Ik heb hun logo er toch niet afgesoept of zo, kijk is naar games.fok die ook overal haar eigen watermerk of heeft naast bijvoorbeeld een IGN logo dat is heus niet zo vreemd hoor.MetroidPrime schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:04:
[...]
Die site waar jullie dat plaatje vandaan hebben zet er niet voor niets een watermerk op. Dat watermerk is er om er voor te zorgen dat andere sites niet zomaar de plaatjes vanaf die site rippen. Het maakt niet uit of je hebt over binnen Nederland of niet, je ript plaatjes terwijl dat niet de bedoeling is. Daar heb ik zelf niet zo veel tegen, maar om dan te zeggen dat Nederlandse sites het niet bij jullie mogen doen is wel heel erg hypocriet.
Precies. En Wiigamer en die Cube site ken ik verder niet, en ook Wii-gamer kwam ik nu net voor het eerst. Een bewering zonder bronvermelding is gewoon niet betrouwbaar, of wordt iig niet betrouwbaar geacht door veel mensen. Zo is het in de gamesjournalistiek, in de wetenschap, in de krant, en zelfs in dit topic kan je niet met een quote aankomen zonder bronvermelding.MetroidPrime schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:51:
Dat is toch precies wat jullie zelf hebben gedaan?
Overigens was dat Rayman nieuwsbericht niet de enige zonder bron. Ook vraag ik me af hoeveel characters je kunt invullen in dat "bron" veld in je nieuws systeem, als "Ultima Game" er al niet in past
Het is ook niet vreemd om als kleinere gamessite screenshots van andere (grotere) sites over te nemen, maar het is wel een beetje gek dat je dan anderen ervan te beschuldigen jou screenshots over te nemen, terwijl je dat zelf ook doet...Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:05:
Ik heb hun logo er toch niet afgesoept of zo, kijk is naar games.fok die ook overal haar eigen watermerk of heeft naast bijvoorbeeld een IGN logo dat is heus niet zo vreemd hoor.
[ Voor 51% gewijzigd door Captain N op 30-08-2006 23:10 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Gametrailers past UltimaGame.com past niet, meestal zet ik er dan een afkorting in, k ga namelijk niet ANM of IGN volluit typen.. Daarnaast snap ik zoiezo niet dat GoNintendo niet denkt dat dit echt is?
Ongeveer Xbox1> Check, geen AA zoals in elke screen > Check, als N-gamer dit in haar blad zet zonder watermerk en er geen bron bij zet geloof je het dan ook niet? Als iemand serieus een fake screen renderd van een Far Cry wii game, dan is diegene wel heeeeel diep gezonken. Vooral omdat je in 1 oog opslag kan zien dat deze screen geschoten is met een Gamecube dan wel Wii devkit.
Ongeveer Xbox1> Check, geen AA zoals in elke screen > Check, als N-gamer dit in haar blad zet zonder watermerk en er geen bron bij zet geloof je het dan ook niet? Als iemand serieus een fake screen renderd van een Far Cry wii game, dan is diegene wel heeeeel diep gezonken. Vooral omdat je in 1 oog opslag kan zien dat deze screen geschoten is met een Gamecube dan wel Wii devkit.
Hoe kun je dat zien? Hij lijkt verdomd veel op de Xbox versie, maar dan met een crosshair. Ik vond het Xbox screenie er ietjes beter uitzien, maar dat kan ook zijn omdat ie op een gunstiger moment genomen is of dat er een klein beetje gesoept is.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:16: Vooral omdat je in 1 oog opslag kan zien dat deze screen geschoten is met een Gamecube dan wel Wii devkit.
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 20-09 10:11
Turn it up loud, captain!
Topicstarter
Wat denkt iedereen eigenlijk over die onthulling van aankomende vrijdag? Het moet groot zijn als de releasedatum van een tijdschrift wordt verschoven speciaal voor dit nieuws. Nintendo Power blijkt er echter helemaal niet bij betrokken te zijn, alhoewel die ook een exclusive schijnen te krijgen binnenkort.
Hier is trouwens wat de hoofdredactrice van Official Nintendo Magazine te zeggen had over het nieuws:
Hier is trouwens wat de hoofdredactrice van Official Nintendo Magazine te zeggen had over het nieuws:
Ik vraag me af wat voor spel het kan zijn?On this ocassion subscribers will not recieve their issues any earlier than the proper on-sale date (01 Sept) due to our cover game being embargoed until that date. Rest assured this wouldn't happen normally and it's because it's a BIG exclusive.
Waarom zou het gebrek aan AA aantonen dat de screens echt zijn?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:16:
geen AA zoals in elke screen > Check
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
De reden waarom ze niet zomaar aannemen dat het echt is, is omdat het van een spaanstalige website komt waar niemand ooit van gehoord heeft, behalve in Spanje dan misschien. Waar zou Ubisoft in vredesnaam een primeur aan een vage spaanstalige site geven, en niet aan IGN, Gamespot, of een tijdschrift zoals EGM? En waarom staat er op die grote sites hier nog niks over? Een beetje kijken of het ala eerder getoonde Wii screenshots eruit ziet maakt het natuurlijk niet gelijk tot een zekerheid dat het Wii screenshots zijn. Ergo, als respectable games journalist vermeld je dan netjes dat deze screens zijn opgedoken, maar dat het nog niet is bevestigd door Ubisoft dat dit daadwerkelijk Far Cry Wii screens zijn en dat het van een website afkomstig is waarvan je verder helemaal niet weet in hoeverre zij een betrouwbare bron van informatie zijn.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:16:
Gametrailers past UltimaGame.com past niet, meestal zet ik er dan een afkorting in, k ga namelijk niet ANM of IGN volluit typen.. Daarnaast snap ik zoiezo niet dat GoNintendo niet denkt dat dit echt is?
Misschien Kid Icarus? Zou een grote primeur zijn, waar veel mensen op hopen. Of misschien veel materiaal van Smash Bros.?MetroidPrime schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:21:
Ik vraag me af wat voor spel het kan zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 30-08-2006 23:29 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
- MetroidPrime
TopicstarterIk denk dat het nog iets te vroeg na de Games Convention is voor een onthulling van Nintendo zelf. Ik gok dat het eerder een third-party aankondiging gaat worden.Captain N schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:27:
Misschien Kid Icarus? Zou een grote primeur zijn, waar veel mensen op hopen. Of misschien veel materiaal van Smash Bros.?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Wii Pikmin? (als dat er komt) of nieuw materiaal over Mario Galaxy 
Gisteravond PoP:tSoT uitgespeeld
uitstekend vermaakt met deze game. De humor in deze game vond ik echt leuk
dat tegen zichzelf praten, netjes gedaan!
Gisteravond PoP:tSoT uitgespeeld
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Je "Bronnen" hebben anders sinds het bestaan van je site redelijk wat bullshit als feiten neergezetValt me op dat je GoNintendo met hun HMD betrouwbaarder vind als Wii-Gamer waar ligt de grens denk ik dan
[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 31-08-2006 02:36 ]
Elke gamesite leeft op geruchten en roddels en elke gamesite trekt zo z'n eigen bezoek die de specifieke layout/schrijfstijl/blonde haren van de editors leuk vinden.
Kan deze media/blogdiscussie per mail of in een ander topic?
Kan deze media/blogdiscussie per mail of in een ander topic?
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Ik vind het een beetje vreemd bericht. Kom op, problemen met de knopjes. Hoe lang maakt Nintendo nou al controllers met knopjes
.
Over die aankondiging op 1 september, zou dat niet eens heel veel informatie kunnen zijn over Resident Evil voor de Wii. Ik dacht namelijk dat daar per 1 september meer bekend over zou worden gemaakt. * Hoedje dacht dat ie slim was. RMC had het er ook al over...
Jongens, btw check deze softwareverkopen van Japan:
01 NDS FF3 - 503.051 / NEW
02 NDS NEW SMB - 65.556 / 2.901.264
03 NDS Rune Factory - 42.210 / NEW
04 NDS Brain Age 2 - 41.784 / 3.073.195
05 NDS Cooking Navi - 37.326 / 384.045
06 NDS Tamagotchi 2 - 30.504 /430.933
07 NDS Mario Basketball 3on3 - 30.355
08 NDS Animal Crossing WW - 30.023 / 3.149.131
09 NDS Brain Age - 22.866 / 2.736.150
10 NDS English Training - 17.465
De gehele top 10 voor de DS, dat belooft toch wel wat voor de Wii
Tot slot, waarschijnlijk is het al gepost en heb ik het gemist. Op 15 september is er in London een Wii event: http://gonintendo.com/?p=5152.
Over die aankondiging op 1 september, zou dat niet eens heel veel informatie kunnen zijn over Resident Evil voor de Wii. Ik dacht namelijk dat daar per 1 september meer bekend over zou worden gemaakt. * Hoedje dacht dat ie slim was. RMC had het er ook al over...
Jongens, btw check deze softwareverkopen van Japan:
01 NDS FF3 - 503.051 / NEW
02 NDS NEW SMB - 65.556 / 2.901.264
03 NDS Rune Factory - 42.210 / NEW
04 NDS Brain Age 2 - 41.784 / 3.073.195
05 NDS Cooking Navi - 37.326 / 384.045
06 NDS Tamagotchi 2 - 30.504 /430.933
07 NDS Mario Basketball 3on3 - 30.355
08 NDS Animal Crossing WW - 30.023 / 3.149.131
09 NDS Brain Age - 22.866 / 2.736.150
10 NDS English Training - 17.465
De gehele top 10 voor de DS, dat belooft toch wel wat voor de Wii
Tot slot, waarschijnlijk is het al gepost en heb ik het gemist. Op 15 september is er in London een Wii event: http://gonintendo.com/?p=5152.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik vind een spel nou niet echt super nieuws waarvoor een blad zijn release datum uit zou stellen om eerlijk te zijn. Ik verwacht eerder de echte release datum en prijs van de wii ofzo.
superB
Elke controller is weer nieuw hoorHoedje schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:28:
Ik vind het een beetje vreemd bericht. Kom op, problemen met de knopjes. Hoe lang maakt Nintendo nou al controllers met knopjes.
Dus dan moet hij toch echt weer opnieuw ontwikkeld worden en opnieuw gemaakt worden. Leuk voorbeeld vind ik toch echt de ds en de .lite.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Sony had eerst een andere controller voor de PS3, maar aangezien iedereen die ruk vond zijn ze weer teruggestapt op het PS2 model aangezien iedereen die nogal relaxed vindt zeg maar. En dat is hij ook.disjfa schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:55:
[...]
Elke controller is weer nieuw hoorTuurlijk je hebt de bekende formaten maar nintendo is nou niet echt sony die gewoon elke keer dezelfde controller gebruikt.
Dus dan moet hij toch echt weer opnieuw ontwikkeld worden en opnieuw gemaakt worden. Leuk voorbeeld vind ik toch echt de ds en de .lite.
superB
De PS2(PS1..) controller is gewoon een stuk stront, sorry dat ik het zeg. Totaal niet ergonomisch. De enige denkbare reden waarom je blij zou zijn met de PS3 controller kan zijn dat je er gewend aan bent.
lol @ wiigamer.nl:
Nintendo gebruikt trouwens nooit 1 fabriek, maar meerdere.
Dat valt dus best mee en als er wel roddels of geruchten zijn wordt dat meestal ook zo neergezet, i.p.v. feitenElke gamesite leeft op geruchten en roddels
lol @ wiigamer.nl:
Ja tuurlijk..dat heeft dus geen kont met de controller te makenOok zouden de controllers geluid maken bij normaal geluid, wat niet in Nintendo's planning stond.
[ Voor 55% gewijzigd door Max|Burn op 31-08-2006 11:52 ]
Ik verwacht niet dat Nintendo de release e.d. in een blad uit de doeken doet. Dat doen ze neem ik aan tijdens een special persbijeenkomst of zoals eerder geopperd op tv. Ik denk ook dat het om de aankondiging van een spel gaat, maar niet het eerste het beste spel. Resident Evil zou idd een goede kans maken, aangezien RE4 ook een van de grootste titels van de Cube was.inXs schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:53:
Ik vind een spel nou niet echt super nieuws waarvoor een blad zijn release datum uit zou stellen om eerlijk te zijn. Ik verwacht eerder de echte release datum en prijs van de wii ofzo.
uhm...
Even uit de post van MetroidPrime gehaald:inXs schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:53:
On this ocassion subscribers will not recieve their issues any earlier than the proper on-sale date (01 Sept) due to our cover game being embargoed until that date. Rest assured this wouldn't happen normally and it's because it's a BIG exclusive.
Verwijderd
Ik zie niet waar die slechte track record vandaan komt maxburn, welk bericht klopt er niet?
Verandering is niet altijd welkom (het vertrouwde is altijd fijner), maar achteraf is vrijwel iederen er blij mee.MaxBurn schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:49:
De PS2(PS1..) controller is gewoon een stuk stront, sorry dat ik het zeg. Totaal niet ergonomisch. De enige denkbare reden waarom je blij zou zijn met de PS3 controller kan zijn dat je er gewend aan bent.
Ik had Sony meer credit gegeven als ze gewoon de boomerang controller hadden gehouden. Nintendo toont keer op keer ballen door vannalles door je strot te rammen. Net zoals je ouders vroeger zeiden: later ben je er dankbaar om. Met de n64 controller was ik dankbaar, met de cell shaded zelda was ik blij, de DS was een groot risico en nu met de wii tonen ze weer ballen. Welcome change.
De PS2 controller is idd erg onprettig om mee te gamen, het enige goede eraan is dat de knoppen een makkelijke layout hebben, dus fijn voor fightinggames.
[ Voor 11% gewijzigd door Collaborator op 31-08-2006 13:32 ]
This space is occupied
offtopic:
Ik vind bij die playstation controllers dat ik snel kramp in me duimen krijg. Ik had dat trouwens ook na een flinke tijd gamen met een gamecube controller. Me duim op de analoge stick kreeg dan vet kramp op den duur. Ook krijg ik kramp als ik lang game op een oude nes controller. De snes controller was wel oke, daar had ik zover ik weet nooit problemen mee. De xbox controller was erg groot maar kramp in de duimen kwam zeer zelden voor. De beste controller blijft die van de xbox 360. Die zit echt heerlijk in de hand en ik krijg er ook geen kramp in de duimen mee.
Ik vind bij die playstation controllers dat ik snel kramp in me duimen krijg. Ik had dat trouwens ook na een flinke tijd gamen met een gamecube controller. Me duim op de analoge stick kreeg dan vet kramp op den duur. Ook krijg ik kramp als ik lang game op een oude nes controller. De snes controller was wel oke, daar had ik zover ik weet nooit problemen mee. De xbox controller was erg groot maar kramp in de duimen kwam zeer zelden voor. De beste controller blijft die van de xbox 360. Die zit echt heerlijk in de hand en ik krijg er ook geen kramp in de duimen mee.
Ik begon best wel nieuwschierig te raken naar de Wii. Ik zie wel een paar leuke games er tussen en vooral het kunnen spelen van de oudere nintendo games vind ik erg vet. Ook lijkt me de nieuwe Wii controller een zeer leuke nieuwe belevenis om mee te gamen.
Wat is wel erg jammer vind is dat de Wii 480p gaat gebruiken waardoor je niet alles uit je HDTV kan halen
Maar ja, verder is hij wel vetjes!
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ik hoop dat het er gewoon goed uitziet op een HDTV. Ik heb de ps2 gewoon op de oude tv gelaten omdat het beeld op mijn (26", dus best klein) HDTV gewoon bagger was. Was gewoon uitgerekte prut. Nou las ik wel dat het enigszins kan worden verholpen door component te gebruiken voor de aansluiting, en dat ga ik dan ook doen met de Wii. Gewoon met component aansluiten, en hopen dat het er goed uitziet. Want de (meeste) games zijn wel 16:9, en dat zou zonde zijn om te spelen op een ouderwetse beeldbuis.
En ik kan ook niet meer wachten op de Wii. Ik hoop nog altijd op een release van 2 oktober, maar mede door Ubisoft's releasedatum van hun spellen vrees ik toch dat het medio november wordt.
En ik kan ook niet meer wachten op de Wii. Ik hoop nog altijd op een release van 2 oktober, maar mede door Ubisoft's releasedatum van hun spellen vrees ik toch dat het medio november wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door B-Bandit op 31-08-2006 14:00 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
- MetroidPrime
TopicstarterIk heb gisteren al een vertaling van het originele bericht al gelezen en ben tot de conclusie dat het onzin is. In het originele bericht staat namelijk dat de fabriek ernstige productie problemen heeft met zowel de PSP als de Wii controller. Aangezien de PSP al massaal verkrijgbaar is zonder grote problemen(dat probleem met die ene knop schijnt al gefixt te zijn) en de problemen die ze met de Wii controller hebben allemaal met dingen zijn die al 20 jaar in controllers zitten(plastic omhulsel, knoppen), blijven er maar twee mogelijkheden over: het bericht is verzonnen(wat het meest waarschijnlijke is) of de fabriek wordt gerund door de meest incompetente figuren die je je maar kunt verzinnen.DeepSeven schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:58:
Wii krijgt productieproblemen?
Omg, laat het niet waar zijn.
Op de Games Convention waren er al massaal devkit-controllers aanwezig. De devkit controllers worden hoogstwaarschijnlijk op dezelfde manier gefabriceerd als de final controllers, alleen hebben ze geen batterijen of wireless communicatie. Als het waar is dat er op grote schaal productie problemen waren, dan zouden we dat ook al in de hands-on previews vanaf de Games Convention moeten hebben terug kunnen vinden.
Het bericht is bovendien van een Chinese gaming site afkomstig en nu volgens mij staat de Chinese journalistiek niet echt bekend om haar betrouwbaarheid?
geen zorgen, het beeld ZAL er stukken beter uitzien op je HDTV
- VEEL betere kabels beschikbaar dan je baggere composiet (op klassieke tv's zie je dit niet snel, maar die kabels geven een bijzonder wazig beeld met veel lekkende kleuren). S-video of component gaat je prachtige resultaten geven
- progressive scan! Onbegrijpelijk dat dit op de huidige consoles zo verwaarloosd is geweest (zowel eerste generatie gamecube als de ps2 ondersteunen het nochtans hardwarematig) terwijl je op de dreamcast hier al op kon kwijlen. Zeker op je HD tv gaat dit een grote vooruitgang in detail betekenen.
kortom, je zal misschien wel "jaggies" zien op je HD scherm (zoals op 640*480 resolutie pc games spelen op een 17" crt scherm), maar het zal WEL scherp zijn.
- VEEL betere kabels beschikbaar dan je baggere composiet (op klassieke tv's zie je dit niet snel, maar die kabels geven een bijzonder wazig beeld met veel lekkende kleuren). S-video of component gaat je prachtige resultaten geven
- progressive scan! Onbegrijpelijk dat dit op de huidige consoles zo verwaarloosd is geweest (zowel eerste generatie gamecube als de ps2 ondersteunen het nochtans hardwarematig) terwijl je op de dreamcast hier al op kon kwijlen. Zeker op je HD tv gaat dit een grote vooruitgang in detail betekenen.
kortom, je zal misschien wel "jaggies" zien op je HD scherm (zoals op 640*480 resolutie pc games spelen op een 17" crt scherm), maar het zal WEL scherp zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 31-08-2006 14:14 . Reden: obvious foutjes verbeterd ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
- MetroidPrime
Topicstarter
C&VG heeft de uitnodiging gepost voor het Wii-evenement op 15 september waar al een paar dagen geruchten over gingen. Het gerucht blijkt inderdaad te kloppen, Nintendo houdt een Europees Wii-evenement op 15 september.
Omdat het Amerikaanse en Europese evenement zo dicht bij elkaar liggen, verwacht ik eigenlijk niet anders dan dat we tijdens die twee evenementen de releasedatum en prijs te horen krijgen.
Omdat het Amerikaanse en Europese evenement zo dicht bij elkaar liggen, verwacht ik eigenlijk niet anders dan dat we tijdens die twee evenementen de releasedatum en prijs te horen krijgen.
Ik denk dat wij de Wii pas krijgen in December. Eind November op z'n vroegst. Gezien release datums van games en de releasetijden onderling.
Enkele webshops:
Play.com heeft alles in December staan.
Nedgame.com heeft alles in November staan.
Amazon.com zag ik 2games in November staan. (en de Wii was zelfs al Out of stock!
)
Lik-Sang zijn de games allemaal Temporarily not available.
Dus September = praktisch onmogelijk. Waarschijnlijk hebben we duidelijkheid na 14 15 sept.
Nog even over de releasetijden, nintendo heeft gezegt dat het worldwide release was maar toch dat er wel tijdsverschil onderling was? Net zoals de Xbox360 bijv. Was wel wereldwijd, maar eerst Amerika enkele weken later Europa en weer na enkele weken Azie toch? (als dit verhaaltje klopt) hebben wij hem pas in December vermoedelijk.
Edit: Ik heb totaal 25min over deze post gedaan
Enkele webshops:
Play.com heeft alles in December staan.
Nedgame.com heeft alles in November staan.
Amazon.com zag ik 2games in November staan. (en de Wii was zelfs al Out of stock!
Lik-Sang zijn de games allemaal Temporarily not available.
Dus September = praktisch onmogelijk. Waarschijnlijk hebben we duidelijkheid na 14 15 sept.
Nog even over de releasetijden, nintendo heeft gezegt dat het worldwide release was maar toch dat er wel tijdsverschil onderling was? Net zoals de Xbox360 bijv. Was wel wereldwijd, maar eerst Amerika enkele weken later Europa en weer na enkele weken Azie toch? (als dit verhaaltje klopt) hebben wij hem pas in December vermoedelijk.
Edit: Ik heb totaal 25min over deze post gedaan

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 31-08-2006 14:58 ]
Verwijderd
Alsof je moet afgaan op de dates van webshops, die weten net zoveel als wij weten. Helemaal niks dus. Nintendo heeft gezegd dat de Wii wereldwijd voor de feestdagen te krijgen moet zijn en ze hebben ook gezegd dat ze niet als laatste wouden launchen dus ik denk eigelijk dat ze sowieso voor de ps3 launchen (dus voor 17 november). Lijkt me trouwens ook wel zo slim aangezien je er vergif op kan innemen dat sony met een gigantische media campagne gaat komen voor de ps3 en nintendo nou niet bepaald bekend staat om hun marketing skills dus om zoveel mogelijk in the picture te komen moeten ze wel voor de ps3 komen.
- MetroidPrime
TopicstarterDe release van de Xbox 360 was niet wereldwijd. Het is pas een wereldwijde release als de console over al tegelijkertijd uitkomt, dus op dezelfde dag. Er zaten weken tussen de Amerikaanse en Europese releases en zelfs 6 maanden tussen de Amerikaanse en Australische release. De Xbox 360 had dus geen wereldwijde release, maar de PS3 krijgt dit wel. Aangezien Nintendo veel eerder met de produktie is begonnen dan Sony(die nog steeds niet begonnen zijn) moet het goed mogelijk zijn om de console wereldwijd te releasen.Aap schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:57:
Overigens verwacht ik de Amerikaanse release begin november, enkele weken voor Thanksgiving, om zo maximaal te kunnen profiteren van het holiday-seizoen.
EDIT: Ik verwacht de Europese release vóór begin december, om maximaal van Sinterklaas en Kerstmis te kunnen profiteren.
[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 31-08-2006 15:39 ]
Volgens mij hoeft Nintendo zich niet zo druk te maken om Sony. De PS3 kampt in het begin toch wel met gigantische tekorten. Als ik hoor dat ze wereldwijd in November 2 miljoen consoles willen releasen Volgens mij is dat niet zo'n gigantisch aantal en zal de PS3 zeker op de launchdag uitverkocht zijn. Ik denk dat het dan nog tot begin volgend jaar duurt, voordat de PS3 makkelijk verkrijgbaar zal zijn.
Aan de andere kant heeft Nintendo natuurlijk wel aangegeven dat ze voor de PS3 willen zijn. En aangezien de Wii volgens mij al een hele tijd in productie is, zal dit niet zo moeilijk worden. Ik zie Nintendo eigenlijk wel in staat tot een stunt. Dat ze 14/15 september zeggen dat je vanaf volgende week de Wii in de winkels zult vinden. Nintendo is eigenlijk al de hele tijd zo spectaculair en geheimzinnig bezig met de Wii. Zo'n strakke release actie past daar eigenlijk ook wel bij vind ik.
Aan de andere kant heeft Nintendo natuurlijk wel aangegeven dat ze voor de PS3 willen zijn. En aangezien de Wii volgens mij al een hele tijd in productie is, zal dit niet zo moeilijk worden. Ik zie Nintendo eigenlijk wel in staat tot een stunt. Dat ze 14/15 september zeggen dat je vanaf volgende week de Wii in de winkels zult vinden. Nintendo is eigenlijk al de hele tijd zo spectaculair en geheimzinnig bezig met de Wii. Zo'n strakke release actie past daar eigenlijk ook wel bij vind ik.
uhm...
Verwijderd
De actie past wel, maar het is en blijft nintendo en die doen altijd het tegenovergestelde van wat je zou verwachten. Helemaals als het om iets goeds gaat als volgende week launchen zullen ze eerder met iets komen als eind november.
Maar dat vind ik ook zo raar. Als ze toch zo'n lange termijn release willen doen, waarom hebben ze die data dan niet al lang gegeven. Het is al lang bekend wanneer de PS3 gaat launchen en het is ook al lang duidelijk dat de Wii zeker wel op tijd klaar zal zijn. Het moet gewoon een reden hebben dat ze zolang wachten met het bekendmaken van de releasedate.
uhm...
Nintendo houd graag zijn mond dicht en sony bleeerd graag.Smoonshine schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:12:
Maar dat vind ik ook zo raar. Als ze toch zo'n lange termijn release willen doen, waarom hebben ze die data dan niet al lang gegeven. Het is al lang bekend wanneer de PS3 gaat launchen en het is ook al lang duidelijk dat de Wii zeker wel op tijd klaar zal zijn. Het moet gewoon een reden hebben dat ze zolang wachten met het bekendmaken van de releasedate.
Ik denk toch dat je wel het één en ander af kan leiden uit de verschillende events. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken, dan we dan dus binnen een tijdsbestek (van bijv. een maand) launches krijgen in de US, Europa en Japan. Ik geloof dus door die events niet meer in een simultane wereldwijde release. Gezien de ervaringen uit het verleden zal Europa waarschijnlijk aan het langste eind trekken en zullen we waarschijnlijk het langst moeten wachten.
De releasedata van de shops die eerder worden genoemd zeggen helemaal niets. Het is gewoon zo dat ze niemand willen teleurstellen, daarom zeggen ze niet oktober als ze dat niet zeker weten. Dan punt 2, het is onmogelijk dat ze meer als ons weten. Dan was het namelijk allang uitgelekt.
Tot slot de vraag van de dag/week: waar blijft de aankondiging van het event in Japan?
De releasedata van de shops die eerder worden genoemd zeggen helemaal niets. Het is gewoon zo dat ze niemand willen teleurstellen, daarom zeggen ze niet oktober als ze dat niet zeker weten. Dan punt 2, het is onmogelijk dat ze meer als ons weten. Dan was het namelijk allang uitgelekt.
Tot slot de vraag van de dag/week: waar blijft de aankondiging van het event in Japan?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
- MetroidPrime
Topicstarter
Die primeur waar dat tijdschrift voor uitgesteld is blijkt Batallion Wars 2 te zijn. Het tijdschrift heeft exclusieve info over het spel, die tot nu toe nog niet bekend was. Niet echt iets om een tijdschrift voor uit te stellen.
De Amerikaanse presentatie op 14 september en het Europese Wii-event op 15 september.
[optimise] zou het niet zo kunnen zijn dat de 14de en 15de release party's zijn?[/optimisme]
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Nintendo heeft al een tijd geleden gezegd dat de Wii een wereldwijde launch zou hebben zolang ze dat zelf nog niet tegenspreken ga ik er vanuit dat het zo is. In tegenstelling tot Sony doet Nintendo vaak wel wat ze zeggen, of vooraf aan dat de plannen zijn gewijzigd.
De reden dat Nintendo blijft zeggen dat ze nog geen prijs hebben bepaald en dat het midner dan 250 dollar/euro zal worden betekent dus waarschlijk ook dat ze nog geen prijs hebben bepaald en het dus nog alle kanten op kan. Hetzelfde geld voor de releasedatum, nu wordt het wel tijd, en Nintendo moet dus de voor- en nadelen van de verschillende datums met elkaar afwegen, waar de beschikbare games een behoorlijke invloed op hebben en zoals iedereen wel weet kunnen spellen soms heel lang worden uitgesteld. Als er bepaalde spellen bij de launch beschikbaar moeten zijn dan kan die dus zonder problemen nog enkele weken worden uitgesteld, helemaal omdat geen Nintendo nog geen defintieve datum heeft genoemd.
De reden dat Nintendo blijft zeggen dat ze nog geen prijs hebben bepaald en dat het midner dan 250 dollar/euro zal worden betekent dus waarschlijk ook dat ze nog geen prijs hebben bepaald en het dus nog alle kanten op kan. Hetzelfde geld voor de releasedatum, nu wordt het wel tijd, en Nintendo moet dus de voor- en nadelen van de verschillende datums met elkaar afwegen, waar de beschikbare games een behoorlijke invloed op hebben en zoals iedereen wel weet kunnen spellen soms heel lang worden uitgesteld. Als er bepaalde spellen bij de launch beschikbaar moeten zijn dan kan die dus zonder problemen nog enkele weken worden uitgesteld, helemaal omdat geen Nintendo nog geen defintieve datum heeft genoemd.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Zullen we onszelf niet overschatten en er vanuit gaan dat Nintendo de Wii hier released ruim voor de Kerst. Denk niet dat ze zich zorgen maken @ NoE HQ om ons kleine kikkerlandje waar Sinterklaas gevierd wordtMetroidPrime schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:18:
[...]
EDIT: Ik verwacht de Europese release vóór begin december, om maximaal van Sinterklaas en Kerstmis te kunnen profiteren.
- MetroidPrime
TopicstarterNintendo kan niet tot een paar dagen voor kerst wachten met de launch, dus de launch kan uiterlijk ergens begin december zijn. Dan is het een kleine moeite om de console een paar dagen eerder uit te brengen om Sinterklaas mee te pakken.keldon schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:52:
[...]
Zullen we onszelf niet overschatten en er vanuit gaan dat Nintendo de Wii hier released ruim voor de Kerst. Denk niet dat ze zich zorgen maken @ NoE HQ om ons kleine kikkerlandje waar Sinterklaas gevierd wordt
Het maakt verder niet in hoeveel landen Sinterklaas gevierd wordt, het is een periode waarin mensen meer geld uit te geven dan normaal.
[ Voor 10% gewijzigd door MetroidPrime op 31-08-2006 17:13 ]
Verwijderd
Wat een gezeur en gezever over een release datum. Wat voor extra's voegt het nou toe als je weet op welke datum precies dat ding uitkomt? Is dat nu zo belangrijk om exact te weten? De Wii komt er echt niet vroeger of later door als je de exacte datum weet.
Stel de Wii komt op 16 oktober, wat wil je dan vervolgens met die info gaan doen?
Stel de Wii komt op 16 oktober, wat wil je dan vervolgens met die info gaan doen?
- MetroidPrime
TopicstarterDe console reserveren? Geld sparen om genoeg games te kunnen kopen bij de release? Van tevoren een dag vrij vragen van je werk?Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:29:
Wat een gezeur en gezever over een release datum. Wat voor extra's voegt het nou toe als je weet op welke datum precies dat ding uitkomt? Is dat nu zo belangrijk om exact te weten? De Wii komt er echt niet vroeger of later door als je de exacte datum weet.
[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 31-08-2006 17:34 ]
Verwijderd
Het weerbericht opzoeken en kijken wat voor materiaal je nodig hebt om te kunnen overnachten voor de winkelVerwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:29:
Speculeren in dit topic magVerwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:29:
En als ik de datum weet + prijs.. oeilala, word tijdelijk even gek
offtopic:
De smilies zijn in de uitverkoop vandaag !!!11oneone
De smilies zijn in de uitverkoop vandaag !!!11oneone
Dag vrij nemen kost anders ook geld, stel je krijgt 12euro het uur, 8x12 = bruto 96euro wat je dan bij de prijs van je wii moet optellen, wordt ie ineens toch een stuk duurder van
superB
Dan zou ik maar altijd blijven werken en niks kopeninXs schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:16:
Dag vrij nemen kost anders ook geld, stel je krijgt 12euro het uur, 8x12 = bruto 96euro wat je dan bij de prijs van je wii moet optellen, wordt ie ineens toch een stuk duurder van
Niet helemaal natuurlijk. Met een contract krijg je gewoon doorbetaald, maar moet je een vrije dag opnemen. Het is dan niet zo lang meer tot het nieuwe jaar, dus de kans dat je hierdoor door je vrije uren heen raakt is niet zo groot. Ik persoonlijk kan mijn vrije uren niet uit laten betalen, maar alleen opnemen. Geen weggegooid geld dus voor mijinXs schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:16:
uhm...
Denk je echt dat ze de Wii iets eerder uit zullen brengen om Sinterklaas mee te pikken
Voor zover ik weet vieren wij toch alleen Klaas? Misschien Blegie nog? Maar heus niet in de UK, zie Frensj en ze Germans. Dat is en blijft toch de grootste markt voor de EU denk ik.
Maar ja, ze launchen toch wel voor december, dus wat zit ik hier nou weer mn tijd te verdoen?
Maar ja, ze launchen toch wel voor december, dus wat zit ik hier nou weer mn tijd te verdoen?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
- MetroidPrime
TopicstarterHet maakt niet uit wat de grootste markt is, ze kunnen meer geld verdienen door Sinterklaas mee te pikken. Als ze op tijd voor de Kerst-inkopen willen zijn zullen ze sowieso twee á drie weken voor Kerst moeten lanceren. Als je drie weken voor Kerst lanceert ben je nog net op tijd voor Sinterklaas. Het zou dus maar een weekje ofzo schelen als ze Sinterklaas willen meepikken. Aangezien Nintendo er meer mee kan verdienen, zou het mij echt niet verbazen als ze er rekening mee houden.GZ schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:12:
Denk je echt dat ze de Wii iets eerder uit zullen brengen om Sinterklaas mee te pikkenVoor zover ik weet vieren wij toch alleen Klaas? Misschien Blegie nog? Maar heus niet in de UK, zie Frensj en ze Germans. Dat is en blijft toch de grootste markt voor de EU denk ik.
Verwijderd
Sinterklaas gaan ze natuurlijk geen rekening mee houden. Ze gaan niet hun hele marketing en planning veranderen omdat ze dan een paar duizend wii's meer kunnen verkopen tijdens sinterklaas terwijl ze die units toch wel verkopen tijdens de launch.
- MetroidPrime
TopicstarterHet draait niet om de extra verkoop van consoles. Daarvoor zal het niet uitmaken wanneer ze lanceren. Ze kunnen echter wel meer spellen verkopen.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:21:
Sinterklaas gaan ze natuurlijk geen rekening mee houden. Ze gaan niet hun hele marketing en planning veranderen omdat ze dan een paar duizend wii's meer kunnen verkopen tijdens sinterklaas terwijl ze die units toch wel verkopen tijdens de launch.
Misschien hoeven ze niet eens rekening met Sinterklaas te houden. Als ze drie weken voor Kerst lanceren pakken ze Sinterklaas meteen mee. Ze gaan echt niet een paar dagen voor Kerst de console lanceren, dat zal meerdere weken van te voren moeten zijn om het maximale te kunnen behalen. De kans dat ze vóór Sinterklaas lanceren is IMHO groter dan dat ze daarna lanceren, of ze er nu rekening mee houden of niet.
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ja als je het zo zegt kan het wel. Maar eerst deed je alsof ze rekening zouden houden met sinterklaas, wat natuurlijk nooit gedaan word.MetroidPrime schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:45:
[...]
Het draait niet om de extra verkoop van consoles. Daarvoor zal het niet uitmaken wanneer ze lanceren. Ze kunnen echter wel meer spellen verkopen.
Misschien hoeven ze niet eens rekening met Sinterklaas te houden. Als ze drie weken voor Kerst lanceren pakken ze Sinterklaas meteen mee. Ze gaan echt niet een paar dagen voor Kerst de console lanceren, dat zal meerdere weken van te voren moeten zijn om het maximale te kunnen behalen. De kans dat ze vóór Sinterklaas lanceren is IMHO groter dan dat ze daarna lanceren, of ze er nu rekening mee houden of niet.
Verwijderd
argh ik zie die reclame en hoe de ps "ook" een motion sensor heeft
snif onwetend nederland wat gaan jullie doen
Geen ps3, die is veel te duur, ziet er niet fun uit, en is de eerste dag uitverkocht. De ps3 gaat de Psp achterna, geen zorgenVerwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:52:
This space is occupied
Ik blijf toch bij een release mid-oktober en wel om de volgende redenen:
-Productie is al in volle gang
-Afgaande op de screens van een aantal launchtitels (o.a. Red Steel) en de interviews daaromheen, is men al bezig met graphics flink te polishen (lees: lightning effects e.d. toevoegen). Het type werk dat ze pas doen als de basis grotendeels klaar is.
-December is te laat: Microsoft en Sony gaan er flinke campagnes tegenaan gooien om hun console te promoten. Microsoft met de nieuwe games (en waarschijnlijk voordelige bundels), Sony met de introductie van de PS3. Als Nintendo daartussen komt te zitten krijgt hun PR-afdeling het zeer zwaar. Het zou dan slimmer zijn om beide voor te zijn en tijdens de rust te launchen. November wordt al Sony's maand met de PS3, december staat bol van de kerst-campagnes en oktober is vooralsnog een rustige maand aan het worden. Het ideale moment.
Het zou me sterk verbazen als Nintendo wacht tot december. Dat zullen ze m.i. alleen doen als ze met problemen kampen en genoodzaakt zijn de launch uit te stellen (lees: door uitstel van belangrijke launchtitels). November is bij mij overigens wel een goede 2e kandidaat, maar het lijkt me niet de sterkste zet die ze kunnen doen, tenzij ze een gigantische PR-campagne starten.
September lijkt me totaal onrealistisch, dat zou betekenen dat de belangrijkste launchtitels al klaar zouden zijn en ze wel erg rap moeten beginnen met het leveren aan de winkels. Nee, als dat waar zou zijn, krijgen we een herhaling van het Xbox360 fiasco: weinig consoles beschikbaar, weinig launchtitels en alles zal rap uitverkocht zijn. Dan zul je dus alsnog tot oktober moeten wachten wil je echt met enig fatsoen een exemplaar kunnen bemachtigen.
Nee, oktober lijkt me prima, mits de developers hun games dan af hebben. Ik denk namelijk dat Nintendo wel wacht met een releasedatum totdat ze weten wanneer ze bepaalde launchtitels verwachten. Een console (en de Wii al helemaal) verkoopt niet zonder games. Daarbij moeten ze zorgen dat ze vriendjes blijven met de developers, die echt niet blij zullen zijn als Nintendo ze pusht een game te launchen voordat hij af is. De aankomende events suggereren dat Nintendo nu eindelijk de zekerheid heeft die ze nodig hadden. Ik verwacht dan ook een bekendmaking van de releasedatum en prijs in de komende events.
-Productie is al in volle gang
-Afgaande op de screens van een aantal launchtitels (o.a. Red Steel) en de interviews daaromheen, is men al bezig met graphics flink te polishen (lees: lightning effects e.d. toevoegen). Het type werk dat ze pas doen als de basis grotendeels klaar is.
-December is te laat: Microsoft en Sony gaan er flinke campagnes tegenaan gooien om hun console te promoten. Microsoft met de nieuwe games (en waarschijnlijk voordelige bundels), Sony met de introductie van de PS3. Als Nintendo daartussen komt te zitten krijgt hun PR-afdeling het zeer zwaar. Het zou dan slimmer zijn om beide voor te zijn en tijdens de rust te launchen. November wordt al Sony's maand met de PS3, december staat bol van de kerst-campagnes en oktober is vooralsnog een rustige maand aan het worden. Het ideale moment.
Het zou me sterk verbazen als Nintendo wacht tot december. Dat zullen ze m.i. alleen doen als ze met problemen kampen en genoodzaakt zijn de launch uit te stellen (lees: door uitstel van belangrijke launchtitels). November is bij mij overigens wel een goede 2e kandidaat, maar het lijkt me niet de sterkste zet die ze kunnen doen, tenzij ze een gigantische PR-campagne starten.
September lijkt me totaal onrealistisch, dat zou betekenen dat de belangrijkste launchtitels al klaar zouden zijn en ze wel erg rap moeten beginnen met het leveren aan de winkels. Nee, als dat waar zou zijn, krijgen we een herhaling van het Xbox360 fiasco: weinig consoles beschikbaar, weinig launchtitels en alles zal rap uitverkocht zijn. Dan zul je dus alsnog tot oktober moeten wachten wil je echt met enig fatsoen een exemplaar kunnen bemachtigen.
Nee, oktober lijkt me prima, mits de developers hun games dan af hebben. Ik denk namelijk dat Nintendo wel wacht met een releasedatum totdat ze weten wanneer ze bepaalde launchtitels verwachten. Een console (en de Wii al helemaal) verkoopt niet zonder games. Daarbij moeten ze zorgen dat ze vriendjes blijven met de developers, die echt niet blij zullen zijn als Nintendo ze pusht een game te launchen voordat hij af is. De aankomende events suggereren dat Nintendo nu eindelijk de zekerheid heeft die ze nodig hadden. Ik verwacht dan ook een bekendmaking van de releasedatum en prijs in de komende events.
[ Voor 15% gewijzigd door Cleetje op 01-09-2006 09:22 ]
Tijd voor een poll mensen:
Poll: Wanneer komt volgens jou de Wii uit?
• September
• Oktober
• November
• December
• Anders

Ook een poll maken? Klik hier
Ik ga nu toch November. Dat lijkt me nu het meest logische, al werkt Nintendo soms niet mer logica
Vote er op los !
Poll: Wanneer komt volgens jou de Wii uit?
• September
• Oktober
• November
• December
• Anders
Ook een poll maken? Klik hier
Ik ga nu toch November. Dat lijkt me nu het meest logische, al werkt Nintendo soms niet mer logica
Vote er op los !
- MetroidPrime
Topicstarter
Nu alleen nog een poll over hoeveel hij gaat kosten.
offtopic:
Sentiment, de oude vertrouwde poll met Henk... Paars... Zucht...
Sentiment, de oude vertrouwde poll met Henk... Paars... Zucht...
Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben, Japan houdt ook op 14 september een event.
Nou wordt het wel erg sappig, het kan toch niet anders dan dat we nu daadwerkelijke op die events te horen krijgen wanneer we voor de winkels gaan liggen. Alhoewel, misschien wordt het wel het jaar van de teleurstellingen en krijgen we weer niks te horen
Nou wordt het wel erg sappig, het kan toch niet anders dan dat we nu daadwerkelijke op die events te horen krijgen wanneer we voor de winkels gaan liggen. Alhoewel, misschien wordt het wel het jaar van de teleurstellingen en krijgen we weer niks te horen

Verwijderd
hij komt gewoon niet uit. tis gewoon een uitgebreide grap.
wel komt er zo'n ding dat je kunt klikken op je gamecube zodat hij 1.5 maal zo snel is.
wel komt er zo'n ding dat je kunt klikken op je gamecube zodat hij 1.5 maal zo snel is.
Lol, Phantom styleVerwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:51:
hij komt gewoon niet uit. tis gewoon een uitgebreide grap.
- MetroidPrime
TopicstarterNee, ik denk dat het nu wel definitief is dat dat de datum is waarop alles onthuld wordt. Waarom denk ik dat? Omdat er precies zo'n wereldwijd evenement is gehouden om o.a. de DS te onthullen en om Nintendo WiFi Connection te onthullen. Donderdag ochtend weten we wanneer de Wii in Japan gelanceerd wordt, donderdag middag/avond wanneer de Wii in de VS gelanceerd wordt en vrijdag ochtend weten we wanneer wij aan de beurt zullen zijn.Cleetje schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:48:
Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben, Japan houdt ook op 14 september een event.
De vraag is alleen waarom het Europese event niet op dezelfde dag is als de andere twee, zou de Wii in Europa ook een dag later gelanceerd worden?
[wishfull thinking modus] Misschien releasen ze wel in de omgekeerde volgorde als de events![/wishfull thinking modus]MetroidPrime schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:08:
[...]
De vraag is alleen waarom het Europese event niet op dezelfde dag is als de andere twee, zou de Wii in Europa ook een dag later gelanceerd worden?
Ik denk echt dat ze wat bijzonders van plan zijn met de launch. Kan me niet voorstellen, waarom ze anders zo lang wachten met onthullen. Een release binnen een maand na de aankondiging lijkt me echt mogelijk!
uhm...
Waarschijnlijk ivm tijdzones. Ik weet het niet uit mn hoofd en ben momenteel te lui om het op te zoeken, maar waarschijnlijk komen de aankondigingen uiteindelijk om en nabij dezelfde dag. Volgens mij lopen wij namelijk een aantal uren voor op Amerika, om en nabij de 8. Heel erg veel zal het dus niet schelen.MetroidPrime schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:08:
[...]
Overigens zijn wij in Europa toch altijd later met alles, dus daar ben ik inmiddels wel aan gewend
- MetroidPrime
TopicstarterHet vorige event, vanwege de lancering van Nintendo WiFi Connection, werd wereldwijd op exact hetzelfde tijdstip gehouden. Dit nieuwe event word in New York en Londen gehouden, waar een tijdsverschil van 5 uur tussen zit. Het tijdsverschil tussen Tokyo en Londen is 8 uur, dus het op dezelfde tijd houden zou lastig kunnen zijn, maar op dezelfde dag zou geen probleem mogen zijn.Cleetje schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:31:
[...]
Waarschijnlijk ivm tijdzones. Ik weet het niet uit mn hoofd en ben momenteel te lui om het op te zoeken, maar waarschijnlijk komen de aankondigingen uiteindelijk om en nabij dezelfde dag. Volgens mij lopen wij namelijk een aantal uren voor op Amerika, om en nabij de 8. Heel erg veel zal het dus niet schelen.
Misschien is het interessant om even te gaan speculeren over de verdere inhoud van het event. Het lijkt me toch stug dat het blijft bij
Wat mij betreft komen de volgende dingen aan bod:
"Goed jongens, de Wii ligt [datum] in de winkels en kost [prijs]! dank je voor je komst, je hebt 5 minuten om je drankje leeg te drinken en dan wegwezen. Oh ja, koop de Wii!"
Wat mij betreft komen de volgende dingen aan bod:
- Releasedatum (dmv een live feed vanuit Japan)
- Prijs
- Definitieve launchtitels
- Hands-on met de Wii
- Red Steel
- Zelda Twilight Princess
- Wii Sports
- Duck Hunt Wii
- Mario Strikers Charged
- Technische specs van de Wii
- Controllers & uitbreidingen, incl. een paar voorspellingen voor de toekomst
- Integratie met de DS
- WiiConnect24
- MetroidPrime
Topicstarter
Als het event net zo is als de voorgaande events, dan zal het grootste deel van de tijd gereserveerd zijn voor hands-on gameplay op de final hardware.
Verwijderd
Net Ikaruga maar weer eens in m'n cube gestopt. Wat een genot blijft dat spel toch, ook mooi dat je die velden echt wel blijft onthouden. Ik ging alleen wel een stuk vaker dood dan voorheen (toch jammer
) Nog meer mensen die ikaruga nog wel eens in hun cube stoppen?
Verwijderd
Moet je bij richard zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:18:
Net Ikaruga maar weer eens in m'n cube gestopt. Wat een genot blijft dat spel toch, ook mooi dat je die velden echt wel blijft onthouden. Ik ging alleen wel een stuk vaker dood dan voorheen (toch jammer) Nog meer mensen die ikaruga nog wel eens in hun cube stoppen?
offtopic:
dat spelletje iets met cards hoef ik eigenlijk niet...
Dat klinkt meer als een of andere ninja game waarbij je tegenstanders fysiek moet uitmoorden. Trappen doe je met behulp van de dansmat, de Wii-mote en nunchuck voor de wapens en vuistwerk. Alleen het lopen wordt dan lastig, tenzij ze een scroller maken alá arcadeshooters (denk aan House of the Dead e.d.)johnnyv.nl schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:21:
Wat er van mij nog bij mag:
*DDR voor de Wii, gebruikmakend van dansmat, controller en nunchuk
..en we noemen het Nunchuck Mayhem!
* Cleetje krijgt al zin in een dergelijk spel
[ Voor 6% gewijzigd door Cleetje op 01-09-2006 16:34 ]
Ja ! DDR moet er verplicht komen
graag met downloadbare liedje (eventueel betaald) maar dat wil ik echt
en SEGA moet Samba Di Amigo ook her uit brengen. Om de 3maanden loop ik weer te twijfelen of ik een 2e hands DC zal komen voor deze game... best erg, maar tis zooooo leuk
September kunnen jullie wel vergeten knuppels 
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19412
Seppie valt nog altijd niet in Q4.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19412
Seppie valt nog altijd niet in Q4.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Matt schrijf in z'n blog:
Overigens las ik daarnet in de Metro dat de Wii in november uit komt. Weten we dat ook weer. Fijn dat ze daar zo zeker over zijn.
Oja, het stond in een stukje dat vertelde dat er toch een RE voor de Wii komt, maar goed... zo ver waren wij ook al.
Bigger than E3? Dat zou heel wat zijn! Maar om eventuele teleurstelling te voorkomen, ga ik er gewoon maar vanuit dat we alleen de datum en prijs te horen krijgen.GC 2006 wasn't exactly the huge Wii show that some had expected, but it did have some cool game announcements. That said, we're just getting started. Wii fans, this is going to be a huge month for you. I think the September 14 event -- now just two weeks away -- will be bigger than E3 for Wii lovers, and the coverage/news isn't likely to stop flowing after that. If we've been in something of a drought, rest assured that the storm is coming.
Overigens las ik daarnet in de Metro dat de Wii in november uit komt. Weten we dat ook weer. Fijn dat ze daar zo zeker over zijn.
Mijn foto's op Flickr.
45 minutenThe Legend of Zelda: Twilight Princess
Developer: Nintendo
Publisher: Nintendo
Release Date: November 2006
Genre: Adventure
What to expect: The single greatest videogame of all time? Did we oversell it a bit? Really, we may not be kidding. At the very least, Twilight Princess is sure to be the best launch game in the history of launch games, but we're willing to bet it'll go down as much more than that. The title is the result of a massive effort by the proven Zelda team at Nintendo, which has in the past created some of today's most fondly remembered titles, from Ocarina of Time to Wind Waker. Twilight Princess will not only be bigger - a horse ride from one side of Hyrule to the next is rumored to take 45 real minutes - but much more ambitious than ever before. Link turns into a wolf, crossed into a dark dimension, goes fishing, and rides his way into more dungeons than ever - and he's just getting started. Truth be told, we've glimpsed scenarios that have made our jaws drop and Nintendo itself has indicated that we haven't seen anything yet. The final product is going to be nothing short of epic and with both a Wii-exclusive 16:9 mode and new Wii-mote-enhanced controls - the ability to shoot arrows and slash the sword - the game is on track to become an instant classic when it launches with Wii.
Kan het nog mis gaan met deze Zelda game..?
* Vanitas denkt van niet
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Wat was trouwens dat nieuws dat op 1 sept in de engelse bladen kwam te staan?
Batallion Wars II...
Mijn foto's op Flickr.
Wow dat verhaaltje over Twilight Princess is echt veelbelovend zeg.... kan haast niet wachten!
Ik wil trouwens bij de wii ook meteen Zelda Wind Waker halen (heb nooit een GC gehad), iemand een idee of het iets uitmaakt welke van de twee Zelda's je het beste eerst kan spelen? Of zou dat niks uitmaken?
En iemand een idee of Four Swords ook de moeite waard is? Dat is eigenlijk de klassieke SNES Zelda ("A Link to the Past" dacht ik) toch?
Ik wil trouwens bij de wii ook meteen Zelda Wind Waker halen (heb nooit een GC gehad), iemand een idee of het iets uitmaakt welke van de twee Zelda's je het beste eerst kan spelen? Of zou dat niks uitmaken?
En iemand een idee of Four Swords ook de moeite waard is? Dat is eigenlijk de klassieke SNES Zelda ("A Link to the Past" dacht ik) toch?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Verwijderd
Langzaam kut paardVanitas schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:58:
[...]
45 minutenDas wel heel groot, veel groter dan dat ik ooit had gedacht. En aangezien het niet allemaal zee is zoals in WW dan lijkt het me ook een stuk leuker om er doorheen te lopen/rijden, aangezien je nu veel meer variatie hebt.
Kan het nog mis gaan met deze Zelda game..?
* Vanitas denkt van niet
Whehe... blijkt dat je een schildpadpaard krijgt.... beter gaan lopen.
Of misschien duurt het geen 45 minuten als je gewoon af en toe met de wii-mote je paard op z'n kont mept...
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Maakt denk ik niks uit. Ik heb WW 1,5 keer uitgespeeld, en het verhaal van WW heeft vrij weinig te maken met die van TP lijkt me. Met de WW speel je ook een hele andere versie van Link dan in TP.Exar_Kunn schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:40:
Wow dat verhaaltje over Twilight Princess is echt veelbelovend zeg.... kan haast niet wachten!
Toch zou ik denk ik WW eerst spelen, omdat (volgens mijn verwachtingen) Twilight Princess deze helemaal uit het water blaast. Als je WW nog op waarde wilt schatten zou ik die dus eerst doen.
En Four Swords ! = Link to the Past.
En Four Swords ! = Link to the Past.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Das dan ook weer waar =)Willybubba schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:25:
Toch zou ik denk ik WW eerst spelen, omdat (volgens mijn verwachtingen) Twilight Princess deze helemaal uit het water blaast. Als je WW nog op waarde wilt schatten zou ik die dus eerst doen.
Dat is beter.Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:44:
Vers uit hong kong:
Resident evil GERUCHTEN!
[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 02-09-2006 16:38 ]
Mijn foto's op Flickr.
- MetroidPrime
TopicstarterHet zou wel mooi zijn als de geruchten kloppen, dan krijgen we zombies en een Wii-variant van de controls van RE4. Als alles goed uitgevoerd wordt, krijg je een potentiele RE5-killer. Hopelijk heeft Capcom Shinji Mikami weten te strikken voor dit deel.Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:44:
Vers uit hong kong:
Resident evil GERUCHTEN!
RE5 zal ik ook wel weer gaan kopen, ik verwacht er alleen erg weinig van.
Over dat Twilight Princess nieuws:
EDIT: De aanwezigheid van Jill Valentine in REWii is bevestigd door de actrice die stem van Jill Valentine inspreekt. Ook wist ze te vertellen dat de vijanden zombies of zombie-achtigen zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 02-09-2006 17:54 ]
Cool
Maar in principe kwamen die villagers uit RE4 ook wel erg in de buurt van zombies. Dus wat dat betreft is het weinig verschil
Mijn foto's op Flickr.
Ik vind het wel raar dat er een speciale Wii RE komt en een RE5 op de andere consoles...
In principe krijg je dan twee verhaallijnen. Dit terwijl op de vorige generatie Capcom juist wilde dat de hele serie op 1 platform speelbaar was...
In principe krijg je dan twee verhaallijnen. Dit terwijl op de vorige generatie Capcom juist wilde dat de hele serie op 1 platform speelbaar was...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik kan me geen Outbreak op de Gamecube herinneren
Mijn foto's op Flickr.
Dan moet je em maar wat meer slaan, dan gaat ie vanzelf sneller lopen
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Zit er nou ook in die nunchuck een sensor?
Dan zouden er mooie vechtspellen uit kunnen komen
Dan zouden er mooie vechtspellen uit kunnen komen
Verwijderd
Blij dat jullie met zulke berichtgeving wel blij zijn. weer wat discussie materiaal gevonden op een andere NL site
Volgens de Oblivion developer:
Ik heb het spel vaak gespeeld bij een vriend van me en het maakt toch wel hevig gebruik van bumb mapping e.d. Daarnaast zijn ook de characters met name de gezichten vrij gedetailleerd. Reflecties belichting e.d. zijn ook om van te smullen,
Best wel opvallend omdat ik nog geen enkel spel heb gezien op de Wii wat zich technisch kan meten met Oblivion
Volgens de Oblivion developer:
bron: http://www.digg.com/gaming_news/Finally_Wii_OblivionThe Wii do not have the power of the other Next Generation consoles but we mustn't underestimate the Wii. It has enough power to run Oblivion without any problems.
Ik heb het spel vaak gespeeld bij een vriend van me en het maakt toch wel hevig gebruik van bumb mapping e.d. Daarnaast zijn ook de characters met name de gezichten vrij gedetailleerd. Reflecties belichting e.d. zijn ook om van te smullen,
Best wel opvallend omdat ik nog geen enkel spel heb gezien op de Wii wat zich technisch kan meten met Oblivion
Verwijderd
Dit ben ik inderdaad ontzettend met je eens.Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:54:
Oblivion is echt typisch 360-achtig qua graphics, en ja, de Wii.. Ik dacht 1,5 keer zo krachtig als de Xbox?
Anyway, ik heb twee (en het zijn compléét andere settings, middeleeuws en japans(right?), dus ik heb de meest vergelijkbare eruit gehaald) screenshots van Red Steel en Oblivion, ter vergelijking.

Dus dit is de echte bron:
http://www.overpal.com/showthread.php?p=2545
Dat moet een scan zijn uit een blad, maar de lay-out is van het niveau midden jaren 80...lijkt mij gewoon een hoax.
http://www.overpal.com/showthread.php?p=2545
Dat moet een scan zijn uit een blad, maar de lay-out is van het niveau midden jaren 80...lijkt mij gewoon een hoax.
Vergeet niet dat je Oblivion ook op lagere detailinstellingen kan spelen he 
Dus volgens mij zou het best moeten kunnen, en als het zo is heb ik alvast interesse! Heb Oblivion nooit gedaan maar Morrowind ownde. Morrowind met Wii combat controls
Dus volgens mij zou het best moeten kunnen, en als het zo is heb ik alvast interesse! Heb Oblivion nooit gedaan maar Morrowind ownde. Morrowind met Wii combat controls
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Ik weet zoiezo niet wat ik van bepaalde Red Steel screenshots moet vinden, allemaal van die hele rare resolutie's met sommige delen wel en andere niet ge-antialised... Ubisoft heeft gezegd dat ze het spel met PC en Wii devkits maken, maar het lijkt wel of ze 3 verschillende soorten devkits gebruiken. Toch zullen Wii-games er grafisch op vooruit zijn gegaan toen de developers de final devkits kregen. Het lijkt me alleen sterk dat het oblivion niveau gehaald wordt.Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:01:
[...]
Anyway, ik heb twee (en het zijn compléét andere settings, middeleeuws en japans(right?), dus ik heb de meest vergelijkbare eruit gehaald) screenshots van Red Steel en Oblivion, ter vergelijking.
[...]
Oblivion hoeft natuurlijk maar te draaien in een lage pal/ntsc-resolutie. Op de 360 moet het allemaal ook soepel lopen in 1280x720. Dat is natuurlijk ook al een verschil. Daarnaast zou de Wii 1,5x de kracht hebben van de xbox en die kon ook al erg mooie plaatjes laten zien. Daarom valt de grafische pracht van de Wii games me op dit moment ook gewoon tegen. Het lijkt er in sommige gevallen zelfs op dat ze zelfs een stapje terug doen van het gamecube niveau.
Maar ja, eerst maar eens kijken of het waar is.
Maar ja, eerst maar eens kijken of het waar is.
uhm...
Zou mijn webshop aan de NL shops in de SP mogen worden toegevoegd
We bieden op dit moment Nintendo DS, Gamecube en Xbox 360 games aan.
Spellenenzo
Internetshop
Leveren bepaalde titels
Verzendkosten euro €5
Spellenenzo
Internetshop
Leveren bepaalde titels
Verzendkosten euro €5
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Dit topic is gesloten.