[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

@nomad

Ik zou toch wel hem in het midden zetten maar das denk ik toch meer een smaak kwestie. Verder vind ik het wel een mooie plaat.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
beetje jammer bedoel ik mee dat tang verlichting in mijn ogen lelijk is, niet lullig bedoeld, maar beetje beginners fout. Een natuurlijkere verlichting, met diepe schaduwen waarbij het licht over komt alsof 't niet geflitst is vind ik mooier.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:19:
beetje jammer bedoel ik mee dat tang verlichting in mijn ogen lelijk is, niet lullig bedoeld, maar beetje beginners fout. Een natuurlijkere verlichting, met diepe schaduwen waarbij het licht over komt alsof 't niet geflitst is vind ik mooier.
imho: ´beginners fout´ is nogal in strijd met ´in mijn ogen lelijk´ en ´vind ik mooier´

over de foto dan. in dit geval vind ik het goed bij het portret passen. Heb je deze in Groningen van de straat getrokken nomad?

oh en simon, ging jij nou met de transsib binnenkort?
ik zit atm in xiamen, china, en ga over twee maanden met de trein van hier naar moskou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
beginnersfout heeft meer te maken met dat ik van verschillende academiestudenten heb gehoord dat tangverlichting keihard werd afgestrafd.

Als alles goed gaat vertrek ik vanaf 4 juli naar moscow ja.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

beginnersfout heeft meer te maken met dat ik van verschillende academiestudenten heb gehoord dat tangverlichting keihard werd afgestrafd.
Ligt er helemaal aan waarvoor het gebruikt wordt.

Als je iemand mooi, elegant en vriendelijk wil neerzetten is het natuurlijk vrij fout.
Wil je daarentegen iemand hard en onvriendelijk neerzetten, dan is het een vrij goede belichting.

Heb op de academie vaak een voorbeeld gekregen van een bekende fotograaf die het erg goed gebruikte. Hij wilde Duitse/Russische directeuren (van een wapenfabriek oid?) als 'duivels' op de foto zetten en dat deed hij met een tangverlichting. De geportretteerde zelf dachten uiteraard dat ze er netjes op kwamen te staan ;)

Uiteraard kan ik nu niet op de naam van de fotograaf komen :z Maar absoluut stellen dat tangverlichting altijd maar fout is, is vrij overdreven.

In dit geval vind ik het trouwens best kunnen, al had ik de lichtbronnen een fractie verder naar voren toe gezet. Hij lijkt nu scheel te kijken omdat zijn pupillen vanuit het midden door lijken te lopen tot zijn ooghoek :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 19-04-2009 10:58 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Niet slecht wat hier voorbijkomt! Goed, ik post ook eens iets ...

(klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3414/3437822749_9cd80d5a70.jpg

Achtergrond : we wilden een iets origineler portret dan een standaard 'lach-eens-mooi-foto'. Zetel de tuin in, en dit kwam er onder andere uit. Er zijn er nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik weet niet helemaal of het binnen de richtlijnen van dit topic valt, maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.frietbakje.nl/DSC_0050_sm.jpg

Ik ben gisteren een keer het park ingegaan met een oude lens die ik nog had: Sigma 70-210 1:2.8.

Deze foto was mijn eerste poging, voor dat ik het tweede shot kon maken was de knul alweer verdwenen. Een oude lens goed instellen kost wat meer tijd :|

Nikon D50 - F/3 - 1/350e - 210mm (full-frame op een niet full-frame camera)

[ Voor 0% gewijzigd door Twan V op 19-04-2009 11:13 . Reden: Plaatje fixen ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Twan V schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:12:
Ik weet niet helemaal of het binnen de richtlijnen van dit topic valt, maar:
[afbeelding]

Ik ben gisteren een keer het park ingegaan met een oude lens die ik nog had: Sigma 70-210 1:2.8.

Deze foto was mijn eerste poging, voor dat ik het tweede shot kon maken was de knul alweer verdwenen. Een oude lens goed instellen kost wat meer tijd :|

Nikon D50 - F/3 - 1/350e - 210mm (full-frame op een niet full-frame camera)
Deze is gewoon te onscherp helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dieter schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:00:
Niet slecht wat hier voorbijkomt! Goed, ik post ook eens iets ...

(klik voor groter)

[afbeelding]

Achtergrond : we wilden een iets origineler portret dan een standaard 'lach-eens-mooi-foto'. Zetel de tuin in, en dit kwam er onder andere uit. Er zijn er nog :)
Ik vind deze beter eigenlijk: http://www.flickr.com/pho...ephotographer/3438635946/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:33

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Blerf schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:13:
@nomad

Ik zou toch wel hem in het midden zetten maar das denk ik toch meer een smaak kwestie. Verder vind ik het wel een mooie plaat.
Het valt me niet op, maar ik zal de uiteindelijke versie netjes in het midden plaatsen :), thanks.
NeOTheMaTriXM schreef op zondag 19 april 2009 @ 01:31:
[...]

Ogen in het midden zijn te donker, wil wel nog een beetje oogwit zien aan de "neus-kanten". Komt anders een beetje allien achtig over :P

Voor de rest een lekkere foto :)
De ogen ga ik inderdaad nog wat oplichten, zodat daar meer definitie in zit. Op mijn scherm zie ik nog wel de ogen trouwens hoor, ook oogwit bij de neus, maar het is te weinig inderdaad.
simon schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:19:
Beetje makkelijk Simon. Zoals aangegeven is het maar net wat je wilt als fotograaf en dit was voor mij zeker geen truucje, maar een heel bewuste belichting die ik, itt tot jou blijkbaar, wel gepast vind bij deze man.
Dat het niet natuurlijk is qua licht, daar ben ik me echt wel van bewust, maar dat was mijn doel ook niet.
En dit gaat trouwens niet afgestraft worden op de foac, want één van de opdrachten waar ik deze voor gebruik, mòet met tangverlichting gemaakt zijn.
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:38:
[...]

imho: ´beginners fout´ is nogal in strijd met ´in mijn ogen lelijk´ en ´vind ik mooier´

over de foto dan. in dit geval vind ik het goed bij het portret passen. Heb je deze in Groningen van de straat getrokken nomad?
Thanks :), ja ik heb dit in groningen gedaan en van de vismarkt mensen van straat getrokken en gevraagd of ik een paar minuten van hen tijd mag lenen. Sluit me bij je aan met je opmerking naar Simon.
Gizz schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:56:
[...]

Ligt er helemaal aan waarvoor het gebruikt wordt.

Als je iemand mooi, elegant en vriendelijk wil neerzetten is het natuurlijk vrij fout.
Wil je daarentegen iemand hard en onvriendelijk neerzetten, dan is het een vrij goede belichting.

Heb op de academie vaak een voorbeeld gekregen van een bekende fotograaf die het erg goed gebruikte. Hij wilde Duitse/Russische directeuren (van een wapenfabriek oid?) als 'duivels' op de foto zetten en dat deed hij met een tangverlichting. De geportretteerde zelf dachten uiteraard dat ze er netjes op kwamen te staan ;)

Uiteraard kan ik nu niet op de naam van de fotograaf komen :z Maar absoluut stellen dat tangverlichting altijd maar fout is, is vrij overdreven.

In dit geval vind ik het trouwens best kunnen, al had ik de lichtbronnen een fractie verder naar voren toe gezet. Hij lijkt nu scheel te kijken omdat zijn pupillen vanuit het midden door lijken te lopen tot zijn ooghoek :P
Dank je wel :)
Ik heb de hoek gevarieerd en ik moet de definitieve foto nog kiezen die ik wil gebruiken. Grote kans dat ik inderdaad 1 pak waar het licht net iets meer van voren komt.

Ik ga voor de uiteindelijke versie in ieder geval de ogen duidelijker zichtbaar presenteren. Of ik daarvoor deze foto aanpas of een andere foto pak, moet ik nog even bekijken.

Iedereen bedankt voor het commentaar in ieder geval, heeft me goed geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 19-04-2009 11:43 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@ Nomad,
Heb je eigenlijk veel negatieve reacties gekregen toen je het vroeg op straat? :p

[ Voor 118% gewijzigd door een moderator op 19-04-2009 11:45 . Reden: sorry, wilde je quote, maar ik editte je post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb 9 mensen gefotografeerd gister, totaal 11 mensen gevraagd.
Kortom, 2 zeiden nee. 1 Daarvan wou wel, maar zijn vriendin moest haasten en hij moest mee, hij vond het jammer dat hij niet op de foto kwam.
Kortom, eigenlijk maar 1 persoon gehad die zei: liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Da's een behoorlijk hoog percentage. Had ik niet verwacht.

Lol @ bovenstaande 'edit' :D

[ Voor 29% gewijzigd door sOid op 19-04-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Wijnands schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:32:
@-DG-: Mooi... ik zie alleen niet hoe je dit gedaan hebt. Een van de meer creative zwart/wit shots die ik de laatste tijd heb gezien.
Dankje. :) Zie hier beneden.
Wolfensteijn schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:37:
kromme:
-DG-:
Wel erg veel ruimte boven het dansend stelletje. Erg mooie (zachte) omzetting naar zwart/wit, en je hebt een duidelijk gevoel vast weten te leggen en over weten te dragen naar de kijkers. Het onscherpe (net niet echte bokeh volgens mij) deel is wel erg cirkelvormig, en komt op mij wat overduidelijk photoshoperig over. Ik persoonlijk vind het jammer als een foto het van dit soort bewerkingen moet hebben, wat volgens mij met deze niet eens echt nodig is.
Het onscherpe is toch echt 100% bokeh. ;)
In dit geval had ik ervoor gekozen om het dynamische van het dansen meer eruit te laten springen op die manier, zonder dat het onherkenbaar wordt.
Is overigens met een lensbaby. Hoewel je dat ding niet vaak mooi kunt gebruiken was deze plaat zonder dat denk ik een stuk minder.

Mijn oma van 94.
[afbeelding]
Ik vind hem wel een beetje aan de donkere kant. Verder straalt het wel een typische wat eenzamere bejaarde uit. Misschien je oma wat meer uitlichten?
Danku. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Gruwelijk mooi, geweldig hoe je tegelijkertijd een stille pose en beweging vastlegt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
Hier een portret van mijn kant gemaakt met 400D 10-22 430EX via off shoe cable als invul en zon als hairlight:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3654/3455970890_ab2ed8b63e.jpg

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf gedaan SparkOne.. Daar hou ik wel van.
Alhoewel het een beetje overbelicht is bij haar linker pols vind ik het nog net niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
@ SparkOne: Haar rechterhand is wel erg fors uitgevallen. De lucht is linksboven blauw, maar rechts uitgebeten wit, met nogal wat overstraling in de blaadjes en op haar linker pols. Waarschijnlijk heb je iets teveel omgevingslicht meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het blijft moeilijk om een mooie compositie te maken van een druk spelen/rennend kind.
Maar als ze dan even afgeleid wordt door iets in het gras....
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/IMG_1406_edit_600.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Gutteguttegut schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 01:27:
Het blijft moeilijk om een mooie compositie te maken van een druk spelen/rennend kind.
Maar als ze dan even afgeleid wordt door iets in het gras....
dan zet je 'r pal in 't midden?
patience....

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:10:
[...]

dan zet je 'r pal in 't midden?
patience....
Ik zou m croppen boven d'r haarlokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:06
Ik waag er ook maar eentje.
Mijn nichtje op haar geboortedag.

Afbeeldingslocatie: http://www.tmastert.nl/images/DSC_2461_3_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@ SparkOne: De vertekening valt aardig mee voor deze lens. Compositie is wel tof, alleen zit er weinig diepte in de foto. Door de pose met dit mobieltje oogt de foto als een 'snapshot'. Ook lijkt het alsof ze met haar gedachten niet bij het zogenaamde telefoongesprek is, door de blik in haar ogen.

@ Guttegut: leuke foto, helemaal in dr element. Ik vind het jammer dat je niet zoveel van haar gezicht ziet. Ook vraag ik me af waarom je hem in portretstand hebt genomen.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
Parle85 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:25:
@ SparkOne: De vertekening valt aardig mee voor deze lens. Compositie is wel tof, alleen zit er weinig diepte in de foto. Door de pose met dit mobieltje oogt de foto als een 'snapshot'. Ook lijkt het alsof ze met haar gedachten niet bij het zogenaamde telefoongesprek is, door de blik in haar ogen.

@ Guttegut: leuke foto, helemaal in dr element. Ik vind het jammer dat je niet zoveel van haar gezicht ziet. Ook vraag ik me af waarom je hem in portretstand hebt genomen.
Vetekening komt doordat ik hem te schuin heb gehouden zeg maar van onderaf gezien dan, het is geen mobieltje maar gewone huis-telefoon, ze kon der aandacht inderdaad niet bij het telefoon gesprek houden vond ik zelf wel grappig. Diepte klopt, komt ook door het standpunt en de bomen op de achtergrond staan vrij dichtbij. Ik werk er aan. Bedankt voor de tip!
@ Toff: Lucht is gewoon zo heb na het bewerken de orginele kleur van de lucht weer terug gehaald, heb geprobeerd een gadient layer toe te voegen maar vond ik zelf niet mooi.Overbelichting komt door teveel shadow hightlight gebruik donkerder vond ik hem zo dof worden. Bedankt voor de tip! Zal ik zeker meenemen!

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:32

J2S

Ach, kinderen zijn ook wel op de foto te zetten als ze aan het rennen zijn. Het is wel handig als ze dan in je buurt blijven natuurlijk, en deze kleine heeft het duidelijk op mij gemunt:

http://www.imgdumper.nl/u...9f08a878fec7-P1000796.jpg

Ik heb een klein beetje met wat waardes zitten spelen, maar moet nog meer ervaring krijgen met photoshop etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 23-04-2009 19:36 . Reden: omgezet naar een linkje, sorry, de foto voldoet niet aan de minimum eisen voor dit topic. ]

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
Na een tijdje langs de zij lijn te hebben mee gekeken in dit topic ga ik het toch maar eens proberen:

Afbeeldingslocatie: http://thomasgaastra.nl/images/thinkahead.jpg

foto is gecropped en bewerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Silva op 23-04-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
@Silva, ik vind de bewerking geslaagd. De achtergrond is goed gelukt en je hebt een strakke blik vastgelegd.
Als ik toch nog wat op zou merken, dan is dat de overbelichte hand.

@J2s, Leuk moment en wellicht voor jou een mooie foto. Maar helaas doet hij mij verder niet zoveel.
Kijk tijdens het nabewerken eens naar je histogram, de foto komt mij nog wat donker over.
Met Levels kun je gemakkelijk de helderheid van de foto aanpassen.

@TMasterT, ik zal maar als eerste op jou foto reageren. Leuke foto van je nichtje. Gefeliciteerd!
Ik vind hier de bewerking iets aan de zware kant, denk dat z/w al genoeg is bij dit soort foto's. Ook zijn de donkere partijen wel érg donker. Ik denk als je de donkere beeldpartij links op de foto wegcropt, de foto er beter uitkomt.

@Guttegut, leuk met de boom op de achtergrond. Ik sluit me aan bij Beathoven.
Trouwens denk ik niet dat Abrakadaver het zo negatief bedoeld heeft als dat er staat.

Nu ook maar weer eens een bijdrage van mij. Ik ben benieuwd naar jullie meningen, vooral omdat dit mijn
eerste portretfoto is die ik heb nabewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3577/3470738462_5fee419a96.jpg
(klikbaar)

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@pieter_ale: Sorry, maar ik vind dit echt geen mooie bewerking. Het is overduidelijk dat je bewerkt hebt, en dan ook niet op een goede manier. Ik zie allerlei vlekken op haar gezicht en de ogen zijn ook te prominent aanwezig. Niet natuurlijk meer (te wit).

Zoom in, maak subtiele aanpassingen. Zoom uit en bekijk het resultaat. Steeds kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

pieter_ale schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:24:
@Silva, ik vind de bewerking geslaagd. De achtergrond is goed gelukt en je hebt een strakke blik vastgelegd.
Als ik toch nog wat op zou merken, dan is dat de overbelichte hand.

@J2s, Leuk moment en wellicht voor jou een mooie foto. Maar helaas doet hij mij verder niet zoveel.
Kijk tijdens het nabewerken eens naar je histogram, de foto komt mij nog wat donker over.
Met Levels kun je gemakkelijk de helderheid van de foto aanpassen.

@TMasterT, ik zal maar als eerste op jou foto reageren. Leuke foto van je nichtje. Gefeliciteerd!
Ik vind hier de bewerking iets aan de zware kant, denk dat z/w al genoeg is bij dit soort foto's. Ook zijn de donkere partijen wel érg donker. Ik denk als je de donkere beeldpartij links op de foto wegcropt, de foto er beter uitkomt.

@Guttegut, leuk met de boom op de achtergrond. Ik sluit me aan bij Beathoven.
Trouwens denk ik niet dat Abrakadaver het zo negatief bedoeld heeft als dat er staat.

Nu ook maar weer eens een bijdrage van mij. Ik ben benieuwd naar jullie meningen, vooral omdat dit mijn
eerste portretfoto is die ik heb nabewerkt.

[afbeelding]
(klikbaar)
Dat kan echt niet hoor, sorry, dit is echt overdone en niet mooi meer.
Ik zou even wat rond googlen naar easy tutorials over bewerken en imperfecties weg werken.
Het is al lastig te zien, maar ik denk dat de basis van de foto wel goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijke bokeh heeft de 70-200 toch.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3539/3470660547_9b2d7cc9a9.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Alleen is de kadering 'm net niet helemaal voor mij. Het is nu net alsof ze op de rand van de foto zit ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
Bedankt voor jullie opbouwende kritiek Nomad en Jeroen. Je leert tenslotte alleen maar van goede beargumenteerde kritiek. Ik heb je tips in acht genomen en de foto opnieuw bewerkt. Je hebt gelijk dat je kleine stapjes moet maken, vervolgens goed kijken wat je hebt aangericht, om vervolgens kijken wat je verder wilt/gaat doen.

Hier is mijn nieuwe edit. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3612/3471586460_a84bc942da.jpg
(klikbaar)

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
pieter_ale schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:23:
Bedankt voor jullie opbouwende kritiek Nomad en Jeroen. Je leert tenslotte alleen maar van goede beargumenteerde kritiek. Ik heb je tips in acht genomen en de foto opnieuw bewerkt. Je hebt gelijk dat je kleine stapjes moet maken, vervolgens goed kijken wat je hebt aangericht, om vervolgens kijken wat je verder wilt/gaat doen.

[afbeelding]
(klikbaar)
Is al een heel stuk beter, maar kan imo nog wel wat aan geleuteld worden. Met name aan de zijkanten is de overgang tussen wel-en-niet-bewerkt nog zichtbaar.

@ F. Jacobse,
Tsja. Bokeh is prima maar de foto is nogal afstandelijk en de compositie is imo waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
(klikbaar)
Qua bewerking een stuk beter dan de vorige. Maar ik mis iets aan context, hij is erg krap gekaderd.

een van mijn (je moet toch wat als de zon schijnt he :9 )

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3628/3465873821_2e8fe60195.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:28:
[...]

Qua bewerking een stuk beter dan de vorige. Maar ik mis iets aan context, hij is erg krap gekaderd.

[afbeelding]
Lekkere frisse toning. Probeer de volgende keer wat naar beneden te gaan met je camera en schuin omhoog te fotograferen: dan lijkt het niet alsof er twee lijnen door haar hoofd heen lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/IMG_1447_edit_600.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel beter Gutteguttegut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
[...]

[afbeelding]
jammer dat ie overbelicht is, en niet nét in je histogram blijft.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:20:

[afbeelding]
Wow, zonder flitsers? Je hebt de meest ideale contourbelichting bij haar hoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, ja deze is zonder flitser en zonder reflectiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
@Gutteguttegut leuke foto man. Vind het moment echt goed gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

ssj3gohan schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:15:
[...]

Wow, zonder flitsers? Je hebt de meest ideale contourbelichting bij haar hoofd!
Ik wil de foto/snapshot niet afkraken, maar de ideale belichting? Misschien voor dat moment, maar ik zie toch altijd graag ogen en geen zwarte gaten in een hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:20:

[afbeelding]
Ja de bokeh is wel fijn, maar iets op de voorgrond verstoord de prachtige achtergrond. Alsof er een blauwe vlek in de foto zit. :+

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Levensverhaal van een wit Rus...

Afbeeldingslocatie: http://img9.uploadhouse.com/fileuploads/3833/3833309f818abe8047dd641c1f8f0bac22ddf73.jpg

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig levensverhaal. Je hebt z'n hoofd veel te veel afgeknipt, om het een levensverhaal te noemen mag je wel wat meer context in je foto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 20:11
Je had met het oude gezicht er veel meer contrast en blacks in mogen gooien, een levensverhaal zijn de lijnen op een oude man zijn gezicht. Dit is eerder een rus die teveel wodka op heeft en buiten een sigaretje rookt. Er zit wel potentie in het idee wat je wil doen, maar mist diepgang. Nog even wat nabewerken dus.

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Waarom zijn lijnen in 't gezicht een levensverhaal. Ik ben 't wel met eeerik eens, dit fiks je niet met nabewerken. Levensverhalen zijn context icm de kop...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

KleineAap schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:41:
[...]

Je had met het oude gezicht er veel meer contrast en blacks in mogen gooien, een levensverhaal zijn de lijnen op een oude man zijn gezicht. Dit is eerder een rus die teveel wodka op heeft en buiten een sigaretje rookt.
@hierboven...Context is wat aan de magere kant, eens. Als het verhaal overkomt "een dronken Rus met sigaret" sla ik de plank niet helemaal mis.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]
(klikbaar)
Een heel stuk beter! :)
Sorry voor het wat harde commentaar de eerste keer, ik schrok echt een beetje van de nabewerking.
Ik vind de nabewerking nog steeds niet helemaal lekker, maar wat ik wel mooi vind is je compositie, die vind ik echt heel goed, de plaatsing, hoe het haar valt, haar ogen, achtergrond, het past allemaal erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gutteguttegut: Mooie foto, heerlijke kleuren en de positie is dik in orde
@silitek: Een echte Rus indeed, levensverhaal.. niet echt. Te weinig 'getekend' voor het leven, wel een ouwe paffer ;)
@ Amplified: En nog een ouwe paffer :P Aardig, alleen zou ik 'm boven z'n hoofd croppen en er had net wel iets minder dof in gemogen.

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs034.snc1/3252_1140440987235_1113722266_30421426_693355_n.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
haha deed me gelijk denken aan jackie brown. Mag wel iets meer kleur in van mij :)

[ Voor 47% gewijzigd door Nedra op 27-04-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

'kzie daar toch een beetje een "wtf maak je nou een foto?!" blik/frons in ...of heb ik het helemaal fout en is het geen random encounter?

Deze is van zondag bij de elf-fantasy. M'n zus :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3545/3481282986_a14dba7d18.jpg

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 20:39
Vandaag even testje gedaan met me nieuwe aanwinst.

Afbeeldingslocatie: http://195.241.126.237/test

[ Voor 3% gewijzigd door Macsylver op 28-04-2009 00:31 . Reden: nader inzien uhm dit was nog met me oude 50mm 1.8 plaats van me nieuwe 1.4 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
silitek: Wel mooi portret, maar idd net te close..jammer
Gutteguttegut: :) erg..leuk..goed standpunt ook. Beetje lichter had gemogen.
Amplified: Is voor mij te veel een snap..overbelichte delen etc..n
Beathoven: Apparte plaat, er zit voor mij iets te veel bewegings onscherpte in.
Clay: Te close en te hard licht..ik vind hem niet zo geslaagt

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/Tjiske002.jpg

Meer van Tjitske hier

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

Frank, nice one!!

Clay, ik heb haar ook op de foto geloof ik. Ik was ook op de fair :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Jongens, bedankt voor de replay's...Wil jullie nog iets tonen. Dit spaans meisje. Met de nadruk op haar ogen en blik.

Afbeeldingslocatie: http://img8.uploadhouse.com/fileuploads/3844/38441985beaed217cf0319fe729fcc37f7e7736.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door silitek op 28-04-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nice! ik vind het wel mooi zo. Beetje alsof er een waasje hangt over haar gezicht (volgens mij komt het door het licht), maar vind het wel mooi.

Ik ben zaterdag op de elf fantasy fair geweest en heb geprobeerd wat portret te schieten.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3556/3485642842_ab7371816b.jpg

EDIT: ik moet de bloemetjes naast haar arm weg proberen te clonen.... Ik vind zelf de kadering wat krap, maar heb dit gedaan op tip van een medetweaker. Ik heb het een tijdje aangekeken maar ik vind zelf een iets ruimere kadering boven de paraplu en rechts ervan toch echt beter.

[ Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 29-04-2009 09:03 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Schroef je verzadiging van je groene kleuren eens omlaag. Past veel beter bij het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kadering eigenlijk helemaal niet verkeerd.
Ik zie wel wat ruis in de bomen. Misschien kan dat door de verzadiging inderdaad komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ruis? hmmm.... op ISO200....ok het kan. Ik heb namelijk niet zoveel nabewerkt. alleen gecropped en het zwart iets minder donker gemaakt. Ik zal inderdaad eens de verzadiging van het groene omlaag gooien. Bedankt voor de tip. Ik vind de achtergrond ook niet echt grimmig, zoals het model. Zou zwart-wit niet veel beter zijn? Ik ben zelf niet zo van het zwartwitte, maar ik denk wel dat het iets grimmiger moet zijn dan zo'n mooie groene zonnige sfeer.

[ Voor 62% gewijzigd door Deathchant op 29-04-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Ik gok eerder dat het bokeh is dan ruis... Kun je niet spelen met wat overdreven verzadiging in die rode boom, en de rest zo goed als zwart-wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zal het proberen. dus je bedoelt dat alleen de boom als kleur naar boven komt? Ik heb nog eenzelfde foto namelijk waarbij het model haar hoofd anders heeft met ogen open. En haar ogen waren rood...misschien eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:15:
Ik vind de kadering eigenlijk helemaal niet verkeerd.
Ik zie wel wat ruis in de bomen. Misschien kan dat door de verzadiging inderdaad komen.
Ruis in de bomen? Waar heb je het over? :+

En for the love of God, ga a.u.b. geen selectief kleurgebruik proberen. Als er iets lelijk en cliché is, dan is het dat wel. Al helemaal als je het verkeerd toepast door iets anders dan het onderwerp in kleur te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

rustig rustig sOid :) ....ik sta open voor andermans ideeen en uiteraard is het afhankelijk van ieders eigen smaak wat mooi is en wat niet ;) . In eerste instantie doet het me ook niet veel, maar ik wil eerst het resultaat gezien hebben voordat ik oordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:28:
[...]

Ruis in de bomen? Waar heb je het over? :+
Uhm waar ik het over heb? Over de ruis in de bomen. Is toch niet zo´n hele moeilijke zin.

Hetgeen ik ook mooi aan je foto vind Deathchant, is de pose van het model. Heb je haar gevraagd om die pose aan te nemen of stond ze op die manier en heb je toevallig op dat moment je kans genomen.
De kleding geeft een erg somber uiterlijk en daar past haar houding zeker bij. Super.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit af en toe wel eens te kijken hier, maar nooit iets gepost. Hier een shot die ik heb gemaakt voor een DJ:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.130/556100001-556150000/556145801-556145900/556145807_6_4N9r.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:37:
[...]

Uhm waar ik het over heb? Over de ruis in de bomen. Is toch niet zo´n hele moeilijke zin.

Hetgeen ik ook mooi aan je foto vind Deathchant, is de pose van het model. Heb je haar gevraagd om die pose aan te nemen of stond ze op die manier en heb je toevallig op dat moment je kans genomen.
De kleding geeft een erg somber uiterlijk en daar past haar houding zeker bij. Super.
Wat voor ruis bedoel je dan...? Van de sensor?
Lijkt me heel sterk op ISO 200 met een verkleinde foto...

Misschien gewoon een "effect" van de bewerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad op iso 200 kan ik het me ook niet voorstellen. Dit wist ik nog niet voordat ik het zei.
Het kan natuurlijk zijn dat ik er glashard naast zit maar ter verduidelijking heb ik het even aangegeven in onderstaande foto.
Het zou inderdaad een effect van de bewerking kunnen zijn of het is toch de bokeh die dat op mijn monitor veroorzaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/4268/3485642842ab7371816b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het model stond toevallig zo. Ik liep langs en zag mijn kans :) Er stonden wat andere mensen een foto te maken, dus ik dacht laat ik er lekker bij gaan staan. Een paar meter verder stond eenzelfde soort dame:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3559/3484828311_835a78e364.jpg

Over de ruis. Nou ja, het is ISO200, f2.8. Ik heb niet veel nabewerkt zoals ik al zei, enkel het zwarte van de jurk met de brush ietsje lichter gemaakt, aangezien het anders misschien zou overkomen als 1 zwart geheel.

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 29-04-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:17:
Inderdaad op iso 200 kan ik het me ook niet voorstellen. Dit wist ik nog niet voordat ik het zei.
Het kan natuurlijk zijn dat ik er glashard naast zit maar ter verduidelijking heb ik het even aangegeven in onderstaande foto.
Het zou inderdaad een effect van de bewerking kunnen zijn of het is toch de bokeh die dat op mijn monitor veroorzaakt.

[afbeelding]
Onrustige bokeh + compressie + een TN scherm waarschijnlijk. Ik heb op mijn werk ook een tijdje op zo'n 22" TN draak gezeten... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:28:
rustig rustig sOid :) ....ik sta open voor andermans ideeen en uiteraard is het afhankelijk van ieders eigen smaak wat mooi is en wat niet ;) . In eerste instantie doet het me ook niet veel, maar ik wil eerst het resultaat gezien hebben voordat ik oordeel :)
Je moet m'n reactie ook met een korreltje zout nemen hoor ;) Als jij het mooi vindt, dan moet je het vooral doen.
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:45:
Zit af en toe wel eens te kijken hier, maar nooit iets gepost. Hier een shot die ik heb gemaakt voor een DJ:
[afbeelding]
Hier kun je met wat sprekende nabewerking veel meer uithalen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ow, om er nog even wat over te zeggen; deze portretten laten gelijk zien waarom ik zo'n hekel heb aan ~50mm op crop. Het is allemaal precies net-niet. Niet tele genoeg om echt lekker close te gaan, niet WA genoeg om je in de context te betrekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:42:
Ow, om er nog even wat over te zeggen; deze portretten laten gelijk zien waarom ik zo'n hekel heb aan ~50mm op crop. Het is allemaal precies net-niet. Niet tele genoeg om echt lekker close te gaan, niet WA genoeg om je in de context te betrekken....
Je kan ook gewoon een stapje achteruit doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
sOid schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:43:
[...]

Je kan ook gewoon een stapje achteruit doen :P
Dat verandert er geen bal aan... het perspectief is gewoon maf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:43:
[...]

Dat verandert er geen bal aan... het perspectief is gewoon maf :P
Dan moet je dat in je vorige post zetten, want context kun je krijgen door een stap achteruit te doen ;)

[/zeik] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
sOid schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:44:
[...]

Dan moet je dat in je vorige post zetten, want context kun je krijgen door een stap achteruit te doen ;)

[/zeik] ;)
Jij snapt best wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien zo IETS beter dan:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3569/3487904939_0f25bc12a8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3572/3487910055_0414ec4aa3.jpg

Ik heb zwart wit gemaakt, plus de haren etc nog wat lichter gemaakt en de ogen rood gelaten.
Ik heb bij de eerste ook de bloemetjes weggehaald bij de arm. Bij de 2e niet, ik vind het niet echt mega storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

wow creepy shit zo eeh ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 30 april 2009 @ 14:04:
Misschien zo IETS beter dan:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb zwart wit gemaakt, plus de haren etc nog wat lichter gemaakt en de ogen rood gelaten.
Ik heb bij de eerste ook de bloemetjes weggehaald bij de arm. Bij de 2e niet, ik vind het niet echt mega storend...
De tweede is best gaaf. Compositie is prima, vierkant goed gekozen, contrast vind ik wel iets te veel. En ik zou toch het oog ook zwartwit laten.

Daarnaast zou ik ff een maskertje maken over de bloemen (fluitekruit waarschijnlijk) en de helderheid daarvan omlaag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

OK.
Oud:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3572/3487910055_0414ec4aa3.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3655/3487977701_9b802e75ef.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 30-04-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Beeld is net even wat rustiger. Wat zal die dame het warm hebben gehad in die outfit. Vind persoonlijk de gekleurde versie leuker omdat zwart/groen zo enorm afsteekt

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 01-05-2009 13:46 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@oeloe, thanks :)
@Wijnands. Nou, het was niet megaheet die dag. Lekker zonnetje, briesje. Soms moest ik zelfs even mijn jasje aandoen.
Het gekleurde steekt ook wel aardig af, alleen vind ik dat het plaatje ook in het geheel moet kloppen. Vandaar dat ik probeerde in zwart wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Vrouwlief zegt geef de verzadiging van de achtergrond 's een zetje.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:19
[...]

[afbeelding]
Hmmmz, kwam net via via via via op de site van een andere fotograaf en moest meteen aan jouw foto's denken. Volgens mij doen jullie dingen samen want ik zie veel dezelfde soort foto's. Of werk je onder een andere naam ? :P

Zelfde model en lokatie?

Hij moet in ieder geval stoppen met z'n bewerkingen.. ieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:36:
[...]

Hmmmz, kwam net via via via via op de site van een andere fotograaf en moest meteen aan jouw foto's denken. Volgens mij doen jullie dingen samen want ik zie veel dezelfde soort foto's. Of werk je onder een andere naam ? :P

Zelfde model en lokatie?

Heheh ja we werken regelmatig samen :) Is heel relaxte dude, we vullen mekaar goed aan al is het eindresultaat vaak totaal verschillend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3574/3496623497_9cc5a62282.jpg
More...

M'n broertje wou graag een coole foto met zijn katana (japans zwaard).
Mooie gelegenheid voor mij om te spelen met een striplight en wat gels... B)

Weer eens wat anders...

ps. geen nabewerking, vignette is van een grid voor de achtergrondverlichting.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Is dit ook toegestaan :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/tn_Anbatja.jpg

900px versie

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:59:
[afbeelding]

M'n broertje wou graag een coole foto met zijn katana (japans zwaard).
Mooie gelegenheid voor mij om te spelen met een striplight en wat gels... B)

Weer eens wat anders...

ps. geen nabewerking, vignette is van een grid voor de achtergrondverlichting.
keihard..echt heel vet..nwe kill bill poster? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 14:38
Ik ben nog erg nieuw qua fotografie, dus oordelen vellen over andere foto's vind ik erg moeilijk, vandaar dat ik me nog maar even afzijdig hou wat dat betreft. Ik heb wel een kiekje nog van koninginnedag, welke ik persoonlijk wel goed gelukt vind. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. Hij is zoals je ziet wel enigzins nabewerkt, ik vond het mooier passen bij de foto, het gaat immers om de "ol'tied" band :).

Afbeeldingslocatie: http://yurimeiburg.nl/wp-content/gallery/general/img_1450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@ Oeloe: de compositie is je aardig goed gelukt, hij komt sterk over. Toch, als je de nadruk wilt leggen op het zwaard zou ik zijn handen om het zwaard in beeld hebben gebracht, welke nu verdwijnen achter je model/broer. De link naar more.. resulteert trouwens bij mij niet in meer plaatjes van deze shoot?

@ Frank: Ik weet niet of het toegestaan is, het is gelijk een case-in-één lijkt mij. Ik kan de link niet helemaal leggen tussen de titel en de serie. Qua belichting en poses is het een afwisselende serie, met voor mij midden-rechts de favoriet.

@ Yuri-MB: op zich een redelijk passende nabewerking, omdat in mijn ogen de fanfare een klassiek element is van zo'n dag. Ik zou zelf nog krapper gekaderd hebben, van mij hoeft niet heel dat ronde ding op de foto, dit leidt alleen maar af van de persoon zelf.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
GerardHenninger schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:36:
[...]
Indd!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3575/3511583828_c32fd2b0fd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compositie vind ik wel wat hebben, alleen is het zo zwart dichtgelopen. Bij de foto rechts heeft hij geen armen. De belichting kan stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:37:
[...]

Compositie vind ik wel wat hebben, alleen is het zo zwart dichtgelopen. Bij de foto rechts heeft hij geen armen. De belichting kan stukken beter :)
Ja klopt, de belichting kan beter maar we stonden in de lift en er was maar heel weinig licht....En het dichtgelopen zwart vind ik wel iets hebben (smaak denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:43:
[...]

Ja klopt, de belichting kan beter maar we stonden in de lift en er was maar heel weinig licht....En het dichtgelopen zwart vind ik wel iets hebben (smaak denk ik)
Zolang er geen ledematen enzo verdwijnen kan het best wat hebben :P

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Maak dan een show/testcase aan als je meer foto's wilt laten zien, daar is het voor bedoeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 20:52
@Wacky

Hoe krijg je kleuren eigenlijk zo goed met weinig licht? Mijn foto's slaan meestal een beetje geel uit :o

Wat voor instellingen en lens gebruik je?
Pagina: 1 ... 23 ... 65 Laatste