[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:54:
Als je de foto op flickr in het groot bekijkt, zie je aan de voorste pijlers dat er naast elke staaf, een paarse lijn zit. Op de nieuwe foto zijn deze verdwenen.
Je zag het het makkelijkste bij de mouw van de opgestoken hand. Knapt er goed van op. Ik had zelf de belichting net tussen de twee varianten gehouden, maar dat is mierenneuken verder :+

Wel valt het me op dat bijvoorbeeld net boven haar petje telkens de jpg-compressie goed zichtbaar is. Is dat iets wat Flickr gratis voor je heeft toegegevoegd :o of zat dat ook al in de foto's die je hebt geüpload? (want dan zou ik ze met iets minder compressie exporten uit LR)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:39:
Een assistente vinden lukt altijd wel, meestal komen mijn modellen met een vriendin of iets dergelijk dus dat lukt wel. Ik heb in die set nog wel wat foto's in de schaduw aan de andere kant van het viaduct:

[afbeelding]
Luiza by DarthVador, on Flickr

is wel met de D700 genomen.
Best in de goed richting, maar wat mij meteen opvalt:

- De spijlen zijn eigenlijk iets té ver uit focus naar mijn mening. Met als gevolg dat er wat veel drukke bokeh om het model heen zit, met een dikke CA-rand achter haar hoofd. Die spijlen daar mogen best ietjes meer in focus en zonder de CA zal de focus wat meer op het model komen. Normaal zorgt minder DoF voor meer focus op de het model minder op de achtergrond maar nu werkt het maar een klein beetje.

- Haar gezicht / hoofd / is te donker, haar hals is juist prima, maar het gezicht had hier wat reflector / milde flits kunnen gebruiken. Door het lage petje moet je ze erg kantelen met het hoofd, wat hier de nek / kaak overgang niet zo mooi neerzet. Dit is wat met model doet, maar jij als fotograaf moet daar wat in sturen.

- Haar bovenste hand staat er wat onnatuurlijk op. Dat maakt dat de pose van het bovenlijf / de opgestoken arm niet zo geloofwaardig overkomt. Ze lijkt hierdoor van de heupen omlaag ook wel erg scheef te staan. Storend is het niet, maar een kleine aanpassing had de form veel krachtiger kunnen maken.

- Het schoudergebied van het jasje valt wat raar. Maar niets wat je niet in PS kunt oplossen.

Al met al een aardige foto, best wat potentie. M'n commentaar lijkt een beetje zeurderig misschien, maar dat is alleen maar om jou / jullie aan te sporen volgende keer een perfect plaatje te laten posten.

{edit} Oh, in de edits lijken wat witte delen in de foto eruit geblazen! Daarnaast lijkt er teveel negatieve clarity losgelaten, de voorste hand is nu een beetje aan het ghosten / white-bleeden. Ook het witte licht op het leer voelt nu "nep" aan, de textuur is daar nu duidelijk minder geworden. Wat je met het gezicht hebt gedaan is wel degelijk beter, maar het had toch mooier geweest als dat in-camera gedaan was.

[ Voor 9% gewijzigd door djunicron op 05-10-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 18:12
Een foto van onze Mees, op deze foto was hij net 3 dagen uit. 's Nachts geschoten, zonder extra belichting o.i.d. Uiteraard wel nabewerkt in Lightroom, met name om de foto een stuk lichter te maken.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8196/8123189880_a2db23f73a_z.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door RelaXXinG op 25-10-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 12:56
[b]Kevinneke schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:12

Overigens heb ik nog wat persoonlijk nieuws, wat wellicht hier even als een P.S. mag vermeld worden aangezien ik hier het meeste post. Ik vertrek 11 januari voor een jaar minstens naar Ecuador. Ik heb besloten hier ontslag te nemen en heel men inboedel te nemen, en naar Zuid-Amerika te verhuizen. Daar wil ik mijn boterham verdienen door foto's te nemen. Het word een heel avontuur, en ik zal er zeker over bloggen. Verder heb ik mijn site ook al opgezet om daar te gebruiken.
Damn, props voor jou. Das nog eens lef hebben, hoop voor je dat het je goed vergaat daar, ben benieuwd naar je ervaringen. Vind je 2e foto zelf het mooist bij de spijlen. Knappe talentvolle dame, zeker meer foto's van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Snuurtje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Damn, props voor jou. Das nog eens lef hebben, hoop voor je dat het je goed vergaat daar, ben benieuwd naar je ervaringen. Vind je 2e foto zelf het mooist bij de spijlen. Knappe talentvolle dame, zeker meer foto's van maken!
Zeker gaaf, maar wel erg risicovol en weinig voorbereid klinkt het.
Ik zou zeggen, als je hier als fotograaf als pro ervan kan leven dan daar misschien ook wel. Kan je het hier niet, waarom denk je dat het daar wel kan? Daar is nog minder geld beschikbaar bij de gemiddelde klant en fotografie is grotendeels nog steeds een luxe-product voor de meesten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:58:
[...]

Zeker gaaf, maar wel erg risicovol en weinig voorbereid klinkt het.
Ik zou zeggen, als je hier als fotograaf als pro ervan kan leven dan daar misschien ook wel. Kan je het hier niet, waarom denk je dat het daar wel kan? Daar is nog minder geld beschikbaar bij de gemiddelde klant en fotografie is grotendeels nog steeds een luxe-product voor de meesten.
De markt voor profesionele fotografen is daar veel groter dan hier. Ik ga heus mijn leven niet op het spel zetten om iets onbezonnen te doen. Ik ben er al een jaar mee bezig. Het is niet zo dat het een 3e wereld land is, waar iedereen arm is. Om dergelijke conclusie te trekken aan de hand van 3 regeltjes die ik hier neerpen is wel heel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:23:
[...]

De markt voor profesionele fotografen is daar veel groter dan hier. Ik ga heus mijn leven niet op het spel zetten om iets onbezonnen te doen. Ik ben er al een jaar mee bezig. Het is niet zo dat het een 3e wereld land is, waar iedereen arm is. Om dergelijke conclusie te trekken aan de hand van 3 regeltjes die ik hier neerpen is wel heel erg kort door de bocht.
Je hebt enorm veel variabelen en de beste leermeester zou zijn om eerst in België professional te worden en kijken hoe dat bevalt. Als dat lukt ga je het daar proberen, tenminste, dat zou mijn keuze zijn.
Wat als je daar bent en je komt niet rond? Ga je dan terug, ga je daar ander werk zoeken? Wat is je netwerk, wie zijn je klanten etc.
Sure, ik ken je niet, behalve je posts op tweakers, maar in die posts kom je best impulsief over en ik zou het jammer voor je vinden als je plan niet uitpakt zoals je hoopt.

Dit is niet het topic voor deze discussie, als je wilt kunnen we er een eigen topic voor maken, waar tweakers je kunnen helpen. Kan nooit kwaad om wat tips te krijgen van anderen.

Let me know.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
tweakers en hulp. tis me toch wat. Ik denk dat de markt inderdaad vrij ruim is in elk ander non-EU land. Maar dat de pay ook minder hoog is. Je zal 't zelf wel tegenkomen. Maar 't gene wat ik me nou gewoon afvraag is, waarom maak je de foto's zoals je ze nu doet. Daar ben ik nu wel benieuwd naar. Moet 't meisje er mooi op staan, is 't oefenen voor modemagazines? Of gewoon omdat je 't leuk vind? Ben wel benieuwd.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik bespreek met Martijn ff een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
RelaXXinG schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:00:
Een foto van onze Mees, op deze foto was hij net 3 dagen uit. 's Nachts geschoten, zonder extra belichting o.i.d. Uiteraard wel nabewerkt in Lightroom, met name om de foto een stuk lichter te maken.

[afbeelding]
Leuk! Staat er netjes op, verder niet veel op aan te merken, technisch niet heel spannend ofzo, maar gewoon goed geslaagd ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
hypz schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:50:
@killaz: Prima in orde opzich, jammer dat de luchten wat fel zijn. 1e staat de horizon scheef ;) maar dat is de bedoeling natuurlijk :)

@universal: Goed gelukt gezien het weinige licht in een gemiddelde kroeg.

Nog 2 stuks van mij. Ben een beetje bezig met mijn flitser dit weekend

[afbeelding]
IMG_5775 by Alex de Groot, on Flickr

[afbeelding]
IMG_5799 by Alex de Groot, on Flickr

Commentaar / opmerkingen / tips zeer welkom.
Zeer mooi effect! _/-\o_

Helaas ben ik een beginner en ben dan ook heel benieuwd hoe je dit effect heb gekregen? Alles donker en dan alleen één flits met hoge sluitertijd, offfff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
Je kan op Flickr gewoon z'n instellingen bekijken. ISO 100, f/6.3 en 1/160e sluitertijd, als je dat in een beetje donkere ruimte doet, dan heb je een pikzwart beeld. Dus met een flits erbij krijg je een belicht onderwerp en voor de rest zwart.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Beukgevaar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:01:
[...]

Zeer mooi effect! _/-\o_

Helaas ben ik een beginner en ben dan ook heel benieuwd hoe je dit effect heb gekregen? Alles donker en dan alleen één flits met hoge sluitertijd, offfff?
Klopt ^^

Dit was in de woonkamer gewoon overdag toen het bewolkt was, dan word alles zwart wat niet door de flits belicht word. Ik hield hier wel iets van een tijdschrift aan een kant om de flitser heen omdat ik anders nog de achtergrond teveel belichte voor de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb laatst een shoot gehad met mijn zusje (het model). Hierin heb ik een aantal foto's gemaakt voor haar blog en daarna een aantal foto's gemaakt voor mijn eigen website. Hierin heb ik geprobeerd om een donkere/minimale sfeer te creëren.

Commentaar is welkom want ik ben benieuwd hoe deze overkomt.

Afbeeldingslocatie: http://pcdn.500px.net/16302289/32a2f6c54b51e4b4a1b5d72c291cbcc2ca01f45e/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm cool! Beetje pop-achtig (door de nabewerking, niet dat je zusje op een pop lijkt :P). Creëert een aparte sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harderstyles
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-03-2024
Een zelfportretje van mijn kant. Was benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb sinds kort een studioset en was hier een beetje mee aan het spelen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8184/8124998456_5d8354b44c.jpg
Zelfportret by GuusBurgman

[ Voor 35% gewijzigd door Harderstyles op 27-10-2012 14:20 . Reden: Link plaatje gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@verhoeven: Gaaf hoor, lekker apart en goed gelukt.
@Hardestyles: je plaatje doet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Harderstyles schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:45:
Een zelfportretje van mijn kant. Was benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb sinds kort een studioset en was hier een beetje mee aan het spelen.

[afbeelding]
Je hebt de verkeerde link gepakt.
Ingelogd op flickr bij je foto klik op share -> Grab the HTML/BBCode -> zet het formaat op medium en selecteer BBCode, daarna kopieer en plak je de code in je post hier :*)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Harderstyles: Goede omzetting naar zwart/wit en uitdrukking is op zich wel grappig, maar lijkt een beetje onnozel (bij gebrek aan beter woord :P).

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 27-10-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@harderstyles: Ja prima gelukt portret, uitstraling vind ik opzich ook wel leuk.

Geinspireerd door Danny Santos http://dannyst.com/portraits-of-strangers.html , ben ik begonnen met het maken van een serie portretten op straat.
Het moge een beetje vreemd zijn om aan vreemden te vragen of je hun portret mag schieten, maar het is ook wel kicken en er lopen natuurlijk duizenden potentiële onderwerpen zo op straat in het centrum. Daarnaast denk ik er als nature een stil persoon zijnde wel wat van te leren. Normaal zou ik niet snel iemand aanspreken op straat.

Ik wil er eerst aardig wat gaan maken en dan maak ik er een onderdeel van op mijn website.

Bij deze eentje die ik gisteren geschoten heb. Niet heel bijzonder maar vind hem wel mooi. Beetje een lens flare op het hoofd, maar stoort mij persoonlijk niet.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8471/8127815967_c09caff048_c.jpg
IMG_6847_2 by Alex de Groot, on Flickr

Ik twijfel weleens om de 50 1.8 te gebruiken voor portretten maar meestal pak ik toch mijn 17-40 F4. Ben ik toch wat meer tevreden over de platen die daar uit komen.

[ Voor 6% gewijzigd door hypz op 28-10-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Goed portret! Mooi gebruik gemaakt van backlight en gloed om het onderwerp, fijn contrast. Misschien tikkeltje te veel zwart onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat was gewoon een jongedame op straat, die je niet kent, die wel even op de foto wou? Want dan heb je een verdomd goeie te pakken, erg leuk koppie en geslaagde glimlach :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 13-10 02:30
Ik sluit me aan bij al het positieve commentaar met een kleine negatieve technische noot. De focus ligt op haar linkeroog ipv haar rechteroog (dus haar oog rechts op de foto is scherper). Ik had dat graag andersom gezien. Dat valt hier op de kleine foto al op, dus op de full size foto zal het nog veel duidelijker te zien zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door nadroJ op 28-10-2012 18:04 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:58:
Dat was gewoon een jongedame op straat, die je niet kent, die wel even op de foto wou? Want dan heb je een verdomd goeie te pakken, erg leuk koppie en geslaagde glimlach :P
Thanks, ja inderdaad en ik vond haar ook wel fantastisch fotogeniek. Natuurlijk wel even contact info wisselen om de foto's even door te mailen dan heeft degene die gefotografeerd word er ook nog wat aan :) .

Was mijn bedoeling trouwens het zwart wit te houden, maar deze kwam wel fantastisch in kleur over vond ik zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door hypz op 28-10-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
In de EXIF staat trouwen dat de flits niet af is gegaan, maar dat lijkt me sterk, zeker met de zon van achteren :P Of stond je daar met een reflector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto, maar ze maakt het je wel erg makkelijk. O-) Ik durf mensen op straat al helemaal niet zomaar aan te spreken, laat staan voor een foto. Ik praat wel terug als er tegen me gepraat wordt, maar het liefst ga ik er gelijk vandoor. Communiceren is niet mijn sterkste kant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 30-09 12:12
Daarom zitten we toch ook op een forum, ipv een fotoclubje waar mensen elkaar in levende lijve zien? ;)

@hypz: hoe heb je het aangepakt? Heb je gewoon om een portret foto gevraagd, of vertelt dat je met een kunstenaars project bezig bent of zo?

Wat betreft een flits. Als er een flits is gebruikt, dan stond die in ieder geval niet op de camera. Dan had je dat in de ogen gezien.
Ik zie dat er een sterke "harde" licht bron rechts boven heeft gestaan. Dat is wellicht een flitser geweest, maar anders een gebouw of zo dat de zon perfect reflecteerde.
Een reflector zou denk ik een zachtere schaduw opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:34:
Daarom zitten we toch ook op een forum, ipv een fotoclubje waar mensen elkaar in levende lijve zien? ;)
LOL :D

Ondanks dat het voor mij best een groot probleem is, moest ik wel even hardop lachen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Als je dat wilt is met een relatief forse camera rondlopen en tegen een gewild onderwerp zeggen: Hallo ik heet xxx en ik maak straatportretten, zou ik een portret van jou mogen maken? Vaak wel genoeg denk ik. Je moet alleen tegen afwijzingen kunnen. Doe het zelf nooit zo, maar heb wel van dat goeiedoelen mensen op straat lastigvalwerk gedaan dus genoeg ervaring met die tactiek :-p Ik prefereer zelf op FB een oproepje plaatsen voor een shoot zodat er meer tijd is. Afgelopen tijd nog 2 gedaan zo, alleen moet voor mezelf nog even de beste selecteren, zal die tzt wel eens hier plaatsen.

Ahja en Hypz: erg mooie foto! en mooie dame! Kan zelf de 50 1.8II wel aanraden vanaf F2.5 heerlijk scherp en je krijgt er dan nog mooie bokeh mee, al valt de bokeh van jouw 17-40 me helemaal niet tegen voor een crop camera. Als ik zelf portretten maak pak ik laatste tijd ook vaak mn Tair 11A erbij, verliefd op de bokeh en kan m nu goed en snel genoeg handelen om effectief portretten mee te maken, maar erg weinig misfocus heb ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Nee ik heb geen flitser gebruikt, het licht op haar haar is ook gewoon de zon inderdaad. Verder belicht op haar gezicht. Het wilde wel prima zo. Eerste shotje was de lucht ook in beeld en dat is dan helemaal weg geblazen dus iets hoger standpunt genomen zodat ik geen lucht op de foto erbij had en toen wilde het wel prima.

Hoe ik het verder aanpak, eigenlijk gewoon iemand aanspreken met het verhaal dat ik bezig ben met een project voor mijn website waarbij ik portretten op straat maak. En dat is wel spannend maar wel erg leuk en kicken om te doen. Heb nu een paar gemaakt nog maar hoor, maar wil dit zo een aantal keer doen om een serie te maken, en dan een pagina erover inrichten op mijn website, met een beetje een verhaaltje er omheen.

Je ziet enigzins wel een beetje aan mensen of het iemand zal zijn die er wel of niet voor open zal staan. Verder nemen mensen je denk ik wel snel serieus als ze je met een grote camera zien ipv een comact of telefoon ofzo. Is onzin natuurlijk maar zo werkt het wel.

@sargonaut: Communiceren is ook niet mijn sterkste kant maar dit is voor mij wel best een goede stap om het te verbeteren en dat is dan ook direct een skill waar ik misschien nog wat aan heb naast het fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Snuurtje schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:24:
Als je dat wilt is met een relatief forse camera rondlopen en tegen een gewild onderwerp zeggen: Hallo ik heet xxx en ik maak straatportretten, zou ik een portret van jou mogen maken? Vaak wel genoeg denk ik. Je moet alleen tegen afwijzingen kunnen.
Je slaat de spijker op z'n kop om het zo maar te zeggen, zo werkt het inderdaad precies met mensen, en tot nu toe is het gewoon success geweest, en als je word afgewezen dan maakt het ook niet uit verder maar moet je je niet druk om maken.

Ik wil nog wel even wat visite / business kaartjes regelen, dat komt wat beter over dan zomaar even iemand zijn / haar mail adres laten opschrijven om even wat door te sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door hypz op 29-10-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

En als je dat alsnog eng vindt, kan je ook nog een vriend(in) vragen je te helpen. Dan sta je met z'n tweeën op straat en heb je steun aan elkaar en durf je het wel te vragen. Kan de tweede persoon ook nog een reflector vasthouden en de boel in de gaten houden.

En misschien kom je ook meer profi over / minder weird als je met 2 man bent.

Ik heb wel eens met een kleine crew midden in de stad gestaan om aan mensen te vragen of we hun lach mochten filmen (don't ask :X). Ik denk dat 50% ja zei. En dat is dan met een enge filmcamera en dat ze moesten acteren (voor hun gevoel). Lijkt me dat je met fotograferen ook goed kan slagen dus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er vandaag nog eens op uit getrokken met een russische vriendin. Qua bewerking heb ik het heel consistent gehouden. Gewoon mooie lenzen gebruikt, en wat gecropped, geeft heel leuke resultaten. Heb zowel met de D700 met 85 1.4 geshoot, als met de F2 met 50 1.2. Er zitten enkele foto's tussen waar ik de 50 1.2 op de D700 heb gezet. De film die ik in de F2 gebruikt heb is Ilford FP4+, zelf ontwikkeld thuis en ingescand. Het blijft lastig om met een actief model handmatig te focussen op 1.2

Hier 2 fotos, de rest is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8204/8179640845_89b0fc5868_z.jpg
Kate by DarthVador, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8204/8179669526_d91a19e075_z.jpg
Kate by DarthVador, on Flickr

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

@Kevinneke
Foto1: Erg mooie dromerige sfeer. Alleen links boven zie ik een onrustige bokeh als of er iets is "weggecloned".
Foto2: Heel andere sfeer maar wel goed gelukt al zou ik hm zelf iets minder ruimte bovenaan gegeven hebben.

Wim Hof (The IceMan).
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8070/8187855332_a25b31865d_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 23:46

the mod man

iets van beeldmaker

@Gutje. Rechtsonder is wat mij betreft te duidelijk afgesneden (circulair fish eye) In alle ander hoeken valt het niet op. Vind het voorhoofd net wat te licht. Verder goeie scherpte en mooie kleur temperatuur.

Vanmiddag een fotoshoot(je) gedaan met een danseres. Tussen door deze gemaakt om te zien hoe de dof zou zijn van mijn oude 50mm AF-d op FX.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8202/8193711874_71ca11a5e3_z.jpg
Nienke november 17
50 mm F2 no flash.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

the mod man schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:46:
@Gutje. Rechtsonder is wat mij betreft te duidelijk afgesneden (circulair fish eye) In alle ander hoeken valt het niet op.
Dat is mn ringflitsadapter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het doet er weinig toe wat het is of hoe het komt :P Misschien een wat vloeiendere overgang naar zwart doen? Want ik vind het ook afbreuk doen aan een verder coole (hurhur) foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Toffe foto van the iceman, maar ga idd eens over dat hoekje met een zachte zwarte brush, denk dat dat al erg helpt.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:25

Sharky

Skamn Dippy!

Wat voor een gebruik je, en bevalt 'ie?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Je suis back! Ik hoop weer vaker actief te zijn hier op dit forum.

@the mod man: Ben meer benieuwd naar het resultaat van je fotoshoot, ipv een testshot :p
@Gutteguttegut: Gave pic!
@Kevinneke: Ik heb je hele serie ff bekeken. De eerste die je hebt gepost vind ik het mooist, juist omdat die er minder geposeerd uitziet. Wat mij ook is opgevallen is de kadering bij een aantal foto's , waarbij teveel 'lege' ruimte boven het model is (waaronder de tweede foto die je hier hebt gepost). Ik zou meer omlaag met de camera

Kritiek op eigen foto nr.1: Gezicht een beetje onscherp :(
En zittende houding op foto nr.4 ziet er een beetje raar uit

1
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8484/8208928285_53be66d1fb_z.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8201/8210015972_11cd61ef71_z.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8063/8210014878_7f6c6c9969_z.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8480/8208927315_ba1df7a826_z.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door M.E.Amrani op 23-11-2012 00:54 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de bus op de terugweg van een excursie van school.
Klas genoot draaide zich om en ik zag een kans, had alleen de tijd om de iso omhoog te schroeven (achteraf gezien erg jammer) en wat nabewerking later kwam dit eruit:
Afbeeldingslocatie: http://woophy.com/photos/465/39/large/1369059-people-eindhoven-netherlands-girl-bus.jpg
Mijn eerste model foto die ik heb gemaakt, ben er niet zo'n fan van.
Maar kritiek is altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je zegt zelf al dat je er niet zo'n fan van bent en dit lijkt me meer een kiekje dan echt een 'modelfoto', dus wat houdt je tegen om het in de toekomst beter te doen (en voorbereiden)?

Er kan nu wel kritiek gegeven worden (je had overigens ook zelf kunnen aangeven waarom je er niet zo'n fan van bent, dat helpt ook ;)), maar dat lijkt me niet heel veel nut hebben. Dit is een foto in de bus, tijdens een momentje waarop iemand toevallig net even omdraaide. Dat zijn zoveel random dingetjes samen :P

Ik zou zeggen, vraag de meid van de foto of ze eens echt wil poseren voor de foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

@the mod man: Een foto met potentie, ik zou hm iets minder krap croppen of juist iets meer, mn ogen willen nu meer zien of juist minder worden afgeleid.
@M.E.Amrani: Zeer professionele set! (zoals vaker van jou gezien) Alleen bij foto 1 en 4 vind ik het jammer dat haar hoofd teveel mist terwijl ik het bij foto 3 weer niet storend vind. Verder mn complimenten.
@geertyb0y: Zoals hierboven, deze hoort eigenlijk niet in dit topic thuis in mijn ogen. Het blauwe deel links zit storend dominant in beeld en rechts is het te krap afgesneden. En ik denk juist dat de dame op de foto wel interessant genoeg is om (betere) foto's mee te maken.

Uit dezelfde serie...
Erben:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8066/8211659643_d5c27e4c9b_z.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:53:
Je suis back! Ik hoop weer vaker actief te zijn hier op dit forum.

@the mod man: Ben meer benieuwd naar het resultaat van je fotoshoot, ipv een testshot :p
@Gutteguttegut: Gave pic!
@Kevinneke: Ik heb je hele serie ff bekeken. De eerste die je hebt gepost vind ik het mooist, juist omdat die er minder geposeerd uitziet. Wat mij ook is opgevallen is de kadering bij een aantal foto's , waarbij teveel 'lege' ruimte boven het model is (waaronder de tweede foto die je hier hebt gepost). Ik zou meer omlaag met de camera

Kritiek op eigen foto nr.1: Gezicht een beetje onscherp :(
En zittende houding op foto nr.4 ziet er een beetje raar uit

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]
Mooie consistente serie, zoals we hier inderdaad van jou gewend zijn. Ik hoop dat ik binnenkort in Ecuador hetzelfde niveau kan bereiken in mijn modelshots, hoewel dit niet mijn hoofdbezigheid zal zijn daar. Kan je wat toelichten welke gear je hebt gebruikt, of de kledij van een ontwerper komt, etc?
Gutteguttegut schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 02:02:
@the mod man: Een foto met potentie, ik zou hm iets minder krap croppen of juist iets meer, mn ogen willen nu meer zien of juist minder worden afgeleid.
@M.E.Amrani: Zeer professionele set! (zoals vaker van jou gezien) Alleen bij foto 1 en 4 vind ik het jammer dat haar hoofd teveel mist terwijl ik het bij foto 3 weer niet storend vind. Verder mn complimenten.
@geertyb0y: Zoals hierboven, deze hoort eigenlijk niet in dit topic thuis in mijn ogen. Het blauwe deel links zit storend dominant in beeld en rechts is het te krap afgesneden. En ik denk juist dat de dame op de foto wel interessant genoeg is om (betere) foto's mee te maken.

Uit dezelfde serie...
Erben:
[afbeelding]

;)
Zijn leuke foto's om een reeks van te maken. Ik moest wel ff kijken en denken om te zien wat hij vastheeft, ik vermoed een schaats? Verder maak je hier dezelfde "fout" als op de vorige foto, rechtsbeneden staat de ringflits weer in beeld. Is het niet mogelijk om de lens er verder door te steken, of net iets meer mm te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Elke Nederlander ziet duidelijk dat dat een schaats is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Hahn schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:25:
Geen twijfel over mogelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hahn schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:25:
En niet zomaar een schaats....er zijn wereld records mee gereden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar, ik ben geen Nederlander..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Zo'n schaats herkent elke Nederlander wel. Maar hoeveel zouden Erben herkennen met zo'n fisheye shot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mjtdevries schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:26:
Zo'n schaats herkent elke Nederlander wel. Maar hoeveel zouden Erben herkennen met zo'n fisheye shot?
Dat is wel een goeie.
Hier staat er nog 1 bij en er komen er nog meer.
Ik zal de volgende keer kijken of ik hm iets meer herkenbaar op de foto kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Thanks guys!

@Kevinneke: Qua setup niet zo heel bijzonder, slechts een flitser met softbox erop. Idee wel van tevoren uitgewerkt wat betreft make-up, haar, accessoires, materialen, kleurgebruik. Daarna een stylist gevraagd of hij (zelfgemaakte) kleding en accessoires had die bij dit plaatje past. Als laatst pas naar model gezocht die hier naar mijn mening bij past.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:45:
Thanks guys!

@Kevinneke: Qua setup niet zo heel bijzonder, slechts een flitser met softbox erop. Idee wel van tevoren uitgewerkt wat betreft make-up, haar, accessoires, materialen, kleurgebruik. Daarna een stylist gevraagd of hij (zelfgemaakte) kleding en accessoires had die bij dit plaatje past. Als laatst pas naar model gezocht die hier naar mijn mening bij past.
Zou ik ook eens moeten proberen. Je maakt dan een moodboard vermoed ik? Met wat doe je dit, gewoon een reeks fotos, of ook echt een kleurenpalet etc?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Ik laat eerst ideeen in mij opkomen. Als er een idee is waar ik enthousiast over ben dan begin ik alles te concretiseren: Welke stijl (commercieel/artistiek, geposeerd/spontaan, studio/buiten), welke sfeer, welke kleuren, wat voor bewerking, wat voor kleding/kapsel/makeup/accessoires. Dan zoek je alles bij elkaar (en je kan iemand als stylist vragen om je erbij te helpen). En als laatst zoek je je model die er bij past.

Je kan al die dingentjes in een moodboard zetten, dan zie je uiteindelijk of al die onderdelen bij elkaar passen. Voorbereiding kost wel tijd, maar het eindresultaat is altijd leuk! Moet je zeker proberen :D

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Eigen kritiek: voeten gedeeltelijk buiten beeld en teveel ruimte boven hoofd

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8201/8218183301_88b2fcedf5_z.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door M.E.Amrani op 26-11-2012 01:21 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk concept ook. 2nd curtain flash en inzoomen tijdens de exposure? Leuke styling ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Uitzoomen lijkt me. Jammer van de half afgesneden voeten en erg veel headspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Mijn vriendin slapend op de bank. Vind vooral mooi de zijkant van de bril matched met de bank.
Eerste keer dat ik een portret/mens foto upload waardig vind.

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/4121/claireslaaptopdebankzwa.jpg

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 19:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

M.E.Amrani schreef op maandag 26 november 2012 @ 01:20:
Eigen kritiek: voeten gedeeltelijk buiten beeld en teveel ruimte boven hoofd

[afbeelding]
Leuk idee maar ben het wel eens met de kritiek die er al op gegeven is. Wat ik er wel aan toe wil voegen is dat ik het jammer vind dat er het cliché groepje "petjes" langs komt lopen, daar naast vind ik ook dat dit effect veel beter uit de verf zou komen als er aan beide kanten mensen zouden lopen (gevoel van drukte waar in zij stil staat) en een andere uitdrukking van haar gezicht zou dat misschien nog versterken.

Nog een klein ding dat me opviel is dat in het bewogen gedeelte van haar (het zoom gedeelte) je boven haar hoofd haar ogen ziet, zelf zou ik dit nog even bijwerken met photoshop want als je het eenmaal ziet dan blijf je er op letten ;)

Zelf ben ik niet zo'n fan van de ontzettend warme tint maar dat is heel persoonlijk, als iedereen het zelfde zou maken zou het een saaie wereld worden ;)
ZandBak schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:11:
Mijn vriendin slapend op de bank. Vind vooral mooi de zijkant van de bril matched met de bank.
Eerste keer dat ik een portret/mens foto upload waardig vind.

[afbeelding]
Ik vind hem niet heel erg bijzonder, de hoek vind ik wat ongemakkelijk kijken en het zwarte zit tegen het randje aan van dicht lopen. Mede doordat ze haar hand voor d'r mond heeft kun je minder goed de contouren van het gezicht zien en dat is wel jammer ;) Hoop wel dat je de foto aan d'r hebt laten zien nadat ze wakker was geworden en voordat je hem hier geplaatst hebt? :>

[ Voor 25% gewijzigd door Ventieldopje op 26-11-2012 18:36 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets nieuws van mij. Ik weet het, misschien wat veel magenta, but I like it so screw the rules. ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8346/8175601956_338b468f3f_z.jpg
Tim by sabinemetz.com, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@Zandbak: Leuk belicht!
@Ventieldopje: Haha die 'ogen' daarboven waren me nog niet opgevallen. Bedankt voor je kritiek!
@Alerion: Mooi gedaan! Mag ik weten hoe je het hebt belicht?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@M.E. Amrani: Dankjewel! Twee softboxen, rechts hoog en iets meer power dan links, links laag (iets lager dan ooghoogte).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

____

1
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8482/8222577876_60d368af99_z.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8065/8222578682_122336e782_z.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8338/8222579114_17ca611b44_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk nu al een tijdje mee in de fotografie topics maar nu toch maar besloten om iets van mijzelf te posten.
Is nu ongeveer 5 maanden geleden dat ik voor het eerst ben begonnen met fotografie, dus ben benieuwd wat voor tips enz. mensen kunnen geven.

Zelfportret die ik heb gemaak met behulp van twee speedlights:

Afbeeldingslocatie: http://student.cmd.hro.nl/0818843/wp-content/uploads/2012/11/thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ha collega ;) (Marco hier :P)

Qua licht en blik vind ik 'm goed! Maar de scherpte vind ik wel erg aanwezig, zeker op klein formaat, je kan alle poriën tellen. En hoofden zou ik niet onder de haargrens afsnijden, nu lijkt het net alsof je kaal bent aan de voorkant, terwijl dat niet zo is :P Maar zeker niet slecht verder! Ook goede zwart/wit-omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Gave foto! Alleen schaduw in je rechter (voor kijkers links) oogkas is een beetje storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Erg leuk inderdaad! Ik word alleen een beetje heen en weer getrokken in je foto: je rechteroog is het meest scherp, rechts heeft het meeste contrast in het gezicht. Links is dan wel weer het oog dat het dichtst bij de camera zit. Het heeft wel wat speels, maar in combinatie met de scherpte maakt het de foto een beetje onrustig.

Ikzelf ben normaal gesproken meer van kleur, maar dan toch een in zwart-wit:
Afbeeldingslocatie: http://media.cmcdn.net/18551645/600x400.jpeg

Met m'n iPad als onderste catchlight. Ik merk zelf dat die nog wel eens missen, zeker als je je onderwerp backlit en het gezicht van de zon af fotografeert. Eigen kritiek achteraf: d'r vingers zijn afgesneden ;(

[ Voor 18% gewijzigd door tobiasvs op 03-12-2012 17:41 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mooie meid! En ze staat er goed op. Vingers is jammer, maar was mij eigenlijk niet eens gelijk opgevallen (alhoewel er links genoeg ruimte is, dus het had niet gehoeven). Het enige wat mij opvalt is d'r onderlip waar een paar donkere plekjes op zitten, waardoor het lijkt alsof ze een beetje ziek is ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
fijn om naar te kijken, goed gedaan dus! Tanden niet overbelicht (danwel handmatig in post), iets meer detail daarin terughalen zou beter zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@tobiasvs:
Vingers vind ik op zich niet echt storend. Wel eens met Hahn wat betreft de lippen.

1
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8061/8258065581_e69ebc8059_z.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8349/8258064939_be8db28b01_z.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8359/8258065279_dfeff5870c_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@M.E.Amrani: Mooie foto's, zoals altijd eigenlijk. Meestal heb ik niet echt commentaar, behalve dat ik een beetje zit te kwijlen en zoiets heb van: ojaaaa, kijk hem weer een mooi model hebben... :9~ Nu ook dus. :) Maar toch viel me op dat de vloer nog wat aandacht kan gebruiken, zonde dat die zo vies is. En bij de laatste foto heeft een van de spikes achter haar hoofd een gebroken punt. Dacht eerst dat het een soort van waaier oid was die ze achter haar hoofd houd, of heb je die punten er zelf bij getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Danke! Keuze van model is zeer belangrijk heb ik gemerkt. Als ik hier iemand anders had staan, waren de foto's niet zo geworden. Ik denk daarom 2 keer voordat ik een model kies/vraag voor een shoot.
Spikes heb ik inderdaad getekend, niet zo netjes ook zie ik nu :p. Moet het nog even netter maken

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Mooie serie, lekker retro, doet op de een of andere manier aan oude (James Bond) films denken. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
De eerste en derde foto vind ik erg mooi, maar ik vind de tweede daar niet bij passen.
Die andere twee hebben een sierlijke en klassieke uitstraling. (die laatste zelfs japans?) maar die tweede foto lijkt wel het tegengestelde daarvan.

Als dat je bedoeling was, dan ben je daarin geslaagd, maar ik zie liever alleen die andere twee fotos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, een modieuze uitvoering van lowkey? Wederom geslaagd. Mag ik vragen of je dit als opdracht doet voor iemand, en dus ook een vergoeding kan geven aan het team? Of is alles TFP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Thanks! @mjtdevries: Niet bewust gedaan. Bij mij ging het vooral om de verschillende vormen en sillhouetten vast te leggen van 1 outfit.
@kevinneke: Dit is op tfp basis, was mijn eigen project samen met een vriendin die ontwerpster is

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is natuurlijk wel heel mooi meegenomen als je dergelijke vriendinnen hebt. Hier in België merk ik dat je zelfs als je een leuk concept, portfolio en team hebt, heel veel modellen nog geld vragen. Als ik aanklopt bij een modellenbureau antwoorden ze vaak nog niet als je iemand op tfp basis vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:58:
Is natuurlijk wel heel mooi meegenomen als je dergelijke vriendinnen hebt. Hier in België merk ik dat je zelfs als je een leuk concept, portfolio en team hebt, heel veel modellen nog geld vragen. Als ik aanklopt bij een modellenbureau antwoorden ze vaak nog niet als je iemand op tfp basis vraagt.
Modellenbureau's willen natuurlijk sowieso geld verdienen, dus die gaan hun tijd niet verdoen met mensen helpen aan gratis modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Hoeft niet perse echte modellen te zijn, de meesten die ik shoot zijn dat namelijk niet. Maar je moet wel kieskeurig zijn als je iemand zoekt voor je shoot vind ik. Er zijn trouwens wel eens beginnende modellenbureaus die de portfolio's van hun modellen willen uitbreiden. Die kun je opzoeken en benaderen

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik heb zelf trouwens net een leuk model gevonden die benaderde mij via modelzone.nl, daar had ik mij als fotograaf ingeschreven met het bericht dat ik wel modellen wil fotograveren op TFP basis. Ze woont toevallig bij mij in de straat :) Ga ik volgende maand een shoot mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:10:
Hoeft niet perse echte modellen te zijn, de meesten die ik shoot zijn dat namelijk niet. Maar je moet wel kieskeurig zijn als je iemand zoekt voor je shoot vind ik. Er zijn trouwens wel eens beginnende modellenbureaus die de portfolio's van hun modellen willen uitbreiden. Die kun je opzoeken en benaderen
Heb tot hiertoe een 4tal modellenbureau's op verschillende manieren benaderd, steeds zonder resultaat. Ik merk toch dat het heel wat doet als je iemand met ervaring hebt, waarschijnlijk omdat ik zelf niet echt goed instructies kan geven aan modellen.

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 21:28

wavemaster100

Very ZEISS

@M.E.Amrani: Vind het erg geslaagd. Mooi! Zou zoiets ook wel eens willen proberen te maken.

Zelfportretje:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8072/8263286407_e82dce4333_z.jpg
Self-portrait: Acceptable In The 50'S

Ik zal wel veel comments over de scherpte krijgen. Vind dat zelf niet belangrijk in deze foto, vooral omdat veel scherpte het te "modern/digitaal" zou maken voor mijn gevoel.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

• KappuhH
  • Niet online
wavemaster100 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 01:41:
@M.E.Amrani: Vind het erg geslaagd. Mooi! Zou zoiets ook wel eens willen proberen te maken.

Zelfportretje:

[afbeelding]
Self-portrait: Acceptable In The 50'S

Ik zal wel veel comments over de scherpte krijgen. Vind dat zelf niet belangrijk in deze foto, vooral omdat veel scherpte het te "modern/digitaal" zou maken voor mijn gevoel.
Scherpte is inderdaad niet nodig, gevoel is prima zo! Enige wat stoort is de verticale lijn boven je linker (voor kijkers rechts) schouder. Verder een erg mooie plaat!

• Nordlys
  • Niet online
Nee hoor, geef mij maar wat ruis en een fijne analoge look! :)

Naar mijn idee is het Photoshop of Lightroom ruis, of niet? Vind zelf de ruis van Alien Skin Exposure erg fijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Nordlys op 13-12-2012 10:38 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
Alleen is die camera 3:2 verhouding, en je crop 6x6/1x1

|>

• hypz
@wavemaster: Ik vind hem wel gaaf. de onscherpte past er helemaal bij en je haar zit prima zo voor zo'n soort foto. Past helemaal in het plaatje.

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 21:28

wavemaster100

Very ZEISS

Bedankt voor de reacties!
Nordlys schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:27:
Nee hoor, geef mij maar wat ruis en een fijne analoge look! :)

Naar mijn idee is het Photoshop of Lightroom ruis, of niet? Vind zelf de ruis van Alien Skin Exposure erg fijn.
Het is Alien Skin Exposure 3, de Fuji Neopan 1600 - Overexposed (onder tabje Lo-Fi).
Maar ik heb daarna geloof ik de ruis iets verminderd.

Alien Skin is inderdaad een fijne plug-in!

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:41
Wat een set zeg! Lekker sfeertje.
wavemaster100: cool zelfportret! Die onscherpte ach, ik vind het totaal niet storend...

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/wp-content/uploads/2012/07/IMG_3687b128021-600x375.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:13
Zeisswavemaster100: erg mooi portret! Heeft een zekere "cinematische" look.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 18:55
M.E.Amrani: Sterke foto's. Favoriet is de tweede. De eerste is goed gekaderd, de ruimte rechts is zeker belangrijk in deze compositie. De tweede vind ik interessant door de (semi) symmetrie aan de onderkant en boven niet. Er zit wel wat op de grond bij haar rechtervoet (linker voor de kijker) wat je even weg kan werken. De derde is weer anders. Leuk om hier een oog te zien met een catchlight, ik zou het denk ik wel waarderen als er een fractie meer ruimte links was geweest. Ook iets meer van een blote rug zou ik interessant vinden, zeker met dat stekelige in contrast met een sensuele rug.

wavemaster100: Strak, simpel en mooie zwart wit omzetting. Achtergrond is ook subtiel maar goed.

ThomasW: Het zijn interessante foto's. Maar het wit clipt een beetje te veel naar mijn mening. Ik zou net wat meer detail willen zien. (Hierbij moet ik wel vermelden dat ik nu op een shitty monitor de foto's bekijk)

Ook een zelfportret gemaakt. Het licht vond ik erg mooi enkel begon het al donker te worden. Had een bepaald beeld in mijn hoofd en is het nog niet geworden. Het is een beetje experimenteel. Maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8212/8298767938_1cc01cdf62_z.jpg
selfportrait by walletje-w

[ Voor 48% gewijzigd door walletje-w op 23-12-2012 00:58 . Reden: iets andere crop en comments ]

• hypz
@ThomasW: Zeer gaaf ! De zwart wit omzetting is echt prachtig en past precies bij het sfeertje dat je neerzet.

@Walletje: De setting doet me een beetje denken aan een psychopaat die in de spiegel kijkt bijvoorbeeld ( oppassen wat ik zeg zelfportret he :p ) , maar dat is misschien ook wat je wilde uitbeelden zoiets? De setting qua achtergrond en hoe je haar zit e.d. vind ik wel goed, alleen de blik in je ogen kun je nog wat mee denk ik dat is niet zo sterk nu op een of andere manier (afhankelijk wat je wilde uitbeelden zelf natuurlijk ). En hij is niet echt lekker scherp volgens mij.

Van mij nog een, een beetje met de toning lopen spelen in photoshop, wat vinden jullie? Te geel of wel ok? Ik vond hem zelf wel ok zo maar was benieuwd naar wat anderen vinden eigenlijk:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8213/8315180051_1379f35ffc_c.jpg
IMG_8137 by Alex de Groot, on Flickr

Met mijn nieuwe 85 f/1.8 trouwens. Best last van CA bij de hoge contrast randjes zoals bij die witte kraag, CA corrigeren in camera raw verhelpt het niet, heb nu maar selective desaturatie toegepast op de magenta's, volgens mij zie je het nu niet zo meer :X Verder best tevreden met die lens maar het is echt oppassen voor paarse randjes bij grote contrast verschillen...

[ Voor 14% gewijzigd door hypz op 27-12-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Je zou kunnen proberen om de mouw en kraag wat witter te krijgen, dat geeft misschien een leuk contrast met de huid en achtergrond (streepbehang?). Nu vloeit het wat in elkaar over. En de huid vind ik niet storend te geel. En ik had m ietsjes korter gecropt boven, zodat rechts en boven dezelfde ruimte heeft, wellicht gaat ie dan weer richting de 1,33 verhouding, waar ik zelf toch altijd wel naar toe werk als het kan.

Hele aardige foto :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hypz: De eerste gedachte die ik krijg bij deze foto is "is dit van een begrafenis?" of is dat ook de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Niet speciaal een begrafenis sfeer neer gezet ofzo hoor, maar hij had zijn nieuwe pak even aan gepast, en ik mijn nieuwe lens even proberen dus we hadden het e.e.a. aan foto's geschoten en wat verschillende dingen gedaan even. Hij komt inderdaad wel wat over alsof hij even een minuut stilte houd ofzo ten nagedachtenis ;) , maar de bedoeling was meer van dat ik even van de zijkant een foto wilde maken terwijl hij zijn knoopje aan het dichtdoen was :p

@rinaldo: Bedankt voor je commentaar. Achtergrond zijn witte of gebroken witte gordijnen. Over de hele foto zit een beetje een gelige toning daarom zijn de mouwtjes ook wat geel maar misschien is het inderdaad aardig om die wat witter te houden.

[ Voor 38% gewijzigd door hypz op 28-12-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 12:35

polthemol

Moderator General Chat
@wavemaster: ik vind het een leuke foto. Je hebt een erg strakke uitstraling erin (androgeen is het woord geloof ik ?). Het enige wat me stoort is dat polsbandje van je camera. Het breekt de uitstraling / sfeer die wel in de rest van de foto zit, ik blijf er ook naar terug gaan met mijn ogen als ik naar de foto kijk, omdat het afwijkend aanvoelt.

@thomasw waar hij in de stoel zit met het geweer is erg lekker. Alleen zou de persoon wat centraler mogen zitten, denk dat hij dan ook meer macht zou uitstralen. De tweede doet me niet veel. Beetje rechttoerechtaan foto (ook erg krap gekadert bij de kolf van het geweer daar).

@walletje-w je hebt dubbele lijnen erin lopen, met dank aan de spiegel ;) Ik vind je gezicht nog net wat te donker erin.

@hypz: erg mooie foto. Lekker strak, mooie kleuren.

En een eigen foto. Kom uit een serie die ik een jaartje of 2 geleden heb gemaakt. Ik wilde wat werken aan mijn niet-bestaande z/w skills en ben dus vol enthousiasme beginnen sleutelen eraan. De foto zelf was ene vol op reactie geschoten, helaas net te krap gekaderd om de tafel op de achtergrond helemaal recht te kunnen croppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2012/12/143622IMG_1699-800x533.jpg

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 19:56

Silasje

www.Entjes.eu

Ik dacht altijd dat er een topic "de man achter de camera" o.i.d. was, deze kan ik niet meer vinden.

Maar eerst de comments op de anderen, zoals het hoort natuurlijk:

@wavemaster100
Gave plaat, ik ben het inderdaad met jou eens, scherpte is met deze foto niet heel erg belangrijk! aangezien je prima het type camera kan zien, bij het digitaliseren blijft er vaak weinig van over wat dat betreft. Ook het idee, een serieuze blik, waarbij de camera als het ware "een bijproduct" is, vind ik ook zeer gaaf.

@ThomasW
Eerlijk gezegd kan ik hier weinig over kwijt, komt misschien ook omdat ik het niet zo met het secundaire onderwerp heb, beetje antie zelfs.

@Walletje-W
Mooie plaat! hoe heb je de achtergrond onscherp gekregen zonder zelf onscherp te zijn? photoshop of zo uit de camera?

@Hyps
Ook een mooie compo! alleen stoort mij dat het kraagje niet meer wit is, dat was het volgensmij wel!

polthemol@
Mooie plaat! zou je die eens in kleur willen posten? ik ben vooral te spreken over hoe je de mensen op de achtergrond ziet, niet te scherp, maar nog wel deels herkenbaar!

Vandaag dacht ik dat het tijd was om maar eens een nieuwe profielfoto te maken voor social media. Het resultaat vind ik dusdanig, dat ik hem hier durf te posten. :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/48418943/zelfportret.jpg

Sinds kort in het bezit van een goeie fliters, dus was er even mee aan het spelen :*)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Silasje schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:59:
Ik dacht altijd dat er een topic "de man achter de camera" o.i.d. was, deze kan ik niet meer vinden.
Sinds kort in het bezit van een goeie fliters, dus was er even mee aan het spelen :*)
Wellicht doel je op [zelfportretten] Wie zijn de FG'ers achter de cam? - Deel 2 ?
Wat je bedoelt met "goede fliters" (filters, flitsers?) is me niet duidelijk, maar misschien kan je een volgende keer proberen om het oog scherp te krijgen? Zeker met slechts één oog zichtbaar is een z.g. "soepoog" echt een nono, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 19:56

Silasje

www.Entjes.eu

Ja, dat topic bedoelde ik! niet gek dat ik m niet vond, topic is al een half jaar dood.
Ik bedoel flitser natuurlijk :) Het is wel lastig om goed te focussen, vooral omdat ik zelf de camera op een statief zet, en dan focus op iets wat net zo ver van de lens is, en dat is dan maar ongeveer goed. Maar inderdaad!

Met soepoog, neem ik aan dat je de reflectie erin bedoeld. Inderdaad een puntje om op te letten! wel lastig trouwens, als je indirect flitst. Heeft iemand daar tips voor?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Silasje schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 01:58:
Met soepoog, neem ik aan dat je de reflectie erin bedoeld.
Nee, ik bedoelde dat het oog nogal wazig/onscherp is. De term is, zo blijkt uit een snelle googelsearch, de laatste 40 jaar in onbruik geraakt in de fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@Silasje: Op een of andere manier lijkt het erop dat je oog in de schaduw erg open staat, en daarom teveel aandacht trekt. Ik (maar dat is persoonlijk) zou het met photoshop wat donkerder maken en dus minder zichtbaar. En een foto met zo'n belichting leent zich goed voor leuke kleurbewerkingen (koel/ijzig). Maar ook dat is persoonlijk
@polthemol: Inderdaad jammer van de kadering. Z/W-bewerking is goed gelukt hoor!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8503/8372007470_db0042ea64_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Toff schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 01:54:
[...]

Nee, ik bedoelde dat het oog nogal wazig/onscherp is. De term is, zo blijkt uit een snelle googelsearch, de laatste 40 jaar in onbruik geraakt in de fotografie.
Hier op mijn slcd (htc Desire s) lijkt je oog wel een glazen nepperd, of die van IT...scary maar geinig...maar niet helemaal zoals je bedoeling was denk ik..

Edit, wilde @Silasje quoten..foutje, zo bedtijd denk ik :9

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 12-01-2013 05:35 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 65 Laatste