XGL/AIGLX/Beryl en Compiz Fusion

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 10.795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Darkvater schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:26:
Ik heb ook een vreemd probleempje. Heb eindelijk Compiz geinstalleerd op mijn OpenSUSE 10.1 bakje. Compiz zegt dat ie versie 0.5.1 is en Xorg is 6.9.0. Ik gebruik KDE 3.5.1

Nou alles lijkt goed te werken, alleen zijn er een paar schoonheidsfoutjes:

1. elke keer als ik inlog crasht kde-window-manager, terwijl ik die helemaal niet gebruik, ik run gtk-window-manager. Ik heb geen idee waar die kde-window-manager vandaan komt en wegkrijgen lukt me ook niet.
2. nvidia-settings zegt dat ik niet de Nvidia driver gebruik? glxinfo zegt wel het volgende (zie hieronder) Xorg.0.log zegt ook geen errors, wat is er nou mis?

[...]

3. Hoe stel ik de paramters van al die effecten in? gnome-xgl-settings zegt dat ik geen 3D acceleratie heb en als ik dat forceer (dubbelklik met shift) dan kan ik de desktop effecten niet enablen, hij doet gewoon niks.

Maar 3D acceleratie heb ik zeker, anders zou alles echt retetraag zijn
Je draait een vrij oude OpenSuse installatie en daarin wordt compiz gebruikt die XGL draait met een driver. De 3D effecten worden met een soort hook geladen waardoor je nvidia-kaart niet direct wordt herkend in je nvidia-settings menu. Als je je 3D effecten uitzet en op nieuw x server opstart (ctrl+alt+backspace) en dan nvidia-settings laad zul je zien dat ze wel zijn geinstalleerd.

Het beste wat je kunt doen is je OpenSuse installatie upgraden naar 10.2(nieuwe iso downloaden en upgraden/herinstallatie) en dan onderstaande tutorial volgen om beryl no XGL/AIGLX te draaien op opensuse.

Tutorial: http://en.opensuse.org/Beryl Lezen vanaf: Beryl with nVidia drivers - no Xgl/AIGLX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:45:
[...]

Je draait een vrij oude OpenSuse installatie en daarin wordt compiz gebruikt die XGL draait met een driver. De 3D effecten worden met een soort hook geladen waardoor je nvidia-kaart niet direct wordt herkend in je nvidia-settings menu. Als je je 3D effecten uitzet en op nieuw x server opstart (ctrl+alt+backspace) en dan nvidia-settings laad zul je zien dat ze wel zijn geinstalleerd.

Het beste wat je kunt doen is je OpenSuse installatie upgraden naar 10.2(nieuwe iso downloaden en upgraden/herinstallatie) en dan onderstaande tutorial volgen om beryl no XGL/AIGLX te draaien op opensuse.

Tutorial: http://en.opensuse.org/Beryl Lezen vanaf: Beryl with nVidia drivers - no Xgl/AIGLX
  1. Als je toch aan de composite omgeving gaat kan je het net zo goed bij de recente nvidia driver houden, heb je geen xgl of (aparte) aiglx nodig ;)
  2. Beryl is uitgefaseerd. Het is nog wel beschikbaar om te installeren, je kan beter gelijk aan de compiz fusion gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
mithras schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:48:
[...]
  1. Als je toch aan de composite omgeving gaat kan je het net zo goed bij de recente nvidia driver houden, heb je geen xgl of (aparte) aiglx nodig ;)
  2. Beryl is uitgefaseerd. Het is nog wel beschikbaar om te installeren, je kan beter gelijk aan de compiz fusion gaan :)
True maar op dit moment zijn er geen tutorials over compiz-fusion en OpenSuse voor zover ik weet. Het lijkt me niet verstandig om iemand het bos in te sturen zonder dat er voldoende documentatie voor is voor nieuwe software i.s.m. OpenSuse. Laten we eerlijk zijn, als de poster een ervaren linux gebruiker zou zijn zou hij bovenstaande zo ie zo al niet vragen niet waar :P

Daarnaast is compiz-fusion nog verre van user-friendly. Zie border probleem en vaak vergeten "compiz --replace" regel die meegenomen moet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 31-07-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Miki schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:57:
[...]

True maar op dit moment zijn er geen tutorials over compiz-fusion en OpenSuse voor zover ik weet. Het lijkt me niet verstandig om iemand het bos in te sturen zonder dat er voldoende documentatie voor is voor nieuwe software i.s.m. OpenSuse. Laten we eerlijk zijn, als de poster een ervaren linux gebruiker zou zijn zou hij bovenstaande zo ie zo al niet vragen niet waar :P
I completely agree _/-\o_ Zal eens kijken wat OpenSUSE 10.2 voor mij kan betekenen, heb mijn systeeem toch al een tijdje geleden vernaggeld :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:57:
[...]

Daarnaast is compiz-fusion nog verre van user-friendly. Zie border probleem en vaak vergeten "compiz --replace" regel die meegenomen moet worden.
Ik draai ook nog beryl hoor ;) Maar voor bijv Ubuntu is er al een redelijk stabiele repository opgezet, en is het installeren een eitje met wat apt-get's. Als dat bij suse ook het geval was, dan zou het makkelijk zijn om gelijk de overstap te maken naar de recentste software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
mithras schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:05:
[...]
Ik draai ook nog beryl hoor ;) Maar voor bijv Ubuntu is er al een redelijk stabiele repository opgezet, en is het installeren een eitje met wat apt-get's. Als dat bij suse ook het geval was, dan zou het makkelijk zijn om gelijk de overstap te maken naar de recentste software :)
Tja... ubuntu is hot op dit moment en heeft een aardige community achter zich. Compiz-fusion en Beryl zitten trouwens niet in offciele repository van Ubuntu op dit moment. Volgens mij wordt er nu een GIT repo van een of andere dev gebruikt. OpenSuse daarin tegen heeft wel een offciele repo met daarin beryl.

Over een paar maanden zitten in zowel OpenSuse 10.3 en Ubuntu 7.10 compiz-fusion er standaard in en zal er ook meer support voor zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 31-07-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Jammer dat de ondersteuning voor de nieuwere ATI kaarten zo belabberd is, ik krijg XGL niet aan de praat met mijn X1950pro terwijl op mijn ander systeempje compiz-fusion met alles erop en eraan draait. Daar zit trouwens een 9800pro in.

Hopelijk wordt dat ook rap opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 11:45
Ik probeerde op mijn SUSE 10.1 "Desktop version" XGL te installeren maar helaas ondersteunde mijn videokaart (Nvidia 8500GT) het niet... ;(

Is het mogelijk om met andere software een soortgelijkachtig XGL effect te krijgen?
- Bijvoorbeeld transparant van menu's, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Installeer de juiste (als in: meest recente) Nvidia-drivers en je hebt XGL niet nodig, zodat je gewoon Compiz/Beryl/Compiz Fushion kan draaien.

[edit]
Nu ik dit topic zo eens doorkijk, wordt dat ook al een paar keer gemeld. Je zou dus het topic eens kunnen doornemen (laatste twee pagina's ofzo) en je hebt een aardig beeld van wat er kan en niet kan, en vooral ook hoe je kan krijgen wat je wil.

[ Voor 47% gewijzigd door Harm op 06-08-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Xgl is al ongeveer sinds post 200 in dit topic een archaïsche oplossing geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Ik heb Sabayon 3.4 geinstalleerd (Gentoo based) en nu probeer ik direct rendering aan de praat te krijgen. Dit schiet werkelijk niet op :(

Moederbord: nForce2 chipset
Vid kaart: Radeon 9700 Pro

Ik heb de laatste ati drivers geinstalleerd met

code:
1
emerge -av ati-drivers

De driver in xorg.conf stond al op fglrx. Keer x-server restarten, gaat goed. Maar dit bedroevende stukje text krijg ik vervolgens:

code:
1
2
3
4
5
localhost rob # eselect opengl set ati
Switching to ati OpenGL interface... done
localhost rob # glxinfo |grep direct
direct rendering: No
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect

en
code:
1
2
3
4
5
localhost rob # /opt/bin/fglrxinfo
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.4 (1.5 Mesa 6.5.2)

:(

Mijn xorg.conf (de relevante delen):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Section "Module"

Load    "dbe"
    Load    "i2c"
    Load    "glx"
    Load    "ddc"
    Load    "type1"
    Load    "freetype"
    Load    "extmod"
    Load    "synaptics"
    #Load   "vbe"
   Load        "dri"

Section "Device"
    Identifier  "VESA"
    Driver   "fglrx" # do not remove vesa
    Option      "RenderAccel" "true"
    Option      "UseInternalAGPGART" "no"
    #Option "XAANoOffscreenPixmaps" "true"
    #Option "BusType" "PCI"
    #Option "ColorTiling" "on"
    #Option "EnablePageFlip" "on"
EndSection

Section "DRI"
    Mode 0666
EndSection

Section "Extensions"
   #Option "Composite" "Enable"
EndSection

Ik snap er geen moer van. Iemand die me hiermee kan helpen? Ik heb al op google rondgesnuffeld, maar kon niet echt iets werkends vinden..
(en mijn volgende vid kaart wordt iig een nvidia :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Ik vond dit in mijn Xorg.0.log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
(II) fglrx(0): Kernel Module Build Time Information: 
(II) fglrx(0):     Build-Kernel UTS_RELEASE:        2.6.22-sabayon 
(II) fglrx(0):     Build-Kernel MODVERSIONS:        yes 
(II) fglrx(0):     Build-Kernel __SMP__:            yes 
(II) fglrx(0):     Build-Kernel PAGE_SIZE:          0x1000 
(II) fglrx(0): [drm] register handle = 0x00004000 
(II) fglrx(0): Interrupt handler installed at IRQ 20. 
(II) fglrx(0): Exposed events to the /proc interface 
(II) fglrx(0): [pci] find AGP GART 
(EE) fglrx(0): [agp] unable to acquire AGP, error "xf86_ENODEV" 
(EE) fglrx(0): cannot init AGP 
(II) fglrx(0): [drm] removed 1 reserved context for kernel 
(II) fglrx(0): [drm] unmapping 8192 bytes of SAREA 0x2000 at 0xb7367000 
(WW) fglrx(0): *********************************************** 
(WW) fglrx(0): * DRI initialization failed!                  * 
(WW) fglrx(0): * (maybe driver kernel module missing or bad) * 
(WW) fglrx(0): * 2D acceleraton available (MMIO)             * 
(WW) fglrx(0): * no 3D acceleration available                * 
(WW) fglrx(0): ********************************************* *

Dit is het probleem lijkt me, iets met het initialiseren van AGP. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit probleem moet oplossen. Doet dit een belletje rinkelen bij iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik dacht dat je bij ATi in de kernel de AGP GART aan moet zetten?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Bekijk eens de handleiding sectie van Gentoo of de Gentoo wiki en dan met name hoe je ATi drivers moet installeren. 100% dat je daar wel je antwoord vindt succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik op gentoo met een x700 de opensource drivers van ati. En sindsdien heb ik weinig problemen meer met dri. Ook beryl draait prima met aixgl. De opensource modules kunnen in de kernel geactiveerd worden bij direct rendering manager, en vervolgens ati videokaart kiezen. Hoef ik ook niet meer te kloten met die drivers als er een kernel-upgrade is.

i.e (driver ="radeon") in xorg.conf

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Voor de liefhebbers van testen en controle. Ik heb het voor elkaar gekregen om XGL te laten draaien op één CPU and Compiz op de ander, dat verdeeld de zaken een beetje en geeft bij mij wat minder gehik. Zie voor details:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=521150

(ATI X1600 kaart met FGLRX driver)

[ Voor 6% gewijzigd door Jouke74 op 15-08-2007 13:00 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Mijn ervaringen:

Ik draai Ubuntu Feisty (upgraded van de Dapper Live CD) met een ATI Radeon 9250 grafische kaart. Geen drivers installeren, helemaal niets, gewoon de multiverse (was dat'em?) enablen en beryl, beryl-manager en emerald installeren. Ding draait als een zonnetje (opgestart vanaf de GUI en nu in mijn Session). Moet nog even via de terminal kijken of er geen enge dingen optreden (warnings etc.) maar ik heb xorg.conf nog niet eens aangekeken.

Compiz Fusion (zonder XGL) was ook niet moeilijk te installeren, maar die was traag als stroop, dus Beryl was voor mij de keuze. Alleen jammer dat ik die Water plugin niet aan de praat krijg :/

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Zyppora schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:55:
Mijn ervaringen:

Ik draai Ubuntu Feisty (upgraded van de Dapper Live CD) met een ATI Radeon 9250 grafische kaart. Geen drivers installeren, helemaal niets, gewoon de multiverse (was dat'em?) enablen en beryl, beryl-manager en emerald installeren. Ding draait als een zonnetje (opgestart vanaf de GUI en nu in mijn Session). Moet nog even via de terminal kijken of er geen enge dingen optreden (warnings etc.) maar ik heb xorg.conf nog niet eens aangekeken.

Compiz Fusion (zonder XGL) was ook niet moeilijk te installeren, maar die was traag als stroop, dus Beryl was voor mij de keuze. Alleen jammer dat ik die Water plugin niet aan de praat krijg :/
Heb zo'n vermoeden dat je compiz fusion hebt gebruikt zonder hardware versnelling en dat het daarom zo traag was. Compiz-fusion is een update van beryl dus trager lopen in gelijke omstandigheden is echt niet aan de orde. Controleer eens je instellingen van beide windowmanagers.

Dit is een nadeel als je alleen wat aanvinkt en klakkeloos commands kopieert en plakt, dan krijg je vaak dit soort resultaten in linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Miki schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:09:
[...]

Heb zo'n vermoeden dat je compiz fusion hebt gebruikt zonder hardware versnelling en dat het daarom zo traag was. Compiz-fusion is een update van beryl dus trager lopen in gelijke omstandigheden is echt niet aan de orde. Controleer eens je instellingen van beide windowmanagers.
Het is wel degelijk het geval dat Compiz (fusion) bij veel mensen langzamer is dan Beryl. Dat komt omdat Compiz vanaf het begin wilde dat alle code "goed" was. Daardoor duurde in het begin de ontwikkeling ook wat langzamer.
Toen Beryl kwam deden zij alles vrij vlot, maar dus niet allemaal even clean. Hoewel ik het niet zelf heb bekeken, hoorde je dit wel van verschillende kanten toen Beryl nog in ontwikkeling was. En doordat alles officieel via bepaalde methodes ging bij Compiz was de snelheid ook niet zo goed als bij Beryl, die afaik wat performance boosts er tussendoor had geprogrammeerd.

Nu Compiz fusion nog steeds gebruik maakt van de Compiz base blijf je de "problemen" wel een beetje houden. Ik merk ook dat Gutsy + Compiz fusion langzamer is dan Feisty + Beryl. Dat ligt óók aan Gutsy, maar de nieuwere desktop effects zorgen daar zeker ook voor :)
Dit is een nadeel als je alleen wat aanvinkt en klakkeloos commands kopieert en plakt, dan krijg je vaak dit soort resultaten in linux.
Een tip is om echt compizconfig-settings-manager te installeren, een perfecte manier om al je plugins te configureren. En door lang niet alles aan te zetten blijf je nog wel bij een redelijk snel systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
mithras schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:46:
[...]
Het is wel degelijk het geval dat Compiz (fusion) bij veel mensen langzamer is dan Beryl. Dat komt omdat Compiz vanaf het begin wilde dat alle code "goed" was. Daardoor duurde in het begin de ontwikkeling ook wat langzamer.
Toen Beryl kwam deden zij alles vrij vlot, maar dus niet allemaal even clean. Hoewel ik het niet zelf heb bekeken, hoorde je dit wel van verschillende kanten toen Beryl nog in ontwikkeling was. En doordat alles officieel via bepaalde methodes ging bij Compiz was de snelheid ook niet zo goed als bij Beryl, die afaik wat performance boosts er tussendoor had geprogrammeerd.

Nu Compiz fusion nog steeds gebruik maakt van de Compiz base blijf je de "problemen" wel een beetje houden. Ik merk ook dat Gutsy + Compiz fusion langzamer is dan Feisty + Beryl. Dat ligt óók aan Gutsy, maar de nieuwere desktop effects zorgen daar zeker ook voor :)
Het verschil is niet zo dramatisch en veel al ligt het aan het "tweaken" van de instellingen. Daarnaast kun je eigenlijk nog vrij weinig zeggen over compiz-fusion gezien de status van het project. Ik acht de kans heel groot dat hij een GIT repo heeft gebruikt.
Een tip is om echt compizconfig-settings-manager te installeren, een perfecte manier om al je plugins te configureren. En door lang niet alles aan te zetten blijf je nog wel bij een redelijk snel systeem.
Dat is vaak het probleem van de gemiddelde gebruiker (leren vinden/zoeken en lezen). Op de site van compiz-fusion staat genoeg documentatie om het hele compiz-fusion circus te draaien incl. info over bestaande bugs, extra tweaks/tips, enz. Waarom kan er nooit moeite worden gedaan om dit soort info te lezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
nieuwe versie zie ik: Compiz Fusion, our first release. 0.5.2

Ik had hiervoor ook al compiz fusion draaien dus ehmmm first release?

[ Voor 65% gewijzigd door maxjuh op 14-08-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
maxjuh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:14:
nieuwe versie zie ik: Compiz Fusion, our first release. 0.5.2

Ik had hiervoor ook al compiz fusion draaien dus ehmmm first release?
Je vraag is al beantwoord: http://forum.compiz-fusion.org/showthread.php?t=3154

Voor overige termen: http://en.wikipedia.org/wiki/Development_stage

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 14-08-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Miki schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:09:
[...]

Beide installs waren out-of-the-box en op een fresh install van Dapper, ge-upgrade naar Edgy, ge-upgrade naar Feisty, zonder extra software geinstalleerd op -exact- dezelfde hardware ;) Hoeveel gelijker wil je de omstandigheden hebben?
Miki schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:26:
[...]

Het verschil is niet zo dramatisch en veel al ligt het aan het "tweaken" van de instellingen. Daarnaast kun je eigenlijk nog vrij weinig zeggen over compiz-fusion gezien de status van het project. Ik acht de kans heel groot dat hij een GIT repo heeft gebruikt.
Zou best eens kunnen. Ik heb in ieder geval geen tars/debs geinstalleerd en volgens mij zitten noch beryl, noch compiz in de standaard repos van Ubuntu.
Miki schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:26:
[...]

Dat is vaak het probleem van de gemiddelde gebruiker (leren vinden/zoeken en lezen). Op de site van compiz-fusion staat genoeg documentatie om het hele compiz-fusion circus te draaien incl. info over bestaande bugs, extra tweaks/tips, enz. Waarom kan er nooit moeite worden gedaan om dit soort info te lezen :?
Het zit wel hoog nietwaar? ;) Beryl werkt soepeler out-of-the-box en ik heb geen noemenswaardige problemen gezien (behalve de Water effecten die ik op Compiz Fusion ook niet aan de praat kreeg), ten opzichte van Compiz Fusion. Dan kan ik mezelf wel dwingen om die docs te lezen, maar de kans is bij deze prutser levensgroot aanwezig dat ik waarschijnlijk meer kapot dan goed ga maken.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort toch weer kijken naar Compiz Fusion (misschien op een spare bak) en kijken of ik dat ding toch soepel kan laten lopen, maar op dit moment is de Ubuntu machine de computer die ik het meest gebruik en dan is een soepele Beryl toch te prefereren, zeker als je dat uren geklooi scheelt.

[ Voor 0% gewijzigd door Zyppora op 14-08-2007 16:27 . Reden: Kom er net pas achter dat mijn siggy nog op Compiz stond :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Zyppora schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:25:
Beide installs waren out-of-the-box en op een fresh install van Dapper, ge-upgrade naar Edgy, ge-upgrade naar Feisty, zonder extra software geinstalleerd op -exact- dezelfde hardware ;) Hoeveel gelijker wil je de omstandigheden hebben?
Je gaf zelf aan dat je je xorg.conf niet gecontroleerd had en volgens mij draaide je zonder XGL. De 9200 serie heeft XGL nodig en kan niet op AIGLX draaien als je de fgrlx drivers draait. Draai je de free drivers dan zou je wel AIGLX mode kunnen gebruiken en zal compiz sneller werken. Aangezien je niet je xorg.conf hebt gecontroleerd vraag ik me af of beide setups echt gelijk waren en de juiste instellingen zijn gebruikt. Meer info hier: http://compiz.org/ATI
Zou best eens kunnen. Ik heb in ieder geval geen tars/debs geinstalleerd en volgens mij zitten noch beryl, noch compiz in de standaard repos van Ubuntu.
Welke repo heb je dan gebruikt? De stable of git repository verschillen behoorlijk van elkaar. Als je een Git repo hebt gebruikt kun je dus best de pech hebben gehad dat je een buggy dag-versie hebt geinstalleerd.
Het zit wel hoog nietwaar? ;)
Het zit me in die mate hoog dat ik niet het gevoel heb dat je enig idee hebt waar je mee bezig bent en dan dit soort uitspraken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Miki schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:14:
[...]

Je gaf zelf aan dat je je xorg.conf niet gecontroleerd had en volgens mij draaide je zonder XGL. De 9200 serie heeft XGL nodig en kan niet op AIGLX draaien als je de fgrlx drivers draait. Draai je de free drivers dan zou je wel AIGLX mode kunnen gebruiken en zal compiz sneller werken. Aangezien je niet je xorg.conf hebt gecontroleerd vraag ik me af of beide setups echt gelijk waren en de juiste instellingen zijn gebruikt. Meer info hier: http://compiz.org/ATI
Volgens Beryl draai ik op dit moment AIGLX (nog steeds zonder xorg.conf ook maar aangeraakt te hebben). Ik heb verder geen XGL of fglrx drivers geinstalleerd of wat dan ook, ook niet toen ik Compiz Fusion draaide.
[...]

Welke repo heb je dan gebruikt? De stable of git repository verschillen behoorlijk van elkaar. Als je een Git repo hebt gebruikt kun je dus best de pech hebben gehad dat je een buggy dag-versie hebt geinstalleerd.
Ik ben er vrij zeker van dat ik deze repos heb gebruikt:
code:
1
2
deb http://ppa.dogfood.launchpad.net/amaranth/ubuntu feisty main restricted universe multiverse
deb-src http://ppa.dogfood.launchpad.net/amaranth/ubuntu feisty main restricted universe multiverse

Daar ik 99% zeker ben dat ik voor Compiz Fusion de guide van ubuntuforums.com gevolgd heb.
[...]

Het zit me in die mate hoog dat ik niet het gevoel heb dat je enig idee hebt waar je mee bezig bent en dan dit soort uitspraken doet.
Ho even, dat waren dus mijn ervaringen: Beryl deed het voor mij beter dan Compiz Fusion. Ik pretendeer allerminst verstand te hebben van Linux of Ubuntu (temeer omdat ik er pas een paar maanden mee werk). Ik gaf slechts aan wat ik ondervond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met de Compiz Fusion widget plugin (uit de Ubuntu Gutsy official repository) ism met screenlets?

Ik gebruik Compiz Fusion 0.5.2 en daar is met de update van vandaag de widget plugin bijgekomen. De plugin werkt (kan met F9 de layer oproepen), maar de screenlets blijven als normaal staan (zichbaar in non-widget modus) en zijn dus niet zichtbaar in de widget layer. Ik heb elke widget aangemerkt als 'widget' en heb ook bij de behaviour van de plugin ingesteld dat de Widget Windows aangemerkt zijn door 'Screenley.py'. Ik heb ook de Window Rules plugin ingeschakeld en ingesteld dat een window als widget moet worden behandeld als het voldoet aan de regel "class=Screenlet.py" (uit het Compiz forum gehaald).

Maar nog steeds: geen resultaat. Heeft iemand een idee hoe ik het aan de praat kan krijgen? En dan bedoel ik dus: normaal de screenlet níet tonen, en juist wel als ik met F9 de layer oproep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik weet niet of het mogelijk zal zijn, maar zal er ooit een 'port' van Compiz op Windows XP te vinden zijn?
(Ik wilde voor deze vraag eigenlijk op hun forums gaan zoeken maar ik vind alleen maar gesloten forums en berichten dat ze gefuseerd zijn en ergens anders naartoe zijn verhuisd maar ik kan nergens vinden waar!)

Ik ken programma's als Yod 'm 3D en SphereXP maar sphereXP is echt hondslelijk en Yod 'm 3D heeft alleen de 3D Cube functionaliteit, niet de leuke eye-candy.

[ Voor 28% gewijzigd door Da_maniaC op 20-08-2007 00:17 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Weet iemand hoe je compiz fusion onder KDE werkend kunt krijgen? Onder Gnome is het heel simpel omdat er veel documentatie bestaat. Ik probeer dus compiz fusion met de fglrx driver en xgl server onder KDE werkend te krijgen. Enige wat ik nodig heb is de opstartscript die ik moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Laatst online: 19:59

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Dit is erg simpel:
- Maak in je /home/xxx/.kde/Autostart de file 'fusion-icon.sh' aan.
- zet er het volgende scriptje in :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/bash
startup=true # set to false to not startup
command=/usr/bin/fusion-icon

if [[ $startup == true && -x $command ]]; then
    $command &
fi

exit 0

- zorg dat dit bestand uitvoerbaar is.
- voila, compiz-fusion zal samen met je kde starten :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Ik heb precies gedaan wat er staat maar er gebeurt helemaal niets. Ik heb dus tot nu toe alle compiz packages, fglrx driver en xgl server geinstallleerd. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Krijg je compiz-fusion wel handmatig gestart?

Zo ja, probeer het eens zo...

In Konsole...
code:
1
kate ~/.kde/Autostart/compiz.desktop

Plaats er het volgende in...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Exec=compiz --replace ccp &
GenericName[en_US]=
StartupNotify=false
Terminal=false
TerminalOptions=
Type=Application
X-KDE-autostart-after=kdesktop

Opslaan en de X server even opnieuw starten (CTRL+ALT+Backspace)

[ Voor 103% gewijzigd door Bram77 op 20-08-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Nu heb ik het wel werkend gekregen door de volgende script te gebruiken.

/usr/bin/startxgl-kde
#!/bin/sh
Xgl :1 -fullscreen -ac -accel xv:pbuffer -accel glx:pbuffer &
DISPLAY=:1
exec startkde

en vervolgens compiz --replace

Nadeel is dat het niet echt soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Da's het nadeel van xgl. Als je nu wilt dat het soepel loopt moet je een Nvidia kaart kopen.
Ik geloof wel dat Ati heeft belooft met betere drivers te komen. Hopelijk kan er dan gebruik gemaakt gaan worden van AIGLX door de Ati gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Nah... onder Gnome werkt het perfect dus ik weet wel zeker dat het aan de instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Compiz-Fusion in actie!

Het capture programma (reKordmydesktop) wat ik gebruik werkt niet 100% lekker samen met een 3D desktop geloof ik. vandaar dat het beeld soms wat flikkert. Maar het idee lijkt me duidelijk. Wat je hieronder kunt zien gebruik ik dagelijks.

http://www.youtube.com/watch?v=TX0qWMb34fU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
Gebruik, of ben je alleen maar aan het spelen ermee? :+ (net als ik hoor). Hmmm ik heb versie 0.3.6 die standaard was geinstalleerd bij Feisty en gebruik ongeveer hetzelfde ook dagelijks. Wat eigenlijk nog het meest nuttige is, zijn de windows transparency en de eenvoudige venster switcher. Van de wobbly plugin word ik nog steeds zeeziek. Enyway, ziet er goed uit onder KDE.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wat je ziet gebruik ik ook echt. Ik mis het als ik even onder windows zit. Compiz gebruik ik nog niet zo lang. Voorheen Beryl. Al zijn die verschillen inmiddels ook vrijwel uitgevlakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

DJ_The_SP schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:16:
Ik weet niet of het mogelijk zal zijn, maar zal er ooit een 'port' van Compiz op Windows XP te vinden zijn?
(Ik wilde voor deze vraag eigenlijk op hun forums gaan zoeken maar ik vind alleen maar gesloten forums en berichten dat ze gefuseerd zijn en ergens anders naartoe zijn verhuisd maar ik kan nergens vinden waar!)

Ik ken programma's als Yod 'm 3D en SphereXP maar sphereXP is echt hondslelijk en Yod 'm 3D heeft alleen de 3D Cube functionaliteit, niet de leuke eye-candy.
Iemand? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:16:
Dat vraag ik me ook af. Is er een mogelijkheid om Compiz Fusion op Windows te draaien? In plaats van dwm.exe ofzo?
edit:
Ow, staat boven mij ook al :$

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 02-09-2007 14:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Als je iemand zo gek kan vinden om alle code te herschrijven wel. Kom op zeg, met wat logisch nadenken hadden jullie toch wel kunnen inzien dat dat totaal niet praktisch is ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Probeer Toy'd eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dat ziet er veelbelovend uit.
Ik ga het eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jungian schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:48:
Als je iemand zo gek kan vinden om alle code te herschrijven wel. Kom op zeg, met wat logisch nadenken hadden jullie toch wel kunnen inzien dat dat totaal niet praktisch is ?
Code herschrijven, dat hoeft toch niet? Kan het niet opnieuw compiled worden? De grafische drivers voor Windows ondersteunen vaak OpenGL, toch? Maar misschien ben ik heel simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compiz is een windowmanager voor X, niet voor Windows. Dat het gebruik maakt van OpenGL doet daar niets aan af. Kwin en Metacity kan je toch ook niet zomaar voor Windows compileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

En wat je in dit filmpje ziet is dat nu windows of linux:

http://www.youtube.com/watch?v=uGJGfNWkS4Y

De een denkt dat het windows is met een andere GUI en de ander zegt dat het windows is maar dan geëmuleerd op linux hoewel je nergens een titel balk van de emulator ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 18:26
lijkt mij windows, en imho niet heel erg relevant

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, internetz pe0plez are stupidz!11

Het is wel leuk dat de open source community probeert om XP nog een beetje in leven te houden, maar het blijft EOL software. Ze kunnen beter Vista's Aero gaan verbeteren. Dat lijkt echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:02:
Compiz is een windowmanager voor X, niet voor Windows.
Ook niet met zoiets als X-win32? (Ik noem maar wat)
Microsoft Windows does not come with support for X, but many third-party implementations exist, both free software such as Cygwin/X, Xming, WeirdMind and WeirdX; and proprietary products such as MKS X/Server, Reflection X, Xmanager, X-Deep/32, WiredX, Exceed and X-Win32.

[ Voor 57% gewijzigd door anandus op 02-09-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet die X-server wel support voor AIGLX (nouja, AIWGL oid) of XGL hebben, anders doettie nog niets. Bovendien moet je dan al je Windows-apps nog in X zien te krijgen, anders kan je net zo goed Linux draaien. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

DJ_The_SP schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:32:
En wat je in dit filmpje ziet is dat nu windows of linux:

http://www.youtube.com/watch?v=uGJGfNWkS4Y

De een denkt dat het windows is met een andere GUI en de ander zegt dat het windows is maar dan geëmuleerd op linux hoewel je nergens een titel balk van de emulator ziet.
Waar weet iemand dan misschien met welk programma dit gedaan word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:02:
[...]

Waar weet iemand dan misschien met welk programma dit gedaan word?
offtopic:
Het eerder genoemde 'Toy'd' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Als ik dat installeer dan verdwijnt op mijn testbak de gehele windows GUI en krijg ik een zwarte achtergrond van Toy'd met 4 snelkoppelingen. (verkenner, opdr. prompt, afmelden en nog eentje).

Doe ik iets verkeerd ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

DJ_The_SP schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:19:
[...]

Als ik dat installeer dan verdwijnt op mijn testbak de gehele windows GUI en krijg ik een zwarte achtergrond van Toy'd met 4 snelkoppelingen. (verkenner, opdr. prompt, afmelden en nog eentje).

Doe ik iets verkeerd ofzow?
"GoT Index » Non-Windows Operating Systems » XGL/AIGLX/Beryl en Compiz Fusion" =! Toy'd

Sorry, maar vraag dat even in het windows subforum, daar zullen ze je beter kunnen hebben, dit is niet voor niets NOS :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nee ok, maar dan zal er toevallig iemand moeten zijn die er uberhaupt ervaring mee had.
Dit topic is enigsinds gerelateerd aan het type programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

Onder Beryl is het mogelijk om de cube zo in te stellen dat ie met een slinger aan je scrollwheel aan de rand van het scherm naar een andere desktop sprint. Is dit onder Compiz ook mogelijk? Ik kan dit namelijk in de instellingen niet direct vinden (alleen toetsencombinaties). Gebruik van Beryl is helaas niet mogelijk. Elke keer als die opstart wordt mijn bureaublad wit en kan ik er verder niks mee. Alleen de menubalken en menu's werken dan nog. Onder Compiz werkt alles verder wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf de Wall in plaats van de Cube, maar ik denk dat hier je instellingen zitten:
Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07362/CompizConfig.png.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ik heb volgens mij nog een oude versie van compiz want ik heb ook een hele andere settings manager.

Heb overigens Beryl zelf nu goed werkend door hem op 'force XGL' te zetten ipv op automatisch. :)
Alleen vind ik het rete irritant dat een hoop openGL games en oa google earth niet meer werkt als de 3D desktop aanstaat. (of héél traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Deze settingsmanager moet je apart installeren. Standaard komen er een aantal settings onder "GL Desktop", maar je kan beter óók compizconfig-settings-manager installeren :)

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb hier suse 10.2 en probeer beryl te installeren maar ik krijg het niet voor elkaar, ik heb al verschillende tutorials doorlopen maar ik probeer de beryl bestanden via software beheer te dowloaden maar als ik zoek zie ik ze niet??

Ik ben linux noob.

Ik heb een x1600 videokaart van ati en mijn driver werkt perfect.
In het kort hoe download ik beryl en installeer ik hem?? op opensuse stond een handeiding maar kom niet verder.

Verwijderd

Beryl is gemerged met Compiz en end of life. Compiz Fusion is het project waar aan verder gewerkt wordt. Hier is documentatie over de installatie ervan: http://en.opensuse.org/Compiz_Fusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb net OpenSUSE 10.3 geinstalleerd met Compiz. Als het goed is werkt het...denk ik.

Maar ik moet nog steeds in mijn home/dir directory een kde-start-compiz aanmaken met daarin het volgende (of iets dergelijks), anders heb ik helemaal geen effecten. De compiz manager die SUSE erbij levert (CompizConfig Settings Manager) doet helemaal niks. Ik kan daar effecten aan/uit zetten maar het heeft helemaal geen effect. Alleen de effecten die in die kde-start-compiz file staan doen wat, en instellingen worden niet overgenomen.

Mis ik iets, doe ik iets helemaal verkeerd of is dit hele gedoe nog beta in OpenSUSE 10.3? De website is ook niet erg uitgebreid over dit onderwerp, ze hebben het nog meestal over 10.2.
compiz --replace dbus decoration minimize place wobbly fade plane switcher move resize scale zoom water animation video trailfocus &
kde-window-decorator --replace &
edit:
He, ben erachter... in die bin gewoon "compiz --replace ccp &" zetten...het mocht wel wat duidelijker

[ Voor 6% gewijzigd door Darkvater op 07-10-2007 22:07 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Darkvater schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:49:
Ik heb net OpenSUSE 10.3 geinstalleerd met Compiz. Als het goed is werkt het...denk ik.

Maar ik moet nog steeds in mijn home/dir directory een kde-start-compiz aanmaken met daarin het volgende (of iets dergelijks), anders heb ik helemaal geen effecten. De compiz manager die SUSE erbij levert (CompizConfig Settings Manager) doet helemaal niks. Ik kan daar effecten aan/uit zetten maar het heeft helemaal geen effect. Alleen de effecten die in die kde-start-compiz file staan doen wat, en instellingen worden niet overgenomen.

Mis ik iets, doe ik iets helemaal verkeerd of is dit hele gedoe nog beta in OpenSUSE 10.3? De website is ook niet erg uitgebreid over dit onderwerp, ze hebben het nog meestal over 10.2.

[...]

edit:
He, ben erachter... in die bin gewoon "compiz --replace ccp &" zetten...het mocht wel wat duidelijker
Hmm, welke stappen heb je allemaal uitgevoerd eigenlijk? Ik heb nu ook 10.3 eropstaan, maar krijg alleen een volledig wit scherm te zien nu ik compiz fusion geinstalleerd heb :o

Ik zie ook niet echt welke stappen nou voor 10.3 zijn bedoeld, en welke niet.

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 08-10-2007 12:42 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

steveman schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:35:
[...]

Hmm, welke stappen heb je allemaal uitgevoerd eigenlijk? Ik heb nu ook 10.3 eropstaan, maar krijg alleen een volledig wit scherm te zien nu ik compiz fusion geinstalleerd heb :o

Ik zie ook niet echt welke stappen nou voor 10.3 zijn bedoeld, en welke niet.
ATI kaart zeker. Had ik op mijn laptop ook constant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Metro2002 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:28:
[...]

ATI kaart zeker. Had ik op mijn laptop ook constant :(
Nee Nvidia nota bene!

Onder 10.2 werkte alles prima (hoewel de window decorator soms doodging...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Met de Ubuntu Gutsy Gibbon Beta is Compiz Fusion voortaan standaard geinstalleerd. Er wordt automatich xgl gedraaid, dus je hoeft niet meer met scripts te werken in je sessions. Bij de thema-opties kan je voortaan instellen of je een simpel bureaublad wil (zonder compiz dus), afgewogen (compiz met gemiddelde dingen aan) en heel mooi met veel frutsels. Ik heb compiz fusion hier nooit goed aan de praat gekregen, maar sinds ik de nieuwe beta van Ubuntu draai, draait het als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Jk_W schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:41:
Met de Ubuntu Gutsy Gibbon Beta is Compiz Fusion voortaan standaard geinstalleerd. Er wordt automatich xgl gedraaid, dus je hoeft niet meer met scripts te werken in je sessions. Bij de thema-opties kan je voortaan instellen of je een simpel bureaublad wil (zonder compiz dus), afgewogen (compiz met gemiddelde dingen aan) en heel mooi met veel frutsels. Ik heb compiz fusion hier nooit goed aan de praat gekregen, maar sinds ik de nieuwe beta van Ubuntu draai, draait het als een zonnetje!
Klinkt goed, op die XGL na. Als je geen ATI user bent, is dit toch zwaar nadelig!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

steveman schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

Nee Nvidia nota bene!

Onder 10.2 werkte alles prima (hoewel de window decorator soms doodging...)
Probeer eens de drivers van de Nvidia site te installeren, wellicht heeft dat enig effect. Lijkt me toch een driverbugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Metro2002 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

Probeer eens de drivers van de Nvidia site te installeren, wellicht heeft dat enig effect. Lijkt me toch een driverbugje.
Daar ben ik de installatierit mee begonnen (one-click-install ftw!) :) Echt heel wazig, de desktop cube bestaat nog wel, maar is volledig wit, ook is m'n muiscursor nog wel zichtbaar... alleen is alles voor de rest onzichtbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
zAo schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

Klinkt goed, op die XGL na. Als je geen ATI user bent, is dit toch zwaar nadelig!?
Volgens mij is het ook niet helemaal waar. Check ook de case https://wiki.ubuntu.com/CompositeByDefault bijvoorbeeld. Het gaat erom dat er tegenwoordig zoveel drivers (met extra software) een composite omgeving kunnen maken, dat het wel aan kan staan by default. Of het via de aiglx implementatie van de nvidia closed source driver gaat, of dat je op de open suorce ati driver een xgl screen draait, dat is een keuze afhankelijk van je hardware en beschikbare drivers. Dus niet altijd xgl, maar alleen wanneer het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Jk_W schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:41:
Met XGL ja?? Klinkt zo onlogisch voor de Nvidia gebruikers (waar ik ook bij hoor). Het loopt allemaal wel lekker soepel verder hoor!
Ik heb het ook net draaien met Gutsy beta 2 (ik moest compiz en emerald wel gewoon apt-getten), maar waar wordt compiz automatisch gestart? Er gaat iets niet helemaal goed. Onder Feisty starte ik compiz-fusion en emerald door scriptje in /.kde/Autostart/ te plaatsen wat
code:
1
compiz --replace -c emerald &
uitvoerde. Nu is dat niet meer nodig. Maar om de een of andere reden kan ik vensters niet meer slepen. Wel alle andere handelingen (shade, maximaliseren, sluiten etc.). Er wordt simpelweg niet gereageerd op de 'mousedown' op de vensterbalken. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

edit: Ik heb het op kunnen lossen door een "Reset to Default" te doen bij de preferences van Compiz Settings

[ Voor 9% gewijzigd door Bram77 op 08-10-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Darkvater schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:49:
[...]

edit:
Duurde bij mij ook ff voor ik dat doorhad maar ik zit nu nog met 't probleem dat mijn bovenste balk weg is. (met afsluiten, minimimaliseren en maximaliseren.) Erg irritant. Weet iemand hoe ik dat terug krijg :) .

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

3dmaster schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:21:
[...]

Duurde bij mij ook ff voor ik dat doorhad maar ik zit nu nog met 't probleem dat mijn bovenste balk weg is. (met afsluiten, minimimaliseren en maximaliseren.) Erg irritant. Weet iemand hoe ik dat terug krijg :) .
Draait Window Decoration?
Bram77 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

Met XGL ja?? Klinkt zo onlogisch voor de Nvidia gebruikers (waar ik ook bij hoor). Het loopt allemaal wel lekker soepel verder hoor!
Ik heb het ook net draaien met Gutsy beta 2 (ik moest compiz en emerald wel gewoon apt-getten), maar waar wordt compiz automatisch gestart? Er gaat iets niet helemaal goed. Onder Feisty starte ik compiz-fusion en emerald door scriptje in /.kde/Autostart/ te plaatsen wat
code:
1
compiz --replace -c emerald &
uitvoerde. Nu is dat niet meer nodig. Maar om de een of andere reden kan ik vensters niet meer slepen. Wel alle andere handelingen (shade, maximaliseren, sluiten etc.). Er wordt simpelweg niet gereageerd op de 'mousedown' op de vensterbalken. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

edit: Ik heb het op kunnen lossen door een "Reset to Default" te doen bij de preferences van Compiz Settings
Je Move/Place plugin draaide waarschijnlijk niet

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Laatst online: 29-09-2024
@3dmaster:
Je "Window Decoration"-plugin staat niet aan, of draait niet.

[ Voor 44% gewijzigd door laurencevde op 08-10-2007 23:46 ]

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Kan iemand iets voor me ophelderen? Ik draai sinds een tijdje Kubuntu 7.04 met Compiz. Nou ben ik nog een aardige linuxnewbie en zal ik vermoedelijk dan ook iets doms fout doen, maartoch :P
Emerald theme manager heb ik ik geinstalleerd, maar wat ik daar ook aanpas of klooi, geen effect. Er verandert simpelweg niks aan het uiterlijk. Werkt die manager alleen onder gnome ofzo? En waarmee kan ik dan wèl in KDE m'n themes veranderen?
Ook het aanpassen van het theme/kleurschema's in de systemsettings werkt maar half. Zo verandert alles van kleur, zoals het hoort, behalve de titlebar.

Edit:
Volgens mij heb ik het gevonden. KDM Theme Manager :Y)
Had wel ff eerder in de Adept Installer kunnen kijken, overal zoeken.. behalve daar 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Laurenz op 09-10-2007 14:38 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Emerald is de window manager die vaak in Gnome gebruikt (werd?) in plaats van Metacity. Ik weet niet of dat nog steeds gebeurt: het zou kunnen dat metacity inmiddels ook compositing doet. Niet zo op gelet. Emerald doet dus waarschijnlijk weinig in KDE. Ik geloof de kwim replacement aquamarine heet of zo. Als ik het allemaal goed gevolgd heb de laatste tijd (en dat is niet echt zo ;) ) zou je de themes van aquamarine gewoon moeten kunnen aanpassen met Kontrolcenter en dan het stukje over KWIN.

Edit: KDM is heel iets anders, als dat werkt, lijkt het me dat er iets goed fout is met je install.

[ Voor 11% gewijzigd door wzzrd op 09-10-2007 14:43 . Reden: mijn edit over jouw edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Je hebt gelijk, ik knoei wel even verder met jouw tips dan..

[ Voor 166% gewijzigd door Laurenz op 09-10-2007 17:42 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik compiz start verdwijnen mijn window-borders en heb geen special effects. Ik kan eigenlijk helemaal niets maar behalve terug schakelen naar kwin (kwin --replace). Ik gebruik KDE met de nvidia drivers in combinatie met xinemara (twee monitors). Overgens blijf ik het probleem houden als ik xinemara uit zet dus ik denk niet dat daar het probleem zit. In mijn Xorg.0.log zie ik dat de Composite Extension gelagen wordt, De Optie "AddARGBGLXVisuals" "True" heb ik ook al aan mijn xorg.conf toegevoegd. De extension "GLX_EXT_texture_from_pixmap" wordt ook geladen. Heeft iemand dit probleem ook eens gehad? (Als ik 'compiz --replace' start krijg ik een segmentation fault)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar het lukt mij niet om te groupen, hoe doe je dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de nieuwste ati drivers (8.42.3) geinstalleerd op mijn Debian lenny installatie. Eindelijk AIGLX ondersteuning :Y). Dit alles ging lekker vlekkeloos. Hierna heb ik compiz-fusion erop gezet (0.5.5) uit de tuxfamily.org repository. Installatie ging allemaal prima en het werkt ook allemaal erg lekker. Het enige wat voor mij niet lekker werkt is het maximaliseren en restoren van windows. Dit duurt ongeveer een seconde of 3 (ook als ik wobbly windows uitzet). niet echt werkbaar dus.

Het gaat hier om een ATI mobility radeon x1400.

Iemand een idee waarom alleen dit zo langzaam gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Ivo schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:28:
Ik heb net voor het uit te proberen even GNOME laten draaien op compiz, maar normaal gebruik ik fluxbox. Is men ook bezig met een window manager zonder flashy-effecten die gebruik maakt van AIGLX. Het zou namelijk fijn zijn als het renderen van je windows via hardware gaat (al heb ik op dit moment geen hardware 3D acceleratie). Ik ben een stuk meer geinteresseerd in een fluxbox-achtige window manager die gebruik maakt van AIGLX dan een desktop environment die daarop werkt. Kent iemand hier zoiets?
ik ben ook een fluxbox gebruiker, eigenlijk gebruik ik fluxbox alleen om mijn mooie transparent aterm te starten......

xfce 4 is ook wel light en practisch. ik kon er echter in een paar dagen aan wennen! (en KDE GNOME etc. heb ik allemaal wel eens geprobeerd maar snel weggemikt!)

suc6

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Jungian schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:05:
[...]

1) System -> Preferences -> Keyboard -> Layout Options -> Alt/Win key behavior
Bolletje aanklikken voor Super is mapped to the Win-keys(default).

2) Themes kun je veranderen via Preferences -> Theme
Hier heeft Beryl niets mee te maken.
Hier moet ik aan toevoegen dat in Ubuntu 7.10 de Win-key ook is gemapped aan de Third Level Chooser.... daarom werkt de Super-key niet voor Desktop Effects.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb gister ook weer eens een poging ondernomen op Compiz-Fusion. Eerdere pogingen waren gestrand doordat XGL/AIGLX niet lekker werkten met m'n nVidia onboard video...
Inmiddels werkt het wel goed (op wat hele kleine dingetjes qua snelheid na), maar 1 ding gaat er echt gigantisch fout...
Ik draai de laatste Compiz-Fusion versie onder Gentoo en KDE. Als ik Compiz-Fusion start, dan heb ik in m'n taakbalk ineens een stuk of 15 desktops staan, en komen alle programma's van verschillende desktops op die balk te staan (normaal laat hij alleen de programma's zien die op een bepaalde desktop draaien). Als ik dan vervolgens een programma naar een andere desktop stuur, dan verdwijnt hij... Het programma draait nog wel, maar is niet te benaderen. Als ik dan Compiz weer uitzet en terug ga naar Kwin, dan kan ik er wel bij...
Ik kom er niet helemaal uit wat er nu mis gaat... En kan zo ook niet direct iets vinden op het net...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klein updateje, het lijkt erop dat Compiz-Fusion op mijn pc niet overweg kan met KDE met virtuele bureaubladen... Als ik het aantal verlaag naar 1, krijg ik wel netjes 4 bladen vanuit Compiz-Fusion, maar dit heeft als grote nadeel dat ik alle programma's op al m'n taakbalken krijg, ipv die alleen op dat bureaublad draait...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:38:
Klein updateje, het lijkt erop dat Compiz-Fusion op mijn pc niet overweg kan met KDE met virtuele bureaubladen... Als ik het aantal verlaag naar 1, krijg ik wel netjes 4 bladen vanuit Compiz-Fusion, maar dit heeft als grote nadeel dat ik alle programma's op al m'n taakbalken krijg, ipv die alleen op dat bureaublad draait...
Compiz wordt onder/voor gnome geprogrammeerd. Onder gnome werkt het prima. Met KDE is het "behelpen".

Er is een hack voor maar die heeft voor mij nooit gewerkt, en ik weet ook niet of die nog opgaat voor compiz-fusion.

http://www.kde-look.org/c...kbar-compiz?content=49484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Is het mogelijk om met Desktop Effects in Ubuntu 7.10 verschillende wallpapers op de verschillende cube viewports te krijgen? Zoja, waar kan ik dat instellen?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:41:
[...]

Compiz wordt onder/voor gnome geprogrammeerd. Onder gnome werkt het prima. Met KDE is het "behelpen".

Er is een hack voor maar die heeft voor mij nooit gewerkt, en ik weet ook niet of die nog opgaat voor compiz-fusion.

http://www.kde-look.org/c...kbar-compiz?content=49484
Compiz-Fusion is niet direct voor Gnome gemaakt, maar het punt is (zo las ik op kdelook.org) dat KDE zich niet aan "de standaard" voor meerdere desktops houdt, en dat het daarom fout gaat.
Ik heb die applet geïnstalleerd en bij mij lijkt hij goed te werken. Ik heb nu wel netjes alleen de taken per bureaublad.
Ik moet zeggen dat het nu wel goed werkt. Ik heb nauwelijks dat hij bevriest, ondanks mijn lichte videokaart (GeForce 6150).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Rezlooks-watercolor theme gedownload, uitgepakt (bestaat uit /gtk-2.0 dir en gtkrc bestand). Ik heb in /usr/share/themes de dir Rezlooks-watercolor aangemaakt, en daar die dingen in gezet. Maar als ik de Emerald theme manager start, staat het nieuwe theme daar niet tussen, dus kan ik 'm niet kiezen .. ik kan niet vinden wat ik moet doen om die nieuwe theme te kunnen selecteren, ben zelfs al opnieuw opgestart :-)

De directory-structuur in de nieuwe map is exact hetzelfde als die van andere themes die ik wel in de emerald-manager staan, en de bestandspermissies ook. Weet iemand wat er fout gaat? Ik gebruik Emerald en Compiz 0.6.0, en gtk-rezlooks-engine 0.6, op Arch linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Klein vraagje waar ik eigenlijk geen nieuw topic voor wil openen.
Ik heb via de gentoo howto compiz geinstalleerd op natuurlijk mijn gentoo installatie met xfce4.
Nu heb ik het probleem dat ik geen window borders heb (heb het programma al op verschillende manieren opgestart en ook met fusion-icon)
1 keer deed hij het en nu niet meer? Weet iemand waar het aan licht..
Krijg trouwens geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Geen borders houdt meestal in dat de decorator niet goed geladen wordt. Welke gebruik je? In princiepe zouden Emerald en GTK moeten werken met xfce4. Onder KDE werken ze alle 3, terwijl KDE over het algemeen de meest kieskeurige DE is.
Met fusion-icon kan je de decorator instellen.
Hou er wel rekening mee dat als je de decorator veranderd, de draaiende programma's hun window borders verliezen.

Ik heb overigens hetzelfde probleem met Open Office. Alle programma's krijgen netjes hun emerald border, behalve Open Office, die krijgt geen borders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
deepbass909 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:34:
Geen borders houdt meestal in dat de decorator niet goed geladen wordt. Welke gebruik je? In princiepe zouden Emerald en GTK moeten werken met xfce4. Onder KDE werken ze alle 3, terwijl KDE over het algemeen de meest kieskeurige DE is.
Met fusion-icon kan je de decorator instellen.
Hou er wel rekening mee dat als je de decorator veranderd, de draaiende programma's hun window borders verliezen.

Ik heb overigens hetzelfde probleem met Open Office. Alle programma's krijgen netjes hun emerald border, behalve Open Office, die krijgt geen borders...
Gebruik Emerald..
Heb nog niet voor elkaar gekregen dat alles fatsoenlijk werkt bij het opstarten van xfce4 dus doe altijd handmatig fusio-icon starten..
Suggesties hoe ik dit beste kan instellen?

edit: Als ik als root inlog dan werkt alles wel fatsoenlijk behalve als ik als mezelf inlog dan niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Joshua op 22-11-2007 09:48 ]

• deepbass909

deepbass909

In dat geval zal er ergens in je persoonlijke config iets fout zitten. Soms helpt het om gewoon een nieuw en schoon gebruikersprofiel aan te maken, zeker als je toch van WM veranderd en je oude instellingen niet echt meer relevant zijn.

• Joshua
deepbass909 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:08:
In dat geval zal er ergens in je persoonlijke config iets fout zitten. Soms helpt het om gewoon een nieuw en schoon gebruikersprofiel aan te maken, zeker als je toch van WM veranderd en je oude instellingen niet echt meer relevant zijn.
Oftewel me user deleten en dan weer opnieuw aanmaken?..

• deepbass909

deepbass909

Is ook een mogelijkheid, maar ik ben zelf altijd voorstander van een nieuw profiel maken, zodat je altijd nog dingetjes over kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik ben sinds gisteren begonnen met Ubuntu en kreeg die Titelbalk ook niet aan de praat als ik compiz gebruik.

Nu heb ik een oplossing gevonden die bij mij heeft gewerkt en die ik hier niet in dit topic vond. Dus zal hem even plaatsen.

sudo nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals -d 24

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakerts,

Ik ben al een week of twee bezig met het proberen te installeren van Beryl op mijn Debian Etch setup. ICM Gnome en al goed geinstalleerde nVidia drivers. Probleem is echter dat welke tutorial / howto ik ook door loop steeds na het veranderen van mijn xorg.conf en rebooten mijn pc niet door start naar gnome, ik moet steeds weer de backup van xorg.conf terug zetten om weer in gnome te komen zonder Beryl.

Nu wist ik dat er een topic hier over was op GoT, namelijk dit topic. Ik ben een jaartje geleden ook bezig geweest met dit gebeuren namelijk op Ubuntu 6.06 icm XGL & Compiz. Dat lukte toen perfect, maar niet lang daarnaa ging ik weer Windows gebruiken.

Nu draai ik dus debian en wil het niet echt lukken.. Ik heb opgemerkt mede door het lezen van http://en.wikipedia.org/wiki/Compiz dat er het een en andere in de 'scene' veranderd was. Beryl en Compiz zijn samen gegaan, en het heet nu Compiz Fusion. (Naam kwam me al bekend voor toen ik een week of 3 terug Ubuntu 7.10 op mijn pc had)

Ik zag dat er een howto stond in de TS om op Debian Etch XGL te installeren, echter vraag ik me af of dat is wat ik zoek (recent??) Mischien dat iemand me op weg kan helpen met een tutorial, linkje waar wat recente info te vinden is.. Ik vermoed namelijk dat het steeds mis gaat omdat er het een en ander in versies is veranderd en dus incompatible is met de huidige versies..

Deze howto's heb ik gehad:

http://www.crongeyer.com/howtos/Beryl-Debian-Etch-HOWTO.html (tot ik er achter kwam dat die voor KDE is, heb ik nu wat gesloopt?) 8)7
http://wiki.debian.org/Compiz (Na reboot geeft ie aan dat er wat mis is met xorg.conf)
http://www.debianadmin.co...all-compiz-in-debian.html (idem als 2e link)
http://sonique54.free.fr/xgl/xgl.htm (idem.....)

Iemand die mij mischien kan vertellen welke stappen ik moet ondernemen.. Ik zie op dit moment door de bomen 't bos niet meer om 't zo maar te omschrijven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Waarom niet gewoon updaten naar Debian Lenny (Testing)? Daar zitten alle packages in die je nodig hebt. Gewoon installeren met apt-get, dan je gewone window manager (metacity, kwin?) killen en compiz opstarten en in de sessie laten opslaan, en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51
Hey,

Sinds een maandje heb ik Ubuntu (Gutsy) draaien op mijn laptop.
Eigenlijk ben ik sinds dan al aan het klooien om mijn ATI te laten samenwerken met de rest van Ubuntu... :'(
Ligt het aan mij of hebben ze het allemaal wel erg ingewikkeld gemaakt?
Ik had eerst de ingebouwde fglrx-drivers erop gezet, XGL erbji, en ik kon mooi de cube gebruiken. Ook XBMC werkte zoals het moest (video tijdens wobbly windows en zo :P ).
Maar met die drivers kreeg ik mijn 2de scherm niet aan de praat.
Toen heb ik de drivers van ATI zelfs erop gezet => install naar de kl*ten :/
Nieuwe install, direct ATI-drivers erop ipv eerst de ingebouwde, dat ging beter.
XGL erop en de eyecandy was terug :)
Maar toen crashte XBMC steeds bij het starten :/
Als ik XGL eraf gooide, werkte XBMC wel.
Toen heb ik de (experimentele?) 8.42.3 ATI-drivers erop gezet, omdat ik las dat die met AIGLX samenwerkten.
Gevolg: meeste eyecandy werkte wel, maar die cube wou maar niet. XBMC draaide, maar video werd platgedrukt in de linkerbovenhoek! :/

Status nu:
Nieuwe install, en verder niks!
Wat moet ik nu doen? Ik heb geen zin om nog 10x een install te doen! :P

Moet ik die 8.42.3 drivers nemen? De ingebouwde fglrx-drivers? De officiele 8.3 van ATI?

Ik zie door de drivers de X-servers niet meer! :+

[edit]
Oh ja, sorry voor de kick! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:18:
Status nu:
Nieuwe install, en verder niks!
Wat moet ik nu doen? Ik heb geen zin om nog 10x een install te doen! :P
Wat voor videokaart gebruik je?

Ik weet niet of je ATI & Linux hebt gevolgd? Het komt er op neer dat ATI's drivers eerst ruk waren en je beter bij nVidia zat. Ruim een half jaar geleden is AMD dit gaan veranderen en sindsdien is de driver behoorlijk verbeterd. Ook de open-source drivers zijn beter geworden al ondersteunen deze nog geen 3d voor de nieuwere kaarten, maar over een half jaar zou dit weleens een stuk beter kunnen zijn.

Ik raad je aan om op Ubuntu Hardy te wachten. Deze komt over 9 dagen uit en zal ook een nieuwere ATI-driver leveren. En updates voor Compiz en Xorg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51
Sorry voor het late antwoord.

Ik ben pas een maandje geleden aan Linux begonnen, heb ATI vs Linux dus niet echt gevolgd. Na ure lezen en zoeken (en veel vloeken :P ) had ik wel al door dat deze combi niet echt ideaal is :/

Ik heb een laptop met een Mobility X1600 erin. Denk dat ik maar voorlopig de fglrx-drivers ga erop zetten, en dan zien we wel weer verder met Hardy :)
Maar wat gaat dan de beste combinatie zijn (voor ATI dan)? De vernieuwde fglrx-drivers en Compiz Fusion, gebruik je dan automatisch AIGLX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb nu al een tijdje met Compiz een vervelende bug: als ik Scale activeer met de muisknop in een hoek, dan moet ik de muisknop ingedrukt houden. Als ik dat niet doe is Scale meteen afgelopen. Ook als ik het met een toetsencombinatie activeer, moet ik die toetsencombinatie ingedrukt houden, anders ga je meteen uit Scale.

De enige manier om Scale blijvend te activeren (tot je een venster kiest), is om het te activeren met een scherm-hoek zonder muisklik. Het vervelende daaraan is uiteraard dat je muis vaak ongewenst in de hoek terecht komt (de 5 makkelijkst bereikbare plekken op je scherm: de 4 hoeken + je huidige plek).
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste