XGL/AIGLX/Beryl en Compiz Fusion

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Bor de Wollef schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:37:
Hoe zet je die nogal onhandige beweging uit van het drop down menu bar in gnome (beryl)? Het is naast niet mooi ook nog eens heel erg onfunctioneel: gedurende een behoorlijke tijd (voor een gui) is het menu niet eens leesbaar. Ik dacht dat het een "wobbly"instelling was maar daar kan ik het niet echt vinden.
http://www.linuxjournal.com/node/1000095

kan ook wel in de ts imho

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Chiron

Moderator Discord
Hmmz weer even lopen klooien, maar waar ik nu mee zit is dat ie mn windows niet meer refreshed, tenzij ik de window verplaats. bijv. als ik in een terminal iets tik, of ik verschuif de scrollbar in een programma dan is de verandering niet te zien totdat het venster verplaatst wordt :?

Draai hier met een ati radeon xpress200 :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb nu alles geinstalleerd op ubuntu, nu is het echter zo dat beryl niet de eerste keer start na een reboot. Maar wanneer ik logout doe en vervolgens weer inlog onder hetzelfde account, dan werkt die weer wel :?

iemand hier een oplossing voor?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:33:
...
Edit: begrijp ik het goed dat je XGL gewoon kan downloaden via deze package managers?
Blijkbaar niet dus.. ik kan het namelijk niet vinden daar..

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan XGL kom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57

BCC

Ubuntu heeft aangegeven dat het hele zaakje in Feisty Fawn komt. Release datum: 19 April 2007!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:42:
[...]

Blijkbaar niet dus.. ik kan het namelijk niet vinden daar..

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan XGL kom??
Wat heb je voor een videokaart? De laatste NVidia-drivers ondersteunen nl. de Compiz/Beryl zonder installatie van XGL/AIGLX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:05:
[...]

Wat heb je voor een videokaart? De laatste NVidia-drivers ondersteunen nl. de Compiz/Beryl zonder installatie van XGL/AIGLX.
Ik heb een on-board intel "videokaart".. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit invul krijg ik ook een "no"...
code:
1
glxinfo | grep rendering

wat nu? moet ik ergens drivers vandaan halen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:13:
Als ik dit invul krijg ik ook een "no"...
code:
1
glxinfo | grep rendering

wat nu? moet ik ergens drivers vandaan halen oid?
Zie http://wiki.beryl-project.org/index.php/Main_Page voor hoe beryl te installeren.
Voor een Ubuntu Dapper / Intel combo moet je deze hebben: http://wiki.beryl-project...stall/Ubuntu/Dapper/AiGLX (als ik het goed zie, maar uiteraard kijk je zelf ff rond wat de mogelijkheden zijn ipv klakkeloos nu direkt die howto te volgen.)

[ Voor 26% gewijzigd door Jesse op 15-11-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:02:
[...]

Zie http://wiki.beryl-project.org/index.php/Main_Page voor hoe beryl te installeren.
Voor een Ubuntu Dapper / Intel combo moet je deze hebben: http://wiki.beryl-project...stall/Ubuntu/Dapper/AiGLX (als ik het goed zie, maar uiteraard kijk je zelf ff rond wat de mogelijkheden zijn ipv klakkeloos nu direkt die howto te volgen.)
Bedankt! ik heb het nu geinstalleerd, maar het probleem is nu dat als ik beryl start dat ie spontaan reboot.. nou ja, niet echt een reboot maar ik kom opnieuw bij het inlog scherm..

kan dit aan een driver liggen? ik krijg namelijk nog steeds een NO als ik "glxinfo | grep rendering" invul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:45
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:10:
[...]

Bedankt! ik heb het nu geinstalleerd, maar het probleem is nu dat als ik beryl start dat ie spontaan reboot.. nou ja, niet echt een reboot maar ik kom opnieuw bij het inlog scherm..

kan dit aan een driver liggen? ik krijg namelijk nog steeds een NO als ik "glxinfo | grep rendering" invul
Heb je je xorg.conf aangepast, dus die Section "DRI" etc toegevoegd? Heb je verder het xserver-xorg-video-i810 pakketje geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbert schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:45:
[...]

Heb je je xorg.conf aangepast, dus die Section "DRI" etc toegevoegd? Heb je verder het xserver-xorg-video-i810 pakketje geinstalleerd?
jep..

nou ik heb het opgegeven :P er is gewoon steeds iets anders mis..
misschien probeer ik het morgen nog ff

Verwijderd

oke ik heb een probleem hij doet het niet, xgl
als ik bij het inlogscherm xgl als sessie aanklik en gebruikers naam invoer en wachtwoord word het beeldscherm zwart en sprint daarna weer terug naar mijn inlog scherm ik weet niet wat ik mis heb gedaan ik heb de how to goed gevolgd en niks overgeslaggen,

kan het mischien aan mijn gpu liggen dat deze niet goed geinstaleerd is,
en hoe kan ik dit controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:18:
[...]

jep..

nou ik heb het opgegeven :P er is gewoon steeds iets anders mis..
misschien probeer ik het morgen nog ff
Krijg je dan ook steeds een andere foutmelding?
Post anders je x-config hier eens.

Zet je defaultdepth eens op 16 inplaats van 24 btw. Ik zag een tip daarover nav een ubuntu bugreport.

[ Voor 25% gewijzigd door Jesse op 17-11-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:54:
[...]

Krijg je dan ook steeds een andere foutmelding?
Post anders je x-config hier eens.

Zet je defaultdepth eens op 16 inplaats van 24 btw. Ik zag een tip daarover nav een ubuntu bugreport.
Als ik de defaultdepth op 16 zet heb kan die idd wel hardwarematig 3d aan, maar zodra ik gxl opstart is het hele beeld een grote artifact... ik las ergens dat xgl alleen werkt op 24bit, daar zal het dus aan liggen..
Raar, want ik hoorde verhalen over mensen met dezelfde graka die wel xgl/compiz kunnen draaien? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:42:
[...]

Als ik de defaultdepth op 16 zet heb kan die idd wel hardwarematig 3d aan, maar zodra ik gxl opstart is het hele beeld een grote artifact... ik las ergens dat xgl alleen werkt op 24bit, daar zal het dus aan liggen..
Raar, want ik hoorde verhalen over mensen met dezelfde graka die wel xgl/compiz kunnen draaien? :/
Dat van die 24bit zie ik idd in die beryl wiki staan. Probeer die verhalen van die mensen eens na te gaan.
Ik kan mijn bron niet terugvinden (en daar werd ook geen bron genoemd, et zou ergens in documentatie staan), maar die defaultdepth is dus duidelijk wel een issue.

Verschijnen er nog fouten in het log van X? (Regels die met EE beginnen)

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 17-11-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb een aantal problemen met Beryl op Edgy met Nvidia drivers.

Gisteren alles fris geinstalleerd, maar er gaan een paar dingen niet helemaal goed.

1) Als ik Beryl start, verdwijnen de randen om m'n vensters. Ik kan dus niet meer vergroten, maximalizeren, etc. Behoorlijk irritant.
In de FAQ stond dat ik 'defaultdepth' op 24 moest proberen te zetten maar dat had geen effect.

2) Verder is m'n terminal een wit scherm waar ik niks op zie, als Beryl draait.

3) om een of andere reden lijken de themes ook niet goed te werken.
Ik heb een stuk of 20 themes in de Emerald Theme Manager staan, maar als ik er 1 aanklik verandert de theme niet. Ik kan alleen de standaard ubuntu theme draaien lijkt het wel.

Ik heb het gevoel dat probleem 1 en 3 met elkaar te maken hebben, kan het zijn dat Emerald niet goed is geinstalleerd (ondanks dat ik geen foutmeldingen krijg) en ik daardoor geen borders heb? Emerald zorgt toch voor de border decoration in Beryl, niet waar?

Een ander ding waar ik nog mee zit, maar niet echt een probleem; als ik filmpjes bekijk van compiz/xgl dan zie ik vaak dat dynamische effect van een venster wanneer hij wordt verplaatst. Moet je dit effect instellen? Ik zie hem namelijk niet, en zou niet weten welk effect het is :)
Als ik een venster oppak en verplaats blijft hij gewoon recht....

[ Voor 46% gewijzigd door TangLeFuzZ op 21-11-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

1: woekele in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 3"

2: Misschien te maken met 1.

3: waarschijnlijk te maken met 1

4: dat effect heet wobbly windows en staat standaard aan. Misschien ook te maken met 1.

[ Voor 68% gewijzigd door woekele op 21-11-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
woekele schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:39:
1: woekele in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 3"

2: Misschien te maken met 1.

3: waarschijnlijk te maken met 1

4: dat effect heet wobbly windows en staat standaard aan. Misschien ook te maken met 1.
Perfect, dat was het :) Alle problemen zijn daardoor opgelost! Hartstikke bedankt.

Jammer dat dat niet in de tutorials stond die ik gisteren tegen kwam om Edgy/Beryl te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TangLeFuzZ schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:49:
[...]

Perfect, dat was het :) Alle problemen zijn daardoor opgelost! Hartstikke bedankt.

Jammer dat dat niet in de tutorials stond die ik gisteren tegen kwam om Edgy/Beryl te installeren...
Heb je niet gewoon de officiele wiki gebruikt?
Daar staat het namelijk wel gewoon in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ik heb een paar kleine probleempjes met XGL en BERYL:

1) me superkey (windows key) werkt niet, hij word gewoon niet gedetecteerd, iemand enig idee hoe ik die kan resetten? (waarschijnlijk niet een beryl maar een systeem probleem)

2) Me vensters hebben netjes een theme die ik kan veranderen, maar me panels etc blijven in een oud standaard theme hangen, die wil ik ook anders hebben, hoe doe ik dat?

3) Hoe kan ik in de configuratie aangeven dat ik inactieve windows deels transparant wil hebben? Dat kan ik nergens vinden.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

KnEuTeR schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:48:
ik heb een paar kleine probleempjes met XGL en BERYL:

1) me superkey (windows key) werkt niet, hij word gewoon niet gedetecteerd, iemand enig idee hoe ik die kan resetten? (waarschijnlijk niet een beryl maar een systeem probleem)

2) Me vensters hebben netjes een theme die ik kan veranderen, maar me panels etc blijven in een oud standaard theme hangen, die wil ik ook anders hebben, hoe doe ik dat?

3) Hoe kan ik in de configuratie aangeven dat ik inactieve windows deels transparant wil hebben? Dat kan ik nergens vinden.
1) System -> Preferences -> Keyboard -> Layout Options -> Alt/Win key behavior
Bolletje aanklikken voor Super is mapped to the Win-keys(default).

2) Themes kun je veranderen via Preferences -> Theme
Hier heeft Beryl niets mee te maken.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier op xubuntu en heb net succesvol beryl met xgl geinstaleerd maar nu zijn de 2 panels ineens doorzichtig geworden wat erg irritant is ik heb overal gezocht maar kan nergens de optie vinden om dat uit te zetten iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

offtopic:
De topic start verpest de layout (Konqueror) met een horizontale scrollbalk als gevolg, ik zou deze twee regels dmv \ inkorten op meerdere regels:

sudo apt-get install xserver-xgl compiz libgl1-mesa libgl1-mesa-dri libglitz1 libglitz-glx1 compiz-gnome cgwd cgwd-themes

en

Xgl -fullscreen :1 -ac -accel glx:pbuffer -accel xv:pbuffer & sleep 2 && DISPLAY=:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:09:
Ik zit hier op xubuntu en heb net succesvol beryl met xgl geinstaleerd maar nu zijn de 2 panels ineens doorzichtig geworden wat erg irritant is ik heb overal gezocht maar kan nergens de optie vinden om dat uit te zetten iemand een idee?
Dit doet XFce4 standaard als je composite aan hebt staan, weet eerlijk gezegd niet waar je het uit kunt zetten...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de gnome-panels kan je de doorzichtigheid regelen zoals je dat ook met je windows doet. Misschien kan dat in Xfce ook. In mijn geval is dat [Alt]+Scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
KnEuTeR schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:48:
In beryl-settings kun je onder het menuutje Trailfocus het gedrag van inactieve vensters instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:09:
In de panel-configuratie (transparantie-slider).

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10

houthakker

Poehé

Eigelijk een stomme vraag in NOS; maar is er een programma dat vergelijkbaar is met XGL & Compiz (vooral dat kubus effect) voor in Windows XP?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Na veel gekloot met verschillende Nvidia drivers onder Edgy eindelijk gevonden waarom ik Beryl niet aan de praat kon krijgen. 8) Schijnbaar wil m'n Ti4600 enkel en alleen met de 9626 (of oudere) drivers composite etc draaien. |:(

Nieuwste is dus niet altijd het beste... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Ik heb ook sinds een week beryl + xgl draaien op Ubuntu Edgy Eft, en dat wel met KDE.

In eerste instantie werkte het niet. Als ik inlogde, weer uitlogde en daarna weer inlogde wou beryl-manager niet meestarten. Toen kwam ik er achter dat beryl-manager niet gekillt wordt als er wordt uitgelogt. dus een shellscript gemaakt die eerst beryl-manager killt en dan een nieuwe opstart bij een sessie :) en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 13:25
Net Beryl 0.1.3 via automatische software-update in Ubuntu binnengekregen. Werkt erg stabiel en soepel! En er zitten leuke nieuwe features is, zoals 3d (schermen komen iets naar voren als je de kubus draait). Zie changelog voor de verbeteringen.

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Schaamteloze cross-post uit Het grote ubuntu topic deel 4 (ze zeiden dat ik het beter kon proberen :)):

Tjonge jonge, heb ubuntu nu al 4 keer verpruts met proberen beryl te installeren :(

Weet iemand de juiste manier om dit te doen? Vind 1001 manieren en codes om het te doen maar allemaal resulteren ze in een clean install :(

Ik heb een Nvidia Geforce 5700LE en draai Ubuntu 6.10.

Kan iemand mij alstublieft aan de juiste codes helpen! ;(

• mithras
  • Niet online
Zanniebal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:19:
Schaamteloze cross-post uit Het grote ubuntu topic deel 4 (ze zeiden dat ik het beter kon proberen :)):

Tjonge jonge, heb ubuntu nu al 4 keer verpruts met proberen beryl te installeren :(

Weet iemand de juiste manier om dit te doen? Vind 1001 manieren en codes om het te doen maar allemaal resulteren ze in een clean install :(

Ik heb een Nvidia Geforce 5700LE en draai Ubuntu 6.10.

Kan iemand mij alstublieft aan de juiste codes helpen! ;(
Dit is de betere plek ja :) Weet je of je 5700LE wordt ondersteund door de 96xx serie? Dus de 9625 (beta), 9629 (stable) en 9631 (de laatste uit deze serie). Als het goed is moet in ieder geval de 9631 werken: meuktracker: nVidia Linux Display Driver 1.0-9631

Dan kan je gewoon die driver installeren, vervolgens repo's van Beryl toevoegen, apt-get beryl en beryl-manager aan je sessie toevoegen.

Als dat niet lukt: wat gaat er precies mis dan?

• stimm
mithras86 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:24:
[...]

Dit is de betere plek ja :) Weet je of je 5700LE wordt ondersteund door de 96xx serie? Dus de 9625 (beta), 9629 (stable) en 9631 (de laatste uit deze serie). Als het goed is moet in ieder geval de 9631 werken: meuktracker: nVidia Linux Display Driver 1.0-9631

Dan kan je gewoon die driver installeren, vervolgens repo's van Beryl toevoegen, apt-get beryl en beryl-manager aan je sessie toevoegen.

Als dat niet lukt: wat gaat er precies mis dan?
Ok, ho :P

Dat gaat te snel, ik ben sinds een dag overgestapt op ubuntu, zou je me de preciese comandos willen geven? :) (hoe extreem lui het ook is)

Want ik krijg alles voor elkaar op ubuntu behalve dat vet gaafe beryl, en voor ik deze installatie ook weer verknoei wil ik graag op ' safe' spelen ;)

Asjeblieft O-)

• Jesse
Zanniebal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:32:
[...]

Ok, ho :P

Dat gaat te snel, ik ben sinds een dag overgestapt op ubuntu, zou je me de preciese comandos willen geven? :) (hoe extreem lui het ook is)

Want ik krijg alles voor elkaar op ubuntu behalve dat vet gaafe beryl, en voor ik deze installatie ook weer verknoei wil ik graag op ' safe' spelen ;)

Asjeblieft O-)
Zie de wiki op beryl-project.org. Daar staat precies beschreven wat jij wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 14-12-2006 21:48 ]

• stimm
Kijk, dan volg ik die wiki, voer ik het commando sudo /etc/init.d/gdm stop in.
Word alles zwart, alleen een knipperend streepje, en dan houd het op 8)7

Zo shit dat het gewoon niet lukt hier :(

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Lol, dat commando stop je Gnome Display Manager (gdm dus), zonder Gnome kom je in de command line terecht - dat zwarte scherm met knipperend streepje dus.

Normaal kan je dan nog gewoon commando's enzo intikken, dus gewoon doordoen dan!

Verwijderd

Zanniebal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:16:

Zo shit dat het gewoon niet lukt hier :(
Welke wiki volg je precies?

• mithras
  • Niet online
Zanniebal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:16:
Dat klopt. Je stopt namelijk je grafische weergave met dit commando. restart ipv stop restart gdm, zodat je daarna opnieuw kan inloggen en de rest van de wiki kan volgen. Na stop kan je ook weer start doen, om gdm te starten.

Een goed begin om commando's te leren snappen is 'man'. Zo kan je met de commmando's die je intypt al de volgende informatie vinden:
man sudo 
man gdm
En je kan de "manual viewer" afsluiten met q.

• stimm
Alles en echt alles exact volgens de wiki gedaan van Beryl en de rest van de wiki's waarvan ik er elke install eentje van probeerde, ik zit nu op de 6e install van ubuntu, ik geef het op, scr*w beryl! :(

Het is gewoon niet voor mij blijkt, ben het even zat.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:39

Surkow

$µr|{0w

Zanniebal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:52:
Alles en echt alles exact volgens de wiki gedaan van Beryl en de rest van de wiki's waarvan ik er elke install eentje van probeerde, ik zit nu op de 6e install van ubuntu, ik geef het op, scr*w beryl! :(

Het is gewoon niet voor mij blijkt, ben het even zat.
Ik zal wel even graven voor je in me dossiers en bookmarks. Ik heb een perfecte simpele guide ergens rondslingeren. Ik heb deze guide niet kunnen posten of linken omdat het forum van de website van beryl waar die guide stond opeens verdwenen is doordat ze hun forum upgedate hebben.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Verwijderd

Ik ben dus ook bezig om het eens uit te proberen, ik ben er bijna maar zit hier dus vast:

[Ubuntu] Nieuwe sessie mislukt

Wat doe ik toch fout om zo'n XGL sessie te maken? ;(

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm.. een half brakke 1.1 geupdate en gereset naar 1.3, alleen zit ik nu nog steeds met het probleem dat mn toetsenbord layout verneukt is (alle speciale tekens zitten anders) en ik niet weet hoe ik dat weer terug draai, plus al mn fonts worden in de window manager 3 maten kleiner weergegeven.. iemand ook dezelfde problemen en evt. een oplossing? kan namelijk niet echt vinden waar ik e.e.a. aan moet passen om het weer te laten werken zoals in een normale gnome sessie.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is gelukt, een volledig werkende Ubuntu/XGL/Beryl systeem :9

Maar hoe krijg je die 3D cube eigenlijk te zien? Ik kan wel scrollen naar de verschillende bureaubladen maar ik kan die cube zo niet 3D eigenlijk zien zoals op de verschillende filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:22:
Ja het is gelukt, een volledig werkende Ubuntu/XGL/Beryl systeem :9

Maar hoe krijg je die 3D cube eigenlijk te zien? Ik kan wel scrollen naar de verschillende bureaubladen maar ik kan die cube zo niet 3D eigenlijk zien zoals op de verschillende filmpjes?
Ctrl + Alt + pijltjes toetsen of linker muis knop.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan kan ik zo switchen tussen mijn bureaubladen maar ik bedoel dit effect:

http://solyaris.wordpress...6/xgl-cube-screenshot.jpg

Dat ik echt de cube in 3D zie. Heb al wat gekeken bij de plugin instellingen van de desktop cube maar vind daar toch niets om die zo 3D te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:27:
Ja dan kan ik zo switchen tussen mijn bureaubladen maar ik bedoel dit effect:

http://solyaris.wordpress...6/xgl-cube-screenshot.jpg

Dat ik echt de cube in 3D zie. Heb al wat gekeken bij de plugin instellingen van de desktop cube maar vind daar toch niets om die zo 3D te maken.
Linker CTRL+ALT+Linker muisknop inhouden. En dan bewegen met je muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Goed.. het kleine fonts probleem heb ik inmiddels opgelost door gnome-settings-deamon aan mn opstartprogramma's toe te voegen.

Nu zit ik op mn werk met een nieuw probleem, na een crash is mn 3d cube gesloopt :( alle andere effecten van Beryl werken wel, behalve de 3d cube.. en ik krijg het met geen mogelijkheid terug aan de praat, settings al naar default gedaan, en zelfs de hele beryl package geremoved en opnieuw geinstalleerd, no dice :(

Nu minimized/maximized ie alle apps als ik in de switcher op een andere desktop klik.. anyone?

**update

hmmm zelf de oplossing al gevonden.. er zit nog een bug in beryl die ervoor zorgt dat je cube gesloopt wordt als je de 'plane' plugin enabled, als je dan weer terug wil naar de 'cube' plugin kan je 'm wel aanvinken, maar hij gaat met geen mogelijkheid werken.

De .beryl directory verwijderen uit de homedirectory en een restart loste het probleem op :)

[ Voor 24% gewijzigd door Chiron op 18-12-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:40

steveman

Comfortabel ten onder

Gisteren ook es onder suse 10.2 op m'n laptop aangezet, best leuk die kubus, regen enzo. Maar geen wobbly windows :'( ik wil wobbly windows! (nou ja, even proberen die energievreters zijn op een laptop niet heel practisch natuurlijk)

Het rare is ook dat ze wel gewoon aangevinkt staan in xgl-settings...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10

houthakker

Poehé

Ik heb nu alles mooi geinstalleerd en alles werkt goed. Op een dingetje na;
Als ik vmware player start, krijg ik geen beel in vwmare, alleen als ik een tekst bassed os start (dos of zo), maar bij bios scherm, windows opstartscherm, en windows blijft het beeld zwart...?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:37
Ik ga binnenkort Kubuntu 6.10 installeren op mijn desktop. Wat kan ik nu het beste doen. XGL + beryl met ATI drivers of AIGLX + Beryl met Opensource drivers. Ik heb een ATI 9550 met 128MB geheugen. Het is voor mij belangrijk dat ik straks UT99 kan spelen. Nu weet ik dat je onder XGL geen spellen kunt spelen, maar dit kan ik weer makkelijk uitschakelen met de tray icon. Het gaat me vooral om snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
De installatie CD van Ubuntu Edgy wil niet opstarten op mijn PC.
  • AMD 3500+
  • ATI Radeon X850XT
  • Asus A8N SLI
Zelfs de safe graphics mode werkt niet. Deze loopt telkens stuk op een groene lijn in beeld, dat volgens mij een ascii scherm is, hevig vervormd en verkleurd. En vervolgens heb ik vanuit Ubuntu Dapper een "update manager -c" uitgevoerd en gekozen voor een volledige distributie upgrade. Toen kwam ik Ubuntu niet meer in met hetzelfde probleem. Vanavond als ik thuis ben zal ik maar even proberen zonder X op te starten en via de console de juiste drivers proberen te downloaden en installeren.

Wat een gedoe. Maarja, je moet wat overhebben voor de fijne nieuwe gebruikers gemakken van Edgy ... eeh wacht }:O

Kan iemand de juiste parameter vertellen die ik moet toevoegen aan mijn grub-script om zonder X, maar MET netwerk op te starten?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
rickiii schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:43:
*knip*

Kan iemand de juiste parameter vertellen die ik moet toevoegen aan mijn grub-script om zonder X, maar MET netwerk op te starten?
Dat heeft niets met Grub te maken. Gewoon je computer op laten starten, en als die klaar is met opstarten ctrl-alt-F1 indrukken.
Als het goed is heb je btw in Grub elke kernel er twee keer in staan, een keer normaal en een keer 'recovery mode'. Probeer anders die eens. (Hoewel ik geen id heb wat ie precies doet. :X )

[ Voor 20% gewijzigd door Jesse op 19-12-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:26
Recovery mode start volgens mij je pc op waarna je gewoon als root ingelogd ben op de console. dus zonder kde of gnome oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gehakt schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:03:
Recovery mode start volgens mij je pc op waarna je gewoon als root ingelogd ben op de console. dus zonder kde of gnome oid.
Is dat niet gewoon Single User Mode die je ook bij FreeBSD kan kiezen tijdens het booten :?

Ook nog een vraagje hierbij : Zijn er mensen die ervaring met XGL/Compiz/Beryl onder FreeBSD ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:26
nero355 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:12:
[...]

Is dat niet gewoon Single User Mode die je ook bij FreeBSD kan kiezen tijdens het booten :?

Ook nog een vraagje hierbij : Zijn er mensen die ervaring met XGL/Compiz/Beryl onder FreeBSD ??
Ik heb geen ervaring met FreeBSD. Maar in dit geval ben je dus als root ingelogd zonder een wachtwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38

MazeWing

The plot thickens...

• AMD 3500+
  • ATI Radeon X850XT
  • Asus A8N SLI
Zelfs de safe graphics mode werkt niet. Deze loopt telkens stuk op een groene lijn in beeld, dat volgens mij een ascii scherm is, hevig vervormd en verkleurd. En vervolgens heb ik vanuit Ubuntu Dapper een "update manager -c" uitgevoerd en gekozen voor een volledige distributie upgrade. Toen kwam ik Ubuntu niet meer in met hetzelfde probleem. Vanavond als ik thuis ben zal ik maar even proberen zonder X op te starten en via de console de juiste drivers proberen te downloaden en installeren.

Wat een gedoe. Maarja, je moet wat overhebben voor de fijne nieuwe gebruikers gemakken van Edgy ... eeh wacht }:O

had gisteren hetzelfde probleem ;)

volgende moet je doen:

van het ubuntu forum
1. At the 1st screen where it gives you all the options for installing, press "F6" (Options)

2. delete " splash --" from the boot options

3. Choose option #1 "Start or Install"

4. Looks like nothing is happening for a couple of mins. Probably depends on ur PC

5. XServer Fails, Skip all the reports and such

6. You should now get a terminal window. Type the following...
"sudo apt-get install xorg-driver-fglrx" <enter>
"sudo aticonfig --initial" <enter>
"sudo aticonfig --overlay-type=Xv" <enter> (notice that is Xv not xv x is caps)

7. startx
8. viola
werkt perfect. :)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:16
Probeer eens de 'alternate desktop cd', en installeer in textmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:27
Tom_G schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:39:
Ik ondervind nog enkele problemen bij het gebruik van Beryl onder Ubuntu 6.10 (Edgy Eft). De laptop waarop Ubuntu geïnstalleerd is, heeft een Geforce Go 6600 aan boord en daarvoor moest ik blijkbaar Nvidia bèta drivers voor installeren.

Daarna dus Beryl geinstalleerd (aiglx) volgns de beryl wiki. Probleem is nu dat menubalken van ieder venster onzichtbaar zijn geworden en dus een venster niet versleepbaar, minimaliseerbaar enzovoort is. Kan natuurlijk wel nog samen met Alt maar lijkt mij niet echt de bedoeling.

Ik weet niet of het probleem duidelijk genoeg omschreven is?

Alvast bedankt
Dit probleem heb ik dus kunnen oplossen door enkele dingen toe te voegen aan xorg.conf

Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
EndSection

en
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
bij de sectie Screen
Ook geprobeerd met
Option "DisableGLXRootClipping" "True"
erbij, maar geen resultaat.

De Nvidia drivers zijn van versie 9631

Nu zit ik echter met het vervelende probleem dat windows vanaf een bepaalde grootte (resize) zwart worden, en terug zichtbaar zodra ze terug een bepaalde kleinere grootte krijgen.

Dit verergert tijdens een sessie nog verder, zodat windows nog kleiner moeten zijn en sommige menu's (zoals applications) zwart worden (of bepaalde subcategorieën erin).

Een terminal wordt transparant bij een te grote "grootte". Ik ben er al enkele keren in geslaagd (random) om gemaximaliseerde windows toch zichtbaar te krijgen.

Ook gebeurt het soms dat iets op grootte a zwart is, bij maximaliseren ook zwart en terug grootte a (vorige grootte) terug zichtbaar is.

Idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Tom_G op 19-12-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Tom_G schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:49:
[...]

Nu zit ik echter met het vervelende probleem dat windows vanaf een bepaalde grootte (resize) zwart worden, en terug zichtbaar zodra ze terug een bepaalde kleinere grootte krijgen.

Dit verergert tijdens een sessie nog verder, zodat windows nog kleiner moeten zijn en sommige menu's (zoals applications) zwart worden (of bepaalde subcategorieën erin).

Een terminal wordt transparant bij een te grote "grootte". Ik ben er al enkele keren in geslaagd (random) om gemaximaliseerde windows toch zichtbaar te krijgen.

Ook gebeurt het soms dat iets op grootte a zwart is, bij maximaliseren ook zwart en terug grootte a (vorige grootte) terug zichtbaar is.

Idee?
ik heb hetzelfde probleem, maar ook een oplossing! ik heb een Geforce 6150, geintegreerd op mijn moederbord. ik kan in het bios instellen hoeveel systeem geheugen aan de videokaart wordt toegekend, en als ik dat op 128MB (ipv de standaard 64MB) zet heb ik nergens last van. misschien moet je het in die hoek zoeken.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik heb nu een probleem dat bij Beryl op mijn ubuntu installatie de window die ik nieuw open, dat die helemaal achteraan komt te staan. Hoe zorg ik dat de windows die open altijd voor komen?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Gehakt schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:25:
[...]

Ik heb geen ervaring met FreeBSD. Maar in dit geval ben je dus als root ingelogd zonder een wachtwoord op te geven.
Meen je dat? :X Ik ga dat ff checken op me debian machine. Dat kan toch niet waar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:27
smokalot schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:33:
[...]

ik heb hetzelfde probleem, maar ook een oplossing! ik heb een Geforce 6150, geintegreerd op mijn moederbord. ik kan in het bios instellen hoeveel systeem geheugen aan de videokaart wordt toegekend, en als ik dat op 128MB (ipv de standaard 64MB) zet heb ik nergens last van. misschien moet je het in die hoek zoeken.
Spijtig genoeg heeft die videokaart dedicated geheugen, 64MB dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, nu heb ik TwinView ingesteld via nvidia-settings, maar nu zijn m'n window decorations weg.

Beryl + Emerald resulteert in kale windows die nog wel movable zijn. Dus alleen emerald wil niet werken. Overigens zie ik emerald nog wel in de proces-lijst staan.

Metacity werkt gewoon, maar da's niet wat ik wil natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:40

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, onder Gnome werken m'n wobbly windows wel (OpenSuSE 10.2) maar onder KDE niet... ideeen? Ik vind ze namelijk best grappig en zou ze best wel onder KDE willen gebruiken!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:09
Heb eindelijk XGL en Beryl aan de praat, een losse XGL sessie was hier niet vooruit te branden dus wou ik heel de tijd dat eerst proberen te fixen, toen toch maar eens een keer Beryl geinstalleerd en toen ging het wel gewoon soepel.

Echter heb ik nu probleem met de cube, ik heb wat met de instellingen lopen spelen en nu doet die het niet meer, heb dus weer gewoon 4 bureaubladen zoals ze normaal werken. Heb geprobeerd naar oorspronkelijke settings terug te zetten maar dat werkt niet. Heeft iemand hier een profile-bestandje waarin die wel werkt?
Alle andere effecten werken wel gewoon nog.

//Edit
Niet meer nodig, ergens anders in dit topic kwam ik toevallig tegen dat map .beryl verwijderen en een herstart de oplossing waren en dit bleek inderdaad het geval te zijn.

Overigens echt heel leuk speelgoed hoor, dat XGL en Beryl :)

[ Voor 17% gewijzigd door Shinji op 26-12-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Ik vind beryl/compiz e.d. en Ubuntu echt geweldig, maar al met al vind ik het positieve gelul erover t.o.v. windows toch iets te ver gezocht.

Het is heel mooi hoor, maar om het aan de praat te krijgen en vooral te houden, is het toch te moeilijk voor de 'gewone' thuisgebruiker.

De payoff van Ubuntu is 'linux for human beings', maar dat is imo alles behalve waar. Ok, de default installatie is misschien makkelijk op een pc te installeren, maar wil je er iets mee doen, dan is het alles behalve gebruiksvriendelijk voor de computer-leek.

[ Voor 31% gewijzigd door TangLeFuzZ op 27-12-2006 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt wel mee hoor. Vergeet niet dat de computer die de computer-leek koopt al bomvol software staat als hij uit de doos komt. Als je de leek een computer zonder besturingssysteem en een cd'tje Windows XP en een cd'tje Ubuntu er bij geeft dan heb je pas een eerlijke vergelijking. Niet iedereen zal het makkelijk krijgen met Ubuntu, maar dat geldt net zo goed voor Windows XP.

En voor iedereen die zonder problemen (althans, ik heb het probleemloos aan de praat gekregen* op diverse (nVidia powered) systemen) met Beryl willen spelen zonder iets te installeren: http://www.sabayonlinux.org/ (live cd, installatie op de harde schijf wel optioneel)

Houdt er wel rekening mee dat je het dus vanaf de cd (of dvd, afhankelijk van welke versie je download) afspeelt, het zal dus trager zijn dan wanneer je het installeert op je harde schijf.

* cd'tje erin, ff wachten, en spelen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Hebben mensen al Beryl 1.4.0 uitgeprobeerd? Gisteren is die uitgekomen, alleen (weer) geen changelog:
Dec 26, 2006 -- We are happy today to announce the release of Beryl 0.1.4! This release signifies the fifth major developer release of Beryl and the beginning of Beryl's freeze for our current stable target 0.2.0. The plugins you see in this are the plugins you will be playing with on 0.2.0, though some of them are bound to change and improve. Release notes are again not done (DBO is on an unscheduled vacation) but he'll be getting those out shortly. Merry Christmas and Happy Holidays to you all, from everyone here at The Beryl Project.

--The Beryl Team
Zelf wacht ik nog 2 a 3 dagen, om te kijken of er veel problemen op het forum gepost worden. Het blijft een stukje unstable software, wat ik op zich wel kan herstellen, maar liever zo laat draaien als het werkt :)

Mochten er anderen zijn die hier wel tevreden mee zijn (of juist niet) hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

mithras86 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:40:
Hebben mensen al Beryl 1.4.0 uitgeprobeerd? Gisteren is die uitgekomen, alleen (weer) geen changelog:

[...]
Zelf wacht ik nog 2 a 3 dagen, om te kijken of er veel problemen op het forum gepost worden. Het blijft een stukje unstable software, wat ik op zich wel kan herstellen, maar liever zo laat draaien als het werkt :)

Mochten er anderen zijn die hier wel tevreden mee zijn (of juist niet) hoor ik het graag :)
Hoe kun je het beste updaten? Volgens mij zijn de repositories die ik gebruik nog niet upgedate naar versie 0.1.4.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Surkow schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:45:
[...]

Hoe kun je het beste updaten? Volgens mij zijn de repositories die ik gebruik nog niet upgedate naar versie 0.1.4.
Mijn repo is http://ubuntu.beryl-project.org/dists/edgy/main/. Deze is volgens mij het meest up to date met de alpha / beta releases. CVS gebruik ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 27-12-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TangLeFuzZ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 03:43:
Ik vind beryl/compiz e.d. en Ubuntu echt geweldig, maar al met al vind ik het positieve gelul erover t.o.v. windows toch iets te ver gezocht.

Het is heel mooi hoor, maar om het aan de praat te krijgen en vooral te houden, is het toch te moeilijk voor de 'gewone' thuisgebruiker.

De payoff van Ubuntu is 'linux for human beings', maar dat is imo alles behalve waar. Ok, de default installatie is misschien makkelijk op een pc te installeren, maar wil je er iets mee doen, dan is het alles behalve gebruiksvriendelijk voor de computer-leek.
Jeetje. Weet je hoeveel ze bij Ubuntu al bereikt hebben sinds hun eerste release? Dat vind ik persoonlijk heel indrukwekkend. Maar goed, als je nog even geduld hebt zal je wachten beloond worden. De volgende release (Feisty Fawn) zou Beryl of Compiz out of the box moeten draaien..

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Drgn schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:56:
[...]

Jeetje. Weet je hoeveel ze bij Ubuntu al bereikt hebben sinds hun eerste release? Dat vind ik persoonlijk heel indrukwekkend. Maar goed, als je nog even geduld hebt zal je wachten beloond worden. De volgende release (Feisty Fawn) zou Beryl of Compiz out of the box moeten draaien..
Beryl zit ootb in Sabayon Linux, komt in een cd- en dvd-versie: Get SabayonLinux
( http://www.sabayonlinux.o...iEdition.packages.txt.txt && http://www.sabayonlinux.o...inux-x86-3.2.packages.txt )

Zometeen eens kijken hoe cutting edge het is wat ze beloven :)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Ik probeer hier net te updaten naar de nieuwe versie van Beryl, maar bij het binnenhalen van de paketten krijg ik een foutmelding dat hij niet alles kan ophalen.

de emeraldengine kan ie niet ophalen.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

TangLeFuzZ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 03:43:
O ja ? Ik kan me niet herinneren meer te hoeven doen dan apt-get update && apt-get upgrade (blijft ie nog eens up-to-date ook !).
Maar natuurlijk, als zelfs ouderen zeggen dat het makkelijk(er) in gebruik is is het ABSOLUUT niet geschikt voor beginners. Erg sterk punt !

Wat doe je hier btw ? Zet liever een blogje op en ga daar je onzin op spuien ;)

0.0

• mithras
  • Niet online
Ik draai nu zonder problemen Beryl 0.1.4 :) Aan usability is er op het eerste oog weinig veranderd. Er zitten echter wel een aantal leuke en handige dingen in:
  • In de Beryl Settings Manager zijn de plugins nu gegroepeerd per onderdeel: Accessibility, Desktop, Development, Image Format, Toys and such, Visual Effects en Window Managment
  • Om echt in de kerstsfeer te komen kan je sneeuw over je scherm laten dwarrelen
  • Er is een annotate plugin: je kan met Super+Alt+3 op je scherm gaan schrijven. Met Super+Alt+k maak je je scherm weer leeg
Tot slot zit ik nog steeds met een vervelende bug (van waarschijnlijk Beryl): ik gebruik Beryl, mijn zusje gebruikt nog gewoon Metacity. Het ontstaat wanneer ik mezelf inlog, vervolgens het account lock en mn zusje logt in. Wanneer zij uitlogt keer je terug naar het lock-screen van mijn account. Maar die is zwart :| Je ziet alleen de muis cursor, en die kan je bewegen. Ik moet in de CLI beryl killen, en dan heb ik beeld. Vervolgens inloggen en via de beryl-manager beryl opnieuw opstarten. Heel vreemd, maar vooral irritant. Weet iemand een oplossing?
Ik zit onder Ubuntu Edgy met de 9631 Nvidia driver.

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras86 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:04:
Tot slot zit ik nog steeds met een vervelende bug (van waarschijnlijk Beryl): ik gebruik Beryl, mijn zusje gebruikt nog gewoon Metacity. Het ontstaat wanneer ik mezelf inlog, vervolgens het account lock en mn zusje logt in. Wanneer zij uitlogt keer je terug naar het lock-screen van mijn account. Maar die is zwart :| Je ziet alleen de muis cursor, en die kan je bewegen. Ik moet in de CLI beryl killen, en dan heb ik beeld. Vervolgens inloggen en via de beryl-manager beryl opnieuw opstarten. Heel vreemd, maar vooral irritant. Weet iemand een oplossing?
Je zusje ook Beryl laten gebruiken lijkt mij toch wel de makkelijkste oplossing.

[ Voor 26% gewijzigd door Jungian op 28-12-2006 23:08 ]

0.0

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Op dit moment heb ik een aantal problemen met Beryl. Wanneer ik inlog, daarna een andere gebruiker kies met Metacity en dan weer terug ga naar m'n eigen gebruiker is Beryl nog wel actief maar is alles weer teruggeschakeld naar Metacity. Alleen herstarten lost dit probleem op. Het tweede probleem is dat sommige vensters niet actief worden. Wanneer ik een programma wil opstarten vanaf het menu of vanaf de taakbalk is er een grote kans dat het venster geminimaliseerd start en voor de rest niet te activeren valt. Pas na een aantal keer het programma herstarten is het programma dan toegankelijk. Ook zie ik vaak nog Metacity effecten zoals een kader dat ontstaat na op de taakbalk een programma te hebben gestart.

[ Voor 8% gewijzigd door Surkow op 28-12-2006 23:39 ]

Albert Einstein

• mithras
  • Niet online
Jungian schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:08:
[...]

Je zusje ook Beryl laten gebruiken lijkt mij toch wel de makkelijkste oplossing.
Uhm, dat is het ontwijken van het probleem. Ergens gaat het fout, en dat wil ik liever oplossen :)

Het vervelende is dat de search van het Beryl forum eruit ligt. Ik had namelijk al eens eerder gezocht, en kwam soortgelijke problemen tegen. Echter zonder oplossing. Met een update van de Nvidia driver (9625 -> 9631) en Beryl (0.1.3 -> 0.1.4) is het probleem niet opgelost.

Maar ik kom met Google ook een eind nu ik net wat zit te zoeken. Bug #121 zegt dat het een driver bug is, volgens #163 eerder X gerelateerd. Echter weten de mensen van Nvidia er kennelijk van:
Black Window Bug

nVidia's current implimentation of the GLX_EXT_texture_from_pixmap extension contains a bug up to driver revision 9742 which creates black windows after video memory has been exhausted. The best way to recreate it is to start a video memory intensive application such as Blender or World of Warcraft, then open a Firefox/Mozilla browser window. There is no fix for this problem as of yet, but nVidia is exploring a driver update in the near future.

Original post:

"This is a shortcoming of the current implementation of
GLX_EXT_texture_from_pixmap in the drivers. When video
RAM has been exhausted, the driver does not behave well
(you get blank windows). TurboCache? memory is currently
cannot be used with GLX_EXT_texture_from_pixmap, so these
problems will be especially noticeable on these parts.
We're working on improving these cases."
Nu is de 9746 driver alweer uit. Alleen gebruikte ik eerst dus de 96xx serie; heeft de 97xx ook texture_from_pixmap ondersteuning? Want dan ga ik eens testen met de 9746 driver, en probeer anders Beryl te starten met de --use-copy flag (wat wordt aangeraden als workaround: het is langzamer, maar werkt wel). Maar dan rijst bij mij gelijk de vraag of ik in mijn sessie zowel "beryl-manager" als "beryl --use-copy" kan zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ok, een kleine update: de bug hierboven beschreven (die in ieder geval t/m 9742 in de driver zou zitten) zit ook in de 9746 driver. Verder heeft de --use-copy flag niet geholpen. Ik had de beryl manager hiermee gestart om beryl met de --use-copy niet te resetten
beryl-manager --no-force-window-manager
om vervolgens beryl te starten met
beryl --use-copy

Het was echter wel een stuk slechter qua performance. Ik heb de benchmark niet gedraaid, maar het verplaatsen en openen van de windows en draaien van de cube ging beduidend slechter. Normaal had ik met een A8N-Sli & AMD 3200+ Venice & 1GB RAM & XFX 6600GT nergens last van, nu ging het een beetje schokkerig.
Wel jammer, had gehoopt dat het én zou lukken én geen perfomanceverlies zou geven. Nu op zoek naar een andere oplossing. * mithras staat open voor suggesties
maar als oplossing, liever geen workaround :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:28
bij mij werkt beryl perfect(op zwarte windows na), maar het regen effect is heel sloom, als regen aanstaat wordt alles sloom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Iemand al enige ervaring met de nieuwste versie van Beryl? Deze problemen heb ik namelijk met versie 0.1.0.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Surkow schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:59:
Iemand al enige ervaring met de nieuwste versie van Beryl? Deze problemen heb ik namelijk met versie 0.1.0.
Gebruik je Ubuntu? De http://ubuntu.beryl-project.org/ repo is namelijk al bij 0.1.4 :) Verder is je log jezelf in - log in andere gebruiker - ga terug naar jezelf een bekend probleem. Alleen hebben de meeste het met een zwart scherm (zie mijn posts hierboven), en keer je niet zomaar terug naar Metacity. Zet je beryl aan via de beryl-manager? En wat zie je aan output als je beryl met de console start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

mithras86 schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:20:
[...]

Gebruik je Ubuntu? De http://ubuntu.beryl-project.org/ repo is namelijk al bij 0.1.4 :) Verder is je log jezelf in - log in andere gebruiker - ga terug naar jezelf een bekend probleem. Alleen hebben de meeste het met een zwart scherm (zie mijn posts hierboven), en keer je niet zomaar terug naar Metacity. Zet je beryl aan via de beryl-manager? En wat zie je aan output als je beryl met de console start?
Ja ik gebruik Beryl in combinatie met Ubuntu en roep de beryl-manager aan met sessie beheer oid. Metacity staat ingesteld als fallback. Ik kan nu niet de output bekijken omdat ik nu niet bij m'n computer ben (zal het dus later wel posten).

Edit:

Dit krijg ik te zien:

surkow@desktop:~$ beryl
XGL Absent, checking for NVIDIA
Nvidia Present
Relaunching beryl with __GL_YIELD="NOTHING"
Nvidia Present

[ Voor 13% gewijzigd door Surkow op 31-12-2006 17:28 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Na de repositories te hebben aangepast heb ik Beryl geupgrade naar 0.1.4. Ik heb nu hetzelfde probleem als iedereen met gebruikers wisselen (zwart scherm). Het lijkt erop dat het probleem met het niet actief worden van vensters nu voorbij is (na 120 keer een venster te hebben geopend werd Fx alleen een keer niet actief). Helaas zie ik nog steeds Metacity effecten zoals een kader dat ontstaat na op de taakbalk een programma te hebben gestart. Is er een mogelijkheid om dit in Metacity uit te schakelen?

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb ubuntu 6.06 en ik probeer mijn nvidia drivers aan de gang te krijgen van mijn 6600GT. Nu probeer ik dit via automatix2. Maar ik heb eeerder een andere poging gedaan via een andere tut, weet ff niet welke maar het was er een die op wikipedia lijkt.

Het probleem is dat ik in de startpost tutorial blijf haken bij deze stap:

code:
1
2
3
robin@robin:~$ glxinfo | grep rendering
direct rendering: No
robin@robin:~$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mithras schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:04:
Ik draai nu zonder problemen Beryl 0.1.4 :) Aan usability is er op het eerste oog weinig veranderd. Er zitten echter wel een aantal leuke en handige dingen in:
  • In de Beryl Settings Manager zijn de plugins nu gegroepeerd per onderdeel: Accessibility, Desktop, Development, Image Format, Toys and such, Visual Effects en Window Managment
  • Om echt in de kerstsfeer te komen kan je sneeuw over je scherm laten dwarrelen
  • Er is een annotate plugin: je kan met Super+Alt+3 op je scherm gaan schrijven. Met Super+Alt+k maak je je scherm weer leeg
dat heb ik keer op youtube gezien, nice!
Maar zag ook op youtube (weet niet meer of zelfde filmpje was) waarbij verdwijnende menus opgaan in vuur, is dat ook iets van beryl?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zit dat er standaard in? of is dat vuur en die sneeuw een plugin ofsow.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem:
  • Terminal is volledig wit
  • Window decorations zijn pleite
Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07033/emerald-terminal-error-thumb.jpg

Ik gebruik Beryl met nvidia's ingebouwde Aiglx, en TwinView. Als ik TwinView uitzet werken de window decorations nog steeds niet.

Ik heb Beryl en Emerald beide opnieuw geinstalleerd, settings-files verwijderd, geGoogled.... maar ik kan niks vinden. Heeft iemand een oplossing?

edit:
Ben je eerst weken bezig het op te lossen... post je je probleem... los je het zelf op 8)7

Kwestie van Option "AddARGBGLXVisuals" "True" toevoegen aan de Device section in xorg.conf.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

bartgrefte schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:15:
[...]

zit dat er standaard in? of is dat vuur en die sneeuw een plugin ofsow.
Deze opties zitten in de SVN versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

FreeStyler schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:01:
[...]

Vuur zit al in de 0.1.3 versie :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FreeStyler schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:01:
[...]

svn?
DeMoN schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:01:
[...]

okee!

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
DeMoN schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:01:
[...]

:? Ik wist dat sneeuw als leuke feature in 0.1.4 zat. Maar vuur in 0.1.3? Ik dacht dat die (voorlopig) svn only was. Anders, nooit opgemerkt :p

In ieder geval is de RC van 0.2 uit (formerly known as 0.1.5). Het is nu beschikbaar als "0.1.99+0.2.beta1" in de official Ubuntu repository http://ubuntu.beryl-project.org/. De source is te vinden in de branches directory van trac. Zelf wacht ik trouwens nog even met updaten: het is zo fragiel allemaal dat het makkelijk mis kan gaan. Even vandaag en morgen het forum afspeuren en dan apt-get upgrade :9

Verder nog een leuk filmpje wat anderen wel niet allemaal kunnen met een WiiMote en de combi Ubuntu / Beryl: http://www.youtube.com/watch?v=ALqduQfm09c
Weet je niet wat svn is, of niet wat het adres van de svn repo? Dat laatse is namelijk makkelijk:
svn co svn://svn.beryl-project.org/beryl/trunk/<project-name>/
Waarbij <project-name> is een project uit deze lijst.

Wat svn is, het heet officieel subversion, en is een systeem om software updates te releasen en voor testers makkelijk te volgen en te updaten. Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Subversion_(software)

[ Voor 27% gewijzigd door mithras op 18-01-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Voor de luie mensen, download sabayon linux (www.sabayonlinux.org) is van de makers van beryl, 3d desktop werkt al tijdens installatie, hoef je nix voor te doen.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met XGL/Beryl op mijn 6.10 Ubuntu met ATI Radeon 9800 Pro kaart. ook netjes de fglrx-drivers en ATI-drivers geinstalleerd.
Wanneer ik nu uitlog en probeer in te loggen op XGL, wordt mn scherm donkergrijs en komt er een zwart kruis als cursor, ik kan m dan ook niet eruit halen en moet m handmatig opnieuw opstarten.
Nu gewoon in Gnome geprobeerd Beryl aan te zetten en dan krijg ik dit:

Nvidia Absent, checking for texture_from_pixmap
texture_from_pixmap Present
beryl: No composite extension

Daarna valt ie gewoon weer terug naar Gnome, ik kan Beryl dus verder niet opstarten. Solutions anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het probleem is in zicht.
De drivers voor Ati Radeon werken niet bij mij
De Ati-drivers van linux doen het sowieso niet, de fglrx-driver zou het in principe moeten doen, maar geeft mij een vreemde storing waar ik op google ook geen antwoord op vind.

fglrxinfo heeft het over mesa3d ipv ati. Verder mist XFree86-DRI. Ik kan daar verder niks over vinden.

pierre@pierre-desktop:~$ fglrxinfo
Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)

Iemand anders een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:30:
Ok, het probleem is in zicht.
De drivers voor Ati Radeon werken niet bij mij
De Ati-drivers van linux doen het sowieso niet, de fglrx-driver zou het in principe moeten doen, maar geeft mij een vreemde storing waar ik op google ook geen antwoord op vind.

fglrxinfo heeft het over mesa3d ipv ati. Verder mist XFree86-DRI. Ik kan daar verder niks over vinden.

pierre@pierre-desktop:~$ fglrxinfo
Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)

Iemand anders een idee hierover?
Misschien wat specs posten en zeggen wat je allemaal geprobeerd hebt :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mg794613
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 15:47
code:
1
2
3
Section "Extensions"
        Option "Composite" "Disable"
EndSection

Dit in je xorg.conf zetten.
Xgl slingert de composite aan waardoor de dri van fglrx faalt waardoor beryl weer niet wil werken.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste