3 weken geleden geupgrade, modem trainde in om maar 11 mbit:( (1500m van centrale dus dat zou nog kunnen) alleen sinds 2 dagen blijft ie op 8 mbit zitten. Heb ik lekker veel aan zeg, voroheen was het 6mbit, ik hoopte wel op minimaal 2x zo snel:
Uptime: 0 days, 0:43:01
Modulation: ANSI T1.413
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.480
Enig idee of het mogelijk is het modem hoger te laten intrainen (Resetten werkt amper, heb ook al firmware geupgrade en nu een ander menu)
Edit: Ik zie dat de Modulation opeens op T1.413 wat volgens mij betekent dat ik op ADSL1 zit en niet op ADSL2+ zoals 2 dagen geleden (G.992.X?). Vreemd even alles opnieuw maar gaan instellen.
Edit2: Na opnieuw configureren heb ik wél ADSL2+ :
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 10.948
Ik denk dus dat het modem gewoon switched iedere keer:S. Nog een vraagje die ik tegenkwam tijdens configureren:

Welke moet ik instellen, ik vermoed dat alles van het 2e plaatje niet werkt(RFC1483 protocol werkt denk ik niet bij KPN) blijft dus alleen het eerst plaatje over. We zijn overgestapt van planet comfort naar KPN Premuim 20mbit (alleen internet) Dus blijven er een paar opties over, welke moet ik dus kiezen? Spoofing configuratie zonder telefonie, gebruikers lan zonder telefonie,standaardconfiguratie zonder telefonie,vaste publieke ipreeks of ipcp met dhcp. Wat zijn de verschillen?
Mijn situatie thuis is: Speedtouch komen 2 kabels uit, 1 gaat naar PC vader, de ander naar linksys router helemaal boven (we hoeven dan maar 1 draad te trekken) en de linksys split deze kabel ook weer in 2 kabels waarvan 1 op deze pc aangesloten. vandaar dat ik denk dat DHCP nodig is.
[
Voor 62% gewijzigd door
Lightning89 op 05-08-2008 14:31
]