hij heeft een beetje een stalone blik. misschien ook meer rambo like bewerken? ik vind dit al beter dan het rode origineel.-DG- schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:55:
Dank, meer zoiets?![]()
[afbeelding]
klikbaar
Over die eerste kan ik het wel eens zijn dat het teveel snapshot is.
het is trouwens -DG-
Mwa, iets meer rambo like.. Ik zou gewoon de zwarten wat donkerder maken en de toning minder opvallend maken.
|>
Vooruit, nog ééntje dan. Alleen een linkje, anders spam ik dit topic zo vol.
Sweet-DG- schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:18:
Vooruit, nog ééntje dan. Alleen een linkje, anders spam ik dit topic zo vol.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
@Blerf: tweede is ook mooi maar de eerste blijft mijn favoriet, zowel qua bewerking als qua inhoud. De industriële achtergrond doet het goed en je koude toning past er mooi bij. Wel vind ik je crop formaat niet helemaal lekker kijken. Heb je voor deze uitsnede gekozen zodat de schoorsteen er nog op staat?

Vrij hevig bewerkt, meer een testobject. Zag dat de jas + balk van hokje bijna exact gelijk waren in kleur, dus daar mee gespeeld.
Origineel:

Lightroom kan ook aardig wat met bewerking, is meer een test.
Beetje te doen?
Beetje te doen?

Haha, zelfde programma zelfde idee zelfde tijdJeroenz18 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:49:
Beetje te doen?
[afbeelding]
Haha grappig...Samopsa schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:49:
[...]
Haha, zelfde programma zelfde idee zelfde tijd
[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzelle op 15-10-2008 22:36 ]
Vooruit, met nog meer vignette voor jou.Blerf schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:54:
[...]
Sweeten doe eens beetje fignetering er om heen gooien
ben benieuwd hoe dat er uit komt
Zelf vind ik dat weer ietsjes té worden, die daarvoor vind ik beter.
Dankje.savale schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:06:
Inderdaad stukken beter zo!
Ik vind de bewerking niet super, wel erg ruw en lijk achtig, terwijl de foto daar niet zo om vraagt.Samopsa schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:48:
[afbeelding]
Vrij hevig bewerkt, meer een testobject. Zag dat de jas + balk van hokje bijna exact gelijk waren in kleur, dus daar mee gespeeld.
Origineel:
[afbeelding]
Verder vind ik de achtergrond wat storend.
Zo wordt ze wel erg bleekjes. Ik vind zo'n zwartwit met 1 kleur foto bij mensen vaak niet echt geslaagd.Jeroenz18 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:49:
Beetje te doen?
[afbeelding]
@Samo: Leuk plaatje maar ik vind selectief kleur hier niet echt op z'n plaats!
@JeroenZ18: Hele mooie foto, leuk gedaan maarrr in portretfoto's blijft het natuurlijk altijd een beetje kitsch, selectief kleuren (ben er zelf ook schuldig aan
).
Deze is één uit een serietje die ik onlangs genomen heb,

Portretfoto's zijn nog niet helemaal mijn ding, maar probeer het wel wat vaker te doen. Deze is genomen met een niet zo een hele witte muur als achtergrond, ST580 gericht richting het gezicht (misschien de andere kant op richten en omnibounce erop?) en een ST430 op de achtergrond op +3 om de achtergond helemaal wit te krijgen. Omdat het nog niet helemaal egaal wit was heb ik dat ook nog een beetje geshopped. Voor de rest wat aan de toning en saturation gezeten in Lightroom. Commentaar en kritiet natuurlijk welkom!
@JeroenZ18: Hele mooie foto, leuk gedaan maarrr in portretfoto's blijft het natuurlijk altijd een beetje kitsch, selectief kleuren (ben er zelf ook schuldig aan
Deze is één uit een serietje die ik onlangs genomen heb,

Portretfoto's zijn nog niet helemaal mijn ding, maar probeer het wel wat vaker te doen. Deze is genomen met een niet zo een hele witte muur als achtergrond, ST580 gericht richting het gezicht (misschien de andere kant op richten en omnibounce erop?) en een ST430 op de achtergrond op +3 om de achtergond helemaal wit te krijgen. Omdat het nog niet helemaal egaal wit was heb ik dat ook nog een beetje geshopped. Voor de rest wat aan de toning en saturation gezeten in Lightroom. Commentaar en kritiet natuurlijk welkom!
veel te hard geflitst, zo'n foto hoef je imho niet te flitsen.. doet eigenlijk volledig af aan dit geheel.
|>
Ik ben het met Simon eens. Veel te hard geflitst. Het wordt echt lelijk.
Eerste keer studio minishoot

geen idee waar ik specifiek op moet letten met deze foto's maar die ogen...Herrick schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:25:
[afbeelding]
Nais! Fraaie belichting! Je zou de volgende keer nog kunnen proberen om een klein randje licht (rimlight) aan haar donkere kant te creeren met een extra flitser of reflector bijvoorbeeld.
Verwijderd
@Nedra: Ben het idd eens met de rest.
@Herrick: Leuk gedaan idd, qua belichting en ook de wind (?). Maar iets, ik weet niet wat vin dik niet helemaal lekker aan deze foto.
Nog een portret door mij:
Small and Smart

Wat vinden jullie ervan? Tips oid (behalve de weerspiegeling in de bril
)
@Herrick: Leuk gedaan idd, qua belichting en ook de wind (?). Maar iets, ik weet niet wat vin dik niet helemaal lekker aan deze foto.
Nog een portret door mij:
Small and Smart

Wat vinden jullie ervan? Tips oid (behalve de weerspiegeling in de bril
Ik had graag wat detail in 't zwarte truitje gezien. het is niet voor niets een studioshootHerrick schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:25:
[afbeelding]
Daarnaast vraag ik me even af wat je met je compressie hebt gedaan? Of heb je poging gedaan om de huid te bewerken, in ieder geval er is iets mis
Visagie & Fotografie door Timo Wolthof
Model: Kim Oudakker
Belicht met: Lamp van een huis
[ Voor 14% gewijzigd door Timo op 20-10-2008 02:30 ]
@Saga_Envi: Lekker eigenwijs shot.
Ik vind het harde licht in combinatie met je toning wel geslaagd. Het in-your-face effect en je kadering vind ik ook goed.
@Timo: Het rozige van je highlights vind ik niet fijn kijken en ook haar haar heeft een wat vreemde kleur. Het licht is wel mooi.
Ik vind het harde licht in combinatie met je toning wel geslaagd. Het in-your-face effect en je kadering vind ik ook goed.
@Timo: Het rozige van je highlights vind ik niet fijn kijken en ook haar haar heeft een wat vreemde kleur. Het licht is wel mooi.
Ik wilde d.m.v de tint eigenlijk een beetje dated feel geven, maar toch modern. Mischien is't iets te maar ik kan het zelf goed waarderen
Jij hebt dus liever gewoon normaal?
de tegels zijn mij iets te roze geworden. maar toch vind ik de plaat wel nog lekker wegkijken. mischien als je dat roze kan vervangen voor wat geel dat dan de dated feel beter uitkomt.Timo schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:30:
Ik wilde d.m.v de tint eigenlijk een beetje dated feel geven, maar toch modern. Mischien is't iets te maar ik kan het zelf goed waarderenJij hebt dus liever gewoon normaal?
Ach wat is normaal. Een mooie toning is niet verkeerd maar ik vind dit niet lekker uitpakken.
Je foto heeft van nature veel blauw en diep zwart. Ik vind die rode hooglichten daar gewoon niet bij passen. Je model wordt hierdoor erg rozig (dit is trouwens wel erger in Firefox dan in IE). Daarnaast lijkt haar haar dan weer gecrossed waardoor het geel-groenig wordt.
Deze vorm van splittoning past hier niet imo.
Liever zie ik wat meer naturel of een toning die beter bij de originele kleuren past.
Je foto heeft van nature veel blauw en diep zwart. Ik vind die rode hooglichten daar gewoon niet bij passen. Je model wordt hierdoor erg rozig (dit is trouwens wel erger in Firefox dan in IE). Daarnaast lijkt haar haar dan weer gecrossed waardoor het geel-groenig wordt.
Deze vorm van splittoning past hier niet imo.
Liever zie ik wat meer naturel of een toning die beter bij de originele kleuren past.
Toch vind ik de stijl van de foto, compositie en uitdrukking echt passen bij een oude reclame poster voor bijvoorbeeld sigaretten. dus een verouderde bewerking zou hierbij mijn inziens niet "op" of "uit" de toon vallen. het is dat je door de betonnen tegels vooraan niet echt all the way kunt gaan zonder dat het gaat storen.
Afgelopen zondag herfstshoot gedaan met 3 meiden.
Ik twijfel nog een beetje tussen 2 foto's, maar post toch deze ( ondanks dat ze in het midden staat van het beeld en niet echt een herfst foto is)

De andere staat hier, meer herfst gerelateerd ...:
http://farm4.static.flick...57128823_1d1777d176_o.jpg
Verder staat de gehele serie hier:
http://flickr.com/photos/jeroenzelle/sets/72157608195326010/
Sommige foto's moet ik nog lichter maken / bewerken.... weinig tijd gehad
Ik twijfel nog een beetje tussen 2 foto's, maar post toch deze ( ondanks dat ze in het midden staat van het beeld en niet echt een herfst foto is)

De andere staat hier, meer herfst gerelateerd ...:
http://farm4.static.flick...57128823_1d1777d176_o.jpg
Verder staat de gehele serie hier:
http://flickr.com/photos/jeroenzelle/sets/72157608195326010/
Sommige foto's moet ik nog lichter maken / bewerken.... weinig tijd gehad

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenzelle op 20-10-2008 12:22 ]
Het idee is leuk, pose ook. Maar behalve de roze tint waar iedereen het over heeft (soort van vage cross-processing) stoor ik me meer aan de bewerking om haar heen. Op m'n brakke TN-scherm zie ik het niet zo heel erg, op m'n Eizo weer wel. Als ik het effect versterk dan weet je misschien wat ik bedoelTimo schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 02:27:
[...]
Ik had graag wat detail in 't zwarte truitje gezien. het is niet voor niets een studioshooten een reflectortje aan de linkerkant was ook niet verkeerd geweest.
Daarnaast vraag ik me even af wat je met je compressie hebt gedaan? Of heb je poging gedaan om de huid te bewerken, in ieder geval er is iets mis
[afbeelding]
Visagie & Fotografie door Timo Wolthof
Model: Kim Oudakker
Belicht met: Lamp van een huis

hmja, daar had Henk het ook al overGerardHenninger schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:21:
[...]
Het idee is leuk, pose ook. Maar behalve de roze tint waar iedereen het over heeft (soort van vage cross-processing) stoor ik me meer aan de bewerking om haar heen. Op m'n brakke TN-scherm zie ik het niet zo heel erg, op m'n Eizo weer wel. Als ik het effect versterk dan weet je misschien wat ik bedoel

Beter zo?
[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 20-10-2008 15:34 ]
Nais Jeroenz! Lekker zachte foto! Ietsjes meer helderheid misschien, maar vind m mooi zo
thalyric: probeer het eens iets subtieler, je flitst net ff te hard (vooral van achter), ennuh expres van onderaf belicht?
thalyric: probeer het eens iets subtieler, je flitst net ff te hard (vooral van achter), ennuh expres van onderaf belicht?
[ Voor 29% gewijzigd door savale op 20-10-2008 20:09 ]
yep op vraag 2 (een x wat anders .. altijd zoo saai de standaard 45 graden bovenaf if you know what I mean) ...savale schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:08:
Nais Jeroenz! Lekker zachte foto! Ietsjes meer helderheid misschien, maar vind m mooi zo
over dat subtiel ... hmm sja .. is denk ik kwestie van smaak, want we hadden het dat wel gedaan, maar vonden zelf toch die overduidelijke backlight veel strakker overkomen ;-)
zeer nais! alleen de weerspiegeling in de ogen vind ik niet egt iets. maar voor de rest die ogenHerrick schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:25:
[afbeelding]
Na in het bos gelopen te hebben en een aantal leuke shots gemaakt te hebben toch nog eentje erbij

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
SparkOne wat vind je zelf sterk aan de plaat? Ik vind die paal nogal storend, snap het scheve niet en vind dat je model er niet super goed op over komt.
|>
@thalyric
Leuk gedaan met van achter je lampje.
@sparkone
Zelfde vraag als simon en tevens waarom is die paal zo enorm contrast rijk en je gezicht niet.... komt een beetje over als of de paal bijna scherper is....
Leuk gedaan met van achter je lampje.
@sparkone
Zelfde vraag als simon en tevens waarom is die paal zo enorm contrast rijk en je gezicht niet.... komt een beetje over als of de paal bijna scherper is....
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
De ruis kan me niet storen, maar de scherptediepte is wel een beetje te extreem voor mijn smaak (en hij lijkt ook niet ergens écht scherp te zijn?).
The devil is in the details.
Full size is het haar van onze kleine man wel scherp. Gezicht had iets meer mogen hebben. Maar vind wel dat met de scherptediepte de nadruk op z'n gezicht wordt gelegd.Hahn schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:34:
De ruis kan me niet storen, maar de scherptediepte is wel een beetje te extreem voor mijn smaak (en hij lijkt ook niet ergens écht scherp te zijn?).
Mijn input. Ik ben niet echt een portret fotograaf, maar wil er wel graag wat meer over leren. Dus bij deze.

Voor groter @ Flickr
@noxa: De verhoudingen kloppen niet; er is teveel hoofdruimte waardoor het niet fijn kijkt. Daar zou ik volgende keer eerst naar kijken, een pakkende compositie.
Prachtig! Mooi scherp, mooie kleuren, leuke uitdrukking en situatie. Misschien wat veel ruimte links en rechts.jejeh schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:14:
onze kleine man
hij vond het bellenblaas ding erg leuk.
[afbeelding]
full size
[ Voor 4% gewijzigd door riezebosch op 21-10-2008 16:28 ]
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Leuke foto, maar er kan imo inderdaad aan de rechterkant wel een stukje af (t/m de stoel?)jejeh schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:14:
onze kleine man

[ Voor 1% gewijzigd door Florinsz op 23-10-2008 01:31 . Reden: iets bewerkte versie ]
White: Lekkere kleuren, dat past allemaal goed bij elkaar. Maar door de resize van mijn browser ziet het er niet uit. Fix dat misschien nog even?
Zelf laatst ook een portretshoot gedaan met een DJ voor haar website.

[ Voor 42% gewijzigd door samo op 23-10-2008 10:48 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
@white
beetje meer contrast er in zou ik persoonlijk wel fijn vinden. Vind de blik wel goed!
@samo
Lekkere kleurtjes dude! leuker plaat
beetje meer contrast er in zou ik persoonlijk wel fijn vinden. Vind de blik wel goed!
@samo
Lekkere kleurtjes dude! leuker plaat
Goede kleuren. Maar ik snap nooit zo waarom het zo tof is om foto's op een toilet te maken.samo schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:13:
White: Lekkere kleuren, dat past allemaal goed bij elkaar. Maar door de resize van mijn browser ziet het er niet uit. Fix dat misschien nog even?
[afbeelding]
Ik ook nietsOid schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:03:
[...]
Goede kleuren. Maar ik snap nooit zo waarom het zo tof is om foto's op een toilet te maken.

Hehe... Hoewel ik wel moest terugdenken aan jouw toiletshoots, heb ik deze foto niet als 'nog een gh-toiletshoot' bedoeld. Het was haar idee, en eigenlijk ook een van de weinige leuke plekken om foto's te maken in Paradiso Backstage.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Haha, ik heb geen patent op toiletshoots hoorsamo schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:51:
[...]
Hehe... Hoewel ik wel moest terugdenken aan jouw toiletshoots, heb ik deze foto niet als 'nog een gh-toiletshoot' bedoeld. Het was haar idee, en eigenlijk ook een van de weinige leuke plekken om foto's te maken in Paradiso Backstage.
De leukste WC-foto is nog die van euh.... Dodge of Floris; op mijn verjaardag met alle nerds op de WC.
Ik vind hem lekker 
Zelf zie ik de charme wel van toiletten backstage. Goede lichtverdeling (witte muren) voor je flits, niet al te afleidende achtergrond, etc.
In een zwarte gang met zwart plafond enzo is het altijd behelpen.
goed ook te zien hoe je vorderd samo, ik vind jouw plaatjes steeds toffer worden.
Zelf zie ik de charme wel van toiletten backstage. Goede lichtverdeling (witte muren) voor je flits, niet al te afleidende achtergrond, etc.
In een zwarte gang met zwart plafond enzo is het altijd behelpen.
goed ook te zien hoe je vorderd samo, ik vind jouw plaatjes steeds toffer worden.
[ Voor 15% gewijzigd door qadn op 23-10-2008 13:35 ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
doneToff schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:16:
[...]
Leuke foto, maar er kan imo inderdaad aan de rechterkant wel een stukje af (t/m de stoel?)
full size
[ Voor 17% gewijzigd door jejeh op 23-10-2008 15:53 ]
pretty colors samo!!! Vind t n goede wc plaat
Hij doet't voor mij niet echt, ik vind 'm erg afstandelijk (lees tele). Gebrek aan oogcontact en omgeving draagt daar nog extra aan bij.
@Samo: schaduw op het kozijn linksonder leid wat af. Verder lekker maar dat komt ook door de kleding.
@eeerik: netjes belicht, prima Z/W conversie alleen de pose zelf doet echt niet veel voor me. En hoofd verdraait en dichte ogen is wat veel afstand voor mij.
Ik was gisteren in het Teylers museum, heerlijk licht in het restaurant daar:

(clickbaar)
@eeerik: netjes belicht, prima Z/W conversie alleen de pose zelf doet echt niet veel voor me. En hoofd verdraait en dichte ogen is wat veel afstand voor mij.
Ik was gisteren in het Teylers museum, heerlijk licht in het restaurant daar:

(clickbaar)
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Moet je wel even de "check images" knop opnieuw gebruiken, want je foto wordt nu opgerekt naar zijn oude breedte (brrr...).
En héél snel een flinke poster van laten maken voor aan de muur!
Eeerik: technisch prima, maar de dame in kwestie staat er gewoon niet mooi op...
Wijnands: zeker mooi licht, vind t n goede foto!
Ik ben even naar Scheveningen geweest:

groter: http://i36.tinypic.com/5knckl.jpg

Ik vind dat je models dramatiek zich niet echt weerspiegelt in de centrale compositie, verder wel dope plaat.
|>
Vind hem wel heel lekker! Centrale model stoort me niet echt in het geheel. Wel jammer van dat bankje... Maar ja, meeste gemeenten vinden het niet leuk als je die in pre-processing uitsloopt
Dope???
Ik heb ooit een foto cursus gehad van iemand die zei dat je eigenlijk in nederland altijd een kettingzaag in je fototas moet hebben, juist voor dat soort bankes.
Hoe is deze foto belicht eigenlijk?
Ik heb ooit een foto cursus gehad van iemand die zei dat je eigenlijk in nederland altijd een kettingzaag in je fototas moet hebben, juist voor dat soort bankes.
Hoe is deze foto belicht eigenlijk?
Ja, dat is een heerschende term onder het Nederlandsche Publiek dat zich in den Jeugdigen fase des Levens bevindt.
|>
ik vind de kleuren prachtig in die foto savale !
-| Hit it i would ! |-
Haha t is dat die kettingzaag niet meer in m;n tas past of ik moet voortaan mn flitsers thuis laten 
Ehm het was al behoorlijk donker toen ik deze foto maakte. Klein beetje flits gebruikt (camera links met plu, camera rechts van bovenaf zonder plu). Scherpstellen met behulp van n zaklampje en volgens mij 1/5e als sluiter dus dat was lastig. Heb inmiddels wel een lens aangeschaft met IS voor dit soort situaties, want zaten n paar eigenaardigheden in door de beweging van mn camera...
Ehm het was al behoorlijk donker toen ik deze foto maakte. Klein beetje flits gebruikt (camera links met plu, camera rechts van bovenaf zonder plu). Scherpstellen met behulp van n zaklampje en volgens mij 1/5e als sluiter dus dat was lastig. Heb inmiddels wel een lens aangeschaft met IS voor dit soort situaties, want zaten n paar eigenaardigheden in door de beweging van mn camera...
Zwaar vet. Mag ik vragen hoe je die hebt belicht? 1 flitser van linksboven, 1 van rechts en ambient afgesteld op de zonsondergang?savale schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:02:
Eeerik: technisch prima, maar de dame in kwestie staat er gewoon niet mooi op...
[afbeelding]
Jups de belichting van het model met 2 flitsers.sOid schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:17:
[...]
Zwaar vet. Mag ik vragen hoe je die hebt belicht? 1 flitser van linksboven, 1 van rechts en ambient afgesteld op de zonsondergang?
Mijn werkwijze:
Mijn kitlens op F/8.0 geloof ik (lagere F presteert ie niet zo lekker + ik wilde de wolken ook beetje scherp), iso 100, sluiter op 1/250 en dan de flitsers goed instellen voor de juiste belichting. Dan is de achtergrond pikzwart dus dan is het een kwestie van je sluitertijd omhoog totdat je de achtergrond lekker hebt ook. In dit geval was het al flink donker dus dat werd 1/5. Net iets te extreem lang (daarom zit er wat bewegingsonscherpte in de wolken enzo). Ik had dan de iso wat kunnen opschroeven, maar dan moet je de flitsers ook weer opnieuw instellen... Dat heb ik bij de laatste plaatjes in de serie nog wel gedaan net voordat de zon helemaal weg was...
Hoop dat t beetje te volgen is?
Jup absoluut te volgen. Maar als je eerst de flitsers afstelt tot je een goede belichting hebt op je onderwerp, en daarna pas je sluitertijd, dan ga je toch overbelichten? Of gebeurt dit niet doordat er toch nauwelijks omgevingslicht op je onderwerp komt?savale schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:40:
[...]
Jups de belichting van het model met 2 flitsers.
Mijn werkwijze:
Mijn kitlens op F/8.0 geloof ik (lagere F presteert ie niet zo lekker + ik wilde de wolken ook beetje scherp), iso 100, sluiter op 1/250 en dan de flitsers goed instellen voor de juiste belichting. Dan is de achtergrond pikzwart dus dan is het een kwestie van je sluitertijd omhoog totdat je de achtergrond lekker hebt ook. In dit geval was het al flink donker dus dat werd 1/5. Net iets te extreem lang (daarom zit er wat bewegingsonscherpte in de wolken enzo). Ik had dan de iso wat kunnen opschroeven, maar dan moet je de flitsers ook weer opnieuw instellen... Dat heb ik bij de laatste plaatjes in de serie nog wel gedaan net voordat de zon helemaal weg was...
Hoop dat t beetje te volgen is?
Omgevingslicht is verwaarloosbaar in dit geval (kijk maar hoe donker alles eromheen is)
Maar de benadering andersom: eerste de omgeving en dan de flitsers is eigenlijk beter ja. In dit geval wist ik al dat ik de omgeving een paar stops wilde onderbelichten dus dan boeit het niet zo.
Maar de benadering andersom: eerste de omgeving en dan de flitsers is eigenlijk beter ja. In dit geval wist ik al dat ik de omgeving een paar stops wilde onderbelichten dus dan boeit het niet zo.
dit heeft dragging the shutter, door een wat langere sluitertijd te nemen "bevriest" je flitser je onderwerp. maar pak je toch nog wat omgevingslicht mee. omdat je flitser ingesteld is op de sluiter van 1/250 flits hij snel en korter dan je sluitertijd. maar omdat het voor de rest donker is heb je geen last van heftig tegenlicht oid waardoor je achtergrond niet overbelicht word.sOid schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:52:
[...]
Jup absoluut te volgen. Maar als je eerst de flitsers afstelt tot je een goede belichting hebt op je onderwerp, en daarna pas je sluitertijd, dan ga je toch overbelichten? Of gebeurt dit niet doordat er toch nauwelijks omgevingslicht op je onderwerp komt?
Oh dat weet ik wel hoorMeulugar schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:01:
[...]
dit heeft dragging the shutter, door een wat langere sluitertijd te nemen "bevriest" je flitser je onderwerp. maar pak je toch nog wat omgevingslicht mee. omdat je flitser ingesteld is op de sluiter van 1/250 flits hij snel en korter dan je sluitertijd. maar omdat het voor de rest donker is heb je geen last van heftig tegenlicht oid waardoor je achtergrond niet overbelicht word.
@ savale, thanks
Ben ik te oud voor.simon schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:20:
Ja, dat is een heerschende term onder het Nederlandsche Publiek dat zich in den Jeugdigen fase des Levens bevindt.
@Savale, bedankt voor de toelichting, zat ik met mijn vermoedens aardig in de goede richting
Verwijderd
Thx voor de comments :-)
Hier nog eentje van m'n eerste poging Strobist-style ;-) Vind de overbelichting rechts op d'r gezicht wel jammer, maar daar kwam ik thuis pas achter
Heel cool! Denk dat je met 'n flitser erachter ook een vette halo kan maken, idee voor de volgende keer?
Hier nog eentje van m'n eerste poging Strobist-style ;-) Vind de overbelichting rechts op d'r gezicht wel jammer, maar daar kwam ik thuis pas achter

Heerlijke foto, erg fijn om naar te kijken.savale schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:02:
[afbeelding]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Overbelichting is inderdaad jammer maar die rode gloed is veel storender.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:55:
Thx voor de comments :-)
[...]
Heel cool! Denk dat je met 'n flitser erachter ook een vette halo kan maken, idee voor de volgende keer?
Hier nog eentje van m'n eerste poging Strobist-style ;-) Vind de overbelichting rechts op d'r gezicht wel jammer, maar daar kwam ik thuis pas achter![]()
[afbeelding]
@savale, mooie foto!
Enige dat me stoort is dat je haar rechter been bijna niet ziet, daardoor komt de pose een beetje vreemd op me over... maar misschien ligt dat aan mij
Enige dat me stoort is dat je haar rechter been bijna niet ziet, daardoor komt de pose een beetje vreemd op me over... maar misschien ligt dat aan mij
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Nee, dat is zeker een jammerlijk puntje inderdaad...
Gisteravond even op Rotterdam Blaak rondgerend met een vriendin van me
Ik weet dat er een schoen gedeeltelijk mist...maar het was echt een pishoek
Tijdens schieten van plaat bijna doodgereden en die arme meid in de zeik laten zitten kan ik ook niet doen

Onderdeel van serie, maar geen zin om verder te meuken...lui is

Onderdeel van serie, maar geen zin om verder te meuken...lui is
[ Voor 29% gewijzigd door allstarted1 op 25-10-2008 16:14 ]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
hij is wel behoorlijk onscherp allstarted?
-ah het was daar wel behoorlijk donker
-ah het was daar wel behoorlijk donker
[ Voor 33% gewijzigd door pauldegroot op 25-10-2008 17:12 ]
EXIF verklaart....
niet verkeerd, maar jammer van die bewegingsonscherpte...
Nog eentje van mij
Nog eentje van mij

gezicht ziet er beetje geblurred uit oid.. beetje raar idee. maakt de foto wat minder imho, ook mag ze van mij door de camera heen kijken. verder is er duidelijk vooruitgang in je werk te zien.
ps. let je wel op met de sharpening? 't schuim onderin ziet er beetje raar uit.
ps. let je wel op met de sharpening? 't schuim onderin ziet er beetje raar uit.
|>
Verwijderd
Vind hem leuk qua pose en idee. Wat ik wel minder vind is de schaduwen deze keer. Bij de vorige foto kon het nog, maar deze keer is het niet belichte stuk (de benen) imho storend. Misschien omdat je zelf gedeeltelijk in je eigen flitslicht stond.
het idee was wel om het licht naar onderen wat af te laten zwakken, maar het stopt helaas net even te abrupt. Terrecht puntje van kritiek.
Dat sharpning blijft een beetje een moeilijk ding bij het verkleinen van foto's... De één of andere keer komt het wel of niet goed uit als ik ze exporteer met lightroom. Iemand tips?
Dat sharpning blijft een beetje een moeilijk ding bij het verkleinen van foto's... De één of andere keer komt het wel of niet goed uit als ik ze exporteer met lightroom. Iemand tips?
Doe zulke dingen in PSsavale schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:05:
het idee was wel om het licht naar onderen wat af te laten zwakken, maar het stopt helaas net even te abrupt. Terrecht puntje van kritiek.
Verder ga ik met bovenstaande punten mee, + dat je model een paar haren heeft die uitsteken, wat behoorlijk opvalt.
ja in photoshop via lab colors in het lighting chanel je scharpning toepassen. dan kan je verder pushen dan normaalsavale schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:05:
een snel portretje;

@ savale, ik zeg; nice

@ savale, ik zeg; nice
savale: Weer erg mooi shot. Het wegkijken vind ik niet storend, zorg alleen dat je even die rechtopstaande haren wegcloned, ze zijn iets te overduidelijk aanwezig
Ik blijf er verder bij dat je errûg lekker bezig bent de laatste tijd
Over mijn eigen shot: bewegingsonscherpte is inderdaad ietwat jammer, toch vind ik het persoonlijk niet storend omdat het voor mij niet zo gelikt hoeft. De omstandigheden waren verder wat lastig ( zoals omschreven
Gelukkig klaagt ze niet meer over een piesgeur aan d'r handen
)Maar het geeft het shot ook iets rauwers mee, daarom is hij voor mij gelukt. Natuurlijk kan ik er de volgende keer iets mee doen
Ik blijf er verder bij dat je errûg lekker bezig bent de laatste tijd
Over mijn eigen shot: bewegingsonscherpte is inderdaad ietwat jammer, toch vind ik het persoonlijk niet storend omdat het voor mij niet zo gelikt hoeft. De omstandigheden waren verder wat lastig ( zoals omschreven
wilmocs, veel fill light gebruikt? Ik vind 't licht erg plat, vind dat de plaat geen recht doen..
|>
Moest gisteren een reclamecampagne schieten voor een importeur van (Frans) vlees. Kon het niet laten om m'n visagiste en de locatie te misbruiken :

Nogmaal hou ik wel leuke herinneringen over aan een shoot, maar bij deze iets meer negatieve herinneringen :
koud, stank, koud, stank en koud.
Ik heb 's avonds dus ook gewoon een boterham met kaas gegeten, kan nog even niet wennen aan vlees

Nogmaal hou ik wel leuke herinneringen over aan een shoot, maar bij deze iets meer negatieve herinneringen :
koud, stank, koud, stank en koud.
Ik heb 's avonds dus ook gewoon een boterham met kaas gegeten, kan nog even niet wennen aan vlees

Strak, heel strak
Vind de gedesatureerde look ook erg fijn erbij 
* Timo heeft medelijden met gerard en't model
't is buiten al koud genoeg
laat staan in een vriescel
* Timo heeft medelijden met gerard en't model
[ Voor 43% gewijzigd door Timo op 27-10-2008 13:23 ]
Coole (
) foto, vind de kleuren wel passen bij de setting.
Enige wat me opviel was dat haar kont er nogal raar uitziet nu van op dat hoekje zo te zitten
Enige wat me opviel was dat haar kont er nogal raar uitziet nu van op dat hoekje zo te zitten
even liguify
Haha wel lekkere aparte foto. Haar blik past r ook echt goed bij! *geeft kopje erwtensoep ZONDER worst aan Gerard*
Haha wel lekkere aparte foto. Haar blik past r ook echt goed bij! *geeft kopje erwtensoep ZONDER worst aan Gerard*
Te hard geflitst?Nedra schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:04:
Haha heerlijk gerard, de GH stijl past goed in een vlees warenhuis, ook al vond je het niet zo leuk
[afbeelding]
Deze heb ik helaas weer eens iets te hard geflitst, vond hem dankzij d'r pose alsnog een portretje die leuk genoeg is om te laten zien.
[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 28-10-2008 10:57 ]
Timo, dat weet je wel tochTimo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:56:
[...]
Te hard geflitst?Ik snap even echt niet wat je daarmee bedoelt. 't meisje zelf is hardstikke mooi belicht door 't omgevingslicht (zie reflectie in 'r ogen). en het licht op de haren is toch prima?
De neus clipt wat (hoogstwaarschijnlijk door de invulflits (wat een gaar woord in Nederlands), maar ik ben het met je eens dat de belichting er (los van de neus dus) goed uitziet. Dat geclip op de neus kan wel wat bijgewerkt worden in PP, maar dat is imo niet eens extreem storend. Ik zou zelf graag wat meer van het linkeroog zien.
@Savale: lekker bezig en ik sluit me aan bij de commentaren die al gegeven zijn (met name de niet belichte benen)
@Wilmocs: portrait wise een mooie plaat, maar inderdaad zoals Simon zegt wel plat. Dat is een beetje jammer. O ja, kadering mag imo ietsje hoger.
@Gerard: Lachen shot
Sowieso schrijf je zo!
Ik bedoelde dus dat ik het niet te hard vind
Zowel A: geen rare harde schaduwen en B niet echt overbelicht.
[ Voor 40% gewijzigd door Timo op 28-10-2008 13:48 ]
Precies wat Jordan zegt, de neus clipped. Het licht is gebounced op het plafond. De rest van haar gezicht werd vanwege het haar wat donkerder, alleen de neus niet. In het zwart/wit is dit nog niet zo heel sterk te zien, in kleur zie je dat het highlight gedeelte gewoon geheel wit is.
Nog een uit de serie van afgelopen vrijdag 

kan je daar eens een linkje/foto van neerzetten? ik ben er wel heel benieuwd naar eigenlijkGerardHenninger schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:57:
[...]
Haha, ik heb geen patent op toiletshoots hoorIk vind hem wel lekker eigenlijk, kleurrijker dan mijn wc-foto's
De leukste WC-foto is nog die van euh.... Dodge of Floris; op mijn verjaardag met alle nerds op de WC.

over je vleesvisagistegevaldinges: nice
* Amplified biedt je ook maar een bordje erwtensoep aan
@ Savale: zeer nice
thnx: nog even iets heel anders: vond t vanaaf wel eens tijd dat mn vriendin op de foto moest
(voor haar de 1e x) Geprobeerd om er een naturelle beauty shoot van te maken:
1:

2:

trouwens de hele woonkamer om moeten bouwen voor deze portretjes
1:

2:

trouwens de hele woonkamer om moeten bouwen voor deze portretjes
[ Voor 10% gewijzigd door savale op 29-10-2008 23:53 ]
Raar gezicht dat ze haar pinken niet in haar broekzakken heeft, verder wel een nette foto.allstarted1 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:31:
Nog een uit de serie van afgelopen vrijdag
[afbeelding]
savale:
De eerste vind ik wel ok, maar toch een beetje een vreemde blik en is de rechterkant wat uitgebeten. Ook wel jammer dat je het bandje van haar BH of topje nog ziet in haar huid.
De tweede vind ik qua licht echt heel gaaf alleen het feit dat ze haar mond open heeft en haar ogen nogal geforceerd staan doen mij een beetje af aan het idee van natural beauty.
ge hebt wel een mooi meiske alleen zijn deze poses nog niet super.
De eerste vind ik wel ok, maar toch een beetje een vreemde blik en is de rechterkant wat uitgebeten. Ook wel jammer dat je het bandje van haar BH of topje nog ziet in haar huid.
De tweede vind ik qua licht echt heel gaaf alleen het feit dat ze haar mond open heeft en haar ogen nogal geforceerd staan doen mij een beetje af aan het idee van natural beauty.
ge hebt wel een mooi meiske alleen zijn deze poses nog niet super.
Agreed, maar voor de rest een zeer scherpe foto. Die rechtsonderhoek eraf croppen doet wellicht al heel veel! Overigens lijkt ze op deze foto onwijs op die chick uit Terminator: The Sarah Conner Chronicles!!!!111Muse schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:06:
[...]
Raar gezicht dat ze haar pinken niet in haar broekzakken heeft, verder wel een nette foto.
Zo, dat moest er even uit