[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.023 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 11:35

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

CycloneX schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:12:
Ik ben dus enkele weken terug omgezet met internetplusbellen van Planet naar KPN nu is alles administratief en snelheidtechnisch goed gegaan. Nu zit ik dus bij KPN en kan ik emails bij KPN aanmaken met @kpnmail.nl als extensie. De emailadressen van @planet.nl heb ik dus ook nog die kan ik gewoon uitlezen via Outlook/webmail.

Alleen is de mogelijkheid om aliassen of wachtwoorden aan te passen voor de oude @planet.nl adressen weg nu. Iemand toevallig die weet hoe dat zit of dit nog wordt omgezet of blijft altijd zo? wat ik overigens niet erg vind maar ik wil niet dat opeens mijn @planet.nl adres wordt gedeactiveerd en alles foetsie is.
@Planet.nl kan door klanten niet meer aangepast/aangemaakt worden. Maar als je ze kwijt bent moet je de helpdesk bellen want die kan ze wel weer voor je terugzetten :)

Nieuwe aliassen gaan alleen nog met @kpnmail.nl

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ok, hier maar even mijn verhaal. :')

Ik ben al flink wat jaren Planet klant (het oude ADSL comfort abbo) en op een mooie avond ging de telefoon. Een leuke meneer van sales die mijn Planet internet en KPN phone abbo's wilde combineren voor een lagere totaal prijs. Fine by me, maar ik wou dus wel mijn router behouden. Natuurlijk kon dat volgens die man. Cool, alles om laten zetten.

Bleek dus daarna dat ik mijn IPB abbo moest activeren via de telefoon... ...connected via de experiabox (die ik niet wil gebruiken). Helpdesk gebelt, die wisten mij te vertellen dat die box verplicht was. Ik boos omdat mij wat anders beloofd was en uiteindelijk mijn abbo weer laten omzetten en alles terug laten draaien.

Met als gevolg dat ik al maanden dubbel betaal. :{

Na continu bellen met de Helpdesk ("Ja meneer, call is doorgezet naar de financiele afdeling en nee, die kunt u niet direct spreken. Waarom u gisteren niet teruggebelt bent terwijl dat beloofd was? Geen idee, staat niets van in het systeem hoor.") werd ik uiteindelijk met een soort van 'boze-klanten-die-nu-al-heel-lang-aan-t-lijntje-gehouden-worden' servicedesk doorverbonden. Daar kon ik meer mee.

Echter de oplossing voor mijn 'probleem' was het opzeggen van beide abbo's en dan een nieuwe aanvragen. Met als resultaat het 2 weken kwijt zijn van mijn mooie @planet.nl mailadres waar al mijn meer zakelijke privemail op binnen komt. Helaas had ik echt geen keuze en deze veranderingen laten doorvoeren. Om er 1 dag later achter te komen dat ook mijn bijbehorende webspace nu kwijt was (:{ :( ;( ). OK, eigen schuld dat ik geen backup daarvan had (o wacht, 1tje, uit 2004, maar dat terzijde :') ) maar ook zeer balen dat er niet even moeite werd gedaan deze terug te halen want je maakt mij niet wijs dat ze geen backups hebben. Maar goed, een beetje moeite voor een klant die al een puinhoop zit is een beetje teveel gevraagd uiteraard.

Sinds afgelopen week abbo weer werkende (Internet Extra, 8Mb/s om 1Mb/s) waar ik nu een mooie gemiddelde downloadsnelheid haal van 60 a 70KB/s. ;(

Dit is echt te absurd voor woorden, ik ga morgen maar weer bellen in de hoop dat ze mij kunnen vertellen waarom de performance zo bruut klote. En dat is zeer jammer, ik kan mij nog tijden herinneren dat je met Planet & xs4all echt een uitstekende ISP in huis had gehaald.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55
FlipFluitketel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:24:
@EricJH: Geen idee, ik zou even met KPN bellen. 12Mb/s is de max. snelheid voor het Internet Extra abonnement (tenminste, volgens diverse reacties hier heb je kans dat je bij het Extra 12Mb/s haalt mits je centrale geupgrade is).
Ik heb inmiddels de bevestigingsbrief binnen van KPN dat het modem pakket onderweg voor mijn Premiium. De centrale staat nog steeds op ADSL 2 profiel (G.992.3 Annex A). Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Laat wel weer horen als er ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plato112 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:20:
Ik lees het topic hier zo en was zelf ook al bezig om een oud Planet Comfort abo om te zetten naar KPN Extra, want dat is sneller én goedkoper, beter kan dus niet. Ik heb ook naar KPN gebeld en dit gevraagd en ik kreeg dus ook de reactie die ik hier van iemand gelezen heb dat het technisch nog niet mogelijk was en dat het pas in oktober kon. Volgens MazeMouse was dit onzin op z'n minst apart te noemen dus.

Nu lees ik hier dat veel mensen niet kunnen veranderen omdat KPN dit niet als upgrade maar als downgrade beschouwt. Dit vind ik erg raar want op de site van KPN noemen zijn een upgrade:
[/quote]- Upgraden naar een hogere snelheid is gratis en kan met directe ingang[quote]

Dus dit lijkt me dan toch wel een zeer apart verhaal als op de KPN-site staat dat er naar de snelheid wordt gekeken terwijl MazeMouse en een aantal andere KPN-medewerkers zeggen dat het aan het bedrag ligt. Maar ja, je kunt dus allicht proberen te "upgraden" met als argument dat het op de website zo staat.

Ik vind het sowieso raar dat ik dus totaal niet kan upgraden naar een hogere snelheid omdat wij dus ongeveer 54 euro per maand betalen en alle nieuwe abonnementen goedkoper zijn.
MazeMouse weet je dan hoe het komt dat dit zo wel op site staat? Dit is toch best raar of niet?
Ook maar eens een telefoontje gewaagd om Comfort om te zetten naar extra. Eerst wilden ze me wel die premium aansmeren maar dat gaat bij mijn centrale niet werken (7mbit max volgens adsl helpdesk). Na wat blabla ging werd er dan nog maar eens getest maar een waarde kon men niet geven. Nou dan uiteindelijk werd ik dan toch omgezet naar Extra. Dat zou 5 werkdagen duren. Die zijn inmiddels dik om en ik zie ook geen opdracht in mijn gegevens op csc.maranello.
Morgen dus maar weer eens bellen....

Update:
Het blijkt niet te kunnen. Terwijl het dus vorige keer was toegezegd. En vandaag geen meewerkmodus. Het kon gewoon niet. Toch lees ik hier in het topic andere dingen. Je moet blijkbaar de goede persoon aan de lijn krijgen. Ik heb die dus niet niet kunen vinden.

Update2:
nog maar eens gebeld. Idd staat er op de website dat een upgrade naar een hogere snelheid altijd mogelijk en gratis is. Nog maar eens gebeld. Omzetten naar Premium kan (technisch) wel want dat is wel een upgrade (hogere snelheid, lagere prijs) maar naar Extra kan (technisch) niet hoewel dat ook een hogere snelheid en lagere prijs heeft. Hoewel het abonnement een hogere snelheid heeft wordt het niet gezien als een upgrade. Ik zou best wel naar dat Premium willen maar de centrale kan het niet aan. Deze persoon zat wel in de meewerkmodus en ging vragen of het dan toch mogelijk was, maar zij mocht/kon het niet. Dat zou dan bij de "SAVE" afdeling kunnen, ze had het gevraagd en ging me doorverbinden. 45 minuten later dan eindelijk iemand aan de lijn die me dan weer doodleuk verteld dat het echt niet kan. Hogere snelheid is GEEN upgrade :? Dat anderen het wel is gelukt doet er niet toe, ze wil haar baantje niet verliezen en denkt dat andere het doen om hun baan te verliezen. Beetje vreemde redenatie.
Zucht.... Het gaat er op lijken dat ik gewoon maar 2 maanden moet wachten tot mijn abo is afgelopen. Oja, en het duurt volgens haar een maand en een week om de "downgrade" door te voeren.... Of ik dus voor eind deze maand het door wil geven om het per 6 oktober dan in te laten gan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal weken, heb ik de 20MBiT Internetlijn + Onbeperkt Bellen + Interactieve TV van KPN.

KPN vermeldt er niet bij dat de Interactieve TV ook nog eens 8MBiT wegtrekt van de 20MBiT.

Dus hou je in principe 12MBiT over voor het Internet, en zit je aan een Download snelheid van 1,2MB/s, veels te weinig dus, als je eerst lekker wordt gek gemaakt dat je een volle 20MBiT lijn heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 14:42
Bij mij dus ook Comfort overgezet naar 20mbit KPN Premium. Afstand is ongeveer 1700meter. verwacht dus rond 1700 kbs te downloaden, Maar ik haal max 1010 kb/s. We hadden al een ST780 en kregen nog een box die volgens mij precies hetzelfde is. ook een ST780 experia box.

Uptime: 0 days, 14:30:12
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 10.020
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 8,10 / 74,22
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 31,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,0 / 10,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 458 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 108 / 2.227
HEC Errors (Up/Down): 431 / 968

De SN marge ziet er goed uit als ik daar vanuit ga dan moet ik wel 1700kb/s halen. Alleen wat me dwars zit zijn het grote aantal fouten en hij traint ook extreem laag in (10mbit ~ 1000kb/s download ik). Waar kan deze fout zitten of ligt het echt aan de bekabeling van KPN? Als dat zo is kan ik beter downgraden naaar KPN Extra (kost minder + 8-12mbit wat ik nu ook haal).

[ Voor 18% gewijzigd door Lightning89 op 11-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightning89 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:26:

Uptime: 0 days, 14:30:12
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 10.020
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 8,10 / 74,22
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 31,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,0 / 10,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 458 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 108 / 2.227
HEC Errors (Up/Down): 431 / 968
@Lightning89.
Als ik het goed heb, staat jou experiabox ingesteld dat die maximaal 10.020 kbps mag downloaden.
Ik begrijp niet waarom KPN jou deze snelheids beperking in jou experiabox oplegt terwijl jij 20Mbit zou moeten ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Ja die zie ik ook staan maar daar traint ie op in. Die waarde fluctueert tussen 10.000 tot 10.800. Heb die nieuwe box nu geinstalleerd en heel vreemd heb ik opeens een ander IP adres. En ik hoefde NIKS in te stellen ook geen inloggegevens.(Staat nu op kpn@direct-adsl, eerst had ik een persoonlijke inlog die nog stamt uit het planet tijdperk, heb ook geen nieuwe gehad van kpn)
Gelijk out of the box werkte hij dus, alleen valt ie elke 5 min uit. Snelheid is hetzelfde. Vreemd allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Lightning89 op 11-08-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lightning89

Hoe kom je aan al die gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
typ dit in je browser: http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?be=0&l0=1&l1=0 (moet je wel een ST780 hebben)

[ Voor 18% gewijzigd door Lightning89 op 11-08-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 12.190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 09:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:49:
[...]

@Lightning89.
Als ik het goed heb, staat jou experiabox ingesteld dat die maximaal 10.020 kbps mag downloaden.
Ik begrijp niet waarom KPN jou deze snelheids beperking in jou experiabox oplegt terwijl jij 20Mbit zou moeten ontvangen..
KPN heeft die beperking niet ingesteld, het modem traint in op de maximaal haalbare stabiele waarde. Blijkbaar vindt het modem dus dat de lijn niet goed genoeg is om hoger in te trainen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

MrJ schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:45:
ik ga morgen maar weer bellen in de hoop dat ze mij kunnen vertellen waarom de performance zo bruut klote.
1e poging; fail.

Dame in kwestie kon mij niet vertellen waarom ik als ik intrain op 7000kb/s ik een dl snelheid haal van max 90KB/s. Na een half uur eindigde ik na weer even in de wacht gezet te worden bij de afdeling 'opheffen abbo'. Heb de meneer in kwestie verteld dat nog niet aan de orde is maar de week nog jong is. :')

Vanavond maar weer even proberen. Ze kunnen het iig niet gooien op mijn eigen router of fysieke verbinding want bij mijn vorige Planet Comfort abbo haalde ik wel acceptabele snelheden.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08 16:38
Ik zie een lichte verbetering in het terugvallen van mijn snelheid, momenteel valt de snelheid tussen 19:00u en 21:00u niet meer terug naar 1 megabit/seconde de snelheid blijft nu hangen rond de 4 megabit/seconde.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56

K4F

Ik heb nu 3 keer gebelt naar de helpdesk, 3 keer te horen gekregen dat het absoluut niet aan KPN ligt, maar aan mijzelf. Word aan het lijntje gehouden en daar houd ik niet van. Na anderhalve week heb ik er genoeg van, zeg het per direct en pak me inbel modem erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben een InternetPlusBellen Extra aangevraagd. De verbinding zou 5 augustus opgeleverd worden, maar nog steeds geen modem. De verbinding werkt wel, met een ander modem getest. Kom alleen niet voorbij de "ADSL verbinding werkt"-pagina. Moet dus wachten op de Experia box.

Vandaag belt ineens KPN.
Volgens KPN is er blikseminslag geweest en zijn ze gegevens kwijt? Vaag verhaal. Verder zou TNT maar 1 keer per maand de modems uitleveren. Weer een vaag verhaal. Wie kan dit bevestigen?

Misschien kan MazeMouse hier wat over zeggen? Of kan hij eens aan wat touwtjes trekken zodat we wel binnen afzienbare tijd een modem ontvangen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:01:
Vandaag belt ineens KPN.
Volgens KPN is er blikseminslag geweest en zijn ze gegevens kwijt? Vaag verhaal. Verder zou TNT maar 1 keer per maand de modems uitleveren. Weer een vaag verhaal. Wie kan dit bevestigen
Absoluut onzin verhaal, als je belt en je modem is kapot word binnen 3 werkdane een nieuwe bij je bezorgt. of dat nou begin/midden/eind van de maand is maakt niets uit.

Verder draait het nu al paar weken toppertje, Ik haal met hitnews zonder moeite 1248kb/ps en daar kan ik prima mee leven. Als ik 2 tv tuners aanzet zak ik terug naar 849kb/ps weliswaar lager maar ook hier kan ik prima mee leven :z dus voor mij is kpn top de laatste tijd.

Groet Marcel.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:01:
Vandaag belt ineens KPN.
Volgens KPN is er blikseminslag geweest en zijn ze gegevens kwijt? Vaag verhaal. Verder zou TNT maar 1 keer per maand de modems uitleveren. Weer een vaag verhaal. Wie kan dit bevestigen?
Dat het maar 1x per maand gebeurd lijkt me erg raar, wat Marcel234 ook al zegt. Ik heb sinds een week een nieuw modem (ST780) omdat m'n Speedtouch 510 er helemaal klaar mee was. Ik heb 's morgens gebeld en 2 dagen later kwam TNT de nieuwe Experiabox bezorgen.

Het kan natuurlijk zijn dat het bij nieuwe abonnementen anders is, maar dat betwijfel ik want ik kreeg er ook alle spullen bij die je bij een nieuw abonnement hoort te krijgen zoals een splitter, tang, gebruiksaanwijzing om de boel aan te leggen etc..
Maar mij hebben ze toen ik de eerste keer belde met een slecht modem ook maar wat wijs gemaakt om vervolgens door verbonden te worden naar een andere medewerker die precies het tegenovergestelde beweerd. En toen ik belde om m'n abonnement te wijzigingen kreeg ik ook een onzin verhaal, het lijkt er dus op dat het een kwestie is van de juiste persoon aan de lijn te krijgen want niet iedereen is overal van op de hoogte.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
EricJH schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:22:
[...]
Ik zag hier op Tweakers eens een goede vuistregel om de afstand tot de centrale te bepalen. Als ik het me goed herinner was dat 10dB demping per km.
Welke gegevens heb je hiervoor nodig? Louter die van Line attenuation of Output power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik inderdaad een goede vraag!

Daarnaast zou ik de overige termen en waardes ook wel graag uitgelegd willen krijgen.
Wie kan daar bij helpen?
Aan één keer eens volledig alles uitleggen...

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 8171 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Line attenuation: 36 dB (downstream) / 38 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 17:48
Dat is al eens eerder uitgelegd, hier op GoT, maar ook op het grote internet. ;)

Als beginnetje: http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat veel mensen snelheidsproblemen hebben met KPB.
Zelf ben ik van Planet IPB 6,5Mb naar KPN IPB 8Mb gegaan.
Voor de overname bekend werd dit al gemerk, De download van de newsserver nova.planet van 650Kb ineens naar max 430Kb.
Nu na mijn overgang varieerd deze van 200 toot 420Kb.
Maar het volgende probleem: Als ik 's avonds thuis kom en internet op wil, kan er geen een paina gevonden worden.
Bellen gaat wel.
Na uit en aan van het modem gaat het weer wel.
Bij constante download minder problemen.
Maar om de dag/twee dagen resetten modem ???
Meer mensen deze problemen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, maar die vind ik ook nog een beetje vaagjes..

meteen weer ontopic:
de "Maximum line rate" is dus de maximaal te behalen snelheid... ?

In mijn geval heeft het dus geen zin om een abonnement te nemen dat sneller is dan 8mbit, omdat ik slechts 8mbit op mijn lijn haal.. snap ik het?

Maximum line rate: 8171 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dat is de snelheid waarop de modem "trained". Deze snelheid wordt bepaald door de centrale OF door de afstand=kwaliteit van je verbinding. Als deze snelheden overeenkomen met de snelheden van je abonnement, dan _kan_ je misschien hoger uitkomen met een hoger abonnement, maar dat is zeker niet gegarandeerd.

Dit zijn toch wel dingen die je door mee te lezen of door te zoeken binnen een minuut kan vinden. Op GoT wordt er vanuit gegaan dat je zelf dingen wilt uitzoeken en zo niet, dan niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:42:

Dit zijn toch wel dingen die je door mee te lezen of door te zoeken binnen een minuut kan vinden. Op GoT wordt er vanuit gegaan dat je zelf dingen wilt uitzoeken en zo niet, dan niet. ;)
Van de eene kant heb je gelijk, ik stroom net in en ik heb de eerste paar pagina's gelezen en de laatste 5,6,7 pagina's. Nee, ik ben niet van plan om 57 Pagina's door te spitten.

Dan gebruik ik de zoekfunctie, maar de woorden "Maximum line rate" kon ik met de zoekfunctie niet verklaren. Eventueel zoekopdracht aanpassen..

mja, bedankt! _/-\o_ begrijp het nu wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Kun je de afstand tot de centrale berekenen met de volgende formule:

Line attenuation (in dB)/13.8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik zie hier af en toe opmerkingen over mensen met een trage downstream snelheid, dat heb ik sinds kort ook (tussen de 40-120 kb/s, soms gaat het snachts weer omhoog).
ik ben nog niet 'overgestapt' van planet naar kpn, voorzover dat nog echt een verschil is.
nou vraag ik me af of mensen die een nieuw kpn abonnement hebben genomen en daarvoor ook al wat problemen hebben gekregen met hun planet verbinding een verbetering hebben gemerkt?
ook vraag ik me wel af of er uberhaupt personeel aanwezig is bij de kpn technische klantenservice, ik heb nog nooit iemand aan de lijn gekregen na een paar minuten wachten (heeft iemand misschien een direct nummer?).
wat bij mij ook wel opmerkelijk is, naar alle hosts is mijn snelheid opeens laag (zeg zo'n 70kbyte/s), maar met meerdere connecties neemt het wel gewoon toe tot mijn max. download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Ik heb gebruik gemaakt van het aanbod wat KPN mij gedaan heeft om over te stappen. Ik had een 6 Mb lijntje welke zeer stabiel en goed werkte en ook regelmatig voor de volle bandbreedte werd benut. Zaterdag heb ik de gegevens en nieuwe modem binnen gekregen en ik heb nog geen verschil gemerkt op wat gezoek in de Experia Box na. Het modem stond meteen keurig ingetrained op 20/1 Mb en ik heb tot nu nog steeds ook de volledige snelheid kunnen benutten.

Op deze manier kan het dus ook. Nu maak ik natuurlijk pas een paar dagen gebruik van de verbinding maar ik heb wel vertrouwen in het KPN netwerk waar ik al vele jaren gebruik van heb gemaakt. In de voorgaande jaren heb ik nog geen minuut zonder internet gezeten.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
EricJH schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:29:
Kun je de afstand tot de centrale berekenen met de volgende formule:

Line attenuation (in dB)/13.8 ?
Nee, is ook afhankelijk van de kwaliteit van de kabels (zowel in je huis als buiten je huis).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:41
Amstel76 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:16:
Zaterdag heb ik de gegevens en nieuwe modem binnen gekregen en ik heb nog geen verschil gemerkt op wat gezoek in de Experia Box na. Het modem stond meteen keurig ingetrained op 20/1 Mb en ik heb tot nu nog steeds ook de volledige snelheid kunnen benutten.
welk modem had je hiervoor en welke heb je nu gekregen om die 20Mb te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Ik had een Speedtouch 510 en heb nu een 780 gekregen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Had je dan alleen internet (510) of ook VOIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Nee ik had en heb nu ook alleen maar internet. De 510 is ook niet geschikt voor VOIP en ADSL2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
FlipFluitketel schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:38:
[...]

Nee, is ook afhankelijk van de kwaliteit van de kabels (zowel in je huis als buiten je huis).
Dat is mij bekend. Ik zie het dan ook als een vuistregel over wat je onder optimale omstandigheden zou kunnen verwachten.

Met dat in het achterhoofd. Is de formule correct? Zoja. De attenuation verschilt voor up en down. Ik neem dat up kort is voor upload en downl kort is voor download. Hoe passen die in het plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update lage download:

Gisteren voor de zoveelste keer contact gehad met KPN ivm het wegvallen van de snelheid internet extra.
Er is mij verteld dat ze bezig zijn geweest met het 'probleem'te invetariseren.
Nou is er uit gekomen dat er een router in het netwerk van KPN niet helemaal in orde is.
Op deze router zitten ongeveer 50000 abonees aangesloten.
Op mijn vraag waarom dat dan niet opgelost wordt ,krijg ik het antwoord dat het niet zo eenvoudig ligt als ik denk.
Ze hebben beloofd (voor de zoveelste keer ) dat ze verwachten dat het binnen een paar dagen opgelost is.
Maar als de mensen niet bellen of klagen is het ook heel moeilijk voor de KPN om er achter te komen of dit een structueel probleem is of dat er maar een paar personen er mee zitten, wat natuurlijk dan geen prioriteit heeft .Wat natuurlijk belachelijk is ,omdat iedere klant er 1 is ,maar ja.
Medewerker vertelde mij ook dat ze nooit verwacht hadden dat zoveel mensen wilde overstappen met hun adsl pakket, en zodoende er een capciteis probleem is onstaan.
Dit geloof ik eigelijk wel, omdat het probleem bij mij zich met de dag verergerd.
tot afgelopen donderdag ging het nog tot 12:00 uur prima, maar nou heb ik de snelheids verlies al om 09:00 uur in de ochtend 1 megabit met moeite :'(
Ik wacht nog deze week af , en daarna neem ik verdere actie, omdat het nou al een maand duurd.
Andere adsl provider is ook geen optie volgens KPN, omdat die over dezelfde KPN lijn moet lopen !
Dan zou alleen de kabel over blijven . Dus nog even geduld hebben dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Laatst online: 30-08 16:38
Hier lijkt het probleem met de snelheid te zijn opgelost, 19:51 u ruim 9 megabit/seconde.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lijkt het ook opgelost te zijn met 6mb adsl Comfort. Downloads zijn constant, al enkele speedtests uitgevoerd (met postief resultaat) en al sinds vanmiddag max. snelheid met nieuwsgroepen. Nu nog maar afwachten of alles zo blijft zo als het momenteel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RE: lage download

even een reaxtie op wat de castellum schrijft, Vandaag is een monteur bij mij thuis geweest voor het dit probleem en hij gaf precies dezelfde uitleg als wat jij te horen kreeg van de Helpdesk.

Probleem is echter hij wist niet hoe lang het ging duren :( , maar zei ook dat iedereen die dit probleem heeft dit moet melden, want wie niks meld heeft geen probleem en kunnen we ook niet helpen.

Bij mij is echter het probleem nog altijd niet opgelost haal tot middernacht maar +/- 1 Megabit na dat tijdstip word het beter waarna die weer inzakt als de rest van Nederland ook weer eens de PC aanzet wat idd wijst op een capaciteits probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-08 17:45
Hee Zino NL...Austin_77 = Minime NL :+

Ontopic;
Wat Zino hierboven beschrijft is ook precies mijn probleem. Ik ga morgen ook bellen en mijn probleem aangeven. Ben benieuwd wat de reaktie van de helpdesk is.

Verwijderd

Denk dat het probleem wb snelheidsverlies hier is opgelost!!
Gisteren vanaf 13:00 uur de gehele dag een stabliele downstreem van 11.5 megabit p/s. _/-\o_ _/-\o_ .
De tientallen telefoontjes hebben waarschijnlijk eindelijk resultaat gehad. Even paar dagen aankijken , maar heb er vertrouwen in.
Voor het eerst sinds 21 july kon ik weer een beetje genieten van mijn adsl verbinding :)

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 12:35
Hier thuis hebben wij jarenlang een abonnement bij Planet gehad. 3mbit download/ 512kbit upload. Nu overgestapt op 8mbit/1mbit abonnement van KPN, en sinds die tijd loopt het niet helemaal lekker meer.

De snelheid schommelt de hele tijd, als ik handmatig de internetverbinding reset trainde de router in op een snelheid van rond de 8mbit, maar na een tijdje klapt internet er vanzelf uit en traint de router lager in (rond de 4/5mbit).

Heb hier al redelijk veel contact over gehad met de helpdesk, er is ook een lijnmeting uitgevoerd, en de lijn schijnt helemaal goed te zijn.
We hebben hier ook al jaren een SMC router, dus daar werd het probleem dan ook op afgeschoven door KPN. Ook wist de helpdesk mij te vertellen dat ik geen 8mbit maar 12mbit abonnement heb, terwijl bij de specificaties van 'Internet Extra' toch echt staat dat de snelheid tot 8 mbit/s is.

KPN heeft een Speedtouch router opgestuurd, en die wilde ik gister maar gaan aansluiten, echter wilde deze router een kleiner stekkertje voor de ADSL ingang 8)7 , dus dat ging even niet lukken zonder draad door te knippen en stekkertje te verwisselen.

Toen maar weer SMC router aangesloten en toch maar weer eens gaan neuzen in de instellingen, toen bedacht ik me om eens even naar firmware updates te zoeken. En inderdaad, er waren wat updates en in de changelog stond ook iets met ondersteuning voor ADSL2+.
Firmware geïnstalleerd, en de router trainde in op ongeveer 12 mbit. Meteen even getest met nieuwsservers, en ik kon netjes met 1250 kb/s downloaden. Prima dacht ik, is ook weer opgelost. Maar nog geen half uur later lag het internet er weer even uit, en kon ik nog maar weer genieten van een 6 mbit verbinding.

Sinds vanochtend staat de snelheid op 6.5 mbit/s. Ik denk dat ik toch eerdaags maar eens ga proberen die Speedtouch router aan te sluiten, en hopelijk is het dan opgelost.

Verwijderd

Hoelang duurt het ongeveer voordat nieuwe downloadsnelheid is ingetraint? Ik zit al 3 dagen op 1 mbit upload maar nog steeds 7 mbit download ipv 20.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52
Vandaag mn oude ADSL comfort (6mb/712kb) van Planet omgezet naar Internet Extra (8mb/1mb).
Eerst een paar keer die gasten duidelijk moeten maken dat ik geen 20mbit wilde (want dat is immers nog 4e goedkopen dan wat ik tot dusver betaalde), maar dat ik gewoon internet extra wilde voor 35e.

Heb ook al dagen last van traag ADSL, maar volgens de helpdesk werd daar aan gewerkt..... dus hopelijk kan ik straks weer eens genieten van normale snelheden!

tijdens het afronden meteen gevraagd naar de gratis wireless modem die je in bruikleen krijgt. "Nee meneer, dat is alleen voor nieuwe abbonees". Waarop ik vroeg of ze geen waardering hadden voor klanten die al 7 jaar lang 54e in de maand betalen voor hun internet. Maar nog steeds kon het niet, krijg nu een multi pc modem opgestuurd (weet niet wat voor iets dat is) maar het was gratis dus waarom niet ;)

Al met al toch netjes geholpen en ik hoop dat ik de 8mb haal want ik zit op een aardig afstandje van de centrale

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 18:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heb een vraagje aan oude planet klanten. Sinds dat Planet veranderd is in KPN komt alle mail die richting allias@planet.nl niet meer binnen op mijn mailbox. Hebben meer mensen hier last van? Mijn hoofdemail adres van die mailbox werkt wel gewoon nog. Maar het is nogal vervelend dat ik blijkbaar nu al enkele tijd net bereikbaar ben op die andere adressen.

Heb naar mezelf gemaild en je krijgt geen fouten terug oid. Heb ook contact gezocht met KPN, die zoeken het uit. Maar ben ik nu de enige met dit probleem? En is er een manier om te tracen of die mailtjes wel ergens aankomen?

• Haazzz
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:00:
Hoelang duurt het ongeveer voordat nieuwe downloadsnelheid is ingetraint? Ik zit al 3 dagen op 1 mbit upload maar nog steeds 7 mbit download ipv 20.
Naar mijn weten traint je modem gewoon in op een bepaalde snelheid en verandert dan in principe niet meer zolang je verbonden bent. Als je de internetverbinding verbreekt en opnieuw start gaat je modem weer opnieuw intrainen. Als ik handmatig de internetverbinding reset dan krijg ik een redelijk hoge waarde (rond de 12mbit), maar na een tijdje knalt internet er weer uit en dan heb ik nog maar een snelheid van rond de 7 mbit.
swtimmer schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:36:
Heb een vraagje aan oude planet klanten. Sinds dat Planet veranderd is in KPN komt alle mail die richting allias@planet.nl niet meer binnen op mijn mailbox. Hebben meer mensen hier last van? Mijn hoofdemail adres van die mailbox werkt wel gewoon nog. Maar het is nogal vervelend dat ik blijkbaar nu al enkele tijd net bereikbaar ben op die andere adressen.

Heb naar mezelf gemaild en je krijgt geen fouten terug oid. Heb ook contact gezocht met KPN, die zoeken het uit. Maar ben ik nu de enige met dit probleem? En is er een manier om te tracen of die mailtjes wel ergens aankomen?
Wij hebben hier 3 mailboxen op ons abonnement, 1 met 5 adressen en 2 met maar 1 adres. Maar wij zijn dus ook van abonnement geswitcht (eerst van Planet, nu gewoon KPN), en de mail werkt nog prima. Alles komt aan op alle adressen!
Over dat tracen weet ik verder niks ;)

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 18:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wij hebben hier 3 mailboxen op ons abonnement, 1 met 5 adressen en 2 met maar 1 adres. Maar wij zijn dus ook van abonnement geswitcht (eerst van Planet, nu gewoon KPN), en de mail werkt nog prima. Alles komt aan op alle adressen!
Over dat tracen weet ik verder niks ;)
Ja ik had zelf eerst ook niets door. Totdat bleek dat ik bepaalde mail gemist had en hierover werd gebeld. Erg vervelend. Vooral ook omdat de mensen die dus naar die adressen mailen geen fout zien!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-08 15:36
Ik ben van planet 3000/512 naar KPN extra gegaan. Ik heb nog gewoon mijn eigen modem (SMC7904WBRA)

Wat mijn router zegt
Up Stream
1031 (Kbps.)

Down Stream
10678 (Kbps.)

Noise Margin
Upsteam: 10 dB
Downstream: 8 dB

Attenuation
Upsteam: 28 dB
Downstream: 26 dB

Download is stabiel op 1.1MB/s
upload is stabiel op 112KB/s

Mijn Noise Margin zijn volgens mij niet echt optimaal.. maar volgens mij is het bij 6 dB pas kritiek. Voor de rest ben ik er zeer tevreden mee. Ik heb het net voor ik op vakantie ging aangevraagt en toen ik 3 weken later terug was, was alles al klaar. Mijn zus was gewoon thuis en heeft ook geen down times gehad.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Verwijderd

Haazzz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:43:
[...]

Naar mijn weten traint je modem gewoon in op een bepaalde snelheid en verandert dan in principe niet meer zolang je verbonden bent. Als je de internetverbinding verbreekt en opnieuw start gaat je modem weer opnieuw intrainen. Als ik handmatig de internetverbinding reset dan krijg ik een redelijk hoge waarde (rond de 12mbit), maar na een tijdje knalt internet er weer uit en dan heb ik nog maar een snelheid van rond de 7 mbit.
Nou als dat zo is krijg ik niet het product waar ik voor betaal, of wel?

• Haazzz
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:14:
[...]

Nou als dat zo is krijg ik niet het product waar ik voor betaal, of wel?
Je krijgt vast wel het product geleverd waarvoor je betaald (20mbit/1mbit toch?).
Alleen traint je modem niet hoog in kennelijk, je moet eigenlijk een paar keer handmatig resetten en kijken of je steeds dezelfde waarde krijgt! Je kunt bij de helpdesk van KPN ook even een lijnmeting aanvragen, weet je meteen of het signaal wel door komt. En kan je ook meteen eens vragen hoe ver je van de centrale zit!

Verwijderd

Haazzz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:29:
[...]

Je krijgt vast wel het product geleverd waarvoor je betaald (20mbit/1mbit toch?).
Alleen traint je modem niet hoog in kennelijk, je moet eigenlijk een paar keer handmatig resetten en kijken of je steeds dezelfde waarde krijgt! Je kunt bij de helpdesk van KPN ook even een lijnmeting aanvragen, weet je meteen of het signaal wel door komt. En kan je ook meteen eens vragen hoe ver je van de centrale zit!
Line is iets van 40 db, dus volgens zo'n tabel van internet zou ik rond de 1.3 mb max kunnen downloaden, handmatig resetten via reset knop of browser? via browser heb ik al meerdere keren geprobeerd.

• Haazzz
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:58:
[...]

Line is iets van 40 db, dus volgens zo'n tabel van internet zou ik rond de 1.3 mb max kunnen downloaden, handmatig resetten via reset knop of browser? via browser heb ik al meerdere keren geprobeerd.
Hoe heb je het precies gedaan met browser? Lag internet er toen ook daadwerkelijk even uit, of kon je gewoon doorgaan met internetten?
Als het goed is kan je namelijk even niet internetten, want je modem moet weer verbinding maken!
Via de reset knop kan ook, moet je er alleen wel rekening mee houden dat al je instellingen weg zijn, dus wat je dan even moet doen voordat je dat doet is een backup maken van de instellingen. Veel routers hebben daar wel de mogelijkheid voor ;)

Verwijderd

Haazzz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:06:
[...]

Hoe heb je het precies gedaan met browser? Lag internet er toen ook daadwerkelijk even uit, of kon je gewoon doorgaan met internetten?
Als het goed is kan je namelijk even niet internetten, want je modem moet weer verbinding maken!
Via de reset knop kan ook, moet je er alleen wel rekening mee houden dat al je instellingen weg zijn, dus wat je dan even moet doen voordat je dat doet is een backup maken van de instellingen. Veel routers hebben daar wel de mogelijkheid voor ;)
Heb gewoon de experiabox en reboot functie gebruikt. Behalve SSID broadcast op off heb ik niks verandert

• mtv1
afgelopen zaterdag IPB premium (20Mb) besteld, vanaf ipb standaard (3 mb).

Vandaag is line mode aangepast van G.992.3 naar G.992.5., max line rate is nu nog 12064, up is al 1024. (we zitten nog niet op 20).

Heb model wel gereboot, omdat in eerste instantie geen hogere downloadsnelheid werd gehaald. bleef hangen op 3 mb snelheid (318 kb/s), zit na reboot op 1227 kb/s.

Verwijderd

Ik heb gebeld, en max hier te halen is 1.1 mb (4 km afstand), beetje raar dat me een premium pakket word verkocht, maar goed, had een aardige medewerkster aan de lijn die het heeft omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer informatie te vinden over wanneer op mijn adres (centrale Breda - Burgst) de hogere snelheden beschikbaar komen, maar dat lijkt onmogelijk, of ik zoek op de verkeerde plaatsen.
Begin juli heb ik een aanvraag gedaan (via de actie met de antwoordkaart die ik heb gekregen om m'n Planet abo om te zetten naar KPN Premium.
Daarna 1 brief dat het mogelijk 2 weken langer zou kunnen duren en vervolgens stilte... ook nog geen constructief fatsoenlijk antwoord van de helpdesk ontvangen. Ik wacht nu 6 weken op de hogere snelheden.

Is email en/ of bellen naar de helpdesk de enige manier om die informatie te krijgen of zijn er andere manieren om hier achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:00
Vanavond met KPN gebeld om mijn pa over te laten zetten van direct-ADSL naar één van de nieuwe smaakjes die KPN biedt.

De dame kon nergens vinden dat we Direct-ADSL hadden. Sterker, ze wist niet eens wat het was. Online kan ik het ook niet regelen.

Is er iemand die Direct-ADSL had en al wel is overgezet? Zo ja hoe heb je dat dan wel voor elkaar gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:23:
Ik probeer informatie te vinden over wanneer op mijn adres (centrale Breda - Burgst) de hogere snelheden beschikbaar komen, maar dat lijkt onmogelijk, of ik zoek op de verkeerde plaatsen.
Begin juli heb ik een aanvraag gedaan (via de actie met de antwoordkaart die ik heb gekregen om m'n Planet abo om te zetten naar KPN Premium.
Daarna 1 brief dat het mogelijk 2 weken langer zou kunnen duren en vervolgens stilte... ook nog geen constructief fatsoenlijk antwoord van de helpdesk ontvangen. Ik wacht nu 6 weken op de hogere snelheden.

Is email en/ of bellen naar de helpdesk de enige manier om die informatie te krijgen of zijn er andere manieren om hier achter te komen?
Ja, je zult moeten bellen met KPN. De centrales worden niet meer geupgrade (is al diverse malen in dit topic vermeld) en dus krijg je niet automatisch de nieuwe snelheden. Aangezien er in dit topic ook al een paar keer gezegd is dat KPN een paar aanvragen kwijt was geraakt of fout heeft gedaan kun je alleen zeker zijn van een hogere snelheid/lagere prijs door met KPN te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb redelijk wat teruggelezen, maar er wordt veel (technisch) gepost over modems, instellingen, etc. Het feit dat er geen centrales meer geupgrade worden had ik neit teruggevonden, ik heb niet alle 59 pagina's gelezen ;)

Hoe dan ook, volgens postcodechecks (ook eentje van KPN zelf) zijn de nieuwe snelheden gewoon leverbaar op m'n huidige adres, ik zal eens gaan bellen.
Ik was alleen benieuwd of er op andere plaatsen nog meer info te vinden was, ik heb in principe niet zo heel veel vertrouwen in een helpdesk of klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Inmiddels overgestapt van 6mbit (Planet) naar 20mbit (KPN), in deze topic heb ik gelezen dat je met je 'oude' planet inlog gegevens kan blijven inloggen zodat het huidige ip adres behouden blijft. Dit werkt prima, maar krijg ik mijn hogere snelheid dan wel?

Ik heb al geprobeerd, alleen het maak bij mij geen verschil. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ik heb sinds een week of 4 nu de nieuwe snelheid, had eerst Planet ADSL Standaard, en ben overgegaan op KPN IPB Extra (8mb/1mb). Ben pas deze week terug van vakantie, dus ben er nu pas mee bezig gegaan.
De opleverdatum was niet helemaal goed gegaan, had namelijk een wensdatum opgegeven voor een week geleden ongeveer, vanwege het feit dat ik op vakantie ging. Daardoor schijn ik nu al dubbele kosten te gaan maken voor het bellen, maarja, dat zien we tzt wel weer.

Alleen nu ontving ik vandaag opeens een factuur van Planet. Wat blijkt, zowal Planet als KPN IPB lopen nu naast elkaar. Ik dus bellen met KPN, en die zeiden dat dit wel eens vaker gebeurde, en ze zouden Planet per direct opzeggen.
Toen wou ik bij Mijn KPN mijn planet-emailadressen invoeren, zodat ik gewoon mijn huidige emailadressen zou behouden, en ik zag dat ik helemaal niks kon wijzigen bij het kopje 'Mailboxen'.
Dus weer bellen en vragen hoe dat kwam. Blijkt dat mijn order 'vastgelopen' was bij KPN, iets wat wederom vaker schijnt voor te komen bij KPN, zou vertrouwde de dame van KPN mij toe. Ze zou een formulier door gaan sturen, en met 5 werkdagen zouden mijn mailboxen actief moeten zijn.
Ik werd weer doorverbonden met de Opzeggingsafdeling om dit recht te zetten, want de opzegging van Planet moest weer ongedaan gemaakt worden, anders kon ik mijn emailadressen niet behouden. Toen bleek opeens dit niet meer mogelijk. Als een slooporder is gegeven, kan dit niet meer ongedaan gemaakt worden...
Nu moet ik op de dag dat mijn planet-email niet meer werkt, bellen met de opzeggingsafdeling, om te zorgen dat mijn planet-emailadressen gered worden.

Is dit normaal? Hoe heeft de rest het gedaan met zijn emailadressen van Planet?

[ Voor 0% gewijzigd door Rossi op 18-08-2008 16:16 . Reden: Typo \o/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 19:14

TYZ

Hier even een schets van mijn situatie, let op als je een soortgelijke situatie hebt!

Ik heb twee abonnementen lopen op hetzelfde adres:
(1) InternetPlusBellen Lite van KPN (sinds juli 2005)
(2) E-mailonly van ex-Planet (ooit omgezet vanuit een ADSL-abonnement op een ander adres, later meeverhuisd naar mijn huidige adres)

Mijn wens was eenvoudig: het upgraden van het IPB Lite abonnement naar het nieuwe IPB Extra. Wat er gebeurde:

(1) Bij de eerste upgradepoging probeerde men mijn E-mailonly om te zetten naar InternetPlusBellen. Zag het toevallig op tijd op CSC, dus gauw laten annuleren en de upgrade opnieuw aangevraagd.

(2) Tweede poging levert een bevestigingsbrief voor een nieuw abonnement met nieuwe gebruikersnaam compleet met nieuw modem. Niet de bedoeling natuurlijk, dus weer gebeld. Zou vaker gebeuren dat mensen een nieuw modem opgestuurd krijgen, dus moest gewoon afwachten. Tijdje later blijkt de aanvraag niet uitgevoerd te kunnen worden (niet verrassend).

(3) Weer gebeld voor upgrade, wordt nu goed in het systeem ingevoerd, mijn oude KPN abonnement kwam nu ook in de Maranello-omgeving terecht. (Sterker nog, sinds vanmiddag is het nieuwe profiel actief in het modem, dus de downloadsnelheid zal hopelijk gauw volgen. Upload zit al op 1 Mbps.) De oorspronkelijk aangevraagde upgrade lijkt nu dus helemaal goed te gaan. En vrij vlot, binnen een weekje (sinds het 'bijbehorende' telefoontje ).

(4) Echter, nog niet alle administratieve ellende was achter de rug: valt er een bevestigingsbrief in de bus dat mijn E-mailonly abonnement "op mijn verzoek" omgezet zou worden naar Internet Extra (zonder bellen dus). Meteen gebeld om die opdracht te laten annuleren, bleek het niet mogelijk te zijn in het systeem! Dag erna nogmaals gebeld, was nog steeds niet mogelijk. Vandaag maar wéér gebeld, nu was het mogelijk volgens de medewerker. Zie de annulering nog niet terug in CSC, maar ik heb inmiddels weer enig vertrouwen dat het goed gaat komen.

Wat is nu de moraal van dit verhaal? Let op met meerdere abonnementen op één adres en geef aan de medewerker expliciet door wat er moet gebeuren met welk abonnement. Desnoods met klantnummer erbij.

Dit probleem is natuurlijk pas gaan spelen bij de migratie van alle KPN en Planet abonnementen naar één platform. (Volgens mij is onderhuids alles naar het oude Planet platform gemigreerd en hebben ze dat hernoemd tot KPN. Voor de administratie rondom mijn altijd-al-KPN InternetPlusBellen abonnement moet ik nl. tegenwoordig ook naar http://csc.maranello.planet.nl...)

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo 2 weken geleden ook de overstap aangevraagd, van Planet Comfort (6 mbit) naar KPN Premium (20 mbit). Echter voor zover ik door heb alleen nog maar een bevestigingsbrief gehad.

Kan iemand mij vertellen of je met de Speedtouch 510 de line mode kan zien, en zoja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:27:
Kan iemand mij vertellen of je met de Speedtouch 510 de line mode kan zien, en zoja, hoe?
Inloggen met telnet (10.0.0.138) en dan het commando "adsl:info" geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Houston we live lift off... *O*

Anderhalve week geleden de Upgrade van Planet Comfort naar KPN Premium aangevraagd. De modem is nog niet binnen maar we draaien met een Speedtouch 546 en die is ADSL 2+ klaar.

Het profiel in de wijkcentrale, Nijmegen centrum is geupdate van G.992.3 Annex A naar G.992.5 Annex A. Blijkbaar worden centrales die op ADSL 2 staan wel naar ADSl 2+ geupdate.... :Y)

De snelheden staan nu op 1.021 kb/s upload en 15.586 kb/s download....... *O* :Y

Ik kan nu niet betrouwbaar de downloadsnelheid testen daar er nog twee huisgenoten op de verbinding zitten. Bij wijze van proef heb ik even een driver pakket van de ATI website gedownload. De drivers worden door Akamai gehost en dat is in de regel garantie voor een snelle en strakke download. De download stabiliseerde rond de 1120 kB/s. Dat duidt erop dat er geen cap op de verbinding zit lijkt mij. We zouden maximaal 15.586/9.55 = 1632 kB/s moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-08 16:11
EricJH schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 02:02:
Houston we live lift off... *O*

Anderhalve week geleden de Upgrade van Planet Comfort naar KPN Premium aangevraagd. De modem is nog niet binnen maar we draaien met een Speedtouch 546 en die is ADSL 2+ klaar.

Het profiel in de wijkcentrale, Nijmegen centrum is geupdate van G.992.3 Annex A naar G.992.5 Annex A. Blijkbaar worden centrales die op ADSL 2 staan wel naar ADSl 2+ geupdate.... :Y)

De snelheden staan nu op 1.021 kb/s upload en 15.586 kb/s download....... *O* :Y

Ik kan nu niet betrouwbaar de downloadsnelheid testen daar er nog twee huisgenoten op de verbinding zitten. Bij wijze van proef heb ik even een driver pakket van de ATI website gedownload. De drivers worden door Akamai gehost en dat is in de regel garantie voor een snelle en strakke download. De download stabiliseerde rond de 1120 kB/s. Dat duidt erop dat er geen cap op de verbinding zit lijkt mij. We zouden maximaal 15.586/9.55 = 1632 kB/s moeten kunnen halen.
1120 kb/s down haal ik ook en dat is met het KPN Extra abonnement. Mn modem is ingetraind op 12 Mbit.
Je verbinding is dus toch nog niet echt optimaal. Het zou harder moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
-elw00d schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:28:
[...]

1120 kb/s down haal ik ook en dat is met het KPN Extra abonnement. Mn modem is ingetraind op 12 Mbit.
Je verbinding is dus toch nog niet echt optimaal. Het zou harder moeten kunnen.
Ik schreef al dat er op dat moment nog twee huisgenoten op de verbinding zaten (studentenhuis). Net even de definites voor Trojan Hunter gedownload met 1315 kB/s (1315*9,55 = 12558 kb/s).. Even een driverpakket bij ATI opgehaald met 1380 kB/s (13179 kb/s) terwijl er nu met mij erbij vier mensen op de verbinding zitten.

Eén van de huisgenoten is een nachtdier net als ik dus ik kan enkel 's nachts laat testen. Als ik 's nachts een keer de verbinding alleen heb zal ik verder posten wat de downloadsnelheden zijn.

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-08 16:11
EricJH schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:52:
[...]
Ik schreef al dat er op dat moment nog twee huisgenoten op de verbinding zaten (studentenhuis). Net even de definites voor Trojan Hunter gedownload met 1315 kB/s (1315*9,55 = 12558 kb/s).. Even een driverpakket bij ATI opgehaald met 1380 kB/s (13179 kb/s) terwijl er nu met mij erbij vier mensen op de verbinding zitten.

Eén van de huisgenoten is een nachtdier net als ik dus ik kan enkel 's nachts laat testen. Als ik 's nachts een keer de verbinding alleen heb zal ik verder posten wat de downloadsnelheden zijn.
Ik bedoelde ook alleen maar dat het harder zou moeten gaan als je huisgenoten de lijn niet gebruiken. :)

• EricJH
-elw00d schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:50:
[...]

Ik bedoelde ook alleen maar dat het harder zou moeten gaan als je huisgenoten de lijn niet gebruiken. :)
Dat denk ik ook. :Y Ik ben benieuwd....

Edit:Zat net alleen op de verbinding. Heb de modem gereset, hij traint nu op 15463 en dat is goed voor 1619 kB/s. Met Opera 9.51 en schone cache en verder niets anders open dan de achtergrond programma's haal ik 1617kB/s met de 100MB test file van de BBNed test pagina. :7

Ben niet ontevreden tot zover. O-)

[ Voor 39% gewijzigd door EricJH op 21-08-2008 02:37 ]

• mtv1
heeft het zin om je modem meerdere malen te resetten om een hogere training te krijgen (gaat de line speed omhoog na meerdere reboots)? (ik had 3 mb, ben geupgraded naar max 20mb maar haal nu niet meer dan 11 mb, heb 1 keer model gereset).

• T7D_Sneezy
nog meer mensen die last hebben van het feit dat ze de opgegeven snelheid bij verre niet halen?

ik zou een 6mbit lijn moeten hebben maar ik haal maximaal 3mbit. Dit terwijl mijn modem toch een lijnsnelheid aangeeft van 6mbit. Ik dus bellen met die KPN helpdesk. Die trekken hun handen er ook vanaf, want de lijn is immers goed tot mijn modem beweren ze....

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
T7D_Sneezy schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:29:
nog meer mensen die last hebben van het feit dat ze de opgegeven snelheid bij verre niet halen?

ik zou een 6mbit lijn moeten hebben maar ik haal maximaal 3mbit. Dit terwijl mijn modem toch een lijnsnelheid aangeeft van 6mbit. Ik dus bellen met die KPN helpdesk. Die trekken hun handen er ook vanaf, want de lijn is immers goed tot mijn modem beweren ze....
Heb je voordat dit probleem speelde ook al ADSL gehad? Zoja, welke snelheid haalde je toen?
Er zijn altijd mensen met ditsoort issues, maar er zijn "over 9000!" mogelijke oorzaken. :P

• T7D_Sneezy
XanaduNL schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:10:
[...]

Heb je voordat dit probleem speelde ook al ADSL gehad? Zoja, welke snelheid haalde je toen?
Er zijn altijd mensen met ditsoort issues, maar er zijn "over 9000!" mogelijke oorzaken. :P
al 7 jaar..... de huidige snelheid al meer dan een jaar ofzo... echter van de een op de andere dag stortte de snelheid in. Geen leechers op de wifi, mn laptop is niks veranderd, gewoon zomaar.... overigens bij familie hier in de buurt hetzelfde verhaal. alleen KPN zegt dat er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben wat mooi's!

jaren lang trouwens dienst bij planet ( 6 mb ) en maar overgestapt op 20 MB omdat het goedkoper en sneller (in theorie) is. Dit werd allemaal automatisch gedaan voor ons en zoals de werknemer van kpn zij: ik kunt lekker achterover leunen "wij doen het werk wel voor u"

Dat hebben we geweten, Ik kijk laatst op mij afschriften en ik zie in eens. 600,- Er af wegens contract breuk van planet. Zijn ze gek geworden? Dit was allemaal kostenloos en we konden niet eens bij planet blijven. Na een lang verhaal was dit niet de bedoeling en ik word als het goed is straks terug gebeld over hoe ze het gaan oplossen.

Qwa snelheid zijn we er niet op voor uit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:46:
Wij hebben wat mooi's!

jaren lang trouwens dienst bij planet ( 6 mb ) en maar overgestapt op 20 MB omdat het goedkoper en sneller (in theorie) is. Dit werd allemaal automatisch gedaan voor ons en zoals de werknemer van kpn zij: ik kunt lekker achterover leunen "wij doen het werk wel voor u"

Dat hebben we geweten, Ik kijk laatst op mij afschriften en ik zie in eens. 600,- Er af wegens contract breuk van planet. Zijn ze gek geworden? Dit was allemaal kostenloos en we konden niet eens bij planet blijven. Na een lang verhaal was dit niet de bedoeling en ik word als het goed is straks terug gebeld over hoe ze het gaan oplossen.

Qwa snelheid zijn we er niet op voor uit gegaan.
IK zou geen seconde aarzelen en het onterechte bedrag direct terug boeken. Zijn ze helemaal gek geworden, het is al niet een bedrag zeg pfff. Ik schrik en beetje van u bericht, want hoe vaak zou dit voorkomen? scarry :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het voordeel van automatisch incasso. gelijk weer terug boeken die handel. Volgens een medewerker van KPN was dit het beste. Anders moest ik 10 a 12 weken op mijn geld wachten, nou vind ik het niet erg om op geld te wachten, maar onterecht geld van mij rekening zonder enige toestemming en voorwaarden gaat mij te ver.

Meschien had kpn het niet zo groot moet brengen SNELHEIDSVERHOGING! Doe iest wat je kan, niet? Begin er ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMF JinLi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

LazyMF JinLi

Karma's bitch!

Wij zaten ook jarenlang bij Planet van 6 mb en in juli aangegeven over te willen stappen naar KPN premium. Een week later de experia box toegestuurd gekregen met een lichte snelheidsverhoging van 6 naar 12 mb.

Nu ruim een maand later met regelmatig disconnecties, ontvang ik 2 facturen voor zowel de oude planet adsl-comfort als de nieuwe KPN premium. Ook wil mijn modem niet hoger intrainen als 1.021 / 13.849 kbps.

Ik dacht nog dat het goed zou komen,.. maar helaas moet er toch weer gebeld worden met de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden de snelheidsverhiging van panet comfort naar kpn 20Mb aagvraagd, die is volgens de maranello pagina nu doorgevoert, echter zit ik op het moment in zuid-frankrijk. Ik heb het vermoeden dat die experiabox (die ik nodig heb, heb thuis een adsl 1 modem) nog niet is verzonden, heb daar namelijk geen bericht van gekregen, wel zie ik op de maranello pagina bij orderstatus een extra kop "overige diensten" staan die "in behandeling is" (met een verwachte datum enkele dagen terug) terwijl de abbonementswijziging al voltooid is..

Ik ben erg benieuwd wat ik ga aantreffen als ik zaterdag over 1 week thuis kom, hoogstwaarschijnlijk geen experiabox en een niet werkende internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:22:
Dat is het voordeel van automatisch incasso. gelijk weer terug boeken die handel.
Dat is het *nadeel* van automatische incasso. Als je het zelf had moeten overschijven had je het gelijk al niet gedaan. Nu moet je dus iets terug draaien wat nooit had mogen gebeuren

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het jammere is dat mijn rekening automatisch word afgeschreven. Ze kunnen dus klakkenloos 600 euro er af halen zoals je ziet!

ik wil dan ook iedereen waarschuwen, Kijk even goed op je afschriften (online bankieren) want dit mag niemand natuurlijk gebeuren.

Maar de klantenservice weet ook niet veel, Ja als wij het er af halen zou het wel nuttig zijn?
ik heb dus gewoon zelf inisatief genomen en de 600 euro terug laten storten. als kpn het niet bevalt spannen ze me maar een kort geding aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:54:
als kpn het niet bevalt spannen ze me maar een kort geding aan.
Die kans acht ik 0.0 :P ze weten op voorhand al dat dit kansloos word voor hun. Nogmaals, laat ze nou eens de boel goed op poten zetten, want de klachtenstroom zal op dit soort wijze`s alleen maar toe nemen in plaats van afnemen ;)

• Jazzle
  • Niet online
Nou ik ben thuis, pakketje lag gewoon bij postkantoor, aangesloten, krijg 1.2MB/s gemiddeld, mooi :) toch 2x zo snel als vroeger voor minder geld. Nou zit er ook een brief bij over de laptop, lijkt me geen slechte deal, maar werkt dat ook na een wijziging (lijkt me wel toch, anders had ik die brief niet gekregen).

Weet iemand overigens hoe mijn rekening eruit gaat zien? vroeger kreeg ik altijd een rekening van 24,30 van planet en de rest van kpn (55-24,30=30,70), maar nu wordt het als het goed is in totaal €50, hoe zit dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Jazzle op 28-08-2008 20:12 ]

• Johny_B
  • Laatst online: 23-08 14:59
@Jazzle: Je kan meedoen aan die laptop actie, maar dan zit je wel aan een 2 jarig contract vast. Je moet alleen dat kaartje terugsturen. Alles komt op 1 factuur te staan, dus niet meer én op je telefoonrekening én via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment internetplusbellen Go, deze is nog de basis van "planet". Nu heb ik na 40 minuten aan de helpdesk te hebben gehangen een omzetting kunnen doen naar internetplus bellen basis van de kpn, echter krijg ik nu weer een nieuwe modem (huidige modem is expediabox siemens 55sx) opgestuurd en een nieuw telefoonnummer. Het telefoonnummer zou mbt. van een belletje naar de helpdesk weer terug gezet kunnen worden naar mijn huidige nummer....
(Ik word er inmiddels zo moe van! :( )

is dit normaal (ik wil alleen maar de snelheidsverhoging) dat dit zo omslachtig moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Nou hierbij mijn verhaal dan ook maar.
Op 01-07-2008 gebeld dat ik wilde upgraden van Planet Internet comfort naar KPN Internet premium.
Alles in orde gemaakt en het zou binnen 2 weken geregeld worden.

Op 03-07-2008 verscheen op GoT het bericht dat bij een hoop mensen die de upgrade hadden aangevraagd dat ze die orders kwijt waren en ze dus het opnieuw moesten invoeren en dus had ik weer gebeld. En inderdaad mijn order was niet meer te vinden volgens de medewerker. Dus weer opnieuw ingevoerd en hopelijk ging het nu wel goed.

Op 05-07-2008 kreeg ik 2 brieven van KPN met gefeliciteerd met uw nieuwe abonnement. Ik denk wtf? Blijkt dat ik dus ineens 2 keer Internet premium had en dus eigenlijk op dat moment 3 abonnementen in totaal.

Op 06-07-2008 gebeld waarom ik ineens nieuwe abonnementen had en geen upgrade. Doorverbonden naar de afdeling opzeggen en die hebben de 2 abonnementen weer geannuleerd. Ze had ook gelijk nu de upgrade wel goed aangevraagd. Het duurde nu wel ineens een maand voordat het actief zou worden.
Op maranello gekeken en daar was nu inderdaad de aanvraag van mijn upgrade zichtbaar en die zou op 11-08-2008 opgeleverd worden. Ik ging toch op vakantie dus dacht nou dan is het mooi geregeld als ik terug ben.

Op 18-08-2008 kwam ik terug van vakantie en restarte mijn speedtouch 546v6. Helaas nog steeds de oude snelheid. In maranello stond mijn aanvraag ook nog steeds ‘In behandeling’.

Op 19-08-2008 gebeld waarom mijn upgrade nog niet was doorgevoerd. Van allerlei bla bla en er stond nog iets op Pending. Er werd een formulier aangemaakt en dan zou het goed komen.

Paar dagen later nog steeds niks dus weer gebeld. Ja, dat ene staat nu op gereed, maar nu staat er nog iets anders op Pending, maar om die gereed te maken moest eerst die andere op gereed staan en nu kan deze ook geregeld worden en dan komt het helemaal goed. Ik geloof dat ik maandag had gebeld en het zou voor het einde van de week geregeld zijn.

Nou op vrijdag had ik nog niks en weer gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg vond het erg vervelend - ja daar schiet ik echt iets mee op – en hij zou een VIP formulier aanmaken en dan zou het normaal binnen 24 geregeld zijn. Maar omdat het weekend was kon het wel iets langer duren dus als het maandag er nog niet was dan moest ik weer bellen.

Maandag om een uurtje of 5 was er uiteraard nog niks en weer gebeld. Ja, er was nog iets niet goed ofzo en ik werd doorverbonden met de afdeling leveringen en die zouden het in orde maken. Het zou volgens hen nu in orde komen en ik zou binnen 48 worden terug gebeld over of alles in orde was.

Woensdag was ik niet teruggebeld zoals eigenlijk wel weer verwacht helaas. Dan maar weer zelf bellen. Het formulier om mij terug te bellen was afgewezen en daarom was ik niet gebeld. Waarom mijn upgrade nog steeds niet was uitgevoerd ging de medewerker uitzoeken. Hij zag nog iets wat mis was, zoals al die andere 300 honderd duizend ook zagen. Ik had er uiteraard weinig vertrouwen in, maar hij zou iets gaan regelen en dan zou het binnen 2 weken rond zijn. Meestal zei hij dat het al binnen een week was, maar het kon ook iets langer zijn. Ik zou er een brief over krijgen dat het in orde was en dat mijn upgrade gelukt was en dan zou het goed zijn.
Dit laatste telefoongesprek was afgelopen woensdag 27-08-2008. Tot op de dag van vandaag nog steeds geen upgrade. Ik heb er ook heel weinig vertrouwen in dat het over nu 1,5 week wel geregeld gaat worden.

Zo een aardig lang verhaal en zoals uit Dit topic blijkt, worden we allemaal aan precies hetzelfde lijntje gehouden. Ik hoop dat het ooit nog goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Ik post maar hier dacht ik.

Wij hebben hier al een jaartje IPB basic, 1500 kbit / 256 kbit voor 35 euro.
Nu zie ik al een tijdje dat dit tegenwoordig 3000 / 512 is voor 35 euro.

Heb KPN al gemaild waarom wij die nieuwe snelheid niet hebben en of dit nog gebeurd. Natuurlijk geen reactie, want KPN is een k*t bedrijf ;)

Nu vraag ik mij af of mensen hier wel een nieuwe snelheid gehad hebben, of wij maar moeten annuleren en opnieuw een contract afsluiten voor de nieuwe Basis IPB...

3 Inches of Bloodsport!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Precies hetzelfde verhaal als DarkShadow16 hier...
Ik probeer al vanaf 16 juli een simpele upgrade te doen. Minstens 10 keer en 2 uur lang gebeld.
Bij het laatste telefoontje werd mij aangeraden om nóg 16 dagen te wachten en als de upgrade dan nog niet gelukt is, moet ik weer bellen.
Dit plaatje zegt genoeg: http://i33.tinypic.com/mcw7r4.png
We worden schandalig genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-08 21:25
Freich schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:23:
Ik post maar hier dacht ik.

Wij hebben hier al een jaartje IPB basic, 1500 kbit / 256 kbit voor 35 euro.
Nu zie ik al een tijdje dat dit tegenwoordig 3000 / 512 is voor 35 euro.

Heb KPN al gemaild waarom wij die nieuwe snelheid niet hebben en of dit nog gebeurd. Natuurlijk geen reactie, want KPN is een k*t bedrijf ;)

Nu vraag ik mij af of mensen hier wel een nieuwe snelheid gehad hebben, of wij maar moeten annuleren en opnieuw een contract afsluiten voor de nieuwe Basis IPB...
Misschien moet je zélf gewoon je abbo wijzigen? :/
(en niet zeuren naar KPN dat ze standaard jou abbo maar hadden moeten veranderen omdat dat voor jou voordeliger is)
Ik heb gewoon via de site mijn abbo gewijzigd van IPB 3M naar IPB 8M, en ben nu per maand én een paar euro goedkoper uit én het internet is bijna 3x zo snel :D
Alles was binnen een paar dagen gefixxed :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Arnout schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:24:
Eergister via de website csc aangevraagd upgrade naar KPN Internet Extra vanaf Planet 34,95, met als leverdatum gister.

Vandaag geregeld: (:> @ KPN)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              6.0              6.0
Attenuation  [dB]     :             22.0              8.0
OutputPower  [dBm]    :             14.5             12.0

Available Bandwidth                Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            15169             6432
  Upstream            :             2415             1024

Prima dus, de download is overigens nog niet beschikbaar maar dat is normaal.

Heeft het nog nut om een Speedtouch 516i te halen om zodoende de ingetrainde downstream te verhogen? (huidig modem is een Speedtouch 510v4i). Of zal de margin niet verschillen tussen een oude en een wat nieuwere (betere?) modem? (1000 meter hemelsbreed van de centrale)
Inmiddels 516i gekocht en geinstalleerd als modem-only (PPTP - PPPoA). Werkt nu eindelijk goed.

Het vage is dat de 510 een hogere upload haalde. Deze haalt een hogere download (ADSL2 denk ik) maar ten koste van een stukje upload. Ach, wat the heck.

1200m van de centrale (Stiens, bedrijventerrein Middelsé).
{Administrator}[adsl]=>info

Modemstate : Up
xDSL Type : ADSL
Bandwidth (Down/Up - kbit/s) : 7936/928
Uptime (days hh:mm:ss) : 1 day, 11:40:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmiGueL schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:55:
[...]

Misschien moet je zélf gewoon je abbo wijzigen? :/
(en niet zeuren naar KPN dat ze standaard jou abbo maar hadden moeten veranderen omdat dat voor jou voordeliger is)
Ik heb gewoon via de site mijn abbo gewijzigd van IPB 3M naar IPB 8M, en ben nu per maand én een paar euro goedkoper uit én het internet is bijna 3x zo snel :D
Alles was binnen een paar dagen gefixxed :)
@SmiGueL Hoe had je dit gedaan dan?
Gewoon op die maranello ingelogd, of had je op de kpn homepage het internet 8mb dmv de bestelknop omgezet?
------------------------------------------------------------------

Ik zit er trouwens aan te denken om mijn planet standard pakket om te zetten in een kpn premium abonnement.
Nou heeft kpn op dit moment een leuke actie lopen waarmee je nu dus ook een laptop krijgt bij aanschaf van een kpn internet premium abbo zonder plus bellen.

Maar nou is mijn vraag. Kom ik ook voor die laptop in aanmerking als ik mijn oude planet abonnement overzet in een nieuw 2-jarig kpn premium abonnement?
De actie loopt nog tot 15 september dus als het kan dan moet ik snel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:03:
[...]

@SmiGueL Hoe had je dit gedaan dan?
Gewoon op die maranello ingelogd, of had je op de kpn homepage het internet 8mb dmv de bestelknop omgezet?
------------------------------------------------------------------

Ik zit er trouwens aan te denken om mijn planet standard pakket om te zetten in een kpn premium abonnement.
Nou heeft kpn op dit moment een leuke actie lopen waarmee je nu dus ook een laptop krijgt bij aanschaf van een kpn internet premium abbo zonder plus bellen.

Maar nou is mijn vraag. Kom ik ook voor die laptop in aanmerking als ik mijn oude planet abonnement overzet in een nieuw 2-jarig kpn premium abonnement?
De actie loopt nog tot 15 september dus als het kan dan moet ik snel reageren.
Jawel, ik heb gewoon een antwoordkaart en een brief gekregen bij het omzetten voor de gratis laptop, de enige voorwaarde is dat je aan een 2jaar contract vast zit ipv 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:07:
[...]

Jawel, ik heb gewoon een antwoordkaart en een brief gekregen bij het omzetten voor de gratis laptop, de enige voorwaarde is dat je aan een 2jaar contract vast zit ipv 1 jaar.
ok en hoe had je hem dan omgezet?
had je kpn gebeld of had je het zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:12:
[...]

ok en hoe had je hem dan omgezet?
had je kpn gebeld of had je het zelf gedaan?
ik heb gebeld met verkoop, was binnen 5 minuten geregeld. Laat eerst voor de zekerheid door de technische helpdesk een lijnmeting uitvoeren. Niet in alle gevallen krijg je max 20 mb. Ik zelf kom uit op max 12,5. Dat is geen 20, maar een nieuw modem helpt daar ook niet bij. Al met al ben ik toch ruim 4 * sneller geworden. Je zit alleen vast voor 2 jaar aan premium, niet aan de prijs.

Binnen 1 week was de snelheid al op mijn modem verhoogd en administratief duurde het allemaal wat langer en heb nu 2 brieven voor een gratis laptop gehad. Ongelukkerwijs heeft men later het pakket gesloten (wel doet IPB het nog wel) waardoor je via maranello geen wijzigingen meer kan doorvoeren. Dit zou na 2 telefoontjes verder weer opengezet worden, wanneer zeiden ze er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtv1 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:51:
[...]

ik heb gebeld met verkoop, was binnen 5 minuten geregeld. Laat eerst voor de zekerheid door de technische helpdesk een lijnmeting uitvoeren. Niet in alle gevallen krijg je max 20 mb. Ik zelf kom uit op max 12,5. Dat is geen 20, maar een nieuw modem helpt daar ook niet bij. Al met al ben ik toch ruim 4 * sneller geworden. Je zit alleen vast voor 2 jaar aan premium, niet aan de prijs.

Binnen 1 week was de snelheid al op mijn modem verhoogd en administratief duurde het allemaal wat langer en heb nu 2 brieven voor een gratis laptop gehad. Ongelukkerwijs heeft men later het pakket gesloten (wel doet IPB het nog wel) waardoor je via maranello geen wijzigingen meer kan doorvoeren. Dit zou na 2 telefoontjes verder weer opengezet worden, wanneer zeiden ze er niet bij.
Ok mooi zo :)
Dan ga ik het ook ff zo regelen.
Ik hoop alleen wel dat ze nog de laptop hebben liggen aangezien het een op=op actie is en de actie al bijna is afgelopen. Hopelijk pies ik dan niet naast de pot :9

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 09:35

UTM

Eergister heb ik op de site van KPN/Planet mijn 3mbit-verbinding van 34.95euro gewijzigd naar de 8mbit-verbinding van 35euro. Net kwam ik thuis en zag ik dat mijn verbinding eruit lag. Opnieuw ingebeld met mijn Speedtouch 330 en tot mijn verbazing had ik ineens een 4.5mbit-verbinding. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? In ieder geval niet aan mijn modem. Althans, de specificaties geven aan:
Ondersteuning tot 8Mb/s downstream en 832Kbps upstream
Voorheen downloadde ik met ong. 290kb/s en nu met 320kb/s.

[ Voor 7% gewijzigd door UTM op 10-09-2008 14:09 ]

• har0
  • Laatst online: 10-02-2022
"ingebeld met nijn 330"

Zou je niet eens kijken naar wat de 330 aan kan ? Ik adviseer serieus een ander modem !
(dacht dat de 330 alleen nog op de HD in den osch op de plank stonden)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 09:35

UTM

har0 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:20:
"ingebeld met nijn 330"

Zou je niet eens kijken naar wat de 330 aan kan ? Ik adviseer serieus een ander modem !
(dacht dat de 330 alleen nog op de HD in den osch op de plank stonden)
Je hebt gelijk. Het is bijna een fossiel :) Maar, hij zou - in theorie - wel 8mbit moeten halen. Dat staat althans in de specificaties. Ik heb ook met KPN gebeld. Die zeggen dat ik niet hoger dan 4.5mbit kan halen. Maar dat is vreemd, want hij had wat metingen in de buurt verricht en daaruit kwam naar voren dat ook 8mbit mogelijk was ...

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Overal om me haan heb ik ook gehoord dat die oude USB-modems maar 4,5Mbit kunnen halen.

Heeft dat niet eerder te maken met het feit dat ze USB 1 zijn ipv USB 2? Wild guess...

Verwijderd

mtv1 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:51:
[...]

Ok ik heb het dus net ook allemaal geregeld :)
En idd als je alleen het internet abbo neemt zonder plus bellen en je komt van Planet af dan mag je ook aanspraak maken op de laptop :*)

Maar nu had ik ook een ''weekend vrij bellen'' erbij gekregen.
Was een leuk extraatje van kpn en koste me niks extra's zei de medewerker.
Had jij die ook gekregen? En wat houd het eigenlijk exact in? O-)

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-08 08:18
Joen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:41:
Overal om me haan heb ik ook gehoord dat die oude USB-modems maar 4,5Mbit kunnen halen.

Heeft dat niet eerder te maken met het feit dat ze USB 1 zijn ipv USB 2? Wild guess...
USB 1.0 heeft een maximale snelheid van 1,5Mbps
USB 1.1 heeft een maximale snelheid van 12Mbps

Dat is het dus niet...

Maximale snelheid ADSL1 is 7,8Mbit
Maximale snelheid ADSL2 is 12Mbit
Maximale snelhedi ADSL2+ is 24Mbps

Dus ook niet... rare theorie dan van die 4,5Mbit 8)7

• mtv1
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:30:
[...]

Ok ik heb het dus net ook allemaal geregeld :)
En idd als je alleen het internet abbo neemt zonder plus bellen en je komt van Planet af dan mag je ook aanspraak maken op de laptop :*)

Maar nu had ik ook een ''weekend vrij bellen'' erbij gekregen.
Was een leuk extraatje van kpn en koste me niks extra's zei de medewerker.
Had jij die ook gekregen? En wat houd het eigenlijk exact in? O-)
Ik had al bel-onbeperkt. Houd in dat je in het weekend onbeperkt kunt bellen naar vaste nummers. alle overige nrs moet je gewoon betalen.
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.