Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tuurlijk bedoel ik het als grapje .... ik wil gewoon wat meer gaan werken buiten met flitslicht en om het beter te combineren heb ik een octabox erbij gekocht.BobF. schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:48:
[...]
Njah, bij toeval werk ik in een camera winkel, en verkoop ik 5D's aan mensen waarbij ik moet vertellen dat je door de VF moet kijken, en dan krijg ik de vraag van; ''waarom ? dat is toch niet normaal, had m'n normale camera ook niet, die had zo'n gek ding nieteens''
maar okee, ik had het niveau hier wat hoger verwacht
@jeroenz18, bedoel je het als grapje, of meen je dit serieus;
[...]
als je wat zachter licht wilt kun je net zo goed een wit transparant pluutje kopen, en leer daar dan mee werken.
Buiten dat om, je kan eigenlijk praktisch weinig fout doen met een octa alleen..
offtopic:
zoals zack arias zei; ''if you know nothing about lightning, try using a octabank, it's just so gorgeous, you just point it at the subject, and it will look good''
Definieer trouwens ''normale'' shoots als je wilt
edit: om toch maar even door te gaan; je hebt nu een softbox ? Je weet dat je uit een softbox ook super mooi ''gefeatherd'' licht kunt krijgen ? erg mooi voor voornamelijk huidtinten vind ik zelf
Hoe gebruik jij je softbox meestal ? kan je daar wellicht iets meer over vertellen ?
Toevallig ervaringen met ander lichtapparatuur zoals plu's ( + grid ) /softbox + grid/snoots ?
Later komen er nog 1 of 2 flitsers bij.
Nu maak ik nog redelijk harde foto's, veelal met thema en overdreven. Maar ik ga meer richting fashion / beauty en heb gemerkt dat daarvoor een softbox beter is.
Een vierkante softbox heeft een te duidelijke afloop welke je duidelijk buiten ziet qua lijnen. Je kan met andere woorden zien tot waar het flitslicht loopt. Met een octa is dat niet tot zeer weinig.
[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzelle op 11-08-2010 09:33 ]
Verwijderd
Niet erg veel verschil, ik zie er eerlijk gezegd niet echt verbetering in, alhoewel het wél een topplaatje is.
Laatste: Lekkere achtergrond, misschien met andere belichting(softbox?) nog mooier:)
Gister:

Groot:http://img843.imageshack.us/img843/5440/dsc0127c.jpg
Origineel was nogal grouw en er miste een hoekje(linksboven)

Niemand commentaar op mijn foto?freddyronny schreef op maandag 09augustus 2010 @ 18:03:
@Spikey: De eerste vind ik de beste, heel leuk hoe de baby lachtIk zou wel iets harder flitsen aan de voorzijde.
@BobF: Heel aandoenlijke foto met een sterk verhaal achter.
@Kevinneke: De eerste vind ik een beetje te donker. Over de tweede ben ik het eens met mijn voorgangers. De derde vind ik goed, mooie kleuren en mooi belicht. De 4de, mooie pose van het model en leuk met de flitser er zo achter.
[afbeelding]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Nee, en nu zeker niet meer, omdat je zo sjacherijnig kijkt erbij.
Het is een foto die zonder context of uitleg niet direct duidelijk is. Misschien kan een kleine toelichting van jouw kant helpen?
Verwijderd
Vondt deze mevrouw wel leuk in mijn lens kijken afgelopen weekend in Assen.

Het duurde me gwn wat te lang, niemand reageerde eropToff schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:10:
[...]
Nee, en nu zeker niet meer, omdat je zo sjacherijnig kijkt erbij.
Het is een foto die zonder context of uitleg niet direct duidelijk is. Misschien kan een kleine toelichting van jouw kant helpen?
In elk geval de foto werd gemaakt een paar weken geleden in een dorpje in de Champagne-streek. Daar was op dat moment een groot champagnefestival waaraan verschillende dorpen deelnamen. Daar werd deze straatmuzikant gefotografeerd
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Dat is precies wat er mis is met je foto... Kabouter Plop met een microfoon, zo lijkt het. In een serie misschien leuk, maar als losse foto mis ik dat champagnefestival volledig en blijft er alleen een rare man met z'n broek op z'n hoofd over, om het even kernachtig samen te vatten.freddyronny schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:23:
Het duurde me gwn wat te lang, niemand reageerde erop![]()
In elk geval de foto werd gemaakt een paar weken geleden in een dorpje in de Champagne-streek. Daar was op dat moment een groot champagnefestival waaraan verschillende dorpen deelnamen. Daar werd deze straatmuzikant gefotografeerd
edit:
Ik zie dat ik nogal wat lollige reacties heb losgemaakt hieronder. Sorry daarvoor, het was beslist niet de bedoeling om je foto belachelijk te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Toff op 13-08-2010 15:21 ]
Freddyronny: ^^ precies mijn eerste gedachte. de omgeving waarin deze man zich bevind ik mij compleet onbekend. het lijkt me een soort straatmuzikant, maar dan had ik liever meer gezien wat hij precies speelt of zo.Toff schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:07:
[...]
Kabouter Plop met een microfoon, zo lijkt het.
in een serie zou hij waarschijnlijk prima zijn, maar op zichzelf doet hij (mij) niet veel.
Freakout: mooie portretje, beetje warm maar dat doet haar niets verkeerd. de achtergrond vind ik wel een beetje vreemd/storend. ik kan er duidelijk een tweede vrouw (neus, lippen hals) uithalen wat een beetje afleid.
Nick: leuk idee maar de tunnel is mij te half/half. de donker om herkenbaar te zijn, maar te licht om mij te doen afvragen waar ik doorheen kijk.
Jeroen: eerste doet me weinig. de combinatie model + achtergrond begrijp ik niet helemaal. de uitvoering helpt daar niet echt bij. ik had graag meer licht en kleur op de achtergrond gehad. nu lijkt het zoals eerder gezegd haast een backgroundlayer.
de foto van de tweede dame kan me een stuk beter bekoren. pose + kleding + locatie matchen lekker met elkaar. (schoen vallen beetje buiten de boot maar dat is mijn smaak..)
Blerf: nice, clean and 'simple'. lekkere plaat. had misschien wat klein beetje meer symmetrie kunnen hebben
Kevin: busy week haha
shoot 1: echt flets moet ik zeggen. daar valt meer uit te halen denk ik. laatste foto vind ik de leukste
shoot 2: leuke serie maar haar blik.. dat doet een beetje afbraak. is al meer over gezegd en als ze dat zelf niet wil.. dan kun je er ook niet heel veel meer aan doen.. verder weinig op aan te merken wat mij betreft.
shoot 3: leuk idee, uitvoering wat beperkt. sluit me aan bij eerdere opmerking. volgende ronde een wat grotere ruimte zoeken.
shoot 4: zitten leuke shots tussen. mooiste vind ik persoonlijk diegene langs de heg. de foto's met de kleurwaas echter... sorry maar als model zou ik die niet online willen zien. de gedachte shehulk/orc schoten door mijn hoofd. als je al dergelijke bewerkingen wilt doen maskeer dan de huidtinten af! voorafgaande geldt sowieso maar helemaal omdat ze rossig is + bleke huid. dat is een natuurlijke combi die mensen vaak ook verwachten. enige afwijking valt dat des te meer op.
Bobf: mooi en duidelijk verhaal. vergt wel ballen, maar die moet je sowieso wel hebben (groeien) als fotograaf voor die 'extra' momenten. vind je illustrerende foto ook mooi. het tekent een typische maatschappij met die voorbijtrekkende mensen die geen benul lijken te hebben van de man op de grond.
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Verwijderd
Het is een foto door de voetband van een board;)
Ok, dat had ik er dus totáál niet aan afgezien. Ik dacht dat het een kok was die een praatje aan het houden wasfreddyronny schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:23:
[...]
Het duurde me gwn wat te lang, niemand reageerde erop![]()

The devil is in the details.
Verwijderd
Ik denk dat zelfs de ervaren boarders ook niet zullen herkennen dat het een voetband is waar hij doorheen kijkt. Daarnaast verwacht ik bij windsurfplaatjes wel wat meer frisheid in de foto's. Het idee is zeker leuk, maar het geheel is nogal donker (zoals je zelf ook al aangaf). Probeer 'm nog eens te maken, maar dan buiten met meer licht, en laat iets duidelijker zien dat het een board is. Weet zeker dat het dan een leuke foto wordt, en dat ze 'm dan wél zullen plaatsen in het bladVerwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:14:
Misschien ook een beetje te weinig verteld, het zou namelijk duidelijk zijn als het in een windsurfblad stond.
Het is een foto door de voetband van een board;)
Een kok met een microfoon voor zijn borst hangen?Mute schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:15:
[...]
Ok, dat had ik er dus totáál niet aan afgezien. Ik dacht dat het een kok was die een praatje aan het houden was

Jongen uit Roemenië
@Moustache (↓): Deze foto is niet bijgesneden, ik heb dus niet de bovenkant van het petje.
[ Voor 18% gewijzigd door neevedr op 23-08-2010 19:30 . Reden: Reply @Moustache ]
@neevedr: Oe. Nice. Goede kleuren en mooie DoF. Ik twijfel alleen of de foto met een volledige pet mooier was geweest. Heb je het bewust zo gecropped? Zo ja, heb je een linkje naar de gecroppte versie met volledige pet?
Onderstaand een foto van een geconcentreerd nichtje in de speeltuin van Ouwehand Dierenpark.
De achtergrond is een eventuele afleidingsfactor, maar je ziet in ieder geval wel waar ze is.
Het licht ter plekke was echt drama, dus ik heb het beste er proberen uit te halen.
Hoe zouden jullie zoiets normaal aanpakken? Een flitser erbij?

Verwijderd
@Moustache: Leuk moment, ook tof dat het water wat bewogen is Een flitser is hier een optie, al denk ik dat het mooier is als je voor een grotere F waarde gaat. Aan de achtergrond te zien zal je toch nog wat ruimte gehad hebben.
Ik ben eindelijk terug van 2 weken vakantie, en heb alweer geshoot, ik vertrek ook meteen voor nog een shoot, en ik heb er deze week nog 2 gepland, alvorens met de toffe GoT'ers naar de Ardennen te gaan.
De fotoshoot vind je hier.
Welk deel van "die een praatje aan het houden was" snapte je niet?freddyronny schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:49:
[...]
Een kok met een microfoon voor zijn borst hangen?![]()
The devil is in the details.
@neevedr heerlijk koppie en erg mooi Bokeh
Onderstaande met de sigma 50mm 1.4 @ F2 ISO400

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Sorry, ze heeft echt zulke blauwe ogen, ik heb niets aan de kleuren gedaanXfix schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:22:
Ben ik dan de enige die de foto een beetje eng vind? De kleuren zijn heerlijk alleen schrok ik een beetje van de erg blauwe ogenik zou het iets minder doen. Daarnaast zonde van het bewogen handje!
Bedankt @ de rest
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Maar desalnietemin heeft het ook iets heel grappigs en leuks...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Of de ondergrond waar ze op staat nog donkerder maken dat kan mischien ook wel erg schelen in het totaal beeld. Maar nu heb ik ook echt het gevoel van een Octabox , aka de niet nadenkbox, want het ziet er wel leuk uit.
Dus vind het eigenlijk gewoon saai beeld met saai licht. Op een toffe locatie, en een leuk idee.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Mwa dat zijn haar benen gewoon ... ik zal eens kijken om het wat bij te werken.Blerf schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:41:
@jeroenz18 vind hem wel oke. Maar der huid bij der benen byv is niet erg nice. En vind dat het helemaal dichtloopt in der nek ook niet erg fijn uit komen. Of nog meer afflakken of klein spotje er op.
Of de ondergrond waar ze op staat nog donkerder maken dat kan mischien ook wel erg schelen in het totaal beeld. Maar nu heb ik ook echt het gevoel van een Octabox , aka de niet nadenkbox, want het ziet er wel leuk uit.
Dus vind het eigenlijk gewoon saai beeld met saai licht. Op een toffe locatie, en een leuk idee.
En ik denk zeker wel na met het licht, ik weet dat het een niet nadenkbox is maar ik probeer er juist wat meer uit te halen.
Volgende keer zal ik wel nog een extra spot erop zetten, ik had het wel geprobeerd met een reportage flitser maar die gaf niet het gewenste resultaat.
Het licht komt zo te zien van vrij hoog, en geeft strijklicht op de benen wat vaak niet flatterend is.
Het valt me trouwens op dat het licht ondanks een 135cm octabox aardig hard is.
Stond die octabox ver weg? In eerste instantie zou je haast denken dat je gewoon een kale flitser gebruikt hebt.
Dat de schaduwen dichtlopen vind ik eigenlijk helemaal geen probleem. Dat past wel goed bij de achtergrond.
Het licht kwam niet van hoog .. .stond op een statief op normale hoogte.mjtdevries schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:43:
Het is het licht dat de benen zo toont.
Het licht komt zo te zien van vrij hoog, en geeft strijklicht op de benen wat vaak niet flatterend is.
Het valt me trouwens op dat het licht ondanks een 135cm octabox aardig hard is.
Stond die octabox ver weg? In eerste instantie zou je haast denken dat je gewoon een kale flitser gebruikt hebt.
Dat de schaduwen dichtlopen vind ik eigenlijk helemaal geen probleem. Dat past wel goed bij de achtergrond.
De octabox heb ik express ver weg gezet en wat harde in laten flitsen, om zodoende de ruwe look te krijgen.
De knie wees dan waarschijnlijk naar de octabox toe zodat je daardoor strijklicht kreeg?
Ik denk dat meer licht voor de voorgrond de foto alleen maar fletser maakt, je zit nu volgens mij al op het randje. Diafragma verder open is denk ik handiger.
Geslaagd shot of de 13e van het dozijn?

Ik vind het ook nie hoor ... het is voor buiten een prettig flitslicht omdat het ook meer de omgeving bestrijkt....mjtdevries schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:41:
BTW, waarom zou een octabox een niet-nadenk-box zijn?
In welk opzicht moet je met dat ding minder nadenken dan met een softbox of plu?
Alleen je moet wel echt leren omgaan met het licht goed te beheersen, spelen met de diffusers en zonder die...
De octabox doet het heel goed en is erg fijn om mee te werken. Maar vaak omdat het er snel "oke" uitziet gaan mensen steken laten vallen. Of mischien moet ik het anders zeggen worden ze lui terwijl er nog meer uitgehaald kon worden.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
Ik heb zelf ook ambitie om met een octabox op locatie te werken, maar ik heb met mij softbox al "problemen" om hem te laten staan als het ergens in de wind is, laat staan met een octabox.( zeker omdat ik nooit met assisitent(e) werk, en ja ik gebruik 3 kilo gewichtjes om hem op z'n plaats te houden)
@SpiceWorm: geen onaardige foto, maar ik krijg een beetje de indruk van een vakantiekiekje die met een iets betere camera is getrokken dan een P&S
Ik had gisteren het genoegen om met 3 modellen te werken. 1tje ervan heb ik al vaker mee geshoot, je zal ze dan ook vaak terugvinden in m'n portfolio.
Zij was ook degene die met dit concept aankwam hollen.
Dan zijn we er enkele uurtjes met 3 opuitgetrokken in een park en de volgende foto was 1 van de resultaten:

De rest is hier terug te vinden
Verwijderd
Ik denk dat je meer uit je model kan halen. Heel eigen en excentriek gezicht waar je veel mee kan. Het komt nu over als een snapshot.
@ Kevinneke
Leuke plaat qua pose e.d. maar ben helaas niet fan van deze bewerking.
Wel gaaf om te zien dat je blijft experimenteren.
Mijn bijdrage:
Model Iris

@ Kevinneke: Charlie's Angels! http://ideagirlconsulting...-idea-girl-consulting.jpg
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als iemand nu zo'n foto hier zou posten dan zou ie volledig afgebrand worden:
overbelicht haar, dichtgelopen schaduwen, achtergrond kan beter, storende bloemetjes op de voorgrond etc etc.
Met digitaal lijkt iedereen daar heel pietluttig op te zijn geworden, ipv het effect van de foto als geheel te beoordelen.
Ik zat laatst een oud fotoboek van me door te bladeren met daarin fotos van een stel beroemde fotografen, en toen viel me hetzelfde op.
Voor een amateur was het toen natuurlijk moeilijker om dat allemaal zo perfect te doen. Maar pro's met lichtmeters zouden daar minder last van moeten hebben gehad.
|>
Jeroenz18 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:17:
Gemaakt met 1 flitser in de Elinchrom Octabox 135cm.
Zou je eens willen vertellen hoe die bevalt in de praktijk? En dan vooral het in en uit elkaar halen
Overweeg hem ook, al ben ik vaak al te lui om mijn softboxen in elkaar te zetten (pak dan vaak een plu), maar ik begreep dat je die octa als een soort paraplu nog half in elkaar weer in de tas kunt krijgen. Maar bij anderen lukte dit weer niet omdat er dan teveel kracht op de rods kwam te staan, dus die halen hem wel elke keer uit elkaar.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ehmmm ik maak wel even videotje binnenkort .... het is echt geweldig systeem. Je moet wel een stukje vlakke ondergrond hebben waarop je hem uit elkaar kan halen.Gizz schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:23:
[...]
offtopic:
Zou je eens willen vertellen hoe die bevalt in de praktijk? En dan vooral het in en uit elkaar halen
Overweeg hem ook, al ben ik vaak al te lui om mijn softboxen in elkaar te zetten (pak dan vaak een plu), maar ik begreep dat je die octa als een soort paraplu nog half in elkaar weer in de tas kunt krijgen. Maar bij anderen lukte dit weer niet omdat er dan teveel kracht op de rods kwam te staan, dus die halen hem wel elke keer uit elkaar.
Ik gebruik 2 zandzakken, in totaal 22 kgVerwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:12:
@Jeroenz: Ik heb zelf ook ambitie om met een octabox op locatie te werken, maar ik heb met mij softbox al "problemen" om hem te laten staan als het ergens in de wind is, laat staan met een octabox.( zeker omdat ik nooit met assisitent(e) werk, en ja ik gebruik 3 kilo gewichtjes om hem op z'n plaats te houden)
[ Voor 26% gewijzigd door jeroenzelle op 28-08-2010 22:08 ]
[ Voor 97% gewijzigd door jeroenzelle op 28-08-2010 22:08 ]
@ Kevinneke: Dit vind ik weer zo'n leuke foto van jou. Leukste van je serie. Mooi bewerkt ook
@ Spaceworm: Ben het eens met de comments hierboven. Foto lijkt meer op een snapshotje.
Ben benieuwd naar jullie reacties. Ik weet dat sommige van jullie de kleurbewerking 3x niks vinden. Misschien kunnen jullie daar doorheen kijken, en feedback geven over andere aspecten.

[ Voor 5% gewijzigd door M.E.Amrani op 29-08-2010 02:24 ]
@M.E.Amrani: Eigenlijk vind ik je kleurbewerking wel mooi. De pose vind ik ook prima, de plaat heeft lekker veel sfeer. Wellicht dat je het ietwat overbelichte deel van de brug (achter z'n duim) wat donkerder kan maken, dan steekt die duim beter af.
@F.Jacobse: krachtige pose. Ik vind de gehele foto iets te krap gecropt. Haar ellebogen vallen net buiten de frame en er is naar mijn smaak iets te weinig ruimte boven haar hoofd. Verder vind ik de vignettering iets te duidelijk. Juist vanwege het feit dat het gebied rond haar ellebogen een stuk lichter is. Op zich is haar pose en t-shirt interessant genoeg om vignettering wellicht weg te laten.
@Kevinneke: Ik vind het fijn dat je allerlei verschillende dingen probeert, o.a. qua nabewerking. Deze nabewerking is niet helemaal mijn smaak en de linkerdame staat er iets te veel 'gemaakt' erop. Maar ik ben weer benieuwd wat je hierna gaat laten zien.
@Spiceworm: Als je zo'n foto van iemand kan nemen, dan kan je blijkbaar dichtbij genoeg komen. Wat dan opvalt, is dat ze geen oprechte lach heeft. Haar mond heeft de tekenen van een lach, haar ogen helaas niet. Verder denk ik dat de foto on b/w mooier uitkomt. Wellicht kan je in de nabewerking van deze foto haar ogen iets lichter maken? Er zit behoorlijk wat contrastverschil in haar uiterlijk en iets meer licht in d'r ogen kan de plaat interessanter maken.
@Jeroenz18: Iets meer fill light kan ervoor zorgen dat je het linker gedeelte van je foto beter ziet. Aangezien de omgeving en de pose bijdragen aan het geheel, vind ik dat je 2 dingen kan doen: of het gedeelte dat links donker is wegcroppen. Of juist betrekken in de foto en het nog meer laten toevoegen aan de sfeer van de plaat.
In de OP staat: 'Het doel is om hier mensen/portretfoto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit'. De foto die ik hieronder heb opgenomen moet het hebben van z'n originele/creatieve kant. Technisch gezien: d'r elleboog staat er niet op, linksonder zie je iets wat afleid, de meest rechter lamp voegt ook niet zoveel toe. Als ik dit allemaal aanpas, dan wordt de crop te krap (denk ik). Anyhow, eerst de context:
Deze dame viel op terwijl wij met een groepje over straat liepen in Moskou. Het viel ons op dat de Russen een perfecte pokerface hebben op straat. Een enkeling liet een warme/lieve/sexy lach los. Deze dame moest ook de metro hebben en ik merkte op dat ze met een portrettekening liep, die zij liet zien aan haar vriendin. Dat bood de mogelijkheid om te vragen of ze mij onderstaande foto wilde laten maken. Aldus geschiedde.

Portrait by Anwar W, on Flickr
@M.E.Amrani: Mooie foto met idem kleurbewerking. Leuk dat de horizon nog beetje verlicht is.
Eentje van gisteren van een familie portret opdracht in de natuur. Deze is de favoriet van de familie (heb toestemming om te posten).

Klik voor groter formaat
1 300w flitser van 2 mtr hoogte achter de camera, met de standaard reflector. Je kan ook zien wat verlicht is door de flits.Dieter schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:14:
Oh, die's echt machtig! Ik neem aan dat je je strobist skills hebt aangewend hier ? Of is dit allemaal natuurlijk licht ? Hij's in ieder gevel zeer mooi
[afbeelding]
Verder het natuurlicht gebruikt voor de invulling.
P.s. leuke wallpaper foto haha van jou
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dieter schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:14:
Oh, die's echt machtig! Ik neem aan dat je je strobist skills hebt aangewend hier ? Of is dit allemaal natuurlijk licht ? Hij's in ieder gevel zeer mooi
[afbeelding]
Die flits heb je behoorlijk gevoeld in je ogen of niet?
Je pupil staat helemaal open en dan krijg je er opeens zo'n dikke flits in, au..
Anyhow, wel een gave plaat. Orginele compo ook.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Vandaag geschoten, vlak voor het instappen. Vond het al een geslaagde foto op de camera, maar nu met de weerspiegeling ben ik helemaal tevreden

H.M. Queen Beatrix leaving by jip_86, on Flickr
[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 03-09-2010 23:53 ]
tad bit brown thoughJeroenz18 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:44:
@Dieter: Mooie DOF... misschien als je 10 cm naar links was gaan staan dat de gezichten een klein beetje meer opstonden ... dan was ie perfect. Wel origineel idee!
@M.E.Amrani: Mooie foto met idem kleurbewerking. Leuk dat de horizon nog beetje verlicht is.
Eentje van gisteren van een familie portret opdracht in de natuur. Deze is de favoriet van de familie (heb toestemming om te posten).
[afbeelding]
Klik voor groter formaat
|>
Verwijderd
@Jip86: het koningshuis zegt me zo niets, de weerspiegeling is wel leuk.
Ik ben er vandaag weer eens op uitgetrokken, met volgend resultaat:

http://www.flickr.com/photos/darthvador/sets/72157624877259582/
Niet dat ik wil mierenneuken, maar wat heeft ze op haar rechter dikke-teen? Is dat een kalknagel ofzo?
Ik vind overigens de witbalans niet mooi. Veel te magenta als je het mij vraagt. Ik vind het wat hard en onnatuurlijk ogen.
Wel een groot pluspunt voor de lokatie!
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 05-09-2010 12:10 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Verwijderd

Hier staan nog meer uit dezelfde serie... : http://www.flickr.com/pho...73206348/with/4955620670/
Wel lekkere kleuren btw en scherpte!
Verwijderd
.. ik denk dat dat de bedoeling was..Donnie schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:22:
Sorry maar bij je 2e plaat heb ik het gevoel dat hij hem hard in zijn... nou ja, je snapt me wel denk ik
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Gisteren even op en neer naar Goes geweest, bij het stoomtrein museum gids geboekt voor all area access
Een van de beste uit de serie (onbewerkte foto):

Klik voor groter formaat
(Foto is genomen in een zeer kleine coupe, hele gang stond volgebouwd met flitsers en andere zooi

Meer foto's hier: http://www.flickr.com/photos/jeroenzelle/
Even snel met mijn paint skillsVerwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:39:
Mooi subtiel belicht. Kun je wat meer over de setup en instellingen kwijt?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik heb een horizontale foto, waar ze het raam uitkijkt. Helaas is buiten een lelijke trein te zien.abrakadaver schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:14:
wel een beetje jammer dat je dan niet iets meer ruimte om 't model hebt gepakt. 't Is dat je erbij zegt dat 't in de coupe van een oude stoomtrein is genomen, anders had ik dat er niet uitgehaald. Dat doet denk ik wel een beetje af aan 't sfeertje/idee van de serie.
Misschien zal ik eens proberen in het raam wat wolkjes te shoppen, dan is het meer zichtbaar dat het een oude coupe is.
En deze foto is op 19 mm genomen (met 17-55 f2.8 lens), ik had gewoon niet meer ruimte haha

Kijk dit is gewoon een rete strak beeldJeroenz18 schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:02:
@NoStra: lekker spontane foto's, leuk belicht!
Gisteren even op en neer naar Goes geweest, bij het stoomtrein museum gids geboekt voor all area access![]()
Een van de beste uit de serie (onbewerkte foto):
[afbeelding]
Klik voor groter formaat
(Foto is genomen in een zeer kleine coupe, hele gang stond volgebouwd met flitsers en andere zooi)
Meer foto's hier: http://www.flickr.com/photos/jeroenzelle/
Netjes gedaan!
ja ik heb niet altijd wat te zeiken
Fijne kleuren, lijkt niet helemaal scherp. Ik zou de foto iets afsnijden, randje van zijn hoed er net af. Moment is uitstekend.
@jip_86
Beetje snapshot. Onderwerp (koningin) staat er niet heel florissant op. Ogen zijn vrij donker, deze kan je nog wel oplichten. Rommelige compositie.
@Kevinneke
Goede locatie, fijne kleuren, misschien iets te licht. Blik model vind ik niet super.
@NoStra
Ik zou ze graag groter willen zien. Fijne kleuren, erg degelijke centrale compositie voor onderwerp, misschien saai? De fabriek valt zo weg, terwijl deze wel degelijk een rol speelt in de foto. Ook vrij krap afgesneden.
@Jeroenz18
Fijne kleuren, wat veel ruimte boven haar hoofd, voegt het iets toe? Het gaat om het model en niet om 's Hertogenbosch? Ik vind hem misschien ook iets te soft.
Mijn poging:

7D + 17-40 @ 40mm, F4, 1/200, ISO 1600, ik houd van die korrel ruis
Klik voor 2560x1440
www.maartenlangelo.nl
Lijkt als of haar "haar" scherpste is van de foto....
Jij bent ook scherp vandaag.Deathchant schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:47:
hier op mijn pc is haar rechteroog echt wel scherp
(hij zal wel haar linkeroog bedoelen, duh)
Maar lijkt mij ook dat de scherpte net te ver naar achter ligt.
Hier had je eerder op de beusbrug moeten scherpstellen denk ik zodat je DOF een beetje verdeeld over de 2 ogen zat.
Heb je er al ooit aan gedacht om er een 3/4 of hoofd/schouders portret van te maken?Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:37:
Ik ben er voor de zoveelste keer maar weer eens op uit getrokken met een model: deze foto kwam er als beste uit:
[afbeelding]
I make things.
http://www.flickr.com/pho...s/72157624917730752/show/
Veel beter dan de Lois set!
k vind em lekker ! niets op aan te merken.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:37:
Ik ben er voor de zoveelste keer maar weer eens op uit getrokken met een model: deze foto kwam er als beste uit:
[afbeelding]
enkel zou ik proberen de kraan aan haar linkerelleboog weg te shoppen uit de wolken.
-| Hit it i would ! |-
Verwijderd
Zijn er trouwens eens thema's die jullie graag eens zouden willen zien? Ik shoot volgende week weer met deze dame, en we zijn nog op zoek naar ideeën.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 20:10 ]
Verwijderd
*kuch* naakt *kuch*Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:38:
Zijn er trouwens eens thema's die jullie graag eens zouden willen zien? Ik shoot volgende week weer met deze dame, en we zijn nog op zoek naar ideeën.
Werkelijk? Ik vind het juist één van de beste shoots die je hier hebt laten zien. Maar mischien bedoel je met speciaal wat anders? Welke van jezelf vind je wat dat betreft beter?Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:38:
Bedankt voor de commentaar allemaal. Ik vond deze set toch niet echt speciaal, maar ik ben blij dat het jullie smaakt.
Zelf vind ik een aantal andere shots nog wat mooier dan het shot dat je hier als voorbeeld van de shoot hebt gezet. De naad van het truitje van elleboog naar oksel lijdt wat af. Dat is vaak een probleem bij een dergelijke pose. Misschien kun je die wat minder duidelijk maken?
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157624917730752/
Deze is heel erg fraai. Vooral dat de lucht en grond zo'n mooi geheel vormen met een lekker contrast met je model.
Dit shot vind ik ook heel mooi. Was het toeval dat ze dat vest wat strak had getrokken of had je dit gepland? Het geeft een prachtige strakke diagonale lijn, die heel mooi doorloopt langs haar benen.
Ik denk zelfs dat het de moeite waard is de foto boven en rechts iets te croppen. Dan kun je die lijn door laten lopen naar de rechterboven hoek van de foto en word dat effect nog sterker, terwijl het tegelijkertijd een hele ongedwongen pose lijkt.
Misschien een traditionele foto en niet "speciaal", maar wel gewoon heel mooi en zeer geslaagd.
Ik zou wel even de witbalans controleren. Wellicht heb je 'm iets groenig gemaakt om de graffiti extra uit te laten komen, maar als je de foto als onderdeel van de hele set bekijkt dan valt het op dat haar huid ineens een andere tint heeft gekregen. De belichting is ook wat lichter, misschien dat het ook daar door komt.
Ik weet niet wat het is bij deze foto, maar die heeft iets... (in de positieve zin van het woord)
Als ik door een reeks heen blader en langer blijf kijken bij een bepaalde foto dan is ie wat mij betreft per definitie goed. Misschien omdat ze zo heel duidelijk los komt van de achtergrond? Of de houding en gezichtsuitdrukking? Ik weet het niet, maar zeker geslaagd.
En deze zou volgens mij zo in een modeblad kunnen.
Verwijderd
Ja ik zou dat zeker ook niet erg vinden, maar dat zit er niet in..
Eerst en vooral bedankt om de tijd te nemen om op deze set zo uitgebreid te reageren.Ik zal de veranderingen die jij voorsteld eens uitproberen als ik wat tijd heb. Het zijn de kleine dingen natuurlijk die van een goede foto en super foto maken. Verder is het klassieke portret gewoon wat gedesatureerd, en de vibrance ook iets naar beneden gehaalt. Ik vond het wel passen zo.mjtdevries schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:01:
[...]
Werkelijk? Ik vind het juist één van de beste shoots die je hier hebt laten zien. Maar mischien bedoel je met speciaal wat anders? Welke van jezelf vind je wat dat betreft beter?
Zelf vind ik een aantal andere shots nog wat mooier dan het shot dat je hier als voorbeeld van de shoot hebt gezet. De naad van het truitje van elleboog naar oksel lijdt wat af. Dat is vaak een probleem bij een dergelijke pose. Misschien kun je die wat minder duidelijk maken?
Deze is heel erg fraai. Vooral dat de lucht en grond zo'n mooi geheel vormen met een lekker contrast met je model.
Dit shot vind ik ook heel mooi. Was het toeval dat ze dat vest wat strak had getrokken of had je dit gepland? Het geeft een prachtige strakke diagonale lijn, die heel mooi doorloopt langs haar benen.
Ik denk zelfs dat het de moeite waard is de foto boven en rechts iets te croppen. Dan kun je die lijn door laten lopen naar de rechterboven hoek van de foto en word dat effect nog sterker, terwijl het tegelijkertijd een hele ongedwongen pose lijkt.
Misschien een traditionele foto en niet "speciaal", maar wel gewoon heel mooi en zeer geslaagd.
Ik zou wel even de witbalans controleren. Wellicht heb je 'm iets groenig gemaakt om de graffiti extra uit te laten komen, maar als je de foto als onderdeel van de hele set bekijkt dan valt het op dat haar huid ineens een andere tint heeft gekregen. De belichting is ook wat lichter, misschien dat het ook daar door komt.
Ik weet niet wat het is bij deze foto, maar die heeft iets... (in de positieve zin van het woord)
Als ik door een reeks heen blader en langer blijf kijken bij een bepaalde foto dan is ie wat mij betreft per definitie goed. Misschien omdat ze zo heel duidelijk los komt van de achtergrond? Of de houding en gezichtsuitdrukking? Ik weet het niet, maar zeker geslaagd.
Bedankt voor de commentaar op die laatste foto, het is inderdaad 1 van mijn beste tot hiertoe.
Nu zoek ik natuurlijk nog voorstellen voor de shoot met de dame die ik in een paar posts hierboven even vermelde.
Verwijderd
Moest ik nu voor bondgirl gaan, dan denk ik uit mezelf aan cocktaildresses, cigarettes and guns. Wat zouden jullie er rond denken?
Met cocktaildresses moet wel wat moois te verkrijgen zijn met dat model ism een grote trap ofzo langswaar ze naar beneden komt etc.Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:26:
Ja aan Lara croft had ik al zitten denken, maar dat kostuum is helemaal niet makkelijk te vinden. Bondgirl moet ik eens voor rondkijken, dat zou nog wel eens iets kunnen worden. Strand heb ik al gedaan, en tennis zegt me niet meteen iets.
Moest ik nu voor bondgirl gaan, dan denk ik uit mezelf aan cocktaildresses, cigarettes and guns. Wat zouden jullie er rond denken?
Een pistool zo om een been vlak boven diep ingesneden snit aan haar been enz
de sigaresttes zou ik laten, daar is het thema te sjiek voor en dat staat haar niet
Al uitstappend uit een sjieke bond wagen in cocktaildress kan je ook doen.
Ik kijk in elk geval uit naar die shoot, ik kan ze steeds smaken.
-| Hit it i would ! |-
ja, regel ff een Aston Martin erbijFalcon10 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:01:
Al uitstappend uit een sjieke bond wagen in cocktaildress kan je ook doen.
Dan krijg je een beetje de Mrs Smith look van Angelina Jolie, ook niet verkeerdFalcon10 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:01:
[...]
Een pistool zo om een been vlak boven diep ingesneden snit aan haar been enz
http://movieposters.2038.net/p/Mr-and-Mrs-Smith-2005.jpg
Verwijderd
Verder mogen jullie natuurlijk nog met andere ideeën komen.
Of een tweedehands trouwjurk lenen, paar flessen wijn erbij, trash bride from hell.....
Maar goed, ideeën genoeg, we zijn dit topic aan het vervuilen, succes in ieder geval.
Verwijderd
Dan kunnen we nu terug ontopic
Ik sluit me hier bij aan, zo in een glossy kunnen.http://www.flickr.com/pho...in/set-72157624917730752/
Vindt het verder een mooie serie.
En het idee van Falcon10 met die cocktaildress lijkt me ook wel wat idd.
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Verwijderd
Verder heb ik vandaag nog een betaalde shoot gedaan, niet speciaal, maar zeker ook niet slecht
Het was in volle zon, dus ik heb voor veel fotos de SB-900 en SB-600 naast elkaar en allebei op 1/1 gezet .

De rest zoals gewoonlijk hier.
Edit: mss dat ik de lara croft outfit toch voor Maxime gebruik. Ik denk er eens over na..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 16:39 ]
Bij deze stoort het me wat.
Bij deze vind ik het net iets bijbrengen en stoort het me dan weer niet
Maar het viel me vooral op dat ik deze veel beter vind dan deze , gewoon omdat ie een veel helderdere lucht heeft.
In de tweede foto is het model wat helderder belicht en heb je daarom een mooi contrast tussen de donkere achtergrond (zowel wolken en grond) en het lichte model.
Bij de eerste foto is het model zelf ook wat donkerder belicht, en je ziet de lichte benen ook niet zo.
Daardoor word de foto wat somber en is het contrast tussen model en achtergrond ook minder. Het model komt minder los van de achtergrond.
Bij de laatste twee fotos speelt datzelfde volgens mij.
De zwarte jurk, maar ook gezicht en haren steken lekker af van de witte achtergrond.
Bij de foto waarin de lucht iets blauw is, heb je al minder contrast. (zeker met bv de blauwe sjaal), maar de belichting van het model is volgens mij ook iets donkerder, maar wat vooral ook zal meespelen is dat haar rechterarm daar in de schaduw zit.
(allemaal lekker makkelijk achteraf gepraat....
Verwijderd
allemaal bedankt voor de commentaar op m'n voorlaatste set.
Ik heb hier nog wat goed nieuws te melden. Aangezien ik nogal veel( lees: teveel) modellen shoot, heb ik de kans gekregen om fotograaf te zijn van een soort vriendengroep dat al sinds 2 jaar een modeshow realiseert.
IncuFashion
Ik mag hier fotograaf zijn, en ga dit jaar er iets speciaal voor proberen te maken. Mijn ideeën komen uit dit filmpje
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=J_DeoemgsqU&feature=player_embedded#!]
Er lopen dus enkele modellen mee waar ik al mee geshoot heb. En als ik het dit jaar goed doe, dan kan ik elk jaar terugkomen, en betaald shooten. Mijn logo en site wordt ook op de site vermeld vanaf morgen waarschijnlijk, en aangezien Antwerpen volgend jaar culturele hoofdstad van Europa is, gaan ze volgend jaar 4-5 evenementen organiseren. Dit is een mooie stap in de richting van fotograaf in bijberoep, en voor een 20 jarige zeker niet slecht, al zeg ik het zelf.
Hopelijk lukt het.
Ik kan je fotos altijd smaken en er weinig op aanmerken
-| Hit it i would ! |-
Misschien is de foto wat te donker in het gezicht maar voor de eerste keer vind ik hem toch redelijk gelukt.
Graag commentaar en tips!

Groot
Wat erg mooi vind aan de foto is de rechter (linker) arm van de man omdat je zijn aderen ziet lopen, erg mooi detail die de foto wat persoonlijker maakt.
Zijn linker (rechter) arm lijkt dan weer heel erg smal.
Life is complicated
Verwijderd
Weer een shoot achter de rug met Maxime: