Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ow, dan had ik dat kennelijk even gemist. Ik kon me alleen nog het nieuws herinneren dat RE5 niet naar de Wii kwam.rajackar schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:02:
Dat was een paar maanden geleden al bekend. Wat raar dat dat daar opeens als nieuws gepresenteerd wordt.
Staat ook in de Power UnlimitedOscar Mopperkont schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:50:
Nog meer "goed" nieuws. Er komt toch een Resident Evil voor de Wii. Het is niet RE5, die op de PS3 en 360 verschijnt, maar een exclusieve Wii titel.
Edit : Die gisteren in de brievenbus zat.
[ Voor 6% gewijzigd door Thormodo op 27-08-2006 13:15 ]
Van de week zei de producer van Resident Evil 5 dat er geen sprake is van een Wii Resident Evil. Capcom heeft als reactie daar op gezegd dat er wel degelijk een Wii-versie van Resident Evil komt. Ik hoop echt dat ze Mikami als producer hebben aangetrokken voor het Wii spel, Resident Evil 5 lijkt me helemaal niets.rajackar schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:02:
Dat was een paar maanden geleden al bekend. Wat raar dat dat daar opeens als nieuws gepresenteerd wordt.
Dan heb je niet goed op zitten letten. In het spel geeft Navi aan waar je met de controller naar toe wijst. Dat is zeer duidelijk te zien in de filmpjes en screenshots van de E3:Smoke schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:40:
[...]
Navi is echter niet bevestigd, is ook niets van te zien op de screenshots en filmpjes. De twee versies en extra functies waren echter gewoon ook met logisch nadenken te verzinnen.

Het was niet van IGN, het was van EGM. Bovendien was niet alles in het artikel was met logisch nadenken te verzinnen. Nintendo heeft bijvoorbeeld nooit breedbeeld ondersteuning gegeven of gepushed en ook nooit aangegeven dat ze dat zouden willen doen. Toch stond in dat artikel dat de Wii versie online ondersteuning zou hebben en dat bleek een paar dagen later op de E3 inderdaad te kloppen, net zoals al het andere dat ze beweerden. Alleen over de online gameplay is niets gezegd.Denk dat IGN gewoon weer eens bezig was met aandacht trekken met "exclusief" nieuws waar niets van waar is. Doen ze wel vaker.
Trouwens, wanneer heeft IGN dan eerder "exclusief" nieuws gehad dat niet waar bleek te zijn(en dat uiteraard niet als gerucht werd gepresenteerd)?
[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 27-08-2006 13:32 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ach, ik ben weer eens niet helemaal wakker, daarom verwar ik EGM met IGN.MetroidPrime schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:17:[...]
Dan heb je niet goed op zitten letten. In het spel geeft Navi aan waar je met de controller naar toe wijst. Dat is zeer duidelijk te zien in de filmpjes van de E3.
[...]
Het was niet van IGN, het was van EGM. Bovendien hadden ze in alles gelijk en niet alles in het artikel was met logisch nadenken te verzinnen. Nintendo heeft bijvoorbeeld nooit breedbeeld ondersteuning gegeven of gepushed en ook nooit aangegeven dat ze dat zouden willen doen. Toch stond in dat artikel dat de Wii versie online ondersteuning zou hebben en dat bleek een paar dagen later op de E3 inderdaad te kloppen, net zoals al het andere dat ze beweerden. Alleen over de online gameplay is niets gezegd.
Trouwens, wanneer heeft IGN dan eerder exclusief nieuws gehad dat niet waar bleek te zijn?
Heb zelf trouwens Navi niet echt gezien op de shots die Nintendo zelf heeft uitgestuurd, moet ik toch nog maar eens gaan kijken.
MBT breedbeeld: Steeds meer spellen ondersteunen het, vrijwel alle verkochte TVs zijn breedbeeld tegenwoordig, dus wat dat betreft is het vrij logisch dat het ondersteunt wordt.
En wat betreft IGN, heb niet direct een voorbeeld(Zit op mijn werk, IGN is geblokkeerd), maar het komt regelmatig voor dat ze "exclusief nieuws" hebben wat vrij snel erna niet waar blijkt te zijn. Of ze maken foute vergelijken mbt performance enzo(Zo hebben ze de geleakte Wii-specs(Die ook niet waar bleken te zijn) vergeleken met die van de Xbox door puur naar kloksnelheid en geheugengrootte te kijken)
Nintendo heeft zelf niets over de specs gezegd, dus hoe weet jij dat ze niet kloppen?Smoke schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:34:
En wat betreft IGN, heb niet direct een voorbeeld(Zit op mijn werk, IGN is geblokkeerd), maar het komt regelmatig voor dat ze "exclusief nieuws" hebben wat vrij snel erna niet waar blijkt te zijn. Of ze maken foute vergelijken mbt performance enzo(Zo hebben ze de geleakte Wii-specs(Die ook niet waar bleken te zijn) vergeleken met die van de Xbox door puur naar kloksnelheid en geheugengrootte te kijken)
EDIT: Ik lees het artikel van IGN net weer over de Wii specs, maar daar wordt zelf in gezegd dat je de kloksnelheid van de Xbox CPU niet direct met die van de Wii kunt vergelijken, omdat ze allebei een andere architectuur hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door MetroidPrime op 27-08-2006 13:55 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
@Oscar, leuke nieuwtjes! WWE lijkt mij eigenlijk wel de ultieme party game. Dat lijkt me echt lachen, alleen ben ik bang dat de Wii dan na een tijdje vergeten wordt. En ik ben ook heel benieuwd of de bank (en al het andere meubilair) dat wel overleeft
@MP
Je moet alleen wel iets langzamer reageren
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De oorspronkelijke versie van het artikel vergeleek de kloksnelheden en hoeveelheid RAM vrijwel direct zonder de verschillende architectuur te bekijken. Dit is echter later herschreven, waarschijnlijk naar aanleiding van de kritiek die ze hierop hebben gekregen. De eerste versie presenteerde de specs ook meer als feit dan gerucht.MetroidPrime schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:52:
[...]
Nintendo heeft zelf niets over de specs gezegd, dus hoe weet jij dat ze niet kloppen?
EDIT: Ik lees het artikel van IGN net weer over de Wii specs, maar daar wordt zelf in gezegd dat je de kloksnelheid van de Xbox CPU niet direct met die van de Wii kunt vergelijken, omdat ze allebei een andere architectuur hebben.
Verder heb ik zelf niet zo veel vertrouwen in specs die ze van "een insider" hebben, al was het maar omdat Nintendo al eerder de neiging heeft vertoond om specs laterna nog aan te passen. Zie ook de Gamecube, waarvan de CPU vrij laat nog 80MHz sneller is gezet. Dit is eerder persoonlijk dan echt bevestigd
Zelf heb ik het niet zo op IGN, onder andere vanwege de bias die ze soms vertonen ten opzichte van bepaalde fabrikanten en series, wat soms ook terugkomt in hun reviews. Zal vanavond als ik thuis ben eens wat concretere voorbeelden gaan zoeken.
Wat je niet lijkt te beseffen is dat IGN erg goede contacten hebben met third-parties. De specs komen niet van een "insider" bij Nintendo, maar van iemand van een third-party die de specs van de toenmalige devkit heeft doorgegeven. Dat Nintendo de specs later aanpast betekent niet dat IGN specs vrijgeeft die niet kloppen, ten tijde van het artikel draaide de devkit op die specs.Smoke schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:23:
Verder heb ik zelf niet zo veel vertrouwen in specs die ze van "een insider" hebben, al was het maar omdat Nintendo al eerder de neiging heeft vertoond om specs laterna nog aan te passen. Zie ook de Gamecube, waarvan de CPU vrij laat nog 80MHz sneller is gezet. Dit is eerder persoonlijk dan echt bevestigd.
Overigens voldoet je website niet aan de policy van GoT.
Looks to me like Wave Bird receivers will fit just fine in the GCN docking station's controller ports on the Wii hardware. I opened the flap and had a look. It's perfectly flat, so there shouldn't be any problems. Meanwhile, I popped open the front flap again and yes, it's just an SD Card slot and the SYNCHRO button -- not a 3D hologram laser or a time machine.
One thing that's really bugging me is that nobody has been able to see Wii's GUI yet. Or, at least, nobody's talking. Given that final hardware and firmware are out there, I have to think it's going to surface soon. So, er, keep watching IGN Wii because I'll be looking to track down photos and videos just as soon as I can.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik zei alleen "een insider", niet perse iemand van Nintendo zelfMetroidPrime schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:39:
[...]
Wat je niet lijkt te beseffen is dat IGN erg goede contacten hebben met third-parties. De specs komen niet van een "insider" bij Nintendo, maar van iemand van een third-party die de specs van de toenmalige devkit heeft doorgegeven. Dat Nintendo de specs later aanpast betekent niet dat IGN specs vrijgeeft die niet kloppen, ten tijde van het artikel draaide de devkit op die specs.
offtopic:
Overigens voldoet je website niet aan de policy van GoT.
Je bent de eerste die daar iets van zegt. Zo beter? Is niet mijn eigen site maar ik ben onderdeel van de staff. En heel toevallig komt daar de opmerking dat IGN niet altijd even betrouwbaar of goed is regelmatig naar boven. Misschien dat het daar van komt
En nog een leuk SMB filmpje
http://www.jeuxvideo.tv/s...na-blitz-video-24337.html
[ Voor 31% gewijzigd door Captain N op 27-08-2006 16:46 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
...totdat de batterij leeg is, immers als de batterij leeg is en je wil toch spelen dan kun je niet het USB draadje in de controller steken om te spelen en op te laden (zoals bijv. bij X360, toch MP?), want dan kun je de Nunchunk niet gebruiken.
* Hoedje vindt oplaadbare batterijen wel een goede optie!
Ik vind het lijken op een Gamecube stekkertje. (mogelijk aansluiten op je remote, zodat je altijd draadloos kan spelen? (en omdat je niet meteen 4 Wiimote controllers hebt maar wel 4Cube controllers) kun je de rest gewoon aansluiten aan de bovenkant van de WiiCaptain N schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:38
Heeft de nunchuck hier nu een USB aansluiting?
[afbeelding
Edit: @hieronder: het zal wel wennen
[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 28-08-2006 01:39 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Maar langzamerhand lees ik wat meer 'hands-on' ervaringen van diverse game journalisten en die concluderen na amper 15-20 minuten gamen (veel langer krijgen ze niet op conventions, beurzen, whatever) dat het toch wel redelijk vermoeiend is. Ook al staan ze maar met 2 stukken licht plastic in hun handen.
Aangezien je als fanatiek/hard core gamer toch al snel enkele uren aan een game kan besteden kan ik me wel voorstellen dat je zoiets begint te merken aan het einde van de avond. Dit is natuurlijk goed voor de conditie zou je zeggen, maar wat als dit voor pijnlijke polsen of andere gewrichten gaat zorgen door de rare bewegingen die je in sommige games zal moeten maken, keer op keer de hele avond door
Verwijderd
Op zo een evenement lopen ze gehaast rond en staan ze voor de TV, in je huis/slaap kamer zal je de Wii controller gewoon bedienen met simpele pols bewegingen.keldon schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:35:
ik volg het nieuws rond de Wii redelijk en in den beginne vond ik het echt een briljante zet van Nintendo.
Maar langzamerhand lees ik wat meer 'hands-on' ervaringen van diverse game journalisten en die concluderen na amper 15-20 minuten gamen (veel langer krijgen ze niet op conventions, beurzen, whatever) dat het toch wel redelijk vermoeiend is. Ook al staan ze maar met 2 stukken licht plastic in hun handen.
Aangezien je als fanatiek/hard core gamer toch al snel enkele uren aan een game kan besteden kan ik me wel voorstellen dat je zoiets begint te merken aan het einde van de avond. Dit is natuurlijk goed voor de conditie zou je zeggen, maar wat als dit voor pijnlijke polsen of andere gewrichten gaat zorgen door de rare bewegingen die je in sommige games zal moeten maken, keer op keer de hele avond door
Dit filmpje toont aan dat het allemaal wel meevalt, je hoeft echt niet als een gek staan zwaaien met de controller, vanuit de pols bewegen kan ook.keldon schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:35:
ik volg het nieuws rond de Wii redelijk en in den beginne vond ik het echt een briljante zet van Nintendo.
Is in dit filmpje juist niet de Wiimote via USB aangesloten? Je kunt niet zien waar de kabel heengaat, maar er lijkt een witte kabel op de USB poort aangesloten te zijn.
Verwijderd
Van http://www.nintendo-revolution.blogspot.com/ ...Lastly, I want to respond to your questions about the Nintendo event scheduled for the 14th. I have not been told about it or were alerted to any similar event to take place in Europe. It's very unlikely I will be invited to the US event. As I posted in my first update, a reliable source told me that news would come very soon, though. Rather cryptically, I was also told that especially I would find out when something is about to happen. That may have been hinting at some cooperation with a television station, perhaps similar to the Xbox360's unveiling on MTV.
Mja maar ik vind "simpele" polsbewegingen niet echt geweldig. Het leuke moet toch zijn dat je juist zwaar fanatiek kan zwaaien met dat ding?Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:42:
[...]
Op zo een evenement lopen ze gehaast rond en staan ze voor de TV, in je huis/slaap kamer zal je de Wii controller gewoon bedienen met simpele pols bewegingen.
superB
Als ik een spel als mario party of wario ware zou spelen lijkt mij het leuk aggresief met de controller rond te draaien. Als ik een serieuse game speel hoeft het voor mij echt niet. Als je dan rustig kan spelen met de controller is dat alleen maar fijn.inXs schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:18:
[...]
Mja maar ik vind "simpele" polsbewegingen niet echt geweldig. Het leuke moet toch zijn dat je juist zwaar fanatiek kan zwaaien met dat ding?
Maar dat lijkt me alleen maar meer dan logisch.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
kan denk ik ook wel met die specifiek voor die controller geschreven spellen, wellicht kan je het instellen.inXs schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:18:
[...]
Mja maar ik vind "simpele" polsbewegingen niet echt geweldig. Het leuke moet toch zijn dat je juist zwaar fanatiek kan zwaaien met dat ding?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
http://gonintendo.com/?p=5040
Het is wel behoorlijk in Reggie-stijl geschreven, ik zie het hem zo vertellen. Maar ja, het rumour-gehalte is natuurlijk wel erg hoog.
Ook bijvoorbeeld de prijs van $175, die in Europa gewoon overgenomen wordt in euro's klinkt alsof er iig over nagedacht is hoe Nintendo dat voorheen gedaan heeft. Zou geen gekke prijs zijn
edit: Behalve die HMD dan...

[ Voor 31% gewijzigd door Captain N op 28-08-2006 12:27 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Van zwaaien met een tennisracket (iets heel veel zwaarder dan twee controllers) wordt ik ook moe. Komt nog eens bij dat ik er ook nog bij ren. Toch vind ik het harstikke leuk om te doen en heb ik er geen problemen mee om het 2,5u te doen. Waarom zou dat bij een spelletje anders zijn?keldon schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:35:
Daarbij blijkt uit diverse filmpjes dat het meestal gaat om lichte polsbewegingen. Het enige dat misschien wel nodig zal zijn is dat je af en toe een kleine pauze neemt, want misschien verkramp je als je te lang gespannen kleine bewegingen zit te maken. Maar meestal speel ik een spelletje toch maar een half uur, 2 potjes fifa ofzo, dus zoveel maakt het allemaal ook niet uit voor mij.
de scans zelf nog niet gelezen, maar....de "confidential waste bin"? Daar hield het voor mij al opCaptain N schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:09:
Voor de geruchtenmolen:
http://gonintendo.com/?p=5040
Bon, ik ga het toch lezen, is veel werk in gestoken blijkbaar
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Overigens schijnt er in Red Steel nu ook freehand sword play te zitten, en niet een paar standaar bewegingen. Voor wie duits kan: http://www.nintendo-lan.d...onvention_2006.239.0.html
[ Voor 55% gewijzigd door Captain N op 28-08-2006 12:45 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Dit is voor mij de absolute topper van de launchtitels! Nu maar hopen dat ze aan de (nu wel heel) hoge verwachtingen kunnen voldoen!
Financiele meevallerVerwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:35:
Heerlijk, daar was ik op aan het wachten! Als ik een financiële meevaller heb, dan ben ik dit jaar nog een trotse Wii bezitter inclusief Red Steel!!! Woosh, kling, stab, ...
Dit is voor mij de absolute topper van de launchtitels! Nu maar hopen dat ze aan de (nu wel heel) hoge verwachtingen kunnen voldoen!
Vind de lage prijs dan ook echt super. 250 euro kunnen de meeste mensen (ook studentjes zoals ik) makkelijk bij elkaar sparen. De 600 voor de PS3 lukt mij dat niet zo. Ik ga hem wel kopen, maar pas volgend jaar, als de echt boeiende titels uitkomen en hij hopelijk in prijs is verlaagd. De Wii kan ik nu gewoon direct halen zonder dat het me een rib uit het lijf kost.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Niet dat ik het geld niet heb, ik let gewoon op mn teergeliefde centjesFinanciele meevaller. Waarschijnlijk wordt bij 90% van de mensen het salaris vandaag of een dezer dagen gestort. Als je nu ff een maandje, redelijk zuinig gaat leven, moet je toch wel 125 euro kunnen ophoesten
. En dan neem je eind september nog 125 van je nieuwe salaris, en hoppa, een Wii + (hopelijk) een launchtitle
Deef_vg is nog student
Meeste studenten hebben toch juist een vakantie/bijbaanVerwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:54:
[...]
Niet dat ik het geld niet heb, ik let gewoon op mn teergeliefde centjesPlus, salaris? Welk salaris?
Deef_vg is nog student

Maar goed, nog 2.5 weken en dan weten we hoe betaalbaar de Wii wel niet is...
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Verwijderd
Alles wees (helaas) juist toch op November?
* Tha-PC-Legend kan niet meer wachten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 17:49 ]
Ik geef veel aan mn ma elke maand, maar hou nog ruim genoeg over om 'rond te komen' (min aantal games / dvd's per maandVerwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:42:
Omg dat is ook altijd zo'n studenten iets, stufi... waarom denk je dat het studie financieering heet? juist om je school van te betalen! denk maar niet dat ik daar een cent van mag houden van mijn ouders. Leuk dat jouw ouders het je laten houden maar dat is lang niet altijd zo

This space is occupied
Ik heb het idee dat studie financiering meer is bedoeld als vervanging voor de kinderbijslag die wordt gebruikt door de ouders om kleding te kopen, zakgeld te geven etc. Ik krijg dan ook geen zakgeld meer sinds ik stufi ontvang, en mijn kleding moet ik zelf betalen. En ja, als ik dan besluit 2 maanden lang geen nieuwe kleding te kopen en daardoor meer geld overhou voor andere dingen kan dat toch?
Je studie betalen óf je ouders, óf je leent zelf elke maand het maximale dat de ib-groep toelaat om het te betalen als je ouders dat niet kunnen. Dat doe je echt niet met die 85 euro in de maand. Onze beide situaties zijn niet speciaal ofzo.Dat verschilt per gezin. Ik zie jouw situatie ook onder vrienden, en de mijne ook. Hangt gewoon van je ouders af. Maar deze discussie hoort hier niet thuis, ik laat het er dan ook bij
Als jullie er ook over ophouden is het denk ik een stuk leuker voor de niet studenten onder ons
[ Voor 5% gewijzigd door B-Bandit op 28-08-2006 18:01 ]
Shailesh schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:59:
offtopic:
Ik heb het idee dat studie financiering meer is bedoeld als vervanging voor de kinderbijslag die wordt gebruikt door de ouders om kleding te kopen, zakgeld te geven etc. Ik krijg dan ook geen zakgeld meer sinds ik stufi ontvang, en mijn kleding moet ik zelf betalen. En ja, als ik dan besluit 2 maanden lang geen nieuwe kleding te kopen en daardoor meer geld overhou voor andere dingen kan dat toch?
klopt helemaal, zo is het bij veel jongeren tegenwoordig
This space is occupied
Ik heb al een paar sites afgezocht maar ik vind niet direct iets dat mijn vraag/hersenkronkel beantwoord.
Wordt er nu voor de Wii ook geen classic online systeem ontworpen? Zodat je n64, snes, nes games op je wii kon spelen?
Al es in de startpost gekeken...?shello schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:14:
Welke functie heeft de Nintendo DS (Lite) t.o.v. de Nintendo Wii? Kan de gamer hier extra leuke tijden mee beleven of gaat het maar een standaard remote iets zijn.
Ik heb al een paar sites afgezocht maar ik vind niet direct iets dat mijn vraag/hersenkronkel beantwoord.
Wordt er nu voor de Wii ook geen classic online systeem ontworpen? Zodat je n64, snes, nes games op je wii kon spelen?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Over de samenwerking tussen de DS en de Wii is volgens mij nog niet zo heel veel bekend. Er zijn wel wat geruchten, maar echt harde dingen zij er volgens mij nog niet. Correct me if I'm wrong...shello schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:24:
ja die heb ik gelezen maar die beantwoordt naar mijn weten niets op mijn vragen van de nintendo ds en classic zaken toch
Als je zoekt op de Virtual Console, dan zul je veel kunnen vinden. Met dank aan MP:
Nintendo trekt het begrip backwards compatible echter verder door, het zal ook mogelijk zijn om via de online dienst WiiConnect24 NES, SNES en N64 spellen te downloaden en op je Wii te spelen dankzij de Wii Virtual Console. De ondersteuning voor spellen blijft echter niet beperkt tot Nintendo platforms, Nintendo heeft al afspraken gemaakt met Sega, NEC en Hudson om de beste Mega Drive en Turbografx-16 spellen aan te bieden via de Wii Virtual Console. Omdat de Virtual Console spellen zo goed mogelijk te kunnen spelen zal Nintendo ook de onderstaande "classic controller" uitbrengen voor de Wii.

Nintendo zal geleidelijk aan die collectie beschikbaar stellen. Je kunt de games dan downloaden en saven. De prijzen (betalen per stuk, abonnement of iets anders) zijn nog niet bekend. Noch is bekend welke games precies beschikbaar komen.
toch ga ik me alvast een Nintendo DS lite aanschaffen
meer het had al een leuk extraatje geweest moest er al meer informatie zijn over de compatibiliteit van de DS & de Wii.
uhm...
De DS en Wii kunnen met elkaar communiceren en je kunt DS demo's downloaden vanaf de Wii. Veel meer dan dat is er gewoon niet bekend.shello schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:40:
oké, alvast bedankt![]()
toch ga ik me alvast een Nintendo DS lite aanschaffen
meer het had al een leuk extraatje geweest moest er al meer informatie zijn over de compatibiliteit van de DS & de Wii.
EDIT: Heb je trouwens de startpost trouwens al doorgelezen?
[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 28-08-2006 23:06 ]
Weet er iemand of er een E3 dvd komt van gamekings/pu? ik wacht er eigenlijk op
Deel 2 mist de sfeer die deel 1 zo fantastisch maakte. Ook zitten er ernstige bugs in deel 2 die er voor kunnen zorgen dat je niet meer verder kunt en opnieuw moet beginnen. Ik ben toevallig zo'n bug tegengekomen en moet nu vanaf een hele oude savegame verder gaan spelen, waar ik eerlijk gezegd niet zo heel erg veel zin in heb. De humor uit deel 1 is weg en het spel bevat meerdere schaars geklede dames(waar de term dames erg losjes gebruikt moet worden), die eigenlijk niet in de serie passen. De gameplay is echter voor het grootste deel wel nog goed. Alles wat deel één een topper maakte is in deel 2 zodanig verpest dat er niet meer over is dan een net iets boven gemiddelde uitkomende hack 'n' slash-platformer.Aap schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:54:
Mensen, het laatste gedeelte van Prince of Persia: Sands of Time begint bij 90% echt pittig te worden zegspoiler:Nu ben ik erachter hoeveel je daar op leuntkomt natuurlijk omdat ik de sand of time dagger niet meer heb.maar wel een top spelletje zeg! deeltje 2 misschien erna maar eens halen, hoe beviel die bij de rest? hij was minder dan 1 toch? vooral te donker ofzo?
offtopic:
Weet er iemand of er een E3 dvd komt van gamekings/pu? ik wacht er eigenlijk op
Mijn stufi ging naat me stu en daarnaast werkte ik 12-20 uur / week.. Stelletje klaplopers
Maar afgezien van die minpuntjes is het nog steeds een erg gaaf spel. Al die acrobatiek blijft geweldig
Hier wat CoD3 Wii scans btw:
edit: En nog iets interessants:
Bron.On loading times, it was revealed that, "In Red Steel there will be no loading times at all because of smart streaming techniques. How it's handled in other Wii games we can't say at the moment. But it's a fact that Mario Strikers Charged will have loading times similar to the GameCube version of the game."
[ Voor 33% gewijzigd door Captain N op 29-08-2006 09:48 ]
Mijn foto's op Flickr.
Volgens mij ben ik echt de enige die deeltje twee het gaafst vond... Juist door de rock-muziek en de duistere sfeer, en die scenes waar je achterna gezeten wordt door dat grote beestMetroidPrime schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:52:
[...]
Deel 2 mist de sfeer die deel 1 zo fantastisch maakte. Ook zitten er ernstige bugs in deel 2 die er voor kunnen zorgen dat je niet meer verder kunt en opnieuw moet beginnen. Ik ben toevallig zo'n bug tegengekomen en moet nu vanaf een hele oude savegame verder gaan spelen, waar ik eerlijk gezegd niet zo heel erg veel zin in heb. De humor uit deel 1 is weg en het spel bevat meerdere schaars geklede dames(waar de term dames erg losjes gebruikt moet worden), die eigenlijk niet in de serie passen. De gameplay is echter voor het grootste deel wel nog goed. Alles wat deel één een topper maakte is in deel 2 zodanig verpest dat er niet meer over is dan een net iets boven gemiddelde uitkomende hack 'n' slash-platformer.
Alleen jammer dat de nadruk meer op vechten begon te liggen. Aan de andere kant was het vechten een stuk beter uitgewerkt dan in deel 1. Ik heb hier ook deel drie half afgemaakt liggen maar ik kan me er echt niet toe zetten die verder te spelen. Ik vond het hele spel nogal ongeinspireerd. De nadruk ligt vrijwel geheel op actie: ben je niet aan het vechten dan moet je wel ergens doorheen puzzelen met een tijdslimiet omdat je langzaam dood gaat.
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
Mijn foto's op Flickr.
Ik speel de Prince of Persia spellen als sinds het allereerste deel en rock-muziek is het laatste dat je daarin moet tegenkomen. De Prince of Persia spellen hebben tot nu toe allemaal een sprookjes sfeer gehad, door die te vervangen door een duistere sfeer en rock muziek verpest Ubisoft alleen hetgene dat de serie juist zoveel fans heeft opgeleverd.Ecco schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:42:
[...]
Juist door de rock-muziek en de duistere sfeer, en die scenes waar je achterna gezeten wordt door dat grote beest
Ik vond deze 'change of scenery' leuk, maar dan vooral omdat deze specifieke uitwerking mij erg aansprak. Het spel als geheel vond ik bijzonder goed uitgewerkt. Het had een heerlijke sfeer en een goeie afwisseling tussen actie en puzzelen.
Bovendien past een goeie metal-riff overal bij
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
En vooral degene met de lange speren/bijlen waren lastig... staan ze met 4man in je te hakken is niet fijn
Drie delen?Ecco schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:19:
Ik denk dat als ze alle drie delen in dezelfde sfeer hadden gedaan je dan wel erg meer van hetzelfde kreeg.
Ik vond deze 'change of scenery' leuk, maar dan vooral omdat deze specifieke uitwerking mij erg aansprak. Het spel als geheel vond ik bijzonder goed uitgewerkt. Het had een heerlijke sfeer en een goeie afwisseling tussen actie en puzzelen.
Bovendien past een goeie metal-riff overal bij

Het lijkt me vrij duidelijk dat ik het over de SoT delen hebMetroidPrime schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:29:
[...]
Drie delen?Ik zou zeggen, zoek de echte Prince of Persia 1 en 2 eens op. Warrior Within past gewoon niet in de serie, het is Prince of Persia niet Prince of Goth.
En dat is zowieso niet te vergelijken met voorgaande delen, omdat die voorgaande delen niet als continu verhaal waren bedoeld zoals de SoT trilogie.
En ik snap je punt echt wel: ik schreef immers: Ik vond deze 'change of scenery' leuk, maar dan vooral omdat deze specifieke uitwerking mij erg aansprak.
@Aap: Ik vond het elkaar wel een beetje opheffen. Het was duidelijk meer vechten, maar de gevechten waren een stuk beter te pruimen dan in deel één.
[ Voor 23% gewijzigd door Ecco op 29-08-2006 13:54 ]
Het is wel te vergelijken met de voorgaande delen, omdat die spellen exact dezelfde setting hadden als Sands of Time. Het is juist steeds die setting geweest die Prince of Persia zo uniek heeft gemaakt tot aan Warrior Within en dat heeft een hele grote bijdrage geleverd aan de hoge cijfers die Sands of Time kreeg (gemiddeld een 9+). Warrior Within kreeg lagere cijfers omdat het spel vanwege de duistere sfeer, de muziek en de enorme hoeveelheid combat gewoon echt niet bij de serie past. Nintendo komt toch ook niet ineens met een Pokémon spel waarin het de bedoeling is om bepaalde Pokémon dood te knuppelen om hun vacht? Sands of Time had iets unieks, Warrior Within is een dertien in een dozijn hack-'n'-slash spel met geweldige (maar veel te weinig) platform stukken.Ecco schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:46:
[...]
Het lijkt me vrij duidelijk dat ik het over de SoT delen heb
En dat is niet te vergelijken met voorgaande delen, omdat die voorgaande delen niet als continu verhaal waren bedoeld zoals de SoT trilogie.
De leeftijdsrating van het spel is ook nog eens van 7+ naar 16+ gegaan. Hoe moeten ouders ineens aan hun kinderen uitleggen dat ze SoT wel mogen spelen, maar dat ze niet oud genoeg zijn voor WW?
[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 29-08-2006 14:21 ]
Maar waar het SoT uniek maakte zou het de andere twee delen meer van hetzelfde maken, omdat die dezelfde engine/gameplay bieden. Daarom is het niet te vergelijken.MetroidPrime schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:17:
[...]
Het is wel te vergelijken met de voorgaande delen, omdat die spellen exact dezelfde setting hadden als Sands of Time. Het is juist steeds die setting geweest die Prince of Persia zo uniek heeft gemaakt tot aan Warrior Within en dat heeft een hele grote bijdrage geleverd aan de hoge cijfers die Sands of Time kreeg (gemiddeld een 9+). Warrior Within kreeg lagere cijfers omdat het spel vanwege de duistere sfeer, de muziek en de enorme hoeveelheid combat gewoon echt niet bij de serie past. Nintendo komt toch ook niet ineens met een Pokémon spel waarin het de bedoeling is om bepaalde Pokémon dood te knuppelen om hun vacht? Sands of Time had iets unieks, Warrior Within is een dertien in een dozijn hack-'n'-slash spel met geweldige (maar veel te weinig) platform stukken.
De leeftijdsrating van het spel is ook nog eens van 7+ naar 16+ gegaan. Hoe moeten ouders ineens aan hun kinderen uitleggen dat ze SoT wel mogen spelen, maar dat ze niet oud genoeg zijn voor WW?
Bovendien zou ik de eerste zijn die "Pokémon: the Hunt for Fur" aan zou schaffen
Hmmm... Pokémon Crimson
Onthoofdingen en bloed horen sowieso al niet bij Prince of Persia.Shailesh schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:27:
Ik kan deel 1 niet eens meer spelen zonder me te irriteren aan de weinige moves die je hebt. Je kan misschien 3 a 4 verschillende moves doen, en daar houdt het mee op. Deel 2 kon je zoveel geavanceerder vechten dat dat het leuk voor me maakte. Deel 3 was voor mij dan ook de ideale combinatie, hoewel ik eerlijk gezegd hoe cru het ook klinkt, het bloed uit deel 2 mis. Het klopt gewoon niet dat als het zwaard langs het koppie gaat, deze eraan blijft hangen.
Warrior Within is wel degelijk meer van hetzelfde. Het lijkt misschien niet op Sands of Time, maar het is echt een dertien in een dozijn actiespel geworden. Het probleem is dat publishers denken dat het nodig is om ieder jaar een sequel in een serie te moeten uitbrengen, wat ten koste gaat van de kwaliteit van een spel. Ubisoft had ook 1 á 2 jaar langer aan de Sands of Time-sequel kunnen werken zodat het nog wel alles had wat Sands of Time fantastisch maakte, maar een compleet nieuwe gameplay ervaring kon bieden, net zoals Sands of Time zelf.Ecco schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:24:
[...]
Maar waar het SoT uniek maakte zou het de andere twee delen meer van hetzelfde maken, omdat die dezelfde engine/gameplay bieden. Daarom is het niet te vergelijken.
Sands of Time was voor de huidige/vorige generatie consoles wat Super Mario 64 voor de N64 was. Dat kun je van Warrior Within niet zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 29-08-2006 14:57 ]
Nee, en dat is precies wat ik bedoel. Ze moeten toch op een manier innoveren. Dat je WW een dertien in een dozijn actiespel noemt is verder een kwestie van smaak. De meeste reviews lijken het met je eens te zijn, maar zoals ik al zei, hij sprak mij persoonlijk erg aan.MetroidPrime schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:56:
[...]
Sands of Time was voor de huidige/vorige generatie consoles wat Super Mario 64 voor de N64 was. Dat kun je van Warrior Within niet zeggen.
Wat jij hebt met SoT is trouwens precies hetzelfde als wat ik heb bij Metroid Prime. De eerste was geniaal vernieuwend en had grotendeels dezelfde stijl/sfeer als de oudere 2D varianten. Echoes moest ineens anders kwa sfeer en dus ineens heel duister en actiegericht. Het spel werd de hemel ingeprezen maar ik vond het echt weinig met Metroid te maken hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door Ecco op 29-08-2006 15:10 ]
Inderdaad, ze moeten innoveren. Echter is er helemaal niets aan Warrior Within innovatief. Het spel een duistere sfeer geven is geen innovatie, dat is een Tim Burton(geweldige regisseur trouwens) versie van Prince of Persia creëeren. Wat biedt Warrior Within dat nieuw is ten opzichte van andere hack-'n'-slash spellen? Helemaal niets.Ecco schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:08:
[...]
Nee, en dat is precies wat ik bedoel. Ze moeten toch op een manier innoveren. Dat je WW een dertien in een dozijn actiespel noemt is verder een kwestie van smaak. De meeste reviews lijken het met je eens te zijn, maar zoals ik al zei, hij sprak mij erg aan.
Ik vind Warrior Within geen slecht spel, het verdient de naam Prince of Persia alleen niet.
De core-gameplay van Echoes is hetzelfde als die van Metroid Prime 1, dat is bij Warrior Within niet zo, daar ligt ineens de balans heel anders. De sfeer in deel 2 vond ik ook niet zo fantastisch, maar het verschil tussen Metroid Prime 1 en 2 valt niet te vergelijken met het verschil tussen Sands of Time en Warrior Within. Als je Star Fox en Star Fox 64 had vergeleken met alles wat daarna is gekomen (inclusief Star Fox Command!) had ik je gelijk gegeven.Wat jij hebt met SoT is trouwens precies hetzelfde als wat ik heb bij Metroid Prime. De eerste was geniaal vernieuwend en had grotendeels dezelfde stijl/sfeer als de oudere 2D varianten. Echoes moest ineens anders kwa sfeer en dus ineens heel duister en actiegericht. Het spel werd de hemel ingeprezen maar ik vond het echt weinig met Metroid te maken hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Ecco op 29-08-2006 15:46 ]
Mijn foto's op Flickr.
Als het toch waar blijkt te zijn dat er geen online titels bij de launch zijn, dan zou dat toch een enorme blunder zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door MetroidPrime op 29-08-2006 19:12 ]
Verwijderd
It´s time to comment on the upcoming NOA event on the 14th. As all of you know, IGN´s Matt Casamassina has published an invitation to this showcase event on his blog, promising ´a celebration of videogames´ and the opportunity to ´experience our upcoming line up with Nintendo of America president Reggie Fils-Aime´.
This event is to take place on the 14th of September in New York, starting at 8:30am. I will not disclose the location, but it is known to me. I myself will not attend, since this is an event by Nintendo of America. However, I believe we might not even have to wait this long.
At Leipzig, I have been told that the Wii launch announcement will definitely be forthcoming before the Tokyo Game Show. Not only that, I have been told that the announcement will be very soon. Also, common sense dictates that Nintendo of America will not break the long-awaited news on the console. Nintendo Co. Ltd. of Kyoto will.
I expect that NCL is already scheduling a similar event to take place in Kyoto or Tokyo, hosted by Miyamoto and Iwata. This will either take place just before the NY event or well in advance. It cannot take place at the same time, because when the NY event starts, it will already be 10:30pm in Tokyo. NCL may also want the original launch announcement to take a different form entirely. But my guess is, again, that it could be a cooperation with a television station, perhaps similar to the Xbox360's unveiling on MTV.
Ik denk dat Nintendo dan een beetje de DS strategie gaat volgen. Langzaam maar zeker het assortiment Wifi titels uitbreiden. Het voordeel hiervan is dat je er wel voor zorgt dat de community veelal gefocust is op 1 spel ( eerst MKDS, daarna AC:WW en op dit moment MP:H) en dat er dus voldoende spelers zijn voor elk online spel. Ook kunnen ze op deze manier langzaam maar zeker de capaciteit uitbreiden ipv dat je op dag een ineens een poeplading aan verkeer krijgt.MetroidPrime schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:05:
Hmm, dat gerucht dat er geen third-party spellen online zouden gaan bij de launch lijkt misschien toch waar te zijn. Red Steel krijgt namelijk definitief geen online multiplayer. Alleen Zelda en Madden zijn nu nog mogelijke launchtitels met online multiplayer, maar daar is nog niets officiëels over bekend.
Als het toch waar blijkt te zijn dat er geen online titels bij de launch zijn, dan zou dat toch een enorme blunder zijn.
Tot slot zorgt Nintendo er op deze manier voor dat developers er voor zorgen dat de single player (en dus controls) in orde zijn. Op dit moment kunnen developers zich niet eens druk maken om online code, waardoor dus alle energie in de controls worden gestoken.
Het nadeel is dan wel weer de beperkte keus in online spellen. Ik persoonlijk had COD3, MP3 en ook Red Steel graag online gezien. Puur om te merken hoe dat online werkt met de Wii. Ook ExciteTrucks had zich uitstekend geleend voor Multiplayer. Aan de andere kant zit er natuurlijk wel lokaal multiplayer in. Iets waar de Cube ook al harstikke sterk in was en waar ik persoonlijk wel net zo veel plezier uit haal.
uhm...
Als ze ook nog eens aankondigen dat de multiplayer feature later via WiiConnect24 te downloaden is dan denk ik dat de missende multiplayer bij launch niet zo'n groot probleem wordt.MetroidPrime schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:05:
Hmm, dat gerucht dat er geen third-party spellen online zouden gaan bij de launch lijkt misschien toch waar te zijn. Red Steel krijgt namelijk definitief geen online multiplayer. Alleen Zelda en Madden zijn nu nog mogelijke launchtitels met online multiplayer, maar daar is nog niets officiëels over bekend.
Maar vind dit toch wel een blunder, denk je dat eindelijk alles goed gaat met Nintendo. De eerste grote tegenslag sinds de introductie van de Wii. (Voor mij althans)
Why Nintendo....

Ik snap de buzz omtrent dat hele wifi gedoe toch niet hoor. Wifi is enorm populair bij tweakers, en begint op te komen bij de massa. Op GoT hangt echter de air van "als er geen 200% van wifi gebruikt wordt, is dat een mega blunder".
Wel voor mij zou het geen blunder zijn. Wifi lijkt me interessant voor de virtual console en de oude toppers te downloaden, verder boeit het me geen ene fuck. Ik heb geen zin om online te gaan spelen tegen een of andere gozer aan de andere kant van de wereld.
Hetzelfde geldt trouwens voor de X360. Heb er hier een staan, het proefabo op live zit nog mooi in zijn verpakking. Heel die online BS boeit me gewoon echt niet.
Hell, zelfs op de PC speel ik geen games online.
Als ik de enige was die er zo over denkt, was ik een uitzondering. Maar als ik het aan een 5-tal mede gamers (non tweakers) vraag (die ook alle consoles hebben + op elke console 20+ titels die ze uitgespeeld hebben en dan nog onderling ruilen) heerst daar zowat hetzelfde gedacht. 2 van hen willen wel eens kijken naar dat online gamen, maar verder kan het ze niet boeien.
Wat we wel regelmatig doen is samenkomen en dan in de zetel in dezelfde kamer lekker een nachtje doorgamen. Heerlijk! Maar online spelen? Nee dat spreekt nog niet aan.
Als je het mij vraagt is heel dat online gedoe gewoon vet overhyped, en voor mij hoeft het dan ook helemaal niet. Ik heb ook wel eens MKDS of MPH online gespeeld, maar ik vond de single player of LAN mogelijkheden pakken leuker. Dan kan je de tegenstander tenminste slaan als hij je op een vernederende manier verslaat
Wat de MP serie betreft. Ik vond MP2 zeker zo goed als MP1, maar ze zijn zeker niet hetzelfde kwa gameplay. OK Samus laat zich hetzelfde besturen, maar de feel was totaal anders. Ik kan me perfect herkennen in ecco zijn omschrijving. Vijanden zijn irritanter, en zelfs in die mate dat ze het spel belemmeren. In MP1 was dat nooit het geval. Bij MP2 krijg je meer het gevoel dat je moet rushen. Ook de boss-fights hebben niet meer de aantrek van weleer. De omega pirate in MP1 was aartsmoeilijk de eerste keer, maar je kon gewoon niet stoppen tot hij dood was. Hetzelfde voor de eindbaas. In MP2 vond ik de eindbaas zo irritant dat ik het daar heb opgegeven. Dat terzijde kan ik niet wachten tot MP3 uitkomt en ga ik binnenkort MP1 en MP2 (nog) eens achter elkaar uitspelen.
Edit: is de GC versie van Beyond Good & Evil eigenlijk dezelfde als de PC versie?
Life is simple, make choices, don't look back...
Ik sluit me hierbij helemaal aan (behalve dan dat ik via de PC wel online speel) maar console games hoor je gewoon met en bij vrienden te spelen als je multiplayer wil doen imoLittle Bear schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:14:
OK hier gaat kritiek op komen...
De GC en PC versies zijn identiek. Alleen heb je bij de GC versie alleen de Nederlandse taal en bij de PC versie de keus uit meerdere. Je kunt de GC versie geloof ik wel opsturen naar Ubisoft en dan krijg je er een engels exemplaar voor terug. Maar daar zie ik het nut niet zo van. De nasynchronisatie is in BG&E harstikke goed gedaan.Little Bear schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:14:
Edit: is de GC versie van Beyond Good & Evil eigenlijk dezelfde als de PC versie?
Over dat multiplayer gebeuren. Ikzelf vind het ook niet zo heel belangrijk. Ik doe ook zelden MKDS of MPH via wifi, maar dat het voor ons niet belangrijk is, wil niet zeggen dat het in totaal niet belangrijk is. Er zijn altijd mensen die wel graag online willen spelen en die moet je natuurlijk niet in de kou laten staan. Ik heb liever een feature die ik (nog) niet gebruik, dan een feature die ik helemaal niet heb. Online verlengt gewoon de levensduur van je games.
En dan vergeet ik nog de mogelijkheid om demo's enz. te downloaden. Ideaal om je spellen eerst uit te proberen, voordat je ze misschien koopt. En voor developers een uitgelezen mogelijkheid om hun spel onder de aandacht te brengen.
[ Voor 10% gewijzigd door Smoonshine op 30-08-2006 08:50 ]
uhm...
Ikzelf ben een groot liefhebber van online gamen, maar ik kan je standpunt wel begrijpen. Nintendo heeft echter een andere visie op het hele wifi gebeuren dan de concurrentie. Nintendo wil het liefst dat de internetconnectiviteit gebruikt wordt om je games te enhancen, niet om het hoofdzakelijk multiplayer te maken (zie: animal crossing en het hele always connected gedoe op de Wii). "Gewone" multiplayer komt op de tweede plaats, is altijd gratis en niemand verplicht je om online te gaan in je gamesLittle Bear schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:14:*uitleg over wi-fi*
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
En dat is iets waar ik wel heil in zie. Virtual console spellen, add-ons, demo's downloaden. Van zoiets zou ik ook gebruik maken. Maar van zoiets is het ook niet belangrijk als het meteen bij de lauch al dan niet beschikbaar is. Add-ons komen zowieso een pak later, en een demo kan altijd wel wat uitgesteld worden.Boeb0e schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:14:
[...]
Nintendo wil het liefst dat de internetconnectiviteit gebruikt wordt om je games te enhancen, niet om het hoofdzakelijk multiplayer te maken (zie: animal crossing en het hele always connected gedoe op de Wii). "Gewone" multiplayer komt op de tweede plaats, is altijd gratis en niemand verplicht je om online te gaan in je games
Ik lees in de SP dit over Zelda TP:
Maar een vrindt van mij had 't gisteren over dat er gewoon 1 TP uitkomt die op de Cube te spelen is, en je ook op de Wii kan spelen omdat die backwards compatible is met de Cube, maar dan zijn er alleen bepaalde opties voor die controller bij voor de Wii. Vanuit technisch perspectief lijkt 't mij niet logisch gezien de Cube "emulatie" op de Wii niet die hardwaresignalen kan versturen (volgens mij). Maar sowieso geloof ik er niet zo in. Kortom, iemand die kan confirmeren hoe 't zit met de TP versies?De Wii-versie van Twilight Princess zal gebruik maken van de nieuwe controller en de verbeterede hardware om de spelervaring te verbeteren. Zo zal de Wii versie de enige versie zijn met breedbeeld en progressive scan ondersteuning.
uhm...
Overigens is het wel zo dat je met de Wii de Gamecube versie kan spelen dankzij de backwards compatibility. Dan kun je dus niet met je Wii-mote aan de slag of gebruik maken van native progressive scan/breedbeeld. Ik weet niet of de Wii dit alsnog tracht toe te passen, maar ik heb me dan ook nooit zo verdiept in de backwards compatibility.
Het is overigens ook veel logischer dat er gewoon 2 aparte versies komen. Dan kunnen ze in beide gevallen de versie afstemmen op de hardware van een specifieke console, hetzelfde geldt voor de besturing. Het lijkt me juist een grotere nachtmerrie om een game te laten detecteren of hij nu op een Gamecube of in BC-mode op een Wii draait, dan gewoon een specifieke versie te bakken. Daarbij heeft Nintendo er alle belang bij dat de nieuwste telg in de familie ook visueel beter oogt dan een Gamecube. Anders lijkt de overgang wel erg klein.
Allebei 480p toch?Cleetje schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:53:
Het is gewoon door Nintendo bevestigd dat TP 2 versies gaat kennen: 1 voor de Gamecube en 1 voor de Wii. De Wii-versie gebruikt de Wii-mote ipv een standaard controller en zal naar mijn weten dus wel degelijk een hogere resolutie gaan ondersteunen.
wii versie gaat dezelfde resolutie geven hoor. Je krijgt gewoon progressive ondersteuning (geen interlacing dus) en breedbeeldoptie (door schaling op 480p)Cleetje schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:53:
Het is gewoon door Nintendo bevestigd dat TP 2 versies gaat kennen: 1 voor de Gamecube en 1 voor de Wii. De Wii-versie gebruikt de Wii-mote ipv een standaard controller en zal naar mijn weten dus wel degelijk een hogere resolutie gaan ondersteunen.
Ja, het is allebeid gewoon Standard Defenition. In NTSC komt dat op 480i of 480p neer. Op normale TV's zal je geen verschil merken, omdat die allemaal interlaced zijn. Het zou wel kunnen dat de Wii versie anamorphic breedbeeld ondersteunt, zodat je geen zwarte balken krijgt, maar gewoon volledige breedbeeld beeld
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
I stand corrected.JvS schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:09:
[...]
Ja, het is allebeid gewoon Standard Defenition. In NTSC komt dat op 480i of 480p neer. Op normale TV's zal je geen verschil merken, omdat die allemaal interlaced zijn. Het zou wel kunnen dat de Wii versie anamorphic breedbeeld ondersteunt, zodat je geen zwarte balken krijgt, maar gewoon volledige breedbeeld beeld.
Maar ik geloof wel dat ze wat leuker beeld weten te toveren op een Wii dankzij de extra power
Voor mij wordt de Wii sowieso de eerste console in heeeeeeele lange tijd, dus voor mij geen voordeel aan een Gamecube versie. Misschien dat ik her en der nog wat Gamecube exclusives oppik, zoals bv Pikmin. Maar ik zal eerst mn handen vol hebben aan de ruime keuze aan launchtitels. Tegen die tijd wordt Pikmin misschien zelfs al een Wii-make, dan is het helemaal mooi.
Mijn foto's op Flickr.
Hmm, ik weet niet wat ik van de beelden moet denken. Heb er een beetje dubbel gevoel bij. Dat water ziet er mooi uit, maar de rest ziet er weer een beetje nep uit, hoewel het wel weer redelijk wat detail lijkt te hebben. Hoe verhoud zich dit tot de Xbox versie?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:50:
Eerste screenshots Far Cry Wii op het bekende adres:
Hierrrr
Verwijderd

[ Voor 59% gewijzigd door S2S op 30-08-2006 21:59 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
Voor een simpele port ziet het er niet verkeerd uit moet ik zeggen, daarnaast zijn dit nog work in progress beelden en dat secret weapon displacement mapping gebruikt haast elke game tegenwoordig, zelfs de HL2 mod waar mijn broer aan werkt maakt er hevig gebruik van.S2S schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:59:
Geen AA op die Far Cry pix..jammer Grappig dat al dat fanboiy gelul SECRET WEAPON displacement mapping weinig van terug te zien is.
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Wie zegt dat ik ze van GoNintendo af heb gehaald, je hebt totaal geen idee wat mijn bronnen zijn.Captain N schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:04:
Well grappig dat ze op een blog als GoNintendo nadrukkelijk gepost worden als RUMOUR, en ze op Wii-gamer vervolgens klakkeloos als feit overgenomen worden
Kwakkeloos feiten en of media overnemen is wat mijn collega's van o.a. Wiiparty doen.
Valt me op dat je GoNintendo met hun HMD betrouwbaarder vind als Wii-Gamer waar ligt de grens denk ik dan
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:17 ]
Uhm...? Je doelt nu op die zogenaamd uitgelekte speach van Reggie? Zowel ik, als GoNintendo hebben daar nadrukkelijk bij gezet dat het waarschijnlijk niet waar is. Overigens vind ik het nogal vreemd om als website te zeggen "je hebt geen idee wat mijn bronnen zijn". Want idd, dat heb ik nu niet omdat het er niet bij staat, en dat komt de betrouwbaarheid nou niet echt ten goede. Wat dat betreft is GoNintendo altijd consequent: altijd bronnen, tenzij het iets is dat per e-mail kwam... dan staat er met koeieletters bij dat het om een rumour gaat. Ook bij dingen als zo'n HMD dus. En zo hoort het ook.Valt me op dat je GoNintendo met hun HMD betrouwbaarder vind als Wii-Gamer waar ligt de grens denk ik dan
[ Voor 47% gewijzigd door Captain N op 30-08-2006 22:21 ]
Mijn foto's op Flickr.
De libraries voor de secret weapon displacement mapping en 3D projectie worden pas in 2007 vrijgegeven.S2S schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:59:
Geen AA op die Far Cry pix..jammer Grappig dat al dat fanboiy gelul SECRET WEAPON displacement mapping weinig van terug te zien is.
Verwijderd
HUD: Op de Xbox en Xbox360 versie anders, op de PC versie anders.
Grafisch: ongeveer hetzelfde als wat we tot nu toe van de Wii hebben gezien, behalve een paar pixel shaders.
Resolutie: De wii heeft een 480P output zoals deze screens zijn weergegeven.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:25 ]
Hmm, dan vind ik die er zelfs ietsjes mooier uitzien, omdat ik wat minder karteltjes zie... (maar dat kan er ook gewoon aan liggen dat er een gunstiger shot is genomen natuurlijk).Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:56:
Dit is de Xbox versie, is ongeveer gelijk hieraan lijkt mij dat ze de character modellen en sommige omgevingen gewoon geport hebben.
[afbeelding]
Hopelijk komen ze wel met een versie die laat zien dat de Wii 2 maal zo krachtig is als de Xbox. Bij dit spel vind ik realisme wel bijdragen aan het spel.
[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 30-08-2006 22:27 ]
Verwijderd
Ik heb tot nu toe geen een screenshot gezien met fatsoenlijke AA van Nintendo dat omdat ze "meestal" geen photoshopped screens releasen. Kijk naar Strikers in beweging veel strakker als op de pixelige screens.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:26:
[...]
Hmm, dan vind ik die er zelfs ietsjes mooier uitzien, omdat ik wat minder karteltjes zie...
Hopelijk komen ze wel met een versie die laat zien dat de Wii 2 maal zo krachtig is als de Xbox. Bij dit spel vind ik realisme wel bijdragen aan het spel.
Dat filmpje van Rayman zag er wel leuk uit. Het spel lijkt me ook best leuk. En dat voor een Rayman game
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Niet dat ik je website wil trashen of zo... ik kom er uberhaupt net pas achter dat het jou site is (of dat je er iig aan meewerkt)... maar erg professioneel is het niet. Een nieuws website zonder bronnen is imo net zo betrouwbaar als ieder andere willekeurige Nintendo blog vol met 'feiten' als HMD's en andere 3D meuk.
Mijn foto's op Flickr.
Wat heeft AA met Photoshop te maken?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:28:
[...]
Ik heb tot nu toe geen een screenshot gezien met fatsoenlijke AA van Nintendo dat omdat ze "meestal" geen photoshopped screens releasen. Kijk naar Strikers in beweging veel strakker als op de pixelige screens.
EDIT: Ubisoft heeft trouwens ontkent dat Rayman Wii-exclusive is tot mei 2007, dus dat bericht op je site klopt al niet.
[ Voor 20% gewijzigd door MetroidPrime op 30-08-2006 22:38 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Zoiezo snap ik niet waar deze "Wii-Gamer is onbetrouwbaar berichten vandaan komen".
Ik las zoiets namelijk nooit over bijvoorbeeld cubeparty die sinds haar bestaan niet 1 bronvermelding op de site heeft gezet, het zal wel komen omdat we zogenaamd de naam hebben gejat van WiiGamer en de lezers er nog niet overheen zijn. Breaking news: Wii-Gamer en WiiGamer hebben totaal geen ruzie en ik spreek de voltallige crew dagelijks.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:46 ]
Dat is toch precies wat jullie zelf hebben gedaan?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:44:
Als je de screenshots bekijkt zie je dat er UltimaGame.com op staat naast Wii-Gamer.nl, dat watermerkje van ons is gedaan voor onze concurrenten die het nogal leuk vinden om gewoon plaatjes te copy pasten als wij er JPG'jes van hebben gemaakt.
Verwijderd
Ik heb het over Nederlandse concurrenten, en de bronvermelding had ik al gefixt.MetroidPrime schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:51:
[...]
Dat is toch precies wat jullie zelf hebben gedaan?
Die site waar jullie dat plaatje vandaan hebben zet er niet voor niets een watermerk op. Dat watermerk is er om er voor te zorgen dat andere sites niet zomaar de plaatjes vanaf die site rippen. Het maakt niet uit of je hebt over binnen Nederland of niet, je ript plaatjes terwijl dat niet de bedoeling is. Daar heb ik zelf niet zo veel tegen, maar om dan te zeggen dat Nederlandse sites het niet bij jullie mogen doen is wel heel erg hypocriet.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:00:
[...]
Ik heb het over Nederlandse concurrenten, en de bronvermelding had ik al gefixt.
Dit topic is gesloten.