[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Splinter Cell schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:05:
[...]

Stonden er in die brief ook nog gebruikersnamen of wachtwoorden vermeldt? Of was het zo'n standaard brief dat je omgezet zou worden?

En moest je ook nog ergens een handtekening voor zetten?
Ik ben ook benieuwd wat er in die brief stond die sommige mensen blijkbaar wel hebben gekregen en anderen niet...

Edit: Heb net maar KPN gebeld. Ik kreeg eerst een meneer aan de lijn die vertelde dat er niets in het systeem stond. Daarna zei hij dat hij me zou doorverbinden naar de desbtreffende afdeling. Een meisje daar vertelde mij dat zei in feite alleen maar kon zorgen van ADSL standaard naar premium... en ze raadde me aan om de antwoord kaart in te gaan vullen die erbij zat en het dan wel goed verwerkt zou worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Denizz op 10-07-2008 15:49 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Caesu schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:59:
[...]

die 15,80 is alleen het Planet gedeelte.
komt nog het KPN gedeelte bij. dan kom je aan die 34,90.
maar het ligt er aan wanneer je je abonnement hebt afgesloten.
er kan wat verschil in zitten.

[...]

http://producten.planet.n.../dbid=12/typeofpage=43651
Klopt.. ik zie het nu ook..
ik denk dat ik maar overstap naar tele2, 20MB voor 20 euro i.p.v. 3 MB voor 35 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
@Hasse:

Ik heb bewust een nieuw abbonement afgesloten, na op een vaak gespammde page te hebben gekeken, is dit, buiten UPC waar ik gelukkig al 5 jaar van af ben, het echte interessante in de buurt hier. Klakkeloos...nope :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb vorige week voor iemand een upgrade van planet naar kpn internet extra gedaan.
Brief ontvangen en modem heeft een linesync van 11060 maar ik denk dat kpn nog het oude profiel in de systemen heeft staan want de download gaat naar het oude, trage niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Alsem schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Klopt.. ik zie het nu ook..
ik denk dat ik maar overstap naar tele2, 20MB voor 20 euro i.p.v. 3 MB voor 35 euro :P
Hier "Tele2 ADSL ADSL is helaas niet beschikbaar op jouw adres" :(
Telfort en Alice lijken ook niet echt een optie als je de toppic's hier op GoT leest en UPC is ook niet echt een optie.. alleen met digitale TV (waar ik geen intresse in heb) bieden ze een alternatief.
Raak een beetje uit de opties ... telefonie is een beetje het probleem overal.

Kan iemand al bevestigen of die 8-12Mbit klopt of gaat dit alleen gelden voor Planet klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38

FlipFluitketel

Frontpage Admin
*O*
Via de zakelijke helpdesk (geen idee hoe ik daar terecht kwam O-)) werd ik doorverbonden met een persoon die het ook onzin vond om het abonnement over te zetten naar Internet Premium terwijl hier geen 20Mbit te krijgen is. Aangezien hij het niet kon regelen werd ik weer doorverbonden met een andere afdeling en daar kreeg ik een aardige dame aan de lijn die het wel kon regelen.
Nu dus even wachten op de bevestigingsbrief en hopen dat alles goed gaat. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Laatst online: 15:21
Ik kom hier behoorlijk wat kritiek op PLANET tegen, ik zit zelf toch alweer een aantal jaar (sinds 2000? :7 ) op internet via ADSL van Planet, ik heb zelf nooit problemen gehad en ben zeer te spreken over hun service en de kwaliteit van de aangeboden verbinding. In die eerste jaren kon je bij Planet kiezen uit traag-ADSL |:( of zeer-traag-ADSL :X . In de loop der jaren is de snelheid toch mooi opgepept voor dezelfde prijs d:)b .

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint bij kpn altijd dat je iemand moet treffen met kennis van zaken, hart heeft voor de zaak en niet met zijn linkeroog al thuis zit.

Gisterenavond werd ik na 55 min doorverbonden met de afdeling "safe" deze dame zou het allemaal wel even regelen. Hop nieuwe order erin en dat zou vandaag al moeten gaan werken. Natuurlijk wist ik wel dat dit nooit zou gaan lukken :O

Vandaag bellen natuurlijk waar die upgrade bleef, en kreeg zowaar iemand aan de lijn met kennis van zaken. (zat al 6 jaar bij kpn op de hd _/-\o_ Hij zei ook direct dat het 1 grote puinhoop was sinds de rebranding en dat er van alles maar wordt beloofd wat nooit is na te komen.

We kwamen op dat pakket wat ik wilde hebben (20mb premium met i-tv) zachtjes lachend legde hij uit wat ik al wist, dat pakket is op een wijkcentrale van 18,4 nooit te realiseren en stelde voor alles te annuleren en iets gaan doen wat haalbaar is.

Hij stelde het pakket voor ipb extra 8-12mb met interactieve tv. Kijk(!) dat is haalbaar, betaalbaar! dus na verder ampel overleg heeft hij dit pakket aangevraagd met als opleverdatum 1 augustus, dit zijn tenminste beloftes wat is na te komen _/-\o_

Epiloog: Zolang de klant iemand treft die totaal geen idee heeft waar die mee bezig is blijft het kommer en kwel en blijft de klant tussen wal en schip gestuurt worden. Dan is het niet zo gek dat men soms (lees vaak) boze geluiden laat horen op forums als deze en elders.

Ik laat het nu verder rusten en wacht geduldig af op 1 augustus..amen O-)

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 23:03
Twynn schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:49:
[...]

Kreeg gisteren een brief dat ik per 7-7-2008 omgezet zou worden...
Maar verder nog niets veranderd.
Stonden er gegevens in de brief die je in je router moet invullen?
en als je op kpn kijkt staat er denk ik in behandeling (is bij mij ook zo).
ik heb nog geen brief gehad, maar zou 8-7-2008 omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 12:43
je kan als KPN DDSL- of IPB-klant je pakket ook wijzigen via die maranello-url. Alleen is je gebruikersnaam wat anders... ww is wel hetzelfde als voor Mijn KPN. De HD kan je vast wel je maranello-gebruikersnaam vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
p.m. schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:48:
je kan als KPN DDSL- of IPB-klant je pakket ook wijzigen via die maranello-url. Alleen is je gebruikersnaam wat anders... ww is wel hetzelfde als voor Mijn KPN. De HD kan je vast wel je maranello-gebruikersnaam vertellen.
Als ik het goed begrijp wat er op de KPN site staat zou je een brief gehad moeten krijgen (ook KPN IPB klanten !?) met daarin een code om het account te activeren.
Het wordt steeds mooier... officieel weet ik als KPN IPB klant van niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
shaiwa887 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:06:
[...]

Als ik het goed begrijp wat er op de KPN site staat zou je een brief gehad moeten krijgen (ook KPN IPB klanten !?) met daarin een code om het account te activeren.
Het wordt steeds mooier... officieel weet ik als KPN IPB klant van niets :(
nee, volgens mij niet, want als KPN IPB-klant verandert er immers niets. Wel is het zo dat er inmiddels andere pakketten zijn die wellicht interessanter zijn, maar als je daar van wilt profiteren, zul je dat zelf moeten aangeven. Keerzijde is dan dat je wel weer vast zit aan een jaarcontract, voor wie daar mee zit tenminste. Verander je niets, dan ben je free to go aan het einde van je contract. Lijkt mij een faire opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Free to go ben ik al tijdje :)
Valt hier helaas niet erg veel te kiezen..... KPN is een optie maar van de "klantvriendelijkheid" op het moment valt wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Klopt Hasse, alleen XS4all is nog duurder en bieden mij persoonlijk niet extra's.
Het is hier keuze uit aanbieders via het KPN netwerk of UPC ....
Telfort en Alice zijn de goekoopste maar de toppic's hier op GoT daarover zijn niet al te best.
Daarna KPN/XS4all en UPC ... dat maakt op zich niet zo heel veel uit dus qua prijs.
HetNet is geen optie wat mij betreft.

Daarom zou ik ook graag weten of KPN nu 8Mbit of 8-12Mbit gaat aanbieden, dat maakt het weer wat intressanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ze zijn er weer mee bezig:
Vanwege werkzaamheden aan het administratieve systeem van KPN is het helaas niet mogelijk om op dit moment wijzigingen door te voeren in uw abonnement.

Probeert u het op een later tijdstip nog eens of neem contact op met de Klantenservice van KPN. Deze is dagelijks van 8.00 uur tot 22.00 uur bereikbaar via het telefoonnummer 0900 - 0244 (€ 0,10 per minuut).

Wij danken u voor uw begrip.
http://csc.maranello.planet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
hoe kan je zien of je centrale adsl2 van KPN(andere providers als tele 2 en x4all heb ik al geprobeerd en daar kon het niet) beschikbaar is? Daarnaast kunnen niet alle routers adsl2 aan, wie weet of dat met mijn speedtouch router wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-08 16:40
Ik ging vanochtend kijken op die maranello site, zie ik ineens dat bij mijn pakketten internet premium erbij staat. Ik wil deze uiteraard hebben maar het klopt niet met de bevestiging die ik woensdag heb gekregen nadat ik de upgrade nogmaals had aangevraagd, daar stond namelijk in dat ik internetplusbellen had aangevraagd. Ik dus nu net voor de vierde keer gebeld, ging gelukkig heel rap, en vroeg hoe het nu zit. Blijkt dus dat het internet premium er al vanaf woensdag in stond en dat ik waarschijnlijk de verkeerde bevestiging heb gekregen :? Volgens de mevrouw die ik net aan de lijn had moet het gewoon goed gaan dus het is nog even afwachten maar ik ga er gemakshalve nu maar even van uit dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22
Ongeveer 2 juli middels die website de wijziging aangevraagd. Niks van vernomen. Vandaag maar eens gebeld. Blijkt dat mijn aanvraag gisteren pas in behandeling is genomen. Log tijdens dat gesprek in op de KPN website, dat stukje voor Planet users, kijk orderstatus. Staat er dat 10-7-08 de verwachtte opleverdatum is.

Doh, wat wordt het nou!

Collega van me draait vandaag al op de nieuwe snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dit is ook hopeloos:

http://ipbcheck.kpn-nova.nl/kpn/

Met de dag wordt dat ding verouderd. Je kunt elke postcode invullen die je wilt, rolt constant het zelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Kaap schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:43:
Ongeveer 2 juli middels die website de wijziging aangevraagd. Niks van vernomen. Vandaag maar eens gebeld. Blijkt dat mijn aanvraag gisteren pas in behandeling is genomen. Log tijdens dat gesprek in op de KPN website, dat stukje voor Planet users, kijk orderstatus. Staat er dat 10-7-08 de verwachtte opleverdatum is.

Doh, wat wordt het nou!

Collega van me draait vandaag al op de nieuwe snelheid.
Die opleverdatum moet je met een zandbak zout nemen. Bij mij stond er ook 7-7-08 terwijl ik alles pas 9 en 10 juli kreeg. Deze lijkt bij de meeste mensen gewoon niet te kloppen.

Ben benieuwd hoeveel tijds verschil er dan bij jou in zal zitten, wellicht dan ook 2/3 dagen later ofzo.

Daarnaast stond er in de opzegbrief van kpn dat all mijn oude diensten van adsl-standard nog 3 maanden zou werken >_< laten we hopen dat daar de mail niet tussen zit. Die moet gewoon blijven werken. Denk dat ik daarvoor nog maar eens in de telefoon klim.

[ Voor 16% gewijzigd door whyz op 11-07-2008 11:19 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Maandag aangevraagd, ik reset voor de lol me router en ik heb de nieuwe snelheid 8-12mbit. :D.

Order omschrijving Wijziging abonnement
Status: Geleverd
Verwachte opleverdatum: 7-7-2008 0:00:00

[ Voor 36% gewijzigd door WidgetTWW op 11-07-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

mrc16 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:18:
Maandag aangevraagd, ik reset voor de lol me router en ik heb de nieuwe snelheid 8-12mbit. :D.

Verwachte opleverdatum: 7-7-2008 0:00:00
Hoop dat het bij mij ook ongeveer 4 dagen gaat duren (of sneller :P). Kan ik zondag al van de nieuwe snelheid genieten. Want ik heb het woensdag aangevraagd.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 11-07-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
Om de zaken ff op een rijtje te krijgen voor mezelf.
Zelf heb ik ADSL Economy van Planet (tot 1,5 Mb voor E 26,95). Planet wordt dus nu KPN, en dus bieden zij mij een goedkoper (?) abbo aan voor E 25,- (Internet Basis tot 3 Mb). Ik kan dan met de bijgeleverde code op www.kpn.com/planetnaarkpn invullen en mijn abbo laten overzetten.

Het enige nadeel is dat de overzet wat lang kan duren en dat ik er een jaar aan vast zit, omdat ik zogenaamd een nieuw abbo met KPN ben aangegaan. Voordeel is wel dat ik voor 2 euro minder 2x zo snel internet heb.

Voor de rest zitten hier geen haken en ogen aan? Oftewel, heb ik dit goed samengevat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op de marenello site kijk zie ik dit :?

Huidige pakketten
Uw huidige Pakketten zijn:
InternetPlusBellen Comfort en Interactieve TV , € 69,90 per maand. Uw contract eindigt op: 10-07-2008

InternetPlusBellen Extra en Interactieve TV , € 59,95 per maand. Uw contract eindigt op: geen

KPN eigen site & mail Oud , € 3,99 per maand. Uw contract eindigt op: 01-10-2008

Dus mijn huidige abbo is exit, de nieuwe staat op geen, wat is het nou?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
Correct. Ik heb begin deze week mijn ouders ook overgezet (hadden hetzelfde pakket als jij, ook naar Basis). Overigens kun je die mutatie ook op http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx doen.

Edit: reaktie op Inuyasha 2 posts hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door p.m. op 11-07-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Op dit moment maak ik nog gebruik van Planet Comfort. 6Mbit voor 55 euro per maand.
Ik volg het even niet meer, moet ik nou wel of niets doen om mijn abbonnement over te zetten op zo'n nieuw KPN abbonnement met verhoogde snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Status: In behandeling Hier kunt u uw huidige pakket wijzigen
Verwachte opleverdatum: 11-7-2008 0:00:00

Nou, dit staat er nu ook eindelijk bij. Gaat alles nu vanzelf, of komt er eens een brief van KPN bij de post dat ik nieuwe gegevens hebt? Dit is mij een beetje onduidelijk.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
masser120 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:08:
Op dit moment maak ik nog gebruik van Planet Comfort. 6Mbit voor 55 euro per maand.
Ik volg het even niet meer, moet ik nou wel of niets doen om mijn abbonnement over te zetten op zo'n nieuw KPN abbonnement met verhoogde snelheden?
Ja, je moet zelf iets doen om gebruik te kunnen maken van de hogere snelheden/lagere kosten. Officieel mag je alleen overstappen naar het Internet Premium abonnement van €50,-/maand (tot 20Mbit) maar als je een beetje gaat klagen dat je daar geen behoefte aan hebt en het 8Mbit abonnement wilt hebben en je hebt de juiste persoon aan de lijn verbinden ze je door met iemand die wel je abonnement naar Internet Extra kan overzetten.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

masser120 & denizz

http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx
daar je gewenste abbo kiezen ingangs datum morgen kiezen ofzo.
in je router zul je op een gegeven moment de nieuwe snelheden zien staan, maar in de praktijk is alleen de upload sneller.
inloggegevens wijzigen van gebruikersnaam@adsl-planet naar gebruikersnaam@direct-adsl en u bent klaar de downloadsnelheid is nu ook in orde.

[ Voor 1% gewijzigd door Tazzios op 11-07-2008 14:16 . Reden: tik fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tazzios schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:14:
in je router zul je op een gegeven moment de nieuwe snelheden zien staan, maar in de praktijk is alleen de upload sneller.
inloggegevens wijzigen van gebruikersnaam@adsl-planet naar gebruikersnaam@direct-adsl en u bent klaar de downloadsnelheid is nu ook in orde.
Dat inloggen lukt me prima. Maar na een aantal schermen komt dan de volgende vraag:
Wat is uw huidige telefoonaansluiting?

1) Gewone (PSTN) telefoonaansluiting van KPN
2) ISDN-aansluiting van KPN
3) Telefoonaansluiting van een andere aanbieder dan KPN
4) Geen telefoonaansluiting
Die 4 mogelijkheden kloppen dus geen van allen als je IPB gebruiker bent
Maar je moet er op antwoorden anders kom je niet verder.

Natuurlijk komt er koper mijn huis binnen maar:

1) Is geen 'gewone' analoge aansluiting.
2) Ik heb geen ISDN
3) Ik zit niet bij een ander
4) Ik heb wel telefoon

Wat moet je dan invullen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Optie 1 ;) En anders bel je ze toch? Weet je zeker dat je ook in het systeem zit/komt.

[ Voor 79% gewijzigd door Splinter Cell op 11-07-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Nou het gaat geweldig bij KPN:

Afgelopen maand mijn Telefoon abonnement verlengd, daarbij moest is van abonnement vorm veranderen.
Dit verloopt ronduit waardeloos, en dan doel ik op de facturatie.
Mijn gewone abonnement kosten worden normaal afgeschreven, mijn sms verdubbelaar 3x, en mijn suf&mail totaal maarliefst 4x :S
En dan geld, eerst betalen en later een credit krijgen...

Toch maar besloten om mijn ADSL-Lite abonnement te wijzigen in een Internet-Extra abonnement, ivm met de hogere snelheid en de 0.95€ die ik bespaar :-P
Nu krijg ik allemaal gekke documentatie opgestuurd, waar is vreemde rekening nummers staan vermeld, activatie datums van een paar dagen geleden, en dat mijn experia box onderweg is. (Dit was niet nodig volgens de medewerkster van de KPN-Helpdelsk.

Ik verwacht nu al een hoop ellende, met name met de betalingen.
voorheen niets anders dan lof over KPN en haar klanten service en overige diensten.
Maar ik heb er nu erg weinig vertrouwen in.

Iemand anders al ervaring met het wijzigen van een KPN-abonnenent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

@ApOE beetje te offtopic denk
gaat niet over internet niet over telefoonlijn enige raak vlak is KPN, die naast ADSL en mobiel bellen ook nog digitenne.

[ Voor 82% gewijzigd door Tazzios op 11-07-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
masser120 & denizz

Ja bedankt! Maar ik zie nu ineens dat m'n contract afloopt op 13 juli 2009 :?
Dat was niet de bedoeling! Het zou eerst iets in de richting zijn van 27 juli 2008! :(
Dan toch maar even telefoontje plegen anders zit ik nog een jaar lang aan dat abonnement vast...

[ Voor 6% gewijzigd door masser120 op 11-07-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

klopt bij het nieuwe abbo sluit je een nieuw jaarcontract af daarna opzegbaar per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Tazzios schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:35:
klopt bij het nieuwe abbo sluit je een nieuw jaarcontract af daarna opzegbaar per maand
Dat nieuwe abbonnement is dus nog niet ingegaan :(
Er staat dus nog ADSL-comfort oud 6Mbit voor 53 euro... |:(

Edit: KPN gebeld, minder dan de 20Mbit lijn zit er niet in, dan maar een jaartje volle bak betalen en daarna terugstappen...

[ Voor 17% gewijzigd door masser120 op 11-07-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb ook die code van de brief ingevuld, wil van Planet Economy naar KPN Basis, is praktisch even duur, maar wel 2x zo snel.

Code heb ik weekje geleden ingevuld, maar heb verder nog niks gehoord. Bij 'mijn gegevens' staat ook dat m'n huidige contract over een dik jaar verloopt, maar er staat nog wel het oude abonnement bij. Heb net m'n Experia gereset maar er is ook nog niks sneller :(...

Ik zal wel weer ouderwets geduld moeten hebben aleer er iets verandert...

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 & denizz

Heb dat laatste gedaan maar nog steeds is download snelheid niet sneller
Wel is upload sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
masser120 & denizz

Bedankt, heb alvast direct-adsl ingevoerd in mijn modem. Nog geen verschil maar had dat ook nog niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
Ligt er bij mij nu uit... :?

code:
1
2
3
Er is een een fout opgetreden bij het verwerken van de gegevens.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.
Foutcode: 100-0

//edit:
Doet het alweer.

[ Voor 56% gewijzigd door Inuyasha op 11-07-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Splinter Cell schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:26:
Optie 1 ;) En anders bel je ze toch? Weet je zeker dat je ook in het systeem zit/komt.
Bellen is lastig, ik zit in het buitenland. Ik hoopte het op orde te hebben voor ik weer terug ben. Maar ik zal optie 1 proberen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 23:03
Heb nog steed geen brief ontvangen.
kijk ik bij de order status staat er helemaal niks.

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12004 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 11 dB (downstream) / 12 dB (upstream)
Line attenuation: 26 dB (downstream) / 25 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream

De nieuwe snelheid is dus doorgekomen :D

Bij Line mode stond er gisteren nog ADSL2 en nu is het ADSL2+ geworden.

Op de nova server haal ik momenteel 430 kB per seconde

Op speedtest.net haal ik de volgende snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/294919620.png

Nog net geen 12 Mbit

[ Voor 4% gewijzigd door FietsFanaat33 op 11-07-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Downstream rate: 18053 kbps
Upstream rate: 1023 kbps

Dit staat er op de status van mijn modem, maar ik haal nog steeds mijn 6mbit download :S
Wel is mijn upload sneller geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers, ik heb vandaag een router gekocht van linksys (met modem, oude modem was USB) om draadloos te kunnen internetten met de laptop. Laat het nu zo zijn dat de router zegt dat de gebruikersnaam niet klopt, terwijl ik het meerdere malen heb overgeschreven uit de brief van Planet.

Ik vroeg mij af of dit zou komen doordat Planet KPN is geworden, verandert de gebruikersnaam dan wel?

(btw, ik internet nu dus via het USB modem)

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 12:30

IEF

Why so serious?

Azer schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:10:
Downstream rate: 18053 kbps
Upstream rate: 1023 kbps

Dit staat er op de status van mijn modem, maar ik haal nog steeds mijn 6mbit download :S
Wel is mijn upload sneller geworden
anders lees je de rest van het topic ook even:
masser120 & denizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
IEFtm schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:47:
[...]

anders lees je de rest van het topic ook even:

[...]
Of jij leest de andere posts ook even.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:22:
[...]

Heb dat laatste gedaan maar nog steeds is download snelheid niet sneller
Wel is upload sneller
Dan had je gezien dat dit niet bij iedereen werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat sommige mensen hun router resseten om de nieuwe snelheid op te halen. Bedoelen ze hiermee soft reset? of een harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb mijn modem uitgezet en 10 minuten later weer ingeschakeld, de verbinding was hierna veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Mr. Dave schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:42:
Ik heb mijn modem uitgezet en 10 minuten later weer ingeschakeld, de verbinding was hierna veel stabieler.
Wat bedoel je met stabieler? Had je hierdoor de nieuwe snelheid of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
In het modem (Speedtouch 510) staat de nieuwe downloadsnelheid op 7 mbit/sec. Op www.numion.com flipperde mijn downloadsnelheid tussen 1 en 6 mbit/sec. Na de reset haal ik nu een stabiele downloadsnelheid van rond de 6 mbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 12:30

IEF

Why so serious?

Azer schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:06:
[...]
Of jij leest de andere posts ook even.
Uit jouw post heb ik niet kunnen halen of je het wel of niet gedaan had. Uit je (nogal simpele) post kon ik alleen halen dat je geupgrade had en de snelheid in je modem zag. Verder niets.

Volgende keer even wat extra info geven dan als je nog extra handelingen gedaan hebt, dat voorkomt meteen miscommunicatie.

Daarnaast aan iedereen waarbij het wijzigen van je username niet werkt in het modem:

ipv alleen te posten hier 'het werkt niet', bel even waarom het niet werkt en post dat meteen hier.
Dan heeft iemand anders er ook nog iets aan.

[ Voor 26% gewijzigd door IEF op 11-07-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Hier hetzelfde verhaal: nieuwe snelheden staan in het modem, alleen de werkelijke downloadsneleheid is nog steeds 6mbit.
Ik had overigens al een direct-adsl abonnement, dus geen account aanpassing in de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
IEFtm schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Uit jouw post heb ik niet kunnen halen of je het wel of niet gedaan had. Uit je (nogal simpele) post kon ik alleen halen dat je geupgrade had en de snelheid in je modem zag. Verder niets.

Volgende keer even wat extra info geven dan als je nog extra handelingen gedaan hebt, dat voorkomt meteen miscommunicatie.

Daarnaast aan iedereen waarbij het wijzigen van je username niet werkt in het modem:

ipv alleen te posten hier 'het werkt niet', bel even waarom het niet werkt en post dat meteen hier.
Dan heeft iemand anders er ook nog iets aan.
Dat is waar, daar heb je gelijk in. Ik reageerde alleen een beetje fel omdat je opmerking nogal denigrerend overkwam op me. Maar waarom het niet werkt weet ik niet, als ik het naar direct-adsl verander heb ik nog steeds maar 6mbit download, terwijl mijn modem wel op 17 of 18mbit trimmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb woensdag avond geupdate van Planet naar KPN extra, nu heb ik:

1029 / 8007

Kan het zijn dat als ik me firmware update (speedtouch 546: fw 5.2) dat ik 12mbit krijg?
Aangezien sommige hier 12mbit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Begrijp ik het goed dat je pas een brief krijgt van de KPN als jou telefooncentrale is geupgrade volgens de "Overzichts Kaart" op www.adslcentrale.nl? Kun je dan pas van abbo wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:23:
Hallo,

Begrijp ik het goed dat je pas een brief krijgt van de KPN als jou telefooncentrale is geupgrade volgens de "Overzichts Kaart" op www.adslcentrale.nl? Kun je dan pas van abbo wisselen?
Ik kon gewoon een nieuw pakket kiezen, ik heb geen brief met actiecode ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb momenteel mijn Speedtouch 546i (v5) naar firmware versie 6.1.0.5 geupdate. Nog steeds max 8mbit. Waarom hebben sommige wel 12mbit?

Ik vind dat het trouwens wel erg snel is doorgevoerd, ik heb afgelopen woendag avond geupdate. Nog geen brief binnengekreren, wel me username op @direct-adsl gezet (daar kon ik gewoon op 3mbit op internetten), nu geeft ie dus al 8/1mbit aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
duncanvdlinden schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:23:
Ik heb momenteel mijn Speedtouch 546i (v5) naar firmware versie 6.1.0.5 geupdate. Nog steeds max 8mbit. Waarom hebben sommige wel 12mbit?

Ik vind dat het trouwens wel erg snel is doorgevoerd, ik heb afgelopen woendag avond geupdate. Nog geen brief binnengekreren, wel me username op @direct-adsl gezet (daar kon ik gewoon op 3mbit op internetten), nu geeft ie dus al 8/1mbit aan!
misschien zit je nog op een centrale die max 8 geeft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Ik heb gebeld met KPN omdat ik geen bevestiging kreeg na het invullen van de code.
Ik wilde van IPB comfort naar Internet Bellen Extra ( 8mbit/1mbit)
Ze zouden eea. donderdag meteen omzetten.
Ik heb echter nog steeds de oude snelheid, ook in mijn modem staan de oude snelheden nog :(

Bij http://csc.maranello.planet.nl staat het volgende:
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Huidige pakketten
Uw huidige Pakketten zijn:
InternetPlusBellen Comfort , € 59,95 per maand. Uw contract eindigt op: 10-07-2008
InternetPlusBellen Extra , € 50,00 per maand. Uw contract eindigt op: geen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bij Order status staat het volgende:

Order omschrijving Wijziging dienst
Verwachte opleverdatum: 10-7-2008 0:00:00

Status: In behandeling
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
in het Modem staat:

Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 6149 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zijn er nog mensen die dit hebben of zou er iets mis gegaan zijn ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
Ik heb via een brief een nieuwe login gekregen voor CSC x_X

[ Voor 5% gewijzigd door ToasterxD op 12-07-2008 11:23 ]

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08 20:43
Ik hoor iedereen die van Planet naar KPN ging praten over een brief die ze ontvingen, maar, ik heb puur een brief ontvangen met de melding dat ze dus over gingen stappen, en een brief met de nieuwe inloggegevens. Maar, ik heb nog geen brief met een Code gehad. Is het zo dat niet iedereen zo'n brief ontvangt of iets dergelijks? Ik gebruik Planet IPB Economy, en voor hetzelfde geld naar KPN IPB Basis zou wel leuk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Laatst online: 07-09 11:39
Vandaag telefonisch aanvraag gedaan (binnen 5 minuten contact) om over te stappen van ADSL Standaard naar Internet Extra. Netjes geholpen, had nog wat vragen (daarom ook telefonisch) alles doorgesproken, en met toezegging van email orderbevestiging binnen 30 minuten.

Deze ontvangen, maar tot mijn schrik staat er ADSL Premium (de 20MB/€50,- versie) :S . En nu begint de ellende. Direct weer gebeld (binnen een uur na de order), jammer genoeg nu langere wachttijden, en na 5 keer doorverbonden te zijn (en een half uur verder) wordt mij aangegeven dat het systeem het niet toelaat de aanvraag te wijzigen (oorzaak kinderziektes?) en dat er een aantekening gemaakt zou worden. Pas als die verwerkt is kan ik over ca. 10 dagen weer opnieuw een aanvraag indienen voor een upgrade.

Excuse me? Echter, mijn onbegrip werd niet echt gewaardeerd, en ik kreeg de wind van voren van de KPN-dame die mij begon af te blaffen dat het nu eenmaal zo is. :( .

Toen was bij mij de maat helemaal vol. Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was..... zucht. Ik hoop dat de annulering nu goed doorkomt (heb er nog geen vertrouwen in), en wacht toch maar tot afloop huidig Planet ADSL contract om naar Ziggo over te stappen. Misschien kwa service ook niet alles, maar wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zojuist viel hier een brief van KPN in de brievenbus met de bevestiging dat ik het abonnement wilde overzetten van ADSL Comfort naar Internet Extra. Verder stond er in dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord hetzelfde bleven en verder eigenlijk niks. Lekker duidelijk wanneer het nieuwe abonnement actief wordt dus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Laatst online: 11-09 23:38
Mijn verhaal:

Ik heb 9julie via inet geprobeerd om van abo te veranderen van planet 3000/512 naar KPN extra 8000/1000. Via de website lukte dit niet. Dus ik bellen naar KPN, krijg ik z'n dametje aan de telefoon. Ik alles uitgelegt, en zij zou het wel voor me regelen.

Krijg ik een brief thuis waar niks in staat over overstappen. Dus ik net bellen naar KPN. Heeft zij een nieuwe aanvraag gedaan voor een abo over het huidige abo wat we nu hebben. Ook had ze aangegeven dat we nog geen telefoonlijn hadden. Mooi is dat.

Nu zit ik in de wacht om het te annuleren.

Ah leuk... Net gesproken met die gast. Zegt ie dat hij de aanvraag niet kan annuleren omdat het nog in behandeling is. Dus mag leuk over 5 dagen terug bellen om het dan te annuleren.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Als ik dit zo allemaal lees, dan heb ik geluk gehad met het omzetten. Ik heb gewoon via www.KPN.com mijn pakket kunnen wijzigen. Binnen 3 dagen was alles rond.

Ik snap niet zo goed dat mensen telefonisch proberen om hun pakket te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Mr. Dave schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:36:
Als ik dit zo allemaal lees, dan heb ik geluk gehad met het omzetten. Ik heb gewoon via www.KPN.com mijn pakket kunnen wijzigen. Binnen 3 dagen was alles rond.

Omdat je dan van dit soort meldingen misschien krijgt?
Order status

Hieronder vindt u een overzicht van uw bestellingen. De verwachte levertijd is indicatief De verwachte levertijd is indicatief

Status: Mislukt Hier kunt u uw huidige pakket wijzigen
Verwachte opleverdatum: 12-7-2008 0:00:00
Maar over die brief, kan het soms ook liggen aan de termijn wanneer je contract afloopt. Die van mij loopt volgend jaar februari af :|

Krijg je soms een paar maanden voor die tijd een brief met code om zodoende je abbo te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 16:40
Mr. Dave schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:36:

Ik wil mijn Direct-ADSL Lite omzetten, maar dat lukt me niet via kpn.com. Ik krijg de melding: "Wijzigen bestaande diensten Er is momenteel geen keuze beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
LZF schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:52:
[...]

Nee, doe je niets dan blijf je gewoon bij het oude, oftewel je blijft betalen wat je al die tijd bij Planet betaalde en ook de snelheid blijft gelijk aan wat je nu hebt. Het is dus ook helemaal geen upgrade, ze willen gewoon dat je weer een nieuw jaarcontract aangaat.

Zoals ik al eerder zei, ik wil helemaal geen 20 mbit die toch nooit wordt gehaald, ik wilde 8 mbit ipv 6 mbit die ik nu heb maar ze weigeren dat te doen. Pas bij einde huidig contract is dat mogelijk, ook al zit ik al sinds 2001 bij Planet. Ik hou het dus lekker bij wat ik nu heb, dan nog maar even meer betalen maar dan ben ik wel in december van KPN af. :w
Ik heb precies dezelfde situatie als jij hebt. Ik heb ook 6mbit lijn bij Planet en wilde overstappen naar de 8mbit van KPN. Dat kan dus niet als je contract nog niet is afgelopen, of je moet boete betalen.
Gelukkig loopt ons abonnement in augustus al af, dus dan wordt het abonnement alsnog omgezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf vorige week de upgrade aangevraagd van IPB 12/1 -> IPB 20/1

Tot mijn verbazing heb ik al een hele tijd een hogere download snelheid in mijn modem staan "18.321 / 1029". Echter komt mijn snelheid nog steeds rond de 1250 kb/s uit.
Modem heb ik ook al gereset, maar dan blijft de downloadsnelheid het zelfde, alleen in het modem staat er dan weer iets anders.

Ben benieuwd wanneer de nieuwe snelheid actief is, én of ik de volle 20 mbit haal.
Aangezien ik slechts 250M van de centrale af zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
FlipFluitketel schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:24:
Zojuist viel hier een brief van KPN in de brievenbus met de bevestiging dat ik het abonnement wilde overzetten van ADSL Comfort naar Internet Extra. Verder stond er in dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord hetzelfde bleven en verder eigenlijk niks. Lekker duidelijk wanneer het nieuwe abonnement actief wordt dus. 8)7
Mocht jij wel tussentijds je abonnement omzetten, of liep je huidige contract bij Planet bijna af?

Zoals ik hierboven zei, ik mocht niet van Planet ADSL Comfort niet naar Internet Extra van KPN, omdat dit volgens hun een lager abonnement is en dat mag niet tussentijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik kreeg in eerste instantie ook als status:"mislukt".

Twee dagen later was alles rond.

Mijn oude abonnement liep tot 02/2009

Ik heb alleen een brief gekregen met: "voor u veranderd er niets", dus zonder actiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Mr. Dave schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:26:
Ik kreeg in eerste instantie ook als status:"mislukt".

Twee dagen later was alles rond.

Mijn oude abonnement liep tot 02/2009

Ik heb alleen een brief gekregen met: "voor u veranderd er niets", dus zonder actiecode.
Goed om te horen, geeft de burger weer moed! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
"wens datum mag niet eerder zijn dan 4 weken na vandaag en mag niet later zijn dan 3 maanden na vandaag en moet op een werkdag vallen"
ik heb ook geen actiecode ontvangen... bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Dav- schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:06:
"wens datum mag niet eerder zijn dan 4 weken na vandaag en mag niet later zijn dan 3 maanden na vandaag en moet op een werkdag vallen"
ik heb ook geen actiecode ontvangen... bellen dus.
Oh, dat wist ik niet. O-)
Ik heb gewoon als wensdatum de datum die het toen was ingevuld, ik heb niet zoveel geduld. 8)
Drie dagen later was alles rond. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:14:
Heb zelf vorige week de upgrade aangevraagd van IPB 12/1 -> IPB 20/1

Tot mijn verbazing heb ik al een hele tijd een hogere download snelheid in mijn modem staan "18.321 / 1029". Echter komt mijn snelheid nog steeds rond de 1250 kb/s uit.
Modem heb ik ook al gereset, maar dan blijft de downloadsnelheid het zelfde, alleen in het modem staat er dan weer iets anders.

Ben benieuwd wanneer de nieuwe snelheid actief is, én of ik de volle 20 mbit haal.
Aangezien ik slechts 250M van de centrale af zit.
Ik Quote me zelf even.

Zojuist even een schrik gehad.
Hele internet weg, kon geen enkele site meer bezoeken.
Modem gereset, en nog steeds geen internet.
Kon zelfs niet eens in het modem komen (10.0.0.138)
Nogmaals gereset, en TaDa...ik zit nu op ~ 1850 kb/s

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/295351787.png

Hoop dat ze het nog even omhoog krikken, maar het begin is er iig :)

Nu hopen dat mede tweakers het zelfde zo spoedig mogelijk mag overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
-elw00d schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:21:
[...]

Mocht jij wel tussentijds je abonnement omzetten, of liep je huidige contract bij Planet bijna af?

Zoals ik hierboven zei, ik mocht niet van Planet ADSL Comfort niet naar Internet Extra van KPN, omdat dit volgens hun een lager abonnement is en dat mag niet tussentijds.
Mijn abonnement loopt af in december. De 1e keer dat ik belde deed de medewerker ook moeilijk dat het niet kon en blabla. Dag later nog eens gebeld en de medewerker die ik toen aan de telefoon kreeg vond het eigenlijk ook onzin dat ik verplicht moest overstappen naar 20Mbit (en al helemaal toen ie had gezien dat 8Mbit het maximale is wat de centrale hier kan). Deze persoon verbond me toen door naar de afdeling voor abonnementen op te zeggen maar het was dus niet om op te zeggen maar om een klant te behouden en op die afdeling konden ze blijkbaar wel wijzigingen doen die normaal niet kunnen (en klanten dus tevreden willen houden :)).

Ow ja.. De dame die ik toen aan de telefoon kreeg las even het verhaaltje voor wat de persoon van de dag ervoor had ingetypt en keek gelijk even na sinds wanneer ik abonnee was bij Planet (bij hun bleek dus 17-12-2002 te staan maar daar zit nog een periode Tiscali bij). Misschien dat het mee geholpen heeft dat ik al bijna 6 jaar bij dezelfde provider zit.

@hieronder: Dat dus ja :P Kun jij eens inloggen bij http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx en kijken wat daar de data zijn bij de orderstatus? Bij mij staat er bij 1 dat het al gereed is en bij de 2e wijziging dat het pas op 17-8 zal gebeuren :/

[ Voor 22% gewijzigd door FlipFluitketel op 12-07-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
FlipFluitketel schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:32:
[...]

Mijn abonnement loopt af in december. De 1e keer dat ik belde deed de medewerker ook moeilijk dat het niet kon en blabla. Dag later nog eens gebeld en de medewerker die ik toen aan de telefoon kreeg vond het eigenlijk ook onzin dat ik verplicht moest overstappen naar 20Mbit (en al helemaal toen ie had gezien dat 8Mbit het maximale is wat de centrale hier kan). Deze persoon verbond me toen door naar de afdeling voor abonnementen op te zeggen maar het was dus niet om op te zeggen maar om een klant te behouden en op die afdeling konden ze blijkbaar wel wijzigingen doen die normaal niet kunnen (en klanten dus tevreden willen houden :)).
[Edit: Haha, precies wat ik dus ook zojuist heb gedaan]

Ik heb gisteren gebeld met KPN voor het omzetten van mn Planet Comfort 6mbit abonnement naar KPN Internet Extra 8mbit.
Ik vandaag bellen om te kijken of het wel goed is gegaan (is wel verstandig om te doen).
Zoals ik eerder al zei, je mag dus officieel niet je abonnement omzetten van Planet Comfort naar Internet Extra.
Vandaag kreeg ik iemand aan de lijn die er wel verstand van had, en die zag gelijk dat het niet goed was gegaan. De medewerker gister had op een nieuw klantnummer een KPN Internet Extra abonnement voor me aangevraagd aan het einde van mijn huidige contract (14-08-2008). Hierdoor verlies je dus je huidige mailboxen en webspace bij Planet.
Zojuist dus doorverbonden met afdeling annuleringen en de nieuwe aanvraag is geannuleerd. Er is een omzetting doorgevoerd naar KPN Internet Extra met behoud van de huidige mailboxen en webspace bij Planet. Zoals iemand anders al zei, als je gewoon even de juiste persoon aan de lijn hebt is het ineens wel mogelijk. Het nieuwe abonnement is binnen 10 dagen actief. Dus van dik 50 euro naar 35 euro per maand, en van 6 mbit naar 8-12 mbit. Ik ben benieuwd. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door -elw00d op 12-07-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
[...]
Ow ja.. De dame die ik toen aan de telefoon kreeg las even het verhaaltje voor wat de persoon van de dag ervoor had ingetypt en keek gelijk even na sinds wanneer ik abonnee was bij Planet (bij hun bleek dus 17-12-2002 te staan maar daar zit nog een periode Tiscali bij). Misschien dat het mee geholpen heeft dat ik al bijna 6 jaar bij dezelfde provider zit.

@hieronder: Dat dus ja :P
Precies, ik ben ook al heel lang abonnee bij Planet (volgens mij al sinds 2000), dus ze moeten niet zeuren.
Misschien hebben we wel dezelfde dame aan de lijn gehad. Het was ineens binnen 5 min geregeld. Geen enkel probleem. 8)
[...]
Kun jij eens inloggen bij http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx en kijken wat daar de data zijn bij de orderstatus? Bij mij staat er bij 1 dat het al gereed is en bij de 2e wijziging dat het pas op 17-8 zal gebeuren :/
Ik krijg momenteel een fout bij inloggen, wellicht omdat de status wordt geupdate.
Krijg de volgende fout: Er is een probleem opgetreden bij het openen van uw persoonlijke omgeving. Probeert u het over 30 minuten nog eens.

Volgens mij had iemand anders wat jij zegt ook, maar daar was de nieuwe snelheid alsnog binnen enkele dagen actief!

[ Voor 32% gewijzigd door -elw00d op 12-07-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
[...]
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx en kijken wat daar de data zijn bij de orderstatus? Bij mij staat er bij 1 dat het al gereed is en bij de 2e wijziging dat het pas op 17-8 zal gebeuren :/
Mja dat maranello gebeuren lijkt ook niet helemaal te kloppen. Ik had eerst de status: in behandeling en opleverdatum 5-8-2008. Toen ik gisteren met de helpdesk belde om even alles te controleren (status was oa. van in behandeling, naar niets gegaan), zei ze dat de opleverdatum 15-7-08 is.

Dus ik wacht even rustig af of er dinsdag iets gebeurd :P Maargoed, het komt nogal wat rommelig over op het moment, ergens wel te begrijpen ivm migraties en nieuwe abo's, maar het wordt er niet duidelijker op voor beide partijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Mooie boel. Smeren ze mij toch weer PC veilig aan voor 5 euro. Terwel ik duidelijk heb aangegeven dat ik dit niet wou hebben. Zodra mijn spul is opgeleverd meteen maar veranderen.

Nog meer mensen die dit ongevraagd hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
RonaldMade schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:52:
[...]

Mja dat maranello gebeuren lijkt ook niet helemaal te kloppen. Ik had eerst de status: in behandeling en opleverdatum 5-8-2008. Toen ik gisteren met de helpdesk belde om even alles te controleren (status was oa. van in behandeling, naar niets gegaan), zei ze dat de opleverdatum 15-7-08 is.

Dus ik wacht even rustig af of er dinsdag iets gebeurd :P Maargoed, het komt nogal wat rommelig over op het moment, ergens wel te begrijpen ivm migraties en nieuwe abo's, maar het wordt er niet duidelijker op voor beide partijen...
Bij mijn status staat nu het volgende:

Order omschrijving: Wijziging abonnement
Status: In behandeling
Verwachte opleverdatum: 15-8-2008

Ik wacht het nu wel even af, anders neem ik in de loop van volgende week wel weer even contact met KPN op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:22
Ik heb het topic nu een beetje doorgelezen, er zijn mij echter een aantal dingen niet helemaal duidelijk bij de KPN.

Mijn ouders hebben een brief van de naamverandering Planet --> KPN gehad, maar verder geen brief om over te stappen op een sneller abonnement. Als ik echter inlog op de website van de KPN krijg ik wel de keuze om dit abonnement te nemen, maar zodra ik dit wil doorvoeren krijg ik de melding dat deze wijziging niet mogelijk is en wordt ik uit het systeem gegooid en heb ik het eerste half uur geen toegang meer.

Wij hebben thuis echter wel een ISDN lijn liggen, zou het eventueel hier aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52
Gezien alle problemen zou ik iedereen toch adviseren even de wachten met upgraden.

Het is erg druk, alle systemen lopen niet goed en er gaan veel dingen fout, bespaar je zelf dus veel moeite en wacht gewoon een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
fs_46 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:02:
[...]

Ik wil mijn Direct-ADSL Lite omzetten, maar dat lukt me niet via kpn.com. Ik krijg de melding: "Wijzigen bestaande diensten Er is momenteel geen keuze beschikbaar"
Precies hetzelfde hier. Heb een keer gebeld...ze zouden het omzetten, maar verder nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@VFRRijder : ik heb wel de brief gekregen met de nieuwe log-in gegevens, ze zouden het vanacht omzetten maar nog steeds dezelfde snelheid grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
1 juli - Ik kreeg een brief over de naamsverandering van Planet met daarin een inlogcode om het abonnement Planet Standard 3 Mb om te zetten naar KPN Internet Extra 8 Mb. Dit gelijk gedaan, dus code ingevoerd en upgrade aangevraagd.
9 juli - Na een week niks gehoord te hebben over de geplaatste order, geen bevestigingsbrief en geen email. Heb ik gebeld met KPN en gevraagd of de order wel goed was doorgekomen, dit bleek niet het geval te zijn. Dus heb ik meteen maar telefonisch de upgrade naar KPN Internet Extra geregeld.
11 juli - Modem is ingetrained (downstream: 8128 kbit/s, upstream: 768 kbit/s) en ook die dag een brief (met datum 9 juli erboven) ontvangen met de aanvraag van 9 juli, hierin stond dat het pakket ADSL Standard is omgezet naar Internet Extra huidig modem en dat de gebruikersnaam en wachtwoord ongewijzigd blijven.
12 juli - Opnieuw een brief (van 10 juli) ontvangen van KPN dat het pakket wordt overgezet en dat de gebruikersnaam en wachtwoord ongewijzigd blijven. Als bijlage zaten er de nieuwe inloggegevens voor de modem bij dus de gebruikersnaam@direct-adsl.
Resultaat: :D
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/295342298.png

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In totaal nu 3 brieven gehad, 1 van oude mislukte order, 1 van afzeggen 1e order en de goede order.

Status: Hier kunt u uw huidige pakket wijzigen

Op het moment, ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
Ik heb vorige week ook online, n.a.v. de ontvangen brief met code, mijn abonnement gewijzigd. Nog geen enkele reactie gehad en dus maar even gekeken in CSC en nu staat er bij de order status: Mislukt.

Waarom is mij nu nog een raadsel, het zou kunnen doordat mijn modem (een speedtouch 546) niet toereikend is of omdat de centrale nog niet omgezet is. In mijn modem staat ook nog steeds de oude snelheid. We wachten maar gewoon nog even af.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 16:40
VFRRijder schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Precies hetzelfde hier. Heb een keer gebeld...ze zouden het omzetten, maar verder nog niets gehoord.
Was wel net zo netjes geweest als ze alle Direct-ADSL lite klanten naar het nieuwe "Internet Basis" hadden omgezet, dat heeft dezelfde specificaties maar is wel 5 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Even ingelogd op mijn Speedtouch:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.004
Afgelopen nacht was de verbinding blijkbaar down geweest om de nieuwe snelheid door te voeren. Speedtest gedaan, oude snelheid, daarna modem rebooten. Nogmaals getest en ja hoor, kwam op iets meer dan 1000KB/s en 100KB/s up.

Net even 2 cd's van usenet afgetrokken: 1220KB/s slurpt ie nu binnen. Ik ben dus 4 keer zo snel geworden.

Ik had 3Mbit/512 down/up bij Planet en laten omzetten naar de equivalent van KPN, 8Mbit/1Mbit down/up. Maar als ik zo uitreken zit ik nu dus op 12Mbit/1Mbit down/up. Hopen dat ze me niet per ongeluk in een zwaarder abonnement hebben gezet.

[ Voor 35% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-07-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Kaap schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:06:
Even ingelogd op mijn Speedtouch:

[...]

Afgelopen nacht was de verbinding blijkbaar down geweest om de nieuwe snelheid door te voeren. Speedtest gedaan, oude snelheid, daarna modem rebooten. Nogmaals getest en ja hoor, kwam op iets meer dan 1000KB/s en 100KB/s up.

Net even 2 cd's van usenet afgetrokken: 1220KB/s slurpt ie nu binnen. Ik ben dus 4 keer zo snel geworden.

Ik had 3Mbit/512 down/up bij Planet en laten omzetten naar de equivalent van KPN, 8Mbit/1Mbit down/up. Maar als ik zo uitreken zit ik nu dus op 12Mbit/1Mbit down/up. Hopen dat ze me niet per ongeluk in een zwaarder abonnement hebben gezet.
Jij bent gegaan voor het 8(-12) mbit abo. jij kreeg daar 12 mbit voor, je hebt dus geen te zwaar abo. Dat terwijl hier in het mooie ruurlo we het moeten stellen met een magere 8 mbit :/ (hangt van meerdere factoren oa centrale af), maar 't is een vooruitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
RetroTycoon schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:37:
[...]

Jij bent gegaan voor het 8(-12) mbit abo. jij kreeg daar 12 mbit voor, je hebt dus geen te zwaar abo. Dat terwijl hier in het mooie ruurlo we het moeten stellen met een magere 8 mbit :/ (hangt van meerdere factoren oa centrale af), maar 't is een vooruitgang...
Ah ok dus het is een 8-12Mbit abbo ipv max 8Mbit? Ik zit helemels breed nog geen kilometer van mijn centrale overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden ook de brief gekregen van Planet waarin vermeld werd dat Planet voortaan KPN heet. Nu heb ik de brief niet geopend en heb hem ook niet grondig gelezen omdat hij ergens bij mijn moeder ligt. Maar ik lees hier nu berichten over codes waarmee je zou kunnen overstappen naar een voordeling/sneller abbo. Nu heb ik niet het hele topic doorgelezen maar kan het zijn dat ik ook zo'n code heb gekregen bij die brief (ik heb/had momenteel Planet Standard) ??? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb in ieder geval er geen code op ontvangen (Planet ADSL Standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Kaap schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:43:
[...]

Ah ok dus het is een 8-12Mbit abbo ipv max 8Mbit? Ik zit helemels breed nog geen kilometer van mijn centrale overigens.
Helemaal juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
monnick schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:29:
Ik heb een tijdje geleden ook de brief gekregen van Planet waarin vermeld werd dat Planet voortaan KPN heet. Nu heb ik de brief niet geopend en heb hem ook niet grondig gelezen omdat hij ergens bij mijn moeder ligt. Maar ik lees hier nu berichten over codes waarmee je zou kunnen overstappen naar een voordeling/sneller abbo. Nu heb ik niet het hele topic doorgelezen maar kan het zijn dat ik ook zo'n code heb gekregen bij die brief (ik heb/had momenteel Planet Standard) ??? :o
Ik heb wel een brief ontvangen, hier stond echter geen code in. Ik heb via "MIJN KPN" een sneller pakket (van 3 naar 8/12 mbit/s) gekozen, de nieuwe snelheid (8 mbit/s) was binnen 3 dagen doorgevoerd. Volgens http://adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=lijst zit ik hier nog op een oude centrale.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Dave op 13-07-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Vorige week zondag via de Maranello server van een Planet Comfort (6mbit) naar een KPN Premium (20mbit) geüpgraded. Had alleen de brief van de overgang ontvangen en niet die met een inlognummer. Eergister brief van KPN ontvangen dat het allemaal in orde was en gister de Experia Box ontvangen. Zit nu dus binnen een week op de nieuwe snelheid. Prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mr. Dave schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:18:
[...]

Ik heb wel een brief ontvangen, hier stond echter geen code in. Ik heb via "MIJN KPN" een sneller pakket (van 3 naar 8/12 mbit/s) gekozen, de nieuwe snelheid (8 mbit/s) was binnen 3 dagen doorgevoerd. Volgens http://adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=lijst zit ik hier nog op een oude centrale.
Oke, maar dan ben je neem ik aan wel (fors) meer gaan betalen voor het snellere pakket? Overigens kan ik niet inloggen bij 'mijn KPN', maar alleen bij het 'andere-inlogveld' (voor oude Planet klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
monnick schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:47:
[...]

Oke, maar dan ben je neem ik aan wel (fors) meer gaan betalen voor het snellere pakket? Overigens kan ik niet inloggen bij 'mijn KPN', maar alleen bij het 'andere-inlogveld' (voor oude Planet klanten).
Als je €0,10 per maand (fors) meer noemt, dan wel ja :+
Het oude 3Mbit abonnement zat (als ik het goed heb) op €34,90 per maand en het nieuwe 8-12Mbit abonnement kost €35,- per maand.
Als je oud-planet klant bent moet je inderdaad ook inloggen bij dat gedeelte van Planet.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.