[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Lekker rauw:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3353/3195197322_5e219f80ff.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door NickH op 13-01-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Je toning is nèt niet mooi (imo). De huid springt er niet genoeg uit. Enneh... is toning niet genoeg om het onderwerp uit te lichten (maw: moet tegenwoordig écht 1 op de 2 foto's artificiele vignetting meekrijgen?).

Maar dat zijn maar kleine comments. Best intrigerend gezicht om naar te kijken. De monitor waarop ik nu ziet (TN uit '03) doet het lijken alsof er vlakken naar zwart clippen (zoals zn muts en linkeroog) maar dat is geloof ik mijn brakheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Het is inderdaad erg moeilijk om 'm goed te krijgen. De vignetting past wel een beetje bij het rauwe vind ik zelf, maar snap best dat het een overused techniek is.

De originele foto is erg vlak trouwens, het verschil met deze is twee werelden.

En de muts is inderdaad wel erg zwart, maar ik ben er nu al te lang aan bezig geweest (komt uit een set van meer) om dat aan te passen. Als je de ene slider verschuift, moet de rest ook weer finetunen om de balans terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
thalyric en Salvage, top foto's
Lekker creatief :)

Van dezelfde middag, maar ander model (deze had meer ervaring)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/collage2got.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/collage1got.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:54
komt toch onwennig over, helemaal rechts onder, komt ze wat massief over, door de armen.. Vond die z/w foto van je die ik op dpz zag beter.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Beetje vreemd, dat ze op de bovenste collage een pearcing rechts heeft, die onder opeens links blijkt te zitten (vanuit het model gezien)...

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 14-01-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Toff schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:30:
Beetje vreemd, dat ze op de bovenste collage een pearcing rechts heeft, die onder opeens links blijkt te zitten (vanuit het model gezien)...
Damm betrapt..Heb hem gespiegeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

simon schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:04:
komt toch onwennig over, helemaal rechts onder, komt ze wat massief over, door de armen.. Vond die z/w foto van je die ik op dpz zag beter.
ja was inderdaad ook mijn 1e reactie toen ik ze zag ... van die 4 vind ik wel ... rechtsboven en linksonder heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 07:50
Afbeeldingslocatie: http://www.iworxmedia.com/gal/berkenhof/images/DSC_7295.jpg

In een zaal verlicht met de goedkoopste spaarlampen die je maar kon vinden.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:12
@Frank: goed bezig hoor! Je gaat wel duidelijk vooruit. Wel vind ik de poses in combinatie met haar lichaamsbouw niet overal even goed werken
@iworx: mooi spontaan portret. Wel komt hij wat te rood over op mijn monitor (@work).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3236/3057359976_2643e84362_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Whoa wat is er mis met je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Frank|A schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:45:
[...]Damm betrapt..Heb hem gespiegeld
Je meent het :P Op zich niets mis mee, een beetje artistieke vrijheid, maar wel (een heel klein beetje) als je het in een serie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 07-10 22:05
ssj3gohan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:29:
Whoa wat is er mis met je monitor?
Moeilijk he, normaal commentaar geven.

Als je het niet mooi vind oke, maar zeg dan gewoon normaal wat je er mis mee vindt... Van die nietszeggende negatieve opmerkingen heeft niemand wat aan.

iworx: lekker belicht, maar komt ook hier een beetje te oranje over.
Herrick: Ik denk dat er wel een beetje contrast bij mag om de flare iets te compenseren, vind dat ze een beetje ongeintresseerd kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Was niet als een flame bedoeld, maar het leek me nogal duidelijk wat er mis was met de foto. Grote flare over de hele foto waardoor hij wazig wordt. Leuk bedoeld maar de foto wordt er als geheel door verpest. Dat leek me zodanig duidelijk dat ik twijfelde aan de kwaliteit van Herrick's reviewapparatuur, gezien hij gewoonlijk prima foto's post (voor zover ik die heb gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik vind die flare wel mooi eigenlijk, geeft zomers gevoel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
Ik denk dat die flare opzettelijk is gedaan. Over smaak valt niet te twisten, maar Ik vind het best n mooie foto eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:16

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ssj3gohan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:14:
Was niet als een flame bedoeld, maar het leek me nogal duidelijk wat er mis was met de foto. Grote flare over de hele foto waardoor hij wazig wordt. Leuk bedoeld maar de foto wordt er als geheel door verpest. Dat leek me zodanig duidelijk dat ik twijfelde aan de kwaliteit van Herrick's reviewapparatuur, gezien hij gewoonlijk prima foto's post (voor zover ik die heb gezien).
Ik heb er niet zoveel twijfels over dat Herrick dit bewust gedaan heeft.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

breinonline

Are you afraid to be known?

Bewust of niet, ik vind het een lekker zomers en sprekend portret :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 08:04

Falcon10

Hit it i would !

Ik vind Herrick ze'n foto op zich mooi, maar de kleuren komen niet mooi door.
Nogal flets, te wit, en zo inderdaad wazig een beetje.
Volgens mij is de foto helemaal af, als je die waas eraf krijgt.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

ik zou graag ook net even wat meer contrast zien in Herrick's foto

Mijn eigen inbreng:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3262/3199271962_a5b69d1522.jpg

Clickable

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Isniedood: Als je een stapje naar links was gegaan, had je misschien iets meer uitdrukking van de rechter man kunnen vangen en was je iig die lelijke reflectie achter zijn rug kwijt geweest. De afstand tusse de twee mannen lijkt net iets te groot. Verder vind ik je foto wel heel erg hard frontaal geflitst. Zelfs in z/w niet mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 15-01-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ah die reflectie die je bedoelt is een afgrijselijk lamp, kerstboom ofzo. Ik denk dat ik bij een stap naar links de expressie van de linker teveel kwijt was geraakt, maar dan was in ieder geval de lamp weg. Het is niet dat hij frontaal geflits is, maar ik heb de gezichten iets opgelicht in lightroom met de brush om ze wat meer uit de foto te krijgen. Maybe iets te. Bedankt voor het commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 12:02
Afbeeldingslocatie: http://www.jzfotografie.eu/wp-content/portfolio/portfolio/_DSC7200.jpg

Er was wel een visagiste erbij, maar zagen na de shoot pas dat de hand ook wat make-up nodig had gehad ... jammer maar goed.

Verder gebruik gemaakt van Elinchrom D-Lite 2 studio flitsset en 2 Nikon flitsers met kleurenfilters voor de blauwe achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom die hand? Komt nu wat verkrampt over en die berg armbanden doet voor mij ook geen goed.

@Herrick: Fijn licht en contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@Herrick: Ik vind em erg mooi met die waas, geeft een lekker jaren '80 summertime effect. Dat het een mooie dame is helpt natuurlijk ook mee!

@ isniedood: Ik vind het een erg mooi moment, wel iets te frontaal ingeflitst inderdaad, je ziet het gelijk

@jeroenz18: Ik ben het helemaal eens met djengizz, waarom die hand met armbanden? Ze heeft een mooi koppie, denk ik genoeg om naar te kijken? Die hand stoort nog al! Vooral de weerspiegeling in de grote metalic armband vind ik jammer. Ook had ie van mij ietsje donkerder gemogen. Maar dat ben ik..

De originele van deze is al een keer voorbij gekomen in een testcase..nu wat aangepast met Lightroom 2.0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3100/3177984814_15a1f98ee1.jpg

Je mag klikken voor groot op Flickr, kan je ook het origneel zien wat ik overigens mooier vind, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Het origineel werkt voor mij toch beter. Wellicht dat je daar wel iets meer kleur in kan gooien, maar dit is voor mij too much. Blijft wel een gave foto though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/karlijn1.jpg

Model: Karlijn

Ben zelf niet helemaal 110% tevreden over de mond, probeerde iets te ver over de bestaande liprand te tekenen qua visagie en dat pakte niet helemaal uit zoals ik wilde, desondanks vind'k het een leuke foto en wilde die toch hier even neerzetten :P Commentaar op de rest is van harte welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Heel raar, maar haar neus is net alsof die heel dun aan de bovenkant is en ongelovelijk rond en bol daaronder. De bovenkant van dr neus is zo zacht en egaal dat het gewoon gedeeltelijk plat lijkt en dus geen neus. D'r mond is inderdaad niet echt goed gelukt. Het lijk ook alsof je uitgeschoten bent rechtsboven (voor de kijker) op dr mond. In potentie mooie foto, maar mist het door wat schoonheidfoutjes. Misschien dat je die neus nog kan fotoshoppen door iets van een profiel te tekenen van haar neus maar daar heb ik geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Jeroenz18: Gebalde vuisten zijn eigenlijk nooit goed op foto's, dat geld hier net zo..wel netjes belicht
Nedra: Beetje TE, orgineel is beter
Timo: Schoenmaker blijf bij je leest....Een foto waar het model niet op haar best uit de..uh..verf..make-up komt. Schoonmaken en opnieuw beginnen...ogen trouwens wel netjes gedaan

Strobist time!
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/Annemarie011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Frank, die timo-schoenmaker is niet van zijn leest afgegaan, alleen heeft ie gewoon de lipstick bigtime verneukt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
Frank|A schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:03:
Jeroenz18: Gebalde vuisten zijn eigenlijk nooit goed op foto's, dat geld hier net zo..wel netjes belicht
Timo: Schoenmaker blijf bij je leest....Een foto waar het model niet op haar best uit de..uh..verf..make-up komt. Schoonmaken en opnieuw beginnen...ogen trouwens wel netjes gedaan

Strobist time!
[afbeelding]
Erg leuk gedaan! Ik zou zelf de toning iets lichter doen en een beetje wat meer contrast.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Frank|A schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:03:

Strobist time!
[afbeelding]
Ik wilde ondanks mijn lipfout wat commentaar op de rest van de foto krijgen ;) en ja je hebt gelijk eraf halen en opnieuw doen. Alleen het probleem was A tijd, en B dit is gewoon bij haar thuis gedaan en gewoon op de huid zag je de foutjes niet (zo). Kwam ik thuis dus wat laat achter ;)
Isniedood schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:27:
Heel raar, maar haar neus is net alsof die heel dun aan de bovenkant is en ongelovelijk rond en bol daaronder. De bovenkant van dr neus is zo zacht en egaal dat het gewoon gedeeltelijk plat lijkt en dus geen neus. D'r mond is inderdaad niet echt goed gelukt. Het lijk ook alsof je uitgeschoten bent rechtsboven (voor de kijker) op dr mond. In potentie mooie foto, maar mist het door wat schoonheidfoutjes. Misschien dat je die neus nog kan fotoshoppen door iets van een profiel te tekenen van haar neus maar daar heb ik geen verstand van.
Het perspectief is een beetje raar ja, weet ook even niet waar dat aan ligt. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Timo op 19-01-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Simpel portret. Gemaakt met het licht dat aanwezig was ... vond het wel een leuke. Geen knal-plaat, maar kijkt wel aangenaam weg imho.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3298/3206383462_e3cc2c6a91.jpg

@ Frank : zeer knap! De kleuren passen super

[ Voor 7% gewijzigd door Dieter op 19-01-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3259/3097004105_8daa05aaaaaaaaaaac867.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dieter, ondanks weinig licht wat jezelf aangeeft vind ik het toch een kleur volle foto
Nizo, mooi gebruik van contrast.

Deze foto had ik wel eens eerder geplaatst maar ik heb hem nu gecropt en anders bewerkt

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3375/3214433213_28ae23399c.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens een portretje gemaakt van mn vriendin....Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3313/3218711310_b8288ee035.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 08:04

Falcon10

Hit it i would !

Best een leuke wacky.
Ik vind em goed gelukt.

Maak nu maar een topic met gans de reeks in ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
Nedra schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:00:
@Herrick: Ik vind em erg mooi met die waas, geeft een lekker jaren '80 summertime effect. Dat het een mooie dame is helpt natuurlijk ook mee!

@ isniedood: Ik vind het een erg mooi moment, wel iets te frontaal ingeflitst inderdaad, je ziet het gelijk

@jeroenz18: Ik ben het helemaal eens met djengizz, waarom die hand met armbanden? Ze heeft een mooi koppie, denk ik genoeg om naar te kijken? Die hand stoort nog al! Vooral de weerspiegeling in de grote metalic armband vind ik jammer. Ook had ie van mij ietsje donkerder gemogen. Maar dat ben ik..

De originele van deze is al een keer voorbij gekomen in een testcase..nu wat aangepast met Lightroom 2.0

[afbeelding]

Je mag klikken voor groot op Flickr, kan je ook het origneel zien wat ik overigens mooier vind, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik vind hem erg leuk alleen de ogen vind ik zelf iets te.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Dieter: lekker frisse foto! Ik twijfel nog een beetje over die lampen net naast zn hoofd
NizNo: mooi contrast! Goed portret!
Hankie: misschien nog even die enorme highlight eruit op dat ding in zn handen ;)
Wacky: doe m zo eens in zwart wit (met dat lage contrast) en dan de ogen beetje oplichten misschien nog. Ik vind m wel erg persoonlijk en goed overkomen met bril

Ik heb ook weer even gespeeld :P
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2uskao0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie kleuren, savale! Mis alleen net dat beetje extra, nu ziet het eruit alsof een model doet alsof ze haar trui kapot gaat scheuren terwijl het er eigenlijk uit moet zien alsof ze dat écht gaat doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ja ik snap je punt :P

Nog even wat frissers:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ith10o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3258/3223160352_c2f51c9f16c.jpg?v=12328213163

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3398/3222306779_ed1a81fbb1e.jpg?v=12312821394

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3378/3222307001_0b78511d306.jpg?v=12328211433

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
@savale: _O_, je doet je naam weer eer aan! Als 'ie wat groter was, zou ik 'm zo als wallpaper gebruiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
savale schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:46:
Dieter: lekker frisse foto! Ik twijfel nog een beetje over die lampen net naast zn hoofd
Hankie: misschien nog even die enorme highlight eruit op dat ding in zn handen ;)
Wacky: doe m zo eens in zwart wit (met dat lage contrast) en dan de ogen beetje oplichten misschien nog. Ik vind m wel erg persoonlijk en goed overkomen met bril

[afbeelding]
Leuke foto... alleen misschien in zwart/wit iets mooier denk ik.

Maar heb je met masks zitten slepen... Ik zie rechts namelijk een lelijke horizontale rechte lijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ja die zwart witte is mooi wallpaper materiaal ;) Ik wil m best sharen op wallpaper formaat (graag even via PM ;))

Gerard, thnx goed opgelet. Ik zie het nu zelf ook. De achtergrond was eigenlijk gewoon saai grijs, dus ik ben even gaan stoeien met wat brushes in photoshop, maar daar ben ik nog niet echt n ster in :')

Nizno, goed bezig, je hebt het zw omzetten ook goed onder controle. Pas nog wel hier en daar op dat je niet teveel richting wit gaat met je highlights.

[ Voor 19% gewijzigd door savale op 24-01-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
savale schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:02:
Ja die zwart witte is mooi wallpaper materiaal ;) Ik wil m best sharen op wallpaper formaat (graag even via PM ;))
Moet je wel je DM aanzetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ja dat was best dom :') Maar hij doet t nu (denk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
savale schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:46:

[afbeelding]
Het lijkt wel alsof er een deuk in haar onderlip zit, photoshop vautje? Prachtige foto's overigens verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hankie010, ik vind 'm iets te registrerend..en er is niet echt iets wat mijn aandacht vasthoudt.
Wacky160, het lijkt me een knappe dame, maar deze foto maakt daar totaal geen gebruik dan. De nabewerking vind ik ook niet echt spannend..
Savale, je eerste doet me helemaal niks, niet echt mijn stijl. De tweede vind ik echter super; mooi model, goede blik, compositie en nabewerking is ook top!
NiZNO, aardig gelukte foto's. Hier ook weer niks wat echt mijn aandacht kan vasthouden.

5D+135L
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/3223144741_923d41bce3.jpg?v=0

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
royv mooi hoor! Het licht op het hoofd langs achter werkt ook zeer mooi...
5D + 135L is een mooie combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt recent, niet uit een shoot, en meer een snapshot/party pic, maar toch:

Portret technisch commentaar gewenst op deze:

Afbeeldingslocatie: http://cbzed.smugmug.com/photos/449384600_v5Qfy-M.jpg

Is het nou inderdaad een goed shot, of heb ik er gewoon teveel positieve associaties mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Ethirty

Who...me?

De foto is wel érg schuin en haar gezichtsuitdrukking is niet echt charmant.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

teveel positieve associaties? ik kan het ook niet helpen, maar volgens mij denk ik hetzelfde :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:53:
teveel positieve associaties? ik kan het ook niet helpen, maar volgens mij denk ik hetzelfde :)
Precies wat ik dacht... Crop de beker eraf en je bent klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3464/3227479059_857a92c69e.jpg
Nog 1tje van al even terug. Maar dacht heb al tijdje niets gepost :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kun je de slagschaduw tussen haar benen niet weghalen met bv Photoshop? Die valt mij nogal op (en als die mij al opvalt, dan moet hij die opgewonden jongens hierboven helemaal opvallen :X ).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

sOid schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:30:
[...]

Precies wat ik dacht... Crop de beker eraf en je bent klaar :+
beker eraf, iets anders ervoor in de plaats en klaar :+

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:04
Volgens mij komt die foto gewoon vanop Porn SFW :P

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 26-01-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
Zomaar een keer geschoten...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3348/3228790750_d2abe702f7.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3427/3228802928_911a1b0a3f.jpg?v=0

[ Voor 27% gewijzigd door CashMoney op 26-01-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
cashmoney : mooie bewerkingen, kan deze wel pruimen!
Komen mooie beelden voorbij hier... wat vinden jullie van deze ? (klik voor meer)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3105/3238464827_5cd4418a10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cashmoney, Toffe en apparte bewerking. Vind vooral de kleurenversie mooi. Je ziet niet vaak een "kinder foto" zo bewerkt.
@ Dieter, Mooie scherpe foto !

Zelf vol aan het oefenen met mijn nieuwe 450D met kitlens en er meteen mee op pad gegaan om te oefenen op mn zus.

Dit is niet de meest scherp foto geworden maar vond wel het de meest mooie.
Ben erg benieuwt wat jullie er van vinden tussen al dat pro geweld :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/14v5qfl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
jupjup : leuke actie :-) Heb je er ergens nog meer staan ?(flickr ofzo).
Voor dergelijke foto's misschien net iets kortere sluiterstijd kiezen. Het haar is 'net' niet te onscherp door beweging (voor mij persoonlijk dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik ga nu heel zuur zeggen: Ik mis de realiteit en/of uitwerking in sommige foto's: zeker portretten moeten een verhaal vertellen van de persoon erachter, het portret is niet een plaatje van het uiterlijk van iemand, maar een plaat van iemand die direct de context duidelijk maakt. Als dat niet van toepassing is moet het gewoon een heel goed uitgewerkt portret zijn, een echt mooie foto. Ik zal even proberen mijn gerichte kritiek daarover samen te vatten adhv de foto's:

- jupjup: Ik zie er niks echt speciaals in. Mooie zus, maar ik mis... iets om naar te kijken. Er zijn geen ogen, het haar maakt een ongedefinieerde beweging. Sluitertijd is te kort om de richting van de beweging te zien, als je daar iets mee wil doen heb ik laatst nog een truc uitgevonden maar totaal brak uitgevoerd: achter die persoon een lamp zetten (of een strobe-flitser, als je geld hebt om dat te kopen, dingen zijn >=500e), lange sluitertijd nemen en met de ingebouwde cameraflitser of een on-cam flitser ook flitsen, maar dan maar één keer. Zo blijven de haren altijd belicht tijdens de belichting maar het gezicht maar één keer, en is het gezicht scherp en de haren wazig. Dan kun je klooien met je sluitertijd om de 'beweging' zichtbaar te maken. Toen ik het probeerde (met een vriend van me) ging het echt totaal brak omdat de kleurtemperatuur van de lampen voor geen meter met elkaar klopten, en ik ben slecht in photoshop. Trouwens, ik vind de 70s-style grain en vignetloze bewerking wel mooi, houd dat vooral! Als het een United Colors of Benetton-foto was geweest had ik hem denk ik wel helemaal mooi gevonden (naast een paar vrouwen die vergelijkbare gezicht-bedekkende-moves doen ofzo). Dus in die context is het eigenlijk wel een hele mooie foto...

- Dieter: Hij is scherp en gedetailleerd en het is gewoon een mooie foto, maar ik mis context. De foto lijkt vooral te laten zien dat je een hele mooie camera hebt en zelf (of je broer?) vrij fotogeniek bent. btw: polafilter? heb je nog iets getonemapped aan de lucht? Welke lens? De bokeh lijkt een klein beetje nerveus, klopt dat of is dat de verkleining? Het lijkt op het onion-effect dat veel lenzen in de buurt van hun grootste diafragma hebben.

- CashMoney: Ik vind je bewerking niet zo heel erg mooi. Ik denk dat dit een foto moet zijn die dramatisch wordt door de strakheid van de expressie op het gezicht. Dat wordt helaas iets minder doordat het linkeroog (op de foto links dus) onscherp is en een beetje scheef staat ten opzichte van het rechter. En ik vind de extreme vignetting niet heel mooi, maar dat is heel persoonlijk. En je kadering is niet perfect. Ik denk dat ik het weet: je had de achtergrond verder weg moeten zetten en een diepere DoF moeten gebruiken: zo was ook die haarlok links en het oog er nog scherp op gekomen en had je het perfecte portret te pakken, zonder dat je achtergrond weer té scherp was (want die is mooi!).

- Blerf: ik heb totaal geen verstand van modefoto's, dus hij is prachtig.

- Dimension: hmm... Level curves, rood een klein beetje omlaag, iets meer detail, niet zó scheef uitknippen... Nah, nog steeds positieve associaties :D

- royv: mooi! Maar net iets te krap afgesneden bovenin? jupjup hierboven heeft zich echt geweldig aan de snijregels gehouden, alles staat er evenwichtig op.

Anyway, ik ben weer veel te veel commentaar aan het geven zonder zelf wat te posten. Uiteraard, want als ik nu wat post is het uiteraard, gezien ik nog maar een newbie ben, van inferieure kwaliteit en krijg ik extra scherp commentaar naar me toe gegooid. Dus... Ik post een foto van een baby, want die vindt iedereen lief en mooi :+

Afbeeldingslocatie: http://www.enijssen.com/images/IMG_4831ss.jpg

Known issues: niet helemaal scherp, maar het was een 50mm op F/2.8, daar is het vrij lastig om dit moving target scherp te houden :) Ook kan ik moeilijk beoordelen of hij lichter moet worden gemaakt, mijn laptopmonitor laat alles anders zien als ik 10 graden beweeg tov mn scherm... Ik ben persoonlijk erg tevreden over de partypiece van deze lens: de bokeh (Canon 50mm f/1.4 USM dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
ssj3gohan : ik snap volledig wat je wil zeggen. Nu en dan maak ik ook portretten, in scene gezette momenten zeg maar. Daar kan je inderdaad van de foto afleiden waar het over gaat. Zeer intensief om te doen, en echt wel heel leuk ook. Nu is het echter weer een tijdje geleden.

Ik ben het echter niet volledig eens met het feit dat het ergens over "moet" gaan. Mijn foto bijvoorbeeld was in mijn ogen ook 'gewoon een mooie foto' en zegt wellicht niet veel naar context toe. Maar dat moet voor mij ook niet altijd :-). Om je toch de enigzins saaie context mee te geven : samen met mijn broertje het stadje Sint-Truiden (BE, Limburg) gaan verkennen. We hebben een hoop 'leuke' platen meegebracht. Wellicht voor ons twee interessanter dan voor iemand die ons niet kent.

Ivm de technische details (maar daar is het me niet om te doen) : 5D + 17+40L @ F4 , 35mm. Curves aangepast + kleuren en contrast wat aangepast.

Over je baby : maakt me direct aan het glimlachen :-). Die 50mm is inderdaad een leuk speeltje voor lekker bokeh te krijgen.

Edit : (een voorbeeld van de 'in de scene gezette momenten'. Deze is echter zeer 'simpel'. Context was hier : afkicken van de feestdagen ...)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3085/3143268757_53f5445f36.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Dieter op 30-01-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Yeaahhhh, lekkere foto. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen:

- óf een foto moet iets zeggen
- óf hij moet echt heel mooi/goed uitgewerkt zijn

(als het over portretten gaat).

Ik vind het trouwens wel, het patsen terzijde, handig om te weten dat je die foto op F4 met een fullframe hebt gemaakt, ik krijg nu steeds beter gevoel voor hoe je een bepaald effect kunt maken met je foto. Aan de hand van mooie foto's in deze topics probeer ik dan zelf eens wat uit, en dat lukt steeds beter. Bij jouw foto in de post van 17:15 had ik al het idee dat hij lastig op een cropcamera, mooi om dat bevestigd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ssj3gohan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:15:
[...]

[afbeelding]

Known issues: niet helemaal scherp, maar het was een 50mm op F/2.8, daar is het vrij lastig om dit moving target scherp te houden :) Ook kan ik moeilijk beoordelen of hij lichter moet worden gemaakt, mijn laptopmonitor laat alles anders zien als ik 10 graden beweeg tov mn scherm... Ik ben persoonlijk erg tevreden over de partypiece van deze lens: de bokeh (Canon 50mm f/1.4 USM dus).
Of de belichting een beetje klopt kan je natuurlijk best redelijk controleren door even een blik op het histogram te werpen :)
In dit geval klopt dat best aardig, als in: niet overdreven onder of over belicht. Een klein beetje fill light had misschien geen kwaad gekund :)

Aldus de histogram plugin voor firefox:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9G0zlZNoZXZEyOEmayh26Z3I/full.jpg

Verder zou ik zelf die foto wat krapper hebben uitgesneden. Aan de bovenkant en rechts kan imho best iets weg, waardoor het net wat evenwichtiger oogt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 31-01-2009 00:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3265/3241904360_509524b5c3.jpg?v=0

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dieter schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:02:
jupjup : leuke actie :-) Heb je er ergens nog meer staan ?(flickr ofzo).
Voor dergelijke foto's misschien net iets kortere sluiterstijd kiezen. Het haar is 'net' niet te onscherp door beweging (voor mij persoonlijk dan).
Bedankt, Ik heb nog niets op Flicker staan. Net begonnen dus eerst eens een paar schoots doen :) Bedoel je nou dat het haar te scherp of te onscherp is?

Ook ssj3gohan bedankt!
Ik snap wat je wil zeggen. Vond zelf deze foto juist tof omdat het iets onrealistisch had.Had ook graag de hele onscherpte eruit gehad waardoor je het idee kreeg van een vreemd zittend kapsel.
Bedankt voor de tips verder. Heb nog geen beschikking over uitgebreid flitsapparatuur maar onthoud deze zeker! Campagnes van united Colors of Benetton zijn trouwens wel lekker shocking en onwijs appart en gaaf _/-\o_

Over je foto, Mooie scherpte (niet scherp genoeg??)/bokkeh en super fijne kleuren! Zou zoals gezecht zou ik hem ook iets croppen.

Morgen weer op op pad om foto's te schieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

jupjup: mooi, ik kijk uit naar nieuwe foto's.

NiZNO: Zet es wat commentaar bij je foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ssj3gohan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:15:Anyway, ik ben weer veel te veel commentaar aan het geven zonder zelf wat te posten. Uiteraard, want als ik nu wat post is het uiteraard, gezien ik nog maar een newbie ben, van inferieure kwaliteit en krijg ik extra scherp commentaar naar me toe gegooid. Dus... Ik post een foto van een baby, want die vindt iedereen lief en mooi :+

[afbeelding]
Ik hoop maar dat je dit sarcastisch bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:59:
jupjup: mooi, ik kijk uit naar nieuwe foto's.

NiZNO: Zet es wat commentaar bij je foto's!
Wat zou je willen horen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 08-10 12:40

djkooij

voorheen Facemodder

Als iemand op je werk jarig is en trakteert, dan pak je gewoon meteen dat lekkere stuk taart en geniet ervan. Dat je de persoon had moeten feliciteren voor het fatsoen, is zo burgerlijk en daar doen we niet aan mee...

kortom: niet dumpen zonder kritiek op de inzet van anderen te geven. Iedereen wil feedback op zijn/haar werk, goed of slecht. mompelt iets met oogsten en zaaien.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 00:28
crosspost

[ Voor 94% gewijzigd door ThunderNet op 04-02-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Toff schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:23:
[...]
Ik hoop maar dat je dit sarcastisch bedoelt?
Your irony-radar ies working correctly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
ssj3gohan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:15:

Known issues: niet helemaal scherp, maar het was een 50mm op F/2.8, daar is het vrij lastig om dit moving target scherp te houden :)
Leuke baby maar ik vind dit wel een enorm bullshit excuus!

@Dieter: Leuke scene, zeker met die rendiertjes.

@nizno: Mooie conversie, lekker stevig contrast, daar hou ik wel van. Blik is minder flateus.

@Paultje: Leuke compositie, contrast en met name de kleuren ben ik minder enthousiast over.

[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 01-02-2009 12:08 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090201-IMG_0546-Edit.jpg

Na het stappen, met genoeg drank en dolheid, komt creativiteit vanzelf :D

En een beetje omdat ik een conceptuele zweefsjaak moet worden. Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Oeh, ben jij dat?

edit: ik kom toch nog even terug op Wijnands' commentaar: Wat ben jij toch een onverbeterlijke zuurpruim :P

[ Voor 76% gewijzigd door mux op 01-02-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Balkjes helpen 8)

Maarre... nee, dan had ie bij het zelfportret-buurtopic gestaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 08-10 12:40

djkooij

voorheen Facemodder

Henk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:26:
:+
Niks mis met conceptuele zweefsjakies/aeronita's. Maar in dit concept is je logo helaas de spelbreker ;)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Laatst online: 20:39
Ook maar weer eens wat gedaan :+
Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles/84921/projects/175912/849211233178949.jpg

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De natte droom van elke NT-tweaker? Mag ik weten hoe je dat hebt geschoten? Pluutjes en wit scherm, of zit er meer achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
djkooij schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:41:
[...]

:+
Niks mis met conceptuele zweefsjakies/aeronita's. Maar in dit concept is je logo helaas de spelbreker ;)
Ik heb er heeeel hard over zitten twijfelen of ik daar ook een balk overheen ging plakken ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
ssj3gohan schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:53:
De natte droom van elke NT-tweaker? Mag ik weten hoe je dat hebt geschoten? Pluutjes en wit scherm, of zit er meer achter?
Is geschoten in witte studio + een paar flitsers met softboxen en spots ik zal ff kijken of ik nog toevallig een setup tekening heb of een foto van het geheel.
Henk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:05:
[...]

Ik heb er heeeel hard over zitten twijfelen of ik daar ook een balk overheen ging plakken ja :+
offtopic:
Ondanks alle balkjes is het grappig dat je nog steeds weet van welk merk alles is :P

[ Voor 45% gewijzigd door Macsylver op 01-02-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 00:28
Wijnands schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:06:
[...]
@Paultje: Leuke compositie, contrast en met name de kleuren ben ik minder enthousiast over.
Dit is gewoon in actie geschoten, wat bedoel je met kleuren en contrast minder enthousiast? Hoe zou ik dit kunnen verbeteren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
* Wijnands een zuurpruim? Ah, misschien wel.

Heb je dit raw? Of zal ik op je jpg laten zien wat ik bedoel?

@henk: Je slaat wel een nieuwe weg in zeg... interssant

Die moderne medusa hierboven, erg origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Macsylver schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:06:
offtopic:
Ondanks alle balkjes is het grappig dat je nog steeds weet van welk merk alles is :P
Stiekem was dat ook een beetje de insteek ;)

Wat betreft jouw plaat... fijn shot! Erg leuk idee, goeie uitvoering, alleen ben ik benieuwd waarom je de saturatie van je roodkanaal zover terug geschroefd hebt... Of beter gezegd, hoe hij er uit ziet met wat meer sat. in dat kanaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
Henk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:18:
[...]

Stiekem was dat ook een beetje de insteek ;)

Wat betreft jouw plaat... fijn shot! Erg leuk idee, goeie uitvoering, alleen ben ik benieuwd waarom je de saturatie van je roodkanaal zover terug geschroefd hebt... Of beter gezegd, hoe hij er uit ziet met wat meer sat. in dat kanaal ;)
Bekijk hem eens in Preview / Photoshop in plaast van in je Browser dan is hij bij mij althans stukje beter qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Macsylver schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:46:
[...]

Bekijk hem eens in Preview / Photoshop in plaast van in je Browser dan is hij bij mij althans stukje beter qua kleur.
aRGB ipv sRGB export per ongeluk?

wel een mooie om gelijk eens te kijken of die colorprofilesupport alweer aanstaat in mijn FF :+

edit: hmmm, it is, dan zou mijn firefox hem eigenlijk correct moeten weergeven. Ik zal vanavond thuis eens kijken shop + gecalibreerd pva scherm ipv dit laptop ding ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Henk op 02-02-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Henk: leuk opgezet!
Mac: gave styling! Ik mis wel een beetje contrast en kleur, maar dat is smaak.

Een keer een onbewerkt snapshotje van mij tijdens de AIFW afterparty:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/14t0pwz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto van men jongste neefje toen ie in de maxicosi lag ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3513/3251518976_16e8710848.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Henk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:26:
[afbeelding]

Na het stappen, met genoeg drank en dolheid, komt creativiteit vanzelf :D

Ik vind deze stijl echt heel gaaf.. Kun je me iets meer vertellen over de belichting / nabewerking die je hebt gedaan om dit te bereiken? Ben er al een tijdje naar op zoek, kon ook niet direct goede voorbeelden vinden.. Alvast bedankt!

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
LaZZ schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:35:
[...]

Ik vind deze stijl echt heel gaaf.. Kun je me iets meer vertellen over de belichting / nabewerking die je hebt gedaan om dit te bereiken? Ben er al een tijdje naar op zoek, kon ook niet direct goede voorbeelden vinden.. Alvast bedankt!
Ehmmm... pfoe, het komt vooral neer op dodgen/burnen en in de eerste instantie al redelijk goed belichten. Het is niet zo dat je dit met een platgeflitste foto nog voor elkaar krijgt, glimplekken op de huid zijn ook niet echt lekker meer weg te werken...

Verder gewoon geduld, niet te veel contrastbewerkingen willen doen, lichtjes trekken aan je curves, fill light doet iets en wat (split)toning.

Maar vooral 'goed' belichten :) Het is niet zo dat in de originele plaat keiharde slagdschaduwen zitten :)

Ow, en niet alles in één dag willen ;) ik kan je alle settings van deze plaat vertellen, maar dan komt er een andere plaat en past het allemaal weer niet. Lekker experimenteren (en daarmee ook gelijk een eigen stijltje ontwikkelen) is best belangrijk hierin :) Ik heb inmiddels een stuk of 20 zelf-gebouwde presets staan (presets van een ander hoef ik niet :P ) die allemaal nét even anders zijn kwa settings, maar stuk voor stuk hele andere resultaten opleveren.

Bij mij begon dit hele gedoe met een paar landschapfoto's :+

[ Voor 23% gewijzigd door Henk op 03-02-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Henk schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:40:
[...]
Bij mij begon dit hele gedoe met een paar landschapfoto's :+
Dan staat mij nog wat te wachten, ik wil ook te snel teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Deathchant schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:09:
[...]

Dan staat mij nog wat te wachten, ik wil ook te snel teveel :)
Wat sowieso aan te raden is, is om een bepaalde bewerking te doen, en daarna je foto even met rust te laten. Later terugkomen en je helemaal pauper schrikken van de contrastbewerking die je net hebt gedaan, om vervolgens een paar klikken terug te schroeven :+

Soms is het ook handig om even de compare optie van LR open te klikken. En stappen terug in history, om te kijken of je laatste X aantal handelingen écht een verbetering waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:409;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:410;hsize:600;vsize:600

*klikvoorgroter*

Zjerre, ik vind de huid erg rood, lelijk geflitst. Doet voor mij sterk af.
Savale, goed moment, maar teveel beeld, teveel informatie. 1 van de meiden is mooier. los, verhalend.
macsylver, ziet er goed uit, vind de make-up minder, maar verder leuke en goede plaat

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

simon: je doet je status eer aan. Geweldig!

@hieronder: die status ja :)

[ Voor 27% gewijzigd door mux op 04-02-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Welke status bedoel je eigenlijk? Nu kennen we Simon allemaal van prachtige showcases enzo, bedoel je daarmee zijn status?
Het is wel zo dat Simon een redelijk vast liggende stijl erop na houdt. Vandaar dat iig ik deze platen direct herkende als zijnde van Simon.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Erg mooie platen van Simon.

Ik heb de regel dat je geen etende of drinkende mensen moet schieten overtreden. Vind de blik wel mooi

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3438/3253366945_fdb03bd5a0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:16

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:02:
Erg mooie platen van Simon.

Ik heb de regel dat je geen etende of drinkende mensen moet schieten overtreden. Vind de blik wel mooi

[afbeelding]
Hey leuke foto en fijn smooth. Mooie foto wijnands :)

edit: hmm, grotere versie is me iets teveel bewerkt en smooth gemaakt. Op de kleine foto vind ik het nog te doen, maar de grote is to much.

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 04-02-2009 23:07 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Eensch met die zwerver ^^! Veels te gladjes gemaakt. Jammer.

edit: Die hieronder bevalt mij een stuk beter. Klein minleerpuntje zou kunnen zijn dat de scherpte nu genadeloos op haar neus ligt, terwijl geen van beide ogen scherp is. F/1.8 is wel heel ver open. Zelf zou ik geprobeerd hebben om haar linker oog scherp te krijgen, maar de foto ziet er niet geposeerd uit, dus soms moet je het doen met wat je hebt. Leuk familieportret iig.

[ Voor 76% gewijzigd door Toff op 05-02-2009 16:23 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 65 Laatste