[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:48
Vorige week via csc angevraagd om van planet 1500/250 naar KPN 3000/500 te gaan en na twee dagen al een brief in huis. Nog eens drie dagen later wordt er een pakketje bezorgd met daarin een exeria speedtouch 546. Oftewel geen draadloze experiabox zoals aangegeven. Vandaag na mijn werk toch maar eens acheraan bellen want ze zouden toch moeten leveren wat in de overeenkomst staat?
Al wel gezien in mijn oude modem dat upload al is verhoogd naar 500.. :)

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Gewoon bellen. Zelfs de eerste lijners kunnen je al een nieuw modem toesturen onder "verkeerd pakket ontvangen" :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
/me SChief heeft sinds zaterdag (denk ik, kan ook iets eerder zijn) zijn snelheidsverhoging gehad.

Was een IPB Economy abonnement, nu omgezet naar een IPB Standard abo. Snelheid gewoon verdubbeld. Tevens gisteren ontdekt dat ik minder dan 200 meter van de centrale afzit. :)

Trouwens, aangevraagd via de actieformulier die mij is toegestuurd. Verder niks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hehe, eindelijk na 2x bellen en 1x emailen is vandaag dan toch mijn nieuwe modem verzonden. Dit maal ging het wel allemaal makkelijk, je moet gewoon even de goede werknemer aan de lijn hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:13
Scheelt *helaas* erg veel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
MazeMouse schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:31:
Gewoon bellen. Zelfs de eerste lijners kunnen je al een nieuw modem toesturen onder "verkeerd pakket ontvangen" :)
Ben maar drie keer doorverbonden maar bij nummer drie was het zo geregeld. Juiste modem wordt gestuurd en over de retourzending ontvang ik nog bericht. _/-\o_

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

JaapB schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:30:
[...]

Ben maar drie keer doorverbonden maar bij nummer drie was het zo geregeld. Juiste modem wordt gestuurd en over de retourzending ontvang ik nog bericht. _/-\o_
Owjah, echt. Het knopje 2e lijns kunnen ze inderdaad maar moeilijk vinden :P
En die retourzending krijg je waarschijnlijk een mooie sticker meegezonden die je op het oude pakket plakt :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
MazeMouse schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:51:
[...]

Owjah, echt. Het knopje 2e lijns kunnen ze inderdaad maar moeilijk vinden :P
En die retourzending krijg je waarschijnlijk een mooie sticker meegezonden die je op het oude pakket plakt :)
Ben best benieuwd hoe het uitpakt, zit op een redelijke afstand tot de centrale, wel een nieuwbouwwijk maar door werkzaamheden heeft de kabel hier in elk geval al een tweetal lassen. Met de speedtouch 510 van dik 5 jaar oud was 3k net iets te. Nu met verbeterde techniek mogelijk een beetje meer? Schijnt ook niet mee te helpen dat het ADSL over ISDN is 8)7

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

JaapB schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:39:
[...]

Ben best benieuwd hoe het uitpakt, zit op een redelijke afstand tot de centrale, wel een nieuwbouwwijk maar door werkzaamheden heeft de kabel hier in elk geval al een tweetal lassen. Met de speedtouch 510 van dik 5 jaar oud was 3k net iets te. Nu met verbeterde techniek mogelijk een beetje meer? Schijnt ook niet mee te helpen dat het ADSL over ISDN is 8)7
Gothver, je noemt ook meteen even alles op wat je NIET wil hebben bij een ADSL verbinding :D

En eigenlijk alleen je ADSL1 signaal kun je wat aan doen door een nieuw modem te nemen. Van ISDN naar Analoog kan alleen door alles op te zeggen en opnieuw aan te vragen want die wijziging wordt niet gedaan. (en dan is het nog hopen dat je in de centrale niet gewoon op een ADSL1 kaart zit...)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zondag upgrade aangevraagd naar KPN extra, vandaag zag ik dat de waardes in mijn modem verandert zijn naar: Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 736 / 5248. En zoals bij de meeste upload werkt nu al, download zal binnen paar dagen komen.

Nou ben ik niet echt te spreken over de snelheid die wordt aangegeven in mijn modem... Zijn dit de definitieve waardes? Ik gebruik de oude speedtouch 510 die ik bij mijn planet abo kreeg, deze hoort toch gewoon 8mbit aan te kunnen?

Het zal dus meer een kwestie van afstand tot de centrale zijn... met die postcode check vind hij geen centrale iig niet de afstand, nu weet ik dat je het ook kan berekenen met behulp van de volgende waardes:

Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 24 / 39
Noise Margin (dB) up/down = 9 / 11

Alleen wat deze waardes betekenen is voor mij niet duidelijk zou iemand dit kunnen bekijken?
Lees net post hierboven dat adsl over isdn ook niet geweldig is, en hier hebben wij ook isdn, dus dit bevordert de snelheid ook niet neem ik aan...

Wat zijn de mogelijkheden of moet ik het met deze snelheid doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

HammerNL schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:02:
Zondag upgrade aangevraagd naar KPN extra, vandaag zag ik dat de waardes in mijn modem verandert zijn naar: Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 736 / 5248. En zoals bij de meeste upload werkt nu al, download zal binnen paar dagen komen.

Nou ben ik niet echt te spreken over de snelheid die wordt aangegeven in mijn modem... Zijn dit de definitieve waardes? Ik gebruik de oude speedtouch 510 die ik bij mijn planet abo kreeg, deze hoort toch gewoon 8mbit aan te kunnen?

Het zal dus meer een kwestie van afstand tot de centrale zijn... met die postcode check vind hij geen centrale iig niet de afstand, nu weet ik dat je het ook kan berekenen met behulp van de volgende waardes:

Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 24 / 39
Noise Margin (dB) up/down = 9 / 11

Alleen wat deze waardes betekenen is voor mij niet duidelijk zou iemand dit kunnen bekijken?
Lees net post hierboven dat adsl over isdn ook niet geweldig is, en hier hebben wij ook isdn, dus dit bevordert de snelheid ook niet neem ik aan...

Wat zijn de mogelijkheden of moet ik het met deze snelheid doen?
510 kan maximaal 8Mbit aan (blijft een ADSL1 modem)
Je attenuation waardes geven ongeveer 3-4 kilometer (waarbij je met die 5Mbit op een ADSL1 profiel best blij mag zijn ;))
Je noisemarging is redelijk ruim (minimaal 6) dus je lijn zal wel relatief stabiel zijn maar die outputpower is wel flink hoog (rond de 15 is normaal, onder de 15 zelfs voor mensen onder de 2km) dus ik verwacht dat je in ieder geval met dit modem aan je absolute maximum zit.

Ook hier:
-ADSL1 modem (dus ADSL1 profiel. Lang leve Rate-Adaptive)
-ISDN
-Afstand

Misschien een ADSL2 modem bestellen (maak er maar van dat je wireless wil en binnen ondersteuning wil blijven. Of iets in die richting) en dat je dan iets hoger zult gaan komen maar verwacht geen wonderen ;)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@MazeMouse: weet jij hoe het staat het met de uitrol van de meest recente software voor de ST780 IPB (versie 6.5.29.0)
Volgens mij is men daar rond maart mee begonnen, dat had toch allang afgerond moeten zijn?
Hier nog steeds 6.2.29.2 en wat ik ook probeer (harde reset, HD bellen) en veranderd niets.
Ik wil graag die nieuwe versie i.v.m. een terugval van up en download tijdens bellen. Dit heeft met een "early fragmentation" instelling te maken en heb begrepen dat dit aangepast is in de laatste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

cowbell schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:25:
@MazeMouse: weet jij hoe het staat het met de uitrol van de meest recente software voor de ST780 IPB (versie 6.5.29.0)
Volgens mij is men daar rond maart mee begonnen, dat had toch allang afgerond moeten zijn?
Hier nog steeds 6.2.29.2 en wat ik ook probeer (harde reset, HD bellen) en veranderd niets.
Ik wil graag die nieuwe versie i.v.m. een terugval van up en download tijdens bellen. Dit heeft met een "early fragmentation" instelling te maken en heb begrepen dat dit aangepast is in de laatste software.
Zal ik vanmiddag even voor je navragen aangezien ik weer bij de MPSD langs moet vandaag ;)

EDIT:
De harde reset (20sec ingedrukt houden) zou de boel moeten oplossen. Zo niet gewoon als storing aanmelden want het is toch schijnbaar niet de bedoeling dat je internetsnelheid terugvalt als je belt :P

[ Voor 12% gewijzigd door MazeMouse op 30-07-2008 12:37 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellowisblue
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 14:30
MazeMouse schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 06:09:
[...]

Zal ik vanmiddag even voor je navragen aangezien ik weer bij de MPSD langs moet vandaag ;)

EDIT:
De harde reset (20sec ingedrukt houden) zou de boel moeten oplossen. Zo niet gewoon als storing aanmelden want het is toch schijnbaar niet de bedoeling dat je internetsnelheid terugvalt als je belt :P
Dit klopt, als het daarna niet werkt, aangeven dat je internet niet goed werkt tijdens het bellen. De meeste mensen op de 1ste lijn helpdesk IPB weten dan wel hoe ze dit moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Dav- schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:19:
Ik heb nu net voor de 3de keer de upgrade van planet comfort naar kpn premium aangevraagd...

[...]
Dit is echt belachelijk.. Ik krijg net een brief binnen: "wegens technische redenen is het op dit moment niet mogelijk om Internet van KPN op uw adres aan te sluiten".
Ik wil geen nieuwe aansluiting, ik zit al 7 jaar bij planet.

Dus ik bel om te vragen wat de reden is dat de upgrade-aanvraag nu voor de 3de keer fout gegaan is.
"Ik kan de reden hier niet achterhalen, daarvoor moet ik met de achterliggende afdeling mailen."
Ik kon niet doorverbonden worden met deze. Ik werd verteld dat ik binnen 5 werkdagen erover teruggebeld zou worden.

Zou MazeMouse me een tip in de juiste richting kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn upgrade naar KPN extra is voltooid, zondag aangevraagd, vandaag werkend. Niet de volle snelheid maar dat ligt aan mijn crappy situatie hier zo. Thx MazeMouse voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dav- schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:35:
[...]

Dit is echt belachelijk.. Ik krijg net een brief binnen: "wegens technische redenen is het op dit moment niet mogelijk om Internet van KPN op uw adres aan te sluiten".
Ik wil geen nieuwe aansluiting, ik zit al 7 jaar bij planet.

Dus ik bel om te vragen wat de reden is dat de upgrade-aanvraag nu voor de 3de keer fout gegaan is.
"Ik kan de reden hier niet achterhalen, daarvoor moet ik met de achterliggende afdeling mailen."
Ik kon niet doorverbonden worden met deze. Ik werd verteld dat ik binnen 5 werkdagen erover teruggebeld zou worden.

Zou MazeMouse me een tip in de juiste richting kunnen geven?
Dat klinkt als het nieuwe systeem waarbij 1e lijners tickets aanmaken naar de 2e lijn en de 2e lijn daarna terugbelt (afhankelijk van werkdruk)

Maar heb je de upgrade via CSC proberen te doen of telefonisch? (in dat laatste geval kan ik zo al zeggen dat er een aantal a-technische commissie denkende kneuzen bij V&I zitten...)

EDIT:
PM eens postcode/huisnummer, dan kan ik snel even kijken. Ik zit vandaag toch niet achter de telefoon dus heb tijd over :)

[ Voor 5% gewijzigd door MazeMouse op 30-07-2008 16:11 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'MazeMouse'
Aanvragen via CSC lukt niet omdat de ingangsdatum >1 en <3 maanden moet zijn.
Ik heb 2 van de 3 keer zo'n kneus aan de lijn gehad, ja. 1 keer zou het goed gegaan moeten zijn, maar om onbekende redenen was het geannuleerd.

[ Voor 58% gewijzigd door Dav- op 30-07-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

MazeMouse schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:58:
[...]

Gothver, je noemt ook meteen even alles op wat je NIET wil hebben bij een ADSL verbinding :D
Wordt je inderdaad niet vrolijk van.

Bij de lokale garagist bleek de snelheid ook omhooggegooid te zijn sinds gisterochtend... sinds gisterochtend geen internet.

Speedtouch 510 - check!
ISDN - check!
Redelijke afstand van de centrale - check!
Redelijke afstand vanaf ISRA - double check!

Wist ik veel... veel modems gechecked, resets, splitters... vandaag eindelijk de helpdesk kunnen bereiken en een monteur heeft de snelheid teruggedraaid...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.5 week later, nog geen nieuwe shelheid, ik heb al 30x gebeld, dan maar niet, lekker volgend jaar andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MazeMouse schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 06:09:
yellowisblue schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:56:
Dit klopt, als het daarna niet werkt, aangeven dat je internet niet goed werkt tijdens het bellen. De meeste mensen op de 1ste lijn helpdesk IPB weten dan wel hoe ze dit moeten oplossen.
Paperclip reset zorgt hier niet voor de nieuwe firmware.
Ik heb het al als storing gemeld, voor het eerst op 8 januari.. 8)7
4 februari monteur geweest om modem om te wisselen (ook vanwege andere problemen) heeft de terugval tijdens bellen geconstateerd en met iemand van de TD gebeld. Wist het ook niet. Zou terug gebeld worden volgens de monteur. Nooit gebeurt.
Ik las hier dat het probleem opgelost zou worden met de nieuwe software dus ik dacht dan wacht ik daar wel op.
Aangezien die software update uitblijft ben ik weer gaan bellen. Tot nu toe alleen maar 1e lijners gesrpoken die geen oplossing weten.
11 juli: "ik maak een ticket voor u aan, u wordt binnen een week teruggebeld."
23 juli: "Oh, mijn collega heeft uw klacht aan een jaar oud ticket toegevoegd, ik laat een nieuw ticket aanmaken. Maak er een escalatie van, u wordt binnen 24 uur teruggebeld"
25 juli: "Nee, u wordt niet gelijk teruggebeld, ze gaan eerst een technisch onderzoek doen. Het ligt nu bij de 3e(!) lijn. Als u over 5 dagen niet bent teruggebeld moet u weer bellen".
Niet teruggebeld, wel een paar dagen geleden van afstand m'n modem naar fabrieksinstellingen gereset. Maar daar heb ik geen 3e lijn voor nodig.

Zucht... Ik heb dus een eenvoudig probleem dat binnen 5 min kan worden opgelost, als ik maar iemand te spreken krijg die het probleem herkent. 1e lijn, 2e lijn, 3e lijn, maakt me niet uit. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dav- schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:21:
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'MazeMouse'
Aanvragen via CSC lukt niet omdat de ingangsdatum >1 en <3 maanden moet zijn.
Ik heb 2 van de 3 keer zo'n kneus aan de lijn gehad, ja. 1 keer zou het goed gegaan moeten zijn, maar om onbekende redenen was het geannuleerd.
Oeps. Nu wel :)

En ja, met die migratie werkt op zijn zachtst gezegd niet alles zoals het hoort ;) (meld er meteen even bij wat het moet worden. Kan ik het misschien zelfs voor je inschieten :))

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 517 / 3.079, Hier is het dan eindelijk goed gekomen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er helemaal klaar mee, met KPN.
Ben over gegaan van Planet 3mb naar extra 8/12mb.
Het over zetten was al een ellende van heb ik jou daar.
Maar toen het eenmaal geregeld was ,leek er geen vuiltje aan de lucht.
Maar na 2 dagen begon de ellende.
Alleen in de ochtend uren is het snel gemiddeld 9 mb down 900 up, maar naarmate de dag volgt steeds trager ,en als 'hoogtepunt 'haal ik in de avond uren( vanaf ongeveer 18:00) met veel pijn en moeite 1.5 mb down :?
Tig telefoontjes gepleegd, met standaard antwoorden kabel isra etc etc terwijl ik al 8 jaar zonder 1 probleem Planet heb.
Eerst het isra punt laten vervangen (op kosten KPN ;)
Nieuw modem er aan ook niets, alle kabels vervang ook niets ,lijnmeting alles goed moet 16 aankunnen.
Wordt er helemaal gefrusteerd van, en heb spijt dat ik ben geupgrade, met het gevolg nieu contract, terwijl ik nog maar 4 maanden contract had bij Planet
Nou beweerde de technische mederwerker dat ze problemen hebben met de 12 mb paketten, :? :?

Dus KPN :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als je verhalen over snelheden e.d. houdt, zorg dan tenminste even dat je netjes onderscheid maakt tussen MB/s and Mbps. Scheelt een hoop verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:26:
Ben er helemaal klaar mee, met KPN.
Ben over gegaan van Planet 3mb naar extra 8/12mb.
Het over zetten was al een ellende van heb ik jou daar.
Maar toen het eenmaal geregeld was ,leek er geen vuiltje aan de lucht.
Maar na 2 dagen begon de ellende.
Alleen in de ochtend uren is het snel gemiddeld 9 mb down 900 up, maar naarmate de dag volgt steeds trager ,en als 'hoogtepunt 'haal ik in de avond uren( vanaf ongeveer 18:00) met veel pijn en moeite 1.5 mb down :?
Tig telefoontjes gepleegd, met standaard antwoorden kabel isra etc etc terwijl ik al 8 jaar zonder 1 probleem Planet heb.
Eerst het isra punt laten vervangen (op kosten KPN ;)
Nieuw modem er aan ook niets, alle kabels vervang ook niets ,lijnmeting alles goed moet 16 aankunnen.
Wordt er helemaal gefrusteerd van, en heb spijt dat ik ben geupgrade, met het gevolg nieu contract, terwijl ik nog maar 4 maanden contract had bij Planet
Nou beweerde de technische mederwerker dat ze problemen hebben met de 12 mb paketten, :? :?

Dus KPN :O
Herkenbaar probleem, tussen 01:00u en ca. 07:00u haal ik 11 megabit/seconde. Overdag zakt de snelheid in naar 6 en zelfs terug naar 3 megabit/seconde, het dieptepunt is in de avonduren.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig ben ik niet de enige (sorry) , maar wordt er aardig gefrusteerd van !! Op een gegeven moment ga je aan je zelf twijfelen.
Maar wat heeft KPN tegen jou gezegd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb nog geen contact met KPN opgenomen, ik heb pas sinds kort de nieuwe snelheden en een nieuw modem. Ik ga er voorlopig vanuit dat het probleem samenhangt met werkzaamheden aan het net. Volgens http://adslcentrale.nl/ heeft mijn adsl-centrale nog geen update (snelheidsverhoging 2008) gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Je krijgt iig nu een gratis laptop als je een abbo afsluit bij KPN! Ze copieren dus van iemand ;)
http://www.kpn.com/intern...ptop-bij-kpn-internet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 22:59
Maar ondertussen is het voor bestaande IPB gebruikers nog steeds niet mogelijk om je abbonnement om te zetten naar een nieuwe.

Het administratie gedeelte van MijnKPN waar dit geregelt moet worden is sinds de introductie van de nieuwe abbonnementen "tijdelijk niet beschikbaar". Tijdelijk permanent als je het aan mij vraagt!

En dit vind ik toch onacceptabel. De nieuwe abbonnemten leveren meer dan twee keer zoveel voor hetzelfde geld, je kan ze alleen niet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 17:12
Je kunt als oud kpn klant inloggen op http://csc.maranello.planet.nl/CSC/
hier kan je inloggen met de gebruikersnaam van het hoofd e-mailadres en het daarbij behorende wachtwoord.

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Laatst online: 09:44
HammerNL schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:55:
Als ik op dat CSC inlog en mijn huidige pakket van planet standaard naar kpn extra wil veranderen geeft hij bij de volgende stap aan: Op dit scherm kunt u kiezen welke opties van uw huidige pakket u wilt meenemen naar uw nieuwe pakket.

En dan staat er Gratis e-mail aangevinkt, wat wil dit zeggen? dat ik mijn huidige e-mail adres meeneem naar het nieuwe pakket of dat ik juist nu een nieuw e-mail adres krijg.
Ik wil graag mijn huidige @planet.nl e-mail adres behouden, dus moet ik hem aangevinkt laten of juist uit vinken?
Aangevinkt laten. Hier ook gedaan en beschik nog steeds over hetzelfde adres :p
Succes met je overstap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn nieuwe modem van KPN gekregen, de Speedtouch 780wl (of te wel de Experiabox). Ik heb hem volgens mij correct aangesloten. Er branden 2 lampjes, 1 waarvan ik niet weet waarvoor die is en de andere geeft DSL aan.

Wanneer ik op mijn Windows bak met de setup cd-rom aan de gang ga lukt alles, totdat ik mijn gebruikersnaam + wachtwoord van KPN / Planet moet gaan invullen. Voor zo ver ik weet kloppen de gegevens die ik invul. Ik had een screenshot gemaakt van mijn config-pagina van mijn vorige modem (Speedtouch 510), daar staat een gebruikersnaam in de vorm van xxxx@direct-adsl. Wanneer ik die gebruikersnaam invul in het setup-scherm van de cd-rom en het volgens mij goede wachtwoord krijg ik "verbinding mislukt". Overigens brandt het lampje "internet" dan wel op het modem.

Die gebruikersnaam had ik al bij Planet, is het mogelijk dat ik nu ineens een andere moet opgeven? Ik heb er in ieder geval geen wijziging of brief over gehad.

Ik kan ook niet inloggen op de service pagina van de KPN site, ik kan wel gewoon inloggen op de KPN site en op het Planet paneel, maar alleen op de service pagina's lukt dat dus niet. Zie hier een screenshot van de service pagina, ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://xs330.xs.to/xs330/08321/schermafdruk348.png.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs330.xs.to/xs330/08321/schermafdruk-1177.png.xs.jpg

Iemand enig idee hoe ik mijn nieuwe modem in gebruik kan nemen? (ik zit nu weer op mijn oude modem+router, die werken nog perfect met de oude setup. :) )

EDIT: Gegevens waren toch correct maar blijkbaar werkte het niet op mijn windows PC. Op een andere computer werkte het direct. :)

[ Voor 4% gewijzigd door monnick op 04-08-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
MazeMouse schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:58:
[...]

En eigenlijk alleen je ADSL1 signaal kun je wat aan doen door een nieuw modem te nemen. Van ISDN naar Analoog kan alleen door alles op te zeggen en opnieuw aan te vragen want die wijziging wordt niet gedaan. (en dan is het nog hopen dat je in de centrale niet gewoon op een ADSL1 kaart zit...)
Nieuwe modem ontvangen en aangesloten. Gegevens er in geplant en draaien maar.

Merkte wel dat vervangen van de splitter al voordeel voor de download opleverde :)

Draait nu als volgt:
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:01:28

Modulatie: G.992.1 Annex B

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 480 / 3.072
Niet helemaal wat de dokter beloofde maar gezien de ervaringen hiervoor ben ik best tevreden _/-\o_

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56

greatgonzo

schit-te-rend!

ik volg hem niet helemaal meer, naar welke waarde wordt zometeen geupgrade? Ik zit nu op ongeveer 8 mbit, gaan ze alles omzetten naar 20 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
greatgonzo schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:56:
ik volg hem niet helemaal meer, naar welke waarde wordt zometeen geupgrade? Ik zit nu op ongeveer 8 mbit, gaan ze alles omzetten naar 20 mbit?
Ze upgraden helemaal niks tenzij jij zelf je abo hebt omgezet naar een van de nieuwe abonnementen (of deze).

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 05-08-2008 10:37 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56

greatgonzo

schit-te-rend!

ok, dan schiet ik er met m'n telfort abbo nix mee op dus, das wel lekker... adverteren ze met een 20 mbit abbo, is de lijn straks ook geschikt hiervoor, maar moet je alsnog een KPN abbo nemen om het te halen

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
:?
Bij Telfort kun je toch ook een 20Mbit abonnement nemen? Als je telefooncentrale een maand geleden geen 20Mbit aan kon dan gaat dat nu ook niet. KPN is gestopt met het geschikt maken voor adsl2+ van de centrales (als ik het goed heb).
Voor iedereen die nu nog op een niet-adsl2+-centrale zit is en blijft de maximale snelheid 8Mbit (tot KPN besluit om vdsl/glasvezel/whatever te gaan gebruiken).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
3 weken geleden geupgrade, modem trainde in om maar 11 mbit:( (1500m van centrale dus dat zou nog kunnen) alleen sinds 2 dagen blijft ie op 8 mbit zitten. Heb ik lekker veel aan zeg, voroheen was het 6mbit, ik hoopte wel op minimaal 2x zo snel:

Uptime: 0 days, 0:43:01
Modulation: ANSI T1.413
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.480

Enig idee of het mogelijk is het modem hoger te laten intrainen (Resetten werkt amper, heb ook al firmware geupgrade en nu een ander menu)

Edit: Ik zie dat de Modulation opeens op T1.413 wat volgens mij betekent dat ik op ADSL1 zit en niet op ADSL2+ zoals 2 dagen geleden (G.992.X?). Vreemd even alles opnieuw maar gaan instellen.
Edit2: Na opnieuw configureren heb ik wél ADSL2+ :
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 10.948

Ik denk dus dat het modem gewoon switched iedere keer:S. Nog een vraagje die ik tegenkwam tijdens configureren:
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/163/unogv6.jpgAfbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/1596/duerg6.jpg

Welke moet ik instellen, ik vermoed dat alles van het 2e plaatje niet werkt(RFC1483 protocol werkt denk ik niet bij KPN) blijft dus alleen het eerst plaatje over. We zijn overgestapt van planet comfort naar KPN Premuim 20mbit (alleen internet) Dus blijven er een paar opties over, welke moet ik dus kiezen? Spoofing configuratie zonder telefonie, gebruikers lan zonder telefonie,standaardconfiguratie zonder telefonie,vaste publieke ipreeks of ipcp met dhcp. Wat zijn de verschillen?

Mijn situatie thuis is: Speedtouch komen 2 kabels uit, 1 gaat naar PC vader, de ander naar linksys router helemaal boven (we hoeven dan maar 1 draad te trekken) en de linksys split deze kabel ook weer in 2 kabels waarvan 1 op deze pc aangesloten. vandaar dat ik denk dat DHCP nodig is.

[ Voor 62% gewijzigd door Lightning89 op 05-08-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:28
FlipFluitketel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:39:
Als je telefooncentrale een maand geleden geen 20Mbit aan kon dan gaat dat nu ook niet. KPN is gestopt met het geschikt maken voor adsl2+ van de centrales (als ik het goed heb).
Voor iedereen die nu nog op een niet-adsl2+-centrale zit is en blijft de maximale snelheid 8Mbit (tot KPN besluit om vdsl/glasvezel/whatever te gaan gebruiken).
Ik kreeg vorige maand de brief van KPN om over te gaan van Planet Comfort naar KPN Premium en heb dat vrijdag jl. aangevraagd na eerst de kat uit de boom te hebben gekeken.

Ik zit op de centrale Nijmegen Centrum en daar staat een ADSL 2 profiel volgens de modem (Speedtouch 546 v5 met firmware 6.1.0.5 ): G.992.3 Annex A. ADSL 2 geeft maximaal 12 Mb/s. Is het nog even wachten totdat KPN dit profiel omzet naar G992.5? Dat zou volgen uit het feit dat ze Premium aanbieden of is het aanbod een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
EricJH schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:19:
[...]
Ik kreeg vorige maand de brief van KPN om over te gaan van Planet Comfort naar KPN Premium en heb dat vrijdag jl. aangevraagd na eerst de kat uit de boom te hebben gekeken.

Ik zit op de centrale Nijmegen Centrum en daar staat een ADSL 2 profiel volgens de modem (Speedtouch 546 v5 met firmware 6.1.0.5 ): G.992.3 Annex A. ADSL 2 geeft maximaal 12 Mb/s. Is het nog even wachten totdat KPN dit profiel omzet naar G992.5? Dat zou volgen uit het feit dat ze Premium aanbieden of is het aanbod een fout?
Heel waarschijnlijk is het aanbod fout. Er zijn nl meer mensen in dit topic, met precies dezelfde problemen. 8)7 Vrij onhandig van KPN, wil je 't zeker weten, dan zou ik een belletje doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Lightning89: Je moet sowieso PPPoA hebben.
@EricJH: Geen idee, ik zou even met KPN bellen. 12Mb/s is de max. snelheid voor het Internet Extra abonnement (tenminste, volgens diverse reacties hier heb je kans dat je bij het Extra 12Mb/s haalt mits je centrale geupgrade is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
@Monnick: Op die Servicepagina's ga je nooit kunnen inloggen dus ik zou er niet teveel tijd instoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
FlipFluitketel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:24:
@EricJH: Geen idee, ik zou even met KPN bellen. 12Mb/s is de max. snelheid voor het Internet Extra abonnement (tenminste, volgens diverse reacties hier heb je kans dat je bij het Extra 12Mb/s haalt mits je centrale geupgrade is).
Zojuist met KPN gebeld. Er is een vertraging in de orderafhandeling. Ook de helpdesk ziet bestelling niet staan en vraagt een dag of twee te wachten i.v.m. hiermee. Dat doen we daan voor nu maar even en ga vrijdag kijken hoe de zaken ervoor staan

Toen ik vertelde over het ADSL 2 profiel in de centrale waar je een ADSL 2+ plus profiel zou verwachten zei de dame dat ze dan een slag om de arm nam over de leverbaarheid m.b.t. Premium. Ze zei ook dat dat het profiel misschien zou kunnen wijzigen met de upgrades die gaande waren. Ze wist daar verder geen details over.

Conclusie. Nog onduidelijkheid en we wachten af tot vrijdag en gaan dan verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren de Speedtouch 780wl geinstalleerd. Hiermee haal ik een fors snellere snelheid dan mijn speedtouch 510. Maar icm mijn speedtiouch 510 gebruikte ik een een ASUS wireless router met een veel beter bereik dan deze speedtouch 780wl. Is er een mogelijkheid om mijn oude router te gebruiken met de speedtouch 780wl voor een beter bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
monnick schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:46:
Ik heb sinds gisteren de Speedtouch 780wl geinstalleerd. Hiermee haal ik een fors snellere snelheid dan mijn speedtouch 510. Maar icm mijn speedtiouch 510 gebruikte ik een een ASUS wireless router met een veel beter bereik dan deze speedtouch 780wl. Is er een mogelijkheid om mijn oude router te gebruiken met de speedtouch 780wl voor een beter bereik?
Gewoon je Asus router op de ST780WL aansluiten :?
Heb je weliswaar 2 routers achter elkaar zitten wat misschien wel het portforwarden bemoeilijkt maar het zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Herkent verder nog iemand dit probleem (ik heb de upgrade van 3 naar 8/12 megabit/seconde).

Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 11.674

Tussen 01:00u en ca. 07:00u haal ik 11 megabit/seconde. Overdag zakt de snelheid in naar 6 en zelfs terug naar 3 megabit/seconde, het dieptepunt is in de avonduren tussen 19:00u en 21:00u met 1 megabit/seconde.

Op de site http://adslcentrale.nl/ zie ik ook niet veel ontwikkeling de afgelopen dagen, is er iemand met meer informatie over de werkzaamheden van KPN betreffende de snelheidsverhoging 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Dit herken ik zeker!!!
Ben er al 3 weken met KPN over bezig, maar geen resultaat.
Heb al 44 telefoontjes over gepleegd, maar telkens een ander antwoord.
Ben het helemaal spuugzat met die gasten elke dag een andere smoes. :( :( :(
Ze hebben gewoon geen idee hoe dat kan.
8 Jaar planet en nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:18
GertjanO schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:51:
Maar ondertussen is het voor bestaande IPB gebruikers nog steeds niet mogelijk om je abbonnement om te zetten naar een nieuwe.

Het administratie gedeelte van MijnKPN waar dit geregelt moet worden is sinds de introductie van de nieuwe abbonnementen "tijdelijk niet beschikbaar". Tijdelijk permanent als je het aan mij vraagt!

En dit vind ik toch onacceptabel. De nieuwe abbonnemten leveren meer dan twee keer zoveel voor hetzelfde geld, je kan ze alleen niet afsluiten.
Gewoon bellen met de helpdesk, deze kunnen je wel helpen. Ik heb maandag vroeg gebeld en mijn verbinding wordt deze week nog omgezet (IPB +ITV) van 3/0,5Mbit naar 8/1Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:06:
Hoi,

Dit herken ik zeker!!!
Ben er al 3 weken met KPN over bezig, maar geen resultaat.
Heb al 44 telefoontjes over gepleegd, maar telkens een ander antwoord.
Ben het helemaal spuugzat met die gasten elke dag een andere smoes. :( :( :(
Ze hebben gewoon geen idee hoe dat kan.
8 Jaar planet en nooit een probleem.
Het is nu net 21:00u geweest en mijn snelheid kruipt weer langzaam omhoog van 1 megabit/seconde naar 4 megabit/seconde. Wat is er tussen 19:00u en 21:00u aan de hand dat mijn snelheid inzakt naar 1 megabit/seconde |:( ?

Nog een test om 7:10u met gemak 10 megabit/seconde. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Dave op 06-08-2008 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:22:
[...]

Het is nu net 21:00u geweest en mijn snelheid kruipt weer langzaam omhoog van 1 megabit/seconde naar 4 megabit/seconde. Wat is er tussen 19:00u en 21:00u aan de hand dat mijn snelheid inzakt naar 1 megabit/seconde |:( ?

Hoi Mr Dave,

Mag ik vragen welke regio je zit ?
Heb het zelfde probleem, alleen haal ik vanaf 17:00 uur met moeite 1megabit/seconde.
Tot 11 a 12 uur gaat het super daarna de helft tot 14:00 uur en dan is het bijna niets meer tot een uur of 1 s'nachts.
Ben er allang over bezig met KPN, maar een oplossing weten ze tot heden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dat snelheidsprobleem begin ik hier ook steeds vaker te horen...

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@castellum

Ik zit op een afstand van 1.200 meter van ADSL-centrale Sittard-centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alweer zo ver hoor !!!
Je kan er de klok op gelijk zetten 11:00 van 12 mbit naar 3,5 8)7
Dit gaat zo door tot het op 1 mbit is om ongeveer 16:00/17:00 en om 07:00 uur is alles weer in orde .
Wordt er helemaal gek van :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@castellum
welke regio is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hmm.. Zojuist geprobeerd voor een klant zijn Planet Adsl standard om te zetten naar Internet Basis. De 1e persoon gaf (zoals verwacht) aan dat het pas ging aan het einde van het contract dus vroeg ik om me door te verbinden naar klantenbehoud. Persoon daar gaf dus ook aan dat het pas aan het einde van het contract ging. Lekker eenduidig daar.. Het is voor mijzelf en voor een vriend van me wel gelukt om dat om te laten zetten terwijl mijn contract nog lang niet zou aflopen.
Die 2e persoon adviseerde me om dan maar een brief te schrijven aangezien niemand anders bij klantenbehoud dat kon/mocht doen maar op de vraag waarom het me vorige week voor iemand anders wel gelukt was kon ze geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me gewoon af of je toevallig ook regio uithoorn zat, maar niet dus.
Kpn blijft beweren dat alles ok is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:43:
[...]

ik vroeg me gewoon af of je toevallig ook regio uithoorn zat, maar niet dus.
Kpn blijft beweren dat alles ok is 8)7
In principe is alles oké, ik haal de toegezegde snelheid. Het lijkt er alleen op dat er ergens een bottleneck zit waardoor we bij grote drukte op het net bandbreedte moeten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:41
@castellum
Dat probleem heb ik nou ook!
's ochtends en 's nachts gewoon 12 megabit overdag vaak maximaal 2 megabit. Heb KPN IPB Extra.
Er werd in eerste instantie via de helpdesk gesuggereerd dat ik misschien spyware had lopen op de achtergrond. Da's dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met het zlfde probeem.
Tot de middag gaat het heel goed, daarna bevriest het tot een schamele 1,5 mbit met veel pijn en moeite. .
Vervolgens heel laat op de avond weer normaal de 12mbit snelheid.
Je wordt ook gek van de helpdesk die alles uit de kast haalt om de fout bij de klant te leggen.
Je loopt gewoon tegen een muur aan.
Het gaat trouwens ook om het internet extra 12mbit abo die gewijzigd is van Planet naar KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:47:
Zit met het zlfde probeem.
Tot de middag gaat het heel goed, daarna bevriest het tot een schamele 1,5 mbit met veel pijn en moeite. .
Is dit de verbindingsnelheid zoals je die op de modem ziet of zijn het actuele downlloadsnelheden van je internetverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
EricJH schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 01:51:
[...]
Is dit de verbindingsnelheid zoals je die op de modem ziet of zijn het actuele downlloadsnelheden van je internetverkeer?
De snelheden in het modem blijven gewoon staan.
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 11.674

Als ik ga meten met numion.com of speedtest.net, dan zie ik hoe mijn internetsnelheid wegzakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Dave op 07-08-2008 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:09
FlipFluitketel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:53:
[...]

Gewoon je Asus router op de ST780WL aansluiten :?
Heb je weliswaar 2 routers achter elkaar zitten wat misschien wel het portforwarden bemoeilijkt maar het zou gewoon moeten werken.
Die situatie had hij waarschijnlijk i.c.m. met zijn speedtouch 510 ook al (ook router).

Ik heb hier een losse router gewoon in het netwerk hangen die enkel als accespoint fungeert. Da's ook een optie, dan geen gedoe met portforwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
edit:
was modem probleempje

[ Voor 95% gewijzigd door Sir_Killalot op 07-08-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

EricJH schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 01:51:
[...]
De sync valt niet weg. (kheb al verscheidene 24uurs metingen langs zien komen waarbij er wat betreft de sync helemaal niks boeiends gebeurd. Geen bitswaps, geen spontaneous resyncs, geen coding violations, niks...)
Het lijkt echt dieper te zitten dan dat nog.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

austin_77 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:06:
@castellum
Dat probleem heb ik nou ook!
's ochtends en 's nachts gewoon 12 megabit overdag vaak maximaal 2 megabit. Heb KPN IPB Extra.
Er werd in eerste instantie via de helpdesk gesuggereerd dat ik misschien spyware had lopen op de achtergrond. Da's dus niet het geval.
Hier ook precies hetzelfde probleem. Had een paar dagen terug gebeld vanwege het continue uitvallen van mijn verbinding, nu dat is opgelost treedt dit irritante probleem op. Maar ik zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Net ook een nieuw modem ontvangen maar blijft hetzelfde. Ik hoop dat dit probleem gauw wordt opgelost, want begin er al langzaam moedeloos van te worden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Laatst online: 10:17

K4F

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:36:
[...]

Hier ook precies hetzelfde probleem. Had een paar dagen terug gebeld vanwege het continue uitvallen van mijn verbinding, nu dat is opgelost treedt dit irritante probleem op. Maar ik zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Net ook een nieuw modem ontvangen maar blijft hetzelfde. Ik hoop dat dit probleem gauw wordt opgelost, want begin er al langzaam moedeloos van te worden. :S
Hier ook hetzelfde probleem. Magere verbinding, 1mbit download heb je het wel gehad.

Zometeen maar even bellen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Het is weer zover hoor |:( 19:24u en 1 megabit/seconde i.p.v. 11 megabit/seconde.

Het is nu 22:00u geweest en de snelheid kruipt weer richting de 4 megabit/seconde *O*

En om 7:00u zit ik weer op 9 megabit/seconde.

[ Voor 50% gewijzigd door Mr. Dave op 08-08-2008 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Dat is omdat het netwerk van de KPN op die uren de drukte niet aankan. Jouw ADSL verbinding tot aan de DSLAM is niks mis mee, maar daarna is er blijkbaar dus wel een ernstig capaciteitsprobleem bij de KPN. Wat wel suf is; al je klanten een ruime snelheidsverhoging aanbieden terwijl je netwerk niet berekend is op dergelijke drukte (dat het rond 8 uur s'avonds het het drukst is geldt overal ter wereld; mensen komen uit werk, zijn klaar met eten en gaan dan het internet op).

Je kan pieken als deze ook mooi zien op de doorvoergrafiekjes van de AMS-IX.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het nu al zo dramatisch is dan wens ik alle KPN abonnees veel plezier als de vakantie over is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
NDSFREAK schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:25:
Wat me wel op valt is dat KPN het aantal poorten op de amsterdam internet exchange zeer fors heeft uitgebreid naar op het moment 21 stuks onder AS nummer 286. Volgens mij zit er wel wat aan te komen, of het is voor de snelheidsverhoging, of ze zijn de uitrol van VSDL aan het voorbereiden.

Name: KPN Wholesale Service & Op.
AS Number: 286
URL: www.kpn.com
Organisational contact: info@kpn.net
Peering contact: peering@kpn.net
Peering policy: case by case

NIKHEF, 1000SX
Address AS# Switch LAN RS
195.69.144.97 286 edge-nik-003 ISP no
2001:7f8:1::a500:286:1 286 edge-nik-003 ISP no

SARA, 100TX
withheld withheld edge-sar-001 1841 no
withheld withheld edge-sar-001 1841 no

SARA, 100TX
withheld withheld edge-sar-001 GRX no

SARA, 10000LR
195.69.144.144 286 pxc-sar-101 ISP no

SARA, 30000ER
195.69.144.62 8737 pxc-sar-102 ISP no

SARA, 50000LR
195.69.144.62 8737 pxc-sar-114 ISP no

TeleCity 2, 10000ER
195.69.144.89 286 pxc-tel-105 ISP no

TeleCity 2, 30000ER
195.69.144.84 8737 pxc-tel-105 ISP no
2001:7f8:1::a500:8737:2 8737 pxc-tel-105 ISP no

TeleCity 2, 50000LR
195.69.144.84 8737 pxc-tel-115 ISP no
2001:7f8:1::a500:8737:2 8737 pxc-tel-115 ISP no

http://www.ams-ix.net/con...81ed6514f5d016a039c8254d9
Ziet er op het eerste oog uit dat het wellicht niet bij AMS zit. Wellicht ergens op de KPN backbone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

EricJH schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:40:
[...]
Ziet er op het eerste oog uit dat het wellicht niet bij AMS zit. Wellicht ergens op de KPN backbone?
Ik bedoelde ook niet dat de bottleneck bij hun aansluitingen op de AMS-IX zit, maar eerder op de verbindingen van DSLAMs naar PoPs waar die weer samengevoegd worden binnen het eigen netwerk van de KPN. Of je dat een backbone wil noemen, tja; ik persoonlijk doe dat alleen voor netwerken die een globale dekking hebben.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:22:
[...]

Gisteren voor 2de keer KPN thuis gehad.
Ook weer vanaf 12 uur snelheid weg tot max 1 megabit.
Ongelooflijk maar je kan klok op gelijk zetten, monteur stond zeer verbaasd, heeft het nou zelf voor 2de keer met eigen ogen gezien.
smorgens vanaf 07;00 gewoon weer 12 megabit 8)7 .
Reaktie gisteravond van de KPN: Ja het is bij ons bekend,en maandag gaat er een team zich er over buigen.
Ik zeg : :? alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:51:
[...]

Ongelooflijk maar je kan klok op gelijk zetten, monteur stond zeer verbaasd, heeft het nou zelf voor 2de keer met eigen ogen gezien.
Reaktie gisteravond van de KPN: Ja het is bij ons bekend,en maandag gaat er een team zich er over buigen.
daar gaan we weer 11:25 alles bevriest van super 12 megabit naar schamele 1.5 megabit.
Het lijkt of ze er een tijdklok in hebben :O :O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x is wel genoeg.

[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 08-08-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
En dan te bedenken dat ze nog maar net begonnen zijn met die 20mbit lijnen aansluiten, nu krijg je er zelfs een laptop bij icm. 2 jarig contract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 12:09
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:30:
[...] daar gaan we weer 11:25 alles bevriest van super 12 megabit naar schamele 1.5 megabit.
Het lijkt of ze er een tijdklok in hebben :O :O :O :O
Ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn (mocht het een technisch probleem/instelling in bijv. de router zijn), maar het lijkt op een soort tijdslot zoals Virgin dit eerder had ingevoerd voor gebruikers die (uitzonderlijk) veel downloaden. Zie hier.

Rond 11.25 = 11:24 = 1024GMT = Conspiracy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
ik heb de 20 mbit lijn van kpn net opgeleverd gekregen, haal 1.98 MB constant.

best netjes al zeg ik het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb het pakket binnen gekregen, zit nu alleen met een probleem.

Mijn vorige aansluiting van planet comfort is ~5 jaar geleden aangesloten, en is verder ook niet gewijzigd.
Nu moet ik met experia box ook mijn telefoonaansluiting erbij doen, maar het probleem is dat dat naar mijn weten niet mogelijk is, of dat ik iets over het hoofd zie.

Situatie is als volgt:

ZOLDER:
-----------------[??? kastje (telefoon?)lijn komt hier binnen en gaat verder met 2 zwarte lijnen]--------[POTS SPLITTER (LINE-MODEM-POTS)]---------Modem kabel gaat in ADSL modem van linksys (ik wou deze blijven gebruiken maar blijkbaar heb je experiabox nodig voor telefonie)
1E VERDIEPING:
telefoonlijn op slaapkamer gaat richting zolder, is apart aangelegd, kabel komt vanuit een telefoonwandaansluiting.
BEGANE GROND:
Meterkast met 2 telefoonkabels, 1 richting naar boven en 1 voor hele huis (?), is volgens mij een ISRA 1 aansluiting die in de meterkast zit.

Kan ik gewoon op zolder alles aansluiting of zie ik wat over het hoofd? Kan ik de huidige splitter gebruiken? Of zal ik gewoon een monteur laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comet schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:51:
[...]

Ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn (mocht het een technisch probleem/instelling in bijv. de router zijn), maar het lijkt op een soort tijdslot zoals Virgin dit eerder had ingevoerd voor gebruikers die (uitzonderlijk) veel downloaden. Zie hier.

Rond 11.25 = 11:24 = 1024GMT = Conspiracy
Ben geen heavy downloader , heb de snelheid gewoon nodig voor werkzaamheden.
Buiten dat is het toch niet normaal!!
KPN staat voor een raadsel (zeggen ze) omdat het bij veel meer 12 mbit abonees aan de hand is in verschillende regio's ,waaruit ze opmaken dat het niet specifiek aan de centrale in de buurt ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Vendrom schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:56:
ik heb de 20 mbit lijn van kpn net opgeleverd gekregen, haal 1.98 MB constant.

best netjes al zeg ik het zelf
Dat is zeker netjes, waar woon je, en hoeveel meter van de centrale zit je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:39

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Ben geen heavy downloader , heb de snelheid gewoon nodig voor werkzaamheden.
Buiten dat is het toch niet normaal!!
KPN staat voor een raadsel (zeggen ze) omdat het bij veel meer 12 mbit abonees aan de hand is in verschillende regio's ,waaruit ze opmaken dat het niet specifiek aan de centrale in de buurt ligt
Castellum, blijf aub ontopic.
Blijven posten met "het is niet opgelost, ik ben gefrustreerd door KPN" komen we niet verder mee. Heb je iets zinnigs te melden (zoals een monteursbezoek), dan draagt dit imho bij aan de discussie (en de vaststelling dat er een structureel probleem is).
Flamen richting KPN helpt niet en daarmee gaat het nut van dit topic verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Hoi,
Ik heb even een vraag. Ik ben overgestapt naar 20Mbit ADSL (kom van Planet Comfort 6Mbit). Ik heb net die Expediabox binnen gekregen. Daar zit ook weer een splitter bij.
Op dit moment heb ik nog een oude splitter in de meterkast zitten die ze des tijds (6 jaar geleden) met heel, heel, heel veel moeite hebben aangesloten. Moet ik deze splitter dan alsnog aansluiten of werkt m'n nieuwe abbonnement ook op de oude alcatel splitter (waar ik heel erg op hoop)?
Bedankt :)

Open hiervoor een eigen topic. Ga dan niet dit topic (wat hier absoluut niets mee te maken heeft) voor kapen.

[ Voor 12% gewijzigd door IEF op 09-08-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:42

AvK

Ready Set Go

Werkt ook op je oude splitter.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
masser120 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:27:
Hoi,
Ik heb even een vraag. Ik ben overgestapt naar 20Mbit ADSL (kom van Planet Comfort 6Mbit). Ik heb net die Expediabox binnen gekregen. Daar zit ook weer een splitter bij.
Op dit moment heb ik nog een oude splitter in de meterkast zitten die ze des tijds (6 jaar geleden) met heel, heel, heel veel moeite hebben aangesloten. Moet ik deze splitter dan alsnog aansluiten of werkt m'n nieuwe abbonnement ook op de oude alcatel splitter (waar ik heel erg op hoop)?
Bedankt :)
Ik denk van wel, maar ergens heugt het me van niet (je kunt het altijd proberen :)). Stond in een handleiding volgens mij. Die splitter heb je ook alleen naar nodig als je analoog wordt gebeld, wat als je ipb gebruikt alleen de eerste week van toepassing is. Daarna kun je zonder zorgen dat ding ertussenuit rukken. Weet je ook waarom het een gedoe was? Misschien is de oplossing enorm simpel :p.

[ Voor 5% gewijzigd door RetroTycoon op 08-08-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
En nog steeds zijn de problemen niet opgelost 19:52u en we zitten weer op een schamele 2 megabit/seconde i.p.v. 11 megabit/seconde. :X

Het loopt tegen 22:00u en de snelheid kruipt weer richting de 4 megabit/seconde, al met al een patroon waar je de klok op gelijk kunt zetten. :O

Ik zie net op http://adslcentrale.nl/ dat één van de vier ADSL-centrales in onze gemeente de upgrade 2008 _/-\o_ heeft gehad, ben benieuwd wanneer mijn centrale aan de beurt is, ik hoop dat met een upgrade deze problemen zijn opgelost.

En daar is mijn 10 megabit/seconde weer terug om 8:15u. *O*

[ Voor 66% gewijzigd door Mr. Dave op 09-08-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik lees het topic hier zo en was zelf ook al bezig om een oud Planet Comfort abo om te zetten naar KPN Extra, want dat is sneller én goedkoper, beter kan dus niet. Ik heb ook naar KPN gebeld en dit gevraagd en ik kreeg dus ook de reactie die ik hier van iemand gelezen heb dat het technisch nog niet mogelijk was en dat het pas in oktober kon. Volgens MazeMouse was dit onzin op z'n minst apart te noemen dus.

Nu lees ik hier dat veel mensen niet kunnen veranderen omdat KPN dit niet als upgrade maar als downgrade beschouwt. Dit vind ik erg raar want op de site van KPN noemen zijn een upgrade:
[/quote]- Upgraden naar een hogere snelheid is gratis en kan met directe ingang[quote]

Dus dit lijkt me dan toch wel een zeer apart verhaal als op de KPN-site staat dat er naar de snelheid wordt gekeken terwijl MazeMouse en een aantal andere KPN-medewerkers zeggen dat het aan het bedrag ligt. Maar ja, je kunt dus allicht proberen te "upgraden" met als argument dat het op de website zo staat.

Ik vind het sowieso raar dat ik dus totaal niet kan upgraden naar een hogere snelheid omdat wij dus ongeveer 54 euro per maand betalen en alle nieuwe abonnementen goedkoper zijn.
MazeMouse weet je dan hoe het komt dat dit zo wel op site staat? Dit is toch best raar of niet?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
*Snip*

[ Voor 96% gewijzigd door IEF op 09-08-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F

K4F

Mr. Dave schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:53:
En nog steeds zijn de problemen niet opgelost 19:52u en we zitten weer op een schamele 2 megabit/seconde i.p.v. 11 megabit/seconde.
Lees even de waarschuwing.

Het lijkt me niet dat wij de enige zijn met dit probleem, maar aan de andere kant hebben ook niet alle abonnees de problemen want dan hadden we waarschijnlijk al 5 pagina's verder geweest.

Is er al iemand die gemailed of gebelt heeft? Anders doen we dat morgen eens even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Plato112 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:20:
Ik lees het topic hier zo en was zelf ook al bezig om een oud Planet Comfort abo om te zetten naar KPN Extra, want dat is sneller én goedkoper, beter kan dus niet. Ik heb ook naar KPN gebeld en dit gevraagd en ik kreeg dus ook de reactie die ik hier van iemand gelezen heb dat het technisch nog niet mogelijk was en dat het pas in oktober kon. Volgens MazeMouse was dit onzin op z'n minst apart te noemen dus.

Nu lees ik hier dat veel mensen niet kunnen veranderen omdat KPN dit niet als upgrade maar als downgrade beschouwt. Dit vind ik erg raar want op de site van KPN noemen zijn een upgrade:
Upgraden naar een hogere snelheid is gratis en kan met directe ingang

Dus dit lijkt me dan toch wel een zeer apart verhaal als op de KPN-site staat dat er naar de snelheid wordt gekeken terwijl MazeMouse en een aantal andere KPN-medewerkers zeggen dat het aan het bedrag ligt. Maar ja, je kunt dus allicht proberen te "upgraden" met als argument dat het op de website zo staat.
Waar op de KPN site zie je dat? Kun je een url geven? Nieuwsgierig want zit in vergelijkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Mr. Dave schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:53:
Ik zie net op http://adslcentrale.nl/ dat één van de vier ADSL-centrales in onze gemeente de upgrade 2008 _/-\o_ heeft gehad, ben benieuwd wanneer mijn centrale aan de beurt is, ik hoop dat met een upgrade deze problemen zijn opgelost.
Nogmaals, dat overzicht slaat nergens meer op. De centrales worden niet meer geupgrade. Die centrales die volgens adslcentrale zijn geupgrade kunnen door iedereen worden aangegeven. Er hoeven maar een paar mensen aan te geven dat het geupgrade is en de centrale staat daar als geupgrade terwijl er niks meer gebeurd.
Vraag maar eens een aantal vrienden om een bepaalde centrale als geupgrade aan te merken en je zult zien dat die centrale dan ook ineens is geupgrade. (Dus gewoon onder stap 3 op de "Welkom"-pagina de centrale kiezen en aangeven dat ie de nieuwe snelheid heeft.) Hoeveel mensen dat moeten aangeven weet ik niet maar op die manier werkt die site. Het is dus absoluut niet zo dat KPN er ook maar iets mee te maken heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-08-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Plato112 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:20:

[/quote]- Upgraden naar een hogere snelheid is gratis en kan met directe ingang[quote]

Ik vind het sowieso raar dat ik dus totaal niet kan upgraden naar een hogere snelheid omdat wij dus ongeveer 54 euro per maand betalen en alle nieuwe abonnementen goedkoper zijn.
MazeMouse weet je dan hoe het komt dat dit zo wel op site staat? Dit is toch best raar of niet?
Laat ik het zo zeggen, mijn ervaring met upgrades en downgrades in het systeem zelf proberen uit te voeren is dat als een nieuw pakket wel sneller is maar ook goedkoper dat hij als downgrade staat ipv upgrade.

Echter de KPN website wordt niet door ADSL/ISP2 beheerd en ik vermoed dat er daar dus KPN marketingmedewerkers lekker bezig zijn en gewoon op zetten dat een upgrade op snelheid beoordeeld wordt. Weer een gevalletje 'miscommunicatie tussen KPN afdelingen' zoals het op mij over komt.
(Maar als het zo op de website staat kun je het proberen via die "toezegging" af te dwingen :P)

Note: ik heb mijn bevindingen over upgrades/downgrades dus uit mijn eigen observaties en ervaringen. Is het goedkoper -> Downgrade (99 van de 100 gevallen staat het zo in mijn systeem en kan ik de wijzigingen niet per direct doen tenzij ik met instellingen ga zitten klooien waar ik eigenlijk niet aan mag komen en daar waag ik me liever niet aan)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEFtm schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:10:
[...]

Castellum, blijf aub ontopic.
Blijven posten met "het is niet opgelost, ik ben gefrustreerd door KPN" komen we niet verder mee. Heb je iets zinnigs te melden (zoals een monteursbezoek), dan draagt dit imho bij aan de discussie (en de vaststelling dat er een structureel probleem is).
Flamen richting KPN helpt niet en daarmee gaat het nut van dit topic verloren.
Hoi,
Is niet mijn bedoeling om in herhaling te vallen (excusses daar voor)
Het is gewoon zo dat ik onderhand het gevoel heb tegen een muur te vechten.
Alles is ondertussen gedaan , wat er in mij mogelijkheden ligt.
Er is bij mij thuis nou 2 maal een monteur geweest , die voor een raadsel staat.
Telkens krijg ik te horen dat er 'morgen'naar een oplossing wordt gezocht.
Mij ergenis bereikte het toppunt, toen ze mij verzochten om adsl zakelijk te nemen, omdat ik dan recht zou hebben om binnen 24 uur de problemen opgelost zou hebben.
Dus ga ik er van uit dat ze wél weten wat er aan de hand is.
Nou moet ik weer tot maandag wachten ,voor dat ze een 'speciaal'team er op gaan zetten .
Dit gaat nou al de 4de week in op deze manier.
Het is nu alweer mis ,heb nog maar 1 megabit snelheid van de 12megabit wat het van 7 uur af was.
Ik hoop dat de mensen die hetzelfde probleem hebben ook gaan bellen/mailen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:55:
[...]

Hoi,
Is niet mijn bedoeling om in herhaling te vallen (excusses daar voor)
Het is gewoon zo dat ik onderhand het gevoel heb tegen een muur te vechten.
Alles is ondertussen gedaan , wat er in mij mogelijkheden ligt.
Er is bij mij thuis nou 2 maal een monteur geweest , die voor een raadsel staat.
Telkens krijg ik te horen dat er 'morgen'naar een oplossing wordt gezocht.
Mij ergenis bereikte het toppunt, toen ze mij verzochten om adsl zakelijk te nemen, omdat ik dan recht zou hebben om binnen 24 uur de problemen opgelost zou hebben.
Dus ga ik er van uit dat ze wél weten wat er aan de hand is.
Nou moet ik weer tot maandag wachten ,voor dat ze een 'speciaal'team er op gaan zetten .
Dit gaat nou al de 4de week in op deze manier.
Het is nu alweer mis ,heb nog maar 1 megabit snelheid van de 12megabit wat het van 7 uur af was.
Ik hoop dat de mensen die hetzelfde probleem hebben ook gaan bellen/mailen etc etc.
Hier heb ik op het moment geen problemen, uitsluitend tussen 19:00u en 22:00u zakt de snelheid in.

Ook voor jou geldt, alleen posten als er een nieuwe ontwikkeling is. herhaaldelijk posten met 'het is weer zover' is niet constructief.

[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 09-08-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F

K4F

Net even gebelt, doorverbonden, krijg je eerst de standaart lulkoek te horen.

Momentje, ik doe een lijnmeting.

Meneer, de intrain waardes staan gewoon op wat ze horen te zijn. Waar staat uw experiabox.

Maar meneer, gaat u nu eerst even op virussen scannen met pc veilig.

Kwam niks los toen ik het had over dat er snachts geen problemen zijn, en savonds wel.
ander nummer proberen als de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

EricJH schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:18:
[...]
Waar op de KPN site zie je dat? Kun je een url geven? Nieuwsgierig want zit in vergelijkbare situatie.
http://www.kpn.com/internet/internetsub/Internet-Extra.prod en dan even op overstappen klikken daar staat het onderaan.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Titel van topic is ook aangepast :)

[ Voor 28% gewijzigd door RetroTycoon op 09-08-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:51:
[...]

Het team dat vanaf maandag op pad zal gaan, is een iets ander team dan waarvan jij al 2x een monteur hebt mogen ontvangen. Er wordt nu volop naar voorbeelden gezocht om te kunnen onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik ben dus enkele weken terug omgezet met internetplusbellen van Planet naar KPN nu is alles administratief en snelheidtechnisch goed gegaan. Nu zit ik dus bij KPN en kan ik emails bij KPN aanmaken met @kpnmail.nl als extensie. De emailadressen van @planet.nl heb ik dus ook nog die kan ik gewoon uitlezen via Outlook/webmail.

Alleen is de mogelijkheid om aliassen of wachtwoorden aan te passen voor de oude @planet.nl adressen weg nu. Iemand toevallig die weet hoe dat zit of dit nog wordt omgezet of blijft altijd zo? wat ik overigens niet erg vind maar ik wil niet dat opeens mijn @planet.nl adres wordt gedeactiveerd en alles foetsie is.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:41
Ik heb de hele avond problemen gehad met mijn snelheid (kpn ipb extra, was voorheen planet standaard ipb), maximum was zo tegen de 100 kb/s. nieuwsserver is echter redelijk stabiel met 400 kb/s in piektarief. Nu net heb ik mijn modem (speedtouch 780)maar weer even uit en aangezet. Toen alle lampjes weer groen waren heb ik even gekeken in de webinterface. Na klikken op "controle van de verbinding" in de speedtouch, kreeg ik de melding dat ik geen ip had en dat de dns servers er niet waren (rode kruizen als status en geen groene vink).
Na 1 minuut weer geprobeerd en toen had ik alles in het groen. Internet leek ook weer sneller:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/307107447.png
Ik vraag me af wat er allemaal aan de hand is... :?

[ Voor 4% gewijzigd door austin_77 op 10-08-2008 00:50 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.