+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hij had nog wel nog schijner gemogenEthirty schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:12:
De foto is wel érg schuin en haar gezichtsuitdrukking is niet echt charmant.
Coïtus ergo sum
Toch zie je op de een of andere manier nog dat het digitaal is. Ik vind Alienskin Exposure ook beter overigens.Wijnands schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:43:
40 jaar oude 135mm op m'n D50. Tri-x emulatie met Dxo filmpack. Echt net over de minimale afstand van deze lens, da's 1.5 meter.
[afbeelding]
(lichte) sporen van banding linksboven, samen met iets dat meer ruis is dan korrelsOid schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:23:
[...]
Toch zie je op de een of andere manier nog dat het digitaal is. Ik vind Alienskin Exposure ook beter overigens.
[ Voor 42% gewijzigd door Wijnands op 07-02-2009 21:43 ]
Links over de hele lengte van de foto zit banding, dat kun je zelfs in de verkleining zien. Makkelijkste manier om daar vanaf te komen is door vóór je grain filter wat te klooien met ehm... Tsja kijk zelf maar wat het beste resultaat geeft. Clone tool helpt waarschijnlijk, maar geeft andere lelijke artefacten. Dodgen verneukt je ruis. Daarna kun je misschien kunstmatig wat extra ruis toevoegen en je filmfilter eroverheen gooien.
Hey, das al een stuk beter dan je andere werk!
Voor jou een cadeautje :

LOL!
@Timo:
Mooi zo! Ik hou wel van deze stijl en vind deze erg geslaagd, al vind ik ook dat als je lang naar haar gezicht kijkt dat het wat TE plat en bleek lijkt, maar maar een heel klein beetje TE hoor...
@Timo: ik vind deze visagie een stuk beter dan die experimentjes van laatst. Haar gezicht komt lijkt alleen wat bleek en contrastloos. Haar linkerarm (kijkers rechts) heeft datzelfde. Iets overbelicht of doorgeschoten bij de post-productie wellicht?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Vind het wel wat hebben. Wat Henk bedoelt is denk ik links naast het gezicht heb je als je goed kijkt van die vertikale noise-stripes zoals ik ze dan zelf noem....en dat is niet alleen bovenaan, maar gaat ver door tot onderen.Wijnands schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:39:
Help 's? Waar precies? Wat vinden jullie er verder van?
@Timo: nice man!! ik ga alleen inderdaad wel mee met het commentaar dat het gezicht TE egaal is.
@Gerard, naast het feit dat deze foto erg grappig bedoeld wordt, vind ik het ook een goeie foto. Ze heeft niet echt een navel he
[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 08-02-2009 14:26 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Bedankt, maar vind de foto zelf weinig boeiend, was puur geschoten voor Timo (iets met dat Timo een vrouw zoekt.... de liefde wil bedrijven...... nouja, vul zelf maar in).Deathchant schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:25:
[...]
Vind het wel wat hebben. Wat Henk bedoelt is denk ik links naast het gezicht heb je als je goed kijkt van die vertikale noise-stripes zoals ik ze dan zelf noem....en dat is niet alleen bovenaan, maar gaat ver door tot onderen.
@Timo: nice man!! ik ga alleen inderdaad wel mee met het commentaar dat het gezicht TE egaal is.
@Gerard, naast het feit dat deze foto erg grappig bedoeld wordt, vind ik het ook een goeie foto. Ze heeft niet echt een navel he. Timo, ik denk dat je kunt vergeten dat je daaraan mag komen **wijst naar ring om vinger**
Timo was er in ieder geval blij mee (en ik ben altijd blij als ik Tweakers kan helpen

GerardHenninger schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:31:
[...]
Bedankt, maar vind de foto zelf weinig boeiend, was puur geschoten voor Timo (iets met dat Timo een vrouw zoekt.... de liefde wil bedrijven...... nouja, vul zelf maar in).
Timo was er in ieder geval blij mee (en ik ben altijd blij als ik Tweakers kan helpen) :
Die desktop! My eyes, my eyes!!
Zo te zien was zij ook wel blij met Timo. Arme jongen is zo te zien helemaal van slagGerardHenninger schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:31:
Bedankt, maar vind de foto zelf weinig boeiend, was puur geschoten voor Timo (iets met dat Timo een vrouw zoekt.... de liefde wil bedrijven...... nouja, vul zelf maar in).
Timo was er in ieder geval blij mee (en ik ben altijd blij als ik Tweakers kan helpen) :
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ssssst, daar kwam ik achter toen ik die BG instelde, heb zelfs icoontjes gesleept zodat de tekst leesbaar blijft
Zal ik mezelf dan ook nog eens hier neerzetten?

@commentaar: thanks; ik ga er de volgende keer dat ik zwart/wit ga fotograferen iets meer op letten. Zowel qua visagie als licht dat het niet te plat wordt inderdaad thanks
[ Voor 34% gewijzigd door Timo op 08-02-2009 23:02 ]
O...M....G.....!Timo schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:57:
[...]
Ssssst, daar kwam ik achter toen ik die BG instelde, heb zelfs icoontjes gesleept zodat de tekst leesbaar blijft
[afbeelding]
@commentaar: thanks; ik ga er de volgende keer dat ik zwart/wit ga fotograferen iets meer op letten. Zowel qua visagie als licht dat het niet te plat wordt inderdaad thanks
Verwijderd
Vind het eigenlijk een walgelijk gezicht, sorry.
Verder teveel blacks waardoor je haar wegvalt.
Verwijderd
Op men Eizo zie ik nog net verschil tussen haar en background black.[b][message=31475251,noline]
Verder teveel blacks waardoor je haar wegvalt.
Leuke tryout in ieder geval.
Zijn kuif zie ik ook nog, maar op zijn achterhoofd loopt het echt in elkaar over...Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:48:
[...]
Op men Eizo zie ik nog net verschil tussen haar en background black.
Leuke tryout in ieder geval.
@hieronder: kzal thuis eens kijken dan, zit nu naar een laptopscherm te gluren, en toen ik gister deze foto zag, kon ik door de tranen niet echt helder meer kijken
[ Voor 21% gewijzigd door Henk op 09-02-2009 11:13 ]
|>
En op m'n laptopscherm zie ik toch ook nog een (klein) verschil tussen haar en achtergrond.
Voor de rest ga ik zwijgen
klik
Heb hem omgezet naar een linkje, hoe langer ik er naar keek, hoe minder ik hem vind worden
ben het eens met Simon hieronder toen ik er nog eens naar keek, dus heb de blacks wat terug getrokken.
dit is de oude versie die Simon zag
[ Voor 54% gewijzigd door Nomad op 09-02-2009 16:19 ]
|>

[ Voor 64% gewijzigd door Nomad op 09-02-2009 16:17 ]
Zwart/wit ziet er ook goed uit, top
[ Voor 28% gewijzigd door Parle85 op 09-02-2009 17:32 ]
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Ben nog niet zo'n fan van je B&W omzetting Nomad. Als je Alien Skin Exposure 2.0 zou hebben, kreeg je een wat meer 'natuurlijke' zwart-wituitstraling.Nomad schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:16:
En meteen een tweede foto van haar, ook een "experiment" die hopelijk in de smaak valt?
[afbeelding]
Ook vind ik dr voorhoofd een beetje raar: het lijkt net alsof er een grote vingerafdruk op zit
Leuk plaatje voor familie/kinderalbum maar vind het niet zo veel aan dit topic toevoegen. Met nabewerking kun je er een stuk meer uithalen imoVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:18:
@ Nomad: Hele mooie plaat. Goeie Keuze voor ZW/W. Persoonlijk vind ik de eerste foto mooier dan de tweede.
Hier een van mij
[afbeelding]
Ze kijkt een beetje verveeld en erg jammer van die flits. Vind de compositie wel goed.
[ Voor 45% gewijzigd door sOid op 09-02-2009 18:13 ]
Heb je jezelf nou geretoucheerd?Timo schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:57:
[...]
[afbeelding]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
ThanksAlfa_146 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:32:
Ja, 2e poging vindt ik erg mooi!
Zwart/wit ziet er ook goed uit, top
Lol, ik vond hem eerst blijkbaar ook leuk, maar na het posten keek ik er nog eens naar en vond ik hem echt niet mooi meerVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:18:
@ Nomad: Hele mooie plaat. Goeie Keuze voor ZW/W. Persoonlijk vind ik de eerste foto mooier dan de tweede.
Ja, uiteraard. Het is een (zo goed als) 100% crop uit een foto trouwens. Was niet van plan deze foto te croppen, maar was op 100% aan het kijken en zag ineens dat het er wel mooi uit kwam. Zodoende is deze foto eigenlijk tot stand gekomenParle85 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:31:
@ Nomad: bewust de kin eraf gelaten?
Zw/w omzetting ben ik ook niet heel sterk in, ik ga eens naar alien skin exposure kijken binnenkort, thanks.sOid schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:04:
[...]
Ben nog niet zo'n fan van je B&W omzetting Nomad. Als je Alien Skin Exposure 2.0 zou hebben, kreeg je een wat meer 'natuurlijke' zwart-wituitstraling.
Ook vind ik dr voorhoofd een beetje raar: het lijkt net alsof er een grote vingerafdruk op zit
*over haar voorhoofd, je moet als fotograaf toch een beetje je eigen stempel op foto's zetten he
Bewust bewust, mwoa, hij stoorde me gewoon niet. Ik wilde niets glad poetsen en heb dus niets geretoucheerd, gewoon gehouden zoals het was. Dus ja, wel bewust.Deathchant schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:14:
Nomad, heb je met opzet dat puntje onder haar rechteroog (voor ons rechts gezien) niet verwijderd?
Bedankt iedereen voor het commentaar
@dinesh_skr: Grapppige plaat, jammer dat het een beetje overbelicht is.
@Nomad: komt goed uit! Enige minpunt vind ik dat haar ken er nét, maar dan ook nét vanaf valt, zeker met een groot contract met de rest van de rand valt dat op.
Afgelopen zondag ben ik met wat mensen van hier richting Silverstone Indoorkarting geweest om daar in het maar al te brakke licht wat platen te schieten, deze is erg, vooral qua compo en licht/kleur erg mooi uitgekomen vind ik zelf:

Verwijderd
Voetgangerstunnel in Antwerpen, Belgiëssj3gohan schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:41:
Kevinneke: Maastunnel?
Gerard: maak je die foto's ook op aanvraag?
Timo: mooie foto van de dame! Laat je trouwens niet ontmoedigen met je eigen foto. Ik vind het wel tof, maar probeer ook eens een iets ander sfeertje: tegenlicht misschien?
Nomad: mooie bewerking! Vind de compositie niet heel sterk alleen. Weet niet waarom.
Nick: beetje drukke en lichte achtergrond. Wel mooi scherp
[ Voor 20% gewijzigd door savale op 10-02-2009 09:23 ]
in mijn geval is dat foundation en eyeliner
@savale: tegenlicht is mischien wel een goeie, hoop dat ik snel weer die studio uit kan. Of dat iig die flitserset wordt geleverd (klote fotosg)

Geen mascara , eyeliner zul je bedoelensOid schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:06:
Ik zie hier ook een (heel) klein verschil. Vooral de mascara stoort me btw...
* Timo vind de reacties nog steeds grappig
[ Voor 53% gewijzigd door Timo op 10-02-2009 12:07 ]
Same differenceTimo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:03:
[...]
Geen mascara , eyeliner zul je bedoelen
* Timo vind de reacties nog steeds grappig
Subtiel verschil ook met de originele foto.GerardHenninger schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:31:
[...]
@Nomad: 2e vind ik mooi, lekker scherp op de ogen.
@NickH: Ik dacht eerst dat er iemand met een helm op in de kroeg zat, en vond dat wel een grappig idee. Voor op de kartbaan vind ik de kleuren te geel.

Edit: Is trouwens een 100% crop, vond zelf de uitsnede wel ok.
[ Voor 4% gewijzigd door riezebosch op 11-02-2009 15:52 ]
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Je raakt dan wel een hoop duiding kwijt: het geel-blauw v/d trein, het rode achterlicht. Daarnaast vind ik de toning wel relaxed.Henk schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:35:
en gooi de laatste ook in zwart/wit
Dat van aan de muur ga ik wel mee mee
@Djengizz, thanks!
@Henk, ook bedankt. Djengizz somt precies de redenen op waarom ik de onderste niet z/w heb gemaakt, heb ik niets niets meer aan toe te voegen:)
Verwijderd
@Nomad: Tja.... enige wat bij me opkomt is dat ik net een klein stukje kin mis.
@Dinesh: Fantastisch moment maar zo blauw is dat kereltje toch niet?
@NickH: Toch heel netjes geworden ja, ik heb er niks fatsoenlijk geschoten.
@Riezenbosch: Nee.... ik vind deze uitsnede echt niet
@Nedra: Die laatste twee, leuk idee op zich maar zo gecentreerd... is wel erg makkelijk.
@Thalyric: Keurig belicht, wel je witbalans wat aan de koele kant.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Wel fijne blik en vriendelijk portret
@Nedra: Tweede is inderdaad gaaf, moet je lekker op canvas knikkeren
@riezebosch, mooi echt moment. Die kadering horizontaal snap ik wel, maar de hoogte niet. Probeer hem anders eens vierkant

|>
Ze moet een beetje bitchy kijken en haar jurkje moet een beetje fout zijn e.d. Vandaar ook de handschoentjes bijv.
Naja, ik probeer ook maar wat, bedankt iig voor je commentaar
Don't know.. looks fake.... don't like the vignetting
Bitchy? Het lijkt eerder of ze wordt aangerand. Een angstige blik, dat is wat ik zie tenminste. Vreemd, dat je blijkbaar iets heel anders probeerde uit te beelden. Better luck, next time!Nomad schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:11:
Ze moet een beetje bitchy kijken en haar jurkje moet een beetje fout zijn e.d.
vind ik niet, maar iets meer licht had waarschijnlijk een mooier effect gegevenToff schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:23:
[...]
Bitchy? Het lijkt eerder of ze wordt aangerand. Een angstige blik, dat is wat ik zie tenminste. Vreemd, dat je blijkbaar iets heel anders probeerde uit te beelden. Better luck, next time!
@hierboven: Prachtige processing
and the eyes look too photoshopped, I can understand that the effect of it looks pretty cool, but if you look closer at the picture (which I've seen also on DPZ), I'd say that you can do it way more subtile.GerardHenninger schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:00:
[...]
@nomad, ze kijkt je met te grote ogen recht aan. Bitchy wil ze je niet aankijken, of kijkt ze op je neer. Soort van, speak to the hand cause the face aint listening. Het truitje is een jammere keuze, want ik ga er scheel van kijken.
[ Voor 23% gewijzigd door simon op 16-02-2009 09:57 ]
|>
Ralph: you did posted this picture before here or not? I think it's still a strong photo.
[ Voor 15% gewijzigd door savale op 16-02-2009 11:18 ]
@rlemarec: toendertijd op dpz al op gereageerd, erg mooie plaat, wat bijna iedereen daar ook vond
Èn nog even twee foto's van dezelfde dag als die foto van mij hierboven

Verwijderd
Woooot ??? Is this you writing this ? Pretty much all *your* pictures are photoshopped (or LR) to death and you find this fake ?GerardHenninger schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:00:
[...]
Sorry, I can accept that critic from everyone.... but I find it strange from you.
The blur is 100% natural BTW. Sharpening of the eyes (maybe too much indeed), and the toning. That's it.
Verwijderd
Iets minder contrast zou niet verkeerd zijn maar ik zou mij maar eerst concentreren op de kadering, scherpte en de houding van de betreffende dame.rockmanz schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:36:
Goed, gisteren maar even aan zwart-wit portretfotografie gedaan. Ik ben wel redelijk tevreden met het resultaat maar als iemand misschien wat pointers kan geven hoe ik de bewerking kan verbeteren zou ik dat waarderen. P.S. ik dacht dat dit een nederlands forum was?
[afbeelding]
Tuurlijk is het een Nederlands forum maar rlemarec spreekt het makkelijkste Engels.
Verwijderd
savale, cool! vooral #1 en #3.
nomad, #2 vind ik helemaal niks maar #1 ziet er goed uit. alleen jammer van de vignetting bovenin, verstoort de herhaling van de lampen.
rockmanz, de ogen zijn een beetje onnatuurlijk scherp vergeleken met de rest. verder wel OK hoor

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 23:02 ]
#team_UTC+1
We indeed did.Ethirty schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:06:
@rlemarec: didn't we see this one here before? I think the picture is excellent, maybe a bit to much vignetting for my taste.
Still, i like it. Very intense.
You don't have to accept anything I sayVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:56:
[...]
Woooot ??? Is this you writing this ? Pretty much all *your* pictures are photoshopped (or LR) to death and you find this fake ?
Sorry, I can accept that critic from everyone.... but I find it strange from you.
The blur is 100% natural BTW. Sharpening of the eyes (maybe too much indeed), and the toning. That's it.
But yes, I use Photoshop and yes, almost every photo I show says "100% Photoshop", that's my "style". Your pictures however (and the one above is one of them) is somewhere in between; It doesn't look real yet you want it to look real. The eyes look fake, but the rest of the picture is sweet cause of the 85mm 1.2L DOF.
In my images the entire photo is "fake/cheap/Photoshoped", but in your eyes-image just the eyes look Photoshoped which throws the image off balance.
Oh well, maybe it's just me... other people seem to like it

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
|>
hahaha ik maak een hoopsimon schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:17:
Zeg martijn, jij recyclet nog meer dan ik. Ga's wat nieuws maken.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Die eerste laat de zon schijnen op deze voor de rest zo grijze, grauwe dag. De huidskleur is misschien iets gewaagd, maar je komt er wat mij betreft goed mee weg. Toppertje!
Die eerst vind ik echt erg mooi! Is dat natuurlijk licht door die ruit? Of heb je een flitser buiten neergezet?
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Als ik de foto zo zie is denk ik wel de huid nog wat gesmoothed om het licht zachter te maken, maar hoe dan ook een fijne plaat inderdaad. Nice Frank
ja nu je het zegt ...indeed .. ik wou de flitser hoger zetten, en dan meer hoeks naar beneden richten .. maar mijn statief gaat niet zo hoog.Parle85 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:37:
@ Thalyric: leuke spontane foto, vind alleen dat je achtergrond nogal afleidt. Ook is je flits op haar kleding gericht, hierdoor trekt de aandacht niet naar haar gezicht.
;-) ... ja klopt .. ja weet je wat het ook is .. normaal doe ik geen ttl .. maar nu wel gedaan .. maar had ff geen ebay triggers bij de hand. Anders kon ik beter reguleren (ben nog een beetje e-ttl noobje .. want ik weet wel dat je er veel meer mee kan). Achtergrond .. nee klopt .. was ook beetje spontane actie bij mij en ook als testje (ttl schieten)Nomad schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:44:
@thalyric: Achtergrond is niet helemaal een toevoeging en iets wat hard geflitst (iig net wat te zichtbaar).
Wel fijne blik en vriendelijk portret
[ Voor 8% gewijzigd door thalyric op 17-02-2009 19:45 ]

[ Voor 35% gewijzigd door Deathchant op 17-02-2009 20:47 ]
|>
@Savale: Zit een hoop werk in, nette B&W conversie, 3 valt niet echt in de serie vind ik, op zich wel een nette plaat.
@nomad: Aparte setting op de eerste, interessante blik. 2e is wat heel anders, ook netjes, wel wat veel schaduw onder de arm.
@Rockmanz: Andere mensen vinden dit vast geweldig en wel op dezelfde reden dat ik het niks vind, bewerking is mij te extreem. Dat terzijde, er zit op de linkerrand iets wat vraagt om een crop of het clonetool, vreemd randje.
@eerik: leuk idee maar ik vind het mens een dusdanig zoekplaatje dat het wat mij betreft hier niet thuis hoort.
@NiZNO: Weinig mis mee maar het springt er ook niet echt uit, te weinig ruimte in de kijkrichting denk ik.
@Frank: Eerste is netjes, net iets te krap gekadert, vooral op de duim valt het op.
2e ook netjes alleen op het voorhoofd ook voor mijn smaak weer net te krap genomen.
@Blerf: Tja... belichting is wel goed denk ik, setting vind ik vreselijk.
@wilmocs: MUTS!! :-) slecht gefocust, leuk belicht, leuke setting.
Als de focus juist was, en het gezicht wat minder belicht, had ik em erg netjes gevonden!
Jammer van de onscherpte. Belichting vind ik niet storend. Pose en setting is leuk en model nog leukerwilmocs schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:13:
vorige week met een paar vriendinnen avondje lopen klote met me nieuwe speelgoed, vond deze wel goed gelukt.
[afbeelding]
Watvoor achtergrond had je?
[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 18-02-2009 17:58 ]

Licht: 1 beautydish met profotohead en grote zilvere sunbounce onder het model lichtelijk gefeatherd naar de background toe.
Camera: Phaseone P65+ + Mamiya 645AFD II body met 150mm lens @ F5.6 (iirc)
Leuk middagje spelen met (te) dure apparatuur
[ Voor 7% gewijzigd door Timo op 20-02-2009 01:22 ]