Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 64 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.177 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Collaborator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:25:
[...]

Die presentatie van die game was echt zo geniaal :P "we have new features... like real time weapon change" 8)7
die snapte ik niet helemaal.

dat ze de animatie van het wapens verwissellen hebben gebruikt?
of dat je met je controller moet "flippen"?

wapens verwissellen kon nog veel eerder dan het oude doom door gewoon op 1 2 3 4 te drukken

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Met Unreal Tournament heb ik voice recognition (extern programma) me key commands over laten nemen, ik hoefde alleen maar de naam van het wapen te roepen :) (Voor hardcore games niet nuttig, maar leuk was het wel)

Dat ik zoiets niet heb gezien in de console games verbaast me.

ma ma ma ma ma macron one

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:23:
[...]

die snapte ik niet helemaal.

dat ze de animatie van het wapens verwissellen hebben gebruikt?
of dat je met je controller moet "flippen"?

wapens verwissellen kon nog veel eerder dan het oude doom door gewoon op 1 2 3 4 te drukken
Die vent zegt dat ze fantastische nieuwe features hebben en komt dan met iets dat we 20 jaar terug al in spellen hadden. Dat was juist het grappige aan die opmerking.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
RSP schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:39:
[...]

Nee, er is geen borg bij Nintendo, niet op die manier in ieder geval. Je mag geen eigenaar blijven van de devkits nadat je bedrijf stopt met bestaan, of wanneer je kiest niet meer te ontwikkelen voor de platformen van Nintendo. In dat geval moet je de hardware retourneren, of gedocumenteerd vernietigen (met foto's en eventueel filmbeelden. erg raar allemaal). Ik heb je projecten wel vaker voorbij zien komen hier, als het je leuk lijkt om ervaring op te doen met ontwikkeling voor bijv. NDS en je moet nog afstuderen of een stage lopen of iets dergelijks, voeg me 'ns toe op messenger. dat laat ook wat makkelijker vragen beantwoorden dan deze route :)
Ik zou graag nog even verder met je hierover babbellen, ja. Ik deed een poging je een ICQ-message of zoiets te sturen, maar ik weet niet of dat is gelukt, want ik heb zelf geen ICQ. Heb je ook MSN, of moet ik ergens ICQ vandaan halen?
Smoonshine schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:48:
[...]

Aangezien de Wii architectuur veel op die van de Gamecube lijkt, lijkt het me niet heel raar, wanneer developers aardig snel het maximale uit de Wii kunnen halen. Dat is aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant wel jammer, aangezien je over 5 jaar niet veel mooiere games dan nu gaat zien.

Ik heb ook wel een beetje de angst dat dat sowieso met de Wii-games gaat gebeuren. Nu krijg je een flinke stapel originele en creatieve games, omdat developers nog moeten zien wat er allemaal kan. Maar over een jaar of 2/3 krijg je weer sequels die teren op een succesvol eerste spel. Aan de andere kant denk ik wel dat je dan wel sequels krijgt die echt weer een stuk beter zijn dan het 1ste spel, aangezien er waarschijnlijk nog wel het een en ander verbeterd kan worden aan de 1ste generatie.
Probleem is dat iedereen alleen maar in technisch-grafische vernieuwing denkt. Wat maakt het uit als de games op de Wii er over vier jaar niet technisch-grafisch gelikter uitzien? Het gaat er om dat ze leuk zijn en daar valt met die nieuwe controller in de komende jaren nog genoeg aan te ontdekken. En ook zonder meer technische mogelijkheden kunnen games mooier worden, door zoals Shadow of the Collossus gewoon een geweldige stijl geweldig uit te voeren.

[ Voor 40% gewijzigd door Oogst op 07-09-2006 14:33 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:48

Smoonshine

Feyenoord!!

Oogst schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:30:
[...]

Probleem is dat iedereen alleen maar in technisch-grafische vernieuwing denkt. Wat maakt het uit als de games op de Wii er over vier jaar niet technisch-grafisch gelikter uitzien? Het gaat er om dat ze leuk zijn en daar valt met die nieuwe controller in de komende jaren nog genoeg aan te ontdekken. En ook zonder meer technische mogelijkheden kunnen games mooier worden, door zoals Shadow of the Collossus gewoon een geweldige stijl geweldig uit te voeren.
Ik persoonlijk zou het wel jammer vinden wanneer de Wii er over 5 jaar niet veel mooier voor staat. Dat is toch ook wel een beetje de charme van een console. Dat je over een paar jaar nog steeds verbaast staat te kijken wat ze nog uit je console weten te halen. Zie Resi 4 voor de Cube. Je had je in het eerste jaar nooit voor kunnen stellen dat de GC dat ooit zou weten uit te poepen.

Tuurlijk zullen er over 5 jaar wel mooiere games uitkomen dan nu, maar ik zou het jammer vinden om over 5 jaar nog steeds op xbox niveau te hangen.

De fun-factor van games blijft natuurlijk het belangrijkst. Ik vermaak me ook prima met games als mario smash football, mario party enz. Maar het is ook wel eens leuk om a la RE4/ Zelda met open mond naar de omgevingen te kijken waarin je terecht komt.

uhm...

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En voor de zoveelste keer het gezeik over de gfx.

Als gfx dan toch zo belangrijk zijn koop dan een X360 - PS3

Is gameplay belangrijker, koop dan een Wii

Zijn ze allebei belangrijk, koop ze dan allebei.

So simpel is het toch gewoon? In plaats van zitten zeuren en zagen over feit die al jaar en dag bekend zijn.

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Ik persoonlijk zou het wel jammer vinden wanneer de Wii er over 5 jaar niet veel mooier voor staat. Dat is toch ook wel een beetje de charme van een console. Dat je over een paar jaar nog steeds verbaast staat te kijken wat ze nog uit je console weten te halen. Zie Resi 4 voor de Cube. Je had je in het eerste jaar nooit voor kunnen stellen dat de GC dat ooit zou weten uit te poepen.
Dat gevoel heb ik niet. Console games worden wel iets mooier, maar tegelijkertijd blijven pc games veel sneller mooier worden en zijn pc games al snel mooier dan wat je op een console te zien krijgt dus de impact is imo niet erg groot. Ik heb nooit gehad dat ik een console game echt geweldig mooi vond. Bv GoW vond ik mooi toen ik het zag, mooi naar console maatstaven. Maar in vergelijking met gfx die ik op mijn pc had vond ik het niks speciaals.

Ik ben het met Oogst eens. Ik zie veel liever dat games sfeervol en stijlvol worden aangekleed met beperkte grafische kracht ipv dat zoals je met veel ps3 en x360 games ziet gebeuren er wel enorm veel detail in de games zit maar dat het allemaal sfeer en inspiratieloos overkomt. Alleen met het pushen van gigantisch veel poly's maak je nog geen mooie game. Een game die puur op technisch gebied niet geweldig is, maar heel mooi sfeervol is zal langer mooi blijven om te zien dan een game met veel poly's maar zonder uitstraling.

Games als hafl-life 1 en soul reaver vind ik nu nog mooi. Niet omdat het technisch mooi is maar omdat het allemaal sfeervol ontworpen is.

Daarom denk ik ook niet dat wii gfx echt een probleem zullen worden. De wii is krachtig genoeg om niet echt beperkend te zijn kwa rekenkracht voor een dev en voor het oog zal het voor de meeste ook genoeg zijn. De wii is sneller dan de GC dus gfx beter dan RE4 en TP zullen niet zo heel moeilijk zijn.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Little Bear schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:20:

So simpel is het toch gewoon? In plaats van zitten zeuren en zagen over feit die al jaar en dag bekend zijn.
Ehm dan zou ik toch voor een high end pc gaan, of is dit vloeken in de kerk? (pc in een console topic).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Little Bear schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:20:

Ik ben er al lang uit dat ik een Wii ga halen, maar daarom mag je toch ook wel aangeven wat je er jammer aan vindt. Nintendo heeft er voor gekozen om een goedkoop systeem neer te zetten, dat uniek is op zijn eigen manier. Maar aangezien dit een forum is, is het toch de bedoeling om te discussiëren over de Wii. En of Nintendo een goede keus heeft gemaakt met de controller en de goedkopere console die dus grafisch niet mee kan met de PS3 en X360.

Ik ben niet zo'n extreme gamer en ik zal dus ook niet meerdere consoles in huis halen. Ik heb gewoon niet de tijd om die allemaal aandacht te geven. Nintendo spreekt me gewoon aan met de lekker simpele games die ze hebben. Niks geen getuur in de handleiding, maar gewoon intuïtieve gameplay. Dat is de trend die ze nu doorzetten met de Wii. Ik accepteer ook dat het geen grafisch wonder is, maar dat betekent toch nog niet dat ik er geen mening over mag hebben, omdat het nu eenmaal zo is?

uhm...

• MetroidPrime
Goed nieuws: Nintendo heeft net opnieuw bevestigd dat er 6 miljoen Wii consoles in de winkels komen te liggen voor het einde van het jaar.

Er gaat overigens ook een gerucht rond dat Lego Star Wars 2 voor de Gamecube op het laatste moment is gecancelled(het spel zou volgende week vrijdag te koop zijn) en doorgeschoven is naar de Wii.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

MetroidPrime schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:18:
Er gaat overigens ook een gerucht dat Lego Star Wars 2 voor de Gamecube op het laatste moment is gecancelled(het spel zou volgende week vrijdag te koop zijn) en doorgeschoven is naar de Wii.
Dat lijkt me nogal nutteloos en zonde aangezien nintendo ook de laatste was met deel 1. Dat er wellicht een wii versie naast komt te staan mag best. Maar ik neem niet aan dat ze weer een paar maanden later het spel krijgen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

MetroidPrime schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:30:
[...]

Die vent zegt dat ze fantastische nieuwe features hebben en komt dan met iets dat we 20 jaar terug al in spellen hadden. Dat was juist het grappige aan die opmerking.
ik snap de grap.

maar zo bedoelde de ps3 kerel em toch niet? hij zal iets proberen uit te leggen, maar het kwam verkeerd over. ik bedoel ze zijn niet dom bij sony, hoogtens op het verkeerde pad :)
ik vraag me af wat hij eigenlijk wou zeggen wat niet overkwam.

en als hij het echt zo bedoelde... Kort die kerel op zijn salaris, hij verdient duidelijk teveel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 16:24 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17

RSP

Oogst schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:30:
Ik zou graag nog even verder met je hierover babbellen, ja. Ik deed een poging je een ICQ-message of zoiets te sturen, maar ik weet niet of dat is gelukt, want ik heb zelf geen ICQ. Heb je ook MSN, of moet ik ergens ICQ vandaan halen?
check je mail! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/templates/foksilver/i/p/14.gif

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:24:
en als hij het echt zo bedoelde... Kort die kerel op zijn salaris, hij verdient duidelijk teveel
Gezien de rest van zijn verhaal, lijkt het me duidelijk dat hij dat wel bedoelde. Zijn presentatie was het lachertje van de E3:

Gebaseerd op echte veldslagen -> veldslagen tegen reuzenkrabben en orcs
"new and interesting ways of defeating enemy bosses" -> "hit its weak point for massive damage"
"Great new features" -> "such as realtime weapons-change and realtime character change."
disjfa schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:21:
[...]

Dat lijkt me nogal nutteloos en zonde aangezien nintendo ook de laatste was met deel 1. Dat er wellicht een wii versie naast komt te staan mag best. Maar ik neem niet aan dat ze weer een paar maanden later het spel krijgen :)
Het lijkt mij eerlijk gezegd ook behoorlijk nutteloos, maar Amazon UK heeft alle orders voor de Gamecube versie van het spel geännuleerd met de mededeling dat het spel gecancelled is. Het zou eventueel nog een erg domme fout van Amazon kunnen zijn.

EDIT:Het spel blijkt niet gecancelled te zijn, Activision heeft aangegeven dat in Groot Britannië de Game winkelketen een exclusiviteitscontract voor de verkoop van Lego Star Wars II voor de Gamecube heeft. Andere winkels mogen dus niet de Gamecube versie verkopen, maar wel alle andere versies? Volgens mij bevorder je hier niet echt de verkoop van de Gamecube versie mee. :X

[ Voor 17% gewijzigd door MetroidPrime op 07-09-2006 17:54 ]

Verwijderd

Ik lees dit net:
Wii kan geen DVD-films afspelen
Het zou wel eens kunnen zijn dat de Wii geen DVD's kan afspelen. Nintendo had deze functie wel beloofd, maar durft nu geen antwoorden meer te geven op vragen over de desbetreffende functie.

Nadat gisteren de Sony-fans eens flink moesten slikken omdat de PlayStation 3 uitgesteld werd, zouden vandaag de Nintendo-fans wel eens een tegenslag moeten aanvaarden. Het lijkt er namelijk op de Nintendo de mogelijkheid om DVD-films af te spelen in de Wii heeft geschrapt.

Eerst gaf Nintendo nog aan dat het afspelen van DVD's mogelijk zou zijn wanneer er een afstandsbediening voor de console zou worden aangeschaft, net zoals bij de Xbox. Nu lijkt het er echter op dat Nintendo de mogelijkheid heeft moeten laten varen.

Dit feitje is boven komen drijven toen bleek dat Nintendo geen antwoord wou geven op vragen van IGN over de DVD afspeelfunctie. Ook op de specificatie-lijst van de Nintendo Wii op de officiëele Nintendo site is niets meer terug te vinden.

Nintendo heeft dus echter nog niets bevestigd.
Bron: NG-gamer.nl
Nu is mijn vraag, het was toch allang bekend dat de wii geen DVD films kon afspelen? Alleen dmv een upgrade oid.

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:21:
Ik lees dit net:

[...]

Nu is mijn vraag, het was toch allang bekend dat de wii geen DVD films kon afspelen? Alleen dmv een upgrade oid.
Het artikel gaat er juist over dat die upgrade er helemaal niet meer komt. Nintendo heeft er al meer dan een jaar niets meer over gezegd en er staat op de officiële Wii-website niets meer over eventuele DVD-afspeelmogelijkheden.

Verwijderd

Dat is jammer, maar de disk reader van de wii is toch gewoon een dvd reader? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 19:27 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:26:
Dat is jammer, maar de disk reader van de wii is toch gewoon een dvd reader? 8)7
Een DVD-ROM speler inderdaad, maar zonder (al dan niet softwarematige) DVD mpeg2 playback kun je weinig films afspelen. :)

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:21:
Ik lees dit net:

[...]

Ik kan me zo nieteens herinneren dat ik ooit iets over DVD playback heb gelezen. En het maakt me ook niks uit eigenlijk.

Nog even een mooie quote van Matt:
Half-hatched and Ill-researched Theory About Wii Lacking DVD-movie Playback Now

Well, my topic pretty much says it all. Perhaps I’m being overly paranoid or maybe I’m reading too much into nothing, but I’m beginning to wonder if Wii will still offer the option to play DVD movies. Honestly, it’s not a big deal to me one way or the other, but I suppose someone out there might actually care. Maybe someone who lives in a village, which has yet to embrace DVD players. Or possibly someone traveling to the present from some time deep in our past. Yeah, I’ll move on…
:P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:26:
Hoogstwaarschijnlijk is de drive van de Wii inderdaad een aangepaste DVD-drive. Een DVD-drive is echter niet genoeg om DVD-Video af te kunnen spelen. Voor alle apparaten met DVD-afspeelmogelijkheden moet er een bepaald bedrag afgedragen worden aan het DVD-forum. Ik geloof dat dit iets van $10-20 per verkocht apparaat is. De console zou daardoor duurder worden. Aangezien vrijwel iedereen tegenwoordig al een DVD-speler heeft, is het veel logischer om deze afspeelmogelijkheid als een losse upgrade(of dongle) te verkopen of zelfs helemaal weg te laten.

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Tsja, aangezien de Wii ook geen DTS en andere hippe DVD features ondersteund, is het eigenlijk ook niet zo erg dat die functionaliteit niet komt. Ik verwacht iig niet dat ze er minder Wii's door gaan verkopen. Een aparte DVD speler kun je naar je eigen smaak kopen. Hoeft het allemaal niet zo luxe, dan koop je er een van 40,- en wil je dat wel betaal je wat meer. Ik persoonlijk zal het iig niet missen.

uhm...

• MetroidPrime
Smoonshine schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:42:
Tsja, aangezien de Wii ook geen DTS en andere hippe DVD features ondersteund, is het eigenlijk ook niet zo erg dat die functionaliteit niet komt. Ik verwacht iig niet dat ze er minder Wii's door gaan verkopen. Een aparte DVD speler kun je naar je eigen smaak kopen. Hoeft het allemaal niet zo luxe, dan koop je er een van 40,- en wil je dat wel betaal je wat meer. Ik persoonlijk zal het iig niet missen.
De Wii hoeft geen DTS te ondersteunen, dat is geen onderdeel van de DVD-standaard. Het enige wat moet op het gebied van geluid, is ondersteuning om Dolby Digital en MPEG 2 audio(wat nooit gebruikt wordt) te kunnen decoderen in te bouwen in de Wii. Verder is zelfs een digitale audio uitgang niet eens verplicht. Buiten de digitale audio uitgang die de Wii waarschijnlijk niet heeft, is er volgens mij geen enkele andere DVD feature die de Wii niet zou kunnen ondersteunen?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:32:
Ik geloof dat dit iets van $10-20 per verkocht apparaat is..
Aangezien je DVD spelers soms al voor €30,- in de winkel kunt kopen zal dat bedrag wel ietjes heel veel lager zijn, dat zal eerder een factor 10 keer lager zijn, maar het zijn gewoon vermijdbare kosten en als je een console zo goedkoop mogelijk wilt verkopen dan laat je dat snel achterwege als het toch niet een functie is waar mensen op zitten te wachten, ook al gaat het maar om een eurotje ofzo.

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

MetroidPrime schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:50:
[...]

De Wii hoeft geen DTS te ondersteunen, dat is geen onderdeel van de DVD-standaard. Het enige wat moet op het gebied van geluid, is ondersteuning om Dolby Digital en MPEG 2 audio(wat nooit gebruikt wordt) te kunnen decoderen in te bouwen in de Wii. Verder is zelfs een digitale audio uitgang niet eens verplicht. Buiten de digitale audio uitgang die de Wii waarschijnlijk niet heeft, is er volgens mij geen enkele andere DVD feature die de Wii niet zou kunnen ondersteunen?
Ik zeg ook niet dat de Wii dat moet ondersteunen. Ik zeg alleen dat de Wii nogal wat mist, wat op veel (zelfs goedkope) DVD spelers standaard al op zit. Misschien dat dat de keus van Nintendo beïnvloed heeft. Zo'n add-on/afstandsbediening zal ook niet voor 10 euro over de toonbank gaan, maar eerder voor 30. En voor die prijs zit je al dicht in de buurt van de goedkopere DVD spelers.

uhm...

• MetroidPrime
Smoonshine schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:11:
[...]

Ik zeg ook niet dat de Wii dat moet ondersteunen. Ik zeg alleen dat de Wii nogal wat mist, wat op veel (zelfs goedkope) DVD spelers standaard al op zit. Misschien dat dat de keus van Nintendo beïnvloed heeft. Zo'n add-on/afstandsbediening zal ook niet voor 10 euro over de toonbank gaan, maar eerder voor 30. En voor die prijs zit je al dicht in de buurt van de goedkopere DVD spelers.
Buiten het mogelijke gebrek van een optische uitgang zou de Wii alles moeten kunnen wat zo'n goedkope DVD speler ook kan.
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:09:
[...]

Aangezien je DVD spelers soms al voor €30,- in de winkel kunt kopen zal dat bedrag wel ietjes heel veel lager zijn, dat zal eerder een factor 10 keer lager zijn, maar het zijn gewoon vermijdbare kosten en als je een console zo goedkoop mogelijk wilt verkopen dan laat je dat snel achterwege als het toch niet een functie is waar mensen op zitten te wachten, ook al gaat het maar om een eurotje ofzo.
Het bedrag ligt veel hoger dan je zou verwachten. Bij Cyberhome, één van de grootste producenten van goedkope DVD-spelers, zijn er onlangs 20000 spelers in beslag genomen omdat ze weigerden de juiste licenties te betalen. Dan weet je meteen waarom ze de DVD-spelers zo goedkoop kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Sorry voor het schopje, maar als dit klopt is het mogelijk de moeite waard. Een aantal kranten en websites hebben een persbericht gekregen over een aankomende console. De websites Joystiq en Kotaku hebben het bestaan van het nieuws bevestigd, maar laten er niets over los. Dit nieuws zou erg groot zijn en zou tot morgenochtend 9 uur Nederlandse tijd onder embargo staan. Het lijkt momenteel een stuk waarschijnlijker dat dit nieuws over de Wii gaat dan de PS3, omdat we over de PS3 eigenlijk al bijna alles weten.

Spore is overigens net bevestigd door EA als een Wii titel. Het is ook meteen de eerste titel waarvan bekend is dat het spel de DS-Wii connectivity gebruikt. Ik geloof dat er nu ongeveer 65 Wii titels in de startpost staan, zodra de Virtual Console launch-lineup bekend wordt komt deze er ook in te staan.

EDIT: En er is net bekend geworden waar het geheugen in de controller voor dient: om instellingen en saves in op te slaan. De controller kan dit maar voor één spel tegelijk doen, dus kennelijk is dit alleen bedoeld voor wanneer je de controller op een andere Wii wilt gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 08-09-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

"dus kennelijk is dit alleen bedoeld voor wanneer je de controller op een andere Wii wilt gebruiken."

Dit lijkt mij helemaal niet logisch, stel je voor je gaat naar een vriend met je controller, kan je maar 1 ding saven of laden, of zie ik het nou verkeerd?

Ik hoop morgen op Wii news :D.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MrVegeta schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 02:06:
"dus kennelijk is dit alleen bedoeld voor wanneer je de controller op een andere Wii wilt gebruiken."

Dit lijkt mij helemaal niet logisch, stel je voor je gaat naar een vriend met je controller, kan je maar 1 ding saven of laden, of zie ik het nou verkeerd?

Ik hoop morgen op Wii news :D.
Als het daar niet voor bedoeld is heb je er helemaal niets aan. Al je saves staan toch op je Wii en iedere keer dat je een ander spel speelt moet er een andere save op de controller gezet worden. Als je bij een vriend bijvoorbeeld Mario Party 42 gaat spelen, hoef je alleen je instellingen in de controller te laden en je kunt ze meenemen om daar te gebruiken. Anders kan ik er echt het nut niet van inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dit nu ook? De laatste tijd ben ik een beetje Mario/Zelda/Metroid-moe aan het worden. Als ik kijk naar de aangekondigde 1st party games voor de Wii dan hebben die allemaal dat typische nintendo-smaakje met alle bekende franchises vertegenwoordigd. Spellen die goed in elkaar zitten en in de eerste plaats op spelplezier ontworpen zijn; niets mis mee.
Als je me echter zou vragen wat ik vanuit een artistiek of vernieuwend oogpunt de topgames van de afgelopen generatie vind dan waren die bijna allemaal op de PS2 te vinden en nauwelijks op de gamecube. Ik noem een Katamari Damacy, Ico, Shadow ot the Colussus, REZ, Okami....Eigenlijk zit ik helemaal niet meer zo hard te wachten op een nieuwe Zelda of Mario, hoe goed uitgewerkt ook.

Daar heb ik dus goed de balen van. Want als ik zie waar Nintendo op inspeelt met de Wii dan vind ik dat helemaal fantastisch. Geweldig dat ze focussen op gameplay, gewoon een spelcomputer willen maken voor een redelijk prijs ipv een peperduur mediacentrum en niet schermen met allerlei misleidende specs.
Neem nu Sony: (WTF?? :? 'Realtime weapen change!!!!, Riiiiiiiiidge Racer!!!!!!1111, E600!!!) Wat een stelletje ongelooflijke debielen hebben ze daar bij de marketing en R&D rondlopen! En wat wordt er ongelooflijk veel glashard gelogen op die persconferenties. En dan Blue Ray: wordt alleen maar toegevoegd om Sony's eigen format the pushen en totaal niet vanuit het oogpunt om een betere spelcomputer te maken.

Wat is het toch ontzettend jammer dat als je spellen van bepaalde (met name Japanse) software ontwikkelaars wilt spelen je aangewezen blijft op Playstation.
Ik hoop dat de Wii een stuk betere 3rd party support krijgt dan de cube zodat je voor de echte toppers niet alleen maar op Nintendo's eigen studio's aangewezen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MetroidPrime schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 02:10:
[...]

Als het daar niet voor bedoeld is heb je er helemaal niets aan. Al je saves staan toch op je Wii en iedere keer dat je een ander spel speelt moet er een andere save op de controller gezet worden. Als je bij een vriend bijvoorbeeld Mario Party 42 gaat spelen, hoef je alleen je instellingen in de controller te laden en je kunt ze meenemen om daar te gebruiken. Anders kan ik er echt het nut niet van inzien.
Ah, de saves komen op de Wii, dat wist ik niet ;). Dan is het idd heel logisch wat je nu verteld. Trouwens ik zat net ff op video google te zoeken naar Wii filmpjes, daar vond ik deze presentatie.

http://video.google.com/v...6140216174176725686&q=wii

Hier zie je de 2 topmannen (iig hoge bazen) samen met nog 2 anderen een potje tennis spelen! Als ik deze presentatie vergelijkt met die ik van Sony dan is dat echt een dieptepunt hoor. Maar ja, time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Britse NGamer beweert dat de Rumble geschrapt is. Shigeru Miyamoto zelf zou gezegd hebben dat Rumble onmogelijk is omwille van de speaker in de WiiMote. Rond 14 september verwachten we duidelijkheid.

http://www.gamed.nl/view/20928

Lol, eerst werd Sony helemaal dood gebashed omdat ze rumble lieten vallen, en nu doet nintendo het waarschijnlijk ook. Als het gerucht waar mag zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 20-09 09:40
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 07:16:
Het Britse NGamer beweert dat de Rumble geschrapt is. Shigeru Miyamoto zelf zou gezegd hebben dat Rumble onmogelijk is omwille van de speaker in de WiiMote. Rond 14 september verwachten we duidelijkheid.

Lol, eerst werd Sony helemaal dood gebashed omdat ze rumble lieten vallen, en nu doet nintendo het waarschijnlijk ook. Als het gerucht waar mag zijn.
Ik heb de rumble meestal uitstaan.. het stoort alleen maar dus erg vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018

Lijkt mij niet zo heel erg als het het er niet op zit. Verkort anders wel weer extra de tijd waarmee je met de remote kan spelen.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik ga het ook niet echt missen, maar het is natuurlijk wel zo dat Sony hier helemaal om werd afgeschoten. En voor sommige games voegt rumble ook wel daadwerkelijk wat toe. Bij Fifa met de mogelijk winnende penalty begint de rumble ook te trillen. Dat maakt het toch net wat spannender. Je krijgt echt een beetje feedback uit de game. Ook voor de Wii zou het games net wat meer kunnen geven. De bal tegen je raket laten slaan in Wii sports. Schieten met een mitrailleur die begint te trillen. Noem het maar op. Dus in dat opzicht zou het ook wel jammer zijn.

@Metroid. Ik zie dat je bericht rond 1:00 is geschreven. Hoe beschrijf jij morgen. Als de dag nadat je geslapen hebt of begint morgen al om 00:00. Dus met andere woorden, krijgen we dat nieuws vandaag of morgen pas :)

[ Voor 16% gewijzigd door Smoonshine op 08-09-2006 08:27 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Als de Wii controller toch wat geheugen heeft zou het ook cool zijn als je hem mee kunt nemen naar download punten in een winkel, zoals je met de DS kunt doen om dan zo thuis dingen te kunnen unlocken in je games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

-Sander schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:33:
Als de Wii controller toch wat geheugen heeft zou het ook cool zijn als je hem mee kunt nemen naar download punten in een winkel, zoals je met de DS kunt doen om dan zo thuis dingen te kunnen unlocken in je games.
Nu alleen nog een duidelijk overzicht waar je die downloadpunten te vinden zijn dan. Ik wist niet eens dat dat er al was voor de DS. 8)7
Ik heb trouwens 2 weken geleden ook maar vast een Wii gepre-ordered, als het goed is word ik nog gebeld voor de game die ik er in combinatie bij wil, ben benieuwd. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou rumble nou weer niet kunnen werken door het speakertje? lijkt me onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 02:50:
Hebben jullie dit nu ook? De laatste tijd ben ik een beetje Mario/Zelda/Metroid-moe aan het worden. Als ik kijk naar de aangekondigde 1st party games voor de Wii dan hebben die allemaal dat typische nintendo-smaakje met alle bekende franchises vertegenwoordigd. Spellen die goed in elkaar zitten en in de eerste plaats op spelplezier ontworpen zijn; niets mis mee.
Als je me echter zou vragen wat ik vanuit een artistiek of vernieuwend oogpunt de topgames van de afgelopen generatie vind dan waren die bijna allemaal op de PS2 te vinden en nauwelijks op de gamecube. Ik noem een Katamari Damacy, Ico, Shadow ot the Colussus, REZ, Okami....Eigenlijk zit ik helemaal niet meer zo hard te wachten op een nieuwe Zelda of Mario, hoe goed uitgewerkt ook.
Ik geef je grotendeels gelijk wat ps2 games betreft. Deze generatie was de ps2 de innovator, niet de gamecube. Naast de steengoede games die jij hier opnoemt (REZ is een dreamcast port btw :p) hebben ze ook nog de bekende buzz en singstar uitgebracht die in onze familie zeer populair is.
Jammer genoeg was dit allemaal 3rd party. Ondertussen staat sony uit zijn neus te peuteren.
@Metroid. Ik zie dat je bericht rond 1:00 is geschreven. Hoe beschrijf jij morgen. Als de dag nadat je geslapen hebt of begint morgen al om 00:00. Dus met andere woorden, krijgen we dat nieuws vandaag of morgen pas
zijn laatste post was om 02:10, onze nachtuil is prolly nog aan het uitslapen :p

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 08-09-2006 09:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan moet Nintendo ook maar gebashed worden, want het is gewoon een gemis als het er niet op zit. Rumble voegt wel degelijk wat toe en meer denk ik dan een speakertje. Vind het trouwens vreemd dat het niet samen zou gaan, want in een telefoon zit ook een trilfunctie en meerdere speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Het grote Wii nieuws dat zou komen is er inmiddels. Het blijkt dat IBM als sinds juli bezig is met het verschepen van chips voor de Wii. Dat betekent dat de produktie van de Wii waarschijnlijk al 2 maanden bezig is.

Op de E3 had de controller zowel een speaker als de rumble functie. Op de GC zat de rumble functie nog steeds in de controller. Het zou wel erg laat zijn om ineens te beslissen dat er een probleem is terwijl de controller al twee keer eerder aan de pers is getoond met rumble maar zonder problemen. Ik denk dat dat verhaal onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Boeb0e schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:08:
[...]

Ik geef je grotendeels gelijk wat ps2 games betreft. Deze generatie was de ps2 de innovator, niet de gamecube. Naast de steengoede games die jij hier opnoemt (REZ is een dreamcast port btw :p) hebben ze ook nog de bekende buzz en singstar uitgebracht die in onze familie zeer populair is.
Jammer genoeg was dit allemaal 3rd party. Ondertussen staat sony uit zijn neus te peuteren.

[...]

zijn laatste post was om 02:10, onze nachtuil is prolly nog aan het uitslapen :p
Yesterday afternoon, we ran a post that generated an immense (and unexpected) amount of interest and speculation. Instead of defusing the prolonged PR tease that Nintendo has been escalating for the past year, we contributed to it. Instead of doing our readers a service, we added more confusion to the situation. The post was vague and left only room for disappointment which, inevitably, came at 12:01.

The worst part is, we understand that it was our hard-earned credibility that contributed to this excitement cocktail. There are gaming websites that trade in hype, and we've always prided ourselves on avoiding it. If we tell you that something is "major" and "worth waiting for," naturally you would expect it to be. As you've all no doubt noticed by now, news that IBM has begun shipping processors for Nintendo's Wii console, while potentially telling, is hardly the sort of megaton announcement we alluded to or fans were dreaming of. It became increasingly clear as the comments increased and the diggs increased, that we would reap what we had sown. Our credibility and reader trust are all we have, and we are taking measures immediately to ensure that we don't make this mistake again. We're very sorry for the error in judgment.
bron

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Stuk op Kotaku.com over Wii Rumble.
Afbeeldingslocatie: http://www.kotaku.com/assets/resources/2006/09/scan1.jpg

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Volgens dat artikel is de rumble functie van de controller nooit meer dan een gerucht geweest en heeft Miyamoto ooit gezegd dat er geen rumble functie zou zijn(zonder bronvermelding). Miyamoto heeft volgens mij juist het tegenovergestelde gezegd tijdens de E3 en op de site van Nintendo wordt rumble nog steeds als één van de controller features genoemd:

Afbeeldingslocatie: http://wii.nintendo.com/images/controller_features2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

iedereen die de controller al vastgehad heeft zal ook kunnen bevestigen dat hij wel degelijk rumble heeft. Niet zo intensief als op de GC controller, maar hij is er wel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de E3 versie zat geen speakertje he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:49:
In de E3 versie zat geen speakertje he.
Daar vergis je je in, de E3 was juist waar het speakertje voor het eerst onthuld werd en Zelda maakte er toen al gebruik van.
The combination of the controller rumble, the audio feedback from the built-in controller speaker and the motion controls create something really special here.
Bron

[ Voor 31% gewijzigd door MetroidPrime op 08-09-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
In dit artikel van gisteren staat ook nog gewoon dat de rumble erin zit, dus ik geloof er weinig van.
IGN Wii: Will the controller rumble while you operate?

Tomm:
The controller does rumble while you operate and I think that's really what sets this version apart from the DS version. The big advantage on DS of course was that you were actually making contact with the "patient" so it felt really real. But, a stylus can't have force feedback. I know people were worried if the Wii's controls would make this version feel "weird" because you were far away from the patient, but I think the rumble features really make a difference. Whether you're making an incision or stretching a bandage over the incision, you feel it. That's one of my favorite features of the game.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als die rumble nu ook nog een beetje zwaar is dan kun je fysiek nabootsen dat je karakter moe is of last van stress heeft. Nu zie je wel eens bij spellen dat als je de sniper functie gebruikt dat de crosshair niet stil te houden is, bij de Wii controller zouden ze hem dusdanig kunnen laten trillen dat je de crosshair dus zelf een beetje beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk plaatje, maar de info staat er wel een beetje raar op vermeld vind ik. Er word namelijk net gedaan alsof al deze dingen rechstreeks van Nintendo afkomstig zijn. Beetje krom, want dat is natuurlijk niet zo. Het is wel zo dat enkele dingen mainstream zijn geworden in console land, door Nintendo.

De tekst die er naast staat heb ik niet echt doorgelezen, dus vergeef me als dat geen wat ik net heb gezegd er ook in vermeld staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

over trauma center: op DS was dit een zeer leuk spel, maar geschift moeilijk naar het einde toe (zelfs met de dual stylus truuk was het amper uit te spelen). Ik vraag me dan ook af of de Wii versie dan wel doenbaar gaat zijn kwa moeilijkheidsgraad. Je hebt immers geen weerstand van je scherm, en ook je nauwkeurigheid is een stuk minder dan met de stylus. Dit lijkt me toch een titel die ik ga laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Boeb0e schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:27:
over trauma center: op DS was dit een zeer leuk spel, maar geschift moeilijk naar het einde toe (zelfs met de dual stylus truuk was het amper uit te spelen). Ik vraag me dan ook af of de Wii versie dan wel doenbaar gaat zijn kwa moeilijkheidsgraad. Je hebt immers geen weerstand van je scherm, en ook je nauwkeurigheid is een stuk minder dan met de stylus. Dit lijkt me toch een titel die ik ga laten liggen.
Ik denk dat de Wii versie wel goed uitgebalanceerd wordt kwa besturing en dat er dan ook rekening wordt gehouden met de eventuele mindere precisie. Nintendo is er erg aan gelegen dat de eerste generatie games ook goed gebruik maken van de controls. Als de eerste generatie de mist ingaat, kun je de Wii haast ook wel afschrijven.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Het games-vakblad MCV meldt dat de Europese Wii launchdate 24 november is en dat de console voor £149,-(≈€220,-) te koop zal zijn. MCV staat bekend als redelijk betrouwbaar, dus dit zou mogelijk de echte releasedatum en prijs kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Das jammer, ik had hem toch eind oktober verwacht. En 220 valt me ook wat tegen, al had ik niet echt verwacht dat ie 200 of minder werd. Denken jullie trouwens dat ze hem wat verder verschoven hebben nu de ps3 is uitgesteld? Ik was eigenlijk altijd onder de impressie dat ie minstens voor de ps3 zou komen.

[ Voor 38% gewijzigd door DeepSeven op 08-09-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

en waarom zou MCV dat dan als enige weten?

Alles is voor mij complete larie tot nintendo zelf een announcement maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29

Hironshy

Orooo!!!

Geloof zelf ook pas als Nintendo het zelf heeft aangekondigd. Maar als het inderdaad op 24 nov wordt uitgebracht. Dan denk ik dat de uistel/capaciteitsproblemen van PS3 gedeeltelijk verantwoordelijk is voor deze late release. Met zo'n geringe aantal PS3 vormt het toch geen bedreiging, dus waarom zou Nintendo hun console eerder releasen.

* Hironshy gelooft nog in een October release* :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Boeb0e schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:58:
en waarom zou MCV dat dan als enige weten?

Alles is voor mij complete larie tot nintendo zelf een announcement maakt
Daar heb je inderdaad een goed punt. Verder denk ik niet dat Nintendo nu nog (een week voor de bekendmaking) z'n plannen aan gaat passen op Sony. Misschien dat ze het al wisten, of een vermoeden hadden dat kan wel. Immers wist Nintendo blijkbaar ook al dat Sony vorig najaar en dit voorjaar nooit zou halen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
MetroidPrime schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:46:
Het games-vakblad MCV meldt dat de Europese Wii launchdate 24 november is en dat de console voor £149,-(≈€220,-) te koop zal zijn. MCV staat bekend als redelijk betrouwbaar, dus dit zou mogelijk de echte releasedatum en prijs kunnen zijn.
MCV is wel betrouwbaar.

Maaarrrrr
Nintendo UK boss David Yarnton has told GamesIndustry.biz that reports the Wii will retail for GBP 149 and will be in shops shortly before November 24 are "definitely not right".

The claims, which appeared in an article by trade publication MCV, are "only speculation, and definitely not fact," according to Yarnton.

"They're not far off, but they're definitely not right," he told GI.biz.

As previously announced, Nintendo is holding a Wii press event in London next Friday, where it is set to reveal the official price point and launch date for the console.

"We will be announcing more details then," Yarnton confirmed.
http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik denk dat Nintendo gewoon altijd al een release in November had staan, alleen hoopte iedereen dat het eerder kwam :p Ik hoop dat ze gelijk hebben. 24November is een mooie datum (2dagen na mijn verjaardag :9) al zou 2dagen eerder nog beter zijn natuurlijk. Games zullen klaar zijn ook in November dus... November here we come Wiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!11111111111111

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

"They're not far off, but they're definitely not right," he told GI.biz.
Op zo'n korte termijn verwacht ik dus eigenlijk niet dat de console in oktober nog komt. Dan denk ik eerder aan begin november/half november. Of misschien zelfs wel pas in december.

Een late release zou idd wel eens met de PS3 te maken kunnen hebben. Nu ze toch niets te vrezen hebben van Sony, kunnen ze in alle rust het aantal Wii's nog flink uitbreiden voor een paar weken. Dit zodat ze met de release voldoende Wii's kunnen realiseren. Dan hoeft niemand bang te zijn dat ze met de launch niet aan een Wii kunnen komen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Laatst online: 02-09 12:55
Weet iemand of het bij de launch mogelijk zal zijn om een TFT-scherm op de Wii aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DID YOU KNOW? NINTENDO GAME OFFERINGS HEAT UP AS THE WEATHER COOLS DOWN

July 25, 2006 - The fourth quarter of 2006 will herald a new era for Nintendo with the launch of its remarkable new Wii™ home video game system. But that's not what this news item is about! How could that be, you ask? Perhaps the secret to the launch information for Wii is somehow encoded in the text of this news item. You might want to pore over it for a few hours before staying up all night to debate phraseology and comma placement with your friends online. Or maybe it's all just a scam to get you to read the other games we have launching this fall. One of the two.

As the weather cools down, the Nintendo portable game offerings heat up. FINAL FANTASY® V ADVANCE makes its way to Game Boy® Advance SP on Nov. 6. As series go, FINAL FANTASY is to video games what James Bond is to movies. FINAL FANTASY loyalists will enjoy an opportunity to debate which installment was best.

Nintendo DS™ owners are the big winners. Every week or so, another huge DS title hits, from the Touch Generations title Clubhouse Games™ to fan favorites like Elite Beat Agents™ and Yoshi's Island™ 2. Clearly a gamer's idea of paradise, here is Nintendo's upcoming DS lineup:

Oct. 9: Clubhouse Games™
Oct. 16: Nintendogs™ (Dalmatian)
Oct. 23: Magical Starsign™
Oct. 30: Pokémon® Ranger
Oct. 30: Children of Mana®
Nov. 6: Elite Beat Agents™
Nov. 13: Yoshi's Island™ 2
Dec. 4: Custom Robo™ Arena
Dec. 4: Kirby™ Squeak Squad

And, for Nintendo GameCube™ owners, The Legend of Zelda®: Twilight Princess will be available for you this fall. An enhanced version also will be a launch title for Wii. That will all happen on … Oh look, we're out of space.
Is hier nou al een definitieve oplossing van?? Ik heb het niet meer gevolgd, dus weet niet wat er nou uiteindelijk mee bedoeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:46:
Je moet het originele artikel maar eens lezen: http://www.mcvuk.com/newsitem.php?id=24356 Ik krijg hieruit de indruk dat ze het bedrag en de datum zelf hebben bedacht o.b.v. de informatie die wel allemaal al hadden. Er wordt in het hele artikel ook nergens een bron genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Over de uitstel van de PS3 is alleen in europa he. Japan en Amerika krijgen hem gewoon wel. Dus Nintendo past echt niet hun launchdate aan, enkele op het feit dat europa later een PS3 krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Aap schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:30:
Over de uitstel van de PS3 is alleen in europa he. Japan en Amerika krijgen hem gewoon wel. Dus Nintendo past echt niet hun launchdate aan, enkele op het feit dat europa later een PS3 krijgt :)
Aangezien de VS en Japan nog maar een kwart van het aantal units krijgen dat oorspronkelijk was toegezegd voor de launch, kun je volgens mij ook daar spreken van een uitgestelde launch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Zou het trouwens ook niet zo kunnen zijn dat er ook een aantal developers hun titels voor de PS3 doorschuiven naar maart volgend jaar? Zeker in die eerste maanden als er flink schaarste is, kunnen ze niet rekenen op een gigantisch hoge afzet. Wanneer de PS3 dan een half jaar later wel voldoende aanwezig is, lijkt me dat een betere tijd om je game te releasen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Laatst online: 18-09 14:29

Hironshy

Orooo!!!

Weer een artikel op Kotaku over de rumble. De Wii schijnt toch weer wel rumble feature te hebben. :)
Lijkt wel alsof Nintendo verschilende geruchten de wereld instuurt om de conferentie te hypen. De aankondiging van de naam Wii werd ook een week voor de E3 bekend gemaakt. Nintendo PR doet goed haar werk.

http://www.kotaku.com/gam...dead-after-all-199342.php

@b3n666

Ik zeg alleen maar dat Nintendo hierachter KAN zitten. De fans gratis reclame/hype voor de Wii laten maken. En Nintendo PR heeft haar werk natuurlijk goed gedaan als iedereen denkt dat de geruchten niet van Nintendo afkomstig zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Hironshy op 08-09-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo heeft niks de wereld ingestuurd, Ngamer (?) heeft een fuckup gemaakt, ze zeggen nu zelfs dat het artikel in hun mag. niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

MetroidPrime schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:31:
[...]

Aangezien de VS en Japan nog maar een kwart van het aantal units krijgen dat oorspronkelijk was toegezegd voor de launch, kun je volgens mij ook daar spreken van een uitgestelde launch. ;)
Ja, maar ik bedoelde alleen te zeggen, dat Nintendo zijn release datum niet heeft aangepast aan de vertraging van de PS3. Stel dat 24november waar is. Weet ik zeker dat dit ook de launchdate is geweest ookal had sony genoeg PS3's voor hun geplande launch :)

Volgens mij denken sommigen dat Nintendo de release in eind oktober/begin novembar hadden.. en nu zien, ow sony heeft dikke problemen DUS we verzetten de launchdate maar naar 24november. Dat is volgens mij geen waar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hironshy schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:11:
Ik zeg alleen maar dat Nintendo hierachter KAN zitten. De fans gratis reclame/hype voor de Wii laten maken. En Nintendo PR heeft haar werk natuurlijk goed gedaan als iedereen denkt dat de geruchten niet van Nintendo afkomstig zijn.
Op de website van het blad is inmiddels een rectificatie gezet voor een drietal artikellen in het nieuwste nummer. Naast dat de Wii wel degelijk Rumble zal krijgen, komt Spore (voorlopig) niet naar de Wii en weten ze niet zeker of de Wii wel DRM voor de Virtual Console zal gebruiken. Het blad heeft meteen een slechte reputatie, dus ik denk niet dat Nintendo hier achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:48:
[...]

Is hier nou al een definitieve oplossing van?? Ik heb het niet meer gevolgd, dus weet niet wat er nou uiteindelijk mee bedoeld werd.
Copy/Paste persbericht in een openoffice document en sla het op als .doc
Kijk naar de filesize. Dit is dan 11,6 kb.
Dus release date zou 6 nov kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Of 11 juni :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer makker, Amerikaanse telling is maand eerst en daarna dag aanduiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Maar wat als je het persbericht in ODT/PDF/TXT/RTF/HTML/XML opslaat? Heb je de Wii dan eerder dan wanneer je Word gebruikt?

[ Voor 15% gewijzigd door MetroidPrime op 08-09-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:54
MetroidPrime schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:03:
Maar wat als je het persbericht in ODT/PDF/TXT/RTF/HTML/XML opslaat? Heb je de Wii dan eerder dan wanneer je Word gebruikt?
:') !

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:56:
[...]

Copy/Paste persbericht in een openoffice document en sla het op als .doc
Kijk naar de filesize. Dit is dan 11,6 kb.
Dus release date zou 6 nov kunnen zijn.
There is no spoon! Uhhh, vork! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Splinter Cell @ launch (clickable en ziet er goed uit!):

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/166/1663146/tom-clancys-splinter-cell-double-agent-tba-20060908025625635_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/166/1663147/tom-clancys-splinter-cell-double-agent-tba-20060908025627541_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/166/1663150/tom-clancys-splinter-cell-double-agent-tba-20060908025637963_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/166/1663151/tom-clancys-splinter-cell-double-agent-tba-20060908025639900_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/166/1663152/tom-clancys-splinter-cell-double-agent-tba-20060908025641947_thumb.jpg

En nog een stuur:

Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/731/731777/gt-pro-series-20060908114711546-000.jpg

Ubisoft is goed bezig zeg, tering. WEER een Ubisoft titel EN nog een accessoire. Gekkenhuis! 8)7

GT Pro Series maakt gebruikt van cell-shaded graphics, mag alleen nog wel wat aan geschaafd worden...:

Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/731/731777/gt-pro-series-20060908022738813.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/731/731777/gt-pro-series-20060908022745688.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door Captain N op 09-09-2006 02:49 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Aan de graphics mag nog wel het een en ander gedaan worden. Dat het cell-shaded is maakt me nog niet eens zoveel uit, maar dat kan wel op een nettere manier natuurlijk. En hopelijk doet het spel zn naam eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat wordt splintercell voor de Wii en hij is beschikbaar bij de launch? Ziet er erg goed uit, maar het zijn natuurlijk renders als je naar de resolutie kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:37:
maar het zijn natuurlijk renders als je naar de resolutie kijkt.
Volgens mij zijn het geen renders, maar zijn ze gewoon uitgerekt naar wallpaperformaat.

Ik weet wel wat ik voor m'n verjaardag hoop te krijgen trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Red Steel schermfoto's
(Geen idee of ze oud zijn)

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20060908/red04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20060908/red03.jpg

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17

RSP

Ik kan wel janken van de graphics in die GT game. Waarom kunnen ze nou niet een fatsoenlijke racer maken? 't enige wat in de buurt kwam was "R Racing" van Namco op de Cube, en die suckte OOK!

grrr!!

*start PGR2*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:22

S2S

Gatvrdamme die GT game ziet er uit als een PS1 game. Ze hadden best wat meer tijd in de grfx mogen steken.

Red Steel ziet er wel okay uit, zeker een stap beter dan de meeste games op de Cube.

[ Voor 29% gewijzigd door S2S op 09-09-2006 12:11 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 16:48

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Splinter Cell werd voor de zomervakantie een maandje uitgesteld, misschien vanwegen de Wii release? hij staat nu voor 29 oktober gepland op de andere consoles. Is dat ook de Wii release datum ;)? Ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:22

S2S

fuzzyeyebrows1 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:29:
Splinter Cell werd voor de zomervakantie een maandje uitgesteld, misschien vanwegen de Wii release? hij staat nu voor 29 oktober gepland op de andere consoles. Is dat ook de Wii release datum ;)? Ik hoop het.
X360 versie staat voor 20 October.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Jeezes dat GT Pro :D

Dat ze er nog Pro achter durven zetten :+

Maarja, wie weet is de gameplay wel erg goed ofzo. Dat stuur is overigens wel smakelijk :)

Mijn launchlineup zal denk ik bestaan uit Zelda TP, Red Steel en Metroid Corruption (als die niet uitgesteld wordt... Nog nergens officieel gezien namelijk.)

En ik hoop dat Wii Sports erbij gebundeld zit, want die wil ik wel maar niet voor het volle pond zeg maar.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Is dat GT Pro series serieus? Ik bedoel, ik ben geen graphics hoer, ik ben totaal Nintendo fanboy geworden bla bla bla. Maar dit is echt lachwekkend. Die graphics zijn ver ondermaats, echt be-la-che-lijk slecht. Daarbij ziet dat Nintendo racespelletje er gewoon nog prachtig uit!

Dat stuurtje ziet er wel aardig uit, totdat er onderop staat design by thrustmaster... hmm... ik ben dan toch benieuwder naar de Nintendo accessoires.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond op een ander forum dit plaatje, niet van GTpro volgens mij van Excite truck. Hoe gaat dat stuur werken?
Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/2131/steeringrx9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vraag me af hoe lekker zo'n stuurtje werkt, want hij zit natuurlijk nergens aan vast. Dan moet je hem dus een beetje krampachtig in de lucht houden en ik weet niet of dat nu wel zo fijn is.

Keek net trouwens naar nieuwe filmpje van Tony Hawk en er lijkt nog steeds een lag in de besturing te zitten. Hopelijk kunnen ze dat nog fixen en is het niet inherent aan de gyroscoop techniek.

[ Voor 33% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-09-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Geweldig hoe Ubisoft weer een launchtitel zomaar uit het niets tevoorschijn weet te halen. Ik denk dat dit wel aangeeft hoe makkelijk het is om een Gamecube spel naar de Wii over te zetten.

Dat racestuurtje ziet er ook leuk uit, alleen ben ik bang dat die racespellen allebei helemaal niets voorstellen. Monster 4x4 World Circuit kreeg erg slechte reviews op de Xbox(gemiddelde: 4,9) en ik ben bang dat de Wii versie straks ook bagger zal zijn. GT Pro Series is weer gebaseerd op een obscuur Gamecube spel, dat ook niet echt hoge cijfers scoorde. Zelf ben ik wel geïntresseerd geraakt in de nieuwe Need for Speed, wat waarschijnlijk ook een launchtitel wordt. Ik hoop dat Ubisoft en Thrustmaster het stuurtje los gaan verkopen, zodat je niet verplicht bent GT Pro Series of Monster 4x4 te kopen als je alleen het stuurtje wilt.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:44:
Ik vond op een ander forum dit plaatje, niet van GTpro volgens mij van Excite truck. Hoe gaat dat stuur werken?
[afbeelding]
Volgens Ubisoft werkt het stuur bij alle spellen die ongeveer dezelfde controls als Excitetruck gebruiken. Als ik dat plaatje goed interpreteer werkt de besturing niet als je de controller binnen een horizontaal vlak draait. Als je de controller een beetje scheef houdt bij het draaien, zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor zover het nog niet duidelijk was, de Wii heeft alleen DPLII :(
IGN Wii: Now that's Dolby Pro Logic II, correct? It's a simulated surround with the Pro Logic II technology?

Karthik: That's correct, yes. It's the surround sound mode on Wii.
bron

Jammer, heel jammer... (waarom ik dat vind, heb ik al iets te vaak gezegd volgens mij, dus daar zal ik verder geen woorden aan vuil maken ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-09-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:46:
Voor zover het nog niet duidelijk was, de Wii heeft alleen DPLII :(

[...]
bron

Jammer, heel jammer...
Don't care :p Wii is echt voor de gameplay, de rest mag van mij zo minimaal en goedkoop mogelijk gehouden worden.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

GT Pro... lijkt wel alsof ze een N64game hebben gevonden die nooit is uitgebracht :/ Dit is daarom echt wel ver onder de maat hoor voor een Wii game.

Maar ja, wacht gewoon lekker wat we te horen krijgen a.s. donderdag :) !! Wiiiiiiiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 15:07

inXs

known as inXs

Ik vind die andere spellen er nou ook niet echt bijster mooi uitzien. Erg veel blur ook gebruikt vind ik.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
inXs schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:16:
Ik vind die andere spellen er nou ook niet echt bijster mooi uitzien. Erg veel blur ook gebruikt vind ik.
Welke andere spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik denk dat hij dat zogenaamde "bloom" effect bedoeld. Maar dat heeft niet echt te maken met lelijke graphics. Dat is gewoon een stijl die op dit moment (veel te) hip is. Ik vind het zelf ook niet echt wat hebben. Als je bij Fifa ofzo kijkt, allemaal van die lopende lichtbronnen.

Ah ja, deze stijl waait ook wel weer over.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Smoonshine schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:07:
Ik denk dat hij dat zogenaamde "bloom" effect bedoeld. Maar dat heeft niet echt te maken met lelijke graphics. Dat is gewoon een stijl die op dit moment (veel te) hip is. Ik vind het zelf ook niet echt wat hebben. Als je bij Fifa ofzo kijkt, allemaal van die lopende lichtbronnen.

Ah ja, deze stijl waait ook wel weer over.
Bloom wordt in sommige spellen inderdaad teveel gebruikt, maar als het normaal gebruikt wordt ziet het effect er best goed uit. In het eerste Red Steel screenshot vind ik het er inderdaad niet uitzien, maar het tweede screenshot vind ik wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vind het wel sfeervol eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Het is ook best wel sfeervol. Maar dan moet er op het goede moment en bij het goede spel gebruik van worden gemaakt. Tegenwoordig wordt het iets te veel gebruikt vind ik. EA past het op dit moment zo'n beetje toe op haar hele line-up en Ubi lijkt er nu ook een handje van te krijgen. Dat wordt een beetje teveel van het goede.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Ubisoft werkt het stuur bij alle spellen die ongeveer dezelfde controls als Excitetruck gebruiken. Als ik dat plaatje goed interpreteer werkt de besturing niet als je de controller binnen een horizontaal vlak draait. Als je de controller een beetje scheef houdt bij het draaien, zou het geen probleem moeten zijn.
Nee je moet het stuurtje dus kantelen en niet draaien om te sturen, dat is wat er staat. Dan zal het dus bij Excitetruck wel niet werken, misschien wel bij die GT game. Sowieso is het maar een gadget natuurlijk en niet te vergelijken met een echt racvestuur aangezien ie nergens aan vast zit. Wel handiger op de bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Speel bijna geen games, behalve WoW en daar zit het (heel erg) weinig in.. maar ja kan me voorstellen dat als het bijna elke console game heeft dat het heel hinderlijk wordt.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.