[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 00:09

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Foto 2 vind ik erg gaaf. met die arm zo.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thalyric jammer dat ze zo schuin zijn.. als #1 recht was geweest had ie mooier kunnen zijn

ledmouse ik vind de bewerking op #2 juist heel lelijk, maar ja smaken verschillen ;)

Afbeeldingslocatie: http://blog.erikflohr.com/wp-content/uploads/2010/04/20100428_1695v2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:10:
thalyric jammer dat ze zo schuin zijn.. als #1 recht was geweest had ie mooier kunnen zijn

ledmouse ik vind de bewerking op #2 juist heel lelijk, maar ja smaken verschillen ;)

[afbeelding]
Dit zal best een aardig meisje zijn, maar hier kijkt ze wel héél eng....

Ik vind dat jochie van Guttegut wél prettig om naar te kijken en de tweede van Ledmouse is helemaal een heerlijke plaat.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

eerik, ik vind de blik dus ook helemaal niks. Stuk chagrijn zou je in eerste instantie denken....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Blik,Styling,Pose, ik vind het niets Eerik....
Sorry maar dit is gewoon echt snapshot nivo, der neus piercing zit ook scheef....

dus sorry maar vind het echt niks.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
ledmouse: Wel veel variatie in je foto's :+ Eerste zwart/wit, dan overdreven en blauw en dan 'normaal'/rozig. Eerste vind ik het beste, die's wel goed belicht. Op de tweede foto heeft ze een lichtgevend arm, is net wat te... Derde zit ze beetje te houterig.

eeerik: Misschien dat ze er met los haar beter uitziet, want zo strak naar achteren getrokken doet het d'r niet vriendelijker laten lijken/kijken.

Ook eens wat foto's geprobeerd te maken met m'n ringflashadapter (O-flash) en deze is er best geslaagd uitgekomen, al zeg ik het zelf:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3342/4564549502_7c53e99617.jpg
Klik voor groter

Op de grote versie zie je d'r ogen wel een stuk beter, dus die is aan te raden om te bekijken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
Vandaag mijn dochter gefotografeerd in mijn thuis studio (studio was van het weekend klaar).
Dit was dus mijn eerste studio foto, wat vinden jullie er van?

@ledmouse: Prachtig!
1 erg mooi belicht en mooie omzetting.
2 doet sprookjesachtig aan, jammer dat haar arm iets overbelicht is.
3 nice, wederom mooi belicht!

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/5EE1A4E80D8027A8EE5983F582568FF1-sofie.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door blablable op 02-05-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

@ledmouse: Even over je filmpje, je werkt wel heeel dicht op je achtergrond, is dat bewust? Geeft een hoop extra schaduwen en moeilijkheden. Je hebt de ruimte zo te zien wel om er verder vanaf te gaan staan...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

@Mute: blik is in orde. De flits heeft wel wat hard zijn werk gedaan. Zie je een beetje bij haar voorhoofd en haar (voor ons) linker wang. Verder ligt de nadruk wel op de ogen; op zich goed, maar je ziet dan ook dat roze adertje in haar oog lopen. Ik ben geen expert in model-fotografie en weet ook niet zo goed of ik het weg zou halen (i.v.m. natuurlijke look).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
@ blabla: Voor een studiofoto vind ik hem wel erg krap en een beetje aan de donkere kant. Ik zou zelf niet snel een zwarte achtergrond kiezen bij een kind. Verder zit ze nogal centraal, maar kijkt ze - zo te zien niet al te happy - naar mijn gevoel net iets te ver uit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Toff schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:30:
@ blabla: Voor een studiofoto vind ik hem wel erg krap en een beetje aan de donkere kant. Ik zou zelf niet snel een zwarte achtergrond kiezen bij een kind. Verder zit ze nogal centraal, maar kijkt ze - zo te zien niet al te happy - naar mijn gevoel net iets te ver uit beeld.
Ik heb op dit moment alleen maar nog een zwarte achtergrond, wit komt nog :-) Waarom vind je de foto voor een studio foto te krap? Je kunt toch ook gewoon close up etc in een studio doen? Het is lastig om die kleine op de foto te krigen, en lachen op comando doet ze helaas niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
blablable schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:35:
Waarom vind je de foto voor een studio foto te krap? Je kunt toch ook gewoon close up etc in een studio doen?
Omdat ik ervan uitga dat je in een studio alles onder controle hebt. Je kunt je model zo neerzetten dat er geen storende schaduwen of voorwerpen op de foto komen. In de huiskamer oid schiet je eerder krappe portretten, omdat je je schoonmoeder niet op iedere foto wilt ofzo. Ik zou op jouw foto graag willen zien waar je dochter op zit/leunt, bijvoorbeeld. Nu is het witte ding, nog afgesneden ook, niet heel herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
@blablable: Ik vind 'm een beetje flets en het gezicht is wat donker :). Wat meer fill light en contrast zou de foto goed doen!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4571342644_7f31606f09.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door mcdronkz op 03-05-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Ok, bedankt voor de reacties! Het witte ding is overigens de leuning van een wit stoeltje. Met deze tips kan ik wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcdronkz, hij staat scheef! of is die clown dronken ;)

eentje van shoot van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://blog.erikflohr.com/wp-content/uploads/2010/05/20100503_2221.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

@eeerik: leuk gedaan, maar...
Die kast stoort.
De balken storen.
Onder meer croppen maakt hm volgens mij spannender.
Je model door haar pose erg smalle (bijna geen) schouders en haar heupen zijn daardoor extra breed,

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:06:
.........

[afbeelding]
Zijn die Hed Kandi foto's ook van jou? Die zijn wél mooi! Dit model heeft ook weer zo'n trieste blik in haar ogen. Alsof ze het niet zo leuk vind om op de foto te gaan.
http://blog.erikflohr.com/?p=390

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 04-05-2010 00:39 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:42
ik vind de blik wel goed eigenlijk, maar dat hertengewei had van mij niet gehoven, mag wel lekker naturel

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@eeerik

Leuk idee opzich maar weer komt het niet helemaal uit zegmaar. Licht is niet spannend genoeg vind de uitdrukking van de dame ook wel fijn zo lekker plain.
Maar had wel een andere compositie genomen want teveel afleiding hier..

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eeerik : Wat heeft zij aan? :P

Zonder hertengewei en kast vind ik de foto mooier. Haar blik is erg mooi! lekker naturel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik dacht eigenlijk dat zij zelf het gewei op had, pas later zag ik dat 'ie erachter hangt :D Maakt het op zich wel een aparte plaat, niet onaardig eigenlijk. Alleen ben ik het wel eens met Guttegut dat d'r houding niet heel charmant is, terwijl het een goeduitziende dame is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:17:
@ eeerik : Wat heeft zij aan? :P

Zonder hertengewei en kast vind ik de foto mooier. Haar blik is erg mooi! lekker naturel!
Ow daar waren me oma's papieren onderzetters gebleven!

Vind het wel een hele aparte foto. Ik kan er wel naar blijven kijken. Ik snap alleen de bh niet in deze compositie. Met een normale bh (of zonder) was de compositie in mijn ogen geslaagder. Ik vind de blik ook erg goed. Het heeft iets mysterieus en het doet mij twijfelen tussen of ze je wil opeten of wil martelen. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

@ ledmouse: Best een goede set, hoewel ik 2 er vooral uit vind springen. Je moet ervan houden, dergelijke nabewerking, maar ik vind deze toch wel intressant zo.

@Eeerik: Die ogen zijn echt best eng. Leuk om zo in beeld te brengen wel, het portret heeft wel wat, maar de kaak lijkt door dit standpunt wel erg kort en de ogen lopen wel erg puntig af naar de neus toe. Niet dat dat veel met de foto te maken heeft waarschijnlijk, maar ik denk dat de foto minder chagerijnig had geweest als er iets anders gedaan was.

@Eeerik 2: Erg mooi, maar jammer vooral van die kast ernaast. Waarschijnlijk te zwaar om even weg te duwen? Het model heeft zoals eerder opgemerkt inderdaad nu wel erg brede heupen, maar ik vind ook juist dit aspect wel geslaagd. Kan je die balken niet even weg-healen/stampen?

@Mute: Mooi portret, leuke uitsnede, enige puntje van verbetering zou kunnen zijn wat haar uit het gezicht weg te poetsen. Er zitten nu wel erg veel losse haartjes in haar gezicht.

Eens iets anders geschoten als normaal... In opdracht een beetje grimmige urban shoot, normaal niet helemaal mijn ding maar goed.

Deze is uiteindelijk gekozen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het doel was een foto met minstens 1/3e zwart, in zwart / wit.

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr13/djunicron/_MG_6982.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door djunicron op 07-05-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@djunicron: Ik zie het 'urban' niet echt in de foto. Daarnaast doet de foto eigenlijk niet zoveel met me. Het model staat er ook nietszeggend bij, maar daar ben je als fotograaf ook verantwoordelijk voor. Ik weet dat dit allemaal heel kritisch is, maar ik denk ook realistisch. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat. Blijf oefenen.

Edit: omdat het makkelijk is om kritiek te geven zonder zelf iets te plaatsen: bij deze een portret van afgelopen week.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4010/4590779377_f7fdb9a04d.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:06:
mcdronkz, hij staat scheef! of is die clown dronken ;)

[afbeelding]
ja jammer van die balken ... kast hmm als er meer kast was dan was het niet zo storend .. voor d erest heeel top ...

Heb weekendje limburg gedaan .. ook wat fotogear meegenomen en wat kunnen schieten hier en daar

#1 Kerktoren @ Maastricht
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4042/4593863236_a71f0061b0.jpg

#2 Kasteel Valkenburg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1237/4593877260_38f89385ef.jpg

Ga zekerz een x weer terug naar limboland ... toch best leuke shoot plekken gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

@MeesterLuther Lekkere foto, alleen vind ik hm onder iets te krap gecropt.

@thalyric Fishy :) Vooral die eerste kijkt lekker weg.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/21cv02w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Vandaag shoot gedaan met mijn nieuwe flitskop + accu.

Heb het simpel gehouden om wat licht uit te testen....

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.179/956950001-957000000/956974201-956974300/956974205_6_ewQs.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 14:56
@ guttegut, lekkere plaat, leuke spontane uitdrukking. Jammere is de donkere achterkant rechts waardoor de hoed aan die kant niet zo mooi uitkomt.

@ Jeroenz18. Ik vind het model een beetje eng... Hoe ze kijkt spreekt me niet aan. Belichting ziet er verder goed uit.

Meeste kinderfoto's zijn met een blije uitdrukking. Mijn zoontje is net 3 geworden en kan al goed 'nadenken' ;)
genomen met flitser die 90 graden naar links en schuin omhoog naar muur & plafond is gericht, klikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1002/4606303062_b7e9e19e98.jpg

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Guttegut: Leuke foto, alleen is het zwart volgens mij beetje dichtgelopen? Of zit die hoed aan de muur vast? :+

Jeroenz18: Coole locatie en gaaf belicht, maar je model kijkt niet echt heel charmant... En ik mis een arm.

vandermark: Leuk! Past het vierkante ook wel bij. Coole ogen heeft 'ie ook, alleen hadden z'n ogen nog wel wat lichter gemogen, die vallen nu een beetje weg (wat zonde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Dit is een andere foto uit de serie, vind deze zelf beter

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1281/4604086430_8e40a3179f_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ vandemark: Heb je de foto aangepast nav het commentaar van Mute? Ik zie namelijk niet wat hij bedoelt, met het "wegvallen" van de ogen. Bij mij spatten de ogen zowat van het scherm. Heel mooi, dat je geen noemenswaardige flitsreflecties erin ziet. Het licht is sowieso erg mooi zacht maar toch plastisch, nmm. De scherpte van de huid is technisch wel netjes, maar misschien voor een portret net iets te. Klinkt tegenstrijdig, maar ik zou een lichte verzachting proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Jeroenz18 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:31:

[afbeelding]
yup vind ik ook beter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 20:52

[afbeelding]
Ik vind de foto ook beter, maar ik stoor me nog steeds aan het model. Ik weet niet of ik het goed zie, maar volgens mij is/was het eigenlijk een man. Dat geeft niet, maar misschien is het dan handig om hem/haar wel zo vrouwelijk mogelijk neer te zetten. Bij foto 1 zien we een gespierde arm en een mannenblik, bij foto twee zien we een kuit waar de gemiddelde topsporter van droomt (bij wijs van spreken).

Ik denk dat je veel meer keuzes moet maken voordat je de foto gaat maken. Wat wil ik vertellen en hoe moet ik daarvoor het model neerzetten? Ik heb het idee dat het allemaal nog veel beter kan. Wees ook niet bang om achteraf kritische vragen te stellen aan jezelf. De locatie is goed, de belichting is bijna goed en het model is ook goed. Maar het model moet wel goed worden ingezet, want het model is hier niet op zijn/haar plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Toff schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:43:
@ vandemark: Heb je de foto aangepast nav het commentaar van Mute? Ik zie namelijk niet wat hij bedoelt, met het "wegvallen" van de ogen. Bij mij spatten de ogen zowat van het scherm. Heel mooi, dat je geen noemenswaardige flitsreflecties erin ziet. Het licht is sowieso erg mooi zacht maar toch plastisch, nmm. De scherpte van de huid is technisch wel netjes, maar misschien voor een portret net iets te. Klinkt tegenstrijdig, maar ik zou een lichte verzachting proberen.
Dat kan ook aan de monitor op m'n stage liggen, die is vrij donker, volgens mij heeft 'ie er niks aan aangepast. Hier thuis ziet het er al beter uit (maar deze monitor is weer aan de lichte kant :+). Maar z'n ogen zitten nog steeds beetje in de schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Fishlip schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:02:
[...]Ik vind de foto ook beter, maar ik stoor me nog steeds aan het model. Ik weet niet of ik het goed zie, maar volgens mij is/was het eigenlijk een man. Dat geeft niet, maar misschien is het dan handig om hem/haar wel zo vrouwelijk mogelijk neer te zetten. Bij foto 1 zien we een gespierde arm en een mannenblik, bij foto twee zien we een kuit waar de gemiddelde topsporter van droomt (bij wijs van spreken).
Gevaarlijke uitspraak (zelf een slechte ervaring mee :o ).

Persoonlijk vind ik de tweede foto veel beter maar toch kijk ik meteen naar rechts en dus niet naar het punt waar mijn aandacht zou moeten liggen.
De pose vind ik wel beter, minder geforceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
Gutteguttegut schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:32:
[...]
Gevaarlijke uitspraak (zelf een slechte ervaring mee :o ).

Persoonlijk vind ik de tweede foto veel beter maar toch kijk ik meteen naar rechts en dus niet naar het punt waar mijn aandacht zou moeten liggen.
De pose vind ik wel beter, minder geforceerd.
Ik zeg het met alle respect, maar als het een vrouw is vraag ik me af waarom ze er zo mannelijk op staat. Het is een geënsceneerde foto, daar heb je alle touwtjes in handen, maak daar dan ook gebruik van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Fishlip schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:11:
[...]

Ik zeg het met alle respect, maar als het een vrouw is vraag ik me af waarom ze er zo mannelijk op staat. Het is een geënsceneerde foto, daar heb je alle touwtjes in handen, maak daar dan ook gebruik van ;)
Ten eerste ... het is/was geen man ;) .

Ik zie zelf inderdaad dat ik meer op de scene zelf moet gaan letten, hier zal ik ook meer tijd voor nemen volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
Jeroenz18 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:46:
[...]

Ten eerste ... het is/was geen man ;) .

Ik zie zelf inderdaad dat ik meer op de scene zelf moet gaan letten, hier zal ik ook meer tijd voor nemen volgende keer.
Oke, dan sorry als ik er iemand mee heb gekwetst. Maar inderdaad je moet goed gaan nadenken voordat je volgende keer je foto neemt! Good luck, ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Fishlip schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:45:
[...]

Oke, dan sorry als ik er iemand mee heb gekwetst. Maar inderdaad je moet goed gaan nadenken voordat je volgende keer je foto neemt! Good luck, ben zeer benieuwd!
Was trouwens ook de 1e keer dat ik met een studioflitser en accupack (nieuw aangeschaft) buiten heb geschoten.

Hopelijk binnenkort de beauty dish erbij, en een extra flitser....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 30-09 12:12
Het klinkt misschien raar, maar je moet de foto eens spiegelen, zodat het model rechts in de foto zit.
Dat kijkt plezieriger.

Ik las laatst dat de meeste mensen linksonder beginnen te kijken in een foto en dan naar rechts toe gaan.
In de huidige foto hebben je ogen de neiging de lijnen van de treinkar rechts het beeld uit te volgen. Als je de foto spiegelt volg je juist de lijnen naar het model toe.

De pose is inderdaad mannelijk, maar als je een onafhankelijke krachtige vrouw wilt neerzetten dan is daar niets mis mee. Zolang je maar beseft dat de pose zo'n invloed heeft.

En als mensen zich afvragen wat nou in hemelsnaam een mannelijke of vrouwelijke pose is, dan is de volgende site wel nuttig. (en nog een heel stel andere nuttige tips voor poses)
http://lumitouch.com/benstudiotutorial/rules.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rapper Manu

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1002/4608141667_18f2f6fe54.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4065/4608749356_91b84ae94a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Mooie fotos, vooral de scherptediepte vind ik heel fraai.
niet te veel, niet te weinig, precies goed.

Bokeh vind ik wel wat onrustig in de tweede foto. (welke lens was dat?)
Het lijkt me wel de moeite waard om daar in photoshop wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 22:41

Milo.

klik

Ben het eens met mjtdevries echter ik vind de onrustige bokeh juist wel wat toevoegen in deze plaat.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Milo. schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:32:
Ben het eens met mjtdevries echter ik vind de onrustige bokeh juist wel wat toevoegen in deze plaat.
Ja, onrust.

:+

Nee, ik vind ze ook best vet eigenlijk. Tweede foto heeft een beetje te veel vignettering bovenin, maar is verder best cool. Maar vooral de eerste foto is goed gelukt, indringende blik/foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:59:
Mooie fotos, vooral de scherptediepte vind ik heel fraai.
niet te veel, niet te weinig, precies goed.

Bokeh vind ik wel wat onrustig in de tweede foto. (welke lens was dat?)
Het lijkt me wel de moeite waard om daar in photoshop wat aan te doen.
Thx. Canon 50mm 1.4 geschoten op 1.8. Ik vind deze bokeh trouwens niet storend en juist ook wel mooi. Maar kan me voorstellen dat sommigen dat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
1e foto is erg nice om naar te kijken, 2e foto is de bokeh een beetje onrustig maar kijkt wel lekker weg.

Nog een van afgelopen vrijdag:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3363/4607646050_26b79b75d8_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:04:
[...]

1e foto is erg nice om naar te kijken, 2e foto is de bokeh een beetje onrustig maar kijkt wel lekker weg.

[afbeelding]
De foto lijkt nergens echt scherp te zijn en verder vindt ik de roning net iets te bruin. Het model doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mute schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:34:
[...]

Ja, onrust.

:+

Nee, ik vind ze ook best vet eigenlijk. Tweede foto heeft een beetje te veel vignettering bovenin, maar is verder best cool. Maar vooral de eerste foto is goed gelukt, indringende blik/foto.
Vignettering valt wel mee volgens mij... komt meer door het verloop van de bewolking. Maar ik vind ze allebei heel cool. En inderdaad het ietwat onrustige bokeh voegt eerdere iets toe dan dat het afbreuk doet. Zo zie je maar dat over smaak prima valt te twisten :*)

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou van dit soort zwart/witjes, nicely done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supermooie foto!
vandermark schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:47:
@ guttegut, lekkere plaat, leuke spontane uitdrukking. Jammere is de donkere achterkant rechts waardoor de hoed aan die kant niet zo mooi uitkomt.

@ Jeroenz18. Ik vind het model een beetje eng... Hoe ze kijkt spreekt me niet aan. Belichting ziet er verder goed uit.

Meeste kinderfoto's zijn met een blije uitdrukking. Mijn zoontje is net 3 geworden en kan al goed 'nadenken' ;)
genomen met flitser die 90 graden naar links en schuin omhoog naar muur & plafond is gericht, klikbaar.
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:56

allstarted1

WTRFTS

Jeroenz18 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:04:
[...]

[afbeelding]
Hmm, vind deze foto niet echt denderend. De foto is alleen scherp op haar boezem en door de nabewerking lijkt het alsof ze met haar voeten door een modderbad is gewandeld. Daarnaast spreekt de kleurtoning me niet helemaal aan :) Wel een goed model met veel verschillende poses :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
sys64738 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:23:
[...]

Vignettering valt wel mee volgens mij... komt meer door het verloop van de bewolking.
Neuj, da's gewoon vignettering, ik zie het onderin ook. Niet heel storend, maar het had van mij minder/niet gehoeven :)

Jeroenz18: Model staat er een stuk beter op, geen missende ledematen of rare blikken (nou ja, klein beetje, maar kan ermee door), maar hij is inderdaad niet lekker scherp. Vooral bovenin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:11
@Nostra: Heerlijke dof :)
@Jeroenz: Is de foto wel scherp? De kleuren en pose zijn wel erg gaaf!
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1085/4612137490_3619781f0a.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door mitchdc op 17-05-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Mute schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:56:
[...]
Neuj, da's gewoon vignettering, ik zie het onderin ook. Niet heel storend, maar het had van mij minder/niet gehoeven :)

Jeroenz18: Model staat er een stuk beter op, geen missende ledematen of rare blikken (nou ja, klein beetje, maar kan ermee door), maar hij is inderdaad niet lekker scherp. Vooral bovenin niet.
Hij lijkt niet scherp ;), maar dat is hij zeker wel...

Denk dat ik de clarity iets moet terugschroeven zodat hij wat scherper weer wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Weekend weer bezig geweest

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1265/4609338452_590783fec6.jpg

had een reflector rechts van haar om zonlicht een beetje te blokken.
EX430 rechts onder richting wand gericht
Lastolite met EX580EXII boven mij naar haar gericht

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1128/4609328788_c7eb65646e.jpg

430EX links begin van bruggetje naar haar gericht
580EXII met Lastolite links boven mij

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4016/4615730281_815ba2ee25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4064/4616344322_3f44ed566a.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door thalyric op 17-05-2010 21:02 . Reden: 2 nieuwe foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:25

Markie

Voorheen BBE

In beide gevallen vind in de achtergrond eerder tegenwerken dan meewerken.
Ondanks dat je belicht hebt zonder highlights te hebben, is de belichting wel wat vlak geworden. Vooral bij plaat 2 zorgt dit, tezamen met de achtergrond, voor een weinig krachtig beeld (alles loopt in elkaar over, niets springt er echt uit).

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 10:16

Zuurstok

Passionately curious

@jeroenz18, je moet imo echt stoppen met die clarity slider te gebruiken. Het lijkt gewoon absoluut niet scherp meer.. compo is imo wel aardig lekker, en je model doet het goed !

@thalyric, zoals gezegt, je achtergronden werken best wel tegen. Een grote DoF zou aardig kunnen mee helpen. Wat is eigenlijk de reden dat je model altijd met der benen breed moet gaan staan?
#3 is imo het mooist, omdat je daar ook een lekkere DoF hebt gebruikt, maar lijkt helaas niet helemaal scherp te zijn.
#4 was beter geweest denk ik, als je een flitser op haar had gestuurd aan de kant waar ze naar toe kijkt. ( de richting waar ze naar toe kijkt, op haar ooghoogte de lamp neerzetten )

schaamteloze crosspost uit het showcase topic, maar hier worden meer reacties gegeven, dus vandaar :)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1145/4622542095_d6c9c3480b.jpg

edit: a.h.v commentaar van een niet nader te noemen fotograaf, ben ik tot de conclusie gekomen dat deze kadering nét wat lekkerder wegkijkt, daarom een edit :)

offtopic:
ik ben er al achter gekomen dat de ''glans'' van het gezicht een hate it or love it iets is.

[ Voor 10% gewijzigd door Zuurstok op 20-05-2010 09:23 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3327/4621991250_ea2122ac97.jpg

Dit is rapper Kleine Viezerik

Hier is de rest van de serie te vinden: http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157623970286371/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 10-10 09:27
Ben zelf nooit actief met portretten bezig geweest, maar vraag me toch af wat jullie hier van vinden.
Alle tips zijn dus zeker welkom!

Afbeeldingslocatie: http://www.pixtria.com/photoAlbum/photos/629ceea707faa2c51a641d5225bf616d.jpg

Foto is gemaakt met enkel beschikbaar (vrij hard) zonlicht, in de schaduw van een boom.

[ Voor 24% gewijzigd door BlackShadow op 29-05-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:04

the mod man

iets van beeldmaker

Eerste wat me opviel was het gele gezicht. Verder mooi pose.
(nofi maar de meeste foto's hier vind ik echt onmenselijk overkomen, deze vind echter wel menselijk)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mooie foto. Ik vind alleen de onderste helft een beetje te 'rommelig'. Het leidt te veel af van haar gezicht. Ik zie hem liever zo gekaderd:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/15gt2qc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
de tweede kadrering vind ik nog vervelender kijken. links en boven zijn mij te krap en de bokeh is erg onrustig. ik heb het idee dat (vooral in haar gezicht) teveel groen tint is. daarbij voelt de foto, door de pose van de armen en de eerste kadrering, heel erg snapshotterig aan.

als je een goed portret wilt maken kan je natuurlijk ook besluiten om even te wachten op wat zachter (zon)licht of zelf zorgen voor zachter licht. de schaduwen in haar gezicht, en dan vooral onder haar neus en mond, storen nu behoorlijk. al met al vind ik het nog geen heel erg geslaagde foto. al zou je misschien met wat nabewerken er wel een stuk meer uit kunnen krijgen (heb je je daar uberhaupt aan gewaagt, of kwam deze zo de camera uitrollen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
kaesve schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:45:
de tweede kadrering vind ik nog vervelender kijken. links en boven zijn mij te krap en de bokeh is erg onrustig. ik heb het idee dat (vooral in haar gezicht) teveel groen tint is. daarbij voelt de foto, door de pose van de armen en de eerste kadrering, heel erg snapshotterig aan.

als je een goed portret wilt maken kan je natuurlijk ook besluiten om even te wachten op wat zachter (zon)licht of zelf zorgen voor zachter licht. de schaduwen in haar gezicht, en dan vooral onder haar neus en mond, storen nu behoorlijk. al met al vind ik het nog geen heel erg geslaagde foto. al zou je misschien met wat nabewerken er wel een stuk meer uit kunnen krijgen (heb je je daar uberhaupt aan gewaagt, of kwam deze zo de camera uitrollen?).
De uitstap was naar de zoo, ik heb me er dus niet echt op toegelegd om echt portretjes te schieten.
Ik had ook enkel de 100-400 bij toen en deze soort bokeh is daar een eigenschap van vind ik, vooral samen met het sterke zonlicht dat er in de achtergrond doorkomt.

Ik heb geen grote reflectieschermen of diffuusschermen, enkel kleine van ong. 60cm voor macro.
Was inflitsen hier een beter idee geweest? (had ik hem bij gehad, had ik het zo gedaan.)

Mijn ervaring op vlak van nabewerking is ook te beperkt om hem nog beter te maken. Als ik had ingeflitst, had het misschien makkelijker voor me geweest om de achtergrond softer te maken tijdens de nabewerking. Nu hoort hij bij het licht dat ook op het onderwerp valt vind ik.

Bedankt voor de tips, ik ga proberen er nog iets meer uit te halen wat betreft nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

check even je geel want lijkt hier of ze geelzucht heeft... En ik zit op een gecalibreert scherm te werken..
En de 2de foto is fijner zo afgesneden. Door het licht viel het bij de borsten partij erg raar...

[ Voor 31% gewijzigd door Blerf op 30-05-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
De witbalans klopt op zich wel.
Het probleem is dat er meerdere kleuren licht in de foto zitten.

Kijk maar naar het wit van het t-shirt en het truitje. Dat is heel netjes.
Maar in de schaduw wordt het gezicht verlicht door weerkaatst licht. En dat is waarschijnlijk weerkaatst tegen iets dat geel is.

Als je je kadering zodanig kiest dat t-shirt en truitje wegvallen kun je de witbalans aanpassen aan dat gelige licht, omdat dat dan je belangrijkste licht word.

Wat betreft een flitser om in te flitsen: Je hebt er altijd eentje bij je op je 7D, namelijk de interne flitser.
Voor invulflits zijn die dingen perfect. Lekker dicht bij de lens zodat ze geen nieuwe schaduwen veroorzaken.

Helaas helpt het niet om je schaduw zachter te maken. Daaronder verstaan we namelijk dat de randen van de schaduw niet scherp zijn, maar uitgesmeerd. Met inflitsen maak je de schaduw minder diep (of helemaal onzichtbaar) maar de rand blijft even scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
mjtdevries schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:32:
De witbalans klopt op zich wel.
Het probleem is dat er meerdere kleuren licht in de foto zitten.

Kijk maar naar het wit van het t-shirt en het truitje. Dat is heel netjes.
Maar in de schaduw wordt het gezicht verlicht door weerkaatst licht. En dat is waarschijnlijk weerkaatst tegen iets dat geel is.

Als je je kadering zodanig kiest dat t-shirt en truitje wegvallen kun je de witbalans aanpassen aan dat gelige licht, omdat dat dan je belangrijkste licht word.

Wat betreft een flitser om in te flitsen: Je hebt er altijd eentje bij je op je 7D, namelijk de interne flitser.
Voor invulflits zijn die dingen perfect. Lekker dicht bij de lens zodat ze geen nieuwe schaduwen veroorzaken.

Helaas helpt het niet om je schaduw zachter te maken. Daaronder verstaan we namelijk dat de randen van de schaduw niet scherp zijn, maar uitgesmeerd. Met inflitsen maak je de schaduw minder diep (of helemaal onzichtbaar) maar de rand blijft even scherp.
Bedankt mjtdevries, met deze info kan ik iets.
Ik ben eens helemaal opnieuw begonnen met de foto met dit als resultaat.
(als het toegestaan is meermaals 'dezelfde' foto te plaatsen natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://www.pixtria.com/photoAlbum/photos/b76cfa71a97209605570e7d9410faafd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Misschien kun je beter je vorige post editten en dan gewoon OF je oude foto weghalen en als je verschil wil laten zien even je foto's wat kleiner maken en naast elkaar zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thalyric: Mooi model, mooie omgevingen, veel variatie erg goede foto's!
@Bobf: Heel mooi, hele goedesfeer hangt bij deze meneer.
@NoStra: Nogal dreigend, niet slecht goede keuze voor zwartwit.
@Blackshadow: Deze is beter maar het is meer een snapshot heb ik het idee.

____________________________________________________________________________________________

Mijn nichtje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4035/4675618175_9176b13147.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 11-10 22:41

Milo.

klik

Ik zou hem net iets hoger kaderen en beide ogen scherp houden. Verder leuke kleuren en de achtergrond helpt ook wel mee om het een rustig beeld te geven.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat is er nou scherp aan? Het linkeroog en linkerwangetje (voor ons)? Leuke foto op zich, ietsje te krap, maar vooral dat er maar een klein stukje scherp is stoort me net wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 10:16

Zuurstok

Passionately curious

is het een crop ?
Hij lijkt namelijk wat detail te missen ..

Als het een crop is, inderdaad even doen wat milo zegt, iets meer van de bovenkant mee kaderen.

Daarbij komt dat ik je DoF een beetje ongelukkig gekozen vond, het is namelijk imo te groot om de plaat te doen leven.
Als je al zo'n DoF wou, focus dan op het andere oog :)

edit: wat mute dus ook zegt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 07-06-2010 23:54 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is geen crop, hij is genomen op f2.8 vandaar dat alleen het oogje scherp is. Ik vondt het wel wat hebben zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:00:
het is geen crop, hij is genomen op f2.8 vandaar dat alleen het oogje scherp is. Ik vondt het wel wat hebben zo.
Was het maar zo (edit: dat alleen het oogje scherp zou zijn). De vingertjes zijn ook aardig scherp. Dat doet het gemis aan scherpte op het linker oog (voor de kijker rechts) onlogisch aandoen nmm.

[ Voor 5% gewijzigd door Toff op 08-06-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was wat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vingertjes dus _ook_ scherp :)

dat is wat anders als jij zegt.

Dat bedoelt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een portret van een vriend van me.
Hij is verlaten door z'n vriendin.

Afbeeldingslocatie: http://th04.deviantart.net/fs71/PRE/f/2010/159/a/c/The_break_by_wo_w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Freakout1 . Ik vind de crop mooi. Maar met de scherpte heb ik nog wel een beetje moeite.

@ Wouter . Over eerste foto. Is voor mij de meest zeggende foto die aan de waslijn hangt de foto met de reflectie erin, jammer. Ook de kadrering is niet echt super, de lamp stoort mij te veel.

De 2de foto, Hier uit kan ik niet echt maken dat deze jongen net verlaten is door zijn vriendin. Ook stoort het mij dat het raam scheef staat.

Foto 3, De jongen is mooi belicht, zijn blik is ook goed, zou hem haast zielig gaan vinden. Let de volgende keer wel even op de reflectie in zijn bril. ( kin omhoog of naar beneden ).

Hier eentje van mij. De foto is voor een raam gemaakt, en met een softbox belicht.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1068/4605859085_7b57a7e4a7.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geschoten in Heerde bij het motorcross circuit...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4682366915_75d219f630.jpg
Klik voor groot!

Ik wilde hem eerst spiegelen zodat de cijfers op het bord beter leesbaar werden maar dat zag er vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 08-10 11:35
-was getipt dat ik 'm hier moest plaatsen-

Ben pas begonnen met foto's maken en dit is mijn 1e foto die ik post :$ !
Gemaakt op pinkpop , canvas toegevoegd , black en white toegepast verder nog met wat kleine instellingen gespeeld. Ik wist niet of ik voor zwart en wit moest kiezen of een wat meer contrastrijke foto. Wat vinden jullie ervan? Graag tips.

[knip]

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 16-06-2010 13:37 . Reden: maar dubbelposten is niet de bedoeling. Je zet je foto in 1 topic neer, niet in 2 :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11-10 16:42
Wouter ik vind ze grafisch veel beter dan je serie die je hier hebt staan, mooie beelden. Je kunt het wel uitwerken denk ik, naar maar goed thema.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4139/4760693775_6fb59a80fb_z.jpg

Een toffe shoot met een meer ervaren model dan normaal. De rest staat hier( maar er is nu nog aan't uploaden).

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157624295495023/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:27:
[afbeelding]

Een toffe shoot met een meer ervaren model dan normaal. De rest staat hier( maar er is nu nog aan't uploaden).

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157624295495023/
De foto straalt serene rust en zachtheid uit. Ik houd hier normaal niet van, maar in dit geval zou ik toch de moedervlekjes op haar arm wegshoppen om dit gevoel te benadrukken. Verder vind ik je logo niet mooi en in afbreuk doen aan de foto, maar dit heeft niet met de foto an sich te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het van mijn logo, en ik vind het echt moeilijk om er zelf 1 te ontwerpen. Ik ben er wel aan bezig. Bedankt voor de commentaar iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57
Ik vind de foto die hier op het forum geplaatst is heel erg mooi, de kleuren passen ook goed bij de sfeer. Echter heb ik ook even het album bekeken op je flickr account en daar was ik redelijk snel op uitgekeken.

De foto's lijken erg op elkaar en je model kijkt op elke foto precies gelijk! Hier kan ik echt niet tegen, het is zo'n mooie meid, laat haar lachen! :9~

(edit: ik bedoel dus, een paar foto's met deze uitdrukking is genoeg)

[ Voor 9% gewijzigd door SgtCaffran op 05-07-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Nieuw hier in dit Forum. Heb sinds 1 1/2 maandje de 550D met 18-55 IS. Als ik lees dat mensen de kitlens waardeloos vinden dan grinnik ik wat. Ik weet beter.
Maar goed, sinds 1 1/2 maand na in de herfst van 2008 al even een paar maandjes de Panasonic FZ 28 te hebben gehad, bezig met fotografie. Verbaasd over de resultaten. Hier een foto van mijn dochter (weet, gevaarlijk maar zij is zo fotogeniek dat ik het er op waag). 1 in zw/w (had ik op het toestel ingesteld), 1 in kleur, zo liet lightroom hem zien. Kan nog geen keuze maken, beide hebben hun eigen charme. Was dus 's ochtends vroeg, uur of 08.00, gordijn iets open, verder geen lampen of flits. Av voorkeuze, modus neutraal. Owja, en een statief van een tientje. Heel kleine crop, 1 cm van een beestje, verder geen bewerkingen. Zw/W
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4100/4776123551_7743f0b79e.jpghttp://www.flickr.com/pho...emilo/4776123551/sizes/l/
Kleur:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4776731606_dbb6f25a1c.jpghttp://www.flickr.com/pho...emilo/4776731606/sizes/l/

Pfff, gelukt. Dank voor de hulp. Dit vergeet ik van zijn leven niet meer :D

[ Voor 44% gewijzigd door SlagerBlom op 11-07-2010 08:51 . Reden: komt geen plaatje Nogmaals geprobeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:04

the mod man

iets van beeldmaker

[url="http:// www.flickr.com/photos/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/sizes/l/"][img]http:// farm5.static.flickr.com/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxz.jpg[/img][/url]

en dan zonder de spatie tussen: http:// xxx

[ Voor 3% gewijzigd door the mod man op 10-07-2010 16:37 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08 22:55
@ Kevinneke;

leuke foto, persoonlijke houd ik erg van fotos met zulk hoog gewas, je toning is in dit geval erg lekker, omdat die aansluit bij de serene rust die het model zelf uitstraalt.

Het kader doet het alleen niet helemaal voor mij.. ik heb een foto op je Flickr gevonden die ik fijner vind.
maar dat komt misschien ook door de wat traditionelere kadering!
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4118/4761355504_8167306a66.jpg

mijn laatste foto's op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
.....

[ Voor 97% gewijzigd door SlagerBlom op 11-07-2010 01:05 . Reden: gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Digibilly schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:40:
[...]

Helaas, na meerdere tips gekregen te hbben, waarvoor dank, lukt het me nog steeds niet. Misschien morgen en anders maar niet.
Het probleem zit aan de flickr-kant, je moet beginnen met een fatsoenlijke url van een .jpg. Hier een kleintje van jou:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4776731606_dbb6f25a1c_s.jpg De links die jij probeert te plaatsen zijn pagina's, geen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Toff schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:05:
[...]

Het probleem zit aan de flickr-kant, je moet beginnen met een fatsoenlijke url van een .jpg. Hier een kleintje van jou:
[afbeelding] De links die jij probeert te plaatsen zijn pagina's, geen foto's.
Het is inmiddels gelukt. Lag deels aan de gewijzigde view van Flickr. Dank evenwel voor je hulp.

edit: Ow, je bedoelt dat je nog steeds niet de grote foto's ziet? Dan moet ik denk ik nog iets aanpassen. Morgen maar verder dan, denk dat ik er nu wel uit kom.

[ Voor 14% gewijzigd door SlagerBlom op 11-07-2010 01:16 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Digibilly schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:09:
[...]

Het is inmiddels gelukt. Lag deels aan de gewijzigde view van Flickr. Dank evenwel voor je hulp.

edit: Ow, je bedoelt dat je nog steeds niet de grote foto's ziet? Dan moet ik denk ik nog iets aanpassen. Morgen maar verder dan, denk dat ik er nu wel uit kom.
De foto's doen het inmiddels (heb je gewijzigd nadat ik gelezen had, net voor mijn post), maar de links eronder vereisen flickr-sign-up. Je bent nog niet klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Toff schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:26:
[...]

De foto's doen het inmiddels (heb je gewijzigd nadat ik gelezen had, net voor mijn post), maar de links eronder vereisen flickr-sign-up. Je bent nog niet klaar. ;)
Haha, een gebed zonder eind! Nu dan? (en eigenlijk wou ik de plaatjes klikbaar hebben maar dat laat ik maar wijselijk aan mijn neus voorbij gaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Gisteren een simpele fotoshoot gehad. Ze is geen model, maar heb geprobeerd het beste ervan te maken.

Ingeflitst met mijn Genesis 300b flitser.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4143/4781865489_33319a8a85_z.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenzelle op 11-07-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@Digibilly: Op zich vind ik het een leuke compositie. Ik ga voor de kleur omdat de zwart/wit zo hard overkomt.

@Expression: De zwarte achtergrond stoort een beetje. Als de hele foto graan/wit is valt het model beter op vind ik. Het is ook redelijk onrustig doordat het zo zwart en uit de toon valt.

@Jeroenz18: Je kan wel wat zeggen over je model, maar ik vind de achtergrond keuze erg ongelukkig gekozen. Hoewel de vrouw goed en mooi belicht is. Door deze achtergrond lijkt alsof het geen geheel is.

Eentje van mijn vakantie (eindelijk weer eens verder kunnen gaan). Ben benieuwd. :)

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2010/192/e/b/Tigray_Child_II___Ethiopia_by_Tenbult.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Silvermoon op 11-07-2010 21:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
@Jeroenz18:
Ze kijkt wel erg mooi hoor :) Ik vind alleen zoals Silvermoon ook al zegt dat de achtergrond wat af leidt. Ik heb ff wat gephotoshopt, ik had een wat krappere DoF geprobeerd te creeren bij dit soort shots.
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/7285/photodof.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
ZaPPZion schreef op maandag 12 juli 2010 @ 04:23:
@Jeroenz18:
Ze kijkt wel erg mooi hoor :) Ik vind alleen zoals Silvermoon ook al zegt dat de achtergrond wat af leidt. Ik heb ff wat gephotoshopt, ik had een wat krappere DoF geprobeerd te creeren bij dit soort shots.
[afbeelding]
Ik zie wat je bedoelt. Alleen door mijn stijl van fotograferen zit ik al gauw op f16 enz. En ik gebruik zelf geen Photoshop, dus wordt beetje lastig.

Misschien koop ik nog een keer een graduated (of zo) ND filter, zodat ik toch wat meer DOF erin kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@Jeroenz18

Als je het uitlicht moet je wel beetje opletten hoe. Er loopt een heel raar licht vlak van der lip naar der kin.
Niet erg charming.
Vind de achtergrond dan weer niet storend. Eerder de boom :)
Ze staat er voor iemand waar van het niet haar beroep is prima op. alleen dus even meer letten op je licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jeroenz18 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:16:
Gisteren een simpele fotoshoot gehad. Ze is geen model, maar heb geprobeerd het beste ervan te maken.

Ingeflitst met mijn Genesis 300b flitser.

[afbeelding]
Waarom is ze geen model? Omdat ze niet op modellenschool heeft gezeten :? :P Of bedoel je dat ze er niet voor betaald krijgt? ;)

D'r bovenlichaam is lichter dan haar hoofd, niet helemaal goed ingeflitst? En ze lijkt een beetje te staren. Maar leuke foto en leuke meid, en locatie is ook geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
@ Silvermoon Wat bedoel je met Op zich? Prachtige foto van het Ethiopisch kind. Heb je daar een hele serie van?
@cupii Mooie plaatje met die zonnebril maar vraag me niet waarom.
@anderen Heb niets met modellenfotografie. Not my cup of tea.

[ Voor 16% gewijzigd door SlagerBlom op 12-07-2010 15:23 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Blerf schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:58:
@Jeroenz18

Als je het uitlicht moet je wel beetje opletten hoe. Er loopt een heel raar licht vlak van der lip naar der kin.
Niet erg charming.
Vind de achtergrond dan weer niet storend. Eerder de boom :)
Ze staat er voor iemand waar van het niet haar beroep is prima op. alleen dus even meer letten op je licht.
Zag het net inderdaad, heel apart. Komt door de combi van flitslicht en de zon. Eens kijken of ik er nog wat aan kan doen.
Mute schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:00:
[...]
Waarom is ze geen model? Omdat ze niet op modellenschool heeft gezeten :? :P Of bedoel je dat ze er niet voor betaald krijgt? ;)

D'r bovenlichaam is lichter dan haar hoofd, niet helemaal goed ingeflitst? En ze lijkt een beetje te staren. Maar leuke foto en leuke meid, en locatie is ook geinig :)
Ze heeft nog nooit een shoot gedaan, en ik had haar gevraagd ervoor.
Pagina: 1 ... 36 ... 65 Laatste