[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:51:
[...]

Als je €0,10 per maand (fors) meer noemt, dan wel ja :+
Het oude 3Mbit abonnement zat (als ik het goed heb) op €34,90 per maand en het nieuwe 8-12Mbit abonnement kost €35,- per maand.
Als je oud-planet klant bent moet je inderdaad ook inloggen bij dat gedeelte van Planet.
Wow, dat zou echt ongelofelijk fijn zijn als ik zo maar een chille snelheids upgrade kan nemen voor bijna niks. Zat er al overloos op te wachten tot ik eindelijk naar Telfort kon overstappen. Bedankt voor de tip, ik ga even verder onderzoeken hoe ik dit kan regelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik heb nu nog steeds dit staan:
Order omschrijving Wijziging abonnement
Status: In behandeling Hier kunt u uw huidige pakket wijzigen
Verwachte opleverdatum: 11-7-2008 0:00:00
Ik vind het raar dat die 11-7 niet meeloopt naar de huidige datum, terwijl dat wel zo hoort te zijn als ik dit draadje zie. Is het bij meer mensen gebeurd dat de datum zo bleef staan?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Denizz schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:31:

[...]

Ik vind het raar dat die 11-7 niet meeloopt naar de huidige datum, terwijl dat wel zo hoort te zijn als ik dit draadje zie. Is het bij meer mensen gebeurd dat de datum zo bleef staan?
Bij mij staat ie ook nog steeds op 11-7, sinds dat we hem hebben aangevraagd al... zal wel pas worden aangepast als KPN 'm in behandeling neemt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Denizz schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:31:

[...]

Ja heb nog steeds 10-7 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben ook over van Planet naar KPN met 5 cent verschil en van 3 mb naar 12 mb. Wat een verschil. Dat gaat even wat sneller met alles. Mijn modem traint keurig in op 12 mb. Dus de aanvraag was binnen 1 week in orde. Perfecte service. Beter dan Xs4all die het aangeeft en pas 2 maanden later even de snelheid van 6 mb naar 8 mb zet terwijl Planet even van 3 mb naar 12 mb gaat.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nou ik heb dit topic doorgelezen, een accountje gemaakt voor de KPN login en de hele site gelezen maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar nog steeds vind ik alles behoorlijk wazig en onduidelijk.

Ik maak dus nu gebruik van Planet Standard (met een max snelheid van 320 KB/s, geen idee hoeveel mbit/kbit dat is....) en mocht ik de reacties van mensen hier geloven dan zou ik kunnen overstappen naar KPN Extra (zonder modem), dat abbonement kost €35,00 p/m en is fors sneller dan mijn huidige abbo. Kan iemand bevestigen dat dit de logische overstap is als ik niet meer per maand wil gaan betalen?

En dan, waar moet ik het regelen? Op het KPN-inloggedeelte kan ik niet echt iets vinden bij MIJN KPN. Echter op mijn Planet instellingen pagina vind ik het volgende, zie deze screenshot.
Moet ik daar gewoon de eerste optie (KPN Extra zonder modem) aanvinken en bevestigen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want zoals jullie merken ben ik even de weg kwijt. :p

EDIT: @ t.coenraat (hier beneden :P ) bedankt, heb meteen het KPN Extra pakket zonder modem aangevraagd, na de aanvraagprocedure kwam ik uit bij 'U hoort binnenkort' van ons. Iemand enig idee wanneer het nieuwe abbo ingaat? :>

[ Voor 10% gewijzigd door monnick op 13-07-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
monnick schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:47:
Nou ik heb dit topic doorgelezen, een accountje gemaakt voor de KPN login en de hele site gelezen maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar nog steeds vind ik alles behoorlijk wazig en onduidelijk.

Ik maak dus nu gebruik van Planet Standard (met een max snelheid van 320 KB/s, geen idee hoeveel mbit/kbit dat is....) en mocht ik de reacties van mensen hier geloven dan zou ik kunnen overstappen naar KPN Extra (zonder modem), dat abbonement kost €35,00 p/m en is fors sneller dan mijn huidige abbo. Kan iemand bevestigen dat dit de logische overstap is als ik niet meer per maand wil gaan betalen?

En dan, waar moet ik het regelen? Op het KPN-inloggedeelte kan ik niet echt iets vinden bij MIJN KPN. Echter op mijn Planet instellingen pagina vind ik het volgende, zie deze screenshot.
Moet ik daar gewoon de eerste optie (KPN Extra zonder modem) aanvinken en bevestigen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want zoals jullie merken ben ik even de weg kwijt. :p
Ik heb het op dezelfde manier (in het CSC menu dus) voor IPB (van IPB Standard van Planet > IPB Extra van KPN) geregeld. En je denkt heel logisch ja met die abo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 11:31
Effe gebeld met de servicedesk na aanleiding van wat posts hier. Bleek dat servicedesk medewerker door misverstand bij mij ook een nieuw abbo had aangevraagd i.p.v. overgezet (mijn vrouw haar naam en mijn naam werden apart gezien als zijnde 2 abbo's). Nu dus door fijne dame bij servicedesk die nieuwe aanvraag geannuleerd en overgang van planet ipb standaard naar kpn ipb extra in gang gezet. Inloggen bij het CSC menu leverde op dat ik kon zien dat per 15-07 ik overga naar kpn ipb extra. Ik ben blij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 17:30
monnick schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:47:

EDIT: @ t.coenraat (hier beneden :P ) bedankt, heb meteen het KPN Extra pakket zonder modem aangevraagd, na de aanvraagprocedure kwam ik uit bij 'U hoort binnenkort' van ons. Iemand enig idee wanneer het nieuwe abbo ingaat? :>
Bij mij was het binnen 3 dagen rond, eerst :"status mislukt", vervolgens stond de nieuwe snelheid in het modem en een dag later was alles rond. Ik kreeg op dag 3 een brief met een bevestiging en vervolgens heb ik in het modem het nieuwe pakket ingevuld (ADSL-PLANET naar DIRECT-ADSL) en het modem opnieuw opgestart.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Splinter Cell schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:44:
[...]

Ja heb nog steeds 10-7 staan.
Ik heb ook nog steeds 10-7 "in behandeling" staan... :?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Bij mij staat ook 10-7 maar dan mislukt, grappige dat bij mij als gebruikersnaam staat knp@direct-adsl :P dit stond er al in toen in januari jongstleden overstapte van gewoon internet naar internetplusbellen bij Planet.

Alleen maandag ff bellen die grappenmakers hebben gewoon PC veilig van Planet overgenomen voor €5 terwijl ik dat niet wilde.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bij staat er geen status meer. Gewoon blanco. Heb gisteren wel een brief ontvangen met allerei gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat ik wel stom vind is dat ik waarschijnlijk weer een Experia box krijg, misschien ook ff kijken of ik die kan annuleren aangezien ik die al heb, ik neem aan dat dit niet uitmaakt voor de instellingen?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Ik ben van mijn 3 mbit ook geupgrade naar 8000/1024 :) Alleen is dit nog adsl1, als ik mijn modem (Linksys WAG354G V.2) op adsl2+ zet dan connect hij niet. Terwijl ik via een postcode check op breedbandwinkel.nl wel 20 mbit zou moeten kunnen nemen. Is dit gewoon nog even afwachten of zou het nodig zijn om mijn modem te flashen met een nieuwere firmware?

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 23:03
Splinter Cell schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:11:
Bij staat er geen status meer. Gewoon blanco. Heb gisteren wel een brief ontvangen met allerei gegevens.
Dat had ik dus ook. en toen was de nieuwe snelheid er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren wel de brief gekregen, maar de status staat nog steeds op: in behandeling. gisteren kreeg ik te horen dat het de 14de moet overgaan...ben benieuwdt.Zou het een handje helpen als ik de experiabox een harde reset geeft?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Krijg je een experiabox dan weiger ik dat ding. Ik ga niet inleveren op mijn huidige fritzbox 7270. Dat vind ik niet leuk. ik heb die net gekocht (tja hoe kon ik nou weten een nieuw abo kwam nou ja). Die Experiabox is zo waardeloos netals die Speedtouch 780 die ik laatst kreeg bij mij Xs4all accountje want die was ook vervangen binnen 3 dagen. Moet die custommade dingen met andere firmware niet. Ik heb trouwens die Speedtouch al naar een orginele Speedtouch versie vervangen maar die is nu dood. Nou ja was bruikleen. Kan gebeuren. Ik haal ergens wel zo gaar ding vandaan. Maar wie gaat nou een experiabox geven?? Zelf mijn oude Speedtouch 510 uit 2000 is nog beter dan die experiaboxen. Kan niet eens ipadressen aanpassen, dhcp etc etc.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FietsFanaat33 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:29:
[...]

Dat had ik dus ook. en toen was de nieuwe snelheid er :)
Behalve je @adsl-direct hoef je verder niks te veranderen? Ik zit hier namelijk met een linksys adsl2 router ingesteld op PPPoA, ik had een keer gebruikersnaam verandert, kon wel inloggen maar geen snelheids verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag 8-7 upgrade aangevraagd
Donderdag schriftelijke bevestiging
En vanochtend had ik reeds de nieuwe snelheden

mmvda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:47
Net (eindelijk) contact gehad met KPN over die 8-12Mbit welke wel op de maranello site maar niet op de KPN site staat.
Drie afdelingen hierover aan de lijn gehad maar geen van alle kon hierover een uitspraak doen.
Het werd volgens hen ook niet aangeboden, ik meld dat dat wel het geval is omdat ik hier dus de meldingen lees dat het wel zo is maar ze weten zelf ook niet hoe dat kan.
Ze weten nu in ieder geval wel die maranello site te vinden.... wisten ze ook niets van :S
Is er al een bestaande IPB klant ipv Planet klant die overgestapt is naar die 8Mbit lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38

FlipFluitketel

Frontpage Admin
itsalex schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:49:
Krijg je een experiabox dan weiger ik dat ding. Ik ga niet inleveren op mijn huidige fritzbox 7270. Dat vind ik niet leuk. ik heb die net gekocht (tja hoe kon ik nou weten een nieuw abo kwam nou ja). Die Experiabox is zo waardeloos netals die Speedtouch 780 die ik laatst kreeg bij mij Xs4all accountje want die was ook vervangen binnen 3 dagen. Moet die custommade dingen met andere firmware niet. Ik heb trouwens die Speedtouch al naar een orginele Speedtouch versie vervangen maar die is nu dood. Nou ja was bruikleen. Kan gebeuren. Ik haal ergens wel zo gaar ding vandaan. Maar wie gaat nou een experiabox geven?? Zelf mijn oude Speedtouch 510 uit 2000 is nog beter dan die experiaboxen. Kan niet eens ipadressen aanpassen, dhcp etc etc.
Als je IPB hebt aangevraagd en je wilt gewoon telefonie blijven gebruiken zul je (voor zover ik weet) verplicht gebruik moeten maken van de Experiabox die door KPN geleverd wordt. Voor alleen ADSL mag je je eigen modem gewoon gebruiken.
In die Experiabox staan nl. een aantal gegevens in voor de telefonie en die krijg je niet van KPN en dus kun je die ook niet in een ander modem invoeren.

Wat ze er bij Xs4all mee doen weet ik niet maar met de software van KPN kun je in ieder geval enorm weinig. Met de standaard software kun je natuurlijk wel alles (incl. dhcp-range en ip-adres van het modem aanpassen).

[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 13-07-2008 17:46 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier waar je modem op in traint als je overstapt op ipb-extra +interactieve tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
tommy6 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:37:
Vorige week zondag via de Maranello server van een Planet Comfort (6mbit) naar een KPN Premium (20mbit) geüpgraded. Had alleen de brief van de overgang ontvangen en niet die met een inlognummer. Eergister brief van KPN ontvangen dat het allemaal in orde was en gister de Experia Box ontvangen. Zit nu dus binnen een week op de nieuwe snelheid. Prima service.
Precies hetzelfde hier, vandaag bestelt met als ingangsdatum 1 september gekozen (8 augustus ga ik op vakantie en ik kon geen datum kiezen daar vóór), zou het kunnen dat ik hem dan al eerder krijg? De experiabox krijg ik vanzelf toegestuurd? en weet je hoe het zit met de emailadressen van planet? kan ik die houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:08:
[...]

Behalve je @adsl-direct hoef je verder niks te veranderen? Ik zit hier namelijk met een linksys adsl2 router ingesteld op PPPoA, ik had een keer gebruikersnaam verandert, kon wel inloggen maar geen snelheids verschil
Ik heb zelf nooit wat aangepast, adls-direct stond er al vanzelf.
Weet niet of het ooit anders is geweest
shaiwa887 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:32:
Net (eindelijk) contact gehad met KPN over die 8-12Mbit welke wel op de maranello site maar niet op de KPN site staat.
Drie afdelingen hierover aan de lijn gehad maar geen van alle kon hierover een uitspraak doen.
Het werd volgens hen ook niet aangeboden, ik meld dat dat wel het geval is omdat ik hier dus de meldingen lees dat het wel zo is maar ze weten zelf ook niet hoe dat kan.
Ze weten nu in ieder geval wel die maranello site te vinden.... wisten ze ook niets van :S
Is er al een bestaande IPB klant ipv Planet klant die overgestapt is naar die 8Mbit lijn?
Ja ik, heb zelfs 12 Mbit, haal 1250kB met usenet
Jazzle schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:43:
[...]

en weet je hoe het zit met de emailadressen van planet? kan ik die houden?
Ja....

[ Voor 52% gewijzigd door FietsFanaat33 op 13-07-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Jazzle schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:43:
[...]

Precies hetzelfde hier, vandaag bestelt met als ingangsdatum 1 september gekozen (8 augustus ga ik op vakantie en ik kon geen datum kiezen daar vóór), zou het kunnen dat ik hem dan al eerder krijg? De experiabox krijg ik vanzelf toegestuurd? en weet je hoe het zit met de emailadressen van planet? kan ik die houden?
Nou ik heb hetzelfde gedaan via internet. Al 2 weken geleden.
Bij orderstatus staat alleen dat het premium account op 04-08 word geleverd.
Nu is mijn centrale ook nog niet geupgrade, dus zon ramp is het allemaal niet.
Ik denk zelf dat ik pas een brief krijg als mijn centrale geupgrade is.

Zou het ook kunnen dat de planetcomfort mensen geen brief krijgen met code omdat kpn dan 4 euro per maand meer kan trekken als met een Premium account. Dus ze houden je eigenlijk voor de gek omdat je ander minder gaat betalen per maand.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
FietsFanaat33 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Ja ik, heb zelfs 12 Mbit, haal 1250kB met usenet
Hoe ben je overgestapt?
Als je dat via de KPN site hebt gedaan en ze schroeven de snelheid terug heb je niets om op terug te vallen... via de maranello site kan je nog roepen dat er 8-12Mbit stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Wij hebben als planet comfort abbonnee wel een brief gehad met code. Ingevuld en na een dag of 5 stond er op de order statuspagina dat de aanvraag in behandeling is en op 11 juli zou worden opgeleverd. Tot op heden alleen nog geen nieuwe snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb afgelopen dinsdag via maranello de upgrade aangevraagd en sinds gisteren zit ik op de nieuwe snelheid. Ik haal een mooie 1700/1800kbps snelheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Website is ook weer up-to-date. :)

http://ipbcheck.kpn-nova.nl/kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

En waarom staat er dan het volgende op als ik mijn postcode en huisnumemr invoer?
Let op:
De getoonde informatie is 11 dagen verouderd. Mogelijk is uw orderstatus al gewijzigd.
Bezoek deze pagina morgen opnieuw alstublieft.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja dat heb ik ook. Maar mijn status is wel veranderd.

Status: Uw bestelling is ontvangen.

U kunt hier binnen 5 dagen het verloop van uw bestelling volgen

//Edit: Blijkbaar is die toch niet zo best.

[ Voor 12% gewijzigd door Splinter Cell op 14-07-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dit de instellingen die je nodig hebt voor nieuwe abbo?

Afbeeldingslocatie: http://imagenerd.com/uploads/router1K6m9.jpg

Want ik kan wel verbinden maar gister had ik ook al een nieuw ip, maar nieuwe snelheid nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze orderstatus is uit de lucht en komt er ook niet meer in, als men de orderstatus wil bekijken dient men dat te doen via de marenello site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Krijg ik wel een nieuwe experiabox toegestuurd als ik overstap van planet comfort naar kpn premium?
Ik heb hier nog een stokoude alcatel speedtouch home (hacked naar pro), en die doet alleen adsl 1 (sterker nog, met 6mbit heeftie al moeite :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Jazzle schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:18:
Krijg ik wel een nieuwe experiabox toegestuurd als ik overstap van planet comfort naar kpn premium?
Ik heb hier nog een stokoude alcatel speedtouch home (hacked naar pro), en die doet alleen adsl 1 (sterker nog, met 6mbit heeftie al moeite :P)
Als het goed is wel. Ze kunnen in het systeem zien, wat voor modem je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Xtremelead

powered by E-MU

ik heb geen brief met code gehad, geen upgrade aangevraagd en toch staat er "order ontvangen"

klopt niet helemaal dus...

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Floppie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:50:
Wij hebben als planet comfort abbonnee wel een brief gehad met code. Ingevuld en na een dag of 5 stond er op de order statuspagina dat de aanvraag in behandeling is en op 11 juli zou worden opgeleverd. Tot op heden alleen nog geen nieuwe snelheid
Die brief is een flop volgens mij. Ik had hem ook ingevuld (en later de antwoordkaart ingevuld) maar er is totaal niets op de maranello website verschijnen. Had toen de KPN klantenservice gebeld, die was van mening dat ik alleen van ADSL standaard naar premium kon overstappen. Vervolgens het maar gewoon besteld op de Maranello site op de 11e, en nou staat er dat het op de 11e geleverd zou worden. Maar daar moet je niet al te veel waarde aan hechten. Het komt vanzelf wel moeten we maar hopen ;).

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Jazzle schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:18:
Nee, ik moest het specifiek via de helpdesk aanvragen (en ik werd hiertoe 3 keer doorverbonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Xtremelead schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:41:
[...]

ik heb geen brief met code gehad, geen upgrade aangevraagd en toch staat er "order ontvangen"

klopt niet helemaal dus...
Klopt zelfs helemaal niet. Ik heb ook postcodes ingevoerd waarvan ik zeker wist dat er niets was aangevraagd. En ook daar staat: Order Ontvangen. Het staat er gewoon altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:57:
[...]

Die brief is een flop volgens mij. Ik had hem ook ingevuld (en later de antwoordkaart ingevuld) maar er is totaal niets op de maranello website verschijnen. Had toen de KPN klantenservice gebeld, die was van mening dat ik alleen van ADSL standaard naar premium kon overstappen. Vervolgens het maar gewoon besteld op de Maranello site op de 11e, en nou staat er dat het op de 11e geleverd zou worden. Maar daar moet je niet al te veel waarde aan hechten. Het komt vanzelf wel moeten we maar hopen ;).
Hoe zit het met je looptijd van je contract. Als je over mag en je besteld via maranello (inlog site kpn/planet) wordt je contract dan ook verlengt met een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:34:
[...]

Hoe zit het met je looptijd van je contract. Als je over mag en je besteld via maranello (inlog site kpn/planet) wordt je contract dan ook verlengt met een jaar?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boven op de termijn die nog loopt? (moet nog tot januari 2009)
Dus je moet nog tot januari 2009, dan wordt het vanaf dan met 1 jaar bij geteld?(jan. 2010)
Of vanaf nu (de verlening/verhoging) dus tm juli 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zonet lag de verbinding eruit. Nieuwe snelheden staan nu in het modem. Alleen ze zijn nog niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:44:
[...]

Boven op de termijn die nog loopt? (moet nog tot januari 2009)
Dus je moet nog tot januari 2009, dan wordt het vanaf dan met 1 jaar bij geteld?(jan. 2010)
Of vanaf nu (de verlening/verhoging) dus tm juli 2009
Nee vanaf nu dus tot juli 2009

@ splintercell:

reset je modem eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:57:
@ splintercell:

reset je modem eens?
Al geprobeerd.

//Edit net even gebeld. Het kan ongeveer 20 dagen duren, voordat het actief is.

[ Voor 20% gewijzigd door Splinter Cell op 14-07-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Laatst online: 10-02-2022
Hier net ook (13:14) verbinding weg en terug, alleen de upoad is 1024, down is 12.190 gebleven ( 3 Mb internet met ITV) Nou hoor ik dus (van MPSD) dat de ST780 niet meer down aan kan ? Apart verhaal maar morgen bellen ze terug (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
shaiwa887 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:30:
[...]

Hoe ben je overgestapt?
Als je dat via de KPN site hebt gedaan en ze schroeven de snelheid terug heb je niets om op terug te vallen... via de maranello site kan je nog roepen dat er 8-12Mbit stond...
Ik heb op 3 juli gebeld naar kpn.
ik heb de nieuwe snelheid al sinds vrijdag,
maar heb nog steeds geen bevestigingsbrief ontvangen.
ook heb ik de brief met code nooit gekregen (misschien omdat ik het telefonisch eerder heb geregeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-08 16:40
Ik had gister ook dat de verbinding even wegviel alleen heb ik hier nog geen verandering van snelheid of überhaupt verandering in de router qua snelheid. Nu heb ik een vrije gare router, oude sweex router, maar die kan vast wel meer aan dan 6mbit/768kbit down/up. Het kan ook toeval zijn geweest maar heeft iemand dit ook gehad? Dus wel het wegvallen van de verbinding, hooguit 10 min en in de periode dat je snelheid doorgevoerd kan worden, en dan er niks gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
FietsFanaat33 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Ik heb op 3 juli gebeld naar kpn.
ik heb de nieuwe snelheid al sinds vrijdag,
maar heb nog steeds geen bevestigingsbrief ontvangen.
ook heb ik de brief met code nooit gekregen (misschien omdat ik het telefonisch eerder heb geregeld).
Het is wel grappig dat ze het intern zelf ook niet weten dat ze 8-12Mbit ipv hard 8Mbit leveren of is er bij jou misschien iets anders gezegd?

Edit: Of ligt het eraan of de regio centrale waar je op zit wel/niet een upgrade naar ADSL2+ heeft gekregen?

[ Voor 10% gewijzigd door shaiwa887 op 14-07-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-04-2023
Ja dat 8-12mbit verhaal is me ook niet helemaal duidelijk. Behoud je niet je huidige modem bij dit abonnement? Het lijkt me dat als je de 12mbit wil halen je een nieuw modem nodig hebt.

Ook kan ik geen betrouwbare informatie vinden over mijn telefooncentrale en op welke snelheid die draait, adslcentrale.nl is de enige site waar daar iets over staat volgens mij, maar als niemand van jouw dorp die info doorgeeft weet je nog niks.

Daarnaast is het nog de vraag of mijn draadloze netwerk die 12mbit zal halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb nog die oude Speedtouch 510, dit modem heb ik zo'n 8 jaar geleden moeten kopen toen ik ADSL via Planet kreeg. Ik heb um al eens met een soldeerbout moeten reanimeren, maar alles werkt nog prima.

Nu heb ik twee vragen:

1. wordt het niet eens tijd dat KPN me een nieuw modem geeft, ik betaal nu al 8 jaar voor mijn verbinding;
2. wat zijn nu de max up/down van de Speedtouch 510, ik vind nergens eenduidige en betrouwbare info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vanmiddag ook de nieuwe snelheid gekregen. Maar de download snelheid is niet comform het pakket 8-12 mb maar nog steeds ingetraind op 12.190 (heb ook i-tv) meer mensen die hun download snelheid niet comform het pakket hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:13:
Hier vanmiddag ook de nieuwe snelheid gekregen. Maar de download snelheid is niet comform het pakket 8-12 mb maar nog steeds ingetraind op 12.190 (heb ook i-tv) meer mensen die hun download snelheid niet comform het pakket hebben?
Bedoel je dat je gewoon je oude snelheid haalt, of dat je de maximale 12mbit niet haalt?

Bij bepaalde snelheden is de afstand tot de centrale ook een beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Mr. Dave schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:12:
Ik heb nog die oude Speedtouch 510, dit modem heb ik zo'n 8 jaar geleden moeten kopen toen ik ADSL via Planet kreeg. Ik heb um al eens met een soldeerbout moeten reanimeren, maar alles werkt nog prima.

Nu heb ik twee vragen:

1. wordt het niet eens tijd dat KPN me een nieuw modem geeft, ik betaal nu al 8 jaar voor mijn verbinding;
2. wat zijn nu de max up/down van de Speedtouch 510, ik vind nergens eenduidige en betrouwbare info.
Er zijn momenten geweest dat je tegen reductie de ST 546 kon bestellen via de webshop van Planet. De ST 510 is idd wel erg oud, ik ben toen overgestapt naar de 546 meer omdat ik toen een router nodig had.

Je stapt pas naar een modem over als je ADSL2+ neemt of internetplusbellen.

[ Voor 5% gewijzigd door CycloneX op 14-07-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51

Nu heb ik twee vragen:

De Speedtouch 510 is een normale ADSL modem en ondersteund tot max. 8 Mbps (up & down). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik twee vragen:

Speedtouch 510 specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouchsupport.nl/products/descriptions/st_510.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@ Gericom

Wat is je bron?

Ik heb nu als Bandwith Up/Down 960 / 7072 Kbit/s in de instellingen van de ST510 staan.

Ik haal op www.numion.com iets van 800/6000 Kbit/s.

Ben benieuwd of ik de 832/8000 Kbit/s ga halen die jij in de specs. noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:42:
@ Gericom

Wat is je bron?

Ik heb nu als Bandwith Up/Down 960 / 7072 Kbit/s in de instellingen van de ST510 staan.

Ik haal op www.numion.com iets van 800/6000 Kbit/s.

Ben benieuwd of ik de 832/8000 Kbit/s ga halen die jij in de specs. noemt.
Bron:

http://www.speedtouchsupport.nl/products/st510.htm

Gebruikershandleiding:

http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_510_nl_R37.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:13:
Vanmiddag even nagekeken
Bij mij precies hetzelfde.
KPN maar even bellen
Meneer op u adres is 12 mb de maximum snelheid.
Vraag hem hoe kunnen jullie mij dit pakket dan aanbieden zijn antwoord goede vraag.
Lijnmeting van twee maanden geleden gaf aan 19,5 mb mogelijk.
Hij zij ja dat was twee maanden geleden en er kan een hoop veranderd zijn.
Hierna heb ik hem gevraagd om me door te verbinden met zijn meerdere, dit wou hij niet tot dat ik zijn naam noemde die hij bij het begin van het gesprek gaf.
Zijn meerdere gaf toe dat het mogelijk zou moeten zijn.
Morgen middag komt er een monteur om te kijken of bij mij alles in orde is, anders moesten ze in de centrale gaan zoeken. Ik zij hem dat het niet de eerste keer zou zijn dat er een brakke kaart in de centrale was. Dit gaf hij toe.
De tweede mogelijkheid was dat ze alleen de upload hadden veranderd en niet de download.
maar dat kon hij niet zien

We wachten maar af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Dav- schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:15:
[...]

Nee, ik moest het specifiek via de helpdesk aanvragen (en ik werd hiertoe 3 keer doorverbonden).
Ik heb dus gebeld, maar na een paar keer doorverbonden te worden vertelden ze me dat ik deze sowieso toegestuurd zou krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@Gericom Bedankt voor de linkjes.

Als ik in de ST510 kijk bij System Software dan heb ik versie 4.2.7.16.0.

Het linkje dat in de ST510 staat om de nieuwste software binnen te halen, loopt echter dood.

Heeft iemand een link naar de meest recente ST510 software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:31:
[...]

Vanmiddag even nagekeken
Bij mij precies hetzelfde.
KPN maar even bellen
Meneer op u adres is 12 mb de maximum snelheid.
Vraag hem hoe kunnen jullie mij dit pakket dan aanbieden zijn antwoord goede vraag.
Lijnmeting van twee maanden geleden gaf aan 19,5 mb mogelijk.
Hij zij ja dat was twee maanden geleden en er kan een hoop veranderd zijn.
Hierna heb ik hem gevraagd om me door te verbinden met zijn meerdere, dit wou hij niet tot dat ik zijn naam noemde die hij bij het begin van het gesprek gaf.
Zijn meerdere gaf toe dat het mogelijk zou moeten zijn.
Morgen middag komt er een monteur om te kijken of bij mij alles in orde is, anders moesten ze in de centrale gaan zoeken. Ik zij hem dat het niet de eerste keer zou zijn dat er een brakke kaart in de centrale was. Dit gaf hij toe.
De tweede mogelijkheid was dat ze alleen de upload hadden veranderd en niet de download.
maar dat kon hij niet zien

We wachten maar af
Nuu verdomd! psies mijn verhaal ook hier, morgen komt er tussen 12 en 14.00 uur een monteur. Ik vraag mij wel af wat die hier komt doen want aan de experia ligt het niet. Er werd niet gezegd dat de wijkcentrale het niet aankan, want die kan hier 18.4 aan met 1mb overload ervan af :X

Zou ook kunnen zijn dat de monteur voor het bezoek eerst de wijkcentrale bezoekt om daar even 1 en ander na te kijken.

Wat ook nog kan?? is dat kpn niet de tijd genoeg heeft gehad om de profielen voor de download aan te passen, ik lees wel vaker in dit topic dat men wel de upload haalt maar niet de download en het lijkt me stug dat overal niet boven de 1`2bit kan worden behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
shaiwa887 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:28:
[...]

Het is wel grappig dat ze het intern zelf ook niet weten dat ze 8-12Mbit ipv hard 8Mbit leveren of is er bij jou misschien iets anders gezegd?

Edit: Of ligt het eraan of de regio centrale waar je op zit wel/niet een upgrade naar ADSL2+ heeft gekregen?
Ik had alleen de 8 Mbit aangevraagd, omdat ik toen nog niks van de 8-12 Mbit wist.
maar toch heb ik nu de 12Mbit gekregen.
Voorheen was mijn centrale (volgens de experiabox) ADSL2,
toen de nieuwe snelheid er was was het ineens ADSL2+.
Maar ADSL2 gaat ook tot 12Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
FietsFanaat33 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:35:
Ik had alleen de 8 Mbit aangevraagd, omdat ik toen nog niks van de 8-12 Mbit wist.
maar toch heb ik nu de 12Mbit gekregen.
Voorheen was mijn centrale (volgens de experiabox) ADSL2,
toen de nieuwe snelheid er was was het ineens ADSL2+.
Maar ADSL2 gaat ook tot 12Mbit.
Thnx voor de info, is weer wat duidelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Ik heb nu de snelheidsopwaardering half door gekregen. Mijn modem (een waardeloze schijtkom) geeft nu dit aan:
Data Rate 8128/896 kbps
Hoort dit laatste geen 1024 te zijn? De oplaadsnelheid is nu 87kb/s. Ik had verwacht dat dit zo rond de 100-110 kb/s lag. Is dit de maximum van de ADSL1 specificatie of is er wat fout met mijn modem? Zo ja, dan ga ik zo snel mogelijk een nieuwe modem halen :P. Ik nam aan dat ADSL1 een limiet had van 8mbit/1mbit, en geen 8mbit/896kbps.
Ook heb ik nog altijd 320kbit/s neerlaad snelheid. Ik heb mijn direct-adsl gebruikersnaam al een tijdje terug in de modem ingevoerd. Kwestie van geduld, of toch maar even de kpn bellen morgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Denizz op 14-07-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Denizz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:05:
Ik heb nu de snelheidsopwaardering half door gekregen. Mijn modem (een waardeloze schijtkom) geeft nu dit aan:
[...]
Het kan ook nog een beperking van je modem zijn, dat hij gewoon geen hogere upload aan kan.
Dat heeft mijn ouwe speedtouch 510 ook. Is een paar posts hierboven nog aan de orde geweest..

[ Voor 8% gewijzigd door Titusvh op 14-07-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Denizz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:05:

[...]

Hoort dit laatste geen 1024 te zijn? De oplaadsnelheid is nu 87kb/s. Ik had verwacht dat dit zo rond de 100-110 kb/s lag. Is dit de maximum van de ADSL1 specificatie of is er wat fout met mijn modem? Zo ja, dan ga ik zo snel mogelijk een nieuwe modem halen :P. Ik nam aan dat ADSL1 een limiet had van 8mbit/1mbit, en geen 8mbit/896kbps.
Ook heb ik nog altijd 320kbit/s neerlaad snelheid. Ik heb mijn direct-adsl gebruikersnaam al een tijdje terug in de modem ingevoerd. Kwestie van geduld, of toch maar even de kpn bellen morgen?
Nog gekker: ons Experiaboxje is ingetraind op 7296/1024... verklaar dat maar als je een abo voor 8/1 mbit hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Kan toch dat je te ver van de centrale woont om de volle 8Mbits te halen? Ik heb 20Mbits abonnement en haal ook maar 8Mbits, zelfs op ADSL2PLUS mode.

[ Voor 34% gewijzigd door woekele op 15-07-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RetroTycoon schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:58:
[...]

Nog gekker: ons Experiaboxje is ingetraind op 7296/1024... verklaar dat maar als je een abo voor 8/1 mbit hebt afgesloten.
Als het een kwestie vvan intrainen is, dan is dat niet zo gek hoor. Blijkbaar zit je ver van de centrale en is dat het maximale wat nog door die lijn kan. Dat zie je bv bij Telfort bij het grootste deel van de klanten. Daar bieden ze tot 20Mbit aan. Je hebt dus een 20 Mbit abo en maar dat kan best 6 Mbit opleveren vanwege lange of slechte bedrading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ortep schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:16:
[...]

Als het een kwestie vvan intrainen is, dan is dat niet zo gek hoor. Blijkbaar zit je ver van de centrale en is dat het maximale wat nog door die lijn kan. Dat zie je bv bij Telfort bij het grootste deel van de klanten. Daar bieden ze tot 20Mbit aan. Je hebt dus een 20 Mbit abo en maar dat kan best 6 Mbit opleveren vanwege lange of slechte bedrading
Had ik op zich ook al aan gedacht, maar dan kun je toch gewoon intrainen op 8 mbit, dan haal je misschien in werkelijkheid 7 mbit. Nu is het 7 mbit en je haalt maar 6.5 mbit. Dat vind ik een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:16:
[...]Als het een kwestie vvan intrainen is, dan is dat niet zo gek hoor. Blijkbaar zit je ver van de centrale en is dat het maximale wat nog door die lijn kan. Dat zie je bv bij Telfort bij het grootste deel van de klanten. Daar bieden ze tot 20Mbit aan. Je hebt dus een 20 Mbit abo en maar dat kan best 6 Mbit opleveren vanwege lange of slechte bedrading
Hier kan de centrale 19.4mb aan, maar even in jou gelijk treden, als de centrale het niet aankan waarom bied kpn mij dan een ipb-extra met i-tv aan? dan hadden ze moeten zeggen " u kunt beter op de 3mb variant blijven" want meer is simpelweg niet mogelijk.

Het lijkt mij heel onwaarschijnelijk dat ALLE centrales niet boven de 17mb kunnen leveren, en als ik lees hoeveel keer in dit topic al gezegt word dat de upload wel goed is maar de download niet begin ik te twijfelen of kpn zijn download profielen wel op orde heeft.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:31:

Hier kan de centrale 19.4mb aan, maar even in jou gelijk treden, als de centrale het niet aankan waarom bied kpn mij dan een ipb-extra met i-tv aan? dan hadden ze moeten zeggen " u kunt beter op de 3mb variant blijven" want meer is simpelweg niet mogelijk.
De centrale kan het prima aan. De bedrading naar je huis niet
Het lijkt mij heel onwaarschijnelijk dat ALLE centrales niet boven de 17mb kunnen leveren, en als ik lees hoeveel keer in dit topic al gezegt word dat de upload wel goed is maar de download niet begin ik te twijfelen of kpn zijn download profielen wel op orde heeft.
:?
Dat vind ik absoluut niet raar, het overkomt de meeste mensen. Stel je eens een cirkel voor met een doorsnede van 5 Km. Het middelpunt is 'De Centrale' Trek daar binnen in een cirkel van met een doorsnede van 1 km. Alleen mensen die binnen die laatste cirkel wonen hebben de kans op 20 Mbit. Als je naar het opervlakte van de rest kijkt zie je dat dat een veelvoud is van de binnencirkel. Er wonen dus meer mensen ver van de centrale vandaan dan er dicht bij.

En zelfs die mensen die binnen die binnencirkelcirkel wonen kunnen het nog mislopen omdat ze bv. oude rotte bedrading in de straat hebben. Of omdat de kabel via allerlei omwegen naar hun huis loopt zodat de echte afstand veel langer is. Of ze hebben zelf in hun eigen huis slechte kabels getrokken. Of botweg omdat er zoveel mensen in de omgeving ADSL hebben dat die elkaar onderling gaan storen

Dat de upload niet mis gaat is niet meer dan logisch. Het zijn juist de hoogste snelheden die er het eerst last van hebben. Dus pas tegen de tijd dat je download gedaald is tot 1-2 Mbit zal ook je upload in de verdrukking komen.

Kijk voor de grap eens naar http://itc.ua/img/ko/2003/16/adsl2_ris_8.gif Dan zie je de invloed van afstand op snelheid. En let wel dit is een theoretische grafiek. Dus met optimale kabels en geen enkele invloed van storingen door andere gebruikers of bv zenders en hoogspanningsleidingen. De praktijk is (veel) slechter

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 15-07-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,ik vraag me af of jullie ook problemen hebben met het omzetten van je huidige abbonement InternetPlusBellen Comfort om laten zetten in een KPN InternetPlusBellen Premium account, KPN garandeerde mij dat ik vandaag al gebruik zou kunnen maken van dat nieuwe account,

Ik belde nu net nog een keer,en ik kreeg te horen dat het ineens donderdag zou zijn of ergens in die richting, wat vinden jullie daar nou van ?

Wat moet ik doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Laatst online: 08:08
Hier is de snelheid ook veranderd in het modem, maar ik las in dit topic dat eerst
alleen de uploadsnelheid merkbaar sneller is. Dit klopt, mijn uploadsnelheid komt nu overeen
met de ingetrainde modemsnelheid. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om ook
de downloadsnelheid te halen? Reset of gewoon afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:26:
Ik belde nu net nog een keer,en ik kreeg te horen dat het ineens donderdag zou zijn of ergens in die richting, wat vinden jullie daar nou van ?

Wat moet ik doen ?
Tot donderdag wachten?

Ik weet dat ze het beloofd hebben. Maar je praat over 35 uur voordat het donderdag is. Zo lang kan je toch wel wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Bij mij is de upgrade vandaag ook doorgevoerd. In de praktijk wordt een kleine 15Mbit gehaald, ergens een beetje tegenvallend, maar realistisch gezien wel tevreden. Heb nog bekeken of ik er meer uit kon halen door de bekabeling in huis te verminderen, maar dat hielp helaas niet :P

Het vreemde is, dat itt veel mensen hier ik niet kan inloggen met @direct-adsl, wat eerder in de week wel werkte. Maar de snelheden werken bij mij ook goed onder het oude @adsl-comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

thomas_lueks schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:27:
Hier is de snelheid ook veranderd in het modem, maar ik las in dit topic dat eerst
alleen de uploadsnelheid merkbaar sneller is. Dit klopt, mijn uploadsnelheid komt nu overeen
met de ingetrainde modemsnelheid. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om ook
Mijn modem is gisteren ingetraind: 992/8.000

Zowel mijn upload als mijn download snelheid zijn nog steeds bij het oude. Heb er gisteren achter aan gebeld. Het kan 20 dagen duren, voordat het actief is. Dus gewoon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:29:
[...]

Tot donderdag wachten?

Ik weet dat ze het beloofd hebben. Maar je praat over 35 uur voordat het donderdag is. Zo lang kan je toch wel wachten?
Nee bedoel van dat ze mij eerst lekker maken met maandag,en dan bel je savonds,krijg je ineens heel wat anders te horen , of ik daar een klacht ofzo voor in moet dienen of iets,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien leuk om te weten, ik zat bij Planet internet (dochter van kpn), dit is inmiddels helemaal KPN geworden. had 6 Mb/s download voor 54,95 euro per maand.

Vandaag even gebeld met KPN, heb gekozen voor het Internet Premium abonnement voor slechts 50,00 euro per maand. Meer dan dubbele snelheid en ben nog goedkoper uit ook! *O*

//edit;
bij deze is de snelheidsverhoging geregeld! :P

[ Voor 9% gewijzigd door Martine op 15-07-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:53:
[...]
Nee bedoel van dat ze mij eerst lekker maken met maandag,en dan bel je savonds,krijg je ineens heel wat anders te horen , of ik daar een klacht ofzo voor in moet dienen of iets,
Kan je doen ja...dan nemen ze die over 2 weken in behandeling. Je kan natuurlijk ook 34 uur wachten. (Het goede nieuws is dat je daarvan zeker 10 uur slaapt) Lukt jou altijd alles op exact het juiste moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Laatst online: 12-09 23:21
RetroTycoon schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:58:
[...]

8/1 wordt door KPN op ADSL2 gezet (dus niet plus). Mocht je wat verder van de centrale afzitten, dan kom je dus onder de 8 Mbit, als ze ADSL2+ zouden gebruiken, zou de snelheid eerder gehaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
thomas_lueks schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:27:
Afwachten. Had gisteren ook alleen de oplaad snelheid omhoog, en nu heb ik ook de neerlaad snelheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
Ik heb mijn snelheid ook door gekregen vandaag en heb een linksys router. Nu keek ik net bij de status en zag dit staan: Downstream Rate: 14202 kbps Upstream Rate: 1023 kbps. De upload klopt wel maar de download niet. Ik had dus eerst 6mbit en heb nu premium. Ook al zal ik de 20mbit niet halen dan nog moet het wel in de modem staan neem ik aan. Meer mensen hier last van? Heb al een harde reset gedaan en firmware ook al geupgrade en dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:16:
@Gericom Bedankt voor de linkjes.

Als ik in de ST510 kijk bij System Software dan heb ik versie 4.2.7.16.0.

Het linkje dat in de ST510 staat om de nieuwste software binnen te halen, loopt echter dood.

Heeft iemand een link naar de meest recente ST510 software?
Firmware SpeedTouch 510 en 510i, R4.2.7:

http://www.speedtouch.nl/software.html#510

Nieuwste versie 5.4.0 voor Thomson ST510v6:

http://www.thomsontelecom...product-detail.php?id=102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38

FlipFluitketel

Frontpage Admin
TheMaestro schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:32:
Ik heb mijn snelheid ook door gekregen vandaag en heb een linksys router. Nu keek ik net bij de status en zag dit staan: Downstream Rate: 14202 kbps Upstream Rate: 1023 kbps. De upload klopt wel maar de download niet. Ik had dus eerst 6mbit en heb nu premium. Ook al zal ik de 20mbit niet halen dan nog moet het wel in de modem staan neem ik aan. Meer mensen hier last van? Heb al een harde reset gedaan en firmware ook al geupgrade en dit mocht niet baten.
Nee, 20Mbit komt niet in je modem te staan. Je modem traint in op de maximaal haalbare snelheid wat bij jou blijkbaar zo'n 14Mbit is.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 12:43
TheMaestro schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:32:
Ook al zal ik de 20mbit niet halen dan nog moet het wel in de modem staan neem ik aan. Meer mensen hier last van? Heb al een harde reset gedaan en firmware ook al geupgrade en dit mocht niet baten.
nee dus, je modem laat daar de snelheid zien waarop 'ie is ingetraind.

edit: wat hierboven staat.

[ Voor 3% gewijzigd door p.m. op 15-07-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bezoek gehad van een monteur van kpn, al vóór die kwam wist ik dat ie bezig was in de wijkcentrale gezien min verbinding eruit viel. toen de experia weer online kwam haalde ik deze waarde:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296386101.png

MAAR! dit is met 1 i-tv tuner aan, als ik iets ga opnemen zakt het hele boeltje in elkaar. eenmaal hier aangekomen zei de monteur dat er max 14mb mogelijk was op de koperlijn. om en lang verhaal kort te maken, kpn stuurt de scc aan en die gaat een printplaat vervangen en een ander profiel erin schieten. Ik hoop dat ze kunnen opspicen tot 16mb dan heb ik redelijk de juiste waarde comform het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
Bedankt voor het antwoord. Wel jammer, ik haal uiteindelijk maar 12mbit download speed. Had ik beter voor het Extra kunnen gaan met max 12mbit. Ik zit dan ook net op het randje, aangezien ik via een check zie dat ik 1032 meter van de centrale af zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

monteur belde dat hij in de centrale was.
Hij zou mijn lijn overzetten op een minder drukke kaart.
Signaal is ongeveer 45 minuten weg geweest.
Resultaat een nog slechtere verbinding.

waar ik eerder nog een download haalde van 900kb als ik de tv aan had staan,
haal ik nu nog 400kb

Monteur kwam aan de deur, en legde me uit aan de hand van zijn metingen dat ik makkelijk 18mbit op mijn lijn zou moeten kunnen halen.

Ware het niet dat de centrale zelf maar een signaal van 14mbit binnen kreeg.
Hij zou het probleem van de centrale doorzetten naar de betreffende afdeling.

Binnen 1 of 2 dagen zou ik hierover gebeld worden.

Wat betreft mijn download snelheid zei hij dat hij nu de lijn voor internet gecapt had om problemen met i-tv te voorkomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296418594.png

IPB extra + i-tv

Dit had ik nadat ik het modem gereset had
Dus wat de monteur gezegd had klopt niet helemaal.
deze meting was ook nog eens met de tv aan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Voor de Speedtouch 510 bezitters: ik heb net de KPN helpdesk gebeld en uitgelegd dat het modem eigenlijk te langzaam is voor mijn abonnement, nu krijg ik binnen een paar dagen gratis een nieuwe opgestuurd. Dat lijkt mij wel een gedegen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb net een brief gehad van de KPN dat ik verzocht had het IPB Economy (Planet) naar IPB Basis (KPN) om te zetten. Wat doen die *censored*:

- Ze veranderen het internetabonnement.
- Ze veranderen BelOnbeperkt Altijd naar BelOnbeperkt Avond en Weekend! :(

Dat 2e is dus nogal lame...

/me SChief gaat er weer achteraan!

Trouwens:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 260 / 1.543

Nog steeds hetzelfde dus (256 up/1.5 down). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had in eerste instantie ook alleen de upload verhoging, na de stroom van de 780wl gehaald te hebben, ook de download verhoging.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296459285.png

Tevreden over het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kpn gebeld net, voor die klacht,ze zeiden dat ze er niks aan deden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, dit is wat ik overhoudt van 8mb download als ik 2 tuners aanzet:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296494700.png

Mag hopen dat de scc morgen de boel weet op te krikken anders vrees ik dat kpn met mij een probleempje heeft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Laatst online: 10-02-2022
Zoals ook al in 't andere forum marcel234, ik ben het in dit geval met je eens.
T is van de zotte dat de extra betaalde snelheid van de ITV verbinding wordt afgesnoept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Vandaag de experia box ontvangen.. Wat een kansloos ding..

Even aangesloten, vervolgens gezocht hoe ik de dhcp server uit kon schakelen.. Nou, dat bleek niet mogelijk.
Geen zin om de rest van m'n netwerk weer op dat ding aan te passen, dus m'n speedtouch 580 maar weer terug gehangen.

Overigens was mijn snelheid op die experia box 8000/9xx. Geen 12Mbit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Heb 3 dagen geleden opgegeven om over te stappen van Planet Standard naar KPN Extra, nu is vandaag ineens mijn upload een stuk hoger dan normaliter, normaal (Planet abbo) had ik altijd een upload van 55 kB/s, nu heb ik ineens een upload van bijna 100 kB/s.

Ik heb een speedtouch 510 modem, hoe komt het dat mijn upload ineens een stuk hoger is en dat er aan mijn download snelheid niks veranderd is? :o

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296516505.png

[ Voor 10% gewijzigd door monnick op 15-07-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

monnick schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:50:
Heb 3 dagen geleden opgegeven om over te stappen van Planet Standard naar KPN Extra, nu is vandaag ineens mijn upload een stuk hoger dan normaliter, normaal (Planet abbo) had ik altijd een upload van 55 kB/s, nu heb ik ineens een upload van bijna 100 kB/s.

Ik heb een speedtouch 510 modem, hoe komt het dat mijn upload ineens een stuk hoger is en dat er aan mijn download snelheid niks veranderd is? :o

[afbeelding]
Ik neem aan dat je modem al is ingetraind op de nieuwe snelheden? Want ik heb dat ook hoor. Upload wel omhoog, downloadsnelheid nog niet. Modem is gisteren ingetraind. Ik lees dat veel meer mensen dat hebben. Eerst upload en niet veel later ook de downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

har0 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:20:
Zoals ook al in 't andere forum marcel234, ik ben het in dit geval met je eens.
T is van de zotte dat de extra betaalde snelheid van de ITV verbinding wordt afgesnoept
Psies, en dan mag pascal wel zeggen op het andere forum dat we niet moeten zeuren gezien er staat "tot" 3>8>20mb maar zo lust ik er nog wel 10. Kpn hoort zijn info beter op orde te hebben, bij de hd zeggen ze "uw wijkcentrale kan tot 18.4" en de monteur hier laat mij vanmiddag tot 4 maal toe zien dat er net 14mb doorheen past 8)7 die info word maandelijks naar de hd geupdate dus mijns inzien zegt dat ze bij de hd van kpn mensen gewoon maar wat op de mouw spelden om een zo duur mogelijk pakket ana te bieden.

Ik kan ze vast verklappen, het is of- profiel opkrikken naar 16mb, of- overzetten terug naar 3mb, want ga echt niet 59€ betalen terwijl die extra snelheid gwoon wordt weg gevreten uit je i-tv snelheid, belazeren doen ze mij echt niet daar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je perse een speedtouch of experiabox aansluiten met nieuwe abbo? (Planet comf > IPB premium)

Zit nu namelijk met een adsl2 router van linksys, die al ingesteld is op adsl2 maar heb nog geen nieuwe snelheden
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.