[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.971 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

@Savale

Tering, echt mooi gelukt! Inderdaad trekt de foto direct de aandacht! Super!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 20:39
Gister wat schetsen gemaakt en gekeken hoe dat zou gaan m.b.t de uitvoering zelf. Zelf ben ik al erg tevreden met dit resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://195.241.126.237/tweakers_balloon.jpg

Uiteindelijk moet er een serie komen met verschillende mensen op verschillende locaties.

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macsylver schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:15:
Gister wat schetsen gemaakt en gekeken hoe dat zou gaan m.b.t de uitvoering zelf. Zelf ben ik al erg tevreden met dit resultaat.

[afbeelding]

Uiteindelijk moet er een serie komen met verschillende mensen op verschillende locaties.
Erg leuk, ben benieuwd naar de rest!

Hier een van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3423/3406686984_ef1ed20b6a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 15:54
Ik vind de overbelichting best wel lelijk eigenlijk, eeerik, dat had veel subtieler gekund.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Macsylver schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:15:

[afbeelding]

Ik vind het eerder storend dan kunstzinnig. Zou het iets subtieler doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12
@Mac: ben benieuwd naar de hele serie!
@eeerik: tja als foto vind ik m niet zo geslaagd, beetje te overbelicht en contrast...

tja de mensen die ook op andere fora zitten hebben m vast al gezien, maar vond deze ook nog wel tof geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.savale.nl/files/_MG_9915.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door savale op 04-04-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:12:
@Mac: ben benieuwd naar de hele serie!
@eeerik: tja als foto vind ik m niet zo geslaagd, beetje te overbelicht en contrast...

tja de mensen die ook op andere fora zitten hebben m vast al gezien, maar vond deze ook nog wel tof geworden:

[afbeelding]
wat zijn dat voor gekleurde vlekken (vooral op de broek)? verder hoeft het niet per se altijd schuin wat mij betreft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49
Afbeeldingslocatie: http://www.josjanssens.nl/content/Portrets/Liam/DSC03329.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 22:23

allstarted1

WTRFTS

Sorry, maar deze vind ik persoonlijk niet echt geslaagd. De kleuren zijn wat grauw en veel te veel omgeving.
Heb je sowieso de achtergrond geblurd? Daarnaast is ook de export erg rafelig, let op je instellingen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door allstarted1 op 05-04-2009 15:48 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
allstarted1 schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:47:
[...]

Sorry, maar deze vind ik persoonlijk niet echt geslaagd. De kleuren zijn wat grauw en veel te veel omgeving.
Heb je sowieso de achtergrond geblurd? Daarnaast is ook de export erg rafelig, let op je instellingen ;)
hier kan ik toch ik toch niet helemaal met je meegaan.
grauw ???? en rafelig ??? blur.... tis gewoon bokeh
dat je de compositie niet goed vind ala.

no offense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
jejeh schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:54:
[...]

hier kan ik toch ik toch niet helemaal met je meegaan.

no offense
Je plakt hier een plaat, krijgt comment op wat waarschijnlijk je sharpening is en je compo, en gaat zo in de verdediging? :P Sorry, maar dit lijkt ook mij niet echt een plaat waar zoveel aandacht aan is besteedt dat die dusdanig showcasewaardig is dat je volledig achter je bewerking en compositie staat. Meer een druk-af-en-post-snapshot.

De plaat is 'grauw' alsin; hij mist gewoon contrast. Zelfs het histogram onderbouwt dat.

Maar het meest storende aan de plaat is inderdaad de 'obviously-centrale-focuspunt-gebruikt-compositie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:07
jejeh schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:54:
[...]hier kan ik toch ik toch niet helemaal met je meegaan.
no offense
Je geresizede foto is gewoon niet mooi. De jpeg artefects laten de gradienten van de wazige achtergrond teveel rafelig uitkomen en trekken bij mij de aandacht van het onderwerp weg. Het origineel/fullsize ziet er mooier en vooral veel levendiger uit. Kun je toch eens proberen wat van de bovenkant af te snijden?

[ Voor 6% gewijzigd door Gody op 05-04-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:03
macsylver: dit soort ''absurde'' platen kan ik wel pruimen, zelf had ik misschien het meisje iets verder van de boom afgezet.

eerik: inderdaad wel heel erg hard overbelicht
savale: ik vind 'm ook tof!
jejeh: wel heel erg centraal, die loze ruimte bovenin kan wel wat minder denk ik ja.

Dan nog twee plaatjes van mezelf, geschoten tijdens de Fallas in Valencia:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3644/3400720051_b37aebfe1e.jpg?v=1238705883

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3454/3399319172_cddf2b04cc.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

EEKthecat schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:52:
Weer een tijd geleden hier, hier is er 1 van mij:

[afbeelding]
Sexy en toch sophisticated. Ik vind 't wel wat ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
heren/dames mijn excuses,had niet gezien dat het een showcase topic is. 8)7
er kan idd wat van de bovenkant af,en die jpg artifacts,idd nu ik er op let. :z :z
leuk om te lezen dat je niet met huis/tuin en keuken [ saaie ] platen moet aan komen,inspireert natuurlijk wel om lekker na te denken over de composities in de toekomst.

[ Voor 46% gewijzigd door jejeh op 05-04-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3367/3415370324_81059a7aec.jpg

Foto van gisteren, met D90, en sb600 op een statief ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
Afbeeldingslocatie: http://wwwhizz.nl/meuk/m.jpg

Mijn eerste foto in dit topic :) Eergisteren gemaakt, vond hem zelf in ieder geval best mooi :)

[ Voor 2% gewijzigd door RedPixel op 06-04-2009 21:09 . Reden: kleiner gemaakt ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@ Eeerik: Grappige (iets over de top, zoals gezegd is) nabewerking. Ik kan alleen de toevoeginkjes op de foto niet echt plaatsen (snor + champagne).

@ Savale: lekkere foto, fris nabewerkt en geeft een 'flashy' indruk.

@ Jejeh: ik zal me helaas aan moeten sluiten bij de overigen die al hun opmerking hebben geplaatst. Erg centrale compositie en de foto is nogal plat.

@ Whiskyphreak: De eerste heeft een lekkere italiaanse look. Je persoon in de foto kan ik alleen niet helemaal plaatsen in de context (afgezien van het feit dat het zo'n klein half-kaal bertolli mannetje lijkt).
Van de tweede foto zie ik eigenlijk te weinig context om te kunnen zien wat er gaande is op de foto. De compositie is niet echt interessant, (het onderwerp?) de ballon is erg centraal geplaatst.

@ Kevinneke: Je zou niet zeggen dat de foto ingeflitst is. misschien had je iets harder in kunnen flitsen, zodat je model meer uit de omgeving springt.

@ Whizz: Deze foto lijkt mij een echte 'persoonlijke' foto (als in: ze is je zusje of iets dergelijks). Hiermee bedoel ik: voor de gemiddelde forum bezoeker lijkt het een meisje dat zomaar op een schommel zit, voor jou is het een spontane foto van een bekende.
Fototechnisch gezien: Je hebt je foto nogal erg frontaal genomen, wellicht onder een andere hoek had de foto (iets van de zijkant+van onderaf) een iets speelsere indruk gemaakt. Ik weet het, het is lastig, zeker als je maar een korte tijd hebt om deze actie vast te leggen.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
@ Jejeh: ik zal me helaas aan moeten sluiten bij de overigen die al hun opmerking hebben geplaatst. Erg centrale compositie en de foto is nogal plat.
prima,ik ga eraan werken.

[ Voor 6% gewijzigd door jejeh op 07-04-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20
Parle85 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:56:
[...]
@ Whizz: Deze foto lijkt mij een echte 'persoonlijke' foto (als in: ze is je zusje of iets dergelijks). Hiermee bedoel ik: voor de gemiddelde forum bezoeker lijkt het een meisje dat zomaar op een schommel zit, voor jou is het een spontane foto van een bekende.
Fototechnisch gezien: Je hebt je foto nogal erg frontaal genomen, wellicht onder een andere hoek had de foto (iets van de zijkant+van onderaf) een iets speelsere indruk gemaakt. Ik weet het, het is lastig, zeker als je maar een korte tijd hebt om deze actie vast te leggen.
Ik zou hem ook wat croppen, zodat de benen er helemaal af zijn. En eventueel wat van de bovenkant halen, de lucht is toch uitgebeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mn eerste ervaring met offshoe flitsen en dan meteen maar bij een zonsondergang.
Ik heb hm iets bewerkt maar twijfel er een beetje aan.
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/IMG_0455_600se.jpg

Onbewerkt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

@Gutteguttegut Mooie foto, mooi moment, alleen vind ik de belichting op haar linkerkant een beetje onnatuurlijk en haar rechterkant vind ik te donker.

[ Voor 3% gewijzigd door Xyzer op 08-04-2009 07:13 ]

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Xyzer schreef op woensdag 08 april 2009 @ 06:14:
@Gutteguttegut Mooie foto, mooi moment, alleen vind ik de belichting op haar linkerkant een beetje onnatuurlijk en haar rechterkant vind ik te donker.
Ik heb bewust een onnatuurlijke lichtval gecreëerd door de flitser op haar linkerkant te richten (rechts in de foto). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het idee is leuk, maar ik zou het bron licht wat hoger geplaatst hebben en wat zachter licht geschoten hebben.
Je kan je flitser laten bouncen op van alles, vanuit die hoek, dan heb je nog steeds hetzelfde lichtval, maar dan zachter.
Een stuk piepschuim is al genoeg, een reflectiescherm daarentegen is wel makkelijker meenemen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:16:
het idee is leuk, maar ik zou het bron licht wat hoger geplaatst hebben en wat zachter licht geschoten hebben.
Je kan je flitser laten bouncen op van alles, vanuit die hoek, dan heb je nog steeds hetzelfde lichtval, maar dan zachter.
Een stuk piepschuim is al genoeg, een reflectiescherm daarentegen is wel makkelijker meenemen :)
Dat ga ik de volgende keer ook doen.
Dit was puur een testje welke in mijn ogen redelijk goed is uitgevallen.
Ik heb de flitser hier op de grond gelegt en een beetje omhoog gericht.
Ondertussen zijn 2 flash stands, 2 paraplu's en een andere flitser binnen. Ik wacht nog op wat kleine onderdelen en ga er dan mee oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Voor bepaling waar je je flitser(s) neer zet is het handig om een klein beetje in te lezen over:
- vlinder licht
- rembrandt licht
- tang licht

Dat zijn 3 veel gebruikte opstellingen om interessant licht te maken, en zouden via google goed te vinden moeten zijn.
In zulke artikelen vind je vaak ook wel waarom je sommige soorten licht gebruikt en wanneer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Yes lekker het advies van Nomad opvolgen en de regeltjes bewust gaan breken ;) Maar ik vind het ook een goede start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:44:
Voor bepaling waar je je flitser(s) neer zet is het handig om een klein beetje in te lezen over:
- vlinder licht
- rembrandt licht
- tang licht

Dat zijn 3 veel gebruikte opstellingen om interessant licht te maken, en zouden via google goed te vinden moeten zijn.
In zulke artikelen vind je vaak ook wel waarom je sommige soorten licht gebruikt en wanneer e.d.
Dank je voor de tips!
Ik heb ondertussen al even op YouTube zitten kijken naar belichtingen (o.a. Rembrandt lighting) en al veel geleerd.
Ik zoek verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
GutteGutteGut,

Goeie eerst poging hoor . De foto kan een kleine fill gebruiken aan de rechterkant..en een iets hoger standpunt van de flitser.

Maya;
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/mayagot.jpg

ietsjes groter

[ Voor 16% gewijzigd door Frank|A op 09-04-2009 13:08 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Leuke plaat Frank. Die ogen catchen wel vind ik.Toch stoor ik me beetje aan de achtergrond zou dat liever meer egaal zien. Maar goed das een kwestie van smaak eigenlijk.
Verder eigenlijk weinig op aan te merken.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Frank|A schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:07:
GutteGutteGut,

Goeie eerst poging hoor . De foto kan een kleine fill gebruiken aan de rechterkant..en een iets hoger standpunt van de flitser.
Dank je :)
Bij de volgende shoot gaat een en ander veranderen -> klik.
Mooie foto, en inderdaad mooie ogen.
Mij stoort vooral het horloge, als die minder nadrukkelijk aanwezig zou zijn wordt het een erg mooie plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Lekkere plaat Frank, maar ik word erg afgeleid door het horloge. Lekker afdoen de volgende keer als je de nadruk wilt leggen op madame zelf. Misschien nu wat donkerder shoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik krijg beetje pijn in mijn nek, wel onhandig. verder wel mooi beeld. alleen volgende keer rechtop :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
simon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:46:
ik krijg beetje pijn in mijn nek, wel onhandig. verder wel mooi beeld. alleen volgende keer rechtop :p
Indd. Hoewel deze foto ook 90 graden clockwise gedraaid kan worden. Is het net alsof ze tegen een schutting oid aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20
Ja, dan plakt haar haar zo heel natuurlijk tegen die schutting. :P
Ik vind hem goed zo (buiten die horloge idd), je wil iemand tonen die neerligt, dan moet je je hoofd toch niet beginnen draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind niet echt iets over vlinder en/of rembrandtlicht. Het tanglicht heb ik wel al teruggevonden, zou er iemand zo vriendelijk willen zijn dit even te belichten ( weer leuke woordspeling ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Rembrandt Lighting
Butterfly Lighting

Enzovoorts :)

[ Voor 3% gewijzigd door J3roen op 09-04-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:57:
Ja, dan plakt haar haar zo heel natuurlijk tegen die schutting. :P
Ik vind hem goed zo (buiten die horloge idd), je wil iemand tonen die neerligt, dan moet je je hoofd toch niet beginnen draaien? :)
Denk dat het niet heel storend zou zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
bedankt, het horloge had ik al wat geburnd en ben bang dat het anders te veel opvalt. Tja ze licht..mischien had ik een iets lager standpunt in kunnen nemen

Nog 2 extra:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/IMGP2669got.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/IMGP2860got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Frank
Foto nr 1 uit je laatste post vind ik erg gaaf! Positie van het model spreekt me wel aan.
Maar waarom staat haar hoofd er net niet helemaal op? Bewust of onbewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
bewust...ik moet het me afleren :) Ik hou van krappe fotos...dus veel mensen (hoor ik vaak) hebben het gevoel dat er net iets onbreekt...maar ik vind het mooi...haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:18:
@ Frank
Foto nr 1 uit je laatste post vind ik erg gaaf! Positie van het model spreekt me wel aan.
Maar waarom staat haar hoofd er net niet helemaal op? Bewust of onbewust?
Jammer van t hoofd idd. Verder vind ik dat de jas niks toevoegt. Sterker nog, het doet imo afbreuk aan de foto. Zo'n vrouwelijke vrouw lijkt door die (stugge) jas een stuk breder en mannelijker.

Vind 2 een stuk beter. Ook qua licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
sOid schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:13:
[...]

Jammer van t hoofd idd. Verder vind ik dat de jas niks toevoegt. Sterker nog, het doet imo afbreuk aan de foto. Zo'n vrouwelijke vrouw lijkt door die (stugge) jas een stuk breder en mannelijker.
Kwa hoofd geef ik je gelijk, vooral omdat haar blik omhoog gericht lijkt, maar die jas maakt imo wezenlijk onderdeel van de foto uit. Juist het hoekige lijnenspel van de jas versus de zachte vrouwelijke lijnen brengt wat spanning in de foto. Lekker aanlaten die jas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
ik zal het tegen haar zeggen :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Complimenten Frank, vooral voor de tweede foto. Erg mooi licht, zoals al gezegd is. Goede blik en houding van het model. Zo te zien was je model goed aanstuurbaar of had ze al aardig wat ervaring.
Een klein puntje wat betreft de eerste foto: haar mond zou net iets anders gekund hebben, vind hem nu niet zo charmant (in een rechte lijn open). Verder een prima foto.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

frank inderdaad, 2e foto: top!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Die onderste vind ik dan weer wat druk kwa achtergrond. Ook lijken de benen perspectivisch wat vervormd. Smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze eigenlijk allebei een beetje nietszeggend, sorry... Qua lijnen is #1 niet interessant genoeg om echt over een goede compositie te kunnen spreken (daarnaast boven afgeknipt en onder erg krap), en #2 vind ik meer 'n kiekje dan echt een goede foto. Waarom is d'r voet bijvoorbeeld iets opgetild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@eerik: lijkt mij lastig om met die hakken die voet op de grond te zetten. Dan zou ze weer met haar knie naar boven komen denk ik. Deze compositie vind ik dan beter.

Maar smaken verschillen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Smaken verschillen...gelukkig wel :)

Het krappe moet ik wel echt gaan afleren...achter af bijsneiden is dan beter.

mocht iemand nog geïnteresseerd zijn wat ik de rest van die dag geschoten heb: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Frank,

Bij de serie vind ik er een paar wel heel fijn afgesneden! Werkt naar mijn idee erg goed bij de foto's waar het model in de camera kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:29

Ethirty

Who...me?

Frank, uit jouw serie had ik voor het model met het jasje eerder foto 2 of 5 hier willen zien, die vind ik veel sprekender, misschien omdat ze in de camera kijkt.
En voor je 2e foto zou ik nummer 20 hebben gepakt. Dat ze met d'r arm om hoog zit trekt mijn aandacht weg van de voet op de voorgrond.

/my 2ct

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3633/3432398489_edd2d3c5e0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik weet het niet zo goed. Idee is niet slecht vind ik... Maar het is meer dat de wolken al wit zijn ( grauw NL ftw )
En dan is je model ook nog een tikkie hard in geflitst denk ik. Ik zou voor het contrast haar juist donkerder maken waar mogenlijk zodat het beetje afsteekt tegen de achtergrond.
En ik zou haar een keer schieten als het blauw met wolkjes is dan denk ik dat het effect wel heel anders zal zijn.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eeerik; ik zou de achtergrond hebben onder onbelicht en dan flitsertje erop. maar dan over je onderwerp - haar arm lijkt bijna breder dan haar gezicht en is "enorm" qua lengte, haar gezicht lijkt nu ook wat vervormd, vind het niet gunstig voor haar. Het beeld an-sich doet me verder niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf idd ook niet helemaal tevreden... Met tegenlicht geschoten, vind zelf de belichting op d'r gezicht wel mooi maar dat die arm naar voren steekt is idd dom van me... |:(

Dus ik spam deze er maar even bij

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3627/3432398699_8b646b002c.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 15-09 22:23
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:25:
Ben zelf idd ook niet helemaal tevreden... Met tegenlicht geschoten, vind zelf de belichting op d'r gezicht wel mooi maar dat die arm naar voren steekt is idd dom van me... |:(

Dus ik spam deze er maar even bij

[afbeelding]
Hier staat ze mooi op, ik vind de belichting ook wel mooi, maar de locatie zelf past er niet echt bij imho...beetje druk en te ehh..recreationeel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:27:

eentje uit een testshoot met de 12 jarige Pauline gemaakt in Belgie: [afbeelding]
Erg leuk gedaan. Doordat het scheef is trekt het bij mij de aandacht.
Het roze past mooi bij het blauw, mooie plaat...
savale schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:12:

[afbeelding]
Bij deze vond ik het scheef eerder storend, hoeft natuurlijk niet altijd.
2e foto is voor mij erg goed gelukt.
Mooie uitdrukking en leuke compositie.

Heb laatst een eerste kennismaking gehad met "the beauty dish".
Ben nu al verliefd op het licht. O+

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3344/3433768963_7f2f2e4888.jpg
More...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
@eerik: Het felle licht naast haar hoofd stoort mij. Volgens mij is het beter om dat een stukje naast haar of helemaal niet te hebben.

@Oeloe: leuke uitdrukking van het model. Kan niet veel commentaar bedenken!

Snapshot van mijn huisgenoot voordat we naar een fout mafia-feestje gingen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3348/3334001146_88c97697fc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 07-10 07:50
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3398/3434040317_046b36c485.jpg
Groter op Flickr

Takeout uit de paas-reportage.

@Samopsa: Beetje donker en ik heb het gevoel dat je witbalans niet helemaal snor zit. Had je de persoon nu voor de klok gezet (of deze weggenomen) dan denk ik dat je compositie er wat sterker uitgekomen zou zijn.

@oeloe: mooie shoot, knap model. Nix op aan te merken. Van mij mocht ie, en da's persoonlijk, wat meer contrast hebben. Maar toppie resultaat!

@eerik: Wat ze hierboven al vermelden. Achtergrond is zwaar uitgebeten. 'k heb zo'n beetje het gevoel alsof het model in het beeld geplakt werd. Verder leuke meid en de allures zitten goed.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
Vandaag eens met een goede vriendin en haar vriendin het Twiske in Amsterdam ingeweest om een kleine fotoshoot te doen.

Lekker simpel, met alleen reflectiescherm erbij.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3646/3437861415_5da26a5902_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Jeroenz - Ik denk dat de foto spannender was geweest met meer licht in het gezicht. Het model valt een beetje weg in de achtergrond omdat ze niet bijzonder wordt uitgelicht :)

Zelf gister weer foto's gemaakt van mijn vriendinnetje. Ik zag al vaker in magazines dat Ralph Lauren een bepaalde stijl aan haar reclamefoto's meegeeft. Deze spreekt mij wel aan en in in Lightroom heb ik deze redelijk weten te benaderen. Enige waar ik niet geheel tevreden over ben is de lichtstreep in haar hals. Geen idee of dit door haar houding komt, maar mooi weggecloned/healed krijg ik het niet.

hierstondeenfotometscherm-issues.....

[ Voor 11% gewijzigd door allstarted1 op 14-04-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

allstrated1:

Volgens mij is je monitor niet goed gekalibreerd, je highlights zien er heel raar uit.
Verder vind ik hem erg krap, zeker omdat de boom een groot deel van je beeld is.
De horizon staat ook scheef lijkt het en de lucht is helemaal uitgebeten (waar je natuurlijk weinig aan kunt doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel heel erg 'plat' qua licht zo, de boom had wat meer structuur en diepte mogen hebben en het gezicht ziet er een beetje nep uit zo... Mag nog wel even aan worden bijgeschaafd :P En jammer dat je de bovenkant van d'r hoofd hebt gescalpeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
allstarted1 schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:39:
Jeroenz - Ik denk dat de foto spannender was geweest met meer licht in het gezicht. Het model valt een beetje weg in de achtergrond omdat ze niet bijzonder wordt uitgelicht :)

Zelf gister weer foto's gemaakt van mijn vriendinnetje. Ik zag al vaker in magazines dat Ralph Lauren een bepaalde stijl aan haar reclamefoto's meegeeft. Deze spreekt mij wel aan en in in Lightroom heb ik deze redelijk weten te benaderen. Enige waar ik niet geheel tevreden over ben is de lichtstreep in haar hals. Geen idee of dit door haar houding komt, maar mooi weggecloned/healed krijg ik het niet.

[ook even edit]
Ralph Lauren? Gast... jij weet ongetwijfeld hoe ik dit bedoel, en dit komt meer in de buurt van een bepaalde fotograaf die wij beiden kennen. Ik zal geen namen noemen, jij weet écht genoeg zo. Plz stop ;)

Afgezien van dat het niet de meest flateuze foto van je din is, ze is in het echt écht veel leuker :)

@eeerik: no offense verder, maar dat scalperen vind ik ook best beledigend overkomen, tenzij je het heel anders bedoeld dan ik opvat...

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 14-04-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

pauldegroot schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:44:
allstrated1:

Volgens mij is je monitor niet goed gekalibreerd, je highlights zien er heel raar uit.
Verder vind ik hem erg krap, zeker omdat de boom een groot deel van je beeld is.
De horizon staat ook scheef lijkt het en de lucht is helemaal uitgebeten (waar je natuurlijk weinig aan kunt doen)
Hmm, m'n monitor is wel gecalibreerd. :? Vreemd.

Het krappe is bewust gekozen, en het hekje was gewoon scheef geplaatst, maar stoort inderdaad wel....de keuze was een scheve boom of een scheef hekje, dan leek de voorgrond beter. Uitgebeten lucht....helaas de grauwe Hollandsche lucht gisteren....toch bedankt voor de pointers en ik neem ze zeker mee :)

*trapt foto topic uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:47:
@eeerik: no offense verder, maar dat scalperen vind ik ook best beledigend overkomen, tenzij je het heel anders bedoeld dan ik opvat...
Dat valt toch wel mee :P Dingen als net afgeknipte voorhoofden zijn gewoon kleine details die wel wat uitmaken. Niet dat ik zelf geen fouten maak, maar details zijn wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:22:
[...]

Dat valt toch wel mee :P Dingen als net afgeknipte voorhoofden zijn gewoon kleine details die wel wat uitmaken. Niet dat ik zelf geen fouten maak, maar details zijn wel belangrijk.
Ah, k, dat is idd de nuance die mist ;)

Ik vind trouwens vaak afgeknipte voorhoofden juist erg tof uitkomen, hoewel het wel wat 'radicaler' moet zijn dan dit stukje idd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 14-04-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Afgezien van dat het niet de meest flateuze foto van je din is, ze is in het echt écht veel leuker :)
Ik vind het eigenlijk wel een leuke foto :) . je kunt alleen goed zien dat ze nagels bijt :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:05:
quote:
Afgezien van dat het niet de meest flateuze foto van je din is, ze is in het echt écht veel leuker

Ik vind het eigenlijk wel een leuke foto :) . je kunt alleen goed zien dat ze nagels bijt :)
Hm? Op welke foto reageer jij nu? Die van allstarted1, waar Henk op reageerde, was al 9 uur weg toen jij dit postte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ah Henk heeft em al weggeedit. Ik had zijn post voor me en drukte op de link. Excusez-moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meriket
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 22:06
allstarted1 schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:39:

hierstondeenfotometscherm-issues.....
Als je hem had laten staan had iedereen de bovenstaande reacties kunnen begrijpen en wat kunnen leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
@iworkx: mooie spontane foto!

@martijnz18: het enige wat me stoort in deze foto is de afleidende achtergrond. Aan je lenzenarsenaal te zien, zul je dit op redelijke groothoek geschoten hebben. f/2.8 is dan niet open genoeg voor een wazigere achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn allereerste poging hier...foto van mijn zoontje, vanmiddag geschoten

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/14/1239735269-220.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb een enorme hekel aan half kleur/half zwart-wit, maar als je het gebruikt moet je wel het onderwerp kleur geven. Ik ga er vanuit dat je zoontje het onderwerp is en niet z'n shirt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:33:
Ik heb een enorme hekel aan half kleur/half zwart-wit, maar als je het gebruikt moet je wel het onderwerp kleur geven. Ik ga er vanuit dat je zoontje het onderwerp is en niet z'n shirt :)
Ik vind, dat als ik zijn gezicht in kleur zou laten, ik net zo goed de hele foto in kleur kan laten...het gaat mij er persoonlijk niet om, dat het onderwerp in kleur is.
Het rood van zijn sshirt vind ik er juist zo mooi uitspringen, de rest van zijn shirt is donkerblauw, en de muur is wit, dus vandaar deze keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:35:
[...]

Ik vind, dat als ik zijn gezicht in kleur zou laten, ik net zo goed de hele foto in kleur kan laten...het gaat mij er persoonlijk niet om, dat het onderwerp in kleur is.
Het rood van zijn sshirt vind ik er juist zo mooi uitspringen, de rest van zijn shirt is donkerblauw, en de muur is wit, dus vandaar deze keuze.
Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk en soms kan dat selectief kleuren best aardig uitpakken.
Hier vind ik dat mijn ogen te veel naar het shirt worden getrokken, waardoor het shirt het punt van interesse wordt. Als dat de bedoeling is staat er verdomd weinig shirt op de foto ;).
Waarom niet gewoon geheel zwart-wit, als je de kleurencombinatie van shirt + muur niet lekker vindt? :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja...geheel zwart wit heb ik wel eerst geprobeerd....maar daar vond ik deze foto dus niet echt geschikt voor..
Toen dacht ik dus om deze bewerking te gaan proberen en vond hem zelf erg goed uitpakken.

Het blijft idd een kwestie van smaak net dit soort foto's, maar ik vond hem erg leuk geworden, en daarom wil ik ook graag jullie mening weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[...]

Ik vind, dat als ik zijn gezicht in kleur zou laten, ik net zo goed de hele foto in kleur kan laten...
Dat vind ik sowieso :P Ogen worden veel sneller naar kleuren getrokken, en daarom is het nogal raar om het shirt wel in kleur te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik ken de kleurenversie niet, maar je had misschien de muur wat anders van kleur kunnen maken? Anders gewoon lekker helemaal zwart/wit. Gevoelsmatig kan een beetje sepia met wat extra ruis ook nog best mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:39
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:15:
Nou, mijn allereerste poging hier...foto van mijn zoontje, vanmiddag geschoten

[afbeelding]
Voor mij is het nu een saaie foto die het moet hebben van de nabewerking.
Is trouwens niet gemeen bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door riezebosch op 16-04-2009 10:41 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 12:53

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Geschoten laatst met het warme weer.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3585/3449943866_444a8c4bdb.jpg?v=0

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:27
hmm, ik denk dat je mensen van het vrouwelijke geslacht meestal beter niet kunt fotograferen vanaf boven (ivm met inkijk enzo)

voor de rest vind ik het ook niet echt een bijzondere foto, te veel omgeving, en te gecentreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Amplified schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:14:
hmm, ik denk dat je mensen van het vrouwelijke geslacht meestal beter niet kunt fotograferen vanaf boven (ivm met inkijk enzo)

voor de rest vind ik het ook niet echt een bijzondere foto, te veel omgeving, en te gecentreerd
De inkijk vind ik niet zo erg. Ik zal eens gaan spelen vanuit andere hoeken en minder centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@kromme: haha ik ook niet, maar het leidt wel de aandacht af van je onderwerp. In de foto van iworx bovenaan deze pagina zie je dat er heel erg gespeeld is met hoek en DOF. Ook al heb je inkijk, is de focus toch op het gezicht en is dat ook wat eruit springt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Dansend:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/Fotos/CRW_0408_s_zw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
@kromme: Hmm... beetje weinig contrast voor mijn smaak. De inkijk is ook niet echt mijn ding.
@-DG-: Mooi... ik zie alleen niet hoe je dit gedaan hebt. Een van de meer creative zwart/wit shots die ik de laatste tijd heb gezien.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:39
kromme:
Zoek eens naar de 'regel van drie' ('rule of thirds' in het engels). Daarmee kan je qua compsitie interessantere foto's maken. Daarnaast zou ik (zoals al gezegd) veel meer met DoF spelen, waardoor je het gezicht (vooral de ogen) wel scherpt hebt, en de rest niet. Jouw model heeft namelijk best mooie ogen, daar mag je best meer aandacht op vestigen.

-DG-:
Wel erg veel ruimte boven het dansend stelletje. Erg mooie (zachte) omzetting naar zwart/wit, en je hebt een duidelijk gevoel vast weten te leggen en over weten te dragen naar de kijkers. Het onscherpe (net niet echte bokeh volgens mij) deel is wel erg cirkelvormig, en komt op mij wat overduidelijk photoshoperig over. Ik persoonlijk vind het jammer als een foto het van dit soort bewerkingen moet hebben, wat volgens mij met deze niet eens echt nodig is.

Mijn oma van 94.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3385/3439626104_4208344008.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Wolfensteijn schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:37:
kromme:
Zoek eens naar de 'regel van drie' ('rule of thirds' in het engels). Daarmee kan je qua compsitie interessantere foto's maken. Daarnaast zou ik (zoals al gezegd) veel meer met DoF spelen, waardoor je het gezicht (vooral de ogen) wel scherpt hebt, en de rest niet. Jouw model heeft namelijk best mooie ogen, daar mag je best meer aandacht op vestigen.
Dankje hier kan ik wat mee. de regel van drie is zeker een goede tip. Met de DoF zal ik moeten leren spelen denk ik en veel oefenen.

@Wijnands: De inkijk was beter geweest als het niet scherp was geweest.Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vandaag wat mensen van straat getrokken en meegenomen de studio in.
Ben bezig met een serie met soortgelijke belichting, maar heb nog niet bepaald wat voor bewerking ik er over heen wil gooien.
Het gaat om dit soort foto's, wat vinden jullie ervan? (en wat zouden jullie er op na bewerken?)
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/foac/IMG_0577.jpg

(dit is dus volledig onbewerkt, lightroom default omzetting)

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 18-04-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
heet dit niet tangverlichting? beetje jammer.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat de foto het mooiste is -of in kleur, -of in zwart wit. De highlight is hier te opvallend aanwezig. Het knalt eruit en drukt het onderwerp, waar het werkelijk om gaat naar de achtergrond. Rood en zwart wit gaan goed in harmonie, maar een detail werkt vaak beter dan een compleet rood vlak zoals in deze foto, hij voelt uit balans.
kromme schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:43:
Geschoten laatst met het warme weer.

[afbeelding]
Je positie is in orde, je kleuren zijn ook ok.. misschien nog iets meer contrast in de nabewerking wellicht. Wat betreft de visuele compositie is links is haar arm er afgekropt en rechts d'r hand.. in film en fotografie zijn daar wat basis regeltjes voor hoe je een beeld kunt snijden.

Wat je ook zo kunnen doen is m een volgende keer wellicht als close up of totaalshot proberen. Een close up maakt een interessant portret vanuit deze positie, een totaalshot geeft haar veel ruimte als deze ruimte zich tenminste voor een goede foto leent (want ik kan niet buiten het kader kijken).

@DG - mooie plaat, is wel af zo :)

@Wolfensteijn - Goed vastgelegd, de eenzaamheid straalt er vanuit. Kritiekpuntje, er zit imho wat teveel zwart in, iets minder contrast zou de foto denk ik goed doen.

@Nomad - Ik vind het tof dat je gewoon passanten mee de studio insleurt. Z'n jack is met deze 'tangverlichting' zoals Simon het noemt goed belicht maar z'n hoofd is erg symmetrisch door geworden. Het lijkt bijna wel alsof hij letterlijk gespiegeld is, kijk maar eens naar z'n ogen. Symmetrie bij mensen is saai, terwijl deze man volgens mij wel een sprekend gezicht heeft met andere belichting.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

In ieder geval ga ik de ogen even iets oplichten, dat kan heel goed, zodat ze wel net zichtbaar zijn, kijkt fijner.
simon schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:00:
heet dit niet tangverlichting? beetje jammer.
ja het heet tangverlichting.
"beetje jammer" kan ik echt geheel niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dat soort verlichting niet in alle situaties even geschikt is. Bij de foto die je postte geeft het een heel erg 'samengedrukt' gevoel aan de compositie, en begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van dit type belichting is voor een serie willekeurige personen. Door het donkere oogwit aan de kant van de neus lijkt het ook of 'ie scheel kijkt..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:56:
Ben bezig met een serie met soortgelijke belichting, maar heb nog niet bepaald wat voor bewerking ik er over heen wil gooien.
Het gaat om dit soort foto's, wat vinden jullie ervan? (en wat zouden jullie er op na bewerken?)
[afbeelding]

Dit vind ik altijd geslaagde foto's, en ik ga proberen om er zelf ook zo'n paar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:12:
Denk dat dat soort verlichting niet in alle situaties even geschikt is. Bij de foto die je postte geeft het een heel erg 'samengedrukt' gevoel aan de compositie, en begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van dit type belichting is voor een serie willekeurige personen. Door het donkere oogwit aan de kant van de neus lijkt het ook of 'ie scheel kijkt..
Is zeker niet altijd geschikt, daarom kies ik ook heel bewust mensen uit waarbij het past...
Heb vandaag ook genoeg geschoten met andere verlichting.
Het gevoel van scheel kijken heb je gelijk in, dat ga ik ondervangen door de ogen iets op te lichten, dan zie je dat hij je gewoon aankijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nomad

Persoonlijk vind ik het nu al een sterke plaat en eigenlijk zo min mogelijk op nabewerken (ik weet natuurlijk niet waar je heen wilt met jouw serie. Denk dat je dat zelf het beste kan bepalen.)

Ik heb nog een straatfoto gevonden tijdens het taggen in Lightroom.
Foto verplaatst naar het juiste topic.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:32:
@Nomad

Persoonlijk vind ik het nu al een sterke plaat en eigenlijk zo min mogelijk op nabewerken (ik weet natuurlijk niet waar je heen wilt met jouw serie. Denk dat je dat zelf het beste kan bepalen.)

Ik heb nog een straatfoto gevonden tijdens het taggen in Lightroom.
[afbeelding]
hoort die niet in het straatfoto topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hoort die zeker!

Ik heb dat topic gemist en was van mening dat dit topic er het meest in de buurt kwam. Ik ga het even verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
Nomad schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:56:
[afbeelding]

Ogen in het midden zijn te donker, wil wel nog een beetje oogwit zien aan de "neus-kanten". Komt anders een beetje allien achtig over :P

Voor de rest een lekkere foto :)
Pagina: 1 ... 22 ... 65 Laatste