[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 21

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.001 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svajax
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-04-2022
Hoi,
Ik zoek een scherm voor rond de 200 euro (liever niet meer, maar als het écht moet, dan moet het)
Nu zag ik voor ~260 de samsung 940BF, dat lijkt me een prachtig scherm. Maar heeft er iemand ook goedkopere alternatieven? Ik moet er wel goed op kunnen gamen, en hij mag absoluut niet wit zijn, maar moet zwart en /of zilver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
de samsung 931bf is 2ms gtg.

de meeste andere die ik gezien heb zijn btb en dan komt het meestal rond de 8ms uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
svajax schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:59:
Hoi,
Ik zoek een scherm voor rond de 200 euro (liever niet meer, maar als het écht moet, dan moet het)
Nu zag ik voor ~260 de samsung 940BF, dat lijkt me een prachtig scherm. Maar heeft er iemand ook goedkopere alternatieven? Ik moet er wel goed op kunnen gamen, en hij mag absoluut niet wit zijn, maar moet zwart en /of zilver zijn.
Ik d8 ook dat de 940BF rond die prijs was, maar hierboven (een paar posts) zie ik dat ie zo'n €329 is? :/

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
ja bij de Media markt ja
dan noem je ook wat

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
alternate kost de 940bf 299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vanavond een 205bw bij de dixons gehaald voor 329,-.
Wat een ontzettend relaxed scherm!!!! :9
Het is de opvolger van m'n oude vertrouwde Dell 19" trinitron en ik ben er zeer tevreden mee. Heb absoluut niet het idee dat deze TFT onderdoet voor een goede CRT bij normaal gebruik.

Bovendien heeft ie geen dode (sub)pixels :*)

Oh.... en ik wist niet dat m'n bureau zo groot was.... wat een ruimte! Kan zowaar m'n armen laten rusten op mn bureau..... en dan heb ik zelfs nog ruimte voor een lekker bord pasta erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
DaMightyWackO schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:11:
[...]

Als jij je geld verdient met gamen en echt niks aan het toeval wilt overnemen zou ik een CRT houden. Anders kan je best op een TFT overstappen denk ik.
Dat is precies wat ik bedoel. Nu verdien ik mijn geld niet met gamen maar toch ben ik niet bereid over te stappen op TFT. Er kleven (nog) teveel nadelen aan. Ik heb nu een 21" CRT en ik kan je verzekeren, 1280 x 960 @ 126 Hz met vsync aan geeft wel een gruwelijk vloeiend en lekker beeld. Kwestie van smaak. Ik voel me ook lekker bij het niet meelopen met de mode. Bovendien staat zo'n halve kuub plastic en glas gewoon stoer op je bureau :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:42

Acradavos

Poetsfanaat

Acradavos schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:46:
Ik heb een half jaar geleden een 930BF gekocht, nu zie ik dus dat hij sterk in prijs gedaald is, maar waarom is de 940BF goedkoper aangezien de specificaties beter zijn? :/
Iemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

SmiGueL schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:34:
[...]

Ik d8 ook dat de 940BF rond die prijs was, maar hierboven (een paar posts) zie ik dat ie zo'n €329 is? :/
a. De genoemde prijs is bij de Media Markt zoals je had kunnen lezen. Hun prijzen liggen vaak wat hoger.
b. In de Pricewatch staat de Samsung SyncMaster 940BF op dit moment voor €265.
c. Zelf nadenken is soms wat moeilijk :P :> ;)

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
waarom is de samsung 931bf duurder dan de 940bf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:49
Omdat de 931BF nieuwer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Qua specs verschillen ze weinig(alleen de responsetijd, en dat licht eigenlijk vooral aan de meetmethode), en over het algemeen kost nieuwe elctronica minder dan oude electronica die hetzelfde kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand voor mij de maten van de Samsung SyncMaster 940BW (of een andere 19" wide screen met dezelfde maten ;))
ik vind alleen de afstand incl. zijkanten, maar ik zou graag de maten van een 19" wide screen willen weten. (breedte en lengte)

op onderstaande link staan de maten: 43.9 cm x 20 cm x 32.7 cm
dat zijn de maten incl. de rand toch?
http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=7726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
http://prad.de/en/guide/e..._order=asc&Submit=Compare

De maten op prad.de zijn met rand, en zo te zien zijn het dezelfde maten als die je zelf had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi maar dan zoek ik nu nog de maten van het beeld zelf. :)
als iemand die heeft heel graag.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morge middag mag ik deze op mijn deur mat verwachten (eindelijk)
Afbeeldingslocatie: http://www.db-electronics.nl/images/htmlarea/Samsung_SyncMaster_931C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:34:
mooi maar dan zoek ik nu nog de maten van het beeld zelf. :)
als iemand die heeft heel graag.
Pixel-pitch x resolutie?
Die kan je allebei op die site die ik je gaf vinden.
Ik kom uit op:
410,4 x 256,5 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:49:
Morge middag mag ik deze op mijn deur mat verwachten (eindelijk)
[afbeelding]
De 931C, ik zat er ook al aan te denken om deze te halen.
Laat even weten hoe die bevalt.
Ik twijfel nog een beetje tussen de 19" en 20" schermen van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Qua beeldoppervlakte schelen ze weinig, dus ik denk dat je er vooral op moet letten of je grote pixels(19") of kleine pixels(20") wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:18

nlboy

Alles kitz?

@TS:

Voor de OP 2 reviews van de Philips 190X6FB: http://tweakers.net/productsurvey/126667 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik heb een raar probleem.

Ik heb 2 Samsungs 920N echter één van de 2 schermen is het of de backlight zwakker is dan de andere. De kleurintensiteit ligt een stuk lager dan de andere (dual screen setup) Het wit is meer grijzer. Voor zover ik mij herinner deed die dat op de eerste dag niet want ik vond het zelf ietsje te intens.

Tuurlijk heb ik ook alle instellingen lijn per lijn overlopen en de instellingen van mijn nvdia drivers zijn nagenoeg dezelfde (stock , fresh install)

Schermen zijn aangesloten op een GF 6600 GT. 1x VGA, 1x met VGA naar DVI convertor

Kabels veranderd even geswitchend, geen soelaas. Schermen zijn splinternieuw, enkele dagen oud.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Al geprobeerd de instellingen terug te zetten naar fabrieksinstellingen?(soms kan dat...)
Als dat ook niet helpt, dan een belletje richting Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:22
http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=7074

ik heb deze besteld maar kan er niet veel over vinde >.< maar hij lijkt mij goed of zie ik iets over het hoofd?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n-i-x schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:21:
Al geprobeerd de instellingen terug te zetten naar fabrieksinstellingen?(soms kan dat...)
Als dat ook niet helpt, dan een belletje richting Samsung.
Had ik idd al gedaan. Het zal idd bellen worden. Nu nog eens andere kabels geprobeert en het euvel blijft bestaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bschnitz schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:22:
http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=7074

ik heb deze besteld maar kan er niet veel over vinde >.< maar hij lijkt mij goed of zie ik iets over het hoofd?
Ziet er wel goed uit...
Waarvoor ga je die gebruiken? En kunnen we over een paar dagen een userreview verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c1tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c2tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c3tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c4tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c5tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c6tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c7tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c8tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c9tumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracer.com/pc_pics/931c_Tumb/931c10tumb.jpg

Dit is hem dan Samsung SyncMaster 931C pracht van een ding :*) verder heb ik hem mogen ontvagen met 0 dead pixels.
Heb hem inmiddels ook aan gehad en een beetje game test onderworpen, vond het best goed presteren en gohsting heb ik hem niet zien doen.
Binnen kort een klein reviewtje en extra online pix's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
wat is het verschil tussen de 931bf en de 931c de c is tog de niet europese versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik dacht dat het verschil in het uiterlijk zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Samsung 971P versus wat TN paneeltjes.

Oke, ik ben deze zaterdag en zondag op een LAN party geweest en daar stonden drie 8ms TFT's met standaard 350:1 - 700:1 TN paneeltje voor wat echt vergelijk materiaal. Wel allemaal 17" trouwens. Het zwart in een verdonkerde kamer op deze TFT's was werkelijk niet om aan te zien, maar ik heb vooral op ghosting gelet.

Vergeleken met mijn Samsung 971P geven de 8ms TN paneeltjes toch duidelijk minder ghosting. Geen zichtbare overshoot (bij de 971P wat rode overshoot) en nauwelijks zichtbare vegen in textures. Als ik met de 971P een gedetailleerde texture in m'n scherm heb en ik begin dan te bewegen, zie ik soms de hele kleur veranderen door de vegen. Dit is best storend. Dit was niet het geval bij de (inmiddels 1-2 jaar oude) Iiyama/Neovo/Tokio merk 8ms TN paneeltjes. Niet dat het echt slechter speelde op de 971P, maar het verschil in graphics was zichtbaar.

Voor snelle shooters spelen de TN paneeltjes toch duidelijk fijner naar mijn mening, voor de simpele reden dat je nauwelijks detail verliest bij het bewegen. Ik dacht een mooi allround scherm te kopen, maar het is toch een kat in de zak voor mij. 6ms gtg : klare kletskoek. Een GTG waarde is net zo waardeloos als de duratie van de zwart-wit-zwart overgang. Als je een goed beeld wil hebben van de ghosting op een scherm moet je grafiekjes bekijken van een dozijn verschillende GTG waarden. Nog beter is natuurlijk zelf de monitor bezichtigen, maar dat is lang niet altijd zo makkelijk.

De goede oude conclusie: Vertrouw geen enkele milliseconde waarmee een fabrikant adverteert. De 971P is een allround monitor met vooral de focus naar de kant van contrast en kleurechtheid. Anderen zullen prima tevreden zijn met de reactietijd van de 971P, het speelt ook goed, maar het is gewoon wat trager dan een 8ms TN paneel (die overigens net zo snel zijn als de trendy 2ms TN paneeltjes).

Offtopic: Als iemand de 971P wil overkopen trouwens, hij staat nu op V&A: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/48891

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 16-10-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een 19" tft scherm omdat ik nu zo'n lelijke 17"CRT scherm heb maar ik wou eerst graag een breedbeeld (de Acer in de openingspost voor het gamen) alleen ik ben gaan kijken en ik vind hem te breed en niet hoog genoeg:S maar ik heb wel een HP vs19b gezien en die vond ik mooi en het is een normale 19" en is zit een soort van glas voor
deze:
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/272C8482A29E69A2C12571F4004017DB_big.jpg

Alleen hij staat niet in de openingspost. is deze goed voor gamen? want met dat glas ervoor leek het me wel mooi en met een contrastratio van 1000:1 5ms

Heeft iemand hier ervaring mee of weet gewoon of deze goed/slecht is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:53:

deze:
[afbeelding]

Alleen hij staat niet in de openingspost. is deze goed voor gamen? want met dat glas ervoor leek het me wel mooi en met een contrastratio van 1000:1 5ms

Heeft iemand hier ervaring mee of weet gewoon of deze goed/slecht is??
Hij kan wel goed zijn met deze specs, maar het is wel een buttugly ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, lelijk? nouja ieder zijn eigen smaak alleen weet jij een beeldscherm met dezelfde (betere specs) en een beter design dan? van 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Misschien een idee om de Samsung 971P en de 940BF aan de startpost toe te voegen?

Ik vraag me ook af of de Benq FP937+ nog gekocht wordt nu deze is vervangen door de http://www.benq.nl/products/LCD/?product=608

[ Voor 93% gewijzigd door Yokozuna op 16-10-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Prima idee, maar het probleem is dat ik de laatste startpost niet gepost heb...
Als we even met zijn allen doorposten, dan kan ik een deel 22 maken, en daarin de startpost flink vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey maar ik zie ook op de survey dat de webwinkel waar je je 931c vandaan hebt het af en toe nalaat met het bezorgen. Wat is je ervaring hiermee, want ik wens ook de 931c aan te schaffen de db electronics had er nog 2 staan (vandaag gebeld). Raad je het nou aan of af om bij hun wat te kopen. Gaarne snel een reactie om te voorkomen dat de laatste 2 opraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Heb net een ACER 1951Cs gekocht voor 300 euro. 0 dode pixels en voor het gamen een prima helder scherm met 4 ms. Kan er niet anders als erg tevreden over zijn. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de Acer AL1951As

Ik heb al de Samsung 940BF besteld, maar de levertijd daarvan is onbekend bij Salland en ik vind dat ik nu wel lang genoeg gewacht heb op mijn systeempje. Nu zag ik echter dat deze Acer ook ontzettend positief beoordeeld wordt.

Bij alle plaatjes van deze monitor zie je dat het scherm door de voet iets schuin naar boven gericht staat. Mijn vraag is of het scherm verstelbaar is, zodat je hem recht naar voren kan richten?
Het scherm komt namelijk op een verhoging, waarbij hij dus recht moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Laatst online: 31-08 12:40
@Yokozuna: Ik twijfelde tussen de 971P en de 931C, maar zo te horen kan ik toch beter voor de 931C gaan. Wat heb jij als vervanger voor je 971 gekozen?

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 971P heb ik v/d week geplaatst bij de hoogste baas van me stage bedrijf :)
leuk scherm, maar veel te duur voor wat je krijgt, tenzij je design geil bent.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Je de Acer is naar voren en naar achteren te kantelen (had je in elke winkel even kunnen checken) zit op m'n werk dus ik kan echter niet zien (nu) of ie helemaal recht te trekken is. Ik denk het eigenlijk wel.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:01:

Dit is hem dan Samsung SyncMaster 931C pracht van een ding :*) verder heb ik hem mogen ontvagen met 0 dead pixels.
Heb hem inmiddels ook aan gehad en een beetje game test onderworpen, vond het best goed presteren en gohsting heb ik hem niet zien doen.
Binnen kort een klein reviewtje en extra online pix's.
Prachtig scherm. Ik weet al wat mijn nieuwe monitor wordt. O+

[ Voor 40% gewijzigd door hershel op 18-10-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Yokozuna schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:41:
Samsung 971P versus wat TN paneeltjes.

(...)

Offtopic: Als iemand de 971P wil overkopen trouwens, hij staat nu op V&A: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/48891
Hehe, jouw reviews van diverse TFT's zijn altijd een genot om te lezen :)

Had je nu niet ook ooit eens een VP930 gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik ga binnenkort ook een nieuw scherm kopen, dat is wel zeker, mijn brakke crt is helemaal op, het grijs wordt weergegeven als bruin! Ben alleen nog een beetje aan het twijfelen welke, ik wil zowiezo een monitor met 16,7 kleuren een een contrast van minimaal 800:1, omdat ik veel met foto's werk. Respons tijd is minder van belang, evenals speakers en usb hub ed.

Ik zit te denken aan een Eizo scherm, en dan aan de 768 of de 1910. Beide schermen zijn pakweg rond de € 500,- dat is ook ongeveer het budget.

Hoe groot is het verschil tussen deze schermen en de high-end CG versies? Ik weet dat deze de kleuren beter weergeeft, maar hoe is dat in de praktijk. Beide schermen hebben toch dezelfde kleurendiepte. Ik werk voornamelijk met 8 bits JPEG bestanden, en is dan het kleurverschil in de bestanden nog wel te onderscheiden, of werkt het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De CG-monitoren hebben een IPS paneel in plaats van een PVA paneel.
Daardoor hebben ze een iets grotere kijkhoek, en een lager contrast.
De kleurweergave op zich verschilt niet echt tussen PVA panelen en IPS panelen.
Hier vindt je een review van de S1910, er zit ook een IPS monitor in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerking over de 970P van Samsung.

Je kan het eigenlijk eerder een waarschuwing noemen. Ik heb het scherm nu ongeveer 10 maand en met spijt moet ik meedelen dat hij "gezakt" is. Letterlijk dan. De voet blijkt het gewicht niet aan te kunnen met als gevolg dat mijn monitor zakt tot op de laagste stand, ik kan hem geen centimeter hoger zetten omdat hij spontaan weer naar beneden zakt. Frustrerend ;( voor zo'n duur scherm.
Qua kleuren en prestaties ben ik tevreden. Daar mijn PC zich in de living bevindt heb ik mede daardoor gekozen voor het super-design van het scherm. Ik had mijn reservaties over de stevigheid van de voet maar als ik de loodzware verpakking opende was ik aangenaam verrast door de robuustheid van de voet, jammer genoeg was dit dus korte termijn.

Nog mensen met hetzelfde probleem en zoja valt er iets aan te doen ? :?

mvg

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Éventjes zoeken, dan vind je ongeveer 2394823 mensen die hetzelfde probleem hebben. Tot op heden schijnt er niets aan te doen te zijn behalve er iets onder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05
Hier hetzelfde probleem met de Samsung 970p
Het scherm zakt naar beneden (nu tot zo'n 4 cm boven de voet in landscape mode, het maximum is zo'n 11 cm), de scharnieren kunnen het gewicht blijkbaar niet dragen
Dit valt me erg tegen, ik heb het scherm nu 10 maanden
heb er nu maar een doosje cd's onder gezet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat samsung dit probleem ondertussen al een tijdje had opgelost. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
jorisw86 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:12:
wat is het verschil tussen de 931bf en de 931c de c is tog de niet europese versie??
Iemand?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ze verschillen in het uiterlijk(de 931C is wat glansender...) en het dynamische contrast(die van de 931C ligt op 2000:1, de 931BF heeft er geen een.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Ik ben op zoek naar een breedbeeld tft van 17 tot 19 a 20 inch, maar dan wel met video-in aansluiting zodat ik 'm ook op een tv-signaal kan aansluiten. (Ik wil dit scherm in de badkamer gaan inbouwen).

Merk, design, etc. maken me niets uit, maar ik kan tot nog toe alleen (dure) 20" modellen vinden (o.a. Dell) met ondersteuning voor video-in. Weet iemand of er ook kleinere (goedkopere) modellen hiermee zijn uitgerust?

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
n-i-x schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:07:
Ze verschillen in het uiterlijk(de 931C is wat glansender...) en het dynamische contrast(die van de 931C ligt op 2000:1, de 931BF heeft er geen een.)
Ok, thanks. Desalniettemin vreemd dat de 931C duurder is (zie pricewatch) en nog nauwelijks verkrijgbaar in vergelijking met de 931BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Zo vreemd is het toch niet dat ie duurder is?
De 931C heeft een extra feature(dynamisch contrast), en de beperkte verkrijgbaarheid verhoogt de prijs nog wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Bedoelde eigenlijk meer dat ik vreemd vind dat ze zo veel op elkaar lijken, maar dat de 931C net iets duurder is, net iets later uitkomt, er net iets anders uitziet en net iets andere specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
de samsnung 931bf heeft ook dynamische contrast van 2000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jorisw86 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:52:
de samsnung 931bf heeft ook dynamische contrast van 2000:1
Dan weet jij meer dan Samsung, mischien moet je ze er een email over sturen? :+

Wat voor bron zegt eigenlijk dat de 931BF ook een dynamisch contrast heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel ook nog steeds over wat mijn nieuwe TFT zal worden.
Gebruik is met name games, en daarnaast nog wat email/office/interpret werk.
Belangrijkste eigenschappen zijn dus responstijd en helderheid.
Nu zat ik te denken aan de Samsung 971P, maar nu ik lees over de ghosting en de slappe voet wordt ik toch niet zo blij :/ Dus nu ben ik aan het denken aan de 931c/931bf/940bf, mensen die een van deze heeft zou ik graag een userreview van zien ;)
Wat ik me ook nog afvraag is wat de waarde is van dat "dynamisch contrast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het slappe voet verhaal gaat over de 970P, de 971P heeft een andere voet.

Maar als je snelheid belangrijker vindt dan kijkhoeken dan kan je inderdaad beter bij de TN monitoren kijken.

In de startpost staan een aantal reviews van de 940BF(bij overige game monitoren), en je kan eventueel ook de 930BF bekijken. Voor reviews van de 931C en 931BF moet je nog even wachten, maar die komen vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Net als Dustsucker zit ik een beetje te twijfelen tussen een 971 en de 931/940. Na de korte review van Yokozuna ben ik een beetje huiverig voor de 971 geworden. Zonde om een > 150,- extra uit te geven als de monitor niet veel beter is dan de andere modellen. Ik wil hem vooral gaan gebruiken om te internetten en e-books te lezen en zo af en toe een spel spelen en filmpje kijken. Design is wel belangrijk, maar geen 100+ Euro's belangrijk. ;)
Ik vraag me dan ook met name af of er nog verschil zit in hoe 'rustig' het beeld is voor de ogen. Mijn monitor overleeft normaal gesproken meerdere systemen, dus ik wil wel een kwalitatief goede hebben, ook al kost dat een paar centen extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

n-i-x schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:01:
[...]

Had het eerst ook niet gezien, maar op http://www.samsung.com/Pr..._Digital/LS19MEDSFXAA.asp staat weer van wel. Beetje vaag allemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
:S wel lekker duidelijk zo...
Als je van plan bent de monitor te kopen kan je mischien beter even emailen naar Samsung of het nou wel of niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
n-i-x schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:01:
[...]

nou omdat ik hem heb het staat in het boekje erbij.

en op de specs op website.

en zo'n stikker op het beeldscherm waar het ook opstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
Om wat meer ruimte op mijn bureau te krijgen wil ik de overstap naar een TFT wagen. Na een stuk of 30 monitoren bestudeerd te hebben, heb ik de keuze terug kunnen brengen tot 4 kandidaten:

Belinea 101920
Belinea 1980 S1
Iiyama H481S-W3
Viewsonic VP930

Het beoogd gebruik is gamen en internetten in gelijke hoeveelheden, en af en toe tekstverwerken en een filmpje. Mijn ideale monitor moet aan drie eisen voldoen: native resolution 1280*1024, pivot, en natuurlijk wat we allemaal willen: hoog contrast, lage response en weinig ghosting. Welke monitor uit dit lijstje zouden jullie kiezen en vooral: waarom? En heb ik misschien nog een model over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dus je zoekt een allrounder?
De VP930 is vrij goed(hoger contrast dan de 101920, ook wel hoger contrast dan de H481, vrij snel(niet het snelste wat je kan krijgen), en geen overshoot.)

Volgens de specs is de Belinea 1980 S1 beter dan de 930VP(vooral door het contrast van 1300:1), maar ik heb geen idee of ie ook echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
Niet helemaal, de nadruk ligt toch wel op de games maar niet 100%.
n-i-x schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:11:Volgens de specs is de Belinea 1980 S1 beter dan de 930VP(vooral door het contrast van 1300:1), maar ik heb geen idee of ie ook echt beter is.
Ik ook niet, en er is nul komma niks aan reviews te vinden. :S Dus als iemand al een 1980 S1 heeft of ergens heeft kunnen bekijken, neem a.u.b. de honneurs waar...

[ Voor 8% gewijzigd door Kurgan op 22-10-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hier kan je wel al een aantal dingen zien:
De 1980 S1 blijkt wel last te hebben van overshoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
Kijk, daar heb ik wat aan. Afgaande op die foto's is de VP930 toch wel de betere. Hij heeft weliswaar een lagere helderheid en contrast ratio, maar dat is niet zo bezwaarlijk. Meestal zet je zo'n TFT toch niet op maximale helderheid (want dat is au aan de oogjes) en 1000:1 is nog altijd zéér respectabel. Bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De Helderheid is inderdaad geen probleem, en que contrast is het nog maar afwachten of de Belinea wel beter is dan de Viewsonic.
Belinea heeft namelijk ook een 1000:1 monitor ( 101920), maar die blijk maar rond de 600:1 te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:16:
Opmerking over de 970P van Samsung.

Je kan het eigenlijk eerder een waarschuwing noemen. Ik heb het scherm nu ongeveer 10 maand en met spijt moet ik meedelen dat hij "gezakt" is. Letterlijk dan. De voet blijkt het gewicht niet aan te kunnen met als gevolg dat mijn monitor zakt tot op de laagste stand, ik kan hem geen centimeter hoger zetten omdat hij spontaan weer naar beneden zakt. Frustrerend ;( voor zo'n duur scherm.
Qua kleuren en prestaties ben ik tevreden. Daar mijn PC zich in de living bevindt heb ik mede daardoor gekozen voor het super-design van het scherm. Ik had mijn reservaties over de stevigheid van de voet maar als ik de loodzware verpakking opende was ik aangenaam verrast door de robuustheid van de voet, jammer genoeg was dit dus korte termijn.

Nog mensen met hetzelfde probleem en zoja valt er iets aan te doen ? :?

mvg

C
Heb hier een tijdje geleden ook al over gelezen, er zijn veel mensen met dit probleem en om eerlijk te zijn kan je dit aflezen van het design vind ik. Ik geloof me ook te herinneren dat Samsung de voet gratis vervangt door een andere als je contact met hen opneemt... zou ik dus ff checken als ik van jullie was. :)

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Wat raar dat ik geen review van de Iiyama ProLite E1900S-S2 kan vinden.

Is deze net nieuw ofzo?

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
Bejit schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:06:
Wat raar dat ik geen review van de Iiyama ProLite E1900S-S2 kan vinden.

Is deze net nieuw ofzo?
deze wou ik ook nemen maar de verkoper van alternate zei dat ik veel beter de samsung 921bf kon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

jorisw86 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:54:
[...]

deze wou ik ook nemen maar de verkoper van alternate zei dat ik veel beter de samsung 921bf kon nemen.
Heb hem net paar dagen geleden gekocht en was benieuwd wat mensen op het internet er over zeggen.

Niks dus :(

Maar het is iig een heel mooi scherm. Imo een beste goeie kijkhoek, best goede kleuren voor een TN paneel(Beter met een half jaar oude Samsung 940BF die ik voor 12 uur er naast had staan(Lan-Party }:O)), geen ghosting(iig niet zichtbaar) en erg mooi ontwerp.

Daarnaast was die maar 249 euro bij mij in de buurt. Koop zulke dingen liever niet via het internet.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi beste mensen,

Ik wil een allround 19inch monitor kopen. Ik zit te twijfelen tussen Samsung 971p en 970p. De enige reden dat ik geen 970p wil hebben, is vanwege de kleur: het is zilver/wit en daar heb ik simpelweg hekel aan.

Even een paar verschillen tussen Samsung 970p en 971p die wellicht van belang zijn.
970p maakt gebruik van volle 16,7 miljoen kleuren, terwijl 971p slechts gebruikt maakt van 16,2 miljoen. Ik vraag me af in hoeverre is dit van belang vooral website designen en gamen?

Hoe zit het met de panelen? Samsung 970p maakt gebruik van PVA panelen, terwijl 971p gebruik maakt van TN-paneel? De contrastratio van 970p is 1000:1 en die van 971p is 1500:1. De laatste moet beter zijn, maar in hoeverre dat weet ik niet.

Kortom, ik ben nu erg aan het twijfelen tussen deze twee beeldschermen. Maar ik moet in iedere geval een 19 inch scherm hebben die makkelijk mijn BF2 aankan (weinig ghosting) en tegelijkertijd perfect moet zijn voor photoshoppen (ik doe niet aan drukwerk, wel veel website designen) Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 971p heeft ook gewoon een PVA panel hoor, net als zijn voorganger.
Verder maakt de 970p inderdaad gebruik van dithering om de 8-bit kleuren te halen, maar ik weet niet zeker of dit bij de 971p ook nog zo is

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik ben op zoek naar een volledig zwart scherm met een dunne rand en nu kwam ik zojuist de Samsung 940BX tegen. Is denk ik ongeveer hetzelfde als de 940 BF maar de BX is volledig zwart en het contrast is naar 1000:1 verhoogd. Ik heb hem gevonden op de Amerikaanse site van Samsung, en vooralsnog lijkt het scherm ook alleen in de VS te koop. Beetje jammer dus want het is een van de weinig schermen die aan mijn eisen voldoet.

Iemand enig idee hoe ik dit scherm naar Nederland kan krijgen? Ik heb wel eens wat dingen geimporteerd uit de VS maar bij dit soort zaken krijg je te maken met enorm veel verzendkosten, invoerheffingen en BTW. Iemand enig idee hoe ik dit scherm op mijn bureau kan krijgen? Als het meer dan 350 euro gaat kosten koop ik wel een Eizo.

Samsung 940 BX :9~ , specs:
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/24-001-080-01.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/24-001-080-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:29:
De 971p heeft ook gewoon een PVA panel hoor, net als zijn voorganger.
Verder maakt de 970p inderdaad gebruik van dithering om de 8-bit kleuren te halen, maar ik weet niet zeker of dit bij de 971p ook nog zo is
Volgens Samsung maakt de 971p gebruik van 16,7, maar dan weet ik niet of hierbij gebruikt wordt van dithering?

Het is wel jammer dat er nog geen echte goede reviews over de 971p op i-net te vinden zijn. Het is volgens mij wel de beste allround beeldscherm momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 14:02
is de 931c nou wel of niet in hoogte verstelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope je kan hem alleen kantellen(voor/achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:00:
[...]

Volgens Samsung maakt de 971p gebruik van 16,7, maar dan weet ik niet of hierbij gebruikt wordt van dithering?

Het is wel jammer dat er nog geen echte goede reviews over de 971p op i-net te vinden zijn. Het is volgens mij wel de beste allround beeldscherm momenteel.
De 970P en de 971P zijn beide 6 bits + dithering(de VP930 trouwens ook, en waarschijnlijk de 101920 ook wel).
Als je echt 8 bit wilt hebben, dan zal je naar Eizo ofzo moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Wat vinden jullie van de nieuwe monitor bij de Lidl:
http://www.lidl.nl/nl/hom...20061030.p.19_LCD_Monitor

Is dit een beetje redelijk voor 199 euro? Responsietijd van 5 ms is lekker, maar zijn de
Contrast: 700:1
Helderheid: 300 cd/m2
goed genoeg voor hedendaags gebruik, dus films en spellen of moet je toch hoger zitten? En kan je de backlight leakage nog ergens van te voren zien of alleen bij testen?

[ Voor 15% gewijzigd door RommelD op 25-10-2006 10:49 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RommelD schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:47:

Is dit een beetje redelijk voor 199 euro? Responsietijd van 5 ms is lekker, maar zijn de
goed genoeg voor hedendaags gebruik, dus films en spellen of moet je toch hoger zitten? En kan je de backlight leakage nog ergens van te voren zien of alleen bij testen?
Deze tft heeft geen DVI en LIDL hanteert sinds een jaar of 2 de regel dat je sommige hardware (waaronder monitoren) niet mag omruilen (vanwege dode pixels ofzo). Je kan alleen maar garantie claimen en je geld terug of een andere monitor kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RommelD schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:47:

voor dat geld kun je beter bij MM, Mycom of Paradigit gaan shoppen. Daar hebben ze voor dat geld ook 19 inch schermen.

Mijn 940BW (Widescreen Samsung) kostte 2 maanden terug 249e bij MM. Dan heb je 14 dagen niet goed geld terug garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Mmm, ben er een tijdje uitgeweest. Maar de schermen van Aldi en Lidl zijn dus niet zo heel erg lekker.

Misschien dan toch voor een andere shoppen. Mijn 19 inch CRT begint nu echt te overleiden.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46
Foutje, verkeerde topic :p.

[ Voor 95% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-10-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Kurgan schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:49:
Kijk, daar heb ik wat aan. Afgaande op die foto's is de VP930 toch wel de betere. Hij heeft weliswaar een lagere helderheid en contrast ratio, maar dat is niet zo bezwaarlijk. Meestal zet je zo'n TFT toch niet op maximale helderheid (want dat is au aan de oogjes) en 1000:1 is nog altijd zéér respectabel. Bedankt voor de link!
Even een kanttekening, van alle schermen die zo'n beetje in die categorie (xVA, 4-8ms, 300 tot 450 euro) heeft de VP930 veruit de meeste backlight bleeding. Ik vond 't zelf zo erg dat hij niet bruikbaar was voor gamen noch fotobewerking. Donkere games (Doom3 bijvoorbeeld) hebben gewoon vier helderblauwe vlekken in de hoeken en bij fotobewerking heb je dus ook gewoon geen goed zicht op de kleuren in de hoeken (met name de rechteronderhoek) omdat daar gewoon een blauwe waas overheen hangt.

Verder is de monitor niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

vandaag heb ik dan eindelijk m'n 940BW binnen en heb meteen een leken vraag:

waarom staat er bij Beeld Eigenschappen ==> Instellingen geen 1440 x 900 optie?

Het lijkt ook wel alsof de resterende resoluties allemaal een beetje wazige text geeft etc.

Is er een manier om dit ding toch in de 1440 x 900 te gooien?

Mijn specs

Intel 3.0 Ghz
Nvidia 7800 GS (AGP)
1024 MB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Empariz,

Heb je de drivers geinstalleerd.

Tot horens en de groetjes,
loW

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

probeer het via de nvidia driver zou ik zeggen ;)

@ low
Dat is ook wel handig idd. Installeer de drivers van je nieuwe aanwinst..

[ Voor 46% gewijzigd door psychoclown op 26-10-2006 15:20 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
Dag mensen,

Ik ben ook op zoek, en wel naar voornamenlijk een gaming monitor. I-net en film is 30% van t gebruik.

Nu ben ik naar de mediamarkt geweest om te vergelijken, heb mijn ronde(s) hier gedaan en ben nog even bij vobis en paradigit geweest. Mijn conclusies:
Het zou dan een samsung of LG moeten worden, waarbij samsung de betere responstijd heeft (2ms!) en LG er goed uitzag (het beeld) in de winkel en goede prijzen heeft.

Nu bleek de samsung [940BF) mét DVI een stukkie duurder te zijn dan deze totaal onbekende, ter plekke opgezochte 4ms monitor van LG: de L1952HQ-SF (let op de toevoegingen) met ook nog een 1600:1 contr.rat.

Geen reviews te vinden, maar trekt me enorm aan gezien de prijs (tussen 250 en 280 euro).
Is LG algemeen een goede game-monitor en weet iemand iets over DIT type?

Mijn dank bij voorbaat!

[ Voor 0% gewijzigd door Majari op 26-10-2006 15:48 . Reden: 4ms respons blijkt gtg te zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drivers voor een monitor.... nooit aan gedacht :o

*kijkt in doos*

Wel verdoemd!

Snel even installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Majari schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:34:
Dag mensen,

Ik ben ook op zoek, en wel naar voornamenlijk een gaming monitor. I-net en film is 30% van t gebruik.

Nu ben ik naar de mediamarkt geweest om te vergelijken, heb mijn ronde(s) hier gedaan en ben nog even bij vobis en paradigit geweest. Mijn conclusies:
Het zou dan een samsung of LG moeten worden, waarbij samsung de betere responstijd heeft (2ms!) en LG er goed uitzag (het beeld) in de winkel en goede prijzen heeft.

Nu bleek de samsung [940BF) mét DVI een stukkie duurder te zijn dan deze totaal onbekende, ter plekke opgezochte 4ms monitor van LG: de L1952HQ-SF (let op de toevoegingen) met ook nog een 1600:1 contr.rat.

Geen reviews te vinden, maar trekt me enorm aan gezien de prijs (tussen 250 en 280 euro).
Is LG algemeen een goede game-monitor en weet iemand iets over DIT type?

Mijn dank bij voorbaat!
Qua snelheid zal het nauwelijks iets schelen, aangezien de 2ms GtG alleen op de allersnelste kleurovergang behald wordt, en de 4msGtG een soort van gemiddelde is.
Hier kan je trouwens een vergelijking vinden tussen een LG 4ms GtG(waarschijnlijk hetzelfde paneel als de monitor die je hebt gezien), en een Samsung 4ms GtG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nare man schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:32:
[...]

Even een kanttekening, van alle schermen die zo'n beetje in die categorie (xVA, 4-8ms, 300 tot 450 euro) heeft de VP930 veruit de meeste backlight bleeding. Ik vond 't zelf zo erg dat hij niet bruikbaar was voor gamen noch fotobewerking. Donkere games (Doom3 bijvoorbeeld) hebben gewoon vier helderblauwe vlekken in de hoeken en bij fotobewerking heb je dus ook gewoon geen goed zicht op de kleuren in de hoeken (met name de rechteronderhoek) omdat daar gewoon een blauwe waas overheen hangt.

Verder is de monitor niet snel.
Je bent zelf toch wel perfect?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele dagen geleden heb ik Samsung opgebeld om te melden dat mijn 970P toch wel heel depressief was geworden. Het scherm zakt spontaan naar zijn laagste stand.

Maandag komen ze hem halen voor reparatie :)

Wel enige zorg aangezien ze me niet konden vertellen hoelang ik hem kwijt ging zijn :? Ook op de vraag als ze nu betere "voeten" gebruikten kon de mevrouw niet antwoorden.

Heeft er iemand ervaring met de naservice van Samsung ? Hoelang zou ik mijn schermpje kwijt zijn ? Daar ik geen reservescherm heb zal mijn PC dus een beetje rust gegund worden. Mijn vrouw content en ik nu al afkickverschijnselen 8)7

groeten

C

Ps ; ik hou jullie op de hoogte van het verloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je kan hier volgen hoe ver ze ongeveer zijn met het repareren... Maar dan moet je wel eerst een andere pc/monitor vinden om het te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:52:
Enkele dagen geleden heb ik Samsung opgebeld om te melden dat mijn 970P toch wel heel depressief was geworden. Het scherm zakt spontaan naar zijn laagste stand.

Maandag komen ze hem halen voor reparatie :)

Wel enige zorg aangezien ze me niet konden vertellen hoelang ik hem kwijt ging zijn :? Ook op de vraag als ze nu betere "voeten" gebruikten kon de mevrouw niet antwoorden.

Heeft er iemand ervaring met de naservice van Samsung ? Hoelang zou ik mijn schermpje kwijt zijn ? Daar ik geen reservescherm heb zal mijn PC dus een beetje rust gegund worden. Mijn vrouw content en ik nu al afkickverschijnselen 8)7

groeten

C

Ps ; ik hou jullie op de hoogte van het verloop
offtopic:
Ik heb van de week met samsung gebeld dat mijn 730BF vol zat met dode pixels , stuk of 10 -15 totaal hier en daar klusters van 5-6. anyhoe, vandaag werd mijn monitor geswapt met een nieuwe... TOP service! :)

nu weer ontopic, heb de Samsung 971p en het is echt een super moois scherm! kleuren zijn erg vet, veel beter dan mijn 730BF. Ik zie eindelijk onderscheid in bruin / lichtbruin op de tweaker flora :D

Foto's springen van het beeld, games zien er ook prachtig uit, helaas zoals yokozuna ook al opmerkte wordt het beeld een beetje "vaag" in bewegende momenten. Ik hoop dit nog te kunnen beperken met instellingen.

korte review, en foto's volgen als ik het scherm uitgebreid getst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mooi dat je er tevreden mee bent Blowfish :) (971P is aan Blowfish verkocht)

Voor mij wordt het waarschijnlijk weer wachten op de volgende generatie panelen, en dan bedoel ik niet die vage 2000:1 dynamisch contrast TN panels, maar OLED's e.d.

Check dit trouwens
100 Hz in games

Here, we had the exact opposite situation. [...] What was amusing was that some people in the office say that they weren´t affected by LCD afterglow…. until they tried the 100 Hz. Samsung is right not to talk about response time anymore as this is no longer relevant in games. [...]
The improvements are so nice that none of the 2ms monitors are able to compete with this TV. The end result is very nice and even soothing for the eyes. [...]
Now back to games. Whether it’s with the computer or game console, 100 Hz brings a considerable improvement. It is so good that for the first time it looks very much like CRT rendering.
http://www.behardware.com...the-end-of-afterglow.html

Over de nieuwe 100Hz LCD TV, ze zijn er enorm enthousiast over. In het artikel staat dat deze techniek voor de PC markt geintroduceerd wordt in 2007. Dus daar ben ik wel bereid op te wachten.

[ Voor 100% gewijzigd door Yokozuna op 28-10-2006 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 04:34:
Mooi dat je er tevreden mee bent Blowfish :) (971P is aan Blowfish verkocht)

Voor mij wordt het waarschijnlijk weer wachten op de volgende generatie panelen, en dan bedoel ik niet die vage 2000:1 dynamisch contrast TN panels, maar OLED's e.d.
Dus je bedoelt niet de volgende generatie panelen, maar gewoon de volgende techniek?
Oled ( en SED) zijn wel veelbelovend, nu alleen nog hopen dat ze het niet al te veel meer uit gaan stellen...
Check dit trouwens

[...]

http://www.behardware.com...the-end-of-afterglow.html

Over de nieuwe 100Hz LCD TV, ze zijn er enorm enthousiast over. In het artikel staat dat deze techniek voor de PC markt geintroduceerd wordt in 2007. Dus daar ben ik wel bereid op te wachten.
Tja...
Eigenlijk is een hogere verversingsfrequentie een logische stap naa overdrive.
Overdrive kan, op zijn best, een kleurovergang zo versnellen dat ie klaar is als het volgende frame eraan komt(16ms bij 60Hz monitoren, de 8ms GtG komt alleen doordat altijd de 10%->90% tijd aangehouden wordt, en de 6msGtG van Samsung wordt alleen bereikt met overshoot), en anders krijg je overshoot.

Het is trouwens wel jammer dat de meeste monitoren niet op 75Hz werken kunnen(volgens dat artikel), want als ze dat wel zouden kunnen dan heb je een mooi middel om te versnellen naar 13ms, en om overshoot te verminderen...

Maar ik vraag me af of het ook mogelijk is om echte 120Hz monitoren te maken(in plaats van 60Hz x 2), want dat systeem van Samsung in de 100Hz lcdtv blijkt ook wel nadelen te kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:56
Hier dan een scherm dat ik eigenlijk weinig tegenkom op dit forum (tov. samsung e.d.),

de LG L1919S (5:4, D-SUB).

Met 8ms, 1400:1 contrast en een relatief grote inkijkhoek op papier een goed scherm. Ik kwam hem tegen voor 219 euro en dankzij de 14 dagen niet goed geld terug hoefde er geen pixelgarantie bij.

Het vorige scherm:
Dit is een Hansol 720P uit eind 2003. Oftewel een 17" CRT bak. Deze heeft veel last van reflectie omdat het om een bol scherm gaat. En omdat ik het scherm ook als TV wil gaan gebruiken toch maar een wat groter scherm aangeschaft. Getest met een Radeon 9800SE. Ook had ik een beetje zat van die dichte gordijnen en de spiegel waar ik tegenaan zat te kijken als ik die niet dicht deed.

Bijzonderheden:
Gelukkig (nog) geen defecten. Pixels waren allemaal in orde. En anders heb ik nog 11 dagen om hem terug te brengen. Het viel meteen op dat dit scherm een stuk scherper was dan mijn oude bakje, terwijl ik bijna dezelfde resolutie gebruikte (1024*960). Plus dit scherm verbruikt volgens de boekjes max 33W. Automatische beeldafstelling werkt allemaal prima. Alleen jammer dat er geen DVI aan zit, anders had ik dit scherm meteen aan DVI uit kunnen haken. Gelukkig had ik nog een verloopstukje.

Contrast & helderheid:
Toen ik dit scherm aanzette werd ik weggeblazen door felheid (was in de avond in een vrij donkere kamer). Meteen maar Gamma op -50% en brightness op 10 gezet (contrast op 70), en dat zag er een stuk beter uit. Het scherm heeft een contrast ratio van 1400:1. Wit is goed wit. In het donker (zonder en met lampen aan) zie je nog wel dat zwart een beetje blauwig is, maar ik heb standaard een zwarte achtergrond en stoor me er niet aan. Met zonlicht in de kamer zie ik het verschil tussen aan en uit niet meer, en is zwart dus echt goed zwart.

Kleurweergave:
Ik ben nogal gewend aan die ouwe CRT die ik altijd redelijk donker had staan. Het zal wel aan de ouderdom en de afstellingen hebben gelegen, maar de TFT was in kleuren de betere. Kleuren komen veel beter naar voren dan andere schermen (voornamelijk op laptops, en mijn ouwe bakbeest uiteraard) waarmee ik gewerkt heb. Na wat drastische aanpassingen van de felheid even een paar foto`s getest, en het ziet er prima uit, zelfs zonder aanpassingen in het menu.

Ghosting:
Ik speel regelmatig CS:Source. Mijn pc heeft daar wel moeite mee en dus speel ik maar met 1024*768. Scherp is het niet helemaal, maar afgezien van licht overlopende randjes heb ik er geen last van. Ghosting heb ik geen last van, als ik stop met draaien staat mn beeld direct stil, en tijdens het draaien is alles goed te volgen zonder veel overlopende waas enzo. Soms bij randjes een heel klein beetje, maar dat merk je amper. Dik tevreden dus.
Met NFS underground 2 op 1280*1024 ziet het er ook gewoon netjes uit, geen nadrukkelijke waas oid.

Uniformiteit van het scherm:
Hier was ik zeer tevreden over. Bij wit is alles altijd goed effen. Bij zwart (in een donkere kamer) zie je goed dat het gehele scherm zo goed als effen is. Aan de bovenkant zit ongeveer 10mm waar het langzaam iets lichter wordt, aan de onderkant is het ongeveer hetzelfde en aan de zijkanten ongeveer 5mm. Storend is het niet echt, je ziet het eigenlijk alleen als je breedbeeldfilms of donkere dingen kijkt met weinig verlichting erbij.

Kijkhoek
Gewoon goed. Je ziet geen of amper verkleuring van welke hoek dan ook. Je kan eerder de plaatjes niet zien omdat je een te scherpe hoek maakt dan door verkleuring etc. Wel wordt het beeld snel donkerder als je buiten een kijkhoek van ongeveer 110-120 graden kijkt.

Bouwkwaliteit
De voet is stevig en opgebouwd uit 2 onderdelen, schuif, klik, stevig. De knopjes voelen stevig aan. Het geheel ziet er gewoon netjes uit en zwabbert niet.

Afstelmogenlijkheden schermpositie:
Behalve dat het scherm verticaal licht te kantelen is niet veel. Pivot, draaien en hoogte verstelling zul je zelf iets voor moeten bedenken. Hier heb ik geen last van want hier staat hij gewoon op een goede hoogte etc.

Vormgeving:
Ik vind het scherm er gewoon top uitzien. Overal een rand van dezelfde dikte, knopjes netjes weggewerkt met tekentjes aan de voorkant. Het aan-uitknopje zit 2cm boven het speakertje dat ernaast staat dus het past precies. Het aanuit-ledje is helemaal niet fel, en is anders ook gewoon uit te zetten in de instellingen. Het is gewoon netjes. Er zitten geen (overbodige) speakers op.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
+ Kleuren/contrast
+ Ghosting
+ Afwerking
- Geen DVI
- Geen pivot/zwenk ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
@ Yokozuna (& eigenlijk ook Blowfish dus)

Deze reviewer van de 971P (Neoseeker Review) had geen enkel probleem wat betreft ghosting etc in FarCry. Beetje vreemd dattie daar bij jou dan wel zo veel last van heeft. Maar ja, het is wel een reviewer, dus misschien dat hij de boel wat rooskleuriger ziet......

[ Voor 20% gewijzigd door Martin-S op 30-10-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op verzoek van de TS, PromoX, dicht. Zodat n-i-x een mooi nieuw deel kan maken.
Ben benieuwd :)

[Edit]
En we gaan verder in: [19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 22:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.