[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
@aristos: Bedankt.

Grappig. De kleur en het kapsel van het model geven mij echt een jaren 70 indruk

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Afbeeldingslocatie: http://kruyt.org/images/DSC_2172.jpg

Genomen in China, naar bij Erhai lake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@ aristos: je model of nabewerking heeft nogal een rode gloed achtergelaten op haar wangen, alsof ze het koud heeft. Vandaar dat ik eerder zal neigen naar de zwart-wit, alhoewel haar ogen in de kleuren foto weer mooier overkomen.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2059/2117570845_f3ae9f8105.jpg?v=0

foto van een goede vriendin waar ik wel tevreden over was.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
dread schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:04:
[afbeelding]

foto van een goede vriendin waar ik wel tevreden over was.
Eigenlijk is ie gewoon te blauw/koel, maar als je het "toning" noemt, dan is het ineens een lekker effect. Niet negatief bedoeld hoor en het pakt hier goed uit iig. Wel vind ik met name de jas iets te donker/dichtgelopen. Wat ik echt jammer vind is die regenpijp die uit haar hoofd groeit en, iets minder erg, dat ondefinieerbare donker uiterst links op de muur. Een klein stapje naar links en beide puntjes waren opgelost. Stiekem vraag ik me af, hoe deze foto als "landschap" zou zijn geweest. Nu oogt hij in de breedte te krap (de lijnen van de muur komen niet tot hun recht). Misschien kan je er wat mee en anders is het gewoon een foto van een goede vriendin. Mag ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

Toff schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:23:
[...]

Eigenlijk is ie gewoon te blauw/koel, maar als je het "toning" noemt, dan is het ineens een lekker effect. Niet negatief bedoeld hoor en het pakt hier goed uit iig. Wel vind ik met name de jas iets te donker/dichtgelopen. Wat ik echt jammer vind is die regenpijp die uit haar hoofd groeit en, iets minder erg, dat ondefinieerbare donker uiterst links op de muur. Een klein stapje naar links en beide puntjes waren opgelost. Stiekem vraag ik me af, hoe deze foto als "landschap" zou zijn geweest. Nu oogt hij in de breedte te krap (de lijnen van de muur komen niet tot hun recht). Misschien kan je er wat mee en anders is het gewoon een foto van een goede vriendin. Mag ook best.
Maar het was ook erg koud ;)
nee heb idd met lightroom zitten spelen en vond deze wel erg geslaagd zo. Ga ook eens kijken hoe hij eruit ziet als landschapsfoto. goede tip thx.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
@eth0: De ogen zijn helemaal zwart. Komt dat door de nabewerking of de verkleining?

@dread: Hier wordt ik wel blij van :)

Nog eentje van mij, met de Speedlite 430ex van de kerstman:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2179/2140442453_7dbaeb24b4.jpg?v=1198846220

Nabewerking: sticker weggewerkt, croppen en witbalans aangepast

groter: http://www.flickr.com/pho....gne?id=2140442453&size=o

[ Voor 10% gewijzigd door vandijk op 28-12-2007 14:08 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

vandijk schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:58:

Nog eentje van mij, met de Speedlite 430ex van de kerstman:

[afbeelding]

Nabewerking: croppen en witbalans aangepast

groter: http://www.flickr.com/pho....gne?id=2140442453&size=o
Lijkt een beetje op een snapshot..
En ook lijkt het net of ze huilt, en ze heeft een sticker op d'r shirt.
En de achtergrond...een beetje rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:58
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/313/damonzj5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 14:57
ehm, MaChOmldGet, super groot plaatje, kijkt erg onhandig

dread, Toff mag dan klagen over toning enzo, ik ben helemaal fan van toning en afwijkende kleurtjes... gezeur :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
Ja die is idd wel erg groot sorry bij deze een kleinere

Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/9629/damonnq5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@MaChOmldkrampinmepoten: Dat is nu weer het andere uiterste! Op ImageShack gewoon de onderste link pakken, zonder "php", want daar wordt de bot hier nogal neurotisch van. De foto zelf lijkt mij flink te veel geflitst en overdreven verscherpt. Dat rare lichtpunt boven zijn linker oor zou ik sowieso zonder nadenken wegpoetsen en de rest van de achtergrond heeft imo ook geen bestaansrecht.
@Simon: Beter lezen! Ik gaf juist aan, dat ik bij deze foto goed kon leven met de afwijkende kleur ("lekker effect", "pakt goed uit").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mja, 'bij deze foto'... daar ging 't me om, afwijkende kleuren bestaan in mijn ogen niet, alles is perceptie.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Simon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:49:
mja, 'bij deze foto'... daar ging 't me om, afwijkende kleuren bestaan in mijn ogen niet, alles is perceptie.
Vreemd genoeg geef ik je gelijk, maar er is, zonder wetenschappelijk onderzoek, toch wel zoiets aan te wijzen als "voor de gemiddelde mens natuurlijk overkomend". In de morgen is het licht koeler, tegen zonsondergang warmer, maar het menselijk oog compenseert hiervoor automatisch, net als voor lichthoeveelheidverschillen waarmee een (digi)camera nog lang niet overweg kan. Valt het daarbuiten, dan mag dat toch best "afwijkend" heten? Natuurlijk is "wit" voor het menselijk oog uiteindelijk niets meer dan de "meestvoorkomende" kleur en draaien onze hersenen zo nodig een 180 graden gedraaid beeld binnen een paar dagen weer naar "normaal", maar afwijkingen worden zeer snel waargenomen, gewenning duurt iets langer. "Afwijkend" heeft in mijn vocabulaire ook zeker geen negatieve connotatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ok, Toff, zijn we 't daar over eens :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Mijn achter-achter-achter buurman was wat gevaarlijke toeren aan het uithalen en vond hem wel grappig.

Afbeeldingslocatie: http://photoblog.izzok.info/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2369

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/72qbcy8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/7155kph.jpg

eigenlijk de eerste portretten van me die ik hier post en ben hier ook niet heel tevreden over maar laat me weten wat jullie denken.

ik ben het 'model' trouwens, genomen met een canon powershot a410, die hopelijk heel binnekort vervangen gaat worden voor een mooie dSLR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pauldegroot schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:30:
[afbeelding]

[afbeelding]

eigenlijk de eerste portretten van me die ik hier post en ben hier ook niet heel tevreden over maar laat me weten wat jullie denken.

ik ben het 'model' trouwens, genomen met een canon powershot a410, die hopelijk heel binnekort vervangen gaat worden voor een mooie dSLR
Ik vind de 2e wel grappig, maar weet niet of ik, als ik 'm genomen zou hebben, het onderwerp zo in het midden zou hebben laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
vind dat midden wel ok, alleen je mond ziet er wat apart uit, border vind ik wel overdone...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Nou, wordt in ieder geval niet de grond in getrapt, die grote border heb ik om de foto wat minimalisticher te laten lijken. De afgedrukte versie ziet er in een lijstje heel tof uit namelijk. Wat is er met de eerste foto dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:24
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ydo/albums/Mensen/0007.jpg

Foto is gemaakt bij Familiereunie afgelopen oktober. Op de achtergrond zie je de maas en maastricht :)

[ Voor 43% gewijzigd door Swatfireglide op 07-01-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Vandaag voor het eerst geprobeerd om met mijn Alpha100 eens mensen op de foto te nemen.
Dit vond ik zelf wel een leuke foto geworden, graag hoor ik wat jullie anders hadden gedaan en wat beter had gekund?

Afbeeldingslocatie: http://www.svkoko.nl/fotos/ant.jpg
klik voor een grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat de boom scherper is dan het meisje. Dat zou ik denk ik anders doen.
Ik vermoed dat het ligt aan bewegingsonscherpte.

Verder is de rechterkant door het mos vrij licht en heeft het meisje vrij lichte tinten (blond, witte muts), de linkerkant van de boom is vrij donker. Als heit meisje daar had gestaan was de belichting waarschijnlijk iets beter geweest en zou ze er nog meer uitspringen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De onscherpte van de achtergrond lijkt sowieso uit een toverdoos te komen, maar mijn goede voornemen voor 2008 is, om geen commentaar te leveren op foto's die zonder exif gepresenteerd worden, dus die opmerking mag je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Toff schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 04:03:
De onscherpte van de achtergrond lijkt sowieso uit een toverdoos te komen, maar mijn goede voornemen voor 2008 is, om geen commentaar te leveren op foto's die zonder exif gepresenteerd worden, dus die opmerking mag je vergeten.
Toverdoos? Het is niet gephotoshopped oid. Ik had alleen het contrast, de kleur en de levels aangepast en na de resize een unsharp mask.
Hier met Exif, zonder contrast, level, kleur veranderingen etc. (alleen iets kleiner gemaakt)
http://www.svkoko.nl/fotos/annemarie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:42:
Het lijkt erop dat de boom scherper is dan het meisje. Dat zou ik denk ik anders doen.
Ik vermoed dat het ligt aan bewegingsonscherpte.

Verder is de rechterkant door het mos vrij licht en heeft het meisje vrij lichte tinten (blond, witte muts), de linkerkant van de boom is vrij donker. Als heit meisje daar had gestaan was de belichting waarschijnlijk iets beter geweest en zou ze er nog meer uitspringen.
Mee eens, ook storen mij de onscherpe takjes die voor haar zitten me.

Voor de rest wel een mooie scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

eth0: Mooi zo'n geleefde kop, beetje smerig ook wel met die tanden..

dread: Dat blauwige (lijkt haast wel een zweem) komt goed uit met haar ogen. Nice.

vanDijk: Ik vind het 'model' er niet echt plezant opstaan, als in: niet op haar best. Technisch wel goed gedaan. :)

MaChOmIdGeT: Hmmja een kind, schuine kop. Kweenie, trekt mij persoonlijk niet aan. Misschien ook door dat witte in de (overigens erg donkere) achtergrond.

DeoDupke: Goed! Kleuren spreken me aan, tof lijnenspel en je vraagt je af waarom meneer zo'n rare kap opheeft. :P

pauldegroot: Okay twee foto's, op de eerste heb je nogal hard licht gebruikt waardoor je huid er niet echt positief uitkomt. De houding van je armen is bovendien nogal onnatuurlijk. Op de tweede foto sta je netjes in het midden, wat weinig uitdagend is; de uitsnede is dat dan weer wel... Ik ben in dubio, het begin is goed in ieder geval. :)

Swatfireglide: Is het een rare resize, een stukje oversharpening of iets anders dat de persoon er zo raar uitziet? Die grauwigheid op de achtergrond doet bovendien heel onnatuurlijk aan.

Ravnoss: Is niet echt scherp te noemen he?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ravnoss schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:19:
[...]
Toverdoos? Het is niet gephotoshopped oid. Ik had alleen het contrast, de kleur en de levels aangepast en na de resize een unsharp mask.
Hier met Exif, zonder contrast, level, kleur veranderingen etc. (alleen iets kleiner gemaakt)
http://www.svkoko.nl/fotos/annemarie.jpg
Nou, dat noem ik toch niet onbewerkt. ;) Het "origineel" is niet scherp. Dat heb je met wat kunstgrepen (over)gecorrigeerd, al of niet opzettelijk alleen in de voorgrond. Daardoor lijkt de achtergrond te onscherp. Komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

ok ... deze 2 weken geleden genomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2273/2147153680_ca66aa817b_m.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door thalyric op 09-01-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

@thalyric:

Leuk foto, alleen dat gebouw achter je stoort een beetje en hij lijkt op mijn monitor een beetje overbelicht? Misschien een idee om een beetje minder brightness te doen. Verder kijk je wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

lol dat ben ik niet hahahaha ... aan de ene kant zit ik nog te twijfelen of ik het gebouw weg wil halen. Qua fotografie is het inderdaad hinderlijk. Beeld zal gebruikt worden voor een website en dan wordt het meer een soort belevenings foto en dan heb ik zoiets van dat het gebouw wel iets heeft (rare kronkel in mijn hoofd ahaha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
thalyric schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:30:
lol dat ben ik niet hahahaha ... aan de ene kant zit ik nog te twijfelen of ik het gebouw weg wil halen. Qua fotografie is het inderdaad hinderlijk. Beeld zal gebruikt worden voor een website en dan wordt het meer een soort belevenings foto en dan heb ik zoiets van dat het gebouw wel iets heeft (rare kronkel in mijn hoofd ahaha).
Ach, voor een website doet het er gelukkig niet zo toe. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

wil um wel later waarschijnlijk gebruiken voor print en dan gaat inderdaad het gebouwtje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

prima O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

oh over de brightness ... nou dit is de 1e x dat ik dit probeerde ... and I kinda liked it hahaha ... ff een nieuwe style proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste post hier. Commentaar welkom.
Portretfoto van mijn wederhelft.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2347/2202290992_ffe419d183_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:33:
Mijn eerste post hier. Commentaar welkom.
Portretfoto van mijn wederhelft.

[afbeelding]
Ik denk dat ik even verbaasd kijk naar haar pupillen die vreemde lichtpunten hebben. Doordat het vrij in het midden staat krijg je onnatuurlijk beeld. Zou eigenlijk weg gekund voor meer natuurlijker beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:49:
[...]

Ik denk dat ik even verbaasd kijk naar haar pupillen die vreemde lichtpunten hebben. Doordat het vrij in het midden staat krijg je onnatuurlijk beeld. Zou eigenlijk weg gekund voor meer natuurlijker beeld.
Ik heb de foto al best een tijdje en het was me nog nooit opgevallen. Het is dat je het nu zegt en inderdaad, heel vreemd om te zien. Ik heb het orgineel niet bij de hand (ziekenhuis) maar zal het zeker aanpassen. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zou d'r wat contrast bij drukken, wordt ie veel sterker van.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deze ligt al even op de plank. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/8951/cv9747qd4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Haar rechteroog (voor kijker links) is wat scherp is, maar het haar zit er net teveel overheen waardoor je naar het andere oog gaat kijken, wat niet scherp is. Dat stoort me onverwacht.

Achtergrond en het licht vind ik ook niet zo heel mooi. Vlak licht en muurtje op de achtergrond.

Positieve punten vind ik de vierkante crop, ben ik helemaal voor hier. Toning ziet er goed uit.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Sorry Toff, vind 'm weinig flatteus, blik, sigaret, mond zo.. heb je 'm geflitst? Ik denk dat je dit beter kan.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik toevallig gemaakt met een telelens op een paar meter afstand.
Zelf vind ik deze wel redelijk. Jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2095/2203900640_1f3a673a70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Nomad/Simon: Tsja, het is een meisje van 15 dat in een hok aan het roken is... Gewoon werkelijkheid en dus niet geënsceneerd of geregiseerd, net als vrijwel al mijn foto's. Dat oog lijkt voornamelijk onscherp door de rook ervoor. Het licht is voor een deel van mijn flitser afkomstig, want het was gewoon te donker om anders een fatsoenlijk resultaat te krijgen. Je kan het "vlak" noemen, maar ik ben er eigenlijk wel tevreden mee. Geen zware (slag)schaduwen of kleurafwijkingen iig. De vlakverdeling en de lijnen (zelfs die in het muurtje) bevallen me ook wel, maar waar het mij eigenlijk om ging was die blik. "Weinig flatteus" lijkt me moeilijk vast te stellen, als je het meisje niet kent. Ik vind het meer een blik met een verhaal. Jammer dat dat niet overkomt. Bedankt voor jullie inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:44:
. De vlakverdeling en de lijnen (zelfs die in het muurtje) bevallen me ook wel, maar waar het mij eigenlijk om ging was die blik. "Weinig flatteus" lijkt me moeilijk vast te stellen, als je het meisje niet kent. Ik vind het meer een blik met een verhaal. Jammer dat dat niet overkomt. Bedankt voor jullie inbreng.
Ik wist eigenlijk ook niet wat ik van de foto moest denken.
Maar nu ik dit weet vind ik deze ook wel geslaagd. Ik kreeg namelijk de indruk dat het een geposeerde houding was. Maar nu ik dat niet weet, zie ik ineens een hele andere uitdrukking in haar gezicht. (misschien daarom ook wel het negatieve commentaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Toff, ik wist niet dat je voor deze meer documentaire instelling ging, ik denk dat je in zo'n geval dan wat meer groothoek mag gebruiken, geeft 't wat context, en verhaal/houding..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Simon, ik wist dat je dat zou zeggen en eigenlijk heb je wel gelijk, maar de omgeving was niet echt fotogeniek. Ik heb hem zelfs nog gecropt. In dit soort situaties (zeker door de flits) krijg je meestal maar één kans en niet echt de gelegenheid om een mooie compositie met de omgeving te maken.

Player.case: Leuk dat je hem nu beter vind, maar eigenlijk zou uitleg niet nodig hoeven zijn. Dat is de zwakte van de foto. Misschien zit het wel in het ontbreken van de context, zoals Simon aangaf. Wat dat laatste betreft, zit jij met jouw foto eigenlijk in hetzelfde schuitje. Ze komt wel lekker los van de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:00

allstarted1

WTRFTS

Deze kwam ik tegen in m'n Lightroom library toen ik deze weer eens door aan het kijken was. Had er verder nog niets mee gedaan en vond hem krachtiger in zwart-wit als in kleur :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/jeroen/GOT/Yael.jpg

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

samo

yo/wassup

Allstarted: De foto kijkt wel prettig moet ik zeggen.

Zelf laatst ook een portret geschoten, als foto op haar website. Ze is DJ.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2189/2212049454_52ec68711c.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
letterlijk de állereerste foto met mijn 50mm 1.8 :) , wat een machtig mooie portret lens is dat zeg d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/DSC_7132.jpg

C&C natuurlijk altijd welkom!

edit: bewerking: niks. komt zo uit de camera.

[ Voor 9% gewijzigd door Florinsz op 25-01-2008 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

WhiteViper schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:06:
letterlijk de állereerste foto met mijn 50mm 1.8 :) , wat een machtig mooie portret lens is dat zeg d:)b

[afbeelding]

C&C natuurlijk altijd welkom!

edit: bewerking: niks. komt zo uit de camera.
Een klein stukje contrast en wat verscherpen zou naar mijn idee geen kwaad doen :)
Wel een sprekende foto!

@ Samo: bedankt! ;) Vind jouw foto ook erg lekker wegkijken. Alleen klein puntje: bij haar truitje loopt het ineens in een wit vlak over en zie je de hals ervan niet meer. ( Kan ook aan mijn niet gecalibreerde en daarom wellicht iets te heldere scherm liggen O-) )

[ Voor 21% gewijzigd door allstarted1 op 25-01-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Waarom is die foto sprekend? Vanwege meneer op de foto of van wege WhiteVipers kwaliteiten?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

De man :)

Weet niet, de man heeft een blik die me kan boeien. En net iets meer met wat meer contrast en scherpte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Punt is, eigenlijk moet je als fotograaf de man 'vertellen', niet de man zelf, je functie als fotograaf vind ik hier vrij nihil.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind hem wel heel erg soft WhiteViper. Op f/1,8 geschoten? Probeer dan eens AF-C (AI servo heet dat geloof ik op Canon) te gebruiken. Dat blijft 'ie focussen totdat je je shot hebt gemaakt en met zo'n dunne scherptediepte is dat geen overbodige luxe.

En ehm, tja, witbalans mag ook wel wat beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Wortelsoep op 25-01-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Wilko schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:18:
Ik vind hem wel heel erg soft WhiteViper. Op f/1,8 geschoten? Probeer dan eens AF-C (AI servo heet dat geloof ik op Canon) te gebruiken. Dat blijft 'ie focussen totdat je je shot hebt gemaakt en met zo'n dunne scherptediepte is dat geen overbodige luxe.

En ehm, tja, witbalans mag ook wel wat beter.
zal ik eens proberen :) , bedankt voor je input!
allstarted1 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:13:
[...]

Een klein stukje contrast en wat verscherpen zou naar mijn idee geen kwaad doen :)
Wel een sprekende foto!
iets bijgetrokken versie:

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/DSC_7132kopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Volgens mij is-'ie nu nog warmer dan hij al was. Zoek eens een stukje wit (wit van het oog wil weleens werken) en probeer daar de witbalans op af te stellen. Ik heb een poging gedaan, in JPG is het wat lastiger dan in RAW, maar even voor het idee:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/bmiletic/got/whiteviper-portret.jpg

Hij's niet perfect, maar dat hele oranjige is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind die weer te kil Wilko, ik vind 't licht sowieso niet mooi, teveel licht rechts achter.. Het is mooier als je iemand naar een raam toe zet, dat 1 helft van het gezicht in het licht van een raam staat, en de andere schaduw heeft.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Simon schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:25:
Ik vind die weer te kil Wilko, ik vind 't licht sowieso niet mooi, teveel licht rechts achter.. Het is mooier als je iemand naar een raam toe zet, dat 1 helft van het gezicht in het licht van een raam staat, en de andere schaduw heeft.
gewoon ter uwer informatie, hij is ingeflitst met m'n sb-600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Foto van mijn eerste shoot, een andere fotograaf heeft me ermee geholpen en ik heb aardig wat opgestoken :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2206/2265068739_99c914cf72.jpg?v=0

Klikbaar

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Model is mijn vriendin, foto's zijn gemaakt in leeg zwembad. Uit serie van m'n showcase-topic, vond deze 2 eigenlijk meer hier passen.
Ik wil eigenlijk wat anders doen met de kleuren op de eerste, maar weet niet echt wat precies... iemand ideëen?

Afbeeldingslocatie: http://www.erikflohr.com/zwembad/21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.erikflohr.com/zwembad/13.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

eeerik, ik vind het echt toffe foto's :D

Leuke uiteenlopende stijlen die je hebt neergezet van haar.
Persoonlijk zou ik bij de eerste het blauw iets meer laten knallen bij de slides in Lightroom (misschien beter in PS aangezien het ook wat blauw rond de ogen is, en je misschien een effect krijgt dat haar oog blauwgeslagen is :P )

Kijk verder even naar de puntjes in de voegen tussen de tegels,en de flitsreflectie :) Dan krijg je een iets rustigere achtergrond op de foto naar mijn idee :) Die leiden ietwat af. Op nummer twee niets aan te merken, erg netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

samo

yo/wassup

@eeerik: Leuke foto's en een leuke setting. Het past allemaal goed samen en is netjes uitgewerkt.

Een oudje die ik uiteindelijk eens bewerkt had. Werd eens tijd, vond hem afgelopen 2 jaar net niet leuk. Genomen in Ghana van een bijna blinde vrouw. Dus hier gaat ie:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2009/2273845071_0c88a305fc.jpg
(origineel), (kleurenversie)

[ Voor 13% gewijzigd door samo op 18-02-2008 22:36 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zeg samo, zowel de zw/w omzetting als de originele versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Erik lekkere fotos, hoop ze zo ook ooit te maken.

Via ebay radio triggers gekocht en direct maar even wat gefotografeerd. Eeste keer dat ik off-camera fotografeer en heb helaas nog maar 1 flits (anders is onderweg). Dus geschoten door een witte paraplu om de boel te verzachten. links boven de flits en rechts een reflectie scherm.

Het resultaat wat ik wel aardig gelukt vindt:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/portretkleinbzwb.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 14:40

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

samo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:06:
Allstarted: De foto kijkt wel prettig moet ik zeggen.

Zelf laatst ook een portret geschoten, als foto op haar website. Ze is DJ.
[afbeelding]
ik ben het eens met het commentaar op de foto van allstarted! is een erg lekkere plaat. mooie uitdrukking in het gezicht.

@Samo, ook deze is geslaagd. Hoe heb je hem genomen? de achtergrond lijkt wel op asfalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ver buiten het bereik van mijn EF85f/1.8 moest ik voor deze foto teruggrijpen op m'n 70-300IS @270mm, f5.6, 1/60 sec. ISO3200. Ze weet dat ik er ben, met mijn "eeuwige camera", maar ze weet niet, dat ik ook onder deze slechte omstandigheden kan fotograferen. Waar kijkt ze naar en wat gaat er in haar om? Geen studioportret, maar een moment uit het echte leven, de rauwe werkelijkheid waar ruis eerder een toegevoegde waarde heeft dan technisch stoort?

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/3594/c1029v2a600zu9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Frank|A schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:26:
Erik lekkere fotos, hoop ze zo ook ooit te maken.

Via ebay radio triggers gekocht en direct maar even wat gefotografeerd. Eeste keer dat ik off-camera fotografeer en heb helaas nog maar 1 flits (anders is onderweg). Dus geschoten door een witte paraplu om de boel te verzachten. links boven de flits en rechts een reflectie scherm.

Het resultaat wat ik wel aardig gelukt vindt:

[afbeelding]
Zeker een nette belichting maar nog niet heel spannend. Met die schermen zou je daar misschien meer mee moeten kunnen spelen. Verder prima portret!
Toff schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:34:
Ver buiten het bereik van mijn EF85f/1.8 moest ik voor deze foto teruggrijpen op m'n 70-300IS @270mm, f5.6, 1/60 sec. ISO3200. Ze weet dat ik er ben, met mijn "eeuwige camera", maar ze weet niet, dat ik ook onder deze slechte omstandigheden kan fotograferen. Waar kijkt ze naar en wat gaat er in haar om? Geen studioportret, maar een moment uit het echte leven, de rauwe werkelijkheid waar ruis eerder een toegevoegde waarde heeft dan technisch stoort?

[afbeelding]
Leuk portret wel, misschien ietsjes krap aan de onderzijde.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon

[afbeelding]
waarom vind jij dit het echte leven? ik zie geen context die echt leven toevoegt, ik zie geen houding, slechts een gezicht. Houding is (volgens de communicatiewetenschap) een van de belangrijkste manieren om emotie/context te vertellen.

Ik vind je chromatische ruis ook niet echt mooi. Sorry, ik vind 't een te krap en rommelig portret.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@breinonline:
Krapte aan de onderkant is opzet. Er zit origineel nog een hand ruimte onder, maar ik houd nu eenmaal van krap. Het doel is, om eens iets minder "braaf" te snijden, waardoor een zekere spanning in de foto komt. Het is inderdaad wel erg krap ja.

@Simon:
"Echte leven" als tegenstelling tot de kunstmatige studio-omgeving en/of een geposeerd portret. Het gelaat is imo nog steeds het meest sprekende deel van het lichaam. Iemand die, zoals in dit geval, op een stoel aan een tafel zit, drukt verder met het lichaam weinig emotie uit volgens mij. Ik wil de context ook helemaal niet vertellen, want ik wil dat je fantaseert over wat je ziet.
De ruis is zoals die is. Misschien niet mooi, maar wel grappig anders dan de zeer gladde huid van dit meisje. Hoe je deze foto "rommelig" kan vinden, begrijp ik niet. Alles wat de aandacht af kan leiden heb ik immers weggelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Toch niet, bovenin en links zie ik 'omgeving', ik vind het ook heel gemakkelijk zo, het weg laten. Dat heb ik vaak met tele zo gebruikt, dat je gewoon uitsnijdt, om dingen weg te laten, terwijl je juist dat kan gebruiken wat er om zich zit. Voor mij als kijker maakt het nu niet uit of 't studio of 'buiten' is omdat je niets aan context laat zien. Leven = context.

Ondanks dat het gezicht enorm belangrijk is moet je houding absoluut niet onderschatten. Uiterst belangrijk, je gezicht is maar een deel in een heel complex deel van communicatie. Wordt heel hoofdstuk aan gewijd in Frank Oomkes, "Communicatieleer". Veel van onze houding spreekt (helemaal als je 't binnen een socio-culturele context plaats) boekdelen..

[ Voor 9% gewijzigd door simon op 23-02-2008 14:40 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-09 13:17
Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs29/i/2008/054/8/7/Take_a_closer_look_by_plukke.jpg

Geschoten van mijn zus. Vind hem zelf erg mooi, al zijn de kleuren wat flets. Wat vinden jullie?

edit:

Na onderstaande tips heb ik hem bijgecropped, ziet er inderdaad beter uit zo. :)

[ Voor 30% gewijzigd door plukke op 23-02-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
waarom zoveel witruimte bovenin?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Plukke: ik blijf bij dat knoopje van d'r blouse hangen.. Is de blouse te klein? Wat gebeurt er onder, net buiten de foto? Dat doet af aan de rest van de plaat, waar je -zoals Simon al aangeeft- wel erg veel witruimte bovenin hebt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Euuuh, ISO3200? Dan is dat ruis nog behoorlijk netjes :o.

Heb je een tool voor ruis reduceren erop losgelaten, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:10:
Ik vind je chromatische ruis ook niet echt mooi.
Ja hallo, het is ISO3200 hé. :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
dus?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:04:
[...]

40d powerrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Nou, kleurruis moet ik echt van braken ;( [edit] ik had de ruis weggehaald, maar Toff heeft blijkbaar liever meer ruis dan een cheape Nokia cameratelefoon. Ik vind 't prima :)

Maar ik vind de compositie niet bepaald super, je had m wat ruimer mogen nemen. Hou er zelf niet van als hoofden er nauwelijks opstaan :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat is van ruis een porno-smooth-huidje maken, dat is ook niet geheel de bedoeling denk ik. Imho is de foto ook niet echt de tijd van het photoshoppen waard, maar ja, wie ben ik. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:08:
Dat is van ruis een porno-smooth-huidje maken, dat is ook niet geheel de bedoeling denk ik. Imho is de foto ook niet echt de tijd van het photoshoppen waard, maar ja, wie ben ik. :P
Tja, ik verveel me echt he-le-maal de pleuris, je moet toch wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oxi schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:08:
Eensch :P Dan kun je hem beter ff wat maskeren en de NR uit het gezicht grotendeels weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:17:
[...]

Eensch :P Dan kun je hem beter ff wat maskeren en de NR uit het gezicht grotendeels weghalen :)
Ja hoe is het, ik verveel me misschien wel maar dat is écht te veel werk :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:04:
[...]

Nee, geen ruisreductie, zelfs niet de 40D in-cam versie deze keer. Wel even geprobeerd, maar dat deed meer kwaad dan goed. Het is nog een crop naar 1/3 oppervakte ook. Ga je van het volledige oppervlak naar een webplaatje, dan is de ruis nog een stuk minder.

@Simon:
Om nu "bovenin en links" als omgeving aan te merken, dan gaan we wel erg ver achter de komma...
Ja, "gemakkelijk", dat is jouw interpretatie. Ik vind jouw benadering dat je alles moet kunnen zien in plaats van dat je zelf aan het werk gaat met je brein pas gemakkelijk. Jouw aversie tegen telegebruik is duidelijk en is hier zelfs in een eigen topic Telelens gebruik uitgebreid aan de orde geweest, maar je zou dat wat mij betreft best iets los mogen laten, bij het bekijken van foto's van anderen. Waarom mag iemand geen andere stijl hebben dan de door jou geprefereerde?
Lichaamstaal is zo belangrijk dat er zelfs hele boeken aan gewijd zijn, bijvoorbeeld "De Taal van het Lichaam", door Julius Fast, ISBN 9021427257, maar veel lichaamstaal is dynamisch, d.w.z. heel sprekend in filmbeelden, maar op het verkeerde moment "bevroren" als foto vaak eerder lachwekkend.

@eerik:
Zou je mij een plezier willen doen door jouw bewerking te verwijderen? Ik waardeer je bedoelingen, maar dit is echt vunzig imo, zoals Oxi opmerkte tegen porno aan. Ik heb prima scherpe "gladde" foto's van haar, dit was niet de bedoeling.

@plukke:
Dat knoopje gaat inderdaad wel steeds meer aandacht vragen. Een iets lager standpunt, of haar hand ervoor/erop, had het "probleem" kunnen voorkomen. Ik vind het een leuk portret, net even anders dan anders, en de kleur is wat mij betreft helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Je hebt de itentie van het topic nog niet echt begrepen denk ik, het is voor mij iets principieels, iets met hoe je tegen fotografie met mensen aankijkt. In mijn ogen ben je bij die vorige foto een voyeur, iemand die achter een muurtje of in de bosjes iemand bespied. In mijn ogen hoort de fotografie in de sociale brij die mens heet duiken. Er voor staan, contact hebben.

Het gaat niet om dat 't nou een lens is met 300 mm, maar met het feit dat je je zelf buiten de 'wereld' zet, dat je afstand neemt, en context wegwerkt bij een mens (in mijn ogen hé), terwijl je zelf over leven begint.

Sorry, maar het is een heel uitgebreide discussie over in mijn ogen een gemakkelijk plaatje, je vertelt er een heel verhaal bij, helemaal als je over leven begint. Ik vind je 'concept' zwak zoals 't nu naar voren komt en esthetisch gezien vind ik het al helemaal geen sterke plaat.

Ik vraag me af wat je er nu zelf van vind. Waarom in dit jouw ogen een goede foto is. Waarom dit nou het predikaat Toff foto heeft.

Ik bekijk fotos van anderen door verschillende brillen, en ik doe mijn best een mooie bril te vinden voor je plaat, maar het lukt me echt niet. Ik hoop dat je mij kan uitleggen hoe ik dit zou moeten zien.

Over de bevroren houding, ik zou toch voorzichtig zijn met wat je zegt, binnen mode fotografie bijvoorbeeld is houding echt 'key' bij emoties..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met m'n 400D word ik in ISO800 al doodgegooid met ruis, dat zelfs de typische sneeuwstorm op TV nog beter is :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Simon, dit begint echt uit de hand te lopen zo. Als je me van voyeurisme gaat beschuldigen, dan overschrijd je echt mijn tolerantiegrens. Los daarvan draaf je wat mij betreft veel te ver door over een simpel plaatje.

@eeerik: Ik vroeg of je jouw bewerking van mijn foto weg wilde halen, wat verder gaat dan onder een linkje stoppen. Ik ga jouw vriendin toch ook niet tegen jouw zin publiek bewerken?

@SSRA: Men beweert zelfs dat de ruis van de 30D nog iets minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:51:
Simon, dit begint echt uit de hand te lopen zo. Als je me van voyeurisme gaat beschuldigen, dan overschrijd je echt mijn tolerantiegrens. Los daarvan draaf je wat mij betreft veel te ver door over een simpel plaatje.

@eeerik: Ik vroeg of je jouw bewerking van mijn foto weg wilde halen, wat verder gaat dan onder een linkje stoppen. Ik ga jouw vriendin toch ook niet tegen jouw zin publiek bewerken?

@SSRA: Men beweert zelfs dat de ruis van de 30D nog iets minder is.
De foto die je zelf postte is niet showcase-waardig, en wat mij betreft ook bij lange na geen testcase.
De gedachte erachter klopt niet, de compositie is ruk, en de ruis is niet om aan te zien. Post dan zelf een echte foto in plaats van een snapshot die voor driekwart uit ruis bestaat :)
Als je zo'n foto post dan is het niet zo vreemd als iemand de ruis eruit haalt, het is niet alleen een matige snapshot die je postte, maar ook nog eens storend om naar te kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
nou noem je 't zelf een simpel plaatje, en van voyeurisme beschuldigen, nou ja misschien wel eigenlijk, dat is mijn interpretatie, dat maakt jou overigens geen voyeurist..

het loopt niet uit de hand, je probeert alleen mijn principes te weerleggen, en dat is in mijn geval nutteloos, ik zit vast in mijn paradigma, en het zal me mijn tijd duren voordat ik daar uitstap. misschien als ik porno zou fotograferen ofzo..

maar nu weet ik nog steeds niet waarom ik die foto mooi moet vinden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-09 13:17
@Toff: Dat is inderdaad iets om de volgende keer op te letten. Was een van de eerste keren dat ik ook serieus met portretfotografie bezig was. Vond hem al best geslaagd, maar zo leer je steeds wer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Oké Simon, het is inderdaad jouw perceptie, jouw fantasie misschien, en daar vroeg ik juist om...
Hier een uit dezelfde "serie" - ja, ik heb weldegelijk een concept, maar ik zie geen noodzaak om dat hier prijs te geven. Na anderhalve voetbalwedstrijd krijgt deze jeugdige voetballer "eindelijk" iets te drinken. Zoals hij zijn energydrink opzuigt, zo zuigt zijn gezicht het licht van dit flesje:
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/6255/fles07xl3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 14:40

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Toff, ik vind je omschrijvingen wel steeds " enger" worden.. zet er dan niets bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik heb 't idee dat onze perceptie van zowel schoonheid als concept behoorlijk ver uitelkaar liggen..

sorry toff, als snapshot leuk en aardig, maar verder.. je mag imho best wat strenger voor je zelf zijn.

en wat is 't nut van niet bekende concepten? 't is ook weer niet zo dat alles diep conceptueel moet, gaat erom dat je nadenkt voor je klikt enzo (en daarmee bedoel ik niet dat snaps poep zijn)

[ Voor 32% gewijzigd door simon op 01-03-2008 13:27 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

Ik vind het ook niet de meest spannende foto. Ben er sowieso niet zo'n fan van als bij foto's achteraf een idee/concept/verhaal aan wordt toegevoegd in plaats van andersom. En dat gevoel krijg ik bij je foto.

[ Voor 32% gewijzigd door Sharky op 01-03-2008 13:00 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met bovenstaande. De foto zelf is kwalitatief niet super (compositie en belichting zijn niet in orde). Misschien moet je eens proberen de verhoudingen uit je camera zo te laten, en zonder croppen een compositie te maken.
Het is beter als je zo'n verhaal erbij bedenkt, dat je dat van te voren doet en daarmee naar een eindresultaat werkt. Een foto zegt meer dan duizend woorden, als het een goeie is, en dan zou het niet nodig moeten zijn er zo'n verhaal bij te bedenken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zit iedereen te zeuren over dat verhaal? Ik vind z'n verhaal best super in combinatie met de foto. Dan ga je toch heel anders naar die foto kijken :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Grappig figuur gespot :P

Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5625/600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:43:
Wat zit iedereen te zeuren over dat verhaal? Ik vind z'n verhaal best super in combinatie met de foto. Dan ga je toch heel anders naar die foto kijken :)..
oh nu zeuren we... lekker figuur ben jij.

waarom kijk je door het verhaal anders naar de foto. ik geloof dat een titel of omschrijving belangrijk kan zijn, maar in mijn ogen bijft het fotografie, niet verhalende titels schrijven.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Neographikal, wat een topplaat haha. Was hij onderweg naar een bachelorparty ofzo? :P
Vind het een erg leuke foto.

Oa. door je manier van fotograferen en natuurlijk de outfit wordt hij wel geisoleerd in het beeld, erg leuk gedaan :D

Over de foto van Toff, erg leuk dat je er een verhaaltje bij verzint, maar ik ga toch met Simon mee dat je iets vantevoren in je hoofd moet hebben en dan een uitwerking daaraan geven.

Soms is het niet eens nodig en moet je gewoon kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2084/2205472831_1e0fb9e814.jpg
Ik vond het wel wat. Jullie ook?
Pagina: 1 ... 6 ... 65 Laatste