[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:23
Gisteren een digitale rekening gekregen van KPN, waar dus ook de verzendkosten voor een modem bij zitten van 8,95.

Nu hebben we een jaar geleden zelf al een modem gekocht en deze kan dus ADSL2+ gewoon netjes aan.

Nu heeft KPN ons dus ongevraagd een modem toegestuurd (nog niet ontvangen overigens). Kan ik deze gewoon weer meegeven aan de postbode en de 8,95 terugvragen aan KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem voor die 8.95 mooi houden, stel dat je huidige modem de geest geeft? heb je er alvast 1 achter de hand toch. Mijn advies HOUDEN :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47
Zou hem ook houden. Sterker nog: ik hou hem :>
Net een pakketje binnen gehad, heel installatiepakket voor KPN internet. Telefoonkabels, splitter, Experiabox... zonde eigenlijk. Ik heb de zwarte Experia, aan de onderkant staat inderdaad dat het gewoon een Thomson ST780 WL is. Hij is vrijwel identiek aan de 716 die nu in de meterkast staat. Misschien een slagje groter denk ik.

Heb niks aan m'n verbinding veranderd, terwijl ik volgens mij wel nieuw inlog- en aanmeldgegevens heb gekregen van KPN. Verbinding loopt nu goed, als hij wegvalt sluit ik die ST780 Experiabox wel aan.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Precies hetzelfde verhaal als wat jij nu verteld meegemaakt.
Netjes eerst een brief en gisteren zon pakket.
Maar ik heb nog geen inloggegevens :> .
Vooralsnog doet internet het nog.
Ik zit momenteel op 1,5MB/s te downloaden en ik heb een 20Mbt aangevraagd of dit nog omhoog gaat nadat mijn centrale word geupdate weet ik nog niet.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:23
Cannondale schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:30:
Zou hem ook houden. Sterker nog: ik hou hem :>
Net een pakketje binnen gehad, heel installatiepakket voor KPN internet. Telefoonkabels, splitter, Experiabox... zonde eigenlijk. Ik heb de zwarte Experia, aan de onderkant staat inderdaad dat het gewoon een Thomson ST780 WL is. Hij is vrijwel identiek aan de 716 die nu in de meterkast staat. Misschien een slagje groter denk ik.

Heb niks aan m'n verbinding veranderd, terwijl ik volgens mij wel nieuw inlog- en aanmeldgegevens heb gekregen van KPN. Verbinding loopt nu goed, als hij wegvalt sluit ik die ST780 Experiabox wel aan.
Heb hem maar gehouden inderdaad, al hebben we hier al een ST780WL in de kast hangen. Kan misschien nog een keer van pas komen :)
Trouwens ook geen inloggegevens ontvangen, gebruik nu nog die van planet (gebruikersnaam@adsl-planet), met direct-adsl krijg ik een ander IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Floppie schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:27:
[...]

Heb hem maar gehouden inderdaad, al hebben we hier al een ST780WL in de kast hangen. Kan misschien nog een keer van pas komen :)
Trouwens ook geen inloggegevens ontvangen, gebruik nu nog die van planet (gebruikersnaam@adsl-planet), met direct-adsl krijg ik een ander IP.
Goede tip.
Ik heb mn username weer terug gezet naar @adsl-planet in plaats van @direct-adsl en nu heb ik mn oude vertrouwde ip-adres weer. :*)
En mn nieuwe snelheid blijft ook gewoon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh,oh :/ Het zal toch niet hé :( vanmiddag wilde mijn vrouw de tv aan doen: deze zender tijdelijk niet beschikbaar, siemens box is niet offline geweest maar heeft schijnbaar toch ergens een disconectie gemaakt.

Ik hoop VURIG dat het gezeik niet weer begint, vorig jaar heeft kpn die siemens vervangen voor die thomson omdat wij met die siemens qua iptv nik anders dan gezeur hadden :(

tìs maar 1 incident maar als dit vaker gebeurt hang ik aan de foon bij kpn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
KPN blijft verbazen. Vanaf 12 juli stond de aanvraag steeds op het onderstaande.
Order status

Hieronder vindt u een overzicht van uw bestellingen. De verwachte levertijd is indicatief De verwachte levertijd is indicatief

Order omschrijving Wijziging abonnement
Status: Mislukt Hier kunt u uw huidige pakket wijzigen
Verwachte opleverdatum: 12-7-2008 0:00:00
Wat schetst mijn verbazing:
Status: In behandeling Hier kunt u uw huidige pakket wijzigen
Verwachte opleverdatum: 12-7-2008 0:00:00
In de tussentijd heb ik het nog wel twee keer geprobeerd aan te passen via Maranello, maar dit veranderde de status niet. Kortom we blijven hopen dat dit kan zonder KPN te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Cannotwin schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:05:
KPN blijft verbazen. Vanaf 12 juli stond de aanvraag steeds op het onderstaande.

[...]

Wat schetst mijn verbazing:

[...]

In de tussentijd heb ik het nog wel twee keer geprobeerd aan te passen via Maranello, maar dit veranderde de status niet. Kortom we blijven hopen dat dit kan zonder KPN te bellen :)
Bij mij is precies hetzelfde gebeurt. Ik had ook eerst de status Mislukt met precies dezelfde opleverdatum. Bij mij is dit ook gewijzigd naar "In behandeling". En nu maar afwachten...

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonisch van KPN Go naar Basic aangevraagd op vrijdag 11/8.(i.v.m snelheid\prijs)
Tot op heden weten wij nog niets, http://ipbcheck.kpn-nova.nl/kpn/ gebruiken is een wassen neus, we hebben even een fictieve postcode/huisnr ingevuld en krijgen dezelfde uitkomst: Bestelling ontvangen.
Afgelopen dinsdag een klacht per mail gestuurd, een auto replay ontvangen dat ze binnen twee werkdagen reageren, we wachten nog steeds op een antwoord.

P.s Alles staat al onder [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
LOL, bij mij is de status mislukt veranderd in een leeg veld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:41
Ik heb sinds afgelopen vrijdag problemen met mijn snelheid. Ben van Planet ipb 3mbit down naar kpn extra ipb gegaan. Heb dus in modem staan 12 down en 1 up.
Met nieuwsgroepen haal ik makkelijk 800 kb/s, maar via speedtest.nl en speedtest.net haal ik maar 120 kb/s. Op 2 pc's is dit aan de hand (xp en vista) Ook www.adslvalley.nl en dan arena haal ik maar gemiddeld 90 kb/s
Helpdesk blijft zeggen dat ze de snelheid in de experiabox (780 speedtouch) gewoon zien (12 down en 1 up) Ik vind het maar vreemd allemaal. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand, zeg omgeving Haarlemmermeer, die al een brief of ook maar iets van KPN uit ontvangen heeft omtrent de Planet > KPN wijziging?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lang moeizaam verhaal met wellicht licht aan de horizon

omdat een medewerker van kpn starig en bij dwingend uitlegde dat ik MOEST overstappen op de siemens maar hem zijn gang laten gaan. Heb nog uitgelegd dat met de siemens het hier vorig jaar kommer en kwel is geweest met i-tv maar dat kon ik hem niet aan zijn verstand brengen. Hij zei": de thomson heeft een restrictie voor boven de 12mb, en dat heeft de siemens niet. Dus vrijdagmorgen kwart voor 10 nok-nok aan de deur en daar was de kpn monteur (hé, dat rijmt :) )

Normaliter moet zo`n monteur binnen 1 uurtje wel weer weg zijn, maar door veel miscommunicatie ging hij pas om kwart voor 1 (!) weer weg. Dan wilde die siemens weer niet aanmelden, dan deed de tv het weer niet, afijn, hij werd hefig gefrustreert mede omdat de monteurs juist van die siemens boxen af willen en dat ze nu juist die rotkrengen weer in gebruik gaan nemen. Ik en de monteur voorspelde al dat deze siemens geheid weer problemen ging opleveren, en deze "glazen bol" theorie kwam in zijn geheel uit.

Tot op vanmiddag 17.00 uur maar liefst 24 keer het hele spul moeten rebooten, om de zoveel uur viel de tv weer uit (zender tijdelijk niet beschikbaar) en de kwaliteit van de telefoon was om te huilen. Nadat om 17.00 mijn vrouw voor de 24ste keer riep dat de tv weer weg viel was ik het zat. Gebeld met 0800-0407 en uitgelegd dat dit zo echt niet langer meer kon. Ik gaf aan liever met een zwarte thomson te zitten met een restrictie van 12mb dan met de siemens en constant gezeur en dergelijke.

De hd medewerker onderstreepte ook nog eens dat het gekkewerk is om die antieke siemens weer leven in te blazen. na overleg heeft hij de siemens van het netwerk afgemeld en de zwarte weer actief gemaakt. Gillend ik hier thuis die siemens van de muur gerukt en die zwarte thomson weer terug gehangen. Hij boote 2 keer om de firmware te plaatsen en daarna deed de tv het weer als vanouds!

Toen moest ik natuurlijk 2 pc`s weer draadloos aanmelden en daarvoor moest ik even in de router wezen, maar wat zag ik(!) hij stond op: 15989 down, en 1029 up hé? hij kan toch niet intrainen boven de 12mb? ik dacht, dit moet een foutje zijn, als ik straks zelf reboot valt hele boeltje vanzelf wel terug naar 12mb. MAAR zelfs na 2 rebooten van kpn, en 3 handmatig van mij staat de thomson nog steeds ingetraind op bijna 16mb. :)

Dit is met 1 tv tuner aan, en voor de duidelijkheid, met de thomsonbox:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/298643761.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:37:
De hd medewerker onderstreepte ook nog eens dat het gekkewerk is om die antieke siemens weer leven in te blazen. na overleg heeft hij de siemens van het netwerk afgemeld en de zwarte weer actief gemaakt.
Kijk eens aan...het gaat dus overal anders. Ik heb in de loop der tijd 5 Experia boxen geplaatst. Daarvan 4 maal een Siemens die het allemaal spontaan in één keer goed deden. En één keer de zwarte rampenbox van Thomson. Daar heeft de KPN flink veel werk aan gehad voor hij het deed. Ik zou er nooit een willen hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een berichtje in een ander topic geplaats maar het is hier meer op zijn plek:
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:42:
[...]

Die informatie schijnt er gewoon niet te zijn?
Antwoord van KPN:
Op dit moment is niet bekend wanneer er een upgrade van internetapparatuur in uw centrale plaats vindt.
Naast correctief onderhoud naar aanleiding van storingen vindt er er prefentief onderhoud volgens schema en naar aanleiding van kwaliteitsmetingen plaats.

Ik zit op centrale Wtr (Wateringen). Blijkt dat ik met mijn 6mbit abo-tje al bijna op het huidige max zit. (7mbit volgens de ADSL storingsdienst)
Een overstap van Planet comfort naar KPN premium heeft behalve een paar euro voordeel dus geen zin.
Ik lees nu dat er meer zijn met dit probleem en dat er ook al een heel aantal zijn overgestapt van comfort naar KPN extra. Toch zou ik liever naar premium overstappen maar ADSL2+ is bij ons niet beschikbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
Don3k schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:10:
Bij mij ook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:16:
Ik had een berichtje in een ander topic geplaats maar het is hier meer op zijn plek:
[...]
Ik lees nu dat er meer zijn met dit probleem en dat er ook al een heel aantal zijn overgestapt van comfort naar KPN extra. Toch zou ik liever naar premium overstappen maar ADSL2+ is bij ons niet beschikbaar dus.
Ik zit in het zelfde schuitje, 20Mbit van Telfort connected by KPN (ADSL2)
Maar ik mag al blij zijn als ik 6 Mbit haal :( Volgens adslcentrale.nl zou mijn centrale al ge-upgrade moeten zijn naar ADSL2+ maar van die voorspelling klopt geen biet.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
Net maar weer eens ingelog op CSC en nu heb ik zelfs 2 berichten m.b.t. de status. Namelijk:
Status: In behandeling
Verwachte opleverdatum: 21-7-2008 0:00:00
en
Order omschrijving Overig
Status: Geleverd
Verwachte opleverdatum: 21-7-2008 0:00:00
Vraag me af wat het 2e zal zijn, ik denk zelf een ander modem en/of een brief met gegevens echter heb ik vandaag niets bij de post gehad. Zal wel betekenen dat er vandaag iets verstuurd is. Alleen als het een pakketje is, is dit mooi k*t want er is hier niemand overdag thuis... :'(

offtopic:
Op dit moment kan ik overigens niet op de nieuwsgroepen van Planet komen. Is sinds de migratie slecht(er) geworden. Langzaam, nauwelijks connectie etc. Hopelijk is dit straks wel weer goed....

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ja hier ook, als ik uitlog en weer inlog staat er weer: in behandeling :P

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
Geluksvogels :P We wachten hier gewoon nog even geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:01
Ik kan niet eens inloggen op die CSC omgeving, krijg een foutmelding (ben klant van Direct ADSL), Iemand met Direct ADSL die er wel op kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:49
VFRRijder schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:49:
Ik kan niet eens inloggen op die CSC omgeving, krijg een foutmelding (ben klant van Direct ADSL), Iemand met Direct ADSL die er wel op kan?
Nope, volgens mij alleen voor planet klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen dat je niet meer van Planet naar KPN om kan switchen? Via 'Mijn KPN' kan ik enkel nog maar een nieuw abbonement erbij kopen, ik zoek eigenlijk een makkelijk "Gooi mijn abbo van Planet naar KPN" knop. Ik heb verder nooit mail of post van KPN mogen ontvangen...

Wat een drama trouwens, dan weer is de username met @planet, dan weer zonder, dan is het weer "geqxon", dan weer "geqxon1" en soms "geqxo1", terwijl ik er nooit iets aan gewijzigd heeft. Verder is sinds kort de policy dat het wachtwoord 6 tekens moet hebben, in plaats van de oude 5. Leuk, als je dan overal je wachtwoorden weer verschillend hebt!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:41:
Verder is sinds kort de policy dat het wachtwoord 6 tekens moet hebben, in plaats van de oude 5. Leuk, als je dan overal je wachtwoorden weer verschillend hebt!
Tja, ik geef ze groot gelijk. een password van 5 tekens is ernstig te kort. Van mij mogen ze het 8 of langer maken en ook nog laten vervallen na een bepaalde tijd. Ze beschermen de mensen zo tegen zichzelf. Want je kan je wel voorstellen wat er gebeurt als iemand een hele serie van deze te korte passwords weet te kraken. Dan staat de krant vol met: KPN laat mensen onveilige systemen gebruikt. En dan roept iedereen weer dat de KPN zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik bel net naar KPN om mijn abbo van planet standaard naar KPN extra te veranderen, zegt ze dat dit pas van 1 oktober kan 8)7
De brief met de actiecode heb ik nog niet ontvangen, maar kwam op de hoogte van deze upgrade mogelijkheid door dit topic. Beetje vreemd dat andere hier al wel kunnen upgraden, of zou dit gedaan worden om niet heel NL in 1x te kunnen laten upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb alles online gedaan en dit werkte prima.
Effe inloggen op de kpn site, dat doet ie niet en dan kun je er ook voor kiezen om als planet abbo in te loggen. Daar kun je je abbo wijzigen.

Voor een datum moet je 3weken na de dag datum invullen maar bij mij was het gewoon in 1 week klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Pepperana op 22-07-2008 11:34 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:05:
[...]

Tja, ik geef ze groot gelijk. een password van 5 tekens is ernstig te kort. Van mij mogen ze het 8 of langer maken en ook nog laten vervallen na een bepaalde tijd. Ze beschermen de mensen zo tegen zichzelf. Want je kan je wel voorstellen wat er gebeurt als iemand een hele serie van deze te korte passwords weet te kraken. Dan staat de krant vol met: KPN laat mensen onveilige systemen gebruikt. En dan roept iedereen weer dat de KPN zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen.
Begrijpelijk, maar had het dan vanaf dag 1 al gelijk 6 tekens gedaan. Nu heb ik dus constant wisselende wachtwoorden, wat erg vervelend is.

Die CSC doet het helaas niet:
Er is een een fout opgetreden bij het verwerken van de gegevens.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.
Foutcode:
Jammer, dan blijf ik nog maar bij mijn Planet abbo. :)

Als ik bij 'Mijn KPN' niet met 'geqxon1' maar 'geqxon@planet.nl' inlog kan ik blijkbaar wel kiezen Planet of KPN. Ik ben al weer wat verder!

En als ik dan vervolgens inlog met 'geqxon' , en mijn nieuwe 6 cijferige password, kom ik er wel in. Het blijft leuk! ;)

'Er is een probleem opgetreden bij het openen van uw persoonlijke omgeving. Probeert u het over 30 minuten nog eens.'

M, jammer.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb net KPN gebeld en de mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat er 2 tot 3 weken vertraging is. En dat alle Planet abbonementen automatisch worden overgezet naar het gelijksoortige KPN pakket. Eigenlijk schieten we daar nog niet zoveel mee op. Afwachten dan maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Inuyasha op 22-07-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Net weer gebeld nu kon ik weer wel upgraden... maar even een vraag, kan ik niet mijn oude @planet.nl e-mail adres behouden als ik overstap van planet standaard naar kpn extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

HammerNL schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:37:
Net weer gebeld nu kon ik weer wel upgraden... maar even een vraag, kan ik niet mijn oude @planet.nl e-mail adres behouden als ik overstap van planet standaard naar kpn extra?
Jawel, dat kan prima. Als het gewoon een pakketwijziging is blijven ze sowieso. Als je een nieuwe aanvraag doet kunnen we ze bij de 2e lijn verhuizen :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
MazeMouse schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:45:
[...]

Jawel, dat kan prima. Als het gewoon een pakketwijziging is blijven ze sowieso. Als je een nieuwe aanvraag doet kunnen we ze bij de 2e lijn verhuizen :)
Wat bedoel je precies met die laatste zin? De KPN medewerker die ik daarnet aan de lijn had beweerde dat ik mijn e-mail adres niet kon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

HammerNL schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:05:
[...]

Wat bedoel je precies met die laatste zin? De KPN medewerker die ik daarnet aan de lijn had beweerde dat ik mijn e-mail adres niet kon behouden.
Dan is die KPN medewerker die jij net aan de lijn had niet helemaal correct geinformeerd. Alles komt tegenwoordig in de Maranello beheersomgeving terecht (voor klanten in de CSC) en dus is alles wat daar in staat ook gewoon om te zetten.
Maar wat jij aan de lijn hebt gehad is waarschijnlijk iemand van Verkoop&Informatie die zich drukker maakte over zijn commissie dan of jij je emailadres kon behouden. Want een nieuw klantnummer aanmaken levert hun meer op dan een pakketwijziging doen...

En per 1 oktober is ook onzin, true er is op dit moment een storing in Maranello dat pakketwijzigingen niet goed verlopen maar die kunnen echt wel voor die tijd gedaan worden. Normaal zou het 5 werkdagen zijn. Nu kan het zijn dat er langer overheen gaan omdat alle profielwijzigingen handmatig ingevoerd moeten worden.

EDIT:
Als je nog niks hebt aangevraagd zou ik als ik jou was gewoon eens op kpnvandaag.nl inloggen op mijnKPN (daar krijg je vanzelf de oude planet CSC omgeving zichtbaar) en daar zelf een pakketupgrade aanvragen.
Als je het wel hebt aangevraagd dan houd ik mijn hart vast of het goed verloopt en mag je daarna met de eerstelijners in gevecht om door te mogen naar de 2e lijn om daarna je oude emailaliassen over te laten zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door MazeMouse op 22-07-2008 15:18 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44
Weet iemand of na KPN of ook HetNet hun snelheid gaat verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Xaero schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:22:
Weet iemand of na KPN of ook HetNet hun snelheid gaat verhogen?
Voor zover bekend op dit moment niet.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Oké dat maakt het al wat duidelijker. Nee ik heb nog niks besteld, want vond de persoon niet zo snugger klinken en zoals jij al zegt, meer bezig met zijn commissie dan een klant fatsoenlijk helpen.
Enige wat ik gewoon wil is: €35 blijven betalen, maar een hogere snelheid krijgen 8Mb/s en voor de rest gewoon alles hetzelfde blijven als mijn huidige abonnement. Dat er een e-mail adres bijkomt oke, maar wil mijn oude gewoon behouden. Ik heb net even ingelogd op dat CSC en bij pakketten wijzigingen zie ik dan het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1216734346.jpg

Dat bovenste pakket: Internet Extra huidig modem € 35,00, komt dus overeen met wat ik wil en als ik deze bestel heb ik dus alleen een wijziging in mijn snelheid maar geen gezeik van nieuw modem, internet instellingen etc.? Of moet ik ook dingen gaan veranderen in mijn modem en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Uhm...Er staat letterlijk 'Gratis modem in bruikleen'... Heb je die al? Zo nee dan krijg je hem, heb je al wel een bruikleenmodem dan krijg je hem niet.

Aan je instellingen verandert in principe niks, je kan eventueel je nieuwe gebruikersnaam gaan gebruiken. Uit het hele topic blijkt dat je oude gegevens gewoon blijven werken, dus dit hoeft niet.

Instellingen in je modem wijzigen hangt er dus vanaf of je een nieuwe modem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

HammerNL schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:00:
Oké dat maakt het al wat duidelijker. Nee ik heb nog niks besteld, want vond de persoon niet zo snugger klinken en zoals jij al zegt, meer bezig met zijn commissie dan een klant fatsoenlijk helpen.
Enige wat ik gewoon wil is: €35 blijven betalen, maar een hogere snelheid krijgen 8Mb/s en voor de rest gewoon alles hetzelfde blijven als mijn huidige abonnement. Dat er een e-mail adres bijkomt oke, maar wil mijn oude gewoon behouden. Ik heb net even ingelogd op dat CSC en bij pakketten wijzigingen zie ik dan het volgende:

[afbeelding]

Dat bovenste pakket: Internet Extra huidig modem € 35,00, komt dus overeen met wat ik wil en als ik deze bestel heb ik dus alleen een wijziging in mijn snelheid maar geen gezeik van nieuw modem, internet instellingen etc.? Of moet ik ook dingen gaan veranderen in mijn modem en dergelijke?
Op deze manier veranderd er behalve je pakket in Maranello (CSC) en je snelheid NIKS (je kunt zelfs de planet SMTP blijven gebruiken)
Geen idee of ze hier bijhouden of je al wel of niet een bruikleenmodem hebt (alle klanten hebben sowieso een modem tenzij pakket niet ontvangen :P) dus geen idee of je daar een nieuwe krijgt maar als je nog geen ADSL2 modem hebt kan het geen kwaad die alsnog te krijgen.

Dus je hebt het zelf al gevonden ;)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan nergens een algemeen topic vinden maar heb je bel basis/budget nodig bij een internet abonnement van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:39

f.h

Als ik via de Maranello omgeving mijn Planet ADSL Comfort (einddatum contract 21-10-2008) pakket wil veranderd naar een KPN Internet Extra dan geeft die de melding dat de wensdatum niet voor de einddatum van het huidige pakket kan liggen.

Betekend dit dat de nieuwe snelheid voor mij pas ingaat op 22-10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Frank2006 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:39:
Als ik via de Maranello omgeving mijn Planet ADSL Comfort (einddatum contract 21-10-2008) pakket wil veranderd naar een KPN Internet Extra dan geeft die de melding dat de wensdatum niet voor de einddatum van het huidige pakket kan liggen.

Betekend dit dat de nieuwe snelheid voor mij pas ingaat op 22-10?
Correct. Tenzij "fout KPN" (technisch niet haalbaar dus downgrade) of een Upgrade (waarbij Upgrade gerekend wordt als 'ga je meer betalen") zit je vast aan het einde van je contract.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:38:
ik kan nergens een algemeen topic vinden maar heb je bel basis/budget nodig bij een internet abonnement van KPN?
Nee, daar is tegenwoordig het ADSL-Only voor uitgevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door MazeMouse op 22-07-2008 19:46 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:39

f.h

MazeMouse schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:45:
[...]

Correct. Tenzij "fout KPN" (technisch niet haalbaar dus downgrade) of een Upgrade (waarbij Upgrade gerekend wordt als 'ga je meer betalen") zit je vast aan het einde van je contract.
Ah ok dank voor de helderheid. Ik dacht dat je altijd kon switchen. Qua kosten is er natuurlijk wel degelijk sprake van downgraden voor kpn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Frank2006 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:47:
[...]

Ah ok dank voor de helderheid. Ik dacht dat je altijd kon switchen. Qua kosten is er natuurlijk wel degelijk sprake van downgraden voor kpn :)
Wat hier altijd als ENORM krom ervaren wordt aangezien er wel op snelheid vooruitgang geboekt wordt. En in sommige gevallen zelfs kwa financieel plaatje een verhoging plaats vind en dat alsnog als downgrade geld.
(maar ja, dan krijg je de ruzie tussen de technische afdelingen en de financiele afdelingen)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
MazeMouse schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:05:
[...]

Wat hier altijd als ENORM krom ervaren wordt aangezien er wel op snelheid vooruitgang geboekt wordt. En in sommige gevallen zelfs kwa financieel plaatje een verhoging plaats vind en dat alsnog als downgrade geld.
(maar ja, dan krijg je de ruzie tussen de technische afdelingen en de financiele afdelingen)
Het is wel degelijk mogelijk hoor.
Mijn "upgrade" van Planet Comfort (52,25 euro per maand) naar KPN Internet Extra (35,= euro per maand) loopt gewoon. Je moet alleen even de juiste persoon bij KPN aan de lijn krijgen. :)
Zonder extra kosten en zonder te hoeven wachten op einde contract.

[ Voor 4% gewijzigd door -elw00d op 23-07-2008 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

-elw00d schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 02:04:
[...]

Het is wel degelijk mogelijk hoor.
Mijn "upgrade" van Planet Comfort (52,25 euro per maand) naar KPN Internet Extra (35,= euro per maand) loopt gewoon. Je moet alleen even de juiste persoon bij KPN aan de lijn krijgen. :)
Zonder extra kosten en zonder te hoeven wachten op einde contract.
Inderdaad, het geluk hebben dat je iemand aan de lijn krijgt die graag met de regels buigt ;)
(het kan namelijk prima :P)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Vreemd we hebben hier nu ADSL2+ 12Mb/1Mb sinds afgelopen nacht

DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 12004 Kbps
Upstream Rate: 1031 Kbps
Downstream Margin: 16 db
Upstream Margin: 11 db
Downstream Line Attenuation: 21
Upstream Line Attenuation: 8
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Linksys ADSL gateway.

Echter haal ik niet boven de 2,5Mbps

Wat is hier aan de hand, klopt die snelheid gewoon niet, je zou zeggen de modem is getraind op de nieuwe snelheid gister verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Modem al uit geweest?

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Ja, uit geweest, zelf 5 min zonder stroom gezet, geen resultaat. Meest recente firmware.
In de huidige training geeft hij nog steeds 12Mbit/1Mbit aan.

speedtests, bin downloads blijven allemaal rond de 2,5Mbps. Erg vreemd. Zou de snelheidsverhoging bij Kpn dan nog niet rond zijn............ Lijkt me dat het ergens fout gaat, bedoel de training van de interfaces lijkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Laatst online: 07-08 20:57
Hoe vaak is al gezegd dat nadat je modem intraint op de hogere snelheid het nog tot 20 dagen kan duren voordat alles actief is. Vaak is de downloadsnelheid nog niet goed en de upload al wel. Gewoon even afwachten en als er niks veranderd dan even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

DarkShadow16 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:55:
Hoe vaak is al gezegd dat nadat je modem intraint op de hogere snelheid het nog tot 20 dagen kan duren voordat alles actief is. Vaak is de downloadsnelheid nog niet goed en de upload al wel. Gewoon even afwachten en als er niks veranderd dan even bellen.
Vind dat vreemd, het kan aan het account liggen dat nog op @adsl-planet eindigt. Persoonlijk als een Cisco router traint werkt het. Tenzij het bij de DSLAM nog niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DarkShadow16 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:55:
Bij mij werd op donderdag mijn nieuwe profiel actief. Direkt was de upload ook beschikbaar. één dag later op vrijdag was ook de download verhoogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Download kan inderdaad in je profiel al wel goed zijn maar niet in de achterliggende routers :) (toch even hier nagevraagd :P)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Ortep schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:00:
[...]

Bij mij werd op donderdag mijn nieuwe profiel actief. Direkt was de upload ook beschikbaar. één dag later op vrijdag was ook de download verhoogd
Nu je het zegt, de upload is gelijk gebeschikbaar, enkel de download niet, ondanks de training. Achja kwestie van geduld (en nee ben geen Limburger :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Yeah hij is net ingetraind mijn modem :) (omgeving Haarlem) upload is idd al 1Mbit nu en werkt al, download staat nu ingetraind op bijna 11Mbit maar ik heb nog steeds 670kb download van oude profiel. Mij benieuwen wat de max gaat worden aangezien ik 2km van de centrale zit.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
Don3k schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:10:
Bij mij is de status nog steeds leeg, maar in de modem staan aan de nieuwe snelheden, ong. 10000 down en 1000 up. Niet slecht voor ruim 2 km afstand en de upload is al geactiveerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Cannotwin schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:59:
[...]

Bij mij is de status nog steeds leeg, maar in de modem staan aan de nieuwe snelheden, ong. 10000 down en 1000 up. Niet slecht voor ruim 2 km afstand en de upload is al geactiveerd *O*
hmm, sinds vandaag:

Actief: 0 dagen, 5:28:52
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 11.391
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 27,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Maar... eh... waar blijft mijn 20mbit? =.=
Via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1496 meter.

Zat normaal op WIFI, maar net even met UTP getest. Nog steeds max. 630kb/s download.

[ Voor 13% gewijzigd door Don3k op 23-07-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Nu online

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Gisteren brief gekregen over het veranderen van abonnement (KPN IPB lite naar KPN IPB Extra) in de modem stond vanmiddag dit:

Actief: 0 dagen, 2:56:13
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004 *O*

Gisteren was het in ieder geval nog de oude snelheid en G.992.3 annex A, wat dus adsl2 betekend en nu dus adsl2+.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/299841424.png

Ik haal niet helemaal de 12 Mbit maar zit ook ongeveer 1200 meter van de centrale en heb 'maar' een 8 Mbit/1 mbit abonnement afgesloten, hopen dat dit zo blijft d:)b

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist via de telefoon omgezet. Via het internet was het mij niet duidelijk: Mijn contract liep tot 09-08-2009, en ik mocht niet langer dan drie maanden in de toekomst opzeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
Wordt bij een verandering in de snelheid de verbinding vanuit de DSLAM verbroken of moet je zelf de modem een nieuwe verbinding laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Arnout schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:46:
Wordt bij een verandering in de snelheid de verbinding vanuit de DSLAM verbroken of moet je zelf de modem een nieuwe verbinding laten maken?
Bij mij trainde het modem helemaal vanzelf in. De ene dag was de Experia box 11 dagen 'up' met de lage snelheid. De volgende dag was hij 12 dagen 'up' met de nieuwe snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Wat is het nut eigenlijk van die 'actie code' in die brief, als je gewoon kan wijzigen via internet/telefoon zonder die code? Gewoon marketing of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb nu net voor de 3de keer de upgrade van planet comfort naar kpn premium aangevraagd...
Eerst kreeg ik een heel nieuw klantnummer en e-mailadres. Dat hadden ze geannuleerd en de aanvraag vervolgens juist herdaan. Brief van de aanvraag upgrade en een Experiabox ontvangen.
Na een week stond de status bij CSC op:
Status: Geannuleerd
Verwachte opleverdatum: 16-7-2008 0:00:00
Verwachte opleverdatum: 23-7-2008 0:00:00
Verwachte opleverdatum: 23-7-2008 0:00:00
Gebeld en opnieuw de upgrade aangevraagd. De einddatum contract moest worden aangepast naar 1 maand van vandaag. Nu is er bij de orderstatus alleen dit bijgekomen:
Order omschrijving Wijziging dienst
Status: Geleverd Hier kunt u deze optie wijzigen
Verwachte opleverdatum: 24-7-2008 0:00:00
Nu krijg ik een mailtje met "Hartelijk dank voor uw bestelling van Internet van KPN – Premium. In de bijlage vindt u een overzicht van uw bestelling.", wat ik eerder nooit gehad heb.
Is het nu goed gegaan of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Arnout schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:46:
Bij mij trainde hij gister zelf de nieuwe snelheden in, vanochtend moest ik wel ff mijn modem aan/uit zetten om de nieuwe snelheden werkend te krijgen. Modem is een ST780 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zondag via http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx mijn pakket gewijzigd en sinds gistermiddag werkt alles OK. Nieuwe up en download.
Dus het kan snel en goed gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het zal meestal snel en goed gaan. Je hoort alleen de mensen waarbij het niet goed gaat. Het ging bij mij ook zonder enige hik in 4 dagen. Het zal ongetwijfelt hier en daar zijn misgegaan bij het overschakelen van zulke grote systemen.

Wat altijd een garantie is voor problemen, het via een paar wegen proberen te versnellen. Dan loopt het eerste proces, en je probeert iemand zo ver te krijgen dat die je gaat 'helpen' door in het normale proces in te grijpen. Dat geeft natuurlijk een verhoogde kans op fouten. Als je daarna via een 3e weg nog iets probeert aan te passen weet je zeker dat het mis gaat.

Als je iets niet volgens de standaard methode doet krijg je vanzelf de niet standaard problemen waar dus ook geen standaard oplossing voor is. Dat geldt niet speciaal voor de KPN maar voor alles in het leven.

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 24-07-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Puch-Maxi schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:17:
[...]
Ik zit in het zelfde schuitje, 20Mbit van Telfort connected by KPN (ADSL2)
Maar ik mag al blij zijn als ik 6 Mbit haal :( Volgens adslcentrale.nl zou mijn centrale al ge-upgrade moeten zijn naar ADSL2+ maar van die voorspelling klopt geen biet.
Frappant, mijn intrain waarden zijn nu goed ! 7996 kbps / 1023 kbps
Heel apart !

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
Bij mij is de downloadsnelheid nu ook goed *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/300166927.png

Het duurde maar 3 weekjes zonder 1 telefoongesprek :) Kortom heb vertrouwen in en tijd voor KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/300243888.png

Nu 11mbit... en 1mbit upload. Klopt niet helemaal, wacht nog op mijn 20mbit. Test klopt denk ik ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Eergister via de website csc aangevraagd upgrade naar KPN Internet Extra vanaf Planet 34,95, met als leverdatum gister.

Vandaag geregeld: (:> @ KPN)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              6.0              6.0
Attenuation  [dB]     :             22.0              8.0
OutputPower  [dBm]    :             14.5             12.0

Available Bandwidth                Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            15169             6432
  Upstream            :             2415             1024

Prima dus, de download is overigens nog niet beschikbaar maar dat is normaal.

Heeft het nog nut om een Speedtouch 516i te halen om zodoende de ingetrainde downstream te verhogen? (huidig modem is een Speedtouch 510v4i). Of zal de margin niet verschillen tussen een oude en een wat nieuwere (betere?) modem? (1000 meter hemelsbreed van de centrale)

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 24-07-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Laat ik het zo zeggen. een 510 is een ADSL1 modem. De centrale profielen zijn "adaptive" ingesteld dus jij traint nu in als ADSL1 (ongeacht dat de centrale ADSL2(+) is) dus het is uberhaupt een goed idee een ADSL2(+) modem te halen om het voordeel van je ADSL2 profiel te halen ;)

(ik zie daar 6Mbit staan. Waarschijnlijk zul je met een ADSL2 modem dichter bij de 8Mbit van je contract gaan komen :))

EDIT:
En nieuw modem kun je gewoon als omruil laten doen via de helpdesk :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:24:
Eergister via de website csc aangevraagd upgrade naar KPN Internet Extra vanaf Planet 34,95, met als leverdatum gister.

Vandaag geregeld: (:> @ KPN)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              6.0              6.0
Attenuation  [dB]     :             22.0              8.0
OutputPower  [dBm]    :             14.5             12.0

Available Bandwidth                Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            15169             6432
  Upstream            :             2415             1024

Prima dus, de download is overigens nog niet beschikbaar maar dat is normaal.

Heeft het nog nut om een Speedtouch 516i te halen om zodoende de ingetrainde downstream te verhogen? (huidig modem is een Speedtouch 510v4i). Of zal de margin niet verschillen tussen een oude en een wat nieuwere (betere?) modem? (1000 meter hemelsbreed van de centrale)
Je zou ook KPN kunnen vragen voor een bruikleen-modem; dan krijg je een ST780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don3k schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:40:
[...]

hmm, sinds vandaag:

Actief: 0 dagen, 5:28:52
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 11.391
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 27,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Maar... eh... waar blijft mijn 20mbit? =.=
Via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1496 meter.

Zat normaal op WIFI, maar net even met UTP getest. Nog steeds max. 630kb/s download.
Ik heb ook het 20 mbit pakket besteld, maar modem komt niet hoger als 18.324 als download.
en raad eens, via bovenstaande site:

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 194 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 261 meter hemelsbreed.

8)7 :? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:28
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:54:
[...]

Ik heb ook het 20 mbit pakket besteld, maar modem komt niet hoger als 18.324 als download.

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 194 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 261 meter hemelsbreed.

Ik zag hier op Tweakers eens een goede vuistregel om de afstand tot de centrale te bepalen. Als ik het me goed herinner was dat 10dB demping per km.

Los van de afstand tot de centrale spelen de kwailiteit van de telefoonkabel en de kwaliteit van de kabels tussen het ISRA punt en de modem een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 20:20
13.8 dB /km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Overgestapt van Planet Comfort naar KPN Internet Extra.

De volgende waarden haal ik nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/300391853.png

Erg tevreden mee, een ruime 1 MB per seconde. :)
(700 meter vanaf de centrale)

Alles bij elkaar heeft het een kleine 2 weken geduurd. Nu alleen nog even afwachten of het ook goed gaat met de afschrijving van het nieuwe maandbedrag.

[ Voor 45% gewijzigd door -elw00d op 25-07-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:54:
[...]

Dus jij woont in de centrale? :?
Een beetje gemiddeld centrale heeft al ruim 200 meter kabel nodig om buiten te komen. Laat staan om tot jouw huis te komen ;) Gezien je dempingswaarden verwacht ik dat je dichter richting de 2km zit dan richting die 200 meter :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeMouse schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:49:
[...]

Dus jij woont in de centrale? :?
Een beetje gemiddeld centrale heeft al ruim 200 meter kabel nodig om buiten te komen. Laat staan om tot jouw huis te komen ;) Gezien je dempingswaarden verwacht ik dat je dichter richting de 2km zit dan richting die 200 meter :P
Nee, als ik mijn straat uitloop en de weg oversteek, dan loop ik tegen de centrale aan, dus dat zou wel kunnen kloppen.
KPN heeft ook bevestigd dat ik ~ 300meter van de centrale af zit.

Tevens hebben ze een keer gezegd dat ik een TE goed signaal heb, echter hebben ze dat verholpen met een upgrade in de centrale oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:13
Een klein vraagje, ik heb dus ook de overstap gemaakt naar de nieuwe snelheden, van 3 mbit naar 8 mbit. Vandaag is het ingegaan, maar volgens speedtest.nl kom ik maar aan de 5,5mbit.

Ik heb een vrij oude (komt uit 2003 / 2004) multi PC modem van SMC (Barricade SMC7404BRA EU). Hier zie ik staan max verbinding 8 mbit.

Kan het toch zo zijn dat mijn modem deze nieuwe snelheid gewoon niet aan kan?

Ik heb via de KPN wel een nieuwe modem toegezegd gekregen, maar ik krijg nu brieven binnen van de KPN genaamd; 'Internet Extra huidig modem'. Dus dan zou je zeggen dat ik mn modem moet houden, al zei een medewerker de vorige keer dat ik het pakket uiterlijk de 29e kon verwachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:31:
[...]

Nee, als ik mijn straat uitloop en de weg oversteek, dan loop ik tegen de centrale aan, dus dat zou wel kunnen kloppen.
KPN heeft ook bevestigd dat ik ~ 300meter van de centrale af zit.

Tevens hebben ze een keer gezegd dat ik een TE goed signaal heb, echter hebben ze dat verholpen met een upgrade in de centrale oid.
AH, zo eentje :D
Dan hebben ze een demper op je lijn geplaatst om de signaalsterkte te verminderen wat er nu dus voor zorgt dat je je 20Mbit niet gaat halen. (die demper is dan als het ware kunstmatig je lijn verlengen met een weerstandje waardoor je misschien wel op 300meter zit maar de lijn waardes krijgt van 2-3 km)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 11:56

greatgonzo

schit-te-rend!

denk dat ik het toch het beste hier kan vragen:
KPN is in ons dorp bezig met glasvezel aan te leggen, weet iemand of KPN (in de toekomst) in eigen beheer glasvezel gaat leveren, of gaat dit uitbesteed worden?

Want ik zit nu met een telfort 20mbit abbo, wat ik aan het einde van mijn
contractperiode wel wil overzetten op glasvezel, of nog mooier, mijn bestaande abbo upgraden naar glasvezel. Hoewel ik denk dat Telfort geen glasvezel levert, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51
greatgonzo schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:48:
denk dat ik het toch het beste hier kan vragen:
KPN is in ons dorp bezig met glasvezel aan te leggen, weet iemand of KPN (in de toekomst) in eigen beheer glasvezel gaat leveren, of gaat dit uitbesteed worden?

Want ik zit nu met een telfort 20mbit abbo, wat ik aan het einde van mijn
contractperiode wel wil overzetten op glasvezel, of nog mooier, mijn bestaande abbo upgraden naar glasvezel. Hoewel ik denk dat Telfort geen glasvezel levert, toch?
Dan moet je even deze website bekijken http://www.kpnglasvezel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik het maar vreemd. Uit de tijd dat ik een 3 megabit lijntje had, kon ik met 2.5 megabit downloaden. Nu ik een 6 megabit lijn heb, kan ik met 5 megabit downloaden. Hoezo kon ik toentertijd dan niet met de volle 3 megabit downloaden? Ik vind het geen slimme keus de cap bij de centrale te leggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
ADSL heeft een standaard overhead van 15%. Dus dat is geen cap ofzo.

Dat ISP's nog altijd de ruwe mbit of kbit per seconde aan de klant doorgeven is natuurlijk wat krom, maar ja "hoe meer hoe beter". ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 25-07-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
Eindelijk heeft KPN mijn snelheden ook verhoogd. In mijn modem staan de snelheden goed, echter alleen de upload is effectief aangepast. Nog ff wachten dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Inuyasha schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:02:
Eindelijk heeft KPN mijn snelheden ook verhoogd. In mijn modem staan de snelheden goed, echter alleen de upload is effectief aangepast. Nog ff wachten dus :9
Had precies hetzelfde. Nachtje mijn modem van de stroom afhalen en daarna ook hogere download snelheid. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:09
Ikzelf heb Planet en kan via dat Maranello inderdaad andere abo's kiezen.

Mijn vader heeft direct-adsl. Ik ben ingelogd in het direct-adsl console, maar kan nergens de optie vinden om het abo aan te passen (lees: van de snelheidsverhoging gebruik te maken).
Kan dat uberhaupt online geregeld worden bij direct-adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Titusvh schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:03:
Ikzelf heb Planet en kan via dat Maranello inderdaad andere abo's kiezen.

Mijn vader heeft direct-adsl. Ik ben ingelogd in het direct-adsl console, maar kan nergens de optie vinden om het abo aan te passen (lees: van de snelheidsverhoging gebruik te maken).
Kan dat uberhaupt online geregeld worden bij direct-adsl?
Lijkt er niet op, ik kan het ook nergens vinden. Ik kan wel een soort van inloggen op de CSC van planet, met 'n "mijn kpn" gebruikersnaam en m'n wachtwoord van m'n direct adsl beheer pagina's, maar krijg dan een fout met iets dat de gegevens niet geladen kunnen worden, misschien kan jij het ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:49
VFRRijder schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:00:
[...]

Lijkt er niet op, ik kan het ook nergens vinden. Ik kan wel een soort van inloggen op de CSC van planet, met 'n "mijn kpn" gebruikersnaam en m'n wachtwoord van m'n direct adsl beheer pagina's, maar krijg dan een fout met iets dat de gegevens niet geladen kunnen worden, misschien kan jij het ook eens proberen.
Ik kan inloggen met mijn username en pasword van de kpnplanet mail, als ik inlog met de gegevens van mijn kpn (die heeft een ander password bij mij) krijg ik die fout ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Jul 26 01:57:30 mail logger[17323]: ping fail: widexs.nl (1/6)
Jul 26 02:00:40 mail logger[17367]: ping fail: nu.nl (2/6)
Jul 26 02:03:11 mail logger[17371]: ping fail: ping.xs4all.nl (3/6)
Jul 26 02:06:21 mail logger[17418]: ping fail: widexs.nl (4/6)
Jul 26 02:09:06 mail named[2405]: no longer listening on 81.204.125.xxx#53
Jul 26 02:09:31 mail logger[17421]: ping fail: nu.nl (5/6)
Jul 26 02:12:01 mail logger[17464]: ping fail: ping.xs4all.nl (6/6)
Jul 26 02:15:11 mail logger[17503]: ping fail: widexs.nl (7/6)
Jul 26 02:15:11 mail logger[17504]: killing pppd

:>
Download is nu ook beschikbaar, rond 01.55u vannacht werd de verbinding vanuit de DSLAM verbroken en heeft pppd opnieuw ingebeld, nu is ook de download beschikbaar.

Dus het volledige tijdspad: dinsdagavond aangevraagd via de csc site, donderdag upload geregeld, zaterdag download ook rond.

Nu nog een nieuw modem halen om te kijken of ADSL2+ modem invloed heeft op de snelheid (huidig is een Speedtouch 510v4i).

[ Voor 58% gewijzigd door Arnout op 26-07-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Arnout schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:16:
Nu nog een nieuw modem halen om te kijken of ADSL2+ modem invloed heeft op de snelheid (huidig is een Speedtouch 510v4i).
Uhm, zou je dat nieuwe modem niet van KPN moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
monnick schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Had precies hetzelfde. Nachtje mijn modem van de stroom afhalen en daarna ook hogere download snelheid. d:)b
Precies, nu heb ik 3 mbit, effectief wel ietsje minder...maar dat schijnen wel meer mensen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
VFRRijder schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:00:
[...]
Same here: Er is een een fout opgetreden bij het verwerken van de gegevens.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.
Foutcode:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Titusvh schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:23:
[...]

Uhm, zou je dat nieuwe modem niet van KPN moeten krijgen?
Nee ik heb "huidig modem" gedaan omdat ik zelf een modem wil kiezen (het gaat hierbij om een zakelijke verbinding die dmv een Linux server gedeeld wordt en dan wil je graag weinig verandering en geen wireless modem bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Arnout schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:57:
[...]

Nee ik heb "huidig modem" gedaan omdat ik zelf een modem wil kiezen (het gaat hierbij om een zakelijke verbinding die dmv een Linux server gedeeld wordt en dan wil je graag weinig verandering en geen wireless modem bijv.)
Tja, ik zou zeggen gratis is gratis. En geen gezeur met support (bij problemen ligt het "natuurlijk" altijd aan jouw niet-door-KPN-geleverde modem).

Volgens mij doe je bijna alle instellingen qua netwerk achter het modem en wireless zet je gewoon uit.
Maar 't is natuurlijk jouw feesie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Als ik op dat CSC inlog en mijn huidige pakket van planet standaard naar kpn extra wil veranderen geeft hij bij de volgende stap aan: Op dit scherm kunt u kiezen welke opties van uw huidige pakket u wilt meenemen naar uw nieuwe pakket.

En dan staat er Gratis e-mail aangevinkt, wat wil dit zeggen? dat ik mijn huidige e-mail adres meeneem naar het nieuwe pakket of dat ik juist nu een nieuw e-mail adres krijg.
Ik wil graag mijn huidige @planet.nl e-mail adres behouden, dus moet ik hem aangevinkt laten of juist uit vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Arnout schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:16:
[...]
Dus het volledige tijdspad: dinsdagavond aangevraagd via de csc site, donderdag upload geregeld, zaterdag download ook rond.
Hoe kan dat? ik moest bij het aanvragen op de csc site een ingangsdatum invullen die minimaal 3 weken in de toekomst ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jazzle schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:22:
[...]

Hoe kan dat? ik moest bij het aanvragen op de csc site een ingangsdatum invullen die minimaal 3 weken in de toekomst ligt :?
Huh?
Upgrades per direct
Downgrades per einde contract

Dat is de regel zoals hij er ligt voor ons. Dus die 3 weken in de toekomst... probeer je een verhuizing te regelen ofzo? :P

@Direct-ADSL'ers
Die mensen gaan nog naar Maranello gemigreerd worden (maar dat gebeurd pas op een later punt in de migratie) en daarna kun je via CSC pakketwijzigingen doen :)
Arnout schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:57:
[...]

Goh, je had planet internet en planet heeft nooit zakelijk adsl gehad...
Ergo, je hebt een consumentenlijn met consumentenondersteuning die je zakelijk gebruikt. Dat is een best groot verschil ;)
En dan ga je inderdaad krijgen dat wij alleen speedtouch ondersteunen dus die gratis bruikleen modem zou ik dan alsnog even doen al was het maar voor test doeleindes en het feit dat je niet tegen die "<derdepartijemodem> ondersteunen wij niet" muur aan komt te lopen :)

[ Voor 40% gewijzigd door MazeMouse op 27-07-2008 11:27 . Reden: eventjes een "zakelijk adsl" fabeltje de wereld uit helpen ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
MazeMouse schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:21:
[...]

@Direct-ADSL'ers
Die mensen gaan nog naar Maranello gemigreerd worden (maar dat gebeurd pas op een later punt in de migratie) en daarna kun je via CSC pakketwijzigingen doen :)

[...]
Kijk, dan ga ik daar denk ik gewoon op wachten, dat bellen is tot nu toe iedere keer verkeerd gegaan. Heb je enige tijdsaanduiding (half september ofzo)? Of is het nog onzeker wanneer dit geregeld gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeMouse schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:21:
[...]

Huh?
Upgrades per direct
Downgrades per einde contract
I get it, vandaar dat ik van mijn Comfort naar naar InternetPlusBellen Extra pas na 09 augustus 2009 kan wijzigen. Hadden ze wel op die pagina mogen zetten, ik vond het nogal suf waarom ik er niet uit kon kiezen. Ik kreeg constant meldingen dat het maximaal 3 maanden in de toekomst moest liggen, maar wel weer na contract datum. Met mijn datum was dat onmogelijk.

Vreemd dat ik er overal op vooruit ga, maar het wel als downgrade is bestempeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:13
Sjoerd001 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:35:
Een klein vraagje, ik heb dus ook de overstap gemaakt naar de nieuwe snelheden, van 3 mbit naar 8 mbit. Vandaag is het ingegaan, maar volgens speedtest.nl kom ik maar aan de 5,5mbit.

Ik heb een vrij oude (komt uit 2003 / 2004) multi PC modem van SMC (Barricade SMC7404BRA EU). Hier zie ik staan max verbinding 8 mbit.

Kan het toch zo zijn dat mijn modem deze nieuwe snelheid gewoon niet aan kan?

Ik heb via de KPN wel een nieuwe modem toegezegd gekregen, maar ik krijg nu brieven binnen van de KPN genaamd; 'Internet Extra huidig modem'. Dus dan zou je zeggen dat ik mn modem moet houden, al zei een medewerker de vorige keer dat ik het pakket uiterlijk de 29e kon verwachten :?
Het is gelukt, ik kreeg zelfs 2 modems van KPN. 2 dozen op exact dezelfde dag. Altijd leuk natuurlijk... Maargoed alles geinstalleerd en het werkt. Loopt als een trein nu, volgens speedtest 1249,3 kb/s oftewel 10 mbit. Ik heb die 8 mbit van 35 Euro besteld dus ik denk dat dit wel goed zit zo...

Dus niets meer dan een dikke thumbs up voor KPN en ik wacht nog ff af hoe het zit met die 2e modem. Ik had wel een nieuwe splitter ook los besteld dus misschien dat dit daarmee te maken heeft...? Ff zien hoe het gaat op de factuur.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.