[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
@Meulugar:
De groeten aan je "stoere hond" Meulugar in "[verzamel] (Huis)dieren | deel 2", maar wat is er "eng" aan mijn omschrijving? Woeff...

@Simon:
Mijn "concept" ken je niet en doet niet ter zake, dat laat ik met opzet hier buiten beschouwing. Jouw perceptie van schoonheid laat me, nofi, ook volkomen koud. Schoonheid is niet waar ik naar streef, ik registreer slechts.

@Sharky:
Welk verhaal heb ik achteraf toegevoegd? Het "concept" laat ik, zoals eerder betoogd, hier met opzet buiten beschouwing.

@eeerik:
Wil je aangeven, hoe de compositie en belichting volgens jou hadden moeten zijn? Ik houd van "krap" en "vierkant" is mijn handelsmerk bij deze portretten. Is daar iets mis mee? Ik "zie" deze foto's vierkant, al geeft mijn camera boven en onder wat extra, de breedte is "full (crop)frame".

@all:
Opbouwende kritiek, daar kunnen we allemaal van leren. De hier op mijn foto gegeven "kritiek" is, IMHO, slechts afbrekend en niet onderbouwd. Ik "hang" niet aan deze foto, ik maak er ongeveer 500 per week, maar voor mij had deze iets "extra's", wat ik met jullie wilde delen. Niet voor roem of glorie, maar gewoon omdat ik de lichtval bijzonder vond. Mag je best aangeven, dat je het daar niet mee eens bent, dat het licht van het flesje niet reflecteert in het gezicht van deze vermoeide jeugdige sporter, maar kom ajb met echte argumenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
punt is Toff, we kunnen wel allemaal gaan zeggen, doe 't zo, doe 't zus, maar ik denk niet dat 't iets zal uitmaken. Je wuift toch elke keer alle kritiek weg.. Hoe kun je dan nog opbouwende kritiek leveren? Als het elke keer het zelfde liedje wordt.

En dan kom je met concept, doe je heel spannend, probeer je ons nieuwsgierig te maken, maar meer dan een dooie mus is 't niet.

Ik geef echte argumenten. Ik vind het concept brak (of mij in ieder geval absoluut onduidelijk) en je esthetiek ontbrekend. Wat rest er dan? De foto is vast leuk voor de geportreteerde en de lichtval is best grappig, maar ik weet niet hoe 'serieus' je fotografie neemt.. Ik denk wel redelijk serieus. Dan is er toch meer, helemaal omdat je zelf over concept begint, dan lichtval?

En waarom die gare link naar die hond erbij? 't komt me een beetje kinderachtig over.

En wat er eng is aan je omschrijving? Ik kan wel iets bedenken, al ben ik niet snel ergens bang voor. Merkwaardig is het wel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:25

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:25:
Eens met bovenstaande. De foto zelf is kwalitatief niet super (compositie en belichting zijn niet in orde). Misschien moet je eens proberen de verhoudingen uit je camera zo te laten, en zonder croppen een compositie te maken.
Het is beter als je zo'n verhaal erbij bedenkt, dat je dat van te voren doet en daarmee naar een eindresultaat werkt. Een foto zegt meer dan duizend woorden, als het een goeie is, en dan zou het niet nodig moeten zijn er zo'n verhaal bij te bedenken.
Hier ben ik het dus mee eens.

@Toff,
dat is een verhaal waarom ik de foto heb gemaakt. mijn tekst daar zegt niets over de foto zelf. Trouwens, heb je zo'n goed geheugen of heb je mijn naam gesearched om mij ergens op te pakken?

Waarom ik de tekst op de laatste foto van je "eng" vind is de manier waarop je het neer zet. ik ga niet verder op in want dan word het hier zo'n lul topic, maar zorg iig dat je teksten geen andere gedachten over de fotograaf opleveren. de foto opzich vind ik aardig. zonder die tekst had het mij misschien wel wat langer geboeid. met die tekst voel ik mij dan net "een niet gewenst persoon" en vind ik de foto gelijk weer 3 keer niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Meulugar:
Ik heb eens gekeken, wat voor foto's je zelf post, omdat ik je niet ken. Ik vond een IMHO nietszeggende foto van een door jou als "stoer" omschreven teefje in een achtertuin... Mag best hoor, wie ben ik om jou je plezier te ontnemen, maar mijn foto staat op een ander plan, AFAIK. Dat jij mijn omschrijvingen steeds enger vindt worden, zegt meer over jou dan over mij(n foto). Ik probeer je niet te "pakken", ik vraag me oprecht af, wat je "eng" vind aan mijn toelichting op mijn foto. "maar zorg iig dat je teksten geen andere gedachten over de fotograaf opleveren"? WTF bedoel jij??? Je mag me ook best DM-en hoor, als je het liever privé houdt, maar nu suggereer je dingen die niet bestaan? Je schrijft "de foto opzich vind ik aardig. zonder die tekst had het mij misschien wel wat langer geboeid. met die tekst voel ik mij dan net "een niet gewenst persoon" en vind ik de foto gelijk weer 3 keer niets." Wat heb ik dan geschreven, om jou jezelf "een niet gewenst persoon" te doen voelen? Op voorhand zeg ik je al, dat dat nimmer mijn bedoeling is geweest!

@Simon:
Punt is, Simon, je zegt nooit "doe 't zo, doe 't zus", maar je blijft steken in voor mij nietszeggende kreten als "je kan beter", of "je mag strenger zijn voor jezelf". Daar kan ik helemaal niets mee, omdat ik zelf zeer tevreden ben over deze foto... Kan je gaan roepen, dat het concept ontbreekt - wat waar is, er is wel een concept, maar dat laat ik, zoals eerder betoogd, opzettelijk buiten beschouwing hier - en dat mijn "esthetiek ontbrekend" is, maar wat bedoel je daar dan mee? Het is IMHO gewoon een fijne foto met een leuke lichtval. Mag dat?
Die hond, dat kan je in mijn reply aan "Meulugar" lezen, dat is niet om hem/haar te "pakken", maar om zijn/haar commentaar in perspectief te zien. Wie een hoenoemjezo'n teefje in een achtertuin "stoer" noemt, die kan beter zijn mond houden, als hij mijn beschrijving "eng" wil noemen., zonder nadere toelichting. Jij kan wel iets bedenken? Merkwaardig, dat je niet gewoon schrijft wat je bedoelt? Je mag me ook best DM-en hoor, als je het liever privé houdt, maar nu suggereer je dingen die niet bestaan? Het is allemaal perceptie, nietwaar, maar ik ben heel benieuwd naar jouw beleving. Wel grappig om van jou te vernemen, wat dit "snapshot" (jouw woord) bij je losmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:42

Sharky

Skamn Dippy!

Toff schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:59:

Het is IMHO gewoon een fijne foto met een leuke lichtval. Mag dat?
Dit topic is niet voor 'fijne foto's met een leuke lichtval'. Hoe tevreden je er zelf ook over bent, mensen zijn hier altijd kritischer en topics als deze zijn bedoeld voor kritiek en commentaar. Zo te zien heb je daar moeite mee aangezien er nu al heel veel posts zijn gewijd aan jouw foto, het doodnormale commentaar daarop en jouw imho krampachtige manier van daar weer op reageren.
Die hond, dat kan je in mijn reply aan "Meulugar" lezen, dat is niet om hem/haar te "pakken", maar om zijn/haar commentaar in perspectief te zien. Wie een hoenoemjezo'n teefje in een achtertuin "stoer" noemt, die kan beter zijn mond houden
Ik ken iemand die beter zijn mond kan houden. Als jij ooit nog wil dat mensen normaal op jouw foto's reageren moet je ze wel de ruimte geven. Posts van andere mensen opzoeken om zo tot de redenatie te komen dat hij/zij geen recht van spreken heeft...sja. Daar heb ik echt geen woorden voor.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind 't 2e deel van je post behoorlijk ziekelijk.. ik ga daar geen woorden aan vuil maken.

Waarom ik niet zeg doe 't zus doe 't zo? Omdat beide fotos in mijn ogen (afgezien van mijn doe 't wijder zo) niet in dat stadium zitten..

Maar goed, blijkbaar communiceren wij (en ik denk met mij wat anderen) op een totaal andere manier.. Als jij dingen 'in perspectief' wil zetten moet je 't allemaal lekker zelf weten, maar verwacht dan niet dat mensen nog normaal op je reageren als je 't zo doet..

oh en ik schrijf precies wat ik bedoel.. ik ga alleen niks voorkouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door simon op 03-03-2008 08:24 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 19:53

allstarted1

WTRFTS

NOFI, maar Toff, je wordt behoorlijk vermoeiend met je posts :) Het gaat niet meer om de inhoud van je foto's maar meer krampachtig verweren van kritiek. Kritiek die ik zelf vaker nog van jezelf op anderen ongezoutener tegenkom op het forum hier.

Blijft natuurlijk wel zo dat het hier een fototopic is, dus om de discussie hopelijk ergens anders naartoe te leggen plaats ik zelf een foto :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/jeroen/dump/DSC_1840-Edit-2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door allstarted1 op 03-03-2008 09:15 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 19:07
Aardige foto, maar wat mijn aandacht trekt is datgene links naast zijn bakkebaard, al opgemerkt?

Weet niet wat het is, maar het viel me direct op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
Ken je 'There's something about Mary'? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 19:53

allstarted1

WTRFTS

Dat noemen ze zweet :D Blijkbaar heb ik de versie zonder clonespeeltje gepakt ;)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49

Don Quijote

El Magnifico

Niet scherp, niet echt lekker belicht, eigenlijk klopt er gewoon niet veel aan. Maar door de teneergeslagen blik waar ik ontreddering en wanhoop in zie, boeide hij me toch. Zo erg dat ik hem hier maar neer zet.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2076/2308289023_5a15b56577_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35
Naar mijn mening is het "zwart-wit met een kleuraccent" nu al iets te vaak gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind 't kleuraccent inderdaad veel.. Ik vind ook het super donkere van het gezicht tov dat witte erachter niet erg mooi.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49

Don Quijote

El Magnifico

simon schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:33:
Ik vind 't kleuraccent inderdaad veel.. Ik vind ook het super donkere van het gezicht tov dat witte erachter niet erg mooi.
Dat Donker/Licht probleem zal ik nog wel even hebben in alle foto's die ik binnenkort hier post :). Ik kan op mijn laptop werkelijk waar met geen mogelijkheid inschatten wanneer kleuren dichtlopen etc. Maar zolang mijn desktop en ik meer dan duizend kilometer bij elkaar vandaan zijn, moet ik het er maar mee doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

*bookmarked!

oke, Toff ik ga het toch proberen want ik denk dat wij ons alle 2 in een hoekje gedreven voellen door elkaar. over je foto's heb ik vaak niets te melden. ik bestudeer ze en kijk hoe ik er van kan leren. Zoals je waarschijnlijk kan zien aan de foto van mijn hond (toen had ik net mijn toestel.) heb ik een FZ8, een compact cam dus. Ik ben voorzichtig de wondere wereld van fotografie aan het aftasten en leer iedere dag nieuwe dingen. Ik weet ook de omgeving om mij heen beter te waarderen. en dat ik de foto van mijn hond stoer noemde, komt omdat ik haar op een of andere manier zo op de foto kreeg dat het behoorlijk groothoek leek en dat ze op precies het goede moment keek. ik bedoel daar niet stoer mee van "kijk mee eens" dit is gewoon een uitdrukking.

Je eerste foto heb ik geen commentaar op gegeven. Toch kan ik het wel vinden dat je foto iets moet zeggen ipv dat de fotograaf iets bij de foto bedenkt. Ik weet ook dat dit ontzettend moeilijk is. Vanwege het commentaar van Simon kon ik je laatste fotocommentaar niet meer zonder raar onderbuik gevoel zien. ik las je tekst idd als de tekst van een voyeur. ik weet ook dat dit niet je intentie is, maar zo komt het wel op mij over.

ik hoop dat wij nu weer over kunnen gaan tot met beoordelen van foto's ipv het afzeiken van elkaar. Dat Toff zo heftig reageert kan ik begrijpen, ik bedoel als jij door 4 man in een hoekje gedreven word dan zie je het commentaar ook in ander perspectief ipv opbouwende kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik hoop dat wij nu weer over kunnen gaan tot met beoordelen van foto's ipv het afzeiken van elkaar. Dat Toff zo heftig reageert kan ik begrijpen, ik bedoel als jij door 4 man in een hoekje gedreven word dan zie je het commentaar ook in ander perspectief ipv opbouwende kritiek.
beetje hypocriet imho, no offense enzo, maar Toff is ook altijd zeer ongezouten, het is geen afzeiken, maar in mijn ogen eerlijke kritiek.. als hij dan behoorlijk eerlijke kritiek terug krijgt.. tsja, wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten, en dat geld ook voor mij..

Tijd om weer fotos te bespreken :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Ik vind het een geniale foto neo. en de overbelichte achtergrong stoort hier zeker niet.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

is dit in het nieuwe kunst centrum in Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 23:06

afbeelding

[ Voor 85% gewijzigd door Martinique op 30-01-2009 11:19 . Reden: img offline ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

leeft die nog? die gast speelt echt werkelijk alles wat je maar horen wilt. prachtig figuur.hij heeft wel een nieuwe gitaar zie ik.. wat heb je voor bewerking gedaan? heb je de persoon iets naar voren gehaald? want de achtergrond is zo "grauw".

[ Voor 17% gewijzigd door Meulugar op 04-03-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Alles is een beetje ontdaan van kleuren... Past wel hier :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulugar schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:40:
[...]
is dit in het nieuwe kunst centrum in Almere?
Nope, het Gymnasiongebouw in Nijmegen tijdens een open dag :)
fotoklaasje schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:34:
[...]

Ik vind het een geniale foto neo. en de overbelichte achtergrong stoort hier zeker niet.
En dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
@martinique: Apart effect, vond 't niks op het eerste gezicht maar als ik iets langer kijk past 't wel. Alleen dat ding op de voorgrond leid wat af.

Heb zelf even een nieuwe photoshop plugin zitten uitproberen voor zwart/wit conversie. Eerste resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2022/2314061529_ef84cc12cd.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Wijnands schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:25:
@martinique: Apart effect, vond 't niks op het eerste gezicht maar als ik iets langer kijk past 't wel.
mee eens, ik het begin vond ik het storend maar het heeft wel wat. er is ook iets in die plaat dat blijft bloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 23:06
Meulugar schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:29:
[...]

leeft die nog? die gast speelt echt werkelijk alles wat je maar horen wilt. prachtig figuur.hij heeft wel een nieuwe gitaar zie ik.. wat heb je voor bewerking gedaan? heb je de persoon iets naar voren gehaald? want de achtergrond is zo "grauw".
Ja dus ;) Dat 'grauwe' is inderdaad waar; de 'saturation' iets omlaag.

@Wijnands:
Dat 'ding' is z'n gitaarkoffer maar nog verder croppen vond ik niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:25:

Heb zelf even een nieuwe photoshop plugin zitten uitproberen voor zwart/wit conversie. Eerste resultaat:

[afbeelding]
Mag ik vragen welke plugin je gebruikt hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Gitaarkoffer misschien grijs maken? Ik heb deze gebruikt: http://www.fredmiranda.com/shopping/BW echt de mooiste die ik tot nu toe gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:12:
Gitaarkoffer misschien grijs maken? Ik heb deze gebruikt: http://www.fredmiranda.com/shopping/BW echt de mooiste die ik tot nu toe gezien heb.
Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 15:32

timovd

Voorsprong door techniek

Twee foto's van Uganda.
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/mzungu/w600/Uganda-20071231_123514_292%20copy600.jpg
een mevrouw ananas op de markt in Kampala
en
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/mzungu/w600/Uganda-20080103_080110_649-600.jpg
"Freedom" op safari

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 02-10 21:02
timow schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:43:
Twee foto's van ganda.[afbeelding] een mevrouw ananas op de markt in Kampala en [afbeelding] "Freedom" op safari
Wat ik me dan afvraag is, waarom laat je het gedeelte tussen haar arm en lichaam in kleur? Het lijkt me niet dat je daar overheen hebt gekeken...Of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 14:27

Soul__assasin

de Belbelg

een X post uit solotestcase foto's de raad die daar gegeven werd opgevolgden dan het eindresultaat :p

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2116/2327714694_283df46534.jpg?v=0

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:34:
een X post uit solotestcase foto's de raad die daar gegeven werd opgevolgden dan het eindresultaat :p

[afbeelding]
naar mijn smaak iets te veel ruimte boven z'n hoofd maar ik vind het een heel prettige en frisse foto. Compositie had ik anders gedaan maar verder hartstikke goed. Goeie foto ook voor familie/vrienden.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

de ruimte zit er in om in de reflectie te zien wat de man ziet je kijkt voven zijn hoofd zijn droomwereld in

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Graag jullie mening:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/MichielenLoes.jpg
Mijn moeder is mijn broertje aan het helpen met zijn huiswerk, de blik zegt verder genoeg ;)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
hehe cool shot speedfight :)
Soul_assasin, ik vind 'm goed, goeie blik, rustig zwartwit, goede licht/donker verhouding enz. Misschien was het beeld nog iets rustiger als je een stapje naar links had gezet, dat dat politiebusje uit de reflectie verdwijnt want dat breekt 't nu een klein beetje.
Timow, die 2e is erg cool, gewoon tegen niemand vertellen dat 't op safari was, maar op een verkiezingsdemonstratie in Kenia ;) Die eerste vind ik echt niet kunnen, dat zwartwit-met-een-kleur is echt lelijk (uitgevoerd ook nog) en omdat je tegen die enorme rug aan kijkt is de foto ook nogal afstandelijk.
Martinique, vind 't van de ene kant wel een leuke stadsfoto, maar qua compositie toch wel behoorlijk waardeloos, waarom niet wat meer naar rechts, en een klein beetje naar boven kaderen? Dan heb je aan de bovenkant z'n pet niet zo afgesneden en het kijkt meestal wat prettiger als je wat meer ruimte hebt aan de kant waar je onderwerp naartoe kijkt.

Neo, grappig figuur, jammer van 't meisje met de blauwe schoudertas... die staat er nu net zo op van oh shit, ja, nee, shit, oh, foto, aaargh!

Toff, als ik jou was zou ik toch wat doen met de gegeven opmerkingen, er zit wel degelijk wat nuttigs tussen het gezeik: Bijvoorbeeld dat wijder kaderen, helemaal geen slechte tip die echt wel wat aan je foto kan toevoegen.
Bijvoorbeeld dat fles-zuigende-jeugdige-voetballertje; gewoon wat verder uitzoomen en je zou ook zien dat 't een voetballer is, nu is het gewoon een krullebol met rode wangen en een flesje. (een flesje? jaah een flesje) Op z'n minst wat kleding (ik neem aan dat ie een voetbalshirt droeg) in beeld en liefst ook nog een voetbalveld op de achtergrond zou een stuk meer 'verhaal' aan je foto toevoegen. Dan hoef je er ook wat minder verhaal bij te tiepen, snappie? 't is vaak beter als je foto het verhaal vertelt ipv de tekst eronder. Vooral als je claimt dat je foto's zelf het verhaal vertellen (zoals het rokende meisje).

Hey mister! You wanna buy?
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/wannabuy.jpg
Good for soup!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 17:23
Jammer van de persoon links, Als z'n hoofd er helemaal op had gestaan vond ik hem iets beter. Bij de persoon om de achtergrond maakt dit verder niets uit. Verder spreekt de foto echt. Mooie kleuren en lekker scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:21
Ik vind het een erg mooie foto. De man met de schildpad komt er ook erg mooi uit, hij springt er ook goed tussenuit met dat licht-grijze shirt, tussen die andere mensen. Ik weet niet of het toeval was, maar is wel leuk.
Verder ziet het er allemaal prima uit, kan verder eigenlijk niet zoveel kritiek geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 15:32

timovd

Voorsprong door techniek

Gody schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:29:
[...]
Wat ik me dan afvraag is, waarom laat je het gedeelte tussen haar arm en lichaam in kleur? Het lijkt me niet dat je daar overheen hebt gekeken...Of?
Ik had gehoopt dat niemand het zou opvallen. :X

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@abrakadaver: Bedankt voor je serieuze commentaar. Punt is, ik schiet honderden voetbalfoto's per weekend, waar er soms zo een tussen zit als die met het flesje. De context zit hem dus in de overige foto's en ik doe juist moeite om af en toe iemand extreem close te portretteren. Diezelfde jongen staat op minstens 20 foto's van die dag voetballend afgebeeld - met shirt, gras, bal etc. - en de volgende foto was een dubbelportret met zijn vader, die hem het flesje was komen brengen. Ik dacht, dat de foto "zonder meer" leuk was om te laten zien, maar blijkbaar maken mijn foto's "enge" gedachten en "onderbuikgevoelens" los bij sommige kijkertjes hier. Dan houdt het voor mij echt op hoor, sorry ik heb geen idee waar dat over gaat en ik weiger me hier als voyeur of perversieveling te laten kenschetsen. Dat raakt kant nog wal.
Een zelfde verhaal zou ik kunnen vertellen over het "rokende meisje". Ook die foto staat niet alleen. Ik claimde niet dat die foto een verhaal vertelde, ik gaf juist aan dat het de zwakte van de foto was, dat uitleg blijkbaar nodig was, om "player.case" hem geslaagd te laten vinden (lees maar na: Toff in "[verzamel] Mensen / portretten deel 2").
Ook het derde portret van mijn hand in deze draad "meisje met ruis" is volgens het recept "vierkant en heel krap" geschoten/gecropt, ik werk aan een serie. Kan je mooi/geslaagd vinden of niet (blijkbaar slaat het niet erg aan), maar het is geen toeval, ik doe het expres.

Wel grappig om te zien, dat je zelf toch ook iets van een verhaal bij je foto meent te moeten geven. In jouw geval vind ik het eigenlijk jammer, want nu kan ik niet meer zelf iets verzinnen als: "schildpad wint race, eigenaar trots" ofzo. Het maakt jouw foto dus iets "platter" imo. Verder weinig commentaar op, behalve dat hij nieuwsgierig maakt naar de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat raakt kant nog wal.
dat vind jij. zo is er toch met geen mogelijkheid kritiek op jouw fotos te geven?

Koen, mooie plaat, perspectief is so so, maar door het moment trek je 't nog echt op. Je moet hier ook die andere showen, van dat kind, dat is echt een award winning one.

Speedfight, timing = perfect.. hehe.. sharpening op je moeders gezicht is wat minder.

Soul_assassin, mooi, maarrrrr, beetje veel info in je omgeving, ik vind 't idee wel mooi. Ik zou om die omgeving wat weg te duwen de boel wat vignetting geven.

timow, ben 't met koen eens, dat z/w - kleur kan in mijn ogen niet echt.. ik zou bij die jongen er wat contrast tegen aan gooien.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
simon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:30:
[...]
dat vind jij. zo is er toch met geen mogelijkheid kritiek op jouw fotos te geven?
Kom nou gast, je kan heel goed commentaar geven op een foto zonder de maker te beschuldigen van de dingen die hierboven zijn weergegeven. Dat is echt ver buiten de orde en volkomen ongefundeerd. Enig idee wat voor schade je met dit soort uitspraken kan aanrichten? Misschien zou ik me vereerd moeten voelen, dat mijn foto's zulke emoties losmaken, maar dat doe ik niet. Ik vind dit echt verschikkelijk. Ik ben echt niet van plan om bij iedere door mij geplaatste foto een uitgebreide verklaring van zedelijkheid af te geven of mij te gaan verdedigen tegen dit soort aantijgingen. Als het zo moet, heb je de laatste foto van mij hier gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Volgens mij neem jij het woord voyeur heel anders dan ik bedoel.. als dat het geen is waar je over valt, mijn excuses, maar ga nu ajb niet de dramaqueen uithangen. Je bent over het algemeen bikkelhard in je kritiek. Zullen we 't weer over fotos hebben?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
simon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:21:
Volgens mij neem jij het woord voyeur heel anders dan ik bedoel.. als dat het geen is waar je over valt, mijn excuses, maar ga nu ajb niet de dramaqueen uithangen. Je bent over het algemeen bikkelhard in je kritiek. Zullen we 't weer over fotos hebben?
Nee, vriendelijk bedankt, maar je hebt me hier als een of andere viezerik neergezet en daar pas ik voor (bv):
simon schreef op zondag 02 maart 2008 @ 08:21:
En wat er eng is aan je omschrijving? Ik kan wel iets bedenken, al ben ik niet snel ergens bang voor. Merkwaardig is het wel.
Als ik niet reageer is het waar en als ik wel reagreer overdrijf ik? Fijne keus geef je me, maar ik heb hier geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Toff schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:06:
@abrakadaver: Bedankt voor je serieuze commentaar. Punt is, ik schiet honderden voetbalfoto's per weekend, waar er soms zo een tussen zit als die met het flesje. De context zit hem dus in de overige foto's en ik doe juist moeite om af en toe iemand extreem close te portretteren. Diezelfde jongen staat op minstens 20 foto's van die dag voetballend afgebeeld - met shirt, gras, bal etc. - en de volgende foto was een dubbelportret met zijn vader, die hem het flesje was komen brengen. Ik dacht, dat de foto "zonder meer" leuk was om te laten zien, maar blijkbaar maken mijn foto's "enge" gedachten en "onderbuikgevoelens" los bij sommige kijkertjes hier. Dan houdt het voor mij echt op hoor, sorry ik heb geen idee waar dat over gaat en ik weiger me hier als voyeur of perversieveling te laten kenschetsen. Dat raakt kant nog wal.
Een zelfde verhaal zou ik kunnen vertellen over het "rokende meisje". Ook die foto staat niet alleen. Ik claimde niet dat die foto een verhaal vertelde, ik gaf juist aan dat het de zwakte van de foto was, dat uitleg blijkbaar nodig was, om "player.case" hem geslaagd te laten vinden (lees maar na: Toff in "[verzamel] Mensen / portretten deel 2").
Ook het derde portret van mijn hand in deze draad "meisje met ruis" is volgens het recept "vierkant en heel krap" geschoten/gecropt, ik werk aan een serie. Kan je mooi/geslaagd vinden of niet (blijkbaar slaat het niet erg aan), maar het is geen toeval, ik doe het expres.

Wel grappig om te zien, dat je zelf toch ook iets van een verhaal bij je foto meent te moeten geven. In jouw geval vind ik het eigenlijk jammer, want nu kan ik niet meer zelf iets verzinnen als: "schildpad wint race, eigenaar trots" ofzo. Het maakt jouw foto dus iets "platter" imo. Verder weinig commentaar op, behalve dat hij nieuwsgierig maakt naar de rest.
meisje met ruis is ook gewoon geslaagd naar mijn mening. alleen doordat ik hier alle commentaar ben gaan lezen en jij vervolgens met de voetballer kwam met het verhaal daaronder kon ik de foto niet meer "an sich" bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@soul_assasin:

Heerlijk portret, kan niet anders zeggen.

@Speedfight: Moment is brilant gevat, je moeder komt erg scherp eruit terwijl je broertje een stuk minder scherp is. Nabewerking of lens helemaal open?

@abrakadaver: jammer inderdaad van die persoon links, verder interessant moment, lekkere kleuren.

Collega van me wilde een nieuwe foto voor op hyves. Dit was de eerste poging:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2345/2332474631_2827e32572.jpg

Moet nog even publicatietoestemming vragen voor de andere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
@ Wijnands:

Wat me eigenlijk direct opvalt is die harde schaduw v.d. neus. En ik vind die schaduwlijn uit 't hoofd niet zo mooi.. Buiten dat vind ik 'm wel "cool"...

/edit
even voor de duidelijkheid: met "cool" bedoel ik dus "mooi"...

[ Voor 21% gewijzigd door Redboost op 16-03-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Tja.. was alleen zonlicht, maar ik zie wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Wijnands: Bedankt! f/4,5 - 1/45sec - ISO800 - 43mm stond ie op. Weinig nabewerking, alleen contrast wat omhoog en na het verkleinen sharpening toegepast..

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hmm... Idee is heel leuk, persoon zeer apart, zeker met die messingkleurige megafoon. Alleen, iets klopt 'r niet. Misschien het feit dat de huizen op de achtergrond een paar graden naar rechts lijken te hellen. Of misschien was landscape hier beter geweest.

Ik weet 't niet, hoop dat iemand anders het beter kan verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
Bij het zien van die foto gaan mijn ogen naar links, maar daar houdt de foto al vrij snel op.. Misschien bedoelt Wijnands iets dergelijks...? Het lijkt alsof een stukje context ontbreekt... Als hij in landscape was genomen zou je wat verder naar links kunnen kijken, of misschien had je de persoon wat meer rechts op de foto kunnen zetten, zodat links wat meer ruimte is om de foto in te kijken... Zo als hij nu is vind ik 'm maar matigjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 18:11

HaterFrame

Well... Poo came out!

Een portretje van een shoot die ik laatst heb gehad:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fIPzkFE7E2TuX0lVAbRU03BL/full.jpg

C&C altijd welkom
Edit:
Poging 2 voor Z/w conversie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gF8mhHhRCmEVnHy9B689BMvT/full.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door HaterFrame op 23-03-2008 12:42 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
OK...

De blik is mooi. Verder... ik vind de BW conversie redelijk. De hele plaat is wazig en donker en da's mijn ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
ik vind de zwartwitomzetting lelijk. Veel te donker en plat. Verder een leuke foto, dus met wat andere nabewerking valt er wel meer uit te halen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cepstudios.com/galleries/chantal/images/PORTFOLIO--8.jpg

Witte muur als achtergrond, belicht met flitsplu. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:28:
[afbeelding]

mooie belichting en lekker scherp!

Jammer dat haar hoofd er net niet helemaal op staat (persoonlijke smaak). Eventueel iets minder in het midden plaatsen. Mooi hoor!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

mooi belicht en mooi model ook!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, wellicht dat ik na deze week nog een testcase ervan maak, O-) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik vind juist de afsnijding mooi..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[afbeelding]

't is mijn crop niet helemaal. Verder netjes, fris en fruitig en ik zou graag de grotere versie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zou 'm zelfs strakker croppen, http://ctstudios.nl/u/simon/got/fooker.jpg, ffies de achtergrond witter gemaakt en strakke crop, maar vanwege formaat/geen raw kan 't nogal wat strakker, maar http://ctstudios.nl/u/simon/got/fooker.psd kun je maybe wat mee.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
Ik vind 'm prachtig... Eigenlijk niks op aan te merken... Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die testcase die je er misschien van gaat maken!

[ Voor 45% gewijzigd door Redboost op 23-03-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:58:
Ik zou 'm zelfs strakker croppen, http://ctstudios.nl/u/simon/got/fooker.jpg, ffies de achtergrond witter gemaakt en strakke crop, maar vanwege formaat/geen raw kan 't nogal wat strakker, maar http://ctstudios.nl/u/simon/got/fooker.psd kun je maybe wat mee.
Hey Simon, dank. Ik ga zeker even kijken of een strakkere crop het voor mij gaat doen. Wittere achtergrond vind ik eigenlijk niet zo geweldig, vind het grijze thema wat leuker. Thanks voor de psd wel :)
Wijnands schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:22:
[...]

't is mijn crop niet helemaal. Verder netjes, fris en fruitig en ik zou graag de grotere versie zien.
I'll see what I can do
Hoevenaar schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:44:
Ik vind 'm prachtig... Eigenlijk niks op aan te merken... Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die testcase die je er misschien van gaat maken!
Testcase zal sowieso volgende week worden, moet nog een zooi foto's processen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

netjes, weinig op aan te merken op een paar piepkleine dingen na die hier al genoemd zijn maar dat zijn keuzes en ik hou me er zelf ook niet altijd aan ;). Prima foto.

Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v214/186/5/1113722266/n1113722266_30028391_8454.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v192/186/5/1113722266/n1113722266_30032649_8568.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:43:
Twee foto's van Uganda.
[afbeelding]
een mevrouw ananas op de markt in Kampala
en
[afbeelding]
"Freedom" op safari
Damn, mooie foto zeg (uganda). Hoe heb je haar in kleur gehouden terwijl de rest zwart wit is?
Ik moet echt mijn photoshop skills upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou maar niet te hard oefenen op dat effectje, want de meesten hier (waaronder ondergetekende) vinden het een verschrikkelijk lelijk, cliché en te vaak verkeerd toegepast effect ;)
Neemt niet weg dat het in sommige gevallen wel OK kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had 'm misschien ff moeten bewaren als save for web want dit zijn niet de kleuren zoals ik ze gecalibreert had, maar het gaat om het idee. Ik heb het raw bestand nog, betere versie volgt :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v198/186/5/1113722266/n1113722266_30034821_9310.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:41
Veel te donker als je het mij vraagt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:24:
Veel te donker als je het mij vraagt.
klopt ja, ik zag het net op een andere laptop. Het probleem is dat ik m'n foto's onder os x bewerk en upload onder windows ivm wat problemen met m'n verbinding onder os x hier in turkije. Mn windows is wat te licht gecalibreerd qua kleur dus zag ik het niet maar hij is idd te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Beathoven, probeer ook als je 't niet vertrouwt naar je histogram te kijken, hoe alles links en rechts verdeeld zit.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2308/2378230026_e6465fb562.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:03
Heel leuk! De eerste echte foto die me in dit topic "pakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:57:
Beathoven, probeer ook als je 't niet vertrouwt naar je histogram te kijken, hoe alles links en rechts verdeeld zit.
hoe is ie zo :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:41
Ik vind het flink storen dat ie scheef lijkt te staan, nu zal dat wel komen doordat de straat scheef afloopt (aangezien ie aan de bovenkant wel redelijk recht is), maar ik ontkom niet aan de gedachte dat het een scheve foto is :P

En ook qua kleuren of iets dergelijks vind ik het niks bijzonders.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:07:
Ik vind het flink storen dat ie scheef lijkt te staan, nu zal dat wel komen doordat de straat scheef afloopt (aangezien ie aan de bovenkant wel redelijk recht is), maar ik ontkom niet aan de gedachte dat het een scheve foto is :P

En ook qua kleuren of iets dergelijks vind ik het niks bijzonders.
De straat is scheef ja, hm.. ik vond 'm wel wat hebben met dat knalgele, zwarte en roze. Maar ik was benieuwd of het qua kleur een verbetering was. Hij is niet showcasewaardig dat ben ik met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt knalgeel, zwart en roze maar ik zie nog steeds een vrij fletse foto, probeer het eens wat extremer te bewerken.

@royv: erg leuk, close up groothoek shots zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik kijk al een tijdje rond op tweakers, maar ben nog maar kort actief in fotografie.

bij deze mijn eerste bijdrage

Afbeeldingslocatie: http://www.wytsemuller.nl/coppermine/albums/userpics/10001/normal_portret_resize-5182.jpg

wytse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ubermk4s.com/kevlin.jpg
Niets bijzonders, te krap geschoten (arm te kort ;) ) maar vond deze wel aardig gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is hij ook, contrast goed toegepast :)

Stikte van de fotografen in Rome, waaronder deze Nikonian :P

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2304/2204018811_2b3c86117c.jpg

Zit nog wel een beetje te twijfelen over de kleuren...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder de compositie die niet echt werkt, vind ik. Lijkt nu meer een snapshot..

Nog eentje van mij, van afgelopen zondag. Met mijn favoriete portretlens: de Sigma 10-20! ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2210/2401138755_8e55406dca.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
Mooie plaat... Geweldig contrast, zowel kleurtjes, licht als onderwerp... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit echt een leuke foto vind. Voor mij is dat belangrijker dan perfecte cliché belichting of iets dergelijks. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

een portretje van mijn vriendin...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3065/2403223040_97b7a82508.jpg

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:14:
Hey, ik kijk al een tijdje rond op tweakers, maar ben nog maar kort actief in fotografie.

bij deze mijn eerste bijdrage

[afbeelding]

wytse
ik vind hem een beetje "wit" haar huid heeft weinig kleur waardoor de combinatie met het haar zo voor het gezicht een "lege" blik oplevert. terwijl dit misschien niet de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Meulugar schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:37:
[...]

ik vind hem een beetje "wit" haar huid heeft weinig kleur waardoor de combinatie met het haar zo voor het gezicht een "lege" blik oplevert. terwijl dit misschien niet de bedoeling was.
Dat bleke viel mij ook op, maar ik zie dat het in de grote versie een stuk beter is!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Japie.G schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:18:
[...]

Dat bleke viel mij ook op, maar ik zie dat het in de grote versie een stuk beter is!
idd excuses. de huidskleur is dus wel prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Meulugar op 12-04-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem vooral een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
2 zelfportretten (ik wilde eens iets met model fotografie proberen, maar heb alleen mezelf.. hmm)
heb er nog wel meer gemaakt, maar maximum hier is 2 en een testcase met foto's van mezelf zie ik niet zo zitten :P

geinsprireerd door een vest die m'n ex hier heeft achtergelaten ging ik aan de slag om eens een wat ander soort foto's te proberen; het is (voor mij) dus nogal experimenteel :P

'gone'
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3181/2407133109_1cb969891f.jpg?v=0

'nobody will take her away from me now'
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3283/2407486122_5f7249504b.jpg?v=0

dit is niet m'n normale gedrag hoor, het leek me alleen leuk voor een fotoserie; beetje creepy sfeertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Leuke beelden Wouter, erg leuke uitvoering mvt zelfportretten

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet hoor. Straalt inderdaad wel echt de sfeer uit die past bij een 'gebroken relatie'.
Achtergrond maakt het helemaal af. Achteraf nog bewerkt qua balans ofzo?

Goed dat je dat er even bij zei, anders had ik waarschijnlijk niet gereageerd.^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:50:
2 zelfportretten (ik wilde eens iets met model fotografie proberen, maar heb alleen mezelf.. hmm)
heb er nog wel meer gemaakt, maar maximum hier is 2 en een testcase met foto's van mezelf zie ik niet zo zitten :P

geinsprireerd door een vest die m'n ex hier heeft achtergelaten ging ik aan de slag om eens een wat ander soort foto's te proberen; het is (voor mij) dus nogal experimenteel :P

'gone'
[afbeelding]

'nobody will take her away from me now'
[afbeelding]

dit is niet m'n normale gedrag hoor, het leek me alleen leuk voor een fotoserie; beetje creepy sfeertje :P
Ik vind 't best geslaagd, je zou een soort collage kunnen maken als op de voorkant van het album 'a hard days night' van de beatles met een serie van deze foto's. :)

ik ben benieuwd naar de reacties hierop..

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v239/186/5/1113722266/n1113722266_30039236_994.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v239/186/5/1113722266/n1113722266_30039241_8705.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Leuke platen, Ik vind je niet al te brave uitsnedes wel fijn.
De eerste foto lijkt me heerlijk om met kleur aan de gang te gaan. De blauwe accenten schreeuwen om benadrukt te worden denk ik.
De 2e foto vind ik lastig. Mooi, krachtig, B/W beeld maar hij drukt heel sterk een relatie uit tussen de buldozer en het jongetje die alleen niet ingelost word. Je ziet niet waarom die bij elkaar horen. Als hij nou zou kijken naar een speeltuin die afgebroken wordt, of als hij een klein speelgoed-buldozertje in zijn handen zou hebben dan verteld de foto echt een verhaal. Nu liegt hij een beetje.

@Royv; Dat portret van boven; welke instellingen heb je gebruikt? Ben vooral benieuwd naar de brandpuntsafstand.

[ Voor 9% gewijzigd door LenNerd op 13-04-2008 20:32 ]

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LenNerd schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:30:
Leuke platen, Ik vind je niet al te brave uitsnedes wel fijn.
De eerste foto lijkt me heerlijk om met kleur aan de gang te gaan. De blauwe accenten schreeuwen om benadrukt te worden denk ik.
De 2e foto vind ik lastig. Mooi, krachtig, B/W beeld maar hij drukt heel sterk een relatie uit tussen de buldozer en het jongetje die alleen niet ingelost word. Je ziet niet waarom die bij elkaar horen. Als hij nou zou kijken naar een speeltuin die afgebroken wordt, of als hij een klein speelgoed-buldozertje in zijn handen zou hebben dan verteld de foto echt een verhaal. Nu liegt hij een beetje.

@Royv; Dat portret van boven; welke instellingen heb je gebruikt? Ben vooral benieuwd naar de brandpuntsafstand.
Je hebt gelijk mbt die relatie. Ik zou 'm nog eens opnieuw moeten snijden, hij heeft een broek aan met 'running' erop. die ik t/m het woord 'run' erop zou kunnen zetten. De chauffeur kijkt namelijk de andere kant op, nu staat hij niet echt op z'n pad natuurlijk, maar dat is het enige wat ik er nog aan kan toevoegen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
@Beathoven; ben benieuwd; laat maar zien! Zou inderdaad kunnen werken.

@Royv; ik bedoelde de eerste, van het meisje met hond. En ik zie nu ook dat 't met 14mm geschoten is. Ik vroeg het omdat ik opzoek ben naar een wijde zoomlens maar voor redelijk allround gebruik (17-50 bijv.) En ik vroeg me af of dit mogelijk zou zijn met zo'n lens; nee dus ;(
Thanks voor de info.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LenNerd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:51:
@Beathoven; ben benieuwd; laat maar zien! Zou inderdaad kunnen werken.
Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v239/186/5/1113722266/n1113722266_30040420_9998.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/blog/images/20080415222918_pp2.jpg

En ja de (poging tot) de goudachtige glans is opzettelijk gedaan. Vond het wel een leuk experiment.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

bij mij ziet het er meer groen uit, ligt waarschijnlijk aan de monitor instellingen (macbook met adobe default kleurprofiel), in zwart/wit is ie indrukwekkender denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ook mijn bijdrage, wilde het eerst in testcase topic zetten , omdat dit ook maar een probeersel is , en mijn eerste portret foto is
Er zal vast een hoop voor verbetering zijn , graag kritiek dus
Afbeeldingslocatie: http://static.gallery.zoom.nl/images/4/1/1/41181/468/Xl4dW6.jpg

www.degroot-it.nl

Pagina: 1 ... 7 ... 65 Laatste