[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26

Don Quijote

El Magnifico

@Bonbridge. heel mooi. Misschien iets te veel contrast/iets te donker naar mijn voorkeur, maar buiten dat uitstekend. Vooral heel erg mooi hoe de persoon loskomt van de achtergrond. Mooe karakteristiek hoofd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fujiphoto
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:07
Dit is de eerste keer dat ik hier wat post dus ik zou me effe voorstellen,
Ik ben Rein 16 jaar en ik hou dus van fotograferen en dan vooral van straat en mensen fotografie.
@ jd1987
Leuke foto! Zoals andere ook al opmerken ik ben zelf ook niet zo fan van het schuine maar voorderest wel wel leuk!

@ Bonbridge
Mooie foto! Ik vind zelf foto's van oudere mensen vaak mooi omdat hun gezicht soms wat spreekt.

Dit zijn 2 foto's die ik onlangs heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/575/21632764449_f1946408fd.jpg2015-09-29_10-42-48 by Rein Veenstra, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/623/21631582640_70282e25e4.jpg2015-09-29_10-41-23 by Rein Veenstra, on Flickr
Advies graag daar leer ik van ;)

[ Voor 66% gewijzigd door fujiphoto op 30-09-2015 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Beste Rein, zou je ook even wat commentaar willen geven op een paar voorgangers?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• fujiphoto
Oja sorry! Ik zou me reactie aan passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuner_111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 10:34
https://dl.dropboxusercon...foto/Amber%20M%20sm-1.jpg

Geef zeker jullie meningen !

volledige reeks: http://photographybram.com/project/amber-m/

Mvg, Bram

[ Voor 32% gewijzigd door Universal Creations op 05-10-2015 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Even je veel te grote plaatje veranderd in een link. Plaatjes maximaal 800pixel breed. Daarnaast ook even commentaar leveren op een aantal voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:15

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Scherpte lijkt niet 100% op de ogen. Daarnaast staan er betere op je site van die shoot, als je het mij vraagt. Wat is je motivatie om deze hier te delen? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mr Pingu op 05-10-2015 21:25 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianti
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-07-2020
@jd1987: wat een mooie zachte foto!. alleen had hem zelf iets lager geplaatst

@Bonbridge: mooie kleuren en compositie, vind zelf de ogen iets te veel wegvallen in schaduw (en horloge beetje afbreuk doen aan de sfeer)

@fujiphoto: de eerste vind ik te donker... zit geen verschil in de bomen op achtergrond en de silhouette.
tweede vind ik gaaf! naar mijn mening iets te krap gekadert bij de zon

ik heb laatste tijd iets te weinig tijd om te shooten ivm nieuwe studie..

leende een camera van iemand om eeens inflitsen te oefenen, best leuk om te doen, was de eerste keer :) Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5655/21854658510_b4758c8fc7_c.jpg[

[ Voor 9% gewijzigd door Gianti op 09-10-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het ziet er een beetje uit alsof als voyeur in de struiken stond... De belichting is goed verder, maar die out of focus bladeren leiden mij erg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:53

Bonbridge

35-85

@ Gianti, Ik hou wel van de voorgrond onscherpte over het algemeen, maar bij deze vind ik het iets té aanwezig. Haar pose is nu wat raar omdat het een beetje lijkt alsof ze op het blad rust ofzo. Voor de rest wel een fijne DOF en goede belichting.

@ Fujiphoto, De eerste vind ik in zijn geheel maar matig. Een wat rare houding en een verticale foto in combinatie met een silhouette en zwart wit is erg gewaagd.

De tweede foto vind ik een stuk beter, maar ik zou ook bij deze eerder een horizontale foto hebben gezien. Waarom heb je voor zwart wit gekozen? Als ik de wolken enzo zie lijkt het mij in kleur minstens zo interessant.

Nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/665/22045711302_50ceee8580_z.jpgLady Farmers II by Merijn Geurts, on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@fujiphoto. Bij het silhouet vind ik een te groot deel ontbreken, een te groot deel zwart. De tweede foto vind ik een stuk beter en kijkt lekker weg!

@Gianti, persoonlijk ben ik niet zo'n fan van "kijk mij eens sneaky in de bosjes staan" foto's. Niet alleen creepy maar ook vrij afleidend.

@Bonbridge, prachtig met die subtiele zon er in die nog een mooie tint aan de parasol geeft. De lach van haar maakt het plaatje wel compleet vind ik. Misschien zou je hier en daar nog wat meer highlights toe kunnen voegen en wat spelen met (lokaal) contrast om hem zo wat minder neutraal te maken, links is hij vooral wat neutraal, rechts is hij perfect. Je zou dit misschien kunnen doen door ook wat meer licht te creëren bij de mevrouw links, die valt nu wat weg in de schaduw. Persoonlijk als ik mag miereneuken zou ik ook die persoon in de achtergrond nog even weg clonen ;) Sticker van de juf wat mij betreft, top plaat :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge

Bonbridge

35-85

Thanks! Ik heb alleen de rechtervrouw er wat extra uit laten poppen. En het zonnetje achter de plu is nep. Als je echt goed zou opletten zou je al zien dat de schaduw niet klopt t.o.v. de zon. Ik wilde eigenlijk wat je al zei iets meer hooglichten in de foto's hebben om hem wat spectaculairder te maken, dat heb ik dus met het nep-zonnetje gedaan ;) Hij is met de 85LII geschoten op f/2.2 uit mijn hoofd, vandaar de lekkere overgang maar toch ultieme scherpte.

Ik vind zelf het achterste mannetje niet storen, ik vind het eerder jammer van de fles van de andere mevrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een mooie foto, maar het nepzonnetje is me wel te nep. Dat effect moet op zich ook wel haalbaar zijn met de nepzon op de juiste plek. Oftewel het aansterken van het aanwezige licht.

Is het stickervel van de juf al bijna leeg Maarten? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik vind dat je er aardig mee weg komt met die nep zon ;) Het was mij zo snel niet opgevallen maar de "mist" daar helpt ook wel een beetje mee denk ik en is het niet zo moeilijk te faken.

offtopic:
Bijna, heb er nog een paar voor wie lief zijn :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Gianti , net ff teveel groene waas naar mijn zin. Ondanks dat toch een interessante foto !
Bonbridge.. De nepzon komt idd goed overheen met de schaduw op de foto. Mooie plaat.

Vandaag met de kinderen in de duinen wat foto's gemaakt.. Voor het familieboek.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/647/22092980769_c66b87a6d8_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/688/22290560241_45e4f95a66_c.jpg

Groot en meer op :
https://www.flickr.com/photos/lasteraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wat me erg stoort op je website is het feit dat veel portret-georiënteerde foto's gewoon zo zijn gecropt dat het gezicht van je model totaal niet zichtbaar is in miniatuurweergave. Zitten verder wel prima platen bij, hoewel je er echt zo uitpikt waar ze zich op haar gemak voelt en bij welke niet. Vooral op de wat spontanere foto's lijkt je model veel lekkerder in haar vel te zitten, de geposeerde zijn qua gezichtsuitdrukking wat geforceerd.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lasteraar: Dat zijn prima foto's voor in het familieboek! Toch een paar puntjes die ik anders gedaan zou hebben. De witbalans is naar mijn smaak wat te warm en ik zou in dit geval bij beide de uitsnede zo maken dat de personen in het midden van de foto staan. Bij de tweede is het dat namelijk nu net niet en bij de eerste raak je dan die niet zo mooie boomstam wat meer kwijt.

Laatst op de 91e verjaardag van mijn opa geweest en een poging gedaan hem wat leuk op de foto te krijgen, maar dat viel me nog niet mee. Deze is nog wel aardig gelukt, alleen vind ik het zelf achteraf niet zo mooi dat hij met dat kwastje nu doet alsof hij aan het schilderen is. Ik vind het wat te gemaakt ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5763/22655638192_853c3e7337_c.jpgopa 91 jaar by Hans Jellema, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Licht op je opa is heel mooi :)

Alleen zou ik de schaduwen wat ophalen, want zeker het schilderij is wel erg donker. Zo donker zelfs, dat het me niet opgevallen was dat hij aan het schilderen was (of deed alsof). En het lijkt me niet dat hij in het donker schildert :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Licht is mooi idd. Alleen zou ik waar ie op schilderd (of doet alsof) ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vind ik al beter inderdaad, alhoewel het er ook nog wel ietsje tussenin zou mogen zitten van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:00
Het licht valt inderdaad mooi. Ik ben het er wel mee eens dat de houding een beetje te geposeerd over komt. De wijzerplaat van de klok vind ik overigens niet storend donker, je kunt duidelijk zien wat het is en het draait uiteindelijk om je opa, die nu mooi uitgelicht is.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Hij is in ieder geval bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij moet je een deurtje verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge

Bonbridge

35-85

@ HMJ, Ik vind dit echt wel een heel toffe foto, het licht is mooi en het sfeertje is ook goed, vooral door de klok denk ik. Hij oogt alleen niet zo heel scherp, op het kleine formaat lijkt hij zelfs wat korrelig ofzo.

@ Lasteraar, Mij stoort nu het kleine diafragma/ te scherpe achtergrond. De takken aan de zijkant zijn nu te aanwezig naar mijn mening (vooral bij foto 2). Ook een tikje warm, verder staan hun er wel leuk op.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/716/22103733993_055c6e5ce2_z.jpgThe Steelworker by Merijn Geurts, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HMJ: Mooie foto van een mooie setting. Het licht is inderdaad erg aangenaam. Ik vind de donkere versie beter, omdat daar het licht beter in uitkomt. De belangrijke dingen worden grotendeels benadrukt. Het kwastje stoort me verder niet. Het zo zomaar ook een schroevendraaier kunnen zijn of een ander stuk gereedschap. Of hij gebruikt het om de wijzerplaat af te stoffen, of om iets aan te wijzen terwijl hij erover vertelt. Als je niet weet dat het geposeerd is valt het niet op. IMHO verdient deze foto nog wel wat subtiele plaatselijke aanpassingen. Sommige delen zijn inderdaad iets te donker (met name de wijzerplaat, de klok en delen van het jasje). Ik zou dit lokaal wat meer belichten ipv alle schaduwen opentrekken. Daarnaast is het licht overal mooi zacht, behalve op het gezicht, met name de linker wang. Is het mogelijk deze highlights nog wat bij te stellen zodat het geheel zachter overkomt?

@Bonbridge: Mooi shot met fijne sfeer. Apart ook dat hij naar je kijkt, en niet naar waar hij mee bezig is terwijl de vonken hem om de oren vliegen. Ik zou hem misschien iets krapper kaderen, zodat de metaalwerker wat groter in beeld komt. En het lampje rechts wegcroppen? Achteraf zou een langere sluitertijd misschien een mooier effect hebben gehad vanwege de vonkjes. Maar ik schat zo in dat het niet makkelijk wordt om nog even terug te gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

'The Steelworker' is zeer zeker een sfeervolle foto. Maar de 'worker' is wel erg klein in beeld. Iets prominenter had wel gemogen. Nu trekt de vonkenregen erg veel aandacht van de donkere man weg.

Tja, is dit een portret van een mens? In ieder geval geen levend ;) exemplaar:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3708/11016521786_e8dbacf88d_c.jpgWeird03 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bonbridge schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:16:
@ HMJ, Ik vind dit echt wel een heel toffe foto, het licht is mooi en het sfeertje is ook goed, vooral door de klok denk ik. Hij oogt alleen niet zo heel scherp, op het kleine formaat lijkt hij zelfs wat korrelig ofzo.

@ Lasteraar, Mij stoort nu het kleine diafragma/ te scherpe achtergrond. De takken aan de zijkant zijn nu te aanwezig naar mijn mening (vooral bij foto 2). Ook een tikje warm, verder staan hun er wel leuk op.

[afbeelding]The Steelworker by Merijn Geurts, on Flickr
Mooie foto, maar mij stoort de chromatic abberation op de vonken een beetje. Misschien kan je dat nog wegwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ehtweak: Ik vind het maar een vaag plaatje, amar daarom niet minder (of JUIST) geslaagd. Wel een beetje krap aan de bovenkant. Verder interessant onderwerp en spannend licht! :)

Zelf vond ik deze nog in een donker hoekje van mijn schijf. Dikke twee jaar geleden geschoten op Noorderlicht. Ik heb geen idee wie dit is, maar hij kwam naar me toe toen ik met mijn camera + flits aan het kloten was. Geen idee meer wat we hebben besproken, maar ik weet nog wel dat we beide niet bepaald nuchter meer waren. Ondanks dat vind ik het toch een aardige plaat geworden.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5770/22137581504_f67a34f982_c.jpgStranger at a Festival by Sytse Zijlstra, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:39:
@ehtweak: Ik vind het maar een vaag plaatje, amar daarom niet minder (of JUIST) geslaagd. Wel een beetje krap aan de bovenkant. Verder interessant onderwerp en spannend licht! :)

Zelf vond ik deze nog in een donker hoekje van mijn schijf. Dikke twee jaar geleden geschoten op Noorderlicht. Ik heb geen idee wie dit is, maar hij kwam naar me toe toen ik met mijn camera + flits aan het kloten was. Geen idee meer wat we hebben besproken, maar ik weet nog wel dat we beide niet bepaald nuchter meer waren. Ondanks dat vind ik het toch een aardige plaat geworden.

[afbeelding]Stranger at a Festival by Sytse Zijlstra, on Flickr
Ik vind het wel een mooie krachtige foto, helaas is het formaat op flickr ook max 800x* dus valt hij een beetje weg op mn 30" monitor.

De volgende in de reeks..... B)
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/759/23495811260_f0cfa782b3_z.jpg
Jaar geleden al geschoten en helemaal vergeten....tot vandaag.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Die 800px is vanwege de ultra lelijke verscherping die Flickr er anders overheen gooit.
Die reeks van jou blijf ik gaaf vinden. Wel apart nu ik zie dat zijn vingers over de rand gaan. Ik dacht altijd dat dat gewoon de rand van het beeld van een fish eye was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:41:
Dank je! Die 800px is vanwege de ultra lelijke verscherping die Flickr er anders overheen gooit.
Die reeks van jou blijf ik gaaf vinden. Wel apart nu ik zie dat zijn vingers over de rand gaan. Ik dacht altijd dat dat gewoon de rand van het beeld van een fish eye was!
;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fujiphoto
Sytsuuh
Leuke foto! Ik vind die bokeh ook mooi

Guttuguttegut
Origineel bedacht!

Laatst was ik in de studio en dit was een poging van een zelf portretje met de timer op 10s Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1477/23923823362_c2b90b6065_c.jpgzelfportret-z-w-0434 by Rein Veenstra, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door fujiphoto op 29-12-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Ik vind het een mooie foto.
Wellicht had ik zelf de foto minder krap genomen, maar dat kan ook je keuze geweest zijn.
En een klein beetje licht onder de kin en misschien de ogen (reflectortje?).

Ik zou de twee witte stofjes/pixels/highlights in de lucht links nog even weg shoppen.

Ik vind het wel wat hebben zo ton sur ton :) d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Een portret van mijn broertje;

Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/Freddy_Onderstal/image_zpse3cam8ng.jpeg

Volledig formaat: http://imageshack.com/a/img911/8879/ZhHY58.jpg

(Edit: watermerk kleiner gemaakt en scherpere foto. Tinypic heeft niet de beste kwaliteit voor uploads)

[ Voor 72% gewijzigd door freddyathlon op 01-01-2016 13:55 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Mooie foto en leuk lijnenspel met je signature, zo stoort die een stuk minder. :)

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:06
@fujiphoto, goed gelukte foto wat mij betreft!
@freddy, De signature is leuk gedaan inderdaad. Kan ook wel een beetje afleiden van de foto zelf.

Hier een portret die ik onlangs geschoten heb:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/770/22305312285_e98c02da4d_z.jpgMelvin & Joana by Jeroen Feith, on Flickr

don't mind me

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@freddyathlon: ik wil niet vervelend zijn maar die foto is wel heel erg onscherp, dat moet toch echt (veel) beter kunnen

@JeroenF: Joana is missing ;)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Vishari Beduk schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:58:
@freddyathlon: ik wil niet vervelend zijn maar die foto is wel heel erg onscherp, dat moet toch echt (veel) beter kunnen
Heb je alleen de versie op dit forum bekeken of ook op de link naar origineel geklikt?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik had in eerste instantie ook het idee dat 'ie niet goed scherp was. Op de grotere versie valt dat redelijk mee, maar ik zie vooral een muddy foto door de ruis, waardoor er weinig detail over blijft. En dat zorgt ervoor dat 'ie niet scherp oogt.

En ik ben het allesbehalve eens met Jolke, ik vind je signature echt 5 keer te groot, het neemt gewoon letterlijk 1/3e van je foto in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Hahn schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:42:
Ik had in eerste instantie ook het idee dat 'ie niet goed scherp was. Op de grotere versie valt dat redelijk mee, maar ik zie vooral een muddy foto door de ruis, waardoor er weinig detail over blijft. En dat zorgt ervoor dat 'ie niet scherp oogt.

En ik ben het allesbehalve eens met Jolke, ik vind je signature echt 5 keer te groot, het neemt gewoon letterlijk 1/3e van je foto in...
Ik heb het watermerk aangepast. De tekst kleiner gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De lijnen blijf ik flink afleidend vinden. Verder moet je doen wat je zelf wilt, als jij het een mooi watermerk vindt of nodig vindt, laat het vooral staan. Ik laat enkel weten dat ik het zonde van een foto vind als het eerste wat opvalt het watermerk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Fijne foto JeroenF, alleen jammer van die man in de achtergrond. Dat leidt net wat af van de plaat.

Ik heb vandaag weer wat met mijn nieuwe flitser set-upje gemaakt. Baby + flitser + MF lens = wel heel veel out-of-focus en dichte ogen foto's :+ Gelukkig zitten er ook een paar hele leuke bij:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1681/24029880841_b507b13cb1_c.jpgJoas Lowkey Shoot-1 by Jeroen Diks, on Flickr

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuke foto en leuk mannetje, z'n koppie is goed belicht, maar z'n lichaam valt al heel snel in het donker. Niet heel erg op zich, maar een beetje onderscheid tussen z'n armen en het zwarte zou 'm wat mij betreft wel beter maken.

En ik blijf erbij dat babyfoto's vaak beter uitkomen op een witte achtergrond, dan op een gitzwarte achtergrond, wat het al snel een beetje grimmig kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:08:
En ik blijf erbij dat babyfoto's vaak beter uitkomen op een witte achtergrond, dan op een gitzwarte achtergrond, wat het al snel een beetje grimmig kan maken :)
Het is wat klassieker voor portretten. Bij een witte achtergrond krijg je wat meer een sfeer van productfotografie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Guitig koppie. MF-Lens zegt me niets, alleen je Depth of field is te klein. Daardoor is er weinig scherp, ook op deze foto. Vergelijk maar z'n kin met zijn voorhoofd. Had je op gelijke ooghoogte gezeten en recht voor geschoten dan had je dat enigszins kunnen compenseren, alleen blijft je dof te krap. Daarnaast had een foto op ooghoogte je compositie versterkt. Nu zie je z'n beentjes als wazige vlek achter zijn linkeroor.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
freddyathlon schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:09:
Een portret van mijn broertje;

(Edit: watermerk kleiner gemaakt en scherpere foto. Tinypic heeft niet de beste kwaliteit voor uploads)
@freddyathlon: Opzich een prima portret, echter zit er wel wat ruis in de foto en ik mis wat scherpte. Welk diafragma en ISO heb je gebruikt, want het komt mij over alsof je licht tekort kwam. Ik zou de ogen ook een tikje lichter maken. Ook misschien een beetje krap afgesneden aan de onderkant.
Daarnaast ben ik geen fan van overduidelijke watermerken/signatures in het algemeen, want ze leiden af van hetgeen wat je wil (laten) zien: de foto.
Als je een watermerk wil blijven gebruiken (want ik kan snappen dat je de bekendheid van jezelf wil vergroten) haal dan op zijn minst het copyright logo weg. Dat heeft namelijk geen enkel praktisch voordeel, en komt misschien zelfs amateuristisch over.
JeroenF schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:22:
@fujiphoto, goed gelukte foto wat mij betreft!
@freddy, De signature is leuk gedaan inderdaad. Kan ook wel een beetje afleiden van de foto zelf.

Hier een portret die ik onlangs geschoten heb:
@JeroenF: Ik vind het jammer dat de persoon niet helemaal in het midden van de foto staat, en dat er nog iemand achter staat. Als die twee factoren er niet waren, en je op 55mm had geschoten dan was het waarschijnlijk een erg sterke foto geweest.
jd1987 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:04:

Ik heb vandaag weer wat met mijn nieuwe flitser set-upje gemaakt. Baby + flitser + MF lens = wel heel veel out-of-focus en dichte ogen foto's :+ Gelukkig zitten er ook een paar hele leuke bij:
@jd1987: Ik ben geen fan van baby's omdat ik ze over het algemeen gewoon niet mooi vind ... zo ook bij deze :P Ik vind de foto over het algemeen vrij donker, ik zou de schaduwen wat meer proberen op te lichten zodat het minder duister/donker lijkt. Baby's zouden lief, schattig, mooi, vrolijk, etc moeten zijn, en daar zou ik meer licht bij verwachten.
Daarnaast sluit ik me bij me voorgangers aan, als je op ooghoogte had gezeten dan had je meer scherp gehad en had je misschien ook een leukere/natuurlijkere blik kunnen fotograferen.
En misschien twijfel ik over de huidskleur, het is volgensmij nogal rood en dat is iets wat bij baby's kan voorkomen maar ik weet niet of ik dat op een foto mooi vindt ... (misschien het rood verminderen of een zwart/wit versie die beter uitkomt?).

En vervolgens nog een foto van mij, door mij:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3822426/DSC_0119-Edit-Edit-2.jpg

Ik wil portretten gaan doen, maar daarvoor ben ik eerst wat belichting/houding/etc aan het uitproberen om te kijken wat werkt. Dus graag feedback op dingen zoals pose/belichting/houding/afsnijding/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Wil je foto's nemen van modellen die Deo aanprijzen? Was mijn eerste indruk.

Vind de houding dus niet fantastisch, mede omdat de rechter onderkant daardoor een zwart gat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik vind de toning / belichting opsich wel oké. Het heeft een beetje die vlakke stijl (vooral te zien aan de rechter arm, voor hem links), iets waar je net van moet houden maar ik ben wel fan.

De houding vind ik minder en idd. prima voor een deo reclame :Y) Het is bijna een beetje een houding die je in een shoot met een topatleet zou gebruiken, maar dan ook nog wel iets anders.

Qua bewerking/schieten zou je naar mijn mening wel wat meer op de losse haren moeten letten. Nu steekt er een hele pluk uit. Dit hoeft niet helemaal strak te zijn maar dit is wel wat overdreven vind ik, zonder dat het bijdraagt aan de look. Met de nabewerking is daar vaak nog wel wat aan te doen, het hebben van meerdere shots helpt daarbij, daar kun je dan makkelijk delen uit gebruiken die wel goed zijn bijv. Maar goed, ik weet niet hoe photoshop savvy je bent :) De moeite waard om hier aandacht aan te besteden in ieder geval, zeker met dit soort shots gaat een groot deel van je tijd in de nabewerking zitten.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Ik ben vrij atletisch/sportief hoor ;) maar een shot voor een deo reclame was nog niet in me opgekomen. Ik zal een Rexona logo aan de rechter onderkant plaatsen om de ruimte op te vullen en het shot meer context te geven :p

Maar goede tips wat dat betreft. Ik ben het inderdaad niet gewend om voor de camera te staan, ik zal het qua houding de volgende keer wat meer basic/standaard/veilig houden.

[ Voor 8% gewijzigd door ImmortalSoul op 07-01-2016 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Oh ga alsjeblieft niet direct op safe spelen door wat reacties hier. Pak de kritiek op en ga er wat mee doen, blijven proberen!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Precies. Juist experimenteren. Boeien als een foto wat minder mooi uitvalt.
Voor een eerste foto (zeg maar) vind ik het al heel goed!
En met veilig zitten a) ontspring je de middenmoot niet en b) ontdek je misschien niet je eigen stijl.

Ik ben benieuwd hoe je het belicht hebt? Kan je dat toelichten?
(ik zie een catchlight, alleen 1 flitser? of is dat een raam?)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
@ventieldopje, Ik ga zeker wat doen met de kritiek. Het is (gelukkig) ook nooit mijn doel om uiteindelijk voor de camera te blijven staan als model. Dat doe ik voornamelijk om met dingen zoals belichting te experimenteren.

@Rinaldo, Ik heb een zelfgemaakte ringlight van karton, ductape, bakpapier en 2 meter ledstrip. Deze kan ik als ringlight gebruiken, maar ik heb hem bij deze foto op een microfoonstatief gezet en een beetje a la rembrandt gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ImmortalSoul schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:19:
@ventieldopje, Ik ga zeker wat doen met de kritiek. Het is (gelukkig) ook nooit mijn doel om uiteindelijk voor de camera te blijven staan als model. Dat doe ik voornamelijk om met dingen zoals belichting te experimenteren.

[...]
Of je nou voor of achter de camera staat maakt niet uit, het is best handig om wat van poseren te weten. In het geval dat je voor de camera staat weet je dat dit niet zo'n succesvolle pose is, in het geval dat je áchter de camera staat weet je dat ook en kun je het model aansturen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens vorige maand heb ik een jonge meid leren kennen, die leuke dingen kan met grime, make-up, body-paint e.d. Ik had haar toegezegd dat we samen gingen werken en dat hebben we vandaag gedaan. Het was de eerste keer, dus het is vooral elkaar leren kennen van elkaar leren wat je mooi vindt en wilt. Het resultaat ben ik echter prima tevreden over (al is dit waarschijnlijk niet de final edit):

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1460/24077615959_3ba0fb52f8_c.jpgRoses are... by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45
Hij mag van mij wat luguberder inderdaad.

Scherpte etc. is gewoon prima. Daar valt weinig over te zeggen.

Hij is dus alleen wat te licht voor een doodshoofd.

* PdeBie is overigens jaloers op mensen die zo kunnen schminken. Komt zelf nooit verder dan een clown of pierrot

[ Voor 26% gewijzigd door PdeBie op 18-01-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Hij mag van mij wat luguberder inderdaad.
Dat !
Hij is nu iets te licht en duidelijk zeg maar.. En neem de volgende keer ook een échte roos. Want doordat de kwaliteit v/d foto zo danig goed is zie je ook goed dat het een neppert is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@ImmortalSoul, je plaatje is kaduuk ;)

@Woutoud, gaaf shot! Je ziet die stijl wel erg vaak, ook in tattoos tegenwoordig. Volgende keer wel een échte roos gebruiken, deze is wel heel duidelijk nep :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zpNfiNSTZN0IV1od6qmjWKq1/full.jpg
1Ds III, 85mm, 1/125s f/1.2 ISO 800
Model: Myrna Moonstruck, MUA: Ashley Design Make-up Artistry, Kleding: Sinister

Laatste shoot van afgelopen jaar na een tijdje geen shoots gedaan te hebben ivm. werk. Voor deze dame maak ik altijd wel tijd :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 24-01-2016 00:47 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mooie sfeer (beetje duister sprookje), licht op haar gezicht vind ik mooi qua schaduw. Het licht op de achtergrond voegt wat context toe, maar eigenlijk is de achtergrond net te blurry om echt iets toe te voegen. Foto mag ook best een 1/3-1/2 stop lichter.
Al met al een zeer geslaagde foto van een mooie dame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ventieldopje schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:46:
@ImmortalSoul, je plaatje is kaduuk ;)

@Woutoud, gaaf shot! Je ziet die stijl wel erg vaak, ook in tattoos tegenwoordig. Volgende keer wel een échte roos gebruiken, deze is wel heel duidelijk nep :+

[afbeelding]
1Ds III, 85mm, 1/125s f/1.2 ISO 800
Model: Myrna Moonstruck, MUA: Ashley Design Make-up Artistry, Kleding: Sinister

Laatste shoot van afgelopen jaar na een tijdje geen shoots gedaan te hebben ivm. werk. Voor deze dame maak ik altijd wel tijd :*)
Mooi portret, lekkere toning. Ik houd er wel van.
Als ik wat opbouwende kritiek zou willen geven, dan zou ik zeggen dat ik net geen soep kan maken van de omgeving. Ik zie teveel omgeving om het niet mee te tellen, maar te weinig omgeving om er iets van te snappen. Iets meer plaatsbepaling/settingbepaling vind ik bij dit soort shots wel werken :)

edit: Lol, UC en ik posten binnen 3 seconden van elkaar met nagenoeg dezelfde inhoud :P

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 24-01-2016 16:33 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Woutoud: hoeft niet luguberder, lijkt me prima zo, past goed bij de zuid-amerikaanse ideeën van schedels.

@Ventieldopje: beetje donkere foto, alhoewel dat waarschijnlijk ook wel de bedoeling was en wel bij de sfeer past. Wel iets dat me stoort is dat haar huid wat onscherp lijkt. Iedere keer als ik naar haar rechteroog kijk (links op de foto), lijk ik wat onscherpte te zien. Haar oog zelf is scherp als ik er echt op focus, maar toch krijg ik een indruk van onscherpte van alles om haar oog heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

henkie196 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:21:
@Woutoud: hoeft niet luguberder, lijkt me prima zo, past goed bij de zuid-amerikaanse ideeën van schedels.

@Ventieldopje: beetje donkere foto, alhoewel dat waarschijnlijk ook wel de bedoeling was en wel bij de sfeer past. Wel iets dat me stoort is dat haar huid wat onscherp lijkt. Iedere keer als ik naar haar rechteroog kijk (links op de foto), lijk ik wat onscherpte te zien. Haar oog zelf is scherp als ik er echt op focus, maar toch krijg ik een indruk van onscherpte van alles om haar oog heen.
Hmm, dat komt omdat hij geschaald is van 21mp naar 1200px langste kant. Ondanks uren PS (geen FS, puur DnB en clone) is de structuur van de huid gewoon nog aanwezig. Als er nou een goede vorm van DRM was zonder zichtbaar te zijn dan had ik graag de volle resolutie gedeeld, voor nu kan ik wel een 100% crop plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hdlbA9OFe9ANscMLCMLOT6QV/full.jpg

Zoals je misschien ziet is er nog wel wat werk om te doen qua color correction maar tijd dringt en het is voor nu niet voor print, puur voor web.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Woutoud: Mooi expressief. :) Had ook graag wat dramatischer toning gezien!

@Ventieldopje: Ik vind de achtergrond eigenlijk juist wel passend, en de highlights in het gezicht in combinatie met de haarkleur trekken genoeg aandacht om de achtergrond niet te laten afleiden. Nice! :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1674/24788977575_a231c29737_c.jpgAylin-HQ-5339 by Sabine Metz, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Eerst mijn commentaar. Ik heb totaal geen ervaring met portretfotografie behalve dan af en toe wat kiekjes van de familie.

@Ventieldopje: fijne sfeer, de mysterieuze achtergrond stoort mij niet en voegt in mijn optiek wat toe.
@alerion: de foto heeft iets sensueels. fijne toning, licht onpersoonlijk.

Een foto van mijn zoontje tijdens een wandeling.
[Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1670/24466205649_be574024dc_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Alsatian, leuke blik, kijkt echt alsof hij een hele tocht er op heeft zitten :) Vind hem ietsjes aan de krappe kant, zeker aan de bovenkant maar hij mag ook in zijn geheel wel wat ruimer.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die van Ventieldopje vind ik mooi en sfeervol en met lekker klassiek licht gebruik, ik hou hier wel van. Als klein detail puntje had ik de compo liever echt centraal gezien of juist meer uit het midden, valt er nu net tussen voor mij.

Die van Alerion is mooi ingetogen en originele pose al stoort voor mij de achtergrond wel ietsie.

De foto van zoonlief zou denk ik nog wel wat fijner kijken voor mij als ie iets lichter / helderder wordt gemaakt in nabewerking. Op mijn monitor oogt het nu wat grijs (al zit er een mooie kleur in de lucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Alsatian schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:59:
Een foto van mijn zoontje tijdens een wandeling.
[afbeelding]
Kan aan mijn monitor liggen, maar op mij komt deze foto nogal grijs/grauw over. Niet de toning die je verwacht, bij een jong kind. Nabewerking kan hier waarschijnlijk wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties. Helaas had ik niet meer ruimte om de foto maar ik geprobeerd hem wat lichter te krijgen. Had de bewerking iets donkerder gelaten vanwege het weer. Hier de nieuwe versie.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1690/24221150103_f68f53100d_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:55:
@Woutoud: Mooi expressief. :) Had ook graag wat dramatischer toning gezien!

@Ventieldopje: Ik vind de achtergrond eigenlijk juist wel passend, en de highlights in het gezicht in combinatie met de haarkleur trekken genoeg aandacht om de achtergrond niet te laten afleiden. Nice! :)

[afbeelding]Aylin-HQ-5339 by Sabine Metz, on Flickr
Mooi meisje, maar dat heeft verder niet zoveel met de foto te maken. Maar die vind ik niet zo goed.
Ff op je flickr gesnuffeld en daar staan natuurlijk veul betere foto's dan d'n deze.

Die scheef lopende raamlijn had er van mij niet op gehoeven. Verder is de houding + het standpunt van de foto ook niet echt je van het. Dan zijn al die andere van haar veel leuker.

Daarom ook apart dat je juist deze post. Wellicht omdat het iets anders is dan wat je normaal maakt. Maar hier krijgt het imho een hoog 'zo kan ik het ook' gehalte van. Bij je andere foto's dus niet.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Heel mooi, ik bewonder jouw werk.
En het is interessant dat jij altijd iets eigenwijs doet (wat de gemiddelde tweaker weer niet kan waarderen).
Alleen vind ik het niet zo handig om Marijn de Wijs als copyright owner op te geven.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, dat is mis gegaan bij het importeren! Ik heb een beeldbewerkingsklus voor haar gedaan en er blijkbaar niet op gelet dat dat daar blijft staan. Dankjewel voor je opmerkzaamheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Stelletje exif warriors hier :+
Lasteraar schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:19:
[...]

Mooi meisje, maar dat heeft verder niet zoveel met de foto te maken. Maar die vind ik niet zo goed.
Ff op je flickr gesnuffeld en daar staan natuurlijk veul betere foto's dan d'n deze.

Die scheef lopende raamlijn had er van mij niet op gehoeven. Verder is de houding + het standpunt van de foto ook niet echt je van het. Dan zijn al die andere van haar veel leuker.

Daarom ook apart dat je juist deze post. Wellicht omdat het iets anders is dan wat je normaal maakt. Maar hier krijgt het imho een hoog 'zo kan ik het ook' gehalte van. Bij je andere foto's dus niet.
O-)
Als het een hoog 'zo kan ik het ook' gehalte heeft, dan willen we het ook zien natuurlijk ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Ventieldopje op 07-02-2016 14:45 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Alsatian schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:24:
Bedankt voor alle reacties. Helaas had ik niet meer ruimte om de foto maar ik geprobeerd hem wat lichter te krijgen. Had de bewerking iets donkerder gelaten vanwege het weer. Hier de nieuwe versie.

[afbeelding]
Sorry Alsatian, helemaal vergeten te reageren! :X

Vind hem inderdaad al heel wat frisser ogen nu hij wat lichter is. Niks te doen aan de crop maar dat is misschien voor de volgende keer iets om mee te nemen :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ventieldopje schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:20:
Stelletje exif warriors hier :+

[...]

Als het een hoog 'zo kan ik het ook' gehalte heeft, dan willen we het ook zien natuurlijk ;)
i wish :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dan snap ik nog steeds niet goed wat je met die opmerking bedoeld, verklaar je nader :Y)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:17
@Ventieldopje: Heerlijke sfeervolle foto, krijg er een beetje "Game of Thrones" gevoel bij, als iemand snapt wat ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 16-09 20:43
Poeh, nivo ligt hoog op deze pagina! Stuk voor stuk mooie portretten waarbij Alerion ook nog een origineel standpunt heeft gekozen. Heel fraai allemaal!

Heb zelf dit weekend mijn eerste 'shoot' gedaan met een model plus 2 softboxen. Voor mij was het allemaal nog wat onwennig.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1481/24650267929_84d8efe840_z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ChrisLNFF op 15-02-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Mooie belichting. Genoeg detail ook nog in het haar.

Twee dingen die mij in de gauwigheid opvallen: doordat ze zwarte kleding draagt, valt dat samen met de achtergrond. Op haar linkerschouder (voor ons dus rechts) valt het mee omdat het haar daar valt. De andere kant stoort mij op de een of andere manier.

Verder is haar rechteroog (voor ons dus links) deels bedekt.

Ik hoop nog meer van je te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Als dit je eerste shoot is ben ik benieuwd naar wat je nog meer gaat fabriceren. Ik vind hem erg netjes!

Details als het rechteroog wat iets bedekt is en de wegvallende schouder zijn inderdaad puntjes voor de volgende keer, maar voor de rest helemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Ik ben wel benieuwd naar wat jullie stoort aan het missen van de schouders?
Ik vind de lichte bontmuts, het lichte haar en gezicht een krachtig effect hebben op deze low key foto...
Door de lijnen van de muts word ik direct naar de ogen van het onderwerp getrokken, het haar kadert netjes in. Ik zie eerlijk gezegd niet wat haar schouders daaraan toe te voegen hebben. Ik laat me in deze graag voorlichten in mijn eigen onkunde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Iedereen bedankt voor de comments, top! Heb zelf een vignet toegepast omdat ik zelf de schouders niet wilde zien, is meer mijn stijl zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind het echt een prachtig portret van een schitterende vrouw... De andere twee versies op je Flickr ook trouwens... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Karel V schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:18:
Ik ben wel benieuwd naar wat jullie stoort aan het missen van de schouders?
Ik vind de lichte bontmuts, het lichte haar en gezicht een krachtig effect hebben op deze low key foto...
Door de lijnen van de muts word ik direct naar de ogen van het onderwerp getrokken, het haar kadert netjes in. Ik zie eerlijk gezegd niet wat haar schouders daaraan toe te voegen hebben. Ik laat me in deze graag voorlichten in mijn eigen onkunde :)
Is geen onkunde hoor, maar voor mijn gevoel zweeft er nu een hoofd in het donker. Dat oogt raar IMO :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Onkunde vind ik ook wat negatief. Zowieso is het persoonlijk, want ik vind jouw redenatie eigenlijk ook wel sterk ;)

PdeBie geeft inderdaad aan wat bij mij een beetje knaagt: het lijkt te zweven of erger nog: het lijkt (als ik er op let) niet echt en alsof het geshopt is, hoewel dit zeker niet het geval is (of hoeft te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PdeBie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:51:
[...]

Is geen onkunde hoor, maar voor mijn gevoel zweeft er nu een hoofd in het donker. Dat oogt raar IMO :)
Gelukkig wel een mooi hoofd... En je blijft er naar kijken, het valt op, en dat is ook een kwaliteit. Alles beter dan saai... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
@Alsatian ik vind de boom die uit het hoofd komt een beetje storend, en de kleur van de lucht i.c.m de plek van het hoofd. Verder is hij wel lekker scherp en zijn de kleuren goed!

@ChrisLNFF gave foto! Alleen het shirtje dat weg valt is misschien wat minder mooi. De muts komt wel gaaf naar voren met deze bewerking, misschien ietsjes hoger op het gezicht zetten voor de ogen.

Deze foto heb ik al een tijdje geleden gemaakt, maar wil hem toch eens delen voor wat commentaar.

Ik kom normaal altijd op lichtere foto's uit, maar deze is eens een keer wat donkerder wat ik toch wel gaaf vind.

Afbeeldingslocatie: https://drscdn.500px.org/photo/123146919/m%3D900/1b29f42bc7c983fffa9ab2bf097f26f3
Hij is spontaan en uit de hand geschoten, het geluk is dat hij dus voor een raam stond.

[ Voor 5% gewijzigd door stimm op 16-02-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mooie toning! Daar moet ik toch echt meer mee gaan oefenen. Krijg dat nooit goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
ZannieBal: wanneer je nog een klein beetje licht van rechts laat komen (beetje achterkant/zijkant) dan sprinkt het colbertje en het haar wat meer naar voren. Voor de rest toffe foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bah, ik zie dat dit topic weer opbloeit en nou ben ik hartstikke druk (niet foto-gerelateerd) en ook nog eens ziek geweest :Y) Ik ga proberen deze week nog weer een bijdrage te doen maar pin me er niet op vast. Keep them coming!

@ChrisLNFF, nette foto voor een eerste shoot! Van mij had er nog wel wat meer contrast in gemogen op bepaalde plekken omdat hij nu wel erg grijs lijkt. Een tip voor de volgende keer, schaam je niet als je geen idee hebt waar je mee bezig bent, dit levert vaak leuke spontane situaties op en stelt het model (wat ook nerveus lijkt) ook meer op haar gemak. De leukste foto's krijg je als beide totaal op hun gemak zijn. Bovendien valt dan al een beetje de druk weg om te "moeten" presteren en kun je ook lekker experimenteren. Ik had eerder vaak (en nu ook nog wel eens) geen idee wat ik deed maar had ondanks de gezonde spanning altijd wel een hoop lol. Sterker nog, ik zwoor er altijd bij dat mensen fotograferen niks voor mij was omdat ik echt helemaal geen mensen mens ben :Y)

@Zanniebal, gave foto qua licht en toning. Lijkt een still uit een commercial te zijn, erg knap! Ben het eens met PageFault over het colbertje, die valt nu een beetje weg inderdaad. Zelf heb ik ook nog een beetje moeite met de achtergrond, ik zie daar duidelijk vlaggetjes hangen (ik denk dus verjaardag) maar kan dat nog niet helemaal linken met het onderwerp / situatie. Ik zou zo'n scene eerder voorstellen bij een strand, luxe hotelkamer, modern vliegveld (strakke architectuur) of moderne strakke woonkamer. Maar goed, het blijft een gaaf shot en knap uitgevoerd! :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

@PdeBie en PageFault, bedankt voor het delen van jullie visie. Ik dacht even dat ik wat over het hoofd zag.

@Zanniebal, ik hou van dit soort foto's, stijl, model achtige koppen en voor de verandering geen vrouw. Voor een spontaan moment mooi vastgelegd en kijkt prettig weg. Misschien dat je met wat nabewerking nog iets kunt doen met het commentaar van PageFault. Lightroom penseel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisLNFF schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:27:
Poeh, nivo ligt hoog op deze pagina! Stuk voor stuk mooie portretten waarbij Alerion ook nog een origineel standpunt heeft gekozen. Heel fraai allemaal!

Heb zelf dit weekend mijn eerste 'shoot' gedaan met een model plus 2 softboxen. Voor mij was het allemaal nog wat onwennig.

[afbeelding]
Heb niet zo veel op het al gegeven commentaar toe te voegen. Hij is vooral goed gelukt voor een eerste poging! Ikzelf was alleen niet voor zwart wit gegaan denk ik :)
Zanniebal schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:23:
@Alsatian ik vind de boom die uit het hoofd komt een beetje storend, en de kleur van de lucht i.c.m de plek van het hoofd. Verder is hij wel lekker scherp en zijn de kleuren goed!

@ChrisLNFF gave foto! Alleen het shirtje dat weg valt is misschien wat minder mooi. De muts komt wel gaaf naar voren met deze bewerking, misschien ietsjes hoger op het gezicht zetten voor de ogen.

Deze foto heb ik al een tijdje geleden gemaakt, maar wil hem toch eens delen voor wat commentaar.

Ik kom normaal altijd op lichtere foto's uit, maar deze is eens een keer wat donkerder wat ik toch wel gaaf vind.

[afbeelding]
Hij is spontaan en uit de hand geschoten, het geluk is dat hij dus voor een raam stond.
Mooi ja! :D De toning spreekt mij erg aan. Had het precies zo gedaan denk ik :P

Ik ben gisteren samen met een vriend ook voor het eerst wat met lampen aan het klooien geweest. Toch wel een vak apart..

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1706/25047365686_32b9c56b79_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:46
@Hans,
De belichting is wel lekker. Alleen links achter zijn er twee lichtvlekjes die afleiden. Ik weet alleen niet of de blik van het model bij de pose en de setting passen. Gezicht is wat ontspannend, terwijl de pose dit niet is.

Even een plaatje van mijn kant.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5609/15579215526_554bf14051_c.jpgJust one week old by Rob Blank, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zal voor de kersverse ouders vast prachtig zijn, maar ik vind het niks en hij lijkt niet scherp... Of wellicht scherp op de verkeerde plek, het mutsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ik zou zelf proberen om het kindje in het geheel op de foto te krijgen, dus niet afsnijden bij de billen. Verder het schapenvachtje wat naar beneden duwen bij het gezichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
ChrisLNFF schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:52:
Ik zou zelf proberen om het kindje in het geheel op de foto te krijgen, dus niet afsnijden bij de billen. Verder het schapenvachtje wat naar beneden duwen bij het gezichtje.
Thanx voor de opbouwende kritieken. Ga ik wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@HMJ, mooi concept alleen de twee licht puntjes storen mij ook. Het licht op haar is voor mij wat aan de felle kant in vergelijking met het licht op de grond / tv waardoor zij er in een keer wel helemaal uit knalt. Het licht van achteren versterkt dat nog eens, maakt het best wel druk.

@RobbieHifi, prima shot en mooie toning! Enige puntje van kritiek misschien is dat er een hobbel in de deken zit waardoor je iets minder van het gezichtje ziet. Denk dat de ouders hier erg blij mee zullen zijn ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
@alerion: Hele fijne toning. De details zoals het haar, de oorbel en haar jurk komen mooi uit zo.

@alastian: Leuke foto van je zoontje, de tweede (lichtere) versie vind ik een stuk beter.

@ChrisLNFF: Erg netjes voor een eerste shoot. De ogen zien er mooi scherp uit, de belichting is mooi zacht en haar bontmuts maakt het plaatje af.

@Zanniebal: De toning en sfeer van de plaat zijn erg fijn en dan te bedenken dat deze spontaan is geschoten.
Ik vind de donkere ruimte aan de rechterkant wel een beetje de overhand nemen. Wellicht zou je hier nog wat vanaf kunnen halen zodat de linkerschouder ook minder de aandacht trekt?

@HMJ: Leuk gedaan, zeker als het een klooi sessie betreft zoals je aangeeft. Als ik dan toch op zoek ben naar commentaar, dan vind ik het zonde dat de achtergrond wat afleid. Het zou denk ik nog mooier zijn als de achtergrond egaal zwart is, zodat de vloer echt verdwijnd in de duisternis.

@RobbieHifi: Mooie zachte foto, ik stoor me er eigenlijk niet aan dat de kleine er niet helemaal op staat.

Ik had nog helemaal geen ervaring met strobist-/studiofotografie en wilde samen met een vriend wat ervaring op doen. Lekker amateuristisch lopen spelen met twee flitsers en een zelfgemaakte softbox(schoenendoos+bakpapier) om wat evaring op te doen.
Hoor erg graag jullie feedback en verbeterpunten!
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1616/24903263960_ae78c96403_c.jpg
Week 4 - Portrait: Headshot by Felix, on Flickr

[ Voor 1% gewijzigd door Iocalhost op 23-02-2016 08:04 . Reden: Poging gedaan om gekregen feedback toe te passen op de foto, per ongeluk de oude foto verwijderd. Om geen #404 te krijgen de aangepaste versie geplaatst. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
@Localhost,
De linkerkant van het gezicht heeft nu een nogal donkere vlek. Is een beetje storen. Voor de rest is het wel goed gelukt, ook de achtergrond is goed wit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@127.0.0.1 Leuk portret geworden maar de nabewerking (omzetting naar zwart wit) ben ik niet kapot van. Ik zie het oh zo vaak dat er op de knop geramd wordt en het daarbij gelaten wordt. Net als met kleuren foto's is het bij zwart-wit foto's net zo belangrijk om nog verder na te bewerken en de puntjes op de ï te zetten. De foto is vooral veel te flets, vooral het gezicht is grijs en bevat weinig echte highlights. Dit wordt versterkt door de spierwitte achtergrond en zijn zwarte shirt.

www.maartendeboer.net

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
Dank voor de opbouwende feedback heren!

@ventieldopje ik snap wat je zegt, maar ik vind het moeilijk om dat voor me te "zien" wat je precies bedoeld. Zou je misschien voor me willen beschrijven (of een voorbeeld laten zien) wat ik concreet kan doen (tijdens maken van de foto/nabewerking) om de foto minder flets te krijgen en wat meer highlights te krijgen?
Pagina: 1 ... 63 ... 65 Laatste