RegioLockMrVegeta schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:43:
Misschien domme vraag, maar is het dan niet goedkoper om een Wii uit de VS te halen? Of is dat weer te duur door de verzendkosten etc?
Mja daarom wacht ik nog ff met VistaMetroidPrime schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:29:
[...]
Ik ben er al achter wat de oorzaak was, Windows Vista weigert af en toe alle filmpjes en muziek af te spelen en heeft dan een reboot nodig.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Dat betekend dat het alleen games uit de VS kan spelen? En niet uit EU/Jap?
En waarschijnlijk zit je dan ook met het "internet" wat dan niet werkt etc.. dat is wel jammer, maar ach 1 x een "grote" investering en je zit voor 2 jaar gebeiteld!
250 euro, op 19 november, geen probleem. Alleen die Wii sports lijkt me nou niet echt

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Over internet gesproken, ze hebben niets over online games gezegtMrVegeta schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:36:
[...]
Dat betekend dat het alleen games uit de VS kan spelen? En niet uit EU/Jap?
En waarschijnlijk zit je dan ook met het "internet" wat dan niet werkt etc.. dat is wel jammer, maar ach 1 x een "grote" investering en je zit voor 2 jaar gebeiteld!
250 euro, op 19 november, geen probleem. Alleen die Wii sports lijkt me nou niet echtmeer
, of ligt dat aan mij...
en wat pix

Wie spot het Ati logo

[ Voor 31% gewijzigd door S2S op 14-09-2006 10:43 ]
Dat komt omdat de Nunchuck juist 1 van de uitbreidingen is voor de Wii-mote. Het hele idee achter de Wii-mote was immers dat je die kon uitbreiden met verschillende dingen. De nunchuck is daar 1 van en is momenteel een beetje tot standaard verheven. Er is dan ook weinig bekend over andere uitbreidingen, maar die zullen er vast wel komen.Anoniem: 16195 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:08:
Het is mijn nog steeds officieel niet duidelijk of er nou standaard 1 of 2 controllers bij zitten als de Wii gekocht wordt.. Ik vind het ook een beetje raar dat de controller en de nunchuck los van elkaar verkocht worden, die 2 horen toch samen?
* Anoniem: 16195 is een beetje blond
Overigens gebruiken bepaalde games alleen de Wii-mote. Op dit moment ken ik alleen Excite Truck die dat doet. Ik verwacht overigens dat maar weinig games voor die methode kiezen, maar goed, dat wijst zich vanzelf.
Ik verwacht dus dat ze gewoon de zaken apart verkopen ivm de toekomst. Mochten ze dan met uitbreidingen komen, dan kun je dus kiezen wat je wil. Desalniettemin ben ik het wel met je eens: ze kunnen beter de Wii-mote en Nunchuck bundelen, of er nu een prijsverschil aan vast hangt of niet. Voorlopig zul je toch voornamelijk de bundel nodig hebben voor de meeste games.
Jawel ik meeen in de presentatie wel een Slide gezien te hebben met daarop afgebeeld 2 Wii's die dan met elkaar verbonden zouden zijn, net na de slide van Pokemon Battle Revolution. Volgens mij is die Online speelbaar.S2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:37:
[...]
Over internet gesproken, ze hebben niets over online games gezegtgeen online games met launch ,lijkt me.
Is er eigenlijk iets bekend gemaakt over de kleur waarin in ie gelaunched word? Of wordt het uiteindelijk alleen maar het gekopieerde apple white?
Verder hier nog een trailer gevonden op de Japanse Wii Site...
Maar vind het niet zo intressant beetje boring games... Veel blije heutemeteut...

Trailer
[ Voor 17% gewijzigd door Sur_G op 14-09-2006 10:46 ]
Ik denk ook niet dat je Wii Sports als volwaardige titel moet gaan zien. Het lijkt mij meer een demo om mensen kennis te laten maken met de Wii. Dus leuk om 'vreemden' mee te laten stoeien, maar ik verwacht niet dat je maanden achter elkaar Wii Sports speelt.MrVegeta schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:36:
[...]
250 euro, op 19 november, geen probleem. Alleen die Wii sports lijkt me nou niet echtmeer
, of ligt dat aan mij...
250 euri voor een pack met 2 controllers en Wii sports vind ik overigens nog wel een redelijke prijs. Anders vind ik het in verhouding maar een duur ding, aangezien de controllers al vrij duur zijn. Een Xbox gaat al voor 130/140 euro over de toonbank, terwijl de Wii kwa componenten niet heel veel duurder lijkt te zijn. Het lijkt mij dat de Wii dus best voor 199 over de toonbank kan en dan houd ik al rekening met de dure controller. Wii Sports zie ik meer als demo game die echt geen 50 euro waard is.
uhm...
Anoniem: 93354
hahahaha Nintendo does it again. Helemaal hypen dat hun event groter word dan E3, ja het is idd groter, een veel grotere tegenvaller 
Ik vind het echt geweldig hoe nintendo iedereen er iedere keer weer bij weet te naaien. Ze roepen al maaaanden dat ze niet als laatste willen launchen. Wanneer launchen ze? juist, veel later dan de concurrentie. Wat nog mooier is, is dat het er ook nog eens dik inzit dat ze de Wii in europa pas gewoon in April 2007 uitbrengen
Hoe dan ook dat is dus leugen #1.
En dan nog de prijs. Nintendo roept al de hele tijd onze console moet een betaalbare familie console worden (vandaar ook voor een deel de ''slechte'' hardware specs). Wat doen ze nu? de wii voor 250 dollar (wat hier vast minimaal 250 euro word) in de winkels liggen
dat is maar een paar tientjes minder dan een x360 waarbij je wel goede hardware krijgt. En dan moet je ook nog eens 60 euro voor een controller neer tellen
leugen #2 van nintendo.
Ik vind het echt een enorme naaistreek van nintendo. Dat de wii niet krachtig werd vond ik niet erg want je had de controller en de prijs zou laag blijven, nu betaal je gewoon de volle mep terwijl je er in hardware niks voor terug krijgt. En dan komen er ook nog maar eens 17 launchgames ipv de beloofde 27 van de E3.
Nintendo heeft bij mij al hun sympathie verspeeld door deze 2 geintjes. Nintendo doet nu niks anders dan hun klanten naaien door voor veel geld een minderwaardig product te verkopen (een gc kost 50 dollar om te maken dus no way dat een Wii 250 kost). Ik zit er aan te denken om nintendo maar lekker in hun eigen sop te laten gaar koken, bij sony betaal je 600 euro, maar dan krijg je tenminste wel een high tech console waar sony ook nog eens verlies op maakt. Bij nintendo krijg je een GC 1.5 voor bijna de helft van een ps3.
Sowieso snap ik er geen reet van, alles wat nintendo nu aan het doen is klopt voor geen meter met het plan wat ze zogenaamd met de Wii hadden. 250 dollar/euro is nou niet bepaald een familie console prijs (zeker niet met zulke specs) en dure controllers helpen daar al helemaal niet aan mee plus de debiel laate launch. Ik kan je nu al vertellen dat niemand weet wat een Wii is want Sony komt gewoon weer met een gigantische ps3 campagne zelfs al hebben ze veel te weinig consoles.

Ik vind het echt geweldig hoe nintendo iedereen er iedere keer weer bij weet te naaien. Ze roepen al maaaanden dat ze niet als laatste willen launchen. Wanneer launchen ze? juist, veel later dan de concurrentie. Wat nog mooier is, is dat het er ook nog eens dik inzit dat ze de Wii in europa pas gewoon in April 2007 uitbrengen
En dan nog de prijs. Nintendo roept al de hele tijd onze console moet een betaalbare familie console worden (vandaar ook voor een deel de ''slechte'' hardware specs). Wat doen ze nu? de wii voor 250 dollar (wat hier vast minimaal 250 euro word) in de winkels liggen
Ik vind het echt een enorme naaistreek van nintendo. Dat de wii niet krachtig werd vond ik niet erg want je had de controller en de prijs zou laag blijven, nu betaal je gewoon de volle mep terwijl je er in hardware niks voor terug krijgt. En dan komen er ook nog maar eens 17 launchgames ipv de beloofde 27 van de E3.
Nintendo heeft bij mij al hun sympathie verspeeld door deze 2 geintjes. Nintendo doet nu niks anders dan hun klanten naaien door voor veel geld een minderwaardig product te verkopen (een gc kost 50 dollar om te maken dus no way dat een Wii 250 kost). Ik zit er aan te denken om nintendo maar lekker in hun eigen sop te laten gaar koken, bij sony betaal je 600 euro, maar dan krijg je tenminste wel een high tech console waar sony ook nog eens verlies op maakt. Bij nintendo krijg je een GC 1.5 voor bijna de helft van een ps3.
Sowieso snap ik er geen reet van, alles wat nintendo nu aan het doen is klopt voor geen meter met het plan wat ze zogenaamd met de Wii hadden. 250 dollar/euro is nou niet bepaald een familie console prijs (zeker niet met zulke specs) en dure controllers helpen daar al helemaal niet aan mee plus de debiel laate launch. Ik kan je nu al vertellen dat niemand weet wat een Wii is want Sony komt gewoon weer met een gigantische ps3 campagne zelfs al hebben ze veel te weinig consoles.
Zover ik weet is het 1 controler, maar hij bestaat uit 2 onderdelenSmoonshine schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:46:
[...]
Ik denk ook niet dat je Wii Sports als volwaardige titel moet gaan zien. Het lijkt mij meer een demo om mensen kennis te laten maken met de Wii. Dus leuk om 'vreemden' mee te laten stoeien, maar ik verwacht niet dat je maanden achter elkaar Wii Sports speelt.
250 euri voor een pack met 2 controllers en Wii sports vind ik overigens nog wel een redelijke prijs. Anders vind ik het in verhouding maar een duur ding, aangezien de controllers al vrij duur zijn. Een Xbox gaat al voor 130/140 euro over de toonbank, terwijl de Wii kwa componenten niet heel veel duurder lijkt te zijn. Het lijkt mij dat de Wii dus best voor 199 over de toonbank kan en dan houd ik al rekening met de dure controller. Wii Sports zie ik meer als demo game die echt geen 50 euro waard is.
@b3n666
Overdrijven is ook een kunst, launch is praktisch PS3 launch
[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 14-09-2006 10:49 ]
Hmmm, die bewgende beelden van RE zien er wel erg lekker uit.Sur_G schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:44:
[...]
Verder hier nog een trailer gevonden op de Japanse Wii Site...
Maar vind het niet zo intressant beetje boring games... Veel blije heutemeteut...
Trailer
Ik kan echt niet wachten om dit te spelen
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23-05 09:36
Turn it up loud, captain!
TopicstarterVolgens mij heb je moeite om het feit te begrijpen dat Matt Cassamasina niet hetzelfde is als Nintendo.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:48:
hahahaha Nintendo does it again. Helemaal hypen dat hun event groter word dan E3, ja het is idd groter, een veel grotere tegenvaller
Nee, dat is geen leugen. Nintendo heeft aangegeven dat ze niet als laatste willen launchen, dat is niet hetzelfde als het daadwerkelijk niet als laatste launchen. Dat kan dus per definitie geen leugen zijn.Ik vind het echt geweldig hoe nintendo iedereen er iedere keer weer bij weet te naaien. Ze roepen al maaaanden dat ze niet als laatste willen launchen. Wanneer launchen ze? juist, veel later dan de concurrentie. Wat nog mooier is, is dat het er ook nog eens dik inzit dat ze de Wii in europa pas gewoon in April 2007 uitbrengenHoe dan ook dat is dus leugen #1.
Volgens mij weet jij niet wat een leugen is. Nintendo heeft altijd gezegd dat de console maximaal $250 zou zijn, dus dat kan nooit een leugen zijn.Wat doen ze nu? de wii voor 250 dollar (wat hier vast minimaal 250 euro word) in de winkels liggendat is maar een paar tientjes minder dan een x360 waarbij je wel goede hardware krijgt. En dan moet je ook nog eens 60 euro voor een controller neer tellen
leugen #2 van nintendo.
Je bent wel heel erg aan het overdrijven.
EDIT: De Virtual Console blijkt ook MSX spellen te gaan krijgen. Nu maar hopen dat daar Metal Gear 1 & 2 tussen zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 14-09-2006 11:11 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 63813
de wii wordt zeker goedkoop van mij! aangezien ik hem zoals het er nu uit ziet nieteens meer ga halen
Maar ik kan de frustratie van b3n666 wel begrijpen. Ik ben nou ook niet echt helemaal overwhelmed...
[ Voor 11% gewijzigd door Sur_G op 14-09-2006 11:07 ]
Plus het feit dat die 250 euro niet eens officieel bevestigd is, het enigste wat er is is een stukje uit de New York Times waar in zou staan dat de Wii 250 us Dollar zou gaan kosten. En ook dat is niet bevestigd door Nintendo zelf, dat is een gok oid van de NYT.
Maar komt dit door Nintendo's berichtgevingen zelf of door de geruchten die niet kloppen?Sur_G schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:06:
Maar ik kan zijn frustratie wel begrijpen. Ik ben nou ook niet echt helemaal overwhelmed...
De Wii zou maximaal $250 kosten, er is nooit gezegd wat hier bij zou zitten. Ik wacht maar lekker tot morgen af, maar ik ga hem zowiezo halen.
Uw advertentie hier?
SD-SnatcherMetroidPrime schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:00:
EDIT: De Virtual Console blijkt ook MSX spellen te gaan krijgen. Nu maar hopen dat daar Metal Gear 1 & 2 tussen zitten.
Space Manbow
King's Valley II
Quarth
Xak
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Die virtual console is leuk maar ik ga echt geen 10 dollar besteden voor een n64 spel. (Tenzij je goldeneye online kan doen
)
De prijs is de grootste teleurstelling imo. 200 was erg mooi geweest.
Anyway, ga er nu 1 preorderen.
Anyway, ga er nu 1 preorderen.
Waar preorderen jullie eigenlijk allemaal?
edit: Valt me wel op dat steeds meer verschillende nieuwssites al nieuwsberichten online zetten met de launchdatum en prijs voor de USA release terwijl de persconferentie nog helemaal niet is geweest (tweakers fp, nu.nl)
edit: Valt me wel op dat steeds meer verschillende nieuwssites al nieuwsberichten online zetten met de launchdatum en prijs voor de USA release terwijl de persconferentie nog helemaal niet is geweest (tweakers fp, nu.nl)

[ Voor 73% gewijzigd door CyPh op 14-09-2006 11:28 ]
Uw advertentie hier?
Nu ik er over nadenk, ik krijg overal 10% korting
. Dus voor mij kost ie wss 225
Goh heb ik weer even mazzel
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik kan de frustratie ook een beetje begrijpen. Echter, zoals al aangegeven, is die NY Times indicatie maar een gerucht. Dat blijft ook zo totdat Nintendo USA officieel het event start en daar alles uit de doeken doet. Daarvoor moeten we nog steeds tot vanavond wachten.
Alleen het feit dat in Japan 2 december is bevestigd doet mij al twijfelen aan het waarheidsgehalte van de NY Times indicatie. Het lijkt me immers stug dat USA de Wii eerder krijgt dan Japan. Ook zit er een behoorlijk verschil in prijs, die ik toch echt niet kan verklaren door alleen de game Wii Sports die volgens de NY Times bij de US release zit (en dus niet bij de Japanse release). Het is bekend dat Japan juist over het algemeen lichtelijk lagere prijzen en eerdere releases krijgt op gebied van Sony & Nintendo consoles. Het verschil is echter nooit zo heel groot vergeleken met Amerika.
Overigens moeten wij nog steeds wachten tot morgenmiddag. De EU event zou immers tussen 11:00 en 5:00 GMT worden gehouden (uurtje later voor ons dus). Hoewel over het algemeen de US info redelijk sluit met die van de EU, weet je het maar nooit. Ik reken er voorlopig gewoon op dat de Wii dan maar rond 5 december hier in Nederland ligt voor een euro of 200, hoewel ik had gehoopt op eind oktober/begin november. Dat lijkt het echter niet te gaan worden
Alleen het feit dat in Japan 2 december is bevestigd doet mij al twijfelen aan het waarheidsgehalte van de NY Times indicatie. Het lijkt me immers stug dat USA de Wii eerder krijgt dan Japan. Ook zit er een behoorlijk verschil in prijs, die ik toch echt niet kan verklaren door alleen de game Wii Sports die volgens de NY Times bij de US release zit (en dus niet bij de Japanse release). Het is bekend dat Japan juist over het algemeen lichtelijk lagere prijzen en eerdere releases krijgt op gebied van Sony & Nintendo consoles. Het verschil is echter nooit zo heel groot vergeleken met Amerika.
Overigens moeten wij nog steeds wachten tot morgenmiddag. De EU event zou immers tussen 11:00 en 5:00 GMT worden gehouden (uurtje later voor ons dus). Hoewel over het algemeen de US info redelijk sluit met die van de EU, weet je het maar nooit. Ik reken er voorlopig gewoon op dat de Wii dan maar rond 5 december hier in Nederland ligt voor een euro of 200, hoewel ik had gehoopt op eind oktober/begin november. Dat lijkt het echter niet te gaan worden
- MetroidPrime
TopicstarterDankzij de zomertijd zitten we in de CEST tijdszone, die gelijk is aan GMT+2. Het is dus twee uurtjes later voor ons.Cleetje schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:20:
Overigens moeten wij nog steeds wachten tot morgenmiddag. De EU event zou immers tussen 11:00 en 5:00 GMT worden gehouden (uurtje later voor ons dus).
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 91628
Tot nu toe vind ik het eigenlijk maar teleurstellend wat er qua informatie is vrijgegeven door Nintendo.
De specs, die wil ik gewoon weten. Zonder specs kan ik namelijk niet beoordelen of het de prijs waard is. We hebben eigenlijk wel lang genoeg gewacht nu. Ik wil info!
De specs, die wil ik gewoon weten. Zonder specs kan ik namelijk niet beoordelen of het de prijs waard is. We hebben eigenlijk wel lang genoeg gewacht nu. Ik wil info!
De Nintendo Wii zal op 19 november Noord-Amerika aandoen voor een prijs van $250. Hoewel Nintendo het nog niet officieel heeft laten weten, komt deze informatie uit de Amerikaanse krant de New York Times. De console zal gebundeld worden met een versie van Wii Sports zodat gamers direct aan de slag kunnen met een rijk aantal aan kleine sportspelletjes.
Waarom? ga je ze dan vergelijken met een pc oid zodat je kan zeuren dat hij te duur isAnoniem: 91628 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:33:
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Je hebt in al je punten helemaal gelijk. Maar ben je zelf niet aardig teleurgesteld dan? Nintendo heeft eigenlijk de hele pre-release periode een grote mond gehad met hun familie console. Hij wordt niet duurde dan 250 en het moet vooral betaalbaar blijven. Dan ook nog eens continu hun mond dichthouden over de releasedata, wat iedereen doet hopen op een verassing.MetroidPrime schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:00:
[...]
Volgens mij heb je moeite om het feit te begrijpen dat Matt Cassamasina niet hetzelfde is als Nintendo.
[...]
Nee, dat is geen leugen. Nintendo heeft aangegeven dat ze niet als laatste willen launchen, dat is niet hetzelfde als het daadwerkelijk niet als laatste launchen. Dat kan dus per definitie geen leugen zijn.
[...]
Volgens mij weet jij niet wat een leugen is. Nintendo heeft altijd gezegd dat de console maximaal $250 zou zijn, dus dat kan nooit een leugen zijn.
Alle Nintendo fans werden helemaal gek gemaakt als het ware met mooie praatjes. Uiteindelijk blijkt dat de Wii helemaal niet zo goedkoop is als door Nintendo gesuggereerd. De controllers zijn zelfs harstikke duur. Tuurlijk hebben ze niet gelogen met goedkoper dan 250. Maar als ze tegen mij zeggen goedkoper dan 250, dan ga ik er niet van uit dat het geheel 249,95 gaat kosten.
Ik snap uiteindelijk ook niet waarom ze zolang geheimzinnig hebben gedaan over de prijs en releasedate. Beiden zijn niets bijzonders en zeker niet iets om zo spectaculair mee uit te pakken. Wat had Nintendo er mee verloren, wanneer ze dit gewoon bij de E3 hadden gezegd.
17 Launchgames vind ik nog steeds aardig veel en een mooi aantal voor bij een console-launch. De prijs valt me gewoon bijzonder tegen. En ook de releasedate is niet bijzonder te noemen.
Overigens ga ik er vanuit det het artikel in de NY Times de waarheid spreekt. Het lijkt me niet dat zo'n grote krant maar geruchten verspreid. Ik denk eerder dat ze hun NDA 'per ongeluk' gebroken hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Smoonshine op 14-09-2006 11:37 ]
uhm...
ik moet zeggen: die techdemo van het fotoalbum op http://www.nintendo.co.jp...view/presentation/07.html (tweede filmpje) ziet er HEEL indrukwekkend uit
*edit* de filmpjes daaronder ook trouwens
*edit2* AJAX applicaties draaien ook prima blijkbaar. De google aps draaien vlot op dat ding
*edit* de filmpjes daaronder ook trouwens
*edit2* AJAX applicaties draaien ook prima blijkbaar. De google aps draaien vlot op dat ding
[ Voor 29% gewijzigd door boe2 op 14-09-2006 11:44 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Berichtje op Nu.nl :
http://www.nu.nl/news/825...ber_op_Japanse_markt.html
TOKIO - Nintendo brengt op 2 december zijn nieuwe spelcomputer in Japan op de markt. Het Japanse concern liet donderdag weten dat de internationale lancering van het apparaat, met de naam Wii, dicht bij deze datum zal liggen. De spelcomputerfabrikant maakt vrijdag meer bekend over zijn Europese plannen.
De Wii gaat de strijd aan met de Xbox 360 van Microsoft, die al een jaar op de markt is, en de Playstation 3 van Sony. Het apparaat krijgt een adviesprijs van 25.000 yen (168 euro).
http://www.nu.nl/news/825...ber_op_Japanse_markt.html
TOKIO - Nintendo brengt op 2 december zijn nieuwe spelcomputer in Japan op de markt. Het Japanse concern liet donderdag weten dat de internationale lancering van het apparaat, met de naam Wii, dicht bij deze datum zal liggen. De spelcomputerfabrikant maakt vrijdag meer bekend over zijn Europese plannen.
De Wii gaat de strijd aan met de Xbox 360 van Microsoft, die al een jaar op de markt is, en de Playstation 3 van Sony. Het apparaat krijgt een adviesprijs van 25.000 yen (168 euro).
De specificaties zijn allang bekend, namelijk gewoon gamecube hardware die wat hoger geklokt is. Verder boeien bij een console de specs niet, aangezien de games altijd goed zullen draaien. Alleen de games boeiend dus bij een console. Of dat ding n op 5 of op 5000Mhz draait, is echt totaal niet boeiend (tenzij je specs belangrijker vindt om te weten dan games om te spelen).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
- MetroidPrime
Topicstarter
De prijs van de console valt me eerlijk gezegd niet tegen, het is precies wat Nintendo er eerder van gezegd heeft, maximaal $250. De prijs van de controller valt me wel tegen, maar de westerse prijs is toch nog niet bekendgemaakt? Het New York Times artikel noemt namelijk nergens de prijzen van de controllers.
De prijzen die IGN noemt in het artikel kloppen trouwens niet eens volgens de huidige wisselkoersen. Als je die neemt zou de Wiimote $30,- kosten en de Nunchuk $15,-. Dat valt behoorlijk mee als je dat met de schattingen van IGN vergelijkt. Sterker nog, als je het Dollar-teken vervangt door een Euro-teken, dan heb je de originele prijs van de Wavebird.
De prijzen die IGN noemt in het artikel kloppen trouwens niet eens volgens de huidige wisselkoersen. Als je die neemt zou de Wiimote $30,- kosten en de Nunchuk $15,-. Dat valt behoorlijk mee als je dat met de schattingen van IGN vergelijkt. Sterker nog, als je het Dollar-teken vervangt door een Euro-teken, dan heb je de originele prijs van de Wavebird.
[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 14-09-2006 12:05 ]
Jongejonge, wat een gedoe ineens. Is ie duurder dan $250?
Nee.
Wat is dan de big deal? bovendien is het nog nieteens zeker dat ie in de US (laat staan hier!) ook echt zo duur wordt.
Ik wacht lekker vrijdag af, ga ik daarna wel weer zeuren
Nee.
Wat is dan de big deal? bovendien is het nog nieteens zeker dat ie in de US (laat staan hier!) ook echt zo duur wordt.
Ik wacht lekker vrijdag af, ga ik daarna wel weer zeuren
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik ben blijkbaar zowat de enige die niet teleurgesteld is. Nintendo heeft altijd gezegd nooit duurder te zijn dan 250, dan is het reeel om ook 250 te verwachten. Als je 200 kon verwachten hadden ze wel gezegd dat ze niet duurder gingen zijn dan 200. Komop, dit is toch logisch!
Verder is dit hoe dan ook een schappelijke prijs! De N64 en de GC hebben evenveel gekost bij release. De playstation zijn bij release altijd 600 euro geweest. En elke keer was dit ZONDER Game en met 1 controller. Nu is dat blijkbaar identiek hetzelfde, dus wat is daar tegenvallend aan?
Nog een mooi voorbeeld. Er zijn MAAR 17 van de 27 aangekondigde lauch games beschikbaar. Boeien!!! Niemand hier die meer dan 2/3 games gaat halen bij de launch. Als Zelda er bij is kan je toch wel een tijdje verder zeker?
Dan nog het mysterie. Nintendo 'legt de verwachtingen hoog voor een surprise lauch'. Bullshit toch? OK ze moesten voor ook niet zo mysterieus doen over het hele gebeuren, maar de datums die nu zijn gemeld zijn komen ongeveer overeen met wat altijd verwacht wordt. November is altijd gezegd geweest. Oktober is gehoopt, maar altijd zonder enige aanwijzing.
Was vandaag voorspelbaar? Ja. En net dat maakte het niet teleurstellend. De verwachting en de hoop die er was is ontstaan door de hype rond de wii, die op zijn beurt weer 'designed' is door de Nintendo community. Het is het soort hype dat alleen bij enorm populaire zaken voorkomt. Als rechtstreeks gevolg kan je hieruit afleiden dat de wii echt wel enorm populair is, en een gouden tijd tegemoet gaat.
Go on Nintendo!
PS: vergeten we ook even niet dat alles waar iedereen nu teleurgesteld over is voortkomt uit een gerucht van NY? De officiële bekendmaking moet nog komen, en als ik kijk naar de prijzen in Japan klopt er toch ergens iets niet. Dus diegenen die tot nu toe gehoopt hebben kunnen nog gerust even blijven hopen.
Verder is dit hoe dan ook een schappelijke prijs! De N64 en de GC hebben evenveel gekost bij release. De playstation zijn bij release altijd 600 euro geweest. En elke keer was dit ZONDER Game en met 1 controller. Nu is dat blijkbaar identiek hetzelfde, dus wat is daar tegenvallend aan?
Nog een mooi voorbeeld. Er zijn MAAR 17 van de 27 aangekondigde lauch games beschikbaar. Boeien!!! Niemand hier die meer dan 2/3 games gaat halen bij de launch. Als Zelda er bij is kan je toch wel een tijdje verder zeker?
Dan nog het mysterie. Nintendo 'legt de verwachtingen hoog voor een surprise lauch'. Bullshit toch? OK ze moesten voor ook niet zo mysterieus doen over het hele gebeuren, maar de datums die nu zijn gemeld zijn komen ongeveer overeen met wat altijd verwacht wordt. November is altijd gezegd geweest. Oktober is gehoopt, maar altijd zonder enige aanwijzing.
Was vandaag voorspelbaar? Ja. En net dat maakte het niet teleurstellend. De verwachting en de hoop die er was is ontstaan door de hype rond de wii, die op zijn beurt weer 'designed' is door de Nintendo community. Het is het soort hype dat alleen bij enorm populaire zaken voorkomt. Als rechtstreeks gevolg kan je hieruit afleiden dat de wii echt wel enorm populair is, en een gouden tijd tegemoet gaat.
Go on Nintendo!
PS: vergeten we ook even niet dat alles waar iedereen nu teleurgesteld over is voortkomt uit een gerucht van NY? De officiële bekendmaking moet nog komen, en als ik kijk naar de prijzen in Japan klopt er toch ergens iets niet. Dus diegenen die tot nu toe gehoopt hebben kunnen nog gerust even blijven hopen.
Life is simple, make choices, don't look back...
De GC' officiële prijs was €199 (meeste winkels gooiden daar €10 bovenop); de N64 was zo'n €225 indertijd. De Playstation was inderdaad duur bij de introductie maar was na een jaar al gezakt naar zo'n ƒ350 (€160).Little Bear schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:05:
Al maanden heeft een grote groep een bedrag van €170–€200 in gedachten. Nu dat waarschijnlijk hoger blijkt is men ‘uiteraard’ teleurgesteld.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Mja komt meer door Nintendo die bleef vertellen lager dan 250Icelus schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:17:
[...]
De GC' officiële prijs was €199 (meeste winkels gooiden daar €10 bovenop); de N64 was zo'n €225 indertijd. De Playstation was inderdaad duur bij de introductie maar was na een jaar al gezakt naar zo'n ƒ350 (€160).
Al maanden heeft een grote groep een bedrag van €170–€200 in gedachten. Nu dat waarschijnlijk hoger blijkt is men ‘uiteraard’ teleurgesteld.
En ik vind dat je mensen meer stimuleert om de Wii te kopen als je hem 199 maakt, waardoor je waarschijnlijk er meer van verkoopt.
Plus dat het een SD-console is, met grfx die vergelijkbaar zijn met last gen.
Ik vind de prijs wel ok eigenlijk, al vind ik het wel erg jammer dat er voor die prijs niet standaard een classic controller bij zit. Aangezien je die toch nodig hebt voor de meeste virtual console games is dat ding gewoon een must...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Ik denk nog altijd dat Nintendo juist zo geheimzinnig heeft gedaan omdat ze willen launchen met een paar belangrijke games. Vooral om teleurstelling bij de launch te voorkomen wat betreft de beschikbare games, lijkt het me geen vreemde tactiek. Destemeer omdat Nintendo juist de Wii presenteerd als game console en de nadruk legt op gameplay, zijn die games zo belangrijk.Smoonshine schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:36:
[...]
Ik snap uiteindelijk ook niet waarom ze zolang geheimzinnig hebben gedaan over de prijs en releasedate. Beiden zijn niets bijzonders en zeker niet iets om zo spectaculair mee uit te pakken. Wat had Nintendo er mee verloren, wanneer ze dit gewoon bij de E3 hadden gezegd.
Overigens ga ik er vanuit det het artikel in de NY Times de waarheid spreekt. Het lijkt me niet dat zo'n grote krant maar geruchten verspreid. Ik denk eerder dat ze hun NDA 'per ongeluk' gebroken hebben.
Gezien de eerdere berichten over de vroege productie e.d., zal het me ook niks verbazen als Nintendo wel de optie had om rond oktober te launchen. Zou dat het geval zijn, dan verwacht ik dus dat er gewoon een aantal belangrijke games dan niet als launchtitel beschikbaar zouden zijn. Het blijft natuurlijk speculeren, maar ook ik wacht wel tot morgen voordat ik begin te zeuren
Overigens heb ik ook veel liever een december launch met veel goeie launchtitels, dan een oktober launch waarbij ik alsnog 2 maanden moet wachten voordat ik de leuke games kan halen.
Ja kijk stop er dan een classic pad bij, dan komt 250 al heel anders over.Hankey schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:26:
Ik vind de prijs wel ok eigenlijk, al vind ik het wel erg jammer dat er voor die prijs niet standaard een classic controller bij zit. Aangezien je die toch nodig hebt voor de meeste virtual console games is dat ding gewoon een must...
Het hangt er m.i. ook wel van af WAT je precies krijgt voor de aanschafprijs. Zoals eerder in speculaties gesuggereerd werd over een een compleet pakket met Wii + 2 wiimotes + 2 nunchucks + Wii Sports, dan zou ik daar graag 250 euro voor betalen
. Maar als je voor 250 Euro alleen de kale Wii krijgt met één wiimote, géén nunchuck, en géén game, dan vind ik dat ineens WEL duur.
Maar goed, zullen we voor de echte rants of raves eerst maar ff de officiele Europa presentatie van morgen afwachten?
Maar goed, zullen we voor de echte rants of raves eerst maar ff de officiele Europa presentatie van morgen afwachten?
Ik ga zelf al sinds die uitspraak dat het niet meer wordt dan 250 dollar uit van een prijs van 249. Prima prijs ook lijkt mij, dus ik ben benieuwd of de NY Times gelijk heeft. Ik snap die argumenten ook nooit van dat het nooit 250 dollar kost om te maken, want de Gamecube gaat ook voor een appel en een ei over de toonbank, blabla. Imo sla je dan helemaal de plank mis. Nintendo is gewoon een bedrijf, en wil net als ieder ander bedrijf zoveel mogelijk winst maken. Kun je hem wel voor een paar euro boven de kostprijs in de winkel leggen, maar het beste is natuurlijk om de juiste balans te vinden tussen een zo'n hoog mogelijke prijs en zo veel mogelijk sales. 249 euro lijkt me toch echt geen bedrag waar mensen heel erg wakker van liggen. Zijn toch ook zat mensen die een digitale camera voor dat bedrag kopen? Of een platte LCD monitor omdat 'ie er wel leuk uit ziet. Of een nieuwe TV voor het 10-voudige omdat ze overal wat horen over HDTV en dat wel interessant lijken. En net of bijvoorbeeld een iPod een paar honderd euro kost om te maken... Ik leg iig graag 249 euro neer voor een geweldige ervaring een paar jaar lang. Zeker als Wii Sports er ook bij zit.
Enige tegenvaller wat mij betreft is de hoge controller prijs, uitgaande van die 40+20 euro dan. Die Japanse prijzen zou ik goed mee kunnen leven. En aangezien ik vanaf eind September toch voor een half jaar in Japan zit, is dat goed genoeg voor mij, hehe
Anyways, die Japanse Wii preview filmpjes zijn erg tof. Cool dat Ajax gewoon goed ondersteund wordt. In een van die filmpjes laden ze ook een Nintendo site, met een filmpje erop. Ik dacht dat Flash niet ondersteund werd, maar dat lijkt erop dat het wel Flash is? Zo even kijken in welk filmpje het precies was.
Verder leuk dat je je avatar kunt opslaan op dat geheugen in de controller. Kan me nog die discussie herinneren een paar weken terug, over wat er opgeslagen op zou kunnen worden. Stom dat we daar niet aan gedacht hadden, want dat je je eigen avatar kon maken was toch al wel duidelijk volgens mij. Ben alleen benieuwd of je dat ook naast Wii Sports nog ergens voor kunt gaan gebruiken. Of dat verschillende games verschillende opties krijgen in die Avatar Channel. Misschien een wat realistischere look in Red Steel bijvoorbeeld, hoewel dat dan misschien wel weer niet toegestaan is (Perfect Dark, anyone?).
Enige tegenvaller wat mij betreft is de hoge controller prijs, uitgaande van die 40+20 euro dan. Die Japanse prijzen zou ik goed mee kunnen leven. En aangezien ik vanaf eind September toch voor een half jaar in Japan zit, is dat goed genoeg voor mij, hehe
Anyways, die Japanse Wii preview filmpjes zijn erg tof. Cool dat Ajax gewoon goed ondersteund wordt. In een van die filmpjes laden ze ook een Nintendo site, met een filmpje erop. Ik dacht dat Flash niet ondersteund werd, maar dat lijkt erop dat het wel Flash is? Zo even kijken in welk filmpje het precies was.
Verder leuk dat je je avatar kunt opslaan op dat geheugen in de controller. Kan me nog die discussie herinneren een paar weken terug, over wat er opgeslagen op zou kunnen worden. Stom dat we daar niet aan gedacht hadden, want dat je je eigen avatar kon maken was toch al wel duidelijk volgens mij. Ben alleen benieuwd of je dat ook naast Wii Sports nog ergens voor kunt gaan gebruiken. Of dat verschillende games verschillende opties krijgen in die Avatar Channel. Misschien een wat realistischere look in Red Steel bijvoorbeeld, hoewel dat dan misschien wel weer niet toegestaan is (Perfect Dark, anyone?).
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Kan wel begrijpen dat mensen teleurgesteld zijn. Zelf had ik ook gehoopt op 200-220 euro. Maar als de console 2 controllers meekrijgt dan valt dat allemaal wel mee. Alleen helaas dat losse controllers dan weer zo duur zijn
Nintendo heeft dan wel gezegd dat de Wii betaalbaar wordt voor iedereen. Maar het is logisch dat ze eerst richten op de early adopters, die kopen het toch wel voor 250 euro.
En laten we nou maar gewoon op de Europese press event wachten en niet geruchten aanemen als de waarheid. Op de Europese launchdag heb ik in ieder geval een Wii in m'n bezit.
Nintendo heeft dan wel gezegd dat de Wii betaalbaar wordt voor iedereen. Maar het is logisch dat ze eerst richten op de early adopters, die kopen het toch wel voor 250 euro.
En laten we nou maar gewoon op de Europese press event wachten en niet geruchten aanemen als de waarheid. Op de Europese launchdag heb ik in ieder geval een Wii in m'n bezit.
[ Voor 6% gewijzigd door Hironshy op 14-09-2006 12:44 ]
- MetroidPrime
TopicstarterJep, het is inderdaad flash. Ik heb het filmpje hier teruggevonden. Flash-ondersteuning is wel leuk, dan kun je meteen ook de nieuwste trailers van de meeste gamessites bekijken op je TV.Captain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:33:
Volgens mij vergeet iedereen dat volgens de New York Times Wii Sports in het westen gratis bij de console zal zitten, terwijl het spel in Japan €30,- kost.
[ Voor 10% gewijzigd door MetroidPrime op 14-09-2006 12:41 ]
Cool, in die preview filmpjes zit trouwens een filmpje met Wii Sports, met bowlen en boxen erin. Tof! Monkey Bowling speel ik echt eindeloos met een vriend, en Punch Out! was vroeger ook een favoriet.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Jongens, ik heb de afgelopen paar pagina's gelezen. Maar kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat hier aan de hand is. De US event is nog niet geweest en EU event is nog niet geweest. Als ik afga op de feiten, dus de prijzen voor Japan, die wel officieel bekend zijn gemaakt, dan is de Wii gewoon lekker goedkoop, net als sommige spellen en de accessoires...
Dus wat is hier aan de hand?
P.S. Wat is nou het laatste geheim/wat zijn de laatste geheimen?
Dus wat is hier aan de hand?
P.S. Wat is nou het laatste geheim/wat zijn de laatste geheimen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De New York Times heeft een artikel geplaatst waarin stond dat de Wii 249 dollar gaat kosten, met 1 Wiimote + Nunchuck en Wii Sports. Dit artikel is echter weer verdwenen. Daar zijn die verhalen hier op gebaseerd, dus gewoon even afwachten tot de NY en Londen conferences dus. 
Wat betreft geheimen: I guess dat je dit wel als geheim kunt noemen: Wii Channel gebeuren en Mii.
Zie ook de filmpjes op http://www.nintendo.co.jp...w/presentation/index.html
Wat betreft geheimen: I guess dat je dit wel als geheim kunt noemen: Wii Channel gebeuren en Mii.
[ Voor 26% gewijzigd door Captain N op 14-09-2006 12:57 ]
Mijn foto's op Flickr.
ga er maar van uit dat hij hier max 250 euro wordt met spel erbij.
"De Wii zal aan de overkant van de oceaan op die datum namelijk in de winkelrekken verschijnen met een prijskaartje van 250 dollar eraan bevestigd. Dat blijkt uit de informatie over de Amerikaanse en de Japanse release van de Wii, die Nintendo vandaag heeft vrijgegeven." -Tweakers.net
Dus officieel 250 dollar, en dat is omgerekend met de dollar-euro koers van vanochtend 250 euro
En de spellen zullen iets van 40 euro worden, ongeveer een ds spel. PS3 spellen zouden minstens 60(?) euro worden heb ik volgens mij ergens ooit gelezen. Op http://www.gamer.nl/doc/34714 (weet niet of ik links naar andere nieuwssites mag geven maar ik doe het toch) staan wat meer prijzen, ook van de oldie games.
"De Wii zal aan de overkant van de oceaan op die datum namelijk in de winkelrekken verschijnen met een prijskaartje van 250 dollar eraan bevestigd. Dat blijkt uit de informatie over de Amerikaanse en de Japanse release van de Wii, die Nintendo vandaag heeft vrijgegeven." -Tweakers.net
Dus officieel 250 dollar, en dat is omgerekend met de dollar-euro koers van vanochtend 250 euro
En de spellen zullen iets van 40 euro worden, ongeveer een ds spel. PS3 spellen zouden minstens 60(?) euro worden heb ik volgens mij ergens ooit gelezen. Op http://www.gamer.nl/doc/34714 (weet niet of ik links naar andere nieuwssites mag geven maar ik doe het toch) staan wat meer prijzen, ook van de oldie games.
Nogmaals, die NY conferentie is helemaal nog niet geweest. Lekker professioneel van de FP dus... Niet dat het niet waar kan zijn, maar feit is dat het nog steeds een gerucht is. Nintendo heeft dat nog niet vrijgegeven. End of story.
[ Voor 11% gewijzigd door Captain N op 14-09-2006 13:01 ]
Mijn foto's op Flickr.
Mja, meestal zijn dit soort rumors zo voor een presconf wel waar
Ik hoop wel dat er een component cable bij zit (zal wel niet)
[ Voor 31% gewijzigd door S2S op 14-09-2006 13:10 ]
- MetroidPrime
TopicstarterDat artikel staat nog online, hij staat alleen niet meer op de voorpagina.Captain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:56:
De New York Times heeft een artikel geplaatst waarin stond dat de Wii 249 dollar gaat kosten, met 1 Wiimote + Nunchuck en Wii Sports. Dit artikel is echter weer verdwenen. Daar zijn die verhalen hier op gebaseerd, dus gewoon even afwachten tot de NY en Londen conferences dus.
Ah ok, dan had ik niet goed gekeken.
Maar die conferentie in New York is toch echt nog niet geweest
Mijn foto's op Flickr.
Ja en? een paar dagen voor de DS conf stond er ook al een pic in een krant, iedereen huauaauhauh fake, nou dus niet.Captain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:12:
Ah ok, dan had ik niet goed gekeken.Maar die conferentie in New York is toch echt nog niet geweest
Zo vlak voor een conf sit er echt wel waarheid in deze rumors. Maar het is te hopen dat ze de prijs fout hebben, 199
:btw aangezien de tijd van de Japanse conf fout was, wat is de Nederlandse tijd van de USA conf?
* S2S had wekker op 02:56 gezet vanochtend, samen met de rest van de wereld
[ Voor 16% gewijzigd door S2S op 14-09-2006 13:16 ]
Ik zeg toch niet dat het onjuist is? Ik zeg alleen dat je niet er 100% zeker van kan zijn dat het ook echt zo is. En als respectabele site als Tweakers zeggen dat het informatie is die Nintendo vandaag heeft vrijgegeven vind ik toch wat vreemd. Maar goed. Nog even een paar uur wachten op de waarschijnlijke bevestiging 
Iemand deze screens van Marvel: Ultimate Alliance al gezien btw, ik had ze even gemist. Zien er een stuk beter uit dan die we eerder zagen:
http://media.wii.ign.com/media/825/825377/imgs_1.html
Iemand deze screens van Marvel: Ultimate Alliance al gezien btw, ik had ze even gemist. Zien er een stuk beter uit dan die we eerder zagen:
http://media.wii.ign.com/media/825/825377/imgs_1.html
Mijn foto's op Flickr.
Als je dit leest:rockmanz schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:58:
En de spellen zullen iets van 40 euro worden, ongeveer een ds spel.
Dan zou je zeggen dat de Wii games hetzelfde gaan kosten als GC games. Dat had ik ook verwacht. Dus gewoon 59.95 hier in NL.Nintendo intends to charge $50 for its Wii games, $10 less than the standard price for Xbox 360 titles and the same price generally charged for GameCube games.
Bron: NY Times artikel
Nou ja, de teleurstelling is wel een beetje gezakt nu. Het is idd wachten op wat Nintendo morgen voor Europa presenteert. Voor hetzelfde geld krijgen wij er niet een game bij en gaat de Wii 199 kosten. Al verwacht ik zelf wel dat Wii Sports er bij zit. Dat lijkt me namelijk echt zo'n leuk voor erbij spel. Niet een spel wat je direct gaat kopen, maar je speelt het toch wel, omdat je het nu eenmaal hebt.
uhm...
Deze game trailer is best vet trouwens. Dat Forever Blue lijkt me wel wat. Op een of andere manier komt dat gevoel bij me op dat ik had toen ik Mario 64 voor het eerst zag... het gevoel van totale vrijheid. Vooral de onderwater stukjes in Mario 64 uiteraard, met van die rustgevende muziek erbij. Ecco klopte ook even aan bij mijn brein. Ben benieuwd wat voor spel het zal zijn.
Mijn foto's op Flickr.
Enige games die ik wel wil zijn Zelda, Metroid en mss Red Steel of Excite truck ( jaja traditioneel...ik weet het), naar de rest kijk ik niet echt uit. Iets te veel mini-games imo, waar ik al bang voor was.Captain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:41:
Deze game trailer is best vet trouwens. Dat Forever Blue lijkt me wel wat. Op een of andere manier komt dat gevoel bij me op dat ik had toen ik Mario 64 voor het eerst zag... het gevoel van totale vrijheid. Vooral de onderwater stukjes in Mario 64 uiteraard, met van die rustgevende muziek erbij. Ecco klopte ook even aan bij mijn brein. Ben benieuwd wat voor spel het zal zijn.
Ik wil gewoon de games die we al hadden, en dan met goed werkende Wii-remote.
Resident Wiivel bv.
Die zit ook in die trailer 
Mijn verlanglijstje tot heden: Ook Zelda, Metroid, Mario, en verder lijken Rayman, Red Steel, Wii Sports, en Hajimete no Wii me ook erg leuk. En ik hou Sonic, wat party games, RE Wii en Pokemon ook nauwlettend in de gaten.
Mijn verlanglijstje tot heden: Ook Zelda, Metroid, Mario, en verder lijken Rayman, Red Steel, Wii Sports, en Hajimete no Wii me ook erg leuk. En ik hou Sonic, wat party games, RE Wii en Pokemon ook nauwlettend in de gaten.
[ Voor 79% gewijzigd door Captain N op 14-09-2006 13:57 ]
Mijn foto's op Flickr.
Daar ben ik ook geen fan van.S2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:54:
[...]
Iets te veel mini-games imo, waar ik al bang voor was.
Laten we hopen dat er nog flink wat goede titels zonder al die ongein uitkomen
Toch blijf ik het allemaal vreemd vinden als het waar is en hij €249,- wordt. Dan wordt het namelijk de duurste console die Nintendo ooit gelanceerd heeft, een stuk duurder ook dan de Gamecube, zeker als je er rekening mee houdt dat de euro nu 50% hoger staat dan bij de introductie van de Gamecube.
Ligt eraan wat je erbij krijgt.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:09:
Toch blijf ik het allemaal vreemd vinden als het waar is en hij €249,- wordt. Dan wordt het namelijk de duurste console die Nintendo ooit gelanceerd heeft, een stuk duurder ook dan de Gamecube, zeker als je er rekening mee houdt dat de euro nu 50% hoger staat dan bij de introductie van de Gamecube.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
In Japan wordt 'ie omgerekend ongeveer 212.50 USD, en dan zonder Wii Sports, die er ongeveer 40 USD gaat kosten. Een Amerikaanse release MET Wii Sports van 249 zou dan geen onrealistische prijs zijn natuurlijk.
Het nadeel van de Euro in dit soort situaties is dat het een sterkere munt is dan de dollar. Heb sowieso het idee dat electronica hier altijd duurder is dan in de US, ook met bijvoorbeeld laptops en TV's.Een troost is dat ze in de UK altijd nog harder genaaid worden.
Het nadeel van de Euro in dit soort situaties is dat het een sterkere munt is dan de dollar. Heb sowieso het idee dat electronica hier altijd duurder is dan in de US, ook met bijvoorbeeld laptops en TV's.Een troost is dat ze in de UK altijd nog harder genaaid worden.
Dat waren de tijden waarin je voor Fl. 2,25 nog een frietje met kocht. Nu betaal je daar hetzelfde voor, maar dan in euro's. Gelukkig hebben ze die grap met consoles niet uitgehaald.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:09:
[ Voor 38% gewijzigd door Captain N op 14-09-2006 14:32 ]
Mijn foto's op Flickr.
Mja idd.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:09:
Mja het zal wel zo gaan $249.95 == €249,99Captain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:29:
In Japan wordt 'ie omgerekend ongeveer 212.50 USD, en dan zonder Wii Sports, die er ongeveer 40 USD gaat kosten. Een Amerikaanse release MET Wii Sports van 249 zou dan geen onrealistische prijs zijn natuurlijk.
btw wanneer begint de USA persconf?
[ Voor 44% gewijzigd door S2S op 14-09-2006 14:31 ]
Argument dat de euro hoger staat kan je niet meerekenen. Dat slaat namelijk op alles. Een brood is ook niet duurder om te maken dan vroeger, maar kost wel een pak meer. Hetzelfde gaat op voor eten, kledij, uitgaan, media, ...Oscar Mopperkont schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:09:
Verder komt Wii sports erbij, wat de prijs zeker 'draaglijker' maakt. Wat maakt het trouwens uit dat het de duurste console is? Ik heb het er makkelijk voor over.
Daar zijn we in der loop der jaren dan ook al lang aan gewend geraakt.S2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:30:
Mja het zal wel zo gaan $249.95 == €249,99
btw wanneer begint de USA persconf?
Begon die conf niet om 14u00 GMT tijd? (Over een half uur dus)
Anoniem: 129672
Volgens mij is het al eens eerder voorgekomen dat er bij de release van een nieuwe Nintendo-console een 'bundle' is uitgebracht (dus: met game) die een prijs had van rond de 250 euro. En omdat het er op lijkt dat de Amerikaanse versie ook uitgebracht gaat worden als bundle (Wii Sports zit er immers bij) denk ik dat je die 249 euro geen record kunt noemen.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:09:
Dat heet inflatie, maar de inflatie op computers is zeker geen 50% geweest. Als je uitgaat van 4% inflatie per jaar (hetgeen bij computers misschien zelfs deflatie moet zijn) dan nog zit je na 5 jaar niet op 50%.Captain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:29:
Dat waren de tijden waarin je voor Fl. 2,25 nog een frietje met kocht. Nu betaal je daar hetzelfde voor, maar dan in euro's. Gelukkig hebben ze die grap met consoles niet uitgehaald.
Precies, alle voorgaande consoles waren 200 USD bij release volgens mij. Maar 20 jaar geleden was dat een stuk meer dan nu natuurlijk. Dus als je het zo bekijkt, is 250 USD juist weer goedkoop 
Uitgaande van 5 jaar, 4% inflatie, en de releaseprijs van 209 euro die de meeste winkels destijds hanteerden, kom je op een bedrag van 254,28 euro. Alleen kwam er toen nog geld bij voor een memory card en een game.
Uitgaande van 5 jaar, 4% inflatie, en de releaseprijs van 209 euro die de meeste winkels destijds hanteerden, kom je op een bedrag van 254,28 euro. Alleen kwam er toen nog geld bij voor een memory card en een game.
[ Voor 36% gewijzigd door Captain N op 14-09-2006 14:41 ]
Mijn foto's op Flickr.
Mja alleen kijken mensen niet zo, die kijken zo 250>>>>>>>>>>200.Captain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:38:
Precies, alle voorgaande consoles waren 200 USD bij release volgens mij. Maar 20 jaar geleden was dat een stuk meer dan nu natuurlijk. Dus als je het zo bekijkt, is 250 USD juist weer goedkoop
Anoniem: 93354
Nintendo heeft er anders behoorlijk aan meegewerkt door 3 verschillende events te houden, dan geef je al snel de indruk dat je met iets groots komt. Voor die te laate launchdate en te hoge prijs hadden ze net zo goed een persbericht kunnen geven.Volgens mij heb je moeite om het feit te begrijpen dat Matt Cassamasina niet hetzelfde is als Nintendo.
Maar het werd altijd zo gezegd dat 250 wel de absolute max zou zijn en dat je daar waarschijnlijk dan wel een game (wiisports telt bij mij niet als game) of extra controller bij zou krijgen. Nu krijg je voor 250 dollar (euro) alleen een technisch infirieur apparaat wat ook nog eens relatief duur is (x360 core pack is maar een paar tientjes duurder). Nintendo heeft het altijd doen voorkomen alsof ze mede dmv trage hardware een lage prijs zouden bieden, nou dat is imo duidelijk dus niet het geval geweest. Nu hadden ze net zo goed een snelle Wii voor 400 euro kunnen maken, dan had ik tenminste nog het gevoel gehad dat ik waar voor mijn geld zou krijgen ipv genaaid te worden met een GC 1.5 voor 250 dollar.Volgens mij weet jij niet wat een leugen is. Nintendo heeft altijd gezegd dat de console maximaal $250 zou zijn, dus dat kan nooit een leugen zijn.
Uhm je hebt het over de NYT, niet over een of ander blog. NYT mag je toch als redelijk betrouwbaar zien.Plus het feit dat die 250 euro niet eens officieel bevestigd is, het enigste wat er is is een stukje uit de New York Times waar in zou staan dat de Wii 250 us Dollar zou gaan kosten. En ook dat is niet bevestigd door Nintendo zelf, dat is een gok oid van de NYT.
Is niet zo vreemd hoor, de DS kwam daar ook eerder uit dan in Japan.Het lijkt me immers stug dat USA de Wii eerder krijgt dan Japan.
Ik wel, waarom zou je op een Wii wachten als je voor een paar tientjes meer een x360 kan kopen? het enige wat ze doen is het teleur stellen van fans uitstellen tot op het laatste moment. Het hele familie console idee is weg en je krijgt nu gewoon weinig console voor veel geld. En dat is een feit.Ik snap uiteindelijk ook niet waarom ze zolang geheimzinnig hebben gedaan over de prijs en releasedate. Beiden zijn niets bijzonders en zeker niet iets om zo spectaculair mee uit te pakken.
Moet dan dat? de prijzen zullen sowieso hoger liggen dan in Japan.De prijs van de controller valt me wel tegen, maar de westerse prijs is toch nog niet bekendgemaakt?
Nee, je snapt het punt niet. Nintendo heeft de hele tijd gezegd dat de Wii een betaalbare familie console moet worden. Mede daarom hebben ze de gfx race laten vallen. Nu blijkt opeens dat je voor 250 dollar (wat maar een paar tientjes goedkoper is dan de x360 core) alleen een Wii krijgt die technisch eigelijk niks voorstelt. Nintendo heeft idd 250 als max gegeven, maar dat kwam altijd over als de max maar dan wel met extra's. Nu krijg je gewoon een kale console met niks. Dan kan je niet anders dan zeggen dat het relatief gewoon duur is voor wat je krijgt.Ik ben blijkbaar zowat de enige die niet teleurgesteld is. Nintendo heeft altijd gezegd nooit duurder te zijn dan 250, dan is het reeel om ook 250 te verwachten. Als je 200 kon verwachten hadden ze wel gezegd dat ze niet duurder gingen zijn dan 200. Komop, dit is toch logisch!
Het gaat erom dat je ivm de andere consoles weinig bang for the buck krijgt. Voor 50 dollar meer heb je een x360 hd powerhouse, dan komt de wii er met 1.5 gc gfx toch behoorlijk karig vanaf. Ik vind 250 dollar gewoon veel geld als je kijkt naar wat je nou werkelijk krijgt als apparaat.249 euro lijkt me toch echt geen bedrag waar mensen heel erg wakker van liggen.
En wat het nog vreemder maakt is dat de GC technisch wel een modern apparaat was. Als ze dollar omrekenen naar euro, en je dus 200 euro betaalt dan vind ik de Wii een goede prijs hebben (eigelijk nog te duur als je kijkt naar de hardware maargoed) maar alles daarboven vind ik teveel.Toch blijf ik het allemaal vreemd vinden als het waar is en hij €249,- wordt. Dan wordt het namelijk de duurste console die Nintendo ooit gelanceerd heeft, een stuk duurder ook dan de Gamecube, zeker als je er rekening mee houdt dat de euro nu 50% hoger staat dan bij de introductie van de Gamecube.
Ja fijn, lekker 30 lager meer betalen voor een opgehemelde demoVerder komt Wii sports erbij, wat de prijs zeker 'draaglijker' maakt. Wat maakt het trouwens uit dat het de duurste console is? Ik heb het er makkelijk voor over.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 14-09-2006 14:44 ]
Die presentator met de stropdas lijkt net de oude spits van Heracles! Gekke japanners ook.S2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:36:
http://www.youtube.com/watch?v=XFCZpE6Wrkw
kijken, een preview op tv.
Ik vind de interface die ik tot nu toe heb gezien van de Wii wel interessant, alleen wil ik nog een filmpje zien waar de Wii wordt aangezet dat je even door het hele process wordt geleid, dat hoop ik de komende dagen nog wel te zien. En zit er nou ook een photo-editing pakket op ofzo? Dan wordt het toch weer iets meer multi-media dan alleen gaming, foei Nintendo! :]
You look like I need a drink.
De hedendaagse 250 is meer dan de hedendaagse 200 ja. Maar niet alleen consoles, maar alles wordt duurder. Vroeger kocht je voor 250 euro een nieuwe auto, nu koop je er een Wii vanS2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:40:
Mja alleen kijken mensen niet zo, die kijken zo 250>>>>>>>>>>200.
Mijn foto's op Flickr.
Hetgeen neerkomt op zo'n 20%, lager dus dan de waardestijging van de euroCaptain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:38:
- MetroidPrime
TopicstarterVergeet de zomertijd niet.Little Bear schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:32:
[...]
Daar zijn we in der loop der jaren dan ook al lang aan gewend geraakt.
Begon die conf niet om 14u00 GMT tijd? (Over een half uur dus)
Sorry, je hebt gelijk. Nintendo had echt helemaal geen nieuw event hoeven houden. De nieuwe titels hadden ze helemaal niet hoeven onthullen, wie zit er nou weer op beelden van spellen te wachten die net voor het eerst onthuld zijn. Voor de nieuwe functies van de console hadden ze het ook niet hoeven doen, wie wil er nou weten wat je met de Wii kunt doen? Dat intresseert niemand! We hoeven ook niet te weten wat de launchtitels van de console zullen zijn, want wie wil er nu van te voren een paar spellen kunnen uitkiezen? Je stopt je hand toch in de grabbelbak om vervolgens een paar willekeurige titels mee te nemen? Wat maakt het uit dat je dan naar huis gaat met Barbie's Horse Adventures in plaats van Zelda?Anoniem: 93354 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:41:
[...]
Nintendo heeft er anders behoorlijk aan meegewerkt door 3 verschillende events te houden, dan geef je al snel de indruk dat je met iets groots komt. Voor die te laate launchdate en te hoge prijs hadden ze net zo goed een persbericht kunnen geven.
[ Voor 67% gewijzigd door MetroidPrime op 14-09-2006 15:20 ]
je staat wel eigenlijk voor joker als je als volwassene dit gaat spelen!S2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:36:
http://www.youtube.com/watch?v=XFCZpE6Wrkw
kijken, een preview op tv.
Ik denk dat het leuk is voor een paar keer, maar daarna snel afneemt!
De europrijs is sowieso nog niet bekend, en voor de prijs van de console zou ik kijken naar de Japanse/Amerikaanse prijzen. De eurolanden worden toch sowieso belazerd met prijzen omdat er totaal niet gekeken wordt naar die waardestijging, dus dat heeft weinig met de consoleprijs te maken. Tenminste, naja... je snapt wat ik bedoel.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:47:
Hetgeen neerkomt op zo'n 20%, lager dus dan de waardestijging van de euro
Mijn foto's op Flickr.
Mja beetje als jungle beat en die muziek drum games, leuk voor 1 uur en dan de kast in.Kurios schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:49:
[...]
je staat wel eigenlijk voor joker als je als volwassene dit gaat spelen!
Ik denk dat het leuk is voor een paar keer, maar daarna snel afneemt!
[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 14-09-2006 15:03 ]
Play-Asia heeft eindelijk een pre-order pagaina voor de Japanse Wii. Ik had een Wii + 2 spellen gewonnen (sorry, kon het niet laten het nog eens te melden
), maar zal zeker extra's bestellen: extra Wii-mote, twee classic controllers. Van de aangekondige launch titels vind ik er zes interessant: Hajimete no Wii, Super Monkey Ball, Red Steel, Odoru Made in Wario, Ennichi no Tatsujin en natuurlijk Zelda.
Hebben jullie ook gemerkt dat de USB-netwerkadapter niet is aangekondigd? Toch wel een gemis. Straks moet je verplicht eikelen met trage instabiele draadloze verbindingen...
Ook wil ik graag weten of SDHC kaartjes ondersteund worden. Lijkt me tamelijk belangrijk met het oog op de toekomst want SD kaartjes met 4GB+ zijn over twee jaar natuurlijk erg betaalbaar.
Omdat ik persé de Japanse versie wil zou het verder natuurlijk über-triest zijn als hij twee weken eerder in Amerika uitkomt.
Hebben jullie ook gemerkt dat de USB-netwerkadapter niet is aangekondigd? Toch wel een gemis. Straks moet je verplicht eikelen met trage instabiele draadloze verbindingen...
Ook wil ik graag weten of SDHC kaartjes ondersteund worden. Lijkt me tamelijk belangrijk met het oog op de toekomst want SD kaartjes met 4GB+ zijn over twee jaar natuurlijk erg betaalbaar.
Omdat ik persé de Japanse versie wil zou het verder natuurlijk über-triest zijn als hij twee weken eerder in Amerika uitkomt.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik ben trouwens benieuwd hoe dit zal gaan werken.
Stel je voor, je speelt tennis.
Je pakt dan dus de Wiimote in je handen als een racket en begint te slaan op de juiste momenten.
Als je de bal raakt, dan is het logisch, de bal gaat naar de andere kant toe.
Als je mist, dan vliegt de bal dus langs je heen (in principe).
Hoe kan de Wii dat nou registreren? Ik weet van de Wii ontvanger af die je op de TV zet.
Maar hoe werkt dat?
Werkt het dan als volgt? De bal is op het scherm in het midden, dus ook in de ontvanger in het midden?
Of kan je ook schuin voor de TV staan?
Je pakt dan dus de Wiimote in je handen als een racket en begint te slaan op de juiste momenten.
Hoe kan de Wii dat nou registreren? Ik weet van de Wii ontvanger af die je op de TV zet.
Maar hoe werkt dat?
Werkt het dan als volgt? De bal is op het scherm in het midden, dus ook in de ontvanger in het midden?
Grappige post die ik zag van een Slashdot member:
Rara wat de Wii prijs dan wordt...SNES launch price: 25000 Yen / 200 USD.
N64 launch price: 25000 Yen / 200 USD.
Gamecube launch price: 25000 yen / 200 USD.
Wii launch price: 25000 yen / ??? USD.
€250Robkazoe schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:05:
Grappige post die ik zag van een Slashdot member:
[...]
Rara wat de Wii prijs dan wordt...
Ik denk dat je beter een Xbox 360 kunt kopen, want prijs & graphics zijn kennelijk heel belangrijk voor jou. Ik koop de Wii zelf voornamelijk vanwege de controler en vanwege de bijzondere online mogelijkheden en ik zie het ding zeker niet als een budget-console of een 'technisch inferieure console'. Als ik een goedkope console zou willen hebben dan kocht ik wel een GC (die ik trouwens al heb) of een Xbox. Daarbij: graphics bepalen niet of een console geavanceerd is of niet. De Wii blinkt technisch uit door zijn controler en door z'n betrouwbare en energiezuinige architectuur. Dat zijn twee dingen die ik in m'n 360 niet tegenkom, dus op dat gebied zou je dan misschien de 360 een 'inferieure console' moeten noemen.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:41:
[...]
Maar het werd altijd zo gezegd dat 250 wel de absolute max zou zijn en dat je daar waarschijnlijk dan wel een game (wiisports telt bij mij niet als game) of extra controller bij zou krijgen. Nu krijg je voor 250 dollar (euro) alleen een technisch infirieur apparaat wat ook nog eens relatief duur is (x360 core pack is maar een paar tientjes duurder). Nintendo heeft het altijd doen voorkomen alsof ze mede dmv trage hardware een lage prijs zouden bieden, nou dat is imo duidelijk dus niet het geval geweest. Nu hadden ze net zo goed een snelle Wii voor 400 euro kunnen maken, dan had ik tenminste nog het gevoel gehad dat ik waar voor mijn geld zou krijgen ipv genaaid te worden met een GC 1.5 voor 250 dollar.
[...]
Nee, je snapt het punt niet. Nintendo heeft de hele tijd gezegd dat de Wii een betaalbare familie console moet worden. Mede daarom hebben ze de gfx race laten vallen. Nu blijkt opeens dat je voor 250 dollar (wat maar een paar tientjes goedkoper is dan de x360 core) alleen een Wii krijgt die technisch eigelijk niks voorstelt. Nintendo heeft idd 250 als max gegeven, maar dat kwam altijd over als de max maar dan wel met extra's. Nu krijg je gewoon een kale console met niks. Dan kan je niet anders dan zeggen dat het relatief gewoon duur is voor wat je krijgt.
[...]
Het gaat erom dat je ivm de andere consoles weinig bang for the buck krijgt. Voor 50 dollar meer heb je een x360 hd powerhouse, dan komt de wii er met 1.5 gc gfx toch behoorlijk karig vanaf. Ik vind 250 dollar gewoon veel geld als je kijkt naar wat je nou werkelijk krijgt als apparaat.
[...]
En wat het nog vreemder maakt is dat de GC technisch wel een modern apparaat was. Als ze dollar omrekenen naar euro, en je dus 200 euro betaalt dan vind ik de Wii een goede prijs hebben (eigelijk nog te duur als je kijkt naar de hardware maargoed) maar alles daarboven vind ik teveel.
Oh ja: zolang je Wii Sports niet gespeeld hebt kun je niet serieus beweren dat het geen spel is. Kudo's voor Nintendo dat ze eindelijk weer eens een console standaard met spel leveren voor een goeie prijs.
Mja maar jij hebt je grfx fix al, ik ook btwAnoniem: 129672 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat je beter een Xbox 360 kunt kopen, want prijs & graphics zijn kennelijk heel belangrijk voor jou. Ik koop de Wii zelf voornamelijk vanwege de controler en vanwege de bijzondere online mogelijkheden en ik zie het ding zeker niet als een budget-console of een 'technisch inferieure console'. Als ik een goedkope console zou willen hebben dan kocht ik wel een GC (die ik trouwens al heb) of een Xbox. Daarbij: graphics bepalen niet of een console geavanceerd is of niet. De Wii blinkt technisch uit door zijn controler en door z'n betrouwbare en energiezuinige architectuur. Dat zijn twee dingen die ik in m'n 360 niet tegenkom, dus op dat gebied zou je dan misschien de 360 een 'inferieure console' moeten noemen.
Oh ja: zolang je Wii Sports niet gespeeld hebt kun je niet serieus beweren dat het geen spel is. Kudo's voor Nintendo dat ze eindelijk weer eens een console standaard met spel leveren voor een goeie prijs.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!Anoniem: 129672 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat je beter een Xbox 360 kunt kopen, want prijs & graphics zijn kennelijk heel belangrijk voor jou. Ik koop de Wii zelf voornamelijk vanwege de controler en vanwege de bijzondere online mogelijkheden en ik zie het ding zeker niet als een budget-console of een 'technisch inferieure console'. Als ik een goedkope console zou willen hebben dan kocht ik wel een GC (die ik trouwens al heb) of een Xbox. Daarbij: graphics bepalen niet of een console geavanceerd is of niet. De Wii blinkt technisch uit door zijn controler en door z'n betrouwbare en energiezuinige architectuur. Dat zijn twee dingen die ik in m'n 360 niet tegenkom, dus op dat gebied zou je dan misschien de 360 een 'inferieure console' moeten noemen.
IS de US conferentie al es begonnen
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
- MetroidPrime
TopicstarterAls je veertig minuten wacht wel.
Nintendo UK:
Lijkt erop dat Zelda een launch game is in de USA, of is het een launch window gameNINTENDO ANNOUNCE LAUNCH DATE AND PRICE FOR JAPAN AND THE AMERICAS
- Affordable System for Gamers, Newcomers and Families -
14th September 2006 - Nintendo will reshape the home entertainment and video game landscape with the launch of its heralded Wii™ home video game console. Wii will go on sale in the Americas on November 19th and Japan on December 2nd - European launch date, price and software line up will be announced at a press conference in London tomorrow (Friday 15th).
Wii will be sold as an affordable, mass-consumer product at an MSRP in the US of just $249.99. The price includes one wireless Wii Remote controller, one Nunchuk™ controller and the groundbreaking collection of five different Wii Sports games on one disc, which anyone can play using simple physical movements, experienced or not.
Every Wii console will include another distinctive feature: a series of on-screen “channels” that make up the Wii Channel Menu, which makes the console approachable and customizable for everyone, from the most avid gamer to people who have never played before. The Wii Channel Menu is the starting point for all of the console’s functions. The “channels” offer a gateway to a rich variety of entertainment options. When connected to a TV, the Wii Channel Menu offers a simple interface letting users pick games to play, get news or weather, upload and send photos or even create playable caricatures of themselves to use in actual games. The variety of options available through the Wii Channel Menu motivates both gamers and non-gamers to turn on Wii’s power every day.
Wii is creating worldwide excitement with its unique control system, an inventive, first-of-its-kind controller whose position can be detected in a 3-D space. The new controller allows users pinpoint target in games or move through the Wii Channel Menu with precision and ease. This intuitive control system will be understood immediately by everyone, regardless of their previous experience with video games. With this one small controller, Wii makes games both easier and more intense than anything previously experienced. For example, in the Wii Sports tennis game players swing the Wii Remote like a racket to hit the ball, as in real life. They can add topspin or slice the ball just by angling their hands and wrist like they would in a real match.
“Wii reinvents games for the devoted player,” says Nintendo of America President Reggie Fils-Aime. “But more importantly, Wii breaks the wall separating players from non-players by delivering the best game experiences for the most affordable price. We believe the next leap is games for the masses – young and old, gamer or non, alone, with a friend or with the whole family.”
Fils-Aime made his remarks in New York, shortly after Nintendo executives in Japan announced Wii will launch there on Dec 2nd priced at 25,000 yen. Both announcements come ahead of a European press conference during which Nintendo will unveil specific detail around the console’s launch in Europe.
Between launch day and Dec. 31, Wii owners across America will enjoy a robust lineup of 30 software titles, with selections for everyone from video game veterans to newcomers. Some top Nintendo launch titles include Wii Sports, a compilation of tennis, baseball, golf and bowling; The Legend of Zelda®: Twilight Princess; and EXCITE TRUCK™. While publishers are free to set their own prices for games, first-party Nintendo titles will have an MSRP of $49.99. Wii’s self-loading media bay also can play the entire library of more than 530 Nintendo GameCube™ titles from day one.
Third-party developers around the world have lined up to provide unprecedented support for Wii, “I believe the Wii will attract new and casual gamers to the world of interactive entertainment,” says Larry Probst, Chairman and CEO, Electronic Arts. “It’s a fun, easy and economical system that will become a bridge to gaming for mainstream audiences. At EA, we are putting more support behind the Wii than any Nintendo hardware launch since the Super NES.”
Additional information about the list of Virtual Console games and the pricing structure will be revealed in the coming weeks.
$249.99
Geen $250 dus
Geen $250 dus
Nee hoor, hij is al begonnenMetroidPrime schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:17:
[...]
Als je veertig minuten wacht wel.
9:19 am: 9:19 VP of marketing Perrin Kaplan has taken the stage to talk about the three near-simultaneous events in Tokyo, London, and here in New York. Now she's introducing the man everyone wants to hear from: newly anointed NOA president Reggie Fils-Aime.
- MetroidPrime
TopicstarterVolgens de uitnodiging begint het geheel pas om 10 uur lokale tijd, wat dus pas over een half uur is. Waar volg jij het dan?PWM schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:26:
[...]
Nee hoor, hij is al begonnen
9:19 am: 9:19(knip)
http://www.gamespot.com/n...html?tag=topslot;action;1MetroidPrime schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:28:
[...]
Volgens de uitnodiging begint het geheel pas om 10 uur lokale tijd, wat dus pas over een half uur is. Waar volg jij het dan?
9:05 am EDT: Attendees are just starting to filter into the conference space and the show is set to begin soon.
9:15 am: The place is still filling up. Time to sheperd the nerd herd into their seats.
9:19 am: NOA VP of marketing Perrin Kaplan has taken the stage to talk about the three near-simultaneous events in Tokyo, London, and here in New York. Now she's introducing the man everyone wants to hear from: newly anointed NOA president Reggie Fils-Aime.
9:23 am: The Regginator speaks! "The next step in gaming is bringing gaming back to the masses." Obviously it's working for them so far, if you'll notice the brain-training craze and the runaway popularity of the DS. Not surprisingly, those are exactly the products he's talking about now.
9:27 am: Here comes the hard info. "One price, one configuration, one color." So there's only a white one (for now). The system will show up at 25,000 retail locations, so it probably won't be too hard to find one--especially since Reggie just promised 4 million units shipped globally by the end of calendar 2006, with the majority share going to North America.
9:29 am: But what's in the box? One Wii remote, one nunchuk both included. Don't forget about Wii Sports, the first pack-in game at launch since the SNES. Speaking of which, we're now seeing a demo of bowling, one of the games included in Wii Sports.
9:33 am: And the final Wii Sports lineup is...tennis, golf, baseball, bowling, and boxing?! That's new. This should be interesting.
9:35 am: Reggie's talking about the 25-game launch lineup, not surprisingly being led by The Legend of Zelda: Twilight Princess. Excite Truck will also be out on day one. He makes much of the fact that this is the first Nintendo console to launch with a Zelda...though, admittedly, this Zelda was originally intended for the previous console.
9:39 am: Here's a random sampling of third-party games that will be out on day one: Call of Duty 3, Tony Hawk's Downhill Jam, Trauma Center: Second Opinion, Need for Speed: Carbon, Madden 07, Elebits, Super Monkey Ball Banana Blitz, Rayman: Raving Rabbids, Splinter Cell: Double Agent.
[ Voor 59% gewijzigd door PWM op 14-09-2006 15:42 ]
niet eens $249,95 cheap bastards!
Wat me opvalt is dat de meeste mensen bij de Wiimote meteen denken een lightgun en redeneren vanuit dat principe terwijl de Wiimote heel anders werkt.RollieBollie schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:03:
Ik ben trouwens benieuwd hoe dit zal gaan werken.
Maar hoe werkt dat?
Wat ik ervan begrijp is dat de werking van de Wiimote eigenlijk vrij simpel is. De sensoren in de controler meten de bewegingen en de sensorbar meet de relatieve positie van de controlers t.o.v. zichzelf (wat dus niet perse op of onder je tv hoeft te zijn). De sensorbar weet wat zijn positie is t.o.v. de controlers en wat de virtuele positie is van jouw speelfiguur in het spel. Met die gegevens kan de Wii jouw beweging mappen naar de beweging van het speelfiguur. Ik denk dat daarbij jouw positie t.o.v. de sensorbar niet eens zo heel erg van belang is, maar dat de besturing vooral gebaseerd is op de beweging die je maakt. Het uitmeten van je positie zal vermoedelijk gebruikt worden als een soort calibratie zodat jouw startpositie geijkt kan worden met de virtuele startpositie van jouw virtuele karakter in het spel. Eigenlijk lijkt dit principe best wel veel op de werking van een gewone joystick want ook daar is de positie van de speler t.o.v. het scherm niet echt van belang en werkt de besturing o.b.v. een beweging die je met je stick maakt. Het verschil is natuurlijk wel dat een (normale) joystick maar 2 dimensies kent terwijl dat er bij de Wiimote 3 zijn.
EDIT: oef, ik moet de afkorting 't.o.v.' eens wat minder leren gebruiken..
First time we have a Zelda title available on launch day. It gives us a huge boost and huge momentum right out of the box. It's a masterpiece game. We will continue to make those big masterpiece titles for the core gamer, as well as new games to drive market expansion
YES
YES
Hehe, die tijden zijn wel verwarrend voor iedereen
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
- MetroidPrime
Topicstarter"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat is waar ja, jij gaat hem gewoon in Japan kopen. Dan hoop ik dat de Yen ineens knetterhard stijgt de komende maandenCaptain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:53:
Tenminste, naja... je snapt wat ik bedoel.Hoe dan ook, 25.000 Yen heb ik er wel voor over!
Anoniem: 91628
Zo, de persconferentie zit er weer op voor vandaag, en ik ben weer niet veel wijzer geworden over de dingen die ik écht wil weten: specs. Nee, ook vandaag weer geen woord hierover. Teleurstellend vind ik dat toch wel.
Persoonlijk vind ik het nog altijd geen €250 waard. Voor €50 meer heb je al een apparaat waar veel meer technologie in verwerkt zit. De Wii is voor zover ik weet een opgevoerde GameCube met een extra stukje hardware er bij, en een lollige demo. Al met al vind ik dat eigenlijk te duur, wanneer ik het bijvoorbeeldmet de Xbox 360 vergelijk. Ik had meer verwacht van de Nintendo, en de Wii. Het apparaat is nog steeds wel leuk en zo, maar voor die prijs zou ik het gewoon echt niet kopen. Prijs / prestatie is wel iets waar ik altijd een beetje op let bij het kopen van een bepaald product. Dus, vandaar.
Nee, ik zal eerder gaan voor een Xbox 360 premium, of één van de PlayStation 3 versies uiteindelijk. En ik was eigenlijk best een grote voorstander van de Wii rond de E3 begin dit jaar. Uiteindelijk vind ik het gewoon teleurstellend. Natuurlijk niet alles, dat is ook weer een beetje overdreven. Maar gewoon alles bij elkaar opgeteld. Het gaat zich niet alleen om de prijs van het apparaat zelf. Ook de hele mikmak er om heen. De prijzen van de games liggen dalijk een tientje onder die van de games op de andere twee consoles. En dat kan al helemaal niet! De frutseltjes er om heen zijn ook behoorlijk duur vind ik. Een extra controllertje (compleet), en je bent meteen €60 armer.
Misschien dat ik het apparaat ooit nog wel eens zal kopen, wie weet. Ik zal het de eerst komende tijd in ieder geval niet aanschaffen. En waarschijnlijk ga ik achter een tijdje één van de andere twee consoles kopen. Welke weet ik nog niet echt. Dat ligt een beetje aan de games die gaan verschijnen.
Eigenlijk zie ik niet echt iets speciaals in de Wii, uitgezonderd de controller en de games die er speciaal voor gemaakt zijn. De rest van de nieuwigheden kan ik al jaren met mijn PC.
Persoonlijk vind ik het nog altijd geen €250 waard. Voor €50 meer heb je al een apparaat waar veel meer technologie in verwerkt zit. De Wii is voor zover ik weet een opgevoerde GameCube met een extra stukje hardware er bij, en een lollige demo. Al met al vind ik dat eigenlijk te duur, wanneer ik het bijvoorbeeldmet de Xbox 360 vergelijk. Ik had meer verwacht van de Nintendo, en de Wii. Het apparaat is nog steeds wel leuk en zo, maar voor die prijs zou ik het gewoon echt niet kopen. Prijs / prestatie is wel iets waar ik altijd een beetje op let bij het kopen van een bepaald product. Dus, vandaar.
Nee, ik zal eerder gaan voor een Xbox 360 premium, of één van de PlayStation 3 versies uiteindelijk. En ik was eigenlijk best een grote voorstander van de Wii rond de E3 begin dit jaar. Uiteindelijk vind ik het gewoon teleurstellend. Natuurlijk niet alles, dat is ook weer een beetje overdreven. Maar gewoon alles bij elkaar opgeteld. Het gaat zich niet alleen om de prijs van het apparaat zelf. Ook de hele mikmak er om heen. De prijzen van de games liggen dalijk een tientje onder die van de games op de andere twee consoles. En dat kan al helemaal niet! De frutseltjes er om heen zijn ook behoorlijk duur vind ik. Een extra controllertje (compleet), en je bent meteen €60 armer.
Misschien dat ik het apparaat ooit nog wel eens zal kopen, wie weet. Ik zal het de eerst komende tijd in ieder geval niet aanschaffen. En waarschijnlijk ga ik achter een tijdje één van de andere twee consoles kopen. Welke weet ik nog niet echt. Dat ligt een beetje aan de games die gaan verschijnen.
Eigenlijk zie ik niet echt iets speciaals in de Wii, uitgezonderd de controller en de games die er speciaal voor gemaakt zijn. De rest van de nieuwigheden kan ik al jaren met mijn PC.
Ditzelfde antwoord is al eerder gegeven vandaag: Koop dan gewoon geen Wii maar een 360 o.i.d.Anoniem: 91628 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:39:
Ik heb zelf een 360 staan, maar vind dit er toch geweldig uitzien. Het gedonder (niet persoonsgericht, iedereen heeft het erover) over de prijs is niets meer dan meegaan met de hype. Nintendo heeft de max prijs aangegeven en ze gaan dat er dus ook voor rekenen. Als je het niet waard vindt: helemaal top, maar er zijn genoeg mensen met een andere mening. Ik vind het idee van de Wii namelijk geweldig.
[ Voor 15% gewijzigd door Pewwy op 14-09-2006 16:49 ]
Hier verder: Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 65
Dit topic is gesloten.