[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik blijf nu ook gewoon wachten. Vraag me uberhaupt af van wie ik m'n factuur ga krijgen omdat ik eigenlijk al niet meer bij Planet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52
Digital-DNA schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:29:
Ik vind die brief maar smiechterig en dubbelzinnig. In de eerste alinea staat dat er niks verandert, maar twee alinea's later staat vervolgens wel dat er nieuwe abonnementen zijn... wat neer komt op 2x zo snel internet voor hetzelfde geld.

Oftewel iedereen die niets doet betaalt uiteindelijk gewoon te veel geld. Volgens mijn hoopt KPN hier gewoon op, ze zouden het gewoon net zo goed automatisch kunnen laten omzetten...

Ik had dus eerst een beetje vluchtig die brief gelezen en ik dacht dat er niks veranderd was, maar niets is minder waar...
Ik denk dat het merendeel van de gebruikers het totaal koud laat wat voor snelheid ze hebben, dit zijn mensen die daar helemaal niet naar omkijken en gewoon af en toe willen internetten. Het is dan een logische en kostenbesparende actie om mensen die wel meer snelheid willen zelf actie te laten ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Eindelijk mijn inloggegevens van Direct ADSL ontvangen. Kan nu dus eindelijk inloggen op de servicepagina's, maar kan je van daaruit nergens kiezen voor de update? Als ik naar wijzigen ga staat er een melding dat het niet mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door VFRRijder op 08-07-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 02:01:
[...]

Ja, je slaat de spijker op zijn kop. Niets upgrade, gewoon een nieuw abbo! We hebben zojuist ook de upgrade mogelijkheid op adslcentrale.nl verwijderd en daar andere aanbiedingen voor in de plaats gezet. Je kunt naar mijn mening namelijk beter even goed om je heen kijken naar ALLE aanbiedingen en niet alleen naar de zo genaamde upgrade van KPN. Met dank aan enkele tweakers die ons daarop wezen. (geen linkje naar adslcentrale, die kun je zelf wel vinden)
Dat men een nieuw jaar contract krijgt was de zelfde dag al duidelijk zie mijn andere post. Ander belangrijk detail mensen. Je jaar contract is na het jaar per maand op te zeggen. Voor de mensen die dus nog zo'n wurg contract hebben gehad van planet is dit een manier om eraf te komen. En tot het moment dat je dan gaat opzeggen er nog even beter bij te zitten kwa prijs/snelheid.
.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Xtremelead

powered by E-MU

Ik heb nu Planet comfort, dus 6mb en ik wil een "downgrade" naar 8mb. Dit contract loopt eind januari 09 af.
Volgens mij kan ik dan het best eerst een upgrade doen naar 20mb om in de loop van 2009 de downgrade naar 8 te doen, anders blijf ik nu 52,50 betalen voor 6mb tot januari 2009 (aangezien een downgrade pas mogelijk is aan het eind van de contractperiode, zo lees ik hier), toch?

of zie ik dat verkeerd?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend op welke mail-server gemigreerde Planet klanten aan moeten melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Voor de mensen die nog geen brief hebben gekregen, ik heb een mailtje gestuurd naar kpn en kreeg de volgende mail terug:

Vraag:
Op internet staat dat per 1 juli de abonnementen zijn veranderd. (GoT; tweakers.net) Tevens staat dat KPN de mogelijkheid bied om de abonnementen te wijzigen. Via de KPN site kan ik wel de wijziging doorgeven, het zij per afloop van de contractdatum.

Graag zou ik willen weten of dat het ook mogelijk is om het abonnement eerder te laten omzetten. (van Planet IPB naar InternetPlusBellen Basis of Extra). Via de cockpit is dit (op moment van schrijven) niet mogelijk. En zo ja, welke stappen moeten er dan worden ondernomen? Graag hoor ik dit per e-mail van u.

Bvd
Antwoord:
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Het kan inderdad zijn dat op dit moment de verandering nog niet mogelijk is. Ieder planet klant wordt benaderd voor eventueel een upgrade van een abonnement, echter dit gaat gefaseerd gebeuren, ivm eventuele overbelasting van systemen en centrale's.
Mocht u toch direct willen overstappen , dan raden wij u aan contact op te nemen met de servicedesk van KPN, bereikbaar op nummer 0900-0244.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet
Kortom de brief met de code zou voor iedereen moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Gisteren is mij gezegd dat ik van mijn upgrade in 3 dagen een bevestiging ontvang en dan binnen 3 weken zou worden overgezet naar 20/1. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik heb nu ADSL-Lite zonder vaste telefoon aansluitning voor 35.95€
Zojuist met de klantenservice gesrpoken, en die hebben mijn abbo overgezet naar een Internet-Extra voor 35€
Dat is dus 0.95€ goedkoper, en stukken sneller :9~

Ik heb ook gekeken naar andere aanbieders, maar ik heb een ontzettend goede ervaring met KPN, zowel voor Internet als voor mijn mobiele telefoon.
Dus ik blijf lekker zitten waar ik zit, en ga straks stukken sneller down&uploaden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds in gesprek, er werd me beloofd dat niks behalve het abbo zou veranderen, maar nu staat er dat ik een nieuw telefoonnummer krijg, beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtremelead schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:36:
Ik heb nu Planet comfort, dus 6mb en ik wil een "downgrade" naar 8mb. Dit contract loopt eind januari 09 af.
Volgens mij kan ik dan het best eerst een upgrade doen naar 20mb om in de loop van 2009 de downgrade naar 8 te doen, anders blijf ik nu 52,50 betalen voor 6mb tot januari 2009 (aangezien een downgrade pas mogelijk is aan het eind van de contractperiode, zo lees ik hier), toch?

of zie ik dat verkeerd?
Ik heb hetzelfde 'probleem'. Heb nu Planet Comfort (6mbit) en wil nu KPN Extra (8mbit) maar dus wel voor zo'n 15 euro minder. Nu begrijp ik uit verschillende posts dat KPN zegt dat je alleen een 'vergelijkbaar' abonnement van KPN krijgt (lees: vergelijkbare prijs) en dat een wijziging van abonnement niet mogelijk is? Kan dat zomaar? Is het iemand toch gelukt om van abonnement te veranderen...?

Ik snap er behoorlijk weinig van en was totaal niet op de hoogte van dit gedoe, heb ook 'de brief' van KPN (nog) niet ontvangen. Al met al erg slechte voorlichting van KPN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Arnout schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:24:
Hier een Planet verbinding (adsl-standard, 34,90).

Kan je de huidige modem gewoon blijven gebruiken wanneer je voor KPN Internet Extra zou kiezen??? modem is een Speedtouch 510 v4

En hoe zit het met de upgrade, gaat dat snel en probleemloos of kan je dagen/weken downtime verwachten. Wie is al overgestapt van Planet naar Internet Basis of Extra en weet dit? Alvast bedankt. :)
Als het waar is dat het nieuwe 35 euro abo tot 12 Mbit kan, dan loop je die laatste 4 Mbit mis. Je modem gaat tot 8Mbit.
Tevens kan je de 1 MBit upstream niet volledig benutten en blijf je ergens net onder de 800Kbit hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:58:
Is het al bekend op welke mail-server gemigreerde Planet klanten aan moeten melden?
Voila

Voor nieuwe, oude, gemigreerde etc klanten.
Of bedoel je voor je mailclient ?

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 08-07-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow16 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:41:
Gisteren is mij gezegd dat ik van mijn upgrade in 3 dagen een bevestiging ontvang en dan binnen 3 weken zou worden overgezet naar 20/1. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Ik help je het te hopen, bijna niemand die een upgrade heeft gedaan heeft enig vorm van een bevestiging gekregen. Het orderstatus systeem is nu al 5 dagen offline en niet meer actueel. Ook vandaag maar even gebeld om half 8 omdat gisteren de dame zei dat het orderstatus systeem vandaag weer moest werken, echter, dikke neus 3 bier weer niks. Soepzooitje weer bij kpn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
Bij mij was het de eerste keer ook fout gegaan. Ik had op 2 juli ook al de upgrade aangevraagd, maar had daar niks van ontvangen en uiteindelijk bleek dat ze de order nergens terug konden vinden. Op 7 juli is er dus weer een nieuwe order geplaatst en hopelijk gaat het nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
Arnout schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:24:
Hier een Planet verbinding (adsl-standard, 34,90).

Kan je de huidige modem gewoon blijven gebruiken wanneer je voor KPN Internet Extra zou kiezen??? modem is een Speedtouch 510 v4

En hoe zit het met de upgrade, gaat dat snel en probleemloos of kan je dagen/weken downtime verwachten. Wie is al overgestapt van Planet naar Internet Basis of Extra en weet dit? Alvast bedankt. :)
Ik heb zondag de upgrade :) van basis naar extra gedaan, ik heb nu de nieuwe snelheden in mijn Speedtouch 510 staan, mijn upload :Y is inderdaad sneller, mijn download :N nog niet.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Mr. Dave schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:37:
[...]

Ik heb zondag de upgrade :) van basis naar extra gedaan, ik heb nu de nieuwe snelheden in mijn Speedtouch 510 staan, mijn upload :Y is inderdaad sneller, mijn download :N nog niet.
Ow dat lijkt behoorlijk snel te gaan dan. Wat zegt je Speedtouch over upload snelheid?

En is je IP adres ook veranderd? Ik doe eigen mailafhandeling en dan zou het lastig zijn als ik de MX records moet gaan aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door Arnout op 09-07-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

SCIxX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat het merendeel van de gebruikers het totaal koud laat wat voor snelheid ze hebben, dit zijn mensen die daar helemaal niet naar omkijken en gewoon af en toe willen internetten. Het is dan een logische en kostenbesparende actie om mensen die wel meer snelheid willen zelf actie te laten ondernemen.
Het mag je misschien koud laten hoe snel je internet is, hoeveel je er voor betaalt kan het merendeel van de gebruikers ongetwijfeld wel wat schelen:

In plaats van hogere snelheid kun je er ook voor kiezen je huidige snelheid te behouden voor een tientje minder per maand. Als je niets doet betaal je dus meer dan nodig is en dat vind ik dus smiechterig.

(ik heb het dus over als je het goedkope Planet-abonnement (€35) hebt/had)

[ Voor 4% gewijzigd door Digital-DNA op 09-07-2008 13:53 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Nou, net een brief gehad van KPN met al mijn nieuwe login gegevens.

Ik dacht ik log even in op de KPN hoofdsite, maar daar hebben ze de apparte site nog voor.

http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx daar, dus als je oud planet klant bent. Maar wel met je nieuwe login gegevens.

Op het modem net ook al de inlognaam getest. Je logt als het ware het zelfde in als je met planet deed, alleen heb je nu een andere gebruikersnaam (stond niet in de brief):

planet: gebruikersnaamplanet@adsl-standard

kpn nu: gebruikersnaamkpn@adsl-standard

Je gebruikt dus gewoon alle planet instellingen nog, alleen je gebruikersnaam word.. zo lijkt het aangepast.

Ik heb nog niet de nieuwe snelheden, al verwacht ik dat dit ergens deze en anders volgende week wel omgezet zal zijn.

Heb ook nog geen experiabox oid ontvangen namelijk, word vervolgt :)

[ Voor 6% gewijzigd door whyz op 09-07-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Arnout schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:41:
[...]

Ow dat lijkt behoorlijk snel te gaan dan. Wat zegt je Speedtouch over upload snelheid?

En is je IP adres ook veranderd? Ik doe eigen mailafhandeling en dan zou het lastig zijn als ik de MX records moet gaan aanpassen.
speedtouch 510: Bandwith Up/Down (kbit/sec) 928/6848
www.numion.com: Up/Down (kbit/sec) 800/2517
IP adres is niet veranderd.

Ik vond daarnet een brief van KPN in de bus, wat een service (3 dagen na aanvraag!!).
Ik heb de nieuwe inloggegevens in mijn speedtouch gezet.

speedtouch 510: Bandwith Up/Down (kbit/sec) 928/6848
www.numion.com: Up/Down (kbit/sec) 800/5482
IP adres is niet veranderd.

Ik snap alleen die snelheid van down:6848 kbit/sec niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Dave op 09-07-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-08 16:40
whyz schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:01:
Nou, net een brief gehad van KPN met al mijn nieuwe login gegevens.

Ik dacht ik log even in op de KPN hoofdsite, maar daar hebben ze de apparte site nog voor.

http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx daar, dus als je oud planet klant bent. Maar wel met je nieuwe login gegevens.

Op het modem net ook al de inlognaam getest. Je logt als het ware het zelfde in als je met planet deed, alleen heb je nu een andere gebruikersnaam (stond niet in de brief):

planet: gebruikersnaamplanet@adsl-standard

kpn nu: gebruikersnaamkpn@adsl-standard

Je gebruikt dus gewoon alle planet instellingen nog, alleen je gebruikersnaam word.. zo lijkt het aangepast.

Ik heb nog niet de nieuwe snelheden, al verwacht ik dat dit ergens deze en anders volgende week wel omgezet zal zijn.

Heb ook nog geen experiabox oid ontvangen namelijk, word vervolgt :)
Wanneer heb jij het aangevraagd en hoe heb je het aangevraagd? Ik heb namelijk vorige week dinsdag gebeld en het zou geregeld worden en ik zou mijn gegevens met de post krijgen maar heb tot dusver nog niets gekregen. Nou had ik in dit topic al gelezen dat het bij iemand fout was gegaan, ze hadden helemaal geen gegevens van hem/haar dus de kans dat het bij mij ook niet vlekkeloos is gegaan is aanwezig. Ik wacht nog een dag en dan bel ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
Bel maar gelijk, want als je na 3 dagen niks heb gehoord gaat er ook niks gebeuren. Mij order waren ze ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

TheMaestro schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:20:
[...]

Wanneer heb jij het aangevraagd en hoe heb je het aangevraagd? Ik heb namelijk vorige week dinsdag gebeld en het zou geregeld worden en ik zou mijn gegevens met de post krijgen maar heb tot dusver nog niets gekregen. Nou had ik in dit topic al gelezen dat het bij iemand fout was gegaan, ze hadden helemaal geen gegevens van hem/haar dus de kans dat het bij mij ook niet vlekkeloos is gegaan is aanwezig. Ik wacht nog een dag en dan bel ik wel even.
Vorige week op 1 juli heb ik heb aangevraagd. Tussendoor was er nog wat verwarring en vertragingen omdat die helpdeskers ook al met nieuwe tools en instructies e.d. moesten werken om orders aan te nemen. Mijn order werd pas afgelopen donderdag verwerkt geloof ik. Heb telefonisch mijn abbonement over laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
DarkShadow16 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:34:
Bel maar gelijk, want als je na 3 dagen niks heb gehoord gaat er ook niks gebeuren. Mij order waren ze ook kwijt.
En wanneer heb jij het nu weer aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
Nou, net zulk werk. Heb net gebeld en er was inderdaad niets bekend over dat ik gebeld had over een upgrade. Ze zijn ook, een paar dagen nadat ik gebeld had, overgegaan op een nieuw programma en dat was waarschijnlijk de reden dat het niet goed is gegaan. Nu maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Mijn router is vandaag al zeker 3 keer gereset uit zichzelf. Misschien dat ze ermee bezig zijn? En als ze er niet mee bezig zijn, het is behoorlijk irritant elke keer geen internet.

Dit staat er overigens bij mij:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.007

Volgens mij betekend dit dat ik 8mbit zou hebben? Misschien moet ik wachten op een andere gebruikersnaam.

Ik heb een 3mbit lijn(IPB standaard, heb nu IPB extra aangevraagd (8-12mbit)

Ik heb de upgrade maandag via 'CSC' aangevraagd. En ik las net dat andere tweakers werkten met een andere gebruikersnaam. Mijn gebruikersnaam eindigt op: direct-adsl.

[ Voor 41% gewijzigd door WidgetTWW op 09-07-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

Mr. Dave schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:37:
[...]

hier hetzelfde , nog even wachten op nieuwe inloggegevens dus.

gister aangevraagd vandaag geleverd, ik had al eerder gebeld maar status op CSC stond op mislukt gister via CSC opnieuw aangevraagd.

[ Voor 15% gewijzigd door Tazzios op 09-07-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik heb er zonet maar eens achteraan gebeld, om te vragen hoe het zit met mijn order. Heb de brief vorige week binnengekregen, en meteen de persoonlijke code ingevoerd. Sinsdien niks meer van gehoord. Mijn order bleek niet in het systeem te zitten. Heb het nu meteen telefonisch geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij niet bij de order status staat is er ook niks ingevuld en moet ik opnieuw bellen?

U heeft momenteel geen openstaande bestellingen. staat er iig bij CSC, en ze vertelde mij over de telefoon dat ik moest wachtten tot brief komt, zal ik maar meteen weer gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahoewel ik het de 2 voorgangers van harte gun dat hun upgrade al doorgevoerd is ben ik witpistwoedend heet van kwaadheid! Ik vraag 1 juli een upgrade aan en niets nada noempa, wil je bellen? vergeet het maar, al vanaf gisteren iedere keer als ik bel de melding "vanwege de grote drukte zijn wij moeilijk bereikbaar en vragen u op een later tijdstip terug te bellen" ordestatus systeem al 6 (bijna 7) daen offline ook dus daar niets te traceren. Kpn stevend weer af op een mega elende probleem die ze WEER niet de kop kunnen bieden bahbahbah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Nou na alle berichten hierboven net ff de helpdesk gebeld binnen 5min iemand aan de lijn, ik leg die kerel uit van de actiecode die ik vorige week invoerde op site daar was tot op heden niks van bekend. Hij legde uit dat alles gefaseerd wordt gedaan, maar hij kan het nu gelijk regelen voor mij in het systeem. Dus dat is gebeurd ook net bevestiging gekregen via mail, binnen 2 weken moet het goedkomen en ze excuseren zich al voor de leveringstijden van abbo en bevestigingsbrieven vanwege de grote drukte.

[ Voor 9% gewijzigd door CycloneX op 09-07-2008 17:55 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik denk dat iedereen gewoon moet wachten tot het einde van zijn planet contract. De bedoeling is namelijk dat alles hetzelfde blijft, dus je behoudt je planet contract, met dezelfde snelheid en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

SCIxX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:03:
Ik denk dat iedereen gewoon moet wachten tot het einde van zijn planet contract. De bedoeling is namelijk dat alles hetzelfde blijft, dus je behoudt je planet contract, met dezelfde snelheid en prijs.
Nee, dit gewoon manier voor KPN om zo sneller Planet uit te faseren, zo kunnen ze de Planet contracten snel omzetten naar KPN denk administratief een voordeel voor KPN. Je hoeft helemaal niet te wachten tot eind je contract, je gaat overigens wel weer een contract met KPN aan.

Het is ook logisch dat je goedkoper betaald het stukje service van Planet is nu weg want daarvoor betaalde je een stukje meer voor dan bij andere providers.

[ Voor 7% gewijzigd door CycloneX op 09-07-2008 18:09 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
De service blijft precies hetzelfde, alles blijft precies hetzelfde, daarom blijf je ook hetzelfde betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 23:03
Heb op 3 juli nieuw abbo besteld en tot heden nog niks ontvangen.
ik heb net dus even met kpn gebeld om te vragen of ze mijn order niet kwijt waren geraakt,
omdat het al 6 dagen is geleden. het gebruikelijke was dat je na aanvragen na 3 dagen de bevestigingsbrief zou ontvangen. maar door de grote drukte kon het 5 tot 8 dagen duren.
dus ik moest over 2 dagen nog maar een x bellen.
dus ik vraag: staat er wel dat ik mijn abbo heb gewijzigd naar het EXTRA abbo?
ja dit was wel het geval. dus ik wacht nog 2 dagen, en dan bel ik weer...
op kpn site bij mijn gegevens (planet) staat er helemaal niets over.
Heb ook nog geen code gekregen met de post (niet dat dit persé nodig is).
ook heb ik geen mail gekregen, terwijl andere dat wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

SCIxX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:10:
De service blijft precies hetzelfde, alles blijft precies hetzelfde, daarom blijf je ook hetzelfde betalen.
Nee ik betaal minder straks en ga in snelheid omhoog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
Bij mij gaat het ook lekker. Vanmiddag nogmaals gebeld, zoals ik al had gezegd, dat ik premium pakket wil hebben van 50 euro. Ik heb net mail gehad van ze, staat er doodleuk in dat ik internetplusbellen premium heb besteld en ook dan ik een nieuw telefoonnummer krijg van kpn. Had ik er duidelijk bij moeten zeggen dan ik gewoon mij telnummer wil behouden? Sowieso al raar, aangezien ik in eerste instantie helemaal niet om een internetplusbellen pakket heb gevraagd. Zucht, nogmaals bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik krijg volgens de bevestiging weer een Experia Box :P terwijl ik er al heb gekregen in januari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Als je je abonnement omzet wel, als je niks doet, blijft alles gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
TheMaestro schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:16:
Had ik er duidelijk bij moeten zeggen dan ik gewoon mij telnummer wil behouden?
Ik heb ook niks gezegd erover. ze zeiden alleen van als je van IPB wilt afstappen en dan naar gewoon internet wil dat ik dan mijn nummer kwijt zou zijn dus heb toch maar weer IPB gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

SCIxX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:20:
Als je je abonnement omzet wel, als je niks doet, blijft alles gewoon hetzelfde.
Hehe dacht begrijpen wij elkaar niet, das wel raar ja als je niks doet ben je dief van je eigen portemonnee :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik voor Planet 54.95 betaalde zou ik, als ik niets doe, diezelfde 54.95 blijven betalen, ook al is het duurste KPN abonnement 50 euro?
Dat is dan nog schofteriger van KPN, naast dat je teveel zou betalen voor een mindere snelheid, betaal je ook nog eens meer dan hun duurste abonnement voor een snelheid die je niet eens krijgt... Of wordt een verschil in prijs wel aangepast?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:37
mrc16 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:12:
Mijn router is vandaag al zeker 3 keer gereset uit zichzelf. Misschien dat ze ermee bezig zijn? En als ze er niet mee bezig zijn, het is behoorlijk irritant elke keer geen internet.

Dit staat er overigens bij mij:

Volgens mij betekend dit dat ik 8mbit zou hebben? Misschien moet ik wachten op een andere gebruikersnaam.

Ik heb de upgrade maandag via 'CSC' aangevraagd. En ik las net dat andere tweakers werkten met een andere gebruikersnaam. Mijn gebruikersnaam eindigt op: direct-adsl.
Je haalt maximaal 8MBit/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:01

Ankh

|true

Ik heb even met telfort gesproken.

Wanneer er bij iemand centrale nog adsl is en deze gaat kpn ombouwen dan zal bij de klant ook 20Mbit krijgen. Het is dan alleen wel weer afwachten wanneer men klaar is met die centrales ombouwen. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:33:
Dus als ik voor Planet 54.95 betaalde zou ik, als ik niets doe, diezelfde 54.95 blijven betalen, ook al is het duurste KPN abonnement 50 euro?
Dat is dan nog schofteriger van KPN, naast dat je teveel zou betalen voor een mindere snelheid, betaal je ook nog eens meer dan hun duurste abonnement voor een snelheid die je niet eens krijgt... Of wordt een verschil in prijs wel aangepast?
je hebt dat abonnement toch gewoon zelf afgesloten? Je betaalt waarvoor je zelf gekozen hebt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:33:
Nee, doe je niets dan blijf je gewoon bij het oude, oftewel je blijft betalen wat je al die tijd bij Planet betaalde en ook de snelheid blijft gelijk aan wat je nu hebt. Het is dus ook helemaal geen upgrade, ze willen gewoon dat je weer een nieuw jaarcontract aangaat.

Zoals ik al eerder zei, ik wil helemaal geen 20 mbit die toch nooit wordt gehaald, ik wilde 8 mbit ipv 6 mbit die ik nu heb maar ze weigeren dat te doen. Pas bij einde huidig contract is dat mogelijk, ook al zit ik al sinds 2001 bij Planet. Ik hou het dus lekker bij wat ik nu heb, dan nog maar even meer betalen maar dan ben ik wel in december van KPN af. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
Nu wordt het helemaal mooi zeg. Ik dus weer bellen, krijg na 11 min eindelijk een miep aan de lijn. Ik zeg dat een aantal dingen niet kloppen. Krijg ik te horen dat het nog niet in het systeem staat omdat het nog een 'verse' aanvraag is. Moet ik aan het einde van de week nogmaals :( bellen om de order te annuleren om vervolgens meteen een nieuwe order aan te laten maken met het pakket dat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Vraagje, ik weet dat mn lijn nauwelijks meer dan 6k aankan, had namelijk bij oude snelheidsverhoging het probleem, dat het niet gehaald kon worden en het lag volgens hun aan de kpn lijnverbinding. Moesten ze graven om het eventueel op te lossen.

Maakte mij niet veel uit, heb toen lager abbo genomen en zit dus nu op 5.6k waarbij abbo max 6k was.

Wat zou er nou voor mn verbinding gebeuren als ik overstap naar het 8k abbo?
zou ik dan rond de 6k gaan zitten of zou ik allemaal vervelende problemen krijgen?
Zie het niet zitten om naar 3k te downgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik ben nog steeds een beetje 'lost' over het planet > kpn verhaal en wat dat voor ons hier als gevolg kan gaan hebben.

We hebben via KPN 2 jaar geleden IPB afgesloten. Krijgen een factuur van KPN, maar hebben wel een mailadres '@kpnplanet.nl'. Is dit nu wel of niet van planet? Ikzelf heb het idee van niet gezien de factuur en omdat we via MijnKPN moe(s)ten inloggen om dingen aan te passen.

Ook nog niets van een brief o.i.d. gezien.

Als ik de posts zo doorlees hierboven dan maak ik hieruit op dat ons 3mbit/512kbit abo qua snelheid en maandbedrag niet zal worden gewijzigd zolang we zelf geen actie ondernemen. Klopt dat?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
TheMaestro schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:53:
Nu wordt het helemaal mooi zeg. Ik dus weer bellen, krijg na 11 min eindelijk een miep aan de lijn. Ik zeg dat een aantal dingen niet kloppen. Krijg ik te horen dat het nog niet in het systeem staat omdat het nog een 'verse' aanvraag is. Moet ik aan het einde van de week nogmaals :( bellen om de order te annuleren om vervolgens meteen een nieuwe order aan te laten maken met het pakket dat ik wil.
Ik heb vorige week de code die in de brief stond ingevoerd op de KPN website en een upgrade van 3 Mb naar 8 Mb aangevraagd maar ik had nog geen bevestiging gehad. Ik heb vanavond met KPN gebeld en na 3 keer doorverbinden en 25 minuten wachten kreeg ik de juiste persoon aan de lijn die het abonnement heeft omgezet van Planet ADSL Standard naar KPN Internet Extra (met behoud van huidige modem). Hij vertelde me dat de upgrade vanavond al doorgevoerd zal worden.
Als ik inlog bij http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx zie ik nu wel de nieuwe order staan met de opleverdatum: 9 juli 2008 0:00:00

Ik kreeg te horen dat er bij verschillende aanvragen problemen zijn ontstaan. Dus als je een upgrade hebt aangevraagd via de website met de inlogcode en nog geen orderbevestiging hebt gehad, kun je het beste KPN even bellen.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hij vertelde me dat de upgrade vanavond al doorgevoerd zal worden.
Als ik inlog bij http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx zie ik nu wel de nieuwe order staan met de opleverdatum: 9 juli 2008 0:00:00
Dat is wel heel erg rap. Terwel ik ook vanmiddag heb gebeld en die code vorige week heb ingevuld. Heb je al een e-mailtje gekregen, met bevestiging + gegevens? Als ik inlog, zie ik nog het oude staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 09-07-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

mrc16 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:12:

Same here (bijna). Afgelopen zondag Internet Extra Huidig Modem aangevraagd via CSC link, vandaag bevestigingsbrief ontvangen èn snelheidsverhoging doorgevoerd. Moest wel even @adsl-planet in username vervangen door @direct-adsl om de 12mbit download ook echt te krijgen (misschien was logoff/logon ook voldoende; niet geprobeerd), maar m'n modem (ADSL2+) was al wel op 12mbit ingetraind. Oude mail/news/smtp server instellingen werken nog gewoon. M'n jaarcontract van Planet was net automatisch verlengt tot juli 2009, dus dat is geen belemmering voor het overzetten (tenzij ik nu dubbele facturen ga krijgen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Splinter Cell schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:40:
[...]

Dat is wel heel erg rap. Terwel ik ook vanmiddag heb gebeld en die code vorige week heb ingevuld. Heb je al een e-mailtje gekregen, met bevestiging + gegevens? Als ik inlog, zie ik nog het oude staan.
Ik bedoelde bij "orderstatus".
Bij "Mijn gegevens en instellingen" staat nog steeds het huidige pakket van Planet ADSL Standard 34,90 per maand.
Ik heb nog geen email gehad van KPN, maar ik zou deze week een brief moeten krijgen met de bevestiging en de bijbehorende informatie.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Joker schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:45:
[...]

Same here (bijna). Afgelopen zondag Internet Extra Huidig Modem aangevraagd via CSC link, vandaag bevestigingsbrief ontvangen èn snelheidsverhoging doorgevoerd. Moest wel even @adsl-planet in username vervangen door @direct-adsl om de 12mbit download ook echt te krijgen (misschien was logoff/logon ook voldoende; niet geprobeerd), maar m'n modem (ADSL2+) was al wel op 12mbit ingetraind. Oude mail/news/smtp server instellingen werken nog gewoon. M'n jaarcontract van Planet was net automatisch verlengt tot juli 2009, dus dat is geen belemmering voor het overzetten (tenzij ik nu dubbele facturen ga krijgen...).
Aha, dus jij kan al lekker genieten van de snelheid. Ik niet, maar waar heb jij de gebruikersnaam veranderd. Want dat apparaat zit potdicht(speedtouch 780).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
aaah.

Order omschrijving Wijziging abonnement
Status: In behandeling
Verwachte opleverdatum: 8-7-2008 0:00:00

Dat was gisteren dus. heb de expera box ff uit en aan gezet.
nu is gebruikers naam wel direct-adsl (zou niet durven zeggen wat dit eerst was).
Dus als ik de brief met gegevens binnen heb kan ik dan gebruik maken van nieuwe snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
B-Buster schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:24:
Ik ben nog steeds een beetje 'lost' over het planet > kpn verhaal en wat dat voor ons hier als gevolg kan gaan hebben.

We hebben via KPN 2 jaar geleden IPB afgesloten. Krijgen een factuur van KPN, maar hebben wel een mailadres '@kpnplanet.nl'. Is dit nu wel of niet van planet? Ikzelf heb het idee van niet gezien de factuur en omdat we via MijnKPN moe(s)ten inloggen om dingen aan te passen.
InternetPlusBellen van KPN heeft niets van doen met deze actie. Het enige wat het gemeen heeft met planet is inderdaad dat (behoorlijk) idiote maildomein "kpnplanet.nl", wat dus nu alweer ter ziele gaat (wat dus nauwelijks 2 jaar bestaat). Teken van weinig visie. Leuk voor je klanten, al die onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik vandaag ook de brief gehad.....als ik het zo lees lijkt het net een nieuwe aansluiting. Ik zie ook weer een nieuw klantnummer.....nu maar hopen dat zie niet weer twee facturen gaan sturen en dat m'n ITV blijft werken. Marcel, als jij ook een keer een brief krijgt, zou je dan ook kunnen controleren of je weer een nieuw klantnummer krijgt tov je ITV abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

mrc16 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:05:
[...]
Aha, dus jij kan al lekker genieten van de snelheid. Ik niet, maar waar heb jij de gebruikersnaam veranderd. Want dat apparaat zit potdicht(speedtouch 780).
Ik heb een een jaar of twee geleden m'n Speedtouch Home maar 's vervangen door een nieuw modem (Speedtouch 585), dus geen officieel KPN/Planet modem. Op mijn 585 kan ik de login gegevens pas wijzigen als ik disconnected ben en opnieuw ga connecten. Er wordt dan gevraagd om een userid en wachtwoord. Of probeer het anders via Telnet of met de Speedtouch wizard (downloaden op www.speedtouch.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaande IPB klanten moeten dus actie ondernemen lees ik hier. Ik lees alleen niet welke actie en waar je dat kan doen - ondanks een quick search hier en de melding dat je actie dient te ondernemen., iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:49:
Bestaande IPB klanten moeten dus actie ondernemen lees ik hier. Ik lees alleen niet welke actie en waar je dat kan doen - ondanks een quick search hier en de melding dat je actie dient te ondernemen., iemand?
www.adslcentrale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Zowel IPB gebruikers als ADSL hebben hiermee te maken. Gebruikers met extensie @kpnplanet als emailadres zijn kpngebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmpff..

Vreemde zaak dunkt me. Ik moet een bestaand IPB abonnement opzeggen en een nieuw IPB abonnement bestellen? En beide producten nb van KPN bestellen via een derden site?

Vreemd vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:06:
[...]

Hmmpff..

Vreemde zaak dunkt me. Ik moet een bestaand IPB abonnement opzeggen en een nieuw IPB abonnement bestellen? En beide producten nb van KPN bestellen via een derden site?

Vreemd vreemd
Je hoeft je bestaande niet op te zeggen, maar gewoon omzetten. Omzetten kun je via www.kpn.com doen, of gewoon telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Als ik op www.numion.com mijn nieuwe snelheid wil testen, dan krijg ik erg wisselende snelheidsmetingen qua download.

De meetwaarden liggen tussen de 1 en 6 mbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:10:
[...]
. Omzetten kun je via www.kpn.com doen, of gewoon telefonisch.
Ik neem aan dat je bedoeld via Mijn KPN op www.kpn.com (waarvan het ipb gedeelte momenteel niet beschikbaar is)?

Of op KPN.com 'gewoon' een nieuw abonnement bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Bel gewoon de klantenservice, of wacht voor meer duidelijkheid. De migratie is op dit moment nog in volle gang, waardoor het erg druk is en veel onduidelijk heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:31:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld via Mijn KPN op www.kpn.com (waarvan het ipb gedeelte momenteel niet beschikbaar is)?

Of op KPN.com 'gewoon' een nieuw abonnement bestellen?
Via hier:

http://www.kpn.com/internet/internet-bellen.htm

Maar als ik jouw was, zou ik het telefonisch doen. Kans bestaat dat je order niet in het systeem kan komen. En als je belt, weet je zeker dat het wel goed komt. Met een paar minutjes ben je al over gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03-2023
Hebben meer mensen er last van dat ze alleen basis kunnen bestellen? De snellere abonnementen zijn nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
Ik kon online niet switchen naar extra, kreeg ik een fout melding dat het niet beschikbaar was. Toen heb ik gebeld (was er meteen doorheen =) En heb het daar om laten zetten.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VFRRijder schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:45:
Ik vandaag ook de brief gehad.....als ik het zo lees lijkt het net een nieuwe aansluiting. Ik zie ook weer een nieuw klantnummer.....nu maar hopen dat zie niet weer twee facturen gaan sturen en dat m'n ITV blijft werken. Marcel, als jij ook een keer een brief krijgt, zou je dan ook kunnen controleren of je weer een nieuw klantnummer krijgt tov je ITV abonnement?
Doe ik, heb vanavond contact gehad met de afdeling "safe" van kpn, ze geven aan dat er met de orders van 1/2 juli behoorlijk wat is misgegaan, "etteleke 10-tallen" orders zijn volgens deze dame niet goed doorgevoerd, en dus ook de mijne :(

Ze vroeg of ik dat alsnog wilde en heb ja gezegd natuurlijk, volgens haar moet het morgen al actief zijn dus ben benieuwdt, ik vind het wat snel maar zeg nooit, nooit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:02:
[...]

Doe ik, heb vanavond contact gehad met de afdeling "safe" van kpn, ze geven aan dat er met de orders van 1/2 juli behoorlijk wat is misgegaan, "etteleke 10-tallen" orders zijn volgens deze dame niet goed doorgevoerd, en dus ook de mijne :(

Ze vroeg of ik dat alsnog wilde en heb ja gezegd natuurlijk, volgens haar moet het morgen al actief zijn dus ben benieuwdt, ik vind het wat snel maar zeg nooit, nooit 8)
Zie mijn bericht op het ITV forum :).

Voor de anderen, KPN had het fout, ze hadden een nieuwe aanvraag gedaan, maar ik wilde gewoon een upgrade. Ene order geannuleerd en nu WEL een upgrade aanvraag geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb ook net geupdate van Planet naar KPN Extra huidig modem.
Maar ik heb eigenlijk niet opgelet of ik er nou een gratis modem bij kon kiezen... |:(
Kon je die nou erbij krijgen of moest je dan bijbetalen?

Ik heb een speedtouch 546i met 5.2 firmware momenteel.
gaat 12/1 dan werken?

[ Voor 15% gewijzigd door duncanvdlinden op 10-07-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:11:
[...]

Als hij niet bij de order status staat is er ook niks ingevuld en moet ik opnieuw bellen?

U heeft momenteel geen openstaande bestellingen. staat er iig bij CSC, en ze vertelde mij over de telefoon dat ik moest wachtten tot brief komt, zal ik maar meteen weer gaan bellen?
^

Iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
ik zit dermate ver van de centrale dat ik op het randje wel niet adsl zit. Momenteel wel adsl van het net, snelheden geen probleem mee. Wat ik me afvraag zal deze snelheidsverhoging nog voordeel voor mij opleveren m.b.t. andere provider die nu ook beschikbaar zullen zijn op mijn adres zoals online (orange) en tele2 via KPN of wellicht een hogere up/download snelheid ? Momenteel zijn alleen het net en KPN adsl go beschikbaar. Volgens adslcentrale zal in de loop van deze maand ook onze centrale geupgrade worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
HendrikT schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:09:
ik zit dermate ver van de centrale dat ik op het randje wel niet adsl zit. Momenteel wel adsl van het net, snelheden geen probleem mee. Wat ik me afvraag zal deze snelheidsverhoging nog voordeel voor mij opleveren m.b.t. andere provider die nu ook beschikbaar zullen zijn op mijn adres zoals online (orange) en tele2 via KPN of wellicht een hogere up/download snelheid ? Momenteel zijn alleen het net en KPN adsl go beschikbaar. Volgens adslcentrale zal in de loop van deze maand ook onze centrale geupgrade worden.
Het ligt eraan wat het probleem is. Maar als jij te ver woont, dan maakt een upgrade van de centrale niet uit. De techniek is gewoon beperkt door de te lange afstand. Je zult in het geval van ADSL en varianten moeten verhuizen richting de wijkcentrale.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
oke, das dan duidelijk, jammer. Omdat ik momenteel wel ADSL hoop ik er toch op dat ik kan profiteren van een beetje snelheidsverhoging. Heb 1536/256 en heb hiervoor al downloadsnelheid van 2400Kb via snelsurfen van het net gehaald. Maar als die upload nou nog eens iets omhoog kon zou ik al blij zijn. (een kinderhand is snel gevuld :+ ) op kpn.com staat nu internet basis 3 Mb / 512 Kb volgens PC check zou ik dat moet kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Laatst online: 16:18
duncanvdlinden schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:29:
Ik heb ook net geupdate van Planet naar KPN Extra huidig modem.
Maar ik heb eigenlijk niet opgelet of ik er nou een gratis modem bij kon kiezen... |:(
Kon je die nou erbij krijgen of moest je dan bijbetalen?

Ik heb een speedtouch 546i met 5.2 firmware momenteel.
gaat 12/1 dan werken?
Waar komt die 12Mbit die af en toe geroepen wordt toch vandaan?
KPN zegt bij het Extra abonnement toch 8Mbit?
Bij het oude abonnement werd er idd 8-12Mbit gezegd maar nu toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
shaiwa887 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:59:
[...]

Waar komt die 12Mbit die af en toe geroepen wordt toch vandaan?
KPN zegt bij het Extra abonnement toch 8Mbit?
Bij het oude abonnement werd er idd 8-12Mbit gezegd maar nu toch niet meer?
Inloggen voor voormalig Planet abonnees via http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx. Dan kun je daar ergens het abonnement wijzigen en bij de tekst van Internet Extra staat dan:
Internet Extra huidig modem, € 35,00.
Onbeperkt Internetten: 8-12 Mb/sec- 1024 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 50 MB homepage. Gratis Veiligheidspakket (E-mail SpamFilter, Virusscanner) en gratis nieuwsgroepen. Gratis draadloos modem in bruikleen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaestro
Als je telefonisch de upgrade hebt gedaan komt dan bij order status de order te staan op deze site http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx ? Gister hebben ze een fout gemaakt met de order en na nog een keer bellen kon het nog niet geannuleerd of veranderd worden. Wil het nu eigenlijk liever via de site doen aangezien ik dat bellen wel zat ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
FlipFluitketel schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:19:
[...]

Inloggen voor voormalig Planet abonnees via http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx. Dan kun je daar ergens het abonnement wijzigen en bij de tekst van Internet Extra staat dan:

[...]
Probleem is dat ik een bestaande KPN IPB gebruiker ben,... ik zie dit dus nergens staan alleen bij de oude aanbiedingen zie ik dat nog staan... (met de oude prijzen overigens (?))

Edit: De oude prijzen staan er niet meer zie ik nu net.

[ Voor 7% gewijzigd door shaiwa887 op 10-07-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

FlipFluitketel schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:19:
Dat inloggen lukt me prima. Maar na een aantal schermen komt dan de volgende vraag:
Wat is uw huidige telefoonaansluiting?

1) Gewone (PSTN) telefoonaansluiting van KPN
2) ISDN-aansluiting van KPN
3) Telefoonaansluiting van een andere aanbieder dan KPN
4) Geen telefoonaansluiting
Die 4 mogelijkheden kloppen dus geen van allen als je IPB gebruiker bent
Maar je moet er op antwoorden anders kom je niet verder.

Natuurlijk komt er koper mijn huis binnen maar:

1) Is geen 'gewone' analoge aansluiting.
2) Ik heb geen ISDN
3) Ik zit niet bij een ander
4) Ik heb wel telefoon

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 10-07-2008 10:48 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Bij de upgrade optie (van Planet standard naar KPN internet EXTRA) overzicht staat inclusief bruikleen wireless ADSL modem, ik heb echter niet goed gekeken en zonder besteld. Kon ik die modem appart aageven?
zoja dan bel ik misschien nog naar KPN om de fout proberen te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ortep schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Dat inloggen lukt me prima. Maar na een aantal schermen komt dan de volgende vraag:
KPN IBP gebruikers (ik neem even aan dat je daar één van bent) hebben volgens mij (zoals het nu staat) geen mogelijkheid om over te stappen op een nieuwe vorm abbonement. Misschien dat dat nog gaat komen, en anders het contract uitdienen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Arnout schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:29:
[...]

KPN IBP gebruikers (ik neem even aan dat je daar één van bent) hebben volgens mij (zoals het nu staat) geen mogelijkheid om over te stappen op een nieuwe vorm abbonement. Misschien dat dat nog gaat komen, en anders het contract uitdienen lijkt mij.
Ik ben een Planet IPB gebruiker. Ik kan ook netjes inloggen en ik krijg de hele serie keuzes voorgelegd van de soorten abonnementen die ik zou kunnen nemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Als KPN IPB gebruiker kan ik daar niet inloggen (uiteraard)
Maar als ik klik op "Nog geen klant, Klik hier om u aan te melden." dan zie daar wel de 8-12Mbit staan .... ??? waarom staat dit dan niet op de KPN.com site zelf ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Laatst online: 10-02-2022
Bestaande IPB +ITV gebruiker, vandaag voor de 3e keer per telefoon pakket gewisseld van Lite naar Extra, en nou wel de bevestigings mail gehad, dus het kan wel (helaas ok deze order niet helemaal vlekkeloze upgrade maar dat zou nu ook opgelost moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer gebeld, 40 min doorverbonden en verbinding verbroken, maar toen gebeurde het eindelijk, ik werd geholpen :|

Nu staat er eindelijk een order op mijn kpn pagina.

Alleen geen mail gehad, maar goed, als ik de brief maar krijg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwachte opleverdatum: 10-7-2008 0:00:00

:)

Wie hebben dit nog meer gehad, en is het daadwerkelijk ook veranderd op die verwachte datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Een paar dagen geleden de actiecode ingevuld, maar sindsdien niks gehoord. Staat ook niks op de order status pagina :?
Afwachten of zelf via http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Package.aspx pakket wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Floppie schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:38:
Een paar dagen geleden de actiecode ingevuld, maar sindsdien niks gehoord. Staat ook niks op de order status pagina :?
Afwachten of zelf via http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Package.aspx pakket wijzigen?
Er achter aan bellen. Dit had ik ook namelijk. Zoals velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Splinter Cell schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:07:

:)

Wie hebben dit nog meer gehad, en is het daadwerkelijk ook veranderd op die verwachte datum?
Kreeg gisteren een brief dat ik per 7-7-2008 omgezet zou worden...
Maar verder nog niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Twynn schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:49:
[...]

Kreeg gisteren een brief dat ik per 7-7-2008 omgezet zou worden...
Maar verder nog niets veranderd.
Oke. Heb je je modem al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Gisteren meteen geprobeerd, maar nog steeds de oude snelheid. Misschien gaat het vandaag beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Twynn schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:00:
Gisteren meteen geprobeerd, maar nog steeds de oude snelheid. Misschien gaat het vandaag beter :)
Stonden er in die brief ook nog gebruikersnamen of wachtwoorden vermeldt? Of was het zo'n standaard brief dat je omgezet zou worden?

En moest je ook nog ergens een handtekening voor zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Geld dat resetten ook voor de Experia box (ST780) aangezien die toch uitzichzelf reset en update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, serieus, @#*( it. Ik heb het al 4x geprobeerd, en nu dit weer.

Status: Mislukt Hier kunt u uw huidige pakket wijzigen

Ik wacht wel tot einde van het jaar, meteen omzetten naar andere provider, stelletje prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ik ben kwa snelheid nu ook geupgrade:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
992 / 8128

Mijn modem kan dus alleen adsl 1 aan, 8mbit max. Ik vraag me af dat als ik een ander modem haal dan die 12Mbit krijg :P

Maar ik kreeg net nog een rare opzegbrief in de post van mijn oude planet abbo. De eind datum daarvan klopt niet :z 31 Maart 2009 (was ook de orginele opzegtermijn) Maar kon dus verschoven worden doordat ik dan een ander soort abbo bij kpn kreeg.

Hang alweer aan de telefoon :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:59:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen maar klakkeloos de instructies van KPN volgt. Je sluit zo maar een nieuw contract af. Mijn advies is om verder te kijken dan je neus lang is. We ondervinden inmiddels aan de lijfe dat het wederom eens een zooitje is bij KPN. Ik heb net de overstap aangevraagd naar xs4all only, zelfde snelheid, zelfde prijs en ik ga flink besparen op bellen via voip van xs4all. Verschillende providers met elkaar vergelijken kan hier.

Bijkomend voordeel is dat je ook geen downgrade kosten hebt als je gewoon minder wilt gaan betalen ipv meer snelheid.

My 2 ct's; kijk ook naar je andere opties!
Gelijk heb je, maar vergeet niet dat sommige mensen gewoon nog niet konden opzeggen en zomaar overstappen naar een andere provider ;) En dan is een nieuwe abbo bij kpn zelf nog niet eens zo slecht :)

Dat het dan een zooitje is is wel weer jammer idd, dit soort dingen zijn goed te voorkomen door mensen ruim van de voren in te lichten over de mogelijkheden die men heeft.

Overigens net dan aan de telefoon gezeten, maar dat zou goedkomen volgens de persoon die ik sprak. Omdat het inderdaad de orginele opzeg datum was stond het er zo in. Ik werd ervan verzekerd dat ik geen dubbele facturen zou krijgen :) we gaan het zien :)

Tis nu zo lijkt het niet druk bij kpn, dus als je nog moet bellen doe het dan nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:59:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen maar klakkeloos de instructies van KPN volgt. Je sluit zo maar een nieuw contract af. Mijn advies is om verder te kijken dan je neus lang is. We ondervinden inmiddels aan de lijfe dat het wederom eens een zooitje is bij KPN. Ik heb net de overstap aangevraagd naar xs4all only, zelfde snelheid, zelfde prijs en ik ga flink besparen op bellen via voip van xs4all. Verschillende providers met elkaar vergelijken kan hier.

Bijkomend voordeel is dat je ook geen downgrade kosten hebt als je gewoon minder wilt gaan betalen ipv meer snelheid.

My 2 ct's; kijk ook naar je andere opties!
Zegt degene die de hele tijd via zijn eigen site upgrades probeerde te slijten en nu via een partnerprogramma nog wat geld in het laadje te krijgen ...

[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 11-07-2008 18:11 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.