[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/231103_1979613966035_1113722266_32413188_3991771_n.jpg

eentje uit een serie portretten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

beetje onnatuurlijk harde verscherping. Bewust gedaan?
Mijn smaak is het niet helemaal.

Vind het portret ansich wel lekker trouwens, hoewel de crop in de breedte hem een beetje erg breed maakt, zo zonder eind aan de zijkanten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:17:
beetje onnatuurlijk harde verscherping. Bewust gedaan?
Mijn smaak is het niet helemaal.
Het was wel een bewuste keuze idd, geeft de ogen net even iets meer scherpte ook. Onnatuurlijk?.. misschien.. maar ik vond het wel bij de stijl passen.
Vind het portret ansich wel lekker trouwens, hoewel de crop in de breedte hem een beetje erg breed maakt, zo zonder eind aan de zijkanten.
Ik heb m geprobeerd iets 'groter' te maken dan ie in werkelijkheid is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:47
Door de verscherping valt z'n huid me een beetje te veel op. Wel vind ik de kleuren lekker :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hahn schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:30:
Door de verscherping valt z'n huid me een beetje te veel op. Wel vind ik de kleuren lekker :)
precies, de huid trekt bij mij ook teveel aandacht. Dat maakt het onnatuurlijk. Verscherping lokaal op de ogen vind ik dan prettiger kijken als je graag verscherpt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 20:14
Sony A700, Sigma 24-70HSM @ 70mm f/5.6, ISO200, 2 monolights, 1 via plafond als overhead, 1 met 60x60 cm softbox rechts van frame.

Afbeeldingslocatie: http://fuzzphoto.eu/studio/people/Bianca/images/Bianca__E27692.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DNAx : Dat is Wim toch? Ik vind hem erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Amrani: sluit me volledig aan bij mjtdevries.

Beathoven:
+ interessante blik, blijf je wel ff in hangen.
- t lijkt alsof hij z'n adem in houdt...
- nabewerking. sluit me aan bij Nomad.

Anthracite:
+ mooie uitsnede!
- je model is vrij symmetrisch belicht, wat hem vlak doet overkomen
ben er nog niet helemaal uit over de blik.

Genietend van het zonnetje in het raamkozijn...:
Afbeeldingslocatie: http://parlevlietfotografie.nl/pictures/Model/Enjoy_sunlight.jpg

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parle85 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:23:
Amrani: sluit me volledig aan bij mjtdevries.

Beathoven:
+ interessante blik, blijf je wel ff in hangen.
- t lijkt alsof hij z'n adem in houdt...
- nabewerking. sluit me aan bij Nomad.

Anthracite:
+ mooie uitsnede!
- je model is vrij symmetrisch belicht, wat hem vlak doet overkomen

Genietend van het zonnetje in het raamkozijn...:
[afbeelding]
@Parle:

Mooi shoot, het heeft een hoog snapshot gehalte, maar dat draagt bij tot de foto, ik vind het een geslaagde foto.

Verder eentje van mij van een maand geleden nu ondertussen, niets speciaal, gewoon available light, op F/1.4
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2363/5710564053_8c2ac82663_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

Straatverkoper in Rome, toen het begon te regenen wisselde hij binnen een paar seconden van prullaria naar paraplu's, best slim.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gLMo2GekcjZozgbsjwjQKJ4V/full.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 30-09 12:12
@Parle85 & Kevinneke:

Jullie fotos zouden prima in de Foto-opdracht "Testcase Zomer" kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@Parle: Zeer mooi! Goede dof, compositie, moment, etc.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

@Parle85 Leuke foto, ondanks dat het misschien een hoog snapshot gehalte heeft (zoals Kevinneke al zei) wekt het toch interesse, waar kijkt ze naar/lacht ze om bv :)
@Kevinneke Ook een lekker zomerse foto, alleen mis ik iets al kan ik niet zo zeggen wat dat is, misschien omdat ze juist niet in de camera kijkt.
@Sharky Een "wel aardige" foto, zn voeten staan er niet op, de paraplu staat er niet helemaal op en boven aan de trap is het wel erg licht waardoor de twee mensen boven aan de trap in het licht wegvallen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2801/5756432271_fffcb58bf9_z.jpg
Tegen een ondergaande zon in een weiland vol boterbloemen met mn
Sigma 400mm f/5.6 HSM APO TeleMacro.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op maandag 16 mei 2011 @ 02:12:
Een simpele studioshot, gemaakt voor een haarstylist. Op- en aanmerkingen zijn welkom : )
Heel suf maar toch wel relevant: ik zie het haar niet zo. Zoals hierboven al gezegd wordt, als je het voor het haar doet moet je misschien zorgen dat je dat toch wel vooral ziet of opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

@Gutteguttegut, heerlijk shot man, van zo te zien je dochter ;-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Donnie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:48:
@Gutteguttegut, heerlijk shot man, van zo te zien je dochter ;-)
Goed gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Gutteguttegut schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 03:47:
[afbeelding]
Een ernstig nadeel hier is de kleine DoF van de 400mm @ F/5.6. De boterbloemen zijn nu zo onscherp, dat ze mij eigenlijk meer storen dan dat ze het beeld versterken. Ook is de intensiteit van het tegenlicht zo heftig, dat het gezichtje daardoor wat flets kan overkomen. Een kleine invulflits had het net iets sprankelender gemaakt, denk ik. Het blijft natuurlijk een fijne foto van je dochter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 20:14
Parle85 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:23:
Anthracite:
+ mooie uitsnede!
- je model is vrij symmetrisch belicht, wat hemhaar vlak doet overkomen
Het vlakke licht heb je gelijk in. Dat was eigenlijk het doel van de opstelling van m'n licht, maar het is idd misschien iets te veel van het goede. Volgende keer de overhead een stop dimmen.

Over de blik: het is m'n vriendin, die voor het eerst van d'r leven serieus voor een korte fotosessie ging zitten. Daarvoor heeft ze 5 jaar lang een maf gezicht getrokken als er een camera op haar gericht werd. Dus het is al een enorme verbetering ;)

@Guttugut: priceless! Ik zou het gezicht iets lichter maken, en dan kan-ie zo aan de muur!

[ Voor 6% gewijzigd door Anthracite op 27-05-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
knip, ook voor diensten kan je V&A gebruiken

[ Voor 110% gewijzigd door PowerUp op 28-05-2011 14:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 03:47:
@Parle85 Leuke foto, ondanks dat het misschien een hoog snapshot gehalte heeft (zoals Kevinneke al zei) wekt het toch interesse, waar kijkt ze naar/lacht ze om bv :)
@Kevinneke Ook een lekker zomerse foto, alleen mis ik iets al kan ik niet zo zeggen wat dat is, misschien omdat ze juist niet in de camera kijkt.
@Sharky Een "wel aardige" foto, zn voeten staan er niet op, de paraplu staat er niet helemaal op en boven aan de trap is het wel erg licht waardoor de twee mensen boven aan de trap in het licht wegvallen.

[afbeelding]
geslaagde foto, ik zou graag eens dergelijke foto nemen van een model, maar dan moet ik wat later gaan shooten.

Ik vertrek meteen weer voor een shoot met een vrij ervaren model en er is een visagiste/haarstyliste aanwezig, de locatie heb ik hier ook al eens neergezet, dus ik hoop dat het wat wordt.

EDIT:

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2407/5772129090_3b5d0f9d72_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 17:09 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Model: Marieke, MUA/Hair: Diede
Afbeeldingslocatie: http://www.bartjenniskens.nl/wp-content/gallery/web-pub/img_0113-copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat er een boodschap achter? ik zie iets wat lijkt op een stuk touw om d'r nek en ze kijkt neutraal maar de lippen zijn opgemaakt alsof ze getuit zijn.

Vorige week een opdracht gedaan voor een bevriende band. Was last minute werk, de bedoeling was om buiten te schieten maar 't weer sloeg van weken zon ineens om naar onweer en regen.. (net een half uur voor we zouden schieten) en dat bleef het. De studio's waren bezet, belichting, statieven en flitsers waren ook niet beschikbaar.

Dus binnen de mogelijkheden die over waren (dat waren er niet zoveel) maar wat gezocht en een grote ruimte met witte muren en matig kunstlicht gevonden. Toch maar het beste van proberen te maken :). Deze is uiteindelijk op 't affiche gekomen en ze waren er dik tevreden mee. Eerste serie met een band en wat dingen meegenomen die ik volgende keer iets anders zou regisseren maar al met al was het wel ok.

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/248563_2049517993592_1113722266_32499593_4098744_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
@Kevinneke:
Mijn eerste gedachte: Mooie foto (zoals we van je gewend zijn)

Kijk ik wat langer dan vind ik de bokeh niet zo heel mooi. Welke lens heb je gebruikt?
Toevallig was er in de Canon lens thread een discussie over bokeh en naar aanleiding daarvan zag ik dat een fotograaf de bokeh van de Nikkor 50 1.4G slecht vond, wat ie ook deed, terwijl ie de 27-80 2.8 juist geweldig vond.
Jij hebt ze allebei, dus wellicht iets om eens mee te experimenteren. (ik zag geen EXIF info)

@EEKthecat
Niet echt mijn smaak, maar technisch netjes gemaakt.
Hoewel ik denk dat je als fotograaf hier niet veel aan kan verpesten of eer aan kan behalen. De focus licht geheel op MUA en haar. Zelfs als je volledig vlak licht had gebruikt dan zou de foto niet veel anders zijn denk ik.
Wat me dan wel opvalt is dat haar lippen net zodanig op elkaar zitten dat het hartje verschoven zit...

@Beathoven
Mooie afstemming van de kleuren van de bandleden. En zelfs de kleur van het haar :)

Alleen staan de achterste leden een beetje los van de voorste. Misschien hadden ze net iets hoger moeten staan om de opstelling wat levendiger te maken en ze wat beter in beeld te krijgen?
Ook lijkt het alsof de achterste dame net buiten de scherptediepte staat.
(dat is iets waar ik zelf ook laatst last van gehad hebt bij een familie waar ik fotos van maakte. Ik had geen ervaring met groepen en dan blijkt je scherptediepte toch veel kleiner dan je denkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
@Beathoven @mjtdevries Was voor de dame die de MUA heeft gedaan. Deze foto is uit een serie van 3 die ze zal inzenden voor een kapperswedstrijd :)

Enige commentaar naar mezelf was idd de lippen die niet helemaal strak een "hartje" vormen. Valt nog te shoppen maar dan wordt het te perfect :P

Dat "touw" om der nek is trouwen gevlochten haar

[ Voor 8% gewijzigd door EEKthecat op 30-05-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:57:

@Beathoven
Mooie afstemming van de kleuren van de bandleden. En zelfs de kleur van het haar :)

Alleen staan de achterste leden een beetje los van de voorste. Misschien hadden ze net iets hoger moeten staan om de opstelling wat levendiger te maken en ze wat beter in beeld te krijgen?
De opdracht was om ze allemaal herkenbaar te maken want ze hadden een oude foto maar die was in het donker gemaakt en het had bij wijze van spreken iedere band kunnen zijn. Mn idee was dat de zangeres het gezicht van de band moest zijn. Klinkt logisch maar ik zie soms affiches waarvan ik me afvraag wie nu de meest belangrijke speler is...Omdat ze rood haar heeft heb ik haar rood laten dragen en de rest in het zwart want zwart en rood werkt altijd wel lekker.

Ik stelde voor om zoiets ook on-stage te dragen ipv gewone kloffie voor de herkenbaarheid, maar dat laat ik aan hun over. Ik wilde haar niet te klein neerzetten. In het echt is ze niet erg groot. Daarom had ik haar een paar meter naar voren gezet en de anderen die langer waren erachter om het verschil kleiner te maken. Als ik de anderen groter had gemaakt dan stond zij wat minder op de voorgrond.

Voor de levendigheid had ik degene rechtsachter (mn eerste ex btw) eigenlijk wel net een tikkeltje spannender met de zangeres willen laten poseren, zou t denk ik wel goed doen om wat mannelijk publiek te trekken, maar ze gaven de voorkeur aan een wat bravere serie.
Ook lijkt het alsof de achterste dame net buiten de scherptediepte staat.
(dat is iets waar ik zelf ook laatst last van gehad hebt bij een familie waar ik fotos van maakte. Ik had geen ervaring met groepen en dan blijkt je scherptediepte toch veel kleiner dan je denkt...)
klopt er zit een klein beetje verschil in, was ook een verbeterpunt voor mezelf.. de volgende keer zorg ik dat een statief heb en alles direct naar een laptop capture tijdens 't schieten zodat ik ze direct daarop kan beoordelen. Ik schoot m met een telelens en de zoeker van mn Nikon D40 is niet de meest geweldige die er is. Hij is goed afgesteld maar je moet als 't waren een beetje van een afstand erin kijken wil je ook de buitenste randen zien en de scherpte in de marge zie ik er al helemaal niet goed in. Dat is vaak een beetje gokken, soms is 't het precies goed en soms zit 't er een beetje naast. Ik heb een paar duurdere modellen gezien waarvan ik dacht 'gaaf! ik zie de hele foto', als ik ooit een andere camera aanschaf dan is het hoofdzakelijk om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:40
En je witbalans is te geel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:41:
Daarom had ik haar een paar meter naar voren gezet en de anderen die langer waren erachter om het verschil kleiner te maken. Als ik de anderen groter had gemaakt dan stond zij wat minder op de voorgrond.
Leuk om dat te lezen, in de foto valt totaal niet op dat ze een paar meter naar voren staat.

Overigens denk ik dat als de achterste twee iets hoger hadden gestaan zij met die rode jurk en haren nog steeds wel nadrukkelijk aanwezig zou zijn geweest.
Nu lijken de achterste twee een beetje buiten gesloten. Dat word misschien nog versterkt doordat hun gezichten in beide gevallen een beetje achter het haar van de dames voor hun zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gekund :) Maar ik stop ze graag weg :+

Ik ga iets zeggen waarop je vast gaat antwoorden "dan mag het" :p

Het zijn de 2e gitarist en de bassist maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Beathoven: De witbalans staat inderdaad niet helemaal goed, maar verder vind ik 'm best geslaagd :)

Ruimte bovenin vind ik wel beetje loos, maar vierkant gecropt (boven en onder een stuk eraf dus) zie ik er wel een cd-cover in :P De drie dames in zwart kijken alleen allemaal wel vrij moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:57:
@Kevinneke:
Mijn eerste gedachte: Mooie foto (zoals we van je gewend zijn)

Kijk ik wat langer dan vind ik de bokeh niet zo heel mooi. Welke lens heb je gebruikt?
Toevallig was er in de Canon lens thread een discussie over bokeh en naar aanleiding daarvan zag ik dat een fotograaf de bokeh van de Nikkor 50 1.4G slecht vond, wat ie ook deed, terwijl ie de 27-80 2.8 juist geweldig vond.
Jij hebt ze allebei, dus wellicht iets om eens mee te experimenteren. (ik zag geen EXIF info)
De foto is gemaakt met de 50 1.4, ik vind de bokeh wel bokehlicious, maar niet op deze foto vanwege de witte puntjes erin( zon op blaadjes). Ik kan als jullie willen wel eens een vergelijking doen tussen de 24-70 en de 50 maar dan natuurlijk wel allebei op 2.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Doe maar, ben ik wel benieuwd naar :) Bij jouw foto vind ik de bokeh ook een beetje te aanwezig, doordat het zo druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Ik ga even verder, kom maar met dat commentaar ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.bartjenniskens.nl/wp-content/gallery/web-pub/inger1x900.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind eigenlijk 2 dingen storend, de rest oogt goed, de plooi in d'r broek en de houding van d'r handen, die is een beetje raar, ze houdt 't spijkerjasje vast, maar dat verandert 't jasje niet echt, die handen lijken nu teveel vuisten ofzo. verder vind ik 'm wel netjes.

misschien nog een zeikpuntje, d'r gezicht is witter dan de rest van d'r lichaam, dat oogt wat over make upped.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
simon schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:41:
Ik vind eigenlijk 2 dingen storend, de rest oogt goed, de plooi in d'r broek en de houding van d'r handen, die is een beetje raar, ze houdt 't spijkerjasje vast, maar dat verandert 't jasje niet echt, die handen lijken nu teveel vuisten ofzo. verder vind ik 'm wel netjes.

misschien nog een zeikpuntje, d'r gezicht is witter dan de rest van d'r lichaam, dat oogt wat over make upped.
Ben het helemaal eens met de plooi in de broek! Kan helaas niet alle details in de gaten houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Irritant is dat he? Denk je goed op alles gelet te hebben, en dan heb je zoiets dat de boel wat verziekt. En als je het eenmaal gezien hebt, dan blijft je het steeds zien.

Maar je kan er wellicht een beetje op fotoshoppen om de plooi weg te halen of minder zichtbaar te maken?

Verder eens met de opmerkingen van Simon, maar de algehele impressie blijft wel: Wauw! :)

@kevinneke
Ondanks dat ik Canon schiet, lijkt me zo'n vergelijking erg interessant. En juist ook met zo'n minder ideale situatie.

[ Voor 15% gewijzigd door mjtdevries op 30-05-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Tip daarvoor is, camera op statief, en dan naast de camera/langs de camera kijken. Zo zie je gewoon het hele beeld, anders even iemand regelen die je styling in de gaten houdt

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Dat is een goede tip. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimte bovenin vind ik wel beetje loos, maar vierkant gecropt (boven en onder een stuk eraf dus) zie ik er wel een cd-cover in :P De drie dames in zwart kijken alleen allemaal wel vrij moeilijk :+
zo is ie geworden als poster... :)

klik

en zo is ie op t affiche gekomen nadat de inhouse dtp'er van de club er mee aan de slag gegaan is en blijkbaar een grote voorkeur heeft voor bruin :X Dat lag buiten mijn verantwoordelijkheid.. maar zonde is 't wel (en de grote vraag is waarom)

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Poster is prima zo! Affiche vind ik niks met die rode (bruine? volgens mij rood) kleur, maar die heb jij niet gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Inderdaad erg zonde... Die rode waas haalt juist het mooie contrast wat je er in had gebracht weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ EEKthecat: Aan de randen kan ik zien dat je de backgroundkleur er later hebt toegevoegd. Klopt dat? Wel een mooie kleur overigens. Inderdaad jammer van dat plooi en het kleurverschil gezicht-nek. Verder kun je de haarstylist vragen om tussendoor de foto´s het haar te fixen zodra het er wat rommeliger uit gaat zien. Verder wel leuk : )
@ Beathoven: Als poster goed gelukt. Lekker simpel
@ EEKthecat (vorige): Leuk concept. Jij bedacht of de stylisten?
@ Kevinneke: Mooie toning

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2047/5782667809_3f11432a1e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5189/5782670037_09c40eb62d_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:13:
Poster is prima zo! Affiche vind ik niks met die rode (bruine? volgens mij rood) kleur, maar die heb jij niet gemaakt :P
hehe thanks

maar toch.. ik zou er bijna huilbuien van krijgen... :P

@Eekthecat: Mooie foto Die plooi werk je denk ik gemakkelijk weg maar idd, op alles letten is onmogelijk.. ik ben zelf helemaal niet thuis in studio fotografie dus ik vind dit sowieso al knap.

Amrani: die tweede heeft mn voorkeur , gaaf actieshot.. al hangt ie wat met de scheefte van de foto mee, beetje een twijfelbalans.Zou misschien iets meer naar rechts kunnen hangen.witruimte erafcroppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga verder met de bokeh tests in het nikonmount topic; jullie kunnen daar dus volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
gruwel... nou moet ik als canonian het nikonmount topic gaan volgen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mjt hier heb je dan om alvast te wennen een nikon fototje :+

afgelopen weekend voor een vriendin bezig geweest om wat goeie fotos te maken voor dansexpressie gecombineerd met natuur. merk dat het beetje lastige keuze is tussen primair goeie foto van haar te maken of van wat meer afstand en de expressie de boventoon te laten voeren maar dan is haar herkenbaarheid weer stuk minder.

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/temp/fotoshoot.jpg

ps dit is mijn 3 personshoot ooit, heb meer verstand van partyfotografie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet slecht voor een 3e poging, wel ff op letten dat je niets afsnijd waar het kan buigen; polsen, ellenbogen, knieeen etc.

Hieronder nog maar eens een shoot van mij. Het is een collega uit onze vzw. Ik zit in een vzw die modeshow organiseert. Onderstaande dame is de modellenbegeleidster en een goeie vriendin!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5036/5812353101_0ec33cdeac_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ja, moet ook bekennen dat ik deze foto wat gecropt heb. aangezien de hand er niet niet in zijn geheel op stond . mooiste plek om door te snijden leek me dan maar het riet :)

oei vind jou foto heel koel overkomen welke witbalans of kleurtemperatuur gebruik je hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:43:
ah ja, moet ook bekennen dat ik deze foto wat gecropt heb. aangezien de hand er niet niet in zijn geheel op stond . mooiste plek om door te snijden leek me dan maar het riet :)

oei vind jou foto heel koel overkomen welke witbalans of kleurtemperatuur gebruik je hier ?
Deze is op 5100K geschoten. Nu je het zegt is hij misschien een tikkeltje koud, maar ik vind het nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik zit met mijn foto op 4750 K maar was ook wel tijdens laatste minuten zonsondergang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:53:
hmmm ik zit met mijn foto op 4750 K maar was ook wel tijdens laatste minuten zonsondergang
Mijne is geflitst, vandaar waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45
@Kevinneke, wat mij ook bij je fotoserie op Flickr opvalt is dat de foto's allemaal redelijk donker en koud zijn. Ik zou er proberen wat meer kleur en licht in te krijgen. Vooral het gedeelte waar deze dame in de witte jurk op staat zijn imo té donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:06:
...blah...

[afbeelding]

ps dit is mijn 3 personshoot ooit, heb meer verstand van partyfotografie :+
Das te zien >:)

[serieus]Leuke foto, alleen jammer dat haar hand is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:06:
nou mjt hier heb je dan om alvast te wennen een nikon fototje :+
Gelukkig kon ik me een weekje geestelijk voorbereiden :)
afgelopen weekend voor een vriendin bezig geweest om wat goeie fotos te maken voor dansexpressie gecombineerd met natuur. merk dat het beetje lastige keuze is tussen primair goeie foto van haar te maken of van wat meer afstand en de expressie de boventoon te laten voeren maar dan is haar herkenbaarheid weer stuk minder.
Wat je aangeeft is ook in de foto te zien. Je lijkt nu een compromis er tussenin te hebben gezocht, waardoor het allebei niet echt uit te verf komt.
Ik denk dat je dan beter gewoon twee verschillende fotos kunt maken.

Bovendien vermoed ik dat wanneer je een aantal goede fotos gericht op dansexpressie van haar gemaakt hebt, dat er dan vanzelf ook wel eentje bij zal zitten waar de herkenbaarheid ook goed is.

Oh ja, en aan het lijstje van Kevinneke waar je niet moet afsnijden zou ik ook nog enkels willen toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
@EEKthecat: Wat vloeken de kleuren van je naam toch heerlijk bij de foto... :') Verder goeie foto, mooie achtergrond die de dame in kwestie mooi naar voren brengt.
@M.E.Amrani: mooie foto's, lekker actief. Leuke, speelse composities en prima toning.
@hos: niet slecht voor een 3e poging, de kleuren zijn alleen naar mijn idee net iets over de top. Verder een leuke compositie, jammer dat haar hand het niet overleeft heeft (digitaal gezien dan ;))
@Kevinneke: mooie foto, maar een tikkeltje koud en donker (vooral het groenspul rond haar benen). Als de foto bij daglicht genomen was, was ie misschien een stuk sprekender geweest.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5222/5833381165_17632523d9.jpg
Dearworld by Martinus Peek, on Flickr
Geschoten tijdens een festival, vind de rook mooi uitkomen met de belichting. Het is alleen jammer dat de zanger van de band net door het beeld moest lopen. Of hoort dit in het solo testcase topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto en toning, spijtig dat hij het frame niet vult en dat de persoon er links mee opstaat.

Hier is nog eens een foto van mij, weeral available light en op 1.4 geschoten

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5306/5877314029_f4289dd559_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57
Kevinneke, prachtige plaat! Een punt van commentaar: mijn aandacht wordt teveel naar de blote buik getrokken, voor mij is er iets 'raar' aan de vorm. Ik kan het moeilijk uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRammeloo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:59:
Kevinneke, prachtige plaat! Een punt van commentaar: mijn aandacht wordt teveel naar de blote buik getrokken, voor mij is er iets 'raar' aan de vorm. Ik kan het moeilijk uitleggen.
Een combinate van het vestje en de bh denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:01

Deathchant

Don't intend. Do!

ja ik denk dat het die combi is inderdaad. Hij oogt een beetje te groen, dat was de bedoeling?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de toning die er overheen zit. Ik vind het nog goed meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:42:
Is de toning die er overheen zit. Ik vind het nog goed meevallen?
Vind het wel lekker kleuren met de foto. Het is sowieso een groene omgeving, dus de toning voegt zeker iets toe.

Het is wel jammer dat de bokeh zo super onrustig is. Het trekt de aandacht van het model weg en dat lijkt me niet de bedoeling. Met welke lens is deze foto geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:17:
[...]

Een combinate van het vestje en de bh denk ik?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPeek schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:08:
[...]

Vind het wel lekker kleuren met de foto. Het is sowieso een groene omgeving, dus de toning voegt zeker iets toe.

Het is wel jammer dat de bokeh zo super onrustig is. Het trekt de aandacht van het model weg en dat lijkt me niet de bedoeling. Met welke lens is deze foto geschoten?
Met de 50mm F/1.4 G, De af-s versie dus. Ik heb hier enkele pagina's terug nog eens een foto geplaatst met dezelfde lens en toen kwam dezelfde comment naar voor. De lens is normaal wel bokehlicious, maar omdat het model in de schaduw stond, en de zon door gaten in het bladerdek kwam, geeft dit overbelichte plekken in de achtergrond, wat geen mooie bokeh maakt.

Hier nog een voorbeeld van vandaag met dezelfde lens:

Nikon 50mm F/1.4 G @ 1.4 1/800s iso 200

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5028/5884531662_59b95cb2cd_z.jpg

Vandaag nog een shoot gehad:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5262/5894600904_42e1eec476_z.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 19:29 . Reden: Foto toegevoegd² ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43
@ Mpeek, mooi moment, ook de rook geeft een leuke sfeer. Iets krappere crop zodat links meer weg was was wellicht beter geweest.
@ kevinneke, alle drie mooie foto's, ook prettig de natuurlijke belichting. Eerst is idd wel wat groenig

Eéntje van kort geleden. Op 30mm @1.4 waarbij het moment precies goed was:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5158/5883914318_d2a807c5d3_z.jpg
IMGP0124 by bartvandermark, on Flickr

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Laatst online: 04-06 00:39
@kevvineke: 1 inderdaad tikkie te groen. 2 vind ik zeer geslaagd, mooi licht, mooi geframed met het bladerdek op de achtergrond.Pose en blik houdt mijn aandacht vast.

@vandermark: super toffe plaat en inderdaad HET moment. Compositie ook in orde. Als ik iets zou moeten verzinnen: [muggenzift modus]misschien ietsje krap en ik zie je tenen :P [/muggenzift modus] Showcase wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43
M'n tenen :D je bent de eerste (mezelf incluis) die het ziet, scherp...
verder bedankt voor het compliment :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ vandermark: Ik ben geen liefhebber van kinderfoto's en commentaar geven erop is bloedlink, omdat er vaak emoties van de fotograaf bij komen kijken, waar een buitenstaander geen boodschap aan heeft. Voor jouw foto maak ik een uitzondering. Zelfs met je tenen erop - of missschien wel juist daardoor - vind ik het een topplaat. Prachtig scherp waar het moet zijn en een prima uitsnede, netjes belicht en een mooie ietwat bijzondere uitdrukking. Ik zie geen minpuntjes en ik feliciteer je met het resultaat. Mag 1 meter groot aan de muur en in de showcase, wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Toff schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:40:
@ vandermark: Ik ben geen liefhebber van kinderfoto's en commentaar geven erop is bloedlink, omdat er vaak emoties van de fotograaf bij komen kijken, waar een buitenstaander geen boodschap aan heeft.
Daarom post ik ook mijn laatste spruitje niet in een verzamel/test/show case gebeuren :P

Nu toch wel een beetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kevinneke: mooie serie portretten
@Vandermark: Leuke plaat, voeg me bij de andere reactiesde ogen staan er mooi scherp ook op.

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/259824_2099276277518_1113722266_32572012_915468_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09-10 08:13
Foto gemaakt tijdens een korte "workshop" die ik aan een fotograaf heb gegeven voor flitsfotografie op locatie.
Vrijwel geheel ingeflitst dmv 1 studioflitser en 2 reportageflitsers.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6143/5935011600_78ff6c645e_z.jpg
13juli_Yvette_6260 by Jeroen Zelle | Fotoshoot op locatie.nl, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:20
@beathoven: mooie setting, echter vind ik de linkerhoek te donker. Heb je dit gedaan om iets lelijks te verdoezelen?
@jeroen: mooi shot, ook dat model beetje off-center zit.

Afgelopen zaterdag met modellen op stap geweest (met Urban Photo Collective). Op het einde van de dag toen fotograaf en model wat los kwamen twee mooie shots gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6030/5949747482_d46910cdf0.jpg
In the elevator on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6122/5949747084_15a971d8fb.jpg
Going down to 6 on Flickr

[ Voor 0% gewijzigd door wheeler op 23-07-2011 14:54 . Reden: foto's iets aangepast na reacties. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:47

Milo.

klik

Beathoven, echt lekkere plaat.. weet niet precies of die hier thuis hoort (vergeleken met de andere foto's) maar echt een mooie plaat!

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
@MPeek ee4n beetje vloeken mag toch wel? ;-)
@Kevinneke de eerste is echt te donker, schaduw in het gezicht en een felle buik, 2de is meer een snapshot, 3de is goed!
@vandermark Heheheh lekker! :D perfect gebruik van een f1.4
@jeroenzelle is die foto extreem verscherpt in het gezicht van het model? Ook had ik de foto net anders gecropt gezien de manier waarop het model zit, rechts is teveel ruimte, als het model met der benen/houding ook richting rechts had gezeten was het beter geweest (hoop dat ik me duidelijk uitdruk nu)
Heb je meer uit deze shoot? Wel altijd leuk met veel kunstlicht op locatie!
@wheeler Heb je meer? die in de lift had nog wel spannender gemogen :P

Ik gooi er nog even een portretje in:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartjenniskens.nl/wp-content/gallery/web-pub/celine2x900-web.jpg

[ Voor 123% gewijzigd door EEKthecat op 21-07-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
EEKthecat schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:34:
@jeroenzelle is die foto extreem verscherpt in het gezicht van het model? Ook had ik de foto net anders gecropt gezien de manier waarop het model zit, rechts is teveel ruimte, als het model met der benen/houding ook richting rechts had gezeten was het beter geweest (hoop dat ik me duidelijk uitdruk nu)
Heb je meer uit deze shoot? Wel altijd leuk met veel kunstlicht op locatie!
Foto is niet verscherpt. Heb er eentje die juist nie met flitslicht is gemaakt, maar op 1600 iso met alleen daglicht en reflectiescherm:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6146/5935060378_267428b981_z.jpg
13juli_Yvette_6348 by Jeroen Zelle | Fotoshoot op locatie.nl, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:28

Fiber

Beaches are for storming.

@Wheeler, Dat is kunst, kan zo aan de muur! Kan die tweede (ook) in zwart/wit of sepia? Bij de eerste leidt die knoop bij de dame een beetje af, misschien weg-shoppen?

@Jeroen, Prachtig! Alleen jammer dat haar broek een beetje rommelig zit.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Fiber schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:14:
@Jeroen, Prachtig! Alleen jammer dat haar broek een beetje rommelig zit.
Tis een baggy broek ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
jeroenzelle schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Foto is niet verscherpt. Heb er eentje die juist nie met flitslicht is gemaakt, maar op 1600 iso met alleen daglicht en reflectiescherm:

[afbeelding]
13juli_Yvette_6348 by Jeroen Zelle | Fotoshoot op locatie.nl, on Flickr
Aah ok! .. deze 2de is al beter!! Let alleen wel op met je kadering. Het hoofd van het model staat precies in het midden van de foto, focus punt?? Als je een foto verdeeld in 9 vakken, zorg dan dat je het onderwerp op een kruispunt van de snede plaatst. Dit maakt een mooiere compositie, check: http://s3.media.squarespa...portrait_grid_250pxls.gif (Dit doe je in andere foto's trouwens wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
@EEKthecat helaas, dit was de spannendste foto waar het licht ook het beste op werkte.
Ik vind jou portret een tikje te licht. Op haar wang/neus is haar huid te wit, kan je hier nog wat contrast in krijgen?
@Fiber dankjewel. Ik heb de tweede in z/w geprobeerd maar het verliest aan sfeer. Knoopje zit inderdaad in de weg, zal ik nog even wegshoppen en foto updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
compositie is meer dan alleen maar dogmatisch de "derden regel" volgen. Dat vind ik echt vreselijk.

Zeker bij portretten kun je daar heel vaak bij afwijken. Bij portretten zou ik eerder de richtlijn gebruiken dat je je frame nuttig moet invullen.

Boven is wat loze ruimte als je het portret zuiver als portret beschouwd. Maar ik neem aan dat Jeroen ook juist wat van de lokatie wilde meenemen.
En ik kan ook echt niet zeggen dat ik de compositie beter vind worden als je 'm boven krapper kadert. (makkelijk genoeg zelf even uit te proberen) Het word wat mij betreft juist minder. De diagonale lijn die er nu in zit raak je dan kwijt.
Rechts krapper kaderen kun je ook niet doen, want je hebt daar wat ruimte nodig vanwege haar pose. Je zou het ruimer kunnen kaderen, maar ook dan raak je weer die diagonale lijn kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wheeler schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:16:
...
@Fiber dankjewel. Ik heb de tweede in z/w geprobeerd maar het verliest aan sfeer. Knoopje zit inderdaad in de weg, zal ik nog even wegshoppen en foto updaten.
OK, dan misschien die rode pijl plus zes wat dimmen en die broche wegshoppen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
wheeler schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:16:
@EEKthecat helaas, dit was de spannendste foto waar het licht ook het beste op werkte.
Ik vind jou portret een tikje te licht. Op haar wang/neus is haar huid te wit, kan je hier nog wat contrast in krijgen?
mjtdevries schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:19:
compositie is meer dan alleen maar dogmatisch de "derden regel" volgen. Dat vind ik echt vreselijk.

Zeker bij portretten kun je daar heel vaak bij afwijken. Bij portretten zou ik eerder de richtlijn gebruiken dat je je frame nuttig moet invullen.

Boven is wat loze ruimte als je het portret zuiver als portret beschouwd. Maar ik neem aan dat Jeroen ook juist wat van de lokatie wilde meenemen.
En ik kan ook echt niet zeggen dat ik de compositie beter vind worden als je 'm boven krapper kadert. (makkelijk genoeg zelf even uit te proberen) Het word wat mij betreft juist minder. De diagonale lijn die er nu in zit raak je dan kwijt.
Rechts krapper kaderen kun je ook niet doen, want je hebt daar wat ruimte nodig vanwege haar pose. Je zou het ruimer kunnen kaderen, maar ook dan raak je weer die diagonale lijn kwijt.
Ik hou me niet aan die regels, ik maak gewoon de foto zoals ik hem zelf graag zie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenzelle schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:04:
[...]

[...]

Ik hou me niet aan die regels, ik maak gewoon de foto zoals ik hem zelf graag zie :9
dat wordt 3 jaar dienstplicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:18:
[...]

dat wordt 3 jaar dienstplicht :+
Haha tsja liever dat dan volgens de regels werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
@mjtdevries @jeroenzelle niks moet, alles mag :) .. idd vooral je eigen ding doen, er zijn er al zat die elkaar na doen.
Maar toch, compositie had mooier gemogen (vind ik ;) ) des al niet te min, goeie belichting heb je zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/229705_1979613486023_1113722266_32413186_419670_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/185417_2215885192668_1113722266_32700782_5581345_n.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wheeler schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:09:
...

Afgelopen zaterdag met modellen op stap geweest (met Urban Photo Collective). Op het einde van de dag toen fotograaf en model wat los kwamen twee mooie shots gemaakt.

[afbeelding]
In the elevator on Flickr

[afbeelding]
Going down to 6 on Flickr
Beter zo! Vooral die eerste vind ik geweldig. :) (Misschien bij de tweede dat labeltje nog even wegshoppen?)

@Beathoven, Jouw laatste twee foto-posts hier lijken me onderdeel van een complete reis-reportage. Erg sfeervol. Wellicht een showcase van maken...

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 24-07-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Fiber schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:40:
[...]

Beter zo! Vooral die eerste vind ik geweldig. :) (Misschien bij de tweede dat labeltje nog even wegshoppen?)
welk labeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Of is het een tattoo? Linkerborst, voor de kijkers rechts. (Ik kan soms een zeurpiet zijn, sorry!)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 25-07-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Oh, dat labeltje. Ik zal kijken of ik er nog wat mee kan, vraagt redelijk veel Photoshoppen. Wellicht ga ik het in verloren uurtje nog een keer aanpassen.

ontopic: @Beathoven: ik vind eerste erg mooi. Bij tweede stoor ik me aan de omgeving, er gebeurt daar gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:56
Zo ook weer een nieuw potret gemaakt.
moet zeggen is aardig gelukt na lange tijd niets meer te hebben gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6005/5923086212_2c5f199302.jpg

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@amdboy: mooi portret met een hoog snapshot gehalte, het afgehakte hoofd stoort me dan ook niet erg, wel spijtig dat de dame haar ogen toenijpt. Het had beter geweest als haar ogen volledig open waren..

Verder nog eens een shoot van mij. Weeral available light, met de 50 1.4 @1.4. Ben er nu wel achter dat deze lens eigenlijk helemaal niet bokehlicious is maar dat de bokeh nogal onrustig is, terwijl digitalrev deze toch reviewde met een goede bokeh, misschien ligt het aan mijn exemplaar?
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6021/5975505886_4f2202bca7_z.jpg

En heel de set hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Tja, noemen zijn een boel bokeh al bokehlicious of gaat het hun ook om kwaliteit van de bokeh?

Ik vermaak me altijd goed met de digitalrev filmpjes, maar ik kijk het vooral voor de lol en niet om de kwaliteit van de review, dus ik heb daar niet goed op gelet.

Nou zijn highlights wel vaker moeilijk, dus wellicht hadden ze er daar minder last van.
En de kwaliteit van bokeh kan ook gigantisch afhangen van de afstand tot de achtergrond. Laatst zag ik daar op een website een aantal goede voorbeelden van. Op korte afstand was dan de bokeh wel rustig, maar wat verder af ineens niet meer.

Deze website heeft daar wel wat aardige voorbeelden van:
http://jtra.cz/stuff/essays/bokeh/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige website, hem hem net gebookmarked. Het zijn inderdaad vooral de highlights die lelijk zijn, hoewel ik de planten vlak achter haar ook niet meteen zo rustig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
@Kevinneke goeie plaat!

Deze zal vast wat commentaar met zich mee brengen ;-)

Kleding is gemaakt door de styliste (is een concept), uitgevoerd in samenwerking met me vaste visagiste;
Afbeeldingslocatie: http://www.bartjenniskens.nl/wp-content/gallery/web-pub/img_0492x900-web.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door EEKthecat op 29-07-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Kevinneke: Bokeh is met die puntlichtjes door het gebladerte sowieso nogal lastig. Daar zou ik een objectief niet op afrekenen iig. Wat me aan deze foto opvalt is de onplezierige manier waarop de benen van het model in beeld komen. Niet erg charmant iig en die paarse gloed? Mogelijk de nabewerking, die ergens anders op was gericht? Op je link zie ik een aantal keurig belichte foto's - met mooie kleurverzadiging - en een aantal naar mijn mening overbelichte exemplaren. Smaken verschillen, maar dat vind ik de mindere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de benen ook nu pas. De paarse gloed is inderdaad een bijproduct van de filter die er overheen is gegooid. De overbelichte foto's zijn een preset in Lightroom 3 die ik wel vind passen bij deze soort foto's.

@EEKthecat: Ik vind het model veel te glad gemaakt, zeker het gezicht, wat zelf een stuk bleker is dan de rest van het lichaam? De kledij vind ik nog kunnen, maar dan had ik het model ook wat gewaagder laten poseren. Dit soort kledij past bij high fashion, een stijl waarbij de modellen heel vaak onmogelijke poses aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
@Kevinneke glad in het gezicht komt voornamelijk door de visagie. Als je een professionele visagiste hebt kan die er een popeltje van maken als je wil :) Nabewerking is minimaal daarin.
En inderdaad een uitdagende pose hadden we kunnen doen maar de aandacht moest bij deze puur naar de kleding gaan, niet model, daarin is het dan wel weer geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://www.bartjenniskens.nl/wp-content/gallery/web-pub/img_0407x900-web.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door EEKthecat op 03-08-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Om heel eerlijk te zijn: als de bedoeling is dat de aandacht naar de kleding gaat, dan is dat bij mij niet gelukt...

In beide gevallen valt me meteen op dat ze erg ongemakkelijk staat. (of heeft ze x benen? ;))
En met name in de eerste foto (en in minder mate in de tweede foto) heeft ze een erg groot hoofd en bovenlichaam wat heel natuurlijk overkomt.

In de eerste foto gaat alle aandacht naar haar hoofd/haar/makeup en speelt de kleding een ondergeschikte rol.
Als ik me dan forceer om beter naar de kleding te kijken dan lijkt me die een beetje afgezakt... (Met name bij de buste... of was het model een tikkie te lang voor de kleding?)

In de eerste foto is haar linkerbeen ook op een beetje vreemd manier verstopt achter die lap stof. Blijkbaar staat dat been naar achteren zodat de stof recht naar beneden hangt. Maar daardoor word de pose nog onnatuurlijker.

Ik denk dat je meer aandacht naar de kleding laat gaan als de pose wat natuurlijker is en je een wat lager camera standpunt neemt.

In de tweede foto gaat mijn aandacht al veel meer naar de kleding, maar pas nadat me opgevallen is dat haar benen weer zo onnatuurlijk staan.

Ik vraag me ook af of die houding wel flatterend is voor de kleding. Ik zie nu allemaal plooien alsof het wat strak zit of niet goed past... Met name bij de hals en schouders.
Heb je een foto waar ze haar handen niet zo in de zij heeft maar bv losjes naar onderen? Ik denk dat de stof dan mooier valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Als ik zo de 2 voorgaande foto's bekijk heb ik het idee dat de kleding gewoon niet helemaal goed past. Nog afgezien van het feit of de kleding je aanspreekt of niet doet dit wel wat af aan het eindresultaat.

[ Voor 0% gewijzigd door JvW op 05-08-2011 04:45 . Reden: typo... ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ EEKthecat: Inderdaad wat hierboven wordt gezegd, de kleding past haar niet goed. Wat betreft het model, de poses zijn niet zo creatief, gewoon recht toe recht aan. Sterker nog, op foto 2 heeft ze een ongeïnteresseerd blik. Fototechnisch vind ik 2 wel prima. Leuke achtergrondkleur gekozen dat past bij de outfit. Belichting ook prima met een mooie zachte schaduw op de achtergrond.

@amdboy: Leuke portret met snapshot-gehalte. Iets teveel verscherpt naar mijn mening.

@Beathoven: Nummer 2 is erg leuk! Bij 1 echter kan ik niet zien wie dat is en wat hij doet. Zou misschien inderdaad in een serie passen.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6029/6012029570_d9fce5ac11_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:13:
@ EEKthecat: Inderdaad wat hierboven wordt gezegd, de kleding past haar niet goed. Wat betreft het model, de poses zijn niet zo creatief, gewoon recht toe recht aan. Sterker nog, op foto 2 heeft ze een ongeïnteresseerd blik. Fototechnisch vind ik 2 wel prima. Leuke achtergrondkleur gekozen dat past bij de outfit. Belichting ook prima met een mooie zachte schaduw op de achtergrond.

@amdboy: Leuke portret met snapshot-gehalte. Iets teveel verscherpt naar mijn mening.

@Beathoven: Nummer 2 is erg leuk! Bij 1 echter kan ik niet zien wie dat is en wat hij doet. Zou misschien inderdaad in een serie passen.

[afbeelding]
Mooie foto, maar ik vind haar linkerkant van haar gezicht nog net iets te donker, volgens mij had hij helemaal perfect geweest met een kicker of een rimlight.

Ik ben trouwens met enkele tweakers hier bezig een meeting in elkaar te steken, misschien dat we er wat modelfotografie erbij steken. Zouden er hier geïnteresseerde zijn?
Pagina: 1 ... 43 ... 65 Laatste