[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeroenz18:

Leuke foto, zeker het model doet het goed voor haar eerste keer..

@Silvermoon

Het klassieke 3e wereldportret! Goed geslaagd!

Van mijn kant doe ik nog eens een poging. Ik moest de nieuwe RF-602 triggers toch eens goed uittesten >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4093/4786737081_287149a73f.jpg

De rest is hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Vat dit niet verkeerd op maar: De onderkant van de foto begint goed (bokeh met wat detail erin, kekke kleurtjes, beetje verscherping of wat dan ook eroverheen) maar naar boven toe begint die flare en featureloze lucht toch wel te overheersen. Je hebt geflitst zeg je, ik zou het model toch meer in hebben geflitst om nog iets van detail over te laten in de lucht. Nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was om 3 uur tijdens de middag, en op de foto lijkt het net valavond. Er stond dus een sb-900 achter haar met een warme gel op om dit effect te bekomen, en die flare is er opzettelijk ingestoken, Recht voor haar stond een sb-600 zonder gel erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Kevinneke: Je foto's met Rani als model vind ik echt gaaf!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 10:16

Zuurstok

Passionately curious

kevinneke, los van je foto; je logo/watermerk doet echt enorm veel afbreuk aan de foto imo ! véél te groot en duidelijk aanwezig.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 15:42
Het is imo al wel een stuk beter als zijn vorige logo. Misschien iets verkleinen? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

wow kevin, je gaat echt steeds meer vooruit man, heerlijke toning in deze pics, heb je serie gezien en vond deze ook super mooi! Al had ik links toch nog iets gecropped of iets donkerder gemaakt in lightroom ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4143/4786727971_09337f45fb_b.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Donnie op 16-07-2010 10:03 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

@kevinneke

Lekker bezig hoor. vind alleen de styling van de dame..........
Wel fijn uitgelicht al had het gezicht iets meer mogen hebben. Verder erg keurig beeld :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt iedereen voor de commentaar. De toning in de laatste reeks fotos heb ik niet aan gePS't of dergelijke, gewoon op een nette manier geflitst. Ik heb recent de RF-602 triggers, dus dat is een hele verademing. Samen met een oranje gel op de sb-900 geeft dit wel een leuk effect. Ik heb me trouwens ook voorgenomen om alleen nog maar met ervaren modellen te werken. Zijn er dingen die jullie graag eens zouden zien?

Wat betreft mijn logo: ik ben nog steeds op zoek naar iets mooi, maar ik merk wel dat mijn modellen zich niet schamen om het eraf te knippen, daarom dat het zo groot is. Suggesties zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:36:
Wat betreft mijn logo: ik ben nog steeds op zoek naar iets mooi, maar ik merk wel dat mijn modellen zich niet schamen om het eraf te knippen, daarom dat het zo groot is. Suggesties zijn altijd welkom!
Misschien knippen ze het eraf, juist omdat het zo akelig groot is? Verder kan je ze best wijsmaken dat jouw foto's straks collector's items zijn, mits voorzien van logo. Of je kiest de GH-oplossing: je laat ze kleding aantrekken met je logo erop. :*)
Die onderste vind ik overigens nogal ongelukkig geflitst, als ik naar haar rechter wang/oog kijk en naar de slagschaduw van de schoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:16:
[...]

Misschien knippen ze het eraf, juist omdat het zo akelig groot is? Verder kan je ze best wijsmaken dat jouw foto's straks collector's items zijn, mits voorzien van logo. Of je kiest de GH-oplossing: je laat ze kleding aantrekken met je logo erop. :*)
Die onderste vind ik overigens nogal ongelukkig geflitst, als ik naar haar rechter wang/oog kijk en naar de slagschaduw van de schoen.
Nee, want meestal bewerken ze hem nogal. Ik denk nu wel dat de meer ervaren modellen dat niet doen, maar , de meisjes waar ik in het begin vaak met geshoot heb zijn daar nogal sterk in. Ik vind het best wel moeilijk om een mooi logo te verzinnen, voor mijn shoot van aanstaande zondag zal ik zien dat ik het logo iets kleiner doe. Bedankt voor de feedback. Verder aanvaard ik nog altijd suggesties inzake het soort shoots/thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
Is het niet een idee om je logo sowieso al wat meer in de hoek te stoppen? Nu zweeft 'ie altijd een flink stuk boven de onderkant en dat vind ik beetje zonde. Hij is aan de grote kant, maar al zit het gewoon netjes in de hoek dan is het al een stuk minder storend.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:39:
Is het niet een idee om je logo sowieso al wat meer in de hoek te stoppen? Nu zweeft 'ie altijd een flink stuk boven de onderkant en dat vind ik beetje zonde. Hij is aan de grote kant, maar al zit het gewoon netjes in de hoek dan is het al een stuk minder storend.
Ik zal er straks eens naar kijken. Overigens shoot ik deze late namiddag/avond weer met een bijzonder leuk model. Jullie mogen nog altijd voorstellen doen qua foto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:29
Als ik even kritiek op je logo mag hebben, het is mij wat te druk. Je hebt een lettertype met 'serif' en ook soort van 3D en ook nog allerlei verschillende kleuren.

Als dit jouw stijl is dan kan ik daar natuurlijk weinig van zeggen. Wel denk ik dat het wat mooier staat als je het logo iets strakker probeert te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door SgtCaffran op 21-07-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 22:41

Milo.

klik

Als men je logo eraf knipt op een foto kan dat volgensmij 1 om een logo in het algemeen zijn of 2 om het logo op de betreffende foto.
Ik denk dat als je een klein net 'zakelijk' logo maakt dat niet echt schreeuwt dat weinig mensen het een probleem vinden als dat in de onderhoek staat. Als het te groot is gaan/kunnen mensen zich eraan gaan storen en dus er zelfs afknippen. Met name in fashion achtige shoots, ik denk dat het bij party foto's geen bal uitmaakt of je logo 6cm is bij wijze van spreken.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mensen, de nieuwe fotos zijn aan het uploaden, samen met het nieuwe logo (Thx to SgtCaffran).

Hier alvast een voorproefje:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.static.flickr.com/4120/4816022058_384330447d.jpg

De rest komt hier

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2022 15:59 . Reden: wegens privacy op verzoek de eigennaam aangepast naar SgtCaffran ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 02:47
Silvermoon schreef op zondag 11 juli 2010 @ 21:39:
@Digibilly: Op zich vind ik het een leuke compositie. Ik ga voor de kleur omdat de zwart/wit zo hard overkomt.

@Expression: De zwarte achtergrond stoort een beetje. Als de hele foto graan/wit is valt het model beter op vind ik. Het is ook redelijk onrustig doordat het zo zwart en uit de toon valt.

@Jeroenz18: Je kan wel wat zeggen over je model, maar ik vind de achtergrond keuze erg ongelukkig gekozen. Hoewel de vrouw goed en mooi belicht is. Door deze achtergrond lijkt alsof het geen geheel is.

Eentje van mijn vakantie (eindelijk weer eens verder kunnen gaan). Ben benieuwd. :)

[afbeelding]
Wow nice, dat kind schreeuwt (figuurlijk ;) echter om een close-up van haar gezicht, lekker veel detail erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Mooie foto's weer kevinneke! En leuk dat het logo je bevalt :) Mag jij mij mooi gaan helpen fatsoenlijke foto's te maken in de ardennen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Kevinneke: Het kan aan mij liggen, maar ergens heb ik het idee bij jouw foto's, dat je scherpstelt en uitlicht op het kruis en een blur over het hoofd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:58
Op groot formaat is de laatst geplaatste foto ook verre van scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook al gemerkt dat ik bij bepaalde fotos scherpte mis, ik stel nochtans scherp op de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 30-09 12:12
Stel je handmatig scherp of met de autofocus?
Nikon heeft volgens mij alleen f/5.6 focuspunten en dan mis je heel wat nauwkeurigheid als je wijd open schiet.

Dat nieuwe logo is overigens echt een grote verbetering. Ziet er veel professioneler uit, en stoort ook veel minder.

Wat doen de meesten hier overigens? AF of handmatig?
En bij Canon dan AF met de 2.8 sensor en recompose? hoe voorkom je dan dat je alsnog onscherpte krijgt vanwege de verschuiving van het focus vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe met de autofocus.
Ik schiet overigens tegenwoordig op S met sluitertijd 1/200( ivm m'n triggers), dus de Fwaarde willen nog wel eens verschillen.

Bedankt voor de commentaar op het logo, credits aan SgtCaffran.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2022 16:00 . Reden: wegens privacy op verzoek de eigennaam aangepast naar SgtCaffran ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 11-10 14:46
mjtdevries schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:17:
Stel je handmatig scherp of met de autofocus?
Nikon heeft volgens mij alleen f/5.6 focuspunten en dan mis je heel wat nauwkeurigheid als je wijd open schiet.

Dat nieuwe logo is overigens echt een grote verbetering. Ziet er veel professioneler uit, en stoort ook veel minder.

Wat doen de meesten hier overigens? AF of handmatig?
En bij Canon dan AF met de 2.8 sensor en recompose? hoe voorkom je dan dat je alsnog onscherpte krijgt vanwege de verschuiving van het focus vlak?
40d schiet met 70-200 of 17-40 (maar de tele heeft mn voorkeur) 1/200 (trigger issue) f waardes verschillen focus meestal ook op de ogen. via AF

verder heb ik een keertje tethered proberen te schieten en handmatig te focussen man wat is dat een rot werkje :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

AF center + recompose. Plus dat ik via de zoeker goed in de gaten houd waar ik focus.
Ik heb echt _zelden_ misfocus of onscherpe ogen. Ik schiet 25k platen per jaar en ik denk dat er minder dan 5 van per jaar verkeerde focus hebben. Het heeft ook te maken met wat rust in je werk denk ik.
Kevinneke lijkt in een set _behoorlijk_ wat platen te schieten, wat doet vermoeden dat hij redelijk continu door schiet en thuis bekijkt wat nu mooi uitviel. Zo werk ik niet. Ik heb een concept en dat werk ik uit.
Ik kan op een dag shooten thuis komen met 40 foto's, of om mij een keer 60 foto's. Dat geldt uiteraard niet voor bruiloften, maar wel voor geplande fashion shoots.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik shoot inderdaad op een shoot aardig wat platen. Meestal zijn de foto's die online komen 10% van het aantal getrokken foto's. Gisteren had ik er inderdaad dus ongeveer 300. Ik heb al eens zitten denken om dat recompose ding ook eens te proberen, en ik doe het ook als ik ergens op moet focussen dat geen punt in de buurt heeft, maar ik doe het dan ook niet met het center point. Ik ga dit vanaf nu proberen.

Ik blijf hier toch wel degelijk dingen bijleren, bij elke shoot die ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:58
Hmm, dat 'center point -> recompose' moet ik dan misschien ook maar eens proberen. Normaal selecteer ik handmatig een van de focuspunten, maar zeker op mijn 400d zou die center veel beter moeten zijn. Daarnaast hoef je ook niet de hele tijd je focuspunt te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het gevaar daarvan is natuurlijk wel dat je een hele andere lichtmeting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mute schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:53:
Het gevaar daarvan is natuurlijk wel dat je een hele andere lichtmeting krijgt.
nee hoor, focus en lichtmeting staan los van elkaar. Metering gaat gewoon door nadat je gefocust hebt :).

volgens mij heb ik het een tijd zo ingesteld dat:
focus met sterretje en lichtmeting lock ik met half indrukken van shutterknop.

[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 22-07-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
@Nomad
Al schiet ik nog erg weinig foto's (pas net een dslr), ik gebruik ook bijna altijd alleen de center point om scherp te stellen omdat deze een stuk nauwkeuriger en sneller is. Ik stel handmatig focus punten in zodat alleen de middelste actief is en dan mik ik op het punt waar ik focus wil. Daarna is het een kwestie van composeren en afdrukken.

Nog een vraagje: kan je ergens zien wanneer de lichtmeting gelocked is? Ik heb hier namelijk ook even mee gespeeld en ik had niet echt een idee wanneer die nou gelocked is en wanneer niet. Als het goed is kan je de lichtmeting vastzetten voor 5 seconden en voor onbepaalde tijd om meerdere foto's te nemen? (450D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
SgtCaffran schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:06:
@Nomad
Al schiet ik nog erg weinig foto's (pas net een dslr), ik gebruik ook bijna altijd alleen de center point om scherp te stellen omdat deze een stuk nauwkeuriger en sneller is. Ik stel handmatig focus punten in zodat alleen de middelste actief is en dan mik ik op het punt waar ik focus wil. Daarna is het een kwestie van composeren en afdrukken.

Nog een vraagje: kan je ergens zien wanneer de lichtmeting gelocked is? Ik heb hier namelijk ook even mee gespeeld en ik had niet echt een idee wanneer die nou gelocked is en wanneer niet. Als het goed is kan je de lichtmeting vastzetten voor 5 seconden en voor onbepaalde tijd om meerdere foto's te nemen? (450D)
Als de lichtmeting gelocked is, dan staat er een sterretje in je zoeker dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Nomad schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:08:
AF center + recompose. Plus dat ik via de zoeker goed in de gaten houd waar ik focus.
Ik heb echt _zelden_ misfocus of onscherpe ogen. Ik schiet 25k platen per jaar en ik denk dat er minder dan 5 van per jaar verkeerde focus hebben. Het heeft ook te maken met wat rust in je werk denk ik.
Kevinneke lijkt in een set _behoorlijk_ wat platen te schieten, wat doet vermoeden dat hij redelijk continu door schiet en thuis bekijkt wat nu mooi uitviel. Zo werk ik niet. Ik heb een concept en dat werk ik uit.
Ik kan op een dag shooten thuis komen met 40 foto's, of om mij een keer 60 foto's. Dat geldt uiteraard niet voor bruiloften, maar wel voor geplande fashion shoots.
Dank voor deze info. Daar heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

Spikey

Making the web accessible!

heb je dan niet dat je focusplane verschuift als je teveel van compositie wijzigt? hangt denk ik ook af vanuit welke hoek je schiet natuurlijk.

stel: je pakt het centrale focuspunt maar moet daarvoor je cam onder een hoek van 10-15 graden omhoog richting. vervolgens level je de cam weer voor de compositie die je wilt. op dat moment verplaatst je het focusveld toch?

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag nogmaals geshoot, met de focus recompose techniek, en ik moet zeggen dat mijn foto's een pak scherper zijn. Verder was het ditmaal met een meisje dat geen ervaring had, wegens het afzeggen van een ervaren model de dag ervoor.

De resultaten staan hier

Een een preview

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4087/4834463839_7d3eb5beb1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Een stuk scherper inderdaad! En helaas kan ik weer niks anders zeggen dan dat ik jouw foto's erg leuk vind! Vooral de foto's met alleen een overhemd aan zijn erg schattig. Ook de foto in het raamwerk is erg leuk, de manier hoe de hakjes spelen met het frame.

Overigens ook een enorm leuke meid die je mocht fotograferen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:37:
Een stuk scherper inderdaad! En helaas kan ik weer niks anders zeggen dan dat ik jouw foto's erg leuk vind! Vooral de foto's met alleen een overhemd aan zijn erg schattig. Ook de foto in het raamwerk is erg leuk, de manier hoe de hakjes spelen met het frame.

Overigens ook een enorm leuke meid die je mocht fotograferen!
Bedankt, maar ik mis toch nog veel scherpte. Ik vrees dat ik daarvoor naar fullframe en een heel dure lens zal moeten gaan. Ik zit wat in men hoofd dat je maar kan blijven inzoomen.

offtopic:
Binnenkort ga ik vast werken, en de eerste paar lonen gaan opzij om me een D3 met 24-70 of toch iets in die trend aan te kopen. Ik weet dat het wat gek lijkt voor iemand die er puur als hobby mee bezig is, maar het is een jongensdroom, en als het financieel kan, waarom niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:42:
[...]
Bedankt, maar ik mis toch nog veel scherpte. Ik vrees dat ik daarvoor naar fullframe en een heel dure lens zal moeten gaan. Ik zit wat in men hoofd dat je maar kan blijven inzoomen.
Als ik naar deze foto kijk, zit het eerder in je bewerking dan in je gear. Die vreemde bruine vlekken in haar gezicht, op haar borst en zelfs op haar schoen??? Ik vrees dat je van betere spullen alleen maar ongelukkiger zult worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:06

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:42:
[...]

offtopic:
Binnenkort ga ik vast werken, en de eerste paar lonen gaan opzij om me een D3 met 24-70 of toch iets in die trend aan te kopen. Ik weet dat het wat gek lijkt voor iemand die er puur als hobby mee bezig is, maar het is een jongensdroom, en als het financieel kan, waarom niet dan?
Op fullframe ga je zo te zien nog wel iets aan scherpte winnen, maar dan? Daar heb je alleen wat aan op volledige resolutie, zodra je een stuk resized/resampled zie je daar weinig meer van. Tegelijkertijd krijg je alleen maar een kortere dof, dus het grootste gedeelte van je foto's zal onscherper worden :) Verder vielen mij ook de vlekken op die Toff signaleert, dus daar ligt sowieso een aandachtspuntje.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 16:47
Ik heb naar wat meer foto's zitten kijken en bij komt het over alsof er iets mis zit in de JPEG compressie. Op meerdere foto's zie je vlekken ontstaan in het overhemd.. Erg vreemd.

Voor de rest vind ik het erg leuke foto's! Goede composities, mooie kleuren.

Nog even die problemen met de vlekken zien op te lossen en je hebt super platen..

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik exporteer via LR3 op 5 MP en 100 kwaliteit JPG met 220 DPI. Ik zal eens kijken of die vlekken in LR zelf voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:57:
Ik heb vandaag nogmaals geshoot, met de focus recompose techniek, en ik moet zeggen dat mijn foto's een pak scherper zijn. Verder was het ditmaal met een meisje dat geen ervaring had, wegens het afzeggen van een ervaren model de dag ervoor.

De resultaten staan hier

Een een preview

[afbeelding]
Mag ik je vragen waarom je die hebt gekozen om hier te laten zien?
als ik byv naar dit beeld kijk http://www.flickr.com/pho...in/set-72157624594951792/
vind ik dat al beter als wat je hier laat zien.

Tevens moet je echt gaan letten op je licht. Zoals de foto met de dame op de bar / riggel is prima idee en compositie is ook helemaal niet slecht. Maar het mist licht op haar benen en gezicht.
Maak het iets lichter in byv PS dat zal ook al veel schelen denk ik.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Jammer dat dit topic zo "overspoelt" wordt door de "modelkiekjes". Heb daar niets mee. Niet erg dat anderen dat wel interessant vinden en het hier delen. Had kennelijke andere verwachtingen. Zal een andere plek zoeken om mijn probeersels te showen. Succes allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Digibilly schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:36:
Jammer dat dit topic zo "overspoelt" wordt door de "modelkiekjes". Heb daar niets mee. Niet erg dat anderen dat wel interessant vinden en het hier delen. Had kennelijke andere verwachtingen. Zal een andere plek zoeken om mijn probeersels te showen. Succes allen!
Waarom zet je er dan geen portretten van jou tegenover? Je hebt hier welgeteld één foto geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
@jeroenz18: Ook al is het geen "model" ik vind de foto alsnog wel goed gelukt. Ik zie alleen een soort driehoekje van licht op haar kin, dit vind ik iets storend maar verder een prima plaat.
@Silvermoon: Mooi portret, verder geen aanmerkingen :)
@Kevinneke: Je foto's zien er goed uit, had voor sommige iets meer DOF gebruikt om het model wat los te trekken van de achtergrond.

Zelf heb ik deze een tijdje geleden gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.josjonkmans.nl/dpz/8.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik hem een beetje saai en de muts hoeft van mij niet zo erg. Maar de ogen spreken mij heel erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibilly schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:36:
Als jullie liever hebben dat ik hier wat minder post is dat voor mij ook goed hoor, ik leer hier nog elke keer bij, en dat is dan ook de enige reden waarom ik elke shoot hier wel post. Wat zou je hier dan zelf willen toevoegen in dit topic?

@CaveFish: Mooie foto, maar ik had graag het origineel eens gezien, ik vind de bewerking er net iets over..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
@Kevinneke.... gewoon door blijven gaan met posten. Is niet alleen goed voor jezelf om van te leren, maar ook voor anderen. Ik gebruik ook tips en adviezen die ik bij andere foto's zie staan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Cavefish. Ik zal binnenkort ook wel eens een kleine How-to Modelfotografie op m'n site zetten, samengesteld uit de tips die ik vooral dankzij GoT krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:16:
[...]

Als jullie liever hebben dat ik hier wat minder post is dat voor mij ook goed hoor, ik leer hier nog elke keer bij, en dat is dan ook de enige reden waarom ik elke shoot hier wel post. Wat zou je hier dan zelf willen toevoegen in dit topic?
Ik post hier vrijwel nooit, model fotografie heb ik geen ervaring mee. Maar zie wel dat mensen fanatiek ermee bezig zijn. Ik had maanden geleden je eerste foto's gezien en vergeleken met wat je tegenwoordig post.. er zit duidelijk vooruitgang in, so..... keep up the good work ;)

over de D3... Ik weet niet hoe je financieel zit. http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=22163 is een optie :P Ze zijn alleen gebruikt voor het WK en daarna verkocht aan KE. (Een aantal zijn wel iets meer toegetakeld.. o.a. krasjes op scherm) Denk dat er nog iets van 20 zijn, maar ze gaan snel, heel snel over de toonbank ;)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Toff schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:20:
[...]

Waarom zet je er dan geen protretten van jou tegenover? Je hebt hier welgeteld één foto geplaatst.
Omdat ik me niet thuis voel tussen het modellenwerk. Heb al een ander plekje buiten Tweakers.net gevonden. Maar nogmaals, no hard feelings, ik had andere verwachtingen. My bad.
En Kevinnike:gewoon blijven posten. Je bent enthousiast en hebt er plezier in en dat is mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Speciaal voor Digibilly :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/4838302303_85262a19c1.jpg

watermerk moest ik eigenlijk nog wat kleiner maken en opacity 50%, maar ik was het vergeten, en om hem nou weer opnieuw up te loaden enzo op een crappy verbinding.. dus kijk daar even doorheen aub :)

[ Voor 37% gewijzigd door Zuurstok op 29-07-2010 00:09 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
BobF. schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:07:
Speciaal voor Digibilly :)

watermerk moest ik eigenlijk nog wat kleiner maken en opacity 50%, maar ik was het vergeten, en om hem nou weer opnieuw up te loaden enzo op een crappy verbinding.. dus kijk daar even doorheen aub :)
_/-\o_ _/-\o_ Dank. Ben je zeer erkentelijk. Zal deze groep met een schuin oog blijven volgen.
Werkelijk prachtig! Ik heb nog zeer veel te leren!
Zit even je Flickrpagina te bekijken. Diepe buiging. Als ik ooit 1 zo'n plaatje per jaar zou schieten zou ik al een gelukkig mens zijn. Heb je als contact toegevoegd daar. Zie maar of je me terug voegt. Voel me wel bijzonder klein in vergelijking met jouwn kunsten.

[ Voor 21% gewijzigd door SlagerBlom op 29-07-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Digibilly schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:56:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Dank. Ben je zeer erkentelijk. Zal deze groep met een schuin oog blijven volgen.
Werkelijk prachtig! Ik heb nog zeer veel te leren!
Zit even je Flickrpagina te bekijken. Diepe buiging. Als ik ooit 1 zo'n plaatje per jaar zou schieten zou ik al een gelukkig mens zijn. Heb je als contact toegevoegd daar. Zie maar of je me terug voegt. Voel me wel bijzonder klein in vergelijking met jouwn kunsten.
hahah, dankjewel. Persoonlijk vind ik vooral die screenshots van m'n bureaublad erg mooi, jij ? :P En ik doe eigenlijk niet zoveel met flickr.. zet er voornamelijk nieuwe foto's op door gebrek aan een server enzo, dus gebruik het meer om door te linken ( hier, mail, etc etc. ) maar qua contacten doe ik er eigenlijk praktisch niks. Daarom heb ik ook bijna geen reacties denk ik hahah :9 maar zal je even toevoegen. ohja, en jij voelt je klein ? hahah, ik ben nog nooit op een meet geweest van GoT of whatever.. maar ik denk dat ik 1 van de kleinste ben hah..

[ Voor 6% gewijzigd door Zuurstok op 29-07-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
BobF. schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 01:08:
[...]

hahah, dankjewel. Persoonlijk vind ik vooral die screenshots van m'n bureaublad erg mooi, jij ? :P En ik doe eigenlijk niet zoveel met flickr.. zet er voornamelijk nieuwe foto's op door gebrek aan een server enzo, dus gebruik het meer om door te linken ( hier, mail, etc etc. ) maar qua contacten doe ik er eigenlijk praktisch niks. Daarom heb ik ook bijna geen reacties denk ik hahah :9 maar zal je even toevoegen. ohja, en jij voelt je klein ? hahah, ik ben nog nooit op een meet geweest van GoT of whatever.. maar ik denk dat ik 1 van de kleinste ben hah..
heb op Flickr al reacties op je foto's gegeven. Ben meer van de portretten maar je bureaublad is een Wow! Flickr is ook niet iedaal. Filmpjes bijv mogen maar 1:30 lang zijn, maar omdat ik (nog) geen eigen site heb, isschien ooit als ik net zulke mooie plaatjes schiet als jij, voldoet het redelijk.
En ach, klein voelen: Ben 1.90 maar dat zegt helaas niets over de kwaliteit van mijn plaatjes. Ik blijf je volgen, daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ook als je klein schrijft behoor je ontopic te blijven hoor :9.

Zullen we het weer over plaatjes hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Nomad schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:56:
ook als je klein schrijft behoor je ontopic te blijven hoor :9.

Zullen we het weer over plaatjes hebben? :)
Vanaf nu is dit topic uit mijn bookmarks verwijderd dus gaat je gang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeamxSunnYx schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:55:
[...]

Ik post hier vrijwel nooit, model fotografie heb ik geen ervaring mee. Maar zie wel dat mensen fanatiek ermee bezig zijn. Ik had maanden geleden je eerste foto's gezien en vergeleken met wat je tegenwoordig post.. er zit duidelijk vooruitgang in, so..... keep up the good work ;)

over de D3... Ik weet niet hoe je financieel zit. http://kamera-express.nl/ProductDetail.aspx?id=22163 is een optie :P Ze zijn alleen gebruikt voor het WK en daarna verkocht aan KE. (Een aantal zijn wel iets meer toegetakeld.. o.a. krasjes op scherm) Denk dat er nog iets van 20 zijn, maar ze gaan snel, heel snel over de toonbank ;)
Bedankt, het grote idee achter mijn fotografie is dat ik nog een tijdje blijf groeie, en het uiteindelijk wat in bijberoep ga doen, of toch als serieuze hobby.

Financiel heb ik momenteel niets, auto afbetalen en vakantie etc, maar ik begin in september aan m'n eerste vaste baan( net studentenperiode uit), en ik blijf thuiswonen, wat mij op een halfjaartje wel financieel heel sterk zet. Die D3's in aanbieding zijn zeer interessant, maar dat is voorlopig geen optie. Ik zal ten vroegste over 3 maanden iets kunnen aankopen.
Digibilly schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:18:
[...]

Omdat ik me niet thuis voel tussen het modellenwerk. Heb al een ander plekje buiten Tweakers.net gevonden. Maar nogmaals, no hard feelings, ik had andere verwachtingen. My bad.
En Kevinnike:gewoon blijven posten. Je bent enthousiast en hebt er plezier in en dat is mooi om te zien.
Dit topic is niet alleen voor modellenwerk, en het is ook zeker niet de bedoeling dat het dat word, ik spoor je zelfs aan om hier meer andere platen te zetten, over degene van BobF. ben ik ook zeer enthousiast, en dat past hier zelfs beter thuis dan mijn modellen. Dus ga je gang, zet hem terug bij je bookmarks, en blijf hier lekker posten. Ik zal zeker proberen om hier ook constructieve commentaar op te geven.

@ BobF. Mooie foto, mooie crop, het enige dat me stoort is het haar dat over het gelaat loopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:34:

Dit topic is niet alleen voor modellenwerk, en het is ook zeker niet de bedoeling dat het dat word, ik spoor je zelfs aan om hier meer andere platen te zetten, over degene van BobF. ben ik ook zeer enthousiast, en dat past hier zelfs beter thuis dan mijn modellen. Dus ga je gang, zet hem terug bij je bookmarks, en blijf hier lekker posten. Ik zal zeker proberen om hier ook constructieve commentaar op te geven.
Dat is heel aardig van je Kevin en het was zeker mijn bedoeling niet om je in verlegenheid te brengen. Vind het leuk om te zien hoe iemand lekker enthousiast bezig is met zijn passie. Mijn woordkeus had anders gemoeten. Sorry daarvoor.
Heb inmiddels mijn handen vol op Flickr en een andere site dus heb gewoonweg geen tijd meer om dit topic te volgen maar zo af en toe zal ik vast nog eens kijken. Succes er mee! (en dus gewoon blijven posten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:34:
[...]

Bedankt, het grote idee achter mijn fotografie is dat ik nog een tijdje blijf groeie, en het uiteindelijk wat in bijberoep ga doen, of toch als serieuze hobby.

Financiel heb ik momenteel niets, auto afbetalen en vakantie etc, maar ik begin in september aan m'n eerste vaste baan( net studentenperiode uit), en ik blijf thuiswonen, wat mij op een halfjaartje wel financieel heel sterk zet. Die D3's in aanbieding zijn zeer interessant, maar dat is voorlopig geen optie. Ik zal ten vroegste over 3 maanden iets kunnen aankopen.

[...]
Hoi Kevinneke,

Je maakt zowieso geen betere foto's door betere camera. Dat is de grootste onzin ooit :) dus ga lekker bezig met je lichten die je hebt. Ga creatief groeien, met je compositie,licht,modellen poses etc... Dan kun je als je later meer weet over wat je wil en wat je daar voor nodig hebt altijd nog groeien in spullen.
En vergeet niet plezier is het belangerijkste van daar uit groei je vanzelf verder met je beelden.
En als je echt er mee verder wil en veel wil leren ga assisteren bij fotografen dat is erg leersaam en erg goed voor je learning curve.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
@ BobF: Heldenplaat! Kan geen commentaar verzinnen, behalve dan dat je niet een aantal meer van deze meneer post. Misschien leuk voor ons om te zien hoe je speelt met compositie / belichting?

Als verstokt landschap/natuur fotograaf de eerste probeersels op het gebied van mensen.

1: Iets te geforceerde glimlach (timing van mijn kant kan beter).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G9OsfFExnxIhpbssFcSyhpJC/full.jpg

2: Niet helemaal scherp, met weinig diafragmering komt het toch erg precies, op letten dus.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/taIg0RCbxryUuuXNyNIF6AgG/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door SpiceWorm op 01-08-2010 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44

breinonline

Are you afraid to be known?

Niet heel gek hoor. De belichting kan beter, het gezicht mag nog wat lichter wat mij betreft. De tweede is beter omdat het model de kijker aankijkt. De glimlach is inderdaad wat geforceerd, dat is jammer. Tip: laat het model de volgende keer eerst zwaar overdreven lachen, als ze daarna een normale glimlach maakt zoals deze, is die mooi ontspannen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blerf schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:15:
[...]

Hoi Kevinneke,

Je maakt zowieso geen betere foto's door betere camera. Dat is de grootste onzin ooit :) dus ga lekker bezig met je lichten die je hebt. Ga creatief groeien, met je compositie,licht,modellen poses etc... Dan kun je als je later meer weet over wat je wil en wat je daar voor nodig hebt altijd nog groeien in spullen.
En vergeet niet plezier is het belangerijkste van daar uit groei je vanzelf verder met je beelden.
En als je echt er mee verder wil en veel wil leren ga assisteren bij fotografen dat is erg leersaam en erg goed voor je learning curve.

gr
Ik weet dat het m'n foto's niet aanzienlijk beter maakt, maar het is ook gewoon een jongensdroom van mezelf. Verder blijf ik uiteraard gewoon creatief groeien, ik leer nog steeds met elke shoot bij, en ik hoop dat dat de komende jaren niet veranderd. Plezier zal ik er altijd aan hebben, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wat het betreft assistent zijn geef ik je wel gelijk, al weet ik hier in de buurt niet meteen iemand die er zodanig met bezig is, dat ik op regelmatige basis kan gaan assisteren.

Verder heb ik straks weer een shoot. Ik had gisteren de laatste werkdag van m'n vakantiejob, en volgende week vertrek ik op reis. Ik heb nu vanaf vandaag tot zaterdag elke dag een shoot gepland, dus ik zal op het einde van de week wel een overzichtje daarvan hier posten.
SpiceWorm schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 02:00:
@ BobF: Heldenplaat! Kan geen commentaar verzinnen, behalve dan dat je niet een aantal meer van deze meneer post. Misschien leuk voor ons om te zien hoe je speelt met compositie / belichting?

Als verstokt landschap/natuur fotograaf de eerste probeersels op het gebied van mensen.

1: Iets te geforceerde glimlach (timing van mijn kant kan beter).
[afbeelding]

2: Niet helemaal scherp, met weinig diafragmering komt het toch erg precies, op letten dus.
[afbeelding]
een mooi begin, en je zit met een "probleem" dat ik zelf ook vaak tegenkom: de meisjes zijn niet gewoon van te lachen voor de camera, en dan komt er iets geforceerd uit. Op die moment ben je een beetje een cabaretier en moet je ervoor zorgen dat je het model aan het lachen brengt door iets grappig te vertellen. Zo krijg je een veel natuurlijkere glimlach. Ik vind de bokeh op beide foto's wel mooi, en qua licht zit je(voor zover dat gaat met natuurlijk licht), vrij goed. Ik merk wel dat een ervaren model helpt, om meer mooie platen te bekomen. Zo hoef je je niet suf te denken op poses, maar kan je jezelf meer bezighouden met de camera. Al wil je niet alleen met de camera bezig zijn. Dat komt bij het model ook slecht over, er moet altijd interactie zijn, maar er is nog altijd een verschil tussen je model alles te laten zien, en gewoon kleine wijzigingen aan te brengen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 10:22 . Reden: commentaar op Spiceworm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

SpiceWorm schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 02:00:
.. ik heb niet zoveel verschillende van de beste meneer. ik zag meneer zitten ( het was een bedelaar ) en hij zat in de schaduw. 2m naast hem was er een mooie lichtval dus ik vroeg of hij daar wou gaan zitten. Ik wist wat voor compositie ik wou, ik wist wat voor emotie ik wou, ik wist wat voor licht ik wou, ik wist wat voor bewerking ik erop los zou laten. Meneer ging daar zitten, ik pakte m'n camera, hij keek de lens in, en zijn ''natuurlijke'' blik, was de blik die ik wou op de foto. ik heb dus 16 foto's ofzo, van ongeveer dit, alleen dan met 2-3 % verschil in of z'n haar er goed opstaat of niet.
Heb er ook nog 1tje dat meneer z'n ogen dicht heeft, maar die vind ik niet zo mooi :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 01-08-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

BobF: wow.. echt mooi shot zeg. mooie weergave van de rauwheid op straat met dat haar en die baard.
Kevinneke: ik sluit me aan bij de eerdere opmerkingen. die vlekken zijn wel erg vreemd overigens, al gezien of die ook in LR voorkomen? verder ben je goed druk met actief shooten zeg! bewonderens waardig!
Cavefish: het lijkt me een mooie foto's maar mijns inziens gaat het bij de bewerking mis? ik vind het supergrote contrast tussen de ogen, muts + lippen tov de huid niet zo fijn kijken.

ik ben zelf vinmiddag met onze kleine meid aan het experimenteren geweest. doordat ik ruimte te kort kwam zat ze te dicht op de achtergrond. hierdoor ontstond lightspill wat het contrast niet helemaal ten goede kwam. volgende keer de babystudio maar eens in de slaapkamer opbouwen al moet ik dan nog even bezien hoe ik een achtergrond verzorg.. of iemand moet een andere tip hebben die spill te voorkomen (had al mappen om de flitsers gezet om direct licht te blokkeren)

Ilse

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4137/4849036723_4524da3dca.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4849035277_ebbe439b41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikey schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:06:
BobF: wow.. echt mooi shot zeg. mooie weergave van de rauwheid op straat met dat haar en die baard.
Kevinneke: ik sluit me aan bij de eerdere opmerkingen. die vlekken zijn wel erg vreemd overigens, al gezien of die ook in LR voorkomen? verder ben je goed druk met actief shooten zeg! bewonderens waardig!
Cavefish: het lijkt me een mooie foto's maar mijns inziens gaat het bij de bewerking mis? ik vind het supergrote contrast tussen de ogen, muts + lippen tov de huid niet zo fijn kijken.

ik ben zelf vinmiddag met onze kleine meid aan het experimenteren geweest. doordat ik ruimte te kort kwam zat ze te dicht op de achtergrond. hierdoor ontstond lightspill wat het contrast niet helemaal ten goede kwam. volgende keer de babystudio maar eens in de slaapkamer opbouwen al moet ik dan nog even bezien hoe ik een achtergrond verzorg.. of iemand moet een andere tip hebben die spill te voorkomen (had al mappen om de flitsers gezet om direct licht te blokkeren)

Ilse

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat jou foto's betreft: ik vind de spill nog niet zo lelijk eigenlijk. Om het contrast terug in orde te krijgen had je misschien wat harder moeten inflitsen langs voren? Verder vind ik het top foto's.

Bedankt alweer, ik krijg hier een kleine aanhang lijkt het. De vlekken komen blijkbaar ook voor in LR. Wat ik meestal doe is de hele exposure van de foto naar beneden halen met 1, en dan het model met de brush terug oplichten naar 0. Kan zijn dat de brush deze vlekken achterlaat, want op de originele zit het niet.

Verder heb ik vandaag weer geshoot: Maar ik zal op het einde van de week wel een grote post doen. Voor de nieuwsgierigaards: ...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:53:
[...]
De vlekken komen blijkbaar ook voor in LR. Wat ik meestal doe is de hele exposure van de foto naar beneden halen met 1, en dan het model met de brush terug oplichten naar 0. Kan zijn dat de brush deze vlekken achterlaat, want op de originele zit het niet.
als je de brush activeert en alt indrukt krijg je de mask van de brush te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doe ik ook, dan kleurt het gebrushte rood. Ik zorg er altijd voor dat ik heel het model mee brush..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 10:24
BobF. schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

.. ik heb niet zoveel verschillende van de beste meneer. ik zag meneer zitten ( het was een bedelaar ) en hij zat in de schaduw. 2m naast hem was er een mooie lichtval dus ik vroeg of hij daar wou gaan zitten. Ik wist wat voor compositie ik wou, ik wist wat voor emotie ik wou, ik wist wat voor licht ik wou, ik wist wat voor bewerking ik erop los zou laten. Meneer ging daar zitten, ik pakte m'n camera, hij keek de lens in, en zijn ''natuurlijke'' blik, was de blik die ik wou op de foto. ik heb dus 16 foto's ofzo, van ongeveer dit, alleen dan met 2-3 % verschil in of z'n haar er goed opstaat of niet.
Heb er ook nog 1tje dat meneer z'n ogen dicht heeft, maar die vind ik niet zo mooi :)
Hoe heb je het gedaan met de benadering van deze meneer? Het is geen buitenaards wezen of zo, dat niet, maar het lijkt me wel hoogdrempelig om zoiets te vragen. Heb je gewoon een praatje gemaakt, of wou hij geld of zo?

Edit: Bedenk me net dat ik deze hele post heb geschreven met de veronderstelling dat het een dakloze is, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Beetje dom van me.

Edit 2: Het is dus wel een bedelaar, ik ben toch nog niet helemaal gek. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Armada. op 01-08-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Armada. schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:48:
[...]

Hoe heb je het gedaan met de benadering van deze meneer? Het is geen buitenaards wezen of zo, dat niet, maar het lijkt me wel hoogdrempelig om zoiets te vragen. Heb je gewoon een praatje gemaakt, of wou hij geld of zo?

Edit: Bedenk me net dat ik deze hele post heb geschreven met de veronderstelling dat het een dakloze is, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Beetje dom van me.

Edit 2: Het is dus wel een bedelaar, ik ben toch nog niet helemaal gek. :+
sorry voor relatief late reactie

Hoe heb ik het gedaan met de benadering van deze meneer?

Meneer lag op de grond te bedelen, net zoals:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4133/4838380747_438760f32e_m.jpg

alleen meneer kwam op een gegeven moment net een stukje omhoog, dat ik z'n gezicht een beetje kon zien, en toen vond ik dat ik hem wou portreteren.

Allereerst stelde ik mezelf voor, vertelde dat ik een fotograaf uit amsterdam was, wat m'n naam was enzo ( camera zat in tas ) toen begon hij een beetje uit te leggen wat er met hem aan de hand was ( wat ik hier niet ga posten ) en toen haalde ik m'n camera tevoorschijn en vroeg ik alleen 1x of ie iets meer naar links wou gaan ( daar was het licht beter ) en of ie alsjeblieft zo natuurlijk mogelijk wou kijken.
Het was kennerlijk al duidelijk genoeg voor meneer dat ik geen fake-shots van nep lachen wou hebben oid.

Nadat ik een aantal foto's had geschoten deed ik weer m'n camera in m'n tas en toen begon ie ''dankjewel'' te zeggen ( letterlijk, in het nederlands, enige woord wat ie kon in NL ) en thank you. op dat moment had ik hem nog helemaal niks gegeven, maar uberhaupt dat ik hem al zag staan en aandacht aan hem schonk, daar was ie erg blij mee.

Toen pakte ik m'n portemonee en heb ik hem 100kronen gegeven ( omgerekend iets van €4,- ) omdat ik niet meer bij me had ook, anders had ik hem wel mischien 200 ofzo gegeven.

maar zo gaat het niet altijd :)
10min daarna zag ik weer een man die ik wou portreteren, alleen die vroeg er geld voor. Ik gaf hem wat geld omdat ik hem toch echt wou ( 50 kronen in dit geval ) alleen hij bleef maar proberen te lachen etc, waardoor die foto's ergens op m'n computer zijn blijven hangen omdat ik ze toch niet ga gebruiken. En nee ik heb geen spijt van het geld, want hij was wel echt arm :)

De eerder door mij gepostte donkere man ( ongeveer zelf portret qua compo ) ging ook op een dergelijke manier. Alleen was dat een straat muzikant in amsterdam, waardoor de drempel nog lager lag ( relatief, want dat was praktisch de eerste keer dat ik een vreemde op straat aansprak voor een foto ) aangezien die meneer toch 100x wordt aangesproken op een dag. ( hartje amsterdam.. )

Het helpt voornamelijk denk ik omdat ik me probeer in te leven, en het me niet intresseerd wat mensen van me denken of iets dergelijks.
Toen ik met meneer stond te praten in praag ( dus portret van meneer met baard ) kreeg ik ook allemaal rare gezichten naar me geworpen en dergelijke. En het helpt dat ik een redelijk grote waffel hebt, en dat ik dus snel op zulk soort mensen af durf te stappen.

En wat nog het allerbelangerijkste is imo, waarom ik dat durf; ik zie meneer, ik zie een foto die ik wil ( in m'n hoofd zie ik dan de final incl nabewerking enzo ) en dan heb ik een doel. En ik ga altijd achter m'n doel aan, als ik een doel voor ogen heb, ben ik praktisch niet te stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
@BobF: Bijzonder verhaal, bedankt voor het delen. Als ik door de stad loop denk ik soms stiekem ook 'wat zou ik graag een foto maken van die persoon', maar ik weet niet, het ligt nog te hoogdrempelig voor me. Maar als ik dan zie wat voor foto jij maakt, of Markus Schwarze, dan vind ik dat toch wel erg mooi. Misschien moet ik het een keer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@armada, als ik het echt niet durf, denk ik gewoon aan mensen aanspreken/dingen vertellen wat veel moeilijker voor mij is geweest, en dan komt die drempel wat lager voor mij te liggen.

Zoals dat ik aardig boos ben geworden tegen een CEO van sigma benelux een keertje, ik vond dat veel moeilijker dan een vreemd persoon aanspreken.

slightly offtopic; volgens mij was jij homo-seksueel toch? ik woon bij 2 mannen, dus ik ken het wel een beetje. maar 1 daarvan had dus erg veel moeite met het z'n ouders te vertellen, en nog moeilijker om het z'n omgeving te vertellen en dergelijke. Natuurlijk heb ik geen inzicht in jou situatie, en mischien was bij jou wel alles appeltje eitje, maar aan zulke dingen denk ik dus altijd. '' ik heb erger gehad'' :P

@nomad; als je dit absoluut niet vind thuishoren in dit topic moet je het maar even een halt toeroepen, dan ga ik wel met armada verder met DM oid. Maar ik vind dat het wel wat nut kan hebben tegenover andere mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Hmm da's waar, als ik het ga relativeren valt het wel mee en krijg je er nog een mooie foto voor terug ook (hoop je dan :+ ). Dat is misschien wel een goede manier om het eerder te durven.
Verder vind ik het overigens gewoon ontopic, ik denk zeker dat andere mensen hier ook wat aan kunnen hebben omdat ik altijd het idee heb dat heel veel fotografen denken 'eigenlijk wil ik mensen fotograferen die ik niet ken, maar ik vind het eng'. Ik ga het serieus nu een kans geven. Ik ga niet direct beginnen met daklozen e.d., maar ik denk dat de eerste keer het engst is en dat het daarna meevalt. Bedankt voor de tips en het verhaal!

Edit: CEO van Sigma Benelux? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Onthoud wel goed dat sommigen graag willen meewerken, en sommigen willen het liever niet. Voor beide moet je respect hebben, en nooit geen van de 2 laten zakken. Ga ook niet dingen doen als ''mag ik een foto maken'' maar leg ze uit wat je bedoeling is met de foto ( commercieël, prive werk, expositie etc etc ) en sowieso wie je bent.
Eigenlijk is het dan makkelijker om daklozen te doen, ''die luisteren toch wel'' omdat ze het niet zo druk hebben. Maar ik heb ook loads en loads of shots van ''normale'' mensen. Daarintegen heb ik ook loads en loads of ''nee, laat me met rust'' gekregen.
Waarom je van mij voornamelijk ''daklozen'' ziet, is omdat ik hun gezicht het meest vind spreken. Expressie en dergelijke, die foto's die ik hier echt show, blijven bij mijzelf hangen. En kan ik gerust dagen over na denken.

Zorg trouwens ook dat als je ''normale'' mensen gaat fotograferen in de stad, dat je alles klaar heb. Bv dat je ze niet 100m moet verplaatsen, niet nog van lenzen moet verwisselen, niet dat je instellingen absoluut niet kloppen. Instellingen een klein beetje verplaatsen maakt niet uit mits je weet wat je doet, maar als je nog moet gaan bedenken wat voor iso/F waarde/sluitertijd je gaat gebruiken, dan verliezen mensen gauw al hun intresse.
Vaak is de enige mogelijkheid die je hebt one-shot needs to fit all. :)

Dit zijn dan m'n eigen ervaringen he, mischien vind jij wel iemand die daadwerkelijk even een half uur met jou wilt blijven staan etc..

op dat van die CEO ga/kan ik helaas niet verder op ingaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Zuurstok op 03-08-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 22:41

Milo.

klik

Op een onderwerpje na vind ik dit redelijk ontopic en erg nuttige informatie hoor!

Zelf hou ik ook wel van straatportretten maar dan meer de 'stiekeme'. Laat ik dat dan gelijk definiëren, het is niet zo dat ik achter een boom sta of vanuit mn heup mensen vast leg. Maar ik ga gewoon bij het onderwerp/locatie staan, pak mn camera en zie wel hoe mensen reageren. Sommige duiken weg en anderen storen er zich totaal niet als als ze merken dat ik ze op de foto neem of heb genomen. Als ze me aankijken met een vragen de blik geef ik ze vaak een vriendelijk knikje en dat is 9/10 keer voldoende. Veelal als ze willen weten waarom ik foto;s maak dan komen ze naar mij toe of laten ze dat op een andere manier weten en leg ik het ze graag uit.

Misschien is dat ook een optie als je het nog niet aandurft om mensen rechtstreeks te benaderen. Zelf vraag ik wel eens of mensen willen herhalen was ze deden als ik net een mooi shot gemist heb ofzo en vind ik het ook niet erg om ze te vragen om geportretteerd te worden, alleen is dat 'mijn stijl' niet echt.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb een tijdje mensen van straat geplukt en meegenomen naar de studio en daar gefotografeerd. Dat was best leerzaam en interessant.
Geef ze na die tijd een kaartje mee zodat je kunnen mailen, zodat je het resultaat ook terug kan sturen.

Mensen aanspreken op straat is 1 ding, zorgen dat je een gedachte van te voren hebt over hoe je ze wilt fotograferen en wat voor serie je wilt maken ervan, is een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok de beloofde grote update van deze week. Ik heb laatste week nog 4 dames geshoot, en ben over het algemeen vrij tevreden over de foto's behalve de laatste shoot, die was wat minder. Na deze zware week vertrek ik morgennacht naar het mooie Polen om daar wat te genieten( en toch 1 bevallige Poolse te shooten in een nachtclub).

Eerste shoot van de week:
Stephanie, hier had ik al eens me geshoot, maar deze keer vond ik minder.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4117/4848946963_a030092532.jpg

2e shoot:
Een bevallige van 14jaar met een beetje teveel ambitie( ze denkt dat ze al een pro-model is) aan de Belgische kust
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4853577847_4045aa9c11.jpg

3e shoot:
Een pinup shoot met 2 dames met tattoos, in mijn kamer ingericht als !kleine! studio
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4860060997_9834c37768.jpg

4e shoot:
een paar uurtjes geleden, ben naar Gent gereden maar het weer zat wat tegen, vandaar wat weinig foto's.
Deze shoot vond ik ook het minste van de week.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4121/4862663955_f46726fa21.jpg.

Ziezo, dat was het. Commentaar is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Laatste foto vind ik wel de beste, maar ze heeft wel eng zwarte ogen. Was dat de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:10:
Laatste foto vind ik wel de beste, maar ze heeft wel eng zwarte ogen. Was dat de bedoeling?
nee niet de bedoeling, maar ik vind het niet mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat betreft je 2e shoot: er zit welgeteld één foto tussen waar ze neutraal kijkt in plaats van bloedchagrijnig. Het is natuurlijk helemaal in om als model(letje) te kijken alsof je het totaal niet leuk vindt, maar daardoor vind ik het eigenlijk ook niet leuk om naar de foto's te kijken :P Liever een meid die straalt van het lachen dan eentje die op elke foto even chagrijnig kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Foto 1 is flets en onderbelicht, echt niet mooi op deze manier

Het meisje op de tweede foto is 14 zeg je, en je compositie maakt haar kruis het onderwerp/rustpunt in je foto...die combi snap ik niet zo goed.

Foto 3 heeft een slagschaduw die niet lelijk is als je hem in je foto gebruikt, maar nu op deze manier wel storend is en niet toevoegt.

foto 4, beetje technische foto. Tegenlichtflitser neer gezet voor een oplichtend randje om haar heen, een blauwige tint erover (in de nabewerking vermoed ik) en dat is het dan....ik snap deze foto niet zo. Ze prijst geen kleding aan, vertelt geen verhaal, ik snap de foto niet zeg maar. Wat was de gedachte?

Ik ben wat hard en negatief, maar complimentjes krijg je vast op andere sites en van modellen wel, dus hier slechts commentaar waar je van kan groeien is het idee :).
Ben jaloers op je hoeveelheid tijd die je hebt voor shoots! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:21:
Foto 1 is flets en onderbelicht, echt niet mooi op deze manier

Het meisje op de tweede foto is 14 zeg je, en je compositie maakt haar kruis het onderwerp/rustpunt in je foto...die combi snap ik niet zo goed.

Foto 3 heeft een slagschaduw die niet lelijk is als je hem in je foto gebruikt, maar nu op deze manier wel storend is en niet toevoegt.

foto 4, beetje technische foto. Tegenlichtflitser neer gezet voor een oplichtend randje om haar heen, een blauwige tint erover (in de nabewerking vermoed ik) en dat is het dan....ik snap deze foto niet zo. Ze prijst geen kleding aan, vertelt geen verhaal, ik snap de foto niet zeg maar. Wat was de gedachte?

Ik ben wat hard en negatief, maar complimentjes krijg je vast op andere sites en van modellen wel, dus hier slechts commentaar waar je van kan groeien is het idee :).
Ben jaloers op je hoeveelheid tijd die je hebt voor shoots! :)
Bedankt voor de kritiek:
de eerste foto is idd wat flets.

De 2e vond ik wel leuk om eens als afwisseling te doen, ik had een beter effect gehad met een fish eye, dan hadden haar benen er ook nog opgestaan.

3.hmm, je hebt gelijk, hem wegwerken zal nog zo eenvoudig niet zijn denk ik.

4. Niet echt een punt met deze foto, vond het gewoon mooi hoe ze er zat, en het blauwachtige vond ik enorm goed passen, vind ik gewoon leuk wegkijken.

Verder is die tijd nu om. Ik heb alleen de laatste week van augustus nog een week vrijaf, maar daarna begin in vast te werken en zal het dus ook gedaan zijn met de vele shoots(max 1 per week dan nog)
Mute schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:17:
Wat betreft je 2e shoot: er zit welgeteld één foto tussen waar ze neutraal kijkt in plaats van bloedchagrijnig. Het is natuurlijk helemaal in om als model(letje) te kijken alsof je het totaal niet leuk vindt, maar daardoor vind ik het eigenlijk ook niet leuk om naar de foto's te kijken :P Liever een meid die straalt van het lachen dan eentje die op elke foto even chagrijnig kijkt.
ja vandaar dat ik zei dat ze denkt dat ze een pro model is. Ik heb haar proberen te laten lachen, maar volgens haar was dat TOTAAL NOT DONE als goed model.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

allereerst; ik vind dat je soms wel leuke ideeën hebt, alleen de uitwerking vind ik wat minder.
Belicht je met flitsers of is alles natural lighting ?

ik vind dit bijvoorbeeld een erg leuk idee; http://www.flickr.com/pho...157624528049715/lightbox/

Alleen heb je hem niet bepaald mooi uitgeknipt :)

over het algemeen vind ik dat de modellen vaak te donker zijn, waardoor je aandacht al snel getrokken word naar andere elementen. + dat de modellen dan gewoon te donker zijn, en dat dat veelal zonde is imo :)

overall vind ik je pin-up shoot het leukste qua idee, maar ook weer de uitwerking vind ik minder.
als je met een achtergrond werkt alá een muur oid, onthoud dan dat je je modellen wat verder van de muur moet plaatsen. dit om een harde schaduw vaak te voorkomen, en omdat je gewoonweg te veel detail hebt in de muur naar mijn mening :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

3.hmm, je hebt gelijk, hem wegwerken zal nog zo eenvoudig niet zijn denk ik.
Het wegwerken is het punt niet, dat is aardig goed te doen. Het punt is, is dat je ziet dat er schaduwen in het gezicht naar die muur toelopen. Aangezien je veel detail op de muur ziet weet je dat het model dicht op de muur staat.
Als je vervolgens de schaduw weg gaat werken, blijft er een onrealistisch iets over. Je verwacht namelijk, a.h.v schaduwen op der bovenlichaam/gezicht/haar, dat er een schaduw op de muur valt. maar dat is dan in dat geval niet het geval.

En dat maakt hem dan voor mij al meteen niet goed meer, omdat je dingen loopt weg te shoppen die er wel horen te zitten, en je duidelijk ziet dat het er hoort te zitten.
( dingen wegshoppen die er naar jou mening niet op horen, maar dat je het ook niet ziet, maakt mij niks uit ;) )

@hieronder; ik denk dat ik hem redelijk goed kan uitknippen voor je, als je het wilt, kan je me een mailtje/dm sturen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Zuurstok op 05-08-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobF. schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:30:
allereerst; ik vind dat je soms wel leuke ideeën hebt, alleen de uitwerking vind ik wat minder.
Belicht je met flitsers of is alles natural lighting ?

ik vind dit bijvoorbeeld een erg leuk idee; http://www.flickr.com/pho...157624528049715/lightbox/

Alleen heb je hem niet bepaald mooi uitgeknipt :)

over het algemeen vind ik dat de modellen vaak te donker zijn, waardoor je aandacht al snel getrokken word naar andere elementen. + dat de modellen dan gewoon te donker zijn, en dat dat veelal zonde is imo :)

overall vind ik je pin-up shoot het leukste qua idee, maar ook weer de uitwerking vind ik minder.
als je met een achtergrond werkt alá een muur oid, onthoud dan dat je je modellen wat verder van de muur moet plaatsen. dit om een harde schaduw vaak te voorkomen, en omdat je gewoonweg te veel detail hebt in de muur naar mijn mening :)
Ik flits ALTIJD, en dat is meestal met mijn SB-900 in de ezybox 60*60 softbox + een SB-600 bloot ergens anders. Wat betreft de positie tegen de muur kon het niet anders. Ik heb continu op 18mm gewerkt, en ik zat vaak onder/op mijn bureau.
Alleen het haar is niet goed uitgeknipt, maar dat is nog zo makkelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 30-09 12:12
Hoe klein was die ruimte dan wel niet?
Kon je niet in de gang gaan staan om wat meer afstand te krijgen?

Wel grappig dat smaken zo verschillen, want die laatste shoot vind ik juist de mooiste. Daarin is de belichting gewoon in orde en zit er kleur in de fotos, terwijl dat bij de eerste twee shoots allemaal onderbelichte en vale fotos zijn.

Waarom bij een strand alle kleur en contrast weghalen? Bij een strand associeer ik zonneschijn, contrast, warmte, kleur. Dat juist weghalen is wellicht artistiek of zo, maar op mij komt het juist ontzettend kunstmatig en geforceerd over. Het doet mij helemaal niets. De enige aardige foto in die shoot is die close-up met dat blauwe jurkje. IMHO de enige foto die niet onderbelicht is, kleur heeft en niet zo'n norse blik van het model.

De derde shoot is die muur vlak achter de modellen wel erg jammer. (maar dat is al eerder genoemd dus dat zal ik niet herhalen) En die afgrijselijke plint met dat telefoonsnoertje er op getimmerd.... Photosoep dan in ieder geval dat snoertje weg... :)

Die laatste shoot zie ik een heel stel fotos die wel mijn aandacht vasthouden, maar wat mij betreft mag je dat gespeel met de kleurzwemen wel weglaten. Ik vind het niet wat toevoegen. Bv die totaal groene foto:
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157624534355207/
Juist dat rode haar zou een heel mooi contrast kunnen vormen met de groene planten om haar heen. Ik kan me haast niet voorstellen dat die foto niet mooier zou zijn zonder die groene zweem...
De portret foto in die shoot is simpel maar tegelijkertijd vind ik 'm erg mooi. Wel vreemd dat haar ogen in meerdere sommige shots zo donker lijken, aangezien ze geen oogschaduw of zo op had. Ik zat me af te vragen of de flits wellicht wat te hoog had gestaan, maar als ik de schaduwen bekijk dan lijkt dat er niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door mjtdevries op 05-08-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Leuk om weer een lading nieuwe foto's te kunnen bekijken. Laat ik dit keer eens wat kritischer zijn.

Eerste shoot: Vooral erg slordig. Veel foto's zijn onderbelicht, anderen zijn weer goed belicht. Samen met de effecten die over enkele foto's zitten maakt dit de serie erg rommelig. Pluspunt vind ik dat het model wel lacht op de foto's, al is de lach niet overal even geslaagd. Vind van deze serie het portret in de tunnel het mooiste.

Tweede shoot: Alle foto's hebben de zelfde sfeer, goedzo! Ze horen nu echt bij een serie dat voegt voor mij al heel wat toe. Echt jammer dat het model denkt dat ze al heel wat is aangezien ze op vrijwel elke foto zo chagrijnig kijkt! Het meisje zelf is wel oké (behalve dat ze 14 is) maar haar gezicht straalt echt helemaal niks uit, jammer. De toning hier is zeker wel geslaagd, geeft het een beetje een magazine look wat ik wel mooi vind. Echter had je best wel de saturation iets omhoog kunnen gooien. Vooral haar gezicht is op sommige foto's erg bleek dus misschien alleen haar lichaam een beetje meer kleur geven doet al wonderen denk ik.

derde shoot: Vind deze zelf niet zo prettig kijken wegens alle hierboven genoemde redenen, de foto die hier op GoT geplaatst is vind ik wel erg leuk!

vierde shoot: Mooiste van de vier! Erg mooie meid alleen mag ook zij iets meer lachen, nu iets teveel neutrale gezichten. Wel een puntje van kritiek: houd de toning hetzelfde! De blauwige zweem van de foto hierboven past zeker bij de foto (heeft iets sprookjesachtigs), maar past niet bij de serie. Aangezien een aantal foto's een hele andere toning hebben lijkt de serie niet één mooi geheel. Probeer deze dus hetzelfde te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal bedankt. Ik heb een paar puntjes opgeschreven waar ik weeral rekening me ga houden. Jullie zullen nu wel een tijdje geen foto's te zien krijgen vanwege m'n vakantie. Door jullie groei ik echt, en ik waardeer deze commentaar echt enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

offtopic:
uh even over dat meisje van 14.....iedereen kan in de hoofdpagina van jouw flickr komen en daar staan ook foto's van haar in bikini enzo. tis misschien mierenneukerij, maar zou je daar niet een beetje voor uitkijken? Het KAN verkeerd opgevat worden natuurlijk

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:01:
offtopic:
uh even over dat meisje van 14.....iedereen kan in de hoofdpagina van jouw flickr komen en daar staan ook foto's van haar in bikini enzo. tis misschien mierenneukerij, maar zou je daar niet een beetje voor uitkijken? Het KAN verkeerd opgevat worden natuurlijk
Dat kan, maar ik vermoed niet dat dat gaat gebeuren. Toch bedankt voor de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Spikey: De eerste vind ik de beste, heel leuk hoe de baby lacht :D Ik zou wel iets harder flitsen aan de voorzijde.

@BobF: Heel aandoenlijke foto met een sterk verhaal achter.

@Kevinneke: De eerste vind ik een beetje te donker. Over de tweede ben ik het eens met mijn voorgangers. De derde vind ik goed, mooie kleuren en mooi belicht. De 4de, mooie pose van het model en leuk met de flitser er zo achter. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4077/4875815842_627fd2933d.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Nou dan maar even snel een portrait van mij. Dit was voor een mc die wat plaatjes nodig had.
Vrienden dienst dus. De rest wat ik de laatste tijd gemaakt heb is voor bladen en kan ik pas over een tijdje posten dus vandaar weinig beeld van mijn kant. Maar er komt meer aan :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4098/4821032021_d432eb93eb_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09-10 08:13
Gisteravond een test shoot gedaan, welke uiteindelijk erg goed gelukt is.

Heb geprobeerd een beetje apart plaatje neer te zetten ... foto is gemaakt om 21.00 in de avond.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshootoplocatie.nl/shoots/8aug_Rabia_thumb_0128.jpg
Klik voor groter formaat

[ Voor 23% gewijzigd door jeroenzelle op 09-08-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Het is een mooie foto met een leuk idee erachter, echter had deze net zo goed gemaakt kunnen zijn met het model in de studio waarbij de achtergrond later is toegevoegd. Je had beter de achtergrond iets minder under-exposed kunnen maken, dan had het voor mij er beter uitgezien.

[ Voor 11% gewijzigd door SgtCaffran op 09-08-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is een mooie foto met een leuk idee erachter
Ah, jij snapt het idee wel, kan je mij eens uitleggen wat een meisje in zo'n mini-jurkje midden in een weiland doet? Jeroenz18, ik heb bij jouw foto's wel vaker zo'n vraag, apart is het zeker, maar is het nu apart enkel om apart te zijn, of zit er ook een verder idee achter het fotograferen van modellen in een locatie die "nergens op slaat"?

Met een passende achtergrond zou ik het denk ik een behoorlijk strakke foto vinden, maar op deze manier kan het mij niet echt bekoren. En dan heb ik het nog niet eens over het dichtgelopen zwart van de koeien en het feit dat de boel scheef staat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Orion84 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

Ah, jij snapt het idee wel, kan je mij eens uitleggen wat een meisje in zo'n mini-jurkje midden in een weiland doet? Jeroenz18, ik heb bij jouw foto's wel vaker zo'n vraag, apart is het zeker, maar is het nu apart enkel om apart te zijn, of zit er ook een verder idee achter het fotograferen van modellen in een locatie die "nergens op slaat"?

Met een passende achtergrond zou ik het denk ik een behoorlijk strakke foto vinden, maar op deze manier kan het mij niet echt bekoren. En dan heb ik het nog niet eens over het dichtgelopen zwart van de koeien en het feit dat de boel scheef staat.
+ waarom houdt ze der arm voor der borsten alsof ze naakt staat terwijl ze een jurkje aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Orion84 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:40:

Ah, maar natuurlijk kan ik je dat uitleggen! Op de foto is een mooie exotische meid te zien waarbij haar minimalistische outfit het oog niet afleidt van het model zelf. De gekozen kleur zwart, passend bij haar haar, staat erg goed bij haar huidskleur en benadrukt ook haar zelfverzekerdheid. Een foto van haar in de stad had waarschijnlijk een leuk plaatje opgeleverd, maar tegelijkertijd ook een foto die niet veel toevoegt. Dat soort foto's zijn er al in overvloede.

Het contrast tussen haar niet Nederlandse uiterlijk en de typisch Hollandse achtergrond maakt een interessante combinatie dat ons land mooi beschrijft. Nederland is natuurlijk veel meer dan alleen klompen en koeien, en deze foto laat dat op een inderdaad aparte maar ook vermakelijke manier zien. Hell, hadden wij hier in de polder maar meer van dit soort meiden rondlopen!

Dat de foto technisch niet 100% is heb ik al gemeld, daar moet ik aan toevoegen dat de pose mij ook niet helemaal lekker ligt. Echter zou ik dit inderdaad een leuke foto vinden als de achtergrond beter belicht was.

[ Voor 5% gewijzigd door SgtCaffran op 10-08-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09-10 08:13
SgtCaffran schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:37:
[...]

Ah, maar natuurlijk kan ik je dat uitleggen! Op de foto is een mooie exotische meid te zien waarbij haar minimalistische outfit het oog niet afleidt van het model zelf. De gekozen kleur zwart, passend bij haar haar, staat erg goed bij haar huidskleur en benadrukt ook haar zelfverzekerdheid. Een foto van haar in de stad had waarschijnlijk een leuk plaatje opgeleverd, maar tegelijkertijd ook een foto die niet veel toevoegt. Dat soort foto's zijn er al in overvloede.

Het contrast tussen haar niet Nederlandse uiterlijk en de typisch Hollandse achtergrond maakt een interessante combinatie dat ons land mooi beschrijft. Nederland is natuurlijk veel meer dan alleen klompen en koeien, en deze foto laat dat op een inderdaad aparte maar ook vermakelijke manier zien. Hell, hadden wij hier in de polder maar meer van dit soort meiden rondlopen!

Dat de foto technisch niet 100% is heb ik al gemeld, daar moet ik aan toevoegen dat de pose mij ook niet helemaal lekker ligt. Echter zou ik dit inderdaad een leuke foto vinden als de achtergrond beter belicht was.
Ik hou gewoon van maffe poses, maffe achtergrond en alles wat niet klopt }:O . Ik kan wel normale foto's maken, maar het liefst gewoon zoals die ene.

Heb een aangepaste versie gemaakt met een iets lichtere achtergrond:
Nieuw
Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshootoplocatie.nl/shoots/8aug_Rabia_thumb2_0128.jpg

Oud
Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshootoplocatie.nl/shoots/8aug_Rabia_thumb_0128.jpg

Deze had ik in de ochtend gemaakt met een enkele flitser:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshootoplocatie.nl/shoots/8aug_Linda_thumb_0037.jpg
Klik voor groter formaat

Vandaag een 135cm octabox besteld van Elinchrom, makkelijk inklapbaar en hopelijk wat zachter licht zodat ik meer ook normale fotoshoots kan gaan doen.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroenzelle op 10-08-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

.. met een normale softbox kan je namelijk geen normale fotoshoots doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@bobF mensen moeten altijd meer spullen word je beter van.... Wist je dat nog niet? Ligt namenlijk altijd aan je camera licht of vooral de dingen die je niet hebt. ......

@Jeroenz18 vind het wel grappig gedaan met die koeien, Vind alleen de pose echt niet tot zijn recht komen.Der borsten komen ook niet echt beter uit te zien zo.. En had wel een lampje op de koeien willen zien. Om het meer een geheel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Blerf schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:39:
@bobF mensen moeten altijd meer spullen word je beter van.... Wist je dat nog niet? Ligt namenlijk altijd aan je camera licht of vooral de dingen die je niet hebt. ......
Njah, bij toeval werk ik in een camera winkel, en verkoop ik 5D's aan mensen waarbij ik moet vertellen dat je door de VF moet kijken, en dan krijg ik de vraag van; ''waarom ? dat is toch niet normaal, had m'n normale camera ook niet, die had zo'n gek ding nieteens''

maar okee, ik had het niveau hier wat hoger verwacht :)

@jeroenz18, bedoel je het als grapje, of meen je dit serieus;
en hopelijk wat zachter licht zodat ik meer ook normale fotoshoots kan gaan doen.
als je wat zachter licht wilt kun je net zo goed een wit transparant pluutje kopen, en leer daar dan mee werken.

Buiten dat om, je kan eigenlijk praktisch weinig fout doen met een octa alleen..
offtopic:
zoals zack arias zei; ''if you know nothing about lightning, try using a octabank, it's just so gorgeous, you just point it at the subject, and it will look good''

Definieer trouwens ''normale'' shoots als je wilt :)

edit: om toch maar even door te gaan; je hebt nu een softbox ? Je weet dat je uit een softbox ook super mooi ''gefeatherd'' licht kunt krijgen ? erg mooi voor voornamelijk huidtinten vind ik zelf :)
Hoe gebruik jij je softbox meestal ? kan je daar wellicht iets meer over vertellen ?

Toevallig ervaringen met ander lichtapparatuur zoals plu's ( + grid ) /softbox + grid/snoots ?

[ Voor 13% gewijzigd door Zuurstok op 11-08-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
BobF. schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:48:
Njah, bij toeval werk ik in een camera winkel, en verkoop ik 5D's aan mensen waarbij ik moet vertellen dat je door de VF moet kijken, en dan krijg ik de vraag van; ''waarom ? dat is toch niet normaal, had m'n normale camera ook niet, die had zo'n gek ding nieteens''
Zo'n ding is ook helemaal niet nodig, ik schiet regelmatig vanaf de heup, over m'n schouder of hoog boven mijn hoofd... Wat ik me afvraag is, of je zelf gelukkig wordt van zo'n verkoop en of je denkt dat je klanten er gelukkig van worden.
Pagina: 1 ... 37 ... 65 Laatste