Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ja zoiets inderdaad. Kijk als 't ergens voor gebruikt wordt en er komt nog tekst in beeld is 't fijn om wat nutteloze ruimte te hebben die je daarvoor kan gebruiken. Maar nu het alleen om de foto gaat kijkt dit beter vind ik.
@Mute, lekker met die flare inderdaad, alleen het contrast op de onderste helft van 't beeld lijkt erg kunstmatig.
@Exphy, ik vind ze niet zo mooi. Niet zo'n fijne compositie (boven veel lege ruimte) en niet echt uitstraling.
@Banji, prima foto, de bovenkant is wel een beetje krap aangesneden, ook omdat je rechts zo'n enorm vlak hebt.
@CaveFish, ik vind 'm nogal heftig bewerkt en ze kijkt een beetje geschrokken. Niet op haar gemak ofzo. Wel een lekkere kleurtint verder.
Die 2e vind ik beter, maar de kleurtint is wat overdreven koel en haar ogen zijn wel erg kunstmatig wit of niet?
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik heb op de eerste foto de ogen idd bewerkt, maar op de 2e niet.abrakadaver schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:36:
@CaveFish, ik vind 'm nogal heftig bewerkt en ze kijkt een beetje geschrokken. Niet op haar gemak ofzo. Wel een lekkere kleurtint verder.
Die 2e vind ik beter, maar de kleurtint is wat overdreven koel en haar ogen zijn wel erg kunstmatig wit of niet?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Verwijderd

Sindre by metzfotografie.nl, on Flickr
Van vandaag.
The devil is in the details.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb vandaag de eerste keer geshoot met de D300s. We hebben niet zoveel fotos gemaakt, maar dit is er van gekomen.

En de set hier.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 14:30 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Joor op 21-10-2010 14:46 ]
Deze hier is inderdaad de beste van de reeks.
Hoe heb je de belichting gedaan ? Want je merkt wel verschil tussen een paar andere shots en deze, en bij deze is die echt ideaal ! Ook het model heeft feeling, haar gezichtsuitdrukkingen zijn natuurlijk en alles behalve angstig, wat volgens mij wel eens anders kan zijn bij dit soort shoots.
-| Hit it i would ! |-
Verwijderd
Ja ik was nog aan het twijfelen om hem portret te zetten, en dat heb ik dan ook gedaan bij 1 uit de reeks. Verder had ze haar broekje nog aan, die heb ik dan ook wat weggephotoshopt, maar blijkbaar nog niet genoeg. Verder was de belichting eigelijk heel eenvoudig. een softbox stond aan de andere kant van haar, gewoon recht van boven ,naar beneden.Joor schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:45:
Voortaan wel even wachten tot de "onderbroek striemen" zijn weggetrokkenVerder leuk idee, mooi belicht. Compo vind ik een beetje vreemd aandoen.
Heb vorig jaar dat ook wel eens gedaanVerwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 05:59:
Volgens mij staat hij ook wat scheef.
Ik heb vandaag de eerste keer geshoot met de D300s. We hebben niet zoveel fotos gemaakt, maar dit is er van gekomen.
[afbeelding]
En de set hier.

Backstage:

Verwijderd
Setup shots zijn natuurlijk altijd welkom, leuk om te zien hoe je het gedaan hebt!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Grappig om die fotos hier te zien. Dat model is mijn buurmeisje...Jeroenz18 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:35:
Heb vorig jaar dat ook wel eens gedaan, maar dan in het bos (november 2009):
Haha grappig!mjtdevries schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:35:
[...]
Grappig om die fotos hier te zien. Dat model is mijn buurmeisje...
En @Kevinneke ... iedereen doet dit soort shots tegenwoordig inderdaad
Karo vrouw in het zuiden van Ethiopie. Jammer dat niet alles erop staat...

|>
Verwijderd
Hier is trouwens de setup van mijn foto

Ik heb nog wel wat feedback over je foto: Ik vind het jammer dat je ondergrond doek zo zichtbaar is op je foto. Daarnaast mochten de blaadjes wat mij betreft meer willekeurig over haar lichaam verspreid worden, nu is het echt heel obvious dat je graag haar tepels wilde bedekken. De foto van JeroenZ vind ik veel subtieler daarentegen.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Nog eentje van een herder die we onderweg tegen kwamen. De koeien en dat wagentje rechts zijn van hem. Hij heeft vier jongens (2 die de kar trekken voor hem) en 2 die de koeien in bedwang houden. Daarom ook een erg blij man

Ik weet niet of ik deze nou al een keer gepost had... maar goed.
Verwijderd
|>
Verwijderd
|>
@Kevinneke: Om eerlijk te zijn vind ik hem een 'te gemaakte' uitstraling hebben, maar dat is iets persoonlijks. Verder mooie foto.
@silvermoon[1/2]: Ik sluit me bij je mening aan, jammer dat ze er niet helemaal opstaat!
@silvermoon [2/2]: Deze vind ik een stuk leuker! Mooi om dat soort mensen tegen zo'n achtergrond te zien, mooie plaat!
Nu mijn bijdrage, ik ben niet echt actief bezig met portretfotografie maar met een schoolreisje heb ik deze kunnen maken, waar ik wel tevreden over ben:

Yara by Met Bas, on Flickr
Dus dat!simon schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:46:
maar dan doe je toch andere batterij in je body? ik ervaar een te grote camera altijd als een last als ik reis, het schrikt mensen af, het weegt teveel, nu heb ik geen ervaring met de amazone, maar genoeg gekke landen geweest om te bedenken dat het niet fijn is om teveel op te vallen als fotograaf, maar goed, dat is mijn visie
Tja wel leuk belicht maar mis enig verhaal in deze foto. Model kijkt uuh niets zegend... achtergrond gebeurt ook niks... niets spannends dus dan ga je toch naar het model kijken.. en tja dat is emotieloos gezicht. Dus technies kwa foto niet slecht.. Techniek met model of model keuze... Tja laat wat te wensen over denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:59:
@Armada. Mooi meid, mooi moment, mooie gelaatsuitdrukking. Ik ben verkocht!
Vandaag 1tje van mij die ik niet in een set beoordeeld wil zien:
Een herfst/winter foto.
De muts en sjaal zijn echte nerts, en een familiestuk van haar familie
[afbeelding]
[ Voor 47% gewijzigd door Blerf op 26-10-2010 20:26 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ook een mooi voorbeeld dat je geen dure flitsers en softboxen nodig hebt, want dit is zo te zien gewoon met beschikbaar licht gedaan? De blauwige achtergrond contrasteert ook perfect met het haar.
Enige puntje van kritiek is dat ik bij de grotere versie op flickr haar huid nogal "korrelig" vind.
Wellicht een tikkie teveel sharpening?
@Kevinneke: De lichtval op het bont en het haar vind ik heel mooi.
Ik vind haar uitdrukking niet emotieloos, maar ik vind haar erg zorgelijk kijken. En dan vraag je je af, waarom?
Ik zou dan eigenlijk een hint van het antwoord daarop in de foto verwachten. (met name omdat je de foto als alleenstaande foto wilt beoordelen)
Ik vraag me ook af waarom er zoveel loze ruimte aan de rechterkant zit. Het voegt wat mij betreft niets toe en kan volgens mij weg. Zeker omdat het model de andere kant op kijkt.
Verwijderd
Bedankt! Ik heb even gekeken en ben het met je eens, een beetje teveel sharpening gedaan inderdaad. Heb dat gedaan omdat haar haar en sjaal dan zo veel mooier leek.mjtdevries schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:25:
@Armada: Mijn eerste indruk heeft Kevinneke al perfect verwoord. Een hele mooie foto.
Ook een mooi voorbeeld dat je geen dure flitsers en softboxen nodig hebt, want dit is zo te zien gewoon met beschikbaar licht gedaan? De blauwige achtergrond contrasteert ook perfect met het haar.
Enige puntje van kritiek is dat ik bij de grotere versie op flickr haar huid nogal "korrelig" vind.
Wellicht een tikkie teveel sharpening?
Ben ook heel tevreden over nog een foto, ik weet niet of het te vroeg is om nog een te plaatsen maar anders moeten jullie het maar even laten weten. Ik vind (al zeg ik het zelf) de bokeh echt tof bij deze, daarom heb ik zijn jas wat donkerder gemaakt en de focus gelegd op zijn gezicht en de achtergrond. Ook deze op Picadilly Circus.

Ronald by Met Bas, on Flickr
Verwijderd
Ik ben van plan een dagje portret fotografie op straat te doen met een groepje. Hiervoor zoek ik nog een leuke opdracht voor die dag. Heeft iemand een leuk idee voor een straatfotografie "workshop"?
Groeten,
Jamiel
Maak het maar zo simpel of moeilijk als je het zelf wilt maken
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
die had ik "stiekum" al bekeken, maar inderdaad het antwoord niet gevondenVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:43:
Ik vond die uitsnede wel iets hebben. Ik ben eigenlijk echt zot van deze foto. De serie is hier te vinden, maar daar staat het antwoord eigenlijk niet in.
Wat ik wel heel leuk vond is het gigantisch verschil tussen deze foto en de voorgaande foto in die serie. Zelfde setting, zelfde licht, alleen maar het hoofd gedraaid. Maar wat een verschil!
@Armada, nette headshot
@D-rez, origineel om een kindje zo te fotograferen, maar ik vind hem niet zo geslaagd.
@Silvermoon, fijne plaat...beetje warm van tint, maar dat is misschien wel gewoon zoals het daar is. Crop/compo is fijn
Ik laat niet heel vaak werk zien van mezelf, vaak omdat het gewoon niet kan. Nu eindelijk eens de tijd genomen voor een korte freewheel shoot zonder voorbereiding of visagie e.d.

Dan kan het nog steedsVerwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 07:54:
Nou het gaat vooral om portret fotografie op straat (misschien ben ik daaar niet zo duidelijk in geweest!
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Mooie foto (met mooie dame) alleen stoort mij de balk achter het hek een beetje. Mijn ogen worden er steeds naar toe getrokken.Nomad schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:16:
Ik laat niet heel vaak werk zien van mezelf, vaak omdat het gewoon niet kan. Nu eindelijk eens de tijd genomen voor een korte freewheel shoot zonder voorbereiding of visagie e.d.
[afbeelding]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Mijn ogen worden naar hele andere delen van de foto getrokken
Maar ik denk bovendien dat als je die balk zou wegshoppen het storend zou worden dat de haren dan aan beide kanten van het gezicht in de achtergrond wegvallen.
Verwijderd
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Zelf stoort me de balk niet, omdat zonder die balk ze inderdaad tegen gaas staat met een zwarte achtergrond en dat vond ik ook niet zo mooi. Dan mis je ook wat contrast lijkt het.
Freda is geen ervaren model en ik ga met het commentaar mee dat de uitstraling beter kan. Er zijn natuurlijk veel meer foto's geschoten en dit was de foto met de sterkste blik, dat zegt ook wel iets.
Het onvoorbereid shooten bevalt me ook niet helemaal..je styling en locatie vallen zelden lekker samen en je hebt altijd wat anders in je hoofd dan dat het uiteindelijk wordt. Ik vond het leuk shooten, maar volgende keer werk ik liever toch wat meer uit van te voren...dan past en klopt het plaatje wat meer dan dat het nu doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 29-10-2010 15:25 ]

IMGP7836-Edit by bartvandermark, on Flickr
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Verwijderd
Fantastische showcase plaat heb je daar. Heerlijke slagschaduw dat een functie in je foto heeft.
Mooie pose van je model, heerlijke zw omzetting, belichting vind ik ook geniaal. Ontzettend hard licht maar toch een zacht licht op de meeste delen van haar lichaam (voorhoofd klein beetje overbelicht).
FFWD - Fast Forward

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
@fjacobse Leuk concept echter vind ik de kleuren stelling niet helemaal lekker weg kijken en lijkt er een highpass filter net iets te ver overheen zijn gegaan, klopt dat?
Hierbij een portretje van mijn kant. Hij staat al in het fg community topic maar vond hem hier ook wel passen... Het was niet echt een workshop om mooie foto's te schieten maar meer van "wat doet licht, studio + strobist" etc. Nomad bedankt nog hier voor. Heb een hele hoop geleerd deze dag!

Hoop dat jullie het wat vinden (foto is overigens geschoten in de huiskamer niet in de studio)
Gebruikte flitsers 1 x Canon 430ez links van de camera, 1 x Canon 430ez rechts van de camera, stuk verder weg om meer als kicker te dienen...
[ Voor 14% gewijzigd door Toff op 18-11-2010 00:19 ]

[ Voor 14% gewijzigd door Danny96 op 19-11-2010 22:18 ]
Scientia potentia est
bij de eerste plaat, is je rechter bovenhoek wat uitgebeten
2de foto vind ik persoonlijk wat minder:
Ik zou trachten de horizon recht te houden, hij loopt nu net schuin. Schaduwen zijn ook vrij hard op de 2de plaat. Ook verdwijnen haar ogen in de schaduw, wat erg jammer is. Het is nu niet duidelijk of dat nu een lach is of dat ze een grommende tijger nadoet.
Moest eerst in de ochtend als fotopiet een bedrijfsfeest fotograferen, maar door de vele lagen smink heb ik de fotoshoot ook maar gedaan als fotopiet

Fotoshoot is gedaan in een regentenkamer in Leiden, in een mini kamertje met 1 kroonluchter als verlichting en paar ramen. Het kamertje was zo klein dat ik van buitenaf door een raam op 17mm groothoek moest fotograferen, vandaar enige vertekening in het beeld. In totaal 4 studioflitsers gebruikt om het beeld compleet te maken, begonnen met 1 flitser, daarna 2e bijgevoegd en zo het beeld opgebouwd. 2 softboxen buiten door het raam heen om de een beetje het buitenlicht na te bootsen, 1 octabox binnen en 1 flitser met reflector richting plafond.
Een van de resultaten:

[ Voor 52% gewijzigd door jeroenzelle op 22-11-2010 08:49 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Is deze beter? http://farm5.static.flick...92992934_a3d17e266f_b.jpgsamo schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:52:
@Jeroenz18 Vind de linker piet wel erg donker en wegkijken. Ik snap op de foto de interactie tussen de pieten niet zo goed en daardoor past de sint niet zo goed in het geheel. Leuk beeld maar de mensen vind ik nog een beetje vreemd er op.
Let niet op de smink, moet dat nog bijwerken op de foto
[ Voor 6% gewijzigd door jeroenzelle op 22-11-2010 09:15 ]
@rlemarec; Vette pose en toning! De schaduw vind ik wel heel heftig aanwezig, misschien de reden dat je ook naar z/w bent gegaan? Tweede invul flits aan de andere zijde had denk ik wel wat toegevoegd, om de schaduw net iets minder pittig te maken. Desalniettemin erg strakke plaat!
@vandermark; Ik vind hem leuk! Sowieso leuk dat het kindje zelf een baby popje vasthoud. De achtergrond kijkt ook erg lekker weg, vooral door de kleur en bokeh. Gezichtsuitdrukking is ook leuk, enige waar ik over twijfel of er niet meer van het hoofdje op had gemoeten. Maar dat durf ik niet te zeggen, misschien dat het juist wel helemaal niet werkt...
@ErikCornelissen; Leuke foto maar hij mist voor mij nog wel dat beetje extra. Misschien iets heftigere z/w omzetting (met meer contrast?) of juist in kleur? Die ogen vragen om een mooie kleur in mijn optiek..
@F.Jacobse; Vet! Nog als opdracht geschoten of iets dergelijks? Dankzij de opmerkingen hier is indd te zien dat de belichting misschien niet overal exact gelijk is, dit was mij zelf denk ik niet zomaar opgevallen. Vind het vooral een verfrissende plaat, houd ik van!
@Danny96; Beide mooie foto's, niet meer niet minder voor mij. De z/w versie (2e foto) komt op mijn monitor wat donker over. Met name in het gezicht is dat hinderlijk, mogelijk nog wat fill light of minder contrast?
@Jeroenz18; Pittige setup! Belichting is dan ook inderdaad erg mooi/egaal vind ik. Het gezichtspunt heb ik wat meer moeite mee, iets teveel vloer lijkt het en/of neerwaarts gericht. Meer naar boven gericht had minder vloer gegeven en mogelijk net iets meer schilderij, dat wordt nu echt afgesneden... Verder inderdaad wat onduidelijk wat ze nou aan het doen zijn, maar dat is ook niet makkelijk om op de foto vast te leggen denk ik.
Dan ikzelf maar; tijdje geleden een twee portret sessie gedaan, dit keer in relatief saai grauw weer. Gelukkig bleek de flits dan wel een stuk nuttiger. Al wil ik nu eigenlijk graag een tweede

Rest van de serie voor de liefhebbers
Jeroenz18: technisch zo te lezen een moeilijke foto, maar qua inhoudt pakt hij me niet echt
Banjy: hij ziet er erg bewerkt uit in het klein. In het groot vind ik hem beter vreemd genoeg. Het was misschien leuker als ze haar jas had uit gedaan voor de foto?
Foto van mijn vrouw

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Briljant mooie foto, ik wil hem aan de muur.Silvermoon schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:14:
Nog eentje van een herder die we onderweg tegen kwamen. De koeien en dat wagentje rechts zijn van hem. Hij heeft vier jongens (2 die de kar trekken voor hem) en 2 die de koeien in bedwang houden. Daarom ook een erg blij man
[afbeelding]
@JeroenZ18, net belichte foto, het lijkt alleen een heel geposeerde foto, heb je ook nog shots dat je binnen staat en het geheel dus strakker uitkadert of dat er meer dynamiek is tussen de pieten/sint? De tweede die je post is al een stuk leuker om naar te kijken.
@Banjy De kleuren in het gezicht zijn uitgebeten en naar mijn mening iets te veel contrast.
Zelfportret (geen kritiek op het model dus svp

Fijn portrait! weinig op aan te merken gewoon mooie emotie en fijn zacht lichtje!Moby schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:49:
Danny96: de kleuren van de eerste foto vind ik niet zo geslaagd, een beetje viezig. De tweede vind ik veel beter van kleur. Ik had alleen de zon in haar gezicht laten schijnen, nu heb je harde schaduwen.
Jeroenz18: technisch zo te lezen een moeilijke foto, maar qua inhoudt pakt hij me niet echt
Banjy: hij ziet er erg bewerkt uit in het klein. In het groot vind ik hem beter vreemd genoeg. Het was misschien leuker als ze haar jas had uit gedaan voor de foto?
Foto van mijn vrouw
[afbeelding]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Hierbij nog 1tje van mij, ook deze is genomen tijdens de workshop bij Nomad. Ditmaal de zogenaamde "clamshell lightning" een softbox schuin boven het model en direct onder haar. Een soort van schelp dus. Je schiet dus als het ware tussen de 2 softboxen in. Erg cool vond ik deze stijl!
[ Voor 8% gewijzigd door Donnie op 04-12-2010 12:55 ]
Ik vind eigenlijk de achtergrond niet zo geschikt voor deze foto.
Het gaat bij een dergelijke foto natuurlijk om het profiel. Maar doordat de achtergrond vrijwel dezelfde grijstint heeft als de kleding van je vrouw valt dat profiel bijna weg.
@Spiceworm
Gedurfd om van onderen te flitsen, want dat kan er snel vreemd uit zien. Maar de belichting van je gezicht is wat mij betreft zeer geslaagd.
Alleen trekt die stropdas wel heel erg veel aandacht weg van het gezich. Ook al omdat de hals het felste deel van de foto is. Ik vraagt me dan af wat het onderwerp van de foto is, jij of die stropdas? (ik verwacht haast zo'n stukje tekst met de prijs van de stropas
@Donnie
Was het een erg kleine softbox? De belichting ziet er namelijk niet uit zoals je zou verwachten bij een softbox. Er is nogal een sterke highlight op het voorhoofd en de neus (zelfs uitgebeten lijkt het...) die ik persoonlijk niet zo mooi vind. (ook de rand van de schaduw onder de neus lijkt erg hard te zijn, wat ook wijst op een kleine lichtbron)
En ik mis wat oogcontact. Door de highlight van de onderste softbox en doordat ze haar hoofd zo ver gebogen heeft zie ik de pupillen helemaal niet.
Jammer inderdaad van die highlight op haar voorhoofd. Tevens de invalshoek van de foto maakt het niet een mooi portret
_____
Vandaag snelle shoot gedaan in de sneeuw. Helaas is mijn goede lens ter reparatie (Nikon 17-55 f2.8) en heb het nu met een Nikon 18-200mm gedaan.

Marlieke @ sneeuw by Jeroen Zelle | Fotoshoot op locatie.nl, on Flickr
[ Voor 37% gewijzigd door jeroenzelle op 04-12-2010 20:09 ]
@Banjy: Mooi model met mooie blik, alleen lijkt ze wel erg licht in contrast met de achtergrond.
@Moby: Vredig, rustig, portret.
@Spiceworm: Leuk met die schaduw, geslaagd zelfportret.
@Donnie: Beetje rare blik van het model, maar ik vind de belichting wel leuk.
@Jeroenz18: Mooi! De sneeuw, de textuur van de kleren, het model; mooi!
-

Portrait of a Knight by Met Bas, on Flickr
Dat wijst op een re-enactment... Ik vermoed romeinen vanwege het rood alleen betwijfel ik of ze toen ook al zulke gambesons eronder droegen
Foto zelf heerlijk spontaan, ziet er scherp uit en mooie dof. Ik ontdek daar in de glimlach een zekere trots! Dat geeft het potret wat extr's. De foto vind ik precies zoals je een potret van jezelf wilt zien.
Voor een buitenstaander toch wat minder boeiend. Ik ben benieuwd naar wat hij zoal aan heeft (het geheel) en de details, zeker in deze historische context. Mogelijk heb je nog meer foto's achter de hand?
Psst, dat zwarte bord erachter is ongelukkig...
[ Voor 3% gewijzigd door Karel V op 06-12-2010 12:42 ]
Weet niet exact wat het moest voorstellen, maar het was iemand bij the Tower of London. Liepen meer 'bijzondere' mensen daar rond, waaronder ook: deze (nog een).Karel V schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:41:
Een maliënkolder met een gambeson eronder en een rood wapenkleed...
Dat wijst op een re-enactment... Ik vermoed romeinen vanwege het rood alleen betwijfel ik of ze toen ook al zulke gambesons eronder droegenAah knight, dus toch middeleeuws!
Foto zelf heerlijk spontaan, ziet er scherp uit en mooie dof. Ik ontdek daar in de glimlach een zekere trots! Dat geeft het potret wat extr's. De foto vind ik precies zoals je een potret van jezelf wilt zien.
Voor een buitenstaander toch wat minder boeiend. Ik ben benieuwd naar wat hij zoal aan heeft (het geheel) en de details, zeker in deze historische context. Mogelijk heb je nog meer foto's achter de hand?
Psst, dat zwarte bord erachter is ongelukkig...
Bedankt verder.
Verwijderd
Wat is het doel achter deze foto ? Beauty ? Is het beauty ? word je model er mooier van ?
Zie de:
- schaduwen aan weerszijde van haar neus,
- schaduw van haar neus over bovenlip,
- schaduwen onder haar ogen
- schaduwen onder haar mond
- schaduw van haar hele gezicht over nek/borst.
Je licht boven staat te hoog, of ze houd haar gezicht te laag, 1 van de 2. Bovendien is het licht te hard - niet diffuus genoeg - en/of staat te dichtbij.
EDIT: nog 1 poging:

[ Voor 28% gewijzigd door Donnie op 06-12-2010 20:23 ]
Aan de reflectie in de ogen te zien, lijkt het namelijk op zo'n paraplu softbox ipv een traditionele softbox. zoiets als dit: http://www.cameranu.nl/artikel/97944?
Dit vind ik een mooier shot. Wel oogcontact, mooi contrast.
Wel weer een beetje felle highlights, maar dat heeft dan wellicht ook met het type softbox te maken.
Was de softbox "gefeathered"? m.a.w. stond deze direct op het gezicht gericht, of er naast?
met name bij plu's maar ook bij softboxen wordt vaak aangeraden deze niet direct te richten, zodat je minder last hebt van een hotspot.
[ Voor 48% gewijzigd door mjtdevries op 07-12-2010 09:16 ]
Verwijderd

Een shoot die oorspronkelijk gepland was in dit koude weer, maar om even op te warmen zijn we naar binnen gegaan. Ik had een portret foto die ik wou proberen, en we zijn uiteindelijk gewoon binnen gebleven.
[ Voor 12% gewijzigd door TranceSetter op 07-12-2010 23:42 ]
Ik heb weinig verstand van CD covers, maar daarvoor lijkt ie me wel zeer geschikt.
Als ik 'm zuiver als portret bekijk, dan is het "HDR effect" in het gezicht wel erg vreemd en ziet er erg fake uit, maar voor een CD cover is dat niet belangrijk.
@Kevinneke
Hele mooi foto. Nou kijk ik hier op het moment op een waardeloze monitor, maar wat me opvalt is dat de kleur van de lippen zo mooi terug komt in de achtergrond kleuren.
Als dat zo gepland was, dan heb ik daar groot respect voor.
Ik zie de kleur van de ogen ook terugkomen, en gezien de groenige tinten in het haar was dat zeker opzet neem ik aan?
Verwijderd
Ik had de andere fotos in de shoot nog niet bekeken, maar daar lijken haar ogen ook een stuk minder groen
@ rlemarec: Bewerking past er hier heel goed bij. Goed belicht ook
@ Donnie: Had nog nooit van clamshell lightning gehoord. Wel mooi belicht op die manier!
@ Jeroenz18: Erg leuk portret! Goede pose, kleuren en sfeer

[ Voor 8% gewijzigd door M.E.Amrani op 14-12-2010 01:46 ]
Compositie is wel leuk en belichting aardig. Alleen linker deel van zn gezicht is wel erg zwart.
Verwijderd
Leuk concept zo qua kleding keuze! Inderdaad gekke houding als je het over rennen en springen hebt.
Maar wil niet zeggen dat dat verkeerd is hoor. Is weer eens wat anders.
Weer even wat werk van mij.
Model Ylenia Voci
MUA Sanaz Alagha

Bij de 2e vind ik de belichtingsovergang van het eerste stuk hout naar het 2e stuk hout links wat te verschillend. De structuur in het hout boven haar hoofd leidt een beetje af. Je ziet ook dat haar (van haar uit gezien) rechter hand geposeerd tegen de wand drukt. Komt een beetje geforceerd over. Ik heb geen groot formaat gezien, maar op deze kleine lijkt het alsof ze niet recht in de camera kijkt (komt misschien door het formaat i.c.m. haar donkere oogschaduw).
Al met al vind ik het wel leuke portretfoto's om naar te kijken.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd

En de rest van de set: Hierzo
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

lijkt me toch aardig makkelijk weg te halen?
Tenzij het een speciale bedoeling had oid?
[ Voor 27% gewijzigd door Zuurstok op 31-12-2010 11:39 ]
@kevinneke: Ik vind het beide mooie foto's, maar ik heb een voorkeur voor de eerste foto, daar komen de mooie ogen van het model mooi uit
@M.E Amrani: Ik vind deze bewerking er wat over, ik vind de toevoeging van ruis niet zo mooi, de pose staat mij wel aan
Hierbij twee foto's die ik nam van mijn zus net voor het kerstfeest. Ik vind ze zelf goed gelukt, zijn niet getrokken met professionele studioflitser maar met een gebounced flash op de muur achter mij
1

Groter
2

Groter
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Sorry ik ben nog een behoorlijke noob wat betrekt nabewerking van de huid in photoshop. Hoe doe ik dat dan, met de blur tool?Toff schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:53:
Leuk portret wel (de eerste), zeker voor een flitsfoto, maar het oogwit zou ik toch liever minder blauw zien. Zelf zou ik de huid iets zachter proberen weer te geven. Met name je tweede (z/w) foto wordt door een teveel aan huiddetail naar mijn mening niet mooier. Voor een portret van je opa zou zo'n huid prima zijn, maar een jong meisje zie ik liever iets gladder.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Vind het wel alle twee erg nette foto's voor gewoon zo, ze staat er leuk op, belichting is netjes, uitdrukking spreekt aan
[ Voor 27% gewijzigd door RZor op 04-01-2011 10:47 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ah, dat verklaart het. Ik vond het ook al zo vreemd dat maar een deel van het oogwit blauw was, en de rest van de foto ook geen blauwzweem heeft.freddyronny schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:58:
[...]
Sorry ik ben nog een behoorlijke noob wat betrekt nabewerking van de huid in photoshop. Hoe doe ik dat dan, met de blur tool?Het feit dat haar oogwit een beetje blauw is komt door haar lenzen (klik), die zijn een beetje blauw om ze gemakkelijker terug te vinden in het potje
De blur tool wordt helaas vaak gebruikt voor nabewerking en levert dan ook meestal lelijke resultaten.
Ik bewerk met twee methodes.
Ik begin met de "healing brush" voor de duidelijke storende zaken. Maar zeker bij de kleurenfoto is dat hier overbodig omdat ze een hele gave huid heeft.
Voor een egalere huid gebruik ik de volgende methode: http://retouchpro.com/tutorials/?m=show&id=213
Het is een techniek die je in meedere vormen terug ziet komen. Je zorgt er voor dat je de huid opsplitst in verschillende lagen, waarbij je de laag met fijn detail (poriën etc) niet blurred, terwijl je het grove detail (vlekkerige huid) wel blurred.
Dit is één van de beste tutorials die ik er voor ken.
Het werkt heel snel en levert mooie resultaten.
Overigens zou ik wederom met deze kleurenfoto het waarschijnlijk achterwege laten. Sproetjes beschouw ik als wat anders dan een vlekkerige huid.
[ Voor 3% gewijzigd door mjtdevries op 05-01-2011 10:28 ]
Ik had idd de grotere vlekjes verwijderd adhv de healing brush (content aware)mjtdevries schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:24:
[...]
Ah, dat verklaart het. Ik vond het ook al zo vreemd dat maar een deel van het oogwit blauw was, en de rest van de foto ook geen blauwzweem heeft.
De blur tool wordt helaas vaak gebruikt voor nabewerking en levert dan ook meestal lelijke resultaten.
Ik bewerk met twee methodes.
Ik begin met de "healing brush" voor de duidelijke storende zaken. Maar zeker bij de kleurenfoto is dat hier overbodig omdat ze een hele gave huid heeft.
Voor een egalere huid gebruik ik de volgende methode: http://retouchpro.com/tutorials/?m=show&id=213
Het is een techniek die je in meedere vormen terug ziet komen. Je zorgt er voor dat je de huid opsplitst in verschillende lagen, waarbij je de laag met fijn detail (poriën etc) niet blurred, terwijl je het grove detail (vlekkerige huid) wel blurred.
Dit is één van de beste tutorials die ik er voor ken.
Het werkt heel snel en levert mooie resultaten.
Overigens zou ik wederom met deze kleurenfoto het waarschijnlijk achterwege laten. Sproetjes beschouw ik als wat anders dan een vlekkerige huid.
Het is een foto waarbij het model je doel is, niet je middel... (komt dit over?)
[ Voor 26% gewijzigd door ThomasW op 05-01-2011 23:33 ]
Een kinderfoto waarbij het accent nu net niet op het kind ligt. Ben er zelf wel tevreden over, ben benieuwd naar jullie opmerkingen:

Ik kan er net niet bij by bartvandermark, on Flickr
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock