[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 19:02

ThunderNet

Flits!

Nice Blerf!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4005/4494479973_1c945aea8d.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ThunderNet op 06-04-2010 11:23 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thundernet, Stylo! Is dat trouwens niet Bakkert? :?

@Xfix, mooi voor een zwart/wit-foto :)

@Aerofreak, focus lijkt inderdaad net iets meer op de paal dan het meisje.

De mijnes:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.219/920700001-920750000/920729001-920729100/920729097_5_qYFt.jpeg

Canon 50D met een dikke lens waar je niet goed van wordt. Aangezien ik continue met m'n eigen Canon 400D eos handmatig moet focussen (en lijdt aan een hoornvliesontsteking van fotograferen :P ) heb ik de autofocus functie gebruikt. Ben opzich wel tevreden over het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:32:
@Thundernet, Stylo! Is dat trouwens niet Bakkert? :?

@Xfix, mooi voor een zwart/wit-foto :)

@Aerofreak, focus lijkt inderdaad net iets meer op de paal dan het meisje.

De mijnes:

[afbeelding]

Canon 50D met een dikke lens waar je niet goed van wordt. Aangezien ik continue met m'n eigen Canon 400D eos handmatig moet focussen (en lijdt aan een hoornvliesontsteking van fotograferen :P ) heb ik de autofocus functie gebruikt. Ben opzich wel tevreden over het resultaat.
Heel jammer van die huid. Veel te gladgepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Thundernet: Mooie plaat! Vind het alleen jammer dat je tegen de binnenkant van zijn hand aan kijkt. Trekt voor mijn gevoel te veel aandacht.

@ Jism: De correctie van de huid had wel iets minder gemogen. Wel mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Op de huid na vind ik het verder wel een prima plaat van Jism :) Alleen snap ik (wederom) de argumentatie achter het gebruik van autofocus niet... :P Er is niks mis met autofocus, met manual focus maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk. Koop zelf ook gewoon een lens die kan autofocussen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kon autofocussen :P Maar na een rempartij in m'n auto niet meer.

Manual focus is opzich ook wel goed, alleen als je het een reeks lang moet gaan doen dan krijg ik o.a last van m'n ogen. De foto is inderdaad iets te soft geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat 'ie kon autofocussen snap ik, maar koop dan een nieuwe :P Was waarschijnlijk een kitlens? Die heb je los voor €80-90 geloof ik (en op Marktplaats vast nog wel goedkoper). Manual focus is te doen als het echt even moet, maar ik zou er niet aan moeten denken om altijd maar zelf te moeten scherpstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nice! Kleurbalans is wellicht wat te rood/paars.

Paar weken geleden in de nieuwe studio van een vriend gefotografeerd.
Afbeeldingslocatie: http://image.photojunkie.nl/getimg/leend3rs100323jjfg010.jpg

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Heer kwam op straat op me af en vroeg geinspireerd door mijn Rolleicord of ik een foto van hem wilde maken. Rolleicord Vb, Schneider Kreuznach Xenar f/3.5, Rollei Retro 100 ontwikkeld in Rodinal 1:100

Afbeeldingslocatie: http://static.zooomr.com/images/8951867_5b91f28463.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Blerf: heerlijke plaat. Hij komt erg fragiel en fijntjes over (positief bedoeld). Eigenlijk niets op aan te merken.

Thundernet: rustig portretje.

Jism: Ik moet me aansluiten bij het commentaar van de anderen. Misschien dat ik de plaat trouwens fijner vind kijken als je hem 180 graden draait.

Jules: Eh, ik begrijp de plaat niet.

Agnostic: ik begrijp je uitsnede niet helemaal. Er missen precies twee handen. Er was meer balans geweest als in ieder geval zichtbaar was geweest waar zijn rechterhand op leunde. Verder vind ik de plaat nogal donker.

Het voorjaar zit er weer aan te komen, ik kon niet wachten om weer lekker buiten aan de slag te gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.parlevlietfotografie.nl/pictures/Modelshoots/Its%20spring/Spring_08.JPG
Bigger=better
meer

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Parle85: ik de jouwe ook niet, maar een onderbouwing zou ik wel op prijs stellen :) (overigens zit er geen verhaal achter, behalve dan dat er een brandblusser aan de muur hing en die als extra object gebruikt werd tijdens dit shot... Moet er persee een verhaal achter zitten dan???)

Je lijkt een beetje last van vignetting te hebben, verder is de foto volgens de regeltjes uitgevoerd. Oogt daardoor ietswat saai als je er langer naar kijkt. Maar goed, als het je vriendin/zus is zal ie niet misstaan aan de muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Mooie plaat, ik moet ook echt een keer aan de MF gaan
Ik vind 't niet echt iets, hij is dan wel op 1.8 geschoten, alleen merk je niet echt iets daarvan, je had beter even kunnen wachten op een nieuw golfje welke iets verder weg zat. Je model is ook niet echt al te boeiend imho

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2701/4503404573_0d1eb69a22.jpg

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:42
Jules, ik vind dat het een beetje een raar plaatje is door de brandblusser, ik vind 'm niet echt komisch, en esthetisch rammelt er nogal wat aan. De belichting is raar, de schaduw op zijn hoofd doet 'm niet veel goed, en de zwarte achtergrond werkt in de hele plaat niet mee.

Parle, ik vind het wel wat grijzig, mag wel wat frisser, al dat geel. Ik snap alleen niet wat jules er niet aan snapt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Exphy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:53:
[...]

Mooie plaat, ik moet ook echt een keer aan de MF gaan

[...]

Ik vind 't niet echt iets, hij is dan wel op 1.8 geschoten, alleen merk je niet echt iets daarvan, je had beter even kunnen wachten op een nieuw golfje welke iets verder weg zat. Je model is ook niet echt al te boeiend imho

[afbeelding]
Mooi neergezet, hier zou ik bijv wel een verhaal bij kunnen bedenken. Het model is niet van het charmante type, maar dat hoeft hier gelukkig ook niet. Wat ik wel enorm mis is dat d'r schoenen er niet compleet op staan.
simon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:55:
Jules, ik vind dat het een beetje een raar plaatje is door de brandblusser, ik vind 'm niet echt komisch, en esthetisch rammelt er nogal wat aan. De belichting is raar, de schaduw op zijn hoofd doet 'm niet veel goed, en de zwarte achtergrond werkt in de hele plaat niet mee.
Thanks voor je comments. Het valt me idd nu ook pas op dat die schaduw op z'n hoofd van vermoedelijk die brandblusser wat minder overkomt. Kwa achtergrond had ik beter nog een spot achter hem moeten plaatsen voor een mooie gradient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
Jules, misschien was mijn commentaar wat kortaf. Ik had eigenlijk niets meer te zeggen dan dat ik al dacht dat de brandblusser een "zomaar"-object was wat in de foto is meegenomen. Tja, als je setup al lichtelijk bijzonder is, wat moet ik dan nog over je foto zeggen? In de woordenwisseling die over je foto plaatsvindt proef ik dat je zoekt naar feedback op belichting. Als je dat specifiek wilt moet je dat zeggen imo. Ik kan gewoon weinig over je foto zeggen. De belichting is vrij standaard inderdaad, een spotje van achterop had hem iets specialer gemaakt.
(dat je vervolgens vertelt dat je mijn plaat niet begrijpt snap ik ook niet, je hoeft niet per se terug aan te vallen als je een wat minder bericht krijgt over je eigen geplaatste foto)

En nee, er hoeft niet per se achter elke plaat een verhaal te zitten. Mijn foto is ook gewoon bedoeld als een leuk portret van deze meid. Gewoon lekker niet te geforceerd, een ontspannen shoot gehouden. Vanuit die optiek ga ik (ingaand op de feedback van exphy) natuurlijk niet wachten totdat er een perfect golfje is gekomen. Daar wordt je foto niet beter op, je model gaat staan wachten totdat jij klaar bent en de spontaniteit gaat dan bijzonder snel verloren. Een ontspannen portretje vind ik veel belangrijker dan dat ene kleine dingetje aan je achtergrond dat misschien net niet klopt.

Bedankt voor je feedback simon, daar kan ik wat mee. Ik zat er zelf ook al een beetje mee. Als je je kleurtemperatuur weer teveel omlaag gooit wordt ie wat kil. Soms lastig om hier een goed evenwicht in te vinden. Ik heb de foto overigens aangepast zoals je waarschijnlijk wel kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 11-10 19:02

ThunderNet

Flits!

Je hoeft de kleurtemperatuur ook niet aan te passen. Kleurtemperatuur zo doen dat je model het beste eruit komt. Daarna kun je in Lightroom/Photoshop ontzettend snel de achtergrond een ander kleurtje geven :)

[ Voor 72% gewijzigd door ThunderNet op 09-04-2010 14:22 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@Exphy: De voeten van de vrouw zijn verdwenen. Verder lijkt de foto onscherp. Compositie is verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Parle85 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:17:
Jules, misschien was mijn commentaar wat kortaf. Ik had eigenlijk niets meer te zeggen dan dat ik al dacht dat de brandblusser een "zomaar"-object was wat in de foto is meegenomen. Tja, als je setup al lichtelijk bijzonder is, wat moet ik dan nog over je foto zeggen? In de woordenwisseling die over je foto plaatsvindt proef ik dat je zoekt naar feedback op belichting. Als je dat specifiek wilt moet je dat zeggen imo. Ik kan gewoon weinig over je foto zeggen. De belichting is vrij standaard inderdaad, een spotje van achterop had hem iets specialer gemaakt.
(dat je vervolgens vertelt dat je mijn plaat niet begrijpt snap ik ook niet, je hoeft niet per se terug aan te vallen als je een wat minder bericht krijgt over je eigen geplaatste foto)
Belichtingssetup was 2 lampen met softbox van schuin van voren, een lamp links (voor de kijker) haaks op het model, en rechts schuin van achter nog een snoot dacht ik op zijn hoofd gericht. Omdat hij echter behoorlijk korte haren heeft en kalend is, heb ik de laatste lamp behoorlijk zacht gezet. Als je er op let zie je het effect echter wel degelijk.
De 2 lampen van schuin van voren zorgen er wel voor dat het model met weinig schaduw belicht word, het kan er daardoor wat saai ogend uitzien. Note to myself: volgende keer de belichting wat minder symmetrisch opstellen.
En nee, er hoeft niet per se achter elke plaat een verhaal te zitten. Mijn foto is ook gewoon bedoeld als een leuk portret van deze meid. Gewoon lekker niet te geforceerd, een ontspannen shoot gehouden.
Precies, zo is mijn plaat ook ontstaan, maar om dan te zeggen, ik snap je plaat niet?? ;)
Vanuit die optiek ga ik (ingaand op de feedback van exphy) natuurlijk niet wachten totdat er een perfect golfje is gekomen. Daar wordt je foto niet beter op, je model gaat staan wachten totdat jij klaar bent en de spontaniteit gaat dan bijzonder snel verloren. Een ontspannen portretje vind ik veel belangrijker dan dat ene kleine dingetje aan je achtergrond dat misschien net niet klopt.
In dit geval ben ik het met exphy eens. Het is de ervaring van de fotograaf die het model op het juiste moment kan timen in combinatie met bijv de achtergrond. Als fotograaf op evenementen houd ik me met nagenoeg alleen maar compleet onervaren personen wel enorm rekening met de achtergrond. En soms duurt het dan idd wat langer voordat een foto gemaakt word, soms gaat het sneller dan het onderwerp het doorheeft en reageert dan verbaasd. En als het onderwerp er niet goed op staat, of de achtergrond valt me zwaar tegen, dan probeer ik gewoon weer een nieuw moment te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
@Jules: Als ik je verhaal erbij lees denk ik dat het je vooral om de belichting te doen is geweest: De zij- en achterkanten van zijn hoofd missen inderdaad wat licht. Als je het een probleem vindt om zijn kale kop erop te zetten zou ik dat niet met licht maar met de hoek van zijn hoofd of je camerastandpunt (of een muts?) oplossen.

@Agnostic: Ik mis niet zozeer de handen van je model, al kon je ze er net zo goed wel opzetten, maar de hoed neemt wat licht uit zijn gezicht weg. Verder een hele mooie foto, zeker zo in Z/W.

@Parle85: Ik had de dame aan de andere kant van de foto gezet. Ik vindt het contrast tussen het kleurrijke deel en het groengrijze wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
@Exphy: Leuke opname, alleen jammer van de voeten...
@Agnostic: _O_ prachtplaat

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4001/4505074345_e28bf8a2e1.jpg
klik = flickr

[ Voor 20% gewijzigd door Danny op 09-04-2010 18:36 ]

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exphy, mooie compositie en kleuren, jammer dat de voeten net van de plaat vallen.Gezien het ontbreken van de voeten denk dat hij iets beter is als je nog net een klein stukje extra van onderen weg cropt.

Bedankt voor de commentaren. De uitsnede vond ik zelf wel interessant, het ontbreken van de handen geeft wat spanning. Wat meet licht in zijn gezicht had de foto wel verbeterd denk ik.

Rolleicord Vb, Schneider Kreuznach Xenar, Ilford Delta 400 gepushed naar 1600 ISO in Rollei RHS

Afbeeldingslocatie: http://static.zooomr.com/images/8898929_a8ac2b8773.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.zooomr.com/images/8898075_cd669e1871.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Je eerste foto is boeiend, de tweede niet echt (en door de rechte lijnen in beeld is de scheefheid wel wat storend). De eerste heeft nog wat meer dan alleen zwart en wit, de tweede is weinig meer dan monochroom. Dat zijn een beetje m'n gedachten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Danny: Mooi portret, lekker stoer! ;)
@ Agnostic: De eerste foto verteld wat..Ttwee mensen gezellig aan een tafel, goed gebruik gemaakt van het bestaande licht. De tweede foto word voor mij al wat minder interresant omdat deze twee mannen eigenlijk niks doen. Ik neem aan dat ze naar de man helemaal links kijken waarvan ik nog net een arm kan zien..? Misschien had je hem er ook iets meer bij moeten betrekken. En had je toch de foto even recht moeten trekken ;)

Kon het zelf ook niet laten om met het mooie weer naar buiten te gaan. Het resultaat.. :

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4057/4510133567_478f686e5e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2030/4510812800_9378b40baa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

@Mboksem

Mis beetje de spanning of het idee achter de platen :)
De eerste zie ik ook een wittelijn van de nabewerking links...
Verder compositie wel fijn vooral die eerste erg fijn beeld om te zien.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat bij deze foto's om de kleding, dus ik wou de foto's ook rustig laten...

Bedankt voor de reactie, ik ga het meteen even veranderen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:45:
Het gaat bij deze foto's om de kleding, dus ik wou de foto's ook rustig laten...

Bedankt voor de reactie, ik ga het meteen even veranderen! ;)
Opzich kan ik dat wel begrijpen maar mijn tip zou zijn dan wat meer contrast in de kleding te stoppen. En wellicht je beeld wat meer scherpte diepte te geven zodat je focus ook ligt op het deel waar het moet liggen :) Nu word je beetje afgeleid door de omgeving.

Ben benieuwd naar je uiteindelijke nabewerking.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoelde je ongeveer dit? :

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.84/928550001-928600000/928553401-928553500/928553488_5_2ppp.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.161/928550001-928600000/928553901-928554000/928553915_5_6Rgk.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ja dit komt al meer in de buurt zo word je wel richting de kleding getrokken :)
Stukken beter als die andere vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bij die tweede foto wordt zij wel een beetje erg flets vind ik (op mijn monitor tenminste). Zie nog maar weinig verschil in kleur tussen d'r linkerschouder (voor haar dus) en het vestje wat ze aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:32

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mute schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:46:
Bij die tweede foto wordt zij wel een beetje erg flets vind ik (op mijn monitor tenminste). Zie nog maar weinig verschil in kleur tussen d'r linkerschouder (voor haar dus) en het vestje wat ze aan heeft.
Dat valt hier wel mee :). huid is licht, maar gaat gewoon nog netjes en kan zo wel nog vind ik.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kan ook aan m'n monitor liggen, want die is vrij fel/licht (vandaar dat ik het al tussen haakjes erbij zei :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agnostic, je laatste van de vorige pagina is cool :) (die oude man in pak)

Afbeeldingslocatie: http://blog.erikflohr.com/wp-content/uploads/2010/04/20100415_2802crop.jpg

kllllllik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mboksem
Ik vind de huid veeel te veeel verzacht? Verder zijn het goede platen.

@eeerik
Strakke plaat, jammer dat zijn rechteroog( voor ons links) net iets te donker is.

Ik ben er gisteren nog eens op uit getrokken met 2 dames. Dit vind ik persoonlijk de beste uit de reeks

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4030/4527145169_ba638482be.jpg

meer op

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157623749032073/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
@kevinneke:
Prima foto, maar de pose oogt wat overgeforceerd. Model lijkt niet erg relaxed. En je meer lijkt naar rechts toe leeg te lopen (iets scheef). Wel lekkere toning :Y

@eeerik:
wat hierboven al gezegd wordt, jammer van de rechterkant. Een reflectortje had dat fraai op kunnen lossen,

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4068/4527126349_b107233bf4.jpg
1/100s . f/2.8 . ISO 2500 . 24-70mm f2.8G @ 50 mm . D3s
Klik voor groter (en zwartwit versie)

[ Voor 28% gewijzigd door Danny op 17-04-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 11-10 17:39
Danny schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:02:
[afbeelding]
1/100s . f/2.8 . ISO 2500 . 24-70mm f2.8G @ 50 mm . D3s
Klik voor groter (en zwartwit versie)
Wat is dat voor lelijke bewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
De spelen-met-knopjes-bewerking in het kader van project smaken-verschillen en lelijk-is-altijd-subjectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@Danny

1 vraag waarom iso 2500 ? Had je zo weinig licht?
De nabewerking is ook niet mijn ding maar goed dat is kwestie van smaak denk ik dan maar..
Ik had alleen of zijn benen wat meer er opgezet of gewoon helemaal niet. Maar dit is beetje vaag om de 1 of andere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
Blerf schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:42:
@Danny

1 vraag waarom iso 2500 ? Had je zo weinig licht?
De nabewerking is ook niet mijn ding maar goed dat is kwestie van smaak denk ik dan maar..
Ik had alleen of zijn benen wat meer er opgezet of gewoon helemaal niet. Maar dit is beetje vaag om de 1 of andere manier...
Bij ons in huis is het erg donker en ik schiet vooral available light. Lichtinval door het raam, een schemerlamp, kind met zaklamp, dat soort werk. De flitser gebruik ik eigenlijk maar zelden.
Zoals je kunt zien aan de exif kom ik zelf met iso 2500 op f2.8 niet aan een sluitertijd sneller dan 1/100. Met kinderen is ook op 50mm 1/50e niet snel genoeg (1/100e is al krap aan :D). Achteraf had ik misschien ipv de 24-70mm/2.8 de 50mm/1.4 moeten gebruiken, maar had deze net binnen en wilde 'm natuurlijk wel uitproberen :)

De benen hadden er idd niet op gemoeten, of juist wel natuurlijk.
De nabewerking is altijd een kwestie van smaak. Ik vind de nabewerking zelf juist lekker. Qua compositie schort er nog wel e.e.a. aan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 23:48
Danny: ik snap wel wat je met de nabewerking wilt doen zeg maar, maar hij heeft er wel een beetje zombie-look door gekregen, qua huidskleur enzo. Verder grappige foto :) leuker als je het jongetje zelf kent denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 10:16

Zuurstok

Passionately curious

mee eens met G.H :)

Zou graag een andere bewerking willen zien, dus ook niet die z/w versie, maar een mooi bewerkte foto.
De foto heeft namelijk imho wel potentie..

Vergeet trouwens die blauwe zweem beneden niet ook mee te nemen, stoort ontzettend ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 20:52
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:26:
[...] Ik ben er gisteren nog eens op uit getrokken met 2 dames. [...]
Ik neem aan dat dat modellen zijn? Ik vroeg mij af hoe dat gaat, gaan jullie dan naar een modellenbureau, of scouten jullie zelf vrouwen die graag op de foto willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Fishlip schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:34:
[...]

Ik neem aan dat dat modellen zijn? Ik vroeg mij af hoe dat gaat, gaan jullie dan naar een modellenbureau, of scouten jullie zelf vrouwen die graag op de foto willen?
- Vriendenkring
- Hyves (of sociale media in het algemeen)
- Google (vrouwen komen bij jou terecht als je een goede portfolio hebt)
- Via via (andere fotografen/modellen)

Maar echte shoots worden gewoon gecast en gaan de modellen via een modellenbureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Laatst online: 29-09 20:52
Thx GH, maar van jou wist ik het wel een beetje ;) Ik vroeg me eigenlijk meer af of er hier veel mensen zijn die modellen huren voor eigen werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Fishlip schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:51:
Thx GH, maar van jou wist ik het wel een beetje ;) Ik vroeg me eigenlijk meer af of er hier veel mensen zijn die modellen huren voor eigen werk..
Denk het niet.... ik gok dat iedereen gewoon via via "modellen" regelt. Vrouwen vinden het leuk om mooi op de foto te staan en als een "fotograaf" ze vraagt dan streelt dat hun ego. Zo moeilijk is het dus niet om (leuke) vrouwen te fotograferen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
Mits je enige sociale skills hebt natuurlijk, en niet te oud bent (zonder portfolio). Verdere opties voor het scouten van modellen zijn modelmayhem.com of dutchheaven.nl. Vaak zijn deze modellen wat ervarener dan de dames/heren die je zelf aanspreekt.
Ik heb ook nog niet eerder een van mijn modellen betaald met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parle85 schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:50:
...En dat.....klinkt vies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Parle85 schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:50:
Mits je enige sociale skills hebt natuurlijk, en niet te oud bent (zonder portfolio). Verdere opties voor het scouten van modellen zijn modelmayhem.com of dutchheaven.nl. Vaak zijn deze modellen wat ervarener dan de dames/heren die je zelf aanspreekt.
Dankje, dat was mijn nachtrust de komende week....

Maar inderdaad, de sociale netwerksites zijn een bron van potentiele modellen.
Via via is ook altijd een goeie, vooral een vriend(in) van een al geschoten model weet je snel te vinden.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
Nog nooit van TFP gehoord zeker :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 15:42
Ik kan me wel vinden in de nabewerking van Danny, alleen vind ik die blauwe gloed wel storend linksonder.

Ik heb zelf pas een DSLR gekocht en ben een beetje aan het oefenen met foto's maken. Zondag wat foto's geschoten met mooi weer, misschien nog te vroeg om iets te plaatsen, maar van kritiek leer je altijd denk ik maar.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4026/4535605892_85065b2c4b.jpg

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Waar zijn de foto's van na de make-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Een leuke en net belichte behind the scenes foto maar waar zijn de foto's van de shoot zelf inderdaad?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Die was er niet :D Die komt volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:26:

Ik ben er gisteren nog eens op uit getrokken met 2 dames. Dit vind ik persoonlijk de beste uit de reeks

[afbeelding]

meer op

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157623749032073/
hmm ligt aan mijn monitor of is ze best ... rood ... haar huid enzo ...

had de andere pics ook gekeken ... jammer dat je geen reflector of een lichte flits erbij had gedaan.
vind deze zooo bruut ...

[ Voor 17% gewijzigd door thalyric op 21-04-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Omdat ik zit heb om GoT vol te spammen op deze zaterdagavond :

Afbeeldingslocatie: http://www.gerardhenninger.nl/blaat/20100418_kristel_0167.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 24-04-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

hihi, omdat iedereen je waarschijnlijk van dit soort smylies gaat sturen; _/-\o_
ga ik juist proberen kritiek te geven :D

Het rechterhand van je model valt qua toning buiten het algemeen beeld.
het stoort me best wel..
of was dit nou juist je bedoeling ? Kan me niet voorstellen ?
In haar hele lichaam + gezicht zitten voornamelijk mooie highlights en dergelijke, maar op die hand kan ik alleen maar schaduwen ontdekken.
+ kleurtoning.

ik denk dat dat het is :)

edit: ik lees net m'n bericht door, en het komt echt stom over wat ik probeer te zeggen. Ik kan het ook niet goed uitleggen/kom niet uit m'n woorden. Maar der hand is donkerder dan dat de rest van de plaat is, en dat stoort me. laten we het daar op houden :P

offtopic:
reageer eens op je dm's op twitter man ! en alsnog nice pic, en een andere met een niet nader te noemen naam was ook super nice ! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Zuurstok op 25-04-2010 00:14 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 18:48
@Gerardhenninger

Houding, blik, compositie, model en zelfs nabewerking: ik vind het allemaal mooi. Maar toch blijf ik het gevoel houden dat ik ergens scherpte mis. Met name in haar gezicht, maar bijvoorbeeld niet in een gedeelte van haar haar en op de BH. Of ligt dat aan mijn eigen (mannelijke) focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

ikbensam schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:26:
@Gerardhenninger

Houding, blik, compositie, model en zelfs nabewerking: ik vind het allemaal mooi. Maar toch blijf ik het gevoel houden dat ik ergens scherpte mis. Met name in haar gezicht, maar bijvoorbeeld niet in een gedeelte van haar haar en op de BH. Of ligt dat aan mijn eigen (mannelijke) focus?
Ligt aan de stijl die hij er soms overheen gooit, doet ie wel vaker ;)
Dat is gewoon GH stijl, want die foto is écht wel scherp :P

Het is niet zo zeer scherpte, maar een beetje dofheid wat eroverheen gegooid is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 18:48
BobF. schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:28:
[...]

Ligt aan de stijl die hij er soms overheen gooit, doet ie wel vaker ;)
Dat is gewoon GH stijl, want die foto is écht wel scherp :P

Het is niet zo zeer scherpte, maar een beetje dofheid wat eroverheen gegooid is :)
Okee, ik neem het van je aan! En het zal vast ook verschil maken als de foto in groter formaat te bezichtigen was. Wat scherpte en focus betreft, blijft het nu een beetje gokken.

Maar goed, valt dat minpuntje dus af en blijft over: mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:10

Fiber

Beaches are for storming.

Haar linkerhand ook helemaal op de foto + wat rode nagellak.... Dan kan ze zo in de Vogue.... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
GerardHenninger schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:21:

Kicken Gerard! Doet me een beetje aan burlesque denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

die pinda does it again ;-) ... nice heur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Flets, te veel licht, de huid glimt, ik vind het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik mis voornamelijk contrast om de foto te laten knallen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BobF. schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:12:
hihi, omdat iedereen je waarschijnlijk van dit soort smylies gaat sturen; _/-\o_
ga ik juist proberen kritiek te geven :D

Het rechterhand van je model valt qua toning buiten het algemeen beeld.
het stoort me best wel..
of was dit nou juist je bedoeling ? Kan me niet voorstellen ?
In haar hele lichaam + gezicht zitten voornamelijk mooie highlights en dergelijke, maar op die hand kan ik alleen maar schaduwen ontdekken.
+ kleurtoning.
Thanks!

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik had gewoon:
- de visagist ook d'r buik + handen moeten laten doen
- een reflectiescherm moeten gebruiken voor d'r buik en bovenbenen

Onder d'r buik is ze niet zo goed belicht als daarboven en dat zorgt voor het verschiil.
Highlights op d'r handen is wat lastiger want ze blokkeert met d'r lichaam m'n rimlights :)
ikbensam schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:26:
@Gerardhenninger

Heb net even gekeken, ook in DPP, en het focuspunt ligt echt op haar ogen. Is de bewerking die voor de twijfel zorgt denk ik. Hier een crop van het gezicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerardhenninger.nl/blaat/20100418_kristel_0167_crop.jpg
sOid schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:21:
[...]

Kicken Gerard! Doet me een beetje aan burlesque denken :)
Thanks. Er zat (zoals vaak bij mij) geen gedachtengang achter. Leuk dat je het ergens mee associeert.
bouwfraude schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:53:
[...]

Flets, te veel licht, de huid glimt, ik vind het niks.
Valt mee, klopt, komt door het licht, helaas.
RZor schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:29:
Ik mis voornamelijk contrast om de foto te laten knallen.
Contrast toevoegen vind ik een te simpel truukje op iets te laten knallen. Was hier ook niet de bedoeling en daarnaast ben ik niet meer zo van het contrast.
Deze foto leent zich overigens ook niet goed voor het toevoegen van contrast want dan wordt de onderkant van de foto te donker en knalt de lingerie teveel uit de foto (lees: wit). Overigens is het verschil qua contrast tussen het origineel en de bewerking niet zo heel groot. De kleurbewerking en de belichting zorgen voor het "vlakke" in deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gisteren met een vriend in Delft rondgelopen, was erg zonnige dag en dat heeft voor wat foto's gezorgd die ik best geslaagd vond. Eén daarvan vond ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4003/4551099215_4ebde79c0c.jpg
Klik voor groter/beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GH: als ik ook nog even mag mierenneuken: door haar houding komt haar ribbenkast te duidelijk naar voren. Ik had het bij een dergelijke "plastische" foto mooier gevonden als je dat niet had gezien (en nee, ze had van mij niet dikker gehoeven). Overigens hulde voor de oorbellen ;)

@Mute: zo even lekker tegenover die plaat van GH met weinig contrast een plaat waar het contrast finaal van je scherm afspat! Ik denk zelfs (zeg ik vanachter een ongekalibreerde monitor) dat je zwart nog wel iets steviger aangezet kan worden. Het mag best een klein beetje dichtlopen. Overigens, vind ik naast het contrast en heerlijke kleuren de rest van de foto niet zo boeiend, maar ik denk dat dat ook niet je bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:17

YellowCube

Wait...what?

prettig. Enige wat ik iets minder vind is de schijnbare waas over de foto.
Buiten dat een fijne GH stijl.
Mute schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:43:
Gisteren met een vriend in Delft rondgelopen, was erg zonnige dag en dat heeft voor wat foto's gezorgd die ik best geslaagd vond. Eén daarvan vond ik deze:

[afbeelding]
Klik voor groter/beter
goed hoor. Puike belichting (ogen netjes belicht) en fijne heldere kleuren. Enige puntje wat ik heb (maar wat ik zelf ook niet zomaar zou hebben gezien), is dat de persoon iets meer los mag staan van de achtergrond. Iets meer dof (mits mogelijk, want ik kan de exif info zo niet zien) had mij wel kunnen bekoren dus. Denk dat de achtergrond zich er prima voor leent.
maar, om het toch nog even duidelijk te maken, het "goed hoor" gevoel overheerst.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik vind t een net portret, deze knalt inderdaad gewoon lekker, vind ik persoonlijk lekkerder om naar te kijken. Iets meer achtergrondonscherpte zou em wel goed doen inderdaad.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, vandaag in Madrid deze mannetjes langs zien lopen. Gelukkig mijn camera in de aanslag, dus door de knieën en klik:
Madrid 2010

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 26-04-2010 16:30 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:13:
Ok, vandaag in Madrid deze mannetjes langs zien lopen. Gelukkig mijn camera in de aanslag, dus door de knieën en klik:
[afbeelding]
Leuke kereltjes, inderdaad een foto waard! Jammer van de bewegins onscherpte!

Ik heb gisteren foto's gemaakt voor een vriendin voor mij voor haar examen opdracht. Ze wou hiermee de oma onderbroek weer in een nieuw en hip jasje steken.
Dit is was voor mij de eerste keer dat ik lingerie ging fotograferen. Dus alle tips zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3434/4553956927_7c3ed40411.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Heel mooi, maar let op de spiegeling van het been van de vrouw en waar deze bij de man vandaan lijkt te komen :)

Tja, soms is het moment zo snel dat je niet even de perfecte compositie vast kan houden en moet je wat bewegingsonscherpte voor lief nemen helaas.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Lol, ik neem aan dat er een krukje in bad stond? Anders is er wel behoorlijk wat aantrekkingskracht tussen de modellen ;) Leuke concept i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de foto gemaakt ter promo van die onderbroek? Begrijp ik dat goed? In dat geval zie ik namelijk te weinig onderbroek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
c70070540 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:41:
Heel mooi, maar let op de spiegeling van het been van de vrouw en waar deze bij de man vandaan lijkt te komen :)
Die man staat achter een glazen raam hoor, het is geen weerspiegeling ;)
Joor schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:57:
Lol, ik neem aan dat er een krukje in bad stond? Anders is er wel behoorlijk wat aantrekkingskracht tussen de modellen ;) Leuke concept i.i.g.
Huh, wat bedoel jij nou weer? :+ Zit jij nooit op de rand van een bad? :P

Ik vind het een hele coole foto, beetje freaky met die vent achter het glas, maar wel cool :P Alleen de schaduw van de kraan op d'r foto is klein beetje zonde, maar da's mierenneuken. En het blijft een sexy oma-onderbroek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Mute schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:00:
[...]
Die man staat achter een glazen raam hoor, het is geen weerspiegeling ;)
Eh... Ja inderdaad, maar het been is een weerspiegeling en lijkt bij de man uit het kruis te komen... En als je niet goed doorhebt wat het is, dan kan je wel eens wat anders denken.
[...]
Huh, wat bedoel jij nou weer? :+ Zit jij nooit op de rand van een bad? :P
Die opmerking snapte ik ook niet helemaal nee.

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 26-04-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Heeft iemand enig idee hoe ik deze weerspiegeling had kunnen voor komen?

Ik had er nog wat gemaakt, :

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3089/4553828111_1c465e036c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3088/4554033765_b494f94bb4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:11
Dat reflectie scherm met groot oog is best eng! xD
Verder is de pose bij de 2e foto erg onnatuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3074/4554125713_933fee5c06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:14:
Bedankt! Heeft iemand enig idee hoe ik deze weerspiegeling had kunnen voor komen?
Met een pola.

Nogmaals: was het een foto opdracht of was het een ontwerpopdracht voor lingerie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een soort van reclame campagne voor de oma onderbroek. Er worden posters van gemaakt en er is nog een reclame filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/xo0aad.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:50:

@Mute: zo even lekker tegenover die plaat van GH met weinig contrast een plaat waar het contrast finaal van je scherm afspat! Ik denk zelfs (zeg ik vanachter een ongekalibreerde monitor) dat je zwart nog wel iets steviger aangezet kan worden. Het mag best een klein beetje dichtlopen. Overigens, vind ik naast het contrast en heerlijke kleuren de rest van de foto niet zo boeiend, maar ik denk dat dat ook niet je bedoeling was.
Het zwart begon al een beetje dicht te lopen, dus ik wou het niet nog erger maken :P Ik vind 't zelf wel een prettig portret en door de kleuren/vormpjes op de achtergrond gebeurt er al genoeg om interessant te zijn, toch? :) Maar het is geen foto waar je heel lang naar blijft kijken nee, het is maar 'vette kleurtjes!' en weer weg :+
YellowCube schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:54:
[...]

goed hoor. Puike belichting (ogen netjes belicht) en fijne heldere kleuren. Enige puntje wat ik heb (maar wat ik zelf ook niet zomaar zou hebben gezien), is dat de persoon iets meer los mag staan van de achtergrond. Iets meer dof (mits mogelijk, want ik kan de exif info zo niet zien) had mij wel kunnen bekoren dus. Denk dat de achtergrond zich er prima voor leent.
maar, om het toch nog even duidelijk te maken, het "goed hoor" gevoel overheerst.
Dit was geschoten op f/2.8 (met een 50mm f/1.4), hij had misschien nog ietsje naar voren gekund, maar ik vind 'm zo wel geslaagd eigenlijk. Je ziet wel dat 'ie ervan loskomt, maar tegelijkertijd maakt 'ie ook weer 'deel' uit van de achtergrond, zeg maar :P
[afbeelding]
Leuke foto op zich, maar aangezien de zon volop schijnt had je misschien ook een (ander) moment kunnen pakken waarbij geen beweging te zien was.

Had ook nog een andere foto die ik geslaagd vond, zon op z'n achterhoofd en van voren geflitst met flitser in m'n hand gaf dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4046/4551158973_aa9ca75f0d.jpg
Klik voor groter

Achtergrond is net wat te druk (vooral op de grote versie), maar nu komt 'ie in ieder geval wel goed los van de achtergrond :+ En hij loenst een beetje, maar daar kan 'ie ook niet zoveel aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MBoksem: De 1e is echt nice, qua belichting en pose. De 2de is zwaar minder, niet echt mooie belichting en niet natuurlijk.
@Xfix: Opzicht wel leuk maar had net iets anders gekund denk ik.
@Mute: Hele nette belichting, net iets te veel glans op zn voorhoofd alleen.

Mijn 2de post in dit topic volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.201/938150001-938200000/938175301-938175400/938175364_5_yQ-G.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Heerlijke plaat man, goeie toning! Welke lens is deze gemaakt?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
c70070540 schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:02:
[...]

Eh... Ja inderdaad, maar het been is een weerspiegeling en lijkt bij de man uit het kruis te komen... En als je niet goed doorhebt wat het is, dan kan je wel eens wat anders denken.

[...]

Die opmerking snapte ik ook niet helemaal nee.
Kennelijk vertekent het voor mij een beetje. Meende ook wat shopwerk waar te nemen onder haar dijbeen,,, Kennelijk is er ruimte zat tussen raam en badrand om op te balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:18:

Het zwart begon al een beetje dicht te lopen, dus ik wou het niet nog erger maken :P
Ik neem aan dat dat bij de armen/rugzak was? Dan zou ik me er nog niet heel erg druk om maken en hem gewoon nog iets verder dicht laten lopen. Wordt ie nog pittiger van. Overdreven is de way to go hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:37:
[...]

Ik heb gisteren foto's gemaakt voor een vriendin voor mij voor haar examen opdracht. Ze wou hiermee de oma onderbroek weer in een nieuw en hip jasje steken.
Dit is was voor mij de eerste keer dat ik lingerie ging fotograferen. Dus alle tips zijn welkom!

[afbeelding]
nice foto ... vind alleen de tekst naast haar (op de wand) zo irritant ... ik zou die wegshoppen .. meer rust

en inderdaad ... je ziet niet zo 1 2 3 dat het om de oma onderbroek gaat. maar dat is een ander verhaal

[ Voor 8% gewijzigd door thalyric op 27-04-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Had even een quick shoot met wat vrienden

#1 "The band"

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2729/4541424954_d90007d6b9.jpg

Een vriendin van mij bediende mijn camera. Dacht 2 flitsers (580EXII en 430EX)

#2 selfportrait

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2720/4535689574_594c0757e8.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door thalyric op 27-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:11
@thalyric: ze zijn wel erg schuin en daarnaast vind ik bij #2 de schaduwen wat raar overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

ja dat schuine ... hmm tja ik stond niet achter mijn camera ... en mevrouw die de shots nam vind schuine foto's leuk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:32

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik vind het storend schuin, ik draai met mijn hoofd om het te corrigeren.
Beide foto's zijn verder wel ok, maar wordt er niet heel enthousiast van verder.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 08-10 20:50
[afbeelding]
Mooie pic! Een tip die kan bedeken is, als je naar 'links' lopen ze wat meer naar rechts in je foto zetten. Zo 'lopen' ze echt ergens heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 12:05
@Gutteguttegut Erg mooie plaat! Het licht en de kleuren zijn erg fijn :) Ik ben ook benieuwd naar de lens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind de kleuren eerlijk gezegd echt verschrikkelijk op die plaat van Guttegut :X Het is net alsof ie bruin geschminkt is. Wat waarschijnlijk door het licht komt, maar ik vind het geen fijne plaat, klopt niet veel van qua kleur als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 22:41

Milo.

klik

Ik zou zeggen de plastic fantastic? De kleuren vind ik wel oké, redelijk natuurgetrouw in de namiddagzon, althans daar lijkt het op.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Mooie plaat, kereltje lijkt me bekend van een of andere reclame!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
@thalyric: Welk een vervreemdende moderne Stonehenge-locatie?
joosthaarman schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:13:
[...]
Mooie plaat, kereltje lijkt me bekend van een of andere reclame!?
Beetje het zigeunerjongetje-met-traan, maar dan zonder traan, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor mij ligt het er net iets te dik bovenop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 22:41

Milo.

klik

Toff schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:15:
Beetje het zigeunerjongetje-met-traan, maar dan zonder traan, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor mij ligt het er net iets te dik bovenop inderdaad.
Haha nu je het zegt, inderdaad ja! Die 'schilderijen'.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

De foto is gemaakt met de Tamron 17-50.
De jongen is 7 jaar oud en zn moeder is een half bloed (moeder uit nederland - vader uit indonesië).
De foto is in de middag gemaakt en op 7 maart staat de zon dan al aardig laag.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer even wat portretten gemaakt in de thuis-studio en buiten.
Mijn leraar fotografie heeft ze al beoordeeld maar ben benieuwd naar ander kritiek.

Voor de mensen die willen zien hoe mijn studio er uit ziet:
http://www.youtube.com/watch?v=gx2ITO-5tEI

foto 1
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/928462251_6_huqz.jpeg

foto 2
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/910670458_6_pdhi.jpeg

foto 3
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/899327411_6_vs6t.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik vind foto 2 erg leuk, alleen vind ik het jammer dat haar arm erg licht is. Misschien dat je dit nog iets aan kan passen. Foto 1 en 3 zijn leuk, maar boeien me niet zo.

Pagina: 1 ... 35 ... 65 Laatste