Ik ben er ook weer. Ik heb m'n radiotriggers dus ik ben gaan spelen. Geen E-TTL of wat dan ook, dus het is nog een beetje trial&error (450D doet geen TTL met niet-slimme flitsers geloof ik)
Om eerlijk te zijn heeft m'n vriendin deze foto gemaakt, maar de foto's die ik heb gemaakt hebben familieleden herkenbaar in beeld dus die post ik hier niet. Onbewerkt uit de camera, hoewel ik merk dat hij op mijn ene monitor een beetje te donker in het gezicht lijkt. Ik merk iig dat ik met flitser een veel hoger percentage scherpe+leuke foto's heb. De flitser heeft hier vanaf rechts ingeflitst.
Nog wat commentaar: @qadn en ThunderNet op vorige pagina: Overbelichte achtergrond kan heel mooi zijn, maar dan moet het onderwerp er niet door verpest worden (hoewel verpest wel een beetje overdreven is bij deze foto's). Bij ThunderNet vind ik foto #3 boven op het hoofd het licht lelijk overlopen in het haar, en bij qadn zijn de ogen niet scherp (sowieso is een gezicht dat net niet parallel loopt aan het scherptevlak met een dunne DoF bijna nooit mooi, heb zelf veel brakke foto's daardoor).
@tsunami: grijsbewerking vind ik niet mooi, ik houd meer van spetterende kleuren in dit soort foto's. Het is geen oma, het is een lief kind! En inderdaad die uienringen in de bokeh, das jammer maar ik neem aan dat dat een beperking is van het objectief dat je al wideopen gebruikte (maw een 18-nogwat die op f/3.5 begint oid).
Xfix: heel mooie voorgrond-bokeh (de neus). Kan niet zo snel bedenken wat hier nou definitely een verbetering aan kan zijn... Zwart en wit zijn grote vlakken, maar dat hoort bij de bewerking dus wellicht verliest de foto iets van zijn kracht als je het contrast aanpast. Het oog is onzichtbaar, maar een oog leidt juist af van het eigenlijke onderwerp, dus dat is ook wel goed...
eeerik: fotografisch vast helemaal in orde, maar is het enkel een foto om de foto? Ik mis iets spannends... Anyway, ik doe het je verder niet na
amdboy: geweldig. Houden zo. Volgende keer dat haar er nog even helemaal op, maar verder mag hij nu aan de muur gehangen worden
Jeroenz18: het is hem net niet he? Fotografisch net niet (donkertjes, uitsnede is het hem net niet, kleuren zijn het net niet), de verwondingen zijn net niet realistisch genoeg, omgeving is eigenlijk brak (wie gaat zichzelf doodsteken op beschermfolie?). Ik zeg: laminaat/parketvloer, aardbeiensaus ook in de mond gieten en haar laten uitspugen, een echte wond erbij photoshoppen en haar echt dood laten zijn. Daarnaast zul je echt wat verhaal moeten toevoegen om het subliem te maken: suicide note, sterke drank, trieste achtergrond, zoiets.
ledmouse: nofi, maar het doet mij een beetje simpel/popie aan, met die vignetting en *overduidelijk* geforceerd lachende/naar een imaginary friend kijkende modellen. De modellen staan in ultieme priegelige vrouwenkleding in de vieze natuur, met een flitsparaplu.... Het is echt té gemaakt. Nogmaals, ik probeer constructief te zijn, niet te flamen.