i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Ik kan ook niet wachten tot de videokaarten ook het 65nm procedé omarmen.Demon_Eyez schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:43:
[...]
Geen idee, er zit natuurlijk niet voor niets een heatsink op, dus een beetje lucht kan geen kwaad.
Ziet er in elk geval positief uit wat stroomverbruik betreft.
Maar ik heb net even 'n bestelling geplaatst bij FH voor dat reservoir en nog wat extratjes (rounded IDE, fan guards, slangen, koppelingen, enz enz). Helaas
Mijn x2 3800 @2,6 word tegen de 54 graden stressed 2h+ dual sp2004 en mijn 7600GT stressed 80 graden dus opzich niet te heet maar wel lekker warmPilatuS schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:14:
Als je er een fan op zet die heel hard werkt dan zal de temp wel wat lager zijn. Met mijn fans op 12 volt zijn de temps ook wat beter dan met die fans op 6 of 7 volt. Maar als je temps nu al niet slecht zijn zou ik het niet doen, geeft alleen maar extra herrie.
Hoeveel vcore gebruik je?Waterkoeling Specs:
Pomp: Hydor L20
Radiator: AlphaCool NexXxos Xtreme II
2x ICHBINLEISE FAN 12/1000
CPU blok: Asetek Waterchill CPU cooler 03-L-2510
VGA blok: Thermaltake VGA Block CL-W0038
Ik heb net namelijk ook zitten primen en met Core Temp mn temperaturen zitten monitoren. Na ong een uur zat ik op
250mHz x 10 @ 1.370v
CPU: 41c (beide cores)
NB: 41c (ik vermoed iets hoger, maar dit gaf de sensor aan)
Dit met 2 instanties van SP2004.
http://www.thecoolest.zer...orums/viewtopic.php?t=137
Daarnaast heb ik ook alleen mn CPU in de loop.
[ Voor 8% gewijzigd door aramdin op 06-09-2006 22:52 ]
Nee er is echt iets mis in je setup dat je zulke hoge temperaturen haalt.
Hoe warm voelt je radiator aan?
Is alle lucht uit het systeem?
En zitten alle waterkoeling blokken goed gemonteerd met juiste hoeveelheid koelpasta?
Voelen de waterkoeling blokken warm aan?
[ Voor 3% gewijzigd door DJ-Promo op 06-09-2006 22:55 ]
laten we beginnen bij de eerste vraag .. wat voor radiator heb je eigenlijk ?? HWLabs (ik ken geen andere merke dus jaDJ-Promo schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:54:
@ MasterDavid
Nee er is echt iets mis in je setup dat je zulke hoge temperaturen haalt.
Hoe warm voelt je radiator aan?
Is alle lucht uit het systeem?
En zitten alle waterkoeling blokken goed gemonteerd met juiste hoeveelheid koelpasta?
Voelen de waterkoeling blokken warm aan?
Ja, dit weekend ben ik ook een van die mensen. Ik heb gisteren de koop gesloten voor een 2e hands X1900XTX van Sapphire. Ik was eerder van plan om de X1900XT te kopen, maar deze was erg slecht leverbaar. Naar verwachting krijg ik mijn X1900XTX dit weekend, dus dan kan ik misschien zaterdag of zondag al mijn waterkoelingtemps posten.Me_Again schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:39:
Zijn er mensen die een X1900XTX watergekoeld hebben, met welk koelblok? Ik zag hierboven één staan van Club3D, maar is niet verkrijgbaar op het moment...
En hoe ziet die waterkoelsetup er dan uit?
Reserator => GPU (EK waterkoelblok X1800/1900
Ik wacht nu nog op mijn Zalman CPU koelblok, pas zodra ik deze binnen heb ga ik het hele zaakje installeren. Dus het kan ook nog iets langer duren.
Goud is geen geld
Ook is VGA blokje nou niet echt kwaliteitsspul te noemen hoewel 80 wel erg warm is! Ik zou ook eens naar de koelpasta kijken. De pomp lijkt me ook niet echt sterk. Hij kan iig koeler. Je cpu is ook geclockt dus die geeft ook wel wat meer warmte af maar dit is echt té.
Zoals de rest idd. ook zegt: Check je loop nog eens een keer. Niet dat er toevallig ergens een knik zit verscholen achter een kabel ofzo.
EDIT: ik heb net even muhn hele omloop geckeckt en er zzit echt geen knik in. Wel zie ik een heel klein lucht belletjes stroompje bij de uitgang van de VGA blok (hij lekt helemaal niet) maar daar aan zie ik wel dat het water behoorlijk hard gaat dus ik denk niet echt meteen dat muhn pomp te zwak is.
[ Voor 22% gewijzigd door David123 op 07-09-2006 14:40 ]
Test ook een keer zonder vga blokje, die is immers optimized voor de kleine 6mm binnenmaat van Thermaltake. Kan beste zijn dat die jouw prestaties zwaar naar beneden trekt.
Ik doe hierbij een oproep aan de klussers onder ons
Ik ben op zoek naar iemand die een poly top kan namaken in (liefste) koper. Het gaat om het volgende blok:

Pm me plz, uiteraard tegen betaling!
[ Voor 125% gewijzigd door aramdin op 07-09-2006 15:15 ]
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/29130
Zonde van zo'n mooi blok .. ik heb hier wel lijm staan die dat écht aan elkaar krijgt .. en als je daarmee 'n laagje over je plexi legt weet je zeker dat die nooit meer scheurd. Ik heb m'n eheim 1048 ermee geplakt bij de output. Metaal op plastic zit nu muurvastaramdin schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:10:
Ik doe hierbij een oproep aan de klussers onder ons
Ik ben op zoek naar iemand die een poly top kan namaken in (liefste) koper. Het gaat om het volgende blok:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pm me plz, uiteraard tegen betaling!
Het goedje heet Cyaanacrylaat , smerig goedje als je het op je vingers krijgt, want uuhm het plakt dus ECHT alles aan elkaar lees maar
Is misschien 'n idee om zoiets te halen voor je iemand euros toestopt voor n nieuwe top afdekking .. maar goed just an idea
[ Voor 8% gewijzigd door Pilske op 07-09-2006 16:08 ]
En een brass/koper top is gewoon kickerder
Wat zelfs zou kunnen is de 2e laag ook maken en de hoeveelheid nozzle's vergroten ^^
Ik heb hem ff een mailtje gestuurd maar als iej het niet los verkoopt moet ik tog nog verder opzoek, hebben jullie nog aanraders? en zou dit probleem alleen aan het CPU blok liggen dan?aramdin schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:59:
Check deze ad, de Dtek Whitewater is een hele leuke keus! Maar volgens mij verkoopt hij em niet los.
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/29130
EDIT: ik heb nu 2H+ SP2004 dual runnen en met coretemp ligt de temp van de ene core op 51 graden en de andere op 48 graden dus everest geeft idd wel wat hoger aan. Is dit nog steeds te veel?
[ Voor 17% gewijzigd door David123 op 07-09-2006 16:49 ]
Masterdavid schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:29:
[...]
Ik heb hem ff een mailtje gestuurd maar als iej het niet los verkoopt moet ik tog nog verder opzoek, hebben jullie nog aanraders? en zou dit probleem alleen aan het CPU blok liggen dan?
@Pilskearamdin schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:10:
Had je Coretemp al geprobeerd?
Test ook een keer zonder vga blokje, die is immers optimized voor de kleine 6mm binnenmaat van Thermaltake. Kan beste zijn dat die jouw prestaties zwaar naar beneden trekt.
Thx voor de tip! Kan je dat ook in de bouwmarkt kopen?
[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 07-09-2006 16:41 ]
Dat weet ik niet, het is industriële lijm. Hier thuis hebben we 'm van het merk Sheramega 2000 (denk eerder dat dat de naam is...) Ik zag wel net al 'n potje van 10 gram op internet staan voor 7 euro ofzo, ja het is behoorlijk duur .. maar het PLAKT met allemaal hoofdlettersaramdin schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:40:
[...]
[...]
@Pilske
Thx voor de tip! Kan je dat ook in de bouwmarkt kopen?
41 graden? Is dat nou hoog of zit ik dan zo laag? Ik zit zelf nu op 2600Mhz met 1.31v en dual Prime Torture geeft maximaal 33 graden onder 100% belasting.aramdin schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:09:
[...]
Hoeveel vcore gebruik je?
Ik heb net namelijk ook zitten primen en met Core Temp mn temperaturen zitten monitoren. Na ong een uur zat ik op
250mHz x 10 @ 1.370v
CPU: 41c (beide cores)
NB: 41c (ik vermoed iets hoger, maar dit gaf de sensor aan)
Dit met 2 instanties van SP2004.
Da's met een D-Tek blok, heatspreader zit er nog en ik gebruik geeneens Artic Silver maar Coolermaster prut voor m'n X2 4600+
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd

http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=19
Daar probeer ik dus achter te komen. Ben dus sinds twee dagen geswitched van een San Diego 3700+ naar X2 4600+Vandread schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:58:
Ligt ook beetje aan core contact met de IHS en nog wat variabele puntjes binnen de temp vergelijking he. bv: jou waterkoeling zit apart, 2 bix2's, wel met nog een gpu blok, sensors zijn verre van exact, etc
Ter vergelijking:
San Diego E4 op 2600MHz @ 1.325v -> idle 30º, Prime 35º geen IHS, Arctic Silver 5
X2 Manchester E4 op 2600MHz @ 1.315v ->idle 28º, Dual Prime 33º, wel IHS, Coolermaster prut
Dacht namelijk dat die X2's toch behoorlijk wat warmte produceren
Omdat de lucht zo klein was ging het er niet uit als ik het in het res liet komen en dan de pomp uit deed. Wat wel werkt is de lucht in het res laten komen en dan met de pomp uit er via een slang lucht in blazen. Op die manier zorgen de grote luchtbubbels er voor dat die de kleine mee nemen.
Het is er nog niet allemaal uit maar ik heb de pomp nog niet horen ratelen vandaag
Heb zelf een Amd FX-62 met een Asus M2N32-Sli Deluxebord AM2. Ik heb alle onderdelen besteld bij www.aqua-computer.de. Kwalitatief goed en zeer mooi ogende onderdelen. Prijzen zijn ongeveer te vergelijken met setjes zoals D-Tek, Danger Den, Swiftech en Asetek. Vooral de Cuplex XT koelt zeer goed.Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:00:
Weet iemand waar ik mooie setjes/components voor AM2 socket kan vinden? Ik loop me nu al 3 dagen de pleures te zoeken maar ik kom alleen uit op de Volcano 4008 van TT (zon lomp ding dat een rad en een block in 1 moet voorstellen, wat niet gaat werken aangezien je rad altijd warmer is dan je water (als je rad op je CPU zit)), [http://sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=26148]dit blokje vanuit salland[/url] en dit setje in de PW. Zijn er misschien mensen met een AM2 processor én watercooling die mij verder kunnen helpen?
Het ligt eraan, wat je budget is. Wil je een setje voor rond 100 euro, dan zou je moeten kijken naar merken zoals Coolermasters, Thermaltake, enz. En wil je high end setje kopen zoals Aquacomputer, Danger Deng, Asetek, Swiftech etc, dan ben je al snel 200 euro minimaal kwijt mits je CPU, Chipset, en VGA wil koelen.
Success met je keuze!
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Met wat heb je gemeten?Demon_Eyez schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:17:
[...]
Daar probeer ik dus achter te komen. Ben dus sinds twee dagen geswitched van een San Diego 3700+ naar X2 4600+
Ter vergelijking:
San Diego E4 op 2600MHz @ 1.325v -> idle 30º, Prime 35º geen IHS, Arctic Silver 5
X2 Manchester E4 op 2600MHz @ 1.315v ->idle 28º, Dual Prime 33º, wel IHS, Coolermaster prut
Dacht namelijk dat die X2's toch behoorlijk wat warmte produceren
Je vergeet hier AlphacoolOxize schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:08:
[...]
Het ligt eraan, wat je budget is. Wil je een setje voor rond 100 euro, dan zou je moeten kijken naar merken zoals Coolermasters, Thermaltake, enz. En wil je high end setje kopen zoals Aquacomputer, Danger Deng, Asetek, Swiftech etc, dan ben je al snel 200 euro minimaal kwijt mits je CPU, Chipset, en VGA wil koelen.
Success met je keuze!
De prestaties die Alphacool geeft zijn behoorlijk goed als je kijkt naar de prijs. De blokken en rads zijn best goedkoop en presteren toch echt prima. Bijna mijn hele set bestaat uit Alphacool producten en geeft erg goede temps.
Helemaal als je de spullen direct bij Alpahcool.de besteld scheelt het erg veel geld tegenover een setje van andere merken.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 08-09-2006 15:11 ]
Temps zijn wat MBM5 aangeeft. Kamer temp was bij beide metingen 25º .
Waar meet jij mee dan?.
Momenteel lijkt het wel alsof die X2 iets minder word dan m'n SanDiego.
[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-09-2006 15:43 ]
Dat programmaatje leest de sensor uit die in de CPU zit.
Hmm, die kende ik nog niet. Zal daar ook eens de temps mee uitlezen. Maar ik dacht dat MBM5 ook de temp uit de core las.aramdin schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:45:
Met Core Temp > http://www.thecoolest.zer...orums/viewtopic.php?t=137
Dat programmaatje leest de sensor uit die in de CPU zit.
Zie ook het Core Temp draadje op XS : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=103639
[ Voor 54% gewijzigd door aramdin op 08-09-2006 17:05 ]
MBM5 geeft bij mij maar één temperatuur (45C) aan (dezelfde als in de bios), terwijl CoreTemp en EVEREST twee temperaturen aangeven: 32C (core1) en 34C (core2). Erg vreemd...Demon_Eyez schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:03:
[...]
Hmm, die kende ik nog niet. Zal daar ook eens de temps mee uitlezen. Maar ik dacht dat MBM5 ook de temp uit de core las.
In tegenstelling met Everest die gewoon netjes geupdate wordt.
Het is jammer dat MBM5 niet meer geupdate wordt, aangezien ik het best veel gebruikte in het verleden.
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Verwijderd
Dank
Ben eens gaan zoeken op aqua-computer.de en kwam tot het volgende setje:
Cuplex XT mounting A64 Socket AM2/754/939/940 without fittings
Had gehoord dat de Couplex XT goede koelprestaties leverde, dus leek het mij wel een idee om wat XT onderdelen te gaan gebruiken.
Twinplex XT Chipset without fittings
Ook een XT-variant, heb de goedkoopste genomen (neem aan dat dit niet zó'n probleem is?)
Airplex XT 240 ohne Anschlüsse, G1/4
Als we dan toch XT nemen ga ik ook voor een XT radiator. 'Nuff said.
Eheim 1048 (Version Germany)
Een Eheim 1046 wordt aangeraden, maar ik ga toch liever voor íets meer zekerheid. Een 1048 kost namelijk maar 7 euro meer.This cooler has an outstanding cooling capacity which beats the cooling capacity of the cuplex and the cuplex evo. The cooler is planned for the use with pumps of the type aquastream and 1046, more powerful pumps aren't needed and only effect a slight advancement of the cooling capacity.
Twinplex Rev. 1.2 GPU without fittings
Een allround GPU koelblok naar mijn inzien. Ik wil hem op een BFG 7600GS monteren. Als ik naar een DX10 kaart wil upgraden heb ik 3 opties:
- Geen gpu blok nemen en mn gpu op lucht koelen, later een nieuw blok voor DX10 (+mem)
- Dit blok nemen voor deze gpu en dit blok meenemen naar mn DX10 kaart
- Dit blok nemen voor deze gpu en een nieuw blok (+mem) voor mn DX10 kaart
Dit blok koelt nl alleen de core. Een nieuwe (DX10)kaart wil ik dan onderwerpen aan mijn overclock-kunsten. Doe ik er dan verstandig aan om ook het mem te koelen?
Een reservoir wil ik zelf gaan maken, omdat ik niet echt bepaald een reservoir kan vinden dat aan mijn smaak voldoet.
Dit wordt mijn eerste WC, welke ik tegelijkertijd ga aanschaffen met mn nieuwe PC. Ik heb vernomen dat mn geheugen niet op water hoeft gekoeld te worden, omdat ik toch al airflow in mn kast heb vanuit mn rad. Met alle componenten inbegrepen kom ik uit op ongeveer 210 euro. Zijn er nog op/aanmerkingen over dit setje? Componenten die overkill zijn? Componenten die een te zware bottleneck gaan vormen?
DX10 kaarten zullen nog wel in de toekomst liggen, en het is moeilijk te zeggen hoe die gekoeld dienen te worden. Ik neem aan dat we rond die tijd ook het 65nm (of iig kleiner dan de 90nm) procedé mogen verwachten, en daarmee "koelere" GPU's. Het geheugen zal de komende tijd eenzelfde verandering doorgaan (ik meen dat Samsung al naar de 65nm 60nm gaat).Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:26:
Twinplex Rev. 1.2 GPU without fittings
Een allround GPU koelblok naar mijn inzien. Ik wil hem op een BFG 7600GS monteren. Als ik naar een DX10 kaart wil upgraden heb ik 3 opties:
- Geen gpu blok nemen en mn gpu op lucht koelen, later een nieuw blok voor DX10 (+mem)
- Dit blok nemen voor deze gpu en dit blok meenemen naar mn DX10 kaart
- Dit blok nemen voor deze gpu en een nieuw blok (+mem) voor mn DX10 kaart
Dit blok koelt nl alleen de core. Een nieuwe (DX10)kaart wil ik dan onderwerpen aan mijn overclock-kunsten. Doe ik er dan verstandig aan om ook het mem te koelen?
Dus ik zou gewoon concentreren op hetgene dat je nu moet koelen, en hopen dat je volgende kaart het met dezelfde koeling afkan.
[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 08-09-2006 19:36 ]
Zou je een een Aqaustream aanraden. Deze kan je zowel met Aqauaero en met jumpers op de controller van de Aqaustream opwaarderen naar het vermogen van een 1048 (600 l/u).Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:26:
een Eheim 1046 wordt aangeraden, maar ik ga toch liever voor íets meer zekerheid. Een 1048 kost namelijk maar 7 euro meer.
Zover the bottlenecks, heb je alleen met een Flow sensor, maar die heb je er niet bij besteld, dus dat is hier ook niet terzake.
[ Voor 13% gewijzigd door Oxize op 08-09-2006 19:56 ]
En als je een stevige fancontroller hebt kan je hem daarop aansluiten volgens mij
De standaard Laing verwerkt 500l/u. Alleen de opvoer hoogte ligt wat hoger. Zelfs als je een CPU, Chipset en Vga wil koelen heb je genoeg aan de 2.1 meter van de eheim-pompen. Hier komt bij dat die Laing 2x zoveel herrie maken en 3x zoveel wattage geven.
Dikkere slangen = Grote pomp met hogere doorvoer
Dunnere slangen = Kleinere pomp met lagere doorvoer.
Beiden koelen net zo perfect.
[ Voor 6% gewijzigd door Oxize op 09-09-2006 01:11 ]
Ik gaten geboort enz. Monteer ik em ff, haal em eraf.
Zie ik een klein putje in mn kern
Nu ben ik al niet al te rijk en op lening van mn ouders hebk een Asrock mobotje + E6300 gekocht en als VGA een heeel oude radeon 9000. Als ik namelijk geld heb hoef ik alleen een nieuwe GPU.
Nu dacht ik dat ik CS:Source haast niet meer kan spelen maar hij doet het eigenlijk beter
Dus een E6300 met Radeon 9000 64mb doet het beter dan mijn overgeclockte 2.5ghz athlon en 6800LE

Als mn ouders het toestaan bestel ik binnekort een 775 bracket voor mn PQ+
Ik heb wel nog pics van de PQ+, schitterend dingetje, die post ik morgen
edit:
@Oxize, de opvoerhoogte is toch wel meer dan dan 1,90m, wat dacht je van m4.70
[ Voor 4% gewijzigd door Slitch op 09-09-2006 01:00 ]
Eheim 1046/1048: 1.2 tot 2.1 meterSlitch schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:59:
@Oxize, de opvoerhoogte is toch wel meer dan dan 1,90m, wat dacht je van m4.70
Laing DDC-Pomp 12V DDC-1RT: 4,7 meter
Igg bij AC blokken is dit niet nodig. Zie verhaal boven
[ Voor 9% gewijzigd door Oxize op 09-09-2006 01:08 ]
Hoe dunner de slang: hoe meer weerstand, hoe meer druk de pomp moet geven, hoe lager de flow word.
De laing kan meer druk leveren en zal dus een uiteindelijk een betere flow geven.
De heatdump van de Laing is al vrij marginal, die paar watt maken nog geen 0,1 graden uit.
Het water gaat wel vaker door de radiator heen....Als je een sterkere pomp erachter zet wordt het water niet genoeg gekoeld omdat het water te snel door de rad gaat.
Met andere woorden, het maakt geen ruk uit.
Niemand gaat mij vertellen dat een Cuplex XT welke met nozzle's werkt en dus restrictief is niet dol is op pompen die hoge druk leveren....
Slitch: CSS is dol op CPU power
[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 09-09-2006 11:34 ]
MBM lees idd niet de core uit, heb net je prog gerunt en tijdens dual prime worden beide cores 40-41 graden.aramdin schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:04:
Kan best hoor, maar dat weet ik ook niet
Zie ook het Core Temp draadje op XS : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=103639
BTW werkt dat Coretemp echt, ik zit 3graden lager met dat programma!
IDLE 31+30 graden, wtf (op intel stock koeler) wat moet ik dan wel niet op mn wc halen?

edit: stressed 48, maar mn oude athlon weerd stressed rond de 60 (met thermometer gemeten) met een Thermalright + 92mm fan en die heb ik op mn waterkoeling rond de 40 graden stressed @ 2.45ghz gehouden...
Ik kan niet wachten om te gaan OC'en
[ Voor 23% gewijzigd door Slitch op 09-09-2006 12:07 ]
AC heeft dit zelf getest. Maakt geen bal uit of je nu een Pomp van 1200l/u pakt of een Eheim 1048. Ik heb het puur over die blokken van AC, en niet over andere blokjes.Vandread schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:32:
En je verhaal daarboven is gebaseerd op?
Hoe dunner de slang: hoe meer weerstand, hoe meer druk de pomp moet geven, hoe lager de flow word.
De laing kan meer druk leveren en zal dus een uiteindelijk een betere flow geven.
De heatdump van de Laing is al vrij marginal, die paar watt maken nog geen 0,1 graden uit.
Als ik straks klaar ben met mijn setup pak ik mijn oude Hydor (1200l/u) wel even, en zal wel laten zien dat er bijna geen verschil is.
Waaom onnodig meer kosten maken, terwijl een eheim 1046/1048 perfect voor deze setjes zijn. Zelfs kwa wattage en geluid zijn ze stiller (feit). Ik ga verder niet meer replyen op eindeloze dicussies, terwijl AC dit gewoon getest heeft. Weet wel beter.
[Ontopic]
@Slitch: Volgende week komt alles binnen, volgens support
[ Voor 89% gewijzigd door Oxize op 09-09-2006 13:28 ]
Mijn visie:
De Eheim is een pomp orgineel ontworpen voor aquaria en vijvers en door AC een beetje aangepast.
De Laing DDC is door Laing ontworpen voor computers, namelijk het compacte watergekoelde systeem dat standaard in Apple G5's word geleverd.
Je zegt dat AC blokjes geen bottleneck zijn:

Yeah right
Kijk ook even verder dat 3/8inch tubing 3 graden scheelt tov de 6mm slangetjes.
En lees vooral dit:
AC is natuurlijk ook zoooo objectief wat betreft haar eigen systemenThe Cuplex XT CPU waterblock performs very well at relatively low flow rates but will require a pump with more discharge pressure to realize its full potential.

En als het over kosten gaat, ver weg van waterkoeling blijven
[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 09-09-2006 13:38 ]
Weet iemand misschien 'n winkel (in NLOxize schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:06:
[...]
Heb ook nog een leuke powerbutton erbij gekocht met licht voor mijn Lian Li V1200. Past precies![]()
[afbeelding]
Never mind .. 25 euro voor 'n knopje is me toch iets te duur
[ Voor 11% gewijzigd door Pilske op 09-09-2006 13:40 ]
specs:
- cpu : Alphacool NexXxoS XP Bold AMD
- gpu : Alphacool NexXxoS NVXP-3 ATI X1800XL/XT/XT PE Koper + Mosfet Cooler ATI X1800/X1900-Cards Koper-Nikkel
- pomp en res: Alphacool AGB-Eheim 600 Station II
- rad : Alphacool NexXxoS Xtreme II
Dus? Omdat iets niet specifiek ontworpen is voor een bepaald doel kan het hier nog wel net zo goed voor zijn. Ik blijf het maar herhalen, voor een setup met duitse blokjes (Aqua-computer, Innovatek, Alphacool enz enz) is in de meeste gevallen een 1046 al voldoende. De hele flow gekte is pas ontstaan toen iedereen VS blokjes ging kopen waar tuinslang op moest.Vandread schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:32:
Mijn visie:
De Eheim is een pomp orgineel ontworpen voor aquaria en vijvers en door AC een beetje aangepast.
De Laing DDC is door Laing ontworpen voor computers, namelijk het compacte watergekoelde systeem dat standaard in Apple G5's word geleverd.
Tuurlijk een 1046 is "voldoende", een eheim mini is al "voldoende"
Maar als je waterkoeling neemt om "voldoende" koeling te hebben kan je netzo goed geld besparen en voldoende luchtkoeling nemen die practisch netzo stil is en vrijwel even goed koelt

En het is geen flow gekte, het key woord is druk en weerstand
3-4 mm dikkere slangen scheelt 3 graden!
Beter pomp erbij scheelt ook weer 3 graden, heb je het al over 6 graden.....
[ Voor 24% gewijzigd door Vandread op 09-09-2006 13:55 ]
Ik bedoelde ook voldoende als in veel meer winst is er niet te boeken.Vandread schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:52:
Lees de rest van m'n post ook even dan....
Tuurlijk een 1046 is "voldoende", een eheim mini is al "voldoende"
Maar als je waterkoeling neemt om "voldoende" koeling te hebben kan je netzo goed geld besparen en voldoende luchtkoeling nemen die practisch netzo stil is en vrijwel even goed koelt
En het is geen flow gekte, het key woord is druk en weerstand
3-4 mm dikkere slangen scheelt 3 graden!
Beter pomp erbij scheelt ook weer 3 graden, heb je het al over 6 graden.....
3 graden door het gebruik van een andere pomp zal in de praktijk bijna niet voorkomen. (alleen bij absolute top systemen) De 3 graden in de slangdikte is ook zeer afhankelijk van het gebruikte blok. Zoals eerder gezegt zal dit bij Duitse blokken weinig opleveren.
Voor 8 van de 10 mensen is een 1046 dus inderdaad genoeg, want een verschil van een graad ofzo is niet echt van belang. (je vergelijking met luchtkoeling is dan ook een beetje onjuist, aangezien het verschil tussen lucht en water meer dan een aantal graden is)
[ Voor 15% gewijzigd door MF op 09-09-2006 15:24 ]
Voor mensen met een kleine kast kan de Liang wel veel beter zijn omdat ie in een 5,25" bay past wat met een Eheim onmogelijk is. Ik ken iemand met een kast die vrij klein is en die had echt geen plek voor een Eheim, de Liang pomp was bij zijn setup gewoon echt nodig.
Verwijderd
Alphacool Basic Set 240 Rev.3 12Volt
En de Innovatek Basic LC waterkoelingsset
Ik denk zelf dus binnenkort die Alphacool set te kopen, dit vanweg het grotere rad en het naar mijn idee kleinere pompje, wat iets makkelijker weg te werken is (Vraag me af of deze ongeveer hetzelfde presteerd als de Eheim1046).
Het zal dus alleen voor de CPU zijn, geen andere componenten. Zit nu een Big Typhoon op en wil wel graag lagere temps. Iemand ervaring met een van deze sets? Welke zou het beste zijn voor mijn systeem, en zijn er nog andere alternatieven?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 18:47 ]
1
2
3
4
| Eheim 1048 39.90 [1,5 m 600 l/h 10 W, 230 V voor makkelijk gebruik een relais erbij kopen oid)] Een aquastream 12V 74.99 [1.2-2,1m 500 l/h 4.5 - 8W minimaal 10,5v Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T 49.99 [3,7m 420L/h 11 W max in de praktijk vaak meer variabel instelbaar van 6-13,2v Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T/Plus 76.90 [4,7 m 500L/h 18 W max ook vaak meer, een andere top geeft al meer performance ) variabel instelbaar van 6-13,2v] |
Ik zette de laing tegenover de aquastream welke door Oxize werd aangeraden, dus wat de betreft de prijs moet je niet bij mij zijn, ik opper een sterker goedkoper alternatief als je de standaard DDC kiest.
Een sterkere pomp scheelt qua performance zeker 2 zo niet meer graden bij de XT aangezien hij qua eigenschappen sterk lijkt op andere spray/nozzle blokken zoals de TDX Storm etc waarbij het al bewezen is.
Wat wil je nog meer, klein, stil, sterk & goed te betalen, ik snap de pro eheim instelling niet, wat maakt die 10 euro het niet waard? (naast dat je de eheim 1048 ook nog es 230v moet geven)
Ik heb zowel de Eheim 1048 als Laing gehad (de laing heb ik nog steeds) en zou nooooooooit meer terugwillen naar de Eheim. De Laing heeft zich al genoeg bewezen, iedereen op XS forum (dat zijn veelal echte kenners) gebruiken of Iwaki's of Laing pompjes.
Lol, check ook de verschil in head tussen de 1048/Aquastream en de Laing. Als je dalijk meerdere componenten gaat koelen zal je veel baat hebben bij de Laing.
Ik denk dat de Liang in 99% van de gevallen een betere keus isPilatuS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:03:
Voor mensen met een kleine kast kan de Liang wel veel beter zijn omdat ie in een 5,25" bay past wat met een Eheim onmogelijk is. Ik ken iemand met een kast die vrij klein is en die had echt geen plek voor een Eheim, de Liang pomp was bij zijn setup gewoon echt nodig.
Waar ik het echter niet mee eens ben is dat er elke keer gedaan wordt alsof het een gigantisch verschil gaat maken welke pomp je gebruikt. (Vandread is een van de weinigen welke die realistisch is)
De warmtecapaciteit van het Alpacool middel dat ik momenteel gebruik is 4,03J/(gk). (75% water + 25% protec zooi)
Stel je hebt een flow van 0,75 liter per minuut (dat is 45 liter per uur, volledig realistisch voor een pomp. De fabriekswaardes van 600, 900 enz liters haalt je toch niet)
1 liter = +/- 1030 gram
Dus 0,75*1030 = 772 gram per minuut
772g / 60 sec = 12,87 gram per seconde
Er vaanuitgaande dat je 100 watt aan warmte wilt afvoeren zou dat dan op het volgende uitkomen:
100j/4,03J(gk)/12,87 = 1,92 K
met 1,5 liter per minuut zou je dan op het volgende uitkomen:
100j/4,03J(gk)/25,75 = 0,96
Dat is dan dus een verschil van 0,96°C met een verdubbeling van de flow, dat valt dus in het niets en is zeker de moeite niet waard.
Dus pas bij 300 watt af te voeren warmte een verschil van 3°C maakt als je de flow met 100% opvoert. Voor de meeste mensen is de flow dus niet van belang.
Je moet natuurlijk wel een draad netjes uit je kast zien te krijgen wat niet altijd even mooi kan. De oplossing die ik er voor gemaakt heb ben ik best tevreden over.
Flow is idd minder belangrijk, opvoerhoogte aka head wel!MF schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:08:
Dus pas bij 300 watt af te voeren warmte een verschil van 3°C maakt als je de flow met 100% opvoert. Voor de meeste mensen is de flow dus niet van belang.
Dat is op zich wel makkelijk. Daarnaast vergeet je ook heatdump + verbruikt vermoegenPilatuS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:22:
Je kan die 230v aansluiting ook als een voordeel zien, ik doe dat teminste wel. Met het vullen van het systeem vind ik het toch erg handig dat ik de pomp aan kan zetten zonder moeilijk te doen.
Je moet natuurlijk wel een draad netjes uit je kast zien te krijgen wat niet altijd even mooi kan. De oplossing die ik er voor gemaakt heb ben ik best tevreden over.
Toevallig dat je dat even zegt, heb ik net aan zitten klungelen, ik had m'n stroomkabel van m'n eheim1048 namelijk nog gewoon door het rechter zij paneel eruit laten lopen (dus geen zijpaneel aan de rechterkant op de kastPilatuS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:22:
Je kan die 230v aansluiting ook als een voordeel zien, ik doe dat teminste wel. Met het vullen van het systeem vind ik het toch erg handig dat ik de pomp aan kan zetten zonder moeilijk te doen.

daar linksonderin naast de voeding
MF aangezien jij aardig rekentechnisch bent:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=111796
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110402
bereken/interpreteer jij deze waardes es en pas deze toe op je berekening (klopt die 45lpu wel? )
Ik zoek nog representabele eheim resultataten.
[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 09-09-2006 16:38 ]

Edit: Het knopje daar boven is trouwens voor de CCFL's
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2006 16:39 ]
Verwijderd
ben namelijk van plan een Reserator 2 te kopen, en ik zie het niet zitten men X1900XT RAM met alleen maar die kleine koelvinblokjes te koelen
Kan ik niet, want er zitten geen blokken aan/tussen. Want deze reviews geven eigenlijk alleen aan dat de opvoerhoogte vaan de Laing bij het ziekelijke af is. Echter is dit in de meeste waterkoelingssystmen ook van een verwaarloosbaar belang. (let wel icm duitse blokken)Vandread schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:36:
Theorie is leuk maar de praktijk nog leuker
MF aangezien jij aardig rekentechnisch bent:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=111796
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110402
bereken/interpreteer jij deze waardes es en pas deze toe op je berekening (klopt die 45lpu wel? )
Die 45 liter per uur is met een Innovatek HPPS+ gemeten. Hieraan zitten dan VGA, CPU, HDD, BIX3 Radiator en Chipset. En een Laing zal niet dubbelzoveel liters pompen, dus het verschil zal zelfs nog iets kleiner zijn... (als test kan je wel eens een pomp nemen met daaraan alleen een slang en kijken hoe hoog je komt, zet er 1 blokje tussen en je zal je kapot schrikken hoe weinig liters er dan door gaan)
Ik zoek nog representabele eheim resultataten.
Bezeichnung | Druck (Herstellerangabe) | Fördermenge (Herstellerangabe) | Ergebnis 2m Ø10mm |
Eheim 1046 | 0,12 bar | 300 l/h | 4,075 l/min |
aquastream | min 0,12 bar | min 300 l/h | 3,713 l/min |
innovatek HPPS-Pumpe 12V | 0,165 bar | min 300 l/h | 4,796 l/min |
Eheim 1048 | 0,15 bar | 600 l/h | 5,313 l/min |
innovatek HPPS plus 12V | 0,205 bar | min 300 l/h | 4,697 l/min |
Eheim compakt 600 | 0,13 bar | 600 l/h | 4,978 l/min |
Eheim compakt 1000 Pumpstation | 0,2 bar | 1000 l/h | 6,971 l/min |
AP 700 | 0,068 bar | 360 l/h | 4,653 l/min |
AP 900 | 0,25 bar | 900 l/h | 4,668 l/min |
AP 1500, mit Spannungwandler | 0,6 bar | 1500 l/h | 7,205 l/min |
PE 3100 | 0,25 bar | 2800 l/h | 9,989 l/min |
500 TE | 0,10 bar | 500 l/h | 3,613 l/min |
Micra 400 | 0,06 bar | 400 l/h | 3,861 l/min |
Hydor L20 ll Pro | 0,135 bar | 700 l/h | 5,138 l/min |
Cooltek CPS-750 Mark II | ? | ? | 3,748 l/min |
Laing DDC-Pumpe 12V | 0,28 bar | 420 l/h | 5,609/min |
van watercoolplanet.de
[ Voor 69% gewijzigd door MF op 09-09-2006 18:10 ]
Verwijderd
Kan iemand me zeggen wat nou echt een super blok is voor niet meer dan 75 euro?
Watercool Heatkiller rev 2.5 *PUNT*Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:18:
ik ben op zoek naar een heel goed waterkoel blok voor een socket 775 cpu. ik heb veel gezocht voor reviews enz. alleen ze zetten niet echt de blokken tegen over elkaar zeg maar.
Ik heb deze op m'n S939 AMD X2 4200+ zitten; 30 graden Idle met 5 componenten in de loop, ik geloof heilig in dat blok en het kost 50 euro.. (www.pc-cooling.de --> 6,50 bezorgkosten).
Ik ben erg tevreden over mijn Alphacool NexXxoS HP Pro. Dat blok zorgt voor een idle temp van minder dan 30 graden en een stressed temp van rond de 33/35. Dit met een Core 2 Duo E6600 op 3.1GHz.Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:18:
ik ben op zoek naar een heel goed waterkoel blok voor een socket 775 cpu. ik heb veel gezocht voor reviews enz. alleen ze zetten niet echt de blokken tegen over elkaar zeg maar.
Hier verkopen ze dat blok -> http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1903
Zoals je kan zien zit ie ruim onder de 75 euro
Het blokje dat op het plaatje staat op die site klopt alleen niet, de aansluitingen zijn veel groter.
Verwijderd
is de rest van 50 euro dan nog weer beter?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 18:00 ]
Andere merken vragen gewoon een hogere prijs dan Alphacool. Het blokje is opzich ook gemaakt met weinig dingen wat em goedkoper maakt. Als het op mijn kamer redelijk koel is zit ik meestal rond een idle temp van 27 graden. (Ook na 4 uur draaien)
orienteer je eens, kijk op wat duitse sites (www.aquatuning.de is erg goedkoop)
Als je voor prijs prestaties gaat kijk dan naar een ZernPQ+, Heatkiller rev 2.5, alphacool Nexxos XP (bold kan ook) EK Wave, Aquacomputer Cuplex (XT).
Mensen lul maar wat jullie willen over de eheims maar de Liangs blijven beter. Of volgens jullie de temp zoveel scheelt dat ligt idd aan de situatie maar over het algemeen is een hogere druk (en flow) beter dan een lage.
Vergeet niet dat door de lage druk van een eheim de flow ook erg snel afneemt na wat weerstand.
Een liang is niet alleen het beste maar ook vrij goedkoop, al helemaal voor een 12V pomp die je in sterkte kunt regelen. En als je een plexi top pakt dan veeg je eheim al helemaal vd kaart!
Gebruikservaringen zeggen meer dan testen door bedrijven die er baat bij hebben (reviewsites moeten ook hun shit gratis krijgen)
Waar vind je veel profi ervaringen? XS.com
edit: vullen met een liang is heel makkelijk, voeding eruit, pomp aansluiten, 2 pinnetjes op de ATX stekker en hij start (natuurlijk wel een stroomkabel in de voeding
[ Voor 8% gewijzigd door Slitch op 09-09-2006 18:04 ]
Klopt, maar met minder verschil dan de meeste mensen aannemen. (...met Duitse blokken, deze zijn namelijk meestal zo ontworpen dat je ook bij weinig flow eigenlijk het maximale er al uit haalt)Slitch schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:02:
Mensen lul maar wat jullie willen over de eheims maar de Liangs blijven beter.
[ Voor 19% gewijzigd door MF op 09-09-2006 18:18 ]
Die site probeer ik altijd te vermijden
Maaruh, Liang blijft in de buurt van de opgegeven LPU en overtreft de aquastream blijkbaar, prijs/prestatie dus in het voordeel.
Liang: 420lpu haalt 336 lpu
Aquastream: 500l/h max? (hoe hebben ze hem ingesteld?) 222lpu
Lul ben ik ook he

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 09-09-2006 18:22 ]
Verwijderd
welk voltage stock? zou je eens je temps willen zeggen als jij je E6600 op 1.4625 volt zet (ik had hem bij dat voltage op 3.4 ghz)PilatuS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:26:
[...]
Ik ben erg tevreden over mijn Alphacool NexXxoS HP Pro. Dat blok zorgt voor een idle temp van minder dan 30 graden en een stressed temp van rond de 33/35. Dit met een Core 2 Duo E6600 op 3.1GHz.
Hier verkopen ze dat blok -> http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1903
Zoals je kan zien zit ie ruim onder de 75 euro![]()
Het blokje dat op het plaatje staat op die site klopt alleen niet, de aansluitingen zijn veel groter.
want ik wil een nieuw blok kopen omdat ik mijn koelperformance van het blok dat ik nu heb Koolance cpu-300 ondermaats is (met de 775 adapter teminste dan moet ik er zo'n koperen plak er tussen doen wat denk ik het probleem is).
met het door mij genoemde voltage en snelheid met een 3x80mm radiator en een 3x120mm radiator.
Ilde 42
stressed 60!!!
1.6 volt en 3700mhz was het
idle 52
stressed 70+!!!
edit: ik heb er nu een Zalman 7700AlCu op zitten en die doet op E6600, 1.4625 volt, 3400mhz:
idle: 43
stressed: 62
dus een matige lucht koeler die 1 graad heter is dan een set met een 3x80mm radi en een 3x120mm radiator......
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 18:26 ]
Ik kan mij goed voorstellen dat je een ander blok wilt want deze temps zijn echt bagger, helemaal als je kijkt wat je voor rads hebt. Bij mij is ie nu 27 graden idle en rond de 33 of 35 stressed met een 3x120mm rad met 2 Papst 120mm fans op 7 volt. Er zit ook nog een X1900XT in de loop die harder loopt dan een XTX en dus ook aardig wat warmte produceert.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2006 18:28 ]
Klopt (btw geen top site en geen goede tests voor blokken, maar een pomp kan elke dwaas meten en ik kon even geen andere vindenVandread schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:21:
Die site probeer ik altijd te vermijden
Maaruh, Liang blijft in de buurt van de opgegeven LPU en overtreft de aquastream blijkbaar, prijs/prestatie dus in het voordeel.
wat ik al voorspelde, de Laing zal beter presteren maar het verschil zal in temperatuur meevallen.Liang: 420lpu haalt 336 lpu
Aquastream: 500l/h max? (hoe hebben ze hem ingesteld?) 222lpu
nee hoor, iemand die weet waar die over praat het echter niet helemaal met me eens isLul ben ik ook he
Zoals gezegt, het zal wel beter zijn maar het verschil zal meevallen. Dat is ook de reden waarom je b.v. geen HPPS of Aquastream op basis van een 1048 zal vinden maar op basis van een 1046 de flow/druk is voldoende dus waarom iets anders ontwikkelen als het weinig tot geen nut heeft. (german efficiencyen eigenlijk bedoelde ik het puur op de combo van een aquastream met een Cuplex XT (pressure blokje)
Verwijderd
Niemand? (Het gaat hier ook zo hard....)Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:25:
Ik zit nog steeds te twijfelen aan Waterkoeling. Heb nu nog 2 setjes op het oog:
Alphacool Basic Set 240 Rev.3 12Volt
En de Innovatek Basic LC waterkoelingsset
Ik denk zelf dus binnenkort die Alphacool set te kopen, dit vanweg het grotere rad en het naar mijn idee kleinere pompje, wat iets makkelijker weg te werken is (Vraag me af of deze ongeveer hetzelfde presteerd als de Eheim1046).
Het zal dus alleen voor de CPU zijn, geen andere componenten. Zit nu een Big Typhoon op en wil wel graag lagere temps. Iemand ervaring met een van deze sets? Welke zou het beste zijn voor mijn systeem, en zijn er nog andere alternatieven?
Ik zou eerder voor de Alphacool gaan. Die heeft sowieso een beter blok en een rad die dubbel zo groot is.Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:47:
[...]
Niemand? (Het gaat hier ook zo hard....)
Ik ook, de Alphacool set zal (95% zeker) beter presteren.PilatuS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:56:
[...]
Ik zou eerder voor de Alphacool gaan. Die heeft sowieso een beter blok en een rad die dubbel zo groot is.
Verwijderd
edit: van de xp heb je ook nog de light en de bold versie

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 19:39 ]
Verwijderd
PilatuS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:56:
[...]
Ik zou eerder voor de Alphacool gaan. Die heeft sowieso een beter blok en een rad die dubbel zo groot is.
Ok bedankt, wou het ff voor de zekerheid navragen. Het blok wordt denk ik nog vervangen voor een betere versie, even afwachten wat de temps zijn. Eerst maar eens het geld bij elkaar sparen...MF schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:06:
[...]
Ik ook, de Alphacool set zal (95% zeker) beter presteren.
Oeps ik heb de XP BoldVerwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:22:
OK ik ben overtuigd, ik wil een Alphacool blok kopen maar welke is nou weer beter de Alphacool NexXxoS HP Pro of de Alphacool NexXxoS XP? (waarom hebben ze geen reviews van 20 blokken tegelijk ofzo maar alleen 1 blok wat heb ik daar aan elke keer is de test setup enz. anders)
edit: van de xp heb je ook nog de light en de bold versie, lijkt mij dat de XP het beste is want kost de meeste centen of niet (hij is wel lelijk
)?

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2006 20:22 ]
Ik gok trouwens dat de inlet en outlet wat verkleind zijn, leuke is dat wanneer je de laing mod, dus een top inlet maakt, zoals de alphacool/radical tops, dat de perfromance beter word, bij de alphacool ultra top vooral als je de inlet 9 mm opboort, dan stijgen zowel flow als druk.MF schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:34:
Zoals gezegt, het zal wel beter zijn maar het verschil zal meevallen. Dat is ook de reden waarom je b.v. geen HPPS of Aquastream op basis van een 1048 zal vinden maar op basis van een 1046 de flow/druk is voldoende dus waarom iets anders ontwikkelen als het weinig tot geen nut heeft. (german efficiency)
Trouwens, leuk goedkoop setje kopen Dynacore ?
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/42787
Als je toch zit te kijken voor iets van 150 euro, hier heb je alleen nog een holddownplate voor s939 nodig bij csdelft.nl en je bent klaar
Zomaar ideetje hor.
Verwijderd
Tip; deze gebruiker is een reviewer en gebruikt spullen maar 1x voordat hij ze weer verkooptVerwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:23:
Dat is natuurlijk wel betere kwaliteit en zo, alleen wordt dit mn eerst WC setje, en lijkt het me toch beter om met wat nieuws te beginnen. Ook ivm fatsoenlijke garantie. Ik zal iig de V&A in de gaten houden, je weet nooit wat er nog langskomt.
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/56981
Garantie kennen ze bij de meeste waterkoelwinkels nietVerwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:23:
Dat is natuurlijk wel betere kwaliteit en zo, alleen wordt dit mn eerst WC setje, en lijkt het me toch beter om met wat nieuws te beginnen. Ook ivm fatsoenlijke garantie. Ik zal iig de V&A in de gaten houden, je weet nooit wat er nog langskomt.
Daar hoef je het dus niet voor te doen
Edit: Mijn prescottje is op dit moment 24 graden
[ Voor 3% gewijzigd door TEAMIKKE op 10-09-2006 09:01 ]
Verwijderd
bij mij is het buiten warmer dan binne op dit momentVandread schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:11:
[...]
Sta je buiten ofzo?
Ik lees op fora nooit zo precies naar de tempraturen, te veel variabelen die niet kunnen kloppen.
En je bedoelt ook nog idle... dus dan is het helemaal niet boeiend
edit: waarom sta ik boven de message die ik gequote heb
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 11:13 ]
Sta je buiten ofzo?TEAMIKKE schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:00:
[...]
Edit: Mijn prescottje is op dit moment 24 graden
Ik lees op fora nooit zo precies naar de tempraturen, te veel variabelen die niet kunnen kloppen.
En je bedoelt ook nog idle... dus dan is het helemaal niet boeiend
Verwijderd
hopelijk past de gewone XP versie dan wel want ik heb ook een P5W DH, hij is wel een stuk kleinerPilatuS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:20:
Let wel ff op met die Bold dat ie op het mobo past. Bij mijn P5W DH zit er van alles rond de socket waardoor de Bold niet lijkt te passen.
XP: LxWxH, 50x50x17mm
XP bold: LxWxH, 99x62x17mm
Alleen de ene met plexi/acryl whatever en de ander van een nickel plated iets.
Persoonlijk zou ik liever geen acryl/plexi top nemen ivm dit soort gebeuren: aramdin in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ..."
Op zo'n top komt zoveel druk te staan van vastschroeven etc.
Ga niet roepen dat het blokje van aramdin cheap was, dat was het echt niet
[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 10-09-2006 13:03 ]
* Pilske heeft iets nodig om te modden, maar moet nu eerst Huiswerk maken |-)
Dit topic is gesloten.