Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 64 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Misschien geen nieuws, misschien wel: zojuist liep ik op onze Zoetermeerse koopzondag door een Dixons-filiaal alhier, en zag dat zowel de bedrade als draadloze variant van de originele 1st-party Nintendo Gamecube controllers bizar afgeprijsd waren:

Purple/Clear wired controller: EUR 17,99
Wavebird wireless controller: EUR 19,99

Er stonder er resp. nog één en twee in de vitrine, ik heb niet gevraagd of ze achter nog meer hadden liggen. Op dixons.nl zijn ze niet meer te bestellen.

Met het oog op evt. partygamefanaten en mensen die ze willen hamsteren omdat ze toch ook op de Wii werken: sla nu je slag. :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48
Werken die wireless controllers van de GC ook gegarandeerd op de Wii?
Zo ja, dan ga ik ook maar es op zoek van de week. :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Exar_Kunn schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:03:
Werken die wireless controllers van de GC ook gegarandeerd op de Wii?
Zo ja, dan ga ik ook maar es op zoek van de week. :)
Volgends mij wel. Er was volgends Matt van IGN Wii genoeg ruimte om het blokje erin te kunnen pluggen. Dat was eigenlijk de enige zorg die je kon hebben geloof ik, want verder hoeft de Wii niks te doen om de signalen door te sturen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is natuurlijk niet te vergelijken met een echte Wiimote he? Bovendien staat het klepje van de Wii dan de hele tijd open met die lelijke bobbels aan de zijkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik kreeg net deze link van een vriend:
I absolutely promise you all that you'll be getting the info you want on the 14th.

I absolutely SWEAR to you all that you'll be getting the price, release date, list of games that will launch with the system, and a list of what comes with console itself on the 14th.

You know the drill, though. I can't spoil who my source is as he would kill me. I've known him for 9 years, and I'd trust him with my life. He got into Nintendo (or more accurately, NST) in 2000, by taking the classes at Digipen and getting on from there, as many Digipen students do.

I've seen how many people are complaining about how if Nintendo doesn't spill all on the 14th, they're going to be extremely upset, complete with the "Nintendo is stupid" rants and sudden lack of faith in the company. I can't sit back and let you people get upset over a lack of information at conference that is still six days away. You will get the information you want on the 14th.

The price will not disappoint. The date will not disappoint. The games will not disappoint, obviously. What comes in the box might disappoint a few of you, though. Nintendo is going to pack in the console itself of course, with two Wii remotes and two nunchuck attachments. As far as my source knows though, you won't be getting the classic controller packed in. Nintendo will also be deciding on the 13th, the day before the conference in other words, whether or not to add an SD memory card to the list of things included in the box.

To make up for the lack of the classic controller at launch, Nintendo is planning to pack in Wii Sports. The whole point behind the Wii is to get everyone in the family interested in gaming. Nintendo figures that two Wii remote and nunchuck controllers and Wii Sports will be an immediate hook for the audience they're aiming for. Many people remember those NES sports games as some of their favorite NES games. (RBI Baseball, anyone?) Nintendo is hoping to snag older fans back with this Wii Sports title. They're also hoping that older non-gamers (specifically, the parents that had kids that played games during the NES era) see the ease of the controller, remember that their kids played the NES versions, and gain an interest in Wii Sports themselves.

If you don't believe me now, you will in six days. So sit back, play your Gamecube for a few final memories before you pack it away and replace it with the Wii, and be ready for the 14th. You'll all be very happy.
Tja, het is weer een verhaaltje van iemand, die "zogenaamd" inside info heeft. Maar zo ongeloofwaardig klinkt het nieteens imo.

Nog maar een paar dagen en dan weten we het zeker :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:48:
[...]

Is hier nou al een definitieve oplossing van?? Ik heb het niet meer gevolgd, dus weet niet wat er nou uiteindelijk mee bedoeld werd.
Mmh, dat nieuwsbericht blijft knagen, ik heb dit ergens gevonden. In de laatste regels wordt gezegd: ''We're out of space''. Nou, logisch is dan de volgende pagina;

http://en.wikipedia.org/wiki/Out_of_Space

Kijk naar de datum op wanneer de CD gereleased is.. Jazeker, 9 November.

Edit;

Dit nieuwsbericht dus:
DID YOU KNOW? NINTENDO GAME OFFERINGS HEAT UP AS THE WEATHER COOLS DOWN

July 25, 2006 - The fourth quarter of 2006 will herald a new era for Nintendo with the launch of its remarkable new Wii™ home video game system. But that's not what this news item is about! How could that be, you ask? Perhaps the secret to the launch information for Wii is somehow encoded in the text of this news item. You might want to pore over it for a few hours before staying up all night to debate phraseology and comma placement with your friends online. Or maybe it's all just a scam to get you to read the other games we have launching this fall. One of the two.

As the weather cools down, the Nintendo portable game offerings heat up. FINAL FANTASY® V ADVANCE makes its way to Game Boy® Advance SP on Nov. 6. As series go, FINAL FANTASY is to video games what James Bond is to movies. FINAL FANTASY loyalists will enjoy an opportunity to debate which installment was best.

Nintendo DS™ owners are the big winners. Every week or so, another huge DS title hits, from the Touch Generations title Clubhouse Games™ to fan favorites like Elite Beat Agents™ and Yoshi's Island™ 2. Clearly a gamer's idea of paradise, here is Nintendo's upcoming DS lineup:

Oct. 9: Clubhouse Games™
Oct. 16: Nintendogs™ (Dalmatian)
Oct. 23: Magical Starsign™
Oct. 30: Pokémon® Ranger
Oct. 30: Children of Mana®
Nov. 6: Elite Beat Agents™
Nov. 13: Yoshi's Island™ 2
Dec. 4: Custom Robo™ Arena
Dec. 4: Kirby™ Squeak Squad

And, for Nintendo GameCube™ owners, The Legend of Zelda®: Twilight Princess will be available for you this fall. An enhanced version also will be a launch title for Wii. That will all happen on … Oh look, we're out of space.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Let op: verveling-van-een-nerd alert :P !
IGN Wii is bezig met het posten van info over de mini-games van Super Monkey Ball: Banana Blitz.
Dit zijn er precies 50.
Ze doen er elke doordeweekse dag één, en zijn begonnen op 8 september.
ergens in dit artikel staat:
uring the next couple of months -- and leading up to the launch of Nintendo's new console -- IGN Wii will update every day (Monday through Friday) with new details, screenshots and video for one mini-game in Super Monkey Ball: Banana Blitz. We aim to provide the most comprehensive breakdown of the minis in monkey history -- and we promise that when it's all over you'll have 50 more reasons to want SEGA's latest project
Als ik dank ga kijken, dan is 8 september + 10 weken is 17 november, een datum die we al vaker hebben gehoord toch :P ?
Naja, just my € 0,02 :) . En zoals ik al zei, ik verveelde me :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Vanitas schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:25:

Tja, het is weer een verhaaltje van iemand, die "zogenaamd" inside info heeft. Maar zo ongeloofwaardig klinkt het nieteens imo.

Klinkt allemaal prima wat mij betreft. Wii + 2 remotes + 2 Nunchucks en Wii Sports samen in één pack, daar ga ik voor. En dat zal dan de eerste keer in m'n leven worden dat ik een console ga kopen, als fervente PC-gamer! :P En dan koop ik er nog Zelda TP bij... Vermaak ik me voorlopig wel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 08:35

Smoonshine

Feyenoord!!

[...]

Nou, of het waar is, is natuurlijk nog te bezien. Maar als het waar is, ben ik toch wel blij verrast met wat er standaard bij de console zou zitten. Meteen 2 controllers en een game erbij. Dan heb je echt een ready-to-go pakket waarmee je meteen aan de slag kunt.

Het enige probleem waar ik nog mee zit, is welke games ik er in hemelsnaam bij moet kopen. Er zijn zoveel launch games die me echt tof lijken. CoD, Red Steel, NFS Carbon, ExciteTrucks, Zelda, Metroid, Monkey Ball. Allemaal spellen die ik eigenlijk echt wel wil spelen. Rayman koop ik er sowieso wel bij. De impressies en screenshots die ik er van gezien heb, hebben mij al zo'n beetje over de streep getrokken.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Haay schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:53:
[...]

Klinkt allemaal prima wat mij betreft. Wii + 2 remotes + 2 Nunchucks en Wii Sports samen in één pack, daar ga ik voor. En dat zal dan de eerste keer in m'n leven worden dat ik een console ga kopen, als fervente PC-gamer! :P En dan koop ik er nog Zelda TP bij... Vermaak ik me voorlopig wel mee!
Smoonshine schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:53:
[...]

Nou, of het waar is, is natuurlijk nog te bezien. Maar als het waar is, ben ik toch wel blij verrast met wat er standaard bij de console zou zitten. Meteen 2 controllers en een game erbij. Dan heb je echt een ready-to-go pakket waarmee je meteen aan de slag kunt.
En dat is nou precies wat Nintendo wil. Ze willen het hele gezin aan het gamen krijgen. Dus maken ze een console die niet zo duur is, innovatieve (simpel qua opzet) controls, leuke games die je samen kan spelen. Bijvoorbeeld als je aan het spelen en je pa/ma/zus/whatever ziet het en lijkt het ook wel leuk. Dan moet je wel een extra controller hebben wil diegene mee kunnen spelen. Dus zo gek is het niet dat ze er een 2e controller bij doen. Voor Nintendo is het toch maar een klein bedrag om een extra controller te maken en de consumenen zien dat ze "meer" krijgen dan bij een XBox 360.

En ook games als Wii Sports zijn natuurlijk perfect om te laten zien wat je met de Wii allemaal kan. Mocht het dan zo zijn dat je pa/ma games als Red Steel niet leuk vind, maar Wii Sports wel, dan is het enkel maar meegenomen voor Nintendo.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

XiN-eViL schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:33:
Let op: verveling-van-een-nerd alert :P !
IGN Wii is bezig met het posten van info over de mini-games van Super Monkey Ball: Banana Blitz.
Dit zijn er precies 50.
Ze doen er elke doordeweekse dag één, en zijn begonnen op 8 september.
ergens in dit artikel staat:

[...]

Als ik dank ga kijken, dan is 8 september + 10 weken is 17 november, een datum die we al vaker hebben gehoord toch :P ?
Naja, just my € 0,02 :) . En zoals ik al zei, ik verveelde me :P .
Ik ben echt benieuwd of je gelijk heb Opzich is je theorie niet gek. :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 09:08

Willybubba

Nut up or shut up.

Nog maar 3 dagen mensen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Op de frontpage zijn ze ook lekker snel:
nieuws: 'Prijs en releasedatum van Nintendo's Wii bekend'

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ofwel: "hoe mensen misleiden"
Ik zie niet graag t.net herleid worden tot een geruchten site :x

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Voor 250 euro koop ik dat ding ehct meteen, zeker met 2 controllers+nunchuks +Wii sports !!!
Als er geen SD kaartje bij zit koop je die ook voor een scheet en 2 knikkers !
Met Wii Sports heb je al dikke lol, zeker met Excite Trucks erbij helemaal.
NFS Carbon kan ook niet uiblijven, net als vele andere games.
Ik zit wel te wachten op een PONG game voor 2-4 spelers, dan lach je je echt kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 controllers! O+

instant win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
Maar een SD kaart heb je toch niet eens persee nodig?

er zat toch al 512MB ingebouwd in de wii zelf? of is dat inmiddels alweer veranderd?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Boeb0e schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:46:
ofwel: "hoe mensen misleiden"
Ik zie niet graag t.net herleid worden tot een geruchten site :x
Op de voorpagina hebben ze daan een handje van, zolang het tussen quote tekens staat, schijnen ze alles als titel te mogen gebruiken. Jammer!
gabiballetje schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:57:
Ik zit wel te wachten op een PONG game voor 2-4 spelers, dan lach je je echt kapot :P
Je kent misschien het filmpje wel van tafeltennis, humor met z'n vieren :D. Allemaal een strak gezicht, controller perfect verticaal houden en op en neer en op en neer... en op en neer _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Hoedje op 11-09-2006 12:17 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What comes in the box might disappoint a few of you, though. Nintendo is going to pack in the console itself of course, with two Wii remotes and two nunchuck attachments. As far as my source knows though, you won't be getting the classic controller packed in. Nintendo will also be deciding on the 13th, the day before the conference in other words, whether or not to add an SD memory card to the list of things included in the box.
Klinkt goed. (Wie kan er nu in hemelsnaam 'dissapointed' zijn als we echt 2 controllers + 2 nunchucks krijgen?) 8)7

Maar dat verhaal van de memorycard maakt het hele bericht een stuk ongeloofwaardiger voor mij. Pas de dag voor de conferentie een besluit nemen? Hoe bizar. Wat hopen ze op de 13e te weten dat nu nog niet duidelijk is? Gratis een third party product (of gaan ze ook zelf memorycard produceren?) weggeven bij een console klinkt op een één of andere manier ook heel erg on-nintendo.

Ik denk dat hij gewoon heeft geprobeerd een zo realistisch mogelijke gok te nemen, en als hij perongeluk gelijk krijgt zal iedereen denken dat hij echt een insider kent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:36:
Ik denk dat hij gewoon heeft geprobeerd een zo realistisch mogelijke gok te nemen, en als hij perongeluk gelijk krijgt zal iedereen denken dat hij echt een insider kent. ;)
Hij herhaalt zelfs dingen die al door Nintendo zelf gezegd zijn. Nintendo heeft eerder al aangegeven dat er mogelijk twee controllers worden meegeleverd en dat de Classic controller niet meegeleverd zou worden omdat niet iedereen die controller zou gebruiken. Ik denk ook dat het hele verhaal verzonnen is en dat hij alleen aandacht wil.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Kan je eigenlijk een Cube controller gebruiken in plaats van een classic controller?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Willybubba schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:27:
Kan je eigenlijk een Cube controller gebruiken in plaats van een classic controller?
er is nog niet veel geweten over de virtual console, maar ik zie geen reden waarom ze dat niet zouden laten werken :)
*edit* juist ja...Wii games met classic controller...de layout verschilt natuurlijk wel veel (dual analog?), dat kan wel problemen opleveren. Toekomst zal het uitwijzen, maar ik vrees ervoor

[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 11-09-2006 14:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Willybubba schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:27:
Cube spellen kan je met de cube controller spelen. Wii spelen moet je met de wii controller spelen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Is het eigenlijk al bekend of er games komen met online multiplayer? Dat de Wii online kan voor updates etc. weet ik, maar komen er ook games met multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Fl0yd schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:35:
Is het eigenlijk al bekend of er games komen met online multiplayer? Dat de Wii online kan voor updates etc. weet ik, maar komen er ook games met multiplayer?
Waarom wil je updates. Ik wil een compleet spel als ik hem koop :P

Verder komt er online multiplayer. Alleen het eerste half jaar van nintendo spellen. Boehoe :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Fl0yd schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:35:
Online multiplayer is het eerste dat van de Wii is aangekondigd. Er is alleen nog niet bekend wat de eerste titels zijn die het zullen ondersteunen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
disjfa schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:32:
[...]

Cube spellen kan je met de cube controller spelen. Wii spelen moet je met de wii controller spelen.
Hoezo ben je hier zo zeker van? Aantal knoppen is immers gelijk alleen de layout is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thormodo schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:09:
[...]

Hoezo ben je hier zo zeker van? Aantal knoppen is immers gelijk alleen de layout is wat anders.
Omdat dit al aangekondigd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ehm om volledig te zijn, sommige Wii spellen kun je sowieso ook met de Cube controller spelen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dat was bij mij nog niet bekend. Ik wist wel dat je VC spellen met de cube controller kon doen. Maar Wii spellen gaan toch geen gebruik maken van GC controllers? Dat zou een hele rare zet zijn van Nintendo. Je promoot je nieuwe systeem met de nieuwe controllers en dan ga je spellen ontwikkelen die er niet eens gebruik van maken. Het was toch het idee om het spelen van games makkelijk te maken? Dan kun je niet nog eens aankomen met het gebruik van een oude cube controller. En ook niet gedeeltelijke ondersteuning vind ik zelf. De Wii is een nieuwe console met een eigen controller, dus in mijn ogen geen ondersteuning in nieuwe games voor een Cube controller.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben het helemaal met je eens, maar van een aantal games is al bekend dat ze beide controllers gaan ondersteunen, en ik geloof dat SSB:B alleen de Cube controller ondersteunt (al is dat nog steeds een beetje vaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Smoonshine schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:42:
Maar Wii spellen gaan toch geen gebruik maken van GC controllers? Dat zou een hele rare zet zijn van Nintendo.
Lijkt me helemaal geen rare zet als iedereen die al een cube heeft, niet ook nog eens een paar classic controllers moeten kopen maar gewoon de cube controllers kan gebruiken. Je moet immers ook al de Wii-Mote + Nunchuck halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:52:
Ik ben het helemaal met je eens, maar van een aantal games is al bekend dat ze beide controllers gaan ondersteunen, en ik geloof dat SSB:B alleen de Cube controller ondersteunt (al is dat nog steeds een beetje vaag).
Dat geloof je zelf toch niet hoop ik? nintendo gaat een game op de wii uitbrengen waar je vervolgens eerst een GC controller voor moet kopen... lijkt me sterk. Er was trouwens al gezegd dat er wii controlls zouden komen voor ssb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SSB zou de classis controller ondersteunen omdat de besturing daarmee beter zou zijn, maar de classic controller /= cube controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij dat ze een Zelda-Pack toevoegen. Dat is denk voor ons het meest interesante :) Verkoop dat leuke kartonnen doosje voor een 150 tal euro's en je hebt een markt afzet 8)7 *me included*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:56:
Lijkt mij dat ze een Zelda-Pack toevoegen. Dat is denk voor ons het meest interesante :) Verkoop dat leuke kartonnen doosje voor een 150 tal euro's en je hebt een markt afzet 8)7 *me included*
Ik denk niet dat Nintendo van plan is de console te verkopen voor een relatief lagere prijs dan de DS of de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ook al zou een SSBB veel beter spelen met een classic controller, dan nog zou ik het een domme zet vinden. Mensen die nieuw bij Nintendo zijn en dus geen GC hebben, moeten dan dus 6 extra controllers (als er 2 wii-motes in het standaard pakket zitten) kopen om al hun spellen met zijn 4en te kunnen doen. Want zeg nou zelf, Smash Brothers is het leukst met zijn 4en.

Het onderscheidende aspect van de Wii is de nieuwe controller. Daar hoort in mijn ogen geen X360/PS3 style controller bij. Dat je voor de VC spellen een classic/cube controller kunt gebruiken is logisch, maar voor nieuwe Wii games zou ik toch echt voor de nieuwe controller gaan. Dat is per slot van rekening de reden om een Wii aan te schaffen lijkt mij.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De nieuwe controller zal ook werken, maar ze zouden zich in eerste instantie richten op de classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er later niet gezegd dat ze ook gewoon goede wiicontrolls zouden maken? hetzij met minder gebruik van de motionsensors. Lijkt mij vrij dom om een game te maken waarbij mensen eerst weer een andere controller moeten aanschaffen om het spel goed te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:46:
De nieuwe controller zal ook werken, maar ze zouden zich in eerste instantie richten op de classic.
Dat klopt. Ik ga gewoon in op het feit dat je 6 controllers zou moeten kopen om alles met zijn 4en te spelen. En dat je door spellen te maken voor de classic controller het hele nieuwe aspect van de wii teniet doet. In zo'n geval had ik liever een hele krachtige machine gezien met vette graphics. Voor spellen met een classic controller kun je net zo goed op de Cube blijven, want grafisch gaat het er ook al niet echt op vooruit. Als het spel dan toch grotendeels op de classic controller is toegespitst, dan houd ik het wel bij de Cube versie. Daar heb ik al voor betaald en die doet het ook met classic/cube controllers.

Tuurlijk hoef je SSBB niet te kopen, maar toch is het het vervolg op een van de betere cube titels. Daar verwacht je wat van, zeker in combinatie met de nieuwe Wii controls. Maar ze zullen eerst wel SSBB uitbrengen en dan over een jaar een nieuwe Smash Brothers die exact hetzelfde is, maar dan wel met Wii controls.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Smoonshine schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:33:
Ook al zou een SSBB veel beter spelen met een classic controller, dan nog zou ik het een domme zet vinden. Mensen die nieuw bij Nintendo zijn en dus geen GC hebben, moeten dan dus 6 extra controllers (als er 2 wii-motes in het standaard pakket zitten) kopen om al hun spellen met zijn 4en te kunnen doen. Want zeg nou zelf, Smash Brothers is het leukst met zijn 4en.
Er is nooit gezegd dat SSBB niet met de nieuwe controller speelbaar is, alleen dat SSBB ook met de GC controller speelbaar zal zijn.
Het onderscheidende aspect van de Wii is de nieuwe controller. Daar hoort in mijn ogen geen X360/PS3 style controller bij. Dat je voor de VC spellen een classic/cube controller kunt gebruiken is logisch, maar voor nieuwe Wii games zou ik toch echt voor de nieuwe controller gaan. Dat is per slot van rekening de reden om een Wii aan te schaffen lijkt mij.
Alle spellen die tot nu toe gebruik kunnen maken van de GC controller, kunnen ook de Wiimote gebruiken. Een GC poort als Rampage ondersteunt bijvoorbeeld zowel de Wiimote, maar ook de GC-controller. De GC-controller als extra optie bieden vind ik eerlijk gezegd geen probleem. Het is pas een probleem als een developer de moeite niet neemt om een spel geschikt te maken voor de Wii controller. Dat zal ook negatief uitpakken voor de developer, simpelweg omdat niet iedereen een Gamecube of Classic controller in zijn/haar bezit zal hebben en de afzetmarkt voor de game vanzelf kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

MetroidPrime schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:54:
[...]

Er is nooit gezegd dat SSBB niet met de nieuwe controller speelbaar is, alleen dat SSBB ook met de GC controller speelbaar zal zijn.

[...]

Alle spellen die tot nu toe gebruik kunnen maken van de GC controller, kunnen ook de Wiimote gebruiken. Een GC poort als Rampage ondersteunt bijvoorbeeld zowel de Wiimote, maar ook de GC-controller. De GC-controller als extra optie bieden vind ik eerlijk gezegd geen probleem. Het is pas een probleem als een developer de moeite niet neemt om een spel geschikt te maken voor de Wii controller. Dat zal ook negatief uitpakken voor de developer, simpelweg omdat niet iedereen een Gamecube of Classic controller in zijn/haar bezit zal hebben en de afzetmarkt voor de game vanzelf kleiner wordt.
In mijn ogen zou een spel dat ook via de classic controller speelbaar is, de Wii functies overbodig maken. Omdat het spel dan zonder motion sensing te spelen is, zullen die functies worden overgenomen door de 2de analoge pook op een classic controller verwacht ik. Ik verwacht dat je dan van die half half gameplay krijgt. Mensen zonder Wii controls moeten een eerlijke kans hebben tegenover de mensen met. Waardoor je dus met Wii controls tegengewerkt zal gaan worden.

Dit is puur speculatie hoor. Maar ik zie gewoon liever dat developers al hun focus leggen op 1 speelmanier. Zo krijg je niet dat een van de beide manieren slecht is uitgewerkt, of erger nog allebei niet goed uitgewerkt. Iedereen met een Wii heeft straks (2?) Wii controllers. Waarom dan ook besturing maken voor een classic controller. Als ik met een classic controller wil spelen, dan koop ik wel een 360.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Smoonshine schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:07:
[...]

In mijn ogen zou een spel dat ook via de classic controller speelbaar is, de Wii functies overbodig maken. Omdat het spel dan zonder motion sensing te spelen is, zullen die functies worden overgenomen door de 2de analoge pook op een classic controller verwacht ik. Ik verwacht dat je dan van die half half gameplay krijgt. Mensen zonder Wii controls moeten een eerlijke kans hebben tegenover de mensen met. Waardoor je dus met Wii controls tegengewerkt zal gaan worden.
Dat zal ongetwijfeld gebeuren, maar dit kan uiteraard ook gebeuren met spellen die helemaal geen GC-controller ondersteuning krijgen. Het kan ook goed gaan, zie bijvoorbeeld Twilight Princess. De beide controls zitten niet in dezelfde versie, maar dit is ook een spel dat voor de Gamecube controller is ontworpen en waar later Wii-controls aan zijn toegevoegd, toch wijken de Wii controls af van de Gamecube controls.
Dit is puur speculatie hoor. Maar ik zie gewoon liever dat developers al hun focus leggen op 1 speelmanier. Zo krijg je niet dat een van de beide manieren slecht is uitgewerkt, of erger nog allebei niet goed uitgewerkt. Iedereen met een Wii heeft straks (2?) Wii controllers. Waarom dan ook besturing maken voor een classic controller. Als ik met een classic controller wil spelen, dan koop ik wel een 360.
De Classic controller heeft nog steeds features die de Xbox 360 en PS3 controllers niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Smoonshine zit toch niet zo te muggeziften man. No offence, maar je klinkt bijna als een ps/xbox fanboy.

Nintendo heeft gewoon bij SSB de GC controllerfunctionaliteit ingebouwd om mensen tegemoet te komen. Om ervoor te zorgen dat je die game nog steeds met zijn 4 kunt spelen zonder dat je 4 nieuwe controllers nodig hebt.
Volgens mij wordt de wii geleverd met 1 controller. Als je dan SSB op de GC hebt, samen met 3 controllers, dan hoef je om SSBWii met zijn 4 te spelen geen nieuwe controllers te kopen. Je gebruikt namelijk gewoon je GC controllers.
Wil je per se de wii controls met zijn 4 gebruiken, dan koop je gewoon 4 wii controllers. Maar ik vind het een mooie zet van Nintendo om die backwards compatibility in te bouwen. En daar ga jij hen dan even op lopen afzeiken?

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Je sluit de classic controller aan op de Wiimote. Je hebt dus de volledige functionaliteit van de Wiimote ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Little Bear schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:42:
Nintendo heeft gewoon bij SSB de GC controllerfunctionaliteit ingebouwd om mensen tegemoet te komen. Om ervoor te zorgen dat je die game nog steeds met zijn 4 kunt spelen zonder dat je 4 nieuwe controllers nodig hebt.
De GC controller is niet hetzelfde als de classic controller. Voor zover ik weet wordt SSB ontworpen voor de classic controller en kun je het niet spelen met de GC controller. Nintendo heeft volgens mij ook gezegd dat Wii spellen niet speelbaar zullen zijn met de GC controller. Dus jouw verhaal lijkt mij niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Little Bear schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:42:
Smoonshine zit toch niet zo te muggeziften man. No offence, maar je klinkt bijna als een ps/xbox fanboy.

Wil je per se de wii controls met zijn 4 gebruiken, dan koop je gewoon 4 wii controllers. Maar ik vind het een mooie zet van Nintendo om die backwards compatibility in te bouwen. En daar ga jij hen dan even op lopen afzeiken?
Die backwards compatibility vind ik harstikke mooi. Daar gaat mijn verhaal ook helemaal niet over. En aangezien ik zelf een cube heb, hoef ik idd geen controllers bij te kopen. Mijn punt is gewoon dat ik straks een Wii koop om spellen te spelen die gebruik maken van de Wii mogelijkheden. Niet om spellen te spelen die daar geen gebruik van maken. Plus het feit dat je daar als nieuwkomeling dan nog weer extra controllers bij moet kopen.

Tsja, en een px/xbox fanboy, dan heb je de verkeerde voor je. Ik ben de afgelopen jaren echt Nintendo verslaafd geraakt en de stijl van de X360/PS3 staat me helemaal niet aan. Tuurlijk krijg je mooie plaatjes, maar verder blijf je dezelfde spellen spelen die je nu ook speelt. Ik zie ook echt ontzettend uit naar de Wii en kan niet wachten tot ik er zelf een heb. Maar dat betekent natuurlijk niet dat alles wat Nintendo doet alleen maar perfect is. Ik vind dat dat ook gewoon gezegd mag worden. Daarnaast wil ik mijn mening af en toe ook nog wel eens een beetje aandikken om een beetje de knuppel in het hoenderhok te gooien O-)

@fuzzyeyebrows1 : Volgens mij heeft Nintendo wel gezegd dat in ieder geval de Gyro functies nog werken dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Smoonshine op 11-09-2006 23:04 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Laatst online: 01-10 17:15

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

MetroidPrime schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:04:
[...]

Je sluit de classic controller aan op de Wiimote. Je hebt dus de volledige functionaliteit van de Wiimote ter beschikking.
Ik denk dat het feit dat je dan wireless kan gamen de enige functie van de wiimote is die je dan kan gebruiken. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:00:
[...]

Ik denk dat het feit dat je dan wireless kan gamen de enige functie van de wiimote is die je dan kan gebruiken. Verder niets.
Nintendo denkt daar anders over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:04:
[...]

Hoe wou jij de wiimote en classic controller tegelijk gebruiken? of heb jij soms 3 armen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Laatst online: 01-10 17:15

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

MetroidPrime schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:30:
[...]

Nintendo denkt daar anders over hoor.
Hoe dan? Het doel van de classic controller is het spelen van oude games, dus games die geen wii controls hebben. Ik zie dan geen andere functie die ze zouden kunnen gebruiken.

Maarja even wat anders, Ik lees net op een forum dat nintendo zoekt naar mensen die kunnen inpakken.

http://www.armleg.com/for...85&mforum=mozlapunkmessag

Allemaal speculatie natuurlijk om dit verhaal heen, maar zou toch nog wel kunnen, de kans is klein, maar de kans is er. Apple achtige launch misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door fuzzyeyebrows1 op 11-09-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Laatst online: 05-10 20:24

Hironshy

Orooo!!!

fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:00:
[...]
Wat dacht je van de rumble, speaker(microfoon), motion-sensor en de memory in de Wiimote. Lijkt me best wel leuk om snes spellen(mario-kart met motion-sensor anyone?) online te spelen en dan communiceren(microfoon) via de Wiimote. Tenminste als online met de VC games uberhaupt mogelijk is.
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:31:
[...]

Hoe wou jij de wiimote en classic controller tegelijk gebruiken? of heb jij soms 3 armen :+
Maybe klik je de Wiimote vast aan de classic controller. Design van controllers kan immers nog veranderen.

Dit zijn allemaal speculaties van mij, zeg het maar alvast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:34
Ik dacht juist dat er over SSB werd gezegd dat het werd ontwikkeld met "traditionele controls" in gedachten, waarmee werd bedoeld dat de beweging en handelingen met de stick+knoppen moeten worden gevormd. Oftewel geen motion-sensing controls, maar ook geen Cube/Classic controller nodig daar de Wiimote/nun-chuck combo al de benodigde controls heeft (stick+minimaal 4aktie knoppen).

Dat het misschien vaag was ben ik het wel mee eens omdat niemand het zeker lijkt te weten, maar toen ik het IGN artikel destijds las was dit mijn veronderstelling. Kan het natuurlijk weer fout hebben.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Wauw! Net de ts eens goed doorgelezen. Ben niet zo'n console-iemand en heb het laatste half jaar niet meer gegamed :P, maar de Wii spreekt mij echt aan! Zag eerst veel meer heil in de Xbox360 of de PS3, vooral omdat de specs daarvan beter zijn.

Maar nu ik alles zo lees, bv dat ie backwards compatible is met de GameCube games, zeer klein is, 'goedkoop' is, nieuw soort gameplay dmv afstandsbediening controller, enz enz :9, twijfel ik er zeker aan om de Wii aan te schaffen als ie uit is (zeker als de 'classic' controller standaard meegeleverd wordt, vriend van me heeft erg veel GameCube games die ik vast wel mag lenen ;)).

Vergeef me als het al gepost is, maar zoals ik het nu begrijp zijn binnen een aantal dagen de richtprijzen bekend? Heb de knippe nu leeg, maar wil hier best een beetje voor 'sparen' :P. Overigens neem ik aan dat voor veel Wii games ook de classic controller nodig is, of willen ze elk Wii spel dmv de afstandsbedieningcontroller laten spelen? Lijkt mij niet ideaal... (maar ik kan het ook mis hebben, nog geen speelervaring ermee immers ;)).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:51

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Is er al iets bekend over een Europese release voor Baten Kaitos Origins? De US releasedatum staat op 25 september dus ik zou verwachten dat een Europese dan niet lang meer op zich laat wachten (of in ieder geval de informatie hierover).

Ik heb op verschillende releaselijsten gekeken maar kan er niks over vinden, dit spel wordt mijn laatste GC-aanschaf :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:31:
[...]

Je hebt maar twee armen nodig hoor, je kunt de Wiimote waarschijnlijk aan de onderkant van de Classic controller vastklikken. In de E3 versie van de controller was er een knop die je moest indrukken zodat je iets aan de classic controller kon vastkoppelen.
SuperPaddo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:06:
Vergeef me als het al gepost is, maar zoals ik het nu begrijp zijn binnen een aantal dagen de richtprijzen bekend? Heb de knippe nu leeg, maar wil hier best een beetje voor 'sparen' :P.
Als het goed is ben je dat bij het doorlezen van de TS tegengekomen. ;)
Overigens neem ik aan dat voor veel Wii games ook de classic controller nodig is, of willen ze elk Wii spel dmv de afstandsbedieningcontroller laten spelen? Lijkt mij niet ideaal... (maar ik kan het ook mis hebben, nog geen speelervaring ermee immers ;)).
De Classic Controller zal waarschijnlijk niet meegeleverd worden omdat deze voornamelijk bedoeld is voor de backwards compatibility en niet iedereen daarvan gebruik zal maken. Het is de bedoeling dat Wii spellen de nieuwe controller gebruiken, maar het is ook mogelijk om de Classic Controller te gebruiken als een spel daar geschikt voor is. Je moet echter niet verwachten dat er veel spellen zullen zijn die Classic Controls als meer dan een alternatieve control optie zullen bieden, de hele console draait juist om die nieuwe controller en niet iedereen zal een Classic Controller hebben.

[ Voor 71% gewijzigd door MetroidPrime op 12-09-2006 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Het hele gedoe bij SSB gaat er toch om dat je gewoon je oude cube controllers kunt gebruiken om het te spelen? Dus niet de classic shell die nintendo levert of iets anders. Voor zover ik weet kan je nog gewoon je oude cube controllers op de wii aansluiten, en daarmee dan SSB'en. Zie ik dus enkel maar heil in. Backwards compatibility op gebied van controllers dus, ik heb het in dit geval niet over games.

Iedereen lijkt er vanuit te gaan dat je beter goede wii controls hebt dan beide controls en half brak. Ik zie echter niet waarom beide controllers niet erg lekker weg zouden spelen.

Smoonshine ik zei niet dat je een ps/xbox fanboy was, weet dat het niet zo is. Maar objectief gezien vond ik (lees de ironie: "objectief vond ik"...) dat je posts nogal nintendo-basherig overkomen. Tuurlijk is niets perfect, maar heeft nintendo dan ooit echt teleurgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Little Bear schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:10:
Het hele gedoe bij SSB gaat er toch om dat je gewoon je oude cube controllers kunt gebruiken om het te spelen? Dus niet de classic shell die nintendo levert of iets anders. Voor zover ik weet kan je nog gewoon je oude cube controllers op de wii aansluiten, en daarmee dan SSB'en. Zie ik dus enkel maar heil in. Backwards compatibility op gebied van controllers dus, ik heb het in dit geval niet over games.

Iedereen lijkt er vanuit te gaan dat je beter goede wii controls hebt dan beide controls en half brak. Ik zie echter niet waarom beide controllers niet erg lekker weg zouden spelen.

Smoonshine ik zei niet dat je een ps/xbox fanboy was, weet dat het niet zo is. Maar objectief gezien vond ik (lees de ironie: "objectief vond ik"...) dat je posts nogal nintendo-basherig overkomen. Tuurlijk is niets perfect, maar heeft nintendo dan ooit echt teleurgesteld?
Nee, Nintendo heeft mij nog nooit echt teleurgesteld. Nou ja, op het feit na dat de Cube nu toch echt wel dood is. Bijna alle winkels hebben nog maar 10 cube titels staan en dat was het dan ook wel weer. Daarom denk ik ook dat Nintendo Super Paper Mario doorgeschoven heeft naar de Wii(toch?).

Misschien is dat ook wel een voorteken dat de Wii nu zeer snel in de winkel ligt en dat ze alweer ruimte moeten maken voor de Wii :).

Maar volgens mij zit je met SSB wel mis. Nintendo heeft ooit gezegd dat je geen Wii games met Cube controllers kon besturen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat doen. SSBB met Cube controllers zou ook weinig toevoegen aan het bestaande concept. Ze hebben wel gezegd dat het op klassieke controls gericht zou zijn. Dus misschien is het ook wel zo dat je de Wii controller zonder nunchuck moet kantelen en zo het spel kan bedienen. Aangevuld met motion controls dan. Springen en naar beneden stampen kan prima gebeuren met motion controls en geeft het spel toch een andere feel. Eigenlijk hoop ik op een SSBB waarop je door middel van de nunchuck controls met bewegingen supervette combos kunt maken en bijvoorbeeld een schietaanval kunt richten. Volgens mij moet dat echt mogelijk zijn en dan heb je meteen een spectaculaire beat'em up die daadwerkelijk anders is.

Waar ik trouwens ook echt naar uitkijk is Battalion Wars ii. De eerste heb ik nooit gehaald, omdat de speelduur niet al te lang was en er geen multiplayer is. De stijl leek me wel erg leuk. Met de multiplayer in 2 is ook het probleem met de speelduur verholpen, dus die komt er ook gewoon.

Mario Strikers heeft me nog niet kunnen overtuigen eigenlijk. Zie niet echt wat er anders aan is, buiten het stukje met keepen. Ik ben wel erg benieuwd naar de "Soccer game" van Konami. Die staat voor volgend jaar en lijkt mij een PES titel te worden. Alleen heeft de X360 het komende jaar het alleenrecht op voetbalgames. In ieder geval wel op PES gebied.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
In de [N]gamer stond bij de preview dat de maker van het spel had gezegt dat SSBB wordt gespeeld met de Classic Controller. Nu is alleen de vraag(als hij zich tussendoor niet bedacht heeft) of je ipv. de Classic Controller ook de Cube Controller kan gebruiken, maar daarvoor moeten we maar gewoon afwachten tot 14 september lijkt me, speculeren heeft ook weinig zin...

En waarom zouden alle games zonodig gebruik moeten maken van de nieuwe controls? Op de NDS heb je toch ook spellen die niet echt gebruik maken van het touchscreen maar toch leuk zijn? (bijv New Super Mario Bros.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Little Bear schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:10:
Het hele gedoe bij SSB gaat er toch om dat je gewoon je oude cube controllers kunt gebruiken om het te spelen? Dus niet de classic shell die nintendo levert of iets anders.
Nee, niet dus. Dat heb jij er van gemaakt. Ik heb dat verhaal namelijk nog nergens gelezen behalve in jouw posts. Maar misschien heb je er een bron van? :)
Voor zover ik weet kan je nog gewoon je oude cube controllers op de wii aansluiten, en daarmee dan SSB'en. Zie ik dus enkel maar heil in. Backwards compatibility op gebied van controllers dus, ik heb het in dit geval niet over games.
Dat kan ook, maar om Cube spellen te spelen en niet om Wii spellen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Smoonshine schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:33:
Nee, Nintendo heeft mij nog nooit echt teleurgesteld. Nou ja, op het feit na dat de Cube nu toch echt wel dood is. Bijna alle winkels hebben nog maar 10 cube titels staan en dat was het dan ook wel weer. Daarom denk ik ook dat Nintendo Super Paper Mario doorgeschoven heeft naar de Wii(toch?).
De cube of nintendo zijn hier niet teleurstellend, maar de massa heeft ervoor gekozen om de cube links te laten liggen. Daarom moet nintendo wel eieren voor zijn geld kiezen, en de cube laten sterven.
Maar volgens mij zit je met SSB wel mis. Nintendo heeft ooit gezegd dat je geen Wii games met Cube controllers kon besturen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat doen. SSBB met Cube controllers zou ook weinig toevoegen aan het bestaande concept. Ze hebben wel gezegd dat het op klassieke controls gericht zou zijn. Dus misschien is het ook wel zo dat je de Wii controller zonder nunchuck moet kantelen en zo het spel kan bedienen. Aangevuld met motion controls dan. Springen en naar beneden stampen kan prima gebeuren met motion controls en geeft het spel toch een andere feel. Eigenlijk hoop ik op een SSBB waarop je door middel van de nunchuck controls met bewegingen supervette combos kunt maken en bijvoorbeeld een schietaanval kunt richten. Volgens mij moet dat echt mogelijk zijn en dan heb je meteen een spectaculaire beat'em up die daadwerkelijk anders is.
Discussie loopt hier dus ten einde, aangezien we uitgaan van verschillende standpunten. Ik ging/ga (nog altijd niet duidelijk) ervan dat de oude cube controllers zijn aan te sluiten. Als dat niet het geval is, zie ik er ook geen nut in om de classic shell te gebruiken. Ik kan me echter wel voorstellen dat er mensen die liever de shell gebruiken als hun polsen moe te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:02:
[...]

Nee, niet dus. Dat heb jij er van gemaakt. Ik heb dat verhaal namelijk nog nergens gelezen behalve in jouw posts. Maar misschien heb je er een bron van? :)

Dat kan ook, maar om Cube spellen te spelen en niet om Wii spellen te spelen.
Ik geloof dat dus in dit topic gelezen te hebben, maar kan zijn dat ik met rap te willen zijn verkeerde dingen gelezen heb. Blijkbaar zijn er nog anderen die hetzelfde denken als ik, en ook anderen die het tegengestelde denken. Laten we dus maar wachten tot nintendo komt met een officiele bevestiging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 14:40
hoe ongelooflijk zalig zou het zijn als nintendo op hun event zou zeggen dat de Wii meteen verkrijgbaar is en ze de week erop al shippen naar de winkels...

*droomt helemaal weg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

heh...hier wordt veel te veel gepost wanneer ik niet op men werk zit. Plots zitten we 2 pagina's verder :).

Is het niet wat tijd om te bezinnen? Door de voortdurende stroom aan positieve berichten en mensen die naar nintendo komen (vooral dan pc gamers en 360 bezitters die een secundair platform willen) lijkt er toch aardig wat arrogantie te ontstaan op dit forum

Smoonshine stelt de functionaliteit van de classic controllers vs developers in vraag (een terechte zorg vind ik trouwens), en hij wordt direct neergesabeld als een ps3/360 "fanboy" terwijl de meesten verdomd goed weten dat hij dat NIET is. Is het zover gekomen dat we niet meer kritisch kunnen nadenken? Het kan niet allemaal positief zijn, laat een mens toch zijn gedacht zeggen zonder dat hij schrik moet hebben voor de gevolgen. Fanboy wars beginnen op deze manier ;)

Over smash bros: ik hoop dat deze zowel met classic als GC controllers speelbaar zijn. 4 classic controllers moeten kopen is een stevige aankoop in het begin, dus zal je aanvankelijk met je GC controllers spelen. Het zou echter vreemd aanvoelen als je na 5 jaar nog je gc controllers moet bovenhalen voor die enkele launchgames die je nog eens wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Boeb0e schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:31:
heh...hier wordt veel te veel gepost wanneer ik niet op men werk zit. Plots zitten we 2 pagina's verder :).

Is het niet wat tijd om te bezinnen? Door de voortdurende stroom aan positieve berichten en mensen die naar nintendo komen (vooral dan pc gamers en 360 bezitters die een secundair platform willen) lijkt er toch aardig wat arrogantie te ontstaan op dit forum

Smoonshine stelt de functionaliteit van de classic controllers vs developers in vraag (een terechte zorg vind ik trouwens), en hij wordt direct neergesabeld als een ps3/360 "fanboy" terwijl de meesten verdomd goed weten dat hij dat NIET is. Is het zover gekomen dat we niet meer kritisch kunnen nadenken? Het kan niet allemaal positief zijn, laat een mens toch zijn gedacht zeggen zonder dat hij schrik moet hebben voor de gevolgen. Fanboy wars beginnen op deze manier ;)
Het hele fanboy gebeuren wordt ook veel te ver doorgetrokken. Zelfs als een diehard pc gamer zegt dat een bepaalde console hem leuker zou lijken, wordt ie voor fanboy uit gemaakt. Je kan geen negatieve of positieve kritiek meer geven zonder een fanboy genoemd te worden. Ik hoop dat die hype snel over gaat want op echt alle forums zie je het gebeuren.

Over de wii, hoe raar het ook klinkt, hoe dichter bij launch hoe meer ik neig naar andere consoles. Na de hype van de E3 begon voor mij de interresse voor de controler steeds verder af te nemen, nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DeepSeven schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:55:
Over de wii, hoe raar het ook klinkt, hoe dichter bij launch hoe meer ik neig naar andere consoles. Na de hype van de E3 begon voor mij de interresse voor de controler steeds verder af te nemen, nog meer mensen last van?
Heb inderdaad wel minder interesse dan in het begin en ik maak me ook nog steeds zorgen over de lag, die volgens mij aanwezig is als je alleen gebruik maakt van de gyroscoop functie. Dus als de Wiimote intern bepaald hoe hij gekanteld is. Het wijzen en het "zwaaien" kan ie volgens mij wel zonder lag bepalen, maar het kantelen lijkt wel van niet. Misschien kan het ook wel niet anders, want volgens mij heeft de PS3 controller ook een lag bij de tiltfunctie.

Dat die lag er is, zie je telkens bij TH terugkomen en volgens mij ook bij dat Wii sports vliegspel.

Maar zoals ik al vaker had aangegeven, gaat het mij eigenlijk alleen maar om spellen als Mario Kart. Als dat een topper wordt dan is die Wii zijn geld al waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-09-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSBB zul je gewoon met de GameCube controller kunnen spelen, is in ieder geval op de E3 gezegd door Matshihiro Sakurai. Die gast had eigenlijk Nintendo verlaten maar is teruggekomen toen Iwata vroeg of hij smash bros wilde maken. Hij wil geen motion sensor controls voor Smash bros gebruiken en dus gebeurt het niet, Nintendo is veel te bang dat hij er weer vandoor gaat.

Hij ging oorspronkelijk weg omdat hij
A)smash bros melee niet verder af mocht maken, verdere ideen als het bewegen dan DK's stropdas en kleding van characters e.d, grote story modes, meer stages.
B)Kirby Air ride was voor hem de druppel die de emmer liet overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSBB zul je gewoon met de GameCube controller kunnen spelen, is in ieder geval op de E3 gezegd door Matshihiro Sakurai. Die gast had eigenlijk Nintendo verlaten maar is teruggekomen toen Iwata vroeg of hij smash bros wilde maken. Hij wil geen motion sensor controls voor Smash bros gebruiken en dus gebeurt het niet, Nintendo is veel te bang dat hij er weer vandoor gaat.
Uhm NEIN. Op de E3 of vlak erna is al gezegd dat er ook wiimote controlls zouden komen. Lijkt mij trouwens ook niet meer dan logisch. Niet iedereen heeft een GC controller en ook niet iedereen heeft een classic controller, daarbij valt het hele nut van de Wii weg als je games alleen speelbaar gaat maken voor een normale controller want dan kan je net zo goed een x360 of ps3 kopen en naar mooie gfx kijken of een current gen console kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:26:
[...]
Uhm NEIN. Op de E3 of vlak erna is al gezegd dat er ook wiimote controlls zouden komen. Lijkt mij trouwens ook niet meer dan logisch. Niet iedereen heeft een GC controller en ook niet iedereen heeft een classic controller
So? Als je spel niet speelbaar is met de wiimote en je hebt geen controller voor het spel dan speel je hem toch niet :P
daarbij valt het hele nut van de Wii weg als je games alleen speelbaar gaat maken voor een normale controller want dan kan je net zo goed een x360 of ps3 kopen en naar mooie gfx kijken of een current gen console kopen.
Alweer. So? Als je een spel wilt maken voor de wii maar niet de wiimote wilt gebruiken is dat toch geen probleem. Kan je nog altijd zat spellen maken. Net als de ds. Je word niet bij elk spel gedwongen met het touchscreen te spelen.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

disjfa schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:29:
[...]

So? Als je spel niet speelbaar is met de wiimote en je hebt geen controller voor het spel dan speel je hem toch niet :P

[...]

Alweer. So? Als je een spel wilt maken voor de wii maar niet de wiimote wilt gebruiken is dat toch geen probleem. Kan je nog altijd zat spellen maken. Net als de ds. Je word niet bij elk spel gedwongen met het touchscreen te spelen.
Een developer zal zich wel in de vingers snijden als hij een spel maakt alleen voor de classic controller. Ik zou zelf geen spel kopen waarvoor ik eerst nog een andere controller moet kopen om het te spelen. Laat staan meerdere om te multiplayeren. En ik denk niet dat ik de enige daarin ben.

SSB is één van de grotere franchises van Nintendo. Ik kan me niet voorstellen dat Nintendo het toestaat om dat spel volledig voor cube of classic controllers te programmeren. Zeker Nintendo zal zich moeten bewijzen met de nieuwe controller mogelijkheden. Dan kun je niet aankomen met het verhaal dat 1 van je grootste franchises geen gebruik gaat maken van Wii controls, omdat dat niet makkelijk zou werken. Dan snijden ze zich ook nog eens in de vingers met hun melding dat ze gamen simpeler willen maken.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Er is dan ook nergens gezegd dat er geen wii controls zouden komen. Er is enkel gezegd dat er OOK classic/gc controls zouden komen.

Why not implementing the best of both worlds? Wat ze dus ook doen, ook al blijken er te zijn die het daar niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Voor zover ik weet kun je (in de meeste gevallen) of de Wii+nunchuks gebruiken, OF de GC controllers, maar er komt ook een nieuwe Wii controller uit in gamepad formaat, en dat is dan voor de mensen die geen GameCube hebben, dus die kun je ook los kopen, het zou wel ff kunnen duren voordat die er zijn misschien.
Ik heb er al modellen van gezien, dus ff zoeken dan maar he :D
Ze lijken een beetje op de GC controllers, maar iets platter eigenlijk, geheel wit ook, ook de knoppen, waar kleine kleurcodes opzitten, dus niet zo enorm 'my first sony kleurig'.

[ Voor 28% gewijzigd door gabiballetje op 12-09-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

gabiballetje schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:26:
Voor ozver ik weet kun je (in de meeste gevallen) of de Wii+nunchuks gebruiken, OF de GC controllers, maar er komt ook een nieuwe Wii controller uit in gamepad formaat, en dat is dan voor de mensen die geen GameCube hebben, dus die kun je ook los kopen, het zou wel ff kunnen duren voordat die er zijn misschien.
Err nee. Voor de meeste gevallen kan je geen wii spellen spelen met de GC controller. Klaar. Mischien dat er spellen komen die het wel gaan ondersteuen. Zoals hierboven besproken. Maar de bedoeling is dat je nieuwe controllers koopt volgens nintendo :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
disjfa schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:28:
[...]

Err nee. Voor de meeste gevallen kan je geen wii spellen spelen met de GC controller. Klaar. Mischien dat er spellen komen die het wel gaan ondersteuen. Zoals hierboven besproken. Maar de bedoeling is dat je nieuwe controllers koopt volgens nintendo :)
Daar gaat heel mijn punt niet over, dat is done and said, het punt is dat het soms wel kan, maar er ook nieuwe controllers komen, en daar had ik nog vrijwel niemand over gehoord.

Ik vind het wel slordig van Nintendo, omdat ze zelf hebben gezegd dat je vaak GC controllers kon gaan gebruiken, maar blijkbaar zijn ze van idee verandert, wel slim overigens, marketing truc he, net als alle Gameboy versies, smerig vind ik, maar slim.

[ Voor 18% gewijzigd door gabiballetje op 12-09-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet hoe jullie denken 8)7 Ik koop een wii maar wil met GC controller gaan gebruiken. Waar de FUCK koop je in hemelsnaam dan een Wii voor? koop dan een current gen consolem, heb je dezelfde gfx en normale controlls of koop een ps3/x360 voor normale controlls en uber gfx. Als nintendo Wii games ook voor de GC controller gaat maken zou ik dat echt dom en lomp vinden, dan valt het bestaansrecht van de Wii weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:34
gabiballetje schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:37:
[...]

Daar gaat heel mijn punt niet over, dat is done and said, het punt is dat het soms wel kan, maar er ook nieuwe controllers komen, en daar had ik nog vrijwel niemand over gehoord.

Ik vind het wel slordig van Nintendo, omdat ze zelf hebben gezegd dat je vaak GC controllers kon gaan gebruiken, maar blijkbaar zijn ze van idee verandert, wel slim overigens, marketing truc he, net als alle Gameboy versies, smerig vind ik, maar slim.
Dat is de classic controller, die de afgelopen pagina's al veelvuldig is genoemd en in de TS staat. Itt tot de Cube controller is deze wat NES/SNES vriendelijker gezien de knoppen layout en dergelijke.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:59:
Ik snap echt niet hoe jullie denken 8)7 Ik koop een wii maar wil met GC controller gaan gebruiken. Waar de FUCK koop je in hemelsnaam dan een Wii voor? koop dan een current gen consolem, heb je dezelfde gfx en normale controlls of koop een ps3/x360 voor normale controlls en uber gfx. Als nintendo Wii games ook voor de GC controller gaat maken zou ik dat echt dom en lomp vinden, dan valt het bestaansrecht van de Wii weg.
Je snapt idd het punt niet. Jij spreekt over het algemeen. Alsof wij zeggen dat ALLE wii games met de cube controller gespeeld gaan kunnen worden. Dat is niet het geval. We hebben het hier specifiek over cube controls in één wii spel, namelijk SSB.
Verder gaat je vergelijking niet op. Je bent met een current gen bijna niets meer, omdat er geen games meer op uitkomen. Al had de wii geen unieke controller maar wel deze gfx, dan zou ik hem nog kopen om de unieke nintendo gameplay te blijven hebben. Daar zijn ze in het verleden immers altijd in geslaagd. Eender welk cube spel geeft mij een betere ervaring als het gros van de ps2/xbox spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

DeepSeven schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:55:
[...]

Ik was in het begin juist enorm sceptisch tegenover de Wii en hoe het allemaal zou gaan werken. De laatste tijd komt er echter steeds meer gameplay footage en info en raak ik juist meer overtuigd dat het wel wat gaat worden. Vooral het aanbod in games en de nieuwe gameplay zien er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Op 1 ding kun je geloven met Nintendo, gameplay is alles !!!
Hoeveel spellen van Nintendo zelf zijn slecht en verkopen slecht ? Bijna geen een, ze weten waar het gebeurt, uberGFX is leuk, maar speelt het niet fijn, dan heb je er niets aan, GFX verrijken, maar GFX zonder Gameplays is useless. Nee ik hang niet de gameplay ridder uit, ga maar na bij jezelf, het is gewoon zo.
De Wii probeert nu ook nog eens een nieuwe soort gameplay, met de motion sensitive controller met nunchuk. De PS3 heeft een PS2 controller met motion sensing (die naar ik gok minder goed is) en ZONDER rumble, terwijl ze dat 6 jaar geleden al samen konden, Sony maakt er een beetje een potje van.
Wii gaat niet voor uber GFX zoals de 360 en de PS3, maar voor gameplay, en dat werkt, een PS3 en 360 zal ik niet kopen, te duur, en ik heb al een pc voor de mooie plaatjes.
Heel veel mensen hadden eerst hun bedenkingen bij de Wii, sins de E3 is dat allemaal weg, en de PS3 krijgt het toch echt een stuk moeilijker.
Make mine Nintendo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Wow, wat een discussie. Ik vroeg me eigenlijk alleen maar af of je de GC controller kon gebruiken voor Virtual Console games, is all :P

Wii games horen met de Wii controller lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je snapt idd het punt niet. Jij spreekt over het algemeen. Alsof wij zeggen dat ALLE wii games met de cube controller gespeeld gaan kunnen worden. Dat is niet het geval. We hebben het hier specifiek over cube controls in één wii spel, namelijk SSB.
Neemt niet weg dat de reden waarvoor je een Wii aanschaft, wegvalt zodra je normale controlls gaat gebruiken.
Verder gaat je vergelijking niet op. Je bent met een current gen bijna niets meer, omdat er geen games meer op uitkomen.
lol, er zijn al duizenden games voor uit, hoezo zou je er niks meer mee kunnen? je kan er meer mee dan het beperkte aanbod aan next gen games.
Al had de wii geen unieke controller maar wel deze gfx, dan zou ik hem nog kopen
Ja maar de wii heeft die gfx niet, zodra de controller wegvalt is de Wii niks meer dan een current gen console met heel weinig games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Het controlls zijn niet de enige reden waarom je een wii koopt. De spellen zijn ook al vele malen interesanter dan die van de concurrentie. Daarnaast zijn het er verschrikkelijk veel.. niet enkele zoals bij de gamecube.
De DS heeft toch ook zat geniale games die net zogoed op de psp hadden gekund? Toch verkoopt het en speelt het heerlijk. Verschrikkelijke onzin dat de Wii zonde Wiimote geen goede console zou kunnen zijn dus.

Je koopt een Nintendo console voor de Nintendo games. De Wiimote maakt van slechts van een hele goede console een revolutionaire console!

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Genoeg geruzie over de controller:

De ESRB heeft de mogelijke Virtual Console launch line-up van Sega gelekt:
  • Ecco the Dolphin
  • Altered Beast
  • Toe Jam & Earl
  • Golden Axe
  • Columns
  • Sonic the Hedgehog
  • Ristar
Ik vind de lijst een beetje aan de korte kant, maar er zitten erg mooie titels tussen. Hopelijk weten we deze week welke titels er vanaf de launch beschikbaar zullen zijn.

Ik hoop alleen niet dat de Virtual Console dezelfde kant uitgaat als Xbox Live Arcade. Op Xbox Live Arcade komen er maar erg weinig nieuwe titels bij, terwijl er erg veel vraag naar is. Het grootste deel van de nieuwe spellen zijn dan ook nog eens spellen zoals Astropop en Feeding Frenzy, terwijl spellen zoals Street Fighter II, Texas Hold 'Em en Lumines Live steeds maar weer uitgesteld werden/worden. Ik hoop dat de Virtual Console launch line-up dan ook meteen een groot aantal titels zal tellen (minstens 20-30) en dat Nintendo er voor zorgt dat er met enige regelmaat nieuwe spellen bij komen.

Super Metroid moet ook een launch-titel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Collaborator schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:03:
De DS heeft toch ook zat geniale games die net zogoed op de psp hadden gekund? Toch verkoopt het en speelt het heerlijk. Verschrikkelijke onzin dat de Wii zonde Wiimote geen goede console zou kunnen zijn dus.

Je koopt een Nintendo console voor de Nintendo games. De Wiimote maakt van slechts van een hele goede console een revolutionaire console!
Voor DS games die niet gebruik maken van 2 schermen of het touch screen hoef je geen extra controller te kopen. Je hebt gelijk als je zegt dat veel goede ds games ook makkelijk op de psp hadden gekund. Games hoeven wat mij betreft ook niet allemaal volledig gebruik te maken van de nunchuck controller. Games die dat niet doen zouden, vind ik, wel speelbaar moeten zijn met alleen een gekantelde remote.

Een nintendo console koop je ook voor een groot gedeelte voor de Nintendo games, zoals je al zegt. Maar op dit moment zijn de Wii Nintendo games vaak niet meer dan nieuwe Wii versies van oude Nintendo games. Wanneer je dan de Wii controls wegneemt, blijft er niet veel meer over dan de Cube versie die je al had, met misschien wat extra opties. Daar hoef je dus geen Wii voor te kopen, maar voldoen de Cube versies nog prima.

Zonder de speciale controls zou de Wii niet meer zijn dan een ietwat opgevoerde Cube die de strijd met de PS3 en X360 gegarandeerd zou verliezen, alleen al vanwege de kracht van het apparaat. Dan zouden veel 3rd parties de Wii ook links laten liggen.

Als ik kijk naar Ubisoft, dan zijn die zeker met Rayman echt op de goede weg met de Wii. De overige consoles krijgen een platformer, maar wij krijgen een speciale Rayman versie, speciaal voor de Wii gemaakt. Dit soort dingen geven de Wii bestaansrecht.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Het probleem met Xbox live arcade is dat bijna alle games niet geemuleerd worden maar helemaal worden omgezet voor de 360.. dus 720p en online multiplayer. Nintendo is dat voor zover aangekondigd niet van plan en bied gewoon de originele spellen aan.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik begrepen had worden de spellen voor de Virtual Console wel 480p.. klopt dat? zijn er eigenlijk al screenshots van die games uitgelekt zodat/of we het verschil met het origineel kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wie van jullie heeft er eigenlijk een TV die om kan gaan met een progressive signaal? Enerzijds wordt er in dit topic vaak gezegd dat niemand een HDTV heeft (die allemaal om kunnen gaan met progressive signalen) en anderzijds is 480p kennelijk een mooi signaal om binnen te krijgen op je niet-HDTV, die meestal geen progressive signaal aankunnen... Gevolg daarvan is dat een 480p signaal minder mooi wordt weergegeven dan een gewoon normaal PAL signaal dat een hogere resolutie kent...

[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-09-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 14:40
Weet iemand hoe het zit met de warmtevorming van de Wii? (iets gelezen ergens ofzo) want als je die xbox360 topic checkt zijn ze daar allemaal bezig dat als je die xbox in een gesloten kastje zet de boel precies elk moment kan opfikken en je hem langs elke kant zoveel cm ruimte geven, etc... Ik hoop dat zo'n zeik niet bij de Wii zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:33:
Wie van jullie heeft er eigenlijk een TV die om kan gaan met een progressive signaal? Enerzijds wordt er in dit topic vaak gezegd dat niemand een HDTV heeft (die allemaal om kunnen gaan met progressive signalen) en anderzijds is 480p kennelijk een mooi signaal om binnen te krijgen op je niet-HDTV, die meestal geen progressive signaal aankunnen... Gevolg daarvan is dat een 480p signaal minder mooi wordt weergegeven dan een gewoon normaal PAL signaal dat een hogere resolutie kent...
Ik heb wel een LCD TV. Alleen heeft mijn tv geen component ingang. Ik heb wel een DVI ingang op mijn tv. Ik ga straks proberen om de component naar VGA te converteren en dan weer van VGA naar DVI. Mijn TV kan wel progressive aan iig.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:26:
Voor zover ik begrepen had worden de spellen voor de Virtual Console wel 480p.. klopt dat? zijn er eigenlijk al screenshots van die games uitgelekt zodat/of we het verschil met het origineel kunnen zien?
Alle Virtual Console spellen zijn 480p. Het mooie is dat het geen enkele moeite kost om de spellen in 480p weer te geven. De framebuffer bijvoorbeeld Gamecube is al progressive, ook bij spellen die geen progressive scan ondersteunen, pas als het beeld naar de TV wordt gestuurd wordt het beeld naar 480i omgezet. Ik denk dat dit ook zo is bij de andere consoles.
Ik heb hier een HDTV staan die (uiteraard) progressive scan aan kan. Het verschil merk je wel, het progressive beeld oogt iets rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

onze beamer is héél blij met een progressive signaal :)
verder zal ik op men eentje ook op mijn vga scherm spelen. Met een klassiek interlaced signaal moet je al direct een tv-kaart gebruiken of een standaard vga-box (en die dingen geven LELIJKE resultaten) aansluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 12-09-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
MetroidPrime schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:09:
Genoeg geruzie over de controller:

De ESRB heeft de mogelijke Virtual Console launch line-up van Sega gelekt:
  • Ecco the Dolphin
Ik heb Ecco voor de PC ooit gekocht... dat spel is moeilijk... :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Overigens denk ik dat je op tweakers.net niet echt een reëel cijfer krijgt over het gemiddelde aantal HDtv's onder de bevolking. Hier zitten, verwacht ik, veel meer mensen die hun audio/video/computer zaakjes erg goed voor elkaar hebben. Nintendo wil ook mensen bereiken die voorheen niets van computergames moesten hebben. Onder die gemeenschap zijn HDtv's denk ik veel minder gemeengoed. Vandaar ook de keus van Nintendo om geen HD te ondersteunen. Nintendo verwacht dat ze door de console goedkoper te maken meer verkopen dan wanneer ze HD ondersteunen voor een hogere prijs.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:03:
Ik heb hier een HDTV staan die (uiteraard) progressive scan aan kan. Het verschil merk je wel, het progressive beeld oogt iets rustiger.
Je merkt het ook wel, maar je snapt mijn punt natuurlijk wel. Enerzijds wordt vaak gezegd dat mensen toch geen HDTV hebben en dat HDTV dus niet nodig is. Dan kun je anderzijds moeilijk volhouden dat je het goed vindt dat er een 480p signaal weergegeven kan worden, omdat dat signaal vrijwel alleen maar op HDTV's mooier weergegeven wordt, omdat die wel met progressive signalen om kunnen gaan. Dan moet je ook zeggen dat 480p net zo overbodig is als HDTV. Ik vind het niet erg dat het er op zit, maar ik sta ook niet te juichen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.jef schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:58:
Weet iemand hoe het zit met de warmtevorming van de Wii? (iets gelezen ergens ofzo) want als je die xbox360 topic checkt zijn ze daar allemaal bezig dat als je die xbox in een gesloten kastje zet de boel precies elk moment kan opfikken en je hem langs elke kant zoveel cm ruimte geven, etc... Ik hoop dat zo'n zeik niet bij de Wii zal zijn...
Ik denk dat dat wel goed zit. Nintendo heeft eigelijk altijd hun zaakjes wat betreft kwaliteit van hardware wel op orde gehad. De wii is ook niet echt snel, en als je de inhoud van de wii vergelijkt met bv een laptop heeft een laptop relatief minder ruimte terwijl die meer hitte produceren en laptops blijven ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:17:
[...]

Je merkt het ook wel, maar je snapt mijn punt natuurlijk wel. Enerzijds wordt vaak gezegd dat mensen toch geen HDTV hebben en dat HDTV dus niet nodig is. Dan kun je anderzijds moeilijk volhouden dat je het goed vindt dat er een 480p signaal weergegeven kan worden, omdat dat signaal vrijwel alleen maar op HDTV's mooier weergegeven wordt, omdat die wel met progressive signalen om kunnen gaan. Dan moet je ook zeggen dat 480p net zo overbodig is als HDTV. Ik vind het niet erg dat het er op zit, maar ik sta ook niet te juichen ofzo.
Nintendo heeft alleen nooit gezegd dat HDTV overbodig is. Het standpunt van Nintendo is juist dat de consolemarkt nog niet klaar is voor HDTV omdat het grootste deel van de potientiële afzetmarkt voorlopig nog geen HDTV toestel heeft. Er is nu al toegezegd dat de opvolger van de Wii wel HDTV ondersteuning zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:25:
Nintendo heeft alleen nooit gezegd dat HDTV overbodig is. Het standpunt van Nintendo is juist dat de consolemarkt nog niet klaar is voor HDTV omdat het grootste deel van de potientiële afzetmarkt voorlopig nog geen HDTV toestel heeft. Er is nu al toegezegd dat de opvolger van de Wii wel HDTV ondersteuning zal krijgen.
Dat bedoel ik natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Sterrencatalogus update!
  • 5000 - Mega Man Battle Network 5: Double Team
  • 4500 - Geist
  • 4200 - Polarium Advance
EDIT: Alle drie spellen zijn op erg grote schaal beschikbaar. Er zijn van ieder spel 200 exemplaren in de catalogus gezet.

[ Voor 31% gewijzigd door MetroidPrime op 12-09-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Overigens staat het nieuws nu ook op de officiele nintendo NL site:
Op vrijdag 15 september organiseert Nintendo een groots evenement voor genodigden. Het onderwerp: Wii.

Honderden vertegenwoordigers van de Europese pers zijn uitgenodigd om bij deze bijzondere gelegenheid aanwezig te zijn. Ondanks dat dit helaas betekent dat het publiek deze bijeenkomst niet kan bijwonen, wil dat nog niet zeggen dat jij het belangrijkste Nintendo-nieuws van het jaar hoeft te missen.

Op vrijdag zullen we de Wii-bijeenkomst hier volledig verslaan. Alles wat bekend wordt gemaakt, zul je hier onmiddellijk vers van de pers kunnen lezen.

Wat is er allemaal aan de hand dan? Dat is voor jou een vraag en voor ons een weet. Maar zoals de verleidelijke tekst op de uitnodiging al zegt:

We denken dat jullie allemaal enthousiast, geïntrigeerd en geïntresseerd zullen zijn in wat we jullie willen laten zien.

Dit is een evenement dat je niet mag missen. Wii promise.

Als je daarnaast een VIP 24:7 bent, zorg er dan voor dat je je Lounge in de gaten houdt voor exclusief Wii-nieuws later deze week.

uhm...

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.