1280 x 720). Je zult dus gewoon balken onder en boven op het scherm zien. Dat geldt overigens ook voor breedbeeld-TFT's, want die hebben een AR van 1,6 (1440 x 900 bijvoorbeeld, nogal raar omdat de reeds bestaande widescreen TV standaard 16:9 was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt!

Nog één vraagje :P
Kan ik dan mijn Xbox 360 aansluiten op de 940 BF d.m.v. die kabel?

*edit \\ Ik heb antwoord al gevonden: het vga uiteinde van de kabel gaat in verlengstukje vga -> dvi en dit gaat in de monitor. Door de kabel kan trouwens ook digitale audio worden uitgezonden, zo kan ik dus de Xbox 360 op mijn Z5500 aansluiten. Enige nadeel: er zit geen digitale output kabel in de verpakking ;(.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Compugreen schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:05:
Goeie avond

Hopelijk mag ik even storen en een nevenvraag stellen in dit grote topic. Ik ben er zo ene die een nieuw LCD scherm wil kopen. In volgende zie je gestructureerd mijn profiel en eisen. Zelf zocht ik al heel wat rond vooral mbt Dell en Acer, vooral Acer. Ik heb momenteel immers ook een Acer, vandaar.

Prijs:
- < 370 € , zeker < 400 €

Grootte:
- 19 inch
Resolutie:
- geen echte eisen, standaard of beter dus

Voet:
- beweerbaar: kantelen naar voor en achter, met nadruk op 'naar achter'
- rotatie is een voordeel, maar niet noodzakelijk, niet prioritair
- hoogte verstelbaar mag, maar niet noodzakelijk, niet prioritair

Gebruik: ALL-AROUND gebruik
- games, speel nu en dan (zware) games, maar ben geen die-hard gamer
- ik maak niet specifiek veel gebruik van fotobewerking

Luidsprekers: uiteraard niet noodzakelijk, mag wel, gebruik toch niet
Zo te zien leg je de nadruk dus wat meer bij gamen dan bij beeldkwaliteit, dus denk ik dat je op zoek bent naar een TN monitor.
Waar je op kan letten:
- reactietijd( al valt dat wel mee als je geen die-hard bent).
- contrast.
- Zoals je zelf al opgemerkt hebt zijn er weinig reviews van acers te vinden, dus denk ik dat je het beste bij een echte winkel een paar monitoren kan bekijken. Dan kan je meteen zien hoe verstelbaar de voet is, en in de praktijk kan je ook altijd controleren op dode pixels voor je de monitor koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 10-09-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ziehier m'n review van de 205BW.

Ik heb 'm in het 20" topic gezet aangezien ie daar thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze mijn review van mijn nieuwe scherm; de Samsung 940BW. :)

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Hiervoor had ik een LG 700M (17 inch CRT), deze heeft 4,5 jaar lang goed gewerkt maar ging de afgelopen tijd hard achteruit (trillen aan de zijkanten e.d.)
Ik wist dat ik een groter scherm wilde, maar ik zat nog te twijfelen aan breedbeeld. Dat is het uiteindelijk dus wel geworden.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)

Ik heb het scherm via mn werk voor een leuke prijs meegekregen (220 euro), toch goedkoper als bij de meeste winkels :P. Er zaten geen dode pixels in het scherm, wat ik ook niet had verwacht. Voordeel van de verpakking vond ik dat de voet er al aan zat en dat je dus niet zo'n irritant kliksysteem ofzoiets hebt, wat je er naderhand ook weer lastig vanaf krijgt.

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)

Je kunt met dit scherm door middel van de bijgeleverde software (Magic Tune) de kleuren optimaal afstellen voor verschillende toepassingen zeg maar. Je kunt hem dus voor internet tot en met gamen helemaal instellen. Met mijn ouwe CRT was dit uiteraard allemaal niet mogelijk
Het ziet er echt dik uit!

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Dit was een klein minpuntje, omdat je hier met CRT geen last van hebt, ik heb aan de onder -en bovenkant een beetje lekkage. Ik vind dit op zich niet storend.
De kleuren hebben hier verder niets onder te lijden (Zwart is echt zwart, en wit echt wit)

Contrast & helderheid

Het contrast en helderheid is voor elke toepassing goed in te stellen door middel van dat Magic Tune. Je ogen gaan daarom ook geen pijn doen met internetten of film kijken.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

Dit is voor mij niet zo interessant, omdat ik er toch recht voor zit. Het mooie is dat het scherm ook in de voet kan draaien, waardoor je niet je hele scherm over je bureau schraapt.
Het beeld veranderd bij een hoek groter dan 35 wel snel. (zowel verticaal als horizontaal)

Bouwkwaliteit

Het scherm ziet er strak uit, vooral met het blauwe powerknopje :P . De voet is stevig en de knopjes, aan de kleine kant, zijn goed te bedienen.

Negatieve eigenschappen:
Lekkage aan de zijkanten, maarja dat hou je toch.
Kleine menuknoppen.

Positieve eigenschappen:
Goeie handleiding en software
Leuke prijs
Kleuren zijn super in te stellen
Scherm is in de voet draaibaar

http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0007.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0008.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0009.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0010.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0011.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0012.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0013.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0014.JPG
Modbreak:Leuk dat je met [ img=600 ] tags pics op formaat brengt, maar 2.5MB per pic is gewoon asociaal groot en verneukt de laadtijden van dit topic totaal.

* dion_b heeft inline pics in links veranderd

Voortaan zo sociaal zijn om pics zelf naar een normaal formaat te resizen :o

Al met al een prima schermpje... aanradertje dus!

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 12-09-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:23:
van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)[/b]
[
Bouwkwaliteit

Het scherm ziet er strak uit, vooral met het blauwe powerknopje :P . De voet is stevig en de knopjes, aan de kleine kant, zijn goed te bedienen.
Zit het scherm bij jouw stevig in de voet of zit er, net als bij mijn 940BW, een beetje speling op de in hoogte verstelbare voet (speling tussen scherm en voet, zodat je het scherm enigszins kunt kantelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:01:
[...]

Zit het scherm bij jouw stevig in de voet of zit er, net als bij mijn 940BW, een beetje speling op de in hoogte verstelbare voet (speling tussen scherm en voet, zodat je het scherm enigszins kunt kantelen).
Als je het verbindingsstuk beneden aan de voet bedoeld, dan heb ik er geen last van, bij het draaipunt van het scherm zit wel een klein beetje speling. Daar merk je met het gebruik helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:12:
[...]

Als je het verbindingsstuk beneden aan de voet bedoeld, dan heb ik er geen last van, bij het draaipunt van het scherm zit wel een klein beetje speling. Daar merk je met het gebruik helemaal niks van.
ik bedoel alleen het schuifmechanisme waarmee de monitor aan de voet zit bevestigd. Ergens anders zit bij mij ook geen speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

kan niet wachten, nog 3/4 dagen tot dat mijn samsung 940 BW binnen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 971P staat nu in de face a face: http://www.lesnumeriques....2=36&mo2=124&p2=1384&ph=1
Verschillen tegenover de VP930:
- De 971P heeft overshoot(is weg te werken door de monitor op 75Hz aan te sturen).
- De 971P heeft erg weinig lag.
- De kleuren, en dan vooral de donkere kleuren, zijn beter op de 971P.

Nog iets leuks: De zwarte 971P staat ook in de pricewatch, maar het is nog even afwachten of die ook geleverd kan worden...

• Compugreen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-12-2020
Bedankt voor de reacties, ik zoek nog effe verder, in achterhoofd houdende jullie informatie

• nare man
n-i-x schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:13:
De 971P staat nu in de face a face: http://www.lesnumeriques....2=36&mo2=124&p2=1384&ph=1
Verschillen tegenover de VP930:
- De 971P heeft overshoot(is weg te werken door de monitor op 75Hz aan te sturen). (...)
Dat vind ik nogal vreemd. Overshoot is het verschijnsel dat je krijgt door een te actieve overdrive. Overdrive is het in superactieve toestand brengen van kristalcellen, waardoor ze bij een geringer spanningsverschil al reageren. Als dat te erg wordt gedaan krijg je dus overshoot, het verschijnsel dat een pixel te helder is en het dus lijkt alsof een object 'te ver vooruit' gaat (vaak zie je ook witte randen eromheen).

De verversingsfrequentie van een TFT is eigenlijk non-existent, omdat de kristallen bij nulsignaal in stabiele toestand zijn, het gaat om hoe vaak de monitor de beeldbuffer van de videokaart uitleest. Ik zie niet direct in hoe het versnellen van dat karweitje van 60 naar 75 maal per seconde helpt aan het minder actief maken van pixels.

• TetsuoShima
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Laatste dat ik ervan hoorde was dat overshoot werd aangestuurd als een geheel deel van de refresh rate. maw. als de refresh rate hoger wordt, wordt de tijd dat een pixel in overshoot aangestuurd wordt korter. Maar dat is van vorig jaar geleden, zou kunnen dat ze het nu anders doen, geen flauw idee...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Yokozuna
Ik heb in ieder geval m'n 970P order geannuleerd.

Even afwachten wat Tom's Hardware and Behardware van de twee nieuwe Samsung modellen zeggen.
Had hem besteld bij OBCS trouwens, mailtje gestuurd naar info@obcs.nl met order nummer + username+pass "will graag order annuleren". En het was binnen 10 min geregeld. Wel netjes.

• n-i-x
Overdrive houd in dat er gedurende korte tijd(1 frame, dus 16,7ms bij 60Hz en 13,3ms bij 75Hz) een hogere spanning over de pixel wordt gezet zodat deze sneller op zijn doel afgaat, maar in het geval van overshoot is de overdrive te sterk en gaat de pixel voorbij de bedoelde eindstand, waardoor de pixel weer terug moet.

Als de tijd dat de pixel versnelt wordt teruggebracht wordt van 16,7ms tot 13,3 ms dan is de kans dat de pixel zijn doel voorbij gaat dus kleiner.
Dit is trouwens niet alleen op theorie gebaseerd, het is een keertje opgemerkt door xbitlabs.

• Yokozuna
Wat meer info over the 971P:
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=26360

Hij lijkt het gegeven contrast prima te halen, maar ik wacht toch nog meer reviews af.

[ Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 14-09-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Vorige week heb ik ook (jawel) een 940BF aangeschaft. Tot nu toe redelijk tevreden hierover. Echter
heb ik een vraagje m.b.t. de aansluiting. Op dit moment heb ik alleen onboard videokaart met analoge uitgang beschikbaar. Zit er veel verschil in beeldkwaliteit tussen een videokaart met DVI en een analoge onboard-videokaart? Excuses in het geval wanneer deze vraag al eerder is gesteld.
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 01:59

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:23:

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Hiervoor had ik een LG 700M (17 inch CRT), deze heeft 4,5 jaar lang goed gewerkt maar ging de afgelopen tijd hard achteruit (trillen aan de zijkanten e.d.)
Ik wist dat ik een groter scherm wilde, maar ik zat nog te twijfelen aan breedbeeld. Dat is het uiteindelijk dus wel geworden.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)

Ik heb het scherm via mn werk voor een leuke prijs meegekregen (220 euro), toch goedkoper als bij de meeste winkels :P. Er zaten geen dode pixels in het scherm, wat ik ook niet had verwacht. Voordeel van de verpakking vond ik dat de voet er al aan zat en dat je dus niet zo'n irritant kliksysteem ofzoiets hebt, wat je er naderhand ook weer lastig vanaf krijgt.

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)

Je kunt met dit scherm door middel van de bijgeleverde software (Magic Tune) de kleuren optimaal afstellen voor verschillende toepassingen zeg maar. Je kunt hem dus voor internet tot en met gamen helemaal instellen. Met mijn ouwe CRT was dit uiteraard allemaal niet mogelijk
Het ziet er echt dik uit!

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Dit was een klein minpuntje, omdat je hier met CRT geen last van hebt, ik heb aan de onder -en bovenkant een beetje lekkage. Ik vind dit op zich niet storend.
De kleuren hebben hier verder niets onder te lijden (Zwart is echt zwart, en wit echt wit)

Contrast & helderheid

Het contrast en helderheid is voor elke toepassing goed in te stellen door middel van dat Magic Tune. Je ogen gaan daarom ook geen pijn doen met internetten of film kijken.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

Dit is voor mij niet zo interessant, omdat ik er toch recht voor zit. Het mooie is dat het scherm ook in de voet kan draaien, waardoor je niet je hele scherm over je bureau schraapt.
Het beeld veranderd bij een hoek groter dan 35 wel snel. (zowel verticaal als horizontaal)

Bouwkwaliteit

Negatieve eigenschappen:
Lekkage aan de zijkanten, maarja dat hou je toch.
Kleine menuknoppen.

Positieve eigenschappen:
Goeie handleiding en software
Leuke prijs
Kleuren zijn super in te stellen
Scherm is in de voet draaibaar

http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0007.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0008.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0009.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0010.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0011.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0012.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0013.JPG
http://www.patrickwl.nl/tweakers/940bw/IMG_0014.JPG
[modbreak]Leuk dat je met [ img=600 ] tags pics op formaat brengt, maar 2.5MB per pic is gewoon asociaal groot en verneukt de laadtijden van dit topic totaal.

* dion_b heeft inline pics in links veranderd

Voortaan zo sociaal zijn om pics zelf naar een normaal formaat te resizen :o [/modbreak]

Al met al een prima schermpje... aanradertje dus!
waar zijn de full size fotos ervan te vinden na het resizen (2,5MB is seconden werk om te laden)

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit met best wel een probleem. Ik had voorheen een IIyama Vision Master Pro 514, maar die is een poosje terug kapot gegaan. Kheb dus zitten zoeken op internet naar een sorrt gelijke CRT (Eventueel 19 Inch) maar kon niks vinden, dus ik ben opzoek gegaan naar een TFT Scherm. Heb nu inmiddels mijn tweede een Samsung SuncMaster 931BF en ben totaal niet te spreken over de kwaliteit van een TFT.

Het eerste probleem dat ik tegen kom is dat het scherm bovenin donkerder is dan onderin en dat is zeer vervelend. Verder krijg ik na een uur branderige ogen en dat had ik met een CRT niet. Ook als ik in een donkere ruimte kom tijdens het spelen is het donker niet zwart maar met een grijze waas erover (Had me CRT ook niet). Ik kan zo nog wel een paar dingen opnoemen.

Het is verder een pracht scherm voor in windows, maar in spellen is het echt een ramp. Weet iemand misschien een scherm (19 Inch) waarbij ik dit alles niet heb?

En nog een vraagje.....is er een Verschil tussen TFT en LCD?

Alvast bedankt,

Roadie

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:33:
Hallo allemaal,

Ik zit met best wel een probleem. Ik had voorheen een IIyama Vision Master Pro 514, maar die is een poosje terug kapot gegaan. Kheb dus zitten zoeken op internet naar een sorrt gelijke CRT (Eventueel 19 Inch) maar kon niks vinden, dus ik ben opzoek gegaan naar een TFT Scherm. Heb nu inmiddels mijn tweede een Samsung SuncMaster 931BF en ben totaal niet te spreken over de kwaliteit van een TFT.

Het eerste probleem dat ik tegen kom is dat het scherm bovenin donkerder is dan onderin en dat is zeer vervelend. Verder krijg ik na een uur branderige ogen en dat had ik met een CRT niet. Ook als ik in een donkere ruimte kom tijdens het spelen is het donker niet zwart maar met een grijze waas erover (Had me CRT ook niet). Ik kan zo nog wel een paar dingen opnoemen.

Het is verder een pracht scherm voor in windows, maar in spellen is het echt een ramp. Weet iemand misschien een scherm (19 Inch) waarbij ik dit alles niet heb?

Alvast bedankt,

Roadie
LCD is veel gladden er mooierre kwalitijt, en grotendeels meer pixels. en met TFT heb je heel vloebaarachtigge beeldkwaliteit, en als je er TV ofzo op gaat kijken zou ik hem geen 24 uur op 1 zender laten staan, als je hem dan uit zet brand het logo in je scherm.

• n-i-x
Hallo allemaal,

Het eerste probleem dat ik tegen kom is dat het scherm bovenin donkerder is dan onderin en dat is zeer vervelend.
Dat komt doordat monitoren met TN-paneel een beperkte vertikale kijkhoek hebben, met een MVA of PVA ben je er vanaf.
Verder krijg ik na een uur branderige ogen en dat had ik met een CRT niet.
Waarschijnlijk staat de helderheid van de monitor te hoog, dat komt vrij vaak voor bij TFT's.
Probeer wat met de instellingen(helderheid en contrast) te spelen om het beeld goed te krijgen.
Ook als ik in een donkere ruimte kom tijdens het spelen is het donker niet zwart maar met een grijze waas erover (Had me CRT ook niet).
Als je de helderheid omlaag zet(en dat kan je toch al beter doen vanwege de branderige ogen) dan wordt het zwart beter, en als dat niet goed genoeg is dan moet je een monitor uitzoeken met een hoger contrast.
Ik kan zo nog wel een paar dingen opnoemen.

Er zijn wel monitoren die het niet of minder hebben, maar jammer genoeg ben je dan een stuk meer geld kwijt.
Je moet dan denken aan de monitoren die in het allround-gedeelte van de startpost staan.
LCD staat voor het idee dat er vloeibare kristallen worden gebruikt.
TFT gaat over de manier waarop de pixels aangestuurt worden(ander woord voor actieve matrix)
Een TFT is altijd een LCD, maar een LCD hoeft geen TFT te zijn(al is dat tegenwoordig wel zo met alle pc-monitoren).

Verder zijn er nog verschillende soorten panelen, maar daarover kan je in de startpost meer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk Dank voor je reactie, ik weet zeker dat ik eruit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Xouxic schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:09:
[...]

LCD is veel gladden er mooierre kwalitijt, en grotendeels meer pixels. en met TFT heb je heel vloebaarachtigge beeldkwaliteit, en als je er TV ofzo op gaat kijken zou ik hem geen 24 uur op 1 zender laten staan, als je hem dan uit zet brand het logo in je scherm.
Help alleen als je er verstand van hebt, en probeer dan goed te formuleren.

- TFT is altijd LCD, maar niet altijd omgekeerd (zie ook post van N-I-X)
- Inbrand probleem is alleen nog in zéér lichte maten aanwezig bij plasma tv's, TFT/LCD techniek hebben dat probleem nooit gekend.
- TFT vloeibaarachtige kwaliteit? _/-\o_ 8)7

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mucus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 17:23
Laatst een Philips 190P7ES gekocht. Op zich een mooi scherm, maar ik heb bij bepaalde spellen erg veel last van ghosting. Bij het minste of geringste ontstaat er een witte waas om objecten.
Zijn er meer mensen met dit scherm, die hetzelfde ervaren, zodat ik i.i.g. tot de teleurstellende conclusie kan komen dat het "normaal" is?

Onderstaande pic is uit F.E.A.R.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/countchopula/ghosting/ghosting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens prad.de heeft ie een overdrive MVA paneel, dus waarschijnlijk is de overdrive te sterk.
Je zou kunnen kijken of het minder wordt als je de monitor op 75Hz zet.

Bij welke soort kleurovergangen zie je die witte waas eigenlijk het meeste?

[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 17-09-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mucus
n-i-x schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:47:
Volgens prad.de heeft ie een overdrive MVA paneel, dus waarschijnlijk is de overdrive te sterk.
Je zou kunnen kijken of het minder wordt als je de monitor op 75Hz zet.

Bij welke soort kleurovergangen zie je die witte waas eigenlijk het meeste?
Bij een grijze achtergrond lijkt het het meest zichtbaar te zijn.
Ik heb zowel 60 als 75Hz geprobeerd, als wel DVI en analoog, maar het maakt allemaal niets uit.
Ook heb ik de verschillende aansluitingen op zowel de videokaart (Gainward 7900GTX) als de monitor gebruikt.
Bedoel je met een te sterke overdrive, dat ik te maken heb met overshoot, zoals beschreven in het begin van het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Met te sterke overdrive bedoel ik inderdaad overshoot.

Je zegt dat het op een grijze achtergrond het ergste is, maar heb je dan achter lichte voorwerpen een witte waas, of achter donkere voorwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mucus
n-i-x schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:15:
Met te sterke overdrive bedoel ik inderdaad overshoot.

Je zegt dat het op een grijze achtergrond het ergste is, maar heb je dan achter lichte voorwerpen een witte waas, of achter donkere voorwerpen?
Weer F.E.A.R als voorbeeld nemend, dan komt het er op neer dat de waas bij zo'n beetje iedere rand van objecten zich voordoet, indien er genoeg licht is. In donkere ruimtes is het niet zichtbaar.
Over donker gesproken, bij Doom3 heb ik er nauwelijks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Hallo allemaal,

Op dit moment hebben eigenlijk alle LCD-schermen daar last van. Het verschijnsel 'bleeding' is daarbij het meest irritant. Dat doet zich voor als bij een volledig zwart scherm je (meestal in de hoeken) nog een grijzige of lichtblauwige waas ziet. Daar schijnt de achtergrondverlichting door de toplaag heen. Een pixel in een TFT geeft namelijk geen licht. Er zit een lichtbak achterin, daarvoor de kristalmatrix en daar nog weer voor het kleurenfilter. Een kristalcel in een TFT kan alleen open (= kristallen in de lichtrichting) of dicht (= kristallen dwars op de lichtrichting). De achtergrondverlichting kan niet plaatselijk uitgeschakeld worden, alleen in zijn geheel in helderheid teruggeschroerd worden. Daarom is bij heel veel TFT's zwart niet echt zwart, maar een soor grijsachtig. Nu zijn veel CRT's ook een beetje grijzig tenzij je de brightness echt op nul zet, maar het zwart is vaak wel veel egaler.

Dat de helderheid van het scherm per helft verschilt is gewoon slecht, maar ook dat wordt door veel gebruikers als 'normaal' geaccepteerd. Wat jij nu noemt zijn voor mij nadelen die - op dit moment nog - inherent aan de huidige TFT-techniek zijn, en daarom heb ik ook gekozen voor een (semi)professionele CRT-bak (Viewsonic P227fB 21" CRT, ik had eerst een Viewsonic VP930 19" TFT hetgeen ik een grote mislukking vond, en ben over deze CRT geweldig tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Heb een Samsung 920N gekocht... mooi scherm, helaas bij thuiskomst 1 dode subpixel middenbovenin. Irritant aangezien er dus constand een (in mijn geval) groene pixel te zien is.

Nu las ik op de Samsung site hun policy over dode pixels. Ik vind dit alleen een beetje een vaag verhaal. [Samsung Pixelpolicy]

Zoals ik het begrijp veroorlooft Samsung zich max. 5 dode subpixels per 1 miljoen pixels voor klasse II norm schermen.

Begrijp ik het dan goed dat ik nu opgescheept zit met een tft met 1 dode subpixel op een irritante plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Hoogstwaarschijnlijk wel, tenzij je pixelgarantie hebt afgesloten of de webshop zover kunt krijgen om het scherm terug te nemen mits je hem via internet hebt besteld en korter dan zeven werkdagen geleden hebt ontvangen (alhoewel dat in de praktijk moeilijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung 940 BW 19" Widescreen, nu bij mediamarkt voor 229 eurootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voor als dit scherm nog niet eerder is langsgekomen:

Asus PG191 (19", 2ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart)
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1275/title.jpg
Specification

TFT-LCD Panel

Panel Type: TFT LCD
Panel Size: 19"
Max. Resolution: SXGA 1280x1024
Pixel Pitch: 0.294mm
Brightness: 300cd/㎡ (typi.), 320cd/㎡ (max.)
Contrast Ratio: 800:1
Viewing Angle (CR≧10): 160°(H)/ 160°(V)
Display Colors: 16.2 M
Response Time: 2ms (gray to gray)
ZBD (Zero Bright Dot): Yes

Feature
SPLENDID™ Video Intelligenct Tech.: Yes
Trace Free Technology: Yes
Video Preset Mode Selection: 5 modes (Standard, Theater, Game, Night View, Scenery)
Skin-Tone Selection: 3 modes (Natural, Reddish, Yellowish)
Color Temperature Selection: 5 modes (Cool, Normal, Warm, sRGB, User Mode)
1.3M Pixel Webcam (built-in): Yes (Rotatable)

Speakers
Stereo Speaker (built-in): 5W x 2
Woofer: 15W (ASUS Power Bass System)
SRS TruSurround XT™ - Dialog Clarity™: Yes
SRS TruSurround XT™ - TruSurround™ (6.1 CH surround sound): Yes
SRS TruSurround XT™ - TruBass™ (surround bass): Yes
SRS TruSurround XT™ - WOW™(3D stereo sound): Yes
Sound Preset Mode Selection: 5 modes (Standard, Strategic Game, Fighting Game, Theater, Music)
Melody (Power on/off and key control melodies): Yes

Inputs
Digital Input: 24-Pin DVI-D
Analog Input: 15-Pin D-Sub
Audio Input: 3.5mm Mini-jack
Microphone Jack: 3.5mm Mini-jack
Earphone Jack: 3.5mm Mini-jack
USB 2.0 port: 3 ports

Colors
Black + Silver

Power LED
Blue (on) / Amber (stand-by)

Ergonomic Adjustment
Tilt: -5° ~ +25°
Swivel: -60° ~ +60°

Wall Mounting(VESA Standard)
Yes (100 x 100mm)

Security
Kensington lock

Power
Power source:
DC: 100~240V
Power consumption:
On: <90W, Standby: <2W

Weight
Net Weight (Esti.): 10.5 kg
Gross Weight (Esti.): 13.0 kg

Dimension (WxHxD mm)
444.9mm x 463.4 mm x 240.0 mm

Language
OSD:
Western Veresion: English, German, Italian, French, Dutch, Spanish, Russian
Eastern Version: English, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Japanese, Korean
Quick Start Guide:
English, German, Italian, French, Dutch, Spanish, Russian,Portuguese, Polish, Czech, Swedish, Norwegian, Finnish, Danish, Turkish, Arabic, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Japanese, Korean, Thai
User Guide:
English, German, Italian, French, Dutch, Spanish, Russian, Traditional Chinese, Simplified Chinese

Accessory
VGA-Audio-Mic-USB 4 in 1 cable, DVI cable, power cord, support CD(user guide, webcam driver, LifeFrame), quick start guide, warranty card (Option)

Regulation Approval
Energy Star, UL/cUL, CB, CE, FCC, CCC, BSMI, Gost-R, C-Tick, VCCI, MIC, GreenASUS(RoHS compliance), WEEE
Nu bij de MediaMarkt voor 399. Ik heb hem niet eerder gezien, ziet er wel apart uit, en spacende speakers :P.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 19-09-2006 00:10 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:05:
Samsung 940 BW 19" Widescreen, nu bij mediamarkt voor 229 eurootjes.
Dat scheelt 10 euro met de prijs die ik twee weken geleden in Rotterdam Centrum zag. Leuk als je toch al van plan bent om hem te kopen, maar niet echt een reden om te gaan overhaasten ofzo. ;)
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die verkapte pixelgarantie van de mediamarkt. Kun je daar alles binnen een x aantal dagen zonder vragen terugbrengen ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als het goed is wel, zo werkt het bij Dynabyte en Mycom ook... het moet dan wel in goede staat terug komen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:49:
[...]

Dat scheelt 10 euro met de prijs die ik twee weken geleden in Rotterdam Centrum zag. Leuk als je toch al van plan bent om hem te kopen, maar niet echt een reden om te gaan overhaasten ofzo. ;)
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die verkapte pixelgarantie van de mediamarkt. Kun je daar alles binnen een x aantal dagen zonder vragen terugbrengen ofzo? :?
balen, ik heb hem net 1,5 week voor 249 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:06

edward2

Schieten op de beesten

nare man schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:15:
[...]

, en daarom heb ik ook gekozen voor een (semi)professionele CRT-bak (Viewsonic P227fB 21" CRT, ik had eerst een Viewsonic VP930 19" TFT hetgeen ik een grote mislukking vond, en ben over deze CRT geweldig tevreden).
offtopic:
Hoe bevalt je Viewsonic? Is ie echt scherp op 85/100 hz in 1280 en hoger? Ik heb een half jaar geleden een Samsung 970P geprobeerd, maar vond het helemaal niks. Het was niet eens de ghosting, maar de kleuren (oa backlight), de banding (dithering, geen 10 Bit Lookup) en het algemene beeld in games, iets wat moeilijk te omschrijven valt. Ik ben een erg kritische gamer, een echte gfxwhore die z'n tweakotine haalt uit een uurtje zwerven door de velden van Oblivion en niet zo houd van de beperkingen van een native res.
Daarna een 2e hands Sony GDM F520 gekocht en viel bijna van m'n stoel van de grafisch pracht dat dit scherm geeft. Hij begint echter toch wat waziger te worden, het beest zal z'n langste tijd wel gehad hebben en ben dus op zoek naar wat nieuws.

Ik heb lang naar een Eizo T966 gezocht, maar die zijn moeilijk te vinden en vaak al antiek en versleten.
Blijft als CRT over die Viewsonic P227.

Ik ga binnenkort ook eens zo'n Eizo LCD S19 of S21 bekijken. Iemand die hem ook voor games gebruikt? En dan met name heeft gelet op banding, backlight?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 01:59

aex351

I am the one

BiG-GuY schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:00:
Voor als dit scherm nog niet eerder is langsgekomen:

Asus PG191 (19", 2ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart)
[afbeelding]

[...]

Nu bij de MediaMarkt voor 399. Ik heb hem niet eerder gezien, ziet er wel apart uit, en spacende speakers :P.
vind je het gek voor zo'n prijs :X

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken de 940BW van Samsung. Hij bevalt me prima. Bouwkwaliteit, helderheid, instelmogelijkheden. Alles is in orde.

Games zien er ook goed uit, alleen viel me op dat DVD's, meer dan het geval is bij CRT's, enorm grote pixels vertonen. Het scherm komt dus heel 'geblokt' over.

Ik gebruik overigens gewoon Media Player Classic als player op een redelijk oud beestje met een Geforce 4 Ti4200. Het scherm is via de DVI poort aangesloten.

Komt dit bekend voor bij jullie?

Verwijderd

Heb vanavond de Samsung 940 BW gehaald en films draaiend met powerdvd, Nvidia FX5900, fullscreen zijn vlekkeloos en dus ook blokloos ;) _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 00:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:55:
Heb vanavond de Samsung 940 BW gehaald en films draaiend met powerdvd, Nvidia FX5900, fullscreen zijn vlekkeloos en dus ook blokloos ;) _/-\o_
screenshot?

heb ik dan misschien verkeerde drivers?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 08:18 ]

Verwijderd

Screenshot?

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/2834/screenshotle5.th.jpg

Denk toch dat jouw probleem zit in je hardware.

Zet jij anders ook eens een screenshot neer.

• Largamelion
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:03:Games zien er ook goed uit, alleen viel me op dat DVD's, meer dan het geval is bij CRT's, enorm grote pixels vertonen. Het scherm komt dus heel 'geblokt' over.

Ik gebruik overigens gewoon Media Player Classic als player op een redelijk oud beestje met een Geforce 4 Ti4200. Het scherm is via de DVI poort aangesloten.

Komt dit bekend voor bij jullie?
Ik merk dit ook bij geripte films op m'n 205BW, DVD 's heb ik echter nog niet geprobeerd aangezien ik er eerst een moet vinden ;) .

Verwijderd

Iemand reeds zo eentje?

LG 19" L1970HR-BF TFT Monitor Zilver

Technische informatie
- Size: 19"
- Resolution: 1280 x 1024
- Brightness: 300 cd/m
- Contrast Ratio: 2000:1
- Input Connector: 15 Pin D-Sub, DVI
- Response Time: 2 msec (GtoG)
- Kijkhoek 160/160
- Tilt, Hoogte verstelbaar

Ik vind deze er prachtig uitzien en de specs lijken ook wel in orde maar had graag ervaringen van gebruikers gehoord voor ik tot aankoop overga.

• DarkShadow
  • Laatst online: 23:48
Ik ben uiteindelijk ook voor de Samsung 940BW gegaan, bij de mediamarkt voor 260 euro. En ik ben nog elke dag tevreden over deze aankoop. Prachtig scherm, ook voor films, geen last gehad van ghosting en World of Warcraft speelt een heel stuk beter :)

Verwijderd

Largamelion schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:32:
[...]
Ik merk dit ook bij geripte films op m'n 205BW, DVD 's heb ik echter nog niet geprobeerd aangezien ik er eerst een moet vinden ;) .
Ik heb het gewoon bij DVD-5 schijfjes. Ik zal eens wat hoogwaardige DVD's proberen. Misschien ligt het wel aan de DVD zelf.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.