Heel domme vraag misschien, maar ook na (lang) googlen heb ik nog geen antwoord. Wat is intrainen en hoe doe ik het?Splinter Cell schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:09:
[...]
Ik neem aan dat je modem al is ingetraind op de nieuwe snelheden? Want ik heb dat ook hoor. Upload wel omhoog, downloadsnelheid nog niet. Modem is gisteren ingetraind. Ik lees dat veel meer mensen dat hebben. Eerst upload en niet veel later ook de downloadsnelheid.
Inloggen -> Advanced settings .>Local Network -> DHCP Server, radio button op 'off' zetten. Of aan laten staan en kiezen wat het eerste en het laatste adres is als je bv je server een vast adres wil geven en dingen die je er tijdelijk aan hangt via DHCP wil laten werkenTwynn schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:34:
Vandaag de experia box ontvangen.. Wat een kansloos ding..
Even aangesloten, vervolgens gezocht hoe ik de dhcp server uit kon schakelen.. Nou, dat bleek niet mogelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 15-07-2008 20:53 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Nee, heb hier een Draytek Vigor 2800G, die ik vannacht op ADSL2+ had ingesteld, en vanmorgen al netjes op de nieuwe snelheden draaide (toen ik laatst naar de helpdesk belde zei ze dat ik de upgrade vandaag zou krijgen) Maar heb je verder geen informatie over de opleverdatum? Dan kan je wellicht het beste even bellen naar de helpdesk wanneer je de nieuwe snelheden krijgt?Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:33:
Moet je perse een speedtouch of experiabox aansluiten met nieuwe abbo? (Planet comf > IPB premium)
Zit nu namelijk met een adsl2 router van linksys, die al ingesteld is op adsl2 maar heb nog geen nieuwe snelheden
Of bedoel je dat de nieuwe snelheden al in het modem staan maar niet actief zijn? Dan kun je wellicht @adsl-comfort aanpassen in @direct-adsl?
Verwijderd
Hij staat nu momenteel verbonden met direct-adsl op ADSL2 (geen +). Als ik ADSL2+ doe, krijg ik geen dsl+internet connectie.RonaldMade schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:57:
[...]
Nee, heb hier een Draytek Vigor 2800G, die ik vannacht op ADSL2+ had ingesteld, en vanmorgen al netjes op de nieuwe snelheden draaide (toen ik laatst naar de helpdesk belde zei ze dat ik de upgrade vandaag zou krijgen) Maar heb je verder geen informatie over de opleverdatum? Dan kan je wellicht het beste even bellen naar de helpdesk wanneer je de nieuwe snelheden krijgt?
Of bedoel je dat de nieuwe snelheden al in het modem staan maar niet actief zijn? Dan kun je wellicht @adsl-comfort aanpassen in @direct-adsl?
Downstream Rate: 6149 Kbps
Upstream Rate: 775 Kbps
Dit staat er op het moment. Enig idee of je ADSL2+ nodig hebt voor nieuwe snelheden?
En ik kan niet mijn status bekijken, omdat die prutsers het weer hadden geannuleerd, en ik er zelfs een brief van kreeg. Vandaag gebeld en toen stond de bestelling nog steeds in behandeling.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 21:04 ]
Hangt van je snelheid af die je wil hebben. ADSL gaat to 8, ADSL2 gaat tot 12 en ADSL2+ tot 24. Maar alles is afhankelijk van de afstand tot de centrale. Hoe verder hoe lager.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:03:
Enig idee of je ADSL2+ nodig hebt voor nieuwe snelheden?
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.monnick schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:46:
[...]
Heel domme vraag misschien, maar ook na (lang) googlen heb ik nog geen antwoord. Wat is intrainen en hoe doe ik het?
Maar het nog niet daadwerkelijk actief is met bijvoorbeeld het downloaden.
Zonet mijn modem gereset. Nieuwe download en uploaden snelheden.
[ Voor 16% gewijzigd door Splinter Cell op 15-07-2008 21:49 ]
Nog iemand hier met twee telefoonnummers via Planet internet plus bellen?
Als ik via mijn KPN probeer te upgraden krijg ik verplicht een bel onbeperkt altijd optie van 10 Euro op m'n tweede nummer (waar geen korting vanaf gaat), plus 2,50 kosten voor het tweede nummer. Wordt het dus totaal 77,50 voor het premium pakket.
Ik wil helemaal niet onbeperkt bellen met dat tweede nummer, zeker niet voor 10 Euro per maand. Ook vind ik het vreemd dat ik voor het tweede nummer moet betalen. Met ISDN had ik standaard vier nummers zonder extra kosten.
Iemand anders met hetzelfde probleem hier?
Als ik via mijn KPN probeer te upgraden krijg ik verplicht een bel onbeperkt altijd optie van 10 Euro op m'n tweede nummer (waar geen korting vanaf gaat), plus 2,50 kosten voor het tweede nummer. Wordt het dus totaal 77,50 voor het premium pakket.
Ik wil helemaal niet onbeperkt bellen met dat tweede nummer, zeker niet voor 10 Euro per maand. Ook vind ik het vreemd dat ik voor het tweede nummer moet betalen. Met ISDN had ik standaard vier nummers zonder extra kosten.
[druk op een toets om verder te gaan]
Ik heb een vraagje.
Met mijn oude 3MB abo was mijn download max 320 kb. 375 kb is de max download snelheid van een 3mb pakket.
Nu met mijn 8MB haal ik (maar) 839 kbs. Met een 8MB abo kun je maximaal 1000kbs halen.
Volgens BBNED scoor ik nu, met de bandwith meter ergens in de 6mb. Bij BBNED heb ik een bin file van 100 mb gedownload, snelheid dus 839 kbs.
Het komt er dus op neer, dat ik in de nieuwe situatie veel meer inlever dan bij de 3MB, om dichtbij de max te zitten. Het moet toch kunnen?
Ik woon maar 750 meter van de centrale. Centrale is nog niet ADSL 2 proof. Heb een Speedtouch 780

Hebben nog meer 8mb gebruikers zulke waarden?
Bij mijn weten, heb ik de snelheid pas sinds vanavond. Kan het daar door komen? Of moeten ze nog het 1 en ander bij stellen?
En Grabit wil ook niet echt snel downloaden. Zit in de 400 kbs. Normaal downloaden via een site is dus 839 kbs.
Met mijn oude 3MB abo was mijn download max 320 kb. 375 kb is de max download snelheid van een 3mb pakket.
Nu met mijn 8MB haal ik (maar) 839 kbs. Met een 8MB abo kun je maximaal 1000kbs halen.
Volgens BBNED scoor ik nu, met de bandwith meter ergens in de 6mb. Bij BBNED heb ik een bin file van 100 mb gedownload, snelheid dus 839 kbs.
Het komt er dus op neer, dat ik in de nieuwe situatie veel meer inlever dan bij de 3MB, om dichtbij de max te zitten. Het moet toch kunnen?
Ik woon maar 750 meter van de centrale. Centrale is nog niet ADSL 2 proof. Heb een Speedtouch 780

Bij mijn weten, heb ik de snelheid pas sinds vanavond. Kan het daar door komen? Of moeten ze nog het 1 en ander bij stellen?
En Grabit wil ook niet echt snel downloaden. Zit in de 400 kbs. Normaal downloaden via een site is dus 839 kbs.
[ Voor 17% gewijzigd door Splinter Cell op 15-07-2008 23:35 ]
Ik begrijp je probleem niet echt. Je bent van 3->8 gegaan. Je download snelheid moet dus 8/3 * 320 = 853 maximum zijn. Je hebt 839 Je mist dus 14 kb en dat is iets van anderhalf procent. Dat is ongeveer de afronding. Ik denk dat je niet veel nauwkeuriger kan meten.Splinter Cell schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:28:
Ik heb een vraagje.
En Grabit is niet bepaald de beste newsreader. Hij is behoorlijk inefficient, zeker bij hogere snelheden. Dan verslikt hij zich in alles wat hij doen moet. Je ziet hem ook eindeloos 'decoden' Probeer een Newsleecher of Newsbin Pro
[ Voor 24% gewijzigd door Ortep op 15-07-2008 23:47 ]
Ik heb mijn Speedtouch 780 echt moeten laten rebooten voor hiij ook echt met de nieuwe snelheden aan de gang ging.Splinter Cell schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:28:
Ik heb een vraagje.
[afbeelding]
Bedankt voor de tip.Groever schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:59:
Voor de Speedtouch 510 bezitters: ik heb net de KPN helpdesk gebeld en uitgelegd dat het modem eigenlijk te langzaam is voor mijn abonnement, nu krijg ik binnen een paar dagen gratis een nieuwe opgestuurd. Dat lijkt mij wel een gedegen oplossing.
Ik heb daarnet ook maar eens gebeld. Ben om 8:00.00u gestart met bellen en ben vervolgens 4 keer doorverbonden. Ik moest echt voet bij stuk houden om telkens een stapje verder te komen. Ik heb steeds uitgelegd dat ik 8 jaar bij Planet heb gezeten en nu dus een 8 jaar oud modem heb. De laatste medewerker
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Verwijderd

verder wil ik zeggen dat ik de KPN Experia Box heb die grijze en ik internet draadloos, misschien dat er daar factoren bij zitten of moet ik nu kpn weer bellen ? of betekent dit dat ze er nog aan bezig zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 09:38 ]
Ik heb helaas geen antwoord voor je aangezien ik een beetje met hetzelfde probleem zit. Ik heb wel 2 vragen voor je. Op hoeveel kbps is jouw router ingetraind qua downstream en hoeveel meter zit je af van je centrale? Bij mij is de router namelijk ingetraind afgerond op 14mbit. Had hoger verwacht aangezien ze bij mij zeiden dat ik de 15mbit toch wel aan moest kunnen qua afstand. Alleen wat ik nu uiteindelijk heb aan snelheid is nog geen 12mbit. Nu heb ik er dus niet heel veel verstand van maar als je modem is ingetraind op 14mbit van de 20 dan moet ik er toch van uit gaan dat ik ook 14mbit haal. De afstand van de centrale en welke factoren dan ook zijn al van de 20mbit afgegaan waardoor ik dus 14mbit overhoudt. Ik zit rond de 1000 meter afstand van de centrale, dus niet lekker optimaal maar een erg grote afstand is het nou ook weer niet. Mijn vraag aan de rest dus eigenlijk is of ik hier nu raar aan het brabbelen ben met nul verstand of klopt er iets niet?Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:07:
[afbeelding]Ik heb ook een snellere lijn aangevraagd ( 20 Mb ) Nu merk ik wel dat er verbetering is alleen download ik nu met 1,1 mb per seconde terwijl ik volgens orange en telfort ( tis wel iets anders dan kpn ) zeker 15mb ... komt neer op 1800kb/s ongeveer moet kunnen downloaden,is dit nu omdat ze er nog aan bezig zijn of hoe moet ik dit zien ?
verder wil ik zeggen dat ik de KPN Experia Box heb die grijze en ik internet draadloos, misschien dat er daar factoren bij zitten of moet ik nu kpn weer bellen ? of betekent dit dat ze er nog aan bezig zijn
Net een experiabox van KPN ontvangen
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004
En bedankt zeggen we dan maar, weer 4 Mbit erbij \o/ Dat extra abbo staat dus standaard voor iedereen op 8-12
En bedankt zeggen we dan maar, weer 4 Mbit erbij \o/ Dat extra abbo staat dus standaard voor iedereen op 8-12
[ Voor 15% gewijzigd door whyz op 16-07-2008 10:08 ]
Right for all the wrong reasons.
Verwijderd
Je bedoelt de Experia Box? hoe kan ik dat zien ? en veranderen als t nodig is ?TheMaestro schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:50:
[...]
Ik heb helaas geen antwoord voor je aangezien ik een beetje met hetzelfde probleem zit. Ik heb wel 2 vragen voor je. Op hoeveel kbps is jouw router ingetraind qua downstream en hoeveel meter zit je af van je centrale? Bij mij is de router namelijk ingetraind afgerond op 14mbit. Had hoger verwacht aangezien ze bij mij zeiden dat ik de 15mbit toch wel aan moest kunnen qua afstand. Alleen wat ik nu uiteindelijk heb aan snelheid is nog geen 12mbit. Nu heb ik er dus niet heel veel verstand van maar als je modem is ingetraind op 14mbit van de 20 dan moet ik er toch van uit gaan dat ik ook 14mbit haal. De afstand van de centrale en welke factoren dan ook zijn al van de 20mbit afgegaan waardoor ik dus 14mbit overhoudt. Ik zit rond de 1000 meter afstand van de centrale, dus niet lekker optimaal maar een erg grote afstand is het nou ook weer niet. Mijn vraag aan de rest dus eigenlijk is of ik hier nu raar aan het brabbelen ben met nul verstand of klopt er iets niet?
bij internet en dan status staat wel dit
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 11405 kbps (downstream) / 1023 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Line attenuation: 30 dB (downstream) / 31 dB (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
maar weet niet wat ik hier uit op moet maken
ik zit ongeveer 1500 meter van de centrale,met mijn andere internet had ik 180kb.s ( kon 784 aan maar haalde 604 ) en nu moet je 2,5 m/b halen en ik haal nog geen 1 mb
verder staat ook bij de persoonlijke pagina waar je alles kan wijzigen ook nog steeds t oude abbonement met t nieuwe erbij ?
Je modem is zo te zien ingetrained op 11mbit, dit is dus helaas voor jou ook de hoogste snelheid op jouw locatie. Ik zou overleggen met KPN of je niet overgezet kan worden naar het 8-12mbit abbonement.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:14:
[...]
Je bedoelt de Experia Box? hoe kan ik dat zien ? en veranderen als t nodig is ?
ADSL Line
ik zit ongeveer 1500 meter van de centrale,met mijn andere internet had ik 180kb.s ( kon 784 aan maar haalde 604 ) en nu moet je 2,5 m/b halen en ik haal nog geen 1 mb
verder staat ook bij de persoonlijke pagina waar je alles kan wijzigen ook nog steeds t oude abbonement met t nieuwe erbij ?
"status mislukt" staat er op de kpn.com pagina voor mij. Kreeg gisteren de brief dat ik een abonnementswijziging had aangevraagd. Tot op heden nog steeds deze info na het rebooten van de modem.
Modulatie:G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 6.151
nog even geduld denk ik. (had 20mbit aangevraagd).
Modulatie:G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 6.151
Woei, net lag even de verbinding eruit en heb nu de nieuwe snelheden in modem, en zijn ook al direct actief.
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 19.206
Dat is niet mis!Floppie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:39:
Woei, net lag even de verbinding eruit en heb nu de nieuwe snelheden in modem, en zijn ook al direct actief.
Verwijderd
Woensdagochtend 9.45 ringgg telefoon: Goedemorgen, u spreekt met *** van kpn, ik bel over een openstaande tickit dat u de snelheid niet haalt.
Ik rol naar beneden en leg uit dat gisteren een monteur is geweest en dat ik heb gezien dat er max 14mb door het koperlijntje heen gaat en de scc wordt aangestuurt om de wijkcentrale op te spicen+ dat men een hoger profiel moet inschieten gezien als er 12.190mb als download profiel erinstaat het nooit goed zal gana werken.
Aha, ja meneer dit komt door uw thomsonbox, die kan niet hoger dan 12mb aan hhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ik schiet keihard in de lach en vraag waar hij deze wijsheid vandaan heeft? hij blijft vol en stug volhouden dat de thomson niet goed gaat werken en dat ik MOET overstappen op een siemensbox (de grijze dus).
Oké, prima, als jij dat wilt top, maar wil je mij dan wel morgenochtend even terugbellen, want ik geloof er geen snars van dat met ene grijze box ineens wel een hoger profiel qua down wordt geladen, vind het tevens maar een afkoop verhaaltje. Hij stemt toe en zegt morgen terug te bellen.
Vanmiddag komen ze dat ding plaatsen tussen 14.00 en 16.00 uur, zal hier posten wat het wordt, maar weet zeker in mijn hoofd dat het geen SNARS zal gaan uitmaken.
Ik rol naar beneden en leg uit dat gisteren een monteur is geweest en dat ik heb gezien dat er max 14mb door het koperlijntje heen gaat en de scc wordt aangestuurt om de wijkcentrale op te spicen+ dat men een hoger profiel moet inschieten gezien als er 12.190mb als download profiel erinstaat het nooit goed zal gana werken.
Aha, ja meneer dit komt door uw thomsonbox, die kan niet hoger dan 12mb aan hhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Oké, prima, als jij dat wilt top, maar wil je mij dan wel morgenochtend even terugbellen, want ik geloof er geen snars van dat met ene grijze box ineens wel een hoger profiel qua down wordt geladen, vind het tevens maar een afkoop verhaaltje. Hij stemt toe en zegt morgen terug te bellen.
Vanmiddag komen ze dat ding plaatsen tussen 14.00 en 16.00 uur, zal hier posten wat het wordt, maar weet zeker in mijn hoofd dat het geen SNARS zal gaan uitmaken.
Nadat gisteren alleen mijn update omhoog was gegaan heb ik vanacht de stroom van zowel mijn router als modem afgehaald. En nu heb ik ook een veel hogere downloadsnelheid, de abbo wijzigingen zijn dus gewoon binnen 3 dagen doorgevoerd, vind ik wel klasse van KPN.
Alleen ik haal nu nog niet mijn maximale snelheden omdat mijn Speedtouch 510 de bottleneck vormt, binnenkort KPN maar eens bellen over een nieuw modem. Ook vraag ik me nog af waarom ik niet met mijn maximale snelheid van de KPN / Planet nieuwsserver kan hengelen, of zijn die heel flauw gecapped?
Alleen ik haal nu nog niet mijn maximale snelheden omdat mijn Speedtouch 510 de bottleneck vormt, binnenkort KPN maar eens bellen over een nieuw modem. Ook vraag ik me nog af waarom ik niet met mijn maximale snelheid van de KPN / Planet nieuwsserver kan hengelen, of zijn die heel flauw gecapped?
Verwijderd
kunnen hun die 11mb niet omzetten in sneller dan ? of moet ik hun daarvoor bellenAzer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:53:
[...]
Je modem is zo te zien ingetrained op 11mbit, dit is dus helaas voor jou ook de hoogste snelheid op jouw locatie. Ik zou overleggen met KPN of je niet overgezet kan worden naar het 8-12mbit abbonement.
Voor zover ik weet zijn ze capped ja. Dat is al jaren zomonnick schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:09:
Ook vraag ik me nog af waarom ik niet met mijn maximale snelheid van de KPN / Planet nieuwsserver kan hengelen, of zijn die heel flauw gecapped?
Ik zou als ik jou was even je aansluiting controleren, de line attenuation van je downstream is 30dB. Die van je upstream is 31dB, meestal moet deze de helft zijn van je downstream attenuation.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:14:
[...]
Je bedoelt de Experia Box? hoe kan ik dat zien ? en veranderen als t nodig is ?
ADSL Line
Eventueel even rechtstreeks aansluiten zonder splitters en dergelijke
Ik kan natuurlijk niet garanderen dat je dan een hogere snelheid haalt maar het valt te proberen, en anders je kan vragen of ze je willen overzetten naar de 8-12 variant.
Verwijderd
de splitters zijn er al uit dat heeft de monteur in t begin gedaan toen ik ook al problemen had,en als ik nu weer vraag of ik naar de 8-12 variant kan kan ik weer 25euro gaan dokken,is er echt niks te doen aan de instellingen bij 192.168.2.1 ?Prolution schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:20:
[...]
Ik zou als ik jou was even je aansluiting controleren, de line attenuation van je downstream is 30dB. Die van je upstream is 31dB, meestal moet deze de helft zijn van je downstream attenuation.
Eventueel even rechtstreeks aansluiten zonder splitters en dergelijke.
Ik kan natuurlijk niet garanderen dat je dan een hogere snelheid haalt maar het valt te proberen, en anders je kan vragen of ze je willen overzetten naar de 8-12 variant.
ik internet btw wel draadloos als ik een kabel leg haalt t wel iets uit of maakt dat ook niks ?
Verwijderd
12.24: ringggg telefoon: goeienmiddag u spreekt met *** van kpn, u bent vanochtend gebeld dat uw box vervangen moet worden "klopt" Nou meneer dat gaan we niet doen want het heeft niks met uw experia te maken, puur met het profiel en de snelheid die omhoog moet. u wordt binnen 24 uur terug gebeld waarneer ze hiermee aan de slag gaan. afijn, uw box word niet vervangen...goeienmiddag...tuuut..tuuut.
Vond het al zo`n wazig verhaal, kpn...gooi dat pokkeprofiel nou eens omhoog! doe eens niet zo stront eigenwijs!
Ik heb een oproep ana mensen die ook i-tv hebben van kpn en een upgrade hebben gedaan, is jullie profiel ook niet hoger dat 12mb? dat zou ik graag willen weten!
Groet Marcel.
Vond het al zo`n wazig verhaal, kpn...gooi dat pokkeprofiel nou eens omhoog! doe eens niet zo stront eigenwijs!
Ik heb een oproep ana mensen die ook i-tv hebben van kpn en een upgrade hebben gedaan, is jullie profiel ook niet hoger dat 12mb? dat zou ik graag willen weten!
Groet Marcel.
Verwijderd
Ik heb geen i-tv maar wel een 20mb lijn aangevraagd,zelf zit ik nog niet eens op 9 nu maar als ik ga kijken bij onze profiel pagina,staat er nog wel het oude accountVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:38:
12.24: ringggg telefoon: goeienmiddag u spreekt met *** van kpn, u bent vanochtend gebeld dat uw box vervangen moet worden "klopt" Nou meneer dat gaan we niet doen want het heeft niks met uw experia te maken, puur met het profiel en de snelheid die omhoog moet. u wordt binnen 24 uur terug gebeld waarneer ze hiermee aan de slag gaan. afijn, uw box word niet vervangen...goeienmiddag...tuuut..tuuut.
Vond het al zo`n wazig verhaal, kpn...gooi dat pokkeprofiel nou eens omhoog! doe eens niet zo stront eigenwijs!![]()
![]()
Groet Marcel.
Marcel234:
IPB+ITV (Extra) (Tot 8 MB)
Modem meldt:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 12.190
Modem meldt:
hmm... dan kun je net zo goed ITV + IPB Basis nemen als dat niet wordt opgeschroeft of opgeschroeft kan worden.har0 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:31:
Marcel234:
Modem meldt:
Die had ik dus 
En nou heb ik 6 mb internet als ik alleen tv kijk, en 3 als ik ook iets opneem ...
maar we wachten nog ff af ...
En nou heb ik 6 mb internet als ik alleen tv kijk, en 3 als ik ook iets opneem ...
maar we wachten nog ff af ...
Nou ik heb de nieuwe snelheden... (na een reset) maar wat een belabberde verbinding van KPN om ons aan te smeren: 7.2 ipv de beloofde minimale 8 mbit.
(we hadden immers nóg lager kunnen verwachten van KPN)
Maar toch...
We hadden 3 mbit, met een resulterende snelheid van 320 kb/s
We hebben 7.2 mbit met een resulterende snelheid van 770 kb/s,
terwijl we hadden gehoopt op 320 * 2 2/3 = 850 kb/s (afgerond).
Maar we hebben het over voor de lagere kosten

Maar toch...
We hadden 3 mbit, met een resulterende snelheid van 320 kb/s
We hebben 7.2 mbit met een resulterende snelheid van 770 kb/s,
terwijl we hadden gehoopt op 320 * 2 2/3 = 850 kb/s (afgerond).

Maar we hebben het over voor de lagere kosten
Vraag me af, is dit met of zonder ITV ?whyz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:08:
Net een experiabox van KPN ontvangen
Ik wacht momenteel dus op de upgrade naar Premium (20mbit) en de experiabox, maar vraag me af hoe goed lijn hier is, ik heb even wat stats opgezocht in mijn huidige modem (via telnet jaja
), alleen ik kan niet vinden hoe ik deze waarden moet interpreteren en wat goed of slecht is:
Dat is op de huidige 6mbit lijn waarmee ik 640kB haal, kan iemand schatten hoeveel mbit ik ga krijgen adhv deze waarden?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Downstream Attainable line rate : 7408 kbit/sec Attainable Atm rate : 6976 kbit/sec Used line rate : 6556 kbit/sec Fast used Atm rate : 6144 kbit/sec Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec Rel. capacity occupation : 88 Noise Margin : 8 dB Line attenuation : 38 dB Output Power : 19 dBm |
Dat is op de huidige 6mbit lijn waarmee ik 640kB haal, kan iemand schatten hoeveel mbit ik ga krijgen adhv deze waarden?
Ik maak geen gebruik van ITV of IPB.
Right for all the wrong reasons.
Beetje jammer, je hoeft er geen gebruik van te maken. Stap je toch lekker over op iets anders als je denkt dat KPN je bewust naait?RetroTycoon schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:12:
Nou ik heb de nieuwe snelheden... (na een reset) maar wat een belabberde verbinding van KPN om ons aan te smeren: 7.2 ipv de beloofde minimale 8 mbit.
Je kan naar Telfort, daar bieden ze je tot 20Mbit aan. Maar het resultaat zal zijn dat je precies dezelfde 7.2 haalt.RetroTycoon schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:12:
Hmm ik heb op internet dit tabelletje gevonden, zou die zo'n beetje kloppen?:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Attenuation.............Approximate Line Length............Potential Connection Speed 32db...................................2.3km.....................................16000kbps 35db...................................2.5km.....................................14500kbps 40db...................................2.9km.....................................11800kbps 45db...................................3.2km.......................................8500kbps 50db...................................3.6km.......................................6500kbps 55db...................................4.0km.......................................4500kbps 60db...................................4.3km.......................................3200kbps 65db...................................4.7km.......................................2000kbps |
Er zijn hier geen anderen dan KPN...p.m. schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:27:
[...]
Beetje jammer, je hoeft er geen gebruik van te maken. Stap je toch lekker over op iets anders als je denkt dat KPN je bewust naait?
Telfort is ook van KPN, dus je krijgt er idd geen mbit meer uit.Ortep schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:34:
[...]
Je kan naar Telfort, daar bieden ze je tot 20Mbit aan. Maar het resultaat zal zijn dat je precies dezelfde 7.2 haalt.
dus KPN neemt als enige partij in NL de moeite om jou te voorzien van internet, met hun nieuwe pakketten bovendien voorzien van een alleszins behoorlijke prijs/kwaliteitverhouding, en meer dan een flame kan er niet af. Gelukkig is de tendens in dit topic verder een stuk positiever.
't Is niet als flame bedoelt, ik ben over het algemeen positief over KPN (newsserver, stabiel, geen problemen eigenlijk), maar vind het even balen als de mbits er met een slakkengang aankomen. Had ik moeten nuanceren misschien, maar 't was zeker niet om te flamen...p.m. schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:50:
dus KPN neemt als enige partij in NL de moeite om jou te voorzien van internet, met hun nieuwe pakketten bovendien voorzien van een alleszins behoorlijke prijs/kwaliteitverhouding, en meer dan een flame kan er niet af. Gelukkig is de tendens in dit topic verder een stuk positiever.
Hmmm.. wat is dit nou weer voor ongein.
Ik laat zojuist mn router opnieuw verbinden om te kijken of de snelheid al omhoog is, zie ik ineens dat er een heel ander IP-adres wordt toegewezen.
Terwijl ik al meer dan 6 jaar hetzelfde IP-adres heb via Planet.
Ik stap over van Planet Comfort naar KPN Internet Extra, vorige week aangevraagd. Alles zou hetzelfde moeten blijven heb ik begrepen. Iemand hetzelfde gehad?!
Ik laat zojuist mn router opnieuw verbinden om te kijken of de snelheid al omhoog is, zie ik ineens dat er een heel ander IP-adres wordt toegewezen.
Ik stap over van Planet Comfort naar KPN Internet Extra, vorige week aangevraagd. Alles zou hetzelfde moeten blijven heb ik begrepen. Iemand hetzelfde gehad?!
Ja, hoewel dat van ADSL van Planet naar Planet-IPB (KPN eigenlijk zoals op factuur vermeld stond) was. Zo snel je naar een KPN abo (of STERK aanverwante service als IPB en misschien ITV) gaat, raak je je oude ip kwijt... Van IPB-Planet naar IPB-KPN bleef voor ons het ip dan ook hetzelfde want dat was een 'interne' wijziging.-elw00d schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:11:
Hmmm.. wat is dit nou weer voor ongein.
[ Voor 3% gewijzigd door RetroTycoon op 16-07-2008 15:21 ]
Verwijderd
Het zou de nma of de opta enorm sieren als ze dat "tot..mb" eens zouden aanpakken. met deze uitspraak kom je als provider er veel te mkkelijk vanaf als je verre van het pakket haalt, ik lees hier (en elders) over het algemeen gematige berichten aanhangende de download streams. Ook hier ben ik zwaar ontevreden wat betreft de download.
Net KPN eens even gebeld met de vraag of ik een nieuwe (gratis) modem kan krijgen. Eerst zou gecheckt worden of er nog een hogere maximale snelheid op mijn adres mogelijk is, maar de applicatie om dat mee te checken was eruit geklapt.... 
Afijn, er is een aantekening van gemaakt en het wordt zo snel mogelijk gecontroleerd (weinig vertrouwen in dat soort beloftes....), wanneer dat gebeurt is krijg ik daar via de mail bericht over en wanneer de snelheid hoger is dan 8 mbit krijg ik gratis het nieuwste Speedtouch (wireless) modem thuisgestuurd.
Afijn, er is een aantekening van gemaakt en het wordt zo snel mogelijk gecontroleerd (weinig vertrouwen in dat soort beloftes....), wanneer dat gebeurt is krijg ik daar via de mail bericht over en wanneer de snelheid hoger is dan 8 mbit krijg ik gratis het nieuwste Speedtouch (wireless) modem thuisgestuurd.
Verwijderd
Probeer het hier eens:Lamer_Deluxe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:52:
Nog iemand hier met twee telefoonnummers via Planet internet plus bellen?
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/DetailsOverview.aspx
en dan "Pakketten wijzigingen"
Verwijderd
ga er maar vanuit dat je niet meer dan 1100kb/s haalt,altans ik niet,welke kleur experia box heb jeJazzle schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:19:
Ik wacht momenteel dus op de upgrade naar Premium (20mbit) en de experiabox, maar vraag me af hoe goed lijn hier is, ik heb even wat stats opgezocht in mijn huidige modem (via telnet jaja), alleen ik kan niet vinden hoe ik deze waarden moet interpreteren en wat goed of slecht is:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Downstream Attainable line rate : 7408 kbit/sec Attainable Atm rate : 6976 kbit/sec Used line rate : 6556 kbit/sec Fast used Atm rate : 6144 kbit/sec Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec Rel. capacity occupation : 88 Noise Margin : 8 dB Line attenuation : 38 dB Output Power : 19 dBm
Verwijderd
Wat een stel prutsers. Gisterochtend kreeg ik belletje om gegevens te checken, s'middags een brief dat mijn order geannuleerd was, gebeld, was nog steed in behandeling.
Nog een brief vandaag binnen, en ja hoor, het is weer raak.

Leuke reden jongens, kan ik echt wat mee.
Nog een brief vandaag binnen, en ja hoor, het is weer raak.

Leuke reden jongens, kan ik echt wat mee.
Nog geen, die moet nog opgestuurd worden, ik heb wel isdn hier, misschien dat je daarmee weet welke experiabox ik krijg? (wat me overigens brengt op de vraag of dat wel goed gaat met isdn, dat ze niet de verkeerde sturen oid)Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:03:
[...]
ga er maar vanuit dat je niet meer dan 1100kb/s haalt,altans ik niet,welke kleur experia box heb je
Hmm, ik ben sinds een paar dagen over van direct ADSL lite zonder vaste tel. aansluiting naar Internet extra. M'n speedtouch 716 v5 geeft aan dat ik al de nieuwe snelheden heb. Maar meer snelheid, ho maar. Ik merk met newsleecher niks (de lijn is zelfs wat langzamer en instabieler geworden), blijf zo rond de 300 kb/s steken.
Speedtest.net geeft ook lage waarden aan.

Ik heb de speedtouch al een keer gerest, maar dat helpt niet. Iemand een idee?
Dit staat er in de speedtouch:
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 2,23 / 29,32
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 10,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,5 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 8,5
Had er wel meer van verwacht
Speedtest.net geeft ook lage waarden aan.

Ik heb de speedtouch al een keer gerest, maar dat helpt niet. Iemand een idee?
Dit staat er in de speedtouch:
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 2,23 / 29,32
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 10,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,5 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 8,5
Had er wel meer van verwacht
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Nope, het is een zwarte speedtouch 716 v5Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:12:
@Cannondale :
is dit met een grijze experia? en heb je iptv erbij of niet?

En geen iptv of wat dan ook, gewoon alleen internet. Dit abo heb ik.
Verwijderd
oké, ik kreeg vandaag n.m.l te horen van een hele fanatieke kpn medewerker dat in de zwarte st780 (dus niet jouw model maar goed) geen hoger profiel kan worden ingeladen dan 12mb! Met alle volle overtuiging (daarom heb ik ja gezegd) komen ze morgen de grijze siemens ophangen hier want dan kan er wel een hoger profiel worden geladen.
ondanks dat mijn hersens blijft zeggen "bullpoep" moet je iemand die zo achter zijn verhaal staat de kans geven toch? dus morgen tussen 10 en 12 uur komen ze langs om de grijze te installen...wordt vervolgd.
ondanks dat mijn hersens blijft zeggen "bullpoep" moet je iemand die zo achter zijn verhaal staat de kans geven toch? dus morgen tussen 10 en 12 uur komen ze langs om de grijze te installen...wordt vervolgd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 22:24 ]
Bij nader inzien heb ik toch liever IPB Premium ipv alleen premium, en dan wel over PSTN/POTS ipv ISDN, dat wordt dus een heel verhaal om uit te leggen bij kpn (annuleren van wijziging, isdn naar pstn omzetten, 20mbit ipb aanvragen, info vragen over nieuwe dect centrale (huidige is isdn), nummerbehoud, etc). Weet iemand hoeveel het kost om de lijn om te zetten?
Verwijderd
Sinds gisteren heb ik volgens een brief van KPN ook de overstap gemaakt van Planet ADSL Standard naar KPN Internet Extra (8-12Mbit).
Ik heb nu echter het probleem dat mijn verbinding er ongeveer om de paar seconden uitvalt. Dan moet het modem opnieuw intrainen (en krijgt telkens wisselende snelheden tussen 4 en 8Mbit).
Mijn modem ondersteunt ADSL2(+), ik heb een 3Com OfficeConnect ADSL Wireless Router.
Zou dit nog gewoon een transitiefase zijn of is hier mogelijk iets anders aan de hand?
EDIT: Op het moment dat de verbinding verbreekt zie ik trouwens in het modem dat de downstream noise margin omhoog schiet naar 2147483639 dB. Dat lijkt mij niet goed...
Ik heb nu echter het probleem dat mijn verbinding er ongeveer om de paar seconden uitvalt. Dan moet het modem opnieuw intrainen (en krijgt telkens wisselende snelheden tussen 4 en 8Mbit).
Mijn modem ondersteunt ADSL2(+), ik heb een 3Com OfficeConnect ADSL Wireless Router.
Zou dit nog gewoon een transitiefase zijn of is hier mogelijk iets anders aan de hand?
EDIT: Op het moment dat de verbinding verbreekt zie ik trouwens in het modem dat de downstream noise margin omhoog schiet naar 2147483639 dB. Dat lijkt mij niet goed...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 22:48 ]
Ja, ze zullen er wel mee bezig zijn. Als het morgen niet beter wordt dan zou ik ff een belletje naar de helpdesk doen om te vragen wat de status is.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:39:
Sinds gisteren heb ik volgens een brief van KPN ook de overstap gemaakt van Planet ADSL Standard naar KPN Internet Extra (8-12Mbit).
Mijn verbinding doet ook een beetje raar nu, ik ga van Planet Comfort naar Internet Extra. Ik had vandaag de brief in de bus dat de upgrade doorgevoerd zal gaan worden. Tot nu is alleen mn IP-adres verandert, de snelheid is nog steeds hetzelfde.
Hier kun je (ongeveer) de afstand vinden.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:03:
[...]
ga er maar vanuit dat je niet meer dan 1100kb/s haalt,altans ik niet,welke kleur experia box heb je
Hier zie je grafisch wat dat (min of meer) inhoudt.
Overigens twijfel ik zelf om over te stappen op Telfort. Ik betaal nu €42,95 en kan naar 8Mbit voor €50,- maar ik heb het onbeperkt vaste nummers bellen eigenlijk niet nodig. Als ik zie dat telfort tot 20Mbit aanbiedt voor €30,- inclusief onbeperkt naar vaste nummersvind ik dat toch een groot verschil. Ik zit ca 900 meter van de centrale dus zou ik aardig in de buurt moeten komen van de 20Mbit. Het probleem is alleen dat je zo'n wisselende verhalen leest over Telfort; met name over de telefonie.
[ Voor 39% gewijzigd door Goochelaar op 16-07-2008 23:55 ]
Ook ik heb een wijziging aangevraagd, ben overgestapt van Planet 6mb naar Internet Premium. Maar kan ik die status ook ergens volgen op internet? Heb wel een bevestigingsmail van KPN gekregen, hier staat deze link in.-elw00d schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:52:
[...]
Ja, ze zullen er wel mee bezig zijn. Als het morgen niet beter wordt dan zou ik ff een belletje naar de helpdesk doen om te vragen wat de status is. ...
Er staat op die pagina echter doodleuk: Volg hier de status van uw InternetPlusBellen en/of Interactieve TV bestelling Maar ik heb helemaal niets met een van beide diensten te maken, wie weet hoe dit zit?
Moet ik trouwens ook nog wat uitvoeren (bv. modem reset) om de nieuwe snelheid te krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door Martine op 17-07-2008 10:28 ]
Je antwoorden kun je vinden in dit topic.Martine schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:
[...]
Ook ik heb een wijziging aangevraagd, ben overgestapt van Planet 6mb naar Internet Premium. Maar kan ik die status ook ergens volgen op internet? Heb wel een bevestigingsmail van KPN gekregen, hier staat deze link in.
Er staat op die pagina echter doodleuk: Volg hier de status van uw InternetPlusBellen en/of Interactieve TV bestelling Maar ik heb helemaal niets met een van beide diensten te maken, wie weet hoe dit zit?
Moet ik trouwens ook nog wat uitvoeren (bv. modem reset) om de nieuwe snelheid te krijgen?
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Vorige week heb ik het ook aangevraagd, echter als ik nu bij CSC kijk, staat er levering 15/07/08 MISLUKT.
Even afwachten of een belletje plegen?
Bellen.Movinghead schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:34:
Vorige week heb ik het ook aangevraagd, echter als ik nu bij CSC kijk, staat er levering 15/07/08 MISLUKT.
Er wordt niet in maranello (CSC is klant ingang van Maranello) gekeken tot er een melding vanuit de klant over binnen komt onder het motto "geen nieuws, goed nieuws"
sudo apt-get rekt
Net maar eens gebeld, blijkt dat ze eerst dat mislukt eruit moeten halen willen ze alsnog extra erop zetten. Die miep in het begin kon alleen premium erop zetten.MazeMouse schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:28:
[...]
Bellen.
Er wordt niet in maranello (CSC is klant ingang van Maranello) gekeken tot er een melding vanuit de klant over binnen komt onder het motto "geen nieuws, goed nieuws"
Prutssysteem daar
Over 5 dagen zou dat eruit moeten zijn, dan weer bellen om het in gang te zetten, dat duurt 10 dagen. KPN pruts
[ Voor 10% gewijzigd door Movinghead op 17-07-2008 12:57 ]
Verwijderd
Ik heb ook altijd pech riep de baron in basie en adriaan
, nou hier psies zelfde
tussen 10 en 12 zou er een monteur komen om de siemens op te hangen, niks, gebeld en moet worden doorgezet naar......>>>>>>> weet ik veel, iniedergeval hele dag naar de filisteinen
tussen 10 en 12 zou er een monteur komen om de siemens op te hangen, niks, gebeld en moet worden doorgezet naar......>>>>>>> weet ik veel, iniedergeval hele dag naar de filisteinen

Status 'mislukt' = bellen of niet? Want veel mensen hebben dat:
Mr. Dave schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:26:
Ik kreeg in eerste instantie ook als status:"mislukt".
Twee dagen later was alles rond.
Mijn oude abonnement liep tot 02/2009
Ik heb alleen een brief gekregen met: "voor u veranderd er niets", dus zonder actiecode.
Zou bellen,Dav- schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:24:
Status 'mislukt' = bellen of niet? Want veel mensen hebben dat:
[...]
net weer contact gehad, want had namelijk brief dat het in orde zou zijn, maar het is nog steeds fout. Moest de brief maar als niet verzonden beschouwen
Wat een drama...
Ik heb 3 mensen gesproken, de ene zegt, "uw order klopt niet", de ander zegt "ik ga de boel annuleren en u moet over een week terubellen om de order opnieuw te laten invoeren" en de laatste zegt "alles klopt en staat in de wacht omdat uw huidige abonnement afloopt over een paar weken dan is het voor ons makkelijker om dan de boel om te zetten".
Het laatste advies ga ik dan maar opvolgen... wachten tot 15 augustus, dan eindigt mn contract bij Planet en dan is het administratieve gedeelte makkelijker om te zetten naar KPN volgens de laatste medewerker. Vanaf dat moment wordt de nieuwe snelheid ook actief. Beetje raar, dat iedereen per direct omgezet kan worden, behalve mensen waarbij het contract bijna afloopt, want dan laten we die gewoon nog ff een maandje wachten.
Ondertussen is wel mn IP-adres veranderd, maar daar had de technische dienst geen verklaring voor... Een nieuwe modem was trouwens geen probleem, aangezien ik een jaar of 6 geleden een modem van ze heb gehad en in de tussentijd een keer zelf een andere heb aangeschaft. Mja, dan krijg je wel zo'n raar ding in bruikleen en je moet 8,95 euro verzendkosten betalen.
Ik ben blij als over een maand alles goed is afgerond en de nieuwe snelheid + lagere kosten zijn doorgevoerd. Wordt hier een beetje moe van....
Ik heb 3 mensen gesproken, de ene zegt, "uw order klopt niet", de ander zegt "ik ga de boel annuleren en u moet over een week terubellen om de order opnieuw te laten invoeren" en de laatste zegt "alles klopt en staat in de wacht omdat uw huidige abonnement afloopt over een paar weken dan is het voor ons makkelijker om dan de boel om te zetten".
Het laatste advies ga ik dan maar opvolgen... wachten tot 15 augustus, dan eindigt mn contract bij Planet en dan is het administratieve gedeelte makkelijker om te zetten naar KPN volgens de laatste medewerker. Vanaf dat moment wordt de nieuwe snelheid ook actief. Beetje raar, dat iedereen per direct omgezet kan worden, behalve mensen waarbij het contract bijna afloopt, want dan laten we die gewoon nog ff een maandje wachten.
Ondertussen is wel mn IP-adres veranderd, maar daar had de technische dienst geen verklaring voor... Een nieuwe modem was trouwens geen probleem, aangezien ik een jaar of 6 geleden een modem van ze heb gehad en in de tussentijd een keer zelf een andere heb aangeschaft. Mja, dan krijg je wel zo'n raar ding in bruikleen en je moet 8,95 euro verzendkosten betalen.
Ik ben blij als over een maand alles goed is afgerond en de nieuwe snelheid + lagere kosten zijn doorgevoerd. Wordt hier een beetje moe van....
He, ik heb ADSL direct van KPN en mijn modem traint ineens in op 12MBIT? heeft dat ook te maken met deze snelheidsverhoging?
Heeft ook een computer!
Heb je de 8Mbit aangevraagd?Bertus schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:16:
He, ik heb ADSL direct van KPN en mijn modem traint ineens in op 12MBIT? heeft dat ook te maken met deze snelheidsverhoging?
Wij hebben een IPB Lite abonnement + bellen onbeperkt bij KPN en willen natuurlijk ook voor €2,95 minder een sneller abonnement.
Betalen nu €42,95 + €10,- voor onbeperkt bellen en willen voor €50,- alles-in-een natuurlijk. Dat scheeld dus weer €2,95 per maand en 5Mbit/0,5Mbit aan internet snelheid
Dus bellen met de KPN.... ff wachten.... goh das maar 3 minuten, het is wel eens langer geweest.... ene Bas gaf ons groot gelijk dat we wilden veranderen en zei dat hij het voor ons ging aanvragen en dat dit enige tijd kon duren voordat het zou werken. Na 10 minuten was het gesprek al weer klaar dus dat was helemaal top van KPN
"Stom, vergeten te vragen hoelang het ongeveer ging duren" dacht ik bij mijzelf maar we krijgen eerst nog een schriftelijke bevestiging dus daar is het wachten nu maar op.
Kom maar op met die 8Mbit/ 1Mbit verbinding kan nu al niet wachten, want het schijnt dat de limiet van de newsserver ook niet meer 80 kb/s per lijntje is
Kleine Update: Heb nu bij MijnKPN een extra menu van Internet+Bellen met een "Instellingen Wizzard" waar ik nu ook jammer genoeg niks mee kan net als met mail en acount instellingen voor de "upgrade". Hebben jullie dat ook ?
Betalen nu €42,95 + €10,- voor onbeperkt bellen en willen voor €50,- alles-in-een natuurlijk. Dat scheeld dus weer €2,95 per maand en 5Mbit/0,5Mbit aan internet snelheid
Dus bellen met de KPN.... ff wachten.... goh das maar 3 minuten, het is wel eens langer geweest.... ene Bas gaf ons groot gelijk dat we wilden veranderen en zei dat hij het voor ons ging aanvragen en dat dit enige tijd kon duren voordat het zou werken. Na 10 minuten was het gesprek al weer klaar dus dat was helemaal top van KPN
"Stom, vergeten te vragen hoelang het ongeveer ging duren" dacht ik bij mijzelf maar we krijgen eerst nog een schriftelijke bevestiging dus daar is het wachten nu maar op.
Kom maar op met die 8Mbit/ 1Mbit verbinding kan nu al niet wachten, want het schijnt dat de limiet van de newsserver ook niet meer 80 kb/s per lijntje is
Kleine Update: Heb nu bij MijnKPN een extra menu van Internet+Bellen met een "Instellingen Wizzard" waar ik nu ook jammer genoeg niks mee kan net als met mail en acount instellingen voor de "upgrade". Hebben jullie dat ook ?
[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Viper op 17-07-2008 15:27 . Reden: kleine update ]
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Yep, had ik idd gezien.Mr.Viper schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:24:
(ik heb nog geen upgrade aangevraagd overigens)
Dan kom ik op dezelfde pagina's terecht als waar ik het eerder ook instelde en moet ik ook weer 12,50 per maand betalen voor m'n tweede telefoonnummer vanwege dat belonbeperkt altijd dat je niet uit kunt zetten.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:52:
Probeer het hier eens:
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/DetailsOverview.aspx
en dan "Pakketten wijzigingen"
Verwijderd
Om welk pakket gaat het? Bij sommige krijg je aan het eind pas de korting te zien..Lamer_Deluxe schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:02:
[...]
Dan kom ik op dezelfde pagina's terecht als waar ik het eerder ook instelde en moet ik ook weer 12,50 per maand betalen voor m'n tweede telefoonnummer vanwege dat belonbeperkt altijd dat je niet uit kunt zetten.
Bijv.:
KPN BelOnbeperkt Altijd € 10,00
Korting voordeeloptie
BelOnbeperkt Altijd € -10,00
Klopt, het probleem is dus dat ik twee telefoonnummers heb en die belonbeperkt korting er maar één keer vanaf gaat. Op het tweede nummer wil ik helemaal geen belonbeperkt, maar dat kun je niet uitzetten. In totaal komt dat premium pakket dan op 77,50€ in het uiteindelijke overzicht.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:58:
Om welk pakket gaat het? Bij sommige krijg je aan het eind pas de korting te zien..
Bijv.:
KPN BelOnbeperkt Altijd € 10,00
Korting voordeeloptie
BelOnbeperkt Altijd € -10,00
Verwijderd
Klopt, is hier ook, mij is medegedeeld dat je hiervoor zelf contact moet opnemen met kpn, die kunnen dit handmatig aanpassen. Ik heb het hier ook op 3 nummers! 1 is gratis en de andere worden berekend. het is wel verstandig de wijziging te doen als het nieuwe contract echt goed erin staat.
Kpn is volhardend dat de st780 niet hoger kan intrainen dan 12mb, of ze hiermee bedoelen de mensen mét i-tv weet ik niet zo zomaar kunnen. Ze komen iniedergeval tussen 10 en 12 uur de experia vervangen voor de grijze en pal daarna zullen we zien of het echt iets heeft opgeleverd.
Kpn is volhardend dat de st780 niet hoger kan intrainen dan 12mb, of ze hiermee bedoelen de mensen mét i-tv weet ik niet zo zomaar kunnen. Ze komen iniedergeval tussen 10 en 12 uur de experia vervangen voor de grijze en pal daarna zullen we zien of het echt iets heeft opgeleverd.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 00:53 ]
Ik zit vandaag op de Multiplay ServiceDesk (Normaal op ADSL/ISP 2e lijn) en ik hoor sinds afgelopen dinsdag inderdaad de horrorverhalen dat de InternetPlusBellen ST780 experiaboxen niet hoger intrainen dan 12MBit. En dat terwijl ik vanuit ADSL/ISP een 100% zekerheid heb dat die krengen makkelijk 20 halen. (ik zeg krengen want die zilvere siemens boxen zijn veel beter)
Waarschijnlijk dus een firmware foutje of bewust ingesteld maar niet gecommuniceerd naar het servicepersoneel. Maar opvallend dat het alleen de IPB klanten betreft en niet de gewone ADSL klanten.
Waarschijnlijk dus een firmware foutje of bewust ingesteld maar niet gecommuniceerd naar het servicepersoneel. Maar opvallend dat het alleen de IPB klanten betreft en niet de gewone ADSL klanten.
sudo apt-get rekt
Hmm, is dit even vreemd. Ik had gister nog even gebeld om te vragen wat nu eigenlijk mijn max snelheid is. Ik had het een tijd geleden al een keer gevraagd en toen zeiden ze tussen de 15 en 16mbit, daarom heb ik dus het premium pakket genomen. Achteraf bleek dus, nadat ik de snelheden had doorgekregen, dat ik max 14mbit haal en in de praktijk zelfs 12mbit. De man zei gister aan de telefoon dat ik idd maar 14mbit max kan halen op mijn adres, dus 12mbit praktijk. Vond het dus jammer dat ze eerst 16 zeiden maar goed. Ik wou net even kijken op de maranello site maar mijn gegevens zijn onjuist, beetje vreemd. Kijk ik in mijn router, zie ik ineens dat die is ingetraind op 16mbit. Doe ik een snelheidstest, haal ik bijna 14mbit. Ik ben dus ineens 2mbit gestegen en ik kan ook niet meer inloggen op de maranello site. Beetje lang verhaal maar wou even weten of meer mensen dit al hebben gehad, iig dat ze niet meer kunnen inloggen op de maranello site?
Wat ze waarschijnlijk gezegd hebben is wat jouw "attainable" of haalbare snelheid is. Leuk dat we dat kunnen zien maar het is een berekening/schattig naar aanleiding van de resultaten uit de meting en kan niet als zekerheid gegeven worden en helaas gebeurd dat wel nog te vaak.
Dan is het een taak van "even proberen" en kijken hoe hoog dat ding daadwerkelijk wil intrainen zonder er steeds uit te knallen en dan kan vaak je attainable nog wel ineens ENORM omhoog knallen. Of juist slechter worden. Maar als ik iemand met een 1.5Mbit lijntje een attainable van 24Mbit zie aangeven dan neem ik die attainables toch wel met een flinke korrel zout
Verder is er nu die grote migratie bezig. Niet alleen van Planet naar KPN (want dat zat al in Maranello is dus alleen een ander plaatje) maar ook van KPN klanten naar Maranello want die stonden eerst in een ander systeem.
En dat gaat nog niet helemaal zoals het hoort
Dan is het een taak van "even proberen" en kijken hoe hoog dat ding daadwerkelijk wil intrainen zonder er steeds uit te knallen en dan kan vaak je attainable nog wel ineens ENORM omhoog knallen. Of juist slechter worden. Maar als ik iemand met een 1.5Mbit lijntje een attainable van 24Mbit zie aangeven dan neem ik die attainables toch wel met een flinke korrel zout
Verder is er nu die grote migratie bezig. Niet alleen van Planet naar KPN (want dat zat al in Maranello is dus alleen een ander plaatje) maar ook van KPN klanten naar Maranello want die stonden eerst in een ander systeem.
En dat gaat nog niet helemaal zoals het hoort
sudo apt-get rekt
Ik lees hier knap veel verhalen van mensen die problemen hebben met de overstap.
Hier mijn verhaal:
Ik had een 3Mbit IPB abbo van Planet. Ik wilde graag naar het 50 Euro 8-12 abbo. Ik zit op ruim 2700 meter van de centrale die nog steeds ADSL1 is. Het zou er dus om hangen of levering mogelijk was.Ik ben afgelopen zondagavond rond 23:00 via de KPN site op de http://csc.maranello.planet.nl uitgekomen. Daar heb ik de aanvraag ingediend. Effectief was dat dus maandagochtend voor ze dat konden lezen.
Op donderdagochtend bleek ik een nieuw profiel te hebben met 6800 down en 950 up. Uit de gegevens van de experia box bleek dat ik niet offline was geweest en ik had ook nog hetzelfde IP adres. Bij een snelheidstest bleek ik nog steeds effectief 3000/512 te hebben. Voor de zekerheid even de box gereset. Dat had geen resultaat. De status op Maranello stond echter nog steeds op "In behandeling". Ik besloot af te wachten. Donderdag avond bleek mijn upoad boven de 900 te liggen, maar de download nog rond de 3000. Vrijdagochtend bleek uit een snelle test dat de download nu rond 7500 ligt. De status van de de bestelling staat op "Geleverd"
Kortom, zonder enig probleem is de omzetting in 4 dagen gedaan. De geleverde snelheid is in overeenstemmming met wat ik verwachtte en mijn IP adres is niet veranderd
Hier mijn verhaal:
Ik had een 3Mbit IPB abbo van Planet. Ik wilde graag naar het 50 Euro 8-12 abbo. Ik zit op ruim 2700 meter van de centrale die nog steeds ADSL1 is. Het zou er dus om hangen of levering mogelijk was.Ik ben afgelopen zondagavond rond 23:00 via de KPN site op de http://csc.maranello.planet.nl uitgekomen. Daar heb ik de aanvraag ingediend. Effectief was dat dus maandagochtend voor ze dat konden lezen.
Op donderdagochtend bleek ik een nieuw profiel te hebben met 6800 down en 950 up. Uit de gegevens van de experia box bleek dat ik niet offline was geweest en ik had ook nog hetzelfde IP adres. Bij een snelheidstest bleek ik nog steeds effectief 3000/512 te hebben. Voor de zekerheid even de box gereset. Dat had geen resultaat. De status op Maranello stond echter nog steeds op "In behandeling". Ik besloot af te wachten. Donderdag avond bleek mijn upoad boven de 900 te liggen, maar de download nog rond de 3000. Vrijdagochtend bleek uit een snelle test dat de download nu rond 7500 ligt. De status van de de bestelling staat op "Geleverd"
Kortom, zonder enig probleem is de omzetting in 4 dagen gedaan. De geleverde snelheid is in overeenstemmming met wat ik verwachtte en mijn IP adres is niet veranderd
Ok, het wordt gekker. Deed even een modemreset om te kijken of dat iets uithaalde. Had ik dus niet moeten doen. Snelheid is ineens 14.4mbit geworden, wel hoger dan wat ik gister had maar ineens dus weer een stuk lager. Kan ook ineens weer inloggen op de maranello site en weet 100% zeker dat ik net de juiste gegevens invoerde. Ik wacht dit nog even af, maar vreemd is het zeker.
Verwijderd
Nou het probleem bij mij was dus niet dat ze nog met de centrale bezig zijn, maar dat mijn afstand gewoon te groot was voor ADSL2+ 12Mbit. 6Mbit blijkt het maximaal haalbare te zijn, dus nu wordt mn abbo weer gedowngrade.
Ik kan trouwens ook niet meer inloggen op Maranello...
Ik kan trouwens ook niet meer inloggen op Maranello...
Nu breekt mn klomp...-elw00d schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:12:
Wat een drama...
Kijk vanochtend in m'n modem en die staat ineens op de nieuwe snelheid van 8 Mbit!
Terwijl ik toch gister een paar keer duidelijk te horen heb gekregen dat het technische gedeelte van de upgrade pas 15/08 doorgang kan vinden wegens einde contract.
Nu alleen nog even de modem vervangen voor een ADSL2 compatible exemplaar en dan intrainen op 12 Mbit.
Ik haal nu ruim 7 Mbit effectief op Speedtest. Ik zit slechts 700 meter van een ADSL2+ centrale.
Korte vraag, huidige situatie: een Speedtouch 510v4 in bridge modus (maak met pppd verbinding naar modem).
Kan ik deze modem zonder al te veel moeite vervangen door een 516 (wél ADSL2+ compatible toch?) en deze in bridge modus zetten met de wizard die bij de 510 ook goed werkt?
Kan ik deze modem zonder al te veel moeite vervangen door een 516 (wél ADSL2+ compatible toch?) en deze in bridge modus zetten met de wizard die bij de 510 ook goed werkt?
In de laatste twee weken is er twee keer bij mij 's nachts een onderbreking geweest. In het afgelopen half jaar ben ik van een maximale 20Mbit intrainen in stappen terug gegaan. Waar ik twee weken geleden nog 12Mbit zou kunnen halen, is het nu naar 8Mbit gegaan.
Ik heb nu een abbo van 6Mbit, maar met deze gegevens in m'n achterhoofd vraag ik me af wat het nut is om over te stappen naar een nieuw abbo als m'n lijn het niet (meer) haalt.
Ik heb nu een abbo van 6Mbit, maar met deze gegevens in m'n achterhoofd vraag ik me af wat het nut is om over te stappen naar een nieuw abbo als m'n lijn het niet (meer) haalt.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Nog steeds:
Status: Mislukt
Verwachte opleverdatum: 12-7-2008 0:00:00
Kan het kwaad als ik via Pakketten wijzigingen, abonnement wijzigd naar InternetPlusBellen Premium , € 65,00. ?
Kan het kwaad als ik via Pakketten wijzigingen, abonnement wijzigd naar InternetPlusBellen Premium , € 65,00. ?
[ Voor 5% gewijzigd door Don3k op 18-07-2008 10:58 ]
1,5 week geleden gebeld ook een bevestiging gekregen email zowel schriftelijk, iedereen hier in dit topic wordt binnen 3/4 dagen omgezet ik zit hier nog steeds met niks dat veranderd is. Ja status mislukt op 10/7 volgens csc.marenello echt weird dit.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Je bent niet de enige die wacht hoor. Maar ik heb besloten nu gewoon te wachten en na m'n vakantie weer eens te kijken of ik kan upgraden (als dan niet opeens toevallig m'n lijn toch geupgrade is).CycloneX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:01:
1,5 week geleden gebeld ook een bevestiging gekregen email zowel schriftelijk, iedereen hier in dit topic wordt binnen 3/4 dagen omgezet ik zit hier nog steeds met niks dat veranderd is. Ja status mislukt op 10/7 volgens csc.marenello echt weird dit.
Ja gelukkig is het niet echt noodzakelijk kwaad, voor mij is de snelheid alleen het pluspunt. Maar het schetst wel weer de werkwijze van KPN, chaos, kastje naar de muur situaties maarja afwachten maar.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
Centrale: Hm-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1938 meter
Het vreemde is dat ik geen 20 mb aan kan,zat nog niet eens op 11 mb dus 1100kb/s kon ik net halen,ik heb de GRIJZE experia box en de ZWARTE wordt gezegt dat t een nieuwere is ?
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1938 meter
Het vreemde is dat ik geen 20 mb aan kan,zat nog niet eens op 11 mb dus 1100kb/s kon ik net halen,ik heb de GRIJZE experia box en de ZWARTE wordt gezegt dat t een nieuwere is ?
Kwaad kan het niet omdat die order gewoon geweigerd wordt omdat er nog een "lopende" order in staatDon3k schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:58:
Nog steeds:
EDIT:
Nu is dit niet voor iedereen even bekend hier (lang leve de verschillende afdelingen en verschillende niveaus van training
[ Voor 29% gewijzigd door MazeMouse op 18-07-2008 13:07 ]
sudo apt-get rekt
En dan 10 cent per minuut betalen en uur aan de telefoon hangen? Nee, ik wacht nog even liever af tot ze hun zaakjes op orde hebben. Zo'n prioriteit heeft de snelheidsverhoging niet.MazeMouse schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:05:
[...]
Kwaad kan het niet omdat die order gewoon geweigerd wordt omdat er nog een "lopende" order in staat(ergo, zolang dat ding op mislukt staat kun jij niks in Maranello wijzigen)
EDIT:
Nu is dit niet voor iedereen even bekend hier (lang leve de verschillende afdelingen en verschillende niveaus van training) maar er is een storing met pakket wijzigingen met betrekking tot snelheid op dit moment. Vandaar dat al die orders op dit moment op mislukt gaan. Gewoon even bellen als je order op mislukt staat en jezelf doorlullen naar de 2e lijn zodat zij ermee aan de slag kunnen.
Ik verwacht dat migratie op dit moment prioriteit heeft tegenover zulke relatief kleine storingen dus dat wordt dan pas SeptemberDon3k schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:24:
[...]
En dan 10 cent per minuut betalen en uur aan de telefoon hangen? Nee, ik wacht nog even liever af tot ze hun zaakjes op orde hebben. Zo'n prioriteit heeft de snelheidsverhoging niet.
sudo apt-get rekt
Vorige week donderdag heb ik een migratie aangevraagd van Planet ADSL Standard (3 mbit / E34,90 per maand) naar KPN Extra (8 mbit / E35 per maand). Hele week niets van gehoord, dus vandaag maar eens gebeld. Na ongeveer 7 - 8 minuten kreeg ik iemand aan de lijn, die ging me doorverbinden met de ADSL service ofzo. Nou dat leek mij iemand met redelijk verstand van zaken, die zag dat er geen order in stond, etc. etc. Dus nu opnieuw bij hem de order erin gezet. Hij zou ook nog een nieuwe wireless modem regelen, dat zou wel mooi zijn want die kreeg ik eerst niet.Don3k schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:24:
[...]
En dan 10 cent per minuut betalen en uur aan de telefoon hangen? Nee, ik wacht nog even liever af tot ze hun zaakjes op orde hebben. Zo'n prioriteit heeft de snelheidsverhoging niet.
Ik hoop dat dit gaat lukken, hij had het over een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. Al met al, na exact 20 minuten was ik geholpen via 0900-0244, zeer acceptabel vind ik. Nu dus hopen dat het inderdaad dit keer wél besteld is en ook binnen 2-5 werkdagen geleverd wordt.
Nou, ondanks ik dinsdag al om ben gegaan naar 20/1 (al haal ik dat in de praktijk ook niet
) doet KPN nog wat gek. Lijkt dat de interne communicatie nog niet goed is, gezien ik bij het upgraden van abo heb afgezien van een nieuwe modem omdat mijn huidige al prima werkt. En ik zelf een backup modem heb.
En wat kreeg ik gisteren binnen
Eerst een brief van WPA keys voor de modem, en vandaag dan uiteindelijk de modem ook nog eens (Thomson ST780WL).
Order omschrijving Wijziging abonnement
Status:
Verwachte opleverdatum: 5-8-2008 0:00:00
Dat is dus waarschijnlijk de daadwerkelijke upgrade die al voltooid is. Vandaag ook een e-mail van gekregen.
Order omschrijving Overig
Status: In behandeling
Verwachte opleverdatum: 16-7-2008 0:00:00
Deze stond er onlangs ook bij, verwacht dat het de modem is.
Nu komende week alleen nog een keer bellen betreffende de snelheden, gezien 14,5mbit misschien beter moet kunnen (1.4km van centrale). Al trainde mijn modem na een storing (woe) wel even in op 16mbit, daarna weer gewoon op 14,5mbit.
En wat kreeg ik gisteren binnen
Status:
Dat is dus waarschijnlijk de daadwerkelijke upgrade die al voltooid is. Vandaag ook een e-mail van gekregen.
Nu komende week alleen nog een keer bellen betreffende de snelheden, gezien 14,5mbit misschien beter moet kunnen (1.4km van centrale). Al trainde mijn modem na een storing (woe) wel even in op 16mbit, daarna weer gewoon op 14,5mbit.
Ok na wat reacties hier kon ik het toch weer niet laten om ff te bellen.
Dus CyconeX ging bellen, het begon met de actiecode die ik invoerde waar geen reply op kwam dus ik maar bellen en iemand zou het in het systeem zetten omdat er dus niks binnen was gekomen dit was vorige week vrijdag. Afgelopen maandag kreeg ik een bericht per post over de wijziging dus ik denk alles is koek en ei afwachten op de snelheden. Nadat ik iedereen bijna binnen 3 dagen zie genieten van zijn snelheden in dit topic kreeg ik weer arghwaan. Dus ik net weer bellen en tot mijn VERBAZING blijkt er weer niks doorgekomen te zijn WTF
status op de KPN site was constant hetzelfde en bij Planet stond er steeds 10/7 mislukt 
Eerst geholpen door een dame die opeens ook de status bij Planet zag op mislukt, grappige is dat ik vorige week constant van afdeling naar afdeling werd verbonden. Daarna naar ADSL desk waar weer de gegevens werden opgenomen en mij werd verzekerd dat volgende week alles rond zal komen.
Ik krijg overigens geen nieuwe modem aangezien ik er al 1 heb, dus nu maar weer afwachten
Dus CyconeX ging bellen, het begon met de actiecode die ik invoerde waar geen reply op kwam dus ik maar bellen en iemand zou het in het systeem zetten omdat er dus niks binnen was gekomen dit was vorige week vrijdag. Afgelopen maandag kreeg ik een bericht per post over de wijziging dus ik denk alles is koek en ei afwachten op de snelheden. Nadat ik iedereen bijna binnen 3 dagen zie genieten van zijn snelheden in dit topic kreeg ik weer arghwaan. Dus ik net weer bellen en tot mijn VERBAZING blijkt er weer niks doorgekomen te zijn WTF
Eerst geholpen door een dame die opeens ook de status bij Planet zag op mislukt, grappige is dat ik vorige week constant van afdeling naar afdeling werd verbonden. Daarna naar ADSL desk waar weer de gegevens werden opgenomen en mij werd verzekerd dat volgende week alles rond zal komen.
Ik krijg overigens geen nieuwe modem aangezien ik er al 1 heb, dus nu maar weer afwachten
Toen je modem intrainde op die 16mbit, was je snelheid toen ook hoger?RonaldMade schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:21:
Ik heb vanmiddag die experiabox binnengekregen( had zelfs al een router gekocht, linksys wag200g ) maar wat een ding zeg. Had met de linksys dus eerst een aantal dagen 14mbit, vanochtend even 16mbit en na een reset bleef hij hangen op 14.5mbit. Zoals ik al eerder zei haalde ik ook 2mbit meer aan download toen ik 16mbit had dus ik moet eigenlijk deze snelheid sowieso halen, zit 1km van de centrale. Maar nu met die experiabox traint dat ding maar in op 13700, heb eigenlijk niet echt een idee wat er mis kan zijn. Heb gister al gebeld en ze zeiden dat 14mbit max was, eerder telefoontje tijd terug zeiden ze 16mbit. Hebben anderen dit al gehad of weet iemand hier iets van?
Had eens test gedaan, maar was niet sneller dan 14,5mbit dacht ik, echter dit was ook pas weer rond 11u 's ochtends, terwijl de storing van 2 tot 9 was ofzo. Na de test had ik ook direct de modem opnieuw laten intrainen en toen kwam dat ook uit op 14,5mbit. Dus weet niet hoe het precies zit, lijkt erop dat de centrale het iig niet aankan?TheMaestro schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:33:
[...]
Toen je modem intrainde op die 16mbit, was je snelheid toen ook hoger?
Bij mij staat het er sinds vandaag zo bij:RonaldMade schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:21:
Status:
Verwachte opleverdatum: 15-8-2008 0:00:00
Status: Geleverd
Verwachte opleverdatum: 18-7-2008 0:00:00
Sinds vanochtend de nieuwe snelheid... dat zal dus die overig zijn. Die is er overigens pas vandaag bij gekomen.
Het rare is wel dat mn modem "slechts" intraind op 8128 down / 864 up.
Het betreft een Zyxel Prestige 650H-31. Die ondersteunt toch gwoon max. 8192 down / 1024 up?!
Aan de centrale en de afstand kan het niet liggen, ik zit 700 meter van een ADSL2+ centrale af.
w00t, sinds vandaag over (geloof ik). Connection is er niet uitgeweest, volgens het menu van m'n speedtouch iig. Ik download nu 1,23 MB/s met newsleecher. Das toch wel even wat sneller dan de 320 Kb/s die hij eerst deed...Cannondale schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:16:
Hmm, ik ben sinds een paar dagen over van direct ADSL lite zonder vaste tel. aansluiting naar Internet extra. M'n speedtouch 716 v5 geeft aan dat ik al de nieuwe snelheden heb. Maar meer snelheid, ho maar. Ik merk met newsleecher niks (de lijn is zelfs wat langzamer en instabieler geworden), blijf zo rond de 300 kb/s steken.
-blaat-
Ik had trouwens ook een brief in de bus van KPN, dat mijn installatiepakket (met Experiabox) verzonden is. Ik heb nog niks gezien, geen pakje gemist ook. Ben nog gewoon ingelogd met m'n oude gegevens. Tijdens de telefonische bestelling van mijn upgrade heb ik het ook helemaal niet over een nieuwe modem gehad ofzo. Vind het zo wel best
Verwijderd
Opgelost staat netjes
Vanochtend die monteur aan de deur om kwart voor 10, en die is gezellig gebleven tot bijna half 1
heftig frustie raakte dievan collega`s die de meest domste onzin uitkraamde die er maar was, als voorbeeld: hallo met collega1, ik heb geen iptv tv kan je even kijken, is goed zegt collega2, ah zegt ze, ik zie het al, die itv tuners moeten vervangen worden
waar slaat dat op, vraagt de monteur? geen antwoord. kortom zo ging het nog wel even door.
Uiteindelijk zetten ze de siemens terug tijdelijk naar 3mb om het kenbaar op de server te maken en zowaar, hij doet het. Daarna profiel terug plaatsen en als resultaat:
16,377 down en 1029 up
Kan nu met 1 tv kijken zonder dat er maar iets van de snelheid afgaat en als ik erbij ene 2de tuner aanzet blijft er alsnog 850kb/ps schoon over
Kortom, missie gelukt op wat kleine iritante dingen na. Kan me printer niet goed op die siemens krijgen, en moet m`n nslu2 opnieuw gaan inrichten gezien die nog op die thomson stond, maar hier is wel over heen te komen toch
Groet Marcel.

Vanochtend die monteur aan de deur om kwart voor 10, en die is gezellig gebleven tot bijna half 1

Uiteindelijk zetten ze de siemens terug tijdelijk naar 3mb om het kenbaar op de server te maken en zowaar, hij doet het. Daarna profiel terug plaatsen en als resultaat:
16,377 down en 1029 up

Kan nu met 1 tv kijken zonder dat er maar iets van de snelheid afgaat en als ik erbij ene 2de tuner aanzet blijft er alsnog 850kb/ps schoon over
Groet Marcel.
Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.
Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.
Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.
Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.
Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.