Je draait een vrij oude OpenSuse installatie en daarin wordt compiz gebruikt die XGL draait met een driver. De 3D effecten worden met een soort hook geladen waardoor je nvidia-kaart niet direct wordt herkend in je nvidia-settings menu. Als je je 3D effecten uitzet en op nieuw x server opstart (ctrl+alt+backspace) en dan nvidia-settings laad zul je zien dat ze wel zijn geinstalleerd.Darkvater schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:26:
Ik heb ook een vreemd probleempje. Heb eindelijk Compiz geinstalleerd op mijn OpenSUSE 10.1 bakje. Compiz zegt dat ie versie 0.5.1 is en Xorg is 6.9.0. Ik gebruik KDE 3.5.1
Nou alles lijkt goed te werken, alleen zijn er een paar schoonheidsfoutjes:
1. elke keer als ik inlog crasht kde-window-manager, terwijl ik die helemaal niet gebruik, ik run gtk-window-manager. Ik heb geen idee waar die kde-window-manager vandaan komt en wegkrijgen lukt me ook niet.
2. nvidia-settings zegt dat ik niet de Nvidia driver gebruik? glxinfo zegt wel het volgende (zie hieronder) Xorg.0.log zegt ook geen errors, wat is er nou mis?
[...]
3. Hoe stel ik de paramters van al die effecten in? gnome-xgl-settings zegt dat ik geen 3D acceleratie heb en als ik dat forceer (dubbelklik met shift) dan kan ik de desktop effecten niet enablen, hij doet gewoon niks.
Maar 3D acceleratie heb ik zeker, anders zou alles echt retetraag zijn
Het beste wat je kunt doen is je OpenSuse installatie upgraden naar 10.2(nieuwe iso downloaden en upgraden/herinstallatie) en dan onderstaande tutorial volgen om beryl no XGL/AIGLX te draaien op opensuse.
Tutorial: http://en.opensuse.org/Beryl Lezen vanaf: Beryl with nVidia drivers - no Xgl/AIGLX