Ik heb een half jaar geleden een 930BF gekocht, nu zie ik dus dat hij sterk in prijs gedaald is, maar waarom is de 940BF goedkoper aangezien de specificaties beter zijn?

denk dat je crt bedoelt?nare man schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:56:
[...]
Als je een gamer bent die specifiek nooit op TFT is overgestapt vanwege de nadelen ervan op het gebied van ghosting en snelheid, dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat je ook met de huidige snelste TFTs (2 ms GtG) niet tevreden zult zijn. Ik heb zelf een Viewsonic VP930 gehad (8ms PVA) en die was voor 'serieus' UT2k4 zwaar onvoldoende. Kortgeleden heb ik nog eens bij een vriend UT2k4 gespeeld op Viewsonic VX922 (2 ms TN, staat bekend als de snelste TFT van het moment) en ook dat is gewoon niet snel genoeg om écht lekker te kunnen spelen.
Wil je echt serieus gamen dan zit er dus niets anders op dan toch gewoon bij TFT blijven, waarbij ik opmerk dat je echt niet per se een vissenkom hoeft te gebruiken. Viewsonic heeft bijv. de E96Sf+B, een 19" scherm met PerfectFlat-buis en hoog contrast voor ~170 euro. Daarvan komt het schermoppervlak overeen met een 17" TFT. Misschien de moeite van het overwegen waard als je je spelletjes serieus neemt
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als jij je geld verdient met gamen en echt niks aan het toeval wilt overnemen zou ik een CRT houden. Anders kan je best op een TFT overstappen denk ik.nare man schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:56:
[...]
Als je een gamer bent die specifiek nooit op TFT is overgestapt vanwege de nadelen ervan op het gebied van ghosting en snelheid, dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat je ook met de huidige snelste TFTs (2 ms GtG) niet tevreden zult zijn. Ik heb zelf een Viewsonic VP930 gehad (8ms PVA) en die was voor 'serieus' UT2k4 zwaar onvoldoende. Kortgeleden heb ik nog eens bij een vriend UT2k4 gespeeld op Viewsonic VX922 (2 ms TN, staat bekend als de snelste TFT van het moment) en ook dat is gewoon niet snel genoeg om écht lekker te kunnen spelen.
Wil je echt serieus gamen dan zit er dus niets anders op dan toch gewoon bij TFT blijven, waarbij ik opmerk dat je echt niet per se een vissenkom hoeft te gebruiken. Viewsonic heeft bijv. de E96Sf+B, een 19" scherm met PerfectFlat-buis en hoog contrast voor ~170 euro. Daarvan komt het schermoppervlak overeen met een 17" TFT. Misschien de moeite van het overwegen waard als je je spelletjes serieus neemt
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Verwijderd
goed gezegt.DaMightyWackO schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:11:
[...]
Als jij je geld verdient met gamen en echt niks aan het toeval wilt overnemen zou ik een CRT houden. Anders kan je best op een TFT overstappen denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Neil CB op 11-10-2006 16:33 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door PcManiaxx op 11-10-2006 19:53 ]
Wat is de prijs van dit scherm in de MM in Zwolle?Xouxic schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:09:
Ik niet, en ik heb hem zaterdag bij mediamarkt in zwolle gekocht, en ze hadden nog 3 stapels dozen van 10 per rij. Dus anders moet je ff een treintje naar zwolle pakken
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Jij stoort je dus ook vreselijk aan het feit dat MM geen prijzen showt op hun websiteSmiGueL schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:20:
Over de 940BF:
[...]
Wat is de prijs van dit scherm in de MM in Zwolle?
(Ik kan het zosnel niet vinden)
Zelf produceer ik ook muziek. Ook ik wilde eerst een widescreen aanschaffen. Ik had eerst een 17" koelkast scherm en wilde graag een scherm waar ik in de hoogte én in de breedte meer op zou kunnen zien, wat erg handig is bij het produceren van muziek. De widescreen monitoren zijn overduidelijk breeder, wat erg fijn is. Hoger zijn ze echter niet, dan een 17" scherm. Om deze reden heb ik een gewone 19" gekocht, welke dus zowel in de hoogte als in de breedte groter is. Okay, het scherm is niet zo breed als een 19" widescreen, maar voor mij meer dan breed genoeg vanwege de combinatie van een groter scherm en een hogere resolutie. Ik heb voor €265 de Samsung SyncMaster 940BF gekocht, met een reactietijd van 2ms. Ik wil graag voorbereid zijn op de toekomst en dit scherm is erg mooi en helder. Ik was op slag verliefdNeil CB schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:27:
Ik ben vastbesloten om een TFT aan te schaffen, maar ik zit nog met behoorlijk wat twijfels.
Ik heb mijn oog laten vallen op de samsung syncmaster 940bw, dit is een widescreen monitor. Nu vraag ik me alleen af in hoeverre breedbeeld echt een vooruitgang is voor wat ik allemaal met mijn PC doe. (1440 x 900 is de resolutie hiervan)
Ik gebruik hem namelijk voornamelijk om muziek te produceren, maar ook voor internet, office, films en heel af en toe een game. Waar ik bang voor ben is dat die breedbeeldschermen niet echt iets toevoegen en dat er op een normaal scherm net zo veel past. Ook vraag ik me af of een widescreen het beeld niet gewoon simpelweg uitelkaar trekt (zoals die oude breedbeeld tv´s bijvoorbeeld).
Not trying to pretend the enemy that I am.
PcManiaxx schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:20:
Nu begin ik toch te twijfelen. Wat is dan het voornaamste verschil tov van een 931 BF?
Ik weet dat de 940BF nieuwer is, maar wat is het verschil?
[ Voor 23% gewijzigd door Ernie_rules op 12-10-2006 12:40 ]
...::Under Construction::...
Ik kan hier ook bijna geen reviews over vinden. Balen is dat. Alhoewel ik liever voor Iiyama ga dan voor Samsung. Ik vind die Iiyama schermpjes namelijk net iets stijlvoller. Maar dat is mijn mening.Ernie_rules schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:38:
Bij de paradigit is de "iiyama 19` TFT E1900S Zwart Spk+DVI 2ms" te koop voor 249 euri.
http://www.paradigit.nl/info.php?group=&art=10015101
Maar als ik op de site kijk van Liyama dan zie ik dat het hier om de E1900S2 moet gaan of niet?
http://www.iiyama.nl/defa...236&LNG=NL&PCAT=2&PTUBE=4
Heeft iemand dit model toevallig staan? Ik kan er niet veel reviews over vinden.
Verwijderd
[ Voor 72% gewijzigd door PcManiaxx op 12-10-2006 16:45 ]
De MM in Heerlen en Maastricht hebben beide 329,-- euro.SmiGueL schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:20:
Over de 940BF:
[...]
Wat is de prijs van dit scherm in de MM in Zwolle?
(Ik kan het zosnel niet vinden)
nee dat verschil merk je niet.PcManiaxx schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:38:
En nu een review van 4 kantjes graag
Edit; nu begin ik toch nog meer te twijfelen. Na een paar paginas terug te hebben gekeken moet ik zeggen dat die 940bw toch wel mooier is. Maar merk je veel verschil tussen de 4ms 940bw en de 940bf 2ms?
Ik denk het niet, het verschil zit vooral in de meetmethode(als er ook maar één kleurovergang is die 2ms duurt zeggen ze tegenwoordig dat de monitor 2ms GtG is).PcManiaxx schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:38:
En nu een review van 4 kantjes graag
Edit; nu begin ik toch nog meer te twijfelen. Na een paar paginas terug te hebben gekeken moet ik zeggen dat die 940bw toch wel mooier is. Maar merk je veel verschil tussen de 4ms 940bw en de 940bf 2ms?
Ik d8 ook dat de 940BF rond die prijs was, maar hierboven (een paar posts) zie ik dat ie zo'n €329 is?svajax schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:59:
Hoi,
Ik zoek een scherm voor rond de 200 euro (liever niet meer, maar als het écht moet, dan moet het)
Nu zag ik voor ~260 de samsung 940BF, dat lijkt me een prachtig scherm. Maar heeft er iemand ook goedkopere alternatieven? Ik moet er wel goed op kunnen gamen, en hij mag absoluut niet wit zijn, maar moet zwart en /of zilver zijn.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ja zou ik ook zeggen
Verwijderd
Dat is precies wat ik bedoel. Nu verdien ik mijn geld niet met gamen maar toch ben ik niet bereid over te stappen op TFT. Er kleven (nog) teveel nadelen aan. Ik heb nu een 21" CRT en ik kan je verzekeren, 1280 x 960 @ 126 Hz met vsync aan geeft wel een gruwelijk vloeiend en lekker beeld. Kwestie van smaak. Ik voel me ook lekker bij het niet meelopen met de mode. Bovendien staat zo'n halve kuub plastic en glas gewoon stoer op je bureauDaMightyWackO schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:11:
[...]
Als jij je geld verdient met gamen en echt niks aan het toeval wilt overnemen zou ik een CRT houden. Anders kan je best op een TFT overstappen denk ik.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Iemand?Acradavos schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:46:
Ik heb een half jaar geleden een 930BF gekocht, nu zie ik dus dat hij sterk in prijs gedaald is, maar waarom is de 940BF goedkoper aangezien de specificaties beter zijn?
a. De genoemde prijs is bij de Media Markt zoals je had kunnen lezen. Hun prijzen liggen vaak wat hoger.SmiGueL schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:34:
[...]
Ik d8 ook dat de 940BF rond die prijs was, maar hierboven (een paar posts) zie ik dat ie zo'n €329 is?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 22:43 ]
Pixel-pitch x resolutie?Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:34:
mooi maar dan zoek ik nu nog de maten van het beeld zelf.
als iemand die heeft heel graag.
De 931C, ik zat er ook al aan te denken om deze te halen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:49:
Morge middag mag ik deze op mijn deur mat verwachten (eindelijk)
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 12:21 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Verwijderd
Had ik idd al gedaan. Het zal idd bellen worden. Nu nog eens andere kabels geprobeert en het euvel blijft bestaann-i-x schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:21:
Al geprobeerd de instellingen terug te zetten naar fabrieksinstellingen?(soms kan dat...)
Als dat ook niet helpt, dan een belletje richting Samsung.
Ziet er wel goed uit...Bschnitz schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:22:
http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=7074
ik heb deze besteld maar kan er niet veel over vinde >.< maar hij lijkt mij goed of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 16-10-2006 18:06 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hij kan wel goed zijn met deze specs, maar het is wel een buttugly dingVerwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:53:
deze:
[afbeelding]
Alleen hij staat niet in de openingspost. is deze goed voor gamen? want met dat glas ervoor leek het me wel mooi en met een contrastratio van 1000:1 5ms
Heeft iemand hier ervaring mee of weet gewoon of deze goed/slecht is??
Verwijderd
[ Voor 93% gewijzigd door Yokozuna op 16-10-2006 19:00 ]
Verwijderd
"That was left handed..." - JJH
Verwijderd
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 00:03 ]
"That was left handed..." - JJH
Prachtig scherm. Ik weet al wat mijn nieuwe monitor wordt.Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:01:
Dit is hem dan Samsung SyncMaster 931C pracht van een dingverder heb ik hem mogen ontvagen met 0 dead pixels.
Heb hem inmiddels ook aan gehad en een beetje game test onderworpen, vond het best goed presteren en gohsting heb ik hem niet zien doen.
Binnen kort een klein reviewtje en extra online pix's.
[ Voor 40% gewijzigd door hershel op 18-10-2006 18:09 ]
Hehe, jouw reviews van diverse TFT's zijn altijd een genot om te lezenYokozuna schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:41:
Samsung 971P versus wat TN paneeltjes.
(...)
Offtopic: Als iemand de 971P wil overkopen trouwens, hij staat nu op V&A: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/48891
Verwijderd
Iemand?jorisw86 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:12:
wat is het verschil tussen de 931bf en de 931c de c is tog de niet europese versie??
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Ok, thanks. Desalniettemin vreemd dat de 931C duurder is (zie pricewatch) en nog nauwelijks verkrijgbaar in vergelijking met de 931BF.n-i-x schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:07:
Ze verschillen in het uiterlijk(de 931C is wat glansender...) en het dynamische contrast(die van de 931C ligt op 2000:1, de 931BF heeft er geen een.)
Dan weet jij meer dan Samsung, mischien moet je ze er een email over sturen?jorisw86 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:52:
de samsnung 931bf heeft ook dynamische contrast van 2000:1
Verwijderd
Had het eerst ook niet gezien, maar op http://www.samsung.com/Pr..._Digital/LS19MEDSFXAA.asp staat weer van wel. Beetje vaag allemaaln-i-x schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:01:
[...]
Dan weet jij meer dan Samsung, mischien moet je ze er een email over sturen?![]()
Wat voor bron zegt eigenlijk dat de 931BF ook een dynamisch contrast heeft?
nou omdat ik hem heb het staat in het boekje erbij.n-i-x schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:01:
[...]
Dan weet jij meer dan Samsung, mischien moet je ze er een email over sturen?![]()
Wat voor bron zegt eigenlijk dat de 931BF ook een dynamisch contrast heeft?
Niet helemaal, de nadruk ligt toch wel op de games maar niet 100%.n-i-x schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:11:
Dus je zoekt een allrounder?
Ik ook niet, en er is nul komma niks aan reviews te vinden.n-i-x schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:11:Volgens de specs is de Belinea 1980 S1 beter dan de 930VP(vooral door het contrast van 1300:1), maar ik heb geen idee of ie ook echt beter is.
[ Voor 8% gewijzigd door Kurgan op 22-10-2006 21:58 ]
Heb hier een tijdje geleden ook al over gelezen, er zijn veel mensen met dit probleem en om eerlijk te zijn kan je dit aflezen van het design vind ik. Ik geloof me ook te herinneren dat Samsung de voet gratis vervangt door een andere als je contact met hen opneemt... zou ik dus ff checken als ik van jullie was.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:16:
Opmerking over de 970P van Samsung.
Je kan het eigenlijk eerder een waarschuwing noemen. Ik heb het scherm nu ongeveer 10 maand en met spijt moet ik meedelen dat hij "gezakt" is. Letterlijk dan. De voet blijkt het gewicht niet aan te kunnen met als gevolg dat mijn monitor zakt tot op de laagste stand, ik kan hem geen centimeter hoger zetten omdat hij spontaan weer naar beneden zakt. Frustrerendvoor zo'n duur scherm.
Qua kleuren en prestaties ben ik tevreden. Daar mijn PC zich in de living bevindt heb ik mede daardoor gekozen voor het super-design van het scherm. Ik had mijn reservaties over de stevigheid van de voet maar als ik de loodzware verpakking opende was ik aangenaam verrast door de robuustheid van de voet, jammer genoeg was dit dus korte termijn.
Nog mensen met hetzelfde probleem en zoja valt er iets aan te doen ?![]()
mvg
C
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
deze wou ik ook nemen maar de verkoper van alternate zei dat ik veel beter de samsung 921bf kon nemen.Bejit schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:06:
Wat raar dat ik geen review van de Iiyama ProLite E1900S-S2 kan vinden.
Is deze net nieuw ofzo?
Heb hem net paar dagen geleden gekocht en was benieuwd wat mensen op het internet er over zeggen.jorisw86 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:54:
[...]
deze wou ik ook nemen maar de verkoper van alternate zei dat ik veel beter de samsung 921bf kon nemen.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 21:31 ]
Verwijderd
Volgens Samsung maakt de 971p gebruik van 16,7, maar dan weet ik niet of hierbij gebruikt wordt van dithering?Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:29:
De 971p heeft ook gewoon een PVA panel hoor, net als zijn voorganger.
Verder maakt de 970p inderdaad gebruik van dithering om de 8-bit kleuren te halen, maar ik weet niet zeker of dit bij de 971p ook nog zo is
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq