[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
heb de set even bekeken, zitten weer wat leuke foto's tussen. (zoals gewoonlijk)

enige opmerking, je hebt vaak hele mooie meiden voor je camera staan,
maar vaak zie je bij allemaal op bijna alle foto's hetzelfde strakgetrokken "kijk mij model zijn" gezicht.
Wat ik mis is een spontane lach of wat variatie in de gezichtsuitdrukkingen.

Met bruiloft fotografie probeer ik daar altijd veel op te letten, want daar is dat ook lastig.
gelukkig kun je daar wat meer variatie creëren doordat je interactie tussen 2 personen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:58:
heb de set even bekeken, zitten weer wat leuke foto's tussen. (zoals gewoonlijk)

enige opmerking, je hebt vaak hele mooie meiden voor je camera staan,
maar vaak zie je bij allemaal op bijna alle foto's hetzelfde strakgetrokken "kijk mij model zijn" gezicht.
Wat ik mis is een spontane lach of wat variatie in de gezichtsuitdrukkingen.

Met bruiloft fotografie probeer ik daar altijd veel op te letten, want daar is dat ook lastig.
gelukkig kun je daar wat meer variatie creëren doordat je interactie tussen 2 personen hebt.
Daar geef ik je 100% gelijk in, ik heb tot hiertoe nog maar een 3tal meiden gehad die dit ook deden, en dat is vooral hetgeen het onderscheid maakt tussen een goed model en een mooi meisje..

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:46:
Daar geef ik je 100% gelijk in, ik heb tot hiertoe nog maar een 3tal meiden gehad die dit ook deden, en dat is vooral hetgeen het onderscheid maakt tussen een goed model en een mooi meisje..
Waarom zoek je de oorzaak bij het meisje/model? Het is jouw taak als fotograaf om haar op het gemak te stellen, zodat ze zich helemaal kan geven.

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:18:
[...]

Waarom zoek je de oorzaak bij het meisje/model? Het is jouw taak als fotograaf om haar op het gemak te stellen, zodat ze zich helemaal kan geven.
Het ligt gedeeltelijk mss aan mij, dat klopt, maar ik heb meisjes gehad die zich niet schamen om zich om te kleden als ik er op sta te kijken, dus op het gemak voelen ze zich wel. Het is gewoon moeilijk om voor de camera te lachen voor sommige, omdat ze vaak een verkeerd beeld hebben van een goede foto.

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:50:
maar ik heb meisjes gehad die zich niet schamen om zich om te kleden als ik er op sta te kijken
Ligt het aan mij dat ik dit raar vind? Je kan toch wel iets verzinnen waardoor je model zich even kan omkleden, zonder dat jij er bovenop hoeft te staan kijken? Op z'n minst zou je de blik kunnen afwenden. Zo'n meisje - je modellen zijn vaak erg jong - denkt misschien dat het zo hoort en verbijt zich, maar ze voelt zich toch niet lekker? Ik weet het niet hoor, ik zit niet in dat wereldje, maar ik vraag me af hoe normaal dit is.

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:16:
[...]

Ligt het aan mij dat ik dit raar vind? Je kan toch wel iets verzinnen waardoor je model zich even kan omkleden, zonder dat jij er bovenop hoeft te staan kijken? Op z'n minst zou je de blik kunnen afwenden. Zo'n meisje - je modellen zijn vaak erg jong - denkt misschien dat het zo hoort en verbijt zich, maar ze voelt zich toch niet lekker? Ik weet het niet hoor, ik zit niet in dat wereldje, maar ik vraag me af hoe normaal dit is.
Ik kijk er ook niet op, maar er zijn meisjes die hun kleren uitschieten voor ik het goed en wel doorheb. Ik zeg altijd dat ze zich in de bosjes moeten gaan omkleden, en als dit niet mogelijk is draai ik mij ook altijd om en bekijk ik de netgemaakte foto's even, maar er zijn meiden die zich daar niet voor schamen, hoewel ik het zelf ook lastig vind.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
@ kevinneke : mooie balans tussen natuurlijk en flitslicht. Ik ken er niet veel van, en heb vandaag de eerste stapjes gezet ... be gentle please :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/5002185978_9eb5d53886_z.jpg
Day 30/365 - Els by <Dieter>, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:46:
[…]
Een goed model is (normaal gezien) vertegenwoordigd door een (goed) modellen bureau.

Wat ik mij afvraag, wat is het doel van je foto's ? ik bedoel, je fotos zijn (op je site) allemaal "hetzelfde", waar ligt voor jou de progressie en waar wil je naar toe werken / je doel ? (ik zag hetzelfde soort beeld hier al een jaar geleden van je voorbij komen)

Kort door de bocht en hard gezegd: geen van je foto's reikt tot expositie en/of magazine hoogte en/of modellenbureau-setcard-hoogte. Deze bezigheid is een gepasseerd station voor jou, tijd om verder te gaan en jezelf naar een hoger niveau te krijgen, tenzij je dit leuk vind en wilt blijven doen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat is cru, gezegd. Ik hoor van iedereen hier dat mijn foto's er op vooruitgaan. Ik besef dat ik dit momenteel nog voor mezelf doe, maar ik hoop er ooit toch wat geld mee verdienen, en de laatste tijd krijg ik meer en meer meisjes/vrouwen die een mailtje sturen om te vragen voor een shoot. Ik hoop ooit natuurlijk publicaties te krijgen, en op posters te staan, maar ik blijf daar reëel in. Wat betreft dames uit een modellenbureau: dat is iets voor fotografen die er ofwel zelf geld tegenaan willen gooien, of die met de foto's zelf nog iets verdienen, iets wat ik dus allebei niet doe.

Langs de ene kant waardeer ik je eerlijkheid, en ik kan het begrijpen dat er nog mensen zijn die zo denken, maar hoeveel fotografen kunnen na 2 jaar modellen shooten in magazines gaan staan en/of exposities houden? Ik ben zelf ook nog maar 20 jaar, en doe dit nu een jaartje ongeveer echt serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
je foto's zijn echt wel beter geworden hoor, betere belichting, compo, thema etc. Ik kan verder niet beoordelen of het niveau goed genoeg is voor magazines of iets dergelijks, maar ze zijn in ieder geval een stuk beter dan een jaar geleden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het niveau niet hoog genoeg ligt voor in magazines daar ben ik het mee eens. Wil ik dat behalen, ga ik nog wat verder moeten gaan op alle punten, daar geef ik hem 100% gelijk in.

Ik vind het langs de ene kant wel leuk om te doen, maar ik wil er natuurlijk ook verder in. Het feit dat ik nu elke week ongeveer 2 mails krijg via m'n site om te vragen wat een shoot kost, en wat de mogelijkheden zijn, bewijst natuurlijk voor mezelf ook al veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een grote misvatting is dat je moet betalen voor een model van een modellenbureau.

Het is heel simpel, een modellenbureau heeft modellen, modellen hebben een portfolio waar ze de wereld mee afstruinen om werk binnen te halen.

Hoe komen ze aan die foto's ? 9 van de 10 klussen zijn niet waardevol voor hun boek, dat is waar jij in beeld komt. Als je goed beeld maakt, dan krijg je heel makkelijk een model mee, hoe beter je word, hoe beter het model word wat je meekrijgt (en hoe simpeler het word om die mooie foto te maken).

Je kunt beginnen met een mail te sturen naar een bureau met de vraag voor een specifiek model wat je op hun site hebt gezien (je site erbij of een selectie van je beste platen). Dan zullen ze zeggen, nee < naam > is niet beschikbaar, maar deze en deze hebben we wel voor je. En als je op een dusdanig niveau komt, dan gaat het bureau jou betalen voor hun testshoots.

Uiteraard moet je opletten welk bureau (er zijn goede en slechte/hoog/laag niveau), de lat laag leggen, dan gaat ie vanzelf omhoog. (niet beginnen bij dominique models bijv).

Misschien ben ik cru, maar de opmerking van Prulleman zie ik gewoon niet, dit beeld bijv., is dat goed verlicht/belicht ? Dat is niet anders dan dat ik een jaar geleden heb gezien. Je kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff je site bekeken, en nu snap ik je commentaar. De andere die commentaar geven zijn niet altijd bezig met modelfotografie, en ik zie dat het bij jou een broodwinning is.

Het is leuk om hier op GoT iemand te zien die dit op hoog niveau doet, en je zal wel gelijk hebben, daar ben ik zeker van.

Ik heb al met 1 model uit een modellenbureau geshoot. Haar agent stuurde me de avond van de shoot nog een lijstje door van welke foto's af m'n site moesten, en welke verder bewerkt moesten worden. Langs de ene kant vind ik het spijtig dat je nu pas reageert, als je blijkbaar toch al een jaar meeleest?

Ik zal eens wat mails sturen naar modellenbureau's en hopelijk sta ik hier binnekort dan met wat betere platen.

Het is voor mij nog allemaal wat nieuw, en ik begin binnen 2 weken voltijds te werken, wat het er niet makkelijker op zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld is niet mijn driver, mooi beeld wel. Ik werk dan ook gewoon fulltime, maar doe steeds regelmatiger opdrachten en doe veel testshoots, dat er geld tegen overstaat is (mijns inziens) ook niet onterecht gezien de effort die er in word gestoken en soms met grote teams.

Nog een tip; probeer de focus op je model te leggen en niet op techniek, het laatste zijn hulpmiddelen. Je model maakt of kraakt het beeld.

Zeker als man zijnde is techniek waar regelmatig de focus op ligt, vrouwelijke fotografen fotograferen vaak vanuit emotie, die beelden hebben vaak ook veel meer gevoel. Gevoel/emotie is wat je een beeld laat ervaren, ipv een "leuk" (technisch gedreven) plaatje. Maar goed ik weet niet wat je doel precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is waar. De foto's die ik hier post zullen vanaf nu dan ook alleen degene zijn waar ik echt trots op ben. Ik ga nog veel blijven shooten, omdat ik er ervaring mee opdoe, en geld mee verdien. Dan zal ik vanavond eens opzoek gaan naar wat modellenbureau's uit de buurt, en mijn ervaringen hiermee ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45

ThunderNet

Flits!

Lekker filmische toning Dieter :) hou er echter wel rekening mee dat niet bij elke foto past :)

Hier een plaatje van mij, de rest van de serie ben ik nog aan het nabewerken en uitsorteren:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5002655922_ec2cae34d7_z.jpg
Esther by ThunderNet, on Flickr

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto,

De ogen vind ik wel net iets te hard uitgelicht in Post denk ik, en het is spijtig dat de rechterbovenkant van de hoed overloopt in de achtergrond. Verder wel een goede pose van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met grote trots:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4106/5008889038_fbe2806856_z.jpg

De rest hier

Een model dat net geaccepteerd is bij een modellenbureau. Ze moest enkel nog wat portfolio platen hebben, vandaar de grote hoeveelheid zwart wit, en de variatie voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:42
Vind je de toning niet beetje té? Met modellen is natuurlijke huidkleur voor een portfolio wel belangrijk hoor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb voor haar portfolio wat zwart wit platen en onbewerkte foto's geschoten. Ik vond de toning hier wel leuk.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:58:
Mooie foto,

De ogen vind ik wel net iets te hard uitgelicht in Post denk ik, en het is spijtig dat de rechterbovenkant van de hoed overloopt in de achtergrond. Verder wel een goede pose van het model.
Je monitor kan dan het bereik van het zwart niet aan, bij mij is de hele hoed los van de achtergrond.

Wat betreft je eigen foto.

De toning is wat simon zegt wat te overheersend. Haar voeten staan wat op een rijtje achter elkaar wat niet zo natuurlijk lijkt.
Verder wel vooruitgang te zien in poses e.d., dus blijf het leuk vinden om je foto's te bekijken en zo je progress te zien.

Voor je volgende shoot, bedenk een concept en een doel voor je foto's. Een kleding merk, een omgeving, een klant. Maak duidelijk wat de foto moet vertellen aan jezelf van te voren en ga dan pas de shoot doen. Volgens mij kan je dan gerichter dingen in je foto naar elkaar toe trekken, zodat je foto's beter "kloppen".

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Ja dit meisje was toch iets anders dan ik gewoon ben. Ik heb op 4 uur 600 foto's van haar, wat veel meer is dan wat ik normaal doe. Ik moest gewoon op het knopje duwen en soms zeggen van haar gezicht wat lager te doen of zo van die kleine dingen.

Ik zal eens nadenken over een thema. Ze was wel enorm geintereseerd in een Lara Croft Shoot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:49:
Ik zal eens nadenken over een thema. Ze was wel enorm geintereseerd in een Lara Croft Shoot.
Zie jij Lara Croft in haar ?

Zo nee, niet doen, zo ja doen. Nou ja doen - doe maar niet ook, ik bedoel wat denk je aan dat soort fotos zelf over te houden, waar wil je naar toe+doel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Dieter: Op zich heeft je foto potentie, alleen vind ik de houding van haar benen lichtelijk bijzonder. Ze liggen er niet echt op een natuurlijke houding bij. Niet dat dat altijd zo moet zijn, maar dit oogt niet comfortabel.

Thundernet: lekker zacht licht, heb je bewust gekozen om niet aan de rechterzijde van het model bij te lichten, al is het alleen maar haar contouren? Jammer overigens dat haar gezicht wegvalt bij haar vrij lichte bovenlichaam.

Een nazomershoot (fashion), dit keer met een model wat een stuk ervarener is dan al mijn voorgaande modellen... en een visagiste erbij.

Afbeeldingslocatie: http://www.parlevlietfotografie.nl/pictures/Fashion/Domburg/Domburg_11.JPG

meer op mijn site, al is het niet echt een serie geworden.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik vind het een mooie opzet, maar er zijn toch een paar dingen die de plaat naar mijn mening veel beter kunnen maken.
Hij is wat krap aan de onderkan + afgesneden voet.
De rechter schommel (wat een woord :X ) zou ik eruit shoppen.
de schommel waar zij op zit is te afleidend. Een oud schommeltje met normaal touw en een houten zitje past volgens mij veel beter hier.

Verder vind ik hem heel goed. Mooie pose, leuke locatie icm model en kleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ineens was ik de schommel kwijt :X , was er zelf ook al over aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Parle85 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:47:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ineens was ik de schommel kwijt :X , was er zelf ook al over aan het twijfelen.
Zonder die 2e schommel is hij idd stuk beter :) maar moet me aansluiten bij mijn voorganger, het is jammer dat de voet en de hand afgekapt zijn.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
ThunderNet schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:51:
[...]

Zonder die 2e schommel is hij idd stuk beter :) maar moet me aansluiten bij mijn voorganger, het is jammer dat de voet en de hand afgekapt zijn.
De verveling sloeg toe: Klik voor mijn PS "skills"

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:03:
[...]

Zie jij Lara Croft in haar ?

Zo nee, niet doen, zo ja doen. Nou ja doen - doe maar niet ook, ik bedoel wat denk je aan dat soort fotos zelf over te houden, waar wil je naar toe+doel ?
Wat denk je dan van deze set zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Afgelopen zondag in Doel in Belgie geweest voor betaalde opdracht.

Een van de resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/5029465897_6752c819fa_z.jpg
Klik voor groter formaat

Strobist info:
1 x Calumet Genesis 300b met 40graden grid
1 x SB-800 (in het gat in de muur)

Meer op flickr:
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157625050867158/

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenzelle op 28-09-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Oe, i like! :) ik denk dat je er in de nabewerking nog iets meer uit had kunnen halen, maar ik vind 'm leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Heel mooi! Niks meer aan doen wat mij betreft.

(wat voor nabewerking zat jij aan te denken ThunderNet?)

[ Voor 9% gewijzigd door mjtdevries op 28-09-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hij is een beetje bruin alleen..

|>

• Parle85
Een vette pose en mooie visagie, wie doet jouw visa eigenlijk?
Vind wel dat er weinig verschil zit tussen de kleuren in de foto (van de omgeving t.o.v. het model & de kleding).

Nog wat recent werk, fashion:
Afbeeldingslocatie: http://www.parlevlietfotografie.nl/pictures/Fashion/Indian%20summer/Domburg_30.JPG

meer

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Parle85 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:50:
Vind wel dat er weinig verschil zit tussen de kleuren in de foto (van de omgeving t.o.v. het model & de kleding).

[afbeelding]

meer
waarom is dit volgens jou fashion?

• Hahn
  • Laatst online: 22:47
Het is duidelijk dat het nogal bewolkt was, maar de kleuren kunnen toch wel wat meer pit gebruiken.

The devil is in the details.

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik vind de foto opzich goed, maar wat doet die mevrouw in beeld. Dat gevoel krijg ik een beetje. M'n aandacht wordt naar links getrokken.

@Jeroenz18: Prachtige foto! Heb je het behang bij de jurk uitgekozen of andersom?

[ Voor 12% gewijzigd door Joor op 30-09-2010 15:13 ]

• Parle85
Nomad schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:59:
[...]

waarom is dit volgens jou fashion?
Mijn reden is dat hier actuele kleding wordt getoond in een daarbij passende setting, waarbij het als doel heeft het aan de man brengen van de kleding.
Mute schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:59:
Het is duidelijk dat het nogal bewolkt was, maar de kleuren kunnen toch wel wat meer pit gebruiken.
Dat kan een overweging zijn. Ik heb bewust gekozen voor een wat zachtere nabewerking, omdat ik dit meer vond passen bij de setting.

• Hahn
Zachtere nabewerking? Het ziet er meer uit als geen nabewerking (en dat mag natuurlijk ook :)). En ze staat voor allemaal gekleurde deurtjes, dan zou ík wat fellere kleuren juist beter vinden passen :P Maar dat ben ik.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Parle85 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:50:

[afbeelding]

meer
Ik zou met de RAW nog wat proberen te shoppen als ik jou was. Je kan er nog aardig wat mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol @Executor16 - het doet ook heel wat met het meisje, arm kreeftje. Ik zou het linkje snel weghalen.

@Parle85 - waarom moet je "fashion" benoemen ? Dat spreekt a) voor zich, of b) spreekt niet voor zich.
Een portret kan "fashion" zijn zonder dat er kleding te zien is.

Zelfde gaat op voor Jeroenz18 - ik heb geen idee wat de bedoeling hiervan is, maar ze is een soort (tarzan) "Jane" in een urban-jungle ? Ik weet niet of hier ook het label "fashion" op geplakt zou moeten worden, maar daar het iig niets mee te maken, maar om te zeggen dat het gunstig voor je model is…nee.
Leuk dat je er voor betaald word, zo zie je maar: wat de gek er voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Vind de nabewerking van Executor16 qua kleur geen verbetering, maar qua crop wel! Nu leiden de lijnen van de strandhutten je niet weg van het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
Ik vind de portretstand voor deze plaat totaal niet mooi, aangezien er al zoveel verticale lijnen op de foto te zien zijn.
De compositie van mijn plaat vind ik juist wel lekker. Door de lijnen zit er dynamiek in de foto terwijl ze juist zelf heel sterk staat. De achtergrond is zodanig oninteressant en out of focus dat mijn blik in ieder geval wel blijft hangen op het onderwerp. Maarja, ik ben de maker van de foto... dus ik ben subjectief.

@ bakman: Ik kan je geen reden geven dat ik het er expliciet bij noem: als het zo is, zou het vanzelfsprekend moeten zijn. Dat ben ik met je eens. Verder heb ik je niet over de foto gehoord, wat vind jij ervan? Wat zou jij anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkoop je een omgeving of kleding ? Als je daadwerkelijk "mode" wilt schieten, leg de focus dan op de mode. Een ontwerper steekt onnoemelijk veel tijd in een ontwerp en die wil details zien, texturen, vormen, kleuren etc. nu zie ik strandhuisjes. Nu heb ik eerder het idee dat je model in de weg staat.

Je moet van de kleding alleen al bijna geil worden zeg maar. Ik zie hier alleen alleen maar technische approaches onder de noemer "fashion" of "strobist" (ook zo'n woord wat m'n strot uit komt, dit bestaat al sinds 1880 en nu gaan we ineens populair doen), maar nergens zie ik een connectie met het onderwerp van de foto (model/kleding) - het zijn allemaal registraties, geen acteerkunsten of door-fotograaf gedreven emoties.

Het heeft niks met de kleding en/of model van doen, er zit een afstandelijkheid tussen van hier tot de maan, of is er enige connectie tussen "de kijker" en de kleding/model ?

Je model moet het beeld + de kleding dragen (letterlijk&figuurlijk), niet de techniek of de omgeving, long story short: get close en/of focus op hetgeen wat je wilt verkopen en laat je model uitstralen dat ze het draagt.

Tip voor anderen; Gebruikt flitsers als het beeld zich daar voor leent en anders niet, niet omdat je zo graag wilt "strobisten" "want dat is stoer", dat is het totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
Thanks, daar kan ik wat mee. Jij hebt er veel meer kijk op (en ervaring mee) dan ik, ik ben echt nog in de beginfase van dit soort fotografie. Bedankt voor je uitgebreide toelichting, dit is iets waar ik verder mee kan en wat van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Denk dat als je van lager standpunt en meer bij de huisjes was gaan staan (dat je niet zoveel van de huisjes ziet) de foto had gemaakt het iets interessanter beeld geeft. Maar verder leuke foto!

Afgelopen zondag weer leuke shoot gedaan met een professioneel modelletje van 9 jaar oud. Heeft diverse reclameshoots gehad, rolletjes in series enz. Heel fijn om mee te werken.

Model had zelf de snoepwinkel geregeld. Foto is gemaakt met 3 flitsers, 1 octabox & 2 softboxen. Heb geprobeerd schaduw in de foto te houden, ondanks het gebruik van een octabox.

Foto is onbewerkt, heb alleen contrast iets omhoog gedaan. Daarna omgezet van RAW naar JPG.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4106/5048100622_e362265b90_z.jpg
Klik voor groter formaat

[ Voor 25% gewijzigd door jeroenzelle op 05-10-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dan is het naar mijn mening tijd om photoshop in te duiken, denk dat er meer uit te halen is :)

nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4112/5001986769_fe943a062e_z.jpg
Esther B&W by ThunderNet, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:38:
[…]
Afgelopen zondag weer leuke shoot gedaan met een professioneel modelletje van 9 jaar oud. Heeft diverse reclameshoots gehad, rolletjes in series enz. Heel fijn om mee te werken.
Toch vreemd dat als je zo'n "goed" model hebt, dat je hier mee thuis komt.

Ik vind je model er niet mooi op staan, de hoek van haar gezicht is niet mooi (komt ook door het haar wat niet mooi zit).

Daarbij straalt ze niets uit wat dan met acteerwerk te maken heeft. Ik denk dat er niemand is die warm of koud van haar emotie kan worden, het is hooguit "boring".

Je hebt links te hard en te direct gebruikt waardoor je schaduwen van haar haar krijgt, kan dat niet erg mooi vinden. Indirect en zachter had "beter" geweest, of gewoon helemaal geen licht in/van die hoek, voegt weinig toe,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:06:
[...]

Toch vreemd dat als je zo'n "goed" model hebt, dat je hier mee thuis komt.

Ik vind je model er niet mooi op staan, de hoek van haar gezicht is niet mooi (komt ook door het haar wat niet mooi zit).

Daarbij straalt ze niets uit wat dan met acteerwerk te maken heeft. Ik denk dat er niemand is die warm of koud van haar emotie kan worden, het is hooguit "boring".

Je hebt links te hard en te direct gebruikt waardoor je schaduwen van haar haar krijgt, kan dat niet erg mooi vinden. Indirect en zachter had "beter" geweest, of gewoon helemaal geen licht in/van die hoek, voegt weinig toe,
Ok :) thanks voor de tip. Ga dit zeker meenemen wederom voor de volgende shoot.

Had een softbox links gezet die richting de potten stond, maar met kleppen van zwart karton zodat er juist zo weinig mogelijk licht viel op haar gezicht. Zie het nu pas inderdaad dat er wat schaduw daardoor op het gezicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

ThunderNet schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:57:
Dan is het naar mijn mening tijd om photoshop in te duiken, denk dat er meer uit te halen is :)

nog eentje van mij:
Nice licht, maakt de foto wel spannend. mischien had ik net iets meer oog willen zien.. Maar verder echt super!
Jeroenz18 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:55:
Afgelopen zondag in Doel in Belgie geweest voor betaalde opdracht.

Een van de resultaten:
[afbeelding]
Klik voor groter formaat

Strobist info:
1 x Calumet Genesis 300b met 40graden grid
1 x SB-800 (in het gat in de muur)

Meer op flickr:
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157625050867158/
Leuk idee maar wat een zaai licht zeg! geeft echt 0 mee van de daad werkelijke sweer daar... Had je niet voor naar doel belgie hoeven rijden als je het mij vraagt.
Meer creative licht had op zijn plaats geweest denk ik persoonlijk.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Bij een dergelijke foto kijk ik minder naar de technische details van een schaduwtje hier of daar, maar meer naar het verhaal wat je met die foto vertelt.

Wat me dan opvalt is dat het in die foto helemaal niet opvalt dat het een meisje van 9 jaar is.
Omdat ze ook nog eens achter de balie staat ipv er voor lijkt het meer een jonge verkoopster die zich zit te vervelen omdat er geen klanten zijn.
Ook al omdat die lolly nog in de verpakking zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jeroenz18: Leuke locatie en leuk onderwerp, maar je model valt een beetje te veel weg in de omgeving vind ik.

ThunderNet: Heel cool, maar vignetting rechtsboven en onderin had ietsje minder gemogen van mij ;)

Afgelopen zondag eindelijk weer eens wat foto's wezen maken en daar was het echt het perfecte weer voor (soms zelfs beetje te veel zon :P). Vond deze wel cool geworden:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4089/5034835654_628d46230c_z.jpgThe Stare by Marco Hordijk, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 16:43

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Mute schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:55:
Jeroenz18: Leuke locatie en leuk onderwerp, maar je model valt een beetje te veel weg in de omgeving vind ik.

ThunderNet: Heel cool, maar vignetting rechtsboven en onderin had ietsje minder gemogen van mij ;)

Afgelopen zondag eindelijk weer eens wat foto's wezen maken en daar was het echt het perfecte weer voor (soms zelfs beetje te veel zon :P). Vond deze wel cool geworden:

[afbeelding]The Stare by Marco Hordijk, on Flickr
Grappig, kom ik m'n beste vriend ineens op een foto op GoT tegen :D

Om dan toch ook wat commentaar op de foto te geven :) De lantaarnpaal en de bovenleiding van de tram vind ik wel een beetje storend. Evenals de groene lijn links onderaan (neem aan dat het een bord ofzo is?).

Ik vind 'In Rage' uit je Flickr pagina (die hij ook op Facebook als profielfoto heeft) dan een betere plaat, om eerlijk te zijn. Maar het commentaar daarop hou ik verder voor mezelf, aangezien je die niet geplaatst hebt :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

@Jeroenz18: Ik vind dit een hele leuke foto, kijkt lekker weg en dat je model weg valt vind ik persoonlijk helemaal niet erg in deze setting.

@ThunderNet: Voor mij moeilijk om hier iets van te zeggen, op mijn scherm valt het model weg in de achtergrond en daardoor lijkt het alsof ze erg brede heupen heeft. Ik zal eens kijken of ik morgen op een ander scherm meer kan zien.
[edit]Hmm, op een ander scherm heb ik het zelfde gevoel...

@Mute: Ik denk dat deze foto met een andere achtergrond of een minder aanwezige achtergrond veel meer de concentratie had gelegd op het model, nu kijk je snel om hem heen zeg maar.
(ik ben zo vrij geweest om hm een beetje te bewerken maar geen idee wat je ervan vindt: klik

Dan 1 van mij, gemaakt met de Canon 50mm f/1.8:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4128/5055221579_3c9e2ba565_z.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 06-10-2010 11:39 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
@Jeroenz18, 't is niet echt 'mijn soort' foto, dus ik weet niet of ik er wat zinnigs over kan zeggen. Wat me wel opvalt is dat haar styling wel past in de omgeving, maar het licht er een beetje onnatuurlijk op staat.
@parle85, paar dingetjes, de lijnen die nu overduidelijk de compositie bepalen wijzen weg van je model (ze is zo te zien wel 't onderwerp van deze foto) en wijzen nu naar... niks? Een vierkante crop met het meisje in 't midden (dus links een stuk eraf) zou wel werken denk ik, dan heb je toch leuk die strandhutjes met hun kleuren erop, maar trekken ze niet meteen je oog weg van het model. Houd je hand er maar eens voor.
Boven en onder is ie ook net wat krap om haar hoofd/voeten.
Op de een of andere manier vind ik die andere foto met deze compositie een stuk beter werken (waar ze tegen de hutjes leunt).
@jeroenz18 over de foto in de candystore, prima in balans qua styling van 't meisje, licht en omgeving. Die dromerige blik vind ik ook wel leuk hierbij.
@Thundernet, mooie foto, mooi verlicht. Haar blik/houding vind ik niet heel goed passen. Denk dat 't is hoe ze haar mond houd ofzo. Ik verwacht een iets zelfverzekerde/stoere blik in plaats van het "kijk-ik-zo-goed-thundernet?" waar 't nu een klein beetje op lijkt ;)
@Mute, ik vind 'm denk ik een beetje te close voor zo'n houding/blik. Hij kijkt overduidelijk ergens naartoe, maar 't komt er niet zo mooi uit ofzo. Wel heerlijk licht/kleuren! Detail: witte kraagje zit niet zo mooi.
@Guttegutteguttegutteguttegut: Ik vind de kleurtoon/bewerking icm de overbelichting niet zo mooi, maar 't geheel komt toch wel prettig over door 't intieme onderwerp en bijpassende blik van hem.

Een snapshotje :)
Misschien niet m'n allerbeste compositie/positionering van 't meisje maar ik vind de kleuren en 't licht zo gaaf dat ik 'm toch ff wil laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4113/5036351819_2ecc52e1e0_z.jpgkaarsjes by koenrutten, on Flickr
Gemaakt met m'n rolleicord op kodak 160vc en gescanned met een canon flatbed.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Volgende week kan ik wat portretten schieten in een studio, heb echter alleen geen toegang tot makeup of leuke achtergronden. Denk eraan om allemaal head&shoulder portretten te maken waarbij het model dan een intense look geeft(beetje de normale klassieke portretten)

Maar ik vroeg me af of iemand leukere ideeen had die ik kan uitproberen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Exphy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:23:
Volgende week kan ik wat portretten schieten in een studio, heb echter alleen geen toegang tot makeup of leuke achtergronden. Denk eraan om allemaal head&shoulder portretten te maken waarbij het model dan een intense look geeft(beetje de normale klassieke portretten)

Ga op zoek naar foto's die jij mooi vind.. en zoek uit hoe de belichting/pose/look gedaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
ThunderNet schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:25:
[...]

Ga op zoek naar foto's die jij mooi vind.. en zoek uit hoe de belichting/pose/look gedaan is :)
Ben ik momenteel ook aan 't doen. Maar omdat ik eigenlijk al een bepaald beeld in mn hoofd heb van wat ik wil doen zocht ik juist naar wat meer input. Zodat ik mij niet doodstaar op dat waarvan ik denk wat ik wil, maar geinspireerd kan worden door foto's waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Exphy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:32:
[...]

Ben ik momenteel ook aan 't doen. Maar omdat ik eigenlijk al een bepaald beeld in mn hoofd heb van wat ik wil doen zocht ik juist naar wat meer input. Zodat ik mij niet doodstaar op dat waarvan ik denk wat ik wil, maar geinspireerd kan worden door foto's waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb
Nou.. :) als het je lukt om het beeld wat je in je hoofd hebt 1:1 om te zetten in echte pixels ben je al een heel end..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
ThunderNet schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:36:
[...]

Nou.. :) als het je lukt om het beeld wat je in je hoofd hebt 1:1 om te zetten in echte pixels ben je al een heel end..
Dat is opzich ook waar. Ik moet natuurlijk niet vergeten dat ik geen echte ervaring heb met portretten en artificieel licht.

/offtopic, als je moest kiezen tussen een 24-60 F2.8 en een 50mm F1.4 op portra VC160 of een 80-200 op een Fuji S2 wat zou je gebruiken?

Ik neig naar mn analoge set vanwege het bruikbaardere bereik voor binnen, maar een 80-200 is gemaakt voor portretten en die FujiS2 doet huidtinten behoorlijk goed. Misschien neem ik gewoon alles mee

[ Voor 31% gewijzigd door Exphy op 07-10-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Exphy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:38:
[...]

Dat is opzich ook waar. Ik moet natuurlijk niet vergeten dat ik geen echte ervaring heb met portretten en artificieel licht.

/offtopic, als je moest kiezen tussen een 24-60 F2.8 en een 50mm F1.4 op portra VC160 of een 80-200 op een Fuji S2 wat zou je gebruiken?

Ik neig naar mn analoge set vanwege het bruikbaardere bereik voor binnen, maar een 80-200 is gemaakt voor portretten en die FujiS2 doet huidtinten behoorlijk goed. Misschien neem ik gewoon alles mee
Werk gewoon met wat je hebt. En visagie etc.. moet je als je beetje zoekt gewoon kunnen regelen voor weinig of mischien wel voor niks. Er zijn er genoeg die ook graag hun portfolio opbouwen namenlijk.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/5054709768_1a3d17e01d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zijn rechterwang is grijs? Cool effect op zich over de gehele foto, maar ik denk dat je met de nabewerking (HDR?) wat steekjes hebt laten vallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 07-10-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is geen HDR trouwens. Die grijze wang zie ik nu pas. Je hebt gelijk, als ik hem aanpas en minder grijs maak, ziet het er een stuk beter uit. thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:15
Afbeeldingslocatie: http://www.idreamz.nl/fileshuttle/dax_f8d1.jpg
Het was een random shot. Focus is ook niet helemaal op de goede plek. Maar vond het toch een mooie foto.

[ Voor 44% gewijzigd door Gdzr op 07-10-2010 18:49 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20
Gdzr schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:48:
[afbeelding]
Het was een random shot. Focus is ook niet helemaal op de goede plek. Maar vond het toch een mooie foto.
Krijg beetje het idee dat hij over een stoepje struikeld met z'n ogen dicht :+ (met andere woorden, dit is niet prettig scheef [dat is het veelal met scheef])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

NoStra: het is wel fijn voor de andere forumgenoten dat je ook wat feedback geeft op anderen. Je plaatst wel foto's maar je geeft niet erg veel feedback en zonder feedback/discussie zijn dit soort topics waardeloos.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 20:52
@ThunderNet Het licht dat je gebruikt spreekt me erg aan, kun je daar iets over uitleggen?

Ben zelf aan het kloten met portretfotografie en het (kunstmatig) belichten daarvan, en zou graag willen weten hoe je dit licht voor elkaar hebt gekregen.

Model/pose en thema spreekt me ook erg aan, good job! Alleen haar linkerarm lijkt niet echt ontspannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mute schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:55:

[afbeelding]The Stare by Marco Hordijk, on Flickr
cool licht, wel mooie plaat, moet je serie van maken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Wat vinden jullie eigenlijk van zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.idreamz.nl/fileshuttle/img_3637_6fbc.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Gdzr op 13-10-2010 10:54 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Gdzr schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:53:
[afbeelding]
Super! het ziet er echt gaaf uit, heb je hier meer van? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

Spikey

Making the web accessible!

ik vind het ook een lekkere grauwe plaat en ben benieuwd naar meer :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
@Gdzr: Gruwelijk vette sfeer! erg mooi met dat stof en goede toning!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4104/4995139787_28cb977e9a_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

joosthaarman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:53:
@Gdzr: Gruwelijk vette sfeer! erg mooi met dat stof en goede toning!

[afbeelding]
iets te donker en onduidelijk wat mij betreft. Ik kan er nu weinig van maken en zodoende kan de plaat mijn aandacht ook niet vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gdzr schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:53:
[afbeelding]
Fucking bruut _o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keer dat ik hier wat post. :) Van een shoot eind juni dit jaar.

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/sabinephoto/forumshizzle/IMG_0123_600px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Mooi tegenlicht!
@Gdzr, leuke foto. Lekker sfeervol, ik vind de toning niet zo mooi (hou daar niet zo van) en ik zou dat randje van 't raam rechts eraf snijden. Als ik m'n handen voor de donkere boven- en onderkant houd kijkt ie sowieso wel lekkerder weg. Dus een bijna vierkante crop van het midden, waarbij je dat raam rechts ook net buiten beeld houdt. Geeft meer diepte en spanning.

[ Voor 92% gewijzigd door abrakadaver op 13-10-2010 16:28 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Jij zou het zo doen?
Afbeeldingslocatie: http://www.idreamz.nl/fileshuttle/img_3637-3_8d38.jpg

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Alerion: Lekker dromerig sfeertje! En die lensflare is cool :D Bokeh is wel beetje aan de onrustige kant, maar stoort eigenlijk niet, dus nvm!

Gdzr: Absoluut niet doen, als je het mij vraagt. Gewoon foto-verhoudingen houden, ik vind 'm zo gecropt een stuk minder cool om te zien.

Van mij ook nog een lensflare-foto :+ Vond het wel een leuk sfeertje geven.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/5071764564_a813903226_z.jpg
Pose for the Camera by Marco Hordijk, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Ik zelf ook. MIsschien alleen rechts dat stukje raam weg halen. Nu geeft hij een stuk minder sfeer.

@ mute
Goede kleuren, en heel scherp. Het is alleen niet zo'n boeiend onderwerp :P

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stukje raam zou ik lekker laten zitten, maakt het ook duidelijker waar die lichtstraal vandaan komt :)

Ach, meid waar de fotoshoot voor was vond het wel een boeiend onderwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mute schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:02:
Ach, meid waar de fotoshoot voor was vond het wel een boeiend onderwerp :P
Mag waar zijn, maar dat is geen vrijbrief om hier maar vanalles te dumpen toch?
Zelf vind ik je foto niet eens zo slecht, ondanks dat de "meid" wat flets overkomt. Wat voor mij wel een duidelijk minpunt is, dat is die voet, die uit de mond van het paard lijkt te groeien. Was het paardenhoofd "vrij", dan was dat het duidelijke onderwerp van de foto geweest, waarbij de fletse "meid" ondergeschikt was. Nu schuurt het een beetje, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Toff schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:01:
[...]

Mag waar zijn, maar dat is geen vrijbrief om hier maar vanalles te dumpen toch?
Ik was niet serieus.
Zelf vind ik je foto niet eens zo slecht, ondanks dat de "meid" wat flets overkomt. Wat voor mij wel een duidelijk minpunt is, dat is die voet, die uit de mond van het paard lijkt te groeien. Was het paardenhoofd "vrij", dan was dat het duidelijke onderwerp van de foto geweest, waarbij de fletse "meid" ondergeschikt was. Nu schuurt het een beetje, IMHO.
Mja, d'r voet wegsoepen vind ik ook weer zo wat, ze heeft nou eenmaal twee voeten :P Maar zonder voet was 'ie wel beter geweest ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind 't opzich niet echt een niet boeiend ding, ik vind alleen je nabewerking echt crappy, mooi licht, maar het gras is chernobyl, de sharpening psycho en je highlights lijken wel napalmed.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sharpening heb ik weinig aan gedaan eigenlijk, de highlights komen doordat het eigenlijk één en al flare was, dus het was een stuk erger voor de nabewerking. Gras is inderdaad beetje te groen, zal eens kijken of ik daar wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
@Alerion: Ik ga mee met wat Mute zegt, erg dromerig sfeertje zet je neer.
@Gdzr: Hele toffe plaat! Persoonlijk vind ik de crop versie beter maar meningen zijn daarover verschillend zie ik :)
@Mute: Ook jouw foto vind ik erg dromerig overkomen, maar zoals al eerder gezegd is het gras wel heel groen. Voor de rest gewoon een mooie plaat om naar te kijken.

Onlangs heb ik deze gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://josjonkmans.nl/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_mk01.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CaVeFiSh: Ah mooi! Mooie kleuren en mysterieus sfeertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:26:
Eerste keer dat ik hier wat post. :) Van een shoot eind juni dit jaar.

[afbeelding]
Lekkere neutrale pose, mooie ronde bokeh, flare spreekt me niet echt aan. Model komt goed naar voren
Flare lijdt me een beetje af, verder vind ik 't een vrij normaal portet van iemand op een paard. Niet dat daar wat mis mee is, kleuren zijn wel lekker in 't onderste deel
Net te veel flare en te weinig detail, denk dat een silhouet beter had gewerkt
Exphy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:23:

Dat heb ik dus gedaan vandaag, paar lowkey portretjes geschoten(de enige welke in een serie konden). Het beste vond ik de volgende 2
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4020/5082186580_2ea76a7285.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4071/5082181566_74013a0929.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Exphy op 14-10-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 15:05
@GDzr; Mega vette plaat! Super!
@Exphy; De onderste vind ik te donker en mijn monitor staat altijd al vrij helder, maar goed is verder niet gekalibreerd dus daar kan het ook aan liggen. Die eerste vind ik echter zeker wel wat hebben!

Enige tijd geleden heb ik eindelijk eens de stap gezet naar portret fotografie. Onderstaande foto vind ik erg prettig weg kijken, maar ik vraag mij af of ik nou biased ben of niet? Daarnaast zijn andere opmerkingen/feedback uiteraard altijd welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bd-online.nl/Imagedump/Tweak/portret1small.jpg

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Banjy: je hebt hem langs rechts wel heel krap afgesneden. Veder is het gezicht net een beetje te licht. Al bij al vind ik dit voor een eerste keer niet slecht. VOlgende keer wel even opletten dat het haar wat meer uit haar gezicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:40:
@Banjy: je hebt hem langs rechts wel heel krap afgesneden. Veder is het gezicht net een beetje te licht. Al bij al vind ik dit voor een eerste keer niet slecht. VOlgende keer wel even opletten dat het haar wat meer uit haar gezicht is.
Dat waren inderdaad dingen die mij nog niet waren opgevallen, bedankt :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banjy schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:03:
[...]

Dat waren inderdaad dingen die mij nog niet waren opgevallen, bedankt :) !
langst links bedoel ik dus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
@Exphy:
- foto1: Kadering had iets krapper gemogen, je houd nu redelijk wat zwartruimte over. Verder is het een goede foto.
- foto2: Dit vind ik persoonlijk geen goede foto omdat het gezicht onderbelicht over komt en de compositie ook niet veel aan de foto toevoegt.
@Banjy: Niet slecht voor een eerste keer. De belichting had wat evenrediger verspreid mogen worden over de foto, dit zou je bijvoorbeeld kunnen opvangen door een reflector te gebruiken. Het haar in het gezicht vind ik persoonlijk niet echt een probleem, het komt nu best wel natuurlijk over. Verder ga ik mee met Kevinneke over de kadering, deze had idd aan de linker kant iets ruimer gemogen.

Deze is van een shoot die ik afgelopen zaterdag heb gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.josjonkmans.nl/dpz/PVN1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 10:16

Zuurstok

Passionately curious

je bewerking is imo echt een beetje te onrealistisch..
heb je toevallig nog een andere versie?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Banjy schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:17:
Onderstaande foto vind ik erg prettig weg kijken, maar ik vraag mij af of ik nou biased ben of niet? Daarnaast zijn andere opmerkingen/feedback uiteraard altijd welkom :)
Je foto zou voor mij juist prettiger "wegkijken", wanneer je model wat meer zou wegkijken, ipv zo uit haar ooghoeken in de lens. Laat haar in de verte kijken, dan zou je foto iets dromerigs kunnen hebben. Verder vind ik de Z/W omzetting niet mooi. Het gezicht is te wit, maar de rest is op mijn monitor meer een soort grijze soep. Er lijkt geen "echt" zwart in je foto te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Banjy schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:17:
Enige tijd geleden heb ik eindelijk eens de stap gezet naar portret fotografie. Onderstaande foto vind ik erg prettig weg kijken, maar ik vraag mij af of ik nou biased ben of niet? Daarnaast zijn andere opmerkingen/feedback uiteraard altijd welkom :)
Ik denk dat die bias wel meevalt.
Mijn stelregel is altijd: een foto waar ik wat langer naar kijk, is een geslaagde foto.
En dat is hier het geval.

En tuurlijk zijn er dan wat details die anders zouden kunnen.
Het voorhoofd zit misschien niet tegen het wel of niet overbelichtte aan, maar het stoort mij niet.
Ze heeft wat haar voor haar tweede oog, maar omdat het dichtsbijzijnde oog scherp is, vind ik dat ook geen storende factor.
Ondanks de donkere kleding, verloopt die niet in de achtergrond.
De houding is natuurlijk, de uitdrukking van haar gezicht is natuurlijk.

Ik vind 'm gewoon geslaagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
CaVeFiSh schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:44:
Deze is van een shoot die ik afgelopen zaterdag heb gedaan:
Ik vond 'm ook kunstmatig over komen. Met name bij de ogen heb ik zeer sterk de indruk dat je ze witter heb gemaakt.
Een truukje dat vaak wordt gebruikt om de ogen meer op te laten vallen, maar het kan heel snel teveel zijn.

De kleurstelling van het haar en de achtergrond is best gewaagd, maar wel geslaagd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Heb hier nog 1 uit dezelfde serie:

Afbeeldingslocatie: http://josjonkmans.nl/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_pvn1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
CaVeFiSh schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:57:
Heb hier nog 1 uit dezelfde serie
Zonder nadenken kies ik voor die laatste, maar het optimum zal kwa bewerking wat meer naar het midden liggen, schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mjtdevries schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat die bias wel meevalt.
Mijn stelregel is altijd: een foto waar ik wat langer naar kijk, is een geslaagde foto.
En dat is hier het geval.

En tuurlijk zijn er dan wat details die anders zouden kunnen.
Het voorhoofd zit misschien niet tegen het wel of niet overbelichtte aan, maar het stoort mij niet.
Ze heeft wat haar voor haar tweede oog, maar omdat het dichtsbijzijnde oog scherp is, vind ik dat ook geen storende factor.
Ondanks de donkere kleding, verloopt die niet in de achtergrond.
De houding is natuurlijk, de uitdrukking van haar gezicht is natuurlijk.

Ik vind 'm gewoon geslaagd. :)
Bedankt, leuk om te horen! Sowieso nuttige feedback van iedereen, ga ik zeker meenemen :)

@CaVeFish I; De achtergrond vind ik strak, maar trekt daardoor misschien wel wat veel aandacht. De nabewerking is verder misschien net iets te, maar de kleuren springen er wel weer vanaf dus ergens blijf ik wel even kijken.
@CaVeFish II; Ik vind hier teveel kleur missen, volgens mij zou hij met meer en wat warmere kleuren wat meer impact hebben. Inderdaad waarschijnlijk een gulden middenweg ergens :)

Pagina: 1 ... 39 ... 65 Laatste